Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:13
hansdegit schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:24:
Waar zit die antenne eigenlijk? Kan je een plaatje posten?
Zit nu op mijn werk dus nee :)
Heb een tijdje terug wat extra koper gesoldeerd aan de base van de originele antenne, maar ik had toen nog steeds heel vaak last van signal lost. Daarna heb ik de originele antenne onderbroken, vlak na de plek waar ik had gesoldeerd. Sindsdien heb ik helemaal geen ontvangst meer...
Gisteren ben ik nog even bezig geweest om een eigen antenne directer aan te sluiten al was dat nog zonder succes. Op dit moment is er helemaal geen antenne aangesloten.

Ik ga misschien vanavond en anders van het weekend weer knutselen om te kijken of ik een nieuwe, betere antenne kan fixen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Spekkie88 op 23-08-2013 15:38 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-05 21:21
Gokje dan van mij: als de foon op zijn scherm rust, zit de GPS dan linksboven? Of is het dat ding midden-boven?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
hansdegit schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:38:
Gokje dan van mij: als de foon op zijn scherm rust, zit de GPS dan linksboven? Of is het dat ding midden-boven?
linksboven is idd de GPS antenne.
middenboven is als het goed is WIFI/BT
en onderin is als het goed is GSM/UMTS

Edit:
Net nog even snel getest en bleek dat ik gister de verkeerde aansluiting had getest... 8)7
Vanavond nog even zonder antenne en morgen maar even een nette koperen antenne maken >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Spekkie88 op 23-08-2013 21:07 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Na een dagje knutselen hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-7mC_8FdMTDQ/UhnZTtSzurI/AAAAAAAAAWE/xo_6f2wTb5E/s640/20130824_171807.jpg

GPS bereik is nu vergelijkbaar met een Galaxy S2

Uitgebreid verslag volgt staat op mijn weblog...

[ Voor 17% gewijzigd door Spekkie88 op 25-08-2013 14:18 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 17:12
Weet iemand met (100%) zekerheid te vertellen of de G3T wel of geen gorilla glass heeft? Ik zie hier overal staan van wel en ook bij een aantal webshops, maar op deze site lijkt de reviewer wel het heel veel overtuiging te beweren dat alleen bij de dual core versies gorilla glass zit.:
http://www.chinasmartphon...nd-jiayu-g4t-t-for-turbo/
Staat er bijvoorbeeld iets over op de verpakking of handleiding?

Daarbij: Volgens Jiayu zit er bij de G3S turbo versie ook "standaard"? een 3000mAh accu:
http://ejiayu.com/en/Product-8.html
Maar ook hier verschilt het per winkel of het 2750 of 3000 is, waarbij ik twijfel aan de correctheid van de specificaties. Is hier iemand met een g3s turbo (1.5Ghz) en wat voor een accu zat daarbij?

Ik ben erg benieuwd.

[ Voor 26% gewijzigd door FaZe op 25-08-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 14:24
in mijn 3gs 1.2 zit in ieder geval een 2750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek73
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 17:51
Ik heb sinds 1 week de Jiayu G3S (mtk6589t) met 1,5Ghz en daarbij zat (naar mijn verrassing) een 3000mAh accu bij. Ik heb geen krastest op het glas uitgeprobeerd, maar ik vind de kwaliteit van het glas heel er goed. De kwaliteit van het scherm / camera is zowiezo goed. Veel beter dan de Android telefoon die ik hiervoor had (Aldi - Wolfgang AT-AS43d2)

[ Voor 51% gewijzigd door Freek73 op 26-08-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Hoe kan je eigenlijk checken of het daadwerkelijk gorilla glass is?
Want mijn Motorola defy zou het ook moeten hebben, maar daar kwamen toch echt krassen in...
Ook heb ik al weer een heel kleine beschadiging op het scherm van mijn G3S...
Echter staat op de site van de officiële Nederlandse reseller van Jiayu weer dat er toch echt gorilla glass zit in de G3S...

Over het accu verhaal van de G3T, als het goed is zit er ook een ander soort accu in dan in de G3S.
Waar de G3S een Li-Ion accu heeft zou de G3T voorzien zijn van Li-Po accu. (kan alleen de bron even niet meer zo snel vinden...)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535965

Freek73 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:25:
Ik heb sinds 1 week de Jiayu G3S (mtk6589t) met 1,5Ghz en daarbij zat (naar mijn verrassing) een 3000mAh accu bij. Ik heb geen krastest op het glas uitgeprobeerd, maar ik vind de kwaliteit van het glas heel er goed. De kwaliteit van het scherm / camera is zowiezo goed. Veel beter dan de Android telefoon die ik hiervoor had (Aldi - Wolfgang AT-AS43d2)
Hoeveel intern geheugen heb jij erin steken ?
Ik zie op sommige sites ze te koop staan met 32gb intern ??????
is de G3S met de MTK6589T gelijk aan de G3T
ik zie door de bomen het bos niet meer !!

thanks !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben al maanden een 'langs de zijlijn'-supporter/observator van dit forum (vooral chinese smartphone) omdat ik een betaalbare chinese phone wil aanschaffen die mij biedt wat ik wil hebben (mijn allereerste smartphone terzijde):

- onder de 200euro
- moet kunnen bellen en mailen :-)
- dual sim
- bluetooth
- beperkt internet dus facebook, mails checken
- goeie batterij

daar voldeed dus ongeveer 85% aan, maar toch gevallen voor de Jiayu G3
ondertussen zijn er dus updates naar de G3S en de G3T what's in a name
en zou ik graag een zilveren model hebben (volgens mij dan weer alleen de G3S)

op één plaats (NL verkoop site) stond hij zelfs met 32GB intern geheugen ?????

wat zijn nu de verschillen tussen de S en de T en kan ik ze allebei in zilver krijgen ???

wil hem zo snel mogelijk aanschaffen en mijn ervaringen delen !!!

greetz,
grote china phone fan !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Anoniem: 535965 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:41:
Ik ben al maanden een 'langs de zijlijn'-supporter/observator van dit forum (vooral chinese smartphone) omdat ik een betaalbare chinese phone wil aanschaffen die mij biedt wat ik wil hebben (mijn allereerste smartphone terzijde):

- onder de 200euro
- moet kunnen bellen en mailen :-)
- dual sim
- bluetooth
- beperkt internet dus facebook, mails checken
- goeie batterij

daar voldeed dus ongeveer 85% aan, maar toch gevallen voor de Jiayu G3
ondertussen zijn er dus updates naar de G3S en de G3T what's in a name
en zou ik graag een zilveren model hebben (volgens mij dan weer alleen de G3S)

op één plaats (NL verkoop site) stond hij zelfs met 32GB intern geheugen ?????

wat zijn nu de verschillen tussen de S en de T en kan ik ze allebei in zilver krijgen ???

wil hem zo snel mogelijk aanschaffen en mijn ervaringen delen !!!

greetz,
grote china phone fan !!!
Anoniem: 535965 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

Hoeveel intern geheugen heb jij erin steken ?
Ik zie op sommige sites ze te koop staan met 32gb intern ??????
is de G3S met de MTK6589T gelijk aan de G3T
ik zie door de bomen het bos niet meer !!

thanks !!!
Op wikipedia staan de verschillen tussen de MT6589 en de MT6589T.

