Cistron Maxx

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:58
Over de servers: ik speel meestal op xs4all of vuurwerk. Betere ideeen? dan hoor ik ze graag. Heb toevallig net (tussen 1 en 3 'snachts) zitten knallen, en toen was mijn ping super. Lijkt dus dat het toch aan chello ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
2 vragen:

1:Hoe herken ik zon centrale en waar kan ik een centrale verwachten? (ik woon in vught naast Den Bosch)

2:Moet ik een abbo bij kpn afsluiten om broadband maxxx te krijgen? (ben pas hier komen wonen en heb nog geen telefoon abbo bij kpn)

Ik hoop dat ze gewoon adsl erop kunnen zetten, want ik heb toch geen vaste telefoon nodig en een jaartje kpn abbo zonder te bellen is zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:57

Crazy D

I think we should take a look.

Xs4all servers zit ik op 16/17 ms (gewoon in dos prompt dan). Snel (genoeg)?

1: aan de PTT Telecom sticker :? Even de postcode check doen....
2: je hebt een werkende telefoonaansluiting nodig op het moment van aansluiten, en KPN doet alleen aan jaarabbie's....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 01:02
D-Loc schreef op 01 oktober 2002 @ 03:16:
2 vragen:

1:Hoe herken ik zon centrale en waar kan ik een centrale verwachten? (ik woon in vught naast Den Bosch)

2:Moet ik een abbo bij kpn afsluiten om broadband maxxx te krijgen? (ben pas hier komen wonen en heb nog geen telefoon abbo bij kpn)

Ik hoop dat ze gewoon adsl erop kunnen zetten, want ik heb toch geen vaste telefoon nodig en een jaartje kpn abbo zonder te bellen is zonde van het geld.
1. Zie http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

2. Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe lang het nog duurt als je vanaf vandaag in stap 7 bent beland?
Stap 7: KPN Porteert lijn (huidige stap)

KPN is nu bezig uw lijn te porteren naar bbned. Tijdens dit proces zal uw lijn op de bbned apparatuur 'aangesloten' worden. Hierna wordt de lijn 'geprovisioned', waarbij de eigenlijke ADSL dienst geactiveerd wordt. Op uw modem zal dit te zien zijn door een brandend 'sync' lampje, of (in geval van een Lucent modem), een constant brandend 'wan' lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
dbzdragon schreef op 02 oktober 2002 @ 16:39:
Weet iemand hoe lang het nog duurt als je vanaf vandaag in stap 7 bent beland?

[...]
Daar valt op dit moment niet zoveel voer te zeggen, denk ik. Cistron wordt al enkele weken (sinds die actie) overladen met aanvragen. Het duurt dus allemaal langer. Zelf zit ik al enkele weken in status 3, dat schiet dus ook niet echt op. Navraag bij Cistron leverde mij het antwoord op dat BBned momenteel erg veel aanvragen moet verwerken waardoor de doorstroom van de orders alsmede ook de levering van statusgegevens vertraging oploopt.
Mijn devies...geduldig afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Om eerlijk te zijn vind ik dat het best snel gaat met mijn aanvraag.
Ik heb het op 05-09-2002 aangevraagd via de website en 2 dagen later ( op 07-09-2002 dus ) heb ik de formulieren opgestuurd.
Het heeft me tot nu toe ( dus vanaf de aanvraag tot stap 7 ) 28 dagen gekost. Vergeleken met andere mensen die in deze topic topic gereplyed hebben ben ik best wel snel geholpen. Maar naar mijn mening niet snel genoeg ;) Ik ben zo ongeduldig wat dit betreft. |:(
Maar ja, geduld is een schone zaak... ( zeggen ze althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34846

wow dat is dichtbij die centrale 460 meter bij mij vandaan ik had al zo'n vermoeden dat het een centrale was :)

maar goed cistron is een beetje te duur voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65444

IK heb nu cistron maxx 2 dagen, ik heb die test gedaan, en haal gewoon de 850.
maar ik heb een ALliad data ding:P

maat doet het goed ook alheb je heb tussen een switch of hub

Mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18654

jopie schreef op 30 september 2002 @ 22:49:
ik zit hier nu met een chello abonnement te internetten, en me alvast te verlekkeren aan cistron maxx. Maar wat ik hier mis: hoe is de ping tijdens het gamen? Ik baal er bij chello zo van dat die ping heen en weer springt als een gek.
Vertel me hoe dat is, en laat me waarschijnlijk nog meer balen...
euh ik heb MAXX al 6 maanden en het ruled.

Ping is TOP lager kan niet :-)>

verschild per spel nl maar geen lag oid gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Ik ben vanaf een paar minuten geleden al aangesloten op mijn MAXX!! :D
Ik ga meteen even testen en post het hier.
Het is allemaal binnen een maand geregeld. Geef weer een goede eerste indruk af van cistron.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Oct 5 2002 om 05:44:29 UTC+0200)

Download : 789.0 KByte/sec
Upload : 51.9 KByte/sec
Connection : 960.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 00:05
heb een Cistron 1024/512 abbo. aangevraagd

maandag opsturen op de post het papier met kpn factuur,

iemand enig id hoe lang dat dit kan gaan duren?
2 / 3 / 4 weken / maanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48970

Morph666 schreef op 05 oktober 2002 @ 16:13:

Ligt er gewoon aan hoe snel kpn is met het porteren van je lijn. Meestal duurt het ongeveer 3 tot 7 weken. Status kun je via cistron.nl gewoon nakijken, in welke stap je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61754

He loesje!! ik zou uitgaan van 3/4 Weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61754 schreef op 05 oktober 2002 @ 20:32:
He loesje!! ik zou uitgaan van 3/4 Weken
Bij mij heeft het ongeveer 1,5 maand geduurd. Dit kwam omdat mijn lijn nog steeds op mxstream stond en ze em daarom niet konden porteren. Uiteindelijk is het dan nog vrij snel gegaan... Heb het nu vanaf half maart en het is zalig, wil nooit meer wat anders!! Of het moet nog sneller zijn natuurlijk ;)

Collega van me staat nu in stap 6 en hij heeft zich vorige week of twee weken geleden aangemeld. Dus het gaat best redelijk snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Ik sta sinds vandaag op stap 9, dus men verbinding zou moeten werken, ging eigenlijk bestwel snel ik geloof dat net een maandje heb geduurd.
Maar om een of andere reden kan ik nognie internetten maargoed, gauw proberen opte lossen :(

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

back2earth schreef op 05 oktober 2002 @ 21:25:
Ik sta sinds vandaag op stap 9, dus men verbinding zou moeten werken, ging eigenlijk bestwel snel ik geloof dat net een maandje heb geduurd.
Maar om een of andere reden kan ik nognie internetten maargoed, gauw proberen opte lossen :(
Modem, splitter goed aangesloten? Als je zo'n alcatel ding hebt (nog van kpn) dan moet je niet vergeten die goed om te zetten. Handleiding staat op cistron.nl Hoop voor je dat ie het snel doet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Morph666 schreef op 05 oktober 2002 @ 16:13:

Ik heb hetzelfde abo aangevraagd ergens rond 10 september, maar sta al enkele weken in status 3. Cistron zegt dat het erg druk is bij bbned met aanvragen, dus de statuswijzigingen worden slecht doorgegeven nu. Al met al wacht ik gewoon geduldig af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3679

Ik heb het op 12 september aangevraagd en 3 oktober 's avonds heb ik Cistron MAXX. Dus vrij snel gegaan, alleen wel 2 dagen zonder telefoon gezeten door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Topic gelezen en ik moet zeggen dat het er allemaal erg vrolijk uitziet dat Cistron Maxx :) Ik neem het ook denk ik met mijn studentenhuis. Is er iemand uit Leiden (centrale Boommarkt 3) met MAXX? Ik wil wel eens ervaringen horen van gebruikers bij mij in de buurt.

