[WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
Reageer Nieuw TopicSmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
Reg. datum: 11 januari 2000
Als ik de maten zo bekijk is die een stuk groter dan de rest. Kan anavond wel ff foto maken;)
quote:Silentpuma schreef op 08 July 2003 @ 22:26:
Het principe is vrij eenvoudig:
- Voorzie de te solderen onderdelen van soldeervloestof (CFS S-39)
- Monteer de onderdelen
- Verwarm de onderdelen (met b.v. een butaan-brandertje, zie boven) zodanig todat je het soldeer makkelijk op het oppervlak kan laten smelten. Tijdens het aanbrengen van de slodeer, geen brander erop houden. Breng voldoende soldeer aan zodat het hele oppervlak bedekt wordt.
- Na het aanbrengen, even de brander erop om alles lekker door te laten vloeien. Het geheel af laten koelen tot kamertemp, soldeervloeistof dat achter is gebleven verwijderen en klaar is kees
Dit alles staat ook afgedrukt op bijna alle verpakkingen van CFS, dus een kind kan de was doen.
Prima uitleg ,alleen dit is geen hardsolderen
Dit is gewoon een lood tin soldering
Op zich niks mis mee hoor
[URL=http://www.haegkoeling.nl//] Water Chiller Project[/URL]---PC powered by i875p Epox 4PCA3+rev2/P4-3.4-800mhz/phase change water chiller/800XL
Reg. datum: 31 augustus 2003
kan ik daar wat mee?
-dag in azijn weken -> de koelvinnen worden dunner
-Veel spoelen en schudden, dan komt er elke keer weer meer kopergroen uit.
-2 dagen laten spoelen met de eheim eraan in een grote bak -> na het spoelen zelf vullen met water en schudden en dan komt er nog steeds veel kopergroen uit.
Ik heb hem het nu maar opgegeven want volgens mij kan je bezig blijven.
Gootsteen ontstopper begin ik niet aan, want volgens mij vreet dat je rad te snel op.
Specs :: 3DMark2001SE :: D2X Acc (SCL): *Odinand *GoT-Odin
quote:Odin schreef op 14 September 2003 @ 00:50:
Ik heb dezelfde rad als PASware (stukkie naar boven) en ik heb ook erg veel last van troep in me rad. Ik heb verschillende dingen geprobeerd:
-dag in azijn weken -> de koelvinnen worden dunner
-Veel spoelen en schudden, dan komt er elke keer weer meer kopergroen uit.
-2 dagen laten spoelen met de eheim eraan in een grote bak -> na het spoelen zelf vullen met water en schudden en dan komt er nog steeds veel kopergroen uit.
Ik heb hem het nu maar opgegeven want volgens mij kan je bezig blijven.
Gootsteen ontstopper begin ik niet aan, want volgens mij vreet dat je rad te snel op.
Tsja... Je zou nog verdunt zoutzuur kunnen proberen.. Alleen heb ik daar niet zulke goede ervaringen mee, na veel spoelen droop er water tussen me koelvinnen..
Hier worden trouwens nog meer mogelijkheden besproken over het schoonmaken van je rad.
Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 2x1 GB DDRII Corsair XMS PC8500 || 2x Hitachi 250GB SATAII RAID0 || Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs
Ik ga me rad met gootsteen ontstopper doen alleen is vanacht mijn systeem vol met algen komen te zitten en is me water+waterwetter niet meer roze maar transparant
Ik moet dus zeker weten of me rad echt schoon is en niet weer het waterwetter verkleurt.
Specs :: 3DMark2001SE :: D2X Acc (SCL): *Odinand *GoT-Odin
Past perfect in de bovenste cd-rom bay van m'n Antec 1000AMG (zelfde maten als Chieftec/Thermaltake/Chemning) tussen de voorkant en de voeding, en de slangaansluitingen wijzen naar beneden
Als iemand nog tips heeft over het schoonmaken dan hoor ik het graag
Koekie?
Dat klopt niet erg, het zit meer in de buurt van de 17*20
Ik hoorde op de sloop ook dat er Corsa A's en Corsa B's zijn
Bedoelen ze daar de ouden en de nieuwe mee? En welke moet het dan zijn. Ze hadden in het magazijn eentje liggen van een Corsa maar die was toch echt groter als 12*12.
Edit: ah, mooi, nu lees ik hierboven dat die van de Toyota Corolla precies in een Antec, en dus ook mijn Chieftec, past. Komt dat even mooi uit
Haha, wat keek die vent raar op toen ik zei dat ik een radje voor m'n computer nodig had
Ik: "Ja voor waterkoeling"
Hij: "Hoe wil je dat hebben dan"
Ik: "Met een rad natuurlijk
Hij: "Worden die dingen zo heet dan
Edit: @ Hazuki: Wat voor een Corolla, uit welk jaar ongeveer? Want dat scheelt nog al.
Er zijn ook twee Opel Corsa's, van die oude brikken en die 'nieuwe'
Exigence wijzigde dit bericht 15-09-2003 17:19 (51%)
quote:Silentpuma schreef op 14 September 2003 @ 01:30:
[...]
Hier worden trouwens nog meer mogelijkheden besproken over het schoonmaken van je rad.
De beste methode om te zien of je rad echt schoon is door er in te kijken
Aangezien dat niet echt mogelijk is kan je het alleen zien aan het water wat eruit komt. Door goed te spoelen en te weken kom je een heel eind. En sommige radiatoren worden gewoon niet helemaal schoon van binnen.. (zoals mijn eerste rad
Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 2x1 GB DDRII Corsair XMS PC8500 || 2x Hitachi 250GB SATAII RAID0 || Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs
Ik kwam op deze site terecht toen ik het produktnummer van een radiator die ik hier heb liggen met google aan het opzoeken was, ik dacht dat het ding van aluminium was, maar hij blijkt toch van koper te zijn

Doe er je voordeel mee
Emcee wijzigde dit bericht 19-09-2003 00:44 (7%)
vond laatst een heel oud bestand op m'n pc, helaas kon kunst&kitsch er niet zoveel mee
Reg. datum: 20 augustus 2002
Digital Media Junkie
Perfect. Even de hogedrukreiniger erop om het stof eraf te halen en even een tijdje in de thinner voor de lijmresten, van het schuim wat eromheen zat geplakt, te verwijderen.
Hij is er redelijk makkelijk uit te halen. Gewoon de slangen doorsnijden, de ombouw van de kachel verwijderen/wegbreken en dan heb je hem. Er zit bij die oude auto's nauwelijks dashboard omheen, wat bij de nieuwere wel anders is.
HET waterkoeling forum Full watercooled setup, cpu, gpu, psu, hd's
Hij komt blijkbaar uit een Chevrolet Corvette
XP1700+ (niet oc) houd me CPU op 30C stressed waarbij ik ook nog de NB en GPU heb gekoeld, dit alles op een vrij hete zolderkamer met 2 alu 80m titans op me rad.
oude foto van me radiator:
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
quote:Oxigun schreef op 18 September 2003 @ 16:27:
P1700+ (niet oc) houd me CPU op 30C stressed waarbij ik ook nog de NB en GPU heb gekoeld, dit alles op een vrij hete zolderkamer met 2 alu 80m titans op me rad.
oude foto van me radiator:
[afbeelding]
Ik heb verschillende verhalen gehoord, maar zijn die alu fans nou echt stiller dan hun kunstoffen broertjes? Silentpuma zoekt ook nog 4 stille (geen dure Papst) 80mm fans om onder zijn rad te plaatsen
Use the Search Luke...
Specs
Het zijn gewoon plastic fans met een alu look
Te lui en inspiratiloos om hier wat neer te planten ......
Ik heb nu zelf ongeveer een jaar m'n wc setup met een 25x18x5 ford radiator (lijkt op die opel kadet) en heb zeer goede resutaten met maar 1 12x3,8cm papst fan @4,3v (lekker stil) die doormiddel van een 5cm lang duct, lucht door de rad zuigt. Rad zit boven m'n voeding in m'n bigtower. De fan in het dak van de kast blaast dus direct naar buiten. Water is nu 28C stressed
Ik zie hier allemaal multikoeler oplossingen waarvan ik me afvraag hoeveel dat nog kan schelen? En is het de herrie waard?
Een duct zorgt nl voor een mooie constante doorstroming van de lucht door de rad en vermindert zo geluid en verbetert de koel efficientie behoorlijk.
Als ik m'n fan op 7V zet scheelt dat nl 1 graad voor de water- en dus ook cputemp, maar het geluid neemt ook iets toe, met de warme dagen scheelde het wel meer overigens, is een turbo modus.
Nog even iets over het schoonmaken van de rad: VEEL spoelen is de oplossing. Gewoon een emmer met je pomp erin en een slang naar je rad en terug. Ik heb gewoon water met chloor gebruikt, beetje warm water gebruiken en snuiven maar!
Oja, nog ff over die slangbevestiging: pijpjes schoonmaken, opruwen en goede slangklemmen gebruiken werkt prima.
'k heb weer genoeg geblaat ....
http://www.overclockers.com/tips1031/
en de opvolger van heatercore4u.com:
http://www.pullmanford.com/heatercores/
bij de laatste link kun je zelf maten voor de koeler opgeven, wel in inches helaas, en een beetje gericht op de Amerikaanse merken.
Emcee wijzigde dit bericht 19-09-2003 22:18 (100%)
vond laatst een heel oud bestand op m'n pc, helaas kon kunst&kitsch er niet zoveel mee
quote:Emcee schreef op 19 september 2003 @ 02:32:[...]en de opvolger van heatercore4u.com:
http://www.pullmanford.com/heatercores/
bij de laatste link kun je zelf maten voor de koeler opgeven, wel in inches helaas, en een beetje gericht op de Amerikaanse merken.
[...]
x25.4 en je hebt centimeters...
Kheb hier ook nog een rad, koper, maar niet uit een auto maar koelkast, toch posten?
<pcmadman> Dan moet je naar de bios gaan, daar kun je dat zien!
<noob> Wat heeft de bios met mijn computer te maken?
http://www.bit-byters.net
Hij is koper, met alu vinnen.
werkelijke rad:350*200*40
Buiten maten: 400*205*50

op http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/WC/ staan nog meer plaatjes.
<pcmadman> Dan moet je naar de bios gaan, daar kun je dat zien!
<noob> Wat heeft de bios met mijn computer te maken?
http://www.bit-byters.net
quote:gve schreef op 19 September 2003 @ 02:14:
Nog even iets over het schoonmaken van de rad: VEEL spoelen is de oplossing. Gewoon een emmer met je pomp erin en een slang naar je rad en terug. Ik heb gewoon water met chloor gebruikt, beetje warm water gebruiken en snuiven maar!Daarna nog een paar dagen emmertjes met schoonmaakazijn, dreft, amonia, en wat andere zooi geprobeerd, maar die azijn en chloor deden het prima. (niet samen) Alle troep was weg, veel geexperimenteerd met vloeistof, maar draai nu 8 maanden naar alle tevredenheid met gedistileerd water met 15-20% ruitenwisservloeistof. Blijft perfect helder blauw, geen aanslag of tempverhoging die me opgevallen is.
Ben zeer benieuwd naar je antwoord
Use the Search Luke...
Specs
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last