dat zou wel episch zijn als ie dat deedLordy79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:38:
Nou... we wilden laten zien dat we de beste van de poule zijn maar we willen dit WK boycotten en gaan dus niet.
Was getekend, Louis....
De Roon erin en het begint te lopen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat hadden we schriftelijk af kunnen doen. 3-0 voor Ronaldo en vrienden.Harribo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:38:
Goh zo blij... Had toch niet moeten denken dat we in een play off tegen Portugal moesten of zo

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het had zo mooi kunnen zijn. Niet naar Qatar, Louis die voor de 2e keer niet naar de eindronde gaat.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:38:
Lucky Noorwegen, wij gaan wel ...
Dat kunnen ze niet zonder hun beste aanvaller blijkbaar.HollowGamer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:38:
Hadden de Noren niet beter kunnen aanvallen?
Je weet tegenwoordig nooit wat binnen een jaar gebeurt. Het kan zomaar worden opgeschoven.Deadsy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:37:
fok, nu moeten we naar qatar
Ik voel een 5-3-2 aankomen van Louis
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Klaassen er uit en het begint te lopen?hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:39:
De Roon erin en het begint te lopen?
* ElPaco rent hard weg
Die waren net zo slecht.HollowGamer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:38:
Zij HEBBEN tenminste een beste aanvaller...dutchgio schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:39:
[...]
Dat kunnen ze niet zonder hun beste aanvaller blijkbaar.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verkeerde aangetikt
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Bergwijn MotM. Wat een goal en daarna kalm de assist voor de 2-0.
Foeilelijk, gruwel van een wedstrijd, maar nu wel gedaan wat zaterdag nagelaten werd. Kwalificatie, dat is wat telt.
Foeilelijk, gruwel van een wedstrijd, maar nu wel gedaan wat zaterdag nagelaten werd. Kwalificatie, dat is wat telt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hebben ze allemaal een prik gehad?dglavimans schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:40:
Ff gek doen voor de camera
Weg
Louis kan er zelfs niet meer van lopen
Laffe spel gelukkig niet beloond. Nederland heeft niks weggegeven en exact gespeeld zoals het moet, geduldig en de Noren niet in de kaart spelen. Zij wilden het spel niet maken, prima, doen wij dat ook niet. Snap dat gezever niet, eindelijk volwassen een dergelijke wedstrijd uitgespeeld, niet als een kip zonder kop gaan aanvallen en de Noren laten counteren. Ik vind het prima zo, resultaatvoetbal:)HollowGamer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:38:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Misschien gaan de overbetaalde miljonairs in Qatar op zoek naar goedkope bouwers voor hun villa's.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Bekijk het positief: met een beetje geluk wordt de wereld de volgende winter getroffen door de negende COVID golf en gaat dat hele WK niet door.
Kan je nagaan dat hij Spurs wordt gezien als een miskoop. 😂gambieter schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:40:
Bergwijn MotM. Wat een goal en daarna kalm de assist voor de 2-0.
Foeilelijk, gruwel van een wedstrijd, maar nu wel gedaan wat zaterdag nagelaten werd. Kwalifucatie, dat is wat telt.
Ik zou er niet van opkijken, nieuwe variant bijvoorbeeld.autje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:41:
Bekijk het positief: met een beetje geluk wordt de wereld de volgende winter getroffen door de negende COVID golf en gaat dat hele WK niet door.
Ik dacht net 30 seconden dat ik echt een mondkapje moest gaan opeten...
Ga nooit meer voetbal op een stream kijken.
Ga nooit meer voetbal op een stream kijken.
Dat kost veel te veel geld en dan hebben die arme arbeiders in Qatar hun leven voor niets gegeven.autje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:41:
Dan gaat het alsnog door. Maken ze van heel Qatar een grote bubbel...autje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:41:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zou zeggen: alle maatregelen opheffen, dan kunnen we als Nederlands volk wellicht voor een goede variant zorgen die volgend jaar dit debacle voorkomt.HollowGamer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:42:
[...]
Ik zou er niet van opkijken, nieuwe variant bijvoorbeeld.
Hahahaha dat klinkt als... Je was al halverwege...hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:42:
Ik dacht net 30 seconden dat ik echt een mondkapje moest gaan opeten...
Ze leven daar nu ook al in een bubbel.Fiber schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:43:
[...]
Dan gaat het alsnog door. Maken ze van heel Qatar een grote bubbel...
Nou, op naar de uitschakeling in de poule fase. Wat een enorm slecht spel, twee wedstrijden achter elkaar. Met 0-0 tot de laatste minuten had het zomaar verkeerd af kunnen lopen. Die euforie snap ik wel, maar ze moeten zich kapot schamen om het spel.
1-1 was ook nog goed geweest.Lordy79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:43:
Hahahaha dat klinkt als... Je was al halverwege...
Maar zag ze het nog wel verknallen.
Je kunt ook overdrijven, ze hebben op safe gespeeld en bijna niks weggegeven. Je mocht vandaag geen fout maken.MadDogMcCree schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:44:
Nou, op naar de uitschakeling in de poule fase. Wat een enorm slecht spel, twee wedstrijden achter elkaar. Met 0-0 tot de laatste minuten had het zomaar verkeerd af kunnen lopen. Die euforie snap ik wel, maar ze moeten zich kapot schamen om het spel.
Gezien het interview met Van Dijk is er geen schaamte. "Solide overwinning", "We wilden een reactie geven na de vorige wedstrijd". Volledig gebrek aan inzicht.MadDogMcCree schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:44:
Kan dat niet alvast bij de laatste drie F1 races, en dan een heel milde variant in de pitbox van nummer 44?autje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:43:
Ik zou zeggen: alle maatregelen opheffen, dan kunnen we als Nederlands volk wellicht voor een goede variant zorgen die volgend jaar dit debacle voorkomt.

Ik heb er nog niet genoeg afstand van kunnen nemen maar sec gekeken denk ik dat dit een degelijke kwalificatiewedstrijd was. Niet echt wat weggegeven en drie punten gepakt. Dat is het beste wat je van zo'n pot kan verwachten. Dergelijke wedstrijden zijn zelden hoogtepunten qua vermaak.Exocet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:45:
[...]
Je kunt ook overdrijven, ze hebben op safe gespeeld en bijna niks weggegeven. Je mocht vandaag geen fout maken.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ot.. wat een boel reclames om te gaan gokken.. verschrikkelijk. Ben wel stiekem benieuwd naar het interview met van Gaal.
13:37
Ja, of reclames voor te makkelijke koffie, met te dure pads.Nibbz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:49:
Ot.. wat een boel reclames om te gaan gokken.. verschrikkelijk. Ben wel stiekem benieuwd naar het interview met van Gaal.
Zijn ze gestopt met die Zeeman reclame?Sjah schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:51:
[...]
Ja, of reclames voor te makkelijke koffie, met te dure pads.
Weg
Louis zal zich in Qatar wel moeten aanpassen met al dat zand, misschien dat iemand hem de hele tijd kan dragen voor een klein bedrag?
Die Powned documentaire over vaccinatie-tegenstellingen lijkt me wel interessant.Sjah schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:51:
Ja, of reclames voor te makkelijke koffie, met te dure pads.
Aan alle vooroordelen voldaan, "ze noemen me een wappie" met een BMI van 35. Zucht...
Naar Qatar! Nu kan het echte ges(j)eik beginnen!!
Die bouwvakkers zijn daar straks klaar en kosten geen drol.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:52:
Louis zal zich in Qatar wel moeten aanpassen met al dat zand, misschien dat iemand hem de hele tijd kan dragen voor een klein bedrag?
Iemand die Van Gaal nog kan volgen?
Ja, dat is niet zo moeilijk. Dat heet nuchterheid.hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:06:
Dit is een account.
Alleen als ie bergafwaarts gaat niethoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:06:
Poolstokhoogspringen bij AZ?Grvy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:07:
Ja, dat is niet zo moeilijk. Dat heet nuchterheid.
Weet niet welke clubs hier gesupport worden, maar het lijkt alsof die altijd goed en aantrekkelijk voetbal spelen en dat het Nederlands elftal dan tegenvalt
Was dat eigenlijk niet altijd al zo? Ik vond Nederland onder van Basten echt prachtig! tot de russen though.. maar verders, was het nooit echt sprankelend, met hier en daar een uitschieter (Spanje).Exocet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:12:
Weet niet welke clubs hier gesupport worden, maar het lijkt alsof die altijd goed en aantrekkelijk voetbal spelen en dat het Nederlands elftal dan tegenvalt
Of doe ik ze tekort
13:37
Van achteruit was het inderdaad hardstikke prima en weinig te klagen. Het jammere is dan alleen dat het voorin zo onbeholpen is en veel te vaak te lang wachten en dan net niet. Dat is gewoon zonde want je had het al veel eerder kunnen beslissen als het daar wat scherper was. Maar goed, uiteindelijk is het goed gekomen dus lekker uitrusten en hopen dat het op het WK wat beter draait.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:48:
Ik heb er nog niet genoeg afstand van kunnen nemen maar sec gekeken denk ik dat dit een degelijke kwalificatiewedstrijd was. Niet echt wat weggegeven en drie punten gepakt. Dat is het beste wat je van zo'n pot kan verwachten. Dergelijke wedstrijden zijn zelden hoogtepunten qua vermaak.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb in het verleden fantastische wedstrijden van het NL elftal gezien, maar dat was dan wel tegen toplanden als Engeland, Brazilië, Argentinië, Duitsland, Frankrijk, etc. met geweldige goals van en keiharde gevechten zoals Wouters tegen Gascoigne...Nibbz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:19:
[...]
Was dat eigenlijk niet altijd al zo? Ik vond Nederland onder van Basten echt prachtig! tot de russen though.. maar verders, was het nooit echt sprankelend, met hier en daar een uitschieter (Spanje).
Of doe ik ze tekort
Opa wordt oud...

En inderdaad, ik kan er soms prima mee leven als er verloren wordt van een sterkere tegenstander als het wel een fantastische wedstrijd was. Het liefst wil je natuurlijk alles: Goed spel tegen een sterke tegenstander in een spannende pot die echt ergens om gaat en dan ook nog winnen en er een gala van maken etc. maar je kan niet altijd alles hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 17-11-2021 00:06 ]
Slechte wedstrijd, prima resultaat. Nog een jaar om de juiste samenstelling en vorm te vinden, dat kan Van Gaal wel.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bij een club kun je veel meer trainen op de speelwijze. En bij een club kun je die ontbrekende spits gewoon kopen. Bij Oranje is het altijd roeien met de riemen die je hebt.Exocet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:12:
Als ik even terugkijk. In 1988 was het ook niet allemaal swingend. In 1990 hadden we veruit de beste spelers maar was de samenwerking ruk. 1992 waren we dan weer leuk in de poulefase maar vlogen we er toch uit bij de laatste vier. Het meest aantrekkelijke Oranje was volgens mij dat van 1998
Ps.
Ik als oude man kan me de plaatsing voor 1988 nog herinneren. Ergens onderweg werd tegen een stug Polen 0-0 gelijk gespeeld. Reactie van Gullit en co was dat ze volwassen hadden gespeeld want dat ze dat soort potjes vier jaar eerder zouden hebben verloren door een counter. Deed me aan vandaag denken.
[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 17-11-2021 00:07 ]
'98 was volgens mij ook beroerd in de poule (tegen België iig), beroerd tegen Joegoslavië, tegen Argentinië was nou ook niet zo goed dus dat zal alleen op Brazilië gebaseerd zijn. 3e/4e was ook slecht ...
Het meest aantrekkelijke Oranje is natuurlijk la Naranja Mecánica
[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 17-11-2021 00:16 ]
Toch merk en proef ik wel een positieve sfeer tussen LvG, de staff en de spelers. Ze willen voor elkaar door het vuur. Saamhorigheid en eenheid.
Verder is LvG een icoon die zonder problemen zelf de klappen opvangt als het minder gaat en spelers uit de wind houd als dat nodig is.
Verder is LvG een icoon die zonder problemen zelf de klappen opvangt als het minder gaat en spelers uit de wind houd als dat nodig is.
Tegen België speelden we met tien man na een rode kaart. Die Belgen speelden ook heel vervelend toen. We speelden wel Korea van de mat en Argentinië had gewoon een heel goed elftal toen.apis29 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:09:
'98 was volgens mij ook beroerd in de poule (tegen België iig), beroerd tegen Joegoslavië, tegen Argentinië was nou ook niet zo goed dus dat zal alleen op Brazilië gebaseerd zijn. 3e/4e was ook slecht ...
1974 was ik te jong
Pas na 82 minuten lees ik, idd irritatie bij Kluivert. Tegen Mexico kregen ze de gelijkmaker nog om de oren met een man meer maar volgens mij is dit WK niet lang geleden nog herhaald of behandeld en hadden ze deze nooit weg mogen geven. 1974 is iig op Eurosport wel eens herhaald met de volledige wedstrijden, daar kan de 1998 selectie echt niet tegen op hoor Wikipedia: Wereldkampioenschap voetbal 1974 Maar '98 was zeker ook een van de beste selecties.D-e-n schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:26:
[...]
Tegen België speelden we met tien man na een rode kaart. Die Belgen speelden ook heel vervelend toen. We speelden wel Korea van de mat en Argentinië had gewoon een heel goed elftal toen.
1974 was ik te jong
Dit wedstrijdverslag van de wedstrijd tegen Argentinië in '98 is nog wel mooi om te lezen https://www.theguardian.c...p-1998-quarter-final-live (moet ik toch maar weer eens op zoek gaan naar de volledige wedstrijden al zal deze vast nog ergens op een videoband staan
Tja er is nu meer tijd om echt een team te bouwen. Dat kan Louis. Na een nachtje slapen is t het resultaat dat telt. Noorwegen ligt er uit, dat hadden wij kunnen zijn en ik denk dat als hun topspits wel fit was geweest het een ander verhaal was geweest gisteren dus we hebben ook gewoon geboft.
Op een WK kan alles gebeuren en de (mijn) verwachtingen zijn niet hoog dus t kan alleen maar meevallen. Nu maar zien of Portugal en Italië zich plaatsen...
Op een WK kan alles gebeuren en de (mijn) verwachtingen zijn niet hoog dus t kan alleen maar meevallen. Nu maar zien of Portugal en Italië zich plaatsen...
Anoniem: 1638126
De eerste thuiswedstrijd van de kwalificatie. November 1986D-e-n schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:04:
Ps.
Ik als oude man kan me de plaatsing voor 1988 nog herinneren. Ergens onderweg werd tegen een stug Polen 0-0 gelijk gespeeld. Reactie van Gullit en co was dat ze volwassen hadden gespeeld want dat ze dat soort potjes vier jaar eerder zouden hebben verloren door een counter. Deed me aan vandaag denken.
We hebben een punt en verder moeten we niet zeuren.
Waar was jij toen Hiddink bondscoach was?Fiber schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:53:
[...]
VdSar, Reiziger, F de Boer, Stam, Numan, Cocu, Davids, R de Boer, Overmars, Bergkamp, Kluivert...?
Die elf hebben in het Nederlands Elftal nooit samengespeeld.
Veel tijd is er niet. In maart 2022 twee oefenwedstrijden. In juni 2022 vier Nations League wedstrijden en nog eens twee Nations League wedstrijden in september 2022. Geen oefenwedstrijden direct voor het WK.Lordy79 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 06:21:
Tja er is nu meer tijd om echt een team te bouwen.
Louis gaat waarschijnlijk 1-5-3-2 proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1638126 op 17-11-2021 06:59 ]
Ik denk dat die oefenwedstrijden nog wel komen
Lijkt me niet dat ze zonder naar Qatar afreizen
KNVB heeft ze alleen nog niet gepland want na afgelopen week gingen ze er niet vanuit dat ze oefenwedstrijden moesten spelen
KNVB heeft ze alleen nog niet gepland want na afgelopen week gingen ze er niet vanuit dat ze oefenwedstrijden moesten spelen
Alleen in maart als de play-offs voor de resterende Europese WK tickets worden gespeeld. In november 2022 worden de spelers pas zeven dagen voor de start van het WK vrijgegeven. Ik neem aan dat ze gelijk vertrekken om te acclimatiseren.Togi schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:38:
Ik denk dat die oefenwedstrijden nog wel komen
de nations league kan je beschouwen als oefenwedstrijden wat mij betreft. Dat zijn 8 wedstrijden om een systeem in te slijten. Heel veel is het niet, met name omdat er voor het WK maar een kleine voorbereiding is, maar het zou voor Louis genoeg moeten zijn lijkt me.Anoniem: 1638126 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 06:58:
[...]
Veel tijd is er niet. In maart 2022 twee oefenwedstrijden. In juni 2022 vier Nations League wedstrijden en nog eens twee Nations League wedstrijden in september 2022. Geen oefenwedstrijden direct voor het WK.
Louis gaat waarschijnlijk 1-5-3-2 proberen.
ik als nog oudere man kan me de plaatsing van 1974 nog herinnerenD-e-n schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:04:
[...]
Ps.
Ik als oude man kan me de plaatsing voor 1988 nog herinneren. Ergens onderweg werd tegen een stug Polen
en de rest is geschiedenis
Mijn eerste kwalificatiewedstrijd die ik me nog kan herinneren was thuis tegen Cyprus in 1987. Bom op het veld, 8-0 winst (5x Bosman). Was in elk geval niet saai.
Later moesten ze na beroep overspelen zonder publiek, nadat de UEFA eerst de wedstrijd aan Cyprus had gegeven. Kwamen we echt goed mee weg. We hebben echt wel heel veel mazzel gehad om die beker te pakken in 1988, zowel op als naast het veld.
Later moesten ze na beroep overspelen zonder publiek, nadat de UEFA eerst de wedstrijd aan Cyprus had gegeven. Kwamen we echt goed mee weg. We hebben echt wel heel veel mazzel gehad om die beker te pakken in 1988, zowel op als naast het veld.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-11-2021 09:33 ]
Die hebben nu al hun leven voor niets gegeven. Kijk naar andere landen waar het EK/WK/OS is gegeven, daar was na een tijdje niets meer van over. Sommige stadions worden nog gebruikt, maar andere raken in verval. Die arbeiders hebben ook niets aan die stadions en komen met dingen terug thuis met wat hier arbeidsongeschiktheid zou beteken.Lordy79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:42:
[...]
Dat kost veel te veel geld en dan hebben die arme arbeiders in Qatar hun leven voor niets gegeven.
Bedenk mij trouwens dat het plan toch was de boel af te breken en deze weer ergens anders neer te zetten?
Overdrijft je niet een beetje? Er lopen daar spelers rond die toch wel naast hun schoenen lopen. Depay bijvoorbeeld, die heeft gisteren niets geraakt maar rapt er weer vrolijk op los straks.Cheezborger schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:15:
Toch merk en proef ik wel een positieve sfeer tussen LvG, de staff en de spelers. Ze willen voor elkaar door het vuur. Saamhorigheid en eenheid.
Persoonlijk denk ik dat we enkel met veel geluk ver kunnen komen. Gisteren was echt bizar slecht, op de laatste 10 min. na. Die Noren deden niets anders dan achteruit lopen, terwijl ze ook hadden kunnen aanvallen (GK is totaal niet getest).
Nee, veel vertrouwen heb ik niet in deze groep. LVG gaat nu ook weer iedereen de les lezen, hij heeft dezelfde arrogantie als de spelers en samenhorigheid heb ik bij andere teams toch velen malen beter gezien.
Overdrijf je zelf niet een beetje? Met weer Depay als zondebok weg te zetten? Ik heb er niet veel van gezien maar volgens mij tikte hij er nog wel eentje in en is gewoon bepalend geweest in de hele kwali. Zonder hem hoef je niet eens op het vliegtuig te stappen.HollowGamer schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:41:
[...]
Overdrijft je niet een beetje? Er lopen daar spelers rond die toch wel naast hun schoenen lopen. Depay bijvoorbeeld, die heeft gisteren niets geraakt maar rapt er weer vrolijk op los straks.
De statistieken geven je zeker gelijkRodeStabilo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:44:
[...]
Overdrijf je zelf niet een beetje? Met weer Depay als zondebok weg te zetten? Ik heb er niet veel van gezien maar volgens mij tikte hij er nog wel eentje in en is gewoon bepalend geweest in de hele kwali. Zonder hem hoef je niet eens op het vliegtuig te stappen.
1 - No player recorded more goals, shots, Expected Goals (excl. pens), assists or chances created in the 2022 WC European qualifiers than @Memphis. King. pic.twitter.com/cShKMhobPZ
— OptaJohan (@OptaJohan) 17 november 2021
Ik begrijp niet dat Depay telkens weer ter discussie staat. Het is misschien niet zo'n aansprekende speler maar zijn rendement is enorm hoog en er is niemand die daarbij enigszins in de buurt kan komen.
Deze ploeg is zeker geen titelfavoriet maar ik denk wel dat Van Gaal er meer uit kan halen op het WK dan De Boer deze zomer heeft gedaan. Persoonlijk zie ik Nederland altijd op zijn best als outsider voor de titel; de keren dat ik ons grote kansen toedichte (1990, 2000, 2012) kwamen we niet in de buurt. Een iets minder elftal met wat mazzel en een goede strateeg aan het roer kan het echter best ver schoppen.
Deze ploeg is zeker geen titelfavoriet maar ik denk wel dat Van Gaal er meer uit kan halen op het WK dan De Boer deze zomer heeft gedaan. Persoonlijk zie ik Nederland altijd op zijn best als outsider voor de titel; de keren dat ik ons grote kansen toedichte (1990, 2000, 2012) kwamen we niet in de buurt. Een iets minder elftal met wat mazzel en een goede strateeg aan het roer kan het echter best ver schoppen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-11-2021 10:45 ]
Ik begrijp het wel. Het koste me ontzettend veel moeite om m'n kromme tenen weer recht te krijgen nadat ik 15 minuten van die documentaire over 'm heb gezien. Tel daarbij zijn ingestudeerde vingertjes in de oren, kansloze hakballetjes en de vele onzichtbare momenten op... dan gaan mensen 'm vanzelf ter discussie stellenDr. Strangelove schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:44:
Ik begrijp niet dat Depay telkens weer ter discussie staat. Het is misschien niet zo'n aansprekende speler maar zijn rendement is enorm hoog en er is niemand die daarbij enigszins in de buurt kan komen.
Het treurige is dat we helaas niet beter hebben en we 'm helaas op moeten stellen.
XXXVI
Hoe vaak kijk jij zijn documentaire dan wel niet?ephymerous schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:50:
[...]
Ik begrijp het wel. Het koste me ontzettend veel moeite om m'n kromme tenen weer recht te krijgen nadat ik 15 minuten van die documentaire over 'm heb gezien.
Zoals helaas de gewoonte lijkt te zijn bij menig aanvaller tegenwoordig, herkenbaarheid is belangrijk blijkbaar. Iets wat overgens niet specifiek is voor de huidige tijd.Tel daarbij zijn ingestudeerde vingertjes in de oren,
Onzichtbaar edoch zichtbaar genoeg dat men er constant over kan vallen. Blijft wel een bijzonder combokansloze hakballetjes en de vele onzichtbare momenten op... dan gaan mensen 'm vanzelf ter discussie stellen
Ik heb ook niets met die maniertjes hoor, op het veld of erbuiten. Maar als ik moest kiezen tussen Depay of Luuk de Jong in de spits dan weet ik het wel. Ik hoop jij ookephymerous schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:50:
[...]
Ik begrijp het wel. Het koste me ontzettend veel moeite om m'n kromme tenen weer recht te krijgen nadat ik 15 minuten van die documentaire over 'm heb gezien. Tel daarbij zijn ingestudeerde vingertjes in de oren, kansloze hakballetjes en de vele onzichtbare momenten op... dan gaan mensen 'm vanzelf ter discussie stellen
Het treurige is dat we helaas niet beter hebben en we 'm helaas op moeten stellen.
natuurlijk is Depay de eerste keuze in de spitspositie maar dat is gewoon gebrek aan beter zie hem meer een nummer 9 of linksbuiten , als van nistelrooy nog gespeeld had was die nooit in de spitspositie terecht gekomenRodeStabilo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:09:
[...]
Ik heb ook niets met die maniertjes hoor, op het veld of erbuiten. Maar als ik moest kiezen tussen Depay of Luuk de Jong in de spits dan weet ik het wel. Ik hoop jij ook
dat gezegd hebbende maakt die wel zijn doelpuntjes tegen de mindere tegenstanders dan
Zeker, het is voetbalarmoede dat “we” niets beters hebben.RodeStabilo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:09:
[...]
Ik heb ook niets met die maniertjes hoor, op het veld of erbuiten. Maar als ik moest kiezen tussen Depay of Luuk de Jong in de spits dan weet ik het wel. Ik hoop jij ook
XXXVI
Jazeker, dan gooi Sam Lammers maar in de spits. Hartstikke leuk en aardig die statistieken maar hoeveel penalties zitten erbij? Hoeveel waardeloze vrije trappen zitten erbij? Die statistiek is een stuk mooier als er ook wat tegenover staat. Maar van 15 keer kansloos op goal schieten krijg je 15x een schot op naam maar daar schiet je geen zak mee op. Dat hebben we tegen Tsjechië, Macedonië, Turkije uit wel gezien.RodeStabilo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:09:
[...]
Sam Lammers is natuurlijk maar een grap overigens maar dat moge duidelijk zijn. Nee de tijd dat Memphis met pensioen gaat kan niet snel genoeg komen. Dat hele enge kluwtje spelers waar Wijnaldum en Depay onder andere in vallen vind ik niet sterk overkomen. Maar daar valt een Frenkie de Jong bijv. ook onder. In Oranje zijn het geen van allen spelers die even de extra stap zullen zetten. Kijk Portugal - Servië even terug om te zien wat ik met een extra stap én vaderlandsliefde bedoel. Maar zo kun je doorgaan. Daley Blind kan zo slecht spelen in Oranje als ie wil maar die zal altijd de voorkeur blijven houden. En hoe vaak het wel niet open ligt omdat hij snelheid te kort komt daar wordt altijd makkelijk over heen gestapt.
Schijnbaar maakt dat voor Oranje nooit zoveel uit en komt er altijd de mantel der liefde bedekking. Als het volk maar Wuppies koopt of omzet genereert dan is Oranje een belangrijke cashcow maar voor de rest is het weinig kritisch.
Een keeper van 28 die opeens opgemerkt wordt en als 2e keeper wordt geposteerd maar vervolgens niet gaat spelen als Cillessen weer eens mag keepen. Jongens jongens wat een pure armoede.
Voordat de pro-Memphis club weer begint, moet je eens wat live verslagen zoeken van VI, Twitter, hier etc zodat het beeld van hoe Memphis vaak zat in een wedstrijd zit wel klopt met hoe het TOEN was. Vaak worden even de statistieken gepakt om je mee om de oren te slaan maar elke andere speler zou in de regel allang gewisseld zijn met zo'n spel. Ik noem een Marten de Roon.
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 17-11-2021 14:10 ]
Depay is volgens mij prima, het is vooral voetbal armoede dat we niet nog 2-3 creatieve spelers van zijn niveau hebben. Het moet bijna allemaal van hem komen, dat maakt het ook lastig.ephymerous schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:47:
[...]
Zeker, het is voetbalarmoede dat “we” niets beters hebben.
Wijnaldum en Klaassen zijn dravers, De Jong heeft het op het moment niet en maakt zelden een actie over de middenlijn. Dan moet het dus van de backs en de buitenspelers komen, en die zijn over het algemeen op het moment niet top en ook niet in topvorm.
Ik blijf het gek om maar te blijven focussen op die ene aanvaller die wel wat brengt, dat hij nog meer zou moeten brengen. Laten die andere 9 ook eens een aanval opzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 17-11-2021 14:11 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Frenkie de Jong lijkt nergens meer op in vergelijking met een tijdje terug. Alsof ze hem het voetballen hebben verboden bij Barcelona.ph4ge schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:10:
[...]
Depay is volgens mij prima, het is vooral voetbal armoede dat we niet nog 2-3 creatieve spelers van zijn niveau hebben. Het moet bijna allemaal van hem komen, dat maakt het ook lastig.
Wijnaldum en Klaassen zijn dravers, De Jong heeft het op het moment niet en maakt zelden een actie over de middenlijn. Dan moet het dus van de backs en de buitenspelers komen, en die zijn over het algemeen op het moment niet top en ook niet in topvorm.
Die speelt ook niet meer met topspelers, maar enkel met oude spelers, matige spelers en talenten.Typhone schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:11:
[...]
Frenkie de Jong lijkt nergens meer op in vergelijking met een tijdje terug. Alsof ze hem het voetballen hebben verboden bij Barcelona.
Ik denk dat we ook een beetje verwend zijn geweest met onze spitsen de afgelopen 25 jaar. Wij hebben een lijstje namen ter beschikking gehad waar elk ander land van droomde:
- Gullit
- Van Basten
- Bergkamp
- Van Hooidonk
- Hasselbaink
- Van Persie
- Van Nistelrooij
- Makaay
- Robben
- Huntelaar
- Kuijt
- Overmars
- Kluivert
Dat is gewoon absurd veel kwaliteit in een relatief korte periode voor zijn klein voetballandje. En dan moet je het nu met Depay doen; ik denk minder dan al die spelers hierboven. Maar ja, you take what you can get. Er is niet beter.
- Gullit
- Van Basten
- Bergkamp
- Van Hooidonk
- Hasselbaink
- Van Persie
- Van Nistelrooij
- Makaay
- Robben
- Huntelaar
- Kuijt
- Overmars
- Kluivert
Dat is gewoon absurd veel kwaliteit in een relatief korte periode voor zijn klein voetballandje. En dan moet je het nu met Depay doen; ik denk minder dan al die spelers hierboven. Maar ja, you take what you can get. Er is niet beter.
Denk niet dat van Hooijdonk en Hasselbaink beter waren dan Depay. Kuyt is een twijfelgeval, idem voor Huntelaar. Makaay haalde geen denderde cijfers in Oranje. Denk dat Depay gewoon in dit rijtje thuis hoort.Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:28:toon volledige bericht
Ik denk dat we ook een beetje verwend zijn geweest met onze spitsen de afgelopen 25 jaar. Wij hebben een lijstje namen ter beschikking gehad waar elk ander land van droomde:
- Gullit
- Van Basten
- Bergkamp
- Van Hooidonk
- Hasselbaink
- Van Persie
- Van Nistelrooij
- Makaay
- Robben
- Huntelaar
- Kuijt
- Overmars
- Kluivert
Daarbij noem je ook een paar buitenspelers
Hasselbaink tweemaal topscorer van de Premier Leaguerickskeg99 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:48:
[...]
Denk niet dat van Hooijdonk en Hasselbaink beter waren dan Depay. Kuyt is een twijfelgeval, idem voor Huntelaar. Makaay haalde geen denderde cijfers in Oranje. Denk dat Depay gewoon in dit rijtje thuis hoort.
Daarbij noem je ook een paar buitenspelers
Ik wou zeggen -> Hasselbaink en van Hooijdonk hebben wel even wat serieuze namen voor zich gehad. Dat kan Depay niet zeggen. Als er ook maar 25% van die klasse rondliep nu dan kwam Depay niet eens in beeld voor het NL elftal.
Overigens vind ik dat vergelijken tussen era's altijd een heel erg lastig iets. Voetbal van nu is al niet meer af te zetten tegen 2010. 2010 is al moeilijk af te zetten tegen 1998. Ik heb het idee dat hoe later je komt hoe meer totaalatleten de voetballers zijn. Ook een Bergkamp was vaak bankzitter bij Oranje staat me vaag iets van bij terwijl die bij Arsenal de absolute top was in een periode dat Arsenal absolute top was.
Wellicht romantiseer ik dat beeld een beetje maar vanuit mijn jeugd waren de makkelijke tegenstanders altijd 4-0 of 5-0. Moeilijk waren in die tijd Duitsland, Brazilië en Argentinië. Tegenwoordig valt er bij Oranje niet zo vaak meer een wedstrijd te voorspellen zonder tegendoelpunten.
Overigens vind ik dat vergelijken tussen era's altijd een heel erg lastig iets. Voetbal van nu is al niet meer af te zetten tegen 2010. 2010 is al moeilijk af te zetten tegen 1998. Ik heb het idee dat hoe later je komt hoe meer totaalatleten de voetballers zijn. Ook een Bergkamp was vaak bankzitter bij Oranje staat me vaag iets van bij terwijl die bij Arsenal de absolute top was in een periode dat Arsenal absolute top was.
Wellicht romantiseer ik dat beeld een beetje maar vanuit mijn jeugd waren de makkelijke tegenstanders altijd 4-0 of 5-0. Moeilijk waren in die tijd Duitsland, Brazilië en Argentinië. Tegenwoordig valt er bij Oranje niet zo vaak meer een wedstrijd te voorspellen zonder tegendoelpunten.
[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 17-11-2021 16:22 ]
39 goals en 28 assist dan ben je geen koekenbakker imo. Helemaal gezien het huidige NL elftal. Hasselbaink valt in de categorie: Goede clubspeler.bie100 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:14:
[...]
Hasselbaink tweemaal topscorer van de Premier Leaguemaar goed hij had ook Dennis Bergkamp, en Ruud van Nistelrooij voor zich dat moet je ook niet vergeten daar heeft Depay geen last van
Zo en hoe! Ik hoop dat hij onder Xavi weer gaat bloeien. Ook dat opvliegen naar de scheids en dat soort geintjes, zonde dat hij dat heeft overgenomen.Typhone schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:11:
[...]
Frenkie de Jong lijkt nergens meer op in vergelijking met een tijdje terug. Alsof ze hem het voetballen hebben verboden bij Barcelona.
Ik zeg helemaal niet dat hij niet belangrijk is voor de ploeg. Hij is zeker een van onze betere spelers, dat laat hij ook genoeg keren zien.RodeStabilo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:44:
[...]
Overdrijf je zelf niet een beetje? Met weer Depay als zondebok weg te zetten? Ik heb er niet veel van gezien maar volgens mij tikte hij er nog wel eentje in en is gewoon bepalend geweest in de hele kwali. Zonder hem hoef je niet eens op het vliegtuig te stappen.
Het ging mij meer om dat iedereen voor elkaar zou vechten, een hecht team zouden zijn en LVG een 'killer' team heeft gebouwd. Dat is in mijn ogen niet zo. Ik noemde daarin Depay omdat hij gisteren niet goed speelde (buiten de in mijn ogen makkelijke goal) en omdat hij veel wind vangt door de bomen omdat hij buiten het veld nogal actief is met zelfpromotie. Maar inderdaad waren er nog meer spelers die gisteren niet geweldig waren.
Er zijn betere landen die voor elkaar door het vuur gaan en niet naar elkaar wijzen bijvoorbeeld in de media.
Bergkamp had geniale legendarische momenten maar was ook hele wedstrijden onzichtbaar. En over veel van die andere jongens werd ook nogal gebitched dat ze niet thuis gaven in Oranje, inclusief Van Persie, topscorer aller tijden.Typhone schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:18:
Ik wou zeggen -> Hasselbaink en van Hooijdonk hebben wel even wat serieuze namen voor zich gehad. Dat kan Depay niet zeggen. Als er ook maar 25% van die klasse rondliep nu dan kwam Depay niet eens in beeld voor het NL elftal.
Nederland (en andere grote ploegen ook) heeft het zelden makkelijk gehad tegen kleinere ploegen in de meeste kwalificatieseries. Als je even terugbladert dan zie je dat eigenlijk alleen de series van 2010 en 2012 heel eenvoudig waren en dat winst met meer dan 2 doelpunten niet veel voorkomt, m.u.v. wedstrijden tegen echte dwergen als Gibraltar, Malta en San Marino.
Edit: Deze wedstrijd was ik goddank alweer vergeten maar heeft behoorlijk wat overeenkomsten met de wedstrijd van zaterdag.
[ Voor 53% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-11-2021 17:06 ]
Hasselbaink was gewoon een wereldspits maar niet de spits die twee man voorbij gaat of een trukendoos open trekt maar naar de goal toe gaat en scoren en daar houden de bondscoaches van Nederland niet vanrickskeg99 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:39:
[...]
39 goals en 28 assist dan ben je geen koekenbakker imo. Helemaal gezien het huidige NL elftal. Hasselbaink valt in de categorie: Goede clubspeler.
daarom had van Nistelrooy ook vaak strijd met van Basten toen die bondscoach was , als Hasselbaink voor Engeland was uitgekomen had die er elke wedstrijd er in gestaan
Meestal omdat hij Van Basten voor zich had meen ik mij te herinneren...Typhone schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:18:
{...} Ook een Bergkamp was vaak bankzitter bij Oranje staat me vaag iets van bij terwijl die bij Arsenal de absolute top was in een periode dat Arsenal absolute top was...
dat sowieso maar Bergkamp werd vaak gebruikt als schaduwspits daar lag ook zijn kracht van basten is ook vijf jaar ouder toch een andere lichtingFiber schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:37:
[...]
Meestal omdat hij Van Basten voor zich had meen ik mij te herinneren...
Bergkamp heeft toch nog 20 interlands meer gespeeld dan van Basten maar goed daar is de enkel van van Basten ook schuldig aan
Als je geen goede spits hebt (en die heeft Oranje niet), dan moet je ook niet met een spits spelen.
Gewoon Depay en Malen of Bergwijn opstellen en vol op de counter gaan spelen (want snelheid hebben die gasten wel).
Gewoon Depay en Malen of Bergwijn opstellen en vol op de counter gaan spelen (want snelheid hebben die gasten wel).
Dat komt omdat zowel Depay als zijn fanclub Depay wel top vinden en zich blindstaren op de statistiekjes tegen nog armoedigere tegenstanders. Die andere negen zijn ook ook armoede of in een immense vormdip.ph4ge schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:10:
[...]
Ik blijf het gek om maar te blijven focussen op die ene aanvaller die wel wat brengt, dat hij nog meer zou moeten brengen. Laten die andere 9 ook eens een aanval opzetten.
XXXVI
Dravers in de positieve zin van het woord. Beide spelers kunnen in een bepaald systeem prima tot goed uit de verf komen. Ga je ze in een positie brengen waar ze creatief moeten zijn komen ze beide niet goed uit de verf.ph4ge schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:10:
[...]
Spelers worden bijzonder vaak beoordeeld op hetgeen ze niet kunnen terwijl ze bijzonder nuttig zijn in het stuk wat ze wel goed kunnen.
Het is de beste spits die het Nederlands elftal op dit moment lijkt te hebben. Een ander systeem is een optie maar ook als je 4-4-2 gaat spelen kom je redelijk snel uit bij Depay. Je kan het met L. de Jong/Weghorst proberen maar ook dan kom je relatief snel uit bij Depay op de vleugels, ook andere buitenspelers doen het op dit moment niet bijzonder goed.Ik blijf het gek om maar te blijven focussen op die ene aanvaller die wel wat brengt, dat hij nog meer zou moeten brengen. Laten die andere 9 ook eens een aanval opzetten.
Je kan om Depay heen maar dan ga je bewust om de speler heen om de speler niet op te stellen. Dat kan een legitieme keuze zijn maar zo'n luxepositie heeft Nederland op dit moment niet.
Ik zei het al gisteren... Nederland heeft een gemene speler nodig. Een Frank Rijkaard of Nigel de Jong.
En daarnaast heeft Nederland ook een Peter van Vossen nodig. Die was zo schattig vanwege zijn werklust.
Er zijn geen ... Persoonlijkheden. Spelers waar je voor vreest als je de tegenstander bent. Sneijder was geniaal. Robben was een super spits. Frank de Boer met passes die perfect waren, ook op afstand.
Gelukkig heeft Van Gaal genoeg genialiteit en persoonlijkheid voor 11 en ik ben ervan overtuigd dat hij dat ook kan overbrengen op de spelers.
We hebben dan geen spelers die opgenomen zouden worden in het FIFA wereldteam maar wel de coach die dat wereldteam zou leiden.
En daarnaast heeft Nederland ook een Peter van Vossen nodig. Die was zo schattig vanwege zijn werklust.
Er zijn geen ... Persoonlijkheden. Spelers waar je voor vreest als je de tegenstander bent. Sneijder was geniaal. Robben was een super spits. Frank de Boer met passes die perfect waren, ook op afstand.
Gelukkig heeft Van Gaal genoeg genialiteit en persoonlijkheid voor 11 en ik ben ervan overtuigd dat hij dat ook kan overbrengen op de spelers.
We hebben dan geen spelers die opgenomen zouden worden in het FIFA wereldteam maar wel de coach die dat wereldteam zou leiden.
Typhone schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:18:
Ook een Bergkamp was vaak bankzitter bij Oranje staat me vaag iets van bij terwijl die bij Arsenal de absolute top was in een periode dat Arsenal absolute top was.
Twee met een slecht geheugen. Dennis Bergkamp speelde altijd. 79 interlands waarvan 77x in de basisFiber schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:37:
[...]
Meestal omdat hij Van Basten voor zich had meen ik mij te herinneren...
Als hij al een keertje afwezig was dan was dat meestal vanwege een blessure. De interlandcarrieres van Bergkamp en Van Basten overlappen ook maar twee jaar.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 1638126 op 17-11-2021 22:19 ]
Vliegangst gooide nogal eens roet in het eten.Anoniem: 1638126 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:02:
[...]
[...]
Twee Drie met een slecht geheugen. Dennis Bergkamp speelde altijd.
79 interlands waarvan 77x in de basis
Als hij al een keertje afwezig was dan was dat meestal vanwege een blessure. De interlandcarrieres van Bergkamp en Van Basten overlappen ook maar twee jaar.
Hence the name: The Non-flying Dutchman.
Niet dat dat iemand boeit verder... geniale voetballer. Punt.Omdat het WK voetbal 2002 in Japan en Zuid-Korea werd gehouden, landen die anders dan met het vliegtuig nauwelijks te bereiken zijn, zette hij na Euro 2000 een punt achter zijn interlandcarrière.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hebben we niet al één in de vorm van de Roon?Lordy79 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:32:
Ik zei het al gisteren... Nederland heeft een gemene speler nodig. Een Frank Rijkaard of Nigel de Jong.
Persoonlijk ben ik geen fan van agressieve spelers die vooral goed zijn in kaarten pakken. Neem Arsenal, die spelen 3x beter sinds Xhaka niet meer meedoet.
Zonder de Jong hadden we misschien ook die finale gewonnen?
Dit topic is gesloten.