Sis648 chipset & DDR400: wel of niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lo,

De sis648 chipset voor de intel p4 s478 ondersteunt officieel geen ddr400. Alhoewel het dit wel tijdelijk gedaan heeft. Zie ook
nieuws: "SIS en VIA beperken ondersteuning DDR400"

De vraag:
Is in moederborden zoals de Asus P4S8x nog DDR400 te gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-10 16:19

LopeZ

Too much is never enough

Lijkt me wel alleen zal het nooit zonder oc'en ook echt op 400 lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ja ok. Jij verw8 dus:
1) Het kan wel, maar met oc'en

Wat ik dus hoop:
2) Het kan wel, zelfs zonder oc'en (bij de eerste versies kon dit nl nog).

Iemand ervaring :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-10 16:19

LopeZ

Too much is never enough

Nee kijk, het werkt zowiezo wel alleen loopt je ram dan op 333 en niet 400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 15:28
Het gaat in dit geval om de uitleg van de term overclocken ;) Als iets sneller dan volgens de specs draait, is het sowieso overclocken. Het bord en de chipset hebben natuurlijk wel de juiste deviders en instelingen om geheugen op die snelheid aan te sturen alleen is SiS zo verstandig de vingers niet te willen branden aan een type geheugen welke niet officieel gespecificeerd is; het zal ze alleen gedonder opleveren omdat de werking nóóit gegarandeerd kan worden nu jan en alleman een eigen interpretatie aan DDR400 mee kan geven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Abbadon schreef op 05 oktober 2002 @ 22:15:
Het gaat in dit geval om de uitleg van de term overclocken ;) Als iets sneller dan volgens de specs draait, is het sowieso overclocken.
Inderdaad, daar heb je gelijk in. Maar met overclocken bedoel ik nu even enkelt de processor zelf.
Het bord en de chipset hebben natuurlijk wel de juiste deviders en instelingen om geheugen op die snelheid aan te sturen
In hoeverre weet jij dit zeker?
Misschien hebben ze de feature wel uit de bios gesloopt. Of weet jij toevallig dat dit niet zo is. Als dat zo is ben ik weer happy :).

Tnx voor de snelle replies trouwens van Lopez & Abbadon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het niet 100% zeker weet. Ik meende dit ergens gelezen te hebben en het komt me ook niet gek voor, net zoals dat menig moederbord fabrikant deviders inbouwt voor 166MHz FSB operation terwijl deze chipset officieel voor 133MHz FSB maximaal is bedoeld. Zal eens zien of ik er wat substantieels over kan vinden (nu ik het eenmaal gezegd heb hè :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Hiero, een review waar duidelijk wordt gezegd dat het bord met een FSB van 133MHz asynchroon kan draaien met DDR266, DDR333 en de officieuze snelheid DDR400. Er is ook nog een BIOS scherm te zien met deze laatste instelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Abbadon schreef op 05 oktober 2002 @ 22:36:
Hiero, een review waar duidelijk wordt gezegd dat het bord met een FSB van 133MHz asynchroon kan draaien met DDR266, DDR333 en de officieuze snelheid DDR400. Er is ook nog een BIOS scherm te zien met deze laatste instelling :)
Aah danku zeer _/-\o_ .

Hoe vind jij zoiets zo snel. Jij wil niet weten hoe lang ik daar naar gezocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
*kuck* google *kuch* ;) Hier nog eentje waar DDR400 wordt aangehaald en dat het werkt met dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de fora van asusboards.com is de p4s8x iig nauwelijks stabiel te krijgen laat staan met ddr400.
/me wou ook een p4s8x maar zit nu ernstig te twijfelen over een board met de i845pe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 04:06:
Volgens de fora van asusboards.com is de p4s8x iig nauwelijks stabiel te krijgen laat staan met ddr400.
/me wou ook een p4s8x maar zit nu ernstig te twijfelen over een board met de i845pe
Inderdaad zeg, die Asus P4s8x is hardstikke brak. Loopt volgens die mensen op asusboards.com geen eens stabiel met de supported DDR333. Laat staan met DDR400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-10 19:11

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

wwillem schreef op 06 oktober 2002 @ 11:20:
[...]

Inderdaad zeg, die Asus P4s8x is hardstikke brak. Loopt volgens die mensen op asusboards.com geen eens stabiel met de supported DDR333. Laat staan met DDR400
Vind het toch erg vaag. In alle reviews die ik nu over dit bord heb gelezen, werd het als erg stabiel bestempeld.
Niet dat reviews heilig zijn, maar hoe kan dit grote verschil worden verklaard. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12
Als jij gewoon DDR400 koopt en je stelt in je bios het geheugen in op de juiste verhouding van de FSB, dan kan dat. Of het echt goed werkt is onduidelijk omdat het geheugen onofficieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L_Jinx schreef op 06 oktober 2002 @ 16:10:
[...]

Vind het toch erg vaag. In alle reviews die ik nu over dit bord heb gelezen, werd het als erg stabiel bestempeld.
Niet dat reviews heilig zijn, maar hoe kan dit grote verschil worden verklaard. :?
inderdaad dit is ook een vraag van mij. Is het nou zo dat iedereen die een slecht mb heeft i die treads klaagt en is dat slechts 1 % van het aantal gebruikers of is het echt crappy?
Aan de andere kant heb ik maar een stuk of 6 reviews gezien dus dat is ook niet echt een betrouwbare steekproef ;)
Het kan ttrouwens ook zo zijn dat de gerievdw boards allen rev 1.0 zijn want de mbs die probs geven zijn 1.02 tm 1.04 dacht ik... De mbs die nu dus verkocht worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 20:15:
[...]

inderdaad dit is ook een vraag van mij. Is het nou zo dat iedereen die een slecht mb heeft i die treads klaagt en is dat slechts 1 % van het aantal gebruikers of is het echt crappy?
Aan de andere kant heb ik maar een stuk of 6 reviews gezien dus dat is ook niet echt een betrouwbare steekproef ;)
Het kan ttrouwens ook zo zijn dat de gerievdw boards allen rev 1.0 zijn want de mbs die probs geven zijn 1.02 tm 1.04 dacht ik... De mbs die nu dus verkocht worden :P
Ik vind het ook maar vreemd.

In alle, maar dan ook alle reviews wordt ie geprezen van hier tot ginter. Firingsquad bijv. Maar goed, ik denk zelf dat dit komt omdat de reviewers altijd erg goed geheugen gebruiken om te testen. Mensen die wat minder geheugen nemen zijn de pineut (terwijl ook dit zou moeten werken).

Bovendien zijn er ook mensen met dit moederbord waarbij de systeem na een paar uur crashed. Veel reviewers laten een pc niet 24uur 3dmark testen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
Ik weet dat de asus P4S33/P4S533 goed met geheugen omkan gaan:
DDR400 op 200mhz en dan nog wat hoger
het bewijs:
Snel geheugen, maar dan nog wat sneller

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ook al gereageerd bij dit lijntje:

Waar Twinmos/Winbond PC3200 DDR400 geheugen?/

Daar heb ik een posting gedaan van mijn Samsung geheugen dat dus inderdaad op een p4s533 makkelijk de ddr400 haalt en nog steeds elke dag loopt. Maximaal haalt het geheugen nu 215 Mhz, dus dat is toch wel zeker DDR400 ... Directe link naar het plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/kankerhard.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, dus als ik t goed begrijp werkt het met a merk geheugen wel goed.
Maar de mensen op asusboards.com hebben zelfs ram wat wordt aanbevolen in het boekje en dan nog geeft het soort probs. IS dit btw met een biosupdate op te lossen?
Pagina: 1