Ik install vanavond alles, en dan zal ik benchen.
Hij heb al wel geboot, maar was me winxp cd kwijt
Hij heb al wel geboot, maar was me winxp cd kwijt
[ Voor 0% gewijzigd door Bart B op 23-10-2002 21:03 . Reden: extra info ]
Ze zijn gewoon op de FTP te downloaden hoor...:dominator schreef op 24 oktober 2002 @ 09:20:
Kan iemand de 1003a bios even hosten? Ik heb net de 1005.001 geflashed en de prestaties zijn niet echt denderend. (nog geen 11000 3dmarks met een p4 2.8 en een Ti4600)
(en alle versies voor 1004 zijn niet meer te downloaden bij asus)
Welke vid kaart heb je. Ik heb 9700 en daar was wel degelijk veer verschil bij en nog steeds geen blauw scherm gezienFreezerator schreef op 23 oktober 2002 @ 20:52:
1005 beta geflashed, geen merkbaar verschil,
me 3d marks knalt er vaak uit
Drivers vid kaart ooknie optimaal, dus nog ff alles goed configgen.
Verwijderd
Verwijderd
hmm raar ik kan alleen maar 2400 of 3200 mhz kiezenFreezerator schreef op 24 oktober 2002 @ 18:47:
hij is al jumperfree out of the box
Zoiets haal ik dus ook maar das dus veelste weinig want met bios 1003a haal ik 13500 en dat kan nog beter. Maarja beter stabiel dan super snel en crashenHeb btw ook die nieuwere promise driver geinstalleerd, tot nu toe geen problemen.
Haal 12299 3dmarks
CLub 3d radeon 9700 pro
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Welk bios gebruik je? Mijn Vcore is namelijk ook 1.500 en als ik in het bios kijk of met AsusProbe ook 1.500V.Mizitras schreef op 27 oktober 2002 @ 20:36:
Vcore is 1.500V
Bios meet: 1.42 à 1.40V !!! Onrustwekkend?!?!
Anoniem: 69252
Anoniem: 61533
Anoniem: 67371
Bios 1003(A). REvisie 1.03RainbowSix schreef op 31 October 2002 @ 19:10:
[...]
Welk bios gebruik je? Mijn Vcore is namelijk ook 1.500 en als ik in het bios kijk of met AsusProbe ook 1.500V.
Ik gebruik het 1004 bios
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
SiS is in het afgelopen anderhalf-jaar revolutionair veranderdAnoniem: 51553 schreef op 07 October 2002 @ 19:28:
Nou, een SIS chipset staat er om bekend "bagger" te zijn. Ik werk zelf bij een computerzaak en krijg soms wel 's kaarten of mobo's met een sis chipset. Dan ga je zoeken en dan blijkt dat SIS hun eigen chipsets niet eens ondersteunen qua drivers! Dan ga ik toch ff bij mezelf denken van.. ehmm SIS en hun gaargebakken chips.. nee doe maar niet.
Ik bedoel, bij VIA en bij Intel staan bergen met drivers!! en voor SIS.. hmm matig tot niks.
Verwijderd
De 1e vraag is simpel te beantwoorden. Dat is dus groote onzin. Heb sisoft sandra gerunnend voor iedere bios en 1004 was op bijna alle fronten (op agp) na het snelste. Geheugen is btw ook erg makkelijk over te klokken!Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:53:
Wat ik meen te begrijpen is dat er stabiliteits problemen zijn met de 1003 bios versie in combinbatie met DDR333, ook met wat Asus aangeeft als certifiedt geheugen. De 1004 Bios zou dit probleem oplossen maar heel sneaky dan, het geheugen zou underclockt worden met als resultaat dat het zelfs onder de performance van DDR266 presteerd. Heeft iemand hier uitsluitsel over ?
Tweede probleem, hoort eingenlijk in Opslag media, en daar lopen inderdaad wel wat threads over, maar alle heel gefragmenteerd en niet echt duidelijk dus, betreft de promise raid controler, die zou enkel een raid 0/1 kunnen draaien als een of twee van de harddisk op en SATA controler aangesloten zijn. Probleem is er worden geen converters bijgeleverd.
(MOD's, indien dit laaste stukje hier niet hoort, verwijder het dan maar of laat het mij weten, dan haal ik het wel weg.)
Is dat mobo echt nog de moeite of bestel ik een ander ?
Verwijderd
Ok, ik ben dus toch wat gerust gesteld wat de geheugen performance betreft. Ik heb ook eens naar je specs gekeken en jij zit heel dicht bij de configuratie van mijn bestelde systeem, inclusief het type ram.GF schreef op 26 November 2002 @ 16:12:
[...]
De 1e vraag is simpel te beantwoorden. Dat is dus groote onzin. Heb sisoft sandra gerunnend voor iedere bios en 1004 was op bijna alle fronten (op agp) na het snelste. Geheugen is btw ook erg makkelijk over te klokken!
Wat betreft 2e klopt dat als je ff logisch omgaat met de gegeven info, want op normale ide controller kan er maar 1 hd worden aangesloten. Dus geen master en slave. Voor raid heb je minstens 2 hds nodig DUS je moet er nog 1 op de sata connector gooien. En er zitten idd geen converters tussen dus je moet vooral niet de raid versie nemen als je raid wil hebben. Ik had zelf ook beter nog (wat ik dus meteen na ontvangst heb gedaan) een aparte raid controller kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Darklance op 27-11-2002 10:30 ]
kom toch eens uit je grot man.Anoniem: 51553 schreef op 07 October 2002 @ 19:28:
Nou, een SIS chipset staat er om bekend "bagger" te zijn. Ik werk zelf bij een computerzaak en krijg soms wel 's kaarten of mobo's met een sis chipset. Dan ga je zoeken en dan blijkt dat SIS hun eigen chipsets niet eens ondersteunen qua drivers! Dan ga ik toch ff bij mezelf denken van.. ehmm SIS en hun gaargebakken chips.. nee doe maar niet.
Ik bedoel, bij VIA en bij Intel staan bergen met drivers!! en voor SIS.. hmm matig tot niks.
Anoniem: 71876
Anoniem: 37494
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37494 op 27-11-2002 15:57 ]
Check of the snelheid van de cpu wel goed staat ingesteld in de bios. Dus op 1.7 staat .Anoniem: 71876 schreef op 27 November 2002 @ 12:45:
ik heb ook de asus p4s8x gekocht. Hierop heb ik 2 keer 256mb ddr 2100 ram op zitten en een pentium4 2ghz. Nu heb ik met sisoft sandra 2003 een paar benchmarks gedraaid, maar nu presteert dit allemaal onder een intel celeron 1,7ghz. Ik weet niet hoe dit komt en wat ik moet veranderen. dit is ook de eerste keer dat ik iets post. Dus als jullie meer infomatie willen hoor ik het graag. Ik heb er niet erg veel verstand van.
alvast bedankt
Onder welke steen kom jij vandaan ? , aan de hand van alle reacties hier is wel duidelijk dat de sis648 NIET stabiel is en slechter performderniemars schreef op 27 November 2002 @ 10:20:
[...]
kom toch eens uit je grot man.![]()
SIS maakt de laatste 3 jaar kwalitatief gezien betere producten als Intel, met betere prestaties tegen geringe prijs.
De tijden dat SIS bagger was zijn looooong gone.
Anoniem: 72401
toch maar bestellen dan,Anoniem: 72401 schreef op 02 December 2002 @ 22:17:
Ik heb dit moederbord al bijna 2 maanden en het is zeer stabiel. Het was wel een beetje instabiel toen ik hem gekocht had maar dat kwam omdat de VCore een beetje heen en weer schommelde. Maar dat was zo gefixt met de nieuwe bios versie, 1.004 final, toen der tijd. Ik had nog een probleem met dit bord maar dat lag aan heel iets anders (Hierover heb ik een aparte topic gemaakt, zie Asus P4S8X IDE2 Oplossing).
Voor de rest werkt dit bord prima. Ik kan mijn PC dagenlang aanlaten staan zonder dat hij crashed of dat ik moet restarten.
Dus ik kan dit bord, uit eigen ervaring, heel goed aanraden.![]()
Oh ja mijn configuratie is als volgt:
- Asus P4S8X Serial-ATA, LAN, 1394, DDR333 - P4
- P4 2.4 Ghz 533 Mhz FSB
- Samsung 256 MB DDR PC2700 (1x)
- Western Digital 80GB 7200 RPM ATA 100 8mb Cache
- GeForce 4 MX440 64MB + TV & DVI retail
Verwijderd
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Anoniem: 70375
Anoniem: 61533
Dane-Elec ook goed genoeg?GF schreef op 03 December 2002 @ 16:38:
Als je gewoon goed merk ram neemt is het altijd goed. Samsung of kingston bijv.
[ Voor 10% gewijzigd door XtremeDesign op 04-12-2002 19:45 ]
Denk het wel maar weet het niet zeker. Heb zelf altijd samsung geheugen gehad en daar heb ik nooit probs mee gehad. Betaal je wel wat meer als die goedkopere modules maar dan heb je ook watXtremeDesign schreef op 04 December 2002 @ 17:00:
[...]
Dane-Elec ook goed genoeg?
(zodat ik geen problemen krijg)
De sis648 chipset zelf is misschien stabiel (porbeer andere merken met een sis648 chipset), misschien ligt het wel aan asus.Klubbheads schreef op 01 December 2002 @ 14:10:
[...]
Onder welke steen kom jij vandaan ? , aan de hand van alle reacties hier is wel duidelijk dat de sis648 NIET stabiel is en slechter performd![]()
Ook is ie slechter over te klokken... kortom ben blij dat ik hem toch niet gekozen heb
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Anoniem: 70836
Anoniem: 72783
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 72783 op 06-12-2002 19:45 ]
met pc2700 geheugen moet je ff je je geheugen snelheid zelf invullen en niet op auto zetten. 166 d8 ik tochAnoniem: 72783 schreef op 06 december 2002 @ 19:44:
3DMARK: 9305
PCMARK
-CPU: 4748
-Memory: 3994, denk dat vooral dit veel beter had gekund als ik andere benchmarks zie
-HDD: 952
Volgens mij heb ik die niet gezien. Ik gebruik onboard audio niet dus boeit me ook nie zoveel maar kan me ook niks van herinneren dat ik dat gelezen heb ik de manual dat dat erbij zou zittenMizitras schreef op 06 December 2002 @ 23:15:
Vraagje: Is bij jullie die multiplier ook grayed-out?
Ik kan hem dus niet veranderen
Zat er bij diegene die RAID, SATA, USB en heel de rimram hebben gekocht (noem het het volledigste P4S8X-bordje) een SPDIF -in/out plaatje???
Dat was optioneel, zat er bij mij niet bij precies.
Mijn moederbord is nu wegens stabiliteitsproblemen en Vcore probleem onder RMA al een week geleden naar de winkel vertrokken.
das bijzonder laag jaAnoniem: 70375 schreef op 03 December 2002 @ 17:07:
Ik heb hier een p4s8x met 512 ddr 2700 apacer met een herc 9700 pro.
Mijn 3dmarkscore 12300
Wat ik ook doe dit gaat niet hoger, als ik latere versies van drivers installeer gaat mijn score alleen maar omlaag (8500 met de nieuwe sis agp 1.13)
Dir bord is totaal ook niet geschikt voor overclocken, dus ...
Haal ik me volgende week een p4pe met 512 mB ddr3200 corsair cl2 (dat zal dan wel beter gaan hoop ik)
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Anoniem: 51644
Als je de handleiding beter had gelezen, had je ook gezien dat er (in de buurt v/h AGP slot) een rood ledje gaat branden als je er een kaart met 't verkeerde voltage in proptAnoniem: 51644 schreef op 12 December 2002 @ 17:26:
Nu lees ik in de handleiding dat er alleen Agp kaartjes inkunnen met 1,5V
Iemand suggesties?
Nee, onboard zit op je backpaneeltje hé. SPDIF/IO is via een kabeltje naar een slot vanachter met digitale uitgang (en ook ingang dacht ik).GF schreef op 07 december 2002 @ 19:57:
[...]
Volgens mij heb ik die niet gezien. Ik gebruik onboard audio niet dus boeit me ook nie zoveel maar kan me ook niks van herinneren dat ik dat gelezen heb ik de manual dat dat erbij zou zitten
Kan nergens beta 5 vinden op asus site. Heb zelf beta 2 en die heb ik pas nog gedownload (ook vorige week nog site bekeken voor nieuwe beta maar nee). Url doet het btw ook nietRainbowSix schreef op 16 December 2002 @ 18:55:
Er is ook een nieuw beta bios, namelijk 1005 beta 5:
ftp://asus.com/pub/asus/mb/sock478/p4s8x/1005-005.zip
Ik heb em zelf nog niet geprobeerd, en zoals we van Asus gewend zijn staat er bij een beta nooit een changelog
Dat probleem is nu opgelost met versie 1005.006!GF schreef op 17 december 2002 @ 01:51:
[...]
Kan nergens beta 5 vinden op asus site. Heb zelf beta 2 en die heb ik pas nog gedownload (ook vorige week nog site bekeken voor nieuwe beta maar nee). Url doet het btw ook niet![]()
Heb verder ff op wat asus forums gekeken maar die zeggen dat de bios is verwijderd vanwege ernstige fouten. Paar mensen hebben hun bios namelijk verneukt
[ Voor 7% gewijzigd door TheBrain op 21-12-2002 19:25 ]
Euh, de SATA controller is niet verantwoordelijk voor de RAId op je moedebordjeTheBrain schreef op 21 December 2002 @ 19:08:
Vandaag heftig op zoek geweest naar een P4s8X met RAID.
En dus keihard niet gevonden. Stond vanochtend bij Salland en de dure versie daar heeft geen RAID. Het staat in ieder geval nergens op de doos. Alleen dat 'ie Serial ATA heeft.
Nu ben ik verder gaan zoeken en bij geen een winkel die ik tot nu toe heb bezocht (gistron, exile, mycom, challenge en de lokale computerboeren) hebben ze een P4s8x met onboard RAID.
{edit}
Of gaat dat altijd via de SATA controller ?
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
nooit gehad. Zelfs niet met bios 1003Mizitras schreef op 21 december 2002 @ 22:37:
[...]
Hebben jullie soms nog Vcore verschillen tov 1.5V met die moederborden (ASUS) kerels ??? Was eigenlijk één van dé redenen waarom ik hem heb teruggedaan, meer niet.
Ik heb hem op yorcom.nl gekocht. Winkel was toen de goedkoopste . Check daar ffTheBrain schreef op 21 december 2002 @ 19:08:
En dus keihard niet gevonden. Stond vanochtend bij Salland en de dure versie daar heeft geen RAID. Het staat in ieder geval nergens op de doos. Alleen dat 'ie Serial ATA heeft.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Anoniem: 37494
[Taatje update]RainbowSix schreef op 02 januari 2003 @ 21:00:
Op de ftp van asus kwam ik de 1005 beta 8 bios tegen. Is er misschien immand die deze al heeft getest?
Zelf begin ik er niet aan omdat ik laatst een slachtoffer ben geworden van het beruchte beta 5 bios.
Volgens asus tijdens was er tijdens het uploaden naar hun ftp iets mis gegaan waardoor de bios corrup is![]()
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...IS_648/P4S8X/1005__08.zip
Anoniem: 70375
omdat het kan!
Anoniem: 57057
omdat het kan!
PSN-id: Chrasher
Anoniem: 69367
Brain, kijk voor antwoorden vooraan in dit topic of bij de reviews van dit bord.TheBrain schreef op 21 December 2002 @ 19:08:
Nu ben ik verder gaan zoeken en bij geen een winkel die ik tot nu toe heb bezocht (gistron, exile, mycom, challenge en de lokale computerboeren) hebben ze een P4s8x met onboard RAID.
{edit}
Of gaat dat altijd via de SATA controller ?
[ Voor 25% gewijzigd door AteZ op 29-01-2003 17:34 ]
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Failure is nothing compared to regret
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq