"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Anoniem: 51553
Anoniem: 56490
Kun je dat misschien onderbouwen?? Zo heb ik er weinig aan.Anoniem: 51553 schreef op 07 oktober 2002 @ 19:11:
Waaaaaaaaaaah dit mobo moet je niet kopen! Er zit een SIS chipset op!! blaaat man, mijn mening hoor maar ik zou het niet kopen!
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Ik bedoel, bij VIA en bij Intel staan bergen met drivers!! en voor SIS.. hmm matig tot niks.
http://firingsquad.gamers.com/hardware/p4s8x/
Wordt tijd dan dat jouw zaak eens van de grotten van tir naar de stad met telecommunicatie verhuist. Sinds de P4S333 is elke review niets dan lovends over de SiS chipset. Zie hun site. Staan zat drivers op. Ik heb zelf die chipset, no problemo. Heb 2 SiS systemen gebouwd voor familie, geen problemen. Het zijn op het moment de snelste P4 chipsets available.Anoniem: 51553 schreef op 07 oktober 2002 @ 19:28:
Nou, een SIS chipset staat er om bekend "bagger" te zijn. Ik werk zelf bij een computerzaak en krijg soms wel 's kaarten of mobo's met een sis chipset. Dan ga je zoeken en dan blijkt dat SIS hun eigen chipsets niet eens ondersteunen qua drivers! Dan ga ik toch ff bij mezelf denken van.. ehmm SIS en hun gaargebakken chips.. nee doe maar niet.
Ik bedoel, bij VIA en bij Intel staan bergen met drivers!! en voor SIS.. hmm matig tot niks.
Hou alstublieft die gelogen flames bij U.
Ze zullen nu ook zeker wel drivers er voor hebben uitgevonden maar wat ik zoal binnen krijg aan meuk.. pff daar wil je niet van weten wat voor bagger chips het zijn. Maargoed, oude dingen kunnen verbeteren. K heb die chipset nog nooit bekeken maar uit oude ervaringen heb ik mijn mening gegeven.Kaap schreef op 07 oktober 2002 @ 19:52:
[...]
Wordt tijd dan dat jouw zaak eens van de grotten van tir naar de stad met telecommunicatie verhuist. Sinds de P4S333 is elke review niets dan lovends over de SiS chipset. Zie hun site. Staan zat drivers op. Ik heb zelf die chipset, no problemo. Heb 2 SiS systemen gebouwd voor familie, geen problemen. Het zijn op het moment de snelste P4 chipsets available.
Hou alstublieft die gelogen flames bij U.
Gelukkig hebben we tegenwoordig betrouwbare reviews.
Typisch he, jij zegt dat het klote chipsets zijn, en Tweakers.net neemt een SiS648 based mobo op in de bestbuy guide.
Anoniem: 51553 schreef op 07 oktober 2002 @ 21:39:
[...]
Ze zullen nu ook zeker wel drivers er voor hebben uitgevonden maar wat ik zoal binnen krijg aan meuk.. pff daar wil je niet van weten wat voor bagger chips het zijn. Maargoed, oude dingen kunnen verbeteren. K heb die chipset nog nooit bekeken maar uit oude ervaringen heb ik mijn mening gegeven.
Hou die mening dan ook voor jou want aan zo'n uitspraak heeft niemand wat.
Zeker als ze dan nog eens gesteund zijn op oude producten waar al gras over groeit.
Tegenwoordig weet iedereen dat uitspraken in de IT wereld snel hun waarde verliezen.
Sis maakt momenteel stabiele,snelle en goedkope chipsets.
Breek geen product af zonder onderbouwing.
Freshbie schreef op 07 oktober 2002 @ 18:58:
Wat ik graag wil weten is: is het een stabiel bord? De meeste reviews zeggen van wel, maar in dit topic staat dat mensen op Asusboards.com veel klachten hebben over het mobo. Hoe zit dat met de borden van de mensen hier?
Ik sta altijd wat terughoudend tegenover nieuwe bordjes.
Vaak zitten er nog fouten in die met nieuwere BIOS versies of nieuwe revisies opgelost zijn (dat laatste is erger).
Maar dat is mijn mening natuurlijk
Ik ga liever voor iets wat ik goed kan inschatten dan voor een gloednieuwe mooie doos waar ik niet weet wat ik ermee krijg
Je snapt wel wat ik bedoel.
Anoniem: 67267
Check deze review maar eens: (er zijn er een hele zooi verschenen op verschillende sites ... ter vergelijking)
http://www.tomshardware.com/cpu/02q4/021001/index.html
Bandbreedte van dual ddr = (bijna) pc1066. YES!
Tja, dan blijf je natuurlijk maar wachten. Momenteel heb ik een systeem in bestelling staan met een AthlonXp 2400+ en een Asus A7V8X. De 2400+ is nog steeds niet leverbaar en als dat eind deze week nog zo is, dan wil ik een Pentium4 2.4GHz met een Asus P4S8X nemen. Nog een maandje wachten is voor mij geen optie, binnenkort heb ik die comp gewoon nodig.Anoniem: 67267 schreef op 08 oktober 2002 @ 01:05:
He freshbie. Misschien beter om nog ff maandje te wachten? In November komen zowel de Sis655 mobo's (denk sis648 maar dan met dual channel ddr support) als de nforce2 mobo's uit. De eerste reviews lijken er op te wijzen dat dit misschien wel HET P4 platform wordt ... in ieder geval tot Intel's SPRINGDALE chipset uitlkomt, maar dat is pas ergens feb/maart 2003.
Check deze review maar eens: (er zijn er een hele zooi verschenen op verschillende sites ... ter vergelijking)
http://www.tomshardware.com/cpu/02q4/021001/index.html
Bandbreedte van dual ddr = (bijna) pc1066. YES!
webOS all the way!
Als je dan de Asus P4S8x bekijkt is er geen ander bord die aan deze specs. kan voldoen denk ik. (agp8x, serial ata, 1394, usb2, 6ch audio, raid, unofficial ddr400).
ik heb zelf net dit bord besteld + Corsair DDR400 geheugen + P4 2.53Ghz. dus ik denk dat dit een hele goeie combo wordt..
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
welke reveiws? link graag.EntonoX schreef op 08 oktober 2002 @ 12:44:
De SIS 648 chipset wordt in de diverse reviews op de diverse sites, telkens als 1 van de beter P4 chipsets genoemd. Ook qua scores streeft hij de I850 met 1066 rambus geregeld voorbij
Ik heb ca een week met de P4S8X gewerkt toen het nog net tekoop was in Duitsland, ongeveer een maand terug.
De mobo werkte absoluut niet met mijn R9700, de combinatie poste niet eens. Zoals we ondertussen wel weten is dat een algemeen probleem met de 1.0 revisie R9700 en de sis648 chipset
Er zijn ondertussen een paar bios updates geweest en patchs maar ik zie nog steeds mensen problemen met deze board, icm een R9700.
verder geeft AGP8 maar een klein performance boost (ca 150 3dmarks, volgens de benchmarks)
Een Epox 4G4A+ of een ASUS P4B533 lijkt mij een beter keuze.
Anoniem: 48482
Te veel problemen op de verschillende forums.
Ik ga nu voor de nieuwe ASUS P4PE met intel 845PE chipset.
Deze ziet er veel beter uit, zeker qua overklokken & stabiliteit.
Verschillende test laten zien dat hij zeker met een FSB van 162 kan draaien
met (unoffcial) DDR400 memory!
Bij de P4S8X zie ik heel veel klachten over mensen welke niet eens DDR333 kunnen draaien laat staan DDR400....deze personen moesten terug naar DDR266

Qua features mist de P4PE alleen AGP8....big deal..levert toch geen winst op...
Ik weet het nu wel..heb beter gevoel over P4PE alle reviews zijn laaiend over de stabiliteit.
PS. de i845PE is zomaar de i845e met official DDR333 support; welnee de PE heeft wel zeker een nieuw ontworpen geheugencontroller welke zelf tot 421Mhz geklokt kan worden
Verder schijnt de voltage van de P4S8X nogal instabiel en laag te zijn..standaard looptie onder de 1.5 -> 1.4 voor de vcore, dus zul je al standaard de vcore omhoog moeten gooien

Intel heeft al bewezen superstabiel te kunnen zijn en icm met ASUS goed te overklokken..kijk maar bv naar de ASUS P4B533...rock solid en snel in zijn categorie...
Anoniem: 51553 schreef op 07 oktober 2002 @ 19:11:
Waaaaaaaaaaah dit mobo moet je niet kopen! Er zit een SIS chipset op!! blaaat man, mijn mening hoor maar ik zou het niet kopen!

reviews:
http://www.ocworkbench.com/2002/asus/p4s8x/p4s8xgallery1.htm
http://www.motherboards.o...board-reviews/1204_1.html
http://www.hardocp.com/article.html?art=MzYz
http://www.amd3d.com/CPU3D/review/p4s8x/verdict.htm
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=54764
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=54193
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=54264
http://www.amd3d.com/CPU3D/review/p4s8x/verdict.htm
in deze reviews worden de borden zelfs geprezen om hun stabiliteit, dus dat deze borden opeens instabiel worden, dat gaat er bij mij niet 123 in.
dit zijn slechts enkele voorbeelden waarbij de reviewer tot de conclusie komt dat dit erg goede en complete boards zijn. Voor de rest moeten we er ook rekening mee houden dat ddr-400 unofficial ondersteund wordt, dus als je problemen krijgt met een poging ddr-400 te draaien mag je niet altijd verwachten dat het ook 100% werkt.
Ik ontken ook niet dat er problemen zijn met dit bord icm. Radeon 9700 agp 8x, maar voor degene die geen agp 8x kaart hebben zijn deze problemen er ook niet.
De reacties zoals op asusboards.com die zijn van echte gebruikers zoals jij en ik...durf jij de gok aan?
en niet iedere reviewer krijgt zomaar een plankje van asus hoor,
Ik zou niet echt zenuwachtig worden om stabiliteits problemen. heb veel mainboards ingebouwd (zowel stage als werk) en heb er nog weinig gezien die echt instabiel waren. Ik zou gewoon voor de Sis648 gaan, die nieuwe intel chipset is ook wel leuk alleen hij mist net even die aantal features. bekijk in de reviews de specs maar eens, dan zul je zien dat de communicatie tussen de north-south bridge op 1 Gb/sec. loopt dat is bij die Intel chipset wel anders (533 geloof ik).
Kiezen wordt nu wel moelijk, ik weet het..... alleen ik blijf bij mn P4S8X...
Ik denk eigenlijk wel dat het meevalt al die problemen die je her en der leest, het zijn vaak alleen de mensen met problemen die je hoort...
ben ik helemaal met je eens..... hoop dat ik et bord deze week heb.... (plus de rest van mn systeem... ) dat wordtSniperGuy schreef op 08 oktober 2002 @ 21:44:
Naar aanleding van vele reviews heb ook afgelopen weekend dit bord samen met nog wat andere "zooi" besteld.
Ik denk eigenlijk wel dat het meevalt al die problemen die je her en der leest, het zijn vaak alleen de mensen met problemen die je hoort...
Ati heeft dan ook laten weten dat het probleem aan hun kant lag tochFMS schreef op 08 oktober 2002 @ 19:42:
[...]
De mobo werkte absoluut niet met mijn R9700, de combinatie poste niet eens. Zoals we ondertussen wel weten is dat een algemeen probleem met de 1.0 revisie R9700 en de sis648 chipset
Dat klopt helemaal, alleen de mensen met problemen hoor je. Het is alleen de vraag welk percentage van de gebruikers problemen hebben. Dit is natuurlijk moeilijk te meten. Daarom gaat het ook meer om de ernst van de problemen. Als het problemen zijn, die met een BIOS update verholpen kunnen worden, is er weinig aan de hand. Als het met een nieuwe revisie van het mobo pas verholpen wordt, is het ernstiger (zoals Predator reeds zei).SniperGuy schreef op 08 oktober 2002 @ 21:44:
Naar aanleding van vele reviews heb ook afgelopen weekend dit bord samen met nog wat andere "zooi" besteld.
Kijk je hebt reacties en reacties..zo ook negatieve. Wat ik bedoel is dit: de negatieve reacties op dit plankje zijn over het algemeen van een nog meer negatieve klank dan normaal zeg maar. Ik bedoel als heel wat mensen niet eens gewoon DDR333 kunnen draaien maar terug moeten naar 266??? Dat wil je niet...
Als je hoort dat ASUS dan een 'memory fix' (nieuwe BIOS) uitbrengt welke alleen maar de memvoltage 0.1V verhoogt... Dat wil je niet...
Nee ik hoop het beste voor jullie..ik denk zelf dat er toch wat problemen zijn met dat mobo...die niet zomaar met een BIOS update op te lossen zijn... And again: dat wil je niet...
EntonoX schreef op 08 oktober 2002 @ 21:35:
ikke wel, ik heb het bord besteld. Ook met ander borden zijn problemen kijk maar eens naar de P4T533 (met 32bit rambus) of de P4T533-C (of V) versie. ook hier hebben mensen problemen mee. Als er heel veel problemen zouden zijn zou asus waarschijnlijk het bord nieteens uitgebracht hebben. Voor het ATI radeon agp 8x probleem is trouwens een bios update beschikbaar op de asus site.
en niet iedere reviewer krijgt zomaar een plankje van asus hoor,anders kunnen ze wel blijven opsturen.....
Ik zou niet echt zenuwachtig worden om stabiliteits problemen. heb veel mainboards ingebouwd (zowel stage als werk) en heb er nog weinig gezien die echt instabiel waren. Ik zou gewoon voor de Sis648 gaan, die nieuwe intel chipset is ook wel leuk alleen hij mist net even die aantal features. bekijk in de reviews de specs maar eens, dan zul je zien dat de communicatie tussen de north-south bridge op 1 Gb/sec. loopt dat is bij die Intel chipset wel anders (533 geloof ik).
Kiezen wordt nu wel moelijk, ik weet het..... alleen ik blijf bij mn P4S8X...
SniperGuy schreef op 08 oktober 2002 @ 21:44:
Hebben jullie het bord al ontvangen en in gebruik? Wat zijn jullie ervaringen mbt stabiliteit en eventuele problemen? Wat voor videokaart hebben jullie erin hangen? Een Geforce of een Ati (werkt een 9700 op 8X)?EntonoX schreef op 08 oktober 2002 @ 21:47:
[...]
ben ik helemaal met je eens..... hoop dat ik et bord deze week heb.... (plus de rest van mn systeem... ) dat wordt![]()
Do you have any problem with the P4S8X ?
Memory Problem 89 39.56%
VCore Problem 62 27.56%
Other (please specify) 48 21.33%
None.. This board run perfect 26 11.56%
Total: 225 votes 100%
Dus van de 225 stemmen heeft 90% (ja negentigggg) problemen!!!
Of te wel 1 op 10 heeft geluk...Suc6 mannen

Zie http://www.asusboards.com...on=showresults&pollid=157
Ik mag niet hopen dat ik ooit geholpen wordt door jou in die computerzaak.....Anoniem: 51553 schreef op 07 oktober 2002 @ 19:28:
Nou, een SIS chipset staat er om bekend "bagger" te zijn. Ik werk zelf bij een computerzaak en krijg soms wel 's kaarten of mobo's met een sis chipset. Dan ga je zoeken en dan blijkt dat SIS hun eigen chipsets niet eens ondersteunen qua drivers! Dan ga ik toch ff bij mezelf denken van.. ehmm SIS en hun gaargebakken chips.. nee doe maar niet.
Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com
Oh pas op we raken teveel off topic... zometeen wordt dit topic gesloten

tja... als ik gewoon nuchter nadenkt en de diverse reviews lees dan is de asus P4s8X gewoon een goed stabiel bord, punt.Anoniem: 48482 schreef op 09 oktober 2002 @ 10:58:
Voor jullie info, een gebruikerspoll van Asusboards.com:
Do you have any problem with the P4S8X ?
Memory Problem 89 39.56%
VCore Problem 62 27.56%
Other (please specify) 48 21.33%
None.. This board run perfect 26 11.56%
Total: 225 votes 100%
Dus van de 225 stemmen heeft 90% (ja negentigggg) problemen!!!
Of te wel 1 op 10 heeft geluk...Suc6 mannen
Zie http://www.asusboards.com...on=showresults&pollid=157
problemen heb je wel met elk bord, ook met de Asus P4PE. in de ene review komt de P4PE als beste eruit, en in de andere review komt de ASUS P4S8X als beste eruit. om nu eindeloos te discusseren welk bord nu het beste is, is een beetje nutteloos. Koop gewoon het bord van jou keuze en test hem, werkt ie niet goed??? dan ruil je hem om voor de andere. klaar.
maar door al dat "geleuter" heb ik volgens mij nog niemand hier gezien die de P4S8X heeft, toch???
Anoniem: 12533
suc6 met zoeken !
Moet nu alleen wachten tot zaterdag op mn geheugen

Anoniem: 1734
Hier heb ik de versie met sound en LAN (dus zonder firewire, SATA en RAID) maar ik moet zeggen dat het bordje er best uit ziet...
Je krijgt er zo'n metalen afdek plaatje bij, 2 extra USB 2.0 en Gamepoort op een bracket bij en een bracket voor de 2e Com-poort.
Ook die EZ plug is een uitkomst... hoef ik tenminste niet aan een nieuwe voeding
Als ik het bord draaiende heb post ik wel wat...
Zijn er eigenlijk hier al mensen die ook dit bord hebben??
Ik weet wel dat het bord zou moeten werken met sis gecertificeerd ddr400 geheugen. Daarnaast wordt er vaag melding gemaakt dat er een revisie zou moeten komen die ook hyperthreading aan moet kunnen maar dat weet je nooit zeker.
Op:
http://www.digit-life.com...45gepe-sis648-p4x400.html
staan benchmarks tov een sis reference board, ziet er goed uit Daar wordt ook ddr400 gebruikt om te testen.
En op:
http://www.motherboards.o...board-reviews/1204_1.html
staat een test van het asus bordje.
Zelf heb ik indertijd het nu wel heel populaire sischipset bordje:
ECS K7S5A
gekocht en ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel waar voor mijn geld heb gehad.
Niks instabiel of zo maar ik moet zeggen dat ik niet heb overgeklokt of zo.
Tot nu toe heeft het alles gevreten naar mijn tevredenheid.
Ik ben dus wel sis minded
Hoop dat je er wat aan hebt.
De P4PE is een stuk duurder en op HardOCP wordt de P4PE vergeleken met oa het SiS reference board en dan komt de SiS er in alle gevallen net een klein beetje beter uit. Tel daarbij op dat de P4S8X op HardOCP in de verschillende benchmarks net zo goed presteert (gemiddeld, soms ietsje beter, soms ietsje minder) dan het reference board en je hebt een winner! Vind ik.Anoniem: 1734 schreef op 09 oktober 2002 @ 19:38:
kan je niet beter een asus p4pe kopen? Ding kan volgens mij hetzelfde en heeft als voordeel vind ik dan dat er een intel chipset op zit
De P4PE is wel beter over te klokken dan de P4S8X, maar dat vind ik niet superbelangrijk. Het is leuk, maar niet het belangrijkste.
Review P4PE op HardOCP.com
Review van P4S8X op HardOCP.com
Zijn er andere mensen met dezelfde problemen of misschien mensen die het probleem al op gelost hebben
Hoe is de stabiliteit met de IDE schijf?Cue schreef op 10 oktober 2002 @ 12:05:
Ik heb het mobo'tje ook net binnen i.c.m. een adapt 19160 scsi kaart. alleen krijg ik onder win2k om de 10 minuten vastlopers. heb nog echt geen idee waar het aan kan liggen. ga vandaag maar eens win2k op ide schijf installeren want word er helemaal gek van.
Zijn er andere mensen met dezelfde problemen of misschien mensen die het probleem al op gelost hebben
Wat zijn de rest van je specs?
Ik ga vanavond ff testen met IDE de rest van de specs:Freshbie schreef op 10 oktober 2002 @ 17:11:
[...]
Hoe is de stabiliteit met de IDE schijf?
Wat zijn de rest van je specs?
P4 2.4 Ghz
512 MB DDR 333 (1 dimm)
Asus GF4 Ti 4600 128 MB
18,1 gig seagate scsi
40 gig maxtor 7200 RPM
Creative audigy
DVD speler + plextor brander
3com netwerkkaart
Heb bij aanschaf erg zitten twijfelen tussen MSI en ASUS heb uiteindelijk toch voor Asus gekozen omdat hij aangeraden werd hier in de best buy en omdat de reviews over het algemeen erg positief waren.
Ben benieuwd of ik er achter ga komen wat nou het probleem is, word er helemaal gek van. krijg namelijk elke keer weer nieuw blauw scherm met nieuwe melding.
Verder kom ik ook niet met bootdisk in dosmode inclusief cd-rom ondersteuning. kom er wel in zonder de cd-rom ondersteuning.
Als iemand iedeen heeft zijn ze altijd welkom, want mijn inspiratie begint beetje op te raken
Ik post hier vanavond of morgen m'n bevindingen na installatie met ide.
Anoniem: 48855
Ik heb de p4s8x nu een weekje, en ik heb helaas inderdaad een geheugenprobleem. Dit is mijn systeem
P4 2.53 Ghz
2x 512 MB DDR pc2700 kingston
leadtek gf3 ti500
60 gig maxtor 7200 RPM
Creative live digital 5.1
Zoals je ziet 2 geheugen strips, nu is het vervelende dat battlefield 1942 elke keer vast loopt. In windows merk ik verder niks. werkt dus verder goed allemaal.
Ook GTA3 loopt vast met deze configuratie.
Als ik nou 1 geheugen strip eruit haal werkt alles perfect. Conclusie er moet wat mis zijn met het aanspreken van geheugen wat in 2 banken zit.
Ik heb er verder nog geen oplossingen voor gevonden maar het schijnt meer voor te komen. Ik hoop dat het met een bios update over is. Voorlopig nog meer even met de helft van het geheugen werken..............
Zit nu te twijfelen of ik de nieuwe P4PE neem of de MSI
Top bord !
PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966
Bad SiS648 Chipsets?
From the Rumor Mill. Apparently there has been a number of complaints about the SiS648 chipsets, most centering around the ASUS P4S8X mainboard that utilizes this chipset. While we didn’t see any issues with our board here, there are many people who have, and there seems to be a big issue with the chipsets ready to come to a head here. I got this today, and it seems to have some validity based on just what we have heard around here. There are other sites that have the same information listed below, I'm just not sure where this is going at this point, but we want to keep you in the loop.
1. The original stepping of the SiS 648 ran DDR333 worse than was expected, much worse in fact. Supposedly ASUS got a hold of these chips (and so you can guess where the P4S8X issues have been coming from).
2. Within the last several weeks, new steppings of the SiS 648 have been mass produced and boards based around them (Gigabyte's 8SG667 and now AOpen's board) released. EpoX didn't get them however, and I don't know why.
(UPDATE) We are also hearing there is a fix out there ready for the ASUS boards and might be coming down the pipe fairly soon...again, we HEARD that, so we are not sure on specifics.
Ik denk dat de meeste mensen die problemen hebben hier wel wat mee kunnen?
Anoniem: 45736
Wat kunnen die mensen er mee dan?CyberThug schreef op 11 oktober 2002 @ 09:05:
Dit haal ik net van www.hardocp.com:
Bad SiS648 Chipsets?
From the Rumor Mill. Apparently there has been a number of complaints about the SiS648 chipsets, most centering around the ASUS P4S8X mainboard that utilizes this chipset. While we didn’t see any issues with our board here, there are many people who have, and there seems to be a big issue with the chipsets ready to come to a head here. I got this today, and it seems to have some validity based on just what we have heard around here. There are other sites that have the same information listed below, I'm just not sure where this is going at this point, but we want to keep you in the loop.
1. The original stepping of the SiS 648 ran DDR333 worse than was expected, much worse in fact. Supposedly ASUS got a hold of these chips (and so you can guess where the P4S8X issues have been coming from).
2. Within the last several weeks, new steppings of the SiS 648 have been mass produced and boards based around them (Gigabyte's 8SG667 and now AOpen's board) released. EpoX didn't get them however, and I don't know why.
(UPDATE) We are also hearing there is a fix out there ready for the ASUS boards and might be coming down the pipe fairly soon...again, we HEARD that, so we are not sure on specifics.
Ik denk dat de meeste mensen die problemen hebben hier wel wat mee kunnen?
Ik ben duz ook van plan om de Asus P4S8X aan te schaffen. Maar moet ik het nou doen of niet?
Anoniem: 11489
Maar dan leeste ikkuhs dat erop het forum van asusboards (search : p4s8x) een topic stond over new bios for p4s8x. Dat topic is zo'n 12 pagina's lang en daarin worden de problemen met voornamelijk het geheugen

Het probleem

Nog niet veel leveranciers in NL hebben het board (according to Pricewatch @ Tweakers.net) maar diverse voor mij juiste al wel. ik wil er een P4 2,53Ghz op prikken met een Ti4600 (aaarrrrrrgh WELK IS NOU ECHT STIL?) en dan een geheugenbankje van 512 MB dat WEL goed ondersteund wordt door de ASUS' verzameling sjippies en weerstandjes op dit
I want it, i want it, i want it
Jij MOET niets natuurlijk, maar jij kunt het beste even wachten (just like me) en zien of de fix er aan komt OF dat misschien de nieuwe Rev. uitgebracht wordt met de nieuwe stepping SIS chipset (again only rumours)Anoniem: 45736 schreef op 11 oktober 2002 @ 12:02:
[...]
Wat kunnen die mensen er mee dan?
Ik ben duz ook van plan om de Asus P4S8X aan te schaffen. Maar moet ik het nou doen of niet?
Ik heb nog wel ff geduld.. mijn GeForce draait sinds gister pas 187% capaciteit, daarvoor was dat 100% (geloof me, dat kost moeite om vol te houden!!)
Anoniem: 45736
Ik heb hem vanmiddag al effe besteldKaap schreef op 11 oktober 2002 @ 16:54:
Ik heb geen problemen met die MSI SiS648.
Hoeveel geheugen? 256 of 512 MB?RainbowSix schreef op 12 oktober 2002 @ 08:32:
ik heb de Asus P4S8X hier nu ook draaien met 1 reepje Twinmos PC2700 @ 166 MHz en dat werkt prima!

Ik wist niet dat p4's zich zo gemakklijk lieten overclocken
Toen ik het zaakje had ingebouwd wist ik niet wat ik zag tijdens de post,
geen geen 1800 maar 2400 MHz. Hmm... toch nog maar even de verpakking van de proc er bijgepakt (er staat toch echt "1.80A GHz

//off topic//
En dan volgende week ook nog Hercules 3DProphet 9700 erop (ff duimen dat dat goed loopt
Maaruh wat veel mensen dus zeggen dat het een bagger board is vind ik dus nergens op slaan want hij loopt hier gewoon super stabiel. Pc stond vorige week 6 dagen aan een stuk door aan en geen blauw scherm gezien (draaien op XP Pro SP1)
[edit]
Owja en dat was met alle standaard meegeleverde drivers. Heb ze nu ondertussen allemaal ff opgekrikt incl. bios
- http://www.sis.com/ddr/ddr333.htm of
- pagina 18 van de gebruikershandleiding
Nou, heb je het bord al in gebruik? Hoe werkt het?SniperGuy schreef op 09 oktober 2002 @ 20:09:
Heb 512 MB Samsung PC2700 mem besteld.
Hier heb ik de versie met sound en LAN (dus zonder firewire, SATA en RAID) maar ik moet zeggen dat het bordje er best uit ziet...
Je krijgt er zo'n metalen afdek plaatje bij, 2 extra USB 2.0 en Gamepoort op een bracket bij en een bracket voor de 2e Com-poort.
Ook die EZ plug is een uitkomst... hoef ik tenminste niet aan een nieuwe voeding
Als ik het bord draaiende heb post ik wel wat...
Zijn er eigenlijk hier al mensen die ook dit bord hebben??
Er zijn al betere berichten in dit topic, dus de keuze tussen de P4S8X of de P4PE wordt weer moeilijker. Qua features vind ik deze mooier, qua stabiliteit is dat nog even de vraag...
Dit wanneer ik Seti draaien had. Nu heb ik de Vcore met 0.025 verhoogd en geen blauwe schermen meer gezien wanneer Seti draaide...
Deze week krijg ik Corsair 512MB PC3200 DDR CAS2 binnnen. Hoop dat het dan nog steeds zo stabiel is...
Specs:
350W voeding
P4 2.53
512 MB PC2700 Nanya
Geforce 2MX400
WinXP
Ja toch welAnoniem: 48482 schreef op 14 oktober 2002 @ 22:35:
Jemig darklance....jij doet zeker niet aan gaming met maar een Gf2mx-je in je systeem??
Welke revisie hebben jullie en wanneer is hij aangeschafd? (BIOS 1003 of hoger is leuk om te weten, maar de boards hebben ook rev. nummers. Die worden zelden genoemd. Ik weet uit ervaring dat eerste revisies meestal kiddie ziektes bevatten. Ik ben dus beniewd wat de laatst gesignaleerde rev. is.
Ook ik zit te wachten tot het veilig is om aan te schaffen.
wanted config:
- P4S8X (full version)
- P4 2,53 Boxed
- 512 MB (stabiel snel geheugen) (XMS3200 corsair is leuk maar nodig??)
- Geforce4 Ti4600 (of toch die NV30 afwachten met die 400Mhz Core
Volgens mij tussen de PCI sloten onder het type nummer.GF schreef op 15 oktober 2002 @ 14:28:
Waar staat dat revisie nr op het plankie zelf. Kan nu niet vinden als ik in kast kijk
en bios is 1003A
//off topic//
SniperGuy, moet jij niet je signature even aanpassen
//off topic//
Nee nog nietSniperGuy, moet jij niet je signature even aanpassen
Heb hier alle onderdelen maar zit al een week op geheugen te wachten...

Was vandaag weer niet binnengekomen dus maar via internet besteld (veel duurder dan begroot overigens)
Sommige reacties zijn niet erg positief over het moederbord ivm het geheugen type. Volgens de SiS site wordt dit geheugen ondersteunt. Als ik deze configuratie neem, is het dan stabiel?
Lijkt mij wel. En als het niet werkt stuur je het toch terugCodey schreef op 16 oktober 2002 @ 14:55:
Ik ben ook van plan een P4S8X te bestellen, met een P4 2533MHz (533MHz) processor en Kingston Dimm 512MB DDR333 (CL 2.5)
Sommige reacties zijn niet erg positief over het moederbord ivm het geheugen type. Volgens de SiS site wordt dit geheugen ondersteunt. Als ik deze configuratie neem, is het dan stabiel?
Ik had er 5 harddisks voor nodig om te constateren dat de onboard IDE controller naar de kl*te was. Op elke schijf werden bad sectors gevonden terwijl deze in andere computers bad-sector vrij waren. Ook de CD Rom werd niet als bootable medium herkend.
Bordje maar weer teruggestuurd en nu wachten op de P4PE...
Ik verwacht me alleszins aan problemen en ben al een paar weken in de weer op asusboards.com en zie toch goede vorderingen, ook van ASUS zelf die nu af en toe iets van zich laat horen.
Heb twinmos 2700 512MB, heb niet voor PC3200 gegaan omdat e dan maar één latje zou inkunnen.
Intel P4 2.4Ghz
Iemand een diee wanneer de Granite Bay chipset in de P4G8X van ASUS gaat tevoorschijn komen (winkels) ???
Slukes
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Anoniem: 24175
klopt, daarom wacht IK ook even met kopen van een nieuw P4 mobo, ik wil alleen de i845Anoniem: 51553 schreef op 07 oktober 2002 @ 19:28:
Ook op FSB150+ met PC3200 geheugen op DDR400 met 2-2-2-6 timings...
Kijk dat wil je...
als we dat nou elder ook konden vinden dan was het niet zo'n problem
2 keer 512 pc 2700 dane elec erbij besteld, en een ati radeon 9700 pro
Volgende week laat ik ff weten hoe het draait
bios kweenie, nogniet geboot, case komt morgen binnen
Dat heb ik nog niet gezien...dus houdt ik het maar bij een superstabiele P4PE met werkend DDR400 mem...no offence boys...
Hier dus een nieuwe bios voor, namelijk het 1004 bios.Anoniem: 48482 schreef op 08 oktober 2002 @ 20:48:
//knip...//
Verder schijnt de voltage van de P4S8X nogal instabiel en laag te zijn..standaard looptie onder de 1.5 -> 1.4 voor de vcore, dus zul je al standaard de vcore omhoog moeten gooien
//knip...//
De changelog bevat het volgende:
1. Modify the Vcore voltage setting
2.
Het enigste wat bij mij veranderde is dat het Vcore voltage nog al 'wild' schomelde
in het bios en in Asusprobe.
Niet dat dit bij mij problemen opleverde of dat ik mij Vcore hoefte te veranderen, maar hij is nu wel mooi constant
Oftewel: volgens de meesten hier is het een fijn bordje.
Heb er 512MB samsung ddr333 geheugen (1 module) op zitten en het loopt als een trein
Heb de hele middag 3dmark aan een stuk door gedraaid en geen last van instabiliteit oid.
Ondanks dat bij de standaard mn proc. op 1.48V draaide... (draai nu met bios 1003)
Hier nog even de overige spec voor de belangstellenden:
P4, 2.4GHz
512MB Samsung DDR333
Leadtec Geforce4 ti4200 64MB
20GB + 80GB maxtor schijven
pioneer dvd + plextor 8/4/32
sb live kaartje
en last but not least aopen 300 wat voeding
Ga zo is even bios 1004 flashen
(alles onder XP + SP1)
[ Voor 0% gewijzigd door SniperGuy op 20-10-2002 22:55 . Reden: wat vergeten ]
Dus? Officieel wordt dat ook niet ondersteund, dat vind ik dan ook niet een erg belangrijk punt. Ook omdat in reviews vaak blijkt dat DDR400 langzamer is dan DDR333, door de lossere timings bij DDR400.Anoniem: 48482 schreef op 21 oktober 2002 @ 12:55:
Heb nog niemand gezien/gehoord die DDR400 draait (of uberhaubt hoger dan 333) met dit plankje....correct me if i'm wrong....
Ik heb vee liever werkend DDR400 dan AGP x8, die eerste geeft veel meer boost in 3dmarks bv dan de laatste....
Nog ter verduidelijking: ik haal volgens sisoft sandra ong 3080Mb/s geheugen-bandbreedte
Dit is trouwens een topic over de Asus P4S8X, niet over de Asus P4PE. Verder heb je ook nog een prijsverschil: DDR 400 tov DDR333 is een stuk duurder en uit de Pricewatch is te halen, dat de P4PE EUR. 173 kost en de P4S8X EUR 138. Dat scheelt ook nog weer 35 euro.Anoniem: 48482 schreef op 21 oktober 2002 @ 13:26:
Nah, ik heb op mijn P4PE plankje DDR400 met 2-2-2-6 timings (heb -5 nog niet getest). Wordt ook niet officieel ondersteund. Dus gewoon met cas2 en nix 2.5...blaast die DDR333 wel weg.
Ik heb vee liever werkend DDR400 dan AGP x8, die eerste geeft veel meer boost in 3dmarks bv dan de laatste....
Nog ter verduidelijking: ik haal volgens sisoft sandra ong 3080Mb/s geheugen-bandbreedte
Zijn er ook mensen met een P4S8X die benchmarks hebben?
Ik heb op het laatste moment de S8X laten vervangen door de PE in de aankooporder van mijn nieuwe systeem. Daarom ben ik ook nieuwsgierig in een (performance) vergelijk...