Dan een vraagje over overboeking. Cistron gebruikt (1:25). Stel dat alle 25 gebruikers vol aan het downen zijn, zul je dit dan merken? Volgens mij maakt die ocerboeking voor thuisgebruikers niet zoveel uit, maar ik hoorde dat mijn lijn bij BabyXL (via de UVA) een lagere overboekingsfactor had.

Waarom is internationaal verkeer (Amerika) zoveel langzamer? Komt dat door het aantal hops naar de server? Waarom anders?

Waarom levert ver v/d centrale wonen snelheidsverlies op? Is dat packet-loss? Geografische lengte lijkt me namelijk geen factor aangezien het signaal met lichtsnelheid reist. Gewoon interesse btw, ik woon op 800 m v/d centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
nadeel van de techniek die bbnet gebruikt is dat als je upload je download naar beneden kwakt... als ik met 40 / 50 K upload dan zakt mijn download naar 300 / 400 k ofzo.

Dat is dus erg jammer... verder lijkt de download bandbreedte gewoon niet op te houden. Ik heb al snelheden van boven de 900 kb gehaald op snelle servers met cistron maxx dus een paar surfers zul je niet of nauwelijks merken imo.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 18:47
4of9 schreef op 09 oktober 2002 @ 07:34:
nadeel van de techniek die bbnet gebruikt is dat als je upload je download naar beneden kwakt... als ik met 40 / 50 K upload dan zakt mijn download naar 300 / 400 k ofzo.

Dat is dus erg jammer... verder lijkt de download bandbreedte gewoon niet op te houden. Ik heb al snelheden van boven de 900 kb gehaald op snelle servers met cistron maxx dus een paar surfers zul je niet of nauwelijks merken imo.
nadeel van de bbned techniek? dat is met elke provider zo hoor :)

Als jij aan het DLen bent en daarnaast je upload volgooid moet er nog wel bandbreedte vrij zijn voor je computer zijn om ACK pakketjes terug te sturen naar de server waarvan je aan het downloaden bent, anders weet die ook niet of alles goed is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64421

Ik heb vandaag met cistron gebeld en ik heb een datum doorgekregen.. 16 Oktober zou het voor mij zover zijn. Er was alleen en probleem: de modems zijn niet op voorraad dus ik moet nog wachten tot de derde week van Oktober. Op zich nog te overzien. Ik heb het 10-09-2002 aangevraagd. En voorlopig heb ik nog geduld.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50792

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat bij een studentenhuis ADSL aansluiting van BaByXL/TUdelft de upload snelheid op 1024 staat?? Altijd gedacht dat 512 maximaal was! Volgens de beschrijving staat deze verbinding "wide open" en garanderen ze een down van 2048 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35
@work ook Cistron MAXX aangevraagd..

lekker via de analoge lijn, ik laat gewoon de analoge lijn van de alarminstallatie hiervoor gebruiken.. Nog ff een modem shoppen (Alcatel Speedtouch, de analoge versie is ook bruikbaar voor Cistron) en ff afwachten.... en dan: Doei Chello

Edit: Eergister aangevraagd, ik zit nu in stap 3.. (aanvraag, mailtje, meteen kpn-kopie gefaxed)
Date: Wed, 09 Oct 2002 16:23:15 +0200
Subject: Loginnaam ADSL

Geachte mevrouw/mijnheer [censored],

Hierbij willen wij u informeren over uw loginnaam en password.

U kunt de loginnaam "[censored]" van uw inschrijfformulier gebruiken. Als password heeft u "[censored]" toegewezen gekregen. Met deze gegevens kunt u gebruik maken van uw email account. Het is verstandig om dat wachtwoord te veranderen in iets wat gemakkelijker is te onthouden en niet bij ons bekend is.

Wij hebben een verzoekdatum voor de omzetting van de lijn bij KPN ingediend. Zodra wij de datum terugkrijgen waarop de KPN de lijn gaat omzetten naar ADSL zullen wij u hierover informeren. De gemiddelde doorlooptijd bedraagt momenteel 2 tot 5 weken. U kunt uw status van uw aanvraag bekijken op onze site.

Mocht u nog vragen hebben omtrent uw inschrijving dan kunt u mailen naar adsl@cistron.nl. Voor technische vragen kunt u mailen naar helpdesk@cistron.nl.

Met vriendelijke groet,
Cistron Broadband bv.
2 tot 5 weken wordt hier dus gezegd.. ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
5 weken hmmzja, ik zit al op de 5 weken en zit nog steeds op stap 3, van de 10!!

Vind de aansluitsnelheid echt zwaaaar minder van cistron, chello was binnen 5 dagen aangesloten na aanvraag, dat werkt tenminste. Maja, verbinding zal wat minder zijn maarja.. Als je ergens een jaartje zit is 10 weken "wachten op internet" ook een vorm van een hele trage verbinding, imho zelfs trager dan chello.

Misschien gaat de status van stap 3 naar stap 10 in enkele dagen maar dan snap ik het nut van cistrons trackingsysteem niet.

Duurt KPN adsl (mxstream) net zo lang? Of is het adsl wat gewoon lang duurt om aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60115

Waarom heb je nooit een ping onder de 10 met ADSL ?
Met chello komt dat wel vaak voor, of is dat gewoon de ADSL techniek ?

Pingen naar www.chello.nl [212.83.64.201] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 212.83.64.201: bytes=32 tijd=2 ms TTL=248
Antwoord van 212.83.64.201: bytes=32 tijd=7 ms TTL=248

Ping-statistieken voor 212.83.64.201:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 2ms, Maximum = 7ms, Gemiddelde = 3ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65844

Anoniem: 60115 schreef op 11 oktober 2002 @ 08:59:
Waarom heb je nooit een ping onder de 10 met ADSL ?
Met chello komt dat wel vaak voor, of is dat gewoon de ADSL techniek ?

Pingen naar www.chello.nl [212.83.64.201] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 212.83.64.201: bytes=32 tijd=7 ms TTL=248

Ping-statistieken voor 212.83.64.201:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 2ms, Maximum = 7ms, Gemiddelde = 3ms
Ten eerste ping jij wanneer niemand internet..
Ten tweede ping jij binnen het chello netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60115

Anoniem: 65844 schreef op 11 oktober 2002 @ 12:22:
[...]

Ten eerste ping jij wanneer niemand internet..
Ten tweede ping jij binnen het chello netwerk.
Maakt weinig uit hoe laat ik ping, en ten tweede als ik naar cistron.nl, fbi.gov ping allemaal prima <10ms, maar met adsl heb je nooit een ping onder de 20 iig, ik vroeg me af hoe dat komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 11:46
September: in welke regio woon je, en wat voor modem heb je?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
tex5 schreef op 11 oktober 2002 @ 08:55:
5 weken hmmzja, ik zit al op de 5 weken en zit nog steeds op stap 3, van de 10!!

Vind de aansluitsnelheid echt zwaaaar minder van cistron, chello was binnen 5 dagen aangesloten na aanvraag, dat werkt tenminste. Maja, verbinding zal wat minder zijn maarja.. Als je ergens een jaartje zit is 10 weken "wachten op internet" ook een vorm van een hele trage verbinding, imho zelfs trager dan chello.

Misschien gaat de status van stap 3 naar stap 10 in enkele dagen maar dan snap ik het nut van cistrons trackingsysteem niet.

Duurt KPN adsl (mxstream) net zo lang? Of is het adsl wat gewoon lang duurt om aan te sluiten?
Maak je geen zorgen. Een dezer dagen zal je je modem binnen krijgen en dan gewoon aansluiten. kans is groot dattie het gelijk doet. Cistron heeft toegegeven dat die status weergave op dit moment niet goed werkt door de drukte. Dus waarschijnlijk zijn ze al veel verder dan status 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67952

Hallo,
Ik heb zelf al een half jaar Cistron, en ben erg tevreden.
Alleen ik las dat je voor het Alcatell modem een tweak op je configuratie kon uitvoeren om er een pro voor te maken.

Hoe zit dat met de AlliedData die je bij Cistron krijgt? Kan je die ook upgrade?
(en de mensen met Broadband Maxxx, hebben die ook gewoon COPPERJET 810 ETHERNET/USB ROUTER ADSL van allied data gehad?)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

tex5 schreef op 11 oktober 2002 @ 08:55:
Het kan makkelijk 1 tot 2 maanden duren ja :/ Dat is overigens maar deels de schuld van Cistron, je hebt gewoon met 3 partijen te maken, en als KPN (die uiteindelijk het kabeltje moet ompluggen) beslist dat ze pas over een maand jouw centrale doen, heb je maar te wachten...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Bwa, van uitbreiden voor het al te laat is hebben ze bij BBned ook niet door blijkbaar...

emailtje van cistron ivm me status:

"Bbned is momenteel bezig met het plaatsen van extra ruimte in de centrale
in Amsterdam centrum. Hierdoor is er tijdelijk geen linesharing mogelijk.
Aangezien u heeft aangegeven wel uw telefonie te willen behouden, is uw
aanvraag teruggekomen.

Bbned geeft in zulke situaties helaas geen planning af. De verwachting is
echter dat dit binnen enkele weken is opgelost zodat linesharing weer
mogelijk wordt."

Ongeloofelijk. Mijn schatting is dat het totaal ongeveer 3 maanden gaat duren. Echt, wat een "goede" service. Ben blij dat er nog zoiets is als UPC/Chello wat gewoon binnen 5 dagen geregeld was.

Snap ook wel dat Cistron er zelf niets aan kan doen, ze zijn immers compleet afhankelijk van 2 andere partijen waarvan 1 iig. heel bekend staat als erg laks. Maja, had iets meer verwacht van de grote verhalen over Cistron. Blijkbaar toch een te klein bedrijf om echt goede kwaliteit te leveren. Jammer.

Over 8 maanden weer verhuizen en kan het weer allemaal van voor af aan beginnen... ultrasnel internet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Misschien een stomme vraag, maar ik ben een 'Cistron' n00b
Kan je de analoge telefoon (voor de gesprekken) bij KPN houden en de lijn upgraden met Cistron ADSL ???
Of ben ik Verplicht mijn nummer over te zetten naar Cistron ???

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

Asphyxion

I am, therefor I think

tex5 schreef op 15 oktober 2002 @ 00:59:

Snap ook wel dat Cistron er zelf niets aan kan doen, ze zijn immers compleet afhankelijk van 2 andere partijen waarvan 1 iig. heel bekend staat als erg laks. Maja, had iets meer verwacht van de grote verhalen over Cistron. Blijkbaar toch een te klein bedrijf om echt goede kwaliteit te leveren. Jammer.
Je zegt zelf dat Cistron er niets aan kan doen en daarna zeg je dat 'Cistron een te klein bedrijf is om echt goede kwaliteit te leveren'. Beetje vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Asphyxion schreef op 15 oktober 2002 @ 01:36:
[...]

Je zegt zelf dat Cistron er niets aan kan doen en daarna zeg je dat 'Cistron een te klein bedrijf is om echt goede kwaliteit te leveren'. Beetje vaag...
Als Cistron groot genoeg was om een eigen netwerk ala BBned aan te leggen zoals ze in het begin ook wouden hadden ze met minder partijen te maken. Dat is niet gelukt omdat ze te weinig geld hadden ofzo geloof ik, naja, dan ben je dus klein en ben je compleet afhankelijk van de gebruikte partijen. En dat merk je nu met het aanvragen van een simpel adsl accountje, wat gewoon 3 maanden gaat duren. Helemaal buiten Cistron om maar het is wel een account die ik bij Cistron open. Als klant heb ik met Cistron te maken, niet met BBned, niet met KPN, is allemaal leuk voor techies enzo maar ik heb niks met BBned of KPN. Alleen maar met Cistron.

Cistron zoals het nu is kan er niks aan doen, maar het is wel hun keuze geweest om dit product zo te leveren, met zoveel afhankelijkheid.. dus mja, beetje dubbel maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

VisionMaster schreef op 15 oktober 2002 @ 01:11:
Misschien een stomme vraag, maar ik ben een 'Cistron' n00b
Kan je de analoge telefoon (voor de gesprekken) bij KPN houden en de lijn upgraden met Cistron ADSL ???
Of ben ik Verplicht mijn nummer over te zetten naar Cistron ???
Wat jij bedoelt heet 'linesharing' wat inhoudt dat je de gespreksfunctionaliteit behoud. Je hebt dus gewoon een analoge lijn van KPN telecom waar je vertrouwd mee kunt bellen. ADSL is een techniek waarbij telefonie en internet over één koperdraad ( nouja eigenlijk twee draden :P ) kunnen, onafhankelijk van elkaar.

Indien linesharing beschikbaar is in jouw regio kun je dus gewoon je gespreksfunctionaliteit behouden. Om dit te checken moet je even de postcode check op cistron gebruiken. www.cistron.nl

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

tex5 schreef op 15 oktober 2002 @ 04:09:
[...]
Als klant heb ik met Cistron te maken, niet met BBned, niet met KPN, is allemaal leuk voor techies enzo maar ik heb niks met BBned of KPN. Alleen maar met Cistron.

Cistron zoals het nu is kan er niks aan doen, maar het is wel hun keuze geweest om dit product zo te leveren, met zoveel afhankelijkheid.. dus mja, beetje dubbel maarja.
Je hebt als klant van Cistron wel degelijk te maken met BBNed en KPN. Ten eerste omdat Cistron de klant hierover informeert (dus je weet waar je aan begint) en ten tweede omdat je bij de KPN een lijn moet hebben. Je zegt dat het de keuze van Cistron is om het product zo te leveren. Dat klopt volledig. Maar jij hebt er net zo goed voor gekozen om dit product af te nemen.

Maarre, 't is het dubbel en dwars waard ;)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
KillBilly schreef op 15 oktober 2002 @ 06:21:
[...]

Je hebt als klant van Cistron wel degelijk te maken met BBNed en KPN. Ten eerste omdat Cistron de klant hierover informeert (dus je weet waar je aan begint) en ten tweede omdat je bij de KPN een lijn moet hebben. Je zegt dat het de keuze van Cistron is om het product zo te leveren. Dat klopt volledig. Maar jij hebt er net zo goed voor gekozen om dit product af te nemen.

Maarre, 't is het dubbel en dwars waard ;)
Als je diep in de faq gaat diggen ja. Maar als ik als leek op hun site kom en denk; die snelheid is ok, ziet er goed uit, doe ik. Dan heb ik niet meteen door dat BBned gebruikt wordt, KPN als leverancier van de analoge lijn, ok. Dat is iets bekender, er is niks anders mogelijk met adsl.

Dat het 3 maanden duurt om een Cistron adsl accountje werkend te krijgen stond ook niet op de site.

Vind ik het hele cable systeem toch beter geregeld, gewoon 1 partij. ik hoop niet dat het cable netwerk in nederland/amsterdam net zo opgedeeld zal gaan worden als het met adsl is. Nu heb ik iig binnen 5 dagen redelijk snel internet na aanvraag. Want, wat is er anders, modem? Ja lekker, daar kun je tegenwoordig niet fatsoenlijk meer mee internetten en je betaald je blauw aan tikken. Das gewoon geen optie.

En de excuses dat er extra ruimte moet geplaatst worden in de centrale in amsterdam anders is adsl niet mogelijk met linesharing?? En dan zeiken dat UPC hun netwerk niet snel genoeg upgrade, jeez. Je hebt iig internet. Als ik niet veel geld kon uitgeven aan internet connecties en alleen voor Cistron gekozen had zat ik 3 maanden lang op een ***modem***!

Dus snel internet? Chello toch maar?

Sorry, ben beetje aan het whinen maar 3 maanden vind ik gewoon TE lang. Het duurde 2 weken om de aanvraag naar BBned te krijgen, dat zijn gvd een paar brieven die heen en weer moeten, dat kan binnen een halfuurtje per fax ofzo. Of een emailtje? Nog sneller? Reden dat er door de aktie Cistron teveel klanten binnenkrijgt en de aanstroom ff niet aankan is ook slap, je weet wat een aktie doet. Je weet dat 3 maanden niet kan. Je denkt vooruit (lijkt me?).

Hoe gaat dat als Cistron zoveel klanten als Chello heeft? Ja hmmz, we hadden dit niet verwacht, maar netwerk uitbreidingen liggen ver weg en zijn ingewikkeld, we wisten niet dat we zo groot gingen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kabel is idd een stuk beter geregeld. Daarvoor hoeft er niet via je ISP een aanvraag naar een ander bedrijf, die weer de aanvraag door moet sturen naar ons aller favo KPN.
3 maanden is erg lang, dat is triest. Er zijn er echter ook genoeg die met een maandje een werkend verbinding hadden....
En de excuses dat er extra ruimte moet geplaatst worden in de centrale in amsterdam anders is adsl niet mogelijk met linesharing?? En dan zeiken dat UPC hun netwerk niet snel genoeg upgrade, jeez.
Das ook een lekkere vergelijking... wat verwacht je dan, dat ze alvast alle telefooncentrales gereedt maken? Das ff iets anders dan een kabelnetwerk geschikt maken voor internet via de kabel.
En daarnaast, als Chello de kwaliteit zou leveren zoals Cistron die tijdenlang heeft geleverd (en imho nog steeds levert), zouden er niet zoveel mensen klagen over Chello :z (en was ik nooit overgestapt).

En daarnaast, tijdenlang draait het perfect. Er zijn nu een aantal mensen met problemen (er zijn nog altijd meer mensen met een goede verbinding dan een slechte), er wordt wat geklaagt, en meteen is alles kut? En informeer anders eens _waarom_ het 2 weken duurde voordat je aanvraag naar bbned ging... Ik heb gelezen dat er vertraging is opgetreden omdat bbned de stroom aanvragen niet aankon...
Als t aan Cistron ligt zouden ze ook een week na de aanvraag de boel gereedt hebben. Alleen ligt het helaas niet alleen aan Cistron.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Crazy_D schreef op 16 oktober 2002 @ 09:01:
Kabel is idd een stuk beter geregeld. Daarvoor hoeft er niet via je ISP een aanvraag naar een ander bedrijf, die weer de aanvraag door moet sturen naar ons aller favo KPN.
3 maanden is erg lang, dat is triest. Er zijn er echter ook genoeg die met een maandje een werkend verbinding hadden....
I know. En ben erg blij voor hun :)
Das ook een lekkere vergelijking... wat verwacht je dan, dat ze alvast alle telefooncentrales gereedt maken? Das ff iets anders dan een kabelnetwerk geschikt maken voor internet via de kabel.
Het gaat hier niet om een plek waar linesharing nog nooit heeft gewerkt. Het gaat om Amsterdam Centrum, wat al heeeeel lang met linesharing gewerkt heeft, maar suddenly is dat niet meer mogelijk. De telefooncentrale hier is gereedt, maar BBned zag blijkbaar niet dat ie vol begon te raken en gaat het fixen nadat het al niet meer kan ipv ervoor. Dat is niet echt slim gedaan.
En daarnaast, als Chello de kwaliteit zou leveren zoals Cistron die tijdenlang heeft geleverd (en imho nog steeds levert), zouden er niet zoveel mensen klagen over Chello :z (en was ik nooit overgestapt).
True! Je moet alleen Cistron wel zien als in het begin van A2000, ik weet niet precies hoeveel klanten Cistron/BBned heeft maar volgens mij heeft Chello er veel en veel meer, wat het steeds moeilijker maakt om snel internet te leveren. Ik wil Cistron/BBned nog wel is zien als ze zoveel klanten als Chello hebben.

Maar true, zoals het nu is is de kwaliteit van de lijn veel beter bij Cistron (denk ik, moet hem nog geconnect krijgen ;))
En daarnaast, tijdenlang draait het perfect. Er zijn nu een aantal mensen met problemen (er zijn nog altijd meer mensen met een goede verbinding dan een slechte), er wordt wat geklaagt, en meteen is alles kut?
Ik had gewoon meer verwacht van Cistron. Dat ze het op de site hadden gezet ofzo, dan kon ik evt. nog wat andere connecties regelen.
En informeer anders eens _waarom_ het 2 weken duurde voordat je aanvraag naar bbned ging... Ik heb gelezen dat er vertraging is opgetreden omdat bbned de stroom aanvragen niet aankon...
Ja nou hmmz, leuk? Dat ze de stroom niet meer aankonden... Dit is de simpele intake, niet het backbone netwerk wat de stroom niet meer aankan! Iemand connecten is volgens mij minder ingewikkeld dan een backbone upgrade.. en zie hoe dat gaat. Ik huiver een beetje over het hele Cistron/BBned systeem als ik dit simpele procesje al verkloot zie worden.
Als t aan Cistron ligt zouden ze ook een week na de aanvraag de boel gereedt hebben. Alleen ligt het helaas niet alleen aan Cistron.
Probably indeed ja. Heb ik alleen weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cistron komt gelukkig steeds dichterbij, ik ga mijn modem vandaag ophalen! En volgens het systeem zit ik in stap 7. Dus ik denk dat het nu niet lang meer gaat duren.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64421 schreef op 18 oktober 2002 @ 12:17:
Cistron komt gelukkig steeds dichterbij, ik ga mijn modem vandaag ophalen! En volgens het systeem zit ik in stap 7. Dus ik denk dat het nu niet lang meer gaat duren.!!
Dan gaat het idd niet lang meer duren!! Het zou nog goed kunnen, dat als je alles aangesloten hebt, dat je dan al verbinding hebt. Was bij mij ook, toen mijn lijn al geporteerd was. Jouw lijn is toch al geporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tex5 schreef op 16 oktober 2002 @ 13:17:
True! Je moet alleen Cistron wel zien als in het begin van A2000, ik weet niet precies hoeveel klanten Cistron/BBned heeft maar volgens mij heeft Chello er veel en veel meer, wat het steeds moeilijker maakt om snel internet te leveren. Ik wil Cistron/BBned nog wel is zien als ze zoveel klanten als Chello hebben.
Wat wordt er moeilijker dan? Er moet gewoon gezorgd worden voor voldoende capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Chello heeft, tenminste zo zie ik het, eerst half NL opgekocht (naja, de kabels dan :P), en had toen geen geld meer... terwijl de problemen er in het begin al waren. Cistron en Bbned hebben dit veel gelijkmatiger gedaan, en de huidige problemen hebben ook voor zover ze nu weten niet zozeer met capaciteit te maken (las net iets over 1 of ander apparaat wat 8000 gelijktijdige gebruikers aankan, t zijn er nu 3000, en al vette problemen geeft waarbij ook de leverancier van dat apparaat niet snapt wat het probleem nou is).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48970 schreef op 18 oktober 2002 @ 12:40:
[...]

Dan gaat het idd niet lang meer duren!! Het zou nog goed kunnen, dat als je alles aangesloten hebt, dat je dan al verbinding hebt. Was bij mij ook, toen mijn lijn al geporteerd was. Jouw lijn is toch al geporteerd?
He loesje,

idd mijn lijn is geporteerd, ik zit in stap 7, vanavond (na het werk) ga ik mijn modem ophalen en proberen of het al werkt....

:-)

beterschap is mijn credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
OlafvdSpek schreef op 18 oktober 2002 @ 13:39:
[...]

Wat wordt er moeilijker dan? Er moet gewoon gezorgd worden voor voldoende capaciteit.
Ja dat kan je ook van UPC zeggen. Maar het is niet altijd makkelijk om "gewoon" maar uit te breiden.

BBned neemt nu al iets van 4 (of langer) weken de tijd om een centrale die al tijden draait met lijnscharing uit te breiden voor meer gebruikers met lijnsharing. In die 4 (of langer ) weken kan je niet aangesloten worden als je lijnscharing wilt.

Als het zo simpel was als jij zegt hadden ze dat zonder gebruikers te dissen kunnen uitgebreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Crazy_D schreef op 18 oktober 2002 @ 14:56:
Chello heeft, tenminste zo zie ik het, eerst half NL opgekocht (naja, de kabels dan :P), en had toen geen geld meer... terwijl de problemen er in het begin al waren. Cistron en Bbned hebben dit veel gelijkmatiger gedaan, en de huidige problemen hebben ook voor zover ze nu weten niet zozeer met capaciteit te maken (las net iets over 1 of ander apparaat wat 8000 gelijktijdige gebruikers aankan, t zijn er nu 3000, en al vette problemen geeft waarbij ook de leverancier van dat apparaat niet snapt wat het probleem nou is).
Tja, dat is dan niet echt slim. BBned zegt nu iig dat hun lijnsharing systeem in amsterdam centrum vol zit, wat capaciteit is. Als het een bug in dat systeem is, duurt dat dan 4 weken (of langer) om dat te fixen? Lijkt me niet, eerder iets als dat ze pas toen de limit bereikt was keken hoe ze het moesten uitbreiden.

En als het zo is dat dit soort problemen af worden gedaan als, bugs waar je soms niks aan kan doen waarom zou dat ook niet soms bij UPC voorkomen? Of heeft UPC exclusieve access tot bugvrije systemen waar bv. BBned niet aan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36702

Kan iemand laten zien wat de pings tegenwoordig zijn met cistron? Maakt het wat betreft pingtijden heel veel uit of je Maxx hebt of bijvoorbeeld 1024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

misschien een rare vraag maar hoe kijk je hoeveel pakketten je verzend ontvangd en verliesd? pingen kan ik wel maar dat snap ik nog niet echt :)
(heeft voorderest niets met dit topic te maken hoor maar zou iemand me willen helpen :) )

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ping statistics... sent = n received = n, lost = n
een kind kan de was doen ;)

En ik zei niet dat het bij UPC gewoon "niet upgraden" is en bij bbned bugs, maar zo kwam het UPC gebeuren op mij over. Als bbned zegt dat het een capaciteitsprobleem is zijn ze idd te traag geweest met upgraden. Bij Cistron lijkt het iig op dit moment om een bug te gaan (en het is ook niet 1 centrale die er last van heeft). Zie cistron.broadband. Ik weet er natuurlijk ook niet het fijna van ;) Maar ja dat het heel even duurt... als eerst een paar mensen problemen hebben, kan het zoveel zijn. En waarschijnlijk blijkt uit eerdere ervaringen dat veel mensen die klagen toch zelf een config probleem hadden, of dat de synch niet hoog genoeg was (om wat voor reden dan ook), is het denk ik logisch dat Cistron eerst idd keek of het niet een probleem van specifiek die users is. Ondertussen is wel duidelijk dat het niet aan de config bij de users ligt, maar ja dan ben je zo al 1 of 2 weken verder. (en als ik dit goed begrijp is het ook niet een bbned probleem maar is het 1 van de apparaatjes van cistron).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Ping statistics... sent = n received = n, lost = n :? als ik dat doe gebeud er niets en sluit het scherm, ik denk niet dat ik het helemaal snap :D

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11056

Burning_acid schreef op 20 oktober 2002 @ 12:38:
Ping statistics... sent = n received = n, lost = n :? als ik dat doe gebeud er niets en sluit het scherm, ik denk niet dat ik het helemaal snap :D
start/run/cmd
ping www.provider.nl

uitkomst, blaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
Crazy_D schreef op 20 oktober 2002 @ 12:29:
Ping statistics... sent = n received = n, lost = n
een kind kan de was doen ;)

En ik zei niet dat het bij UPC gewoon "niet upgraden" is en bij bbned bugs, maar zo kwam het UPC gebeuren op mij over. Als bbned zegt dat het een capaciteitsprobleem is zijn ze idd te traag geweest met upgraden. Bij Cistron lijkt het iig op dit moment om een bug te gaan (en het is ook niet 1 centrale die er last van heeft). Zie cistron.broadband. Ik weet er natuurlijk ook niet het fijna van ;) Maar ja dat het heel even duurt... als eerst een paar mensen problemen hebben, kan het zoveel zijn. En waarschijnlijk blijkt uit eerdere ervaringen dat veel mensen die klagen toch zelf een config probleem hadden, of dat de synch niet hoog genoeg was (om wat voor reden dan ook), is het denk ik logisch dat Cistron eerst idd keek of het niet een probleem van specifiek die users is. Ondertussen is wel duidelijk dat het niet aan de config bij de users ligt, maar ja dan ben je zo al 1 of 2 weken verder. (en als ik dit goed begrijp is het ook niet een bbned probleem maar is het 1 van de apparaatjes van cistron).
Dit is een nieuw probleem idd, de packetloss, neem niet aan dat dat de nieuwe aanvragen op een stop zet. Ik zit echt in een supertijd om een Cistron account aan te vragen hehe, alleen maar problemen :o

Iemand enig idee hoeveel ADSL klanten Cistron heeft? Of BBned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik meen me te herinneren een aantal van 3000 gelezen te hebben in cistron.broadband, maar als je je verveelt kun je het even precies nalezen ;) Danny ter Haar heeft het niet zo heel lang geleden gemeld in een post.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 36702 schreef op 20 oktober 2002 @ 11:59:
Kan iemand laten zien wat de pings tegenwoordig zijn met cistron? Maakt het wat betreft pingtijden heel veel uit of je Maxx hebt of bijvoorbeeld 1024?
Ping naar een snelle Nederlandse site is gemiddeld ongeveer 25 ms (Cistron MAXX). De meeste gebruikers halen tussen de 15 en de 30 grofweg. Je ping van Cistron MAXX zal exact hetzelfde zijn als van 1024. Maakt dus geen verschil. Echt de enige verschillen tussen een 1024-abo en een MAXX-abo is de downloadlimiet en de maximale downloadsnelheid, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27771

Even tussendoor:

IK BEN AANGESLOTEN!!! YES YES YES.

Wat daar zo speciaal aan is? Nou: zondag om 1700 werd ik aangesloten.

Ik draai nu op volle toeren Cistron MAXX in combinatie met een Draytek Vigor 2600 en ik moet zeggen als oud A2000/chello gebruiker: het is fantastisch!

Behalve het downloadlimiet van 100 gig (hoe krijg ik dat vol??), de supersnelheid (700 kb/sec is wat ik regelmatig haal, uitschieters naar 800+ heb ik gedaan maar dat zijn uitschieters), en de hoge- zeer hoge ping.

Yep.

Ben blij dat ik het heb. Aan de cistron website qua trackingnummer heb je geen fluit want volgens die site zit ik nog in de porteringsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Anoniem: 27771 schreef op 21 oktober 2002 @ 00:58:
Behalve het downloadlimiet van 100 gig (hoe krijg ik dat vol??),
Ik zit deze maand tot nu toe aan de 72gb :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn ADSL verbinding is sinds gister alive and kicking!!! :)

**ledeuw, doet een vreugdedansje**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou Crazy_D, ik moet bekennen dat ik nu ook al behoorlijk hard ga.

We kunnen nergens zien bij Cistron wat je al "verbruikt" hebt he? Hoop dat dat in de toekomst wel mogelijk is (net als bSMTP, spam filtering en anti-virus van de zaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
Anoniem: 27771 schreef op 21 oktober 2002 @ 12:10:
Nou Crazy_D, ik moet bekennen dat ik nu ook al behoorlijk hard ga.

We kunnen nergens zien bij Cistron wat je al "verbruikt" hebt he? Hoop dat dat in de toekomst wel mogelijk is.
Daar wordt aan gewerkt, zie ook cistron.broadband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb ook besloten om binnenkort Cistron Maxx te nemen. (ik woon maar 283meters van de centrale).
Ik heb echter nog geen telefoonlijn, deze wil ik wel aanvragen, maar zover ik kon lezen kon je geen belbudget lijn nemen.
1. Wat is het beste lijn om te nemen (en kan je dit ook direct via cistron aanvragen of niet?).
2. Maakt het uit of het ISDN is of niet ?

Telefoon van cistron (0172-467900) is constant in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik ben dus een van die personen die nogal wat last heeft van de 'packetloss' van de laatste tijd bij Cistron. Mijn mooie Maxx abonnementje haalt de laatste weken niet meer dan 400-500kb/s met uitschieters naar 100kb/s-200kb/s en een total dip toen hij hooguit 50kb/s haalde...

Baal ik wel van, want ik betaal er wel voor! Hoop dat ze het probleem snel oplossen en ik weer richting de 800-900 ga zoals in het begin!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35
Anoniem: 27771 schreef op 21 oktober 2002 @ 00:58:
Even tussendoor:

IK BEN AANGESLOTEN!!! YES YES YES.
.... en de hoge- zeer hoge ping.

.....
Je bedoeld de erg LAGE ping???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Laatst online: 18:38
mijn aanvraag voor Cistron maxx is de deur uit, ben de 5gb breedband van Chello spuugzat.
maar nu het een en ander al gelezen mbt de ADSL modem die nodig cq gebruikt worden;
op de website van Cistron wordt over 2 modems gesproken, een analoge en een isdn type.
jammer dat ik de Chello com21 niet kan gebruiken maar dat buiten beschouwing gelaten ik
zal voor een analoge ADSL modem moeten kiezen maar is de Allied Data Copperjet 810 de
enigste modem die geschikt is voor Cistron of zijn er nog andere keuzes mbt Cistron ADSL ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 09:46

IvoB

Prutst er rustig op los

cazzie schreef op 22 oktober 2002 @ 23:22:
mijn aanvraag voor Cistron maxx is de deur uit, ben de 5gb breedband van Chello spuugzat.
maar nu het een en ander al gelezen mbt de ADSL modem die nodig cq gebruikt worden;
op de website van Cistron wordt over 2 modems gesproken, een analoge en een isdn type.
jammer dat ik de Chello com21 niet kan gebruiken maar dat buiten beschouwing gelaten ik
zal voor een analoge ADSL modem moeten kiezen maar is de Allied Data Copperjet 810 de
enigste modem die geschikt is voor Cistron of zijn er nog andere keuzes mbt Cistron ADSL ?
Alle analoge modems zullen werken. De Copperjet is alleen de snelste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cazzie schreef op 22 oktober 2002 @ 23:22:
3.12. Welke modems zijn geschikt, waar moet ik op letten?
Voor de ADSL dienst zonder line-sharing, of line-sharing met een gewone (analoge) telefoonlijn:
modulatie: G.DMT
encapsulatie: RFC1483 bridged ethernet
Enkele modems die werken:
Alcatel SpeedTouch (voor de USB variant is een nieuwe driver nodig)
Lucent Cellpipe 20A-GX
ZyXEL Prestige 642R-11 (gebruik ENET ENCAP mode)
Voor de ADSL dienst met line-sharing icm. ISDN
modulatie: G.DMT (Annex B)
Telindus 1121 ADSL
Arescom 800
Siemens Santis USB
En voor de volledigheid, voor de SDSL dienst:
modulatie: G.SHDSL (Annex B)
Cisco SOHO 828
Cisco SOHO 78

in princpe dus elke modem zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IvoB schreef op 23 oktober 2002 @ 00:03:
[...]

Alle analoge modems zullen werken. De Copperjet is alleen de snelste :)
Bull shit, je modem is net zo snel als de abonnements vorm die je hebt.
Er is onderling totaal geen verschil wat betreft de snelheid tussen verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

FunkyTrip schreef op 22 oktober 2002 @ 17:34:
Ik ben dus een van die personen die nogal wat last heeft van de 'packetloss' van de laatste tijd bij Cistron. Mijn mooie Maxx abonnementje haalt de laatste weken niet meer dan 400-500kb/s met uitschieters naar 100kb/s-200kb/s en een total dip toen hij hooguit 50kb/s haalde...
Nah met 400-500kb/s zouden de meesten al dolblij zijn :P (lees cistron.broadband maar eens rustig door :D). Hier valt het ook nog wel mee (hoewel mn upload wel drastisch minder is), maar ja er zijn gewoon problemen en die hebben ze nog niet weten op te lossen... (maar hou je mond maar in c.b als je daar gaat klagen terwijl je nog 400 kb/s haalt, krijg je een zooi flames om je oren :P)

En nee je kan idd nog niet zien hoeveel je verbruikt, ik heb du meter op mn nic die met cistron verbonden is staan, maar ja ik geloof dat cistron op dit moment toch niet moeilijk doet als je meer dan 100Gb verbruikt (hoewel ze het denk ik wel in de gaten houden, maar 110 zal geen probleem zijn).

80Gb... zou het eindelijk eens een keertje lukken om de limiet te halen? :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Anoniem: 11056 schreef op 23 oktober 2002 @ 06:49:
[...]

Er is onderling totaal geen verschil wat betreft de snelheid tussen verschillende merken.
maar dus wel prijs verschil :>

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Anoniem: 11056 schreef op 23 oktober 2002 @ 06:49:
[...]

Dat zijn twee verschillende dingen. De snelheid die je ervaart is afhankelijk van twee controleerbare factoren : de abonnementsvorm en je modem. Aangezien de snelheden die door de modems doorgevoerd kunnen worden over het algemeen hoger liggen dan de aangeboden snelheden bepaalt het abonnement de snelheid. Maar dat betekent niet dat een USB-modem even snel is als een ethernetmodem.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
na wat rundsnuffelen bij www.routershop.nl en www.cistron.nl en www.bbnet.nl
hier een kleine opsomming van analoge ADSL modems die blijkbaar geschikt zijn:

+ Allied Data Copperjet 810
+ Draytek Vigor2600 ADSL modem/router over PSTN
+ E-tech ADSL PCI Card 8Mbps
+ E-Tech ADSL modem Router (analoog) + 4 poorts Switch
+ Lucent Cellpipe 20A-GX
+ Zyxel Prestige 642R-11 ( voor ENET ENCAP mode )
+ Zyxel Prestige 650R ADSL modem router
+ Alcatel SpeedTouch 510 ADSL modem router
+ Alcatel SpeedTouch 510 v4 ADSL modem router
+ Alcatel SpeedTouch 570 R2 ADSL modem router wireless
+ Alcatel SpeedTouch 610 ADSL modem VPN router

budget +/- 200 euro en voorkeur gaat uit naar een ethernet versie, beste keuze ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

draytek Vigor 2600 is een prachig apparaat. Als je hij binnen je budget valt zal ik deze zeker aanraden. Het is een modem router combinatie, met Upnp support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJSmiley schreef op 22 oktober 2002 @ 17:43:
[...]
Je bedoeld de erg LAGE ping???
Dat bedoel ik. Hoog associeer ik met snel, mijn excuus.

Draytek 2600 heb ik zelf ook, PRIMA kastje.

Ik heb alles bij de Routershop gehaald: splitter & modem (ik heb een modem uit de eerste zending in NL volgens hun).

Al met al ga ik echt prima met Cistron MAXX. Ik zit ook maar 264 metertjes van de centrale en volgens speedtest.nl zijn er niet zoveel MAXXers in mijn omgeving.

Des te beter zou ik bijna zeggen!!!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 27771 op 26-10-2002 18:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
IvoB schreef op 26 oktober 2002 @ 17:11:
draytek Vigor 2600 is een prachig apparaat. Als je hij binnen je budget valt zal ik deze zeker aanraden. Het is een modem router combinatie, met Upnp support.
over Upnp zijn de meningen uitlopend nieuws: Tom's Hardware over UPnP routers
en volgens GoT is de Alcatel SpeedTouch 510 ook tot een Upnp te tweaken ...

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Crazy_D schreef op 23 oktober 2002 @ 13:33:
[...]

Nah met 400-500kb/s zouden de meesten al dolblij zijn :P (lees cistron.broadband maar eens rustig door :D). Hier valt het ook nog wel mee (hoewel mn upload wel drastisch minder is), maar ja er zijn gewoon problemen en die hebben ze nog niet weten op te lossen... (maar hou je mond maar in c.b als je daar gaat klagen terwijl je nog 400 kb/s haalt, krijg je een zooi flames om je oren :P)
Ok, we zijn een week verder en mijn download is nu gezakt naar 50-150kb/s
Mijn upload zit nu tussen de 2 en de 5
Mijn ping komt niet meer onder de 170...

Leuk :(

Heb inmiddels een emailtje verstuurd dat ze nu wel een heel brak produkt leveren voor 100 euro per maand.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Oops...heb eindelijk die newsgroepen ontdekt en gezien dat het bij sommigen nog erger is en er al weken super over gezeurd wordt! haha :D zullen die helpdeskers ook wel denken "wat een zeikerd" bij het zien van het zoveelste mailtje om te vragen of er iets aan compensatie gedaan gaat worden...

houdt zijn mond vanaf nu tenzij het nog een maand aanhoudt

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Ja dr zijn verschillende klachten over Cistron laatste tijd

- hoge ping
- Download snelheid brak
- Veel Packetloss
- Upload brak

Kortom 99 Euro hiervoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Laatste paar weken zijn er problemen ja. Het jaar daarvoor werd Cistron alleen maar de hemel in geprezen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Laatst online: 20-05 13:15
Ik zit serieus te denken over een Cistron Maxx aansluiting, maar ben een beetje gaan twijfelen door de bovenstaande berichten... wat adviseren jullie me? Toch gewoon aanvragen (want de problemen worden opgelost), afwachten of toch maar geen Cistron?

Voor de volledigheid, ik woon in Eindhoven 587 meter van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBLiMiTeD
  • Laatst online: 29-03-2008
Ik heb er alle vertrouwen in dat de probelemen die Cistron momenteel heeft snel opgelost zullen zij. Het betreft hier een provider met een hoop goede technische mensen in dienst.

Exploring the limits of current technologies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52759

lo,
Tot welke afstand je MAXX abbo kan krijgen? - Ik woon @ 3500m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Anoniem: 52759 schreef op 29 oktober 2002 @ 18:51:
lo,
Tot welke afstand je MAXX abbo kan krijgen? - Ik woon @ 3500m.
Dan is een 512 abo Maxximaal denk ik. Mxstream levert niet aan jou denk ik.
Verder ervaar ik weinig problemen met Cistron, aangezien ik op de nieuwe "redbus" zit. Permanent 750 kb/s met dew Vigor 2600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30240

Dit ligt niet aan Cistron hoor.
Maar aan BBned!!
Ik zit bij Eweka en ondervind daar dezelfde probs als jullie. :'( :'(

Het schijnt dat ze de grootste probs nu opgelost hebben ( Bij Eweka iig) maar tis nog ff w88 voordat de snelheid weer optimaal is....... >:)

Defcon 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Voor de compleetheid even het hele bericht (:P)
In samenwerking met de fabrikant van onze BRAS (redback) gaan we morgen
allereerst een pleister op de wonde plakken: Er komt een tweede chassis
waarmee we effectief de problemen zouden moeten oplossen. Omdat
deze "oplossing" niet schaalbaar blijkt te zijn gaan we de week erna
samen met redback kijken naar een definitieve oplossing.

Dientengevolge zal morgen middag/avond 1 van de fibers van bbned
tijdelijk even niet meer werken. De klanten op die betreffende fiber
zullen dat ervaren als het totaal verliezen van hun verbinding.
Die fiber zal in een tweede chassis gaan waarna de packetloss niet meer
zou mogen optreden. Doordat het tweede chassis nog geconfigureerd zal
moeten worden kan de onderbreking even duren. We proberen uiteraard
de onderbreking zo kort mogelijk te houden.
Danny ter Haar poste dat dus...

Nah hopelijk is het iig een goed lapmiddel en kunnen ze een definitieve oplossing fixen :)
(ik heb er zelf gelukkig niet heel erg veel last van gehad, maar toch, genoeg om nu weer een volle 2-8mbit/512kbit lijn te willen ;)).

(en ik denk niet dat Eweka dezelfde problemen heeft, iig, dat zou wel heel toevallig zijn, aangezien dit een probleem is in de apparatuur van Cistron en niet van bbned. Dus als ze dan hetzelfde probleem hebben is dat wel heel erg toeval :))

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23036

hmm... klote al die probs bij cistron. Ik merk al dat ze daar met hele andere zaken druk zijn dan nieuwe aanmeldingen (en terecht, huidige klanten gaan voor). Vandaag ben ik in het trackingscherm van stap 3 naar stap 2 gezakt :?

Dat wordt nog iets langer chello-en i.p.v. Maxx-en ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Anoniem: 23036 schreef op 29 oktober 2002 @ 20:44:
Vandaag ben ik in het trackingscherm van stap 3 naar stap 2 gezakt :?
Ze zijn met dat status script bezig.
Er zijn idd wat mensen gezakt van 3 naar 2, maar dat is nog een bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

o.a. in cistron.broadband met als titel "EN is t gelukt met t versturen van de aanmeldingen..." (maar er zijn er meer, maar ik heb geen zin om verder te kijken :P). Zakken in status is wel heel dwaas :P maar er zijn problemen met de aanmeldingsprocedure tussen cistron en bbned... wet van murphy rings a bell? morgen zal de newsserver er wel uit knallen :X :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Even een kickje voor de volledigheid: snelheidsproblemen lijken weer opgelost, snelheden zijn weer als vanouds, iedereen blij, en de Cistron dudes zijn een keer op tijd thuis :P
En als t meezit gaan de aanvragen nu ook weer goed :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67587

Heren, tis allemaal te lekker om waar te zijn...cistron is idd snel, en tot nu toe (3 maanden) nooit last gehad van downtime (behalve dan mijn eigen 8)7 schuld) Alleen de nieuwsservers zijn ultra-bagger...(tenminste als je binairies wil downen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cistron haalt idd weer lekkere snelheden...downloaden gaat als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
na wat rundsnuffelen bij www.routershop.nl en www.cistron.nl en www.bbnet.nl
hier een kleine opsomming van analoge ADSL modems die blijkbaar geschikt zijn:

+ Allied Data Copperjet 810
+ Draytek Vigor2600 ADSL modem router over PSTN
+ E-tech ADSL PCI Card 8Mbps
+ E-Tech ADSL modem Router + 4 poorts Switch
+ Lucent Cellpipe 20A-GX
+ Zyxel Prestige 642R-11 ( voor ENET ENCAP mode )
+ Zyxel Prestige 650R ADSL modem router
+ Alcatel SpeedTouch 510 ADSL modem router
+ Alcatel SpeedTouch 510 v4 ADSL modem router
+ Alcatel SpeedTouch 570 R2 ADSL modem router wireless
+ Alcatel SpeedTouch 610 ADSL modem VPN router

budget +/- 200 euro en voorkeur gaat uit naar een ethernet versie, beste keuze ?
+ SMC Barricade

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Anoniem: 67587 schreef op 31 oktober 2002 @ 21:43:
Heren, tis allemaal te lekker om waar te zijn...cistron is idd snel, en tot nu toe (3 maanden) nooit last gehad van downtime (behalve dan mijn eigen 8)7 schuld) Alleen de nieuwsservers zijn ultra-bagger...(tenminste als je binairies wil downen).
news3.cistron.nl
tis beter dan news2 maar nog steeds geen superserver of zo. Maar ja er is nog weleens net een filmpje te downloaden voordat ie verdwijnt ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54191

ik zit nu in status 3 van de aanvraag , iemand enig idee op welke wachttijd ik nog moet rekenen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69726

Zit nu ook in status 3, heb het al 5 weken geleden aangevraagd, eerst 2 weken in status 2, en nu al 3 weken in status 3, gaat niet echt snel zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
17 sept. Cistron Maxx aangevraagd.

Eerste reden dat het niet lukte om me aanvraag aan te sluiten: BBned systeem in amsterdam centrum kon geen nieuwe klanten meer connecten met linesharing. Hun systeem zat blijkbaar vol, dit zou een "aantal" weken duren.

Die zijn onderhand wel voorbij en nu krijgen we probleem nr 2 waarom er nog steeds geen reed gebeurd met mijn aanvraag: BBned heeft een firewall probleem waardoor nieuwe aanvragen er niet meer doorkomen. "Bbned
hoopt de problemen volgende week opgelost te hebben, en derhalve hopen wij
volgende week uw aanvraag te kunnen plaatsen bij bbned."

Lijkt het maar zo of heeft BBned hele andere problemen en verzinnen ze elke week een andere omdat het eigenlijke probleem veels te lomp is om naar buiten te brengen??!

Ik zit btw nog steeds op stap 1 (terug van 3 2 weken geleden). Hoe kan het nou dat het tracking systeem niet werkt? Zoiets simpels niet werken? Ok, ik heb me informatie natuurlijk al ingevuld dus hoor eigenlijk op stap 3 ofzo maar veel maakt dat ook niet uit, de aanvraag ligt nog steeds op de desk van Cistron te wachten totdat BBned *eindelijk* een keertje hun zaken weer op orde hebben.

Jammer dat BBned de enige is die 8mbit adsl levert. Blij dat ik ook chello heb aangevraagd anders zat ik nu nog steeds op een 56k. Chello was btw, binnen 7 dagen aangesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ADSL duurt altijd langer, en helemaal als het geen-KPNadsl is...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hecht geen waarde aan die tracker.

Ik zat nog op stap 4 (portering) en ik was al met 800 kb/sec mn MSDN site aan het leegplukken.

Het systeem updated zichzelf uit de database van BBNet.

Ik zie het zo: KPN is brak omdat ze een lijn moeten overgeven aan BBNet. Dat duurde bij mij 3.5 week.

Aan Cistron heeft het bij mij nooit aan gelegen..altijd keurig snel antwoord en die jongens leven voor de zaak krijg ik steeds meer het idee.

Wacht rustig af. Als de KPN mee zou werken dan was je in no-time aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik ben ook wel te spreken over de service van Cistron, altijd netjes te woord gestaan, maar uiteindelijk gebeurt er niet wat er moet gebeuren. Nu doet mijn verbinding het gelukkig, maar ik heb nog altijd niet de juiste faktuur ontvangen en de 8Mbit di nu op mijn modem staat is nog steeds geen 1Mbit. Telkens zeggen ze dat ze alles zullen regelen, maar inmiddels is het nog niet in orde. Ik wacht nog wel ff af en dan klim ik wel weer in de telefoon. Dan word ik vast wel weer goed te woord gestaan, maar......anyway.....ik kan lekker internetten, maar ik blijf het slordig vinden van Cistron dat de boel niet gewoon netjes wordt afgehandeld.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste