Tualatin op 440BX/815E mod werkt!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ow ok... dat kan kloppen. Je hebt dan een multiplier van 4/3 voor je geheugen, dus 4/3x132=176. Wel bruut dat dat op CAS2 nog gaat.
In 3DMark is je TNT2 nu de beperkende factor. Er kunnen ook nieuwere kaarten in hoor (alleen geen AGP8x kaarten, die zijn nl niet meer backwards compatible met 1x/2x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 00:06:
Nee het geheugen stat op host+clock,dus op 133.
maar ik heb de fsb op 132 staan(gaat niet hoger)
sandra geeft bij memory speed 172mhz?
Ik moet zeggen dat de bandbreedte niet is zoals ik gewend ben.
(zelfde waardens als van een duron op een kt.

Dit is dus een Via mobo,bij een 815 haal je hogere waardens.

Ik vindt het jammer dat hij tijdens het booten niet de juiste snelheid
aangeeft,maar dat zal wel door mijn bios komen.

Ik had er gisteren een celly 400 in ziten en ben nu in 3dmark2000
850 punten op vooruit gegaan.(tnt2van hcc)
Als je het voltage nog wilt veranderen moet je AM34 aan AK36 verbinden (AL35 > AK36 is al genoeg, AL35 en AM34 zijn al verbonden), met alleen deze verbinding heb je 1,45 en is het mogelijk het voltage hoger te zetten. Als je al 132 op 1,35 kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja ,
ik kom er niet uit!
Ik heb nu alles geprobeerd om mijn voltage omhoog te krikken.
Hij blijft op 1.35 staan.
Zou het aan mijn bios liggen of aan de socket 370 i.c.m. Via?
Ik heb ak4 niet aan ak26 zitten.
Zou dat toch moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.s. Ik kan in mijn bios niet het v-core verhogen.
Ik wil d.m.v.verbinden mijn voltage op 1.65 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(leuke kick maar er bestaat ook een edit knop)

Ok, wat heb je allemaal geprobeerd? AL37 > AK36 > AL35 > AM34 zou bijvoorbeeld 1,65 moeten geven. Waar het vooral om gaat is dat AM34 en AK36 verbonden worden, daarna kan je vid2 en/of vid3 ook nog aan een van deze twee verbinden om een hoger voltage te krijgen (vid0 en vid1 zijn al verbonden).
Dit alles heeft niets met je bios of chipset te maken.

edit:

Het komt hier op neer:
VID0 (AL35) 0,05 extra
VID1 (AM36) 0,1 extra
VID2 (AL37) 0,2 extra
VID3 (AJ37) 0,4 extra

FC-PGA: Deze pinnen verbinden met VSS (AK36)
FC-PGA2: Deze pinnen verbinden met VSS (AM34) waarbij AK36 VID25m is (-0,025)

FC-PGA gaat uit van 1,3v. (niets verbonden) en FC-PGA2 van 1,325v. (idem). Om je Tualatin in een FC-PGA socket te kunnen gebruiken verbind je AM34 met AK36 (je basisinstelling is dan 1,3v. (als niets verbonden zou zijn)).
Je Tualatin heeft van intel een instelling van 1,475v. meegekregen, d.w.z. VSS, VID0 en VID1 zijn verbonden. Je FC-PGA socket begrijpt dit niet, de pin die VSS zou moeten zijn (AK36) is met geen andere pin verbonden, dus hij geeft 1,3v. Vandaar dat je AM34 en AK36 verbindt, dat zou 1,45 moeten geven (1,475-0,025 & FC-PGA kan niet met stapjes van 0,025 overweg).
1,35 is een beetje vreemd (het zou betekenen dat AM34, AL35 en AK36 verbonden zijn en AM36 niet). Het zou een eigenaardigheid van je moederbord kunnen zijn, mijn vorige 6BJM gaf bijvoorbeeld 0,03v. meer terwijl mijn huidig exemplaar 0,02v. te weinig geeft). Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de fabrikant van je moederbord de specificaties voor de socket aan zijn laars gelapt heeft en AM36 dood heeft laten lopen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.K.
Ik heb nu AM36-AL37-AK36-AL35-AM34 verbonden,en ben voor het eerst
met voltage omhoog gegaan van 1.32 naar 1.43.
Dus er is vooruitgang.
Ben nu aan het testen,ales lijkt stabiel!

Mischien is de draad die ik gebruik wel te dun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 20:49:
p.s. Ik kan in mijn bios niet het v-core verhogen.
Ik wil d.m.v.verbinden mijn voltage op 1.65 krijgen.
vid 1 en 2 ( AM36 en AL 37)verbinden, maar das al eerder gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zal wel, maar niet bij mij.
Kom niet hoger dan 1536mhz op 1.43v
Ik wil minstens een fsb van 150-160.
Mijn geheugen kan 172 cas2 hebben,dus het zou jammer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 22:29:
Ja dat zal wel, maar niet bij mij.
Kom niet hoger dan 1536mhz op 1.43v
Ik wil minstens een fsb van 150-160.
Mijn geheugen kan 172 cas2 hebben,dus het zou jammer zijn!

Je zit nu wel zo'n beetje aan het max van de tualatin core. Ik heb een 1200 en ik heb 'm nog niet stabiel kunnen krijgen @ 1600 (1.75v was nog niet genoeg).

Op een gegeven moment kom je gewoon niet verder zonder extreme cooling etc.

[ Voor 9% gewijzigd door SH007 op 30-11-2002 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 22:02:
(...)
met voltage omhoog gegaan van 1.32 naar 1.43.
(...)
Dus niet 1,35, dat komt al meer in de buurt (zie edit hierboven). Nog altijd zit je 0,2v. te laag, geen idee hoe dat mogelijk is. Zelf heb je het over een te dunne draad, wat voor draad is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukje koperdraad uit kabel van schemerlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 22:45:
Stukje koperdraad uit kabel van schemerlamp.
Moet goed zijn, het zou ook nog kunnen dat je moederbord het voltage niet goed weergeeft.

Oh ja, nooit alle pinnen met elkaar verbinden. FC-PGA denkt dan 2,05 en FC-PGA2 1,25, ni worko.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 18:29:
[...]
Met een multimeter kijken of G37 en F36 op de converter verbonden zijn,
zo ja; G37 isoleren en G35 en G37 verbinden,
zo nee; G35 en G37 verbinden
& hopen dat het helpt.

Een kaart van de pinnetjes vind je in de PIII specsheet, p. 68.
Gisteren eindelijk een multimeter bemachtigd en de boel doorgemeten. De pinnen waren verbonden. Dus ik heb G35 en G37 met elkaar verbonden (wat al zo was als ik op de achterkant van de slotket kijk), en dus heb ik ook nog G37 geisoleerd. En opnieuw kom ik niet verder dan een halve seconde van het windows inlogschrem zien :'(.

Naast deze brug en isolatie heb ik dus de pinnetjes AN3, AK4 en AJ3 geisoleerd en AK4 en AN11 zijn met elkaar verbonden.

Dit is toch de goede setup? Dan zou ie het in theorie moeten doen. Ik ben ook alle jumpers op de slotket nog eens na gegaan en daar kan ik ook geen rare dingen ontdekken. Heeft iemand nog suggesties wat nu te doen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Ik bedenk me zojuist dat ik ipv. AK4 en AN11 ook weer de brug met AK4 en AK26 kan herstellen. Of zou dat niet uit mogen maken?

Help! Radek en John_Glenn? (of een andere aardige tweaker uiteraard ;))

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 00:01

Professor_Botje

Administrator

frapex schreef op 08 juni 2002 @ 11:11:
[...]

ik heb met mijn vaders slotket getest of het moederbord een laag voltage aankan.. nou dat gaat perfect... hij heeft een celeron 677 coppermine, en hij draait PERFECT op een voltage van 1,45 (SERIEUS) :D

maar goed, moet er ook nog wat dingen afgeplakt worden? zoals in ongeveer alle HOWTO's staat?

het enige probleem is, WAAAAR haal ik een slotket vandaan? :'(
Ik heb er nog een liggen :) kopen? email of ICQ :)

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 00:01

Professor_Botje

Administrator

Verwijderd schreef op 24 juli 2002 @ 23:25:
En weer eentje 1,3ghz nu nog @1.3ghz heb hem net aan de praat. En ga over 7 uurtjes op vakantie dus heb nog ff geen zin om hem ove te klokken. Ik zal later ff wat benches posten.

Nu dus...
[afbeelding]
WHAAAAAAHAHAHAHAHA

Eeen celeron wint het van een AMD 2000- :P

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

professor Botje: check de data van die posts eens... lekker nuttige replies nog :(
breinonline schreef op 05 december 2002 @ 16:54:
Ik bedenk me zojuist dat ik ipv. AK4 en AN11 ook weer de brug met AK4 en AK26 kan herstellen. Of zou dat niet uit mogen maken?

Help! Radek en John_Glenn? (of een andere aardige tweaker uiteraard ;))
Tsja, volgens mij is AN11 theoretisch stabieler dan AK26. Maar dat kan ik in de praktijk niet bewijzen - bij mij was AK26 even stabiel.
Ik heb nu AK4 aan AJ5. Dat is een lekker korte verbinding, die theoretisch dus de minste storing oppikt. Nadeel is wel dat AJ5 eigenlijk een te hoog voltage afgeeft (namelijk Vcc ipv Vtt). Kan je proberen...
Wat voor draad doe je om de pins trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Dan moet ik dat maar es proberen.

Ik gebruik draad uit een kabel van CD-drive -> geluidskaart. Loopt normaal ook stroom door, dus dat zou toch gewoon moeten geleiden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Professor_Botje schreef op 05 december 2002 @ 17:53:
[...]

WHAAAAAAHAHAHAHAHA

Eeen celeron wint het van een AMD 2000- :P
uhuh
3dmarkje 2001se 7659pts
http://service.madonion.com/compare?2k1=5236817

Hij loopt nu stable @ 1.51ghz :)

EDIT
Hoe ik dit gedaan heb? een i-will converter bij yorcom besteld en deze modificatie aangebracht.
Afbeeldingslocatie: http://digilander.libero.it/grandecigno/foto/pinout1.jpg
punten verbonden met een draadje uit cd-rom kabeltje. Even de uiteinden aangetipt met soldeerboutje. Eerst het draadje om een speld gedraaid, kon hem daarna zo om de goede pin schuiven. De pinnen heb ik geisoleerd mbv nagellak van me zusje. (toch wel handig af en toe die kleine zusjes :p) Met een stringetje van een ide kabel wil het ook wel lukken. hoppa proc op converter. FF jumpers op 1,5v op de converter. converter op mobo en werken maar.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

breinonline schreef op 06 december 2002 @ 22:49:
Ik gebruik draad uit een kabel van CD-drive -> geluidskaart. Loopt normaal ook stroom door, dus dat zou toch gewoon moeten geleiden :?
Ja, zal wel ok zijn. Als je proc maar niet te scheef op de socket staat erdoor.

* John_Glenn heeft wikkeldraad met een 0,1mm diameter gekocht - werkt op zich wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb precies dezelfde mods gedaan om mijn celeron 1200 Tualatin te laten passen op mijn Cusl2 mobo.

- Ik heb de drie pinnetjes die je moet isoleren gewoon eraf geknipt })
- verder heb ik de mod AK4 AK26 niet uitgevoerd...ik merkte dat hij het zonder ook prima deed
- ik heb de intel product sheet gedownload waarin de lijst staan welke pinnetjes je moet doorverbinden om een bepaald voltage te krijgen. Ik heb gekozen voor 1,65v

De cpu werkte prima met 1,65v alleen kon ik in de bios het voltage niet verhogen...ik heb toen de x86-secret gekraakte bios geflashed en nu kan ik in de bios van 1,65 t/m 1,95 volt kiezen.

Mijn celeron 1200 loopt nu stabiel met een FSB van 125/125/41 en een voltage van 1,75 op 1500 MHz

cpu op ebay gekocht voor € 10 (+5 verz) en loopt al een tweetal maanden stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
op pagina 20 van deze datasheet staan de verschillende verbindingen die je kan maken om een bepaalde voltage te krijgen
http://www.intel.com/design/celeron/datashts/298596.htm
lees goed de regel onder de tabel...daar staat namelijk uitgelegd welke je moet doorverbinden aan de VSS pin
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

John_Glenn schreef op 06 December 2002 @ 17:05:
Tsja, volgens mij is AN11 theoretisch stabieler dan AK26. Maar dat kan ik in de praktijk niet bewijzen - bij mij was AK26 even stabiel.
Ik heb nu AK4 aan AJ5. Dat is een lekker korte verbinding, die theoretisch dus de minste storing oppikt. Nadeel is wel dat AJ5 eigenlijk een te hoog voltage afgeeft (namelijk Vcc ipv Vtt). Kan je proberen...
Gisteren weer een avond besteed aan proberen. Met AK4 aan AJ5 kom ik net iets verder. Ik mag nu inloggen in windows, maar zodra ik op enter druk, dan krijg ik alsnog een reboot. De voltages zijn wel lekker stabiel. Wat raar is, is dat als ik het voltage verlaag, de boel even stabiel is en als ik het voltage verhoog niet. Dan kom ik niet eens tot het inlogscherm :?
Kan het zo zijn als met OCen, sommige exemplaren willen gewoon niet. En dat ik dan net die kans van 1:een paar duizend gekozen hebben?

[ Voor 1% gewijzigd door breinonline op 11-12-2002 08:53 . Reden: Spelling ]

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Hoezo, OC-en? Je bent toch wel eerst begonnen het te proberen op standaard kloksnelheid?

De Tualatins hebben iha niet heel veel voltage nodig. Dat is voornamelijk extra warmtetoevoer, zeker op standaard kloksnelheid.

Ik heb geen ideeen meer voor je. Wel een CUBXje... :P

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Ik bedoel: bij OCen heb je wel dat een op de zoveel exemplaren niet hoger wil lopen dan met de orignele kloknelheid. Kan het niet zijn dat ik ook zoiets heb, maar nu dat deze processor echt niet met een tualatin-mod wil werken :?

En als jij geen ideeën meer hebt.... :'( ik allang niet meer. Nouja, dan heb ik eventueel een mooie sleutelhanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
SH007 schreef op 23 augustus 2002 @ 17:23:
[...]

1e kwartaal 2003 gaan de laatste tualatins pas uit de productie, dus dat valt wel mee :)
Over die spannig: das dus gewoon een kwestie van de goede convertor kopen. Al lijkt het me verstandig als je altijd een convertor met voltageregelaar koopt, iig wel bij een p3b-f. Dit mobo herkent de cpu namelijk als een CPU die 2v(ofzo) nodig heeft, en geeft 'm dat ook. Het voltage kun je echter niet naar beneden bijstellen.
Een convertor met voltageregelaar is hier dus wel handig :+
Ik heb dus ook nog een P3B-F (bios versie 1006) en pas een powerleap adaptor met celly 1300. Draait allemaal goed en stabiel, alleen wat mij dus ook opviel, maar ik dacht dat is wel goed, is dat ie dus op 2.05 V draait. Op de powerleap adaptor zelf staat het voltage ingesteld op default(1,550-1575 alst goed is).Dacht eerst dat ie dit gewoon verkeerd uitlas. Oc-en ging ook goed want hij liep al snel op 13x124=1612 MHz, 133 FSB pakte ie helaas nog niet. Maar nu las ik dus jouw reply en had ik dus zoiets van, hee...dus wel 2.05 V???
Ik heb mijn mobo op jumperfree staan, alles wordt dus automatisch ingesteld. Om gebruik te maken van de jumpers op de powerleap adaptor moet ik dan me mobo op handmatig instellen zetten(jumperfree disablen)? Ik kan nu(op jumperfree) ook gewoon via me bios de fsb instellen, terwijl het op de powerleap adaptor op 100 MHz fsb staat
Verder geeft ie nog bij het opstarten de bios melding "<BIOS:> BIOS Update data incorrect. CPUID=00006B1". Zowel met bios 1006 als versie 1008 beta 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43
Ik wil ook graag zo'n Tualatin mod gaan uitvoeren, maar ik heb nog een paar vragen

• Mijn P2b-f is heel oud (en heeft een te oud revisie nummer). Kan ik gewoon een slot 1 convertor gebruiken met jumpertjes?
Mijn Slot 1 convertor heeft namelijk instelbare voltages tot : 1,5 volt... is een volt mod dan nog wel nodig?

• Doet mijn oude Celeron 1000 128kb, het ook nog nadat ik deze mod(ificatie) heb gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matsu_matsu schreef op 24 December 2002 @ 12:00:
Ik wil ook graag zo'n Tualatin mod gaan uitvoeren, maar ik heb nog een paar vragen

• Mijn P2b-f is heel oud (en heeft een te oud revisie nummer). Kan ik gewoon een slot 1 convertor gebruiken met jumpertjes?
Mijn Slot 1 convertor heeft namelijk instelbare voltages tot : 1,5 volt... is een volt mod dan nog wel nodig?

• Doet mijn oude Celeron 1000 128kb, het ook nog nadat ik deze mod(ificatie) heb gemaakt?
LMAO :+

Je bent niet goed bezig.... je kan niet van een 128k celly een tualatin maken 256k maken. |:(
Je bord is dacht ik ook niet geschikt voor de tualatin mod.
Lekker laten draaien wat je nu hebt en klok dit eens over! 112 of 120 fsb scheelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 06:50:
[...]

LMAO :+

Je bent niet goed bezig.... je kan niet van een 128k celly een tualatin maken 256k maken. |:(
Je bord is dacht ik ook niet geschikt voor de tualatin mod.
Lekker laten draaien wat je nu hebt en klok dit eens over! 112 of 120 fsb scheelt!
Nee je begrijpt me niet goed, ik heb nu twee P2b's (f) waarvan er eentje is voorzien van de gewelidige 1000 mhz coppermine celeron. Maar ik wil mijn Celeron 500 ook upgraden en ik weet dat een tualatin veel sneller is....

alleen vroeg ik me af of tijdens het testen nog wel een coppermine kan plaatsen.
-------------------------------------------------------

Maar kan iemand bevestigen dat een Asus P2b-f niet geschikt is voor de mod. Op de site van powerleap kan het namelijk wel. Ik heb namelijk wel de nieuwste bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke omgeving woon je , kun je mijn mod wel testen, zit een abit-kaartje , loopt 1500mhz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matsu_matsu schreef op 27 december 2002 @ 20:30:
[...]

Nee je begrijpt me niet goed, ik heb nu twee P2b's (f) waarvan er eentje is voorzien van de gewelidige 1000 mhz coppermine celeron. Maar ik wil mijn Celeron 500 ook upgraden en ik weet dat een tualatin veel sneller is....

alleen vroeg ik me af of tijdens het testen nog wel een coppermine kan plaatsen.
-------------------------------------------------------

Maar kan iemand bevestigen dat een Asus P2b-f niet geschikt is voor de mod. Op de site van powerleap kan het namelijk wel. Ik heb namelijk wel de nieuwste bios...
Hmmmm ik weet niets van een nieuwe bios... vroeger was het bord iig niet geschikt, wellicht dus nu wel.
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 15:08:
Welke omgeving woon je , kun je mijn mod wel testen, zit een abit-kaartje , loopt 1500mhz..
Ik heb nog een p3b-f en een bh6 1.0 liggen, zou ze beiden wel eens willen testen of het stabiel kan lopen. Heb zitten klooien met een soltek convertor en een Tua1100 maar wilde niet 100% stabiel.
Ik woon in Den Haag, jij?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas omg. Tilburg , dus jij hebt een p3b-f met bx-chipset, als je een pci devider kunt instellen op 1/4 kun je misschien aardig hoog eindigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik ben bezig met een mod maar het wil nog niet stabiel worden.

Ik heb een 1300 Mhz op een Asus CUBX. Ik heb gedaan wat er op deze site staat:
http://www.froggy.com.au/frogge/pepper/tua/tuareport1.html

Met een verschil ipv AN11 heb ik AJ5 genomen.

Nu zijn mijn voltages nogal raar. Mijn 3.3 V = 3.49 V vrij hoog als je het mij vraagt. De rest hangt er echter allemaal onder. Dus bv 12 V= 11.8 en 5 V= 4.8.
Core Voltage is netje 1.5 V.

Alles draait prima totdat ik probeer Windows te installeren. Zowel XP als 2000 crashen als ze bij het punt zijn dat ze het startmenu items moeten installeren. Das al voorbij het punt dat je productcode e.d. moet ingeven.

Ik ben al de hele dag bezig. Alle sites zon beetje afgezocht. Dit topic nog een keer doorgelezen. Maar ik kom niet verder.

Iemand enig idee wat er mis is? misschien klinkt het je bekent in de oren.

Ik ga zo toch maar AJ4 met AK11 verbinden. Misschien dat dat nog succes heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Shuriken op 12-01-2003 16:07 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I&#039;ll be back

Is dit perse nodig ( connect the AK36(Vid4) green pin to AM34(Vss) yellow one to adjust the CPU voltage at a rough value of 1.475V using a thin wire ) als je een moederbord hebt dat toch al 1,3 tot 2,0 volt ondersteund? Of is die verbinding nodig om het moederbord te laten weten dat het een tualatin is?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shotputty schreef op 01 februari 2003 @ 13:52:
Is dit perse nodig ( connect the AK36(Vid4) green pin to AM34(Vss) yellow one to adjust the CPU voltage at a rough value of 1.475V using a thin wire ) als je een moederbord hebt dat toch al 1,3 tot 2,0 volt ondersteund? Of is die verbinding nodig om het moederbord te laten weten dat het een tualatin is?
Bij fc-pga is AK36 de Vss die door verbindingen met de Vid-pinnen het gevraagde voltage bepaalt en bij fc-pga2 is dat AM34. Bij sommige moederborden zijn deze al intern verbonden (het zijn allebij Vss pinnen) en bij andere niet. Als ze niet verbonden zijn bestaat er een kans dat de processor 2+ volt voor zijn kiezen krijgt (hangt ook weer af van het moederbord).
Als je voltage in te stellen is via het bios zal het moederbord bij het opstarten tot deze instelling is geladen het gevraagde voltage leveren, daarnaast hoeft het instellen niet het juiste resultaat te geven. Zelf dacht ik eerst dat het niet nodig was omdat ik het voltage op mijn converter in kon stellen, helaas werkte dat niet en stond de vcore op 2,1 volt...
Het hoeft niet nodig te zijn maar het kan iig geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
ik heb ook nu een celeron tualatin 1200 lopen op een cusl2 mobo (coppermine mobo)
ik heb wel socket 370 en geen slot 1.

het enige dat ik gedaan heb is de drie pinnetjes geisoleerd door ze simpelweg eraf te knippen (zo vern**k je je mobo niet) en ik heb een paar pinnetje smet elkaar verbonden om het juiste voltage te krijgen. Het verbinden van die twee punten die zo ver uit elkaar liggen heb ik niet eens hoeven doen! bij mij werkte het zonder die laatste mod.

running stabiel op 1200@1500 @ 125 FSB / 125 RAM / 41 PCI
temps idle zo rond de 45 en stressed zo rond de 52...beetje aan de warme kant maar tloopt allemaal stabiel dus.

hier vlak boven zie je een layout van de te modden pinnetjes....ik heb de drie pinnetjes (links) dus verwijderd...gewoon bruut geknipt :D
en om 1,65v standaard te krijgen heb ik de volgende pinnetjes met elkaar verbonden:

VSS + VID25mV + VID2 + VID1 + VID0

ik heb ze aan elkaar verbonden door een ata100 ide kabel te slopen en daar 1 draadje van te strippen....en JA dan die pinnetjes verbinden is een pincet prielwerk. ik heb een lusje gemaakt en die om het pinnetje gedaan en dan aangetrokken en zo naar het volgende pinnetje

als je een ander voltage wilt kun je kijken op de datasheet van de celeron tualatin op blz. 20 (te downloaden van de intel site).
daar staat precies hoe je ieder voltahe kan krijgen.

kies een voltage, en kijk welke pinnetje de waarde 0 hebben (NIET 1 maar 0).
Deze pinnetjes moet je allemaal met elkaar verbinden + VSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Goed maar ik heb dus een P2B-F mobo die de juiste voltage regelaar heeft (1,3 tot 2,0). Als ik geen pinnetjes voor het voltage verbind, geeft ie dan 2,0? En 1,45V is dus de standaard spanning die de tualatin nodig heeft. De coppermine die nu op de 370 converter zit geeft ie wel de juiste 1,65V die die nodig heeft en met het bios dat de tualatin ondersteund zou je dus denken dat ie de tualatin ook wel gelijk de juiste spanning zal geven toch? ik geloof trouwens dat het bios van de P2B-F geen voltage weergeeft dus ik zal in windows moeten gaan om er achter te komen....

//Edit: P2B-F heeft dus geen jumpers voor voltage maar een autodetect..

[ Voor 8% gewijzigd door shotputty op 02-02-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

Ik heb zelf een P2B ( zonder -F, maar die verschillen alleen mbt het aantal PCI/ISA slots), en daar kan je in BIOS de Vcore vd CPU bekijken. Je moet dan wel een BIOS met hw monitoring hebben, het kan zijn dat jij een mobo zonder hw monitoring hebt.

Overigens dacht ik dat de Tualatins een Vcore nodig hebben van 1.475V of zoiets. Iig een step die je niet zomaar kan instellen bij de VRM die op de P2B gebruikt wordt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Volgens mij kan je zowiezo niets instellen qua voltage in het bios.... aangezien hij volledig zelfstandig van de slot 1 naar de coppermine het voltage veranderde naar 1,65V. Ik vraag me dus af of ie met het nieuwe bios (10014 beta 3) ook die tualatin zou herkennen en gelijk het goeie voltage zou geven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shotputty schreef op 03 February 2003 @ 16:27:
Volgens mij kan je zowiezo niets instellen qua voltage in het bios.... aangezien hij volledig zelfstandig van de slot 1 naar de coppermine het voltage veranderde naar 1,65V. Ik vraag me dus af of ie met het nieuwe bios (10014 beta 3) ook die tualatin zou herkennen en gelijk het goeie voltage zou geven. :?
Het moederbord kijkt welke vid-pinnen er verbonden zijn met AK36 om het voltage te bepalen. Als er geen verbinding AK36-AM34 is zal AK36 niet verbonden zijn met de vid-pinnen. In de datasheet voor de PIII kan je lezen dat het bijbehorende voltage of 1,3v of "no core" is, de mobomaker kan er echter een andere instelling aan gegeven hebben (bijvoorbeeld om 2,1v te kunnen kiezen).
Om het voltage goed te herkennen heb je dus een AK36-AM34 verbinding nodig, hoe die verbinding tot stand komt maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
shotputty schreef op 03 februari 2003 @ 16:27:
als je een Intel 815 chipset hebt dan kun je van www.x86-secret.com een bios downloaden die speciaal gecracked is....deze bios zorge ervoor dat ik na al mijn mods ook nog eens in de bios het voltage kon verhogen van 1,65 naar 1,95.

VOOR deze gecrackte bios stond dit standaard in de bios op 1,65 en de rest kon ik niet kiezen...nu dus wel...gelukkig maar want ik heb 1,75 nodig. Gisteren nog ene paar keer op 1,65 geprobeerd maar de ene physical memory dump na de andere dus doe maar lekker goed eten van die 1,75 volt cputje :+

temp ligt nu rond de 45 maar ja hijs stabiel dus temp...boeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier dus ook met Chaintech 6ajr4 met raid Controller, lekker koopje op de HCC beurs van vorig jaar €15.

K heb dus ook wat geprobeerd de 3 pinnen afgebroken en de 1.65 volt mod gedaan.
Maar het loopt niet echt stabiel onder Windows 2000 Pro, grafische dingen crashen
screensavers spellen films etc.

Onder Linux doet X windows het nu wel, nadat ik MTTR had uitgezet in de kernel
maar onder windows dus nog niet.

K heb veel gelezen over de bridges om de stabiliteit te verhogen, van AK4 - AK26 of Ak4-Ak11. Maar ik heb niet echt een idee hoe ik dit moet verbinden en als ik wat fout doe is het mis. Sommige zeggen nagellak maar dat moet dan ook maar in een keer goed gaan

IT had ook zo'n bord en deze liep stabiel met de Tula mod, misschien kan hij mij helpen met dit probleem.

HD: Seagate 20GB
VIdeoCard: 3d Prophet II 64 MB
Voeding: 300Wat
Mem: 2 x 64 Mb 133 Mhz
CPU 1,3 GHz FCPGA2 (Bios Geeft 163 x 8)

(volgens mij moet het aan de combinatie CPU + moederbord liggen een Socket 370 Pentium 3 677 deed het wel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 20:15:
Ik zit hier dus ook met Chaintech 6ajr4 met raid Controller, lekker koopje op de HCC beurs van vorig jaar €15.

K heb dus ook wat geprobeerd de 3 pinnen afgebroken en de 1.65 volt mod gedaan.
Maar het loopt niet echt stabiel onder Windows 2000 Pro, grafische dingen crashen
screensavers spellen films etc.

Onder Linux doet X windows het nu wel, nadat ik MTTR had uitgezet in de kernel
maar onder windows dus nog niet.

K heb veel gelezen over de bridges om de stabiliteit te verhogen, van AK4 - AK26 of Ak4-Ak11. Maar ik heb niet echt een idee hoe ik dit moet verbinden en als ik wat fout doe is het mis. Sommige zeggen nagellak maar dat moet dan ook maar in een keer goed gaan

IT had ook zo'n bord en deze liep stabiel met de Tula mod, misschien kan hij mij helpen met dit probleem.

HD: Seagate 20GB
VIdeoCard: 3d Prophet II 64 MB
Voeding: 300Wat
Mem: 2 x 64 Mb 133 Mhz
CPU 1,3 GHz FCPGA2 (Bios Geeft 163 x 8)

(volgens mij moet het aan de combinatie CPU + moederbord liggen een Socket 370 Pentium 3 677 deed het wel goed).
Ik denk dat je idd AK4 en AK26 moet hebben. Zonder die pootjes te verbinden was het bij mij ook erg instabiel. Je kunt ook het voltage verhogen naar 1,65v(dmv een wiretrick), dat helpt soms ook.
Die afgebroken pootjes doorverbinden wordt alleen vrij lastig.
Het zou met zilverlijm kunnen, zoals je op dit plaatje ziet:
Afbeeldingslocatie: http://digilander.iol.it/grandecigno/foto/ak4.jpg
Ik heb zelf de pootjes niet afgebroken, maar geisoleerd en met draadjes verbonden. Zie daarvoor:
SH007 in "Tualatin op 440BX/815E mod werkt!"
SH007 in "Tualatin op 440BX/815E mod werkt!"
Pagina: 1 2 3 4 Laatste