Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 00:28 schreef DGO het volgende:

Hoeveel tijd zou je nodig hebben om lekker te kunnen draaien als je uitsluitend CD draait? (dus ervan uitgaande dat de basistechnieken al onder de knie zijn?)

hangt ervanaf, dat je basistechnieken al goed zijn (de principes van het gelijk trekken etc.) hoef je dat iig niet meer te leren, dus het enige is het omgaan met het vinyl

en dat is voor iedereen weer verschillend, et is niet meer knopjes pielen maar rekening houden met hoeveel kracht je gebruikt op het vinyl, voorzichtig omgaan met de naald enzo
er komt gewoon veel meer gevoel bij kijken, dus enige motorische souplesse (wat een woord) zou wel handig zijn

et kan dus een dag zijn, maar ook een maand, et is iig sneller 'overstappen' dan dat je helemaal compleet vanaf het begin werkt

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

ej hoe staat het nou met die HD?
(ik ben volgens mij niet de enige die het nu allemaal een beetje _te_ lang vind duren met die gasten die het nou nog niet hebben overgemaakt?????)

geef is ff de status hoe ver het allemaal is mries :)

Chill... neem een biertje ofzo

ik ben nu ff de sets van dj presto en DGO aan 't downen,onder het eten luisteren, en dan zal ik wel een reviewtje hier neergooien

tracklist van presto ziet er trouwens zeeeeer goed uit!

01 Galleon - So I Begin [extended mix]
02 Jon Cutler Feat. E-Man - It's Yours [original distant music mix] lekkerrrrrr
03 Le Vibe Feat. Evelyn Thomas - High Energy [nbg club mix]
04 Supafly Erotic - We Can Funk Until
05 Soul Providers Present L'Enfant D'Amour - Deep Inside Your Love [original vocal mix] ook erg fijn
06 X-Press 2 - Lazy [full length version] geweldige productie, vocals van de zanger van de talking heads
07 Discovery - Missing [mac zimms remix]
08 Db Boulevard - Point Of View [original] wie kent 'm inmiddels niet?
09 The Ones - Flawless [phunk investigation vocal mix] ken deze mix niet, maar phunk investigation is echt 100% mijn stijl, en 't nummer is ook gaaf
10 Jamiroquai - Love Foolosophy [knee deep's re-edit] weeeee
11 Stella Browne - Never Knew Love [original mix] ook geweldig
12 Daniel Bedingfield - Gotta Get Thru This [stella browne vocal mix] inmiddels in nederland ook wel bekend ja
13 Roger Sanchez - You Can't Change Me [harry 'choo choo' romero club mix] hmmmmm fijn
14 Pound Boys - K Pasa [ag extended edit mix]
15 Mark Picchiotti Presents Basstoy Feat. Dana - Runnin' [vocal mix] beetje andere stijl ineens, maar ook een lekker nummer
16 Southsugar - Sugar (Oh Sheila) [2 phunky people remix]

trebla, als je dit leest: deze MOET je downloaden!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Ik gebuik trouwens wél de start / stop knoppen op mijn TT's. Ik heb namelijk als ik de nieuwe plaat netjes gepiched heb (meestal toch al ver voor het einde van de spelende plaat) geen zin om de plaat de hele tijd vast te houden op een punt. En zomaar laten spelen vind ik ook een beetje doelloos. Dus dan cue ik hem gewoon goed en zet ik de platter stop. Vlak voordat ik hem erin wil gooien, hou ik dan de plaat vast en zet ik vervolgens de motor weer aan.

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

relentless groovelocks
Reg. datum: 06 augustus 1999

nu je het zegt, dat doe ik ook ja :) maar niet zo vaak. Meestal laat ik hem gewoon lekker meedraaien, en hele kleine afwijkingen in snelheid hoor je na verloop van tijd. Als de snelheid tenminste constant blijft, heb wel genoeg platen die dat niet zijn :)

automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul

quote:
Op dinsdag 09 april 2002 00:01 schreef Ener-G het volgende:

[..]

:D

op een Technics is ie binnen een kwartmaat opgestart
hangt van de torque af

dankzij de magnetische rem staat ie ook weer in een kwart seconde stil

hopeloos traag in vergelijking met cd's dus...

MAAARRRR zoiets gebruik je natuurlijk NOOIT om een plaat in op te starten... dat is totaal niet te vergelijken met het draaien met cd's

waar cd's op de meeste modellen gewoon op knopjes drukken is, kan je met vinyl de muziek als het ware met je handen direct manipuleren

bij vinyl heb je simpelweg het voordeel dat je met de hand de plaat stilhoudt, en de plaat 'erin' kan gooien terwijl de platter al draait, en dit heeft zelfs de groener dan groen beginner na een uurtje proberen wel onder de knie... (hence the name 'slipmat')

Mijn TT start lekker veel sneller op dan een technics en hij remt ook veel sneller of langzamer als ik dat wil. Lekker PUH.

Owke nu ff serieus -> Dat is dus de reden waarom ik met vinyl draai -> Ik ben gewoon een enorme sukkel die niet kan draaien als ik niet kan afremmen met me fikken. Tsja handen heb je niet voor jan met die hele korte achternaam gehad van onze lieve heer :)

Ik heb het nu een paar keer geprobeerd om 2Step te draaien met cd spelers maar no way dat ik het voor elkaar krijg. Tot die tijd blijf ik maar gewoon een ouderwetse l*l met draaitafels (en ik ben pas 21 ;) )

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Prefers Audiotrak

Reind: Ik ben pas een jaar of negen ouder en kan het wel....

Kom maar een keer les nemen! :D

Maar je moet het wel heel erg graag willen he?

Soul in the music
Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
Op dinsdag 09 april 2002 12:10 schreef Flat© het volgende:

Flat©: Zeker lekkere nummers man, heb er zelf ook een paar van :P

Ik zal hem vanavond even binnenhalen ;)

Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House

quote:
ik ben nu ff de sets van dj presto en DGO aan 't downen,onder het eten luisteren, en dan zal ik wel een reviewtje hier neergooien

[...]

Hmm ben benieuwd wat je (en de rest ;)) ervan vindt.....
Ik zal zodra ik weer thuis ben playlist van de set RGB posten..

/***/ DGO baalt ervan dat hij geen bandbreedte heeft om sets te downloaden :( /***/

quote:
Op woensdag 10 april 2002 00:49 schreef Mries! het volgende:
nu je het zegt, dat doe ik ook ja :) maar niet zo vaak. Meestal laat ik hem gewoon lekker meedraaien, en hele kleine afwijkingen in snelheid hoor je na verloop van tijd.
Dit doe ik idd ook nog wel is, dan hoor je na een 2 minuten toch nog een kleine afwijking. Kan je gelijk weer minuscuul corrigeren :)
quote:
Als de snelheid tenminste constant blijft, heb wel genoeg platen die dat niet zijn :)

Dat vind ik ZO irritant. Heb je net lekker een plaat gelijk gezet, wil je hem inmixen, klopt er na 10 seconden al geen hout meer van. Dan vraag ik me af en toe echt af of het nou aan mijn kunsten ligt of aan die plaat ;)

... Ik ga altijd maar uit van het 2e :P

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
Op maandag 08 april 2002 17:21 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

* DJ-Jumbo slaps DJT around a bit with a large trout
outland rulez big time (als je weet wat je wilt hebben ;))

Tegenwoordig wel ja..heb ik gehoord. 'Vroeger' moest je bijna op je knieën om een plaat te MOGEN luisteren. Gelukkig zit er nu een andere eigenaar in (Rhythm Import Den Haag RULES!).

Als ik ook eens een setje wil uploaden, waar doe ik dat dan?

quote:
Op donderdag 21 maart 2002 08:12 schreef Mries! het volgende:
ja mag hem uploaden naar m'n FTP,

IP 130.89.163.64
Login djsets
PAsswd Xone:62
alleen de vraag is oftie er nog opkan :D :P

Chill... neem een biertje ofzo

quote:
Op woensdag 10 april 2002 12:34 schreef Six4Eight het volgende:

Dat vind ik ZO irritant. Heb je net lekker een plaat gelijk gezet, wil je hem inmixen, klopt er na 10 seconden al geen hout meer van. Dan vraag ik me af en toe echt af of het nou aan mijn kunsten ligt of aan die plaat ;)

... Ik ga altijd maar uit van het 2e :P

Ik heb vaak het idee, dat een plaat die naar zijn einde (steeds dichter naar het midden) loopt, wat sneller gaat qua tempo. Ik maak het vaak mee, wanneer ik een tweede plaat op snelheid zet terwijl de eerste nog maar net begonnen is, dan is het tempo tijdens het inmixen (op het einde van de eerste) te laag.

Overigens zijn er ook platen die duidelijke tempoverschillen tijdens het nummer laten horen. Goed voorbeeld: Size 9 - I am Ready, schilt een flink aantal bpm. Er zijn ook nummers die af en toe een steekje laten vallen in de maat (en dan bedoel ik niet dat ie overslaat door een kras). Voorbeeld: een vriend van mij vroeg of ik eens een mix wou maken tussen DHS - House Of God en Black Legend - Don't You See... Dus ik ga aan de gang, zet mijn platen op scherp en begin met het mixen. De platen lopen continu synchroon, tot dat Black Legend een steekje laat vallen na een "climax" zonder bass. Toen klopte het niet meer :(

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

In Progress
Reg. datum: 07 augustus 2001

quote:

01 Galleon - So I Begin [extended mix]
02 Jon Cutler Feat. E-Man - It's Yours [original distant music mix] lekkerrrrrr
03 Le Vibe Feat. Evelyn Thomas - High Energy [nbg club mix]
04 Supafly Erotic - We Can Funk Until
05 Soul Providers Present L'Enfant D'Amour - Deep Inside Your Love [original vocal mix] ook erg fijn
06 X-Press 2 - Lazy [full length version] geweldige productie, vocals van de zanger van de talking heads
07 Discovery - Missing [mac zimms remix]
08 Db Boulevard - Point Of View [original] wie kent 'm inmiddels niet?
09 The Ones - Flawless [phunk investigation vocal mix] ken deze mix niet, maar phunk investigation is echt 100% mijn stijl, en 't nummer is ook gaaf
10 Jamiroquai - Love Foolosophy [knee deep's re-edit] weeeee
11 Stella Browne - Never Knew Love [original mix] ook geweldig
12 Daniel Bedingfield - Gotta Get Thru This [stella browne vocal mix] inmiddels in nederland ook wel bekend ja
13 Roger Sanchez - You Can't Change Me [harry 'choo choo' romero club mix] hmmmmm fijn
14 Pound Boys - K Pasa [ag extended edit mix]
15 Mark Picchiotti Presents Basstoy Feat. Dana - Runnin' [vocal mix] beetje andere stijl ineens, maar ook een lekker nummer
16 Southsugar - Sugar (Oh Sheila) [2 phunky people remix]

Thanks for your reply :)

2x Technics M3D + ortofoon concorde pro's, Pioneer DJM 500, Sony MDR V700dj

quote:
Op woensdag 10 april 2002 06:17 schreef MisterDon het volgende:
Reind: Ik ben pas een jaar of negen ouder en kan het wel....

Kom maar een keer les nemen! :D

Maar je moet het wel heel erg graag willen he?

Bereid je maar vast voor op een lange dag dan ;)

Ow en iedereen vol lof over de set van Presto -> Ik heb um ook beluisterd en zo super bijzonder vind ik um niet -> Hij is owke maar een beetje eentonig -> Ik weet niet helemaal wat precies maar de mix heeft het niet helemaal zeg maar.

Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat ie mooiere overgangen dan mij gebruikt/maakt maarja daar draait het niet altijd om hé
Dat heb ik vorige week wel gemerkt -> Ik moest op een feest draaien en ik stond me toch een partij aan te kloten dat was gewoon te gek voor woorden (er liepen teveel meisjes met diesel heupspijkerbroekjes - naveltruitjes en mooie blonde krullen ;) ) maar ondanks dat ik klote stond te mixen ging het complete zooitje uit z'n dak -> Tsja goede platen maken een hoop goed. :)

You fool of a Took!

Hm ja, maakt meestal idd niet zo heel veel uit hoe je overgangen zijn, ligt er heel erg aan waar je draait. Kijk als jij op Innercity (om maar is wat te noemen) draait, moeten en de overgangen en de muziekkeus goed zijn.
Ik had gister gala-feest met drive-in ergens in Nijmegen in de buurt (Grave om precies te zijn) ik woon zelf in A'foort en drive-in was ook uit A'foort (Atlantic-productions) en het was helemaal bout.
De ene overgang was zelfs met stiltes erin, dus kanaal 1 uitfaden, 1 seconde stil, kanaal 2 infaden, dat slaat helemaal nergens op vind ik dan. De andere overgangen waren naadloos en volgens paar vrienden van me en ook volgens mijzelf, gewoon voorgemixt op de pc en dan afgespeeld, kijk dan is het niet zo moeilijk natuurlijk.Maar er was bier voor 1 euro 30 te krijgen en best veel mensen waren aardig ver heen, en de muziek die ze draaiden was lekker dansbaar, dus toch nog een leuke avond gehad. Ofwel:het ligt puur aan het feest waarje draait en of je dan naadloze overgangen moet laten horen.
P.s. Heb ff met een leraar over gehad, ik mag die drive-in wegkicken en zelf stuff gaan huren en draaien op school :-)
Eerste grote feest (400 + man)!!!

Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S

relentless groovelocks

ftp gaat ff down voor onderhoud (sorry trebla :))

quote:
Op donderdag 11 april 2002 10:43 schreef mark_dabomb het volgende:
Hm ja, maakt meestal idd niet zo heel veel uit hoe je overgangen zijn, ligt er heel erg aan waar je draait. Kijk als jij op Innercity (om maar is wat te noemen) draait, moeten en de overgangen en de muziekkeus goed zijn.
Ik had gister gala-feest met drive-in ergens in Nijmegen in de buurt (Grave om precies te zijn) ik woon zelf in A'foort en drive-in was ook uit A'foort (Atlantic-productions) en het was helemaal bout.
De ene overgang was zelfs met stiltes erin, dus kanaal 1 uitfaden, 1 seconde stil, kanaal 2 infaden, dat slaat helemaal nergens op vind ik dan. De andere overgangen waren naadloos en volgens paar vrienden van me en ook volgens mijzelf, gewoon voorgemixt op de pc en dan afgespeeld, kijk dan is het niet zo moeilijk natuurlijk.Maar er was bier voor 1 euro 30 te krijgen en best veel mensen waren aardig ver heen, en de muziek die ze draaiden was lekker dansbaar, dus toch nog een leuke avond gehad. Ofwel:het ligt puur aan het feest waarje draait en of je dan naadloze overgangen moet laten horen.
P.s. Heb ff met een leraar over gehad, ik mag die drive-in wegkicken en zelf stuff gaan huren en draaien op school :-)
Eerste grote feest (400 + man)!!!

Ach ik heb sommige dj's op Innercity ook wel wat gruwelijke fouten horen maken hoor :)

Maar neem nou Groovemaster Johnsen -> Geen uitermate goed iemand qua mixtechniek maar wel iemand die over de goede platen beschikt :) met als gevolg dat iedereen toch uit z'n dak gaat. 2Step is sowieso toch bijna niet naadloos te mixen dus die mazzel heeft ie al :)
Zelfs artful dodger maakt zo z'n foutjes tijdens een set :)

relentless groovelocks

server is weer up to date, 1.7 gig vrij, dus kom maar weer met je deuntjes.

You fool of a Took!

quote:
Op donderdag 11 april 2002 12:11 schreef Reind het volgende:

[..]

Ach ik heb sommige dj's op Innercity ook wel wat gruwelijke fouten horen maken hoor :)

Maar neem nou Groovemaster Johnsen -> Geen uitermate goed iemand qua mixtechniek maar wel iemand die over de goede platen beschikt :) met als gevolg dat iedereen toch uit z'n dak gaat. 2Step is sowieso toch bijna niet naadloos te mixen dus die mazzel heeft ie al :)
Zelfs artful dodger maakt zo z'n foutjes tijdens een set :)
Ik noemde Innercity ook gewoon even als voorbeeld, en wat ik zeg is dus de platenkeus vaak het meest belangrijk.

Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S

quote:
Op donderdag 11 april 2002 12:16 schreef Mries! het volgende:
server is weer up to date, 1.7 gig vrij, dus kom maar weer met je deuntjes.

yay :)

vanmiddag maar ff een zomers getint techhouse/techno setje voorelkaar proberen te boksen

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Hey,

Ik ben nu al redelijk ver met me werkstuk alleen moet nog 2 vrage beantwoorden :)

kan iemand die me ff voorzegge >:)

Hoe gaat een DJ te werk?

Maken alle DJs hun eigen nummers?

FPN Assurantiën tussenpersoon Zoetermeer - www.fpnassurantien.nl

relentless groovelocks

nee niet alle dj's maken hun eigen nummers, en wat bedoel je met hoe gaan ze te werk? de techniek zelf, of wat er om heen komt kijken enzo?

Moewhaa.. vaak maken dj's alleen maar een remixje..

FPN Assurantiën tussenpersoon Zoetermeer - www.fpnassurantien.nl

quote:
Op donderdag 11 april 2002 15:07 schreef AMDFreak het volgende:
Hey,

Ik ben nu al redelijk ver met me werkstuk alleen moet nog 2 vrage beantwoorden :)

kan iemand die me ff voorzegge >:)

Hoe gaat een DJ te werk?

Maken alle DJs hun eigen nummers?
meen je beide vragen serieus? (ivm je >:) -smiley)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws