http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
How to become a Dj... deel II
Pagina: 1 2 3 4 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 last
Nieuw TopicReg. datum: 22 maart 2001
Mr Don bijv... hoe belangrijk is de pitchbend. Die cmx3000 leek me wel wat tot ik de specs ging bekijken. Geen pitchbend. Tja, is dat een ramp?
Frustraties? Muziekmaken is beter dan schoppen :)
quote:Op maandag 08 april 2002 00:04 schreef dopy het volgende:
Aan alle ceedeediesjees![]()
Mr Don bijv... hoe belangrijk is de pitchbend. Die cmx3000 leek me wel wat tot ik de specs ging bekijken. Geen pitchbend. Tja, is dat een ramp?
lijkt me van wel aangezien je niet zomaar eventjes met je vingers de cd kan 'bijsturen'
maar een echte ramp is het niet, als je jezelf aanleert om gewoon met de pitch fader te 'benden'
doe ik zelf ook, zowel met vinyl als cd
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:Op maandag 08 april 2002 00:04 schreef dopy het volgende:
Aan alle ceedeediesjees![]()
Okee.... In tijden van niet 24/7 on line doordat ik door Chello heel hard genaaid ben en daar nu af lig en duur moet inbellen (dus daarom ben ik hier nu zo zelden) geef ik antwoord op een aan mij gerichte vraag.
Als je op je CD speler geen pitch bend hebt kun je er vrijwel niks mee; bij een plaat kun je die handmatig manipuleren, bij een CVD speler ben je afhankelijk van wat je met de pitch bend knoppen of met de jog shuttle kunt doen. Heb je die niet, dan krijg je twee platen heel moeilijk synchroon. Aan een speler zonder die functie zou ik dus nevernooit beginnen want het gaat je binnen no-time irriteren.
Spelers met pitchbend hoeven helemaal geen vermogen te kosten, maar zorg ervoor dat het er op zit.
Liever een speler met gebrekkige snelstart dan zonder pitchbend.
Duidelijk genoeg?
Niet aan beginnen dus.
quote:Op maandag 08 april 2002 03:06 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Liever een speler met gebrekkige snelstart dan zonder pitchbend.
Duidelijk genoeg?
Niet aan beginnen dus.
I second that. Heb een tijdje met een Numark CDN 22 gedraaid, waarvan de snelstart niet écht snel start
Maar anyway, als je daar aan gewend bent (duurt heel eventjes) heb je totaal geen last meer met draaien. Pitch bend is 10.000 keer belanrijker dan wel of geen instant start.
M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP
ik laat ze meestal de hele set gewoon doordraaien
(af en toe als ik de plaat achterstevoren afspeel gebruik ik het)
maar verder niet echt... bij jullie?
Chill... neem een biertje ofzo
bij de cmx3000 kan je benden door aan het wieltje draaien neem ik aan?!
automatic pushbutton remote control synthetic genetics command your soul
Alleen de leuke R&B/HipHop/2Step effecten door de plaat te laten stoppen, voordat je cross-fade.
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
quote:Op maandag 08 april 2002 10:55 schreef DJ-Jumbo het volgende:
wie gebruikt eigenlijk snelstart op ze TT's ?
mja soms wel om een plaat stil te gooien als ik em eruit gooi, met de schuif nog open
ook als ik een plaat al scherp heb gezet en de plaat die opstaat wil ik nog langer door laten draaien, dan zet ik em gewoon ff stil met de plaat alvast op de platter
voor de rest let ik er niet zo op eigenlijk, soms laat ik ze doordraaien en soms niet
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Je moet het gewoon doen....
Koop een simpel mixer en 2 cd players (of draaitafels
Nordrassil: Level 70: PeterPrik (rogue) / Deschain (warlock) / SquidWardy (resto shaman)
Erhh, door die aanwijzingen hier kan je wel voorkomen dat je zelf een paar keer het spreekwoordelijke wiel opnieuw moet uitvinden, terwijl tips en suggesties hier ervoor kunnen zorgen dat je vanaf het begin al meteen de juiste keuzes maakt in plaats van er maar achter te moeten komen of die (ik noem maar even wat) koptelefoon wel iets is wat je bevalt.quote:Op maandag 08 april 2002 11:46 schreef crashoverride het volgende:
Uhm... ik wil nie vervelend zijn, maar ik draai al zo'n beetje 5 jaar en there is no way dat je d.m.v een paar aanwijzingen hier leert draaien.
Koop een simpel mixer en 2 cd players (of draaitafels) en begin te experimenteren! Dan begin je vanzelf te horen wat wel of niet klinkt enz.
K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio
en giegie diagostieno in je sig.. do i need to say more ?quote:Op maandag 08 april 2002 11:46 schreef crashoverride het volgende:
Uhm... ik wil nie vervelend zijn, maar ik draai al zo'n beetje 5 jaar en there is no way dat je d.m.v een paar aanwijzingen hier leert draaien.
Koop een simpel mixer en 2 cd players (of draaitafels) en begin te experimenteren! Dan begin je vanzelf te horen wat wel of niet klinkt enz.
Reg. datum: 16 januari 2001
quote:Op zaterdag 06 april 2002 01:16 schreef Reind het volgende:
[..]
Bij mij is de schouderriem aan stront -> KUT tassen
Wow! Is er een beter merk dan UDG dan? DAT zou ik graag willen weten zeg! Moeten we nu allemaal een TECHNICS tas gaan kopen? Of zo een onwijze mooie met 'WORK' of 'FRESH FRUIT' erop? Of beter nog » 'OUTLAND RECORDS'!
Nee joh... Ik weet het nóg beter! We gaan met koffers slepen!
quote:Op maandag 08 april 2002 11:18 schreef Mries! oa het volgende:
bij de cmx3000 kan je benden door aan het wieltje draaien neem ik aan?!
Yupz. Waar je bij de CDJ-500 en de CDJ-100 een draaischijf bovenop de cd-speler hebt, is in de CMX-serie dat ding geïntegreerd in het display. Op de CDJ-1000 heeft de schijf 2 functies: bovenop werkt ie net alsof je op vinyl 'duwt' (voor cutten en backspinnen), en de rand is voor het pitchbenden.
En wat er beter werkt, knopjes of draaischijfjes, is een persoonlijke smaak.
My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
quote:Op maandag 08 april 2002 11:49 schreef JumpStart het volgende:
Erhh, door die aanwijzingen hier kan je wel voorkomen dat je zelf een paar keer het spreekwoordelijke wiel opnieuw moet uitvinden, terwijl tips en suggesties hier ervoor kunnen zorgen dat je vanaf het begin al meteen de juiste keuzes maakt in plaats van er maar achter te moeten komen of die (ik noem maar even wat) koptelefoon wel iets is wat je bevalt.
inderdaad, en er staan ook ongelofelijk veel nuttige tips in dit tipoc hoor! voor ervaren DJ's zijn die dingen vaak vanzelfsprekend, maar als je nog maar net bezig bent heb je er echt wel veel aan
en dan nog crashoverride, dit topic is veel meer dan alleen maar 'n guide om DJ te worden, 't is gewoon de algemene DJ-thead op GoT! en als 't je niet bevalt... tja je hoeft hier niet te komen en te posten hoor
trouwens, hoe zit 't met de HD? want ik vind 't nu toch serieus wel eens tijd worden...
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Nah dat van die schouderriem is me eigen schuld. Maarre mijn koffer heeft alles overleefd -> erop zitten en dan geduwd worden door een lege zaal. 1,5 meter naar beneden laten pleuren. Perongelukquote:Op maandag 08 april 2002 13:08 schreef DJT het volgende:
[..]
Wow! Is er een beter merk dan UDG dan? DAT zou ik graag willen weten zeg! Moeten we nu allemaal een TECHNICS tas gaan kopen? Of zo een onwijze mooie met 'WORK' of 'FRESH FRUIT' erop? Of beter nog » 'OUTLAND RECORDS'!
* DJ-Jumbo slaps DJT around a bit with a large troutquote:Op maandag 08 april 2002 13:08 schreef DJT het volgende:
[..]
'OUTLAND RECORDS'!
outland rulez big time (als je weet wat je wilt hebben
Chill... neem een biertje ofzo
quote:Op zondag 07 april 2002 22:39 schreef Reind het volgende:
[..]
Héhé eindelijk nog iemand met smaak
2Step/Garage underground hier in NL -> Nee niet echt maar bij de grote meigte slaat het nog niet echt aan -> Feesten worden er zat gegeven en goed bezocht -> Speedfreax - 2Stepz ahead enzovoort.
Tracklists e.d zul je inderdaad weinig vinden -> meeste producties zijn namelijk whitelabelen livesets zijn wel te vinden hoor -> Karl Tuff - Artful Dodger - MJ Cole (ff zoeken op Kazaa)
Op Groovemaster Johnsen wil je echt niet lijken hoor qua draaistijl -> Die draait namelijk nogal beroerd de laatste tijd en kan amper nog fatsoenlijk een plaat over mixen
Voor de goede platen ga je naar A'dam -> Dance Tracks - Soulfood - Killa Cutz (laatste verkoopt steeds minder 2Step) Dance Tracks is echt mijn favoriet -> Zit in de Nieuwe Nieuwstraat in Amsterdam net zoals die andere 2en bij Dance Tracks is echt altijd wel wat te vinden wat door de beugel kan.
Maaaaaaaaaaaaaaar in Londen vind je nog altijd de beste en nieuwste 2Step -> De wijk SOHO die barst van de platenzaken is echt de plek om wat goede platen te scoren. En aangezien een retourtje Londen tegenwoordig net zoveel kost als een retourtje met de trimn naar A'dam kun je net zo goed ff naar de UK toe
Vergis je trouwens niet in het draaien van 2Step -> Het is een heel anders iets dan het draaien van de "normale" house en aangezien je er bijna niet aan kan komen zul je er zeker garage bij moeten gaan draaien om een beetje een leuke set neer te kunnen zetten -> De meeste mensen trekken ook geen 2 uur 2Step By the way
Veel plezier ermee en als je wat wilt weten hoor ik het wel
Naar amsterdam om platen te gaan halen >> ik was er al bang voor. Maakt verder niet uit alleen ik woon in omgeving Oss. En in combinatie met mn werk / school is eindhoven net te doen. In eindhoven hebben ze alleen bij rare records fatsoenlijke muziek en een beetje 2-step / garage etc. Verder is het niet veel in eindhoven >> Midtown zuigt gruwelijk (door zowel het personeel als die baggertafels die er staan + k*thoofdtelefoons) en bij Freaky hebben ze veel te veel commerciele muziek.
Trouwens UK garage vind ik minstens net zo goed als 2-step hoor... Heb je verder nog wat producernamen cq platentips ??
Nummers die ik bijvoorbeeld zeer goed vind :
Daniel Bedingfield - Gotta get thru this (( Intussen ook al een tijdje commercieel ))
Azzido Da Bass ft. Roland Clark - Speed (can you feel it ?) blowfelt dub (disc 3 of 3)
Azzido Da Bass - Doomsnight
2x Technics M3D + ortofoon concorde pro's, Pioneer DJM 500, Sony MDR V700dj
Reg. datum: 06 maart 2002
quote:Op maandag 08 april 2002 10:55 schreef DJ-Jumbo het volgende:
wie gebruikt eigenlijk snelstart op ze TT's ?
Hoe snel is snelstart eigenlijk ni dit geval op een TT vergeleken met CD?
Mries heb je mijn mail+cd's ontvangen?
Laat me nou toch eens met rust man!
quote:Op maandag 08 april 2002 17:22 schreef RensR het volgende:
Daniel Bedingfield - Gotta get thru this (( Intussen ook al een tijdje commercieel ))
Azzido Da Bass ft. Roland Clark - Speed (can you feel it ?) blowfelt dub (disc 3 of 3)
distand sounds - time after time zal je dan ook wel bevallen, is een paar maanden geleden uitgebracht
verder de tracks op die speedfreax-cd's
ik heb zelf ook nog 2 2step/garage-achtige CD's, zal vanavond de tracklists hier wel even posten
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Reg. datum: 22 maart 2001
quote:Op maandag 08 april 2002 11:46 schreef crashoverride het volgende:
Koop een simpel mixer en 2 cd players (of draaitafels) en begin te experimenteren!
Met tips heb je een uitgangspunt om te beginnen met klooien. Had ik bijvoorbeeld niet gevraagd hoe het precies zat met het hebben van een pitchbend op een cdspeler (heb nog nooit gediesjeesd
(gaat iedereen bij 1999 posts net zolang wachten tot dopy nummer 2000 heeft gezet
Oh wat aardig heheh... not!
Frustraties? Muziekmaken is beter dan schoppen :)
quote:Op maandag 08 april 2002 17:22 schreef RensR het volgende:
[..]
Naar amsterdam om platen te gaan halen >> ik was er al bang voor. Maakt verder niet uit alleen ik woon in omgeving Oss. En in combinatie met mn werk / school is eindhoven net te doen. In eindhoven hebben ze alleen bij rare records fatsoenlijke muziek en een beetje 2-step / garage etc. Verder is het niet veel in eindhoven >> Midtown zuigt gruwelijk (door zowel het personeel als die baggertafels die er staan + k*thoofdtelefoons) en bij Freaky hebben ze veel te veel commerciele muziek.
Trouwens UK garage vind ik minstens net zo goed als 2-step hoor... Heb je verder nog wat producernamen cq platentips ??
Nummers die ik bijvoorbeeld zeer goed vind :
Tsja wat blijft er dan nog over -> Hard To Find? Daar is ook wel een hoop aan 2Step/Garage te vinden.
Ik zou het anders ook zo 1-2-3 niet weten.
Ow en ff een tip aan iedereen -> Katie Holmes - Still waiting.
Echt een super plaat.
quote:Op maandag 08 april 2002 17:53 schreef DGO het volgende:
[..]
Hoe snel is snelstart eigenlijk ni dit geval op een TT vergeleken met CD?
op een Technics is ie binnen een kwartmaat opgestart
hangt van de torque af
dankzij de magnetische rem staat ie ook weer in een kwart seconde stil
hopeloos traag in vergelijking met cd's dus...
MAAARRRR zoiets gebruik je natuurlijk NOOIT om een plaat in op te starten... dat is totaal niet te vergelijken met het draaien met cd's
waar cd's op de meeste modellen gewoon op knopjes drukken is, kan je met vinyl de muziek als het ware met je handen direct manipuleren
bij vinyl heb je simpelweg het voordeel dat je met de hand de plaat stilhoudt, en de plaat 'erin' kan gooien terwijl de platter al draait, en dit heeft zelfs de groener dan groen beginner na een uurtje proberen wel onder de knie... (hence the name 'slipmat')
quote:Op dinsdag 09 april 2002 00:01 schreef Ener-G het volgende:
[..]
...
bij vinyl heb je simpelweg het voordeel dat je met de hand de plaat stilhoudt, en de plaat 'erin' kan gooien terwijl de platter al draait, en dit heeft zelfs de groener dan groen beginner na een uurtje proberen wel onder de knie... (hence the name 'slipmat')
I see
Lijkt me toch ook wel erg leuk om een keer te proberen...
Toch is een keertje gaan klooien bij iemand met TT's (nou alleen nog een vrijwilliger)
Hoeveel tijd zou je nodig hebben om lekker te kunnen draaien als je uitsluitend CD draait? (dus ervan uitgaande dat de basistechnieken al onder de knie zijn?)
Thanks to Mries staat RGB.mp3 op de server.
Live set hardtrance/techno 68 min
graag commentaar!
Pagina: 1 2 3 4 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 last
Dit topic is gesloten.