Asus P4S8X gebruikerservaringen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-07 21:07
Ik install vanavond alles, en dan zal ik benchen.
Hij heb al wel geboot, maar was me winxp cd kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 21:39

GF

Heb net bios versie 1005.001 (beta) erop gezet en m'n 3dmark ging weer met 1000 punten omhoog :) en het is net zo stabiel als 1004 met spellen e.d. Kortom weel leuk nieuwtje tussendoor :). Hopelijk komt er snel een final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Ok, me 1e bench
P4 2,4ghz
2 x 512 pc 2700 dane elc
club 3d radeon pro 9700
60gb maxtor 7200 rpm

Aantal 3dmarks bij standaard 3dmarks2001 benchmark : 11662
Dat kan dus beter, ga van de week ff finetunen :)
http://service.madonion.c...tType=6&projectId=4842960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Die 3dmarks komen door je bios versie (waarschijnlijk heb je 1004). probeer 1003a maar eens en zie je je scores naar 13500 gaan. Alleen die versie is minder stabiel en in games krijg je af en toe wazige shit (lijnen en vlakken door je beeld heen). Ik heb nu zoals gezegd die beta 1005 erop gezet en zit nu op 12500 3dmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
ja heb idd 1004 genomen. Hoe bevalt 1005? want anders flash ik die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
1005 beta geflashed, geen merkbaar verschil,

me 3d marks knalt er vaak uit :(
Drivers vid kaart ooknie optimaal, dus nog ff alles goed configgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Ik heb dit bord ook gebruikt voor de computer van mijn ouders.

Asus P4S8X (IEEE1394 & SATA & Geluid e.d.)
P4 2.4Ghz (533Mhz FSB)
512MB CL2 PC333
80GB WesternDigital HD
bla bla bla

Werkt als een zonnetje... Ik heb nog geen 1 blauw scherm gezien, en hij werkt lekker snel. Het is echt een aanrader voor iedereen :)
Owja.... Ik heb het BIOS niet geflashed

[ Voor 0% gewijzigd door Bart B op 23-10-2002 21:03 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
welke vid kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:03
Kan iemand de 1003a bios even hosten? Ik heb net de 1005.001 geflashed en de prestaties zijn niet echt denderend. (nog geen 11000 3dmarks met een p4 2.8 en een Ti4600) :(

(en alle versies voor 1004 zijn niet meer te downloaden bij asus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
dominator schreef op 24 oktober 2002 @ 09:20:
Kan iemand de 1003a bios even hosten? Ik heb net de 1005.001 geflashed en de prestaties zijn niet echt denderend. (nog geen 11000 3dmarks met een p4 2.8 en een Ti4600) :(

(en alle versies voor 1004 zijn niet meer te downloaden bij asus)
Ze zijn gewoon op de FTP te downloaden hoor...:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock478/p4s8x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Aha thanx, ik kijk meestal op de duitse asuscom.de aangezien ik dacht dat die sneller was. Eens kijken of dat ie wat beter gaat nu.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Freezerator schreef op 23 oktober 2002 @ 20:52:
1005 beta geflashed, geen merkbaar verschil,

me 3d marks knalt er vaak uit :(
Drivers vid kaart ooknie optimaal, dus nog ff alles goed configgen.
Welke vid kaart heb je. Ik heb 9700 en daar was wel degelijk veer verschil bij en nog steeds geen blauw scherm gezien :p. Nog nie 1 in al die tijd dat ik dit plankie heb >:)

OWja drivers die ik gebruikt heb:

AGP 1.12
SIS IDE r2.01a
Promise 1.00.0.8
Catalyst (BBA) 6193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Lekker hoor, met die 1003a bios is het geval niet stabiel te krijgen. 3 verschillende types geheugen getest (die uiteraard niet in de handleiding vermeld staan, helaas niks anders voorradig) met 0 resultaat, windows crasht gelijk of komt met een memory dump. Hopelijk worden de toekomstige bios'en wel wat sneller, met die 1005.001 bios zijn de prestaties triest..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje ik heb vandaag da bordje binnengekregen maar hoe zet ik dat bordje in jumprfree mode?
kan er niks van in de manuel vinden of kijk ik erover??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
hij is al jumperfree out of the box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Heb btw ook die nieuwere promise driver geinstalleerd, tot nu toe geen problemen.

Haal 12299 3dmarks :)
CLub 3d radeon 9700 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freezerator schreef op 24 oktober 2002 @ 18:47:
hij is al jumperfree out of the box
hmm raar ik kan alleen maar 2400 of 3200 mhz kiezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 22:27
Vraagje over de SATA. Worden er nou kabeltjes en verloopstukjes meegeleverd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen kabeltjes en geen verloopstukjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 22:27
Useless dus. Ben ik blij dat ik niet dat mobo gekocht heb. Achteraf waren er relatief best veel problemen met dit mobo. De MSI 648 kon ik alleen Radeon problemen van vinden. Orgineel wou ik de P4S8x vanwege SATA maar de MSI was eerder verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik dat kan checken van dat jumperfree want hij doet het zo niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Die raid controller had ik me ook flink op verkeken jah. Ik heb 4 hds dus heb het wel nodig om alles kwijt te kunnen maar op de normale aansluiting kan er maar 1 drive geinstalleerd worden en op sata 2 maar ja die kabels he :?. Had dus beter zonder raid en hele meuk kunnen kopen. Had me weer wat centen gescheeld. Heb later aparte controller moeten kopen om toch raid met 4 normale hds te kunnen draaien.
Heb btw ook die nieuwere promise driver geinstalleerd, tot nu toe geen problemen.

Haal 12299 3dmarks
CLub 3d radeon 9700 pro
Zoiets haal ik dus ook maar das dus veelste weinig want met bios 1003a haal ik 13500 en dat kan nog beter. Maarja beter stabiel dan super snel en crashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Mjah, maar dan liever snel EN stabiel met de P4PE. Kost iets meer maar het schiet niet op om te gaan wachten tot dat asus een fantsoenlijke BIOS voor de P4S8X gaat uitbrengen. (als dat al ooit gebeurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik heb bios 1004 beta 002 draaien omdat die t snelste is met de 3dmarks (11449 tov 10572 met bios 1005 beta 001)
En met de stabiliteit heb ik helemaal geen last en nog geen blauw scherm gehad.

Hier nog even mijn bench resultaten bij default instellingen:
11449 3Dmarks
en met PCmark:
CPU: 5963
Mem: 5890
HD: 936

Hoogste tot nu toe behaalde 3Dmarks: 11701
(moet nog even nakijken wat de FSB ed waren...)

voor spec's check sign...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vcore is 1.500V

Bios meet: 1.42 à 1.40V !!! Onrustwekkend?!?!

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2021
Mizitras schreef op 27 oktober 2002 @ 20:36:
Vcore is 1.500V

Bios meet: 1.42 à 1.40V !!! Onrustwekkend?!?!
Welk bios gebruik je? Mijn Vcore is namelijk ook 1.500 en als ik in het bios kijk of met AsusProbe ook 1.500V.
Ik gebruik het 1004 bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69252

wat verwachten jullie dan van de Asus P4SDX met HTT support (verwacht eind december)? kan ik voor stabiliteit beter de P4G8X (Granite bay) halen eind deze maand? die heeft dan maar dual channel PC2100 ipv PC2700, maar toch... het eerste SiS boardje met HTT support :? kan dat ooit gelijk stabiel/goed zijn?
ik wil in ieder geval niet nog tot in januari zitten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utlover
  • Laatst online: 13-06-2022
Iemand het bord stabiel met Corsair Pc440-266 3500, en zo ja met welke timings, en met welke memory frequency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61533

Klopt volgens mij ook. Lag aan Ati heb ik ergens gelezen.
Heb ook net bord besteld en vraag gepost. Kon dit topic niet vinden.
Zie:
Wie heeft er een Asus P4S8X moederbord? HELP

//update
Maar toen wist ik nog niet van de Omega-Search.... (nu nog niet maar ga ik uitvinden!) Dank aan MOD BalusC...

Jongens, jongens vermeld nu allen eens het REVISIE NUMMER!!
En als je DDR 333 (PC 2700) geheugen hebt het merk en op welke
snelheid het geheugen nu echt draait.

Ook las ik iets over de 2e uitgave (revisie) die plotseling gele condensators
lang CPU-Socket had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Er is btw een nieuwe beta bios voor uit 1005.002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67371

Ik heb de P4S8X met 512 Mb Kingston PC2700 geheugen sinds 3 weken. Geen problemen, maar heb wel alle instellingen "af leverancier" dus over overklokbaarheid e.d. kan ik niet oordelen. Ga voorlopig ook niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Ik heb nieuwe bios getest, maar weinig verschil,

300 3dmark punten minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik ben nog steeds niet te spreken over dit bord. Van de week uitvoerig getest met een 2.8Ghz cpu, 512Mb PC2700 en een TI4600 kaart. (wel 1005.002 bios want met de af-fabriek 1003a bios is ie zowiezo instabiel) Met het SiS bordje kwam ik net aan de 11000 punten, toen deze vervangen was door een P4PE (en een cleane windows install) kwam ik zonder problemen tot ruim 13000 punten. Het bordje mag dan wel een stuk goedkoper zijn maar zo'n groot verschil vind ik toch wel belachelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
RainbowSix schreef op 31 October 2002 @ 19:10:
[...]

Welk bios gebruik je? Mijn Vcore is namelijk ook 1.500 en als ik in het bios kijk of met AsusProbe ook 1.500V.
Ik gebruik het 1004 bios
Bios 1003(A). REvisie 1.03

Waar het probleem precies vandaan kwam in zoverre dat ik er nu bijben:
-Asus wou eerste zijn met SIS648-chipetset bordjes, en hebben ze een 'te vroege' versie gekocht die de meeste problemen gaf op stabiliteit, RAM en Vcore.
Waar het nu zit na gesproken te hebben met enkele mensen die al vaker een RMA van dit moederbord achter de rug hebben:
-Het oudste moederbordje heeft een zilveren heatsink.
-De nieuwere versie die de meeste van ons hebben/hadden had een zwarte heatsink, was revsisie 1.03/1.02 en had een blauwe connector onderaan (IDE dacht ik).
-De nieuwe, (lees: beste tot nu toe 'RMA'-bordjes) hebben een zwarte heatsink, BIOS 1004/1003A met een 6de PCI slot in het blauw (alhoewel toch niet iedereen het heeft ?!?!) en hebben een 4-tal gele kleine condensators en een paar zwarte (in totaal 7-C's) naast de P4 Socket 478 zitten.

Je kan zelf zien alle condensators op je moederbord zijn geplaatst, bij mij ontbraken er een drietal . (3-gele/zwarte, naargelang wat ze er nu bijsteken).

Dit zou het Vcore probleem alleszins oplossen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 19:22
Anoniem: 51553 schreef op 07 October 2002 @ 19:28:
Nou, een SIS chipset staat er om bekend "bagger" te zijn. Ik werk zelf bij een computerzaak en krijg soms wel 's kaarten of mobo's met een sis chipset. Dan ga je zoeken en dan blijkt dat SIS hun eigen chipsets niet eens ondersteunen qua drivers! Dan ga ik toch ff bij mezelf denken van.. ehmm SIS en hun gaargebakken chips.. nee doe maar niet.
Ik bedoel, bij VIA en bij Intel staan bergen met drivers!! en voor SIS.. hmm matig tot niks.
SiS is in het afgelopen anderhalf-jaar revolutionair veranderd :)
Ik heb nu een SiS 745 :9 in mijn PC zitten, en ik hoef sindsdien geen VIA meer :r (mijn vorige moederbord had een via KT266). Die SiS chipset is een stuk sneller, een stuk minder gezooi met drivers en een stuk stabieler. Bovendien zijn ze nog goedkoper ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat dit het juiste topic is want er zijn er zoveel lopende wat betreft det Asus P4S8X Mobo dat ik er gek van wordt.

Zaterdag ga ik mijn bestelling ophalen waaronder de P4S8X (Met Raid). Ik ben zo stom geweest alleen reviews te lezen (Die alle positief waren) en niet op forums (Waar heel wat negatieve dingen te vinden zijn) te zoeken toen ik over deze aankoop besliste.
Wat ik meen te begrijpen is dat er stabiliteits problemen zijn met de 1003 bios versie in combinbatie met DDR333, ook met wat Asus aangeeft als certifiedt geheugen. De 1004 Bios zou dit probleem oplossen maar heel sneaky dan, het geheugen zou underclockt worden met als resultaat dat het zelfs onder de performance van DDR266 presteerd. Heeft iemand hier uitsluitsel over ?
Ik begin echt te denken dat ik een hele slechte koop heb gedaan en zou alsnog een ander Mobo bestellen.

Tweede probleem, hoort eingenlijk in Opslag media, en daar lopen inderdaad wel wat threads over, maar alle heel gefragmenteerd en niet echt duidelijk dus, betreft de promise raid controler, die zou enkel een raid 0/1 kunnen draaien als een of twee van de harddisk op en SATA controler aangesloten zijn. Probleem is er worden geen converters bijgeleverd.
(MOD's, indien dit laaste stukje hier niet hoort, verwijder het dan maar of laat het mij weten, dan haal ik het wel weg.)
Is dat mobo echt nog de moeite of bestel ik een ander ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:53:
Wat ik meen te begrijpen is dat er stabiliteits problemen zijn met de 1003 bios versie in combinbatie met DDR333, ook met wat Asus aangeeft als certifiedt geheugen. De 1004 Bios zou dit probleem oplossen maar heel sneaky dan, het geheugen zou underclockt worden met als resultaat dat het zelfs onder de performance van DDR266 presteerd. Heeft iemand hier uitsluitsel over ?

Tweede probleem, hoort eingenlijk in Opslag media, en daar lopen inderdaad wel wat threads over, maar alle heel gefragmenteerd en niet echt duidelijk dus, betreft de promise raid controler, die zou enkel een raid 0/1 kunnen draaien als een of twee van de harddisk op en SATA controler aangesloten zijn. Probleem is er worden geen converters bijgeleverd.
(MOD's, indien dit laaste stukje hier niet hoort, verwijder het dan maar of laat het mij weten, dan haal ik het wel weg.)
Is dat mobo echt nog de moeite of bestel ik een ander ?
De 1e vraag is simpel te beantwoorden. Dat is dus groote onzin. Heb sisoft sandra gerunnend voor iedere bios en 1004 was op bijna alle fronten (op agp) na het snelste. Geheugen is btw ook erg makkelijk over te klokken!

Wat betreft 2e klopt dat als je ff logisch omgaat met de gegeven info, want op normale ide controller kan er maar 1 hd worden aangesloten. Dus geen master en slave :'(. Voor raid heb je minstens 2 hds nodig DUS je moet er nog 1 op de sata connector gooien. En er zitten idd geen converters tussen dus je moet vooral niet de raid versie nemen als je raid wil hebben. Ik had zelf ook beter nog (wat ik dus meteen na ontvangst heb gedaan) een aparte raid controller kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF schreef op 26 November 2002 @ 16:12:
[...]

De 1e vraag is simpel te beantwoorden. Dat is dus groote onzin. Heb sisoft sandra gerunnend voor iedere bios en 1004 was op bijna alle fronten (op agp) na het snelste. Geheugen is btw ook erg makkelijk over te klokken!

Wat betreft 2e klopt dat als je ff logisch omgaat met de gegeven info, want op normale ide controller kan er maar 1 hd worden aangesloten. Dus geen master en slave :'(. Voor raid heb je minstens 2 hds nodig DUS je moet er nog 1 op de sata connector gooien. En er zitten idd geen converters tussen dus je moet vooral niet de raid versie nemen als je raid wil hebben. Ik had zelf ook beter nog (wat ik dus meteen na ontvangst heb gedaan) een aparte raid controller kopen.
Ok, ik ben dus toch wat gerust gesteld wat de geheugen performance betreft. Ik heb ook eens naar je specs gekeken en jij zit heel dicht bij de configuratie van mijn bestelde systeem, inclusief het type ram.
Ik heb gisteren gebeld naar de winkel waar ik mijn systeem heb besteld ivm de raid configuraie en ik moet zeggen dat de technieker er geen reet :) van snapte. Aangezien ik ze zelf het systeem laat monteren hoop ik dat ze tot dezelfde conclusie komen en ze voor verloopstukken zorgen of er gewoon een apparte raid in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
Het verschil tussen het 1.003a en de 1.004 final bios zit juist in de unbufferd memory benchmarks. En laat dat nou net het belangrijkste zijn voor bijv spelletjes.
In Sandra moet je de benchmarksopties veranderen en alle vinkjes weghalen.

Bono: Je bordje moet goed werken, probleem is alleen bij eerdere revisies...

http://www.asusboards.com...7bb19e1050&threadid=28618
De verschillende versies: (zelf heb ik de retail)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.modderman/p4s8xrev.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Darklance op 27-11-2002 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Anoniem: 51553 schreef op 07 October 2002 @ 19:28:
Nou, een SIS chipset staat er om bekend "bagger" te zijn. Ik werk zelf bij een computerzaak en krijg soms wel 's kaarten of mobo's met een sis chipset. Dan ga je zoeken en dan blijkt dat SIS hun eigen chipsets niet eens ondersteunen qua drivers! Dan ga ik toch ff bij mezelf denken van.. ehmm SIS en hun gaargebakken chips.. nee doe maar niet.
Ik bedoel, bij VIA en bij Intel staan bergen met drivers!! en voor SIS.. hmm matig tot niks.
kom toch eens uit je grot man. |:( :( SIS maakt de laatste 3 jaar kwalitatief gezien betere producten als Intel, met betere prestaties tegen geringe prijs.
De tijden dat SIS bagger was zijn looooong gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71876

ik heb ook de asus p4s8x gekocht. Hierop heb ik 2 keer 256mb ddr 2100 ram op zitten en een pentium4 2ghz. Nu heb ik met sisoft sandra 2003 een paar benchmarks gedraaid, maar nu presteert dit allemaal onder een intel celeron 1,7ghz. Ik weet niet hoe dit komt en wat ik moet veranderen. dit is ook de eerste keer dat ik iets post. Dus als jullie meer infomatie willen hoor ik het graag. Ik heb er niet erg veel verstand van.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37494

Ik heb ook zo'n mobo'tje gekocht i.c.m een 2.53 Ghz en sumsung original DDR 333 geheugen + leadtek ti4200. Mijn ervaringen tot dus ver.

- Alles loopt standaard perfect en snel. ca. 9700 3d marks
- Als ik de videoplank wat opvoer loopt het ook lekker. ca. 10200 3d marks
- Als ik de processor overclock tot 3Ghz (157fbs:157mem) crash het systeem na een tijdje UT2003-en maar wel ca. 12000 3d marks
- Als ik de CPU terug breng naar 2,9 Ghz (154fsb:154mem) draait alles geweldig. (tot nu toe 1 dag.) 11500 3dmarkjes

Omdat ik nu op mijn werk zit kan ik niet kijken welke versie van het moederplankje heb maar zal dit direct doen als ik zo thuis ben. BIOS versie was volgens mij 0005.002 BETA.
Dat beta staat me echt niet aan maar goed.

In overclocken ben ik een beetje een n00b, dus zou iemand mij het geheugen princiepe willen uitleggen.
Ik heb al wat formules gezien. 160fbs / 160mem = PC2100 (voorbeeld, zal wel niet kloppen)

Kan iemand me dat uitleggen, en ook het 1:1 of 4:3 principe. Ik snap daar geen hol van :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37494 op 27-11-2002 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Anoniem: 71876 schreef op 27 November 2002 @ 12:45:
ik heb ook de asus p4s8x gekocht. Hierop heb ik 2 keer 256mb ddr 2100 ram op zitten en een pentium4 2ghz. Nu heb ik met sisoft sandra 2003 een paar benchmarks gedraaid, maar nu presteert dit allemaal onder een intel celeron 1,7ghz. Ik weet niet hoe dit komt en wat ik moet veranderen. dit is ook de eerste keer dat ik iets post. Dus als jullie meer infomatie willen hoor ik het graag. Ik heb er niet erg veel verstand van.

alvast bedankt
Check of the snelheid van de cpu wel goed staat ingesteld in de bios. Dus op 1.7 staat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 15-07 04:36

JeroenT

hoi!

erniemars schreef op 27 November 2002 @ 10:20:
[...]

kom toch eens uit je grot man. |:( :( SIS maakt de laatste 3 jaar kwalitatief gezien betere producten als Intel, met betere prestaties tegen geringe prijs.
De tijden dat SIS bagger was zijn looooong gone.
Onder welke steen kom jij vandaan ? , aan de hand van alle reacties hier is wel duidelijk dat de sis648 NIET stabiel is en slechter performd :D

Ook is ie slechter over te klokken... kortom ben blij dat ik hem toch niet gekozen heb :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
Is het nu wel of niet verstandig om in mijn situatie dit moederbord te nemen?

Geplande Configuratie

P4S8X
P4 2.53 Ghz
512 MB DDR PC2700 (512 of 2x 256)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72401

Ik heb dit moederbord al bijna 2 maanden en het is zeer stabiel. Het was wel een beetje instabiel toen ik hem gekocht had maar dat kwam omdat de VCore een beetje heen en weer schommelde. Maar dat was zo gefixt met de nieuwe bios versie, 1.004 final, toen der tijd. Ik had nog een probleem met dit bord maar dat lag aan heel iets anders (Hierover heb ik een aparte topic gemaakt, zie Asus P4S8X IDE2 Oplossing).

Voor de rest werkt dit bord prima. Ik kan mijn PC dagenlang aanlaten staan zonder dat hij crashed of dat ik moet restarten.
Dus ik kan dit bord, uit eigen ervaring, heel goed aanraden. :*)

Oh ja mijn configuratie is als volgt:
- Asus P4S8X Serial-ATA, LAN, 1394, DDR333 - P4
- P4 2.4 Ghz 533 Mhz FSB
- Samsung 256 MB DDR PC2700 (1x)
- Western Digital 80GB 7200 RPM ATA 100 8mb Cache
- GeForce 4 MX440 64MB + TV & DVI retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Anoniem: 72401 schreef op 02 December 2002 @ 22:17:
Ik heb dit moederbord al bijna 2 maanden en het is zeer stabiel. Het was wel een beetje instabiel toen ik hem gekocht had maar dat kwam omdat de VCore een beetje heen en weer schommelde. Maar dat was zo gefixt met de nieuwe bios versie, 1.004 final, toen der tijd. Ik had nog een probleem met dit bord maar dat lag aan heel iets anders (Hierover heb ik een aparte topic gemaakt, zie Asus P4S8X IDE2 Oplossing).

Voor de rest werkt dit bord prima. Ik kan mijn PC dagenlang aanlaten staan zonder dat hij crashed of dat ik moet restarten.
Dus ik kan dit bord, uit eigen ervaring, heel goed aanraden. :*)

Oh ja mijn configuratie is als volgt:
- Asus P4S8X Serial-ATA, LAN, 1394, DDR333 - P4
- P4 2.4 Ghz 533 Mhz FSB
- Samsung 256 MB DDR PC2700 (1x)
- Western Digital 80GB 7200 RPM ATA 100 8mb Cache
- GeForce 4 MX440 64MB + TV & DVI retail
toch maar bestellen dan,
en even gaan leren hoe ik een bios update doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus voor zover ik het snap werkt het moederbord alleen stabiel met bios 1004 en 1005. Hiernaast werkt DDR400 niet goed, ook niet officieel ondersteund.
en DDR333 en DDR266 werkenaltijd goed.

Maakt het WERKENLIJK verschil uit of je ram door SIS is goedgekeurd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 21-07 16:47

Arfman

Drome!

M'n vriendin heeft een P4 2.4 GHz op dit bord draaien (ja, mijn vriendin heeft een snellere PC dan ik :X) en dat draait 'als een tiet' :P

Windows XP SP1, superstabiel. Games draaien allemaal perfecto, etc. etc.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Als je gewoon goed merk ram neemt is het altijd goed. Samsung of kingston bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Ik heb hier een p4s8x met 512 ddr 2700 apacer met een herc 9700 pro.
Mijn 3dmarkscore 12300 :(

Wat ik ook doe dit gaat niet hoger, als ik latere versies van drivers installeer gaat mijn score alleen maar omlaag (8500 met de nieuwe sis agp 1.13 :( )

Dir bord is totaal ook niet geschikt voor overclocken, dus ...

Haal ik me volgende week een p4pe met 512 mB ddr3200 corsair cl2 (dat zal dan wel beter gaan hoop ik :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61533

Mijn Asus P4S8X rev.103a loopt als een trein (zie specs, die ik nog moet updaten zie ik)
maar wel met originele bios omdat ze zeggen dat latere versies de geheugen stiekem underklokken maar niet af te lezen is in het bios. getest met benchmark en bij deze biosversie kun je verschil goed merken als ik hem met de 'hand 'underclock'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
GF schreef op 03 December 2002 @ 16:38:
Als je gewoon goed merk ram neemt is het altijd goed. Samsung of kingston bijv.
Dane-Elec ook goed genoeg?
(zodat ik geen problemen krijg)

[ Voor 10% gewijzigd door XtremeDesign op 04-12-2002 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

XtremeDesign schreef op 04 December 2002 @ 17:00:
[...]

Dane-Elec ook goed genoeg?
(zodat ik geen problemen krijg)
Denk het wel maar weet het niet zeker. Heb zelf altijd samsung geheugen gehad en daar heb ik nooit probs mee gehad. Betaal je wel wat meer als die goedkopere modules maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21-07 09:48
Klubbheads schreef op 01 December 2002 @ 14:10:
[...]

Onder welke steen kom jij vandaan ? , aan de hand van alle reacties hier is wel duidelijk dat de sis648 NIET stabiel is en slechter performd :D

Ook is ie slechter over te klokken... kortom ben blij dat ik hem toch niet gekozen heb :Y)
De sis648 chipset zelf is misschien stabiel (porbeer andere merken met een sis648 chipset), misschien ligt het wel aan asus.

De sis645dx zelf is erg goed en een p4S533 (met een sis645dx) heb ik net een besteld en hoop ik volgende week te krijgen. Ik ben bewust niet voor de P4S8X gegaan.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70836

hmm best grappig een aantal jaren geleden zat ik te twijfelen tussen 2 moederboarden een asus board en een abit be6 board...mijn eerste keus was het asus board dat leek mij wel een behoorlijk degelijk board, maar toen ik em in de winkel ging bestellen werd ik sterk aangeraden om dat be6 board te nemen want die zou veeeeel sneller zijn en meer features hebben etc etc...nou ik heb het de jaren daarna wel geweten! drama, het meest zeugende instabiele board wat ik ooit heb gehad...dus voor mij geen abit meer, ben er echt op afgeknapt :)
maar nu heb ik dus weer een nieuw mb nodig, en ik zat ook te twijfelen tussen dat P4pe boardje en die P4S8X...maar ik hoor niet zoveel positieve verhalen over dat agp 8x dat wil nog weleens rare dingen doen, ik denk dat ik ook voor de P4pe ga, het is niet een echt spectaculair boardje, maar wel lekker stabiel, en dan wel met alles onboard erbij natuurlijk :)...dan maar iets minder snel, maar ik ga wel voor stabiliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72783

Ik heb dit mobo, nix overclocked, geflashed whatever (zou ook niet weten hoe eraan te beginnen)....ikzelf vind het vrij stabiel, in het begin een aantal blauwe schermen maar dat kwam eerder omdat XP slecht geinstalleerd was denk ik, qua stabiliteit ben ik vrij tevreden dus, qua prestaties had t denk ik iets beter gekunt, alhoewel t nog aanvaardbaar is, ik heb er ook niet zoveel verstand van
specs: P4 2.0 GHz, 512 MB RAM PC2700, GeForce4 TI4200 64 Mb

3DMARK: 9305
PCMARK
-CPU: 4748
-Memory: 3994, denk dat vooral dit veel beter had gekund als ik andere benchmarks zie
-HDD: 952

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 72783 op 06-12-2002 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Vraagje: Is bij jullie die multiplier ook grayed-out?
Ik kan hem dus niet veranderen :(

Zat er bij diegene die RAID, SATA, USB en heel de rimram hebben gekocht (noem het het volledigste P4S8X-bordje) een SPDIF -in/out plaatje???

Dat was optioneel, zat er bij mij niet bij precies.

Mijn moederbord is nu wegens stabiliteitsproblemen en Vcore probleem onder RMA al een week geleden naar de winkel vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Anoniem: 72783 schreef op 06 december 2002 @ 19:44:
3DMARK: 9305
PCMARK
-CPU: 4748
-Memory: 3994, denk dat vooral dit veel beter had gekund als ik andere benchmarks zie
-HDD: 952
met pc2700 geheugen moet je ff je je geheugen snelheid zelf invullen en niet op auto zetten. 166 d8 ik toch :? Anyway dan is ie stukken sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Mizitras schreef op 06 December 2002 @ 23:15:
Vraagje: Is bij jullie die multiplier ook grayed-out?
Ik kan hem dus niet veranderen :(

Zat er bij diegene die RAID, SATA, USB en heel de rimram hebben gekocht (noem het het volledigste P4S8X-bordje) een SPDIF -in/out plaatje???

Dat was optioneel, zat er bij mij niet bij precies.

Mijn moederbord is nu wegens stabiliteitsproblemen en Vcore probleem onder RMA al een week geleden naar de winkel vertrokken.
Volgens mij heb ik die niet gezien. Ik gebruik onboard audio niet dus boeit me ook nie zoveel maar kan me ook niks van herinneren dat ik dat gelezen heb ik de manual dat dat erbij zou zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 08:10
Anoniem: 70375 schreef op 03 December 2002 @ 17:07:
Ik heb hier een p4s8x met 512 ddr 2700 apacer met een herc 9700 pro.
Mijn 3dmarkscore 12300 :(

Wat ik ook doe dit gaat niet hoger, als ik latere versies van drivers installeer gaat mijn score alleen maar omlaag (8500 met de nieuwe sis agp 1.13 :( )

Dir bord is totaal ook niet geschikt voor overclocken, dus ...

Haal ik me volgende week een p4pe met 512 mB ddr3200 corsair cl2 (dat zal dan wel beter gaan hoop ik :) )
das bijzonder laag ja :(

kep hier een Club3D 845PEVP met een P4 2,4GHz en DDR PC2700 Samsung en een ATi Radeon 9700 pro -> 14000 punten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Anoniem: 51644

hmmz, raar.. ik heb al meer systemen gebouwd met de p4s8x en draaien allemaal als een (.)(.) :P

Nu heb ik dan toch problemen met dit bord :S heb namelijk helemaal geen beeld met een nieuw systeem ... ik heb al vervangen :

Memory
CPU
Systemboard zelf
Voeding
Vga kaart

Alles losgekoppeld, alleen een voeding aangesloten : nix :(

Nu lees ik in de handleiding dat er alleen Agp kaartjes inkunnen met 1,5V .. en ik weet zo niet of de geforce ti4400 videokaart van asus dit wel heeft. Ik snap er niets van, er zijn toch ook mensen met oudere videokaarten die dit systeem hebben aangeschafd , die hebben dit probleem toch ook nie? :(

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Doe eens een bios update als je dat nog niet gedaan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Anoniem: 51644 schreef op 12 December 2002 @ 17:26:
Nu lees ik in de handleiding dat er alleen Agp kaartjes inkunnen met 1,5V
Iemand suggesties?
Als je de handleiding beter had gelezen, had je ook gezien dat er (in de buurt v/h AGP slot) een rood ledje gaat branden als je er een kaart met 't verkeerde voltage in propt :P

Zie je geen rood ledje ligt 't dus niet aan de kaart .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
GF schreef op 07 december 2002 @ 19:57:
[...]

Volgens mij heb ik die niet gezien. Ik gebruik onboard audio niet dus boeit me ook nie zoveel maar kan me ook niks van herinneren dat ik dat gelezen heb ik de manual dat dat erbij zou zitten
Nee, onboard zit op je backpaneeltje hé. SPDIF/IO is via een kabeltje naar een slot vanachter met digitale uitgang (en ook ingang dacht ik).
wordt getoond en vernoemd in de handleiding.

Kijk eens op de sticker op je P4S8X doos voor zij die de volledige zooi met AUDIO, LAN, RAId en al derest hebben. Daar staat ook op naast de features, SPDIF.

Niemand dit opgevallen??? Of zat het er bij jullie wel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

ja ik weet dat het op backpanel ziet maar zie geen spdif uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 07-07 20:37

xces

To got or not to got..

Hoi hoi, ik heb dus een Asus P4S8X gekocht icm met een Intel P4 2,4 Ghz 533Mhz bla bla bla, en na installatie van Windows XP begon mijn systeem spontaan te rebooten, ik mijn leverancier opgebeld, hem alles verteld, bleek dat ik nog een stekkertje niet had aangesloten op mijn mobo (12 volt, langs proc). Ik vol goede moed verder "xp-en", totdat ik weer 4 a 5 reboots kreeg binnen een half uur. Dit gebeurde net nadat ik de nieuwe nVidia drivers had geinstalleerd. Ik mijn oude display drivers uit de kast gehaald en die geinstalleerd maar weer hetzelfde verhaal, tot 3 keer toe!! Ik XP opnieuw geinstalleerd want "het zou aan een beschadigde cd kunnen liggen" volgens mijn leverancier.

Toen dit alles niet hielp ben ik maar eens op internet gaan zoeken naar mogelijke antwoorden voor dit ge-reboot.. Ik heb een draadje gevonden op een ander forum van een gozer die bijna alles had geprobeerd, tot nieuw geheugen, nieuwe voeding nieuw moederbord en alles. Het antwoord "schijnt" hem te liggen in de Bios versie 1003A (in mijn geval). Als je de nieuwste bios flashed (nu is het 1004) en tevens voor de zekerheid "Preserve memory gap between 15m 16m" aanzet, gister een divxje gekeken en veel met 3dmax bezig geweest, dus dat moet allemaal wel werken, dit zijn toch namelijk processor intensieve applicaties.

Dit is het draadje op het andere forum.

Over bios flashen kan ik maar 1 ding zeggen:
Geweldig!
- Copy *.awd a:\ (gedownload van asus website)
- Onthoud filename
- Reboot, ALT+F2
- Enter filename
- Press (Y)es

En dan draait het als een stel (.)(.) en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Er is ook een nieuw beta bios, namelijk 1005 beta 5:
ftp://asus.com/pub/asus/mb/sock478/p4s8x/1005-005.zip

Ik heb em zelf nog niet geprobeerd, en zoals we van Asus gewend zijn staat er bij een beta nooit een changelog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

RainbowSix schreef op 16 December 2002 @ 18:55:
Er is ook een nieuw beta bios, namelijk 1005 beta 5:
ftp://asus.com/pub/asus/mb/sock478/p4s8x/1005-005.zip

Ik heb em zelf nog niet geprobeerd, en zoals we van Asus gewend zijn staat er bij een beta nooit een changelog ;)
Kan nergens beta 5 vinden op asus site. Heb zelf beta 2 en die heb ik pas nog gedownload (ook vorige week nog site bekeken voor nieuwe beta maar nee). Url doet het btw ook niet :(

Heb verder ff op wat asus forums gekeken maar die zeggen dat de bios is verwijderd vanwege ernstige fouten. Paar mensen hebben hun bios namelijk verneukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
GF schreef op 17 december 2002 @ 01:51:
[...]

Kan nergens beta 5 vinden op asus site. Heb zelf beta 2 en die heb ik pas nog gedownload (ook vorige week nog site bekeken voor nieuwe beta maar nee). Url doet het btw ook niet :(

Heb verder ff op wat asus forums gekeken maar die zeggen dat de bios is verwijderd vanwege ernstige fouten. Paar mensen hebben hun bios namelijk verneukt
Dat probleem is nu opgelost met versie 1005.006!
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...IS_648/P4S8X/1005__06.zip

Nieuw:
1. Re-enable Memory Turbo function as an option for users with high quality modules.
(Please run under normal mode if your system is not stable under memory turbo mode.)
2. Serial ATA control code modified to improve satiability of serial-ata HDD.
3. New feature added, "BIOS recovery from CD". Now users can recover damaged BIOS
by using the new version of our support CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Ja heb het al gezien jah (meukmailer :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Mwah lijkt wel of die bios steeds slomer word. M'n 3marks zijn nu al gedaald tot 11200 :'(. En bij 1003 was dit nog 13500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Ja seg godver, ik kan geen nieuwere versie meer krijgen.
Dealer zegt dat de P4S8X die ik binnenbracht waarop je nog de ontrbrekende C's zag, dé laatste is en er geen nieuwere is, niet bestaat zelfs !

De foto die ik toond emet de stabiele versie met de extra condensators:"Zal een speciale uitgave zijn..."
DEnk ik van, "ja sow, toevallig wel een stabiele werkende, hoe speciaal dat die dan ook mag zijn, moet ik hebben !"

Dus niet dus, mag nu zoeken naar ander moederbordje dat me bevalt.

Wat hebben jullie voor alternatief gekozen???
(buiten de P4PE zonder agp8x dat is)

Iemand iets van de SIS655 gehoort wat de 'opvolger' is? Lijkt meen mooi idee vor onder de boom, ASUS P4SDX, beetje voortgebouwt op de SIS648 lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Net voor het eerst ff m'n cpu overgeklokt (2400@2700). Kan nog veel hoger volgens mij maar ging eerst zo eens ff wat testen. M'n 3dmark score ging met 2000 punten omhoog (heb tevens beta 7 er opstaan). Heb alleen vergeten te benchmarken voordat ik overgeklokt heb dus weet niet of deze beta zoveel sneller is of dat het echt aan m'n 300mhz meer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag heftig op zoek geweest naar een P4s8X met RAID.

En dus keihard niet gevonden. Stond vanochtend bij Salland en de dure versie daar heeft geen RAID :? . Het staat in ieder geval nergens op de doos. Alleen dat 'ie Serial ATA heeft.

Nu ben ik verder gaan zoeken en bij geen een winkel die ik tot nu toe heb bezocht (gistron, exile, mycom, challenge en de lokale computerboeren) hebben ze een P4s8x met onboard RAID.

{edit}
Of gaat dat altijd via de SATA controller ?

[ Voor 7% gewijzigd door TheBrain op 21-12-2002 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
TheBrain schreef op 21 December 2002 @ 19:08:

En dus keihard niet gevonden. Stond vanochtend bij Salland en de dure versie daar heeft geen RAID :? . Het staat in ieder geval nergens op de doos. Alleen dat 'ie Serial ATA heeft.

Nu ben ik verder gaan zoeken en bij geen een winkel die ik tot nu toe heb bezocht (gistron, exile, mycom, challenge en de lokale computerboeren) hebben ze een P4s8x met onboard RAID.

{edit}
Euh, de SATA controller is niet verantwoordelijk voor de RAId op je moedebordje :)
Die wordt er los van geïnstalleerd, aangezien Aopen en GigaB twee oplossingen voorschotelen met één van de twee dacht ik zo.
Dus die schoon combinatie van SATA EN RAID, nu ja daarvoor is er de ASUS P4S8X die ik dus heb teruggedaan.

Hebben jullie soms nog Vcore verschillen tov 1.5V met die moederborden (ASUS) kerels ??? Was eigenlijk één van dé redenen waarom ik hem heb teruggedaan, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 14:32
ik draai perfect op mijn p4s8x met een radeon 9700 pro, ik had wel veel problemen in het begin met de onboard sound en Lan, ik heb heel wat afgevloekt omdat de drivers geen irq sharing aankonden. dus uit ellende maar mijn sb128 er weer ingeschroefd en een aparte netwerkkaart erin :? . nu een maand later met andere bios en drivers werkt het allemaal wel. :>

Mijn aanbeveling: ga je dit bord gebruiken om te gamen? Prima!
Ga je dit bord gebruiken voor iets anders,zoals office toepassingen? koop dan iets meer kwaliteit....

achteraf had ik misschien toch een P4PE moeten kopen.....

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Mizitras schreef op 21 december 2002 @ 22:37:
[...]
Hebben jullie soms nog Vcore verschillen tov 1.5V met die moederborden (ASUS) kerels ??? Was eigenlijk één van dé redenen waarom ik hem heb teruggedaan, meer niet.
nooit gehad. Zelfs niet met bios 1003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

TheBrain schreef op 21 december 2002 @ 19:08:

Ik heb hem op yorcom.nl gekocht. Winkel was toen de goedkoopste . Check daar ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Op de ftp van asus kwam ik de 1005 beta 8 bios tegen. Is er misschien immand die deze al heeft getest?
Zelf begin ik er niet aan omdat ik laatst een slachtoffer ben geworden van het beruchte beta 5 bios.
Volgens asus tijdens was er tijdens het uploaden naar hun ftp iets mis gegaan waardoor de bios corrup is :( :'(

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...IS_648/P4S8X/1005__08.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Beta 7 gaf in ieder geval weer geen prestatieverbetering. Zou het ooit nog iets worden met dit plankje???? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21-07 09:48
damn zo te lezen mag ik blij zijn dat ik de voorganger -de P4S533- gekocht heb

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

zal hem eens downloaden en testen zodra ik friends in xvid heb geencodeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Heb hem nu draaiend en werkt gewoon. Alleen niet echt schokkende veranderingen en benchmark is ook zelfde gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37494

RainbowSix schreef op 02 januari 2003 @ 21:00:
Op de ftp van asus kwam ik de 1005 beta 8 bios tegen. Is er misschien immand die deze al heeft getest?
Zelf begin ik er niet aan omdat ik laatst een slachtoffer ben geworden van het beruchte beta 5 bios.
Volgens asus tijdens was er tijdens het uploaden naar hun ftp iets mis gegaan waardoor de bios corrup is :( :'(

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...IS_648/P4S8X/1005__08.zip
[Taatje update]
Bios 1005.006 geprobeerd > geen presatie verbeteringen, systeem crashed na verloop van tijd.
Bios 1005.007 geprobeerd > geen presatie verbeteringen, systeem crashed na verloop van tijd.
Bios 1005.008 geprobeerd > geen presatie verbeteringen, systeem crashed na verloop van tijd.
[/TaaTje update]

Ik vraag me echt af of 't nog iets wordt met dit board. Heb mijn syteem inmiddels op 140fbs draaien (2.66Ghz). Ben niet van plan dit te veranderen :P. Mijn 3dmarks zijn 11200 met de BIOS 1005.002 bios die ik nu draai. Ik heb mijn videoplank niet OC'ed om dat mijn asus kaartje een zo'n kleine koeling heeft dat ik daar niet echt op vertrouw. Maar naar mijn idee is mijn 3d mark score veel te laag. Verder lopen de spellen van tegenwordig allemaal wel aardig op 1024x768 en 2x antialiasing. Hier ben ik wel tevreden mee. (o, ja, detonator 42.01 en directx 9)

Ik denk dat als ik alle verhalen lees toch beter voor een P4PE had kunnen gaan. Ik las bv. dat iemand van 11500 3dmarks na een switch van p4s8x > p4pe ineens 14000 3dmark kreeg.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Ik heb vandaag net m'n p4s8x verkocht en een p4pe gekocht. Met m'n p4s8x (p4 2.61, radeon 9700pro, 512 ddr 333) haalde ik net 12500 3dmark :( . Ik zal morgen laten weten welke score ik haal met m'n nieuwe p4pe.

Met mijn p4s8x kon ik m'n proc. (2.4 ghz) niet hoger klokken dan 2.61 :( , terwijl m'n proc niet warmer werd dan 35° , en m'n nieuwe plextor 40x wil niet schrijven op 40 speed of mijn data is corrupt. :(

Volgens mij is dit het slechtste bord dat asus ooit op de markt heeft gebracht, hoewel ik hoor dat sommige mensen er geen probs mee hebben, jammer genoeg was ik er geen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 06:23

dodo79

witte dikke tonnie

gelukkig ben ik wel 1 van de weinige die zonder problemen met dit bord werkt
ik werk met bios rev. 1005.008 en tot nu toe nog geen een vastloper of wat dan ook gehad.
3dmarkscore is 10300, dus da vind ik ook netjes met een p4 2.4ghz.
In het begin was et ff lastig om het zaakje aan de gang te krijgen, maar dat lag aan de voeding.

dus ik kan tot nu toe zeggen, prima plankje

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57057

de nieuwe bios versie lost veel problemen van de reboots op... ik ga ditzelf volgende week ff isntallen bij een vriendin van me die dat moederbordje heeft, nu met 1003 versie blijft hij idd steeds rebooten.....

* Anoniem: 57057 is niet echt blij met de meegeleverde BIOS versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 09:55
welke versie van het moederbord hebben julie??
Die met de 4 gele caps.
Ik krijg mijn plankje dinsdag binnen en ben de gelukige beziter van een 4 gele caps bord.
Volgens asusboards is dit het enige bordje dat voor 99% stabiel is en zelf ddr 400 kan draaien.
Als ik het binnen heb ,en alles zit in elkaar laat ik mijn bevindingen wel weten.
Ik draai hem trouwens met een radeon 9700 pro.
ik ben zelf zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 06:23

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb idd de versie met de 4 gele elco's.
en moet zeggen, dit bordje doet et beter als men ouwe ms-6323 p3 bord.
ik heb wel de versie zonder sata,raid en vuurdraad.
mijn plank was ook nieuw geleverd met bios 1004.
hij is geleverd in dec. 2002

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 17:50

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hebben jullie die test gelezen op overclockers.com van dit moederbord ? :
"Taiwanese Toast...OR...Why You Can't Overclock Your Asus P4S8X Very Well"

Dit is verplichtte leesvoer voor iedereen die dit plankje heeft. Blijkt niet zo'n best bordje te zijn. :( Ben benieuwd of een aantal van de problemen met de allerlaatste bios-updates opgelost zijn?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Ik krijg hem stabiel op 2800 en verder gaan pci kaarten vreemd doen (kan niet locken zoals ook al in dat linkje in vorige post staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Eerste had ik de versie met 5 zwarte en 2 gele caps maar deze heb ik opgekoot met het 1005 beta 5 bios. Nu heb ik er de versie met 5 zwarte en 4 gele caps er voor teruggekregen. Deze was standaard voorzien met het 1004 bios, wat ervoor zorgde dat het opstarten enorm vertraagd werd en met 3D Mark score ongeveer 7000 3dmarks bedoeg.

De versie met 2 gele cabs was standaard voorzien van het 1003a bios maar enorm onstabiel. Nu heb ik de 4 gele cabs versie die ik heb geflashed naar 1003a en hij is 'rock solid' met een score van 9650 3dmarks :o !

Ik denk dat wat Asus nu probeert, is het oplossen van een hardwarematig probleem door het uitbrengen van nieuwe bioses tenkoste zal gaan van de prestaties van het bord. Alhoeveel het 1005 beta 8 bios komt behoorlijk dicht ik de buurt van 1003a w.b.t. prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Blijkbaar brengt Asus binnenkort de P4S8X-X uit, als ik deze lijst mag geloven.
http://www.asus.com/products/mb/overview_p4.htm
Zijn er werkelijk zo weinig mensen die dit bord hebben of komen hier alleen de genen die problemen hebben met dit bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Zijn er best veel hoor, gezien de lage prijs verkoopt ie niet onaardig. (zoveel beter zou een intel 845PE bord toch niet zijn?? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69367

Ik heb al een tijdje de P4S8X en ik moet zegge dat het niet een slecht bordje is, afentoe als het te warm word dan boot i vanzelf op, maar voorlopig heb ik daar nog niet zoveel last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelgazer
  • Laatst online: 11-06 07:44
TheBrain schreef op 21 December 2002 @ 19:08:

{edit}
Brain, kijk voor antwoorden vooraan in dit topic of bij de reviews van dit bord.
Heel in 't kort. Er zijn 2 versies beschikbaar. 1 zonder en 1 met SATA+IDE RAID. De versie met kan alleen de volgende combinaties aan:
2x SATA in RAID
1x SATA + 1x ATA in RAID
2x ATA is enkel met SATA naar ATA verloopje voor elkaar te krijgen

Zeer snel en stabiel zolang ik met m'n Winbond PC3200 geen DDR400 draai.
Iets duurdere optie is natuurlijk P4G8X, hoewel je dan met goedkoper RAM meer performance kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelgazer
  • Laatst online: 11-06 07:44
1005 beta 8 - helemaal stabiel hier. Maar ik game er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 14:32
2 x op een avond een BSOD, dit vooral 15 minuten na het spelen van een game, vaak als ik zomaar iets aanklik, ik ga maar een asus vragen of ik een replacement kan krijgen, ik heb dan ook een van de eerste boards...

ik gebruiks een vcore van 1.65 v en mem voltage van 2,7 om hem enigszins stabiel te laten lopen.. klopt niet helemaal denk ik.... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door AteZ op 29-01-2003 17:34 ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barazinbar
  • Laatst online: 20-07 21:08
Ik heb dit plankje ook en vind hem juist errug goed overklokken. Mijn P4 1.8 loopt probleemloos op 2.6 Ghz. Als ie op 2.4 loopt kan ik ook mn samung ddr333 stabiel op 400 laten lopen. Mijn ouwe EpoX 4SDA+ trok dat niet. Ik vind alleen de BIOS een beetje tegenvallen ; zo kan je VDimm maar tot 2.7. Wat overklok-BIOS'sen betreft is EpoX toch wel heel erg goed.

Wat zijn trouwens de voordelen van die 1005 beta bios tov 1004 ?

Failure is nothing compared to regret

Pagina: 1 2 3 Laatste