Tualatin op 440BX/815E mod werkt!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zie topic, ik weet dat je deze mod ook kan uitvoeren op het moederbord, maar ik wilde het toch op de CPU doen omdat ik mijn moederbord niet wil vernagelen.
Nu zag ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://digilander.iol.it/grandecigno/foto/ak4.jpg
Deze persoon heeft de mod uitgevoerd met "conductive silverpaint :??"
Kan ik voor deze mod AS2 gebruiken om die pinnen te verbinden, en dan met AS3 overheenlakken om geleiding naar verkeerde dingen te voorkomen?
En dan de pinnetjes die hier afgebroken worden met AS3 lakken zodat ze geen contact meer maken met het moederbord?
En Die 4 pins verbinden zonder een wire, maar met AS2 zodat het geleid en 1.65v aangeeft.

Ik dacht:
- Arctic Silver 2 Geleid
- Arctic Silver 3 Niet

Kan dit? of moet ik deze mod toch anders aan gaan pakken, ik wil de mod op de CPU uitvoeren, en niet op de socket.

Wat voor een spullen moet ik anders gebruiken om pinnen met elkaar te verbinden zodat het geleid, een HB potlood? of slijt dat in de loop van de tijd af door warmte? Waar krijg je conductive silverpaint?

Voor het hele artikel over de tualatin mod uitvoeren op de CPU zie:
http://digilander.iol.it/grandecigno/hw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AS2/AS3 = koelpasta |:(

Je elektroboer kan je wel uitleggen wat "conductive silverpaint" is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik weer denken goedkoop uit te zijn, wat moet ik hier dan voor halen?
wat voor een lak, en wat voor een soort conductive silverpaint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bijvoorbeeld Bison Electro is er eentje :)

Maar het lijkt me nogal een priegelwerkje.. Die gozer van dat plaatje zal vast wel het een en ander hebben afgeplakt of na het lakken een beetje hebben uitgekrast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Het werkt!!! Ik heb hier nou een 1.0A@1.4Ghz Ghz Celeron op een Cusl2-C draaien.Zie :
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=470600&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=4&vc=1

voor een gedetailleerde beschijving.
Ik moet alleen nog die heatspreader van m'n CPU afslopen zodat die wat koeler wordt want hij wordt bij het opstarten aardig warm.Onder windows valt het nog wel mee 40 graden max.

Dit is echt :9~

system specs:
Asus Cusl2-C
P3 Celeron 1.0A @1.4Ghz
512 MB
Gainward Cardexpert GF3 Ti200/450 64MB TV GS
Sounblaster 128 PCI
3-Com netwerkkaart

Ik moet ff eten ik ben zo terug :P

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-07 16:27

Skef

Ik scheer.me

Op zaterdag 23 maart 2002 18:46 schreef Copycat het volgende:
Het werkt!!! Ik heb hier nou een 1.0A@1.4Ghz Ghz Celeron op een Cusl2-C draaien.Zie :
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=470600&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=4&vc=1

voor een gedetailleerde beschijving.
Ik moet alleen nog die heatspreader van m'n CPU afslopen zodat die wat koeler wordt want hij wordt bij het opstarten aardig warm.Onder windows valt het nog wel mee 40 graden max.

Dit is echt :9~

system specs:
Asus Cusl2-C
P3 Celeron 1.0A @1.4Ghz
512 MB
Gainward Cardexpert GF3 Ti200/450 64MB TV GS
Sounblaster 128 PCI
3-Com netwerkkaart

Ik moet ff eten ik ben zo terug :P
toon volledige bericht
Ga je na het eten dan ook ff pics maken van hoe je het gedaan hebt?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zaterdag 23 maart 2002 18:51 schreef Skef het volgende:

[..]

Ga je na het eten dan ook ff pics maken van hoe je het gedaan hebt?
Ik heb geen webcam of camera dus als je nog iets anders weet dan hou ik me aanbevolen .Of er moet een mede-tweaker zijn in de omgeving van Oude Pekela die even langs wil komen.

Werkwijze is in elk gevan als volgt:
Pinnetjes eraf of isoleren.Deden ze daar met nagellak maar ik had m'n halve Celeron onder de nagellak zitten.Dus besloot ik ook maar om de pinnetjes eraf te slopen.

Andere pinnetjes verbinden.Doen ze daar dus met een of andere geleidende pen die ik nergens in een winkel kon vinden |:(
Een van die gastjes daar heeft echter zijn pinnetjes verbonen met een dun schild-draadje :? van een coaxkabel (hier heb ik 't zelfde gebruikt maar dan van een kabel die aan de schotel zit).Ik weet echter niet hoe hij ze heeft vastgemaakt, ik heb in elk geval een lus in zo'n draadje gemaakt en die om pin "VSS" strak getrokken.En die achter pin "VID 0" en "VID 25mv" getrokken (links van de pinnen als je op het plaatje van het madonion forum kijkt) en hem tenslotte 3 keer om pin "VID 2" gewonden.

Let op zo staat je Vcore wel op 1,65V ipv 1,475V

Deze tweak zou ook op BX bordjes moeten werken alleen dan zou je dan de pinnetjes anders moeten verbinden(lees de thread even door om te zien welke mobo's compateble zijn)

<edit>Ik heb trouwens Bios 1.006A en die herkent m'n celeron met een multiplier van 6 hij boot echter wel op 1,4GHz, 1e keer op 667 MHz</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Weet iemand hier misschien hoe ik het beste m'n heatspreader eraf kan slopen zodat ik hoger kan clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07
Nice work :P, en ook nog eens 140MHz FSB. Voor € 108,- wil ik ook nog wel een T-Cely 1.1 halen en vervolgens modden. Alleen nog een socket -> slot adapter regelen voor op m'n P3B-F :) (11*133MHz moet te doen zijn). Ik heb geen flauw idee hoe je die HS d'r af moet halen. Wat ik nu wel weet is dat Intel ons weer eens flink aan het besodemieteren is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Is er trouwens nog iemand die een paar pictures kan hosten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 23 maart 2002 22:09 schreef Abbadon het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoe je die HS d'r af moet halen.
De randen van de heatspreader tussen de klemmen van een kleine bankschroef plaatsen en heel voorzichtig aandraaien. Zo is de kans dat de CPU beschadigd raakt véél kleiner dan als je met een schroevendraaier oid de heatspreader wil lospeuteren. Zijn er wel topics over geweest op OCM :)

* BalusC is benieuwd of zijn BP6 in de toekomst Dual 512K Tualatins aankan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 15:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel op verzoek aangepast :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zaterdag 23 maart 2002 22:44 schreef Exirion het volgende:
Titel op verzoek aangepast :)
Dank U.
Ik zit nou trouwens te kloten met m'n Corsair PC150 maar ik kom niet ver boven de 140 Mhz fsb uit dus die HS zal er wel af moeten.En Ik ga 'm morgen nog even in een ander systeem testen(zie sig)en als dat werkt heeft Copycat binnenkort ook een dual P3T@heelveel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04 23:12

jedel

Kevlar

Op zaterdag 23 maart 2002 22:37 schreef BalusC het volgende:

[..]

* BalusC is benieuwd of zijn BP6 in de toekomst Dual 512K Tualatins aankan >:)
was het maar zo'n feest
als dual P!!! al moeilijk is dan denk ik dat dual Tualatin helemaal "onmogelijk" (er zij altijd gekke jappaners die het zo klussen dat het wel werkt) word

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Even een update systeem loopt nu stabiel op 1.45 GHz moest m'n geheugen echter wel op 108 MHz laten lopen.Dus dat reepje Corsair PC150 C2 komt z'n belofte niet na :(

Ga zo die HS eraf proberen te halen en dan ga ik hem daarna testen in een Shuttle BX bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 14:48

Animal_X

Rodin

DOH! heb ik net zo'n powerleap adapter besteld!
Kan het waarschijnlijk ook zonder...

Kan iemand bevestigen dat deze mod ook i.c.m. een BE6-II v1.2 werkt?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt in ieder moederbord die coppermine CPU's onderstuent, het kan alleen zijn dat ie in het bios verkeerd wordt weergegeven, maar dat maakt voor de rest niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zondag 24 maart 2002 16:19 schreef Animal_X het volgende:

Kijk even in dat forum van madonion (linkje staat hierboven).

Iemand nog een andere idee om die HS te verwijderen :?
Ik heb hier nl. geen bankschroef in de buurt.Dus dacht ik om hem tussen een lijmtang te leggen maar dat werkt ook niet.Ik heb net een kwartier met een moker op dat ding zitten te beuken maar hij gaat er niet af |:(
En is die HS eigenlijk hol of massief aangezien er wel een gaatje aan de bovenkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik heb er ff naar gezocht en het zit zo (volgens mij)

Deze mod werkt bij i815E en BX133 chipsets, dus niet bij de oude normale BX chiptsets zoals de Abit BE6 en BE6-II.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover als ik heb begrepen werkt hij op ieder moederbord dat fcpga ondersteunt, ook via moderborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier vind je ook erg handige informatie over dit onderwerp, zeker als je - net als ik - een CUBX bordje van ASUS hebt:
http://members.dingoblue.net.au/~roggefam/p3index.html

Uit wat ik daar gelezen heb, kon ik opmaken dat het heel weinig nut heeft om de IHS van je processor te verwijderen. Lekker laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 24 maart 2002 15:17 schreef jedel het volgende:
was het maar zo'n feest
als dual P!!! al moeilijk is dan denk ik dat dual Tualatin helemaal "onmogelijk" (er zij altijd gekke jappaners die het zo klussen dat het wel werkt) word
Bij deze mod heb je geen converters nodig, dus dat scheelt al heel wat. Daarnaast vragen Tualatins ook minder stroom, dat moet de stabiliteit waarschijnlijk wel ten goede komen.

Het grootste probleem met de BP6 en Dual PIII was dat de FSB niet op de 110 kon zonder zware modificaties aan de mobo (condensatoren en MOFSET's vervangen en I/O voltage modden). Maar door het uitzonderlijke ontwerp vergt de BP6 dan ook heel wat meer van de 440BX dan menig ander 440BX moederbord.
Op zondag 24 maart 2002 16:54 schreef Animal_X het volgende:
Deze mod werkt bij i815E en BX133 chipsets, dus niet bij de oude normale BX chiptsets zoals de Abit BE6 en BE6-II.
Zit er zo'n cruciaal verschil in de genoemde BX chipsets dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zondag 24 maart 2002 16:54 schreef Animal_X het volgende:
Ik heb er ff naar gezocht en het zit zo (volgens mij)

BX133 is toch geen "officiele" chipset :? Ik dacht dat Abit gewoon een mamaplank op de markt heeft gezet die gegarandeerd tot 133Mhz fsb zou werken.

Maar goed,ik heb hem even getest in dat Shuttle bordje en daar deed ie 't dus niet in,nu waarschijnlijk dood :'( .Was trouwens een van de eerste bordjes met een BX chipset. Nog van het P2 tijdperk! Toen ik hem eruit hield snapte ik echter ook waarom. Mijn draadje was nl. verdwenen. Nou goed dan maar weer een nieuwe erom en in m'n Cusl2-C.
En ik kan nu maarzo Vcore 1.55V :P selecteren :?
Iemand enig idee :? Heeft dit draadje meer weerstand ofzo :?
<edit>Wil iemand hier even een plaatje van hosten?</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 24 maart 2002 17:39 schreef Copycat het volgende:
<edit>Wil iemand hier even een plaatje van hosten?</edit>
http://www.freeservers.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

ja, er zit verschil tussen de normale BX chiptset en de BX133 chipset.

Ik heb nou al flink wat research naar deze mod gedaan en dit gaat echt niet op elke normale BX chipset werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 14:12

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op zondag 24 maart 2002 17:33 schreef BalusC het volgende:

[..]

Bij deze mod heb je geen converters nodig, dus dat scheelt al heel wat. Daarnaast vragen Tualatins ook minder stroom, dat moet de stabiliteit waarschijnlijk wel ten goede komen.

Het grootste probleem met de BP6 en Dual PIII was dat de FSB niet op de 110 kon zonder zware modificaties aan de mobo (condensatoren en MOFSET's vervangen en I/O voltage modden). Maar door het uitzonderlijke ontwerp vergt de BP6 dan ook heel wat meer van de 440BX dan menig ander 440BX moederbord.
[..]

Ik had begrepen dat er wel degelijk een verschil in BX en BX2 chipsets zat. De laatste wordt ook wel eens BX133 genoemd omdat hij ook in sommige gevallen op 133 MHz fsb kon draaien...

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik ga zelf deze mod op m'n (bestelde) powerleap adapter uitvoeren:
http://koti.mbnet.fi/~alderan/mod/

Dit is een mod om het voltage te kunnen veranderen (wat met de powerleap adapter dus niet kan.

Overgens is de powerleap adapter nu ook los verkrijgbaar voor 70 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Weet iemand hier nog een adresje waar een BX133 nog te kopen valt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zondag 24 maart 2002 17:46 schreef BalusC het volgende:

[..]

http://www.freeservers.com/ :)
Oke ik heb een paar pics.

Maar hoe krijg ik ze hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

code:
1
[img]http://www.bla.com/plaatje.jpg[/img]

dat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 14:07

.....
Er zijn twee steppings op de markt gegooit: B-1 en C-1 met beide ook slechts twee Sspecs. Het is net als met Intel's cpu's: de latere steppings zijn wat beter over te clocken, en afgezien v.d. standaard errata (zoals Intel zo mooi een bug noemt :) ) zit er geen verschil tussen. Maar voor ons tweakers is de verhoogde kans op 133MHz natuurlijk wel cruciaal :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zondag 24 maart 2002 20:00 schreef Animal_X het volgende:
code:
1
[url=http://www.bla.com/plaatje.jpg][afbeelding][/url]

dat bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://copycat.htmlplanet.com/images/1.gif

Afbeeldingslocatie: http://copycat.htmlplanet.com/images/bench1.gif

Afbeeldingslocatie: http://copycat.htmlplanet.com/images/bench2.gif

Yups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee of dit zou kunnen werken op mij trouwe BH6?

zou wel een hele uitkomst zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel

jedel

Kevlar

[..]

[..]

[off]
Ik d8 dat het "grote" probleem was dat Abit zo aan de sockets heeft zitten sleutelen dat er niks anders meer op kon......
persoonlijk zou ik in eerste instantie wel genoegen nemen met een 100/110MHz fsb dual 950/1045 tualatin lijkt mij persoonlijk wel :9~
is ie ook erg goed te koelen
[/off]
alleen de 512kb versies van de tualatin zijn smp capable....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 24 maart 2002 20:21 schreef Abbadon het volgende:
Er zijn twee steppings op de markt gegooit: B-1 en C-1 met beide ook slechts twee Sspecs. Het is net als met Intel's cpu's: de latere steppings zijn wat beter over te clocken, en afgezien v.d. standaard errata (zoals Intel zo mooi een bug noemt :) ) zit er geen verschil tussen. Maar voor ons tweakers is de verhoogde kans op 133MHz natuurlijk wel cruciaal :P
Thanks.. Ik vermoedde al zoiets :)
Op maandag 25 maart 2002 02:45 schreef jedel het volgende:

alleen de 512kb versies van de tualatin zijn smp capable....?
Klopt. Ze zijn alleen wel beetje prijzig..

Tot nu toe heb ik nog niet echt veel duidelijkheid gevonden omtrent de SMP mogelijkheden van de Celeron-T. Intel zegt zelf dat ze geen SMP ondersteunen, maar van de andere kant lees ik weer dat het wel mogelijk moet zijn. Alleen heb ik hierover nog geen harde feiten kunnen vinden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel

jedel

Kevlar

Op maandag 25 maart 2002 08:01 schreef BalusC het volgende:

[..]

Thanks.. Ik vermoedde al zoiets :)
[..]

Klopt. Ze zijn alleen wel beetje prijzig..

Tot nu toe heb ik nog niet echt veel duidelijkheid gevonden omtrent de SMP mogelijkheden van de Celeron-T. Intel zegt zelf dat ze geen SMP ondersteunen, maar van de andere kant lees ik weer dat het wel mogelijk moet zijn. Alleen heb ik hierover nog geen harde feiten kunnen vinden :{
Het zou wel weer immer :9~ zijn
ff w88 tot de tualtins een beetje zakken in prijs en dan gaan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb het verhaal maar ook eens gepost op de BP6 forum.
Het forum sterft dan wel heel langzaam uit, maar er zitten nog wel een paar die-hard BP6 gebruikers tussen. Verder moet je ook niet al te snelle reacties à la GoT verwachten :)

En mijn Engels is een beetje brak, dus svp geen aandacht eraan besteden :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het nu ook op een via bord met een slot adapter?
zoals de ax64 van aopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp kan deze mod dus ook werken op een Abit BH6 :? Ik heb er een converter bij voor mn cellie366, en das ook een socket 370. Iemand die me zekerheid kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 26 maart 2002 00:38 schreef elguapo het volgende:
Als ik het goed begrijp kan deze mod dus ook werken op een Abit BH6 :? Ik heb er een converter bij voor mn cellie366, en das ook een socket 370. Iemand die me zekerheid kan geven?
http://members.dingoblue.net.au/~roggefam/tua/tuareport1.html
Deze figuur heeft zijn converter ook gemod :)
Gaat in principe iets makkelijker en minder risicovol dan een mobo modden.. Als je je converter verkloot, dan heb je voor €20 ofzo al een nieuwe :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet dan wel een converter hebben die ook coppermine's ondersteunt anders gaat het volgens mij toch echt nie werken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang leve de BX chipset!! :* Mijn cel 2 533a@800 wordt wat oud. Zou wel erg wreed zijn als dit past op mijn gigabyte bx2000 bordje. Iemand als wat meer info over welk board gaat of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Zie hier.Op ongeveer 3/4 van de pagina

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=71f21d7653c0cdab89d02344873a43c4&threadid=67417&perpage=30&pagenumber=6

Ik weet echterniet welke versie 't is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 17:59 schreef Animal_X het volgende:
ja, er zit verschil tussen de normale BX chiptset en de BX133 chipset.

Ik heb nou al flink wat research naar deze mod gedaan en dit gaat echt niet op elke normale BX chipset werken.
De BX133 chipset bestaat niet.
Abit heeft, zoals eerder gezegd een moederbord op de markt gebracht met de naam BX133-Raid, deze zou probleemloos CPU's op 133 MHz moeten kunnen draaien.
Het is en blijft de enige echte Intel 440BX Chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies.. niets geen nieuwe steppings om 133FSB te kunnen waarborgen. Er kunnen best nieuwe steppings zijn, maar deze waren niet speciaal de oorzaak van het 'opeens' op 133MHz kunnen draaien. In de tijd van de eerste 440BX mobo's was de implementatie van de FSB niet echt denderend. Hij was gespecificeerd tot 100MHz (er waren ook geen procs met hogere FSB ondersteuning) dus de mobo fabrikanten dachten, what the hell.. als het mobo 100MHz maar gegarandeerd haalt.
Toen het oc'en erg in trek was, stuitte iedereen dus op het 100MHz (112MHz op m'n BP6 had ik'm lopen, goeie mods bedacht :) ) toen gingen ze eens kijken wat ze aan de FSB implementatie konden doen, et voila, le originale 440BX kan gewoon op 133MHz FSB draaien. (hoger nog zelfs) Hoeveer de FSB kan gaan hangt meestal niet van de chipset af(kwa oc'en, praat nu niet over de 430LX chipset op 700MHz ddr FSB hehehe) en van 'tweaker'mods maar van de implementatie van de FSB op het mobo. Wie ervaring met zendontvangers, antenneinrichtingen heeft zal weten wat ik bedoel.. hoever de FSB oc'baar is, hangt af van hoeveel aandacht de fabrikant eraan besteed heeft.. spanning ophogen is geen oplossing, impedancie, reflectie vermindering, rfi en lfd terminatie zorgen ervoor dat het ontwerp feilloos oc'ed kan worden zonder een mV'tje spanningsverhoging.

Ugh. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t!!!! >:)
Ik dacht what the hell ik ga et gewoon proberen dus ik vanmiddag bij norrod een 1.0A gehaald net ff alleen de 3 pootjes geisoleerd (AN3 AK4 AJ3) en hij draait in 1x 1333 MHz op 1,5V (133 fsb) jammer dat me fsb nie hoger kan

mijn systeem

Gigabyte BX2000
Soltek-02A++ Slotconverter

batch v.d. Celeron 1Ghz tualatin : Q148A450

Dit roxx en nu ga ik benchen }:O

[update]
ben niet ontevreden zie hier voor results
http://www.geocities.com/tweakerme/tualatin_celly.html
[/update]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22

Ik kan bevestigen dat tie niet werkt :). Tsjek nieuwste bios info

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Laatst online: 13:54

frapex

got r00t

k'wil em op een chaintech 6BTM hebben eigelijk , vraag me af of dat gaat werken :P

is er nou een groot verschil tussen een celeron 1000 / 1100 / 1200 , kijkend naar of die werkt op een mobo of niet?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 27 maart 2002 20:24 schreef mhr-zip het volgende:
Ik kan bevestigen dat tie niet werkt :). Tsjek nieuwste bios info
De BIOS heeft hier niks mee te maken. Op CPU gebied zorgt ie er alleen maar voor dat de CPU "automatisch" correct wordt herkend en van de juiste voltage wordt voorzien etc.. Ook zie je dan bij het opstarten de correcte CPU benaming.

De chipset zelf kan het wel aan. Het voldoet 100% aan VRM 8.5 voltage specificatie, wat vereist is als je een Tualatin wil draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me handiger om gewoon heel dun koperdraad met teflonmantel te gebruken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 27 maart 2002 20:34 schreef frapex het volgende:
is er nou een groot verschil tussen een celeron 1000 / 1100 / 1200 , kijkend naar of die werkt op een mobo of niet?
Weinig. Het zijn allemaal overklokbeesten. Zelfs de 1200 is op FSB@133MHz (1600MHz) gesignaleerd! Wel even een hele vette koeler gebruiken zoals de Alpha PAL8045 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

is de kans van slagen groot als ik zo'n celeron op mn chaintech 6BTM wil drukken ? (coppermine ondersteuning zit er in)

edit: typo

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
ik heb mijn 1200 op 1600
maaruh hij wordt 60 graden onder load

maaruh about die heatspreader op dat ding he

koelt ie nu zonder dat gekke ding beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 27 maart 2002 20:48 schreef BalusC het volgende:

[..]

Weinig. Het zijn allemaal overklokbeesten. Zelfs de 1200 is op FSB@133MHz (1600MHz) gesignaleerd! Wel even een hele vette koeler gebruiken zoals de Alpha PAL8045 :)
Ik heb ze al op 1872 zien draaien :9~ ,was helaas niet bij mezelf.Dit gebeurt echter wel op BX bordjes.
Op donderdag 28 maart 2002 14:37 schreef DarkRider het volgende:
ik heb mijn 1200 op 1600
maaruh hij wordt 60 graden onder load

maaruh about die heatspreader op dat ding he

koelt ie nu zonder dat gekke ding beter?
Ja zonder dat ding is die zo'n 4 graden koeler.Alleen vraag ik me af op wat voor voltage je dat ding hebt lopen :? Ik heb m'n 1.0A al op 1.95 Volt laten draaien en toen werdt ie "slechts" 53 graden.En dit zonder casefans !!

Nou nog een vraag van mijzelf.
Weet iemand ook hoe ik de AGP divider kan veranderen op m'n CUSL2-C :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
1,675V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Nieuwe Benches 1.0A @1.5 GHz :9~

Afbeeldingslocatie: http://copycat.htmlplanet.com/images/bench15001.gif

Afbeeldingslocatie: http://copycat.htmlplanet.com/images/bench15002.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:17 schreef Nehnee het volgende:
w00t!!!! >:)
Ik dacht what the hell ik ga et gewoon proberen dus ik vanmiddag bij norrod een 1.0A gehaald net ff alleen de 3 pootjes geisoleerd (AN3 AK4 AJ3) en hij draait in 1x 1333 MHz op 1,5V (133 fsb) jammer dat me fsb nie hoger kan

mijn systeem

Gigabyte BX2000
Soltek-02A++ Slotconverter
hoe heb je dat isoleren gedaan ?

Andere vraag: gaat de mod werken op converters die geen coppermines ondersteunen ? (voor in een Slot1 BE-6 II).
Ik heb de 3 pinnen uit de convertor geprobeerd te verwijderen en eventuele resten af te dekken met klein stukje plastic (in de gaatjes gepropt zeg maar) maar hij geeft geen kick ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb je dat isoleren gedaan ?
Andere vraag: gaat de mod werken op converters die geen coppermines ondersteunen ? (voor in een Slot1 BE-6 II).
Ik heb de 3 pinnen uit de convertor geprobeerd te verwijderen en eventuele resten af te dekken met klein stukje plastic (in de gaatjes gepropt zeg maar) maar hij geeft geen kick ..
Voor zover ik weet moet je idd wel een fcpga slotconverter hebben. Isoleren heb ik gedaan door de isolatie van een gewoon draadje om de pennetjes van de cpu te doen, dit ging prima maar dan past de cpu nie meer in de socket dus heb ik de 3 gaatjes in het bovenste gedeelte (kun je er makkelijk afhalen) van de socket wat ruimer gemaakt en toen ging et goed :)

Ik zou andere slotconverter proberen, en als dat niet gaat mischien pin AK4 en AK26 verbinden en kijken of et lukt.

check deze links voor meer info
http://digilander.iol.it/grandecigno/hw.html

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=67417&perpage=30&pagenumber=1

http://www.hardforum.com/showthread.php?s=6fabbcb558c93c4acd5345d02fcf65f0&threadid=337327&perpage=15&pagenumber=1

http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=470600&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=1&vc=1

Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Nu online

Potatoman

koniwa

Ik heb een mobo met een SiS 630E chipset, gaat dat truukje hiermee ook werken denken jullie? (En zeg niet dat moet je uitproberen, want ik heb nog geen tualatin, en als het niet werkt koop ik die ook niet)

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 20:28 schreef Nehnee het volgende:

[..]

Voor zover ik weet moet je idd wel een fcpga slotconverter hebben. Isoleren heb ik gedaan door de isolatie van een gewoon draadje om de pennetjes van de cpu te doen, dit ging prima maar dan past de cpu nie meer in de socket dus heb ik de 3 gaatjes in het bovenste gedeelte (kun je er makkelijk afhalen) van de socket wat ruimer gemaakt en toen ging et goed :)
hmmz socketgaatjes heb ik verruimt, maar hoe dun moeten die draadjes wel niet zijn, want bij mij passen ze nu wel door het bovenste deel van de socket (gaatjes van 1.2 mm nu) maar willen totaal niet in de onderste helft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op donderdag 28 maart 2002 22:59 schreef MadCat het volgende:

[..]

hmmz socketgaatjes heb ik verruimt, maar hoe dun moeten die draadjes wel niet zijn, want bij mij passen ze nu wel door het bovenste deel van de socket (gaatjes van 1.2 mm nu) maar willen totaal niet in de onderste helft..
Probeer 't eens met IDE-kabelomhulsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als je je slotconverter toch uit elkaar hebt liggen kun je meteen ff kijken of jouw draadjes wel in de socket passen :) anders heeft de bovenste gaatjes vergroten ook geen zin. Als dat niet past moet je iets anders verzinnen, op andere tech forums doen ze het isoleren van de 3 pootjes door ze te lakken (met nagellak) maar dat lijkt me wel een super precies klusje en je moet geduld hebben om et te laten drogen :)

Ik heb trouwens isolatie gepakt van die draadjes die uit zo'n kabeltje komen van je geluidskaart naar de cdrom die waren iets dunner dan die van een ide kabel in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het ook werkt op een Abit BE6-II met matrix coppermine fcpga convertor? ik moet dus gewoon die 3 pinnetjes uit de convertor slopen en draadje ertussen leggen zoals op al die sites staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 17:19
Het werkt ook bij mij :)
Ik heb een asus p3b-f met een soltek converter
1.0a@1.33a op 1.50 volt :)

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

ok, hoe zit het nou precies, je hebt dus 4 soorten celeron 1000mhz ofzo :?

1. met 1,45 V met 128kb cache
2. met 1,45 V met 256kb cache
3. met 1,75 V met 128kb cache
4. met 1,75 V met 256kb cache

:? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

Op zaterdag 30 maart 2002 22:58 schreef Super Cow het volgende:
Het werkt ook bij mij :)
Ik heb een asus p3b-f met een soltek converter
1.0a@1.33a op 1.50 volt :)
en wat voor type celeron heb je precies? tualatin / coppermine / whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 31 maart 2002 10:32 schreef frapex het volgende:

[..]

en wat voor type celeron heb je precies? tualatin / coppermine / whatever :)
1.0a = Tualatin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

nou ik heb even getest of mijn moederbord 1,45V ondersteunde (mbv de converter van mn pa :o ) en het werkt. wil dit zeggen dat de kans groot is dat ik een tualatin op mn mobo kan drukken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het een bx is met coppermine ondersteunig dan wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:30

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 28 maart 2002 14:32 schreef frapex het volgende:
is de kans van slagen groot als ik zo'n celeron op mn chaintech 6BTM wil drukken ? (coppermine ondersteuning zit er in)
Dit zou ik ook wel eens willen weten aangezien ik ook zo'n moederbord incl. Slotket III heb.

Misschien een rare vraag: solderen behoort niet tot mijn beste kwaliteiten (zeker niet op de vierkant mm :) Bestaat er zoiets als metaal-lijm of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zondag 31 maart 2002 23:16 schreef Jake Blues het volgende:

[..]
Misschien een rare vraag: solderen behoort niet tot mijn beste kwaliteiten (zeker niet op de vierkant mm :) Bestaat er zoiets als metaal-lijm of zo?
Solderen is geen noodzaak bij deze mod een beetje pielen met een dun draadje volstaat ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 28 maart 2002 22:36 schreef Potatoman het volgende:
Ik heb een mobo met een SiS 630E chipset, gaat dat truukje hiermee ook werken denken jullie? (En zeg niet dat moet je uitproberen, want ik heb nog geen tualatin, en als het niet werkt koop ik die ook niet)
Het probleem van Tuluatin ondersteuning ligt in de pinout van de socket, niet in de logica van de chipset. Oftewel, als jouw SiS630E een So370 heeft met CuMine ondersteuning zou deze mod moeten werken. Sowieso wil de SiS630E zonder meer op 133MHz werken, dus is dat geen reden tot bezorgdheid.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Ik heb ook altijd pech :( Ik krijg hem niet stabiel op 1500
(1000a) 1.95 volt Thermaltake volcano 7 mijn mainbord kan 150 mhz stabiel aan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 01 april 2002 13:59 schreef Super Cow het volgende:
Ik heb ook altijd pech :( Ik krijg hem niet stabiel op 1500
(1000a) 1.95 volt Thermaltake volcano 7 mijn mainbord kan 150 mhz stabiel aan. :'(
Wat voor moederbord heb je dan :? Ik kreeg die van mij ook alleen stabiel zonder videokaart en netwerkkaart dus misschien ligt je bottleneck wel bij een van je andere onderdelen.

<edit>Misschien is je voltage ook wel te hoog</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Mijn Cel1200 wil niet hoger dan 1464 (FSB122); maar ik blijf proberen (desnoods koop ik een tweede CPU en ga daar verder mee spelen).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net ff in bios gekeken van mijn abit be6-II. ik kan het voltage instellen van 1.30 tot 2.50 volt. als ik een tualatin op mijn convertor prik is het dan alleen voldoende om de drie pinnetjes geen contact te laten maken? zal mobo dan automatisch 1.45 volt pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 01 april 2002 17:03 schreef Der_Kaiser het volgende:
heb net ff in bios gekeken van mijn abit be6-II. ik kan het voltage instellen van 1.30 tot 2.50 volt. als ik een tualatin op mijn convertor prik is het dan alleen voldoende om de drie pinnetjes geen contact te laten maken? zal mobo dan automatisch 1.45 volt pakken?
ja, grote kans dat dat het geval is. je mobo (BIOS) moet wel een coppermine processor ondersteunen...

dus alleen die 3 pootjes isoleren.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje he.
door die pinnen te verbinden kun je 1.45 volt krijgen tog?
ik heb hier namelijk een socket 370 adapter waarmee ik de voltage in kan stellen door middel van jumpers en dat kan van 1.30 volt tot 2.05 volt?
moet ik dan nog steeds wat veranderen?

of alleen de 3 pinnetje zorgen dat die niet contact maken door adapter open te maken en die ijzere pinnetjes te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens. ik bekijk de adapter nu van de achterkant en zie dat van alle pinnetjes vanaf de soldeerpuntjes lijnen lopen. je kan dan tog net zo goed die lijnen doorkrassen dat stukje dan maken ze ook geen verbinding meer. tog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 02:41
klopt. je kunt die lijntjes heel voorzichtig doorkrassen.
Pas op met veel lijntjes, je pakt zo de verkeerde.

Werkt het ook op een P2B uit mei'98 :)
Heb er nu een C600@900 op zitten.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 18:21 schreef technopeuter het volgende:
klopt. je kunt die lijntjes heel voorzichtig doorkrassen.
Pas op met veel lijntjes, je pakt zo de verkeerde.

Werkt het ook op een P2B uit mei'98 :)
Heb er nu een C600@900 op zitten.
ik denk het wel ondersteunt wel een coppermine denk ik.
want ik heb op een p2b-vm al een p3-1000 geprobeerd en die werkte wel dan zal de tualatin ook wel werken als je het voltage kan krijgen en die 3 pinnen niet loshaalt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz het wil niet vlotten hiero.. ik heb geprobeerd 3 pinnen van een tualatin celeron 1000 te isoleren, door hier het draadje van een IDE kabel met veel moeite (want het is erg krap) over de 3 desbetreffende pootjes te zetten (nadat ik de 7 metalen draadjes in het omhulsel eruit haald heb), maar als ik em dan in het socket (van de coppermine-ready-converterkaart) zet (waar ik in de bovenste laag de gaatjes iets heb moeten verruimen), dan krijg ik em toch niet gepost.. Ik heb een Abit BE-6 II 1.1 waar altijd een coppermine cpu op zat. Als ik de cpu uit de converter haal, dan blijft de isolatie in de socket zitten. Die heb ik er toen uitgehaald, maar die wordt zeg maar wat in elkaar gedrukt bij het plaatsen, misschien dat ie zodoende weer contact maakt ?

Iets drastischer, maar wat als je nou die 3 pinnen van de cpu afknipt ? Of iemand nog een ander practisch idee om die cpu een beetje makkelijk geisoleerd in de socket te krijgen?

Edit: het moet dus een 1.1 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 14:12

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op dinsdag 02 april 2002 10:52 schreef MadCat het volgende:
Iets drastischer, maar wat als je nou die 3 pinnen van de cpu afknipt ? Of iemand nog een ander practisch idee om die cpu een beetje makkelijk geisoleerd in de socket te krijgen?
Ik ben zelf van plan binnenkort een 1300 te gaan kopen, en dan de drie betreffende pootjes met nagellak op zowel de CPU als in de Socket "dicht te lakken". Ik hoop dat dit lukt, maar het is maar een idee...

(Ik heb bij de weg bijna hetzelfde mainboard (BE6-II rev1.1)als jij, dus laat me FF weten of dit werkt ;) )

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 02 april 2002 10:52 schreef MadCat het volgende:

Edit: het moet dus een 1.1 zijn
Ik heb ze er ook gewoon afgeknipt en het draait hier perfect op een Cusl2-C,daar heb je opzich niets aan aangezien die niet zo veel meer verhandeld wordt. Maargoed in het topic op Madonion wordt echter gezegd dat ie het dan nog wel zou moeten doen op een Tusl2(-c) en die is nog wel fatsoenlijk verkrijgbaar.

Enne laat even weten als het werkt want ik heb hier ook nog een BE6 1.1 liggen met een dooie bios.En wat voor converter gebruik je eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we het dan toch over een converter hebben, waarom plakken we dan niet de baantjes af van de converter die in de slot-1 gaan? Dat is veel makkelijk en is vroeger ook veel gedaan ten tijde van de Celly 300a. Of maak ik hier een grote denkfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 02 april 2002 17:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb ze er ook gewoon afgeknipt en het draait hier perfect op een Cusl2-C,daar heb je opzich niets aan aangezien die niet zo veel meer verhandeld wordt. Maargoed in het topic op Madonion wordt echter gezegd dat ie het dan nog wel zou moeten doen op een Tusl2(-c) en die is nog wel fatsoenlijk verkrijgbaar.
Uhm, waarom zou je de mod doen op een Tusl2- die is nota bene voor de Tuluatin gemaakt :z

De hele grap van de mod is om op oudere systemen een Tuluatin te prakken. Ik zit eraan te denken om dat met m'n CUBX te doen (als ik weer eens geld of een CPU teveel heb)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 18:53 schreef syntony het volgende:
Als we het dan toch over een converter hebben, waarom plakken we dan niet de baantjes af van de converter die in de slot-1 gaan? Dat is veel makkelijk en is vroeger ook veel gedaan ten tijde van de Celly 300a. Of maak ik hier een grote denkfout.
weet jij elke het zijn dan ??

denk toch dat dit makkelijke is
zelf heb ik ook een slotadapter omgebouwt en die word samen met een gigabyte bx moederbord verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet, maar het is niet zo moeilijk om er achter te komen. Volgens zou het moeten kunnen, maar het modificeren is iig niet echt moeilijk als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 02 april 2002 19:03 schreef dion_b het volgende:

[..]

Uhm, waarom zou je de mod doen op een Tusl2- die is nota bene voor de Tuluatin gemaakt :z

De hele grap van de mod is om op oudere systemen een Tuluatin te prakken. Ik zit eraan te denken om dat met m'n CUBX te doen (als ik weer eens geld of een CPU teveel heb)
Lezen is ook een vak he |:(

Ik zeg dus dat er gewoon dat je in ieder geval geen €100+
weggooit mocht het niet werken want dan werkt ie ondanks de mod nog gewoon op een Tualatin bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copycat: ik las ergens in een paar van de hier eerder genoemde links, dat het mogelijk niet zou werken met noname converterkaartjes.. en laat ik nou net alleen noname kaartjes hebben liggen, of althans: kaartjes zonder jumpers en waar niets anders op staat dan '370cpu'.

syntony: bij mij op de convertorkaart zie ik geen baantjes lopen van de drie pinnnen in kwestie aan de onderzijde, dus ik kan gewoon niet aan de onderzijde van de convertorkaart pinnen wegplakken/doorkrassen, dus als jij de layout van fcpga2->slot1 omzetting hebt, dan zou je mij ook erg blij maken. Uitbreken van pinnen in de socket heb ik geprobeerd op een ander convertorkaartje (maar die ondersteunt blijkbaar helemaal geen coppermines), maar dat valt me toch vies tegen.

Mijn probleem is dat ik de pinnen van de cpu niet af durf te knippen, omdat ik dan die cpu moet houden. Aangezien ik alleen maar BX bordjes thuis heb (3 stuks) en het een beetje zonde is om nu nog een nieuw mobo te kopen voor toch ook nog zo'n 100 euro, moet ik wel 300% zeker zijn dat het gaat werken, anders wordt het een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgende week wel proberen uit te zoeken hoe het met die pinnen zit. Eerst op het internet zoeken en anders zelf met een multimeter 370 pinnetjes afgaan :) en dan de goede afplakken. Dat draadje kan ik op mijn socket iig heel makkelijk aan de achterkant vastsolderen.

Mocht iemand info hebben over de desbetreffende pinnen hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 15:41 schreef syntony op zich wel iets interessants:
..met een multimeter 370 pinnetjes afgaan..
Hmm dat is inderdaad ook wel een idee, dat meten moet toch vrij snel gaan zou je zeggen...

/me gaat ook maar eens een multimeter lenen a.s. weekend.

Verdere tips/vorderingen plaats/lees ik hier graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 03 april 2002 10:03 schreef MadCat het volgende:
Mijn probleem is dat ik de pinnen van de cpu niet af durf te knippen, omdat ik dan die cpu moet houden. Aangezien ik alleen maar BX bordjes thuis heb (3 stuks) en het een beetje zonde is om nu nog een nieuw mobo te kopen voor toch ook nog zo'n 100 euro, moet ik wel 300% zeker zijn dat het gaat werken, anders wordt het een dure grap.
Staat een van je BX-bordjes hier misschien bij :?

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=73195

En ik kan nog aan Asus slotconverters komen maar is 26 Euro niet aan de prijzige kant :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 18:04 schreef Copycat het volgende:
Staat een van je BX-bordjes hier misschien bij :?

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=73195

En ik kan nog aan Asus slotconverters komen maar is 26 Euro niet aan de prijzige kant :?
26 euro is niet goedkoop, voor mijn vorige kaartjes betaalde ik iets van 14 euro, maar als die Asus goed is (ik ken ze niet, zit daar jumperzooi op voor voltage enzo?), dan hou ik dat ff in de gaten. Moet ik die via jou bestellen, of heb je een adresje voor me ?

Mijn mobo's zijn:
-Dataexpert MBX8440 (heeft vast niemand :P)
-Abit BE-6 II v1.1
-Aopen AX6B (dus niet de AX6BC)

Op die link staat deze wel "P-III S 1.13GHz @ 1.32GHz, 1.6VCore mod
ABIT BE6-II, i440BX @ 155MHz FSB, Bios ID 70, 3.6V I/O
Powerleap Slot 1 VRM rev 1.1" maar das met powerleap... lijkt me niet wat wij naar streven.

Sommigen die posten hebben een BX133 RAID, das eigenlijk mijn board maar dan met een socket ipv een slot1 aansluiting (aldus Abit die ik ooit vroeg naar de verschillen).. weet alleen niet of dit echt het enige verschil is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Op maandag 01 april 2002 16:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat voor moederbord heb je dan :? Ik kreeg die van mij ook alleen stabiel zonder videokaart en netwerkkaart dus misschien ligt je bottleneck wel bij een van je andere onderdelen.

<edit>Misschien is je voltage ook wel te hoog</edit>
Ik heb een Asus P3B-F, ik heb verschillende voltage's gebruikt.

75% van de tijd post ie wel, en wil ie windows opstarten, maar dan krijg ik een foutmelding: schrijffout, druk op ctrl alt del.

Ik heb hem rockstabel op een fsb 140mhz op 1.65v (burn test van sisoft 500 keer gedaan :-).
De asus heeft helaas een beperkte overclock opties: fsb 133<, 140 en 150.

Wat extra info: ik moest die 2 pinnen verbinden, en mijn bios is van 2000 nogiets(geen betere te krijgen), ik krijg een foutmelding dat mijn microcode niet goed is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 03 april 2002 18:37 schreef MadCat het volgende:

[..]

26 euro is niet goedkoop, voor mijn vorige kaartjes betaalde ik iets van 14 euro, maar als die Asus goed is (ik ken ze niet, zit daar jumperzooi op voor voltage enzo?), dan hou ik dat ff in de gaten. Moet ik die via jou bestellen, of heb je een adresje voor me ?
Ze kunnen misschien wat goedkoper als we groot inkopen maar veel zal 't niet schelen dus misschien moet je zelf maar even kijken.

http://www.digiplus.nl

Is een collega van me hij heeft ze echter niet meer op de
site staan dus stuur even een meeltje ofzo.
Op woensdag 03 april 2002 23:02 schreef Super Cow het volgende:
Wat extra info: ik moest die 2 pinnen verbinden, en mijn bios is van 2000 nogiets(geen betere te krijgen), ik krijg een foutmelding dat mijn microcode niet goed is ofzo.
Ja dat kan kloppen heeft volgens mij met die voltages te maken.Ik heb er een plaatje van gezien en daaruit blijkt dat alles dan toch nog binnen spec draait dus maak je geen zorgen :)
Jammer trouwens van je fsb-opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doormeten van de converterkaart die ik nu heb gaf geen succes: ik krijg op meer dan 1 aansluiting aan de onderkant van de converter een weerstand 0 als ik ga doormeten op Ohms (die mooie piepfunctie van multimeters zit er niet in / doet et niet :()

Maar copycat: weet jij of een tualatin ook nog werkt in een 815 (die tualatin ready is) NA het afknippen van de drie pinnen ?

edit: zou je dat heel erg alsjeblieft willen proberen (in een 815 met tualatin support bord zetten dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op vrijdag 05 april 2002 15:57 schreef MadCat het volgende:
Maar copycat: weet jij of een tualatin ook nog werkt in een 815 (die tualatin ready is) NA het afknippen van de drie pinnen ?

edit: zou je dat heel erg alsjeblieft willen proberen (in een 815 met tualatin support bord zetten dus)?
Ik heb zelf geen Tualatin ready bordje.maar dat heeft die gast op het madonionforum al gedaan die heeft ook net als ik gewoon de drie pinnen eraf gesloopt en hem daarna nog weer geprobeert in een Tusl2(-c) en hij werkte gewoon nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met abit-convertorkaart en vtech-bx-bordje werkt het ook!!!
haal al 1350mhz, is de 2de upgrade(1ste was een cellie 600@900 mhz)
lang leve bx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is wel jammer van je 3 jaar garantie (intel)

kon je niet beter een Tusl2-c kunnen kopen ?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste