"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Maar over DAP en JBsystems en McCrypt, ik denk tenminste dat je die ongeveer over één kam moet scheren. Met daarbij DAP als de beste van het trio. Het is allemaal wel leuk en aardig maar niet echt superduurzaam.
Ik zou gaan voor of een tweedehands Numark, bijvoorbeeld de CDN 34s, of een 23 s. Dat zijn volgens MisterDon goede, duurzame spelers, en ze voelen idd goed aan. Denon tweedehands zou ik niet doen, lasers vervangen kost te veel, en bijna allemaal worden ze weggedaan omdat de lasers verrot zijn. Of kijk bijvoorbeeld is naar 2x Gemini CDJ-20 of CDJ-10.Tweedehands Pioneer CDJ-100's zijn ook top alleen moeilijk verkrijgbaar. DAP is gewoon niet zo duurzaam enzo, en je kan beter wat goeds kopen, want goedkoop is bij DAP misschien wel duurkoop!!!
Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S
een mixer heeft wel vaker geen pitchquote:Op donderdag 18 april 2002 15:08 schreef Demolition-Man het volgende:
wow... cool... ik heb nog maar zo'n standaard mixertje met 2 kanalen... zonder pitchIemand de specs van dit dingetje?? En waar ik em eventueel kan kopen (welke prijs) ... het liefst ergens in de buurt van Nijmegen..
automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul
WOW! Beter zou ik het niet kunnen zeggen!quote:Op donderdag 18 april 2002 16:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Als jij bijna blut bent kan je nog een 1500 Gulden ophoesten(verdammte euro's!)??? Hoe veel geld heb je dan als je niet blut bent ;-)
Maar over DAP en JBsystems en McCrypt, ik denk tenminste dat je die ongeveer over één kam moet scheren. Met daarbij DAP als de beste van het trio. Het is allemaal wel leuk en aardig maar niet echt superduurzaam.
Ik zou gaan voor of een tweedehands Numark, bijvoorbeeld de CDN 34s, of een 23 s. Dat zijn volgens MisterDon goede, duurzame spelers, en ze voelen idd goed aan. Denon tweedehands zou ik niet doen, lasers vervangen kost te veel, en bijna allemaal worden ze weggedaan omdat de lasers verrot zijn. Of kijk bijvoorbeeld is naar 2x Gemini CDJ-20 of CDJ-10.Tweedehands Pioneer CDJ-100's zijn ook top alleen moeilijk verkrijgbaar. DAP is gewoon niet zo duurzaam enzo, en je kan beter wat goeds kopen, want goedkoop is bij DAP misschien wel duurkoop!!!
quote:Op donderdag 18 april 2002 18:18 schreef MisterDon het volgende:
[..]
WOW! Beter zou ik het niet kunnen zeggen!
mjah, Dap audio cdspeler werkt wel okeej, heb er nog een mix mee gemaakt
zal em soon es uploaden
stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl
Reg. datum: 22 maart 2001
Maar goed, heb de handleiding ervan binnengehaald en wat blijkt... pitch bend aanwezig.
Waarschijnlijk moet dit hem dan eindelijk worden. Wel heb ik nog wat van stanton gezien. Iemand hier toevallig postieve/negatieve ervaringen mee?
PS wat me in het algemeen is opgevallen over Behringer mixers. Mensen die draaien kraken het niet meteen af, mensen die zelf produceren zijn sneller geneigd Behringers de grond in te drukken. Kwalitatief dan toch een verschil tussen hun dj & studio / live mixers?
Zelf had ik toendertijd een Mackie gehaald omdat ik het idee had dat de Behringer niet op een volumesterkte bleef staan bij het pannen van links naar rechts. Ben dus al licht bevooroordeeld.
Frustraties? Muziekmaken is beter dan schoppen :)
Thnx, heb goed opgelet tijdens vorige delen en natuurlijk mijn ogen en handen wel eens de kost gegeven!quote:Op donderdag 18 april 2002 18:18 schreef MisterDon het volgende:
[..]
WOW! Beter zou ik het niet kunnen zeggen!
Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S
Wedden dat het een lekker w**f wasquote:Op woensdag 17 april 2002 23:05 schreef MisterDon het volgende:
[..]
...die Gigi Agostino aanvroeg?
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
jammer van die fout rond de 9e minuut (bleef je vinger plakken aan het vinyl toen je aan het afremmen was
en zoals je zelf al zei de synchroniteit was er nog niet helemaal
om nog even wat opbouwende kritiek te geven> qua platenkeus zou ik het iets uitgebalanceerder doen, rustig beginnen en dan langzaam opbouwen en dan weer afbouwen, dwz. gewoon een plaat kiezen die het beste 'voortborduurt' op de plaat die je op dat moment op hebt staan, en niet te bang zijn om de 'hitjes' links te laten liggen, gewoon draaien puur wat je zelf het lekkerste vindt klinken, dat is de beste manier om zelf een eigen stijl te ontwikkelen
verder wat inmixen betreft, sommige platen worden er nogal abrupt inge'ketst' zeg maar, voor mijn gevoel gaat de schuif van de in te mixen plaat ietwat te snel omhoog
wat vooral erg mooi is met de toch redelijke monotoonheid wat techno is is een plaat heel rustig en langzaam op laten komen, zonder dat je haast merkt dat ie erin loopt zeg maar.. en dan op een bepaald punt de bassen 'omgooien' naar het nummer wat je erin gooit.. tenminste zo zou ik het doen
in ieder geval probeer zoveel mogelijk te oefenen wat 'gelijk zetten' betreft, zet een plaat qua tempo zo gelijk mogelijk en probeer niet teveel te corrigeren, wat ik zelf ook als beginner vaak fout deed was te vaak met m'n fikken aan het vinyl zitten, wat dus direct hoorbaar was.. gewoon in 1 keer synchroon proberen te krijgen, en daarna minieme correcties uitvoeren, liefst zo min mogelijk (en dan heb je ook meer tijd om je met het publiek bezig te houden, te sjansen met de meiden of ff van je drankje te lurken
die mix klinkt tot nu toe erg lekker, ben benieuwd naar de andere helft maar ik moet nu echt gaan pitten
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Hier sluit ik mij bij aan. Je begint met Chris Liebing.. Deze plaat zou ik even "bewaren". Dit is best een beetje een "cracker" en dus niet om mee te beginnen (of je moet daarna nog harder gaan! En ja dat is mogelijkquote:Op vrijdag 19 april 2002 01:50 schreef Ener-G het volgende:
triple-D> ik heb je technomix nu tot de helft geluisterd, er zitten een paar hele lekkere platen tussen
jammer van die fout rond de 9e minuut (bleef je vinger plakken aan het vinyl toen je aan het afremmen was)
en zoals je zelf al zei de synchroniteit was er nog niet helemaal
om nog even wat opbouwende kritiek te geven> qua platenkeus zou ik het iets uitgebalanceerder doen, rustig beginnen en dan langzaam opbouwen en dan weer afbouwen, dwz. gewoon een plaat kiezen die het beste 'voortborduurt' op de plaat die je op dat moment op hebt staan, en niet te bang zijn om de 'hitjes' links te laten liggen, gewoon draaien puur wat je zelf het lekkerste vindt klinken, dat is de beste manier om zelf een eigen stijl te ontwikkelen
quote:
verder wat inmixen betreft, sommige platen worden er nogal abrupt inge'ketst' zeg maar, voor mijn gevoel gaat de schuif van de in te mixen plaat ietwat te snel omhoog
wat vooral erg mooi is met de toch redelijke monotoonheid wat techno is is een plaat heel rustig en langzaam op laten komen, zonder dat je haast merkt dat ie erin loopt zeg maar.. en dan op een bepaald punt de bassen 'omgooien' naar het nummer wat je erin gooit.. tenminste zo zou ik het doen![]()
Weet niet of iemand het gehoord heeft/opgevallen is, maar vanavond op gleuf.ath.cx deed ik dit voordurend. Plaat inmixen->bass weg laten vallen->bass van de andere plaat er in _smijten_. Krijg je een mooi "jump effect" van als je op een feest draait (dan zijn die bassen knalhard).
Het erin ketsen kan wel, maar wel gecontroleerd en denk om het volume (de gain bedoel ik). Ik doe dat meestal ook zonder bass (anders kan ik die er niet meer indraaien
quote:in ieder geval probeer zoveel mogelijk te oefenen wat 'gelijk zetten' betreft, zet een plaat qua tempo zo gelijk mogelijk en probeer niet teveel te corrigeren, wat ik zelf ook als beginner vaak fout deed was te vaak met m'n fikken aan het vinyl zitten, wat dus direct hoorbaar was.. gewoon in 1 keer synchroon proberen te krijgen, en daarna minieme correcties uitvoeren, liefst zo min mogelijk (en dan heb je ook meer tijd om je met het publiek bezig te houden, te sjansen met de meiden of ff van je drankje te lurken)
lol! Ener-G The Playboy? Maar je hebt wel gelijk. Liever nog even extra luisteren dan de hele tijd corrigeren. Teveel correcties neemt ook de sfeer weg en dat wil je natuurlijk niet. Een beetje ernaast is niet zo erg, maar klappers moet je echt proberen te voorkomen. Ik vind het altijd moeilijk met drukke platen en dan vooral hardcore platen (gaan snel). Ik draai pas net techno en de snelheid ligt me beter (lees: ik vind het makkelijker).
De mix is op zich erg goed. Probeer het wat strakker te krijgen. Sommige platen passen echt goed bij elkaar! En werk veel met je tonen. Helpt. De bass bijvoorbeeld helemaal weg laten vallen kan makkelijk als je het maar op de juiste momenten doet. Dan worden het van die kloppende bassen. Draai je de bass dan in 1x van -6 naar 0..BANG! En gaan! Werkt echt goed!
Maar goed, het wordt een heel verhaal ondertussen. Bedankt voor het delen van je mix. Heb ik weer wat om af te kijken
Mocht je mij willen horen, dat kan alleen op de schreeuwkast (vanavond _LANG_ gedraaid). Ik heb namelijk geen upload account. Of je moet ff icq'en.
Ow en dit alles is natuurlijk goed bedoeld en zeker niet om te zeiken. Jij krijgt de info tenminste...ikke niet *&&#$@
Edit: Nog bedankt voor het draaien van "rub it in". Die hoor ik nou nooit! En dat is echt zo'n vette plaat!
Hier de tracklist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| 01 - Marino Stephano - Free Time 00:00:00 02 - Midway - Monkey Forest (Original Mix) 02:30:00 03 - Warp Brothers - We Will Survive (Club Mix) 08:15:00 04 - Coast 2 Coast feat Amanda Jamiso n - Be With Me (Original Mix) 12:40:00 05 - Goldtrix ft Andrea Brown - Trippin (Tillmann Uhrmacher Remix) 20:30:00 06 - DJ Marc Aurel - Running (Dumonde Remix) 25:10:00 07 - Connector - Interference (Original Mix) 31:45:00 08 - Sonic Inc - The Taste Of Summer (Fire and Ice Remix) 35:00:00 09 - DJ Astrid vs Tommy Pulse - Twinkle 40:30:00 10 - M-Diva - Reachin' Out (Original Club Mix) 46:50:00 11 - Nexus - Delorix [Airhead remix] 51:40:00 12 - DJ Air - Alone With Me (Flutlicht Mix) 58:10:00 13 - Arcane - Somewhere (Dave Swayze Remix) 62:05:00 14 - Ferry Corsten - Punk (Kid Vicious Remix) 67:10:00 15 - schiller - ein schoener tag (kaycee mix) 73:40:00[ |
Pls comments, alvast bedankt
Systeem/SSD | Acer 3810T/SU9400/SSD | Vaio P/SSD | Touch HD | SLK 230 Kompressor
Canon 40D | Canon 17-40 F/4.0L | Sigma 30 F/1.4 | Canon 70-200 F/4.0L | Metz 44AF-4C | Canon Ixus 100 IS
HEEL lekker..quote:Op vrijdag 19 april 2002 01:27 schreef Reind het volgende:
Wedden dat het een lekker w**f was
// Canon 350D // Sigma AF 18-50 2.8 EX DC // Canon EF 70-200 2.8 L USM // Metz 54-MZ4 // BG-E3 //
wat vinden jullie ervan..
Dj Tiesto Lethal Industry (Svenson & Gielen rmx)
Svenson & Gielen - We Know What You Did (Johan Gielen rmx)
Svenson & Gielen The Beauty Of Silence (Johan Gielen rmx)
Marco V Godd (V Dub mix)
Marco V V.Ision
Ferry Corsten Punk (Cosmic Gate rmx)
Dj Hein Energetic Rhythm (Donkey Rollers rmx)
Rank 1 Awekening (Cosmic Gate rmx)
Lexicon 4 Reach Me
M.O.R.P.H. Maximum Overdrive ( Original 3rd mix)
Reeloop Fucking Society (Dj Jean rmx)
Yoda Definitely (Dj Scot Project rmx)
als ie klaar is ga ik hem ook ffies proberen te uppen..
Yesterday was yesterday, if you try to recapture it you will only loose tomorrow....
Reg. datum: 08 november 2000
Ik heb er veel aan.
Reg. datum: 21 juni 2000
Aantal nummers zoals deze:quote:Op vrijdag 19 april 2002 10:22 schreef Arne_F het volgende:
Ik wil ook weer eens een mixie maken en heb vast een playlist gemaakt..
wat vinden jullie ervan..
quote:
Ferry Corsten Punk (Cosmic Gate rmx)
Rank 1 Awekening (Cosmic Gate rmx)
M.O.R.P.H. Maximum Overdrive ( Original 3rd mix)
Zijn zeer zeker de moeite waard.
Heb je deze op 12" of ga je van cd / mp3 mixen ?
ik gebruik zelf cool edit pro
Chill... neem een biertje ofzo
Bedoel je om op te nemen? Creative Recorder.. Lekker simpel.quote:Op vrijdag 19 april 2002 11:32 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Welk programma gebruiken jullie eigenlijk om te mixen???
quote:Op vrijdag 19 april 2002 11:32 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Welk programma gebruiken jullie eigenlijk om te mixen???
Hoe bedoel je dit precies? Om te mixen gebruik ik nml. geen programma, alleen om mijn mixen op te nemen
Nu record ik de uitgang van mijn Dateq XTC (waar weer twee SL's voorhangen) in Soundforge via mijn notebook. Daarna ga ik een beetje maximizen en compressen om er vervolgens een mp3 van te maken.
quote:Op vrijdag 19 april 2002 11:36 schreef Fewture het volgende:
[..]
Bedoel je om op te nemen? Creative Recorder.. Lekker simpel.
Ik ook af en toe.. Maar meestal gebruik ik Cooledit 2000 pro om op te nemen..
En software om mixies mee te maken is of Bpm studio 4.xx of Atomixmp3 2.1
Yesterday was yesterday, if you try to recapture it you will only loose tomorrow....
quote:Op vrijdag 19 april 2002 09:29 schreef Sick Nick het volgende:
Ik heb even een mixje erop gegooid van mezelf, zitten wel een paar foutjes in maar ja....
Hier de tracklist
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 01 - Marino Stephano - Free Time 00:00:00 02 - Midway - Monkey Forest (Original Mix) 02:30:00 03 - Warp Brothers - We Will Survive (Club Mix) 08:15:00 04 - Coast 2 Coast feat Amanda Jamiso n - Be With Me (Original Mix) 12:40:00 05 - Goldtrix ft Andrea Brown - Trippin (Tillmann Uhrmacher Remix) 20:30:00 06 - DJ Marc Aurel - Running (Dumonde Remix) 25:10:00 07 - Connector - Interference (Original Mix) 31:45:00 08 - Sonic Inc - The Taste Of Summer (Fire and Ice Remix) 35:00:00 09 - DJ Astrid vs Tommy Pulse - Twinkle 40:30:00 10 - M-Diva - Reachin' Out (Original Club Mix) 46:50:00 11 - Nexus - Delorix [Airhead remix] 51:40:00 12 - DJ Air - Alone With Me (Flutlicht Mix) 58:10:00 13 - Arcane - Somewhere (Dave Swayze Remix) 62:05:00 14 - Ferry Corsten - Punk (Kid Vicious Remix) 67:10:00 15 - schiller - ein schoener tag (kaycee mix) 73:40:00[
Pls comments, alvast bedankt
ff snel..
Zoals ik hierboven ook al zei: Liever even langer luisteren om ze zo beter in sync te hebben.
Bij het cue'en moet je er ook opletten dat je de plaat wel op het goede moment loslaat zodat het in de maat past (heeft iemand hier "vaktermen" voor?). Het lijkt namelijk af en toe niet te kloppen. Om het makkelijker te maken kun je bijvoorbeeld aan het eind van een break de plaat loslaten. Gaat 9 van de 10 keer goed alleen het nadeel is dat je dan weinig platen draait.
Platen zijn wel lekker alhoewel het niet "mijn" muziek is. 15 platen in 73 min is ook wat weinig, maar als je ze sneller gelijk krijgt is dat zo opgelost. Keep on mixing!
P.S. Ik heb nog niet de hele mix geluisterd..
Edit: Vanaf 35:00 klinkt het echt heel erg goed! Daar klopt het iig wel (zie boven). Jammer van de sync het laatste stukkie(bij 36:40), maar de mix is goed! Komt lekker inzetten (die opkomende bass).
Reg. datum: 10 augustus 2001
Misschien hebben jullie advies, vergeet ik nog iets of denken jullie van waarom koop je dat
Dit is mijn lijstje:
-Gemini PT-2100 (2x bij New-Line en 2 stanton elementen en slipmatten
-Behringer DX 500 (Mixding bij feedback music, maar als die op is de vmx 100 of 200, hangt nog van de prijs af)
-Technics RP DJ 1210 (Koptelefoon bij feedback music)
-DAP MC 15 (2x feedback)
Ik heb nog wel vragen, is een versterker noodzakelijk? Die krengen zijn zooo duur! Ohja, en de prijs die bij de boxen staat is zeker per stuk?
Dit zit bij elkaar op zo'n 1400 euro, das wel genoeg vind ik
Was ik maar rijk en niet zo knap...
En een versterker is niet nmodig als je lekker thuis over je hifi setje gaat staan draaien.
Welke mensen hebben er een ftp draaien waar mixen zijn te downloaden cq. uploaden ? Wil wel eens een keer wat luisteren maar dan moet ik wel ip's en accounts hebben
laat die Technics koptelefoon aub liggen... en neem er eentje die niet uitelkaar valt als je hem een paar keer laat stuiterenquote:Op vrijdag 19 april 2002 12:37 schreef Sjeik het volgende:
Hey, dit gaat nu ff helemaal niet over waar jullie het nu over hebben, maar ik wil dus een set gaan kopen.
Misschien hebben jullie advies, vergeet ik nog iets of denken jullie van waarom koop je dat
Dit is mijn lijstje:
-Gemini PT-2100 (2x bij New-Line en 2 stanton elementen en slipmatten)
-Behringer DX 500 (Mixding bij feedback music, maar als die op is de vmx 100 of 200, hangt nog van de prijs af)
-Technics RP DJ 1210 (Koptelefoon bij feedback music)
-DAP MC 15 (2x feedback)
Ik heb nog wel vragen, is een versterker noodzakelijk? Die krengen zijn zooo duur! Ohja, en de prijs die bij de boxen staat is zeker per stuk?
Dit zit bij elkaar op zo'n 1400 euro, das wel genoeg vind ik
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
zie deel II pagina 69quote:Op vrijdag 19 april 2002 13:45 schreef speedphreak het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met die ftp ?
Welke mensen hebben er een ftp draaien waar mixen zijn te downloaden cq. uploaden ? Wil wel eens een keer wat luisteren maar dan moet ik wel ip's en accounts hebben
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last
Dit topic is gesloten.