Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nou, zie topic, ik weet dat je deze mod ook kan uitvoeren op het moederbord, maar ik wilde het toch op de CPU doen omdat ik mijn moederbord niet wil vernagelen.
Nu zag ik dit:
http://digilander.iol.it/grandecigno/foto/ak4.jpg
Deze persoon heeft de mod uitgevoerd met "conductive silverpaint :??"
Kan ik voor deze mod AS2 gebruiken om die pinnen te verbinden, en dan met AS3 overheenlakken om geleiding naar verkeerde dingen te voorkomen?
En dan de pinnetjes die hier afgebroken worden met AS3 lakken zodat ze geen contact meer maken met het moederbord?
En Die 4 pins verbinden zonder een wire, maar met AS2 zodat het geleid en 1.65v aangeeft.

Ik dacht:
- Arctic Silver 2 Geleid
- Arctic Silver 3 Niet

Kan dit? of moet ik deze mod toch anders aan gaan pakken, ik wil de mod op de CPU uitvoeren, en niet op de socket.

Wat voor een spullen moet ik anders gebruiken om pinnen met elkaar te verbinden zodat het geleid, een HB potlood? of slijt dat in de loop van de tijd af door warmte? Waar krijg je conductive silverpaint?

Voor het hele artikel over de tualatin mod uitvoeren op de CPU zie:
http://digilander.iol.it/grandecigno/hw.html

AS2/AS3 = koelpasta |:(

Je elektroboer kan je wel uitleggen wat "conductive silverpaint" is ;)
En ik weer denken goedkoop uit te zijn, wat moet ik hier dan voor halen?
wat voor een lak, en wat voor een soort conductive silverpaint?

Bijvoorbeeld Bison Electro is er eentje :)

Maar het lijkt me nogal een priegelwerkje.. Die gozer van dat plaatje zal vast wel het een en ander hebben afgeplakt of na het lakken een beetje hebben uitgekrast :?
Stamgast @ HGGCT

Het werkt!!! Ik heb hier nou een 1.0A@1.4Ghz Ghz Celeron op een Cusl2-C draaien.Zie :
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=470600&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=4&vc=1

voor een gedetailleerde beschijving.
Ik moet alleen nog die heatspreader van m'n CPU afslopen zodat die wat koeler wordt want hij wordt bij het opstarten aardig warm.Onder windows valt het nog wel mee 40 graden max.

Dit is echt :9~

system specs:
Asus Cusl2-C
P3 Celeron 1.0A @1.4Ghz
512 MB
Gainward Cardexpert GF3 Ti200/450 64MB TV GS
Sounblaster 128 PCI
3-Com netwerkkaart

Ik moet ff eten ik ben zo terug :P

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Global Underground

quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 18:46 schreef Copycat het volgende:
Het werkt!!! Ik heb hier nou een 1.0A@1.4Ghz Ghz Celeron op een Cusl2-C draaien.Zie :
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=470600&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=4&vc=1

voor een gedetailleerde beschijving.
Ik moet alleen nog die heatspreader van m'n CPU afslopen zodat die wat koeler wordt want hij wordt bij het opstarten aardig warm.Onder windows valt het nog wel mee 40 graden max.

Dit is echt :9~

system specs:
Asus Cusl2-C
P3 Celeron 1.0A @1.4Ghz
512 MB
Gainward Cardexpert GF3 Ti200/450 64MB TV GS
Sounblaster 128 PCI
3-Com netwerkkaart

Ik moet ff eten ik ben zo terug :P
Ga je na het eten dan ook ff pics maken van hoe je het gedaan hebt?

And remember, DON'T TAKE LIFE TOO SERIOUSLY!

Suzuki Swift 1.3 Shogun

Stamgast @ HGGCT

quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 18:51 schreef Skef het volgende:

[..]

Ga je na het eten dan ook ff pics maken van hoe je het gedaan hebt?

Ik heb geen webcam of camera dus als je nog iets anders weet dan hou ik me aanbevolen .Of er moet een mede-tweaker zijn in de omgeving van Oude Pekela die even langs wil komen.

Werkwijze is in elk gevan als volgt:
Pinnetjes eraf of isoleren.Deden ze daar met nagellak maar ik had m'n halve Celeron onder de nagellak zitten.Dus besloot ik ook maar om de pinnetjes eraf te slopen.

Andere pinnetjes verbinden.Doen ze daar dus met een of andere geleidende pen die ik nergens in een winkel kon vinden |:(
Een van die gastjes daar heeft echter zijn pinnetjes verbonen met een dun schild-draadje :? van een coaxkabel (hier heb ik 't zelfde gebruikt maar dan van een kabel die aan de schotel zit).Ik weet echter niet hoe hij ze heeft vastgemaakt, ik heb in elk geval een lus in zo'n draadje gemaakt en die om pin "VSS" strak getrokken.En die achter pin "VID 0" en "VID 25mv" getrokken (links van de pinnen als je op het plaatje van het madonion forum kijkt) en hem tenslotte 3 keer om pin "VID 2" gewonden.

Let op zo staat je Vcore wel op 1,65V ipv 1,475V

Deze tweak zou ook op BX bordjes moeten werken alleen dan zou je dan de pinnetjes anders moeten verbinden(lees de thread even door om te zien welke mobo's compateble zijn)

<edit>Ik heb trouwens Bios 1.006A en die herkent m'n celeron met een multiplier van 6 hij boot echter wel op 1,4GHz, 1e keer op 667 MHz</edit>

Stamgast @ HGGCT

Weet iemand hier misschien hoe ik het beste m'n heatspreader eraf kan slopen zodat ik hoger kan clocken.

Mac powered

Nice work :P, en ook nog eens 140MHz FSB. Voor ¤ 108,- wil ik ook nog wel een T-Cely 1.1 halen en vervolgens modden. Alleen nog een socket -> slot adapter regelen voor op m'n P3B-F :) (11*133MHz moet te doen zijn). Ik heb geen flauw idee hoe je die HS d'r af moet halen. Wat ik nu wel weet is dat Intel ons weer eens flink aan het besodemieteren is.

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Stamgast @ HGGCT

Is er trouwens nog iemand die een paar pictures kan hosten :?

quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 22:09 schreef Abbadon het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoe je die HS d'r af moet halen.

De randen van de heatspreader tussen de klemmen van een kleine bankschroef plaatsen en heel voorzichtig aandraaien. Zo is de kans dat de CPU beschadigd raakt véél kleiner dan als je met een schroevendraaier oid de heatspreader wil lospeuteren. Zijn er wel topics over geweest op OCM :)

* BalusC is benieuwd of zijn BP6 in de toekomst Dual 512K Tualatins aankan &gt;:)
Gadgetfetisjist

Titel op verzoek aangepast :)

Stamgast @ HGGCT

quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 22:44 schreef Exirion het volgende:
Titel op verzoek aangepast :)

Dank U.
Ik zit nou trouwens te kloten met m'n Corsair PC150 maar ik kom niet ver boven de 140 Mhz fsb uit dus die HS zal er wel af moeten.En Ik ga 'm morgen nog even in een ander systeem testen(zie sig)en als dat werkt heeft Copycat binnenkort ook een dual P3T@heelveel :9~

Kevlar

quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 22:37 schreef BalusC het volgende:

[..]

* BalusC is benieuwd of zijn BP6 in de toekomst Dual 512K Tualatins aankan &gt;:)

was het maar zo'n feest
als dual P!!! al moeilijk is dan denk ik dat dual Tualatin helemaal "onmogelijk" (er zij altijd gekke jappaners die het zo klussen dat het wel werkt) word

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Stamgast @ HGGCT

Even een update systeem loopt nu stabiel op 1.45 GHz moest m'n geheugen echter wel op 108 MHz laten lopen.Dus dat reepje Corsair PC150 C2 komt z'n belofte niet na :(

Ga zo die HS eraf proberen te halen en dan ga ik hem daarna testen in een Shuttle BX bordje :)

Rodin

DOH! heb ik net zo'n powerleap adapter besteld!
Kan het waarschijnlijk ook zonder...

Kan iemand bevestigen dat deze mod ook i.c.m. een BE6-II v1.2 werkt?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!

Het werkt in ieder moederbord die coppermine CPU's onderstuent, het kan alleen zijn dat ie in het bios verkeerd wordt weergegeven, maar dat maakt voor de rest niks uit

Stamgast @ HGGCT

quote:
Op zondag 24 maart 2002 16:19 schreef Animal_X het volgende:
DOH! heb ik net zo'n powerleap adapter besteld!
Kan het waarschijnlijk ook zonder...

Kan iemand bevestigen dat deze mod ook i.c.m. een BE6-II v1.2 werkt?

Kijk even in dat forum van madonion (linkje staat hierboven).

Iemand nog een andere idee om die HS te verwijderen :?
Ik heb hier nl. geen bankschroef in de buurt.Dus dacht ik om hem tussen een lijmtang te leggen maar dat werkt ook niet.Ik heb net een kwartier met een moker op dat ding zitten te beuken maar hij gaat er niet af |:(
En is die HS eigenlijk hol of massief aangezien er wel een gaatje aan de bovenkant zit.

Rodin

Ik heb er ff naar gezocht en het zit zo (volgens mij)

Deze mod werkt bij i815E en BX133 chipsets, dus niet bij de oude normale BX chiptsets zoals de Abit BE6 en BE6-II.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!

Zover als ik heb begrepen werkt hij op ieder moederbord dat fcpga ondersteunt, ook via moderborden

Hier vind je ook erg handige informatie over dit onderwerp, zeker als je - net als ik - een CUBX bordje van ASUS hebt:
http://members.dingoblue.net.au/~roggefam/p3index.html

Uit wat ik daar gelezen heb, kon ik opmaken dat het heel weinig nut heeft om de IHS van je processor te verwijderen. Lekker laten zitten...

quote:
Op zondag 24 maart 2002 15:17 schreef jedel het volgende:
was het maar zo'n feest
als dual P!!! al moeilijk is dan denk ik dat dual Tualatin helemaal "onmogelijk" (er zij altijd gekke jappaners die het zo klussen dat het wel werkt) word

Bij deze mod heb je geen converters nodig, dus dat scheelt al heel wat. Daarnaast vragen Tualatins ook minder stroom, dat moet de stabiliteit waarschijnlijk wel ten goede komen.

Het grootste probleem met de BP6 en Dual PIII was dat de FSB niet op de 110 kon zonder zware modificaties aan de mobo (condensatoren en MOFSET's vervangen en I/O voltage modden). Maar door het uitzonderlijke ontwerp vergt de BP6 dan ook heel wat meer van de 440BX dan menig ander 440BX moederbord.
quote:
Op zondag 24 maart 2002 16:54 schreef Animal_X het volgende:
Deze mod werkt bij i815E en BX133 chipsets, dus niet bij de oude normale BX chiptsets zoals de Abit BE6 en BE6-II.
Zit er zo'n cruciaal verschil in de genoemde BX chipsets dan :?
Stamgast @ HGGCT

quote:
Op zondag 24 maart 2002 16:54 schreef Animal_X het volgende:
Ik heb er ff naar gezocht en het zit zo (volgens mij)

BX133 is toch geen "officiele" chipset :? Ik dacht dat Abit gewoon een mamaplank op de markt heeft gezet die gegarandeerd tot 133Mhz fsb zou werken.

Maar goed,ik heb hem even getest in dat Shuttle bordje en daar deed ie 't dus niet in,nu waarschijnlijk dood :&#039;( .Was trouwens een van de eerste bordjes met een BX chipset. Nog van het P2 tijdperk! Toen ik hem eruit hield snapte ik echter ook waarom. Mijn draadje was nl. verdwenen. Nou goed dan maar weer een nieuwe erom en in m'n Cusl2-C.
En ik kan nu maarzo Vcore 1.55V :P selecteren :?
Iemand enig idee :? Heeft dit draadje meer weerstand ofzo :?
<edit>Wil iemand hier even een plaatje van hosten?</edit>

quote:
Op zondag 24 maart 2002 17:39 schreef Copycat het volgende:
<edit>Wil iemand hier even een plaatje van hosten?</edit>
http://www.freeservers.com/ :)
Rodin

ja, er zit verschil tussen de normale BX chiptset en de BX133 chipset.

Ik heb nou al flink wat research naar deze mod gedaan en dit gaat echt niet op elke normale BX chipset werken.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws