Helemaal op het einde van 'Voor de rechter' op RTL5 van vandaag (web terugkijken: https://www.rtl.nl/video/...4-3018-9f13-a3c7b3199b81/ )
Het verhaal in het kort:
- Mevrouw zet een vuilniszak bij een container bij haar flat
- container werkt niet en laat de vuilniszak daar achter
- Mevrouw krijgt een boete, maar laat het voorkomen
Tijdens de rechtzaak blijkt dat mevrouw al eens eerder een zaak heeft laten voorkomen, ze had haar hond laten poepen waar ze het niet heeft opgeruimd, dit heeft ze ook voor laten komen en de rechter heeft haar toen ook een boete (strafbeschikking?) gegeven.
Uiteindelijk beoordeeld de rechter dat mevrouw voor het neerzetten van de afval zak een strafbeschikking (is dit anders dan een boete?) krijgt van 95 euro
Mevrouw vraagt aan de rechter: 'Heb ik nu een strafblad?'
De rechter zegt: 'Die had u al vanwege het eerdere hondenpoep voorval'
kan ik daar uit opmaken, dat als je een mulder boete krijgt, deze betaald, maar laat voorkomen en je alsnog moet betalen je automatisch een strafblad hebt?
en zo ja, heeft dit dan vervolgens invloed op zaken als een hypotheek of het verkrijgen van een visa?
Het verhaal in het kort:
- Mevrouw zet een vuilniszak bij een container bij haar flat
- container werkt niet en laat de vuilniszak daar achter
- Mevrouw krijgt een boete, maar laat het voorkomen
Tijdens de rechtzaak blijkt dat mevrouw al eens eerder een zaak heeft laten voorkomen, ze had haar hond laten poepen waar ze het niet heeft opgeruimd, dit heeft ze ook voor laten komen en de rechter heeft haar toen ook een boete (strafbeschikking?) gegeven.
Uiteindelijk beoordeeld de rechter dat mevrouw voor het neerzetten van de afval zak een strafbeschikking (is dit anders dan een boete?) krijgt van 95 euro
Mevrouw vraagt aan de rechter: 'Heb ik nu een strafblad?'
De rechter zegt: 'Die had u al vanwege het eerdere hondenpoep voorval'
kan ik daar uit opmaken, dat als je een mulder boete krijgt, deze betaald, maar laat voorkomen en je alsnog moet betalen je automatisch een strafblad hebt?
en zo ja, heeft dit dan vervolgens invloed op zaken als een hypotheek of het verkrijgen van een visa?