Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023

[Jiayu G3S] Ervaringen en Discussie

Afbeeldingslocatie: http://pic.pandawill.com/media/catalog/product/cache/1/image/309d7dc39e373b178fdbbfcc3c9523fd/s/k/sku41872_2.jpg
  • CPU:
    • MTK6589 Quad Core 1.2GHz
    • GPU PowerVRTM SGX Series5 3D
    • Android 4.2.1
  • Memory:
    • 1GB RAM+ 4GB ROM
    • Up to (TF-Card), MAX support 32GB
  • Screen:
    • 4.5 inch HD IPS Capacitive Multitouch
    • 1280 X 720 pixels
    • Gorilla Glass 2
  • 3G Network:
    • WCDMA 850/1900/2100MHz
  • 2G Network:
    • 850/900/1800/1900
  • Audio:
    • 3.5MM headphone jack
    • Built in Microphone
  • Video:
    • 720P,AVI,MP4,FLV,3GP,MOV,ASF,MPEG,RMVB,etc.
  • Features and highlights:
    • Android 4.0
    • High Resolution 1280*720
    • Quad core processor
    • 802.11b/g
    • Bluetooth 2.x with EDR & A2DP
    • Built-in GPS & A-GPS
    • FM
    • 3.0MP front camera,8.0MP back camera
    • Supports recording of video
    • Gravity Sensor
    • Proximity Sensor
    • Light Sensor
    • Multi-touch
    • Dual SIM G+G W+G
    • 135 x 65 x 10.8 mm,121g
  • Camera:
    • 3.0MP front camera,8.0MP back camera BSI CMOS
    • LED flash, Auto-focus
  • Battery:
    • Built in Battery 2750mAh

Tweaker review
Er is een tweakers review van een telefoon met vergelijkbare hardware als die van Jiayu G3S. Hierin wordt de Liquid E2 getest waar ook een MT6589 in zit. (Met dank aan Berendhoo voor de tip)

Custom ROM flashen
'How to' om Jiayu G3S te flashen (met dank aan Spekkie88)

Persoonlijk vind ik de stock ROM heel goed. Ik heb enkel via de root toegang de chinese apps verwijderd.

Graag jullie reacties, meningen en ervaringen over deze smartphone.

[ Voor 17% gewijzigd door blowk op 23-08-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-05 13:06
Ik vermoed dat je de specificaties grotendeels hebt overgenomen van de G3, de rom op Needrom waar je naar linkt is namelijk een officiele ROM en is Androidversie 4.2.1, en niet 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
dutchgio schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:30:
Ik vermoed dat je de specificaties grotendeels hebt overgenomen van de G3, de rom op Needrom waar je naar linkt is namelijk een officiele ROM en is Androidversie 4.2.1, en niet 4.0.
De specs zijn die van G3S. Quad core, Android 4.2.1 en Gorilla glas 2 tov G3.

Ik heb de link voorlopig verwijderd. De link naar Needrom is wel degelijk voor Jiayu G3S. Als je kijkt naar de specs in het toestel, staat JY-G3, maar voorlopig bestaan er nog geen custom roms.

[ Voor 11% gewijzigd door blowk op 18-07-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-04 13:10
De titel die is overgenomen van het vorige levertijden topic klopt niet helemaal meer. De link naar needrom heeft zowel roms voor de g3 als de g3s. Alhoewel de g3s totaal andere architectuur heeft. Ik kan tot nu toe ook nog geen goede custom rom vinden voor de g3s.

-Edit-
Misschien leuk om de tweakers review van een telefoon met vergelijkbare hardware te noemen. Hierin wordt de liquid e2 getest waar ook een mt6589 in zit.

[ Voor 36% gewijzigd door Berendhoo op 18-07-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143561

Aha, een G3S draadje!

Tot heden geen nood gehad aan een custom rom... enige minpuntje is dat de auto brightness niet naar behoren werkt. Bij vol zonlicht gaat ie niet naar 100% brightness; manueel gaat wel natuurlijk en is dan ook (goed) leesbaar.

Op Jiayu.es hebben ze een custom rom gebouwd.... wie flashed 'm?: http://translate.google.b...3Dorg.mozilla:nl:official

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 143561 op 18-07-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
Anoniem: 143561 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:50:
Aha, een G3S draadje!

Tot heden geen nood gehad aan een custom rom... enige minpuntje is dat de auto brightness niet naar behoren werkt. Bij vol zonlicht gaat ie niet naar 100% brightness; manueel gaat wel natuurlijk en is dan ook (goed) leesbaar.
Dat ligt aan de licht sensor, die geeft foutieve licht informatie aan de rom. Vergelijk maar eens twee telefoons mbv "gps status" app.

Ik heb ook gehoord dat deze stock rom eigenlijk slechte prestaties haalt uit de hardware die er in zit. Ben dus benieuwd hoe een goede custom rom dat beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:14
iemand ook problemen met bereik?
ik heb een mnormale simkaart erin zitten met een kleine chip (nieuwe soort simkaart)
me bereik valt om de haverklap weg en met een ouderwetse simkaart heb ik wel vol bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
Met mijn oude t-mobile sim kaart werkt het prima. Zit dit nu in de trein te typen en rij door de weilanden maar geen problemen met de verbinding. Mijn oude zte blade had er, voor mijn gevoel, meer moeite mee.
Ik ga zo even kijken of ik een nieuw type simkaart kan proberen. Test ik direct even mijn gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm, blijkbaar is in ROM 20130614-120430 zijn er 9 brightness niveau's aan de lichtsensor gekoppeld.

Van 't weekend mss maar eens flashen.

Domme vraag, maar hoe maakt ik een volledige backup van mijn huidige ROM? (beetje noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
waar kan ik de ROM 20130614-120430 vinden mishien helpt dit ook bij mijn netwerk probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dedoi schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:19:
waar kan ik de ROM 20130614-120430 vinden mishien helpt dit ook bij mijn netwerk probleem
http://www.jiayu.es/desar...PG3QC-20130614-120430.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
dedoi schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:19:
Ik had ook eerst een probleem met één sim kaartje; Heb het er even uitgehaald en opnieuw ingestopt. Daarna werkt het zonder probleem. Kiest niet altijd 3G. In sommige gebieden edge (2g) en andere gebieden hsdpa en hsdpa+. Dit probleem is te verhelpen door ipv automatisch netwerk te kiezen, handmatig te selecteren. Bij het zoeken naar een netwerk kiest hij steeds met het beste bereik.
Ik hoop dat het kan worden opgelost met een simkaartje met een grotere chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
Welke versie draaien jullie? Draai nu zelf 20130523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Stock rom die er nu op zit vindt ik goed. Ik heb enkel de chinese apps eruit gegooid en Novo launcher erop gezet.

De rom die er bij mij opzit is ook de 20130523

[ Voor 18% gewijzigd door blowk op 18-07-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
misschien dommme vraag maar hoe zet je die rom erop? (nog nooit gedaan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
dedoi schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:08:
misschien dommme vraag maar hoe zet je die rom erop? (nog nooit gedaan) :)
Helemaal geen domme vraag. Ik gebruikte daar altijd clockworkmod voor. Maar die is niet aanwezig voor de g3s. Je kan hem zelf compileren voor de g3s architectuur maar aangezien ik dat nog nooit heb gedaan en ik er geen tijd aan wil besteden om het te leren ga ik dus gewoon wachten totdat iemand anders dat heeft gedaan. Als cwm eenmaal werkt dan is het installeren en het backuppen van de huidige rom kinderspel. Misschien als ik heel lang moet wachten dat ik een poging waag maar voor nu is de huidige rom ook wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Iemand deze CWM al geprobeerd? Mijn Duits is niet super, maar voor zover ik het begrijp werkt deze CWM, alleen is het beeld op zijn kop.

http://www.android-hilfe....overy-cwm-r-englisch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37

Zenix

BOE!

Het is makkelijk om Cwm te maken, je hebt alleen originele rom nodig. Of je extract recovery van je telefoon zie hier http://chinaphonearena.co...ild-your-own-CWM-recovery en http://chinaphonearena.co...6577-and-other-MTK-phones

Je hoeft niks te compilen, gaat automatisch. Heb ik ook gedaan voor mijn Cubot gt99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:37
Heeft iemand enig idee waar de source van deze telefoon te krijgen is?
Ik ben namelijk van plan deze telefoon aan te schaffen en wellicht te kijken wat ik er mee kan qua custom rom development.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Inmiddels de G3S van een vriend geflashed via CWM 6.0.2.8 welke ik gedownload had via de Jiayu app van Jiayu.es.

Nieuwe officiële firmware waar hier naar verwezen werd(SPG3QC-20130614-120430.zip) wilde niet installeren. In de Jiayu app stond tevens een rom(20130523-102107) voor de G3QC welke nu naar volle tevredenheid werkt begreep ik. Geen Chinese apps met de Apex interface. Deze rom lijkt dus gebouwd voor de Europese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 15:38

Rub3s

+3 , omdat het kan

Heeft iemand al geprobeerd met Bluetooth en een carkit te bellen? Men pa heeft ook een g3s, en als er 2 sim kaarten in zitten, dan lijkt de hele sim-module te crashen als hij probeert te bellen. Het contact met de simkaarten wordt even helemaal verbroken en de pincodes moeten weer opnieuw ingevuld worden.

-Getest i.c.m. een parrot carkit en een nissan carkit.
-Originele rom (die te treurig voor woorden is, vanwege alle zooi)
-Met de oude g3 werkte het wel (maar die is gesneuveld in de strijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rub3s schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:39:
Heeft iemand al geprobeerd met Bluetooth en een carkit te bellen? Men pa heeft ook een g3s, en als er 2 sim kaarten in zitten, dan lijkt de hele sim-module te crashen als hij probeert te bellen. Het contact met de simkaarten wordt even helemaal verbroken en de pincodes moeten weer opnieuw ingevuld worden.

-Getest i.c.m. een parrot carkit en een nissan carkit.
-Originele rom (die te treurig voor woorden is, vanwege alle zooi)
-Met de oude g3 werkte het wel (maar die is gesneuveld in de strijd).
2 simkaarten in mijn G3S en geen enkel probleem met bluetooth. Gebruikt met Mercedes standaard bluetooth carkit en ook Parrot CK3100.

Originele ROM, chinese apps verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Thx!

We hebben het opgelost, en waarschijnlijk hadden we een app teveel uitgeschakeld. Nadat die betreffende app weer ingeschakeld was, werkte het weer en knalde niet elke keer de simkaarten eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

o0Donder0o schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:38:
Inmiddels de G3S van een vriend geflashed via CWM 6.0.2.8 welke ik gedownload had via de Jiayu app van Jiayu.es.

Nieuwe officiële firmware waar hier naar verwezen werd(SPG3QC-20130614-120430.zip) wilde niet installeren. In de Jiayu app stond tevens een rom(20130523-102107) voor de G3QC welke nu naar volle tevredenheid werkt begreep ik. Geen Chinese apps met de Apex interface. Deze rom lijkt dus gebouwd voor de Europese markt.
Hoe moet je CWM installeren nadat je het hebt gedownload vanaf de app?

[ Voor 227% gewijzigd door Anoniem: 333920 op 25-07-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-03 16:30
Anoniem: 333920 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:34:
[...]

Hoe moet je CWM installeren nadat je het hebt gedownload vanaf de app?
Hier was ik ook net mee aan het worstelen. Ik heb geprobeerd om hem op mijn /sdcard te zetten als update.zip, volgens te rebooten in recovery (hoe doe je dit op dit toestel? ik deed het via een shell en dan su -, reboot recovery) maar dan ziet hij het zipje niet...

Ik lees iets over een SP flash tool. die deze tool zou moeten bevatten. Btw: mijn Update System app geeft ook een update aan. Ben benieuwd welke dit is...

[ Voor 14% gewijzigd door CheckItOut op 25-07-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

CheckItOut schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:52:
[...]

Hier was ik ook net mee aan het worstelen. Ik heb geprobeerd om hem op mijn /sdcard te zetten als update.zip, volgens te rebooten in recovery (hoe doe je dit op dit toestel? ik deed het via een shell en dan su -, reboot recovery) maar dan ziet hij het zipje niet...

Ik lees iets over een SP flash tool. die deze tool zou moeten bevatten. Btw: mijn Update System app geeft ook een update aan. Ben benieuwd welke dit is...
Ben er al achter:
Door de mobile uncle app te installeren, en de zip die je hebt gedownload uit te pakken en in de root te zetten. Vervolgens op update recovery drukken in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 01:32
Vraaje:
Lees op het forum toch wel veel negatieve zaken over de G4, is de G3S hier van gevrijwaard?
Lijkt me anders een erg goed en degelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-03 16:30
Anoniem: 333920 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:15:
[...]

Ben er al achter:
Door de mobile uncle app te installeren, en de zip die je hebt gedownload uit te pakken en in de root te zetten. Vervolgens op update recovery drukken in de app.
Kijk! Dat werkt!

Ik heb net zo de CWM Recovery 6.0.2.8 geïnstalleerd.

Daarnet de ROM "(BETA) Official Rom Jiayu.es 20130720-000001" geprobeerd. De bug die mij irriteerde was hier niet in gefixt (NVRAM error wifi). Wel hadden ze extragratis allemaal custom zooi (boot animation van Jiayu.es e.d.) meegeleverd. Dus heb hierna maar even de restorefunctie van CWM gecheckt, welke goed werktte na 1x een checksum error.

@Fresno: Buiten de NVRAM error geen issues kunnen ontdekken in deze telefoon. Ben hier meer tevreden mee dan mijn oude Galaxy S II welke 2x zo duur was. De G4 kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Laatst online: 22-04 22:30

Lappieboy

voltijd nerd

Ben nu de gelukkige eigenaar van de g3s, Echt een super telefoon. alles werkt op 1 ding na.......
Mijn wifi bereik is 0,0
ongeveer 5m bereik en dan houd het op.
heeft iemand anders hier een fix of oplossing voor?
verder is dit echt een super telefoon. echt mega snel.
en welke smartphone doet er tegenwoordig nou 3 dagen met een volle accu :)

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm, lijkt me een hardware issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37

Zenix

BOE!

CheckItOut schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:37:
[...]

Kijk! Dat werkt!

Ik heb net zo de CWM Recovery 6.0.2.8 geïnstalleerd.

Daarnet de ROM "(BETA) Official Rom Jiayu.es 20130720-000001" geprobeerd. De bug die mij irriteerde was hier niet in gefixt (NVRAM error wifi). Wel hadden ze extragratis allemaal custom zooi (boot animation van Jiayu.es e.d.) meegeleverd. Dus heb hierna maar even de restorefunctie van CWM gecheckt, welke goed werktte na 1x een checksum error.

@Fresno: Buiten de NVRAM error geen issues kunnen ontdekken in deze telefoon. Ben hier meer tevreden mee dan mijn oude Galaxy S II welke 2x zo duur was. De G4 kan ik niets over zeggen.
Zijn meedere Mt6589 telefoons met dat probleem en ook aantal met fix. Ik zou dutchgio zijn iocean x7 rom downloaden daaruit NVRAM map kopieeren in een Jiayu rom plakken en inpakken en flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Anoniem: 143561 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:48:
[...]

mmm, lijkt me een hardware issue?
Lijkt me ook. Ik heb heel goed bereik met wifi.
Enkel gps heb ik nog geen geluk gehad. Ik heb enkel dual-sim en wifi uitgeprobeerd. Beide sims werken goed. De ene gebruik ik voor te bellen en sms'en, de andere sim voor 3g internet. Toch super dual-sim. Vele telefoons van bekendere merken hebben dit niet standaard in hun gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Zijn er mensen die succes hebben met hun gps?
Hoe los je het best gps op zodat je vlugger signaal krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303471

Ik was aan het twijfelen tussen de g3s en de 4 omdat de g3s goedkoper is en echt goed werkt, er is ook niet veel verschil tussen de 2. Vandaag heb ik nog iets anders ontdekt: http://www.jiayu-store.co...s-screen-dual-camera.html
Er zijn ondertussen g3s met 1,5 ghz processor. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Nu zou je dus voor een heel schappelijke prijs de g3s kunnen kopen die eigenlijk even goed is als de g4 advanced...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blowk schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:49:
Zijn er mensen die succes hebben met hun gps?
Hoe los je het best gps op zodat je vlugger signaal krijgt?
Cold fix duurt bij mij ongeveer een minuut, dan heeft ie wel data connectie nodig om A-GPS data te downloaden.

Nadien heb ik binnen de 10 seconden steevast een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:10
Net mijn nieuwe G3S gebruikt, GPS cold fix kan even duren, soms 1 minuut, daarna fix binnen paar seconden. Ook met 140 rijdend. Misschien gewoon geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Rub3s schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:22:
Thx!

We hebben het opgelost, en waarschijnlijk hadden we een app teveel uitgeschakeld. Nadat die betreffende app weer ingeschakeld was, werkte het weer en knalde niet elke keer de simkaarten eruit.
Dit heb ik nu ook. Bij verbinding met mn BT carkit valt geregeld de verbinding met de simkaart weg. Volgens mij alleen rijdend als het toestel van paal wisselt. Maar ik heb nog geen apps verwijderd voor zover ik weet! Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-05 10:18
'k Heb 'em gisteren besteld, we gaan het meemaken. Vooral de accuduur van mijn Faea F1 gaf de doorslag voor de beslissing om de G3s te kopen.

Ben wel benieuwd naar de prestaties van de verschillende antennes in het toestel. Ik lees hier en daar wat over Wifi en GPS....Inmiddels heb ik daar -met uiteenlopende toestellen- wat ervaring mee.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hansdegit schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:32:
'k Heb 'em gisteren besteld, we gaan het meemaken. Vooral de accuduur van mijn Faea F1 gaf de doorslag voor de beslissing om de G3s te kopen.
Haha, jij ook?

Ik heb woensdag een een G3S(T) besteld, inderdaad ook ik wil wel eens kijken hoe lang deze mee gaat, plus het feit dat er Gorilla Glass op zit gaf de doorslag voor dit toestel. Dinsdag is m'n F1 uit m'n handen gegleden, en nu merk ik direct het verschil tussen een toestel met en zonder.. Er zitten nu wat beschadigingen op 't scherm, ziet er een beetje uit als stofjes, niet heel veel en in 99% van de gevallen niet storend want 't er oppervlakkig, maar toch..

Vanwege de goede ervaring bij AntElife besteld, deze keer met gratis verzenden, met DHL was de F1 binnen een week binnen, kijken hoe lang 't nu gaat duren.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51
Ik zit er aan te denken om deze telefoon te kopen maar ik maak mij een beetje zorgen om de GPS. Ik gebruik mijn telefoon erg vaak op de fiets om te navigeren. Zeker in een grote stad is dat toch wel erg makkelijk. Voldoet de GPS voor dit soort gebruik? Of is de GPS te onprecies en/of langzaam om dit fatsoenlijk te gebruik op de fiets(of lopend)?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Mijn g3s had ik via aliexpress besteld op 19 juli, werd verzonden op 23 juli en heb ik ontvangen op 31 juli.

Het ding bevalt goed, maar die stock android trok ik heel slecht. Meteen na binnenkrijgen heb ik via mobileuncle de CWM recovery die op jiayu.es te vinden is geïnstalleerd (toestel was al geroot). Daarna via de CWM recovery de firmware van 31 juli van jiayu.es geïnstalleerd. Daar staat ook nog steeds wat zooi op, maar echt storend is het niet. De android is in ieder geval tamelijk vanilla android.

Batterijtijd is super. Het apparaat is wel aan de zware kant, maar ik ben er dik tevreden mee. Voor mijn werk heb ik een SGS3, maar mijn Jiayu komt qua performance zonder probleem mee.

@pingkiller, GPS fixt bij mij lekker en lijkt op de voet goed betrouwbaar. Ik heb hem op de fiets nog niet getest (het is net te warm om mijn Strave te testen).

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Die coupon is al een tijdje geldig, dus niets nieuws vans Gizchina deze keer...
Daarnaast moet je er rekening mee houden dat dit op een MKT6589 versie (1.2GHz) is en niet op de nieuwere MKT6589T 1.5GHz modellen. Je komt zelfs bij een apart SKU uit MP0353BS; die standaard hoger geprijsd is, link en op de 'goedkope' werkt de coupon natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Na een factory reset was ik alle apps en instellingen kwijt.
Enn worden de simkaarten niet gezien. Alsof ze er niet in zitten. En de GPS zag geen satellieten.
Daar waar er voor de factory reset nog gewoon 10-12 satellieten waren en een goede fix, zag ik max 2-3 sats.
Ik heb de 20130523 rom er op met de apps Faster GPS en GPS status de NTP server goed gezet en de EPO en A-GPS gedownload en GPS doet het weer.

Nu nog de sims weer aan de praat krijgen.

Wie heeft een oplossing?

[ Voor 100% gewijzigd door marcelmg2 op 07-08-2013 23:13 . Reden: GPS doet het weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-04 14:37
Ik heb 26 juli een Jiayu G3s bestelt op to2c.com. Hij was er al op 6 augustus. Met 2 weken al in huis. Die site is dus aan te raden. Geen inklaringskosten hoeven te betalen. Ze hadden hem netjes verpakt als een cadeau met een waarde van 20 dollar en de douane is er in getrapt.

Ik kreeg vandaag okok nog een mailtje binnen dat de JIAYU G3S(T) in de aanbieding is daar voor maar 185 dollar. (als ik dat had geweten had ik 2 weken gewacht.)

Nu zit ik te twijfelen of ik hem zelf moet gaan aanpassen. Ik heb namelijk nog nooit een telefoon geroot of geflashed. Ik heb echter wel problemen. Ik heb simyo van KPN en met mijn vorige telefoon, HTC Desire brown, nooit problemen gehad met netwerkdekking. Met de JIAYU G3S, heb ik heel vaak geen dekking of maar één streepje. Ook met een Wifi verbinden vindt hij lastig. Vaak moet ik dan de router op een andere beveiligingsmethode zetten. Mijn telefoon spreekt namelijk van een authenticatie probleem. Met de thuisrouter is dit geen probleem, op andere plekken wel.

wat ik niet echt uit kon maken is welke rom mensen het fijnst vinden en welke er voor zorgt dat het wifi en de netwerkdekking het best zijn. Mijn versie is: 20130523-102107

Graag hoor ik van jullie. Ik zal al mijn bevindingen melden en terugkoppelen naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

marcelmg2 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:13:
[...]

Dit heb ik nu ook. Bij verbinding met mn BT carkit valt geregeld de verbinding met de simkaart weg. Volgens mij alleen rijdend als het toestel van paal wisselt. Maar ik heb nog geen apps verwijderd voor zover ik weet! Iemand nog een tip?
Helaas, bij men pa werkte de 'fix' ook niet meer. Hij heeft nu elke keer ook weer dat bij de carkit, als de telefoon 2x over gaat, de simkaarten eruit flikkeren. Gebeurd alleen als er 2 simkaarten in zitten en als je zelf belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Civer schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:10:
Ik heb 26 juli een Jiayu G3s bestelt op to2c.com. Hij was er al op 6 augustus. Met 2 weken al in huis. Die site is dus aan te raden. Geen inklaringskosten hoeven te betalen. Ze hadden hem netjes verpakt als een cadeau met een waarde van 20 dollar en de douane is er in getrapt.

Ik kreeg vandaag okok nog een mailtje binnen dat de JIAYU G3S(T) in de aanbieding is daar voor maar 185 dollar. (als ik dat had geweten had ik 2 weken gewacht.)

Nu zit ik te twijfelen of ik hem zelf moet gaan aanpassen. Ik heb namelijk nog nooit een telefoon geroot of geflashed. Ik heb echter wel problemen. Ik heb simyo van KPN en met mijn vorige telefoon, HTC Desire brown, nooit problemen gehad met netwerkdekking. Met de JIAYU G3S, heb ik heel vaak geen dekking of maar één streepje. Ook met een Wifi verbinden vindt hij lastig. Vaak moet ik dan de router op een andere beveiligingsmethode zetten. Mijn telefoon spreekt namelijk van een authenticatie probleem. Met de thuisrouter is dit geen probleem, op andere plekken wel.

wat ik niet echt uit kon maken is welke rom mensen het fijnst vinden en welke er voor zorgt dat het wifi en de netwerkdekking het best zijn. Mijn versie is: 20130523-102107

Graag hoor ik van jullie. Ik zal al mijn bevindingen melden en terugkoppelen naar dit topic.
Zelf heb ik de laatste nieuwe rom van Jiayu draaien (14-06-2013) icm Gravity Box en Lux Lite (stock auto brightness is me te donker).

Persoonlijk heb ik geen signaal problemen met mijn T-mobile sim... Bereik is prima, ook wifi geeft hier geen problemen tot nu toe... (zowel WPA2 als WEP) Alleen gps is een beetje flacky... M.b.v. A-gps en EPO heb je heel snel een fix, maar om die fix vast te houden heeft mijn telefoon nog wel eens moeite...

Mocht je willen weten hoe ik mijn G3S heb voorzien van de nieuwe rom moet je maar even een DM sturen.
Ik zit nu op m'n werk en ik weet even niet meer zeker welke files ik precies heb gebruikt :P

Edit:
ik heb een draft in elkaar gestoken voor het flashen/rooten van de G3S

[ Voor 3% gewijzigd door Spekkie88 op 13-08-2013 11:04 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Om mijn probleem met de niet meer te detecteren simkaarten op te lossen heb ik een volledige 100% backup van een 'lege' G3S nodig. Wie was zo slim een kopie te maken en wil die met mij delen? Dan kan ik testen of het een softwarematig f hardwarematige issue is. Een verse rom installeren helpt niet, ik moet een echte backup hebben. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
marcelmg2 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:50:
Om mijn probleem met de niet meer te detecteren simkaarten op te lossen heb ik een volledige 100% backup van een 'lege' G3S nodig. Wie was zo slim een kopie te maken en wil die met mij delen? Dan kan ik testen of het een softwarematig f hardwarematige issue is. Een verse rom installeren helpt niet, ik moet een echte backup hebben. Iemand?
Met de Flash tool kan je een complete format doen en weer opnieuw beginnen... Voor zover ik weet krijg je het niet schoner dan dat...
Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat dan je IMEI nummers gereset worden... Dus die wel even van te voren oplsaan/schrijven zodat je die kan terugzetten na afloop... of een backup maken van je NVRAM (daar staan als het goed is je IMEI nummers opgeslagen), maar ik weet niet wat daar nog meer in staat wat mogelijk je initiële probleem kan hebben veroorzaakt...

[ Voor 11% gewijzigd door Spekkie88 op 12-08-2013 12:45 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
OK, het is gelukt.....Ik had op alle mogelijke manieren (behalve SPFlash) allerlei roms geflashed, niets werkte.
Op jiayu.es stond een tutorial voor SPFlash. Met de juiste rom en de juiste scatterfile. En nu werkt het weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Even voor mijn begrip: hier gaan toch gewoon "standaard" SIM kaartjes in? Geen micro-sim oid?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zenix schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:42:
[...]

Zijn meedere Mt6589 telefoons met dat probleem en ook aantal met fix. Ik zou dutchgio zijn iocean x7 rom downloaden daaruit NVRAM map kopieeren in een Jiayu rom plakken en inpakken en flashen.
Ik lees het nu pas, maar je kunt beter eerst even kijken met WiFi Analyzer of er een accespoint genaamd "NVRAM" is. Anders is het echt een hardwarematig en geen softwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
hansdegit schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:24:
Even voor mijn begrip: hier gaan toch gewoon "standaard" SIM kaartjes in? Geen micro-sim oid?
Klopt, 2 'gewone' simkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
thx. Hoop dat -ie snel komt, ik begin vreselijk te balen van de spontane reboots van mijn Faea F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
ik heb er een nieuwe rom opgezet maar nog steeds super slecht bereik op mijn gsm

dit wordt een gevalletje opsturen naar china...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Al eens gekeken of de antennes goed contact maken? Even kijken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Omdat mijn HTC One is verloren en mijn abonnement nog ruim een jaar doorloopt... Wil ik ook graag een 3GS gaan halen. Is er iemand hier die ervaring heeft met banggood.com ? En ja, dat klinkt inderdaad als een foute porno site...

Via banggood.com wordt ie namelijk aangeboden voor 137,11 euro. :)

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
als ik de telefoon openhaal ben ik mijn garantie kwijt denkt ik....
hansdegit schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:05:
Al eens gekeken of de antennes goed contact maken? Even kijken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
De antennes in deze telefoon zijn soms slecht. Dat kan inderdaad met contact te maken hebben. Een fix voor de GPS is mogelijk het verbeteren van de antenne. Op dit Franse forum heeft men een echte tweakers oplossing. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd.

ps. De google translate van hetzelfde forum hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Hm, als ik met de G3s via de BT carkit bel klink ik volgens anderen robot-achtig/schor. Iemand dezelfde klachten? En natuurlijk een oplossing? Nog steeds heb ik dat na een gesprek via de carkit, beide sims de connectie verliezen, opnieuw het netwerk zoeken en dan heb ik weer signaal. Duurt maar 5 seconden, maar is lastig. Ook moet ik soms bij het bellen met de carkit een nummer opnieuw kiezen omdat het de 1e keer niet lukt verbinding te maken. Wie heeft dezelfde/soortgelijke symptomen en een oplossing?

• tokke77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
Hallo,

Ben sinds gisteren in het bezit van een Jiayu G3S. Kan iemand in enkele simpele stappen vertellen hoe ik een custom rom installeer? Aan de spaanse fora raak ik niet echt wijs uit en blijkbaar zijn er ook verschillende werkwijzes?!

Alvast bedankt

• dedoi
Benchmarks: Jiayu G3S Flash How-to

aub werkte perfect voor mij
tokke77 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:07:
Hallo,

Ben sinds gisteren in het bezit van een Jiayu G3S. Kan iemand in enkele simpele stappen vertellen hoe ik een custom rom installeer? Aan de spaanse fora raak ik niet echt wijs uit en blijkbaar zijn er ook verschillende werkwijzes?!

Alvast bedankt

• hansdegit
De foon ligt thuis op mij te wachten. Wat is een goede reden om meteen de Flash instructie van Spekkie88 te volgen?

Of eigenlijk: wat mankeert er aan de stock ROM?

edit:

Wow. Ik ben echt onder de indruk van het toestel!
Wifi bereik: heel goed
GSM bereik: heel goed (ook binnen)
GPS: uitmuntend! Zelfs binnen heb ik in 18 seconden een fix.

Ik zit nu al uren te klooien met het apparaat en de accu is nog 1/3 vol (werd met 58% afgeleverd).

Best of all: geen invoerrechten hoeven te betalen. Jammer dat er geen Europese adapter bijzit, maar dat is niet heel erg.

Snel de F1 op marktplaats zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door hansdegit op 15-08-2013 20:52 ]

• tokke77
hansdegit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:58:
De foon ligt thuis op mij te wachten. Wat is een goede reden om meteen de Flash instructie van Spekkie88 te volgen?

Of eigenlijk: wat mankeert er aan de stock ROM?

edit:

Wow. Ik ben echt onder de indruk van het toestel!
Wifi bereik: heel goed
GSM bereik: heel goed (ook binnen)
GPS: uitmuntend! Zelfs binnen heb ik in 18 seconden een fix.

Ik zit nu al uren te klooien met het apparaat en de accu is nog 1/3 vol (werd met 58% afgeleverd).

Best of all: geen invoerrechten hoeven te betalen. Jammer dat er geen Europese adapter bijzit, maar dat is niet heel erg.

Snel de F1 op marktplaats zetten.
Ben er ook zeer tevreden van maar heb wel een bug gevonden. Als ik een foto neem zie ik deze in de rechteronderhoek staan maar als ik er op doorklik of via de galerij ga zie ik mijn fotos niet staan. Ik moet echt via file-explorer gaan om mijn nieuw gemaakte fotos te kunnen bekijken.

Hebben jullie dit ook?

Ondertussen nieuwe versie geflashed zoals in de handleiding die "dedoi" vermelde en nu ben ik nog meer tevreden. Alles ziet er nu stock android uit en ik ben van die vervelende Chinese themes vanaf.
Alleen is mijn root acces verdwenen. Ik had nochthans aangeduid om root toegang te herstellen. Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?

[ Voor 15% gewijzigd door tokke77 op 16-08-2013 09:59 ]

• dizzytal
  • Niet online
Mijn G3S is ook vandaag binnen gekomen en ik moet zeggen dat ik toch wel een klein beetje teleurgesteld ben. Eerst indruk was: Wow wat lomp, dat i.t.t de eerste indruk van de F1, mooi en net afgewerkt toestel (ok, misschien wat geluk daarmee maar toch) Ondanks dat de G3S op papier maar overal iets groter en dikker is lijkt het toch door het ontwerp een heel groot ding. Zelfs nog wel groter dan mijn oude HOX.

Scherm is duidelijk en verschikkelijk fel, direct bijna op z'n laagst gezet. Voordeel is dat het toestel direct geroot is en de knopjes zitten op een voor mij betere plek dan op de F1. Wat meer voor geïnstalleerde apps, maar daar is natuurlijk wel wat aan te doen. Toestel reageert snel en responsive.

Gaat hier om een heel erg eerste indruk, ik heb het toestel goed uit de doos, accu d'r in en wat rond gekeken that's it. Zo even een extra SIM kaart op snuffelen en dan eens wat gaan testen met 't ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533371

Waar kan ik het beste deze telefoon aanschaffen?? via dhgate.com. Dat is een chinese ebay en waar moet ik dan op letten...of kan ik hem het beste aanschaffen van een site waar de mensen de jiayu doorverkopen? als er iemand tips heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-04 14:03
Ik heb hier nu een week of 6 een G3S in gebruik, en hij bevalt prima.
Alleen heb ik nu sinds gister ineens geen mobiele data meer...
Bellen gaat prima, wifi ook geen probleem, maar geen mobiele data.
Simkaart net even in mijn oude HTC Desire en dan is het geen probleem, dus de simkaart is goed lijkt mij.
Iemand enig idee?

Edit: Opgelost, op een of andere manier was het vinkje bij verificatietype:PAP verdwenen...
Ik heb het zelf niet gedaan, dat is zeker, maar hoe dan wel? Geen idee...

[ Voor 20% gewijzigd door Stoofie op 17-08-2013 13:31 ]

@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
tokke77 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:50:
[...]

Alleen is mijn root acces verdwenen. Ik had nochthans aangeduid om root toegang te herstellen. Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?
Framaroot 1.6.0 werkte bij mij.

Iets anders: ik heb gemerkt dat vol+ en vol- het toestel ook uit de sluimerstand haalt.

[ Voor 13% gewijzigd door hansdegit op 27-08-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokke77
hansdegit schreef zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:06:
[...]

Framaroot 1.6.0.2a werkte bij mij.

Iets anders: ik heb gemerkt dat vol+ en vol- het toestel ook uit de sluimerstand haalof nt.
Root probleem is ondertussen opgelost door super su te installeren.

Vol+ en vol- om toestel uit sluimerstand te halen is eigen aan Jiayu toestellen. (g3s en g4). Als je dit wil uitschakelen zal je gravitybox (xposed module) moeten installeren. Daar zit een optie in speciaal voor de Jiayu toestelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 534353

Weet iemand een betrouwbare site waar ik de jiayu g3s het beste kan aanschaffen? bijv dhgate.com of beter antelife.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
The new and improved How-to is nu online!
Mocht je vragen/opmerkingen hebben over de How-to, stel ze dan aub daar aangezien ik dan een berichtje krijg ;) Op die manier kan ik sneller reageren dan hier. Tevens staat dan ook alles centraal ;)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

17/8 officiele rom uit via Jiayu.es...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlizz_kevin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08-2020
Weet iemand waar ik deze telefoon het beste kan kopen. Voor een mooie prijs.. onder de 200 dus.. liefst niet importeren uit China, want dhgate.com ..dat is een chinese ebay is die site betrouwbaar? iemand ervaringen mee, of toch beter kopen van een doorverkoper? en is het dan ook de quad- core 1,5 ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlizz_kevin
Waar kan ik deze telefoon het beste aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokke77
kevinbozko schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:15:
Waar kan ik deze telefoon het beste aanschaffen?
Bij vraag en aanbod op deze site zijn er enkele die er aanbieden voor een degelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ik heb 'em bij FocalPrice.com vandaan. 'k Had mazzel, geen invoerrechten hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Winkels en dergelijke horen hier niet thuis. Dit graag, zoals gewoonlijk, in een topic in Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokke77
Ik heb nog een probleem ontdekt bij mijn G3S. Telkens ik een sms ontvang krijg ik de melding "berichten gestopt". Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tokke77 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:23:
Ik heb nog een probleem ontdekt bij mijn G3S. Telkens ik een sms ontvang krijg ik de melding "berichten gestopt". Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Een andere sms app gebruiken.
Overigens is deze melding er ook op de iocean x7, dus het is een mt6589-breed probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokke77
Ik heb een vertaalfout gevonden in de sms app. Hierbij de screenshots in het engels en het nederlands:
http://users.telenet.be/pcdummies/english.jpg
http://users.telenet.be/pcdummies/dutch.jpg
Als een sms pas verstuurd of ontvangen is komt er niet onmiddellijk een tijdsaanduiding maar komt er "nu" of "now" op. Bij de Jiayu echter komt er in het nederlands "onbekende artiest". Ik vraag me af of dat niet de reden is dat de sms app crashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464109

Sinds enkele dagen in het bezit van een Jiayu G3S met 6589T processor, en ik moet zeggen het toestel bevalt prima! Een enorme verbetering qua snelheid en laadtijden vergeleken met mijn eerdere 6577-toestel.

Het enige probleem waar ik mee zit is dat de telefoon tijdens het gebruiken van de browser (zowel Chrome als de stock Browser) vastloopt, nergens meer op reageert en vervolgens reboot. Dit komt enkel voor als ik gebruik maak van een browser, bij andere apps heb ik dit probleem niet. Gebruik van Wifi of 3G om webpagina's te laden maakt niet uit, het probleem blijft zich 2 of 3 keer per dag voordoen.

Gebruik op dit moment de 20130811 rom van Jiayu.es, maar het probleem deed zich ook voor met de standaard rom. Iemand met hetzelfde probleem of iemand die denkt te weten waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlizz_kevin
Heb de jiayu g3s Binnenkort binnen? is het ook in nederlandse taal in te stellen? weet domme vraag maar wil het even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:43
@kevinbozko

Ja, de NL taal wordt gewoon ondersteund.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlizz_kevin
antimos schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:55:
@kevinbozko

Ja, de NL taal wordt gewoon ondersteund.
Mooi

Anoniem: 476592

Ik heb de G3S mtk6589T en bevalt mij prima alles werkt goed.

Mijn vraag is waarom zetten jullie er een CWM recovery over kan iemand uitleggen wat dat is,ie dat een nieuwe besturing of is het niet zichtbaar.wat gebeurt er met mijn gsm als ik dar zou doen en wat schiet ik er mee op,ik vraag dit omdat ik een leek ben op dat gebied,maat alles moet je een keer leren.
Gr Rob

• Spekkie88
tokke77 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:23:
Dat was me nog niet eens opgevallen...
Ik heb uit eindelijk deze versie geflashed. En werkt prima.

Hou er wel rekening mee dat je ook de oude mms.odex hernoemd/verwijdert uit system/app.

[ Voor 9% gewijzigd door Spekkie88 op 22-08-2013 13:23 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• hansdegit
hmmm. Snap er weinig van.

mms.apk uit /system/app hernoemd naar mms.apk.bak
gedownloade mms.bak in /system/app gezet
permissies op rw-r--r-- gezet, ownership naar root:root
mms.odex hernoemd naar mms.odex.bak

reboot.

Resultaat: geen berichten app.....

:?

• Spekkie88
je kan beter de "Mms V4.0 by rodrigoswz.zip" pakken en deze flashen via recovery, althans dat werkte gewoon in mijn geval...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• hansdegit
Ik heb via root explorer de neergezette app "geinstalleerd". Gaat nu goed.

Alleen: ik kan niet meer kiezen vanaf welke sim ik de sms wil versturen. Dat vond ik van die andere sms app wel handig.

• Spekkie88
ow daar heb ik niet op gelet... heb namelijk maar 1 sim...
Ik ben nog aan het zoeken naar andere mms.apk's van andere devices met dezelfde soc om te kijken of die wel naar behoren werken... Ik zal mijn resultaten wel posten hier zodra ik meer weet ;)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• blowk
Ik heb net hetzelfde probleem. Ik krijg ook het bericht 'berichten is gestopt'. Het blijkt een probleem te zijn met mms.apk. Toestellen zoals Samsung Galaxy S II... Ik hoop dat er iemand een oplossing hiervoor kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Ik heb een tijdje terug een hardware mod geprobeerd voor de gps antenne.
Na het uit elkaar halen van de telefoon blijkt de mod er voor gezorgd te hebben dat beide contactpunten met elkaar verbonden worden. (bij de G3 was dit niet mogelijk.)
Volgens verschillende fora is 1 contact voor signaal en de ander voor ground.

Nu is mijn vraag, kan het op termijn schadelijk zijn voor de gps chip als deze verbonden zijn met elkaar?
Mijn gps is er namelijk nu helemaal mee opgehouden... Als in ik krijg met geen mogelijkheid meer een fix.

Onderstaand plaatje is vande G2S, maar het princiepe is hetzelfde in de G3(S)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ligevt.png

[ Voor 4% gewijzigd door Spekkie88 op 23-08-2013 11:41 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 19:27
heb nu 2 dagen de G3S, bevalt super, stock rom (20130523-102107), kan de standaard android launcher niet vinden daarom nova launcher erop. alleen mis ik van diverse apps een hoop widgets, zoals bijvoorbeeld van calengoo en powertoggles

verder krijg ik NILS ook niet aan de praat op de 1 of andere manier. (Google Play: NiLS Notifications Lock Screen)

kan ik dit deblokkeren ergens ?

verder top toestel. ontvangt 2g/3g goed, gps fix binnen 1 minuut. net gps fixer erop gezet om te kijken of het nog sneller kan.

[ Voor 5% gewijzigd door keetoo op 23-08-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Spekkie88 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:40:
Ik heb een tijdje terug een hardware mod geprobeerd voor de gps antenne.
Na het uit elkaar halen van de telefoon blijkt de mod er voor gezorgd te hebben dat beide contactpunten met elkaar verbonden worden. (bij de G3 was dit niet mogelijk.)
Volgens verschillende fora is 1 contact voor signaal en de ander voor ground.

Nu is mijn vraag, kan het op termijn schadelijk zijn voor de gps chip als deze verbonden zijn met elkaar?
Mijn gps is er namelijk nu helemaal mee opgehouden... Als in ik krijg met geen mogelijkheid meer een fix.

Onderstaand plaatje is vande G2S, maar het princiepe is hetzelfde in de G3(S)

[afbeelding]
In de originele opzet, dus zonder mod, zijn de punten dmv de antennesticker aan elkaar verbonden.
Je kunt met de multimeter goed zien welke de GND is en welke voor het signaal: alle GND contacten zijn met elkaar verbonden. Dus, pak zo'n ander setje contacten en ga meten.

Verder: mijn ervaring met GPS mods is dat ik een beter signaal kreeg wanneer ik de GND niet had verbonden. (steekproef N=2).

Klein beetje zilverlijm op het signaalcontactpuntje, dagje wachten en kijken of -ie beter signaal geeft.

In het iOcean topic staat ook een verwijzing naar allerlei GPS mods.
edit: http://www.htcmania.com/showthread.php?t=612133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
hansdegit schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:34:
[...]

In de originele opzet, dus zonder mod, zijn de punten dmv de antennesticker aan elkaar verbonden.
Je kunt met de multimeter goed zien welke de GND is en welke voor het signaal: alle GND contacten zijn met elkaar verbonden. Dus, pak zo'n ander setje contacten en ga meten.

Verder: mijn ervaring met GPS mods is dat ik een beter signaal kreeg wanneer ik de GND niet had verbonden. (steekproef N=2).

Klein beetje zilverlijm op het signaalcontactpuntje, dagje wachten en kijken of -ie beter signaal geeft.

In het iOcean topic staat ook een verwijzing naar allerlei GPS mods.
edit: http://www.htcmania.com/showthread.php?t=612133
Bedankt voor de tips!
Mijn vraag was alleen eigenlijk meer, kan de gps chip fysiek beschadigen van het direct contact tussen de signal en ground?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ik snapte je vraag; helaas is mijn "uitleg" niet bevredigend....

Af fabriek worden die foons geleverd met contact tussen beide aansluitingen. Veel directer dan door een koperplaatje kan het IMO niet....

edit: maar -met mijn beperkte kennis van antennes etc- hoe zou het signaal verbeteren wanneer je de contacten op een andere manier overbrugt dan via de antenne? Nogmaals: die antenne is ook maar een plaatje koper met weinig weerstand.

[ Voor 36% gewijzigd door hansdegit op 24-12-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
hansdegit schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:49:
Ik snapte je vraag; helaas is mijn "uitleg" niet bevredigend....

Af fabriek worden die foons geleverd met contact tussen beide aansluitingen. Veel directer dan door een koperplaatje kan het IMO niet....

edit: maar -met mijn beperkte kennis van antennes etc- hoe zou het signaal verbeteren wanneer je de contacten op een andere manier overbrugd dan via de antenne? Nogmaals: die antenne is ook maar een plaatje koper met weinig weerstand.
Nee dat leek mij ook alleen krijg ik op het moment helemaal geen signaal meer, vandaar mijn vraag...
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik in een blok beton in de binnenstad woon waar zelfs buiten mijn optimus 2X ook al moeite had met een gps fix te krijgen...

Ik zal wel verder gaan prutsen dan in de hoop dat het beter wordt ;)
Nogmaals dank voor de info iig _/-\o_

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Binnen is het een stuk lastiger om een fix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Sterker nog zelfs buiten of op het balkon krijg ik van geen enkele satelliet een signaal binnen... :'(

[ Voor 43% gewijzigd door Spekkie88 op 23-08-2013 15:08 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Waar zit die antenne eigenlijk? Kan je een plaatje posten?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste