Tualatin op 440BX/815E mod werkt!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 23:04
hmmz, is mijn cusl-2c toch niet zo gauw dood als ik verw88e :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen Tualatin ready bordje.maar dat heeft die gast op het madonionforum al gedaan die heeft ook net als ik gewoon de drie pinnen eraf gesloopt en hem daarna nog weer geprobeert in een Tusl2(-c) en hij werkte gewoon nog :)
Hmmz dan maar de gok wagen... volgende week een 1200 bestellen en dan knippen... werkt het niet dan moet er een cheap-ass ECS bordje onder met SiS chipset (want anders lopen de kosten weer uit de hand)..

Ik lees nog ff verder hiero voor ik definitief een Tualatin sloop :D

Wat garantie betreft: die krijg je op overklokken toch al niet dus knippen kan er dan nog wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:48
Ik heb sandra ff losgelaten. Wat zijn ze mooi :P

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~pj.wiersma/aritcel1400.jpg

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~pj.wiersma/multiecel1400.jpg

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~pj.wiersma/memcel1400.jpg

Ik hoop na het inburnen dat ik de 1500mhz(150 fsb) haal.

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik heb dit ff van een ander forum geplukt misschien is het wel handig.

Another confirmation: the known Tuallie mod works at my friends AbitBE6-IIver1.0 (bios_bh7.0) with MSI-MS6905masterVer2.0 slotket. The mentioned Slotket has on it a chip (greatest surface mount=smd square /7,5x15mm/ one with a lots of legs-pins signed TVC16222 -the same one seen on the PL-370-T of PowerLeap S370 Tuallie converter!
So I think that the only working Slotkets (brand name or not) with this mod are those who have this chip on them, so this could be the breakThru info for finding Slotkets that are working properly before even trying practicaly with them /when searching for them to buy!/
Can you all guys having a working Tuallie on slotkets check please for this chip on your slotkets to confirm this info? Would be very usefull for us others in the future finding a propper slotket! This chip looks like converts AGTL i/o signals from CPU to Slot1 properly.. PLEASE CHECK & POST HERE name & version of a slotket & if this kind of chip has different markings, please give us this markings too if different! TIA !

Heeft iemand hier nog pics van die Asus slotconverter :?
ff kijken of er zo'n chippie opzit.Ik heb hier zelf ook nog een MSI converter liggen met een TVC16222A chippie. Nou moet ik alleen nog ff een goed test mobo hebben :P

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn converters hebben dus geen grote chip erop (helemaal geen chip dus)...

kan je ook ff de link naar dat forum posten ? nu weet ik dus niet of het wel of niet gaat lukken met mn noname converters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit slocket 111 werkt ook....uit eigen ervaring, cellie 1200@1350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zaterdag 06 april 2002 04:37 schreef MadCat het volgende:
Mijn converters hebben dus geen grote chip erop (helemaal geen chip dus)...

kan je ook ff de link naar dat forum posten ? nu weet ik dus niet of het wel of niet gaat lukken met mn noname converters.
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=470600&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=4&vc=1

Pagina 26 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Hoe kan ik die verdomme heatspreader er af slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik weet niet of het aan de mod ligt maar ik heb vandaag even XP corp. NL geinstalleerd.En ik kan ineens m'n printer (=Epson C70) niet meer installeren iemand ook van die problemen gehad :? Onder XP corp EN heeft ie het altijd keurig gedaan.
Ook wordt m'n Celeron nu gezien als PIII Xeon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die die infprmatie over die grote chip die nodig zou zijn kan bevestigen?
Ik heb vandaag mij intel celeron 1100 boxed besteld om @ 1466Mhz te laten lopen. Ik heb al een fastrack 370 SPC thuis. Dus zal binnekort nieuwe resultaten posten van deze combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 14:12

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op zaterdag 06 april 2002 06:30 schreef rickyenslingertje het volgende:
Abit slocket 111 werkt ook....uit eigen ervaring, cellie 1200@1350.
Op wat voor bordje? Ik heb ook een slotket III... Vandaarum.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er al een lijst met kaartjes die werken? Of wat moet het kaartje hebben waarvoor hij werkt. En is dat van die grote chip al bevestigt? graag wat meer antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog nieuws over die grote chip?
Ik heb 1 slotket zonder die grote chip, de fasttrack 370spc, en die werkt dus niet met de tualatin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen??!?! ik heb met mijn P3B-F bordje dit gedaan, ik heb de pootjes van een celeron 1200a eraf gehaald en daarna op de P3B-F gezet. hij start gewoon op, hji blijft ongeveer rond de 37,38 graden.

Er is niets vreemds totdat ik internet explorer opstart, dan geeft hij of een windows foutmelding of hij reboot spontaan.

Verder heb ik een Abit slotket III

Help me please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op donderdag 18 april 2002 20:10 schreef TweakTijn het volgende:
Kan iemand mij helpen??!?! ik heb met mijn P3B-F bordje dit gedaan, ik heb de pootjes van een celeron 1200a eraf gehaald en daarna op de P3B-F gezet. hij start gewoon op, hji blijft ongeveer rond de 37,38 graden.

Er is niets vreemds totdat ik internet explorer opstart, dan geeft hij of een windows foutmelding of hij reboot spontaan.

Verder heb ik een Abit slotket III

Help me please
Volt mod wel gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet op processor zelf, ik ehb met slotket III hem op 1.45 volt gezet, en dat doet hij ook gewoon goed. in mijn bios kan ik hem voltage geven. dus daar ligt het niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ak4 en ak26 verbonden?, zou 'm stabieler maken , werkte pas hierna bij mij...
Op donderdag 18 april 2002 21:02 schreef TweakTijn het volgende:
niet op processor zelf, ik ehb met slotket III hem op 1.45 volt gezet, en dat doet hij ook gewoon goed. in mijn bios kan ik hem voltage geven. dus daar ligt het niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet ik dat maar gaan doen... het is nu zelfs zover dat ik hij niet meer wil opstarten, helemaal niet meer. hij geeft 3 piepjes en daarna weg. snap er geen reet meer van. ik heb via de convertor hem op 1.55 en 1.6 volt laten lopen. hij werkte nog niet. Ik ben windows opnieuw aan het installeren (was toch een niks boot) maar die kan ik niet afmaken omdat hij hem afkapt na ongeveer 90% gedaan te hebben. ook heel fijn.

Verder kent mijn moederbord de processor niet, ik krijg de volgende melding:
<BIOS:> BIOS Update data incorrect. CPUID=00006B1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 18 april 2002 21:02 schreef TweakTijn het volgende:
Uhm als je hem niet op de cpu doet kunt je het voltage wel opschroeven, maar dit helpt dan weinig. De bedoeling van de voltmod is dat er een bepaalde schakeling in de cpu onstaat, waardoor de internevoltcorrectie op 1.65v wordt afgestlet. Tenminste dit is wat ik laatst op een andere site las waar ze de mod ff uitlegden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer gelezen (ben alle forums wel afgegaan inmiddels) dat in de processor deze eigenlijk al verbonden zijn. dus dat het niet nodig is perse. alleen voor sommige mobo's dus weer wel. want deze ontvangen het niet. Mijn abit slotket zou het moeten opvangen. dit heb ik ook weer uit een forum. Madonion forum had ik het.

Maar ik heb hem nu weer aan de praat gekregen, draait op 1200mhz en 1.55 volt. kijken of hij windows af kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou weer gecrasht... ga toch maar die dingen verbinden dan... heeft iemand nog tips? ik heb draadjes gezien, ik heb geleidende verf gezien. ik heb die pin natuurlijk afgebroken maar gewoon op die aansluiting solderen he.
en dan maar hopen dat het goed gaat..

shit... Dacht dat ik er was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 20:28

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 18 april 2002 22:43 schreef TweakTijn het volgende:
nou weer gecrasht... ga toch maar die dingen verbinden dan... heeft iemand nog tips? ik heb draadjes gezien, ik heb geleidende verf gezien. ik heb die pin natuurlijk afgebroken maar gewoon op die aansluiting solderen he.
en dan maar hopen dat het goed gaat..
...
Is het niet mogelijk om het draadje op de achterzijde van de Slotkett aan te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor

Collidor

Heb het ook gedaan (3 minuten terug):

Abit BE6-II Rev.1.1. Met Abit SlotKet III.

Pinnen afgebroken en draai een 1300 nu op 1300 (Overigens 1.5 Volt??). Wil hem eerst heel even laten wennen. Hij is lekker fris met 34°C. Ga later wel overklokken (Ben nu toch al met SisSoft 1,4x sneller dan eerst).

Is alleen niet helemaal feilloos nog, en moest ook terug naar In Order Que Depth = 1 . IE crashed af en toe, en windows XP wil niet lekker inloggen. Heb 1 keer gehad dat hij zei dat de licencing niet goed was (= terug naar het inlogscherm. :( ).

Maar goed, ik kan het befaamde draadje nog verbinden!! Dat zou dan moeten helpen.

Iemand nog tips hoe ik hem zonder draadje stabieler kan krijgen??

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor

Collidor

Vaaag.

3D Mark 2001Se VEEEL lager dan eerst (van 2846 naar 2250!). Maar goed, Hij maakt hem wel af. Zal wel door mijn FSB drop komen dat ik een performance drop krijg...

Verder als ik View of Edit uit het menu van IE wil kiezen sluit IE. Favorites doet het wel...

We blijven zoeken!

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor

Collidor

Wordt NOG gekker! |:(

Heb gerestart: FSB naar 110 Voltage naar 1.63. (1440 MHz). Loopt als de brandweer op 51°C!! (Da's te doen toch?).

EN geeen vaagheden in mijn menuutjes meer?? :? :? :?

Leg het mij maar uit, maar ik verklaar deze mod voor geslaagd!!!

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 19 april 2002 21:29 schreef Collidor het volgende:
Wordt NOG gekker! |:(

Heb gerestart: FSB naar 110 Voltage naar 1.63. (1440 MHz). Loopt als de brandweer op 51°C!! (Da's te doen toch?).

EN geeen vaagheden in mijn menuutjes meer?? :? :? :?

Leg het mij maar uit, maar ik verklaar deze mod voor geslaagd!!!
Hij loopt nu stabieler onmdat je het voltage omhoog hebt gegooid.
Ps we hebben ook een edit knop hor!!
Op zaterdag 20 april 2002 00:24 schreef Collidor het volgende:
Weet ik... Maar ik wil zo veel mogelijk info delen. Vandaar dat ik nu even alles erop pleur.

Maar ik zal het inperken.
Dat bedoel ik er niet mee het had ook allemaal wel in 1 berichtje gekunt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor

Collidor

Weet ik... Maar ik wil zo veel mogelijk info delen. Vandaar dat ik nu even alles erop pleur.

Maar ik zal het inperken.

Heb net een tijdje Jedi Knight II zitten spelen. Liep goed, maar niet echt beter (Dus GPU bottleneck!). Liep in ieder geval niet vast.

De memory bus loopt trager dan die van een 440LX (volgens sisoft Sandra dan he :? ), omdat de In Order Que Depth op 1 ipv 8 staat.

Heeft iemand ervaring met het verbinden van AK4 en AK26 dat IOQD dan WEL op 8 kan? (Scheelt zo veel namelijk!!).

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb AK4 en AK26 aan elkaar gekregen alleen 1 pin is erbij afgebroken, dus ding doet het niet meer.

ik weet nou ook niet of ik dat pinnetje er nog op een of andere manier op kan solderen... zit alleen een heel klein zwart rondje.

Mijn processor deed alles goed totdat je internet explorer startte, ik dacht dat ligt aan windows. stond op een forum (het leek me heel onwaarschijnlijk maar het maakte niet echt uit)

De temperatuur was tussen de 34 en 39 en op 1.65 volt was hij 43 graden. zou je zeggen dat het lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor

Collidor

Op zaterdag 20 april 2002 09:02 schreef TweakTijn het volgende:
Nou ik heb AK4 en AK26 aan elkaar gekregen alleen 1 pin is erbij afgebroken, dus ding doet het niet meer.

ik weet nou ook niet of ik dat pinnetje er nog op een of andere manier op kan solderen... zit alleen een heel klein zwart rondje.

Mijn processor deed alles goed totdat je internet explorer startte, ik dacht dat ligt aan windows. stond op een forum (het leek me heel onwaarschijnlijk maar het maakte niet echt uit)

De temperatuur was tussen de 34 en 39 en op 1.65 volt was hij 43 graden. zou je zeggen dat het lekker loopt.
Dacht ik dus ook. Ik heb nu (volgens mij) de twee pinnen ook aan elkaar. Kan niet op IOQD=8, maar loopt volgens mij wel soepeler. (Hele nacht Matrix Screenzaver gedraaid!).

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 13:35
(reactie op 1e post topicstarter)

Ik woon wek in de buurt van Oude Pekela, namelijk in Winschoten :) maar heb helaas geen digicam:(
Kun je niet een stel 'gewone' fotos maken die inscannen ?

offtopic : small world eh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal deze mod ook lukken op een abit BE-6(geen rev2)? nu draai ik een celeron733 op 1134 mhz met een Asus convertre de S-370 DL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Het is mij ook gelukt, na een hele avond klooien... P3B-F met een MSI verloop en een Celly 1200 (zonder van de cpu pinnen af te breken)... leuk om die ouwe hardware weer leven (en hoe !) in te blazen ;)

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor

Collidor

Goed: Leg het mij maar uit. Ik kan tellen dacht ik!
1300 is meer dan 910...

5073 3D marks punten is MINDER dan 6924 !!!

Ik denk dat mijn Celly mod nu wel gefaalt mag heten. Het ding draait, maar je levert dusdanig op stabiliteit in dat je zoveel dingen moet uitzetten (In Order Que Depth / Cache latency verlagen / FSB niet hoger dan 120 MHz.)om het allemaal nog een beetje stabiel te laten draaien, dat performance uiteindelijk LAGER ligt! :( :(

Misschien op een Mainboard waarop je minder kan tweaken het een aanwinst is, maar voor m'n Abitje was het geen suc-6... (Al zei Sisoft van wel!).

(Bij de weg: Ik ben door een GeForce 4 Ti4400 te nemen van 2873 naar 6924 3DMarks gegaan met dit systeempie... Een GeForce4 upgrade is denk ik meer de moeite waard voor een BX dan de Tually mod. )

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Ehm, kan goed kloppen, maar je vergeet misschien 1 ding : een celly kost stukken minder dan een GF4 natuurlijk. Los van de videokaart is het voor niet-(celly)coppermine bezitters in alle gevallen een grote snelheidsboost denk ik.

Modden naar bijna 1.5 Ghz vind ik hardstikke leuk voor een BX plankje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me zonde als je processor dood gaat, kan je wel fluiten naar je garantie, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor

Collidor

Op zaterdag 27 april 2002 09:30 schreef svennies het volgende:
lijkt me zonde als je processor dood gaat, kan je wel fluiten naar je garantie, denk ik
kan je toch wel als je ziet wat sommigen met die CPU moeten doen voordat hij het doet!! :+

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Op zaterdag 27 april 2002 09:30 schreef svennies het volgende:
Hoeft niet. Ik heb de mod uitgevoerd zonder m'n mobo en cpu te veranderen. Alleen de slotket is veranderd en er zitten wat draadjes tussen de pinnetjes van de chip, die je zo weer lostrekt, if needed. Binnen een minuut is alles weer origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azz-Kicker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-12-2024
Gaat dit ook werken op een Abit ZM6? Volgens de BIOS updates kan hij tot een Celeron 600 hebben (dus coppermine support toch?). Het is alleen wel ppga dus moet je hem dan eerst modden om fcpga te supporten en dan nog modden om tualatin te supporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor

Collidor

Op vrijdag 03 mei 2002 22:14 schreef Azz-Kicker het volgende:
Gaat dit ook werken op een Abit ZM6? Volgens de BIOS updates kan hij tot een Celeron 600 hebben (dus coppermine support toch?). Het is alleen wel ppga dus moet je hem dan eerst modden om fcpga te supporten en dan nog modden om tualatin te supporten?
Dit moederbordje heeft volgens mij een max FSB van 66 MHz, en geen coppermine support, dus ik vrees van niet.

Laat ik het zo zeggen, ik denk dat je met dit bordje blij mag zijn als je er een coppermine celeron op kan laten draaien...

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azz-Kicker
Op donderdag 09 mei 2002 11:50 schreef Collidor het volgende:

[..]

Dit moederbordje heeft volgens mij een max FSB van 66 MHz, en geen coppermine support, dus ik vrees van niet.

Laat ik het zo zeggen, ik denk dat je met dit bordje blij mag zijn als je er een coppermine celeron op kan laten draaien...
In het bios kan je de FSB instellen van 66 tot 124 MHz. Ik heb hem al gemod zodat een coppermine erin kan en ook al getest met een coppermine 1000 en dat werkt. Alle andere bx bordjes hebben toch ook geen tualatin support en kunnen dat krijgen door te modden, zou de ZM6 dan ook niet tualatin support kunnen krijgen door hem verder te modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het ook werkt op een Abit BE6-II met matrix coppermine fcpga convertor? ik moet dus gewoon die 3 pinnetjes uit de convertor slopen en draadje ertussen leggen zoals op al die sites staat
Ik heb met mijne matrix coppermine fcpga convertor op een Abit BH6 problemen, ik krijg zelfs geen POST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azz-Kicker
Op donderdag 09 mei 2002 11:50 schreef Collidor het volgende:

[..]

Je had gelijk, ik krijg mijn nieuwe Celeron 1,3 niet aan de praat op mijn ZM6. Daarom maar tweedehands een moederbordje geregeld waar die het wel op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijne matrix coppermine fcpga convertor op een Abit BH6 problemen, ik krijg zelfs geen POST.
Welke convertors werken goed moet ABIT BH6??? Mijn matrix convertor suckt, het heeft geen chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft een ABIT Slotket III te koop??? Ik wil ene kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het bios kan je de FSB instellen van 66 tot 124 MHz. Ik heb hem al gemod zodat een coppermine erin kan en ook al getest met een coppermine 1000 en dat werkt. Alle andere bx bordjes hebben toch ook geen tualatin support en kunnen dat krijgen door te modden, zou de ZM6 dan ook niet tualatin support kunnen krijgen door hem verder te modden?
Volgens Intel.com zal 440ZX chipset van abit ZM6 ook 100Mhz FSB moeten onder steunen. Iemand wilt een Abit ZM6 voor 15 euro verkopen, er is maar een lipje van die socket afgebroken. Zijn koelers die zonder zo'n middenste lipje werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 20:55 schreef algabra het volgende:

[..]

Volgens Intel.com zal 440ZX chipset van abit ZM6 ook 100Mhz FSB moeten onder steunen. Iemand wilt een Abit ZM6 voor 15 euro verkopen, er is maar een lipje van die socket afgebroken. Zijn koelers die zonder zo'n middenste lipje werken?
ja maar dat is wel zwaar klote

/me heeft er het ook twee keer gehad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:53

frapex

got r00t

weet iemand een forum waar ik kan vinden om mijn Chaintech 6BTM het gaat doen met een Celeron 1100-1300 tualatin ?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer eentje, een 1200 op een Chaintech 6BTM.

Frapex, het kan maar je moet op een paar dingen letten.
-Verbind AK4 en AK26, bij sommigen hoeft het niet, op een 6BTM dus wel.
-De 6BTM kan niet minder dan 1,8 volt leveren (dat wordt 1,77/1,76), stel je minder in dan start ie niet op. Als het kan stel je dat in op je converterkaartje (ik gebruik een Abit Slotket III) EN verbind AM34 met een van de gebruikte VID-pinnen (info@intel, voor 1,8 zijn het AM36, AK36 en AJ37). Voor de zekerheid heb ik AM34 met alle gebruikte VID-pinnen verbonden (eerst niet verbonden, nu bruine puntjes op de achterkant wegens 2+ volt (ik=prutser :P )).

Helaas is de max FSB die ik nu kan halen 112 (geen 1/4 divider). Het wordt tijd een nieuwe bioschip voor mijn 6BJM te regelen (1/4, meer FSB instellingen en lagere voltages mogelijk), maar die verkopen ze in Leiden niet los :( .

(PS als je aan de slag gaat controleer dan of de genoemde pinnen correct zijn, ik kan een vergissing gemaakt hebben.)

edit:

Ik bedenk me net dat ik niet kan weten dat de 6btm bij minder dan 1,8 volt al dan niet opstart. Ik las in het boekje dat ie niet minder kan geven & de instelling voor 1,50 die ik eerst probeerde was dus de 2+ volt.

[edit2]
Met minder dan 1,8 volt start hij inderdaad niet op.
[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is het nu ook gelukt om een Celly 1.2 GHz in mijn AOpen AX6BC te prikken. Ik heb een MSI-6905 master gebruikt. De pinnetjes geisoleerd met omhulsel van zeer dun stroomdraadje en de gaten in socket converter iets groter gemaakt. Hij doet het ook in mijn BE6-2.

Ik haal 12*124 = 1488 MHz. Ik wil hoger naar 1600, maar dat lukt helaas niet met mijn cheapass koeler. De bechies zien er goed uit en mijn computer kan nu weer een tijdje mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ga ik mijn Asus Convertor kopen, ik heb dat ding vandaag in de winkel bestudeerd. Spanning regelbaar met jumpers van 1,5V tot 2,6V. Er is een chip TVC16222A. En het kost 23. Hopelijk doet dat wat beter dan een matrix noname convertor zonder jumpers en chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 03 juni 2002 18:44 schreef Radek het volgende:
En weer eentje, een 1200 op een Chaintech 6BTM.

Frapex, het kan maar je moet op een paar dingen letten.
-Verbind AK4 en AK26, bij sommigen hoeft het niet, op een 6BTM dus wel.
-De 6BTM kan niet minder dan 1,8 volt leveren (dat wordt 1,77/1,76), stel je minder in dan start ie niet op. Als het kan stel je dat in op je converterkaartje (ik gebruik een Abit Slotket III) EN verbind AM34 met een van de gebruikte VID-pinnen (info@intel, voor 1,8 zijn het AM36, AK36 en AJ37). Voor de zekerheid heb ik AM34 met alle gebruikte VID-pinnen verbonden (eerst niet verbonden, nu bruine puntjes op de achterkant wegens 2+ volt (ik=prutser :P )).

Helaas is de max FSB die ik nu kan halen 112 (geen 1/4 divider). Het wordt tijd een nieuwe bioschip voor mijn 6BJM te regelen (1/4, meer FSB instellingen en lagere voltages mogelijk), maar die verkopen ze in Leiden niet los :( .

(PS als je aan de slag gaat controleer dan of de genoemde pinnen correct zijn, ik kan een vergissing gemaakt hebben.)

edit:

Ik bedenk me net dat ik niet kan weten dat de 6btm bij minder dan 1,8 volt al dan niet opstart. Ik las in het boekje dat ie niet minder kan geven & de instelling voor 1,50 die ik eerst probeerde was dus de 2+ volt.

[edit2]
Met minder dan 1,8 volt start hij inderdaad niet op.
[/edit]
ik heb met mijn vaders slotket getest of het moederbord een laag voltage aankan.. nou dat gaat perfect... hij heeft een celeron 677 coppermine, en hij draait PERFECT op een voltage van 1,45 (SERIEUS) :D

maar goed, moet er ook nog wat dingen afgeplakt worden? zoals in ongeveer alle HOWTO's staat?

het enige probleem is, WAAAAR haal ik een slotket vandaan? :'(

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

Op woensdag 05 juni 2002 19:05 schreef algabra het volgende:
Morgen ga ik mijn Asus Convertor kopen, ik heb dat ding vandaag in de winkel bestudeerd. Spanning regelbaar met jumpers van 1,5V tot 2,6V. Er is een chip TVC16222A. En het kost 23. Hopelijk doet dat wat beter dan een matrix noname convertor zonder jumpers en chip.
waaaaar ga je die kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat dit ook werken op een normale asus p2b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waaaaar ga je die kopen? :)
Ik ben paar dagen ziek geweest, ik heb nu eindelijk zeg die slotket gekocht. Ik moet eerst die socket openwringen.
In België is er zo'n winkel die slotketten heeft.

Geen geld voor digitale camera, maar een cheapass primax scanner doet wonderen:
http://www.geocities.com/algabra2000/slotket1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slotket open:
http://www.geocities.com/algabra2000/slotket2.jpg

Nu eenstjes de overbodige pinnen uitkniven, geen kleine schroevendraaiers.

edit:

Geocities doet lastig. De methode om de omzeilen is.
1) klik op de link
2) je krijgt een error van geocities, ga naar adresbalk, selecteer slotket2.jpg, druk Ctrl + X en enteren
3) je zal mijn specs te zijn krijgen, ga terug naar adresbalk, klik met de cursor achter www.geocities.com/algabra2000 en druk Ctrl + V en enteren
4) dan krijg je de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

IWill II Slotkey adaptors voorzien van allerlei jumpers zijn nog te koop bij Yorcom. Deze slocket werkt iig in een ASUS P2-99 met Coppermine CPU, dus hier moet de Tualatin mod ook op zijn toe te passen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Asus slotketten zijn erger dan de Matrixen. Asus heeft een Molex socket, daar zijn pinnetjes zoooooo hatelijk moeilijk eruit te doen, het zal nog wat uren, dagen, weken??? duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pinnetjes zijn eindelijk eruit, maar het werkt nog niet, ik moet de putjes eens beter isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 16:31 schreef algabra het volgende:
De pinnetjes zijn eindelijk eruit, maar het werkt nog niet, ik moet de putjes eens beter isoleren.
Na wat bewerken met een graveerfrees van een dremel in mijn boormachine, zijn die 3 putjes eindelijk goed geïsoleerd. Tualatin MOD rulez, van celly 300 zonder cache heb ik mijn pc upgegrade naar celly 1200 met 256kb cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg 2016 3D marks in 3D Mark 2000 met 800*600*16bit, te kleine monitor. Ik heb een celly 1200 en Voodoo Banshee. Met de tualatin mod is de fps in CS van 20fps naar 70fps gestegen in cs_assault. Diablo 2 draait ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga morgen ook een tualatin halen bij alternate. Een 1,3ghz. Ik zal mijn bevindingen hier morgen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Neem nu niet die 1300. 1600 is wel zo'n beetje de top voor een Celly-T en dat komt neer op 12*133 dus een 1200Mhz versie.

Of je moet natuurlijk mazzel hebben en 1733 halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmz zeer vaag. met mijn oude celly op een converter zonder chipies kan ik het voltage instellen in de bios tussen de 1.5 en de 2.5. Ik zet het voltage op 1.5 doe de gemodde tualatin erin. en niks!!! waarschijnlijk voltage te hoog of iets dergelijks. Dus toch maar een abit slotket III regelen of misschien heeft er toevallig nog iemand een convertertje liggen??? Bij deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een converter met als de Abit slotket III of de MSI master is echt nodig.

Mijn setup Celly 1.2@1.5 is er gisteren mee opgehouden :(. De moederbordconnector voor de cpu fan is kapot gegaan en daardoor heb ik nu een kapotte processor :(. Die Celly was echt heerlijk snel en nu zit ik weer te tikken met een Celly 600@900 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Laatst online: 09-07 18:50
Tot nu toe kan ik concluderen uit de info die ik verzameld heb dat de Celeron Tualatin werkt op de volgende moedereborden en slotconvertors:
Mainboards:
Cusl2-C
BE6-II v1.2
Gigabyte bx2000
Asus p3b-f
Abit BX133 Raid
AOpen AX6BC Pro
Soyo 6vca
Abit VT6X4
Abit BH6 rev 1.0
Abit ST6
AbitBE6-IIver1.0
Asus TUSL2-C
Chaintech 6BTM
AOpen AX6BC
Gigabyte GA-6OXET
Abit BF6
Abit BX6 rev.2.0

Slotconvertors:
MSI-6905 master
Abit slotket III
Iwill Slocket II
Helaas heb ik de Abit BX 6 rev 2.0 nog nergens voorbij zien komen. Wat denken jullie?

/edit
Al gevonden in een thread op overclockers.com dat het werkt ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
Lijst met compatible convertors:

http://www.tualatinmod.de.vu/

/edit
Er is trouwens een uitgebreide compatibilitylist te vinden op www.powerleap.com Dit is dan wel voor die speciale convertor, maar ik neem aan dat het dan ook geldt voor gemodde cpu's

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
Jaja, het is ook mij gelukt met behulp van een Abit SlotKet III v1.1, een Tualatin 1100 en een Abit BX6 rev. 2.0

Ding draait nu geweldig op 1500mhz. Misschien had ik ook een 1200 @ 1600 kunnen nemen, maar ten eerste was de 1200 nergens in de buurt te krijgen en bovendien is de kans groter dat ie de 1600 niet haalt dan dat de 1100 de 1400 a 1500 niet zou halen.

K'heb de 2 pinnetjes doorverbonden d.m.v een ATA66 kabeltje (geisoleerd) De andere drie pinnetjes (waarvan er eentje ook is doorvebonden) heb ik geisoleerd door er nagellak (sneldrogend en hard type) op te smeren.

Afbeeldingslocatie: http://213.10.101.11/bram/tualatin_mod.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet er of een asus converter op een abit BE6-II gaat werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
Ik geloof dat het alleen werkt met convertors die een "chip" hebben.

Ik had eerst zo'n noname ding en die verbindt eigenlijk alleen maar de contacten door.

De convertor van Abit bijvoorbeeld (die ik ook gebruik) bevat behalve de jumpers voor het voltage óók een chip. Het schijnt dat deze chip het AGTL protocol (van de P3 reeks) correct converteert/doorstuurt in tegenstelling tot zo'n noname ding.

Probeer anders op diverse fora te zoeken naar een post van iemand die ook zo'n Asus ding heeft. Wie weet zit er ergens een verlossende post ;)

/edit

Poeh uitgestorven hier zeg :? Niemand die zo'n upgrade van nog geen 100 euro voor een 1.2 ghz CPU interessant vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 14:08

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik vraag me af of het ook werkt op een MSI 6163 Pro ver 2.0
Volgens de specificaties is ie coppermine ready en kan de FSB opgeschroefd worden tot maximaal 155MHz.

Voor meer info is hier een linkje

-edit-
Ik gebruik de ASUS S370-DL
Hij heeft al een keer met een P3 866/133 gedraaid.
Volgens mij moet ie t dan gewoon doen.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 09:42 schreef TheFruitNerd het volgende:
Ik vraag me af of het ook werkt op een MSI 6163 Pro ver 2.0
Volgens de specificaties is ie coppermine ready en kan de FSB opgeschroefd worden tot maximaal 155MHz.

Voor meer info is hier een linkje

-edit-
Ik gebruik de ASUS S370-DL
Hij heeft al een keer met een P3 866/133 gedraaid.
Volgens mij moet ie t dan gewoon doen.
Tja garantie krijg je nooit maar er zijn wel mensen die de mod met succes hebben uitgevoerd op dat board.
Moet lukken dacht ik zo.....

Neem dan een celly die waarschijnlijk op 133 fsb (of hoger >:)) wil lopen (1.0 of 1.1) ipv een een 1.3 Ghz waarmee dat lastiger gaat worden, maar dat moet je maar ff checken op:

www.overclockers.com

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, voordat ik hier het hele geval opblaas.
Ik ga zo meteen een 1200 in mn oude bakkie zetten.
Abit BH6 rev1.0 met een slotketIII.
Even een paar vraagjes.
Als ik de voltage in de bios kan regelen hoef ik dus in principe alleen die 3 pinnetjes weg te halen(an3 aj3 en ak4)
en ak4 en ak26 hoef ik niet te verbinden?
En andere vraag...mijn bord kan tot 133mhz(1/3 pci clock) maar..wat doe ik met de AGP clock en CPU clock, op 100Mhz heb ik die op 2/3 staan maar lager gaat ie niet..en ik neem aan dat dat een probleem is als ik de 1200 naar meer wil knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 10-09 20:26

JF_

Ik zit zeer geinteresseerd mee te lezen, ik wil ook wel weer eens wat snellers dan m'n Celeron 500/100 ;-)
Alleen heb ik een socket-mobo (abit BM6, PPGA), dus de mods zijn wat linker - mobo vervangen is een duur geintje.
Het is jammer dat de mod-guides elkaar vaak tegenspreken.
Wat op mijn mobo in ieder geval moet gebeuren:
- isoleren van AN3, AM2, AK4 en AJ3
- verbinden van X4/AH4

Alleen die AK4 (vtt-powergood) mod zie ik nog niet zo zitten... De een zegt dat 't niet hoeft, de ander hangt 'm aan AK26 (pwrgood), weer een ander komt met een mooi spanningsdelertje...
Als ik de pinouts PPGA / FCPGA2 naast elkaar leg *denk* ik dat 't niet nodig is, AK4 in PPGA-design is een chip-input (Vss) ipv output (vtt-pwrgd).
Ik ben alleen een beetje huiverig voor een aantal pinnen die in PPGA-spec nog als 'Reserved' gemarkeerd staan. er hoeft maar 1 van die pinnen aan ground te hangen en ik heb een leuk stukkie vuurwerk :-)

Maar 't alternatief (powerleap-adapter) is wel heel ernstig duur... powerleap.nl rekent 70 euro (+15 rembours) voor dat ding (alleen adapter+clip), en als je 'm met 1.2G Celeron en heatsink wilt kost 'ie maar lieft 250 euro! Toch maar modden dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 11:22

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

misschien gekke vraag iemand deze mod al uit geprobeerd op een ECS D6VAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Ben nu een poosje bezig maar hij wil nog niet echt.
Ik vraag me af, moet ik nou wel of niet AM34 met AK36 verbinden?

Trouwens nagellak is ook niet alles... :P

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_

JF_

Op dinsdag 09 juli 2002 14:44 schreef TheFruitNerd het volgende:
Ben nu een poosje bezig maar hij wil nog niet echt.
Ik vraag me af, moet ik nou wel of niet AM34 met AK36 verbinden?

Trouwens nagellak is ook niet alles... :P
AM34-AK36 is toch die voltage-mod? Da's alleen om de voltage auto-detectie in orde te krijgen, check in je BIOS waar 'ie nu op staat. Als 'ie rond 1.5 is dan heb je de mod niet nodig, vliegt 'ie boven de 2V dan moet je een draadje trekken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze mod uitgevoerd met een slotconverter die Informatique nu verkoopt?
Deze lijken namelijk 'noname' te zijn, heb er namelijk één gekocht daar maar ik weet dus niet of deze mod gaat werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 16:42 schreef willblack het volgende:
Heeft iemand deze mod uitgevoerd met een slotconverter die Informatique nu verkoopt?
Deze lijken namelijk 'noname' te zijn, heb er namelijk één gekocht daar maar ik weet dus niet of deze mod gaat werken :?
Als er jumpers opzitten om het voltage te regelen en een chip op zit dan gaat het waarschijnlijk wel werken. Lees het hele draadje eens door zou ik zeggen. Ben zelf ook nog op zoek naar een converter, want zo'n converter van yorcom voor 25 euro plus 10 euro verzenden zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn vaak genoeg van die asus slotkets en msi, en abit te krijgen op ebay voor nog geen 10 euro, heb voor de mijne 12 euro incl. verzending betaalt, en daar draai ik nu rockstabiel een 1,2@1,6Ghz op, mijn oude 1,1Ghz tualatin wilde nie zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Na een avondje prutsen (en ver***n) heb ik m eindelijk aan de praat.
In eerste instantie had ik een verkeerd pinnetje van me converter af gesloopt, maar wat aluminiumfolie doet wonderen :)
Het resultaat mag er dan ook best zijn.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jdj.kuipers/stuff/cpuid.gif

Nu is het nog even kijken hoe ik m nog verder kan overclocken.
Heb nu de FSB op 126MHz staan, proc op 1.5V en me mobo op 3.4V.

Me MSI6163 Pro mag dus ook in het geslaagde rijtje komen.

Ben in iedergeval blij dat ik voor ca €100,- een hele mooie upgrade heb :)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had destijds mijn ouwuh P3-500 met stille koeler nog voor 110 euro kunnen verkopen, en heb me daarvan mijn upgrade setje gekocht (1x MSI BXmaster 2.3 + 1,2Ghz boxed celeron)
P.S> moet je es kijken naar je performance, daar gaan weer een aantal p4's tegen de vlakte met je celeron power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_

JF_

congrats Fruitnerd :-)
Krijg je 'm btw niet naar 133MHz FSB? Ik begin er steeds meer voor te voelen om 't gewoon te proberen... Dit zijn toch hele leuke snelheidjes :-)
1.1G Celeron kost zo'n 85 euro, als ik die naar 1463MHz( 11x133) krijg op m'n BX-bordje klopt 't volgens mij elke P4 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
Op donderdag 04 juli 2002 22:15 schreef mr.noname het volgende:
wie weet er of een asus converter op een abit BE6-II gaat werken??
werkt.. heb ik ook.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 23:58 schreef mr.noname het volgende:

[..]

Als er jumpers opzitten om het voltage te regelen en een chip op zit dan gaat het waarschijnlijk wel werken. Lees het hele draadje eens door zou ik zeggen. Ben zelf ook nog op zoek naar een converter, want zo'n converter van yorcom voor 25 euro plus 10 euro verzenden zie ik niet zo zitten.
Er zitten jumpers op voor het installen van de FSB 66/100/133 en voor Coppermine/Celeron.
Op zich lijkt me die voltage regeling niet nodig want zowel de Abit BE6-II als de BX6-II kunnen allebei het voltage leveren (al in de BIOS nagekeken).
Die chip lijkt me een groter probleem, ik had nl. ergers gelezen dat wellicht die chips zelf al zorgen voor het converteren van dat AGTL+ naar AGTL signaal (of vv). Tja als iemand dit heeft geprobeerd met succes; ik houd mij aanbevolen :)

PS. Ik volg dit draadje al vanaf de minuut dat ie werd gestart :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis nog een 6BTS van chaintech met UW scsi enzo dr op :9~
En ineens zie ik deze thread en heb hem helemaal gelezen, zeer intressant. Maar ik kan nergens vinden of dit bordje ook die tuallies gaat snappen of dattie coppermine ready ofzo is? Iemand ervaringen met dit bordje of iemand die weet oftie ongeveer hetzelfde is als die andere chaintech waarop het gelukt is (de 6BTM d8 ik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Op woensdag 10 juli 2002 12:51 schreef JF_ het volgende:
congrats Fruitnerd :-)
Krijg je 'm btw niet naar 133MHz FSB? Ik begin er steeds meer voor te voelen om 't gewoon te proberen... Dit zijn toch hele leuke snelheidjes :-)
Het vervelende is dat wanneer ik m op 133 zet, hij in windhoos vastloopt.
Als ik me kast op z'n kant leg, dan wil ie wel, maar als ik m staand houd wil ie niet :?

Ik vraag me trouwens af tot hoe ver ik kan gaan met de voltages.
Heeft iemand een idee?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, tot 1,9v houdt ie wel vol, heb die van mij 2 nachtjes laten inburnen/inlopen @ 1,9v
en 1,7 is ook geen prob, heb ik em ook een maandje op gehad. maar de meeste doen het gewoon met 1.65v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 11:22

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Werkt deze mod alleen op de 440BX en de 815E chipsets

ik heb namelijk een via chipset (82C964X en VT82C686B) en
wil me ook wel wagen aan zo'n mod
maar wil ik wel graag wat meer zekerheid dat dit mogelijk is.

Dus als het iemand al gelukt is met een via chipset
en specifiek met deze chipset wil ik dat best wel graag horen

MOBO = een D6VAA van ECS
dual S370 met 133FSB ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Op woensdag 10 juli 2002 01:13 schreef Jaromir het volgende:
P.S> moet je es kijken naar je performance, daar gaan weer een aantal p4's tegen de vlakte met je celeron power
indeed :)
Op woensdag 10 juli 2002 12:51 schreef JF_ het volgende:
1.1G Celeron kost zo'n 85 euro, als ik die naar 1463MHz( 11x133) krijg op m'n BX-bordje klopt 't volgens mij elke P4 ;-)
was dat maar waar :)

Tis me een procje hoor, die celeron-T. gister nog wat benchjes doorgelezen op THG; bij het archiveren met winace, sneller dan elke P4 en sneller dan de XP2000+ (het was een celeron 1200). Het enige jammere is de memperformance ...
ik heb mijn 1200 (abit st6) trouens op een fsb van 115 (1,4ghz) omdat ik dan geen extra stroom hoef je te geven, de verlengt de levenduur ook weer een beetje. ik hal dan rond de 7050 3dmarks2001SE. als ik het voltage naar 1.65 opschroef kan ik de fsb naar 126 brengen (1,52GHZ) maar hoger willie niet. voltmodden doe ik niet aan, want dat beetje extra performance alsie op 1600 loopt maakt me niet zoveel uit.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn nog steeds mijn nieuwe tualatin niet kunnen testen. Bij ebay geen converters meer. Marktplaats niks. En op tweakers bij vraag en aanbod waren ze me ook al voor. Zit er nu serieus over te denken om toch maar DUUR bij yorcom te bestellen want ik word ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie in de lijstjes met geschikt moederborden nergens de asus p2b staan, terwijl deze wel een 440bx chipset heeft, kan iemand me vertellen of dit gaat werken of niet?

ik heb btw een asus s370dl slotket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Op donderdag 11 juli 2002 20:56 schreef _M_a_D_ het volgende:
ik zie in de lijstjes met geschikt moederborden nergens de asus p2b staan, terwijl deze wel een 440bx chipset heeft, kan iemand me vertellen of dit gaat werken of niet?

ik heb btw een asus s370dl slotket
Ik weet te weinig van de P2B af dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Het belangrijkste waar je op moet letten is of je mobo 'coppermine ready' is.
Zo niet dan heb je weinig kans.

Die Asus S370-DL is wel ok. Die gebruik ik ook.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Laatst online: 10-09 22:35
P2B..

zie dit: onderste posten.

http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=470600&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=53&vc=1

En hier meer draadjes om mee te klooien. Je hebt schijnbaar niet altijd de dure convertors nodig!

Let vooral op de laatste zin.

TUALATIN MOD TO SLOT1

h ISOLATE: AN3, AJ3 AND AK4 FROM THE SLOTCKET CONTACT
h VIDPIN MODE THE AK36 (VID4 OR VID25m) WIRING TO AM34 (VSS) AND OR TO AM36 (VID1) OR AL35 (VID0) COUSE THEY ARE ALREADY INTERNALY CONNECTED TO AM34 (VSS...)
h IF YOUR MOBO IS OLDER, NOT THE LATEST BX OR 815 CHIPSETS YOU MAY NEED TO LINK THE AK4 ISOLATED PIN WITH AK36 OR AJ5 OR AN11 TO PROPERLY BOOT OR STABILIZE THE CPU .
h SOME GENERIC SLOTCKETS REQUIRE YOU TO LINK G35 TO G37 BESIDE THE OTHER CONNECTIONS TO BOOT PROPERLY...

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer eentje 1,3ghz nu nog @1.3ghz heb hem net aan de praat. En ga over 7 uurtjes op vakantie dus heb nog ff geen zin om hem ove te klokken. Ik zal later ff wat benches posten.

Nu dus...
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/schreuders92/bench.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ook eindelijk een celeron 1,2ghz gekocht, voor m'n asus P3b-f(rev. 1.03).
Om 'm te laten werken moest ik AN3, AK4 en AJ3 isoleren(anders bootte ie niet), en AK4 moest met AK26 verbonden worden, anders wilde windows niet starten.
Ik heb een Iwill slocket 2 gebruikt.
Op deze site staat dat een tualatin niet werkt op een asus p3b-f rev 1.03, maar dat is dus niet waar.
Ik post binnenkort nog hoe ik de pootjes geisoleerd heb enzo, maar eerst moet ik dat nog wat netter maken.
OC resultaten komen ook nog wel eens ;)
edit: owja, ik gebruik beta bios 1008-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 13:10

Thorne

Forrester

Ben benieuwd of dit ook gaat werken op een i810 chipset bordje.... binnenkort ga ik het uitproberen.

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met een cellie 1.2 ghz en een no-name convertor op een p3b-f te krijgen. het is me eerst gelukt maar tijdnes het stabiel krijgen heb ik mijn cellie gemold en ook mijn slotket3 van asus.

de vorige keer heb ik pinnen afgebroken maar dat wil ik nu niet meer. ik heb nu nagellak gebruikt maar ik heb zojuist geboot maar hij werkt nog steeds niet.

weet iemand een andere isolatiemanier? ipv dingen slopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een andere manier van isolatie? Je zou het omhulsel van die dunne stroomdraadjes kunnen gebruiken (zoals het omhulsel van een draadje uit een IDE kabel oid) om de pinnetjes af te schermen. Maar je kan ook de kap van de socket lospeuteren en dan de desbetreffende klemmetjes eruithalen. Deze kun je later nog altijd terugbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu met die klemmetjes te kloten. had eerst de pinnen en de klemmetje genagellakt. dit gaat dus niet werken. ik zit nu met een ide kabel te ploeteren. ik hoop dat dat lukt. ik heb het vermoeden dat ik nog andere pinnen (ak4 en ak24 als ik me niet vergis) want ik heb geen voltageregelaar op deze slotket. ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat het nagellak niet werkt. ik gaat het wel eerst met de ide kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ok, ik zal ff proberen uit te leggen hoe ik de boel geisoleerd heb :P
Ik heb van plastic kaftfolie stukjes van ~4 bij 3mm gemaakt, die dubbelgevouwen, de convertor open gemaakt, en met die stukjes de 3 contactjes in de convertor geisoleerd. (Ik zal ff kijken of ik het kan tekenen, het is nl niet te zien op een foto(het is doorzichtig spul).)
Ik heb AK4 met AK26 verbonden DMV een heeel dun draadje(lusjes maken om speld, en dan kun je het zo om de pootjes van de cpu schuiven).

-> TweakTijn, als je de pootjes afbreekt, kun je AK4 en AK26 toch niet meer verbinden(noodzakelijk bij P3b-f)?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste