Asus P4S8X gebruikerservaringen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 21:39

GF

Anoniem: 72783 schreef op 06 december 2002 @ 19:44:
3DMARK: 9305
PCMARK
-CPU: 4748
-Memory: 3994, denk dat vooral dit veel beter had gekund als ik andere benchmarks zie
-HDD: 952
met pc2700 geheugen moet je ff je je geheugen snelheid zelf invullen en niet op auto zetten. 166 d8 ik toch :? Anyway dan is ie stukken sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Mizitras schreef op 06 December 2002 @ 23:15:
Vraagje: Is bij jullie die multiplier ook grayed-out?
Ik kan hem dus niet veranderen :(

Zat er bij diegene die RAID, SATA, USB en heel de rimram hebben gekocht (noem het het volledigste P4S8X-bordje) een SPDIF -in/out plaatje???

Dat was optioneel, zat er bij mij niet bij precies.

Mijn moederbord is nu wegens stabiliteitsproblemen en Vcore probleem onder RMA al een week geleden naar de winkel vertrokken.
Volgens mij heb ik die niet gezien. Ik gebruik onboard audio niet dus boeit me ook nie zoveel maar kan me ook niks van herinneren dat ik dat gelezen heb ik de manual dat dat erbij zou zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 08:10
Anoniem: 70375 schreef op 03 December 2002 @ 17:07:
Ik heb hier een p4s8x met 512 ddr 2700 apacer met een herc 9700 pro.
Mijn 3dmarkscore 12300 :(

Wat ik ook doe dit gaat niet hoger, als ik latere versies van drivers installeer gaat mijn score alleen maar omlaag (8500 met de nieuwe sis agp 1.13 :( )

Dir bord is totaal ook niet geschikt voor overclocken, dus ...

Haal ik me volgende week een p4pe met 512 mB ddr3200 corsair cl2 (dat zal dan wel beter gaan hoop ik :) )
das bijzonder laag ja :(

kep hier een Club3D 845PEVP met een P4 2,4GHz en DDR PC2700 Samsung en een ATi Radeon 9700 pro -> 14000 punten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Anoniem: 51644

hmmz, raar.. ik heb al meer systemen gebouwd met de p4s8x en draaien allemaal als een (.)(.) :P

Nu heb ik dan toch problemen met dit bord :S heb namelijk helemaal geen beeld met een nieuw systeem ... ik heb al vervangen :

Memory
CPU
Systemboard zelf
Voeding
Vga kaart

Alles losgekoppeld, alleen een voeding aangesloten : nix :(

Nu lees ik in de handleiding dat er alleen Agp kaartjes inkunnen met 1,5V .. en ik weet zo niet of de geforce ti4400 videokaart van asus dit wel heeft. Ik snap er niets van, er zijn toch ook mensen met oudere videokaarten die dit systeem hebben aangeschafd , die hebben dit probleem toch ook nie? :(

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Doe eens een bios update als je dat nog niet gedaan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Anoniem: 51644 schreef op 12 December 2002 @ 17:26:
Nu lees ik in de handleiding dat er alleen Agp kaartjes inkunnen met 1,5V
Iemand suggesties?
Als je de handleiding beter had gelezen, had je ook gezien dat er (in de buurt v/h AGP slot) een rood ledje gaat branden als je er een kaart met 't verkeerde voltage in propt :P

Zie je geen rood ledje ligt 't dus niet aan de kaart .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GF schreef op 07 december 2002 @ 19:57:
[...]

Volgens mij heb ik die niet gezien. Ik gebruik onboard audio niet dus boeit me ook nie zoveel maar kan me ook niks van herinneren dat ik dat gelezen heb ik de manual dat dat erbij zou zitten
Nee, onboard zit op je backpaneeltje hé. SPDIF/IO is via een kabeltje naar een slot vanachter met digitale uitgang (en ook ingang dacht ik).
wordt getoond en vernoemd in de handleiding.

Kijk eens op de sticker op je P4S8X doos voor zij die de volledige zooi met AUDIO, LAN, RAId en al derest hebben. Daar staat ook op naast de features, SPDIF.

Niemand dit opgevallen??? Of zat het er bij jullie wel bij?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

ja ik weet dat het op backpanel ziet maar zie geen spdif uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 20:37

xces

To got or not to got..

Hoi hoi, ik heb dus een Asus P4S8X gekocht icm met een Intel P4 2,4 Ghz 533Mhz bla bla bla, en na installatie van Windows XP begon mijn systeem spontaan te rebooten, ik mijn leverancier opgebeld, hem alles verteld, bleek dat ik nog een stekkertje niet had aangesloten op mijn mobo (12 volt, langs proc). Ik vol goede moed verder "xp-en", totdat ik weer 4 a 5 reboots kreeg binnen een half uur. Dit gebeurde net nadat ik de nieuwe nVidia drivers had geinstalleerd. Ik mijn oude display drivers uit de kast gehaald en die geinstalleerd maar weer hetzelfde verhaal, tot 3 keer toe!! Ik XP opnieuw geinstalleerd want "het zou aan een beschadigde cd kunnen liggen" volgens mijn leverancier.

Toen dit alles niet hielp ben ik maar eens op internet gaan zoeken naar mogelijke antwoorden voor dit ge-reboot.. Ik heb een draadje gevonden op een ander forum van een gozer die bijna alles had geprobeerd, tot nieuw geheugen, nieuwe voeding nieuw moederbord en alles. Het antwoord "schijnt" hem te liggen in de Bios versie 1003A (in mijn geval). Als je de nieuwste bios flashed (nu is het 1004) en tevens voor de zekerheid "Preserve memory gap between 15m 16m" aanzet, gister een divxje gekeken en veel met 3dmax bezig geweest, dus dat moet allemaal wel werken, dit zijn toch namelijk processor intensieve applicaties.

Dit is het draadje op het andere forum.

Over bios flashen kan ik maar 1 ding zeggen:
Geweldig!
- Copy *.awd a:\ (gedownload van asus website)
- Onthoud filename
- Reboot, ALT+F2
- Enter filename
- Press (Y)es

En dan draait het als een stel (.)(.) en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2021
Er is ook een nieuw beta bios, namelijk 1005 beta 5:
ftp://asus.com/pub/asus/mb/sock478/p4s8x/1005-005.zip

Ik heb em zelf nog niet geprobeerd, en zoals we van Asus gewend zijn staat er bij een beta nooit een changelog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

RainbowSix schreef op 16 December 2002 @ 18:55:
Er is ook een nieuw beta bios, namelijk 1005 beta 5:
ftp://asus.com/pub/asus/mb/sock478/p4s8x/1005-005.zip

Ik heb em zelf nog niet geprobeerd, en zoals we van Asus gewend zijn staat er bij een beta nooit een changelog ;)
Kan nergens beta 5 vinden op asus site. Heb zelf beta 2 en die heb ik pas nog gedownload (ook vorige week nog site bekeken voor nieuwe beta maar nee). Url doet het btw ook niet :(

Heb verder ff op wat asus forums gekeken maar die zeggen dat de bios is verwijderd vanwege ernstige fouten. Paar mensen hebben hun bios namelijk verneukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
GF schreef op 17 december 2002 @ 01:51:
[...]

Kan nergens beta 5 vinden op asus site. Heb zelf beta 2 en die heb ik pas nog gedownload (ook vorige week nog site bekeken voor nieuwe beta maar nee). Url doet het btw ook niet :(

Heb verder ff op wat asus forums gekeken maar die zeggen dat de bios is verwijderd vanwege ernstige fouten. Paar mensen hebben hun bios namelijk verneukt
Dat probleem is nu opgelost met versie 1005.006!
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...IS_648/P4S8X/1005__06.zip

Nieuw:
1. Re-enable Memory Turbo function as an option for users with high quality modules.
(Please run under normal mode if your system is not stable under memory turbo mode.)
2. Serial ATA control code modified to improve satiability of serial-ata HDD.
3. New feature added, "BIOS recovery from CD". Now users can recover damaged BIOS
by using the new version of our support CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Ja heb het al gezien jah (meukmailer :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Mwah lijkt wel of die bios steeds slomer word. M'n 3marks zijn nu al gedaald tot 11200 :'(. En bij 1003 was dit nog 13500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Ja seg godver, ik kan geen nieuwere versie meer krijgen.
Dealer zegt dat de P4S8X die ik binnenbracht waarop je nog de ontrbrekende C's zag, dé laatste is en er geen nieuwere is, niet bestaat zelfs !

De foto die ik toond emet de stabiele versie met de extra condensators:"Zal een speciale uitgave zijn..."
DEnk ik van, "ja sow, toevallig wel een stabiele werkende, hoe speciaal dat die dan ook mag zijn, moet ik hebben !"

Dus niet dus, mag nu zoeken naar ander moederbordje dat me bevalt.

Wat hebben jullie voor alternatief gekozen???
(buiten de P4PE zonder agp8x dat is)

Iemand iets van de SIS655 gehoort wat de 'opvolger' is? Lijkt meen mooi idee vor onder de boom, ASUS P4SDX, beetje voortgebouwt op de SIS648 lijkt me zo.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Net voor het eerst ff m'n cpu overgeklokt (2400@2700). Kan nog veel hoger volgens mij maar ging eerst zo eens ff wat testen. M'n 3dmark score ging met 2000 punten omhoog (heb tevens beta 7 er opstaan). Heb alleen vergeten te benchmarken voordat ik overgeklokt heb dus weet niet of deze beta zoveel sneller is of dat het echt aan m'n 300mhz meer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag heftig op zoek geweest naar een P4s8X met RAID.

En dus keihard niet gevonden. Stond vanochtend bij Salland en de dure versie daar heeft geen RAID :? . Het staat in ieder geval nergens op de doos. Alleen dat 'ie Serial ATA heeft.

Nu ben ik verder gaan zoeken en bij geen een winkel die ik tot nu toe heb bezocht (gistron, exile, mycom, challenge en de lokale computerboeren) hebben ze een P4s8x met onboard RAID.

{edit}
Of gaat dat altijd via de SATA controller ?

[ Voor 7% gewijzigd door TheBrain op 21-12-2002 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
TheBrain schreef op 21 December 2002 @ 19:08:

En dus keihard niet gevonden. Stond vanochtend bij Salland en de dure versie daar heeft geen RAID :? . Het staat in ieder geval nergens op de doos. Alleen dat 'ie Serial ATA heeft.

Nu ben ik verder gaan zoeken en bij geen een winkel die ik tot nu toe heb bezocht (gistron, exile, mycom, challenge en de lokale computerboeren) hebben ze een P4s8x met onboard RAID.

{edit}
Euh, de SATA controller is niet verantwoordelijk voor de RAId op je moedebordje :)
Die wordt er los van geïnstalleerd, aangezien Aopen en GigaB twee oplossingen voorschotelen met één van de twee dacht ik zo.
Dus die schoon combinatie van SATA EN RAID, nu ja daarvoor is er de ASUS P4S8X die ik dus heb teruggedaan.

Hebben jullie soms nog Vcore verschillen tov 1.5V met die moederborden (ASUS) kerels ??? Was eigenlijk één van dé redenen waarom ik hem heb teruggedaan, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33
ik draai perfect op mijn p4s8x met een radeon 9700 pro, ik had wel veel problemen in het begin met de onboard sound en Lan, ik heb heel wat afgevloekt omdat de drivers geen irq sharing aankonden. dus uit ellende maar mijn sb128 er weer ingeschroefd en een aparte netwerkkaart erin :? . nu een maand later met andere bios en drivers werkt het allemaal wel. :>

Mijn aanbeveling: ga je dit bord gebruiken om te gamen? Prima!
Ga je dit bord gebruiken voor iets anders,zoals office toepassingen? koop dan iets meer kwaliteit....

achteraf had ik misschien toch een P4PE moeten kopen.....

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Mizitras schreef op 21 december 2002 @ 22:37:
[...]
Hebben jullie soms nog Vcore verschillen tov 1.5V met die moederborden (ASUS) kerels ??? Was eigenlijk één van dé redenen waarom ik hem heb teruggedaan, meer niet.
nooit gehad. Zelfs niet met bios 1003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

TheBrain schreef op 21 december 2002 @ 19:08:

Ik heb hem op yorcom.nl gekocht. Winkel was toen de goedkoopste . Check daar ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Op de ftp van asus kwam ik de 1005 beta 8 bios tegen. Is er misschien immand die deze al heeft getest?
Zelf begin ik er niet aan omdat ik laatst een slachtoffer ben geworden van het beruchte beta 5 bios.
Volgens asus tijdens was er tijdens het uploaden naar hun ftp iets mis gegaan waardoor de bios corrup is :( :'(

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...IS_648/P4S8X/1005__08.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45
Beta 7 gaf in ieder geval weer geen prestatieverbetering. Zou het ooit nog iets worden met dit plankje???? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 22:01
damn zo te lezen mag ik blij zijn dat ik de voorganger -de P4S533- gekocht heb

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

zal hem eens downloaden en testen zodra ik friends in xvid heb geencodeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Heb hem nu draaiend en werkt gewoon. Alleen niet echt schokkende veranderingen en benchmark is ook zelfde gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37494

RainbowSix schreef op 02 januari 2003 @ 21:00:
Op de ftp van asus kwam ik de 1005 beta 8 bios tegen. Is er misschien immand die deze al heeft getest?
Zelf begin ik er niet aan omdat ik laatst een slachtoffer ben geworden van het beruchte beta 5 bios.
Volgens asus tijdens was er tijdens het uploaden naar hun ftp iets mis gegaan waardoor de bios corrup is :( :'(

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...IS_648/P4S8X/1005__08.zip
[Taatje update]
Bios 1005.006 geprobeerd > geen presatie verbeteringen, systeem crashed na verloop van tijd.
Bios 1005.007 geprobeerd > geen presatie verbeteringen, systeem crashed na verloop van tijd.
Bios 1005.008 geprobeerd > geen presatie verbeteringen, systeem crashed na verloop van tijd.
[/TaaTje update]

Ik vraag me echt af of 't nog iets wordt met dit board. Heb mijn syteem inmiddels op 140fbs draaien (2.66Ghz). Ben niet van plan dit te veranderen :P. Mijn 3dmarks zijn 11200 met de BIOS 1005.002 bios die ik nu draai. Ik heb mijn videoplank niet OC'ed om dat mijn asus kaartje een zo'n kleine koeling heeft dat ik daar niet echt op vertrouw. Maar naar mijn idee is mijn 3d mark score veel te laag. Verder lopen de spellen van tegenwordig allemaal wel aardig op 1024x768 en 2x antialiasing. Hier ben ik wel tevreden mee. (o, ja, detonator 42.01 en directx 9)

Ik denk dat als ik alle verhalen lees toch beter voor een P4PE had kunnen gaan. Ik las bv. dat iemand van 11500 3dmarks na een switch van p4s8x > p4pe ineens 14000 3dmark kreeg.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Ik heb vandaag net m'n p4s8x verkocht en een p4pe gekocht. Met m'n p4s8x (p4 2.61, radeon 9700pro, 512 ddr 333) haalde ik net 12500 3dmark :( . Ik zal morgen laten weten welke score ik haal met m'n nieuwe p4pe.

Met mijn p4s8x kon ik m'n proc. (2.4 ghz) niet hoger klokken dan 2.61 :( , terwijl m'n proc niet warmer werd dan 35° , en m'n nieuwe plextor 40x wil niet schrijven op 40 speed of mijn data is corrupt. :(

Volgens mij is dit het slechtste bord dat asus ooit op de markt heeft gebracht, hoewel ik hoor dat sommige mensen er geen probs mee hebben, jammer genoeg was ik er geen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

dodo79

witte dikke tonnie

gelukkig ben ik wel 1 van de weinige die zonder problemen met dit bord werkt
ik werk met bios rev. 1005.008 en tot nu toe nog geen een vastloper of wat dan ook gehad.
3dmarkscore is 10300, dus da vind ik ook netjes met een p4 2.4ghz.
In het begin was et ff lastig om het zaakje aan de gang te krijgen, maar dat lag aan de voeding.

dus ik kan tot nu toe zeggen, prima plankje

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57057

de nieuwe bios versie lost veel problemen van de reboots op... ik ga ditzelf volgende week ff isntallen bij een vriendin van me die dat moederbordje heeft, nu met 1003 versie blijft hij idd steeds rebooten.....

* Anoniem: 57057 is niet echt blij met de meegeleverde BIOS versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 09:55
welke versie van het moederbord hebben julie??
Die met de 4 gele caps.
Ik krijg mijn plankje dinsdag binnen en ben de gelukige beziter van een 4 gele caps bord.
Volgens asusboards is dit het enige bordje dat voor 99% stabiel is en zelf ddr 400 kan draaien.
Als ik het binnen heb ,en alles zit in elkaar laat ik mijn bevindingen wel weten.
Ik draai hem trouwens met een radeon 9700 pro.
ik ben zelf zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb idd de versie met de 4 gele elco's.
en moet zeggen, dit bordje doet et beter als men ouwe ms-6323 p3 bord.
ik heb wel de versie zonder sata,raid en vuurdraad.
mijn plank was ook nieuw geleverd met bios 1004.
hij is geleverd in dec. 2002

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 20:24

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hebben jullie die test gelezen op overclockers.com van dit moederbord ? :
"Taiwanese Toast...OR...Why You Can't Overclock Your Asus P4S8X Very Well"

Dit is verplichtte leesvoer voor iedereen die dit plankje heeft. Blijkt niet zo'n best bordje te zijn. :( Ben benieuwd of een aantal van de problemen met de allerlaatste bios-updates opgelost zijn?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Ik krijg hem stabiel op 2800 en verder gaan pci kaarten vreemd doen (kan niet locken zoals ook al in dat linkje in vorige post staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Eerste had ik de versie met 5 zwarte en 2 gele caps maar deze heb ik opgekoot met het 1005 beta 5 bios. Nu heb ik er de versie met 5 zwarte en 4 gele caps er voor teruggekregen. Deze was standaard voorzien met het 1004 bios, wat ervoor zorgde dat het opstarten enorm vertraagd werd en met 3D Mark score ongeveer 7000 3dmarks bedoeg.

De versie met 2 gele cabs was standaard voorzien van het 1003a bios maar enorm onstabiel. Nu heb ik de 4 gele cabs versie die ik heb geflashed naar 1003a en hij is 'rock solid' met een score van 9650 3dmarks :o !

Ik denk dat wat Asus nu probeert, is het oplossen van een hardwarematig probleem door het uitbrengen van nieuwe bioses tenkoste zal gaan van de prestaties van het bord. Alhoeveel het 1005 beta 8 bios komt behoorlijk dicht ik de buurt van 1003a w.b.t. prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Blijkbaar brengt Asus binnenkort de P4S8X-X uit, als ik deze lijst mag geloven.
http://www.asus.com/products/mb/overview_p4.htm
Zijn er werkelijk zo weinig mensen die dit bord hebben of komen hier alleen de genen die problemen hebben met dit bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Zijn er best veel hoor, gezien de lage prijs verkoopt ie niet onaardig. (zoveel beter zou een intel 845PE bord toch niet zijn?? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69367

Ik heb al een tijdje de P4S8X en ik moet zegge dat het niet een slecht bordje is, afentoe als het te warm word dan boot i vanzelf op, maar voorlopig heb ik daar nog niet zoveel last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelgazer
  • Laatst online: 11-06 07:44
TheBrain schreef op 21 December 2002 @ 19:08:

{edit}
Brain, kijk voor antwoorden vooraan in dit topic of bij de reviews van dit bord.
Heel in 't kort. Er zijn 2 versies beschikbaar. 1 zonder en 1 met SATA+IDE RAID. De versie met kan alleen de volgende combinaties aan:
2x SATA in RAID
1x SATA + 1x ATA in RAID
2x ATA is enkel met SATA naar ATA verloopje voor elkaar te krijgen

Zeer snel en stabiel zolang ik met m'n Winbond PC3200 geen DDR400 draai.
Iets duurdere optie is natuurlijk P4G8X, hoewel je dan met goedkoper RAM meer performance kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelgazer
  • Laatst online: 11-06 07:44
1005 beta 8 - helemaal stabiel hier. Maar ik game er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
2 x op een avond een BSOD, dit vooral 15 minuten na het spelen van een game, vaak als ik zomaar iets aanklik, ik ga maar een asus vragen of ik een replacement kan krijgen, ik heb dan ook een van de eerste boards...

ik gebruiks een vcore van 1.65 v en mem voltage van 2,7 om hem enigszins stabiel te laten lopen.. klopt niet helemaal denk ik.... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door AteZ op 29-01-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barazinbar
  • Laatst online: 21:08
Ik heb dit plankje ook en vind hem juist errug goed overklokken. Mijn P4 1.8 loopt probleemloos op 2.6 Ghz. Als ie op 2.4 loopt kan ik ook mn samung ddr333 stabiel op 400 laten lopen. Mijn ouwe EpoX 4SDA+ trok dat niet. Ik vind alleen de BIOS een beetje tegenvallen ; zo kan je VDimm maar tot 2.7. Wat overklok-BIOS'sen betreft is EpoX toch wel heel erg goed.

Wat zijn trouwens de voordelen van die 1005 beta bios tov 1004 ?

Failure is nothing compared to regret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Op Asusboards.com vond ik deze link: http://www.petitiononline.com/p4s8x/petition.html voor de genen die nog (steeds) problemen met dit bord hebben.

Het is een soort actie om 'handtekeningen' te verzamelen en deze met een e-mail naar asus te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 19:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[nohtml]
Mizitras schreef op 06 december 2002 @ 23:15:
Vraagje: Is bij jullie die multiplier ook grayed-out?
Ik kan hem dus niet veranderen :(
Ahum... iedere Intel CPU vanaf de P2-350 heeft een multiplier lock, dat ligt dus niet aan je mobo :z

Enfin, on-topic:
Heb eergisteren voor een vriendin een systeem op basis van de P4S8X (kale versie) in elkaar gezet zonder enig probleem. Ik zal begin volgende week nagaan precies welke PCB en BIOS revisies het heeft.

Specs:
P4S8X dus
P4-2.4B CPU (133MHz FSB) non-OC
2x 512MB PC2700 CAS 2.5 (Mtec)
Matrox G550 DH 32MB
80GB WB 8MB cache
AOpen 48x12x50x CDRW + Philips 5x (voor audio, de AOpen maakt teveel lawaai :z )
PCI SCSI kaart voor externe negatief/dia scanner
en dat alles in een Antec kast met 300W Antec voeding

Geen reboots, geen andere vage troep- het is stabiel en snel (althans, nadat de CDRW op DMA gezet was :z )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80223

Het Asus P4S8X moederbord heb ik nu ong 5 maanden en ik heb er nog geen problemen mee gehad. ;) Je moet alleen de nieuwste bios versie erop zetten.
Alle drivers vind je hier: http://www.asus.com/suppo...item.aspx?ModelName=P4S8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80204

Ik heb dit moederbord enkele weken geleden gekocht en het werkt dag in dag uit zonder problemen. De problemen die eel videokaarten hebben gegenereerd had volgens ASUS met de bios va het MB te maken. Ik zelf heb geen last. Het enige jammere vond ik dat de raid controller met 1 of 2 stat aanlsuitingen moest werken en dat ik hierdoor lang moet wachten op dongles. Daarnaast zijn de extra aansluitingen en addons een mooie meerwaarde. Gamen, kopieeren, branden, en weet ik niet wat geen enkel probleem. Een tevreden gebruiker dus. Maar misschien ben ik ASUS minded, ik heb nog nooit een ander merk moederbord gehad.;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
De meeste stabiliteitsproblemen zijn er inmiddels wel uit ja. Wat mij echter nog het grootste nadeel lijkt is dat de snelheid van een 845PE bord (wat amper meer kost) gewoon 10% hoger zit..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37
Mensen er is meer in het even dan 3dmark score's.
De p4s8x is wel lekker te overclocken zegt men... Succes met het uitkiezen iedereen. Als ik een nieuwe pc zal kopen denk ik dat ik een p4s8x-x neem.

[ Voor 65% gewijzigd door Gody op 10-11-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barazinbar
Ik ben met je eens dat 3dmark scores niet perse iets zeggen over je moederbord; Maar als je nog een nieuw bord moet halen zou ik iets met een SIS 655 chipset halen (ASUS P4SDX ofzo). Ik heb zelf een P4S8X en ben bijzonder tevreden (p4 1.8 @ 2,63) maar om dit bord nou in een nieuwe PC te stoppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-06 11:52
Wat is dan jouw argument om het niet in een nieuwe computer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barazinbar
Dat je beter een dual channel bord kan halen ^^^ :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Barazinbar op 10-03-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Merijn2000 schreef op 10 March 2003 @ 16:47:
Wat is dan jouw argument om het niet in een nieuwe computer te zetten?
Omdat je voor relatief weinig geld meer gewoon een beter mobo kan krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een vriending van me heeft nog steeds last van reboots.....

P4S8X
BIOS laatste versie (1004)
Radeon 9000 128MB versie
256MB op 333 (heb ik nu op 266 gezet om te kijken ofdat dat helpt... draait nu al 2,5 dag zonder reboot)
OS WinXP prof...

iemand enig idee, hoe dit klote probleem op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barazinbar
Wat voor ding?? O een vriending ! 8)

BTW laatste bios is 1005.009. Ik heb 008 dat scheelde wel qua prestatie, probeer die eens...

[ Voor 57% gewijzigd door Barazinbar op 10-03-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff checkuh waar ik die 1005.009 ken vinden dan.... op asus site zag ik gisteren nog maar de 1004 staan.....

[edit]
hmmm das beta versies, daar hou ik nooit zo van

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 57057 op 11-03-2003 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barazinbar
Maar geef toe, constant reboots is ook niet prettig.... Je kunt je ouwe BIOS saven en als die nieuwe problemen geef zet je 1004 weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80927

Hallo!

Weet iemand mischien het verschil tussen de asus p4s8x en de asus p4s8x-x? Of is er geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 80927 schreef op 15 March 2003 @ 18:26:
Hallo!

Weet iemand mischien het verschil tussen de asus p4s8x en de asus p4s8x-x? Of is er geen verschil?
De X-versie is de "budget"versie zonder firewire, raid en sata dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij is dat niet zo. Bij pricewatch lijkt dat zo maar als ik bij de winkels kijkt klopt dat dus niet. Ik heb ook de p4s8x zonder firewire en sata gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Klopt, de P4S8X heb je in diverse uitvoeringen, met raid zonder raid noem het allemaal maar op. De P4S8X-X is een soort low-budget uitvoering, in ieder geval zonder extra's. We hebben dit bord sinds kort op voorraad en het enige uiterlijke verschil is dat er een andere southbridge is geplaatst. (SiS 963Le of zoiets) Verder kon ik niet echt verschillen met de standaard P4S8X ontdekken, nog geen tijd voor benchmarks gehad dus over prestaties kan ik niks zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is de 1005.010 Beta BIOX uit voor dit bordje:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/..._648/P_p4S8X/1005__10.zip

Dit is de eerste BIOS die stabiel draait bij mij. :D Eindelijk, ik had de hoop al bijna opgegeven. 2,5 maand met het instabie kut moederbord gevochten.

Voor het plotseling rebooten heb ik nog een aantal tips:

Windows XP heeft standaard ingesteld dat het systeem als het crashed opnieuw opstart. Dit is de enigste reden waarom de meeste mensen geen BSOD (Blue Screen Of Death) meer zien. Hoe deze optie aangezet moet worden hier te vinden:
Windows Operated Systems - FAQ

Hierop zijn een aantal foutmeldingen te vinden handig zijn als je aan't debuggen gaat. Voor een komplete handleiding hoe het debuggen in zijn werk gaat kun je hier terecht:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Verder wil ik nog even kwijt dat mijn systeem een keer of 30 is gecrashed op de geluidskaart drivers ik ik bij dit mobo'tje heb gekregen (BIOS 1005.002). Toen ik hiervoor de nieuwe drivers geinstallerd had issie nog een keer gecrashed op de detonators en op de NT$kernal ;) (BIOS 1005.002). Na het updaten van de BIOS naar 1005.010 issie nog niet vastgelopen. Het draait nu 1,5 week stabiel.

SUCCES MET DEBUGGEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Op de site van SIS kun je dit tooltje downloaden: http://www.sis.com/support/ntxp.zip . Hiermee kun je zien welke revisie chipset je hebt.
Ik heb dus de versie met 4 gele condensators van dit bord:
648-A2
963/L-A2
Zou iemand die een bord heeft met 2 gele condensators (boven de cpu) misschien ook even de revisie nummers willen posten.
Misschien dat hier nog verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ik heb hier de 'retail' versie met 7 condensatoren waarvan er 2 geel zijn.
Mijn chipset check:
648-A2
963/L-A2
Lijkt dus geen verschil in te zitten...

Heb hier btw BIOS 1004.002 draaien (100% stabiel) zijn er mensen die een nieuwere, snellere en vooral stabiel BIOS hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik heb er eentje hoor, DeLuxe versie natuurlijk, al wel wat spul vervangen bij elkaar maar...nou ja, alleen de North Bridge Koeler op mijn MOBO dan

Love die Zalman 32J northbridge koeler

However, het is een stabiel moederbordje zeker met de laatste bios updates :-) en geeft goede prestaties.

Hoe die over te klokken valt, ah well..daar ben ik niet zeker van...ik wou alleen maar een stabiel snel moederbord :-p,

Gebruik nu de beta bios omdat ik mijn Plextor Brander moest updaten,

Bios 1005Beta9

[ Voor 15% gewijzigd door swampy op 20-04-2003 01:55 . Reden: Nieuwe Informatie ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71919

Ik heb ook de ASUS P4S8X, alleen na 4 maanden heeft de OnBoard NIC 't al begeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
dat mensen geen problemen hebben met de ps8x komt zie ik omdat ze het board niet met een snelle processor gebruiken, ga je boven de 2,66 Ghz zitten kom je in de problemen...

dit komt onderandere door het ontwerp van de mobo print, de koperbanen voor het geheugen kunnen in sommige vroege revisies problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Ik vraag mij af wanneer Asus eigelijk een final bios gaat uitbrengen voor dit bord en ik ben ook wel benieuwd wat er zo onderhand allemaal veranderd is in de beta's van 1005.
Terwijl Asus voor haar andere bordjes wel vrij snel een final bios uitbrengt heb ik met dit bord het idee dat ze deze 'flop' maar zo snel mogelijk willen vergeten :'(
.

[ Voor 9% gewijzigd door RainbowSix op 24-04-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

ik zie et probleem nie echt met dit bord.
werk er nu een half jaar mee zonder problemen.

loopt niet vast, en ook geen andere rare dingen.
dit bord werkt vele malen beter dan men ouwe msi p3 bord, dat was een ramp namelijk.

ik werk met tevredenheid met bios 1005.008

ik haal met dit bord een p4 2.4/533 em gf4 ti4200 10600 3dk1 marks

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 15:32

Sideburnn

I just "poked" salad

Vriendje van mij heeft een Asus p4s533-e of c,hij doet proffie videobewerken met het ding en Dtp`jen en is er erg tevreden over,1 x had hij problemen maar dit bleek aan een corsair dimmetje te liggen.
Sis is volgens mij gewoon een goed alternatief voor de Intel chipset en vergeet niet dat borden met Sis een stuk lager zijn in aanschaf.

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Is er ook iemand die last heeft van het volgende: soms als het systeem is op opgestart van en in windows komt werkt mijn ps2 keyboard niet. En als ik dan kijk bij het apparatenbeheer staat er een geel uitroepteken bij het keyboard. Pas als het systeem opnieuw opstart is is het probleem opgelost.

Wat ik nog heb geprobeerd is het volgende:
- ander keyboard;
- keyboard verwijderen uit het apparatenbeheer en opnieuw door windows laten vinden;
- windows XP opnieuw er op;
- windows 2K en 98 geprobeerd.

Het rare is dat het zich alleen voordoet bij een 'koude' start van het systeem.
Hoe is dit eventueel op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Wie heeft de nieuwe 1005 beta 11 bios al geprobeerd?
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/sock478/p4s8x/1005-011.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barazinbar
Ik herken je probleem niet; misschien is je PS/2 port gewoon kaputt, omdat ie bij andere toetsenborden hetzelfde probleem geeft.
Ik heb er hier trouwens 010 inzitten maar wordt knettergek van al die nieuwe bios'en zonder
changelog dus ik houd het maar ff bij 010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, zag 'm net pas. Iemand anders al testresultaten?
1005.010 draait bij mij vrij aardig. Denk dat ik deze er maar ophou tot de 1005 final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:53
heb ff snel dit topic gelezen, en lees dus dat de p4s8x-x in feite een low-budget variant is van de p4s8x. dit zou misschien kunnen verklaren, waarom de p4s8x-x NIET goed overclockbaar is (althans mijn p4s8x-x), omdat je je AGP/PCI bus NIET kan locken...
bij FSB 133 is PCI netjes 33, maar bij FSB 151 is PCI al 38...
geen goede zaak dus, daar ik veel heb gelezen dat hoger dan dat je HDD's naar de klote kunnen gaan...

nou heb ik hier thuis nu een 2.4B@3.0 op een p4pe draaien met gelukkig wel pci-lock 33.. :)
en ook heb ik hier nog een p4s8x over liggen van de garantie..
nou is me vraag, kan je de AGP/PCI bus op de p4s8x wel locken? en of er mensen zijn met een p4s8x-x die wel hun AGP/PCI bus hebben kunnen locken dmv. een bios-flash oid...

wat ik wel een groot pluspunt vond van de p4s8x-x, is dat de temp. sensors goede (lees lage) temps aangaf.
precies dezelfde opstelling, alleen verschillende mobo's:
p4s8x-x: stressed (prime95) 44C
p4pe: stressed 63C
msi max2 en epox 4pea800: stressed beetje tussen die 2 uiterste waarden in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Volgens mijn weten kan je de AGP/PCI niet locken :( (ik iig niet) dat is idd wel jammer aangezien bij een te hoge PCI (vooral) je HD's vreemd gaan lopen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Wat wel zou moeten werken en wat helaas nog steeds niet gefixed is, is dat de fsb van de processor op 166 Mhz kan en de pci bus op 33 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
jah, 't staat nl. wel in handleiding en heb er verschillende reviews/tests op inet over gelezen, en in sommige staat dat ze de AGP/PCI bus wel hebben kunnen locken, maar in de meeste niet... :S
hebben degenen die 't wel konden zeker geluk gehad ofzo en een apart productie model ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ik heb btw even met Sisoft gebench, en hier op mijn systeem is de 1005.011 trager/langzamer (bijna op alle punten)
Heb daarom maar weer 1004.002 teruggezet die bij mij goed draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
NewbieNeo schreef op 14 May 2003 @ 18:59:
jah, 't staat nl. wel in handleiding en heb er verschillende reviews/tests op inet over gelezen, en in sommige staat dat ze de AGP/PCI bus wel hebben kunnen locken, maar in de meeste niet... :S
hebben degenen die 't wel konden zeker geluk gehad ofzo en een apart productie model ontvangen?
wat je dus bij de meeste borden ziet is dat er helemaal niet de mogelijkheid is om de optie "CPU External Frequentie (MHz)" op 166/33 te zetten. Zoals op de onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/asus_p4s8x/biosfsbadjust.jpg

Maar welke bios ik ook gebruik ik heb bij de keuze "160/40" zoals je op het eerste plaatje kunt zien dus "160/32", "161/23" en "162/33" verder tot aan "166/33". Het lijk dus net als of er een 5e divider aanwezig is in sommige borden maar (nog) niet correct werkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles686/BIOS166fsb.jpg

Zijn er meer van jullie die dit 'probleem' herkennen? Waar zou dit mee te maken hebben? Ik heb deze mogelijkheid zowel met het 1003a bios als 1005 beta 11.

[ Voor 5% gewijzigd door RainbowSix op 14-05-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
WOJO, dus dat zou dan betekenen dat bij jou bij FSB160 de divider in werking treed ofzo...
bij mij zie je dus 't bovenstaande plaatje 160/40, en ik heb genoeg gelezen, dat ik dat echt niet ga proberen.

gebruik nu gelukkig de P4PE en daarmee kan je gewoon wel alles regelen/vastzetten.
maar heb hier nog een p4s8x over liggen en hoop dat 't probleem hiervoor es wordt verholpen...
ken ik nog es een goedkoop celeron systeem maken ofzo en die vet OCen.. :D

edit:
langs de weg Rainbow, heb je die instelling 160/32 es geprobeerd?
mijn 2.4B C1 zou 't denk ik wel aan moeten kunnen, want hij draait hier in een P4PE ook gewoon 100% stabiel met FSB 167...

[ Voor 19% gewijzigd door NewbieNeo op 14-05-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Uiteraard heb ik die setting geprobeerd, maar ik denk dat de fsb wel op 160 gaat maar mijn pci op 40 ofzo dus het bios liegt gewoon :P en als het dus zowel technisch als theoretisch onmogelijk zou zijn dan zou ik dus deze zelfde mogelijkheden moeten hebben als het eerste plaatje van mij vorige posting.

Ik heb dus een 1.8a P4 die nu op 2,4 MHz draait (133 i.p.v. 100 MHz fsb) met een mp van 18 dus als die instellingen dus wel zouden werken dan zou ik mij cpu theoretisch op 2988 Mhz laten lopen zonder dat het moederbord gaat piepen van dat de pci bus te hoog draait.

Maar ehm.. NewbieNeo hoeveel gele condensators heb jij boven je cpu socket?

[ Voor 8% gewijzigd door RainbowSix op 14-05-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
op de p4s8x-x zou ik niet weten, die was kapot gegaan, en heb toen een p4s8x gekregen...
daarop zitten 2 gele condensatoren boven de socket en 5 zwarte...

je hebt je FSB dus verhoogt van 100 naar 133 zeg je? hoeveel loopt je PCI bus dan wel niet???
neem aan dat standaard bij jou 100/33 was? dus vaste divider van 3, en dat zou dus betekenen dat je bij FSB van 133 een AGP/PCI bus zou moeten hebben van 88/44??

bij mij is ie standaard 2.4B 18x133, dus 133/33 met vaste divider van 4.
dus kreeg ik al bij FSB van 151 een AGP/PCI bus van 76/38. was ook de hoogste FSB die ik stabiel kreeg (24 uur prime95) met een Vcore-instelling in BIOS van 1.600V

dit terwijl ik nu op een p4pe 3.0GHz FSB167 met Vcore 1.675V 100% stabiel draai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
Ik heb dus de p4s8x met 4 gele condensators. En de fsb staat op 133 met een pci bus van 33 met een divider van 4 en een voltage van 1.500v. Ik hoop dat die 5e divider nog wel een keer gefixed wordt met een bios update :'(

[ Voor 24% gewijzigd door RainbowSix op 15-05-2003 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ben nu even aan het testen of die PCI/AGP divider op een FSB van 160MHz nu goed werkt...

M'n CPU (P4 2,4GHz) draaid iig stabiel (nog wel) op 2,88GHz >:)
Nu nog kijken of ie de PCI omlaag schroeft maar in Sandra, CPUz en WCPUID kan ik dit niet zien (of kijk ik met m'n neus?? :+ ) B)
Iemand die een prog. heeft die wel op de P4S8x werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
RainbowSix schreef op 15 May 2003 @ 07:15:
...En de fsb staat op 133 met een pci bus van 33 met een divider van 4...
huh??
betekent dat dat jij dan 2 dividers tot je beschikking hebt?? divider 3 en 4?
want je zei dat een 1.8a@2.4 hebt met FSB 100@133 toch??

dus dan zou ie standaard 1.8GHz met FSB 100, een divider van 3 moeten gebruiken om PCI bus 33 te maken.

en nu zeg je dat je em OCed hebt naar 2.4GHz met FSB 133, en weer PCI bus 33MHz hebt. dat zou dan betekenen dat de divider nu 4 is toch?

of zit ik nu maar wat te bazelen?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net als je denk dat je alles gehad heb met je twee moederplanken kom je erachter dat je twee dezelfde MAC adressen hebt gekocht 8)7

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/756560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Voor degene met PC3200 geheugen, met bios 1.005 Beta 9 kun je de kloksnelheid van je geheugen instellen, ...en in dit geval dus ook op 200Mhz ..DDR verdubbelt dat dus wordt het..ja...400Mhz!

Anoniem: 92385

Hallo allemaal

Ik heb nog even een vraag als ik een kast met front USB koop met dit
Asus P4S8X-X bord zit er dan ook een aansluiting op dit bord waarop ik de front USB kan aansluiten? Groetjes Benn

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 92385 op 11-09-2003 18:59 ]

• RainbowSix
Ik weet niet hoe de stekker van het usb-frontje van je kast er uit ziet maar als deze gelijk is aan die van de losse usb bracked moet het passen. Tenminste op de P4S8X zit wel zo'n onboard aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 11:32
FF een vraag je ik weet niet of iemand het nog lees maar we zullen zien. Ik heb dus ook een P4s8x en ik heb daar op 256 ddr 333 geheugen ziten.
Nu vond ik het wel tij voor wat extra intergeheugen nu is mijn vraag.... :?

Ken ik er Twinmos 2x 512 dualchannel ddr400 geheugen op zeten of moet ik er ddr 333 geheugen in zeten???..

En ken ik alsik er dualchannel geheugen in zet gewoon die 256 bij houden???...

En hey moet wel stabiel blijveb draien wat ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad en ik heb hem zo 12 maande _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
heb je 't al geprobeerd met google te vinden?

als je dat had gedaan, had je bij de 2e hit dit al kunnen vinden nl... ;)

daar staat dat ie ddr333, ddr266 of ddr200 pakt..
dual channel pakt dit mobo ook niet.
en ik weet niet of jij je biosinstellingen nog zelf hebt gewijzigd, cq. zelf hebt overgeclockt, maar standaard staat jouw ddr333 geheugen (=FSB 166) synchroon ingesteld op je CPU en dat is FSB133, dus als ddr266.
je Quadpumped 533 CPU loopt nl. standaard op een FSB van 133.
(bv. 133x18 = 2400MHz)

dus je moet dit zelf nog instellen dat je geheugen op de hogere snelheid loopt.
ik had ook een p4s8x en heb toen mijn 2.4GHz overgeclockt naar 3.0GHz, dus een FSB van 133 naar 166.
en dan heeft dat ddr333 geheugen, ofwel PC2700, pas echt zin, omdat 't dan synchroon kan lopen met je CPU en dan 't lekkerst werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
NewbieNeo schreef op 07 april 2004 @ 18:28:
heb je 't al geprobeerd met google te vinden?

als je dat had gedaan, had je bij de 2e hit dit al kunnen vinden nl... ;)

daar staat dat ie ddr333, ddr266 of ddr200 pakt..
dual channel pakt dit mobo ook niet.
en ik weet niet of jij je biosinstellingen nog zelf hebt gewijzigd, cq. zelf hebt overgeclockt, maar standaard staat jouw ddr333 geheugen (=FSB 166) synchroon ingesteld op je CPU en dat is FSB133, dus als ddr266.
je Quadpumped 533 CPU loopt nl. standaard op een FSB van 133.
(bv. 133x18 = 2400MHz)

dus je moet dit zelf nog instellen dat je geheugen op de hogere snelheid loopt.
ik had ook een p4s8x en heb toen mijn 2.4GHz overgeclockt naar 3.0GHz, dus een FSB van 133 naar 166.
en dan heeft dat ddr333 geheugen, ofwel PC2700, pas echt zin, omdat 't dan synchroon kan lopen met je CPU en dan 't lekkerst werkt..
Oke bedankt :) ... ik had ook al op google gezocht en dat gevonden maar ik dacht dat het misschien met een update van je buos wel kon...

Maar dan nog 2 vraagjes want ik lees dat veel mensen problemen hebben met meerderen geheugen reepjes. is daar uit eindelijk nog een oplossing voor gevonden.

En wat zijn de beste instellingen voor een P2,4 en ddr 333 geheugen om hem synchroon te laten lopen.

maar alvast bedankt want anders had ik veel geld uitgegeven aan lucht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
o ja, op de P4S8X zitten 3 geheugenbanken, waar je in theorie 3 reepjes in kan zetten, maar in praktijk, zullen dat er maar 2 zijn...

reden hiervan is, dat wanneer je 3 reepjes erin wilt hebben, je in slot 1 singlesided/doublesided in mag zetten, en in slot 2 en 3 alleen singlesided geheugen, wil 't werken met 3 reepjes.
en singlesided geheugen is nou niet echt makkelijk te krijgen.

dus in praktijk zul je alleen maar doublesided geheugen, waarvan je er maar 2 in het mobo kan prikken. 1 slot moet leegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

NewbieNeo schreef op 07 april 2004 @ 21:32:
o ja, op de P4S8X zitten 3 geheugenbanken, waar je in theorie 3 reepjes in kan zetten, maar in praktijk, zullen dat er maar 2 zijn...

reden hiervan is, dat wanneer je 3 reepjes erin wilt hebben, je in slot 1 singlesided/doublesided in mag zetten, en in slot 2 en 3 alleen singlesided geheugen, wil 't werken met 3 reepjes.

dus in praktijk zul je alleen maar doublesided geheugen, waarvan je er maar 2 in het mobo kan prikken. 1 slot moet leegblijven.
Ik heb 2x single sided 256Mb geheugen ( kingston ) en 1x 512 dubbel sided 512Mb geheugen ( ook kingston )

Kan dus wel maar tja... je moet wel zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
NewbieNeo schreef op 07 april 2004 @ 21:32:

Oke dit gaat mijn petje te boven. :/ singlesided/doublesided ik had er nog nooit van gehoord want zo veel weet ik er ook niet van af.
Maar dan misschien wel een hele dome vraag hoor maar,waarom ziten er dan 3 geheugenbankjes in als je er eigenlijk maar 2 in kan prikke of je moet dan al dat speciale geheugen hebben. 8)7

Maar dat was trouwens nog niet helemaal mijn vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

MOL-20.000 schreef op 08 april 2004 @ 01:06:
[...]

Oke dit gaat mijn petje te boven. :/ singlesided/doublesided ik had er nog nooit van gehoord want zo veel weet ik er ook niet van af.
Maar dan misschien wel een hele dome vraag hoor maar,waarom ziten er dan 3 geheugenbankjes in als je er eigenlijk maar 2 in kan prikke of je moet dan al dat speciale geheugen hebben. 8)7

Mmm, zo moeilijk is het niet

Single Sided betekent dat de geheugenchips maar op een kant zitten

Dual Sided betekend dat er aan TWEE kanten geheugenchips op zitten!

Dit heeft te maken met de aansturing van het geheugen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
MOL-20.000 schreef op 08 april 2004 @ 01:06:
[...]

't was ook geen antwoord op je vraag, maar meer een soort van advies/tip... ;)
bijna al het geheugen wat je zo normaal in de winkel koopt is nl. doublesided geheugen.
dus niet dat je straks 2 reepjes (doublesided) al hebt aangeschaft en nog denkt dat je later nog evt. kan upgraden door er een extra reepje in te steken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Lordy79

Vastberaden

Vraagje:

Ik probeer een Celeron D (2,4GHz 533FSB 256KB cache) te laten draaien op een Asus P4S8X-X. Het bord werkt prima met een 'oude' celeron 2,4 @ 400FSB, maar dus niet met de nieuwe serie.

Heeft iemand ervaringen met deze combinatie? Ik heb ook ff gekeken op de website van asus, maar er is geen recent bios te vinden.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Weird Lordy 79 ..ik zou zeggen... zend eens een mailtje naar Asus :-)

Pagina: 1 2 3 Laatste