Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Hoe hard ik het ook probeer, een jaar lang geen boetes lukt mij niet! Zo heb ik er dit jaar alweer 3 te pakken gehad.

De eerste was omdat de gemeente alle fietsen die -bij gebrek aan fietsenstallingen ivm bouwwerkzaamheden- "fout geparkeerd" stonden, allemaal zonder waarschuwing vooraf, hebben afgevoerd. De fietsen stonden allemaal netjes naast elkaar en vormde geen hinder, de bouwwerkzaamheden wél.

€25 om je fiets weer terug te krijgen.

De tweede was een week geleden. De afvalcontainers waren vol (zoals gebruikelijk) en heb mijn plastic zak met daarin plastic, keurig netjes naast de container gezet met een goede knoop erin. Hoppa, 95 euries van BOA boy op de fiets.

De derde was gisteren, een parkeerboete. Even een vlugge boodschap doen en had betaald tot 16:11 en heb een boete gekregen om 16:13. Op zondag. €66. Denk maar niet dat ze zich meewerkend opstellen als jij net komt aanlopen bij je auto.

Ik heb soms het idee dat de gemeente de boel soms express manipuleren om zodoende eerder boetes te kunnen uitdelen. Er is tegenwoordig ook geen ruimte meer voor waarschuwingen, het is gelijk weer dat kleinerende, terechtwijzende gedrag en een boete uitschrijven.

Hoe ervaren jullie dit in jullie gemeente?

[ Voor 3% gewijzigd door Aviv1 op 16-03-2020 17:15 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • +62 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 12:12
Aviv1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:13:
Hallo,

De eerste was omdat de gemeente alle fietsen die -bij gebrek aan fietsenstallingen ivm bouwwerkzaamheden- "fout geparkeerd" stonden, allemaal zonder waarschuwing vooraf, hebben afgevoerd. De fietsen stonden allemaal netjes naast elkaar en vormde geen hinder, de bouwwerkzaamheden wél.

De tweede was een week geleden. De afvalcontainers waren vol (zoals gebruikelijk) en heb mijn plastic zak met daarin plastic, keurig netjes naast de container gezet met een goede knoop erin. Hoppa, 95 euries van BOA boy op de fiets.

De derde was gisteren, een parkeerboete. Even een vlugge boodschap doen en had betaald tot 16:11 en heb een boete gekregen om 16:13. Op zondag. €66.

Ik heb soms het idee dat de gemeente de boel soms express manipuleren om zodoende eerder boetes te kunnen uitdelen. Er is tegenwoordig ook geen ruimte meer voor waarschuwingen, het is gelijk weer dat kleinerende, terechtwijzende gedrag en een boete uitschrijven.

Punt 1: ik zou m'n fiets elders parkeren.
Punt 2: dan neem ik m'n afvalzak weer mee en zet ik hem in de berging.
Punt 3: ik gebruik Yellowbrick, dus ik hoef geen kaartje te kopen.

Heb nog nooit een gemeentelijke boete gehad, ben dan wel weer bekend met snelheidsboetes :+

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Manipuleren?
Regel -> feit -> overtreding -> boete.
Welke van de regels of feiten hebben zij volgens jou gemanipuleerd om zodoende jou een boete aan de smeren?

Grensgevalletjes? Mogelijk, maar neemt niet weg dat het gewoon een overtreding is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hallo,

Hoe hard ik het ook probeer, een jaar lang geen boetes lukt mij niet! Zo heb ik er dit jaar alweer 3 te pakken gehad.

De derde was gisteren, een parkeerboete. Even een vlugge boodschap doen en had betaald tot 16:11 en heb een boete gekregen om 16:13. Op zondag. €66. Denk maar niet dat ze zich meewerkend opstellen als jij net komt aanlopen bij je auto.

Apart, ik rij eigenlijk altijd wel te hard en 20k per jaar en heb al zeker 10 jaar geen boete meer gehad.
Eigen zijn de enige boetes die ik ooit gehad heb 2 keer te hard rijden en 1 keer wildplassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:59
Ik heb er in mijn gemeente geen last van... Maar ik fiets en parkeer alleen waar dat mag, ik doe mijn vuilniszak in de container of anders zet ik hem in mijn schuur neer totdat er weer ruimte is in de container... En er is hier gewoon gratis parkeren met blauwe schijf! Ik rijd wel geregeld te hard, maar ben gelukkig nog geen controle tegen gekomen.

Los daarvan heeft de gemeente het vaak uitbesteed, geen idee of de gemeente inderdaad aan al jouw boetes verdient?

Edit: ik ga in de zomer wel eens op bezoek in Noordwijk aan Zee... Daar is een bedrijf ingehuurd voor de parkeerboetes; deze lopen echt de hele dag rond om zoveel mogelijk boeten uit te schrijven / geld te verdienen..

[ Voor 15% gewijzigd door President op 16-03-2020 17:19 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Een aankondiging van de werkzaamheden en de waarschuwing om daar je fiets niet te parkeren staat er meestal wel een poosje, betaal je parkeren gewoon via een app als yellowbrick en je hebt nooit meer een minuutje te weinig betaald, en afval naast de container zetten ipv gewoon weer mee terug nemen en wachten tot die container geleegd is, is gewoon stront-asociaal en terecht dat het bekeurd is. :+

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 16-03-2020 17:19 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Flavius
  • Laatst online: 22:36
Die boetes zijn zo makkelijk te voorkomen. Het is dus echt je eigen gedrag die eraan ten grondslag ligt. Blijkbaar heb je moeite met het accepteren van bepaalde (APV) regels. Houd je aan de regels (en dus niet de regels proberen te buigen/je gedrag te goed te praten met "ja, maar...").

Vreemd genoeg krijg ik dan ook nooit boetes. Al zo'n 10 jaar niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Knul schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:16:
[...]

Punt 1: ik zou m'n fiets elders parkeren.
Punt 2: dan neem ik m'n afvalzak weer mee en zet ik hem in de berging.
Punt 3: ik gebruik Yellowbrick, dus ik hoef geen kaartje te kopen.

Heb nog nooit een gemeentelijke boete gehad, ben dan wel weer bekend met snelheidsboetes :+
Punt 1: dat ging niet.. Gewoon niet! Er stonden er ook een stuk of 30 en die zijn allemaal opgeruimd. Waar de fietsenstalling stond wordt nu gebouwd en de gemeente heeft geen alternatieve stalling aangeboden. De fietsen staan nu als domino steentjes naast elkaar op het stationsplein, onder de brug. Dit vormt absoluut geen hinder.

Punt 2: we betalen allemaal veel belasting, vind dat de gemeente als taak heeft afval op tijd op te halen. Als dit een keer niet lukt, prima. Maar het is structureel en dus zetten mensen het naast de container.

Punt 3: ja, ik heb parkmobile. Gisteren echter handmatig betaald want was met een andere wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:22

Barrycade

Through the...

Sorry, maar als je niet snapt hoe dit werkt, dan werken inderdaad de boetes voor jou ook niet.

1. Tja zou nog kunnen, maar ken de situatie niet
2. Gegokt en verloren. Je had gewoon de reiniging moeten bellen en zak weer mee moeten nemen.
3. Beetje app kan je meerdere kentekens gebruiken. (Die van de Rabo wallet bv)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Aviv1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:20:
[...]

Punt 1: dat ging niet.. Gewoon niet! Er stonden er ook een stuk of 30 en die zijn allemaal opgeruimd. Waar de fietsenstalling stond wordt nu gebouwd en de gemeente heeft geen alternatieve stalling aangeboden. De fietsen staan nu als domino steentjes naast elkaar op het stationsplein, onder de brug. Dit vormt absoluut geen hinder.

Punt 2: we betalen allemaal veel belasting, vind dat de gemeente als taak heeft afval op tijd op te halen. Als dit een keer niet lukt, prima. Maar het is structureel en dus zetten mensen het naast de container.

Punt 3: ja, ik heb parkmobile. Gisteren echter handmatig betaald want was met een andere wagen.
Punt 1: een stukje lopen is niet slecht voor je

Punt 2: een stukje lopen naar een container die wel plek heeft is niet slecht voor je

Punt 3: als je bij die vorige 2 gelopen had, was je nu wat sneller gegaan en op tijd bij je auto geweest :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flavius
  • Laatst online: 22:36
[...]

Maar blijkbaar mag het volgens de APV dus niet. Al bij de gemeente hierover geklaagd?
Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar in de gemeente Rotterdam kun je volle containers melden via de Buiten Beter-app. Daarnaast kan het werken om structureel te klagen. Je afval neerzetten lost niets op; zorgt zelfs voor meer overlast, want vogels scheuren die zakken aan gort voor etensresten (met als gevolg dat het afval door de straten begint te zwerven). Gewoon niet doen dus.
Voor 1 euro voeg je een kenteken toe. Dus had je makkelijk kunnen voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
SinergyX schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:16:
Manipuleren?
Welke van de regels of feiten hebben zij volgens jou gemanipuleerd om zodoende jou een boete aan de smeren?

Grensgevalletjes? Mogelijk, maar neemt niet weg dat het gewoon een overtreding is.
Met manipuleren bedoel ik de situatie dermate ongunstig maken dat je weet dat mensen zelf creatieve oplossingen gaan bedenken en de gemeente als een soort politiestaat boetes kunnen uitschrijven.

Het voorbeeld met de fietsen is tekenend. Er was ook geen waarschuwing vooraf. 100 fietsenstallingen zijn weg door werkzaamheden waardoor ze weten dat fietsers mis gaan grijpen. Er is namelijk een tekort van 100 stallingen, waar al een structureel tekort was ivm bevolkingsgroei e.d.

De gemeente stuurt vervolgens een club tempo-team parels die kant uit, om tientallen fietsen op te halen met een oplegger. Dit wordt dus vooraf gepland met als enige doel, financieel gewin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:35
Alle 3 pech, maar wel eigen schuld. Oftewel gegokt en verloren :)

De 1e 2 zou ik trouwens aankaarten via de gemeente. Die kunnen zeggen waar je je fiets wel mag zetten en bekijken of de container vaker geleegd moet worden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Check de regels van je gemeente. Er zijn gemeentes waar de minimale tijd tussen verlopen van de parkeertijd en de boetetijd is gedefineerd, zie bijvoorbeeld
Gemeente Amsterdam
Tja. Ik deel dat vermoeden maar in de praktijk is het onbewijsbaar en waarschijnlijk Confirmation Bias

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Aviv1 Je afval zak met verpakkingen kun je bij veel oranje containers kwijt. dumpen bij andere containers is vervuiling, en je doet het met opzet. 2 minuten parkeeroverschrijding kun je aanvechten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
Maargoed, ik ben dus de enige die boetes vangt

Acties:
  • +52 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Aviv1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:32:
Nee, wel de enige die zijn eigen fouten niet wil toegeven :>

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aviv1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:32:
Ik rij ook vaak te hard, en krijg dan ook jaarlijks stuk of 10 boetes met kleine overtredingen. zo werkt dat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik krijg eigenlijk alleen boetes als ik iets fout doe. Gelukkig niet altijd.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aviv1
Maar dan draai ik hem ff om..

De gemeente haalt per jaar 1 miljard euro op met alleen al parkeergeld.
https://www.anwb.nl/verke...nten-ruim-miljard-euro-op

Dan nog al die andere boetes..

Vraag: wat doen ze in hemelsnaam met al dat geld? De afvalcontainers worden nog steeds niet op tijd geleegd. En sommige gemeenten, lees Amsterdam, is het nog steeds een puinzooi op straat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:03
Aviv1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:39:

Vraag: wat doen ze in hemelsnaam met al dat geld? De afvalcontainers worden nog steeds niet op tijd geleegd. En sommige gemeenten, lees Amsterdam, is het nog steeds een puinzooi op straat.
Kun je nagaan hoe groot de puinzooi zou zijn als ze dat geld niet zouden hebben...

Maar serieus, er zijn betere manieren om dit aan te kaarten dan hier op Tweakers. Je kunt bv. de gemeente benaderen en melden dat de container vol zit, en dat er een tekort is aan fietsenstallingen. Wellicht is er een (lokale?) politieke partij die hier iets mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online

Die boetes zijn ervoor om mensen af te schrikken, zodat niet iedereen maar alles doet wat ie leuk vind.
Wat ze met het geld doen maakt mij geen drol uit, de hoogte van de boete moet afschrikwekkend zijn, zodat je het niet nog een keer doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 23:35
Boete inkomsten zijn gewoon onderdeel van de begroting, dat geld gebruiken ze om alle voorzieningen te bekostigen.

Nu ga ik iets heel geks zeggen: als je geen boete wilt krijgen moet je ook geen overtredingen begaan. Verrassend, ik weet het. :P

Ik heb in 6 jaar al geen boete meer gehad, de laatste was een parkeerboete omdat ik gewoon niet gezien had dat het betaald parkeren was, mijn fout dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nadat ik mijn eerste boete voor zwartrijden kreeg (vergeten in te checken...) bedacht ik me iets: als ik wel incheck krijg ik geen boete en waarempel sindsdien.......
Misschien in oplossingen denken (gemeente bellen dat de afvalcontainers 'altijd' vol zitten en dus blijkbaar niet geleegd worden bijv.) ipv er dwars je eigen regeltjes op maken en dan klagen dat er gevolgen zijn :+

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigen afvalbak vol en één zakje nog over? Even in de bak van de buren kijken, daar is vaak nog wel een plekje. Tenzij je in een gemeente woont waar men het gewicht van lediging afrekent uiteraard.

Perkeerbelasting betaal je het makkelijkst met een app, welke dan ook. Zo betaal je nooit te veel en kun je eigenlijk nooit te laat terug zijn. Uiteraard wel rekening houden met de maximale parkeertijd.

[ Voor 34% gewijzigd door sypie op 16-03-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Ik ben heel panisch hoor: maar ik loop soms een halve straat af, wanneer ik ergens geparkeerd heb om er zeker van te zijn dat ik geen bord gemist heb. Ook als een container vol is, dan neem ik het gewoon weer terug mee naar huis.

Maar mijn ouders hebben wel 1x een boete gekregen, toen ze tijdens mijn bruiloft hun auto op de gewone parkeerplaats gezet hadden. Waar je dus na een uur moet betalen en dat gaat via je kenteken, dus altijd prijs.....

Ze mochten gewoon voor het raadhuis parkeren en hadden daar zelfs een vergunning, van mij voor gekregen. Maar ik heb vroeger ook wel eens boetes gekregen, doordat ik iets deed waarvan ik niet wist dat het niet mocht.

Ik ben 1x al de spoorgang over gestoken, nadat de slagbomen al omhoog waren en de lichten nog niet uit waren. Wist ik veel als jongeman, dat het niet mocht en hup had een boete te pakken. Nu blijf ik de letterlijk staan tot de lichten uit zijn!

Ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb ook nog geen enkele boete gekregen en als ik twijfel aan de maximumsnelheid, dan rij ik liever langzamer dan sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30

Al die informatie is gewoon beschikbaar bij je gemeente. En dat jij boetes krijgt voor dat in jouw ogen de schuld van de gemeente is kan je:

A. Bij de gemeente aankaarten
B. Bij jezelf nagaan of jij de regels bepaalt of de gemeente; dat jij van mening bent dat je met 'creatieve oplossingen' moet komen is leuk maar dat is niet hoe de samenleving werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]Punt 2: we betalen allemaal veel belasting, vind dat de gemeente als taak heeft afval op tijd op te halen. Als dit een keer niet lukt, prima. Maar het is structureel en dus zetten mensen het naast de container.
Is het wel eens in je opgekomen dit te melden bij de gemeente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01:30
[...]

Veel gemeente hebben een aparte diensten voor afval dat naast de containers word gedeponeerd. Dat kost pas belastinggeld, een extra busje met 2 man laten rondrijden meerdere keren per week :P

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb je dat afval gemeld bij de gemeente? Hier heeft er ook eentje in de flat een dikke boete gekregen omdat zijn naam als enige op een enveloppe stond in een van de gedumpte zakken. Ging ie klagen bij de VVE dat hij een boete had... tja. Dan moet je je afval niet dumpen? Als de boel vol zit dan loop je de 50 meter naar de volgende container, zo moeilijk is dat niet. of je neemt het weer mee naar binnen. DIe containers zijn er om te voorkomen dat afval op straat belandt. Dus dump het dan niet of accepteer je boete.
Als je het meldt bij de gemeente komen ze vaker ophalen. Dus dan heb je in de toekomst dit probleem ook niet.

Je fiets ergens parkeren waar dat niet mag is ook vrij simpel te vermijden.. parkeerboetes eveneens.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Hallo,
[rant]
welkom in Nederland regeltjesland.
met een mooie keerzijde: alles is goed geregeld want overal is een regeltje voor.

:twk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-07 14:45
Hallo,

Ik had alle 3 de overtredingen niet gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:34

Rmg

Djordjo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:34:
[...]

Is het wel eens in je opgekomen dit te melden bij de gemeente?
Meeste gemeentes zijn aangesloten bij de buiten beter app, en alle meldingen die ik heb gedaan (zwerfvuil, kapotte stoep, kapotte verlichting) zijn behandel incl. bericht terug. (gemeente eindhoven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja...

Over het algemeen is een boete een (direct) resultaat van het eigen gedrag. En nou zal ik niet roomser dan de paus zijn, maar aangezien ik mijn geld maar een keer kan uitgeven, voorkom ik de boete liever dan dat ik na afloop ga zitten klagen dat ik beboet ben.

En als ik dan naar je klachten kijk: je fiets is weggehaald. Ik weet niet in welke gemeente jij woont, maar in die van mij worden bouwwerkzaamheden (en de impact op de buurt) aangekondigd. Daarbij is het gros van de fietsers niet bij machte om verkeersborden of teksten die op hen van toepassing (zouden kunnen) zijn te lezen.
Afval deponeren naast de bak. Serieus? En je klaagt dat je daarvoor beboet wordt?
Parkeren. Je hebt betaald tot een moment X en bent op moment X+Y aanwezig. Het maakt in feite geen ruk uit of je nu 2 minuten of 2 uur te laat ben. Was het een uitrijkaart geweest, dan had je het extra uur moeten dokken, als het tegenzit.

Kortom... neem die verantwoording en verantwoordelijkheid. En om het dan om te willen draaien :')
Ik draai het een andere kant op: als je je gewoon aan normale omgangsvormen houdt, dan kun je het laten betalen van deze extra gemeentebelastingen (want zo wil jij het graag zien, schijnbaar) aan anderen overlaten...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Laatste boete was van videoland omdat ik de vhs band niet had terug gespoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:33
1. Is me nog niet overkomen, ik pak niet vaak de fiets.
2. In mijn gemeente wordt afval nog aan huis opgehaald, plastic en restafval 1x/2wkn, gft 1x/week, papier 1x/mnd, apparaten en groot afval op afspraak, voor tuinafval zijn er her en der korven die minimaal 1x/week worden geleegd of vaker na een telefoontje, voor luiers en glas is er een container op een vaste plek welke ook met regelmaat geleegd wordt.
3. Ik betaal eigenlijk nooit, bij de supermarkt is gratis parkeren op eigen terrein, in de winkelstraten is het op veel tijden ook gratis parkeren. Ik heb inmiddels al zoveel kwartjes bespaard, dat ik die ene boete wel wil riskeren.

Eigenlijk is het wel goed geregeld in mijn gemeente B-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17

Theo

moederbord

Terecht! Dat gedrag is niet keurig netjes maar ronduit asociaal, smerig en egoïstisch. Jij bent lekker van je afval af, maar iemand anders mag jouw zooi opruimen, samen met de ongedierte die het aantrekt |:(

Je hebt nog enorm veel geluk met die boete trouwens; als het boven de 100 euro was geweest had het je een strafblad opgeleverd (boetes die vallen buiten de Wet Mulder én die hoger zijn dan 100 euro levert je een strafblad op. Zie ook Strafblad na boete voor hondepoep? en dit artikel)

[ Voor 6% gewijzigd door Theo op 16-03-2020 21:30 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:49
Gemeenste Hengelo (ov) hier:

1: Is me nog nooit overkomen. Maar ik parkeer me fiets dan ook altijd netjes. Eventueel een straat verder op.

2: Laatst wou de ondergrondse container hier om de hoek een keer niet open. De zak gewoon even achter het huis neer gezet en de volgende dag weer geprobeerd. Bak is doorgaans wel "leeg" hier. Maar heb persoonlijk wel een hekel aan die vuilnis wagen die meerdere malen in de week hier door de rustige staat knalt. Die rijd echt niet 30 zoals de max hier is... Zou liever mijn zwarte container weer hebben in dat opzicht.

3: Nog nooit parkeer boete gehad, gewoon zorgen dat je ruim betaald en niet op de minuut nauwkeurig. Of betaal via parkmobile/yellowbrick op de minuut.

Wil hier nog niet eens van pech spreken, nummer 1 heb ik het niet over, situatie niet gezien. Maar 2 en 3 zijn zeker eigen schuld. Afval naast een container mag gewoon niet, simpel. Stad hier verder op "doen ze dit ook", maar dan met 10tallen zakken tegelijk. Wordt gewoon een bende. Dien een klacht in bij de gemeente dat de bak vol zit, en probeer het een dag later weer eens. En zorg gewoon dat je optijd van de parkeerplaats af bent...

Moet er wel bij zeggen dat ik persoonlijk praktisch nooit betaald geparkeerd sta, is niet nodig hier. Woon bij het centrum, rest regio redelijk onbetaald. Sta gemiddeld 1/2 keer per maand betaald, maar dan zorg ik ook wel dat ik geen minuut te laat ben...

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenBatt op 16-03-2020 21:32 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Om welke gemeente gaat het hier? Ik werk vaak voor gemeentes en ik merk dat de ene gemeente makkelijker is dan de andere. In een klein dorp zal je eerder aangesproken worden dan in bv Amsterdam. Bovendien is de sociale controle in kleine dorpen veel hoger waardoor je dit soort dingen minder snel doet en is tevens de reden dat er geen boa's lopen en de politie hooguit 1x per week een rondje rijdt.

Persoonlijk vind ik dat je alle boetes had kunnen voorkomen en niet had gehoeven.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Beter je best doen dus. Het zijn toch echt zaken waar jij zelf invloed op hebt (om te voorkomen dat je een boete krijgt).

Je maakt zelf bepaalde keuzes en afwegingen.

De foutief geparkeerde fiets: weet je zeker dat er ook niet een staatscourantje een melding is gemaakt? Gemeentes zien niet per definitie verplicht om een bord te plaatsen.
Een gebrek aan fietsenstallingen is ook geen "vrijbrief" om je fiets overal neer te zetten. Ongeacht of ze hinder veroorzaken, dat bepaal jij niet. Jij ervaart het wellicht niet als hinder om jouw fiets ergens te plaatsen, maar een ander wellicht wel.

Als je afvalcontainers altijd vol zijn, produceer je misschien wel te veel afval :+
Vaak kan je ook gewoon op de stortplaats wat afval kwijt (m.u.v. huishoudelijk afval). En anders kijk je even in de bak van de buren (als die al op de opstelplaats staat) of daar nog een plekje vrij is. Dat je er zelf voor kiest om naast je bak te leggen, tja... wederom een eigen gemaakte keuze.

Te weinig geld in de parkeermeter gedaan. Tja, je gooit zelf vooraf geld in de automaat. Houd dus gewoon je klokje goed in de gaten of gooi er een paar stuivers extra in. Het is vast een van de meest gehoorde "excuses" bij een BOA dat je "nog even vlug" iets moest doen.
Je hebt betaald tot x tijd, dus als je daarna er nog staat...

Mijn advies: kijk maar naar je zelf en kijk waar je invloed op hebt (in dit geval had je in alle drie meer dan voldoende invloed om dit te voorkomen). Wijs niet naar een ander, want daar schiet je niets mee op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

En dat ontslaat jou van betalen? :? Het is bekend dat parkeergeld een belangrijke inkomstenbron van de gemeente zijn. En aangezien het geen commerciële bedrijven zijn, maar publieke instanties, gaat al dat geld dus ook weer terug de gemeente in, minus een klein deel aan kosten voor het ambtelijk apparaat. Dankzij die parkeertarieven hou je een leefbare stad en kan er onderhoud aan de openbare ruimte gepleegd worden.

Amsterdam heeft een structureel probleem met inwoners die denken dat de regels niet voor hen gelden. Afval? Op straat niet mijn probleem meer. Ratten (als gevolg van het gedumpte afval)? De gemeente doet niet z'n best dit te bestrijden, etc.

Hier was de afgelopen week de ondergrondse container ook vol. Dus heeft de volle zak even een paar dagen in huis moeten logeren. Het was niet anders.

En wat betreft je fiets, misschien veroorzaakte hij in jouw ogen geen hinder, maar moet er dagelijks een vrachtwagen lossen vanwege de bouwwerkzaamheden en kan die door de fietsen de draai niet op een veilige manier maken. Of misschien moet er deze week wel een kraan op die plek opgebouwd worden. Jij kan, zonder de planning te weten, nooit beoordelen of je fiets wel of niet in de weg staat. En rond grote bouwterreinen wordt vaak een algeheel verbod ingesteld puur om te voorkomen dat per m2 gekeken moet worden of daar wel of geen fietsen mogen staan. En laten we eerlijk zijn, waarschijnlijk kan je een paar honderd meter verderop prima je fiets stallen zonder in overtreding te zijn.

En wat betreft je vraag, vreemd genoeg heb ik pas 1 keer een boete van de gemeente gehad. En dat was omdat ik even vergeten was dat op donderdagavond je bij het centrum wél na 18.00u moest betalen voor het parkeren. 100% m'n eigen schuld dus.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef niet te parkeren, dat scheelt misschien. Maar ik heb ooit 1 keer een gemeentelijke boete gehad. Dat zal ergens in 2007 of 2008 geweest zijn, denk ik. Toen woonde ik nog in Utrecht. Huisvuil 1 dag te vroeg aan straat gezet. We gingen op vakantie die dag. Gokje gewaagd en helaas hebben ze die dag dus gecontroleerd. Toen woonde ik nog in Utrecht en moesten we gewoon elke week vuilniszakken aan straat zetten.

Verder eigenlijk nooit iets gehad. Maar ik zet mijn fiets ook altijd gewoon op een plek waar dat mag. Is hier echt geen probleem, plaats genoeg. Ik heb overigens ook wel het idee, dat er hier nauwelijks opgetreden wordt tegen fout geparkeerde fietsen. Volgens mij eigenlijk alleen op bijzondere plekken, vlakbij bouw- of wegwerkzaamheden bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:59

LankHoar

Langharig tuig

Grandisimo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:05:
Hoeveel jonge mensen zullen bij het lezen van deze reactie vragen hebben als:
- Wat is videoland?
- Wat is een VHS band?
- Wat is terug spoelen?

Om maar even gevoelsmatig aan te tonen hoe lang je al geen boetes meer hebt gehad :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Aviv1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:26:
[...]

Met manipuleren bedoel ik de situatie dermate ongunstig maken dat je weet dat mensen zelf creatieve oplossingen gaan bedenken en de gemeente als een soort politiestaat boetes kunnen uitschrijven.

Het voorbeeld met de fietsen is tekenend. Er was ook geen waarschuwing vooraf. 100 fietsenstallingen zijn weg door werkzaamheden waardoor ze weten dat fietsers mis gaan grijpen. Er is namelijk een tekort van 100 stallingen, waar al een structureel tekort was ivm bevolkingsgroei e.d.

De gemeente stuurt vervolgens een club tempo-team parels die kant uit, om tientallen fietsen op te halen met een oplegger. Dit wordt dus vooraf gepland met als enige doel, financieel gewin.
Tuurlijk..

ze laten de bakken vol zitten zodat ze boetes kunnen uitschrijven
Ze gaan daar bouwen zodat fietsers gepakt kunnen worden voor het verkeerd plaatsen van de fiets

Dat is manipulatie namelijk, en als je dat serieus gaat geloven.. 8)7

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Nummer twee en drie had je kunnen verwachten. Hier zit de afvalcontainer ook wel eens vol. Of het klepje wil niet goed open, dat je er niks in kan doen. Ik bel de gemeente en meestal komt de dag er na al een monteur om het probleem op te lossen, of de vuilniswagen om dat ding te legen. Tot die tijd parkeer ik mn vuilnis wel even in de gang. En parkeren, ik gebruik al 9 jaar Parkmobile. Inchecken als je ergens parkeert, uitchecken zodra je wegrijdt, het is echt zo simpel als wat. Hoef je je ook niet druk te maken als iets uitloopt, dat je geld in de meter moet mikken.

En wat boetes betreft, die dingen staan tegenwoordig al in de begroting voor een bepaalde periode. Dus ze verwachten er al een bepaalde hoeveelheid inkomsten mee te genereren. Aan de handhaving de taak om dat doel te realiseren. Dan kun je er toch op wachten dat als je dingen doet waar boetes op staan, dat die ook uitgedeeld worden?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Widow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:52:
Nummer twee en drie had je kunnen verwachten. Hier zit de afvalcontainer ook wel eens vol. Of het klepje wil niet goed open, dat je er niks in kan doen. Ik bel de gemeente en meestal komt de dag er na al een monteur om het probleem op te lossen, of de vuilniswagen om dat ding te legen. Tot die tijd parkeer ik mn vuilnis wel even in de gang. En parkeren, ik gebruik al 9 jaar Parkmobile. Inchecken als je ergens parkeert, uitchecken zodra je wegrijdt, het is echt zo simpel als wat. Hoef je je ook niet druk te maken als iets uitloopt, dat je geld in de meter moet mikken.

En wat boetes betreft, die dingen staan tegenwoordig al in de begroting voor een bepaalde periode. Dus ze verwachten er al een bepaalde hoeveelheid inkomsten mee te genereren. Aan de handhaving de taak om dat doel te realiseren. Dan kun je er toch op wachten dat als je dingen doet waar boetes op staan, dat die ook uitgedeeld worden?
Buiten het hele "het is begroot dus ze moeten minimaal X binnen halen met boetes"

Breek je de regels? Dan zitten er gevolgen aan. Zo simpel is het. Dat heeft niks met "ze willen verdienen" etc te maken. Maar met basis begrip voor regel/wetgeving.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 01-08 16:28

MrMonkE

★ EXTRA ★

Die regels zijn er niet voor niets.
Een rat kan die knoop misschien niet uit elkaar halen maar hij knaagt zo door de zak heen. Als er een visje in zit of iets anders dat een kat lekker vindt zal die het ook niet nalaten om zijn klauwen in het plastic te zetten.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Ik denk dat TS meer de discussie wou hebben of we niet te strikt geworden zijn in het toepassen van regels en met name het direct te straffen.

Uiteraard dienen regels nageleefd te worden en zijn regels er niet voor niets. Maar als iemand zijn best doet om zich aan de regels te schikken maar het loopt eens fout, en we zijn allemaal mensen die af en toe is fouten maken, moeten we dan meteen gaan straffen?

Om een zeer extreem voorbeeld te nemen, je komt 2 minuten te laat op je werk, mag je werkgever meteen 200 euro van je loon aftrekken?

Dat je in fout bent staat vast, dat is volgens mij ook niet de insteek. De vraag is waar leg je die grens en is het zinvol om meteen overal maar een boete op te kleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 10:29
LankHoar schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:08:
[...]

- Wat is videoland?
- Wat is een VHS band?
- Wat is terug spoelen?

Om maar even gevoelsmatig aan te tonen hoe lang je al geen boetes meer hebt gehad :+
Geen enkele? Videoland is net 10 jaar dood. Zo lang geleden is dat ook wel weer niet... :>

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb dit jaar nog geen boetes gehad.

Die vuilniszak was bij mij niet gebeurd, die fiets denk ik ook niet. Die parkeerboete ook niet (hier krijg je standaard een kwartiertje extra, als je 16 minuten te laat bent moet je echter niet gaan zeuren).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 21:34
sprankel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:
Maar als iemand zijn best doet om zich aan de regels te schikken maar het loopt eens fout, en we zijn allemaal mensen die af en toe is fouten maken, moeten we dan meteen gaan straffen?
Als je bij wilt gaan houden wie een voorbeeldig burger is en wie herhaaldelijk in de fout gaat kom je wat mij betreft in een serieuze gevarenzone. Denk aan het sociaal puntensysteem van China. Om dat te voorkomen zal je toch moeten kijken naar ieder afzonderlijk geval, en die dus volgens de wet moeten aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-07 08:20

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Grote Schurk schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Als je bij wilt gaan houden wie een voorbeeldig burger is en wie herhaaldelijk in de fout gaat kom je wat mij betreft in een serieuze gevarenzone. Denk aan het sociaal puntensysteem van China. Om dat te voorkomen zal je toch moeten kijken naar ieder adzonderlijk geval, en die dus volgens de wet moeten aanpakken.
Mee eens. Je kunt best discussieren over waar de grens ligt, maar als die eenmaal is vastgesteld moet je niet klagen dat die wordt gehandhaafd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1225620

Widow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:52:
Ik denk dat dit een van de vragen is die TS opwerpt, en als dit waar is kun je volgens mij terecht afvragen of dit sprake van rechtmatig overheidshandelen is. Je bent dan als overheid namelijk aan het bestraffen om je uitgaven te compenseren en daarvoor zijn straffen in principe niet bedoeld.

In Nederland bestaan grofweg drie grote rechtsgebieden:
- strafrecht (OM, strafrechter, gevangenisstraf etc., WvSr en WvSv)
- civiel recht (burgers en bedrijven onderling, geen straffen, wel schadevergoedingen, BW)
- bestuursrecht (burger vs. overheid, Awb)

Het strafrecht kent strenge regels om burgers te beschermen tegen onrechtmatig overheidshandelen: het Wetboek van Strafvordering. Daarom mag de politie bijvoorbeeld niet zomaar bij mensen aanbellen en een huiszoeking doen, daar moet een redelijke verdenking voor bestaan.

Je zou zeggen dat “boetes” in principe bij strafrecht thuishoren, maar in Nederland verschuift dat steeds meer naar het bestuursrecht. Dat heeft allerlei redenen, maar een ervan is denk ik dat de rechtsbescherming voor burgers minder goed is verankerd binnen het bestuursrecht in vergelijking met het strafrecht.

De (straf)invorderingen door de Belastingdienst in de toeslagenaffaire vonden vooral binnen het bestuursrecht plaats, en naar we nu weten was dat in een belangrijk deel van de gevallen onrechtmatig. Hoewel het volgens de Awb waarschijnlijk wel was “toegestaan”.

In 2015 heeft de Raad van State een kritische analyse gepubliceerd waarin de rechtsbescherming binnen het bestraffende (punitieve) bestuursrecht wordt besproken.
https://www.raadvanstate.nl/@63637/w03-15-0138-ii/

Waarom zou je dit zo doen als overheid? Voorstanders zullen betogen dat een overheid in principe altijd rechtmatig handelt, en je dus als het ware de rechter kan overslaan. Dat is wel zo efficiënt. Maar als die overheid onrechtmatig gaat handelen, dan is je rechtspositie als burger in het algemeen minder sterk dan in het strafrecht.

Stel dat de ondergrondse containers structureel een te lage capaciteit hebben. Ondanks klagen door burgers, verschijnen er steeds weer vuilniszakken naast de container. Wat is dan de beste oplossing?
- de capaciteit vergroten?
- bestuurlijke boetes uitdelen?

Ik heb wel een mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprankel
Grote Schurk schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Als je bij wilt gaan houden wie een voorbeeldig burger is en wie herhaaldelijk in de fout gaat kom je wat mij betreft in een serieuze gevarenzone. Denk aan het sociaal puntensysteem van China. Om dat te voorkomen zal je toch moeten kijken naar ieder adzonderlijk geval, en die dus volgens de wet moeten aanpakken.
Het China systeem is ook weer meteen een ander uiterste. Er bestaat ook zoiets als een punten rijbewijs of een strafregister en wees maar zeker dat men instant kan opvragen hoeveel bekeuringen jij al dan niet al gehad hebt.

Waar je in mijn inziens naar toe moet is het hard aanpakken van mensen die hardleers zijn zonder mensen af te schieten omdat ze eens een kleine fout maken.

De persoon die alle dagen een uur te laat op zijn werk toekomt, daar wil je tegen optreden maar niet als iemand eens een paar minuten te laat is.

Om de een of andere reden, mij onbekend, vinden het wel toelaatbaar om iemand zwaar te straffen die 2 minuten te laat aan zijn auto staat terwijl dat anders nooit gebeurd. En dan gaan mensen zeuren, het gaat eigenlijk niet om de straf maar omdat er een onrechtvaardigheids gevoel mee speelt, ze hadden de intentie om te betalen, hebben dit ook gedaan maar sjah, ze waren 2 minuten te laat, shit happens, als je dan heel hard optreed met zware boetes lijkt het mij logisch dat dit onrechtvaardig overkomt. En dan krijg je hier de reactie, regel is regel, eigen schuld, dikke bult.

Niet het soort samenleving, en dan spreek ik voor mijzelf, waar ik achter wil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Anoniem: 1225620 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat dit een van de vragen is die TS opwerpt, en als dit waar is kun je volgens mij terecht afvragen of dit sprake van rechtmatig overheidshandelen is. Je bent dan als overheid namelijk aan het bestraffen om je uitgaven te compenseren en daarvoor zijn straffen in principe niet bedoeld.

In Nederland bestaan grofweg drie grote rechtsgebieden:
- strafrecht (OM, strafrechter, gevangenisstraf etc., WvSr en WvSv)
- civiel recht (burgers en bedrijven onderling, geen straffen, wel schadevergoedingen, BW)
- bestuursrecht (burger vs. overheid, Awb)

Het strafrecht kent strenge regels om burgers te beschermen tegen onrechtmatig overheidshandelen: het Wetboek van Strafvordering. Daarom mag de politie bijvoorbeeld niet zomaar bij mensen aanbellen en een huiszoeking doen, daar moet een redelijke verdenking voor bestaan.

Je zou zeggen dat “boetes” in principe bij strafrecht thuishoren, maar in Nederland verschuift dat steeds meer naar het bestuursrecht. Dat heeft allerlei redenen, maar een ervan is denk ik dat de rechtsbescherming voor burgers minder goed is verankerd binnen het bestuursrecht in vergelijking met het strafrecht.

De (straf)invorderingen door de Belastingdienst in de toeslagenaffaire vonden vooral binnen het bestuursrecht plaats, en naar we nu weten was dat in een belangrijk deel van de gevallen onrechtmatig. Hoewel het volgens de Awb waarschijnlijk wel was “toegestaan”.

In 2015 heeft de Raad van State een kritische analyse gepubliceerd waarin de rechtsbescherming binnen het bestraffende (punitieve) bestuursrecht wordt besproken.
https://www.raadvanstate.nl/@63637/w03-15-0138-ii/

Waarom zou je dit zo doen als overheid? Voorstanders zullen betogen dat een overheid in principe altijd rechtmatig handelt, en je dus als het ware de rechter kan overslaan. Dat is wel zo efficiënt. Maar als die overheid onrechtmatig gaat handelen, dan is je rechtspositie als burger in het algemeen minder sterk dan in het strafrecht.

Stel dat de ondergrondse containers structureel een te lage capaciteit hebben. Ondanks klagen door burgers, verschijnen er steeds weer vuilniszakken naast de container. Wat is dan de beste oplossing?
- de capaciteit vergroten?
- bestuurlijke boetes uitdelen?

Ik heb wel een mening.
Ach hou toch op... onrechtmatig handelen my ass. Boetes gaan via het cjib en komen niet eens in de zak van de gemeentes. Naheffingsaanslag (bijv “parkeerboetes”) wel. Wees blij dat gemeentes ze begroten, anders had de woz omhoog gemoeten en wordt iedereen gepakt. Nu betaalt alleen de overtreder.
Ik weet niet of je de laatste paar jaar een beetje het nieuws hebt gevolgd, maar er is bijna geen gemeente die niet forse negatieve resultaten heeft door o.a. de jeugdzorg en de wmo. En dan durf jij te beweren dat ze onrechtmatig handelen? Ik hoop niet voor je dat je binnenkort aanspraak moet doen op de wmo, maar eigenlijk zouden ze je eens moeten weigeren in dat geval wegens ‘geld is op en we mogen boetes niet begroten van jou’...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icephase schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:28:
En dan durf jij te beweren dat ze onrechtmatig handelen?
Dat staat nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

ChojinZ schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:12:
[...]

Geen enkele? Videoland is net 10 jaar dood. Zo lang geleden is dat ook wel weer niet... :>
Voordat Videoland dood was verkeerde ze al langere tijd in zwaar vaarwater natuurlijk. Bovendien hadden ze al jarenlang DVD's in gebruik. Ik vraag me af voor hoeveel mensen onder de 18-20 dit zo vanzelfsprekend is ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sprankel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Het China systeem is ook weer meteen een ander uiterste. Er bestaat ook zoiets als een punten rijbewijs of een strafregister en wees maar zeker dat men instant kan opvragen hoeveel bekeuringen jij al dan niet al gehad hebt.

Waar je in mijn inziens naar toe moet is het hard aanpakken van mensen die hardleers zijn zonder mensen af te schieten omdat ze eens een kleine fout maken.

De persoon die alle dagen een uur te laat op zijn werk toekomt, daar wil je tegen optreden maar niet als iemand eens een paar minuten te laat is.

Om de een of andere reden, mij onbekend, vinden het wel toelaatbaar om iemand zwaar te straffen die 2 minuten te laat aan zijn auto staat terwijl dat anders nooit gebeurd. En dan gaan mensen zeuren, het gaat eigenlijk niet om de straf maar omdat er een onrechtvaardigheids gevoel mee speelt, ze hadden de intentie om te betalen, hebben dit ook gedaan maar sjah, ze waren 2 minuten te laat, shit happens, als je dan heel hard optreed met zware boetes lijkt het mij logisch dat dit onrechtvaardig overkomt. En dan krijg je hier de reactie, regel is regel, eigen schuld, dikke bult.

Niet het soort samenleving, en dan spreek ik voor mijzelf, waar ik achter wil staan.
Als iemand te laat is op z'n werk dan werkt ie maar langer door. Dat is niet tegen de wet, daar staat geen boete op dus is een onzinnige vergelijking.

TS heeft de regels overtreden, hij wist vantevoren dat daar boetes op stonden. Dan betaal je ze gewoon zonder te klagen. Ipv te klagen dat er te veel boetes worden uitgedeeld kan je die energie beter in het niet begaan van de overtredingen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Jij zegt letterlijk: "kun je volgens mij terecht afvragen of dit sprake van rechtmatig overheidshandelen is". Ik ben dus niet begonnen over (on)rechtmatig handelen hoor! Je kunt je nu wel proberen te verschuilen achter semantiek maar je hele post ging hierover dus ik doe hier geen enkele aanname of interpretatie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprankel
SmurfLink schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:55:
[...]

Als iemand te laat is op z'n werk dan werkt ie maar langer door. Dat is niet tegen de wet, daar staat geen boete op dus is een onzinnige vergelijking.

TS heeft de regels overtreden, hij wist vantevoren dat daar boetes op stonden. Dan betaal je ze gewoon zonder te klagen. Ipv te klagen dat er te veel boetes worden uitgedeeld kan je die energie beter in het niet begaan van de overtredingen steken.
Je blijft rond hetzelfde draaien, je schuilt je achter de regels en als iemand die regels in vraag stelt dan antwoord je met je had het maar moeten weten.

Dus als de regel morgen op je werk is om 100 euro loon aftrek per minuut te laat in te voeren is mag ik tegen je zeggen, je wist dat dit de regel was, je bent 5 minuten te laat, nu moet je niet komen klagen, je kan je energie beter steken in niet te laat te komen en geen overtredingen begaan?

De discussie gaat er niet over dat er regels zijn en ook niet dat er geen sanctie mag bestaan, althans niet bij mij, de discussie gaat erover hoe hard je mag of wil optreden bij een kleine fout zoals 2 minuten te laat. Antwoorden met regel = regel en je wist het is gewoon deze discussie dood gooien in plaats van ze aan te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sprankel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Je blijft rond hetzelfde draaien, je schuilt je achter de regels en als iemand die regels in vraag stelt dan antwoord je met je had het maar moeten weten.

Dus als de regel morgen op je werk is om 100 euro loon aftrek per minuut te laat in te voeren is mag ik tegen je zeggen, je wist dat dit de regel was, je bent 5 minuten te laat, nu moet je niet komen klagen, je kan je energie beter steken in niet te laat te komen en geen overtredingen begaan?

De discussie gaat er niet over dat er regels zijn en ook niet dat er geen sanctie mag bestaan, althans niet bij mij, de discussie gaat erover hoe hard je mag of wil optreden bij een kleine fout zoals 2 minuten te laat. Antwoorden met regel = regel en je wist het is gewoon deze discussie dood gooien in plaats van ze aan te gaan.
Ik schuil me niet achter de regels, ik accepteer ze.

Als dat mijn regel is op werk zoek ik een andere baan. En als ik daar akkoord mee was gegaan dan zorg ik wel dat ik niet te laat ben. Anders krijg je inderdaad van mij die 500 euri. Zo moeilijk is dat niet. Er zijn regels, die heb je te accepteren. Overtreed je ze dan krijg je een boete. Er is vrij weinig om over te discussiëren, zoals je ziet in 99% van de reacties hier. Niemand die het gek vindt, niemand die mee klaagt met de TS, de enige die er tegenin gaat ben jij. Wellicht kan je daar ergens een hint in zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprankel
SmurfLink schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Ik schuil me niet achter de regels, ik accepteer ze.

Als dat mijn regel is op werk zoek ik een andere baan. En als ik daar akkoord mee was gegaan dan zorg ik wel dat ik niet te laat ben. Anders krijg je inderdaad van mij die 500 euri. Zo moeilijk is dat niet. Er zijn regels, die heb je te accepteren. Overtreed je ze dan krijg je een boete. Er is vrij weinig om over te discussiëren, zoals je ziet in 99% van de reacties hier. Niemand die het gek vindt, niemand die mee klaagt met de TS, de enige die er tegenin gaat ben jij. Wellicht kan je daar ergens een hint in zien.
Kijk nu komen we ergens, de regel 100 euro per minuut te laat op je werk ga je niet mee akkoord, ok.
Waarom ga je dan wel akkoord met de regel 100 euro boete als je 2 minuten te laat aan je auto bent? En waar zit het verschil dan juist indien het bij optie A niet acceptabel is en bij optie B wel?
Als je mij daar nu een antwoord op kan geven dat niet hervalt in regel is regel of dat ik ergens hints moet zien, dan komen we mogelijks toch nog ergens waar we iets leren van elkaar.

Overigens de bedragen hoeven niet effectief daar te liggen hoewel ik denk dat je er momenteel in Amsterdam niet meer mee toekomt maar dat is niet de essentie van de zaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Icephase schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:59:
Jij zegt letterlijk: "kun je volgens mij terecht afvragen of dit sprake van rechtmatig overheidshandelen is"
Je afvragen of punitief overheidshandelen in de context van algemene bekostiging rechtmatig is, was de strekking van mijn reactie. Je mag denken dat ik daarmee heb gezegd dat het in dit specifieke geval onrechtmatig is, maar zo staat het er echt niet.

Ik beschrijf waarom ik denk dat de verschuiving lijkt plaats te vinden van straf- naar bestuursrecht, en wat de voors en tegens daarvan kunnen zijn, met een verwijzing naar de analyse van de RvS m.b.t. de rechtsbescherming van burgers. Die analyse dateert van 2015 en is dus niet meer zo actueel als toen, maar de vraag die TS met voorbeelden opwerpt lijkt onder andere over dat soort aspecten te gaan.

Of er in de specifieke gevallen van TS wel of niet onrechtmatig is gehandeld doet wat betreft mijn reactie helemaal niet terzake, De vraag is of een overheid per definitie rechtmatig en doelmatig handelt. Daarom stel ik ook de vraag met het fictieve voorbeeld over de containers onderaan.

Gebruik maken van de opbrengsten van sancties kun je wat mij beter verantwoorden als je die opbrengsten ook bestemt voor het voorkomen of opruimen van de gerelateerde schade, en misschien gebeurt dat ook in de voorbeelden van TS. Maar dat heeft dus meer kenmerken van een schadevergoeding. Het door jou genoemde voorbeeld van zorgkosten zou ik daarom uit algemene middelen bekostigen zoals het gemeentefonds, en niet uit sancties. Daarover kunnen we uiteraard van mening verschillen.
Icephase schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:28:
maar eigenlijk zouden ze je eens moeten weigeren in dat geval wegens ‘geld is op en we mogen boetes niet begroten van jou’...
Dit soort reacties en het gebruik van uitroeptekens komen wat aanvallend over, maar misschien bedoel je het zo niet. Zou je het vooral inhoudelijk kunnen houden? (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 07:56
sprankel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:43:
[...]

Kijk nu komen we ergens, de regel 100 euro per minuut te laat op je werk ga je niet mee akkoord, ok.
Waarom ga je dan wel akkoord met de regel 100 euro boete als je 2 minuten te laat aan je auto bent? En waar zit het verschil dan juist indien het bij optie A niet acceptabel is en bij optie B wel?
Als je mij daar nu een antwoord op kan geven dat niet hervalt in regel is regel of dat ik ergens hints moet zien, dan komen we mogelijks toch nog ergens waar we iets leren van elkaar.

Overigens de bedragen hoeven niet effectief daar te liggen hoewel ik denk dat je er momenteel in Amsterdam niet meer mee toekomt maar dat is niet de essentie van de zaak.
Eigenlijk is het heel simpel. Als je ergens parkeert dan accepteer je daarmee ook de voorwaardes die daaraan gekoppeld zijn. Ben je het er niet mee eens dan parkeer je ergens anders of je gebruikt een ander vervoermiddel.

Je bent niet verplicht om daar te parkeren net als dat je niet verplicht bent om voor een bepaalde werkgever te werken. Alleen de werkgever heeft meer concurrentie en zal daarom zulke “boetes” niet gaan opleggen.

De vraag is eerder waar leg je de grens. Die staat nu op 0 minuten, doe je het op 5 minuten dan gaat iemand klagen die na 7 minuten een naheffing krijgt, het is dan toch nooit goed voor de mensen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:55

Kheos

FP ProMod
[...]

Waarom ga je dan wel akkoord met de regel 100 euro boete als je 2 minuten te laat aan je auto bent?
Dus dan mag je er 17 minuten parkeren ipv 15 of 62 ipv 60? Wat zijn dat onhandige getallen zeg!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-08 08:08
Wat een nutteloze discussie hier, wees een vent en zeik niet als je de gevolgen van je daden moet dragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprankel
DutchKel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:56:
[...]

Eigenlijk is het heel simpel. Als je ergens parkeert dan accepteer je daarmee ook de voorwaardes die daaraan gekoppeld zijn. Ben je het er niet mee eens dan parkeer je ergens anders of je gebruikt een ander vervoermiddel.

Je bent niet verplicht om daar te parkeren net als dat je niet verplicht bent om voor een bepaalde werkgever te werken. Alleen de werkgever heeft meer concurrentie en zal daarom zulke “boetes” niet gaan opleggen.

De vraag is eerder waar leg je de grens. Die staat nu op 0 minuten, doe je het op 5 minuten dan gaat iemand klagen die na 7 minuten een naheffing krijgt, het is dan toch nooit goed voor de mensen.
Ja en nee, voor alle duidelijkheid, ik heb nog nooit een dergelijke boete gehad omdat ik daar een oplossing voor gebruik waarbij dit probleem zich niet stelt maar ik begrijp wel de frustratie.

Je kan inderdaad ergens anders gaan parkeren maar wat doe je als overal die regel geld? En als dat bij alle werkgevers zou gelden? En willen we wel op een dergelijke manier omgaan met elkaar, dit levert naar mijn inziens veel frustratie op en een verzuurde maatschappij terwijl de fout in kwestie, laten we eerlijk zijn, banaal is.

Uiteraard zullen er altijd mensen klagen maar de vraag waar leg je de grens is zeer juist, deze word nu vaak heel hard getrokken zonder grijze zone waar ik voorstander ben om die grijze zone terug in te voeren. Het is diegene die niet betaald die je moet aanpakken terwijl nu 2 minuten te laat of niet betaald gewoon even hard aangepakt word, en dat is naar mijn gevoel, zeer onrechtmatig ook al is dat wel de regel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:02
SinergyX schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:16:
Manipuleren?

Ik ben het met je eens, hoewel ik het een beetje zielig vind om een boete uit te delen als je je parkeertijd met een paar minuten overschrijdt. Maar goed. BOA's moeten ook ergens een harde van krijgen denk ik dan.

Maar met nummer 2 ben ik het absoluut niet eens. Als de gemeente kiest voor ondergrondse afvalbakken, dan moeten ze ook zorgen dat die op tijd geleegd worden. Dat kunnen ze ook, want die containers houden zelf bij hoe vol ze zijn en je kunt dus ruim vantevoren weten welke geleegd moeten worden, er is wat mij betreft geen excuus voor een volle bak. Waarom het dan in sommige gemeentes zo'n puinhoop wordt is me een groot raadsel. In sommige plaatsen kunnen ze blijkbaar niet organiseren.

En dan vervolgens verwachten dat mensen hun vuilnis weer netjes meenemen? Waar moet ik dat opbergen dan? Het is niet dat ik daar ruimte voor heb ofzo. En dan ook nog het gore lef hebben om burgers die afval normaal willen afvoeren maar dat vanwege jouw fout niet kunnen, 'bijplaatsers' noemen. Lees dit stuk maar eens, het is ongelooflijk hoe vooringenomen die gemeentes zijn. Menselijk gedrag veranderen? Zorg gewoon dat die bakken niet vol raken! Hoe moeilijk kan het zijn? Het lijkt in het stuk te gaan om het bijplaatsen van grofvuil. Maar dat kan de gemeente ook heel makkelijk oplossen door burgers manieren te bieden om makkelijk van hun grofvuil af te komen. Maar het is natuurlijk leuker om dat zo moeilijk mogelijk te maken om vervolgens boetes uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Omdat ik in mijn werk een keuze heb, in het land waar ik voor kies te wonen in zekere zin ook. Maar ik bepaal de regels van het land niet. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:52
Omdat als er geen regel komt iedereen zomaar wat doet. Dat zorgt ervoor dat de gemakzuchtige mens het grote voordeel haalt ten koste van de sociale mens.
Dus ja ik ben voor naleving van dit soort regels. Iedereen rijdt wel eens paar km te hard, maar de boete daarvoor is ook maar 2 tientjes.
Dat je grotere boetes krijgt ligt volledig aan jezelf. En ja het is balen als je net 2 min te laat aankomt... Maar waarom kies je dan precies dit aantal minuten in de automaat. Dit is een les voor de volgende keer. Het is maar geld, je lieve auto mag je nog houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DutchKel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:56:
het is dan toch nooit goed voor de mensen.
Zolang het in hun nadeel werkt, dat is het mooiste van de maatschappij.

Alle regeltjes en boetes en sancties zijn helemaal prima.. tot het jezelf raakt. Maar in dat geval dan werkelijk elke vorm van excuus, reden, voorbeeld of vergelijking pakken waarom dat oneerlijk is, absoluut onaanvaardbaar en compleet van de zotte.

Het is helemaal prima als het in je voordeel is, toch 110km/u kunnen rijden want marge ~10km, toch die 5 minuten langer parkeren want ~5min marge, oh maar reiskostenvergoeding bij minimaal 15km moet ook echt 15km zijn en niet 14,8km, raakt mij toch niet want ik heb toch auto van de zaak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
Heb dezelfde frustraties in mijn gemeente. Afgelopen 1.5 jaar 4 parkeerboetes:
- Toen ik mijn leaseauto (Citigo) in ontvangst nam en direct even naar binnen liep om af te sluiten (woon in winkelstraat). Letterlijk binnen 2 minuten binnen ontvangst van de auto en op de dag dat ik 200km verderop verhuisd was. So much for a warm welcome.
- Volgende voor niet binnen de lijnen (die auto naast me stond beroerd, het was minder dan 3cm/halve band erover en uiteraard was die vogel naast me al gevlogen)
- De ander omdat ik op een uiteinde stond van de rij met parkeervakken waar je schijnbaar niet parkeren mag (ziet er ook uit als een 'logische' plaats waar meestal een auto staat, alleen heb je maar aan 1 kant een witte lijn)
- Laatste was vanwege de boeren op de weg en dat ik hem snachts op een betaalde plaats had laten staan vanwege onverhoopt thuiswerken (tussen 9.00u-18.00u is betaald, daarbuiten voor vergunninghouders)

Kortom, ook hier ongeveer een 100% hitratio waarbij ik wettelijk gezien elke keer fout zat, maar gevoelsmatig hele zure boetes. Als je het gesprek aangaat dan hoor je aan de toon al dat het niets gaat worden want jij zit fout. Heb me er maar bij neergelegd en zoals ieder goed burger zich hoort te gedragen gewoon 10x checken of je wel doet wat mag zonder daar zelf bij na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

sprankel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:12:
Uiteraard zullen er altijd mensen klagen maar de vraag waar leg je de grens is zeer juist, deze word nu vaak heel hard getrokken zonder grijze zone waar ik voorstander ben om die grijze zone terug in te voeren.
Die “zone” of maatwerk bestaat (binnen grenzen) in ieder geval wel bij de rechter. Maar ook de belastingambtenaren die de toeslagen invorderden hadden wel degelijk een zekere vrijheid om anders te handelen binnen de Awb, zoals de Afdeling Bestuursrechtspraak van de RvS in de toeslagenaffaire meest recent heeft geconcludeerd:

https://www.raadvanstate....t-maatwerk-bij-toeslagen/

Nu zijn BOA’s en belastingambtenaren uiteraard niet hetzelfde, en het verschil tussen een invordering van een toeslagvoorschot is ook iets anders dan een sanctie. Maar het algemene principe is hetzelfde: moet je altijd exact doen wat de regel zegt, of kun en mag je daar in individuele gevallen van afwijken?

Overigens doet de politie (maar dus binnen het strafrecht) in het dagelijks leven niet anders, door soms te waarschuwen en soms te sanctioneren. De vraag is uiteraard hoe je voorkomt dat er willekeur optreedt. De “alles of niets” aanpakt lijkt voort te komen uit de gedachte dat je daarmee eerlijk handelt t.o.v. anderen. Maar zo simpel en scherp is de werkelijk niet altijd, waardoor volgens mij juist het gevaar op onrechtmatige situaties ontstaat.
PhilipsFan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:14:
Menselijk gedrag veranderen? Zorg gewoon dat die bakken niet vol raken!
De vraag is dus niet alleen of een sanctie proportioneel is, maar ook of er andere methodes bestaan en hoe doelmatig de sanctie is. Boetes aan burgers helpen wellicht op termijn, maar er zijn veel burgers die allemaal individueel een afvalzak achter kunnen laten. Effectief zit je als buurtbewoner misschien nog steeds regelmatig met afvalzakken en ongedierte omdat de containers te vaak vol zitten.

Bestaan er op een bepaalde plek andere effectievere methodes dan straffen, dan zou ik als overheid alleen al uit overweging van doelmatigheid die methode nastreven. Consequent vasthouden aan straffen als effectieve methode ongeacht de situatie, schaadt volgens ook mij het vertrouwen van de burger in de overheid.
Ypuh schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:08:
De ander omdat ik op een uiteinde stond van de rij met parkeervakken waar je schijnbaar niet parkeren mag (ziet er ook uit als een 'logische' plaats waar meestal een auto staat, alleen heb je maar aan 1 kant een witte lijn)
Als een plek op de weg er onterecht uitziet als een parkeerplek, is het soms effectiever om de inrichting aan te passen i.p.v. te (blijven) straffen. Dat hangt uiteraard van de plek af.

Ik hoorde van een situatie waar een gemeente bleef sanctioneren voor foutparkeren omdat er naar ik begreep een blokkade kon ontstaan voor hulpdiensten. Dat argument is op zich uiteraard valide om een parkeerverbod in te stellen, maar hulpdiensten die vaststaan achter auto’s met bonnetjes op de voorruit hebben daar in de praktijk niks aan. Na vele jaren schijnt de inrichting te zijn aangepast waardoor parkeren niet meer mogelijk was, maar hulpdiensten wel konden passeren. Het blijven vasthouden aan straffen (zonder andere maatregelen te overwegen) kan dus effectief weinig opleveren of zelfs gevaarlijk zijn, hoewel het in andere situaties goed kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:17

MLLL

Palm Treo 650

Vroeger werkte boetes ook als een magneet op mij.
Twee boetes van 600 euro gehad plus inbeslagname rijbewijs en talloze andere minder ernstige.

Later kom je tot het besef dat het allemaal zonde is, verstand kwam bij mij echt met de jaren.

Kan mij de laatste boete niet meer herinneren, nu ik het daar over heb zal ik er morgen vast weer eentje in mijn brievenbus vinden, zo gaat dat altijd :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Anoniem: 1225620 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:45:
[...]

Knip

[...]

Dit soort reacties en het gebruik van uitroeptekens komen wat aanvallend over, maar misschien bedoel je het zo niet. Zou je het vooral inhoudelijk kunnen houden? (y)
Ik val je inderdaad aan op wat je zegt. Want dat is wat discussieren is immers. Je doet het namelijk wéér. Je benadrukt dat je het je “afvraagt” maar vervolgens komt een relaas waarin je feitelijk je eigen ‘vraag’ beantwoordt. Stop daar mee en zeg gewoon wat je bedoelt, want het is wel duidelijk hoe jij over de overheid denkt.

Ik reageer er zo fel op omdat blijkbaar bij jou en bij veel anderen het idee leeft dat de mensen die daar werken geen reet uitvoeren en er alleen maar op uit zijn om je geld uit de zak te kloppen. Nu zul je vast zeggen dat je dat nooit hebt gezegd maar dat doet er niet toe want we kunnen allemaal tussen de regels door lezen, maar whatever.

Gemeentes zijn er niet (ik herhaal: NIET) op uit om de burger zoveel mogelijk te laten betalen. Wel moet er genoeg worden betaald, zodat iedereen de hulp krijgt waar hij/zij recht op heeft. Of dat nu jeugdzorg is, schone straten, onderwijs dichtbij of bescherming tegen de bouwdrift van de buren. Als je je dan hardop gaat lopen ‘afvragen’ of dat wel rechtmatig is allemaal, heb ik écht liever dat je jezelf even buitenspel zet. Kritisch zijn is OK maar altijd diezelfde stokpaardjes zoals ‘roverheid’ enzo komen me echt de strot uit. Iedere dag -ook nu in crisistijd- zitten gemeenteambtenaren klaar om burgers met vragen, klachten en zorgen te helpen en die mensen hebben jouw idiote hersenspinsels echt ff niet nodig. Nu niet en nooit niet.

En nu reageer ik niet meer want het is zwaar off-topic inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
LankHoar schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:08:
[...]

- Wat is videoland?
- Wat is een VHS band?
- Wat is terug spoelen?

22 jaar geleden was dat d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Icephase schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:21:
Ik val je inderdaad aan op wat je zegt. Want dat is wat discussieren is immers.
Echt? Je schreef dus:
eigenlijk zouden ze je eens moeten weigeren in dat geval wegens ‘geld is op en we mogen boetes niet begroten van jou
Ten eerste kan dat uiteraard niet, heeft het werkelijk niks met de inhoud te maken en hebben mijn argumenten een nog sterkere betekenis als het op een magische manier toch zou gebeuren.

Inhoudelijk reageren op wat ik benoem is dus prima. Gaan invullen wat ik denk, dingen tussen de regels door lezen, benoemen wat “men” denkt te lezen en ad hominem reacties zeker niet.

Ik heb het ook helemaal nergens over een “roverheid” of een overheid die niks doet. Ik stel wel de vraag op welke gronden een overheid de inkomsten uit sancties zou begroten en of dat dus rechtmatig is, als dat echt gebeurt.
En nu reageer ik niet meer want het is zwaar off-topic inmiddels.
Reacties op mij persoonlijk en mijn door jou onterecht veronderstelde mening over overheden zijn inderdaad off-topic.

Maar ingaan op de observatie dat er meer bestuurlijk i.p.v. strafrechtelijk lijkt te worden gehandhaafd en dat er daarmee gezien de verschillen in rechtsbescherming tussen bestuurs- en strafrecht een risico op onrechtmatig overheidshandelen ontstaat is volgens mij heel erg on-topic. Letterlijk schrijft TS:
Hoe hard ik het ook probeer, een jaar lang geen boetes lukt mij niet
Als je de overeenkomsten met het overheidshandelen in de toeslagenaffaire niet herkent, weet ik het ook niet meer.

We waren er allemaal niet bij toen TS deze sancties kreeg opgelegd, maar de opmerking dat het “niet lukt” zegt toch wat? Je kunt je uiteraard als overheid afvragen of het steeds bij de (of een enkele) burger zit. Maar het lijkt me verstandig om je ook transparant af te vragen of het in je eigen (sanctie)beleid zit zoals ik met het (fictieve) containervoorbeeld en het parkeervoorbeeld heb proberen te omschrijven. Als je dat niet doet, krijg je als overheid wellicht een keer het deksel op de bestuurlijke neus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tja, 2 minuten te laat bij de parkeermeter, 2 kilometer te hard gereden, 2 promille teveel alcohol in je bloed, net 2 seconden door het rode licht.......

Wat mij betreft maken zachte heelmeesters stinkende wonden.

Iedereen kan bezwaar maken als de sanctie onterecht is opgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
Anoniem: 1225620 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Die “zone” of maatwerk bestaat (binnen grenzen) in ieder geval wel bij de rechter. Maar ook de belastingambtenaren die de toeslagen invorderden hadden wel degelijk een zekere vrijheid om anders te handelen binnen de Awb, zoals de Afdeling Bestuursrechtspraak van de RvS in de toeslagenaffaire meest recent heeft geconcludeerd:

https://www.raadvanstate....t-maatwerk-bij-toeslagen/

Nu zijn BOA’s en belastingambtenaren uiteraard niet hetzelfde, en het verschil tussen een invordering van een toeslagvoorschot is ook iets anders dan een sanctie. Maar het algemene principe is hetzelfde: moet je altijd exact doen wat de regel zegt, of kun en mag je daar in individuele gevallen van afwijken?

Overigens doet de politie (maar dus binnen het strafrecht) in het dagelijks leven niet anders, door soms te waarschuwen en soms te sanctioneren. De vraag is uiteraard hoe je voorkomt dat er willekeur optreedt. De “alles of niets” aanpakt lijkt voort te komen uit de gedachte dat je daarmee eerlijk handelt t.o.v. anderen. Maar zo simpel en scherp is de werkelijk niet altijd, waardoor volgens mij juist het gevaar op onrechtmatige situaties ontstaat.
Wat politie en rechters betreft ben ik het met je eens, zeker rechters houden gigantisch veel rekening met de grijze zone en zullen altijd met alles rekening houden.

Waar het in naar mijn gevoel misloopt is bij de uitbesteding aan derden zoals bij controle van parkeren, die hanteren 0.0 grijze zone en moeten quota's halen.
Nog erger is als ze gemachtigd zijn om een proces verbaal op te maken, ooit 1 gehad die vol leugens stond die ik zwart op wit kon weerleggen, heb ze vlakaf uitgedaagd mij voor een rechtbank te trekken, uiteraard nooit meer iets van gehoord.

Echter daar heb je vaak als burger 0,0 verweer tegen. Sta je op de handicapten plaats met een geldige kaart, ze komen kijken van wie de kaart is, kijken ze van een afstand toe dat je alleen in stapt om je dan een dikke boete op te sturen. Kan ik achteraf wel zeggen dat de grootmoeder moe was en het niet zag zitten door de regen naar die auto te gaan van het café waar we iets gaan drinken waren, ik kan zeggen wat ik wil, bewijs het maar achteraf. (en nee, ik heb de grootmoeder niet gevraagd om een verklaring, dat haalt toch niets uit en zou er enkel voor gezorgd hebben dat ze heel kwaad zou zijn)
Moest dat politie geweest zijn, die waren op mij afgestapt, een korte uitleg later was alles in orde, indien nodig konden ze mee tot in het café mochten ze aan mijn verhaal getwijfeld hebben.

En denk ik, hebben die mannen niets beter te doen? Maar de realiteit is dat deze quota's opgelegd krijgen en heel bewust de plaatsjes gaan opzoeken waar ze zo snel mogelijk veel boetes kunnen uitschrijven, die quota is hun drijfveer terwijl dit voor de politie niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:44
Ik kan dan ook nog wel een duit in het zakje doen. Gisteren nog een boete gevangen voor €390 voor het parkeren op een invalide plaats. De enige uitzondering hierop is als je aan het laden en lossen bent. Je raad het al, dat was precies wat ik aan het doen was. PostNL haalt onze pakketten niet meer op dus rijden we zelf alles naar het depot van PostNL iedere keer. Rondom het bedrijfsverzamelgebouw staan dit soort laden en los / gehandicapten parkeerplaatsen en is verder de enige plek waar je je auto kwijt kan om binnen iets op te halen. In vervolg parkeer ik de auto wel op de stoep, dat kost €90 en dus veel goedkoper.

We zijn hier in Nederland echt uit het oog verloren waar boetes voor bedoeld zijn.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MainframeX schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:19:
Ik kan dan ook nog wel een duit in het zakje doen. Gisteren nog een boete gevangen voor €390 voor het parkeren op een invalide plaats. De enige uitzondering hierop is als je aan het laden en lossen bent. Je raad het al, dat was precies wat ik aan het doen was. PostNL haalt onze pakketten niet meer op dus rijden we zelf alles naar het depot van PostNL iedere keer. Rondom het bedrijfsverzamelgebouw staan dit soort laden en los / gehandicapten parkeerplaatsen en is verder de enige plek waar je je auto kwijt kan om binnen iets op te halen. In vervolg parkeer ik de auto wel op de stoep, dat kost €90 en dus veel goedkoper.

We zijn hier in Nederland echt uit het oog verloren waar boetes voor bedoeld zijn.
Nu ben ik het met laatste regel wel eens.

Maar, de regels rondom laden/lossen zijn vrij duidelijk op een invalide/laad-los plaats. Als jij op zo'n plek uitstapt en naar binnen loopt dan is dat volgens die regel niet toegestaan. Je moet bij de auto blijven en daadwerkelijk de laad/los handeling aan het uitvoeren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Nu ben ik het met laatste regel wel eens.

Maar, de regels rondom laden/lossen zijn vrij duidelijk op een invalide/laad-los plaats. Als jij op zo'n plek uitstapt en naar binnen loopt dan is dat volgens die regel niet toegestaan. Je moet bij de auto blijven en daadwerkelijk de laad/los handeling aan het uitvoeren zijn.
Ik kan gewoon niet op twee plekken tegelijk zijn. Het gebouw is een bedrijfsverzamelgebouw en de ruimte die ik huur zit op de eerste verdieping. Voordat ik heen en weer ben, ben je 10 minuten verder. Duidelijke regels of niet. Dit is gewoon niet eerlijk. Ik ga gewoon bezwaar aantekenen voor de boete en misschien laat ik er zelfs wel een advocaat naar kijken want ik vind dit echt volkomen onterecht.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

E7 bord? Het gaat om onmiddellijk laden en lossen van goederen, dus niet even binnen beppen. Maar Er is jurisprudentie dat je wel naar binnen mag om het pakket af te leveren of op te halen. En ook jurisprudentie dat het dan wel moet gaan om pakketjes van enige omvang/gewicht, dus niet een stapel brieven of een pak toiletpapier: dan maar een stukje lopen. Als je kunt aantonen een door van X kilo te hebben ontvangen, zou bezwaar m.i. prima mogelijk zijn, zo nodig via de rechter. Als (...) het gaat om een paar honderd gram aan pakketjes: dan is de boete om de juiste reden gegeven, de ruimte laten voor mensen die het meer nodig hebben ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Oo, ik dacht dat laden en lossen voor leveranciers met bestelbussen was. Maar ik mag daar blijkbaar dus ook mijn auto neerzetten om mijn vrouw en kinderen in te laten stappen (met de boodschappen)? Weer iets geleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
@F_J_K Het gaat inderdaad om een E7 bord. Alle parkeerplekken rondom het gebouw zijn voorzien van een E7 bord en zijn tevens invalide parkeerplaats. Voorheen waren dit zogenaamde kiss & ride parkeerplaatsen. Het probleem toen is dat iedere huurder in het gebouw daar gewoon zijn auto parkeerde en rustig een dag aan het werk ging. Nu hebben ze als oplossing bedacht om alles maar invalideparkeerplaatsen te maken. In totaal gaat het om zo'n 10 invalide parkeerplaatsen die nu dus altijd leeg staan. Er wordt voor mijn gevoel met regels gespeeld met als doel om die parkeerplekken leeg te houden.

Bedankt voor de info over jurisprudentie omtrent dit soort zaken. Ik had ook al het een en ander gevonden hierover. Ik ben er inmiddels wel over uit dat ik hier serieus werk van ga maken. Zelfs als ik de boete geseponeerd krijg is het daarna nog niet structureel opgelost. Als ondernemer zit ik nu in een gebouw waar ik niet mijn onderneming met goed fatsoen kan runnen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MainframeX schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:48:
Nu hebben ze als oplossing bedacht om alles maar invalideparkeerplaatsen te maken. In totaal gaat het om zo'n 10 invalide parkeerplaatsen die nu dus altijd leeg staan. Er wordt voor mijn gevoel met regels gespeeld met als doel om die parkeerplekken leeg te houden.
Da’s wel een rare situatie ja :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-08 08:06

Agent47

I always close my contracts.

Ik gebruik park mobile voor parkeren en m’n fiets is gejat uit m’n voortuin, veel benen wagen dus. Wel vitamine D vangen:)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zoveel mensen die gewoon niet de consequenties voor hun daden willen dragen hier.

Incasseer zo'n boete als een beetje volwassene, of ga er tegenin met een onderbouwd verhaal op juridische wijze. Maar dat hele "het was maar nét verboden". Komaan, dat is zo kinderachtig.

Parkeren? Ooit gehoord van Parkmobile oid?
Invalideplek? Gewoon niet doen. Ook niet om te laden of lossen, loop het risico gewoon niet.
Moeten parkeren als een idioot door iemand anders? Zet 'm even een halve minuut wandelen verder neer. Is nog goed voor je gezondheid ook.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:06
Jeroenneman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:03:
Zoveel mensen die gewoon niet de consequenties voor hun daden willen dragen hier.

Incasseer zo'n boete als een beetje volwassene, of ga er tegenin met een onderbouwd verhaal op juridische wijze. Maar dat hele "het was maar nét verboden". Komaan, dat is zo kinderachtig.

Parkeren? Ooit gehoord van Parkmobile oid?
Invalideplek? Gewoon niet doen. Ook niet om te laden of lossen, loop het risico gewoon niet.
Moeten parkeren als een idioot door iemand anders? Zet 'm even een halve minuut wandelen verder neer. Is nog goed voor je gezondheid ook.
100% mee eens.
Het was zeer vermakelijk om het gehele topics te lezen. Ik heb ook hartelijk gelachen.

Maar wees een kerel, man-up. Neem die boete en ga verder. Jij beging de overtreding, zit op de blaren. Het geheel komt wel heel erg kinderachtig over, zeer onvolwassen, maar vooral een slachtofferrol opzoeken.
Waarom zouden de regels niet voor jou gelden en wel voor anderen?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Marges zijn waardeloos, mensen nemen die als de nieuwe norm en gaan dan klagen als ze net boven die marge beboet worden. Hoe vaak zien we mensen niet klagen omdat ze bekeurd worden voor 1kph te veel op de teller? Ondanks dat er een correctie is afgegaan en ondanks dat de snelheidsmeter in de meeste wagens een iets hogere snelheid aangeeft dan wat je werkelijk doet. Die grijze zone wordt dus door velen gewoon aanzien als de witte zone. Deed dat vroeger ook trouwens. Snelheidslimiet + marge en dan op GPS gaan kijken om er net onder te zitten.

Dat quota's eruit moeten en men beter af en toe ook eens van de andere kant bekijkt ga ik volledig mee eens. Maar zelfs dan blijven, wat mij betreft, zeker 2 van de 3 overtredingen van TS staan.
nokiaan958GB schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:09:
Tja, 2 minuten te laat bij de parkeermeter, 2 kilometer te hard gereden, 2 promille teveel alcohol in je bloed, net 2 seconden door het rode licht.......
2 promille is geen kleine overtreding meer :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 12:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nokiaan958GB schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:09:
Tja, 2 minuten te laat bij de parkeermeter
Valt nog wat voor te zeggen
2 kilometer te hard gereden
Nee, op de doppler-radar al meer dan 7 te hard; dat is trouwens best grof op een 30-weg...
2 promille teveel alcohol in je bloed
Dat is slechts rijden met minstens 8 eenheden alcohol in je mik. Verantwoord
met 2 seconden door het rode licht.......
Dan heb je minstens 6 en soms al 9 seconden niet zitten opletten; voor rood komt oranje en dat is "dynamisch" ingesteld op basis van verkeersaanbod en wegsituatie; bij oranje behoor al te gaan remmen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

President schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:00:
Oo, ik dacht dat laden en lossen voor leveranciers met bestelbussen was. Maar ik mag daar blijkbaar dus ook mijn auto neerzetten om mijn vrouw en kinderen in te laten stappen (met de boodschappen)? Weer iets geleerd!
Bij bord E7 niet. Wat jij beschrijft heet 'stilstaan' en dat mag bijvoorbeeld wel bij bord E1 (want daar mag je alleen niet 'parkeren') en niet bij bord E2 (verbod op stilstaan en daarmee automatisch parkeren). Bord E7 gaat echt over het laden en lossen van goederen. Dat mag ook met een prive auto, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Icephase schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Bij bord E7 niet. Wat jij beschrijft heet 'stilstaan' en dat mag bijvoorbeeld wel bij bord E1 (want daar mag je alleen niet 'parkeren') en niet bij bord E2 (verbod op stilstaan en daarmee automatisch parkeren). Bord E7 gaat echt over het laden en lossen van goederen. Dat mag ook met een prive auto, dat dan weer wel.
https://weg-wijzer.nl/ken...iemand-uit-laten-stappen/

Volgens die site mag het wel?

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=34271
Volgens die laatste reactie ook, al is het bericht uit 2012

[ Voor 9% gewijzigd door President op 28-03-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ik ken de site niet, maar als dat inderdaad de correcte betekenis is van dat bord mag het inderdaad en hebben ze gelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Grandisimo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:05:
(VHS-verzamelaar hier) 5 gulden boete voor het niet terugspoelen van de band, en je was verplicht de videoband te kopen voor 195 gulden als je de verzegeling aan de zijkant van de band had verbroken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaB-y_mSLXhPt8S9OA8VCCN-1T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kha0hoSfbKZQrLTLWDsS828N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/175Lh3Jc9sjQlJzlmcHHlcoGSKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlIPyEwA3F8yk6gEEXJ1f5I5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Anoniem: 1031525 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:27:
[...]

(VHS-verzamelaar hier) 5 gulden boete voor het niet terugspoelen van de band, en je was verplicht de videoband te kopen voor 195 gulden als je de verzegeling aan de zijkant van de band had verbroken ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat je voor 195 gulden heel wat gelijksoortige stickers kunt laten drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MainframeX schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Ik kan gewoon niet op twee plekken tegelijk zijn. Het gebouw is een bedrijfsverzamelgebouw en de ruimte die ik huur zit op de eerste verdieping. Voordat ik heen en weer ben, ben je 10 minuten verder. Duidelijke regels of niet. Dit is gewoon niet eerlijk. Ik ga gewoon bezwaar aantekenen voor de boete en misschien laat ik er zelfs wel een advocaat naar kijken want ik vind dit echt volkomen onterecht.
Volgens mij mis ik iets. Je werd toch bekeurd terwijl je de opgehaalde pakketjes naar je eigen gehuurde ruimte bracht?
Waar parkeer je normaliter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
toolkist schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Volgens mij mis ik iets. Je werd toch bekeurd terwijl je de opgehaalde pakketjes naar je eigen gehuurde ruimte bracht?
Waar parkeer je normaliter dan?
Nee terwijl ik pakketjes ophaal van de ruimte naar de auto. Ik doe de pakjes in een bolderkar, loop het halve gebouw door naar de lift. Ik loop dan vervolgens het halve gebouw weer door naar de laden en lossen parkeerplaats Er is verderop ook nog een parkeerdek (waar ik ook voor betaal) maar dat is voor laden en lossen echt niet praktisch. Dat staat dus gelijk aan nog een keer de straat over, een lift aanroepen en dan met de bolderkar het verhoogde parkeer terrein over.

Idempotent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MainframeX schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Nee terwijl ik pakketjes ophaal van de ruimte naar de auto. Ik doe de pakjes in een bolderkar, loop het halve gebouw door naar de lift. Ik loop dan vervolgens het halve gebouw weer door naar de laden en lossen parkeerplaats Er is verderop ook nog een parkeerdek (waar ik ook voor betaal) maar dat is voor laden en lossen echt niet praktisch. Dat staat dus gelijk aan nog een keer de straat over, een lift aanroepen en dan met de bolderkar het verhoogde parkeer terrein over.
Oftewel wat je dus moet doen is : Bolderkar pakken, pakketjes erin doen, bolderkar bij deur neerzetten, auto ophalen van parkeerdek, pakketjes in auto laden, auto weer naar parkeerdek rijden, bolderkar opruimen.

Dan ben je aan het laden & lossen. Wat jij beschrijft is gewoon parkeren, hele gebouw doorwandelen en dan pas wegrijden.

En het is dus aan jou de keuze, of iets wat voor jou iets minder praktisch is, of 390 euro riskeren voor "praktischer" inladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:53
sprankel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:
Ik denk dat TS meer de discussie wou hebben of we niet te strikt geworden zijn in het toepassen van regels en met name het direct te straffen.

Uiteraard dienen regels nageleefd te worden en zijn regels er niet voor niets. Maar als iemand zijn best doet om zich aan de regels te schikken maar het loopt eens fout, en we zijn allemaal mensen die af en toe is fouten maken, moeten we dan meteen gaan straffen?

Om een zeer extreem voorbeeld te nemen, je komt 2 minuten te laat op je werk, mag je werkgever meteen 200 euro van je loon aftrekken?

Dat je in fout bent staat vast, dat is volgens mij ook niet de insteek. De vraag is waar leg je die grens en is het zinvol om meteen overal maar een boete op te kleven?
Als hij ook direct 200 euro meer betaald als je 2 minuten langer blijft :+

LinkedIn
BlackIntel

Pagina: 1 2 3 Laatste