wat had je der net nou nog meer bijstaan, wilde t nog ffies lezen want je had wel gelijk geloof ik...quote:
stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl
GoT Index » Audio en HiFi » How 2 become an LJ.....?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]wat had je der net nou nog meer bijstaan, wilde t nog ffies lezen want je had wel gelijk geloof ik...quote:Op vrijdag 04 januari 2002 14:03 schreef researcher het volgende:
[..]
moet je even op inet zoeken daar staat genoeg aan dat soort dingen ik heb ze ook wel eens gemaakt voor anderen gewoon om te proberen.
quote:Op zaterdag 05 januari 2002 02:17 schreef MR_WAZOO het volgende:
het lastige van licht zijn 2 dingen
ontwerp en realisatie
onderhoud en programeren
dat zijn de 2 groepen die je hebt, als t eenmaal draait heb je er geen omkijken meer naar das t leuke...
dan kan je gewoon een knoppenschuiver erachter zetten
quote:Op zaterdag 05 januari 2002 03:37 schreef Jag het volgende:
[..]
Nou licht (ow wat flauw) er maar net wat diegene aan het doen is. Bij een theater voorstelling standen doordrukken is niet echt heel moeilijk (ook niet heel makkelijk ofzo), en dat is het echt puur uitvoerend werk (gewoon cue's volgen). Maar als je het licht bedient bij een of ander discoachtig iets, heb je zelf wel inbreng. Alhoewel het belangrijkste werk toch het lichtontwerp en het programmeren is.
Wat betreft DMX, een korte uitleg is dat je met DMX maximaal 512 adressen hebt (per lijn) en dat je aan elk adres een waarde toekent. Een dimmer krijgt een DMX adres, en luistert daarmee naar de waarde die aan zijn adres wordt toegekend door de DMX tafel. Bij bewegend licht staat de waarde niet voor een dimmerpercentage maar voor een bepaalde parameter zoals bijvoorbeeld hoever de shutter open moet, of de stand van het gobowiel. Zo heeft een cyber geloof ik 21 parameters, en dus ook 21 DMX adressen.
Wat betreft het LJ worden, dat wordt je niet zomaar. Je kan jezelf wel met je eigen licht meeverhuren, maar dan moet je wel heel veel geld hebben om een DMX tafel, dimmers en lampen te kopen. En wappers zijn al helemaal prijzig, een beetje wapper kost meer dan 10K. En goede DMX tafel is ook onbetaalbaar (15K minimaal).
Chill... neem een biertje ofzo
quote:Op zaterdag 05 januari 2002 13:22 schreef DJ-Jumbo het volgende:
ej gasten ik word bang van jullie
allemaal moeilijke taal enzow...
najah ik gah vanavond/vanacht wel ff de url's bekijken
enzow...
maaruh...
ik zat meer te kijken naar en paar PAR36 spot's
en dat te gooien op een soort van 'lichtorgel' ofzow
ik had geen idee dat het allemaal zo uitgebreid zou worden
(PAR36 omdat ik niet de hele wijk hoef te verlichten)
maar zijn er nou ook nog dingen als uhm... "betere merken"
als ik zo'n setje van 4 par spot's op me kamerTJE wil hebben? zoeits als bij geluid JBL A&H technic's dateq enzo
en het soort lamp was geen halogeen maar als ik heb ook gehoort dat je beter 24v lampen kan hebben dan 230v ?
en ik heb ook wel eens gehoort van zelfkoelende spot's
ik heb vaak genoeg die lampiez hierzo (gewone spot's op een zwak lichtorgel) de boel in de fik steken als je er wat tegen aanhoud
en dimmerpack's? moet dat echt of is dat gewoon leuk ofzow?
of kan ik er een dimmerpack tussen zetten zodat ik PAR64 kan nemen en niet zo giga veel licht opbrengst heb of is dat gewoon overdreven?
najah weer een hoop vragen sorry
thnx alvast!
*Dwergpop rulez!!
Geloof me, er is echt een scheiding tussen lichtontwerp en de lichttechnici die bouwen en draaien. En wat je zegt over dat het meer is dan knoppen drukken, dat is gewoon niet zo. Want het is letterlijk alleen maar standen door drukken. Bij een beetje voorstelling heb je er een stuk of 150 ofzo, en die druk je op het juiste moment door (en dat staat dan in je script). Niet dat dat heel makkelijk is, want je moet ook weten wat je moet doen als het fout gaat enzo.quote:
ik heb zelf een wat andere mening over verlichting etc
bijvoorbeeld het LJ worden, een echt goede LJ, of beter gezegd Lichttechnicus is zelf de ontwerper van de installatie die hij / zij gebruikt tijdens een voorstelling in een theater / discotheek / popconcert
een LJ moet meer doen dan zomaar wat knopjes drukken, je kan zo erg de sfeer verpesten door bij een duister stuk muziek plotseling een strobo aan te zetten of juist tijdens een theatervoorstelling tijdens "een mooie zomerdag" plotseling een rookmachine te gebruiken, ik zeg niet dat het moeilijk is, maar er is zoveel meer dan gewoon een lichttechnicus zijn die knoppen schuift
quote:Op zaterdag 05 januari 2002 16:09 schreef Techieguy het volgende:
En die DMX - PC is volgens mij wel leuk voor de kleine dingen, maar je kan er wat weinig scans op kwijt... En ik zou m dan in een andere kist willen hebben denk ik....
quote:Op zaterdag 05 januari 2002 16:30 schreef Jag het volgende:
[..]
Geloof me, er is echt een scheiding tussen lichtontwerp en de lichttechnici die bouwen en draaien. En wat je zegt over dat het meer is dan knoppen drukken, dat is gewoon niet zo. Want het is letterlijk alleen maar standen door drukken. Bij een beetje voorstelling heb je er een stuk of 150 ofzo, en die druk je op het juiste moment door (en dat staat dan in je script). Niet dat dat heel makkelijk is, want je moet ook weten wat je moet doen als het fout gaat enzo.
quote:Op zaterdag 05 januari 2002 16:42 schreef MR_WAZOO het volgende:
[..]
over het algemeen is de ontwerper van een lichtshow ook de gebruiker ofwel lichtjockey op een groot feest...

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel.
PHAT!quote:Op zaterdag 05 januari 2002 19:44 schreef Obi het volgende:
Heb nog een paar pics gevonden:
Een wat kleiner apparaatje die in de Twix Talentroom stond (kinderspeelgoed):
[afbeelding]
En nog vier plaatjes van de light-control op Sensation 2000 (de eerste):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel.
GoT Index » Audio en HiFi » How 2 become an LJ.....?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea