Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 139.817 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

Ramzzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:20:
Vliegangst gooide nogal eens roet in het eten. :+
Al jarenlang maakt hij duizenden kilometers per trein en per auto naar uitwedstrijden, maar de Oriënt Express vindt hij toch te gek voor een voetbalwedstrijd.

Het was voor het WK van 1998 al bekend dat Bergkamp na EURO 2020 ging stoppen

1600 km naar San Marino werd gewoon gereden. Wedstrijden als Turkije uit en Malta uit werden overgeslagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1638126 op 17-11-2021 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:52
HollowGamer schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:32:
[...]

Zonder de Jong hadden we misschien ook die finale gewonnen?
dat lag niet aan de Jong maar aan Robben als die de bal er in had geschoten waren we gewoon wereldkampioen

maar goed achteraf is makkelijk praten we zijn ook in de finale gekomen mede door de Jong :P al mis ik wel vaak een type zoals Edgar Davids

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:02
Topscorers aller tijden Nederlands elftal.
Daar staat Depay op 38 doelpunten , oa Robben voorbij.

Wat mij stoort.... Hoeveel daarvan zijn wel geen penalty's?
Trek die er maar af wat mij betreft, waar komt Depay dan terecht?

Blijft natuurlijk netjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:49
9 penalties volgens Transfermarkt.nl.
Robben heeft er maar 3. Huntelaar en Van Persie staan nog hoger op de topscorer lijst waarvan 2 en 7 strafschoppen.
Dus dat geeft wel een wat vertekend beeld. Ook al moet je ze gewoon maken, Depay eist dat soort momenten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
9 raak, 2 gemist.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:00

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:42:
Topscorers aller tijden Nederlands elftal.
Daar staat Depay op 38, oa Robben voorbij.

Wat mij stoort.... Hoeveel daarvan zijn wel geen penalty's?
Trek die er maar af wat mij betreft, waar komt Depay dan terecht?

Blijft natuurlijk netjes
Vergeet ook niet dat er momenteel gigantisch veel wedstrijden gespeeld worden voor Oranje. Alles op elkaar gepropt. Veel grotere poules. De grootste speler aller tijden in wording in Oranje maar ik denk niet dat over 30 jaar de naam Memphis Depay dezelfde status krijgt als een Bergkamp, Kluivert, Van Nistelrooy, Robben, Van Persie. Zo'n donkerbruin vermoeden heb ik :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dit jaar waren het er misschien wat meer vanwege het verplaatsen van het EK maar als je hier kijkt dan zie je dat het de afgelopen 30 jaar redelijk constant is geweest.

Kwalificatieseries zijn iets groter geworden vanaf eind jaren 80 vanwege de ontwikkelingen in het voormalig Oostblok maar daarna is het puur afhankelijk van de prestaties in de eindrondes.

Verder eens; maar laten we eerlijk zijn, deze discussie vonden ook plaats over Van Persie. Topscorer maar je gaat de geschiedenis in door te scoren in de grote wedstrijden op de belangrijke momenten en daar was Robin ook geen ster in. Die had in elk geval nog die goal tegen Spanje maar voor de rest kan ik me eerlijk gezegd niet veel herinneren van die 50+ die hij er gemaakt heeft. Maar da's altijd nog één meer dan ik van me Depay herinner ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

Typhone schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:41:
[...]
Vergeet ook niet dat er momenteel gigantisch veel wedstrijden gespeeld worden voor Oranje. Alles op elkaar gepropt. Veel grotere poules.
De WK kwalificatie voor 1994 was een groep met 6 landen en 10 wedstrijden.
De EK kwalificatie voor 1996 was ook een groep met 6 landen en 10 wedstrijden.

Nederland speelde voor de WK kwalificatie van 2006 zelfs 12 wedstrijden in een groep van 7 landen.

Dus nee, als je vergelijkt met dat rijtje spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rickskeg99 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:39:
[...]

39 goals en 28 assist dan ben je geen koekenbakker imo. Helemaal gezien het huidige NL elftal. Hasselbaink valt in de categorie: Goede clubspeler.
Dan heb je hem nooit zien spelen dus, als spits is Memphis totaal niet vergelijkbaar. Wat al gezegd was, als er ook maar één fatsoenlijke spits in Nederland rondliep dan mocht Depay gewoon vanaf links starten ...
Fatsoenlijk verdedigen is tegenwoordig teveel gevraagd voor de meeste clubs/landen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 20-11-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:39
apis29 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:35:
[...]

Dan heb je hem nooit zien spelen dus, als spits is Memphis totaal niet vergelijkbaar. Wat al gezegd was, als er ook maar één fatsoenlijke spits in Nederland rondliep dan mocht Depay gewoon vanaf links starten ...
Fatsoenlijk verdedigen is tegenwoordig teveel gevraagd voor de meeste clubs/landen ;)
In die tijd konden ze er nog een stukkie minder van. Als je de spelers van toen tegen een team van nu laat spelen, dan bakken ze er waarschijnlijk ook niks van. Depay heeft tegen goede teams ook gewoon gescoord, dus waar die kritiek vandaan komt, dat begrijp ik nog altijd niet zo goed.

Maar goed, v Persie kreeg ook bakken met kritiek en de voorgangers vast ook (dat herinner ik me dan weer niet zo goed). Het is met de cijfers die ze neerzetten ergens wel absurd. Maar goed, als we inderdaad ooit een Ronaldo (R9) krijgen, ja dan is hij inderdaad een halve koekenbakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:13:
[...]

In die tijd konden ze er nog een stukkie minder van. Als je de spelers van toen tegen een team van nu laat spelen, dan bakken ze er waarschijnlijk ook niks van. Depay heeft tegen goede teams ook gewoon gescoord, dus waar die kritiek vandaan komt, dat begrijp ik nog altijd niet zo goed.

Maar goed, v Persie kreeg ook bakken met kritiek en de voorgangers vast ook (dat herinner ik me dan weer niet zo goed). Het is met de cijfers die ze neerzetten ergens wel absurd. Maar goed, als we inderdaad ooit een Ronaldo (R9) krijgen, ja dan is hij inderdaad een halve koekenbakker.
Hasselbaink als [slechts een?] goede clubspeler neerzetten valt natuurlijk op twee manieren op te vatten:
  1. hij was gewoon niet goed genoeg om international te zijn
  2. hij past niet bij het spel van Oranje
Memphis is gewoon geen spits van nature en het ziet er ook niet uit als een spits wat ie allemaal op het veld uitvoert. Denk dat je goed je best moet doen om ook maar één oud-profspeler te vinden die Memphis als een betere spits zou kwalificeren dan 'Jimmy'. Door een Koeman zou ie vast wel opgeroepen zijn (en starten) voor z'n 5-3-2/ 3-5-2 maar door een van Gaal wellicht niet ... Met een Frans, Duits, Spaans (Raúl was er al), Portugees paspoort had ie geheid meer caps achter z'n naam.
"Hasselbaink’s most memorable moment as an Atletico Madrid player was a two-goal display in a 3-1 victory at Real Madrid in the 1999/00 season, when he received a standing ovation from both sets of supporters after being substituted"
Als er een van de twee tegen grote clubs gescoord heeft dan was het die ouwe wel O-) (meerdere goals tegen ManU, Liverpool, Arsenal mag je er ook gerust aan toevoegen)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 21-11-2021 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hasselbaink was een prima spits maar had de pech het te moeten opnemen tegen een hele serie andere prima spitsen. Hij concurreerde met Kluivert, Van Hooijdonk, Bergkamp, Van Nistelrooij en Makaay. Absurd luxe situatie hadden we in Nederland eind '90, begin '00. Volgens mij hadden we op een gegeven moment de topscorers van de Engelse, Spaanse en Nederlandse competitie in de selectie. Depay mag de veters van die gasten nog niet strikken.

