Naar de stort maar dan wel volgens hun voorwaarden? Een velg+band is volledig afval, de velg alleen levert nog wel iets op. Daarmee zijn sommige stukken van een milieustraat misschien wel winstgevend (oud ijzer), maar op b.v. dat rubber van die band zullen ze weer geld toeleggen. Uiteindelijk is een milieustraat niet winstgevend (zou dat wel zijn was er al lang een private partij ingesprongen waar je gratis je zooi mag storten).Willie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:13:
Ik heb niks te maken met die oud-ijzer-man, dat is iets tussen de stort en de oud-ijzer-man. De stort vertelt mij dat dat de reden is, dat is bonusinformatie maar doet er in feite niet toe. Ik heb alleen wat met de stort te maken en die vertellen mij dat ik die banden van de velgen af moet halen.
Dus: de stort (een bedrijf met functie van publieke dienstverlening) weigert bepaalde soorten afval.
Waar moet het dan heen?
Daarnaast is het ook nog de bedoeling dat we zo milieuvriendelijk mogelijk zijn en een heel belangrijk punt daarvan is het scheiden. Dat moet dus gewoon gebeuren en als ze dat op de miloieustraat zelf zouden moeten doen kunnen ze weer tig man aannemen om dat te gaan doen met bijbehorende kosten die door de gemeente mag worden betaald. Dan is het een stuk logischer en eerlijker om dat door degene die de spullen kwijt wil te laten doen.
IJzerzaagje zou ik inderdaad niet aanraden, maar met een slijptolletje is dat zo gedaan. Zal niet de eerste keer zijn dat ik dat doe en kost je een paar minuten per band.Willie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:49:
Tjolk, ik vind jouw manier van reageren vervelend.
Desalniettemin daag ik jou uit om met een (hand)zaag een band van een velg af te krijgen. Succes!
Ik snap het probleem eigenlijk niet zo.
[removed]