Strafblad na boete voor hondepoep?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Helemaal op het einde van 'Voor de rechter' op RTL5 van vandaag (web terugkijken: https://www.rtl.nl/video/...4-3018-9f13-a3c7b3199b81/ )

Het verhaal in het kort:
- Mevrouw zet een vuilniszak bij een container bij haar flat
- container werkt niet en laat de vuilniszak daar achter
- Mevrouw krijgt een boete, maar laat het voorkomen

Tijdens de rechtzaak blijkt dat mevrouw al eens eerder een zaak heeft laten voorkomen, ze had haar hond laten poepen waar ze het niet heeft opgeruimd, dit heeft ze ook voor laten komen en de rechter heeft haar toen ook een boete (strafbeschikking?) gegeven.

Uiteindelijk beoordeeld de rechter dat mevrouw voor het neerzetten van de afval zak een strafbeschikking (is dit anders dan een boete?) krijgt van 95 euro

Mevrouw vraagt aan de rechter: 'Heb ik nu een strafblad?'

De rechter zegt: 'Die had u al vanwege het eerdere hondenpoep voorval'

kan ik daar uit opmaken, dat als je een mulder boete krijgt, deze betaald, maar laat voorkomen en je alsnog moet betalen je automatisch een strafblad hebt?

en zo ja, heeft dit dan vervolgens invloed op zaken als een hypotheek of het verkrijgen van een visa?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:18
Overtredingen blijven 5 jaar op je strafblad staan ja. Maar geen enkele hypotheekverstrekker komt daarachter volgens mij. En ook als de gemeente moet bepalen of ze een VOG afgeven, zullen ze echt alleen kijken naar de misdrijven en niet naar de overtredingen. Maar strikt gezien staat een mulderovertreding ook 5 jaar op je strafblad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
nino_070 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:53:
Overtredingen blijven 5 jaar op je strafblad staan ja. Maar geen enkele hypotheekverstrekker komt daarachter volgens mij. En ook als de gemeente moet bepalen of ze een VOG afgeven, zullen ze echt alleen kijken naar de misdrijven en niet naar de overtredingen. Maar strikt gezien staat een mulderovertreding ook 5 jaar op je strafblad
Stel dat je een visa voor Australië wil
Afbeeldingslocatie: http://www.ozvisathai.com/images/online_17.jpg

Vraag 2 is dan een yes, mag je aan de ambasade gaan uitleggen dat je een strafblad hebt vanwege een hondendrol, en dat je toch echt wel betrouwbaar bent om het land in te mogen voor vakantie ....

Vind het nogal heftig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

https://www.nrc.nl/nieuws...briek-van-het-om-a3016864

*knip* verder leuk verhaal, maar weinig on-topic.

[ Voor 79% gewijzigd door naitsoezn op 30-04-2019 23:09 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
ETH0.1 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:05:
[...]

[Afbeelding]

Vraag 2 is dan een yes, mag je aan de ambasade gaan uitleggen dat je een strafblad hebt vanwege een hondendrol, en dat je toch echt wel betrouwbaar bent om het land in te mogen voor vakantie ....

Vind het nogal heftig
Volgende keer moet ze haar verlies nemen als ze fout zit. Heeft ze ook dit gedonder en tijdverspilling niet.
Is de bak vol? Dan neem je dat zakje mee naar huis en meld je bij de gemeente dat de bak vol zit.

Tijdverspilling van rechters dit.

En ja, dat geld ook voor vuilniszakken op straat dumpen omdat de bak vol is. Jammer dat er geen naam bij het bouwafval zat, maar je bent toch echt zelf fout bezig.

Dan mag je maar op de blaren zitten en op de ambassade vertellen wat je gedaan hebt. Want, als ze die zak in haar eigen land al dumpt, doet ze dit dan niet met een leeg flesje in een ander land?

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 30-04-2019 23:13 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Blijkbaar mag een uitgebreide toelichting niet meer als ie wat persoonlijke frustratie betreft... anyway kan mijn post niet meer wijzigen dus dan maar zo:
Ja, voor hondenpoep en dat afval krijg je een strafblad, ook als je de 'mulder' boete direct betaald. Been there done that, zie artikel. Ook voor het 'foutief aanbieden van huishuoudelijk afval' krijg je een strafblad.

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 30-04-2019 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:47
ETH0.1 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:50:
...

kan ik daar uit opmaken, dat als je een mulder boete krijgt, deze betaald, maar laat voorkomen en je alsnog moet betalen je automatisch een strafblad hebt?

...
Nee, formeel dit zijn geen Wet Mulder-feiten (Wikipedia: Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften ), betalen is afkopen van vervolging

Dit gaat over strafbeschikkingen, noem het Bumaboete, betalen is schuld bekennen en dus een "strafblad" krijgen.
Gelinkte NRC-artikel gaat goed in op de effecten daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ETH0.1 Ik denk dat je een programma als dit niet serieus kan nemen. het zou me niets verbazen als het, of een deel ervan gespeeld is.

meer info mbt justitiële documentatie https://www.justid.nl/organisatie/JDS/registratie.aspx

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 30-04-2019 23:38 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:57
Ik ben niet deskundig op dit gebied, maar ik meen dat overtredingen pas geregistreerd worden als de strafbeschikking 100 euro of meer bedraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

OosterF schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:30:
Ik ben niet deskundig op dit gebied, maar ik meen dat overtredingen pas geregistreerd worden als de strafbeschikking 100 euro of meer bedraagt.
Boete voor het niet opruimen van hondenpoep is doorgaans iets van EUR 140 plus administratiekosten, en die worden derhalve dus geregistreerd.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

[Afbeelding]

Vind het nogal heftig
Als je te dom bent om je hond op de goede plek te laten poepen en dat tot aan de rechter wil blijven aanvechten denk ik niet dat je in het segment ‘op vakantie naar Australië’ zit :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Stjonge jongen, wat een programma: word je als vrouw zijnde helemaal verbouwd door geliefde en dan ga je in de rechtbank wat staan liegen :( Maar vooral stom van die mevrouw, die de vuilniszak naast de container deponeerde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 01:16

Yor

Yor1313#2571

Anoniem: 1068241 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 01:06:
Stjonge jongen, wat een programma: word je als vrouw zijnde helemaal verbouwd door geliefde en dan ga je in de rechtbank wat staan liegen :( Maar vooral stom van die mevrouw, die de vuilniszak naast de container deponeerde.
Ik hoop voor je dat jij nooit in een dergelijke situatie komt, je onderschat wat de impact is van een dergelijk voorval in een relatie of een gezin. Waarom denk je anders dat er van die campagnes zijn over huiselijk geweld? Het lijkt makkelijk oordelen vanaf de bank, maar ik wens het niemand toe. Nogmaals, speur het internet eens af naar verhalen van slachtoffers, hoelang zij in een cirkel liepen omdat ze bang waren voor, angst hadden om, niet weg konden, geen uitzicht zagen...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[quote][b][m

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat 9 van de 10 gewoon "no" invullen op dat formulier. Ook als ze ooit hun huisvuil een keer verkeerd hebben aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
ETH0.1 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:50:

Mevrouw vraagt aan de rechter: 'Heb ik nu een strafblad?'

De rechter zegt: 'Die had u al vanwege het eerdere hondenpoep voorval'
Twee of drie zinnen later nuanceerde hij dat wat door te zeggen "Er is wel een notitie gemaakt"

Geen idee wat dit inhoudt maar een strafblad voor zoiets lijkt mij sterk

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 12:07

Theo

moederbord

Imnoa schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:13:
[...]

Twee of drie zinnen later nuanceerde hij dat wat door te zeggen "Er is wel een notitie gemaakt"

Geen idee wat dit inhoudt maar een strafblad voor zoiets lijkt mij sterk
"Notie maken" is de formele term voor een strafblad. Die notie moet immers ergens op gemaakt worden (in dit geval je strafblad)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 13:34
In Nederland bestaat een strafblad eigenlijk ook niet echt meer en is het meer een lijst van alle overtredingen en is een VOG meer van belang. Daarom zijn visum aanvragen inderdaad altijd wat.. apart.

Amerika (bijvoorbeeld) vraagt het wat slimmer voor een ESTA/visum en heeft het expliciet over zwaarwegende overtredingen/misdrijven tegen andere mensen etc.

Inderdaad wel een goede wat dit voor Australië betekent maar, ik ga mee met @Verwijderd en denk dat dit niet is wat ze bedoelen :p ik denk dat ze je ook uitlachen op het consulaat als je hier voor langs komt.

[ Voor 7% gewijzigd door ex87 op 01-05-2019 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je hebt al iets op je strafblad zodra je bent verdacht van een misdrijf. Logisch ook, je zou willen dat collega's binnen justitie weten dat er mogelijk iets aan de hand is. En ook bij iets als hondenpoep of te hard rijden zou ik willen dat justitie kan zien of het eenmalig is of iedere week gebeurt.

Maar iets op je strafblad hebben zegt op zich dus weinig. Veel verdachten zijn achteraf niet dader laat staan veroordeeld.
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 05:31:
Ik denk dat 9 van de 10 gewoon "no" invullen op dat formulier. Ook als ze ooit hun huisvuil een keer verkeerd hebben aangeboden.
De vraag op dat douane-form is dan ook niet of er een strafblad is, maar 'convicted of an offense'. Ongeacht of het op het strafblad staat of heeft gestaan.

Bijvoorbeeld gebruik van indecent language, of consuming liquor on unlicensed premises is al een offense dus dan zit men al snel aan een ja... De vraag is dan vooral of zoiets een conviction is: is er een rechtbank aan te pas gekomen?

Liegen op een dergelijk form lijkt me nooit handig, het is zo jammer als je bij aankomst meteen retour mag gaan niet vanwege de offense maar vanwege het liegen.. Nou ja liegen; als je de taal voldoende machtig bent om te weten wat er precies was bedoeld, wat een offense is, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-07 17:21
En terecht! Moet ze maar haar zooi netjes opruimen.
Dit land gaat kapot doordat soort figuren. :(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

R20141016 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:42:
Inderdaad; het land gaat helemaal naar de klote als je 's ochtends per ongeluk de verkeerde vuilnisbak bij de straat zet! Gelukkig dat dit soort zware misdaden je een strafblad opleveren :F

[ Voor 8% gewijzigd door Theo op 01-05-2019 08:50 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 13:21
Theo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:49:
[...]

Inderdaad; het land gaat helemaal naar de klote als je 's ochtends per ongeluk de verkeerde vuilnisbak bij de straat zet! Gelukkig dat dit soort zware misdaden je een strafblad opleveren :F
Als je per ongeluk de verkeerde bak buiten zet zal je 'm later die dag weer vol aantreffen met waarschijnlijk een kaart er aan hangend met hierop de reden van het niet legen.

Je zet 'm weer terug in de tuin, en er is geen enkel probleem. Geen boete, geen strafblad of wat dan ook.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
XyritZz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:55:
[...]

Als je per ongeluk de verkeerde bak buiten zet zal je 'm later die dag weer vol aantreffen met waarschijnlijk een kaart er aan hangend met hierop de reden van het niet legen.

Je zet 'm weer terug in de tuin, en er is geen enkel probleem. Geen boete, geen strafblad of wat dan ook.
Niet altijd https://www.denhaag.nl/nl...rd-aanbieden-huisvuil.htm

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 639074 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 02:56:
[...]

Wat moet je nu met een reactie als dit??

Niet iedereen is gezegend met een eigen uitlaatbos rond het huis en het zal voor de meeste hondenbezitters een eind lopen zijn naar de dichtstbijzijnde uitlaatplaats.
In die tussentijd kan het goed zijn dat het dier het niet meer houdt (om wat voor reden ook) en vervolgens zijn/haar behoefte doet waar dat niet is toegestaan, of waar een terechte opruimplicht geldt.

Je mag het dan dom vinden als die persoon die ene keer ook geen geen opruimzakjes bij zich heeft, vervelend maar dat kan een keer gebeuren.
Nobody's perfect.
Zo zijn de meesten van ons met enige regelmaat hun huissleutel, fietssleutel, bril, whatever kwijt.

Beetje overdreven als je dan meteen Australië niet meer in zou mogen, omdat je dan als "offender" te boek staat. :P

Iemand werd eens beboet door twee boa's/agenten vanuit hun kennelijk comfortabele dienstwagen.
Het bewuste teefje zat zittend te piesen op een vierkante meter gras, maar werd beboet voor "poepen".
De logica van het niet erg snuggere duo was dat als een hond "zit" er alleen gepoept kan worden. |:(

De eigenaar vroeg de luie ambtenaren dus te komen kijken naar de niet-aanwezige drol, waar het duo op de een of andere manier geen trek in had.
Zij hadden het toch met eigen ogen gezien??

De boete bleef vreemd genoeg wel staan, maar het bewijs werd niet geleverd.
Bij zoveel luie vooringenomenheid stap je dus naar een rechter met meer verstand, zo vreemd is dat niet. ;)
toon volledige bericht
Ben nog altijd aan het wachten op de dag dat dit mij overkomt. Hond onder de arm en ik vertrek in een sprint, kijken wie er fitter is. De BOA's die ik echter steeds getroffen heb zijn altijd wel vriendelijk en redelijk (als het op zaken rond de hond aankomt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Als je in Den Haag op de correcte dag om 8:00 uur 's ochtends de correcte vuilnisbak correct plaatst neerzet dan zou je al een strafblad kunnen krijgen 8)7
Verkeerd aangeboden huisvuil
U mag uw huisvuil niet:
te laat buiten zetten: na 7.45 uur op de ophaaldag

Kosten van de overtreding
de 1e keer € 126 per overtreding

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Theo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Als je in Den Haag op de correcte dag om 8:00 uur 's ochtends de correcte vuilnisbak correct plaatst neerzet dan zou je al een strafblad kunnen krijgen 8)7

[...]
Wikipedia: Ordnung muss sein

Try SCE to Aux

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
R20141016 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:42:
Je sleurt je afvalzak vanuit je flatje 3 hoog naar de afvalcontainer om er vervolgens achter te komen dat de container al verschillende dagen defect is en de gemeente geen haast maakt met het repareren. Dus mag je de zak weer mee naar huis sjouwen, hopende dat de gemeente de container laat maken voordat je huis in een storthoop veranderd.

.. Ik zou daar ook vrij snel klaar mee zijn.

Die wet is er natuurlijk vooral om ervoor te zorgen dat aso's niet te pas en te onpas overal hun huisvuil deponeren, bij dit soort incidenten vind ik het nogal overtrokken om meteen een boete te geven.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-07 17:21
Foxl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:05:
[...]

Je sleurt je afvalzak vanuit je flatje 3 hoog naar de afvalcontainer om er vervolgens achter te komen dat de container al verschillende dagen defect is en de gemeente geen haast maakt met het repareren. Dus mag je de zak weer mee naar huis sjouwen, hopende dat de gemeente de container laat maken voordat je huis in een storthoop veranderd.

.. Ik zou daar ook vrij snel klaar mee zijn.

Die wet is er natuurlijk vooral om ervoor te zorgen dat aso's niet te pas en te onpas overal hun huisvuil deponeren, bij dit soort incidenten vind ik het nogal overtrokken om meteen een boete te geven.
Meestal is er nog een andere 'uitwijk' container in de buurt waar je je afval kunt aanbieden.
In mijn vorige woonomgeving stonden waren er 4 containers waar ik mijn afval kon aanbieden.
Wanneer er een stuk was ging ik wel naar een andere. (klein stukje verder lopen).
Maar je had ook een aantal malloten die gewoon altijd hun afval langs de container neerzette omdat ze te lam waren om ff hun pasje te gebruiken. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

[...]

Niet iedereen is gezegend met een eigen uitlaatbos rond het huis en het zal voor de meeste hondenbezitters een eind lopen zijn naar de dichtstbijzijnde uitlaatplaats.
In die tussentijd kan het goed zijn dat het dier het niet meer houdt (om wat voor reden ook) en vervolgens zijn/haar behoefte doet waar dat niet is toegestaan, of waar een terechte opruimplicht geldt.

Je mag het dan dom vinden als die persoon die ene keer ook geen geen opruimzakjes bij zich heeft, vervelend maar dat kan een keer gebeuren.
Dan hebben de hondenbezitters in mijn buurt last van hoog frequent terugkerende domheid.

Geen enkele heeft ooit een opruimzakje bij zich.

Dan maar bloeden.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:51

servies

Veni Vidi Servici

[...]

[Afbeelding]

Vind het nogal heftig
Ik weet het niet zeker, maar het gaat hier om een 'offence' oftewel een 'misdrijf' en de hondepoep is een 'overtreding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:20
R20141016 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:07:
[...]

Meestal is er nog een andere 'uitwijk' container in de buurt waar je je afval kunt aanbieden.
In mijn vorige woonomgeving stonden waren er 4 containers waar ik mijn afval kon aanbieden.
Wanneer er een stuk was ging ik wel naar een andere. (klein stukje verder lopen).
In Hengelo (Overijssel) heb ik naast mijn 'vaste' container nog 1 uitwijkcontainer. Meer containers kan ik niet openen met mijn pasje, wat ik al vreemd vind trouwens. Snap niet dat ik niet met mijn pasje alle containers van mijn Gemeente mag openen, maar daar zou wel een idee achter zitten denk ik.

Ik heb wel een keer gehad dat beide containers het niet deden: eentje zat helemaal vol & de andere was defect. Wel gemeld, en toen met toestemming mijn vuilniszak bij de container achter gelaten.

Dag later kreeg ik een belletje dat beide weer gebruikt konden worden.
Dus reageren wel snel trouwens!

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 01-05-2019 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:06
Theo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:02:
[...]

[...]
Wat is dat nou weer voor een totale onzin? Dat heb ik nog nooit gehoord en belachelijk dat dit mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Nobody's perfect.
Maar dan neem je zelf het risico. Betaal dan ook de boete ipv zoals die vrouw het voor te laten komen.
dehardstyler schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Wat is dat nou weer voor een totale onzin? Dat heb ik nog nooit gehoord en belachelijk dat dit mogelijk is.
Hij zal het wel op Facebook gelezen hebben. Onder het nieuws van een gezin dat op straat gezet is omdat er vluchtelingen in hun huis worden geplaatst.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 01-05-2019 09:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.C schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:10:
[...]

Dan hebben de hondenbezitters in mijn buurt last van hoog frequent terugkerende domheid.

Geen enkele heeft ooit een opruimzakje bij zich.

Dan maar bloeden.
Doel je dan op mensen die het niet opruimen? Die hebben vaak genoeg wel een zakje bij, maar zijn gewoon asociaal. De meeste bezitters doen het overigens wel netjes (getuige de volle bakken met zakjes) alleen als je er een klein aantal hebt (die matig voer geven, waardoor de hond ook nog 3-5x kakt per dag) die niet opruimen en dat dagelijks dan stapelt dat lekker op :r Ook een van de grootste ergernissen onder hondenbezitters. Ik loopt er meermaals dagelijks langs.

Als je doelt op mensen waar je geen zakje ziet, ja alsof je bij iemand in de zakken kunt kijken. Ik heb vaak genoeg 2 losse zakjes ergens waar niemand het ziet.

Handhaving is er amper en iemand aanspreken blijkt lastig, want die klojo's zie je nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
Marzman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:23:

Hij zal het wel op Facebook gelezen hebben. Onder het nieuws van een gezin dat op straat gezet is omdat er vluchtelingen in hun huis worden geplaatst.
En waar slaat dat nou weer op Marzman? Het is gewoon waar: https://www.denhaag.nl/nl...rd-aanbieden-huisvuil.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan zet je het buiten nadat het opgehaald is. Dat is logisch toch? En heel iets anders dan wat hij zegt.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Marzman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Dan zet je het buiten nadat het opgehaald is. Dat is logisch toch? En heel iets anders dan wat hij zegt.
Welk deel van deze zin begrijp je niet: "te laat buiten zetten: na 7.45 uur op de ophaaldag"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

[...]

De bron staat er bij, samen met de brontekst. Maar speciaal voor jou: bron: website van de gemeente Den haag: https://www.denhaag.nl/nl...rd-aanbieden-huisvuil.htm

De tekst zelf, gequote van de bevengenoemde website:
Verkeerd aangeboden huisvuil

U mag uw huisvuil niet:

te vroeg buiten zetten: voor 22.00 uur de dag voor de ophaaldag
te laat buiten zetten: na 7.45 uur op de ophaaldag

Kosten van de overtreding

Blijkt uit de controle dat het afval van u is, dan krijgt u een boete (spoedeisende bestuursdwang). U moet dan een deel van de kosten voor de controle en verwijdering van het afval betalen. Dit is bij:

de 1e keer € 126 per overtreding
de 2e keer € 160 per overtreding
vanaf de 3e keer € 194 per overtreding

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:28

Shaggy

Misantroop pur sang

[...]

Maar dan neem je zelf het risico. Betaal dan ook de boete ipv zoals die vrouw het voor te laten komen.
Ach, als hondenbezitter weet je dat je ten alle tijden een rol zakjes bij je moet hebben. Ik heb die dingen werkelijk overal zitten, tot ergernis van mijn vrouw, want ze eindigen nog wel eens in het wasmachien :+

Maar goed, er zijn helaas ook gevallen bekend dat bezitters keurig 1 of 2 zakje bij zich hadden en alsnog een boete kregen van een frusty BOA, want wat als de hond nou 3x geen poepen, dan had je niet voldoende zakje bij je ( APV verplicht in oa mijn woonplaats ) Dus dan hou je je aan de regels, maar vinden ze wel een manier om hun macht te tonen...

Nu is het opruimen van poep verplicht prima, alleen zitten er zoveel haken en ogen aan. JE betaald je blauw aan de hondenbelasting in mijn gemeente, vervolgens is die belastingopbrengst voor alles te gebruiken behalve voor diegene die er baat bij hebben in de vorm van poepbakken, uitlaatplaatsen etc.
Want weet je wat het leuke is, als je keurig je poep opruimt in een zakje, dit meeneemt om in een hondenpoepbak te deponeren, welke je vervolgens hier nergens kan vinden, en het dus in een "normale"prullenbak gooit op straat ben je ook te bekeuren...
Men geeft je dus niet de voorzieningen om te zorgen dat je het kan opruimen, maar plukt er wel de vruchten van...

Tsja... gelukkig zijn er gemeentes waar het beter is geregeld..

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

@Verwijderd ik kan inderdaad niet in de zakken van die mensen kijken.

Maar mijn reactie was op het verweer van Bhagavad dat sommige mensen het af en toe een keer vergeten.
Als dat zo zou zijn, zijn een zeer groot aantal
hondenbezitters chronisch vergeetachtig (dement).

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.C schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:34:
@Verwijderd ik kan inderdaad niet in de zakken van die mensen kijken.

Maar mijn reactie was op het verweer van Bhagavad dat sommige mensen het af en toe een keer vergeten.
Als dat zo zou zijn, zijn een zeer groot aantal
hondenbezitters chronisch vergeetachtig (dement).
Ja ik ben zelf autistisch punctueel en stoor me al als ik maar 1 zakje bij hebt (die keer dat je dat overkomt dan schijt je hond net 2x) en mij overkomt dit max 2x per jaar ofzo. Dan leen ik overigens gewoon bij een mede-uitlater een zakje.
Mensen die het allemaal niet zo boeit 'vergeten' het wel vaker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dehardstyler schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Welk deel van deze zin begrijp je niet: "te laat buiten zetten: na 7.45 uur op de ophaaldag"?
Ze moeten iets neerzetten, dan zullen ze beginnen met ophalen. Ik geloof er niets van dat bij iemand waar om 8.30 uur het huisvuil is opgehaald ooit een boete is binnen gekomen voor het om 8 uur buiten zetten van het huisvuil.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
shaggy8675 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Ach, als hondenbezitter weet je dat je ten alle tijden een rol zakjes bij je moet hebben. Ik heb die dingen werkelijk overal zitten, tot ergernis van mijn vrouw, want ze eindigen nog wel eens in het wasmachien :+

Maar goed, er zijn helaas ook gevallen bekend dat bezitters keurig 1 of 2 zakje bij zich hadden en alsnog een boete kregen van een frusty BOA, want wat als de hond nou 3x geen poepen, dan had je niet voldoende zakje bij je ( APV verplicht in oa mijn woonplaats ) Dus dan hou je je aan de regels, maar vinden ze wel een manier om hun macht te tonen...
Paardenpoep :')

Mijn schoonouders wonen aan een weg met een fietspad, veel woonboerderijen en verderop een manege.

Er gaat dus heel veel "paardenverkeer" over dat fietspad en die ligt dan ook bezaaid met paardenpoep, geen enkel paardenmeisje die een schep(je) of iets bij zich heeft dus mijn schoonpa kan bijna wekelijk een hoop paardenpoep wat recht voor hun oprit ligt de berm in scheppen.

Gemeente doet er helaas niks aan

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Marzman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Ze moeten iets neerzetten, dan zullen ze beginnen met ophalen. Ik geloof er niets van dat bij iemand waar om 8.30 uur het huisvuil is opgehaald ooit een boete is binnen gekomen voor het om 8 uur buiten zetten van het huisvuil.
Dat denk ik ook niet, maar het feit dat het mogelijk is is werkelijk waar belachelijk. Burgertje pesten in een notendop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er staat als de gemeente het moet ophalen wegens te laat buiten zetten. Dus je kan het ook nog zelf terug binnen zetten als je ontdekt dat je te laat bent. Dat is echt geen burgertje pesten.

Sommige mensen (autisten) hebben een exacte tijd nodig, dus zetten ze 7.45. Dan zullen die mannen starten, maar niet in heel Den Haag in alle straten tegelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 01-05-2019 09:47 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Dat is net zo goed een probleem, want dan zitten er dus gemeentes onhandhaafbare verordeningen te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar het gaat hier om een 'offence' oftewel een 'misdrijf' en de hondepoep is een 'overtreding'
Offense = overtreding
Crime / misdemeanor = misdrijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 18:26

odan

The dark side is within all!

shaggy8675 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Tsja... gelukkig zijn er gemeentes waar het beter is geregeld..
er zijn ook gemeentes waar ze slecht bezig zijn:
Alle 225 hondenuitlaatplekken in Enschede verdwijnen
https://www.tubantia.nl/e...hede-verdwijnen~a8fa1039/

maar wel lekker hondenbelasting blijven innen...

nu had ik altijd al wel zakjes bij me voor het geval dat (en 1 keer moeten gebruiken, hond was nog jong), maar ik ga straks echt niet tussen de drollen die achtergelaten worden door anderen manoeuvreren omdat de gemeente achterlijk is.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

servies schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Offense = overtreding
Crime / misdemeanor = misdrijf
offtopic:
Onjuist, UK en AU kennen geen misdemeanour. Er zijn wel verschillende types offenses. Bier drinken op school is een offense, moord is een offense.
Imnoa schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:39:
Er gaat dus heel veel "paardenverkeer" over dat fietspad en die ligt dan ook bezaaid met paardenpoep, geen enkel paardenmeisje die een schep(je) of iets bij zich heeft dus mijn schoonpa kan bijna wekelijk een hoop paardenpoep wat recht voor hun oprit ligt de berm in scheppen.
offtopic:
Niet met de gemeente gaan praten maar met eerst de meisjes en dan manage-management. Daarna structureel verplaatsen naar de oprit van de manage? Kost wat meer moeite, natuurlijk. (Of er mee leren leven).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 922281

dehardstyler schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Dat denk ik ook niet, maar het feit dat het mogelijk is is werkelijk waar belachelijk. Burgertje pesten in een notendop.
Hoe moeten ze het anders opschrijven? Ze kunnen immers niet neerzetten "verboden huisvuil aan te bieden nadat het is opgehaald". Want dan mag je dus nooit meer je huisvuil aanbieden..
Dit heeft niet zo veel met burgertje pesten te maken, regelgeving MOET gewoon concreet zijn omdat het anders niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Imnoa schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Paardenpoep :')

Mijn schoonouders wonen aan een weg met een fietspad, veel woonboerderijen en verderop een manege.

Gemeente doet er helaas niks aan
Dat zijn van die discussies die je nooit wint. Want paardenpoep is niet erg om een of andere reden (ruikt naar roosjes denk ik). Net als dat kattenbezitters vinden dat hun kat in jouw tuin zijn behoefte mag doen en de vijver leeg mag vissen. Dat is de natuur.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 922281 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:23:
[...]

Hoe moeten ze het anders opschrijven? Ze kunnen immers niet neerzetten "verboden huisvuil aan te bieden nadat het is opgehaald". Want dan mag je dus nooit meer je huisvuil aanbieden..
Dit heeft niet zo veel met burgertje pesten te maken, regelgeving MOET gewoon concreet zijn omdat het anders niet werkt.
Dat staat er helemaal niet. Er staat dat je het niet na 7:45 meer aan de straat mag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Ondergrondse containers met bijbehorende pasjes |:( Sinds deze zijn geplaatst in de wijk is het niks anders dan vuilnis op straat en in de plantsoenen. Container defect? hup zakken ernaast, pasje vergeten? hup zakken ernaast, Past het niet in de container? hup ernaast en ga zo maar door.
Nee, het is er niet schoner op geworden in de wijk.

Na het uitdelen van meerdere boetes, leek het iemand op het gemeentehuis een slim idee om poepzakjes dispensers op te hangen door de wijk. Briljant idee als je de rol een keer vergeet of te weinig zakjes bij je hebt. De hangjeugd uit de buurt vinden ze ook erg leuk want de zakjes liggen overal en de dispensers zijn altijd leeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dehardstyler schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Dat staat er helemaal niet. Er staat dat je het niet na 7:45 meer aan de straat mag zetten.
Op de ophaaldag, ja. Dus nogmaals, hoe hadden ze die regel anders op moeten schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-07 22:00

Illusion

(the art of)

Anoniem: 922281 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Op de ophaaldag, ja. Dus nogmaals, hoe hadden ze die regel anders op moeten schrijven?
Het plaatsen van afval meer dan x uur voor het eerstvolgende geplande afhaalmoment, zal worden bestraft met een boete a €xx,—-

Waarbij je dan wel een gepland afhaalmoment moet specificeren. Wat dacht je van 07.45u :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Anoniem: 922281 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Ze hadden het totaal anders op moeten schrijven. De gedachte is duidelijk; zij moeten het afval ophalen, en om dit te kunnen doen moet jij je kliko aan de straat zetten. Nergens staat geschreven dat de gemeente vanaf 745 uur begint met het legen van de kliko's. Als jouw woning op het eind van hun route ligt kunnen ze best om 14:00 uur pas langskomen, en kun je best om 13:00 de kliko aan de straat zetten.

Hoe het anders kan?
- De gemeente is verplicht de kliko's te legen die vóór 7:45 worden aangeboden.
- Doe je dit later dan is de kans aanwezig dat deze niet wordt geleegd.
- De kliko mag aan de straat staan vanaf 22:00 uur de vorige dag tot en met 22:00 uur op de dag van leging.

Er is wel meer mis met de huidige regels in Den Haag. Wat als je bijvoorbeeld helemaal niet je kliko op straat zet? Dan heb je volgens hun regels óók een strafblad! (want niet aangeboden vóór 7:45 uur). Aan de andere kant; je mag 'm wel, nadat deze is geleegd, aan de straat laten staan zonder boete voor enkele dagen..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Theo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:56:
[...]

Ze hadden het totaal anders op moeten schrijven. De gedachte is duidelijk; zij moeten het afval ophalen, en om dit te kunnen doen moet jij je kliko aan de straat zetten. Nergens staat geschreven dat de gemeente vanaf 745 uur begint met het legen van de kliko's. Als jouw woning op het eind van hun route ligt kunnen ze best om 14:00 uur pas langskomen, en kun je best om 13:00 de kliko aan de straat zetten.

Hoe het anders kan?
- De kliko mag aan de straat staan vanaf 22:00 uur de vorige dag tot en met 22:00 uur op de dag van leging.

Er is wel meer mis met de huidige regels in Den Haag. Wat als je bijvoorbeeld helemaal niet je kliko op straat zet? Dan heb je volgens hun regels óók een strafblad! (want niet aangeboden vóór 7:45 uur). Aan de andere kant; je mag 'm wel, nadat deze is geleegd, aan de straat laten staan zonder boete..
toon volledige bericht
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
[...]

[Afbeelding]

Vind het nogal heftig
Iedereen die ooit een boete heeft gehad moet daar ja aantikken. Voor je working holiday of Touristen visa gaan ze geen politierapport opvragen, voor langere visas ben je verplicht die in te leveren. En daar staat veel op. Verkeersovertredingen ook bijvoorbeeld. Dan mag je gaan uitleggen bij de immigratiedienst wat er is gebeurd en hoe je hebt geleerd van je fouten.

Je kan dus nee aan tikken, maar als je later een andere visum wilt bemachtigen waar je een raport voor moet inleveren ben je de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
[...]

Hoe het anders kan?

Er is wel meer mis met de huidige regels in Den Haag. Wat als je bijvoorbeeld helemaal niet je kliko op straat zet? Dan heb je volgens hun regels óók een strafblad! (want niet aangeboden vóór 7:45 uur). Aan de andere kant; je mag 'm wel, nadat deze is geleegd, aan de straat laten staan zonder boete..
toon volledige bericht
Als Nederland ergens kapot aan gaat is, is het dit soort gemierenneuk ;)

Afval op straat flikkeren is iets anders dan een kliko een paar uur te vroeg of te laat neerzetten.
Caithlyn schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:38:
Ondergrondse containers met bijbehorende pasjes |:( Sinds deze zijn geplaatst in de wijk is het niks anders dan vuilnis op straat en in de plantsoenen. Container defect? hup zakken ernaast, pasje vergeten? hup zakken ernaast, Past het niet in de container? hup ernaast en ga zo maar door.
Nee, het is er niet schoner op geworden in de wijk.
Die containers met pasjes zijn een goede manier om de wijk ter vervuilen inderdaad. Wat moet je anders met je afval, als je geen kliko meer hebt? Opsparen op het balkon?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Brent schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:00:
[...]

Als Nederland ergens kapot aan gaat is, is het dit soort gemierenneuk ;)

Afval op straat flikkeren is iets anders dan een kliko een paar uur te vroeg of te laat neerzetten.
Het gaat hier niet over afval op straat flikkeren; de regels die Den Haag heeft zijn expliciet voor het aanbieden van huisafval op de dag dat het opgehaald wordt.

https://www.denhaag.nl/nl...rd-aanbieden-huisvuil.htm

Ik ben het wel compleet met je eens dat Nederland redelijk kapot gaat aan dit soort incorrect en wazig omschreven regels en wetten.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
ex87 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:41:
In Nederland bestaat een strafblad eigenlijk ook niet echt meer en is het meer een lijst van alle overtredingen en is een VOG meer van belang. Daarom zijn visum aanvragen inderdaad altijd wat.. apart.

Amerika (bijvoorbeeld) vraagt het wat slimmer voor een ESTA/visum en heeft het expliciet over zwaarwegende overtredingen/misdrijven tegen andere mensen etc.

Inderdaad wel een goede wat dit voor Australië betekent maar, ik ga mee met @Verwijderd en denk dat dit niet is wat ze bedoelen :p ik denk dat ze je ook uitlachen op het consulaat als je hier voor langs komt.
In Australië gaat het om elke geregistreerde overtreding. Daar wordt ook veelvuldig voor gewaarschuwd naar backpackers toe die langer dan twee jaar willen blijven.

https://www.irishtimes.co...n-what-can-i-do-1.3669456

https://immi.homeaffairs....ur-requirements/character

[ Voor 11% gewijzigd door Eli3l op 01-05-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Eli3l schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:59:
[...]

Iedereen die ooit een boete heeft gehad moet daar ja aantikken. Voor je working holiday of Touristen visa gaan ze geen politierapport opvragen, voor langere visas ben je verplicht die in te leveren. En daar staat veel op. Verkeersovertredingen ook bijvoorbeeld. Dan mag je gaan uitleggen bij de immigratiedienst wat er is gebeurd en hoe je hebt geleerd van je fouten.

Je kan dus nee aan tikken, maar als je later een andere visum wilt bemachtigen waar je een raport voor moet inleveren ben je de sjaak.
Nu terugdenkende heb ik het formulier voor china dus verkeerd ingevuld

"Do you have any criminal record in China or any other country?" mijn antwoord: No

Terwijl ik inderdaad wel een paar verkeersboetes heb gehad, waaronder 1 voor 31km binnen de bebouwde kom (na correctie), dit was ongeveer 10 jaar geleden. Overigens ben ik dus china gewoon ingekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
ETH0.1 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:07:
[...]

Nu terugdenkende heb ik het formulier voor china dus verkeerd ingevuld

"Do you have any criminal record in China or any other country?" mijn antwoord: No

Terwijl ik inderdaad wel een paar verkeersboetes heb gehad, waaronder 1 voor 31km binnen de bebouwde kom (na correctie), dit was ongeveer 10 jaar geleden. Overigens ben ik dus china gewoon ingekomen
Volgens mij is te hard rijden geen criminele daad, al zit 31km/u bbk er wel dichtbij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Brent schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Volgens mij is te hard rijden geen criminele daad, al zit 31km/u bbk er wel dichtbij :o
Het gaat niet alleen om misdrijven, ook om overtredingen in het geval van Australië. China weet ik niet. Maar een offence hoeft geen misdrijf te zijn! Een parkeerboete is in Australië ook gewoon een offence.

Veel verkeersovertredingen begaan kan je ook een visa kosten:
https://www.sbs.com.au/yo...hip-over-traffic-offences

[ Voor 19% gewijzigd door Eli3l op 01-05-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Eli3l schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Het gaat niet alleen om misdrijven, ook om overtredingen in het geval van Australië. China weet ik niet. Maar een offence hoeft geen misdrijf te zijn! Een parkeerboete is in Australië ook gewoon een offence.
Overtredingen staan niet op je 'criminal record'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Brent schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:12:
[...]

Overtredingen staan niet op je 'criminal record'.
Dat is per land verschillend. In Australië wel en in Nederland ook, afhankelijk van de overtreding.

https://www.juridischloke...stitie/wanneer-strafblad/

[ Voor 4% gewijzigd door Eli3l op 01-05-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

[...]
Er is wel meer mis met de huidige regels in Den Haag. Wat als je bijvoorbeeld helemaal niet je kliko op straat zet? Dan heb je volgens hun regels óók een strafblad! (want niet aangeboden vóór 7:45 uur). Aan de andere kant; je mag 'm wel, nadat deze is geleegd, aan de straat laten staan zonder boete voor enkele dagen..
Dat is een goede, zo had ik het niet gelezen. Dus ook de lege container naar de weg brengen. En wel tussen 22:00 en 7:45. Dus midden in de nacht om een uur of 3:00 is goed. Ze legen graag zelf de glasbakken ook om 7:00

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Als je niets aan te bieden hebt, hoef je je container dus niet 'aan te bieden' voor leging/lediging.
Vaak gaat het om voorkomen van straatvuil, en onnodig 'rondzwerven' van containers op een niet ophaaldag.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat zal. Regels zijn echter algemeen. Je kan toch niet verwachten dat ze aparte regels gaan maken voor het aanbieden van die kliko's speciaal voor mensen die aan het einde van de route liggen?
Hoe het anders kan?
Dat is compleet wat anders, heeft hier niets mee te maken.
Dat is logisch. Je hoeft niet in regels vast te leggen dat je kliko niet geleegd wordt als je hem te laat aanbiedt.
Dat is, behalve het laatste tijdstip, exact hetzelfde als wat er nu al staat.
Er is wel meer mis met de huidige regels in Den Haag. Wat als je bijvoorbeeld helemaal niet je kliko op straat zet? Dan heb je volgens hun regels óók een strafblad! (want niet aangeboden vóór 7:45 uur).
Nee, dat staat er gewoonweg niet. Er staat beschreven wat niet mag, en in dat lijstje staat niet "het huisvuil niet buitenzetten".
Aan de andere kant; je mag 'm wel, nadat deze is geleegd, aan de straat laten staan zonder boete voor enkele dagen..
Dat klopt. als 'ie leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Theo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Het gaat hier niet over afval op straat flikkeren; de regels die Den Haag heeft zijn expliciet voor het aanbieden van huisafval op de dag dat het opgehaald wordt.

https://www.denhaag.nl/nl...rd-aanbieden-huisvuil.htm

Ik ben het wel compleet met je eens dat Nederland redelijk kapot gaat aan dit soort incorrect en wazig omschreven regels en wetten.
Wat snap je hier niet aan?
Biedt u uw huisvuil verkeerd aan? Bijvoorbeeld te vroeg, te laat of naast een container? Dan kunt u een boete krijgen als de gemeente uw huisvuil moet weghalen.
Het staat er toch duidelijk, als de gemeente het niet weg hoeft te halen krijg je dus geen boete. Als de gemeente het wel weg moet halen (en dus twee keer moet komen omdat je te laat was) wel.

[ Voor 86% gewijzigd door Marzman op 01-05-2019 12:49 . Reden: verkeerde user gequote :) ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Wat snap je hier niet aan?

[...]

Het staat er toch duidelijk, als de gemeente het niet weg hoeft te halen krijg je dus geen boete. Als de gemeente het wel weg moet halen (en dus twee keer moet komen omdat je te laat was) wel.
Op welk deel van mijn post reageer je? Ik snap je punt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-07 18:06
Die specifieke tijden zijn wel opmerkelijk. Hier staan de containers de dag ervoor al buiten begin van de avond, zeker in de winter kom je thuis en zet je die gelijk buiten voor je naar binnen gaat en de rest van de avond niet meer buiten komt. Ga echt niet tot klokslag 22:00 zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jip_86 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:19:
Die specifieke tijden zijn wel opmerkelijk. Hier staan de containers de dag ervoor al buiten begin van de avond, zeker in de winter kom je thuis en zet je die gelijk buiten voor je naar binnen gaat en de rest van de avond niet meer buiten komt. Ga echt niet tot klokslag 22:00 zitten wachten.
Dat doet niemand denk ik, maar de meeste gemeentes hebben zo'n regel. Anders staan er de hele week containers aan de straat. Sowieso, wie van de gemeente komt om 8 uur s'avonds controleren of je container niet te vroeg buiten staat? Alleen als je die s'ochtends al buiten zet en je hebt buren van het type zoals in 'de rijdende rechter' dan kan je denk ik wel kans maken op een boete.

Bij mijn ouders achter is een woonerf waar de achtertuinen en garages op uitkomen. De meeste mensen wonen er al meer dan 40 jaar dus er spelen ook geen kinderen meer. Veel bewoners parkeren hun auto voor de garage wat officieel niet mag in een woonerf. De politie is er al eens voor langs gekomen om te kijken na een klacht, maar hun conclusie was toen dat ze geen zin hadden om er boetes voor uit te gaan schrijven. De auto's stonden niemand in de weg en er waren al te weinig parkeervakken.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 12:00
Laten we het ontopic houden. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Eli3l schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:06:
[...]

In Australië gaat het om elke geregistreerde overtreding. Daar wordt ook veelvuldig voor gewaarschuwd naar backpackers toe die langer dan twee jaar willen blijven.

https://www.irishtimes.co...n-what-can-i-do-1.3669456

https://immi.homeaffairs....ur-requirements/character
Aha, maar hondenpoep is na 5 jaar van je 'strafblad' af.. Dus dat laat nog steeds een beetje open hoe je deze vraag moet beantwoorden.
Eli3l schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:59:
[...]

Onzin, er bestaat niet zoiets als een politie rapport in Nederland, alleen een VOG en dit hanteert Australië ook voor een goedkeuring van een visum: https://www.justis.nl/pro...-een-vog-nodig/index.aspx en voor dat VOG geld gewoon hetzelfde: strafbeschikking is in bijna alle gevallen na 5 jaar van je overzicht af:

Hoe lang blijven overtredingen geregistreerd staan?
Hoe lang overtredingen geregistreerd blijven, hangt af van uw situatie:

De standaardtermijn is 5 jaar
Als een vrijheidsstraf of taakstraf is opgelegd is de termijn 10 jaar
Na overlijden is de termijn 2 jaar
Als u verdachte was, maar door verjaring niet meer vervolgd kunt worden: direct na verjaring van het strafbare feit

https://www.juridischloke...titie/strafblad-opvragen/

[ Voor 55% gewijzigd door ex87 op 01-05-2019 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb de aflevering ook gekeken en heb mij mateloos geërgerd aan de officier van justitie.. die maakte er een enorm probleem van terwijl dit puur een kwestie is van oorzaak gevolg... je betaald honderden euro's aan belasting en dan is de gemeente te beroerd een container te maken? 8)7

Sowieso vind ik sommige zaken in dat programma nogal bijzonder.
Die van de mishandeling vind ik ook bijzonder. Zij had met haar gelieg ook de cel in gemogen . })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 19:30

zomertje

Barisax knorretje

Je krijgt een strafblad als je voor de rechter moet komen (of als je het zelf dus laat voorkomen). Niet voor een boete die je gewoon betaalt.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

zomertje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:00:
Je krijgt een strafblad als je voor de rechter moet komen (of als je het zelf dus laat voorkomen). Niet voor een boete die je gewoon betaalt.
Dit is dus feitelijk onjuist; je krijgt ook een strafblad wanneer je meer dan 100 euro aan boetes moet betalen. Hierop zijn de meeste verkeersboetes weer uitgezonderd. Maar een boete voor hondenpoep of een kliko niet. Zie ook de website van justitie hierover:
https://www.justid.nl/organisatie/JDS/registratie.aspx

Het wel of niet voor de rechter moeten verschijnen staat los van het wel/niet krijgen van een strafblad...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mrjraider schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:52:
Ik heb de aflevering ook gekeken en heb mij mateloos geërgerd aan de officier van justitie.. die maakte er een enorm probleem van terwijl dit puur een kwestie is van oorzaak gevolg... je betaald honderden euro's aan belasting en dan is de gemeente te beroerd een container te maken? 8)7
...
Dat is geen gevolg. Die mevrouw kon prima die vuilniszak weer mee naar boven nemen (had ze de vorige keren ook gedaan, zij ze). Het is dus niet zo dat ze geen andere optie had. En ja, natuurlijk moet de gemeente die container fixen, maar als partij A iets fout doet of nalaat, wil dat niet zeggen dat partij B dan ook maar iets fout mag doen. Zo werkt het gewoonweg niet.
Dus ja, die boete voor de hondenpoep was geheel terecht, net als die boete voor dat afval. Dat mens moet gewoon haar rotzooi opruimen, net als ieder ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 834471

[...]

Nobody's perfect.
Zo zijn de meesten van ons met enige regelmaat hun huissleutel, fietssleutel, bril, whatever kwijt.
Ik heb ook wel eens geen opruimzakje bij me, omdat mijn beest meerdere keren kakt, of omdat ik gewoon niet heb gecontroleerd of er nog zakjes in de houder zaten voor ik uit huis vertrok, maar in die gevallen ga ik gewoon naar huis om vervolgens terug te gaan naar "plaats delict" met een zakje. Ook als ik daar een kwartier voor moet lopen. (of nog geen 5 minuten fietsen)

Ik vind het inderdaad wat gortig dat dit je allerlei potentieele inreisverboden geeft, aangezien de straf feitelijk al financieel is voldaan, maar je moet toch echt wel met een goed verhaal komen wil ik het redelijk gaan vinden dat je je hondenpoep niet opruimt.
Ik heb als hondeneigenaar die dus dagelijks kak zit op te ruimen (en ik heb een forse hond dus niet zo'n beetje ook) een absolute ongenuanceerde bloedhekel aan mensen die vinden dat ze de poep van hun hond niet hoeven op te ruimen. Ongeacht argument.
Zeker die slapjanussen die beginnen over hondenbelasting die zogenaamd onterecht is en dus de gemeente dat maar moet opruimen krijg ik jeuk van.

Iedereen die in zo'n keutel stapt heeft weer een probleem, gecreëerd door een ander, dus elke bon die er voor uitgeschreven wordt is ongezien terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 01-05-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 21:29

J8S

Anoniem: 922281 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Dat is geen gevolg. Die mevrouw kon prima die vuilniszak weer mee naar boven nemen (had ze de vorige keren ook gedaan, zij ze). Het is dus niet zo dat ze geen andere optie had. En ja, natuurlijk moet de gemeente die container fixen, maar als partij A iets fout doet of nalaat, wil dat niet zeggen dat partij B dan ook maar iets fout mag doen. Zo werkt het gewoonweg niet.
Dus ja, die boete voor de hondenpoep was geheel terecht, net als die boete voor dat afval. Dat mens moet gewoon haar rotzooi opruimen, net als ieder ander.
Het verhaal lag nog iets genuanceerder. Ze wilde, zo begreep ik het tenminste, die zak weer mee gaan nemen naar haar flat, maar had ook direct haar hond meegenomen om uit te laten. Om nu niet op het rondje die zak mee te hoeven sjouwen én ook niet terug naar boven te moeten en dan wéér terug te komen om die hond uit te laten had ze de zak tijdelijk bij de container neergezet en toen ze terugkwam was die zak al weg en hadden de BOA's uitgezocht van wie die was.

Dan vind ik het behoorlijk sneu dat je een boete krijgt omdat de container kapot is (Waar jij niets aan kan doen en de verantwoordelijkheid van de gemeente is en je tenslotte ook belasting voor betaalt) en die zak daar max een uur staat.

Feit blijft dat die boete strikt gezien terecht is, maar dat zoiets dan ook nog een notitie oplevert ...

Het hele systeem is ook gewoon krom, want als ze in Australie geen notitie maken van het verkeerd aanbieden van huisvuil maar alleen van 'serieuze' dingen dan kan ik die vraag op zo'n visaformulier best begrijpen maar dan gaat dat wel scheeflopen met ons systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door J8S op 01-05-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834471

J8S schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:33:
[...]

Het verhaal lag nog iets genuanceerder. Ze wilde, zo begreep ik het tenminste, die zak weer mee gaan nemen naar haar flat, maar had ook direct haar hond meegenomen om uit te laten. Om nu niet op het rondje die zak mee te hoeven sjouwen én ook niet terug naar boven te moeten en dan wéér terug te komen om die hond uit te laten had ze de zak tijdelijk bij de container neergezet en toen ze terugkwam was die zak al weg en hadden de BOA's uitgezocht van wie die was.

Dan vind ik het behoorlijk sneu dat je een boete krijgt omdat de container kapot is (Waar jij niets aan kan doen en de verantwoordelijkheid van de gemeente is en je tenslotte ook belasting voor betaalt) en die zak daar max een uur staat.
Dat absoluut een probleem maar dat is een stukje empathie en redeneringsvermogen dat gewoon onbreekt bij dia BOA's in kwestie en niet een probleem met het systeem.

Ik had er toevallig ook een stel aan de deur op werk nog geen week geleden die gewoon, via de intercom, van wal stak met allemaal gebrabbel over schuldig maken aan "milieudelicten" over een of andere rolcontainer die iets te lang buiten stond die noch mij noch mijn werkgever toebehoorde dus die gast zat al wrijving te creeeren bij mensen die geen drol te maken hebben met het probleem dat hij waarneemt.
Dan snap je gewoon je vak niet als handhaver.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 01-05-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Anoniem: 922281 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Mja .. er bestaat ook nog zoiets als nalatigheid. Ik weet niet hoe het in het besproken geval ging, maar de container hier voor de deur is ca. 3 dagen per week vol of geblokkeerd door te grote zakken. Gemeente reageert erg traag op meldingen, niet zelden duurt het tot het volgende ledigmoment tot het probleem verholpen is. Andere bak is geen optie want pasjessysteem.

Als mevrouw gewoon netjes bewijs had kunnen overleggen dat de container het regelmatig niet doet, bijvoorbeeld door een lijst met meldingen te overleggen, was de boete ongetwijfeld op 0 euro gezet. Dat kon ze niet, dus geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
ex87 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:46:
[...]

Aha, maar hondenpoep is na 5 jaar van je 'strafblad' af.. Dus dat laat nog steeds een beetje open hoe je deze vraag moet beantwoorden.

[...]

Onzin, er bestaat niet zoiets als een politie rapport in Nederland, alleen een VOG en dit hanteert Australië ook voor een goedkeuring van een visum: https://www.justis.nl/pro...-een-vog-nodig/index.aspx en voor dat VOG geld gewoon hetzelfde: strafbeschikking is in bijna alle gevallen na 5 jaar van je overzicht af:

Hoe lang blijven overtredingen geregistreerd staan?
Hoe lang overtredingen geregistreerd blijven, hangt af van uw situatie:

De standaardtermijn is 5 jaar
Als een vrijheidsstraf of taakstraf is opgelegd is de termijn 10 jaar
Na overlijden is de termijn 2 jaar
Als u verdachte was, maar door verjaring niet meer vervolgd kunt worden: direct na verjaring van het strafbare feit

https://www.juridischloke...titie/strafblad-opvragen/
toon volledige bericht
I stand corrected, een VOG is dus voldoende als je uit Nederland komt. Maar je kan zeer zeker wel bij Justitie een overzicht krijgen van je strafblad.

Neemt echter niet weg dat je dan eigenlijk als nog ja aan moet tikken. Ze noemen namelijk nog specifiek dat je ook overtredingen moet melden die niet meer op je strafblad staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Eli3l op 02-05-2019 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 00:15
Anoniem: 834471 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:27:
Dat absoluut een probleem maar dat is een stukje empathie en redeneringsvermogen dat gewoon onbreekt bij dia BOA's in kwestie en niet een probleem met het systeem.
En dan willen die lui nog bewapend worden ook. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Eli3l schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:31:
[...]

I stand corrected, een VOG is dus voldoende als je uit Nederland komt. Maar je kan zeer zeker wel bij Justitie een overzicht krijgen van je strafblad.

Neemt echter niet weg dat je dan eigenlijk als nog ja aan moet tikken. Ze noemen namelijk nog specifiek dat je ook overtredingen moet melden die niet meer op je strafblad staan.
Dat klopt, maar het is mijn persoonlijke ervaring (ik ben bezig met een visum voor de US) dat alles met een VOG gebeurd, en niet met strafblad overzichten.

Ter referentie hier is de procedure voor de US: https://travel.state.gov/...-Country/Netherlands.html (kijk onder Police, Court, Prison Records)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
ex87 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:03:
[...]

Dat klopt, maar het is mijn persoonlijke ervaring (ik ben bezig met een visum voor de US) dat alles met een VOG gebeurd, en niet met strafblad overzichten.

Ter referentie hier is de procedure voor de US: https://travel.state.gov/...-Country/Netherlands.html (kijk onder Police, Court, Prison Records)
Dat zou heel goed kunnen dat dat inderdaad in de meeste gevallen voldoende is, zoals bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 28-07 14:57

Stoney3K

Flatsehats!

F_J_K schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:42:
De vraag op dat douane-form is dan ook niet of er een strafblad is, maar 'convicted of an offense'. Ongeacht of het op het strafblad staat of heeft gestaan.

Bijvoorbeeld gebruik van indecent language, of consuming liquor on unlicensed premises is al een offense dus dan zit men al snel aan een ja... De vraag is dan vooral of zoiets een conviction is: is er een rechtbank aan te pas gekomen?
Als de mevrouw een strafbeschikking heeft betaald, dan heeft er dus nooit een vonnis plaatsgevonden en is ze dus niet veroordeeld (convicted) voor een vergrijp, maar heeft ze vrijwillig met het Openbaar Ministerie 'geschikt'.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Strafblad klinkt wat heftig/extreem, maar het is een justitiële documentatie van. In de volksmond praat men over een strafblad, en daar heeft men gelijk andere gedachten bij (als zware delicten/misdrijven)

Pagina: 1