Maar ja, wie dan? Dit Oranje is individueel het matigste elftal dat ik ooit heb zien spelen. Alleen achterin is het wereldklasse, en dan nog alleen individueel, niet als collectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:14
Dr. Strangelove schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:54:

Maar ja, wie dan? Dit Oranje is individueel het matigste elftal dat ik ooit heb zien spelen. Alleen achterin is het wereldklasse, en dan nog alleen individueel, niet als collectief.
Wie is er dan wereldklasse achterin? Virgil kan prima renderen, en De Vrij komt goed mee in bepaalde systemen, maar het houdt ook allemaal niet over. Bijlow is een goede keeper, maar ook nog geen wereldtop (hoewel die echt nkg flink gaat groeien volgens mij).

Iedereen lijkt ook te vergeten dat Depay ook tegen een Duitsland enzo scoorde, niet enkel tegen de kleintjes.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ElPaco schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:52:
[...]

Wie is er dan wereldklasse achterin? Virgil kan prima renderen, en De Vrij komt goed mee in bepaalde systemen, maar het houdt ook allemaal niet over. Bijlow is een goede keeper, maar ook nog geen wereldtop (hoewel die echt nkg flink gaat groeien volgens mij).

Iedereen lijkt ook te vergeten dat Depay ook tegen een Duitsland enzo scoorde, niet enkel tegen de kleintjes.
Duitsland is ook een kleintje tegenwoordig. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:55
ElPaco schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:52:
[...]

Wie is er dan wereldklasse achterin? Virgil kan prima renderen, en De Vrij komt goed mee in bepaalde systemen, maar het houdt ook allemaal niet over.
Je bent de defensie nu wel erg aan het downplayen. De Vrij werd al eens verkozen tot beste verdediger in het land waar Chielini en Bonucci spelen. Van Dijk is de beste verdediger in de PL. En de Ligt achter de hand lijkt me ook niet verkeerd, ondanks zijn dipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zijn allemaal prima verdedigers die bij elk topland een plek in de selectie zouden hebben. Keepers neem ik dan even niet mee.

In tegenstelling tot ons middenveld en aanval. Dat is echt subtop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Maar de verdediging is meer dan alleen de CV's. De keepers en backs zijn niet van wereldklasse. Sterker nog; na de basis wordt het wel heel pover.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:53:
Maar de verdediging is meer dan alleen de CV's. De keepers en backs zijn niet van wereldklasse. Sterker nog; na de basis wordt het wel heel pover.
Klopt maar niet je hele elftal kan van wereldklasse zijn. Niet elk elftal heeft bijvoorbeeld een van der Sar. En als we terugkijken was ook Numan geen bijzondere speler om het over de defensie van 2010 nog maar niet te hebben. En Reiziger was een prima back maar ook niet iemand die een plek in de selectie van Brazilië zou hebben gehad.

Het probleem zit 'm vooral in het gebrek aan extra creativiteit dat we missen. Ja, we hebben De Jong maar hij is toch meer een verbindingsspeler en te weinig beslissend voorin. Wijnaldum is een geweldige middenvelder maar ook hij kan niet zonder die creatieveling waar hij die loopacties voor kan maken. Van de Beek idem dito. Zet pakweg Sneijder, Ziyech of een aanvaller als Robben bij dit elftal en heel veel spelers gaan ook meteen opbloeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
D-e-n schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:03:
[...]

Klopt maar niet je hele elftal kan van wereldklasse zijn. Niet elk elftal heeft bijvoorbeeld een van der Sar. En als we terugkijken was ook Numan geen bijzondere speler om het over de defensie van 2010 nog maar niet te hebben. En Reiziger was een prima back maar ook niet iemand die een plek in de selectie van Brazilië zou hebben gehad.

Het probleem zit 'm vooral in het gebrek aan extra creativiteit dat we missen. Ja, we hebben De Jong maar hij is toch meer een verbindingsspeler en te weinig beslissend voorin. Wijnaldum is een geweldige middenvelder maar ook hij kan niet zonder die creatieveling waar hij die loopacties voor kan maken. Van de Beek idem dito. Zet pakweg Sneijder, Ziyech of een aanvaller als Robben bij dit elftal en heel veel spelers gaan ook meteen opbloeien.
Eens hoor, ik reageerde vooral op dat de verdediging van wereldklasse is. Dumfries, Blind en Bijlow zijn beduidend minder dan de Vrij, de Ligt en van Dijk. Op zich geen probleem als je dat goed organiseert, dus zorgen voor backup als Blind met zijn lage snelheid hoog staat.

Hoe zonde is het dat Ziyech en Mazraoui hebben gekozen voor Marokko. Temeer ook omdat ze nu beiden niet worden opgeroepen. Die kunnen we ontzettend goed gebruiken.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 22:36
D-e-n schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:03:
Dat denk ik ook, ja. In plaats van ruzie te schoppen bij Marokko had Ziyech echt de ontbrekende schakel bij Oranje kunnen zijn.

Volgens mij zijn we individueel achterin sterker dan menig gouden generatie, maar creatief is het uitermate pover.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 22-11-2021 10:48 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:45:
[...]
Volgens mij zijn we individueel achterin sterker dan menig gouden generatie, maar creatief is het uitermate pover.
Buiten 1974 gerekend want die periode kan ik minder beoordelen maar verdedigend kunnen alleen Stam en van Tiggelen zich volgens mij meten met het centrale trio van nu. De Boer was opbouwend dan weer van wereldklasse. Waarbij Stam nog steeds de beste was denk ik.

Andersom: Bennie Wijnstekers was dé back uit de jaren 80. Die had in elke Oranje elftal daarna een plekkie gehad maar die moest het doen met de povere periode. Waarin we overigens ook wel pech hadden het kwalificeren. Verliezen van het België en Frankrijk van 1982 is nu niet echt een schande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stam... kunnen we die niet clonen? Hebben we in elk geval over 20 jaar weer wat staan. Beste pure verdediger die ik ooit heb zien spelen in Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:45:
[...]

Dat denk ik ook, ja. In plaats van ruzie te schoppen bij Marokko had Ziyech echt de ontbrekende schakel bij Oranje kunnen zijn.

Die had de rol van Sneijder / Van der Vaart kunnen hebben, klopt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Turkije zeer ongelukkig geloot

Loting play-offs: WK voetbal in ieder geval zonder Portugal of Italië - https://nos.nl/l/2407181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zeg: de titel is een stapje dichterbij :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
Exocet schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:10:

Loting play-offs: WK voetbal in ieder geval zonder Portugal of Italië - https://nos.nl/l/2407181
Dat had ons dus ook kunnen overkomen.... Pfew...

Doe mij maar maar Portugal eruit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:10:

Op zich mooi dat het een compleet vrije loting is (al zal Oekraïne wellicht niet tegen Rusland hebben kunnen loten). Het kwaliteitsverschil tussen de groepen is wel bijzonder groot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Bestaat er zoiets dan? :?
Qua voetbal zie ik 10x liever Italië, zelfs al verliezen we ervan. :P

Het zou wel weer jammer zijn als Cristiano Ronaldo niet meer op een WK actief is, maar aan alles komt een eind... Ik heb zoveel minder een hekel aan 'm sinds hij niet meer bij Real Madrid speelt. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Italië gaat dit wel winnen zou je denken. Tot je je realiseert hoe crappy ze zich door de poulefase hebben geworsteld.

Kijk niet vaak non-tournament interlands van andere ploegen dan Oranje maar deze zet ik in de kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Harribo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:07:
[...]

Dat had ons dus ook kunnen overkomen.... Pfew...

Doe mij maar maar Portugal eruit :)
Inderdaad, Pfew... Nederland had het vast niet gered tegen Portugal denk ik. Die ploeg ligt ons gewoon niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Vanavond schijnt er een nations League loting te zijn
https://m.fcupdate.nl/voe...tegenstanders-van-oranje/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 00:20
Ja is al weer klaar, dit is onze poule in League A:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA6eDZUXZeYEmv-I1_VzGeD99rY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g9hE4FY7tapaUuVThgzvvZrc.png?f=fotoalbum_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Fiber
  • Nu online

Fiber

België, Polen, Wales...

Makkie! :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Fiber schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:57:
België, Polen, Wales...

Makkie! :)F
Wales is van ons niveau, spannende strijd om plek 3 :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

Shabbaman

Got love?

België EN Wallonië, wat is nou de kans op zo'n loting!

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In de discussie over de frequentie van het WK heeft de FIFA een nieuw argument op tafel gelegd: de fans zijn voor elke twee jaar een WK.

De FIFA heeft meer dan honderdduizend voetballiefhebbers over de hele wereld gepolst over de wenselijkheid van een WK om de twee jaar. Bijna twee derde staat positief tegenover deze aanpassing, zo wordt geconcludeerd door de wereldvoetbalbond.

In Afrika en Azië is de meeste steun met respectievelijk 76 en 66 procent, waar juist in Zuid-Amerika (54%) en Europa minder liefhebbers staan te springen om een WK om de twee jaar. Dat laatste kan niet helemaal los worden gezien van het verzet van de UEFA en de CONMEBOL.
Echt een sterk argument van de FIFA.. 76/66% van de fans in landen/continenten die zelf niet fatsoenlijk kunnen voetballen willen 2x per jaar een WK... En dan waarschijnlijk ook met 240 landen zodat ze zelf ook mee mogen doen.
Wat mij betreft maken ze er een WK voor landen op FIFA ranking 100 en lager van, waarvan alleen de winnaar mee mag doen aan het echte WK.
Zijn we meteen af van die pruts teams op het echte WK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Je wordt er wel eens moe van dat tegenwoordig dat dit soort instellingen worden gerund door geldwolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:06:
Je wordt er wel eens moe van dat tegenwoordig dat dit soort instellingen worden gerund door geldwolven.
Wat heb ik gemist? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Elke twee jaar een WK? En dan zeker in de andere jaren een EK? En ook nog een WK voor clubteams? Ik dacht dat veel topspelers nu al overbelast waren...?

En die Nations League zijn toch veredelde oefenpotjes? Of kun je daar ook echt kampioen in worden? Iemand die binnen 1 seconde uit z'n hoofd kan zeggen wie de laatste Nations League winnaar is...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:52:
Elke twee jaar een WK? En dan zeker in de andere jaren een EK? En ook nog een WK voor clubteams? Ik dacht dat veel topspelers nu al overbelast waren...?

En die Nations League zijn toch veredelde oefenpotjes? Of kun je daar ook echt kampioen in worden? Iemand die binnen 1 seconde uit z'n hoofd kan zeggen wie de laatste Nations League winnaar is...? O-)
Frankrijk, België leek op koers om eindelijk een prijs te winnen en verloor toch. (oh dat was de halve finale :D )

Maar dat Frankrijk won had ik wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 18-12-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Fiber schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:52:

Inderdaad.
Wat nog veel erger is... Niemand die dit soort cowboys afstopt lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:08:
[...]

Inderdaad.
Wat nog veel erger is... Niemand die dit soort cowboys afstopt lijkt het..
Terwijl het zo simpel is. Niet meer kijken naar die wedstrijden/toernooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 15:47
toolkist schreef op zondag 19 december 2021 @ 00:32:
[...]

Terwijl het zo simpel is. Niet meer kijken naar die wedstrijden/toernooien.
Nou, zo simpel is het niet hoor. Heb afgelopen Ek , het 2e ek met 24 landen, niks gekeken, op 3 matches na. Denk. je nou echt dat iemand dat in Zwitserland heeft geconstateerd? Het is eerder zo , dat mensen zeggen dat ik niet meega met mijn tijd, of een beroepsnegatieveling ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
@Sjah Ik kijk al jaren vrijwel geen Europees voetbal meer en vorig jaar geen enkele Nations' League wedstrijd gezien. Helaas zijn wij de outliers, de trend is duidelijk: Mensen willen dit soort vertier graag en schakelen hun toestel er voor in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

donleone83 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 06:31:
Dit is ook waarom Feyenoord Philippe Sandler heeft laten gaan. Niemand twijfelt aan zijn voetballende kwaliteiten (kon heel makkelijk mee op de trainingen) maar het salaris is een te grote gok voor Feyenoord gezien die jongen zo lang niet gespeeld heeft dat er getwijfeld wordt over zijn belastbaarheid.

Feyenoord moet creatief blijven en lijkt met dit soort beslissingen te gaan kiezen voor een minder groot gat tussen bank en basis, zelfs als dat betekent dat de basis minder sterk wordt. Er is niet voldoende geld om, als de salarisposten te hoog worden bij de basisspelers, ook nog een representatieve bank te vullen. Dan dus liever Danilo (goedkoper gokje, maar wel bewezen in de Eredivisie) met daarachter nog een nieuwe met een prima salaris dan 2+ miljoen aan salaris te gaan betalen aan Dessers (Derksen heeft het over 6 miljoen voor de looptijd van het contract dus waarschijnlijk 3 miljoen per jaar) en een te lichte jeugdspeler op de bank te moeten zetten.

Overigens snap ik de verhalen over Pedersen laten gaan niet. Die jongen was hartstikke sterk aan het begin van het seizoen. Ik zou Senesi verkopen, Geertruida centraal naast Trauner zetten en Pedersen op rechtsback.

Overigens moet Depay ook even aangesproken worden door LvG en Xavi. Nu op Insta weer een hele post over Quincy Promes. Kan iemand hem misschien vertellen dat hij een stuk minder op Noa Lang lijkt als hij zich gewoon op het voetballen richt?
Zieke opmerking van zo een depay. Direct de deur wijzen. Ook allemaal helemaal verbijsterd dat een Wijnaldum er terecht niet bijzit. Oppassen dat er niet weer een kliek ontstaat…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:56

Quad

Doof

Helemaal mee eens, in het openbaar voor de pers de keuze van de bondscoach in twijfel trekken en er totaal niet mee eens zijn.

Ik hoop dat Louis de ballen heeft om er wat over te zeggen tegen 'm.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
Quad schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:24:
Helemaal mee eens, in het openbaar voor de pers de keuze van de bondscoach in twijfel trekken en er totaal niet mee eens zijn.

Eigenlijk zegt hij iets in de trend van "ik houd je voor onschuldig tot je veroordeeld bent". Strikt genomen zit daar wel wat in, we zijn ook niet erg gewend meer om de rechter af te wachten voordat we iemand afbranden.

Gegeven wat allemaal naar buiten is gekomen over dhr Promes gaan dit soort statements wel enorm schuren. De rechtzaak sleept ook al veel te lang voort, waarom duurt dat allemaal zolang?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Naar huis sturen bedoel je. We hebben gezien rond bv het EK 96 wat er gebeurt als je dat soort types niet heel kort houdt (Edje Davids)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
DeKever schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:50:
[...]

Eigenlijk zegt hij iets in de trend van "ik houd je voor onschuldig tot je veroordeeld bent". Strikt genomen zit daar wel wat in, we zijn ook niet erg gewend meer om de rechter af te wachten voordat we iemand afbranden.

Gegeven wat allemaal naar buiten is gekomen over dhr Promes gaan dit soort statements wel enorm schuren. De rechtzaak sleept ook al veel te lang voort, waarom duurt dat allemaal zolang?
Ik ben voorstander van onschuldig tot anders is bewezen. Voor wat betreft de zaak Promes is het niet gek dat de publieke opinie Promes al heeft veroordeeld. In de media is al het e.e.a. aan bewijzen voorbij gekomen. Daarnaast heeft Promes sowieso de schijn tegen door mishandeling, zo'n "Corona squad" video en zijn algemene houding.

Voor wat betreft Depay, die stond al los van de werkelijkheid. Dit toont ook maar weer eens aan dat hij echt geen idee heeft van hoe zich te gedragen.

Als ik dat één iemand toevertrouw is het van Gaal wel :o

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 02-06-2022 08:46 ]

XXXVI

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Depay had zonder voetbal, van zijn 18e tot 67e ergens staan schoffelen (samen met Promes en Noa Lang). Er zit helemaal niks in die jongen wat duidt op enige vorm van intelligentie. Dat maakt verder niet uit, maar als hij dingen gaat roepen op zijn Insta, moeten we hem dat misschien maar niet te kwalijk nemen. Het is aan de bondscoach om te kijken hoe je om gaat met dat soort jongens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Helaas; Louis heeft er “begrip voor” maar vindt het “niet handig”.
Walgelijk is het. Publiekelijk excuses of wieberen en samen met Gino FIFA op de bank spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:19:
Depay had zonder voetbal, van zijn 18e tot 67e ergens staan schoffelen (samen met Promes en Noa Lang). Er zit helemaal niks in die jongen die duidt op enige vorm van intelligentie. Dat maakt verder niet uit, maar als hij dingen gaat roepen op zijn Insta, moeten we hem dat misschien maar niet te kwalijk nemen. Het is aan de bondscoach om te kijken hoe je om gaat met dat soort jongens.
Zeg waarde vriend PWM, die was gewoon (gangster) rapper geworden.
In de schaduw van deze:

Afbeeldingslocatie: https://static.hiphopdx.com/2015/05/NWA_SOC-300x3001.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
Typhone schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Zeg waarde vriend PWM, die was gewoon (gangster) rapper geworden.
In de schaduw van deze:

[Afbeelding]
Gangster ja... ... Rapper. Nee.. Kom op zeg..
Nee PWM had volgens mij het bij het juiste eind... Depay was dan de schoffelende leeuw geweest.

En triest genoeg is het een van onze beste spelers ook nog in Oranje.
Hoop echt dat er nog over de jaren heen weer betere spitsen op staan voor oranje. Dit is nu armoedig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05 15:43

Baseman77

We move

Harribo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:06:
Nee PWM had volgens mij het bij het juiste eind... Depay was dan de schoffelende leeuw geweest.
Maakt het IQ/intelligentieniveau van een sporter wat uit eigenlijk?
Zo ja, dan kun je beter een andere sport dan voetbal gaan volgen.
En triest genoeg is het een van onze beste spelers ook nog in Oranje.
Wat is daar triest aan?
De voetballer Depay is een prima speler, die niet voor niets regelmatig speelt (en scoort) bij Barca. In Oranje zijn zijn cijfers echt ontzettend goed, daar komt niemand van de huidige lichting ook maar in de buurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:13:
[...]

[...]

Wat is daar triest aan?
De voetballer Depay is een prima speler, die niet voor niets regelmatig speelt (en scoort) bij Barca. In Oranje zijn zijn cijfers echt ontzettend goed, daar komt niemand van de huidige lichting ook maar in de buurt.
Intelligentieniveau voetballer:

1) Ja voeten zijn één, maar dat gekoppeld aan bovengemiddelde intelligentie zorgt ervoor dat een speler het spel beter snapt, spel beter kan lezen, allerlei zaken eenvoudiger interpreteert en lofzangen en kritieken beter kan begrijpen om er zelf een betere voetballer c.q. mens van te worden. Daarmee is intelligentie niet gekoppeld aan opleiding voor hen die dat mochten denken.

2) Depay is een prima speler PUNT. Daarmee is alles gezegd. Die cijfers in Oranje kunnen volledig gestolen worden maar staan in schril contrast met de cijfers van Haller bij Ajax dit seizoen. En precies daar gaat het mis in elke vergelijking met Depay. Met komt alleen met de cijfers aanzetten. Voetballend kun je stoppen met turven na 100 mislukte doelpogingen of kansloze schoten. Maar penalties erin schieten waarmee Oranje op voorsprong komt of de stand gelijk trekt ja, dat is aan hem wel besteed.
Bij Barcelona zit hij alleen maar vanwege de armoede en anders was het allang exit geweest. Krijgt ook meer kritiek dan lof en levert vaker niet dan wel. En dát is dan één van onze grote spelers.

Nog heel even en dan is de kliek Memphis/Wijnaldum/Promes volledig verdwenen en die dag juich ik hard toe. Deze berichten waren afgelopen jaar trouwens meer te lezen dan de positieve:
De spits kan momenteel weinig goeds doen in de ogen van de FC Barcelona aanhang. Maar ook de Spaanse kranten halen hard uit naar de spits, die veel te weinig brengt door de ogen van de Spaanse voetbalmedia. Er wordt al gesproken over een transfer naar AS Roma, zodat Barcelona geld kan vrijmaken voor nieuwe versterkingen. Echter werd er door oud-spits Sandro Wagner nog harder uitgehaald naar Memphis. De voormalig spits was woensdag als DAZN-analist aanwezig bij het Champions League-duel tussen Bayern München en FC Barcelona en zag Memphis nauwelijks in het verhaal voorkomen.

Memphis Depay kon geen beste statistieken overleggen. Memphis verstuurde tegen Bayern 44 passes en won slechts 27 procent van zijn duels. ‘Dat is véél te weinig als je eerste spits van FC Barcelona wil zijn’, stelt Wagner. ‘Een duelpercentage van 27 procent is een wangedrocht. Memphis is op dit moment sterker op Instagram dan op het veld.’

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 03-06-2022 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:25:
En precies daar gaat het mis in elke vergelijking met Depay. Met komt alleen met de cijfers aanzetten. Voetballend kun je stoppen met turven na 100 mislukte doelpogingen of kansloze schoten.
Depay wordt algemeen gezien als veruit de belangrijkste aanvaller en een van de beste spelers in Oranje, behalve op Tweakers. Waar enkele leden alleen maar negatief kunnen zijn en blind lijken voor alle argumentatie.

In Frankrijk is hij 3 seizoenen achtereen de op één na beste aanvaller geweest, alleen Mbappé kon ieder seizoen betere cijfers overleggen. In Oranje loopt hij al jaren 1 op 1 (goals + assists) en bij Barca loopt hij 1 op 2.

Hij is geen absolute topper, maar hij is minimaal subtop en dat maakt hem al beter dan de meeste spelers. Sowieso in Oranje, waar de echte top vooral achterin speelt. Maar klaag vooral verder over zijn 'gebrekkige kwaliteiten'.
Deze berichten waren afgelopen jaar trouwens meer te lezen dan de positieve
Die berichten zijn er ook meer dan voldoende te vinden over bijv. Frenkie De Jong, die kan er zeker ook weinig van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ja, alleen op Tweakers natuurlijk. :+
Ik lees op elk voetbal gerelateerde website die ik bezoek dezelfde kritiek op Depay.

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-06-2022 11:51 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

2) Depay is een prima speler PUNT. Daarmee is alles gezegd. Die cijfers in Oranje kunnen volledig gestolen worden maar staan in schril contrast met de cijfers van Haller bij Ajax dit seizoen.
In schril contrast met de cijfers van Haller maar de kritiek op Haller is er niet minder mals om. Het is vrij consistent, als een speler effectief is en prima cijfers laat zien maar er zijn bepaalde minpunten dan is de focus vrij snel op die minpunten en veel minder op de positieve bijdrage die de speler heeft.

Of dat nou Depay of Haller is maakt dan weinig uit, en dat zie je ook bij andere spelers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
Baseman77 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Depay wordt algemeen gezien als veruit de belangrijkste aanvaller en een van de beste spelers in Oranje,
zekers maar dat is de discussie volgens mijn ook niet , de vraag is is het een spits en ik vind van niet, ja tegen kleine landen prima in de spits maar ik denk dat Luuk de Jong dat ook wel kan

ik vind Depay toch meer een linksbuiten of een nummer negen nog beter komt die tot zijn recht in een twee spitsen systeem , maar goed ik ben geen bondscoach niemand hier op Tweakers btw dus we lullen maar een eind raak _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Die berichten zijn er ook meer dan voldoende te vinden over bijv. Frenkie De Jong, die kan er zeker ook weinig van?
Noem mij maar eens waar hij zijn niveau heeft gehaald wat hij bij Ajax gehaald heeft. Kritiek is daar net zo fors op.

Ik kan niet zoveel met 'wordt algemeen gezien als....'. Ik quote notabene een vertaalde tekst uit een Spaanse sportkrant. Het enige wat dit heerschap meeheeft zijn cijfers. Verder voegt hij als teamspeler helemaal niets toe aan het Nederlands elftal. Ook die cijfers zijn vast al eens langsgekomen en ook die kritiek is regelmatig in de rust geuit door Nederlandse analisten.

Ik zeg niet dat hij niet kan voetballen hè. Ik zeg alleen dat het als het er op aankomt niet van het niveau is van de spelers die wij in het verleden gehad hebben. Deze man leeft iets teveel op zichzelf, is iets teveel bezig met de BV 'Memphis' en is op geen enkel moment in zijn carrière buiten PSV een dragende speler geweest voor een stabiele en lange tijd bij 'grotere' clubs in het buitenland. Zijn statistieken bij Oranje waar kansloze tegenstanders als Noord-Macedonië en weet ik veel wat langskomen vind ik niet interessant. Teambelang gaat daar voor en daar heeft ie zich w.m.b. nooit mee bewezen.

@Napo
Haller heeft een beetje hetzelfde probleem namelijk dat het op bepaalde momenten absoluut niet de teamspeler is waar hij voor gehaald was. In zijn specifieke geval zit hem dat in de aanname en het meevoetballende deel wat al geruime tijd vrijwel non-existent is. Dan scoort hij regelmatig en pikt zijn goals wel mee maar die kritiek komt niet voor niets om de hoek kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 03-06-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

@Typhone je doet wel een beetje aan ‘moving the goal posts’.

Voor een eerlijke vergelijking zou je Memphis in zijn gloriejaren bij PSV moeten vergelijken met Haller in het afgelopen seizoen (welke andere gloriejaren kende hij?).

En Haller moet het ook nog maar eens laten zien bij ‘een grote club’. En in interlands. Tegen vergelijkbare tegenstanders.

Het is vrij zinloos vergelijken als je dat niet doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 03-06-2022 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:07:

Voor een eerlijke vergelijking zou je Memphis in zijn gloriejaren bij PSV moeten vergelijken met Haller in het afgelopen seizoen (welke andere gloriejaren kende hij?).
Nee je moet hem vergelijken met de status die hij nu toebedicht krijgt vs zijn prestaties in het algemeen. Haller noemde ik niet om direct een vergelijking met Memphis te maken maar meer vanwege de statistieken die heel erg in zijn voordeel spreken. Dus je moet die twee spelers absoluut niet met elkaar gaan lopen of willen vergelijken.

Ik zou ook een Daramy kunnen noemen (wat minder bekend bij de niet Ajacieden verwacht ik) die in 196 minuten speeltijd dit seizoen in de Eredivisie 3 assists gaf en 1 goal maakte. Hem daarop gaan beoordelen zou wel extreem scheef zijn want samen met mij vragen nog 1,5 miljoen mensen zich af of hij kan voetballen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:23:
[...]
Ik denk dat als je een onderzoeksbureau / sportbedrijf er onderzoek naar zou laten doen, dat je uit komt op toepassing van:
- Zuivere speeltijd (meerdere andere sporten);
Ik zou beperkte zuivere speeltijd doen, alleen de klok stil bij wissels, blessurebehandeling (vanaf moment dat de arts het veld betreedt) en bij VAR moment.
- Duidelijker regels/ minder interpretatie (denk aan rondom hands en buitenspel);
Het zou ook helpen als mensen die er commentaar op hebben zich in de regels verdiepen. Op zich zijn deze namelijk helemaal niet zo onduidelijk. Ja er zit interpretatie bij en dat is af en toe discutabel. Maar stel dat je hands heel zwart-wit maakt, altijd hoe dan ook als je arm de bal raakt strafbaar hands of alleen als je de bal met twee handen vastpakt is het hands. Wordt het spel daar beter/leuker van?
- Var grijpt in bij duidelijke fouten, maar een team heeft 2 'VAR' momenten die ze mogen inzetten; (O.a. Hockey)
Zou 1 VAR challenge doen. Anders krijg je elke wedstrijd één VAR challenge die misschien een beetje kansloos is maar ja we hebben er toch nog 1.
- Communicatie met de var hoor/ leesbaar in het stadion, op basis waarvan is die conclusie getrokken. (O.a. Rugby/ American Football)
.
Op zich wordt dat al gecommuniceerd op de videoschermen in het stadion. Alleen mag dat nog wel iets consequenter/sneller. Maar heel veel meer dan call stand/call overruled is het ook niet. Dat kan ook prima met een melding op het scherm. Maar zoals gezegd wel consequent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Baseman77 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:13:
[...]

Wel bij gebrek aan ontwikkeling. Daardoor focust hij zich niet op voetbal zoals hij dat zout moeten doen, ook voor zichzelf.
[...]

Wat is daar triest aan?
Dat klopt zeker. Maar hij is te grillig. Je kunt er niet van op aan dat hij dat elke wedstrijd flikt. Soms speelt hij echt zwakke wedstrijden en dan hebben we geen goede alternatieven.
We zijn vnl afhankelijk van hem voorin, dat is dan armoede vind ik.
Echte spits of niet maakt mij niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 03-06-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:44:
Verder voegt hij als teamspeler helemaal niets toe aan het Nederlands elftal.
Hij heeft in Oranje 29 assists achter zijn naam, hoezo voegt hij dan niets toe als teamspeler?
Jij ziet vooral zijn vele balverlies en focust je daar volledig op, waarmee je hem enorm tekort doet.

Maar ik blijf het apart vinden dat degene die al enkele jaren veruit de meeste goals maakt en assists geeft in Oranje niet een teamspeler zou zijn. Het doel van het team is winnen, dan helpt het als je een teamgenoot hebt die kansen kan creëren en kansen kan afmaken. Alleen al daarvoor is hij belangrijk en een teamspeler.

Wanneer is hij wel goed genoeg in jouw ogen, als hij de ideale combi is van Kluivert en Van Nistelrooij ofzo?
Ik zeg alleen dat het als het er op aankomt niet van het niveau is van de spelers die wij in het verleden gehad hebben.
Wie zijn die spelers dan? Wat is dat niveau? Waarom zou hij van dat niveau moeten zijn?
En waarom ben je dan alleen over Depay zo negatief en niet over de vele andere huidige internationals die "niet van het niveau zijn van de spelers die wij in het verleden gehad hebben"?
Deze man leeft iets teveel op zichzelf, is iets teveel bezig met de BV 'Memphis'
Welkom in de huidige voetbalwereld, dit geldt voor bijna elke voetballer.
Maar Depay heeft een vreemd hoedje op gehad en is dan blijkbaar een makkelijk slachtoffer.
en is op geen enkel moment in zijn carrière buiten PSV een dragende speler geweest voor een stabiele en lange tijd bij 'grotere' clubs in het buitenland.
Je hebt blijkbaar zijn 5 seizoenen bij Lyon gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Harribo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:04:
Wel bij gebrek aan ontwikkeling. Daardoor focust hij zich niet op voetbal zoals hij dat zout moeten doen, ook voor zichzelf.
Hoe denk je dit te weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het hoedje is echt het probleem niet hoor, het is alles bij elkaar genomen een buitenbeentje qua prestaties en gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:41
Ramzzz schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:07:

En Haller moet het ook nog maar eens laten zien bij ‘een grote club’. En in interlands. Tegen vergelijkbare tegenstanders.

Het is vrij zinloos vergelijken als je dat niet doet.
CL neem je voor het gemak en validiteit van je standpunt maar even niet mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:18
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:10:
Het hoedje is echt het probleem niet hoor, het is alles bij elkaar genomen een buitenbeentje qua prestaties en gedrag.
Inderdaad, hij doet alsof hij 1 op 1 loopt, alsof hij CL finales heeft weten te beslissen en dat soort dingen.

Maar jammer genoeg is hij de beste aanvaller die we hebben.

Probleem is dan dat je met hem vaak met 10 man speelt, en dan maakt hij uit het niets opeens de goal en is hij weer de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Exo81 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:11:
[...]

CL neem je voor het gemak en validiteit van je standpunt maar even niet mee?
Goed lezen - ik geef aan dat vergelijken vrij zinloos is (en dat is het ook op deze manier).

CL is ook onderdeel van de vergelijking (en dat is nog steeds even zinloos).

Zolang Haller niet in het NL-elftal opgeroepen kan worden is sowieso het appels met poires vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:19:
[...]

Bij andere sporten werkt zuivere speeltijd prima (ook als de bal uit is), waarom zou je dat hier anders willen doen? Natuuurlijk kan je ervoor kiezen een dergelijke selectie te doen, maar waarvoor doe je het dan? Het doel met zuivere speeltijd laat zich raden: In elke wedstrijd wordt even lang (echt) gevoetbald, en niet in de ene 40 minuten en de andere bijna 60.
Omdat de ene sport de andere niet is. Tot op zekere hoogte hoort een bepaalde vorm van tijdrekken bij voetbal. Daarom zou ik de klok alleen in een bepaald aantal gevallen stilzetten (en nu ik er over nadenk bij wisselen misschien zelfs alleen in het laatste kwartier). Ik zit er echt niet op te wachten dat bij wijze van spreken Ajax - Cambuur 2 1/2 uur duurt omdat Cambuur de bal elke keer maar buiten de lijnen ramt. En ik hoef ook niet zoals bij basketbal een schotklok (omdat anders de zuivere speeltijd bij de cornervlag uitspelen wel heel aantrekkelijk wordt).

Ik denk dat de grootste frustratie vooral bij lange VAR/blessure behandelingen er soms maar weinig tijd wordt bij getrokken.
Op de onderarm en komt niet van de speler zelf af, dan hands.
Ok dus een verdediger die bij een afstandsschot of vrije trap zijn arm strak langs het lichaam heeft maar toch de bal tegen zijn onderarm krijgt wordt een strafcorner? Of toch een pingel omdat het net niet helemaal strak langs het lichaam was, het lijkt toch wel een beetje met opzet. Of wacht op de camerabeelden bij de VAR lijkt het wel precies op de ellenboog. Is dat onderarm? Hmmm denk dat we daarmee alweer 50 replies verder zijn in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-05 15:34
PolarBear schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Omdat de ene sport de andere niet is. Tot op zekere hoogte hoort een bepaalde vorm van tijdrekken bij voetbal. Daarom zou ik de klok alleen in een bepaald aantal gevallen stilzetten (en nu ik er over nadenk bij wisselen misschien zelfs alleen in het laatste kwartier). Ik zit er echt niet op te wachten dat bij wijze van spreken Ajax - Cambuur 2 1/2 uur duurt omdat Cambuur de bal elke keer maar buiten de lijnen ramt. En ik hoef ook niet zoals bij basketbal een schotklok (omdat anders de zuivere speeltijd bij de cornervlag uitspelen wel heel aantrekkelijk wordt).

Ik denk dat de grootste frustratie vooral bij lange VAR/blessure behandelingen er soms maar weinig tijd wordt bij getrokken.

[...]

Ok dus een verdediger die bij een afstandsschot of vrije trap zijn arm strak langs het lichaam heeft maar toch de bal tegen zijn onderarm krijgt wordt een strafcorner? Of toch een pingel omdat het net niet helemaal strak langs het lichaam was, het lijkt toch wel een beetje met opzet. Of wacht op de camerabeelden bij de VAR lijkt het wel precies op de ellenboog. Is dat onderarm? Hmmm denk dat we daarmee alweer 50 replies verder zijn in dit topic. ;)
Het gaat mij er niet om dat ik de exacte regels bedenk hè, maar geef meer voorbeelden van hoe je zaken nu juist duidelijker kan kan maken, dat er minder discussie ontstaat. Als je met de VAR die twijfels nu al niet kan wegnemen, hoe kan je dan eromheen verwachten dat men nog snapt wat er gebeurt? Momenteel zijn de regels geheel grijs, al kan dit ook zijn doordat de regels momenteel jaarlijks (iets) wijzigen, waardoor er weer nieuwe onduidelijkheid ontstaat.

Voor mijn part is bal op de onderarm, mits binnen de 16 (incl. elleboog dan :P) altijd een soort van strafcorner ofzo tenzij overduidelijk bewust om een goal te voorkomen. Dat geeft duidelijkheid en helpt enorm. (nu moet ik ook zeggen dat arbitrage de regels ook willekeurig toe lijkt te passen en dat niemand tegenwoordig meer het vragen om een kaart bestraft met een gele prent én dat daarbij ook meegenomen wordt of iemand al geel had, dus dan zou moeten inrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Baseman77 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Hij heeft in Oranje 29 assists achter zijn naam, hoezo voegt hij dan niets toe als teamspeler?
Jij ziet vooral zijn vele balverlies en focust je daar volledig op, waarmee je hem enorm tekort doet.

Maar ik blijf het apart vinden dat degene die al enkele jaren veruit de meeste goals maakt en assists geeft in Oranje niet een teamspeler zou zijn. Het doel van het team is winnen, dan helpt het als je een teamgenoot hebt die kansen kan creëren en kansen kan afmaken. Alleen al daarvoor is hij belangrijk en een teamspeler.

Wanneer is hij wel goed genoeg in jouw ogen, als hij de ideale combi is van Kluivert en Van Nistelrooij ofzo?

[...]

Wie zijn die spelers dan? Wat is dat niveau? Waarom zou hij van dat niveau moeten zijn?
En waarom ben je dan alleen over Depay zo negatief en niet over de vele andere huidige internationals die "niet van het niveau zijn van de spelers die wij in het verleden gehad hebben"?

[...]

Welkom in de huidige voetbalwereld, dit geldt voor bijna elke voetballer.
Maar Depay heeft een vreemd hoedje op gehad en is dan blijkbaar een makkelijk slachtoffer.

[...]

Je hebt blijkbaar zijn 5 seizoenen bij Lyon gemist.
Ik vraag me wel eens af of je volledige wedstrijden kijkt of alleen de samenvattingen. Dat laatste zou verklaren dat je het vaak opneemt voor Depay :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

ephymerous schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:53:
Ik vraag me wel eens af of je volledige wedstrijden kijkt of alleen de samenvattingen. Dat laatste zou verklaren dat je het vaak opneemt voor Depay :)
Vanzelfsprekend kijk ik volledige wedstrijden, maar dit zegt ook voldoende over de wijze waarop sommigen hem beoordelen/veroordelen.
De verwachtingen hier zijn nogal onrealistisch.

Het is ook typisch dat er geen onderbouwde tegenargumenten zijn op mijn posts. De kritiek bestaat nu uit dat hij zich niet zou focussen op het voetbal (hoezo?), dat ik alleen de samenvattingen kijk (waarom?), dat Depay doet alsof hij de CL finale heeft beslist (hoezo?), dat hij een buitenbeentje is qua prestaties (wordt dan bedoeld dat hij opvallend goed presteert in Oranje?) en dat hij een buitenbeentje is qua gedrag (wat is daar mis mee?).
Dat is heel dun en mager zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Baseman77 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:03:
[...]

Vanzelfsprekend kijk ik volledige wedstrijden, maar dit zegt ook voldoende over de wijze waarop sommigen hem beoordelen/veroordelen.
De verwachtingen hier zijn nogal onrealistisch.

Heta is ook typisch dat er geen onderbouwde tegenargumenten zijn op mijn posts. De kritiek bestaat nu uit dat hij zich niet zou focussen op het voetbal (hoezo?), dat ik alleen de samenvattingen kijk (waarom?), dat Depay doet alsof hij de CL finale heeft beslist (hoezo?), dat hij een buitenbeentje is qua prestaties (wordt dan bedoeld dat hij opvallend goed presteert in Oranje?) en dat hij een buitenbeentje is qua gedrag (wat is daar mis mee?).
Dat is heel dun en mager zullen we maar zeggen.
Let’s agree to disagree dan. Voor mij blijft het een overrated speler die grossiert in een vervelende houding, veel balverlies heeft en af en toe eens een penalty scoort ;)

Ik kijk wel uit naar een Oranje zonder Depay :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:50:
Ja, alleen op Tweakers natuurlijk. :+
Ik lees op elk voetbal gerelateerde website die ik bezoek dezelfde kritiek op Depay.
Omdat vrijwel elke voetbalsite hetzelfde nieuws kopieert en in de eigen template publiceert als ze nog moeite doen.

Als ze geen moeite meer doen, dan is het een snel “artikel” met een twitter post.

Het is allemaal bagger tegenwoordig :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:09:
[...]Voor mij blijft het een overrated speler die grossiert in een vervelende houding, veel balverlies heeft en af en toe eens een penalty scoort ;)
Hohoho, hij scoort ook vaak tegen kleine landjes.
Ik kijk wel uit naar een Oranje zonder Depay :)
Net als de overgrote meerderheid, maar Koeman krijgt nog een termijn en Depay is nog wel een zekerheid zolang Koeman aan het roer staat. Luuk de Jong zal ook wel weer mogen komen zodra Louis weg is, maar misschien is de exit Barcelona voor beide spelers voor Koeman een eyeopener.
Een ezel stoot zich in het gemeen, niet twee keer aan dezelfde steen.
Misschien de Koe(man) wel ... voor de derde keer. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Hohoho, hij scoort ook vaak tegen kleine landjes.

[...]

Net als de overgrote meerderheid, maar Koeman krijgt nog een termijn en Depay is nog wel een zekerheid zolang Koeman aan het roer staat. Luuk de Jong zal ook wel weer mogen komen zodra Louis weg is, maar misschien is de exit Barcelona voor beide spelers voor Koeman een eyeopener.
Een ezel stoot zich in het gemeen, niet twee keer aan dezelfde steen.
Misschien de Koe(man) wel ... voor de derde keer. }:O
Koeman heeft voor mijn gevoel wel het maximale uit Depay weten te halen, De Jong blijft ook prima als je opportuun voorzetten gaat pompen om iets te forceren.

Het zijn ook niet mijn favoriete spelers, maar de spoeling is nu eenmaal erg mbt aanvallers voor Oranje helaas ivm voorgaande generaties.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Bossie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:33:
[...]Koeman heeft voor mijn gevoel wel het maximale uit Depay weten te halen
Bij Oranje waar de gemiddelde tegenstander bijzonder zwak is zeker, bij Barcelona vaker onzichtbaar dan belangrijk en veel blessures.
De Jong blijft ook prima als je opportuun voorzetten gaat pompen om iets te forceren.
The horror ...
Het zijn ook niet mijn favoriete spelers, maar de spoeling is nu eenmaal erg mbt aanvallers voor Oranje helaas ivm voorgaande generaties.
Iedereen wist dat er een mindere periode zou komen maar is het ondertussen niet eens tijd om iets nieuws te proberen en te kijken naar de toekomst i.p.v. met de oude 'vedettes' van nu te blijven rommelen? Want als 1 ding zeker is onder Koeman dan is het wel dat hetzelfde groepje weer de voorkeur gaat krijgen of ze nu wel of niet spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:31:
[...]

Bij Oranje waar de gemiddelde tegenstander bijzonder zwak is zeker, bij Barcelona vaker onzichtbaar dan belangrijk en veel blessures.

[...]

The horror ...

[...]

Iedereen wist dat er een mindere periode zou komen maar is het ondertussen niet eens tijd om iets nieuws te proberen en te kijken naar de toekomst i.p.v. met de oude 'vedettes' van nu te blijven rommelen? Want als 1 ding zeker is onder Koeman dan is het wel dat hetzelfde groepje weer de voorkeur gaat krijgen of ze nu wel of niet spelen.
Ik heb de nieuwe talenten of eventuele vervangers nog niet opgemerkt en gebaseerd op het oproepen van Vincent Jansen heeft van Gaal ze ook nog niet gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Bossie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:33:
[...]

maar de spoeling is nu eenmaal erg mbt aanvallers voor Oranje helaas ivm voorgaande generaties.
En daar zijn we het dan eens. Op Gakpo na zie ik nu geen potentiële topper (kaliber Robben). En ook Gakpo moet het buiten de Eredivisie nog laten zien (wat mij betreft nog even bij PSV) :)

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 03-06-2022 20:03 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:44
Louis is verbazingwekkend relaxed, ben benieuwd hoe het straks is als we weer verloren hebben van belgie met een nulletje of twee/drie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:27
Staan die arme kindjes alleen bij het volkslied. beetje flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Weet Belgie ook dat ze Belgie zijn, het lijkt wel alsof ze een verplicht vriendschappelijk potje spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:14
Nou, dat Bergwijn maar vaker de kans mag krijgen. Die zien we liever dan Depay als ik het hier zo hoor (vooral door iedereen die tegen Depay is).

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Net als de overgrote meerderheid,
Waar haal je dit soort onzin vandaan? De meeste Nederlanders willen een Oranje dat wint. Als een speler niet scoort en we verliezen is het een l*l, als hij wel scoort is het weer dikke prima. Waan van de dag.

Ik geloof er dus niks van dat de meerderheid van de Nederlandse Oranje supporters net zo'n fobie heeft voor een bepaalde speler als een select groepje tweakers of schreeuwers op andere forums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
jbdeiman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:19:
[...]

Bij andere sporten werkt zuivere speeltijd prima (ook als de bal uit is), waarom zou je dat hier anders willen doen? Natuuurlijk kan je ervoor kiezen een dergelijke selectie te doen, maar waarvoor doe je het dan? Het doel met zuivere speeltijd laat zich raden: In elke wedstrijd wordt even lang (echt) gevoetbald, en niet in de ene 40 minuten en de andere bijna 60.
Een selectie maakt het ook alleen maar onduidelijker. En als het gaat om bal wel of niet in het spel is elke balsport natuurlijk wel een beetje hetzelfde. Het voelt ook raar: de tijd loopt door terwijl de bal op de tribune ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 04-06-2022 00:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

D-e-n schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:53:
[...]

Waar haal je dit soort onzin vandaan? De meeste Nederlanders willen een Oranje dat wint. Als een speler niet scoort en we verliezen is het een l*l, als hij wel scoort is het weer dikke prima. Waan van de dag.

Ik geloof er dus niks van dat de meerderheid van de Nederlandse Oranje supporters net zo'n fobie heeft voor een bepaalde speler als een select groepje tweakers of schreeuwers op andere forums.
Waarom pak je nou selectief dat stuk eruit? Eerlijk is eerlijk, als ik in mijn vriendengroep kijk of naar mijn collega's kijk, zijn de meeste mensen overwegend niet erg blij met Depay. Natuurlijk, als ie scoort doet ie het goed maar het beeld is eerder negatief dan positief.

Ik heb iig weer genoeg gelezen over Depay, Oranje heeft gewonnen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2022 00:57 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
Bossie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:20:
Weet Belgie ook dat ze Belgie zijn, het lijkt wel alsof ze een verplicht vriendschappelijk potje spelen
die gasten zijn toe aan vakantie snap dat wel die zitten niet echt te wachten op die potjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:33
Grindtegel schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:30:
Louis is verbazingwekkend relaxed, ben benieuwd hoe het straks is als we weer verloren hebben van belgie met een nulletje of twee/drie
Gaat niet gebeuren. België is op z'n retour. De zogenaamde geweldige generatie heeft niet geleverd en zijn klaar om met pensioen te gaan. Nederland is België kwalitatief alweer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
DIT TOPIC IS GESLOTEN
Ga naar het vervolg

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022

[ Voor 83% gewijzigd door Harribo op 04-06-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Outerspace schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 00:55:
[...]

Waarom pak je nou selectief dat stuk eruit? Eerlijk is eerlijk, als ik in mijn vriendengroep kijk of naar mijn collega's kijk, zijn de meeste mensen overwegend niet erg blij met Depay. Natuurlijk, als ie scoort doet ie het goed maar het beeld is eerder negatief dan positief.

Ik heb iig weer genoeg gelezen over Depay, Oranje heeft gewonnen :P
Ik haal het stuk eruit wat in mijn ogen onzin is. Waarom noem je dat zo suggestief "selectief" ? Dat is vooringenomen en niet netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:56

Quad

Doof

ElPaco schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:46:
Stel dat Wijnaldum het WK niet gaat redden, gaan we dan eindelijk Veerman (Joey uiteraard) eens in het NL elftal zien? Die staat zo waanzinnig goed te spelen.
Dezelfde type speler, en Joey Veerman speelt wel.
Ik denk dat hij wel meegaat, als hij het niveau vasthoudt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sneu voor Wijnaldum (scheenbeenbreuk)..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Selectie voor het Nederlands Elftal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_HCkOXG-NPqsiRvJsiQgBdVQFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhF3kvl8o87pWtZgitPofmQb.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder, een Feyenoord gekleurde mening. :P

Als Feyenoorder, begrijp ik wel dat Bijlow er niet bij zit, niet echt zijn beste periode.
Maar, dat dan een Tailor er wel bij zit na compleet door de mand te zijn gevallen tegen Liverpool... vind ik dan wel erg opmerkelijk.

(Als de criteria is "Hij heeft het goed gedaan in de Nederlandse competitie, dan waarom geen Veerman, en wel Klaassen?)

Ik moet wel heel eerlijk zeggen, dat het wel opvallend is dat nu we heel veel buitenlanders in de selectie hebben, dat deze wel vrijwel allemaal worden opgeroepen.

Bijlow zit misschien niet in zijn beste fase, maar kom op... Flekken laat de ene na de andere door en Cilessen heeft puike reddingen gehad, maar ook al een aantal bijna blunders.
Dus, waarom deze 2 wel, en 1 van de meest talentvolle keepers die we hebben, en wie het ook zeer goed heeft gedaan in de vorige interlands... niet?

Maar goed, mijn gokje voor de opstelling
Cillessen, Dumfries, De Ligt, Timber, Van Dijk, Blind, De Jong, Klaassen, Koopmeiners, Bergwijn, Memphis, Berghuis.
(En, het zou mij niet eens verbazen als Tailor er voor Koopmeiners in staat. :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 16-09-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mee eens hoor. Een Bijlow niet oproepen maar Pasveer wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Anoniem: 338166 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:19:
Selectie voor het Nederlands Elftal

[Afbeelding]

Hieronder, een Feyenoord gekleurde mening. :P

Als Feyenoorder, begrijp ik wel dat Bijlow er niet bij zit, niet echt zijn beste periode.
Maar, dat dan een Tailor er wel bij zit na compleet door de mand te zijn gevallen tegen Liverpool... vind ik dan wel erg opmerkelijk.

(Als de criteria is "Hij heeft het goed gedaan in de Nederlandse competitie, dan waarom geen Veerman, en wel Klaassen?)

Ik moet wel heel eerlijk zeggen, dat het wel opvallend is dat nu we heel veel buitenlanders in de selectie hebben, dat deze wel vrijwel allemaal worden opgeroepen.

Bijlow zit misschien niet in zijn beste fase, maar kom op... Flekken laat de ene na de andere door en Cilessen heeft puike reddingen gehad, maar ook al een aantal bijna blunders.
Dus, waarom deze 2 wel, en 1 van de meest talentvolle keepers die we hebben, en wie het ook zeer goed heeft gedaan in de vorige interlands... niet?

Maar goed, mijn gokje voor de opstelling
Cillessen, Dumfries, De Ligt, Timber, Van Dijk, Blind, De Jong, Klaassen, Koopmeiners, Bergwijn, Memphis, Berghuis.
(En, het zou mij niet eens verbazen als Tailor er voor Koopmeiners in staat. :P )
Grotendeels mee eens. Je kritiek op Taylor vind ik wat overdreven. Die draait al een poosje goed mee en we zitten niet ruim in de goede middenvelders.

Rensch vind ik zelf onverklaarbaar. Speelt al tijden niet sterk, lijkt zich een klein beetje te herpakken. Terwijl die Frimpong in Duitsland er goed opstaat.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

ephymerous schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:28:
[...]

Grotendeels mee eens. Je kritiek op Taylor vind ik wat overdreven. Die draait al een poosje goed mee en we zitten niet ruim in de goede middenvelders.

Rensch vind ik zelf onverklaarbaar. Speelt al tijden niet sterk, lijkt zich een klein beetje te herpakken. Terwijl die Frimpong in Duitsland er goed opstaat.
Tweede gedeelte, helemaal mee eens.

Over de middenvelders, Taylor heeft het alleen nog maar laten zien in de Nederlandse Competitie.
En, dat misschien een handvol wedstrijden.
Dan, waarom Veerman niet de kans geven die het al jaren laat zien, en dit seizoen in de competitie ook gewoon erg goed is.

Beide in Europa door de mand gevallen, dus dat telt dan niet mee.

Meeste Ajacieden zullen het hier wel weer niet mee eens zijn.
Maar, het is gewoon weer hetzelfde liedje aan het worden.
3 wedstrijden in een Ajax shirt, en je krijgt je kans meteen. 30 wedstrijden in een ander shirt, en je mag nog lekker blijven wachten.

Pas geleden vroeg iemand ook de vraag op ESPN.
"Als Biljow bij Ajax zou spelen, denk je dat er dan nog een keepers discussie was?"
En, volgens mij weten we daar allemaal wel het antwoord op.

Steeds meer niet ajacieden zijn allang hun connectie en liefde voor het Nederlands elftal verloren om deze reden.

Taylor, 5 goede wedstrijden in de competitie.
Nou, waarom dan Dilrosun ook geen nieuwe kans geven?
1. We hebben niet genoeg buitenspelers.
2. Hij laat het de laatste wedstrijden ook nog eens zien op Nr.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Anoniem: 338166 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:37:
[...]

Tweede gedeelte, helemaal mee eens.

Over de middenvelders, Taylor heeft het alleen nog maar laten zien in de Nederlandse Competitie.
En, dat misschien een handvol wedstrijden.
Dan, waarom Veerman niet de kans geven die het al jaren laat zien, en dit seizoen in de competitie ook gewoon erg goed is.

Beide in Europa door de mand gevallen, dus dat telt dan niet mee.

Meeste Ajacieden zullen het hier wel weer niet mee eens zijn.
Maar, het is gewoon weer hetzelfde liedje aan het worden.
3 wedstrijden in een Ajax shirt, en je krijgt je kans meteen. 30 wedstrijden in een ander shirt, en je mag nog lekker blijven wachten.

Pas geleden vroeg iemand ook de vraag op ESPN.
"Als Biljow bij Ajax zou spelen, denk je dat er dan nog een keepers discussie was?"
En, volgens mij weten we daar allemaal wel het antwoord op.

Steeds meer niet ajacieden zijn allang hun connectie en liefde voor het Nederlands elftal verloren om deze reden.

Taylor, 5 goede wedstrijden in de competitie.
Nou, waarom dan Dilrosun ook geen nieuwe kans geven?
1. We hebben niet genoeg buitenspelers.
2. Hij laat het de laatste wedstrijden ook nog eens zien op Nr.10
Probeer die clubdiscussie er nou eens buiten te houden. Daar komen we toch nooit uit.

Weet je wanneer we geen keeperdiscussie zouden hebben? Als Bijlow eens een poosje fit blijft. In potentie de beste keeper van Nederland.

Ik vind het als Ajacied ook vroeg voor Taylor, ook voor Veerman en ja Dilrosun verdient zeker een kans.

Kortom van Gaal is weer eens onnavolgbaar ;)

XXXVI

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.