Op de SoC's na zijn de telefoons hetzelfde.
G3 = MT6577
G3S = MT6589
G3T = MT6589T

Maar op veel sites heet de MT6589T ook gewoon G3S

[ Voor 57% gewijzigd door Spekkie88 op 26-08-2013 15:45 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spekkie88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

G3 = MT6577
G3S = MT6589
G3T = MT6589T

Maar op veel sites heet de MT6589T ook gewoon G3S
daar kan een mens iets mee,
dan blijft nog één vraag over, kan ik de MT6589T in zilver krijgen
en ga je het verschil voelen tussen de MT6589 en de MT6589T als light gebruiker ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Anoniem: 535965 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:44:
[...]

daar kan een mens iets mee,
dan blijft nog één vraag over, kan ik de MT6589T in zilver krijgen
en ga je het verschil voelen tussen de MT6589 en de MT6589T als light gebruiker ??
Hier o.a. Zoals ik al zei heet de telefoon met de nieuwere MT6589T SoC ook gewoon G3S, alleen staat er in de specificaties dan 1.5GHz ipv 1.2GHz.

Persoonlijk durf ik niet te zeggen of je het verschil gaat merken aangezien de GPU in de MT6589T ook hoger geclockt is ten opzichte van de MT6589...

Ik ben zelf in het bezit van de G3S met MT6589 en heb eigenlijk nooit last van vertragingen... Echter is dit totaal gevoelsmatig en heb ik geen harde feiten oid...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spekkie88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:50:
[...]

Hier o.a. Zoals ik al zei heet de telefoon met de nieuwere MT6589T SoC ook gewoon G3S, alleen staat er in de specificaties dan 1.5GHz ipv 1.2GHz.

Persoonlijk durf ik niet te zeggen of je het verschil gaat merken aangezien de GPU in de MT6589T ook hoger geclockt is ten opzichte van de MT6589...

Ik ben zelf in het bezit van de G3S met MT6589 en heb eigenlijk nooit last van vertragingen... Echter is dit totaal gevoelsmatig en heb ik geen harde feiten oid...
thanks voor de info !!!!
ik ga hem daar ook bestellen gezien het prijsverschil tov andere sites.
Bestelling zal zo snel mogelijk geplaatst worden, vind vooral de alu metalen afwerking aan de voorzijde prachtig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Anoniem: 535965 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:52:
[...]

thanks voor de info !!!!
ik ga hem daar ook bestellen gezien het prijsverschil tov andere sites.
Bestelling zal zo snel mogelijk geplaatst worden, vind vooral de alu metalen afwerking aan de voorzijde prachtig....
Ik heb ook lang getwijfeld tussen de zwarte en zilveren, ben uit eindelijk voor de zwarte gegaan... Ben er nog steeds niet over uit of ik daar nu spijt van heb of niet... :+

Misschien binnenkort m'n vader ook maar een nieuwe telefoon aansmeren en dan de zilveren bestellen :P

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spekkie88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:56:
[...]

Ik heb ook lang getwijfeld tussen de zwarte en zilveren, ben uit eindelijk voor de zwarte gegaan... Ben er nog steeds niet over uit of ik daar nu spijt van heb of niet... :+

Misschien binnenkort m'n vader ook maar een nieuwe telefoon aansmeren en dan de zilveren bestellen :P
op foto lijkt dat geborsteld aluminium wel cool
en je krijgt er een "leather case" for free bij, dan maar een bruine want wit is een beetje over the top
en dan maar afwachten hoe lang de levertijd is, kan wel alleen maar 24h shipping kiezen bij de bestelling zeer vreemd.... ik moet het aanvinken

(+ geen shipping method te kiezen voor belgie waar dat bij nederland wel het geval is..... strange)

ja als je nog eentje moet bestellen kan je de zilveren nemen en dan wissel je om hé :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 535965 op 26-08-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:06
blowk schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:09:
Ik heb net hetzelfde probleem. Ik krijg ook het bericht 'berichten is gestopt'. Het blijkt een probleem te zijn met mms.apk. Toestellen zoals Samsung Galaxy S II... Ik hoop dat er iemand een oplossing hiervoor kan vinden.
Iemand al een goede mms.apk gevonden voor de G3S zodat de melding "berichten gestopt" niet meer terugkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:30
argon007 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:34:
[...]

Iemand al een goede mms.apk gevonden voor de G3S zodat de melding "berichten gestopt" niet meer terugkomt?
Ik heb nu meerdere bevestigingen dat het toch echt aan 'nederland(s)' ligt.
Alle iOceans op tweakers hebben het.
Op XDA: meerdere italianen wisten niet waar ik het over had. (Als in ze herkennen het probleem niet)
Een Pool die bevestigd ook dat hij het probleem niet heeft.
Dus misschien is het toch een vertalingsfout die zorgt voor crashes?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:36:
[...]

Ik heb nu meerdere bevestigingen dat het toch echt aan 'nederland(s)' ligt.
Alle iOceans op tweakers hebben het.
Op XDA: meerdere italianen wisten niet waar ik het over had. (Als in ze herkennen het probleem niet)
Een Pool die bevestigd ook dat hij het probleem niet heeft.
Dus misschien is het toch een vertalingsfout die zorgt voor crashes?!
ik kan dit idd ook bevestigen. Ik heb net de originele apk teruggezet en getest.
Deze geeft idd een error met nederlandse taalinstelling als je een bericht binnekrijgt. Maar in het engels werkt de apk wel gewoon...

Zou het mogelijk zijn om de apk te debuggen?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Spekkie88 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:27:
[...]

ik kan dit idd ook bevestigen. Ik heb net de originele apk teruggezet en getest.
Deze geeft idd een error met nederlandse taalinstelling als je een bericht binnekrijgt. Maar in het engels werkt de apk wel gewoon...

Zou het mogelijk zijn om de apk te debuggen?
Geloof het of niet, maar de SMS 'berichten is gestopt' bug is opgelost!
En dat allemaal Dankzij XDA-member Sambaa waarmee ik op XDA veel contact heb rondom de ontwikkeling voor de iOcean.
Ik heb al even navraag gedaan hoe hij het heeft gedaan, maar daar heeft ie nog niet op gereageerd.

Het belangrijkste is nu dat de 'berichten is gestopt'-bug weg is, en je gewoon weer kunt SMS-en!

Patch, te flashen in recovery modus:
http://d-h.st/xja

Omdat dit een mt6589-breed-probleem is zal ik het in meerdere topics posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:39:
[...]

En dat allemaal Dankzij XDA-member Sambaa waarmee ik op XDA veel contact heb rondom de ontwikkeling voor de iOcean.
Ik heb al even navraag gedaan hoe hij het heeft gedaan, maar daar heeft ie nog niet op gereageerd.

Het belangrijkste is nu dat de 'berichten is gestopt'-bug weg is, en je gewoon weer kunt SMS-en!

Confirmed fixed!
Geweldig dat je dat hebt gevonden :D

Heb je toevallig een link naar de originele XDA thread? Wel zo netjes om Sambaa ook nog even te bedanken _/-\o_
Heb al even gezocht, maar kon het zo snel niet vinden op XDA...

edit:
Top thanks!

[ Voor 20% gewijzigd door Spekkie88 op 27-08-2013 11:34 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
http://forum.xda-develope...p?p=45028346#post45028346
quote: Sambaa
I tried to put Dutch on my phone and experienced the FC you were talking so I got curious and found out 3-4 syntax mistakes in public.xml for your country (probably SMS app would have FC even in other situations, but I don't remember which fields were incorrect)

[ Voor 67% gewijzigd door hansdegit op 27-08-2013 11:20 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spekkie88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:56:
[...]

vrees dat ik ook voor de zwarte zal moeten gaan, de zilveren vliegen overal de deur uit volgens mij want ik vind er geen enkele meer op stock..... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Anoniem: 535965 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:29:
[...]

vrees dat ik ook voor de zwarte zal moeten gaan, de zilveren vliegen overal de deur uit volgens mij want ik vind er geen enkele meer op stock..... }:O
Hier ook niet?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damn das ne sterke.......
inderdaad, heb ik wel extra kosten voor shipping en een case die er ergens anders gratis bij was
maar ook wel een zilveren model !!!!
thanks voor de tip.......

update:
volledig besteld in de kleur zilver, nu een maandje geduld hebben en hij zal er wel zijn, heb geen extra sd kaart erbij genomen enkel een sillicon beschermhoes om te kunnen beginnen, SD kaartje kan ik hier ook wel ergens kopen => Thanks voor de tip !!!!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 535965 op 27-08-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Anoniem: 535965 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:14:
[...]

damn das ne sterke.......
inderdaad, heb ik wel extra kosten voor shipping en een case die er ergens anders gratis bij was
maar ook wel een zilveren model !!!!
thanks voor de tip.......

update:
volledig besteld in de kleur zilver, nu een maandje geduld hebben en hij zal er wel zijn, heb geen extra sd kaart erbij genomen enkel een sillicon beschermhoes om te kunnen beginnen, SD kaartje kan ik hier ook wel ergens kopen => Thanks voor de tip !!!!
No problem!
Heb de mijne daar ook vandaan. Heb die wel laten verzenden door DHL, had de telefoon binnen een week binnen _/-\o_ (zonder extra douane kosten O-) )
Jammer genoeg was ik net te vroeg en heb ik nog de G3S met MT6589 (non T) maarja je kan niet alles hebben...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spekkie88 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:10:
[...]

No problem!
Heb de mijne daar ook vandaan. Heb die wel laten verzenden door DHL, had de telefoon binnen een week binnen _/-\o_ (zonder extra douane kosten O-) )
Jammer genoeg was ik net te vroeg en heb ik nog de G3S met MT6589 (non T) maarja je kan niet alles hebben...
Ja neen, ik heb standaard verzendmethode gekozen, heb eigenlijk niet naar het prijsverschil gekeken, heb het geduld wel.... Al eens door het forum afgelezen ivm. ROMS, rooten, en toestanden ben ik een volledige leek, en denk ook dat ik dat niet ga nodig hebben, ik wil:

ermee kunnen bellen, smsen, mails lezen van verschillende bronnen, facebook eens nakijken en wat apps erop zetten, gps ga ik niet gebruiken, twee sim kaarten erin steken (werk prive) dus ik denk dat ik een light user ben, en hoop dat het toestel dat allemaal aankan zonder extra root toestanden ;)

nu enkel nog ergens een degelijke hoes vinden en een SD kaartje (eventueel om spotify erop te gooien) en we zijn vertrokken !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokke77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:39:
[...]

Heb de patch ook geïnstalleerd. Het vertalingsprobleem dat ik eerder in de topic aanhaalde zit er echter nog steeds in. Ik wacht nog even af om te bevestigen of het sms probleem volledig van de baan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536413

Ik heb sinds een week mijn Jiayu G3S MTK6589T binnengekregen.
Heb voor de telefoon met verzending bij ong. 147 euro betaald. Nu staat hij bij dezelfde verkoper op aliexpress aan ong. 137 euro te koop. Hier

Shipping was vrij snel: besteld op 7 augustus, verzonden op 9 augustus. Aan de deur geleverd op 19 augustus (niemand thuis), afgehaald bij de post op 20 augustus. (Als 15 augustus geen verlofdag was, stond de postbode al op 16 augustus voor de deur.)
Verzending was dus gratis en snel met Hong Kong Post. Niets extra moeten betalen bij de Belgische douane.

Alles werkt perfect, er zat een screenprotector & hoesje bij waarvan ik helaas de kleur niet kon kiezen. De G3T is de naam die sommige verkopers adverteren, maar het is gewoon de G3S met MTK6589T processor.
Bij mij zat er in elk geval een 3000Mah batterij in (aangenaam verrast, op de verkooppagina stond 2750). De batterij gaat lang mee voor een smartphone.
De gps heeft snel een fix, zeker na het installeren van Fasterfix.

Ik heb exact dezelfde crash met de berichten app "berichten is gestopt". Ik zal vanavond eens proberen te fixen volgens de link van dutchgio hierboven.

Of er een merkbaar verschil is tussen de 3GT en de 3GS bij normaal gebruik zal ik binnenkort kunnen testen aangezien een vriend van mij de 3GS heeft. Indien iemand interresse heeft post ik mijn bevindingen hierover in dit topic.
Ik heb wel al de AnTuTu benchmark scores voor beide: 3GT: 15904, 3GS: 12990.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden met mijn bestelling. Veel gsm voor weinig geld. Zeker aan de nieuwe prijs (137 euro inclusief verzending is echt geen geld voor deze telefoon!).
Als iemand nog vragen heeft wil ik altijd proberen deze te beantwoorden.

Tot slot, via N64oid draait hij Zelda Ocarina of Time in ieder geval full speed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-04 14:37
Lol ik heb mijn sim kaart er uit gehaald, schoon gepoetst en in slot 2 gestopt ipv slot 1, nu heb ik prima bereik... xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536551

heb jiayu g3s 1.5ghz ! al een paar weken ! hij gaat regelmatig op dol ! soms oncontroleerbaar !! en soms werk hij heel goed ! dit is dagelijks !!! kunt u mij helpen !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Anoniem: 536551 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:59:
heb jiayu g3s 1.5ghz ! al een paar weken ! hij gaat regelmatig op dol ! soms oncontroleerbaar !! en soms werk hij heel goed ! dit is dagelijks !!! kunt u mij helpen !!!!
Franske, het helpt als je heel specifiek omschrijft wat je bedoelt met "op dol". Ook helpt het om minder uitroeptekens te gebruiken.

Spekkie88 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:10:
[...]

No problem!
en vandaag bericht gekregen dat hij "shipped" is, het gaat vooruit daar in het verre oosten !!! 8)

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Zijn er onder de G3S/G3T gebruikers mensen die apps als Sports-Tracker/Runkeeper/Endomondo gebruiken? Ik gebruik mijn huidige mobiel altijd bij het hardlopen, en in mijn zoektocht naar een nieuwe kom ik toch steeds weer op de Turbo-versie van de G3S uit. Niet alle GPS-ervaringen zijn negatief als ik dit en andere topics zo doorlees, maar vanwege de reputatie van de MTK6589(T) zou ik toch graag eens wat ervaringen weten.

Dus wie heeft er al een een hardlooprondje getrackt en kan me iets vertellen over snelheid, nauwkeurigheid en stabiliteit van een fix met een dergelijke app? Wijkt de geregistreerde route iets of extreem af van de werkelijke route? klopt de gemeten snelheid een beetje?

(Alternatieven als de FAEA F1 (minder snelle processor en nog niet erg stabiel), Cubot GT99 (slechte GPS-ontvangst) lijken wel een beetje af te vallen. Overweeg ook de Haier W910 nog met een goede GPS, maar die heeft Android 4.0, niet veel kans op een update en is een wat tragere dualcore.)

• Spekkie88
serge75 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:25:
Zijn er onder de G3S/G3T gebruikers mensen die apps als Sports-Tracker/Runkeeper/Endomondo gebruiken? Ik gebruik mijn huidige mobiel altijd bij het hardlopen, en in mijn zoektocht naar een nieuwe kom ik toch steeds weer op de Turbo-versie van de G3S uit. Niet alle GPS-ervaringen zijn negatief als ik dit en andere topics zo doorlees, maar vanwege de reputatie van de MTK6589(T) zou ik toch graag eens wat ervaringen weten.

Dus wie heeft er al een een hardlooprondje getrackt en kan me iets vertellen over snelheid, nauwkeurigheid en stabiliteit van een fix met een dergelijke app? Wijkt de geregistreerde route iets of extreem af van de werkelijke route? klopt de gemeten snelheid een beetje?

(Alternatieven als de FAEA F1 (minder snelle processor en nog niet erg stabiel), Cubot GT99 (slechte GPS-ontvangst) lijken wel een beetje af te vallen. Overweeg ook de Haier W910 nog met een goede GPS, maar die heeft Android 4.0, niet veel kans op een update en is een wat tragere dualcore.)
Na mijn zeer uitgebreide upgrade van de GPS antenne in mijn G3S rij ik tegenwoording niet meer naast de weg, maar er daadwerkelijk op, tevens sta ik ook volgens goolge navigatie tegenwoordig stil voor een rood stoplicht.
Mijn huidige oplossing is waarschijnlijk overkill als je kijkt naar de reacties op de blog.

Met alleen de originele antenne had ik echter WEL vaak grote afwijkingen in mijn positie en viel het signaal regelmatig weg. Dit was echter in de auto...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• FaZe
Bedankt voor de GPS, batterij en glas info. Ik ben uiteindelijk voor de zwarte G3T gegaan en heb uiteindelijk hier besteld. Mij benieuwen of er een 2750 mAh of 3000 mAh bij gaat zitten en of deze überhaupt verzonden gaat worden...

Als ik hem binnen heb zal ik ook mijn bevindingen hier neerzetten. Ik wil de telefoon gaan gebruiken met dual sim, wifi en navigatie. Ik hoop dat, al dan niet met wat modden, wat gaat worden.
Ik heb nu nog 2 oude nokia's in gebruik (w.o. een 5230) waarbij de GPS fix soms wel 5 minuten duurt de laatste maanden, de navigatie tot wel 5 seconden vertraging heeft, dus veel slechter zal het hopelijk niet worden :)
Apps als flitsmeister heb ik met mijn rijgedrag niet echt nodig, maar het lijkt me wel wat ontspannender op de weg zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door FaZe op 29-08-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Spekkie88 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:02:
[...]

Confirmed fixed!
Geweldig dat je dat hebt gevonden :D

Heb je toevallig een link naar de originele XDA thread? Wel zo netjes om Sambaa ook nog even te bedanken _/-\o_
Heb al even gezocht, maar kon het zo snel niet vinden op XDA...

edit:

[...]

Top thanks!
Kan ik gewoon mms.apk overschrijven via Total Commander of werkt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
blowk schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:01:
[...]

Kan ik gewoon mms.apk overschrijven via Total Commander of werkt dit niet?
Moet kunnen, maar let wel op de permissions.
Total commander zet die altijd niet automatisch goed.
Flashen is makkelijker, dan weet je zeker dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536551

Met op dol bedoel ik: als de smartphone opstaat dan begint het scherm te flikkeren van groot naar klein en van de ene app naar de andere ( bv van sms naar whatsapp of naar google). De smartphone begint een eigen leven te leiden. Wat ik dan probeer te doen is hem vlug uitschakelen maar zelfs dat is een hele opgave. Weet iemand raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek73
serge75 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:25:

Hallo Serge75. Mijn eerste ervaring (telefoon nu ruim één week in bezit) met GPS gebruik met de Strava App is positief. Slechts één kleine piek van 70km/h met een GPS afwijking waar hij dus even weg was. Ik stop de telefoon in een plastic mapje in een zakje op de rug van mijn wielrenshirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Freek73 schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:20:
[...]

Hallo Serge75. Mijn eerste ervaring (telefoon nu ruim één week in bezit) met GPS gebruik met de Strava App is positief. Slechts één kleine piek van 70km/h met een GPS afwijking waar hij dus even weg was. Ik stop de telefoon in een plastic mapje in een zakje op de rug van mijn wielrenshirt.
Dank je wel. Lezend door de diverse topics, en ook met name de avonturen van Spekkie88, had ik de hoop bijna opgegeven. Strava ken ik niet, maar ik ga er van uit dat dat op een zelfde manier als Sports Tracker werkt en registreert. Ik zou het erg jammer vinden als mijn hardlooprondjes niet meer accuraat gemeten worden.

Ik heb al wel ontdekt dat een goede gps-werking bij navigatie niet hoeft te betekenen dat het met een sportstracker goed werkt.

Heb je zelf nog verbeteringen mbt GPS doorgevoerd (hardware of software)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Weet iemand een hoe je een widget waarmee je heel eenvoudig bv simkaart 2 aan/uit kan schakelen? Alsook een widget waarmee je heel eenvoudig mobiele hotspot aan/uitzet?

Ikzelf kan geen widget aanmaken of bestaat er een tool die heel eenvoudig zo'n widget kan aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
dutchgio schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:17:
[...]

Moet kunnen, maar let wel op de permissions.
Total commander zet die altijd niet automatisch goed.
Flashen is makkelijker, dan weet je zeker dat het goed gaat.
@dutchgio: Ik zal dit eens proberen. Merci voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
@GPS ontvangst:

Ik heb de truc van Spekkie88 toegepast, alleen heeft mijn antenne een andere vorm:
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/miekegrootes/tweakers/G3s_antenne_v10.jpg

Lijkt wel een stropdas....

Bovendien heb ik GND niet aangesloten. Structureel SNR's van 30+ en een nauwkeurigheid van 3m.
edit:
wellicht wordt het nog beter wanneer je de stropdas vastsoldeert aan het naar buiten gebrachte contactpunt. Ik heb het nog niet aangedurfd. Ook omdat ik zo'n ouderwetse bout van 20W heb.

[ Voor 23% gewijzigd door hansdegit op 02-09-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Outward Registered Letter

Destination - Belgium

The item was posted on 29-Aug-2013 and is being processed for delivery to the addressee."

Dat lijkt allemaal de juiste kant op te gaan :-) vraag is nu natuurlijk waar mijn nieuwe speelgoed ergens te velde is (tussen china en belgie hopelijk).... dat wordt iedere dag de brievenbus checken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Anoniem: 535965 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:56:
"Outward Registered Letter

Destination - Belgium

The item was posted on 29-Aug-2013 and is being processed for delivery to the addressee."

Dat lijkt allemaal de juiste kant op te gaan :-) vraag is nu natuurlijk waar mijn nieuwe speelgoed ergens te velde is (tussen china en belgie hopelijk).... dat wordt iedere dag de brievenbus checken !
Heb je geen trackingcode gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blowk schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:54:
[...]

Heb je geen trackingcode gekregen?
jawel toch maar ik krijg geen bijkomende informatie dan hetgeen hierboven vermeld is....

Maar dat geeft niet, het zal wel tot bij mij op de stoep geraken,

ik ben geduldig en geduld zou normaal gezien beloond moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Nog eenmaal de GPS antenne....

De stropdas is nu vastgesoldeerd (man, man, wat kan ik dat toch slecht...) en jawel: de SNR's zitten nu structureel boven de 35. Qua precisie moet nu zelfs de Galaxy Note 10.1 het afleggen tegen de G3S.

Project geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenReinier
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-04 13:14
Wie kan mij helpen met het volgende probleem van mijn Jiayu G3S. Sinds een maand in bezit en grotendeels naar tevredenheid, alleen niet wat betreft mijn Carkit/ Bluetooth verbinding. Iedere keer wanneer ik bel via Bluetooth, gooit de telefoon mijn simkaart op slot en moet ik opnieuw ontgrendelen. Daarnaast is het geluid slecht wanneer ik zelf bel en goed wanneer iemand mij belt. De carkit die ik heb is een parrot mki9100.

De Jiayu G3S draait op Android 4.2.1 en Bluetooth 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerbenReinier schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:45:
Wie kan mij helpen met het volgende probleem van mijn Jiayu G3S. Sinds een maand in bezit en grotendeels naar tevredenheid, alleen niet wat betreft mijn Carkit/ Bluetooth verbinding. Iedere keer wanneer ik bel via Bluetooth, gooit de telefoon mijn simkaart op slot en moet ik opnieuw ontgrendelen. Daarnaast is het geluid slecht wanneer ik zelf bel en goed wanneer iemand mij belt. De carkit die ik heb is een parrot mki9100.

heb je twee SIM kaarten in je toestel steken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Laatst online: 15-11-2024
Vandaag de g3sT gekocht voor 179$
Ik zal eens goed vergelijken welke ik liever heb.
(ik zit nu met een iocean x7 youth).

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:45
Heb vandaag ook de JIAYU G3T gekocht. Voor 132 euro gratis 24uurs shipment en lederen hoesje. Hopelijk wordt hij geleverd: Link Kortingscoupon: antsave4

Update: Hij is geleverd,thx antelife.com.Helaas 41.14 douanekosten. Rap dingetje die nieuwe 1.5ghz processor.

[ Voor 14% gewijzigd door enermax op 28-09-2013 14:40 ]

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54
GerbenReinier schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:45:

Bij mij verdween het toen ik een nieuwe sim kreeg (micro met adapter) en ik de sims ook nog eens verwisselde van slot. En de laatste stock firmware er op had gezet. Nu verbreekt de verbinding niet meer, en is mijn schorre robotstem weer normaal geworden. Ik zou dus rommelen met de sims.

• Freek73
Nee hoor, geen verbeteringen doorgevoerd, het enige wat ik heb gedaan is de softwarematige GPS fix die hier al eerder voorbij gekomen is, is deze:

YouTube: Jiayu G3 G4 GPS fix
serge75 schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:26:
[...]

Dank je wel. Lezend door de diverse topics, en ook met name de avonturen van Spekkie88, had ik de hoop bijna opgegeven. Strava ken ik niet, maar ik ga er van uit dat dat op een zelfde manier als Sports Tracker werkt en registreert. Ik zou het erg jammer vinden als mijn hardlooprondjes niet meer accuraat gemeten worden.

Ik heb al wel ontdekt dat een goede gps-werking bij navigatie niet hoeft te betekenen dat het met een sportstracker goed werkt.

Heb je zelf nog verbeteringen mbt GPS doorgevoerd (hardware of software)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-04 13:10
Ik heb een poging gewaagd om mijn GPS signaal te verbeteren. Mijn G3S had veel moeite om signaal te krijgen en dan te houden. Ik heb een keer genavigeerd met mijn telefoon en zat toen constant 50 meter naast de weg.

Ik heb natuurlijk eerst wat softwarematige aanpassingen geprobeerd. Bijvoorbeeld het aanpassen van de gps.conf met behulp van fasterGPS zodat de Nederlandse tijdserver werd gebruikt. Helaas met weinig succes. De eerste hardware "hack" was het weglaten van de achterkant en de metalen sticker die daar op zit. Geen effect.

Na het lezen van ervaringen van Spekkie88 besloot ik zelf ook de antenne te verbeteren.

Eerst natuurlijk het verwijderen van het plastic achterkantje. Daarna heb ik met behulp van een schroevendraaier het grijze kunstof laagje weggekrast ter hoogte van de antenne aansluiting op de onderliggende printplaat. Ik heb toen een antenne uitgeknipt uit latoenkoper (koperfolie) volgens de specificaties van deze Franse website. Die antenne was daarna heel makkelijk aan het weggekraste stukje vast te solderen. Het resultaat is te zien in onderstaande foto. Ik heb toen met een multimeter gecontroleerd of antenne en de batterijaansluiting met elkaar verbonden waren. Er zijn wat mensen die twijfelden of de antenne wel goed contact maakt met het moederbord maar dat bleek bij mij het geval te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/897firstattempt_tn.jpg

Er was zeker een effect te merken maar ik had het gevoel dat het beter kon. Ik heb toen een wat langere antenne gemaakt en die vastgesoldeerd aan het uiteinde van de antenne die er al op zat (vorige foto). De verlenging ging horizontaal over de achterkant. Die maakte dus een bocht van 90 graden en ging vlak onder de camera door. Het resultaat was al stukken beter. Op dat moment hing de antenne er echter los erachter. Als ik hem met een plakbandje tegen de body aan plakte dan werd het signaal een stuk slechter. Blijkbaar zit er dus iets op die plaats in de telefoon dat het signaal stoort. Toen geprobeerd de antenne te veranderen en hem door te laten lopen naar beneden in plaats van de bocht te maken. Daar bleef het signaal steeds vrij goed, ook met de achterkant er weer op bevestigd.

Omdat er op dat moment al behoorlijk was getweaked aan de antenne heb ik de uiteindelijk vorm opnieuw uitgeknipt en bevestigd. Het resultaat daarvan is te zien in de onderstaande twee foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/613secondattempt_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/663secondattemptclose_tn.jpg

Nadat ik er een plakbandje overheen heb geplakt werkt het geheel best prima. Een screenshot van signaalsterkte is in de volgende foto te zien. Ik stond buiten paar meter naast het huis. Niet een heel goed zicht van de horizon overal. Ik heb geen foto van signaalsterkte voor de mod want ik had geen signaal :)

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/799Screenshot_2013_09_07__tn.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Berendhoo op 07-09-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Leuk dat je foon nou eindelijk signaal door krijgt. *O*
Nu je toch de interne cover al losgehaald hebt.... mag ik je aanraden om de antennemod van Spekkie88 eens te proberen? Ik heb sinds gisteren een nieuwe "open P" van platgeslagen koperdraad in mijn G3S gesoldeerd; de signaalsterktes zijn echt fenomenaal. Vanochtend 11 satellieten in view, 10 gelocked met een SNR van 33+.

Af en toe groene uitschieters naar 42... Dan verschijnt er een aardige glimlach hoor!

O ja, ik heb GND niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
Ik heb de interne cover voor deze mod niet weg gehaald. Maar als in praktijk gebruik blijkt dat ik nog wel wat beter signaal zou kunnen gebruiken dan dat ik nu heb ga ik het zeker overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536413

Even geleden poste ik mijn bevindingen van de Jiayu G3S (G3T), maar ondertussen heb ik hem al even in gebruik en kan ik ook mijn bevindingen over de accu delen:
ik heb de smartphone al enkele dagen in gebruik zonder hem te moeten opladen. Tussendoor speelde ik af en toe een spelletje (n64 emulator), zocht ik eens iets op op het internet en trok ik een foto of tien, met natuurlijk ook enkele telefoon gesprekken en smsjes erbij. Bij dit (eerder gemiddeld) verbruik heb ik na 3 dagen en 3 uur nog steeds 28% acculading beschikbaar.

De batterij is dus meer dan groot genoeg, waardoor ik de gsm de 4de dag bij gemiddeld verbruik pas savonds/snachts moet opladen. (Ik beschik wel over de 3000MaH batterij in mijn jiayu G3S/T.)

Daarnaast: Heeft er iemand de "berichten is gestopt" crash al kunnen oplossen op een Jiayu G3S?
Er wordt gesproken over iets te flashen via de recovery, moet ik hiervoor een custom recovery installeren?
Zijn er andere manieren om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Anoniem: 536413 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:59:
Even geleden poste ik mijn bevindingen van de Jiayu G3S (G3T), maar ondertussen heb ik hem al even in gebruik en kan ik ook mijn bevindingen over de accu delen:
ik heb de smartphone al enkele dagen in gebruik zonder hem te moeten opladen. Tussendoor speelde ik af en toe een spelletje (n64 emulator), zocht ik eens iets op op het internet en trok ik een foto of tien, met natuurlijk ook enkele telefoon gesprekken en smsjes erbij. Bij dit (eerder gemiddeld) verbruik heb ik na 3 dagen en 3 uur nog steeds 28% acculading beschikbaar.

De batterij is dus meer dan groot genoeg, waardoor ik de gsm de 4de dag bij gemiddeld verbruik pas savonds/snachts moet opladen. (Ik beschik wel over de 3000MaH batterij in mijn jiayu G3S/T.)

Daarnaast: Heeft er iemand de "berichten is gestopt" crash al kunnen oplossen op een Jiayu G3S?
Er wordt gesproken over iets te flashen via de recovery, moet ik hiervoor een custom recovery installeren?
Zijn er andere manieren om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt.
Voor het flashen is inderdaad een custom recovery nodig, maar in de flashable zip (te openen met o.a. winrar) is een mms.apk te vinden die je ook handmatig kunt kopiëren naar /system/app op je telefoon. Vergeet niet de permissies hetzelfde te zetten als de andere apps in die map.
Hiervoor is wel een filemanager met root toegang nodig...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10/09/2013 13:04 Zending aangeboden - bestemmeling afwezig - bericht gelaten TONGEREN MAIL
09/09/2013 21:15 Uw zending werd gesorteerd NEW ANTWERPEN X
09/09/2013 17:45 Aankomst in het internationale uitwisselingskantoor BEBRUA
05/09/2013 17:06 Vertrek uit het uitwisselingskantoor HKHKGA
04/09/2013 10:30 Vertrek uit het uitwisselingskantoor HKHKGA
29/08/2013 16:50 Zending aangenomen in netwerk INTERNATIONAL POST

die is nu wel heel erg dichtbij...........

• henleu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-04 09:19
Zelf maak ik gebruik van een externe Holux M-1000 GPS muis
Dit geeft prima resultaat (Buiten, onbewolkt).
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/494screen_20130911_1503_tn.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door henleu op 11-09-2013 15:38 ]

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Leuke bijkomstigheid, die GPS muis heeft ook een MTK chipset.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

DitisKees schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:37:
Leuke bijkomstigheid, die GPS muis heeft ook een MTK chipset.
(voor mij als absolute leek.....)

en dus ?????
of is het gewoon een aardigheidje ?

ik zie zo een "muis" voor mij persoonlijk wel meer zitten dan zo een hele mod met platgeklopt koper en soldeerbouten en toestanden, de kans dat dat bij mij misloopt kost meer dan de 50 euro voor die muis....

henleu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:22:
Zelf maak ik gebruik van een externe Holux M-1000 GPS muis
Dit geeft prima resultaat (Buiten, onbewolkt).
[afbeelding]
is zo een Holux M-1000 dan de absolute minimum als je gaat voor een externe gps muis
of is dit al de top van het segment, maw. zijn er alternatieven die goed werken en zich tussen een bepaalde minimum en maximum prijs bewegen ?

ik zou het vooral willen gebruiken om mijn wandelingen in de bossen te traceren (gelopen afstand + tijd) voor meer zou ik het niet willen gebruiken (op mijn fiets heb ik een garmin 200 = of zou ik die ook kunnen gebruiken voor het tracken van mijn wandelafstand en tijd)

beetje off topic in dit forum misschien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Kan ik naast mijn Telfort SIM kaart met 3G. Nog een Lebara SIM kaart met 3G plaatsen en dat beide een dataverbinding hebben ? Of kan dat maar via 1 SIM kaart ?
Wil die Lebara kaart gebruiken tbv tetheren met me iPad heb namelijk maar 500 Mb bij me Telfort abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:11:
Kan ik naast mijn Telfort SIM kaart met 3G. Nog een Lebara SIM kaart met 3G plaatsen en dat beide een dataverbinding hebben ? Of kan dat maar via 1 SIM kaart ?
Wil die Lebara kaart gebruiken tbv tetheren met me iPad heb namelijk maar 500 Mb bij me Telfort abbo.
Ik weet dat beide sloten 3G verbinding kunnen maken, maar ik weet niet of ze dat ook tegelijk kunnen... Voor zover ik weet niet, maar ik kan het niet voor je testen aangezien ik maar 1 simkaart heb...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spekkie88 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:50:
[...]

Ik weet dat beide sloten 3G verbinding kunnen maken, maar ik weet niet of ze dat ook tegelijk kunnen... Voor zover ik weet niet, maar ik kan het niet voor je testen aangezien ik maar 1 simkaart heb...
bij mij werkt de 3G helemaal niet en ik krijg het niet gefix... nog mensen die dit probleem hebben gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlizz_kevin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08-2020
Weet iemand hoe ik in mijn interne geheugen raak via windows xp. Me jiayu g3s is al gerooted.
In mijn telefoon geeft het aan dat er 2,50 gb aan intern geheugen zit, en 2 gb extern, extern klopt wel.
Hoe kan dit...normaal is het toch intern 4 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535965 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:06:
[...]

bij mij werkt de 3G helemaal niet en ik krijg het niet gefix... nog mensen die dit probleem hebben gehad ?
ok gefixet

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Weet iemand het wellicht met zekerheid ? ?

• vlizz_kevin
Mij topic hoort misschien niet hier thuis , weeet niet waar anders

Heb een jiayu g3s , en wil gedownloade spellen vanaf pc op me externe sd kaart installeren.
Allleen hoe moet dat, wat in mijn sd kaart staat geen map met obb. Wel zelf aangemaakt maar installeert
het APK file niet. Waarschijnlijk is me jiayu gerooted want kom niet in me interne sd, aleen met root explorer.
Dus weet iemand hoe ik games installeer op me sd kaartje ( extern ) op me jiayu g3s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Laatst online: 15-11-2024
kevinbozko schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:36:
Mij topic hoort misschien niet hier thuis , weeet niet waar anders

Heb een jiayu g3s , en wil gedownloade spellen vanaf pc op me externe sd kaart installeren.
Allleen hoe moet dat, wat in mijn sd kaart staat geen map met obb. Wel zelf aangemaakt maar installeert
het APK file niet. Waarschijnlijk is me jiayu gerooted want kom niet in me interne sd, aleen met root explorer.
Dus weet iemand hoe ik games installeer op me sd kaartje ( extern ) op me jiayu g3s
Ik denk niet dat dit hier toegestaan is aangezien je aan piraterij doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Anoniem: 535965 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:21:
[...]

(voor mij als absolute leek.....)

en dus ?????
of is het gewoon een aardigheidje ?

ik zie zo een "muis" voor mij persoonlijk wel meer zitten dan zo een hele mod met platgeklopt koper en soldeerbouten en toestanden, de kans dat dat bij mij misloopt kost meer dan de 50 euro voor die muis....
Gewoon een aardigheidje, een mtk gps muis gebruiken omdat de ingebouwde mtk gps niet goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenReinier
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-04 13:14
Nee, ik gebruik gewoon 1 SIM kaart. Het probleem doet zich ook voor bij een ander type Parrot. Ik verwacht daarmee dat het aan het toestel ligt. Zou het bijvoorbeeld kunnen helpen om een nieuwe ROM te installeren, of Bluetooth opnieuw. Het is erg lastig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henleu
Anoniem: 535965 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:23:
[...]

is zo een Holux M-1000 dan de absolute minimum als je gaat voor een externe gps muis
of is dit al de top van het segment, maw. zijn er alternatieven die goed werken en zich tussen een bepaalde minimum en maximum prijs bewegen ?

ik zou het vooral willen gebruiken om mijn wandelingen in de bossen te traceren (gelopen afstand + tijd) voor meer zou ik het niet willen gebruiken (op mijn fiets heb ik een garmin 200 = of zou ik die ook kunnen gebruiken voor het tracken van mijn wandelafstand en tijd)

beetje off topic in dit forum misschien....
Ik had de Holux nog liggen. Gebruik die om naderhand te kunnen zien waar foto's zijn gemaakt.
De Holux houdt een log bestand bij wat je naderhand kunt uitlezen op je labtop.
Het ontvangst van het GPS signaal is stabieler, als de standaard G3S.
En bij het hardlopen geen snelheden van over de 100 Km/hr. 8)

Voor zover dit off topic uitstapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henleu
Spekkie88 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:50:
[...]

Je zult moeten kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/109screen_20130915_2156_2_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:11:
Ik weet niet precies wat je bedoelt. Je hebt voor zover ik weet maar 1 g3 antenne en je kan dus maar met 1 netwerk internet opzetten. Bij normaal gebruik wil je natuurlijk ook maar met een netwerk een internet verbinding opzetten. Het kost een gewone consument veel te veel moeite om iptables aan te gaan passen (als dat kan op android) zodat sommige pakketjes over het ene netwerk en andere pakketjes over het andere netwerk gaan.

Als je gewoon af en toe wilt switchen, volgens mij kan dat gewoon softwarematig bij deze telefoon. Ik weet dat sommige dual sims alleen maar met het sim kaartje in het eerste slot een 3g verbinding kunnen opzetten. Dat zou betekenen dat je dan steeds je batterij eruit zou moeten halen en de kaartjes om moet wisselen. Dat is bij de g3s dus niet het geval. afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 07:34:
Weet iemand het wellicht met zekerheid ? ?
Nee, 2 dataverbindingen tegelijk is niet mogelijk. Je moet kiezen op welke sim je dataverbinding wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlizz_kevin
Heb een probleem met sim identificatie, me jiayu start paar keer per dag opnieuw op, omdat hij me sim
niet herkent en daardoor dus opnieuw opstart
Is dit een bekend probleem?
En is het te fixen met een andere rom?

• Wdude124
  • Laatst online: 25-04 20:52
http://www.aliexpress.com...ROM-1G-RAM/686517709.html

Ik denk dat de G3T hem gaat worden, mijn eerste smartphone :)
maar ik zit nog met enkele vragen:

-Wordt de europese 3G-frequencie-band ondersteund? Ik heb het opgezocht maar toch maar even voor de zekerheid.
-Is 4 gb interne opslag voldoende? Ik was van plan er tomtom op te zetten, maar dat zal niet lukken veronderstel ik :( Heb je dan altijd een internetverbinding nodig voor gps?
-ineens een 2de batterij bijbestellen (10$) of zijn die batterijen van degelijke kwaliteit?
-Kan je apps op een sd-kaart zetten, spotify (cache) bijvoorbeeld? Ik had er iets over gelezen dat jiayu een app had maar dat was mss voor een ander product.
edit: ik bedoel dus zoiets:
Google Play: Link2SD
Dat zou moeten lukken met deze telefoon?

Ook nog: ondersteunt deze tf-kaartjes van klasse UHS 1 of hoger?

sorry voor de vele vragen, maar ik ben relatief onbekend op smartphone gebied :-p

[ Voor 32% gewijzigd door Wdude124 op 18-09-2013 02:50 ]

• DitisKees
- Alleen de 2100 Mhz band wordt ondersteund. Alle providers gebruiken die band, maar sommige bieden ook 3g op 900 Mhz. Daar kan je met de G3T geen gebruik van maken.
- De 4GB interne opslag wordt volledig gebruikt voor Android zelf en ruimte om apps te installeren. Je hebt dus geen interne opslag beschikbaar voor foto's ed. Altijd een sd/tf-kaartje gebruiken dus.
- Heb de mijne nog niet zo lang, maar gaat bij redelijk zwaar gebruik 1,5-2 dagen mee. Weet niet hoe snel hij achteruit gaat.
- Ja dat kan. Je hebt echter ruim 2 GB opslagruimte voor apps, dus zal niet snel nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
- Batterij bij mij gaat 3-5 dagen mee; Ik gebruik het om af en toe te bellen, sms'n, wat surfen via wifi en 3g.
Spekkie88 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:40:
[...]

Voor het flashen is inderdaad een custom recovery nodig, maar in de flashable zip (te openen met o.a. winrar) is een mms.apk te vinden die je ook handmatig kunt kopiëren naar /system/app op je telefoon. Vergeet niet de permissies hetzelfde te zetten als de andere apps in die map.
Hiervoor is wel een filemanager met root toegang nodig...
Bij mij is het probleem opgelost na installeren van mms.apk. Ik heb dit manueel gedaan en zoals Spekkie88 zei, gewoon permissies juist zetten en dan werkt het.

Heeft iemand de nieuwe camera apk op zijn Jiayu g3s geplaatst? Link http://www.androidauthority.com/stock-android-camera-apk-photo-sphere-236196/
Werkt dit goed?

[ Voor 23% gewijzigd door blowk op 20-09-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blowk schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:15:
- Batterij bij mij gaat 3-5 dagen mee; Ik gebruik het om af en toe te bellen, sms'n, wat surfen via wifi en 3g.

[...]

Bij mij is het probleem opgelost na installeren van mms.apk. Ik heb dit manueel gedaan en zoals Spekkie88 zei, gewoon permissies juist zetten en dan werkt het.

Heeft iemand de nieuwe camera apk op zijn Jiayu g3s geplaatst? Link http://www.androidauthority.com/stock-android-camera-apk-photo-sphere-236196/
Werkt dit goed?
na een weekje testen kan ik zeggen dat de batterij zeker zo lang niet meegaat
ik zou zeggen nog 40% over na een dag gebruik van 3g, sms, beetje internet, bellen....
dus dat zou met die nieuwe rom opgelost worden ? welke apps draaien dan niet meer of minder wat ertoe leidt dat de batterij zoveel langer mee gaat ?

heb wel de indruk dat de batterij "krachtiger" wordt en dus langer meegaat.......... of dat zou maar een idee kunnen zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 535965 op 20-09-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Mijn 3g en wifi staan enkel aan wanneer nodig. Dat spaart een stuk batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmlangwerden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-05-2023
Hoe verwijder ik dit?

[ Voor 191% gewijzigd door harmlangwerden op 22-09-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
blowk schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:15:
[...]

Werkt dit goed?
Tried it, maar werkt niet ideaal... Functionaliteit als panorama foto's werkt niet meer...
Je kan het zelf heel makkelijk testen door de Gallery2.apk (en indien aanwezig de Gallery2.odex) een andere extensie te geven en de nieuwe camera/gallery apk in de /system/app/ map te zetten.
Vergeet ook hier niet de rechten weer goed te zetten...

Als de nieuwe camera app niet bevalt kan je deze verwijderen uit /system/app/ en de backups hernoemen naar de originele staat. Deze worden pas weer beschikbaar na het herstarten van de telefoon.

Om ook maar een indicatie te geven van mijn batterij ervaringen:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-uSRuLfvZiRg/Uib4G0vDGyI/AAAAAAAAAXY/WCDKlTOe9H4/s800/Screenshot_2013-09-02-22-24-30.jpg
Hierbij heb ik de telefoon vlak voor ik naar bed ging van de lader gehaald. De volgende dag ben ik naar stage gereden met google navigatie aan (auto brightness) + music stream (over 3g) naar BT autoradio... Met een totale reisduur van +-3 uur die dag... Aan het einde van de dag viel de telefoon uit vlak voor ik naar bed wilde gaan en een screenshot wilde maken. (vandaar dat er nu weer een 10% accu staat aangezien de telefoon eerder niet aan wilde.)

Al met al een zeer goede prestatie in mijn ogen. Ter vergelijking: Mijn Optimus 2X Speed wist het nog geen retour Dordrecht-Utrecht te overleven als ik alleen muziek streamde (over 3g) naar mijn BT headset (met scherm uit), laat staan als ik dan ook nog eens navigatie aan zou hebben (en dus ook het scherm aan)...

[ Voor 34% gewijzigd door Spekkie88 op 23-09-2013 15:31 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• DitisKees
Offtopic: welk thema/rom is dat?

• tokke77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik gok op Xposed framework + gravitybox. Daarmee kan je zowat alles aanpassen in de notificatie bar bovenaan.

• Spekkie88
tokke77 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:49:
[...]

Ik gok op Xposed framework + gravitybox. Daarmee kan je zowat alles aanpassen in de notificatie bar bovenaan.
tokke77 gaat door voor de koelkast ;)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Domokun op 28-09-2013 00:05 ]

• FaZe
Sinds 2 dagen ben ik de trotse bezitter van een G3T.
Alles werkt op zich lekker, echter vind ik persoonlijk een klein dingetje hinderlijk:
Tijdens het typen in een sms-je of whatsapp dan raak ik vaak de spatie net iets te laag aan, waardoor ik de Home button trigger en dus naar de home pagina ga. Deze zitten nu eenmaal erg dicht bij elkaar.

Weet iemand een optie om de home button (tijdelijk) uit te kunnen zetten of een andere workaround hiervoor?

Het is mijn eerste smartphone, dus misschien is het wel gewoon wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Laatst online: 22-04 22:30

Lappieboy

voltijd nerd

Heb in het begin van dit topic aangegeven dat mijn wifi 0.0 was.
maar nu heb ik het 1 en ander ontdekt, was benieuwd wat jullie er van denken.
heb namelijk de nvram = 0.04 error, de telefoon geeft regelmatig aan dat er een open netwerk is gevonden terwijl dit niet zo is en dat hij alle netwerken wel met vol bereik ziet, maar zodra ik verbind dat bijvoorbeeld de 5 streepjes afzakken naar 1. kan dit komen door de nvram error?
kan iemand mij een hint geven hoe dit op te lossen? want wordt niet veel wijzer van alles wat ik op google hierover kan vinden.
mvg johan

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Sinds twee dagen heb ik de G3T. Alleen de 3G krijg ik niet lekker aan de praat. Ik heb Telfort en zou 3,6Mbit moeten hebben. Als icoontje krijg ik ook 3G en af en toe H+ te zien, maar met speedtest kom ik niet hoger dan 0,25Mbit down en 0,02Mbit up. Wat dus niet werkbaar is.
Zijn er nog tweaks of dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb qua 3G niks geconfigureerd, behalve het aanzetten van data. Er zit de stock rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:13
Schiet de camera van de g3t versie leuke plaatjes of is deze van exact dezelfde magere kwaliteit als de originele g3 versie? Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
@barbarian: Heb je per pm wat foto's gestuurd. Als ik nog wat foto's van buiten genomen heb zet ik ze hier wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:13
Thx @FaZe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:58
Weet iemand hoe ik de jiayu g3s in recovery mode opstart? Ik probeerde een custom rom te instaleren, en die faalde blijkbaar.

Edit: nvm, power + volume up werkt maar alleen als hij aangesloten is op stroom.

[ Voor 25% gewijzigd door Brentolinni op 29-09-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Heeft iemand dit weleens gehad?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17806012/img/Screenshot_2013-09-30-22-06-42.jpg

Komt om de paar seconden dus telefoon redelijk onbruikbaar, heb volgens mij verder niet veel veranderd aan stock. Was opeens zo na een reboot. Mijn chinees is niet zo sterk dus echt geen idee wat het betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
Ik lees net op tweakers frontpage het volgende: nieuws: CyanogenMod gaat MediaTek-socs ondersteunen

Dat betekent met een beetje geluk dat we binnenkort ook cyanogenmod kunnen gaan proberen op de G3s.

[ Voor 12% gewijzigd door Berendhoo op 01-10-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 15:38

Rub3s

+3 , omdat het kan

Voor mensen die problemen hebben met bluetooth+2 simkaarten+carkit (crashende simkaarten e.d.): Een andere android versie lost het helaas nog niet meteen op....

Binnenkort wat experimenteren met simkaarten, want daar lijkt het wel een beetje aan te liggen...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste