[JiaYu G3S] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:02
StormRider schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:44:
[...]

- Soms bugged de capatitive toetsen onder het scherm en doet hij alsof ik ze in blijf drukken. Dit gaat soms door voor een paar minuten. Dit kwam twee keer voor.

Dit heb ik ook! Heel vervelend. De telefoon vliegt dan alle menu's door..... Is dit een productiefout??? Lijkt er wel op. Ik gebruik wel een screen protector... Die veroorzaken dat soms. Jij ook?
Ik gebruik geen screen protector, heb de fout ook niet meer meegemaakt de laatste twee weken. Denk eerlijk gezegd dat het geen productiefout is, ik maakte ditzelfde mee op mijn samsung gio.

Wat ik nu nog wel meemaak is de random reboots nog steeds. Weet iemand hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik heb gisteren mijn G3S op straat laten vallen en sindsdien doen wifi en bluetooth het niet meer. Bluetooth ziet niets en wordt niet gezien, Wifi ziet wel een AP maar stuit op een "authenticatie probleem" Ook bij een AP zonder security, ahem. Ik heb al een reset gedaan via het recovery menu, maar no joy.

Ziet eruit als gevalletje stuk. Iemand goede raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:37
Niet meer laten vallen...
Of juist wel.. :(

Je zou kunnen proberen m open te maken het hardwarematig op te lossen, maar dat is vrij lastig lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:06
Voor hoeveel verkoop je hem eventueel ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 18:11
argon007 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:50:
Weet jij iemand die hem kan maken dan?
Ik ben ook opzoek naar iemand die mijn defecte flitser kan maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ik zou hem niet maken, maar bij mijn vader werkt de backcamera niet meer, en de volume buttons. Zou dit dan kunnen gebruiken uit uw smartphone :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Laatst online: 25-04 20:52
Vrijdag is mijn G3T aangekomen. Ik heb dit weekend geprobeerd het toetsel te flashen met de tutorial van spekkie, maar ik stuit bij het installeren vd drivers op zowel een vista 32 laptop en Win7 x64 (met unsigneddrivercheck = 0) PC op hetvolgende probleem:
Wanneer ik de batterij in de telefoon steek, geeft windows de melding dat er geen drivers te vinden zijn. Ik zie nergens een mogelijkheid om zelf de driver te selecteren.
Bij apparaatbeheer staat de telefoon er niet bij. Wanneer ik de batterij er terug uithaal en insteek:
*het geluidje dat er een nieuw apparaat is gevonden*
en apparaatbeheer ververst.
Ik klik snel op het apparaat en installeer de driver en doe een reboot.
Ik reconnect de gsm op de juiste manier.
en apparaatbeheer ververst
*het geluidje dat een apparaat ontkoppeld is*

en de telefoon is nergens te bespeuren... Het scherm laat gewoon zien dat het aan het opladen is.

Wanneer ik opnieuw reconnect maar dan met de (VOLUME+)-knop ingeduwd (=recovery mode) dan detecteert windows het apparaat, dan gebeurt eerst hetzelfde als hierboven beschreven, maar wanneer het scherm van van de recovery verschijnt komt de gsm bij 'overige apparaten' te staan als 'JY-G3', met de melding dat er geen drivers voor te vinden zijn bij windows update of de map van de download.

Flashen is niet mogelijk, er lijkt niets te gebeuren. Geprobeerd met en zonder TF-kaartje.
Op google heb ik nog geen oplossing gevonden :(

please help!

[ Voor 5% gewijzigd door Wdude124 op 20-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:09
Wdude124 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:20:
Vrijdag is mijn G3T aangekomen. Ik heb dit weekend geprobeerd het toetsel te flashen met de tutorial van spekkie, maar ik stuit bij het installeren vd drivers op zowel een vista 32 laptop en Win7 x64 (met unsigneddrivercheck = 0) PC op hetvolgende probleem:
Wanneer ik de batterij in de telefoon steek, geeft windows de melding dat er geen drivers te vinden zijn. Ik zie nergens een mogelijkheid om zelf de driver te selecteren.
Bij apparaatbeheer staat de telefoon er niet bij. Wanneer ik de batterij er terug uithaal en insteek:
Ik klik snel op het apparaat en installeer de driver en doe een reboot.
Ik reconnect de gsm op de juiste manier.

en de telefoon is nergens te bespeuren... Het scherm laat gewoon zien dat het aan het opladen is.

Wanneer ik opnieuw reconnect maar dan met de (VOLUME+)-knop ingeduwd (=recovery mode) dan detecteert windows het apparaat, dan gebeurt eerst hetzelfde als hierboven beschreven, maar wanneer het scherm van van de recovery verschijnt komt de gsm bij 'overige apparaten' te staan als 'JY-G3', met de melding dat er geen drivers voor te vinden zijn bij windows update of de map van de download.

Flashen is niet mogelijk, er lijkt niets te gebeuren. Geprobeerd met en zonder TF-kaartje.
Op google heb ik nog geen oplossing gevonden :(

please help!
Ik heb het net ook even weer geprobeerd, en krijg dezelfde melding als jij:

Echter als ik de flashtool opstart, het juiste scatterfile selecteer en op download/firmware-upgrade klik, dan pas de telefoon de batterij weer in de aangesloten telefoon stop gaat het wel goed...

Misschien iets wat ik nog aan zou kunnen passen in mijn How-to...
Ik hoop van het weekend wat grondiger te kunnen testen in de hoop het duidelijk op papier te kunnen zetten ;)

Laat nog even weten of het flashen lukt of niet.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Laatst online: 04-05 21:21
argon007 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:24:
Ik zou hem niet maken, maar bij mijn vader werkt de backcamera niet meer, en de volume buttons. Zou dit dan kunnen gebruiken uit uw smartphone :-)
Hier eentje met een defect scherm. Kunnen we elkaar helpen?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ik vrees van niet :-) Ik heb nodig:
- Camera
- Volume buttons

Ik kan dus geen scherm geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Past een scherm van een ordinaire G3 ook op een G3s? Tjsa, anders moet ik toch maar mijn foon als donor aanbieden.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
argon007 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:50:
Nee. Denk dat ik hem houd als speeltje voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
Ook de g3t hier in huis, gps ook bagger, even kijken of daar iets aan te veranderen is. Ik heb smart launcher erover heen staan, werkt wel fijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535965

René90 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:57:
Ook de g3t hier in huis, gps ook bagger, even kijken of daar iets aan te veranderen is. Ik heb smart launcher erover heen staan, werkt wel fijn vind ik.
smart launcher is lekker strak en easy in use.... thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik zoek nog een call recorder die automatisch werkt op de g3t iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klaasf schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:50:
Ik zoek nog een call recorder die automatisch werkt op de g3t iemand een idee?
wat is mis met de standaard ingebouwde ?
handmatig opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Inmiddels 3 dagen en 6 uur op een accu met nog 38% te gaan. Continue wifi aan, licht gebruik verder voor whatsapp / mail / nu.nl / facebook.

Van het weekend ga ik proberen de GPS wat te verbeteren, ik heb nu kopertape liggen. Iemand tips hiervoor? Heb wel al wat voorbeelden gezien maar meer info kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasf
Anoniem: 535965 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:27:
[...]

wat is mis met de standaard ingebouwde ?
handmatig opstarten ?
Hoe heet die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ik bestelde enkele dagen geleden nog een Jiayu G3s Turbo via Mixeshop.com en kreeg het volgende:

Hello Dear Customer,

Because of the DHL new Rules , For europe countries customs value not accept below 28USD,Otherwise it must capture the screen to them about the order information. So after 28USD if we write for you ,you have to pay the tax .sometimes if the customs not believe the price ,maybe the customs will add more commission for them . at this time for the Dhl also will be delay 3-5days ,because of the warehouse got more goods in jam.

By post way, Right now Hk post ,sg post both in the traffic jam. so all goods time will be delay about 1-2weeks .

There we suggestion for the europe customers , For personal use if you don;t want to pay the extra tax ,and avoid the customs problem ,you can choose the
EUEXP way. delivery time now :7-14days. in this time no tax too , the goods will ship it from europe to europe.

If you have any question , just feel free contact with us online directly chatting.
Thanks and best regadrs
Tina

Jammer, ik had altijd goede ervaringen met Mixeshop. Binne de 6 werkdagen kreeg je het toestel en de prijs zat zeer goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet niet hoe de app heet, ik weet enkel dat als je met iemand belt en hij beantwoordt dat je via het menu op de linker menu toets de optie hebt om het gesprek op te nemen.... misschien is dit wel wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasf
Oke dank je wel gaat het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Vorige week donderdag mijn Jiayu G3T besteld bij Mixeshop. Vandaag ontvangen via DHL. Super snel dus! Helaas wel 25 euro TAX. Al met al 180 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:00
Mijn Nexus 4 ligt in duizend stukken en heb maar beslist dat de volgende niet per se zoveel meer moet kosten.
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=tuesday Deze deal lijkt me bijzonder interessant. Klopt het dat deze de 3000 mAh batterij heeft? Aangezien er niets van op de site staat. Zijn er 2 versies van gemaakt of zo?

Excuses als er al iets over gezegd is. Ik probeer vanavond nog de hele thread hier door te nemen. :)

Edit: http://www.pandawill.com/...-screen-black-p78429.html hier is er sprake van 3000 mAh... bovenaan staat dan wel iets over accessoires van 2750 maar ik ga er even van uit dat het dus alleszins geen batterij van <2000 mAh is

Net topic doorgenomen.

[ Voor 40% gewijzigd door Th1x4nG op 29-10-2013 00:16 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Daarnet telefoon gehad van DHL. Ik dien 38.57 € douanekosten te betalen (België). Vind ik nogal duur :-)
Volgende keer toch de EUEXP verzending proberen bij Mixeshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 08:38

Melvinvm

FD: All in power CEO

Hallo allemaal. Ik ben eigenlijk ook wel geinterreseerd en de G3T. Welke snelheden kan je halen op 3g? Kan iemand misschien een speedtestje doen? :)

Doet energienerd dingen zoals energiehandelsplatformen bouwen en zijn vrouw gek maken met domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Melvinvm schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:10:
Hallo allemaal. Ik ben eigenlijk ook wel geinterreseerd en de G3T. Welke snelheden kan je halen op 3g? Kan iemand misschien een speedtestje doen? :)
De snelheid lijkt me weinig afhankelijk van je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 08:38

Melvinvm

FD: All in power CEO

Momus schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:11:
[...]
De snelheid lijkt me weinig afhankelijk van je telefoon...
Natuurlijk wel. Gebruikte modem en het ondersteunen van gebruikte banden maakt alles uit. Zo hebben sommige Chinese telefoons ondersteuning voor de Nederlandse 3g band maar alleen op gsm technologie = gprs. :)

Doet energienerd dingen zoals energiehandelsplatformen bouwen en zijn vrouw gek maken met domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Melvinvm schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

Natuurlijk wel. Gebruikte modem en het ondersteunen van gebruikte banden maakt alles uit. Zo hebben sommige Chinese telefoons ondersteuning voor de Nederlandse 3g band maar alleen op gsm technologie = gprs. :)
Ja. Maar dan maak je dus geen gebruik van 3G en haal je ook geen 3G snelheden.
Wanneer de telefoon 3G ondersteunt, ondersteunt hij 3G en ben je afhankelijk van de zendmasten voor je maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjdverbeek
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10-2021
Er is op dit moment MIUI rom beschikbaar voor de G3S 8) (http://en.miui.com/thread-7941-1-1.html). Helaas staat de Nederlandse taal er nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536413

Goed nieuws voor mensen die graag gamen op hun jiayu G3S(t): de Sixaxis app om je playstation controller via bluetooth te verbinden met je smartphone is geupdate en ondersteunt nu ook mtk smartphones!
Ik heb zelf geen controller liggen, maar heb wel met de sixaxis compatibility checker app getest en deze geeft aan dat de Jiayu G3S(t) compatibel zou moeten zijn!
Als er iemand is die zowel een ps3 controller heeft en een Jiayu, zou je het even kunnen testen of het inderdaad werkt?
Thanks! Misschien al maar eens op zoek gaan naar 2de hands controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headspin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03-2020
JIAYU JY-G3T Turbo MTK6589T Quad Core met boot loop probleem.

Sinds een week heb ik bij mixeshop.com een JIAYU GT3 gekocht.
Vanaf dat ik hem ontvangen heb start hij soms (koude start?) op en crasht bij belasting en komt dan in een boot loop. Start op en crasht telkens weer.

Heb contact opgenomen met mixeshop.com en enige wat die weten te verzinnen is de originele laatste ROM erop te flashen. Helaas helpt dit niet, paar x geprobeerd en ook een aangepaste rom geprobeerd, telkens zelfde resultaat, blijft direct crashen en loopen.

https://www.dropbox.com/s/d9ooyi5jj12s6a4/VIDEO0026.mp4

Nu is enige optie om bovenop de 170 euro (moest BTW betalen bij douane via DHL) nog eens 27 euro verzendkosten te betalen met risico dat pakje niet aan komt of geaccepteerd wordt.
Mixeshop wil ook dat ik er " losse onderdelen" opzet met en waarde van 20 dollar... In plaats van het te verzekeren voor de echte waarde. Zij geven aan dat wanneer er door de douane bij hun kosten bijkomen, ze het pakje niet accepteren en retour sturen.

En oh ja stel dat hij gerepareerd wordt of vervangen, loop ik het risico nogmaals BTW erover te moeten betalen.

Iemand ervaring met toestel terugsturen naar China wat defect is? Misschien ervaring gehad met mixeshop.com in het speciaal?

Is er in Nederland of Europa geen mogelijkheid om het toestel te laten repareren??? Wie heeft een suggestie, twijfel of ik het risico neem om het toestel retour te sturen.

Bedankt,

HeadSpin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Er is een officiële nederlandse reseller van Jiayu... Misschien met hun contact opnemen en kijken of die mogelijk nog inzichten hebben? Communiceert waarschijnlijk makkelijker dan met mixeshop? Al klinkt het wel redelijk als een hardware probleem...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:06
Als je met koper-folie een beter antenne kunt maken, kun je daar een van de folies voor gebruiken uit onderstaande link? Heeft iemand hier verstand van die kan zeggen welke je dan zou moeten nemen?
Koperfolie op Aliexpress

Edit 11-11-2013 Zojuist van Enkhuizen naar Almere gereden met TomTom op de G3S. Ging perfect. Continu 11 satelieten in zicht, een fix op 8 of 9. De SNR van een sateliet was continu boven de 40, de rest continu tussen de 30 en 40, de accuracy was continu 2 meter.

[ Voor 32% gewijzigd door Aziona op 11-11-2013 08:43 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
  • Laatst online: 10-03 15:14
hallo mensen,

ik heb echt heel erg zitten klunzen, ik had een vrij moeilijk pattern lock ingestelt. nu ben ik die vergeten, ik heb het ondertussen al zo vaak geprobeerd dat ik het niet nog een keer kan proberen, ik word meteen doorgestuurd naar de inlogpagina, daar vul ik mijn google account in en mijn password. dat is 100% correct, daar ben ik heel zeker van. het vervelende is dat mijn wifi uit staat dus ik kan niet inloggen.

ik ben bereid om mijn hele telefoon te resetten, maar mijn recovery menu doet het niet. als ik opstart met volume up+ power krijg ik een android poppetje dat op zn rug ligt met een rode driehoek op zijn buik.

wat moet ik doen? ik ben echt wanhopig.
ik heb een g3 maar misschien kunnen jullie mij ook helpen

[ Voor 4% gewijzigd door awosome op 11-11-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
awosome schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:02:
hallo mensen,

ik heb echt heel erg zitten klunzen, ik had een vrij moeilijk pattern lock ingestelt. nu ben ik die vergeten, ik heb het ondertussen al zo vaak geprobeerd dat ik het niet nog een keer kan proberen, ik word meteen doorgestuurd naar de inlogpagina, daar vul ik mijn google account in en mijn password. dat is 100% correct, daar ben ik heel zeker van. het vervelende is dat mijn wifi uit staat dus ik kan niet inloggen.

ik ben bereid om mijn hele telefoon te resetten, maar mijn recovery menu doet het niet. als ik opstart met volume up+ power krijg ik een android poppetje dat op zn rug ligt met een rode driehoek op zijn buik.

wat moet ik doen? ik ben echt wanhopig.
ik heb een g3 maar misschien kunnen jullie mij ook helpen
Het belangrijkste is dat je ADB installeerd op je PC.
Dit kan hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=42407269

Vervolgens heb je een paar opties, waaronder deze:

Wifi aanzetten om het wachtwoord wel in te kunnen voeren:
"If Just Google Ask you For Password (Credentials) - You Can Turn On WIFI Via ADB In Order To Google Accept Your Device Via this Command:
adb shell svc wifi enable

Pattern lock 'kraken'
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1800799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
gaat dit ook werken als ik hem niet geroot en geen debugging aan heb staan?
zulke dingen had ik zelf ook al wel gevonden maar ik zat meer te denken aan een device specifieke oplossing
bedankt voor het snelle reageren

[ Voor 33% gewijzigd door awosome op 11-11-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
awosome schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:17:
gaat dit ook werken als ik hem niet geroot en geen debugging aan heb staan?
bedankt voor het snelle reageren
Waarschijnlijk niet, dat zijn inderdaad wel vereisten..

Je kunt wel firmware flashen met SP flashtool denk ik, maar dan ben je wel alles kwijt.

Ps: volgende keer is 1 keer posten wel genoeg. 3 maal cross-posten in jiayu topics wordt niet echt gewaardeerd, en is ook totaal niet nodig. Ik heb niet eens een Jaiyu :+

[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 11-11-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
als je mij een linkje kan sturen waar dat ongeveer wordt uitgelegd zou ik dat echt GEWELDIG vinden, ik nu namelijk niet meer slapen omdat ik nu het gevoel heb dat ik mn telefoon gebrickt heb
en sorry voor het 3x posten maar ik ben een beetje in paniek

[ Voor 14% gewijzigd door awosome op 11-11-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
maar daar heb je dus debugging mode voor nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Niet geschoten is altijd mis toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tut. Voor SP flashtool:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1982587

Voor firmware voor de G3 even zoeken bij needrom of google..

De kans van slagen is geen 100%, maar ook zeler geen 0%.
Maar een slimme actie is het iniedergeval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
bedankt, ik ga het proberen

alles geprobeerd maar het lukt niet om uberhaupt met de pc te connecten via usb, hij heeft het zoiezo nooit gedaan. ik heb nu dus officieel mn telefoon gebrickt doordat ik me patern vergeten was.....

[ Voor 78% gewijzigd door awosome op 12-11-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
awosome schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:53:
bedankt, ik ga het proberen

alles geprobeerd maar het lukt niet om uberhaupt met de pc te connecten via usb, hij heeft het zoiezo nooit gedaan. ik heb nu dus officieel mn telefoon gebrickt doordat ik me patern vergeten was.....
Je hebt dan ook niet erg slim gehandeld:
- niet rooten en dus geen adb debugging
- pattern lock vergeten
- te vaak proberen
- weten dat je geen 3G hebt, en zonder wifi aan je telefoon laten vergrendelen
- geen werkende recovery geïnstalleerd
- drivers niet op je pc geïnstalleerd
Nu ben je dus screwed doordat je zelf niet slim bent geweest.
Overigens is ie niet bricked, want hij gaat nog gewoon aan, alleen kun je je G3 niet gebruiken omdat je het er zelf naar hebt gemaakt om m te laten vergrendelen terwijl je geen internetverbinding beschikbaar hebt.
Ik denk zelf dat er echt nog wel wat mogelijk is, maar dan moet je wel de moeite en tijd nemen om er nog wat van te maken, en geen helpdesk-houding aannemen.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 12-11-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Simkaart van iemand lenen die wel 3g heeft?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
DitisKees schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:23:
Simkaart van iemand lenen die wel 3g heeft?
Ik zal morgen proberen of ik er een van een klasgenoot kan lenen
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 00:56:
...
- drivers niet op je pc geïnstalleerd
....
Nu ben je dus screwed doordat je zelf niet slim bent geweest.
Overigens is ie niet bricked, want hij gaat nog gewoon aan, alleen kun je je G3 niet gebruiken omdat je het er zelf naar hebt gemaakt om m te laten vergrendelen terwijl je geen internetverbinding beschikbaar hebt.
Ik denk zelf dat er echt nog wel wat mogelijk is, maar dan moet je wel de moeite en tijd nemen om er nog wat van te maken, en geen helpdesk-houding aannemen.
Sorry als ik dingen op een bepaalde manier zeg, ik ben niet zo goed in mezelf verwoorden.
Ik beschouw een telefoon die niks nuttigs meer kan uitvoeren trouwens als bricked want hij doet evenveel nuttigs als een steen (behalve dan de reseveonderdelen).
Ik heb m'n G3 pas een half jaar dus ik vind het vrij zonde van het geld om nu al een nieuwe telefoon te moeten kopen, ik zou dan ook heel blij zijn als ik een oplossing zou kunnen vinden.
Even over die drivers, ik kon eerst wel mijn G3 op mijn laptop aansluiten, maar een maandje geleden deed hij het opeens niet meer. ook op andere pc's doet hij het niet.

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-04 09:12

denemio

derpdennis

@awosome:

wat je kan doen is:

Download deze rom: Klikje (download JIAYU G3 FL)
Download de tool die er bij zit.

Je kan nu via de flash tool je telefoon opnieuw installeren.

Je kan ook een recovery image flashen via deze tool. Er zit ook een tutorial bij. Mocht je er niet uit komen, vraag gerust.

• awosome
denemio schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:10:
@awosome:

wat je kan doen is:

Download deze rom: Klikje (download JIAYU G3 FL)
Download de tool die er bij zit.

Je kan nu via de flash tool je telefoon opnieuw installeren.

Je kan ook een recovery image flashen via deze tool. Er zit ook een tutorial bij. Mocht je er niet uit komen, vraag gerust.
het gaat bij mij al mis bij het aansluiten aan de pc, zoals ik al eerder had aangegeven wordt hij niet herkent, bij appaaraatbeheer staat hij er ook niet bij, zelfs niet als niet herkend apparaat, de notification led gaat wel aan dus hij is goed aangesloten. ik weet niet hoe je de drivers die mee worden geleverd moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 536413

http://droidchina.com/for...river-manually-on-Windows

Hier staat uitgelegd hoe je de drivers kan installeren zodat je telefoon herkend wordt door windows.
Als dat niet werkt kan je altijd naar alternatieve manieren zoeken met bijvoorbeeld de volgende zoekterm in google : "mtk6589t usb driver" (met of zonder de "haakjes")

Succes

Edit: http://droidchina.com/for...x-USB-driver-on-Windows-7
onder deze link kan je de te installeren drivers vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 536413 op 15-11-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
ik heb jouw link geprobeerd en 2 (spaans?) talige filmpjes gevolgd maar bij hun komt de telefoon altijd in apparaatbeheer te staan als onherkent apparaat. bij mij gebeurt dat niet. Ik denk dat het een hardware fout is, ik ga hem zometeen maar even openmaken om te kijken of alle kabeltjes nog aangesloten zitten.
edit:
een vriend van me heeft ook een jiayu g3, zou het mogelijk zijn dat ik zijn usb aansluiting gebruik? in alle teardown videos die ik heb bekeken lijkt het moederbord uit twee delen te bestaan.

[ Voor 24% gewijzigd door awosome op 16-11-2013 09:39 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 10:52
De meeste zaken (oa drivers) zijn ook prima te downloaden op jiayu.es.
Voor wat betreft het rooten (wel eerst drivers installeren) is hier een prettig eenvoudig tooltje te vinden.

Overigens heb ik de boel ook gewoon kunnen rooten en van CWM voorzien, zonder de telefoon ook maar te zien in mijn pc. Vreemd, maar werkte dus wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Geomaris op 16-11-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:06
Als ik mijn G3T aansluit op de PC dan hoor ik wel de nodige notificatiegeluidjes maar uiteindelijk zie ik geen bekend of onbekend apparaat in apparaatbeheer in Windows. Dit heb ik geprobeerd op drie verschillende PC's (2xW7,1xW8). Je zou haast denken dat het aan de telefoon ligt.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Gisteren de G3T binnengekregen, geflashed volgens de handleiding van Spekkie88. Geweldig apparaat en ook de GPS op dit exemplaar is uitstekend; ik ga dus geen antennemod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
Aziona schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:34:
Als ik mijn G3T aansluit op de PC dan hoor ik wel de nodige notificatiegeluidjes maar uiteindelijk zie ik geen bekend of onbekend apparaat in apparaatbeheer in Windows. Dit heb ik geprobeerd op drie verschillende PC's (2xW7,1xW8). Je zou haast denken dat het aan de telefoon ligt.
Zorg dat je je apparaatbeheer open hebt staan. Als het goed is verschijnt hij daar (met geel uitroepteken), waarna hij weer verdwijnt. Met een beetje mazzel lukt het je om 'm aan te klikken.Overigens moet het los daarvan sowieso mogelijk zijn om de pdanet exe te runnen. Downloads ook te vinden op http://www.jiayu.es/software.php?tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556110

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Jiayu g3t. Heb de laatste ROM van Jiayu Spanje geinstalleerd. Sindsdiens gaat de accu veel langer mee. Ik heb nog wel het probleem dat regelmatig mijn gegevensverbinding wegvalt. Soms heb ik nog wel 2G verbinding maar geen 3g of HSDPA meer, soms helemaal geen netwerksignaal (Vodafone) en heb zelfs al een keer gehad dat de telefoon aangaf dat er geen SIM aanwezig was.

Dit probleem doet zich zowel voor met de standaard ROM als ook met de ROM van Jiayu.es.

Opnieuw opstarten, gegevensverbinding aan/uit helpt allemaal niet. Alleen het verwijderen van de accu helpt. Dan gaat het soms weer een aantal dagen en soms maar een paar uur goed. Heb al een nieuwe SIM geprobeerd.

Is iemand hier toevallig bekend met dit probleem? Lijkt mij niet in het toestel zelf te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 12:34
ik heb dit probleem ook gehad met mijn toestel.
kon niet worden opgelost met software dus heb hem opgestuurd naar china en een nieuwe gekregen.
duurde helaas wel intotaal 8 weken:(
Anoniem: 556110 schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:54:
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Jiayu g3t. Heb de laatste ROM van Jiayu Spanje geinstalleerd. Sindsdiens gaat de accu veel langer mee. Ik heb nog wel het probleem dat regelmatig mijn gegevensverbinding wegvalt. Soms heb ik nog wel 2G verbinding maar geen 3g of HSDPA meer, soms helemaal geen netwerksignaal (Vodafone) en heb zelfs al een keer gehad dat de telefoon aangaf dat er geen SIM aanwezig was.

Dit probleem doet zich zowel voor met de standaard ROM als ook met de ROM van Jiayu.es.

Opnieuw opstarten, gegevensverbinding aan/uit helpt allemaal niet. Alleen het verwijderen van de accu helpt. Dan gaat het soms weer een aantal dagen en soms maar een paar uur goed. Heb al een nieuwe SIM geprobeerd.

Is iemand hier toevallig bekend met dit probleem? Lijkt mij niet in het toestel zelf te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
Heef er iemand al een Qi adaptertje voor deze telefoon gezien? Qi is een standaard voor snoerloos opladan. (OK, er loopt wel een snoer naar de ladar, maar niet tussen lader en telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zover ik weet heeft de G3s geen NFC en gaat dat dus ook Qi niet ondersteunen.

• Iturbide
dutchgio schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:52:
Zover ik weet heeft de G3s geen NFC en gaat dat dus ook Qi niet ondersteunen.
Hmm. In het Qi topic wordt me verteld dat NFC en Qi niet veel met elkaar te maken hebben.

• dutchgio
Iturbide schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:16:
[...]

Hmm. In het Qi topic wordt me verteld dat NFC en Qi niet veel met elkaar te maken hebben.
Oh, dat dacht ik ..
Dan nog wordt het niet ondersteund >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iturbide
dutchgio schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:17:
[...]

Oh, dat dacht ik ..
Dan nog wordt het niet ondersteund >:)
Of het ondersteund wordt of niet was niet mijn vraag. Laat ik hem dan anders stellen:

Heeft iemand al geexperimenteerd met een (generieke) Qi receiver en resultaten geboekt? Of een Qi receiver voor de G3 gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 559066

Hoi Allemaal

Ik heb een probleem met mijn telefoon.
Gedurende de dag schakel mijn telefoon diverse malen automatische uit.
Dit alleen als mijn toestel in de slaapstand staat dus ik er niet actief mee bezig ben.
Ik moet mijn batterij een seconde er uit halen opstarten en hij doet het weer.

heeft iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpukje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-04 12:32
Ik heb vandaag een g3t ontvangen uit china, maar als ik bij antutu kijk zou er een MT6577 cpu in zitten, maar er staat ook bij antutu dat het een quadcore is met een max snelheid van 1,5 Ghz en de score is 16667, wat weer de score zou zijn van een g3t?
Aangezien ik hem via aliexpress heb gekocht krijgt de verkoper zijn geld pas als ik goedkeuring verleen.
Mijn vraag is nu, kan antutu v4 de verkeerde cpu aangeven of heb ik een rare clone gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
pietpukje schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:31:
Ik heb vandaag een g3t ontvangen uit china, maar als ik bij antutu kijk zou er een MT6577 cpu in zitten, maar er staat ook bij antutu dat het een quadcore is met een max snelheid van 1,5 Ghz en de score is 16667, wat weer de score zou zijn van een g3t?
Aangezien ik hem via aliexpress heb gekocht krijgt de verkoper zijn geld pas als ik goedkeuring verleen.
Mijn vraag is nu, kan antutu v4 de verkeerde cpu aangeven of heb ik een rare clone gekocht?
Atutu leest hem verkeerd uit, heb ik ook een keer bij iemand anders gehoord. Ik heb ook de g3t en heb ook die score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpukje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-04 12:32
Mooi, dank je, morgen die sms bug nog even eruit halen en dan is het vrouwtje ook weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
pietpukje schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:06:
Mooi, dank je, morgen die sms bug nog even eruit halen en dan is het vrouwtje ook weer blij.
Onderaan mijn blog in het kopje troubleshooting staat een fix voor de sms bug.
Bug heeft te maken met fouten in de xml van de nederlandse vertaling.

[ Voor 31% gewijzigd door Spekkie88 op 05-12-2013 14:08 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Spekkie88 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:07:
[...]

Onderaan mijn blog in het kopje troubleshooting staat een fix voor de sms bug.
Bug heeft te maken met fouten in de xml van de nederlandse vertaling.
Thanks voor het linken naar de OP, en niet je eigen credits claimen :P
Als ik weer bezig ga met roms maken ga ik ook maar tweakblog gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
dutchgio schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:17:
[...]

Thanks voor het linken naar de OP, en niet je eigen credits claimen :P
Als ik weer bezig ga met roms maken ga ik ook maar tweakblog gebruiken...
Jij bedankt voor het melden van de Fix! :D Heeft mij ook erg geholpen toentertijd en dan lijken me de gepaste credits toch wel op z'n plaats ;)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Heel simpel misschien, maar ik kan die laatste bios voor de g3t niet vinden op jiayu.es.

Iemand een kant-en-klare link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
hansdegit schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:11:
Heel simpel misschien, maar ik kan die laatste bios voor de g3t niet vinden op jiayu.es.

Iemand een kant-en-klare link?
Ik neem aan dat je de ROM bedoeld: http://www.jiayu.es/software.php?soft&jiayu=G3QCT ?
Wanneer je de jiayu.apk laad, heb je altijd een directe link naar de goede downloads.

Edit: heeft al iemand deze laatste ROM (6 december) getest en vergeleken met die van september?

[ Voor 10% gewijzigd door Geomaris op 09-12-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Sjeeses, ik heb echt bios geschreven...Niet normaal. Waar zat ik met mijn hoofd????

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562547

Ik heb via marktplaats een jiayu gekocht. Ik was er zeer tevreden over totdat het scherm het niet meer doet. De telefoon start wel op, maar er is niets te zien op het scherm. Het lijkt wel of het scherm een beetje oplicht.
Recovery werkt niet, is niet te zien. Connector opnieuw aangesloten, lijkt goed te zitten.
Wie o wie weet wat ik moet doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562566

Heb sinds 2 weken een JiaYu G3. In het begin deed ie het prima maar na een paar dagen deed ie raar. Hij valt (met sim-kaart geïnstalleerd) na aanzetten vrijwel direct weer uit, pincode invoeren lukt net. Zonder sim-kaart is er niets aan de hand en werkt ie prima. Andere sim-kaart geprobeerd en ook beide simpoorten geprobeerd.
Wie weet wat hier aan de hand is?

• hansdegit
Geomaris schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:14:
[...]

Ik neem aan dat je de ROM bedoeld: http://www.jiayu.es/software.php?soft&jiayu=G3QCT ?
Wanneer je de jiayu.apk laad, heb je altijd een directe link naar de goede downloads.

Edit: heeft al iemand deze laatste ROM (6 december) getest en vergeleken met die van september?
Fuck. Met TWRP die ROM geinstalleerd, nu een boot loop. Heb ik iets verkeerd gedaan? En hoe kan ik dit herstellen?

edit: met TWRP had ik wipe user data, wipe cache en wipe dalvik aangevinkt.

edit2: met de manual van de onvolprezen Spekkie88 ben ik weer online

[ Voor 12% gewijzigd door hansdegit op 12-12-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 18:01
Tweakers,

De Jiayu G3T heb ik nu een tijdje alleen sinds vandaag heb ik een raar probleem. Er wordt nog maar 512MB ram gezien ipv de 1GB, heeft iemand hier enig idee waar het aan ligt? Ik heb het met meerdere roms dus het lijkt wel een hardwareprobleem. Ik moet zeggen dat mijn telefoon wel wat water heeft gezien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabo007
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Hallo allemaal,

ik ben in het bezit van een Jiayu G3T.
Helaas heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om het Mobiel Internet werkend te krijgen.
Ik kan alleen via Wifi op internet.
Ik heb een abonnement bij Simyo, en volgens hun staat het mobiel internet bij mij aan.
Bij Namen Toegangspunten heb ik de volgende APN staan:

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
APN-type: default
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
APN ingeschakeld
Drager: niet opgegeven

Dit zijn de goede instellingen volgens Simyo, maar het werkt nog steeds niet.
Gegevensverbinding staat aan, en tevens 3G (wat ik nog nooit heb gezien)

Wie weet wat ik kan doen om het internet werkend te krijgen?

gr Dabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Roaming aanzetten wil nog wel eens werken bij virtuele providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabo007
Heb ik aan en uit gezet, helaas geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Dabo007 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:07:
Heb ik aan en uit gezet, helaas geen resultaat
Heb je bij systeeminstellingen -> SIM-beheer ook de optie gegevensverbinding ingesteld?
Heb je nog een andere telefoon waarmee je de sim zou kunnen testen?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabo007
Het is gefixt. Het lag gelukkig aan Simyo. Ze hadden bij mij 4G aangezet, en dat werkt dus niet,
Alles is gereset, en het werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Toch vreemd.
Wanneer ze 4G zouden aanzetten, zou dat niet ten koste moeten gaan van 3G en zou je naadloos over moeten kunnen schakelen van 3- naar 4G.
Maar goed, toch fijn dat het is opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomdo
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik heb een G3T, maar de telefoonverbinding is vaak heel goed, maar op onverwachte momenten ook helemaal nop. Hoe dit probleem op te lossen.

GPS geen problemen, wifi ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 22:15

RRRobert

Fokker in ruste

Een tijdje terug een G3T besteld voor m'n schoonvader. Hij heeft hem inmiddels een dikke maand in z'n bezit en is er best tevreden over, alleen heeft hij één vervelende bug/eigenschap die hem dwars zit. Als hij foto's heeft gemaakt met de camera, dan is hij een dag later de foto "kwijt". De thumbnails zijn nog wel zichtbaar in de gallerie-app (standaard gallerie-app en QuickPic, als alternatief), maar zodra de foto vanuit één van de twee apps wordt opgevraagd, is een grijs vlak alles wat resteert van de foto. Ook foto's die bijvoorbeeld via What'sApp worden gedeeld, raken zo ook zoek; alleen een low-res thumbnail blijft achter. Is er iemand die dit herkent, of heeft die een idee wat dit veroorzaakt, of hoe dit te verhelpen is?

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-03 16:30
Shit, mijn G3S heeft het opgegeven. Op een gegeven moment werden de applicaties stuk voor stuk corrupt en na een factory reset bleken er daarna zelfs systeemapplicaties te gaan crashen. Na op Spekkie88's manier alles opnieuw te hebben geflashed moeten constateren dat de SDMMC (interne SD-kaart) defect is. Heb naar wat teardowns gekeken op het internet, maar helaas is deze sd-kaart niet makkelijk te vervangen.

Ik heb nog gevalideerd dat het de SDMMC is via de flash tool (die heeft een checkfunctie erin zitten) en deze bevestigde het voor me. Na nog wat gekloot bootte hij helemaal niet meer en nu zegt zelfs de flashtool dat de partitietabel mist en hij niets meer kan :(

Zit erover te denken om de G3S+ (met MT6589T) te bestellen op dx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Laatst online: 25-04 20:52
nogal laat, maar voor toekomstige kopers dan: koop uw smartphone niet via dx, meestal geen competitieve prijs en matige tot slechte levertijden (kan langer dan een maand duren, in het slechtste geval)

Ik heb vrij tevreden van mijn 3GT smartphone (geflasht met de guide van Spekkie), maar één grote frustratie:
Embedded youtubefilmpjes werken niet (in firefox, chrome en nog andere geteste browsers), wanneer ik op play druk komt er een error. Dus ik moet de url trachten te kopiëren van de embedded player en dan pasten in chrome. (niet mogelijk om bv 9gag.tv te bekijken) In firefox wilt hij zelf dan niet spelen. Hardware acceleration lijkt meestal niet te werken (daarmee bedoel ik de hardware codec) bij alle players (vlc, mxplayer, xbmc,...), 720p afspelen is dan soms een probleem, afhankelijk van de codec en bitrate. 1080p is een nogo :(

Er zijn video-apps (bv mijn favoriete youtubespeler :( ) die niet meer werken nadat ze vermoedelijk geupdatet werden met hw-acc codec (zonder optie om dit uit te schakelen :( )

Ook de usb-kabel zit er veel te los in maar ik heb net in de G4 topic gelezen dat op te lossen is met een nieuw usb-bordje en een schroevendraaier. Kan iemand bevestigen dat het voor de G3T ook zo eenvoudig is?

[ Voor 11% gewijzigd door Wdude124 op 15-03-2014 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:57
Binnenkort komt de g3c uit. Zelfde phone maar met mtk6582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Net even 9gag getest op mijn G3S (op dezelfde manier geflasht), werkt hier wel in de stock browser en Opera classic. Chrome doet het ook niet, geeft melding dat video niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Wdude124 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:49:
nogal laat, maar voor toekomstige kopers dan: koop uw smartphone niet via dx, meestal geen competitieve prijs en matige tot slechte levertijden (kan langer dan een maand duren, in het slechtste geval)

Ik heb vrij tevreden van mijn 3GT smartphone (geflasht met de guide van Spekkie), maar één grote frustratie:
Embedded youtubefilmpjes werken niet (in firefox, chrome en nog andere geteste browsers), wanneer ik op play druk komt er een error. Dus ik moet de url trachten te kopiëren van de embedded player en dan pasten in chrome. (niet mogelijk om bv 9gag.tv te bekijken) In firefox wilt hij zelf dan niet spelen. Hardware acceleration lijkt meestal niet te werken (daarmee bedoel ik de hardware codec) bij alle players (vlc, mxplayer, xbmc,...), 720p afspelen is dan soms een probleem, afhankelijk van de codec en bitrate. 1080p is een nogo :(

Er zijn video-apps (bv mijn favoriete youtubespeler :( ) die niet meer werken nadat ze vermoedelijk geupdatet werden met hw-acc codec (zonder optie om dit uit te schakelen :( )

Ook de usb-kabel zit er veel te los in maar ik heb net in de G4 topic gelezen dat op te lossen is met een nieuw usb-bordje en een schroevendraaier. Kan iemand bevestigen dat het voor de G3T ook zo eenvoudig is?
DitisKees schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:55:
Net even 9gag getest op mijn G3S (op dezelfde manier geflasht), werkt hier wel in de stock browser en Opera classic. Chrome doet het ook niet, geeft melding dat video niet meer beschikbaar is.
Ik ben blij dat mijn how-to nog steeds gebruikt wordt :)
Ik heb zelf ook problemen gehad met hardware matig decoderen van video materiaal... Dit ligt aan de rom, ik zal dit weekend mijn blog weer even een update geven met de rom waarin dit allemaal wel hoort te werken. Het enige nadeel aan die andere rom is de lichtsensor die niet goed uitgelezen wordt waardoor de telefoon een behoorlijk hoge autobrightness blijft houden...

Anyway, voor diegene die niet kunnen wachten:
Hier de rom waarmee het probleem als het goed is wordt opgelost.

En als laatste om terug te komen op het usb probleem...
Tijdens het aanpassen van de gps antenne is dit het beste plaatje van de binnenkant dat ik heb en het is idd gewoon een los stukje pcb wat makkelijk te vervangen zou moeten zijn als je het ergens op de kop zou kunnen tikken.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-j5aLUFHEwDA/UhnZQyKm3rI/AAAAAAAAAVQ/lbST05Is1_I/s800/20130824_145703.jpg

EDIT:
Ik heb mijn blog ondertussen aangepast aan de nieuwe ROM waarmee het decoderen van video's naar behoren zou moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Spekkie88 op 15-04-2014 10:13 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
karakedi schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:13:
Binnenkort komt de g3c uit. Zelfde phone maar met mtk6582
Volgens mij neemt de g3C de g3T over. Gelukkig kom ik nog kiezen tussen deze 2.
Het enige verschil is een 1,2 ghz processor tegenover een 1,5 ghz processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04 22:30

Lappieboy

voltijd nerd

hallo allemaal, had eerder in deze post aangegeven dat ik 0.0 wifi bereik had.
dit was toch een hardwarematig probleem!
heb de telefoon uit elkaar gehaald......wat echt super makkelijk gaat :)
bleek dat het contactpunt van de wifi antenne dubbel gevouwen zat.
die op de juiste plek gelegd en alles is nu super!
los van dit probleempje werkt de telefoon nu al 1 jaar als een trein.
nog nooit verdere problemen mee gehad!

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Hoi Tweakers,

Ik ben de trotse eigenaar van een G3S. Mijn ervaring: prachtig toestel alleen de microfoon lijkt wat brakjes (alsin: heel erg kapottig). Mijn microfoon begon eerst hard te ruizen en daarna hield ie er mee op. Opzich niet zo'n probleem, ik studeer Electrical Engineering en spare microphones zijn prima te verkrijgen dus ik heb er even een nieuwe ingehangen. Fout: Ook deze hield er binnen een week mee op. 2de exemplaar erin gebouwd, weer fout maar toen omdat ik een SMD weerstandje los soldeerde. Gelukkig kan je ook nieuwe prints uit China halen, dus ik heb er even een nieuwe bottom print in gezet. Hierna ook een nieuwe microfoon. Je zou zeggen dat de problemen nu toch echt verholpen zouden moeten zijn. Niets is minder waar. Na minder dan een uur begaf ook deze microfoon het. Klinkt dit probleem bij iemand bekend? Ik ben het zelf nog niet op internet tegengekomen.

Wat me wel opvalt: Soms stopt mijn trilfunctie er ook ineens mee om er x tijd later (soms een paar seconde, soms ook minuten) het gewoon weer te gaan doen. Het vervangen van de bottom print heeft dit probleem niet verholpen of verbeterd.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597787

Hej allemaal,

Ik ben sinds september in het bezit van een mooie Jiayu G3S (of T, goeie vraag eigenlijk). Geen problemen mee gehad, af en toe de "harde" behuizing die er vanzelf afging. Nouja, opzich dus dikke prima!
Tot afgelopen dinsdag... Na het enige zoekwerk erachter gekomen dat mijn LCD dus gewoon helemaal kapoet is. (voor de nieuwsgierigen: YouTube: Jiayu G3 screen problem: Lines stripes on screen dit filmpje zegt het precies) Echt kapot is het niet... maar mijn volgende probleem is dat er op de plek van de laatste schroef die er nog uit moet gewoon plastic zit in het frame, waardoor die schroef er zonder heel veel kapot te maken er niet uit te krijgen is. Daar gaat mijn plan om een nieuwe LCD erin te zetten.

Iemand ideeën of tips? Of beter maar een nieuwe telefoon kopen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Anoniem: 597787 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:33:
Hej allemaal,

Ik ben sinds september in het bezit van een mooie Jiayu G3S (of T, goeie vraag eigenlijk). Geen problemen mee gehad, af en toe de "harde" behuizing die er vanzelf afging. Nouja, opzich dus dikke prima!
Tot afgelopen dinsdag... Na het enige zoekwerk erachter gekomen dat mijn LCD dus gewoon helemaal kapoet is. (voor de nieuwsgierigen: YouTube: Jiayu G3 screen problem: Lines stripes on screen dit filmpje zegt het precies) Echt kapot is het niet... maar mijn volgende probleem is dat er op de plek van de laatste schroef die er nog uit moet gewoon plastic zit in het frame, waardoor die schroef er zonder heel veel kapot te maken er niet uit te krijgen is. Daar gaat mijn plan om een nieuwe LCD erin te zetten.

Iemand ideeën of tips? Of beter maar een nieuwe telefoon kopen?!
heb je een foto om welke plek het gaat? Ik dacht dat namelijk in het begin ook, maar dat blijkt dus niet waar te zijn...
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-GmjUh67HjSo/UhnZQ4pVh3I/AAAAAAAAAVc/Jxz8ptVTd0g/s800/20130824_145731.jpg
Rechts onderin deze foto zie je het bolletje in het plastic links van het SD kaart-slot. Ik had in eerste instantie ook het idee dat daar een schroefje onder zat en vervolgens was gesealed. Maar het blijkt dat het schroefje onder het stikkertje onder het SD kaart-slot zit, zoals je kan zien op de foto...

Van wat ik van het filmpje heb gezien lijkt het wel alsof er een connector niet helemaal lekker zit...

Hopelijk heb je hier nog wat aan, al is het ondertussen al weer een paar weken verder...
achtbaanfreak schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:12:
Hoi Tweakers,

Ik ben de trotse eigenaar van een G3S. Mijn ervaring: prachtig toestel alleen de microfoon lijkt wat brakjes (alsin: heel erg kapottig). Mijn microfoon begon eerst hard te ruizen en daarna hield ie er mee op. Opzich niet zo'n probleem, ik studeer Electrical Engineering en spare microphones zijn prima te verkrijgen dus ik heb er even een nieuwe ingehangen. Fout: Ook deze hield er binnen een week mee op. 2de exemplaar erin gebouwd, weer fout maar toen omdat ik een SMD weerstandje los soldeerde. Gelukkig kan je ook nieuwe prints uit China halen, dus ik heb er even een nieuwe bottom print in gezet. Hierna ook een nieuwe microfoon. Je zou zeggen dat de problemen nu toch echt verholpen zouden moeten zijn. Niets is minder waar. Na minder dan een uur begaf ook deze microfoon het. Klinkt dit probleem bij iemand bekend? Ik ben het zelf nog niet op internet tegengekomen.

Wat me wel opvalt: Soms stopt mijn trilfunctie er ook ineens mee om er x tijd later (soms een paar seconde, soms ook minuten) het gewoon weer te gaan doen. Het vervangen van de bottom print heeft dit probleem niet verholpen of verbeterd.

Iemand een idee?
Dit klinkt mij totaal niet bekend in de oren, maar als ik het zo lees lijkt het een probleem te zijn van de "moeder" printplaat... Wellicht dat daar ergens iets van een weerstand mist of ergens iets per ongeluk wordt doorgelust waardoor die mic teveel stroom krijgt en doorbrand?

[ Voor 31% gewijzigd door Spekkie88 op 18-06-2014 13:00 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
'k draai sinds gisteren deze "official" ROM:
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3s-2/

En heb die met SuperKernel 0.51 geupgrade. Alles draait prima, stabiel enzo. Maar eigenlijk vind ik dat er teveel toeters en bellen op zitten. Die ROM uit de handleiding van Spekkie88 vond ik beter.

Heeft iemand suggesties voor een mooie basic ROM zonder Chinese toeters en bellen?

[ Voor 4% gewijzigd door hansdegit op 19-06-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
hansdegit schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:13:

En heb die met SuperKernel 0.51 geupgrade. Alles draait prima, stabiel enzo. Maar eigenlijk vind ik dat er teveel toeters en bellen op zitten. Die ROM uit de handleiding van Spekkie88 vond ik beter.

Heeft iemand suggesties voor een mooie basic ROM zonder Chinese toeters en bellen?
Degene uit mijn blog is de cleanste die ik heb kunnen vinden... Daarnaast kan je met behulp van mobile uncle tools alle chineese apk's verwijderen...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:58
Als je G3s gebricked is (gaat niet aan, in apparaatbeheer enkel als MTK USB PORT zichtbaar) kan je dan zoals ik soms lees bij andere MTK telefoons met een "test point" toch flashen? En waar zat dat bij de G3s?

Dat zou op je mainboard moeten zitten, maar ik zie nergens waar dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
hansdegit schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:13:

Inmiddels is op Needrom ook CM11 beschikbaar. Geïnstalleerd op een G3S met half kapot lcd en zonder simkaarten, lijkt daar goed op te werken. GPS vanmorgen getest, ondersteund (nog) geen a-gps dus duurt vrij lang tot fix. Daarna stabiel en nauwkeurig. Bellen/mobiel internet/bluetooth nog niet getest. Ga ik waarschijnlijk vanavond op mijn werkende G3S doen.

Edit: Backup gemaakt en geflasht op mijn werkende G3S. Bellen en mobiel internet werkt ook. Bluetooth ga ik straks in de auto proberen.

Edit 2: Bellen via Bluetooth werkt ook prima. Foto's maken werkt ook, video's maken werkt niet. Het wisselen tussen wifi en 3g gaat vaak niet goed, krijg de melding 'Beperkte toegang gewijzigd, gegevensservice geblokkeerd'. Data uit- en aanzetten en vliegtuigmodus aan- en uitzetten helpt meestal.

Edit 3: Probleem wordt veroorzaakt door de Google apps. Met alleen de kale rom doet het probleem zich niet voor.

[ Voor 22% gewijzigd door DitisKees op 29-10-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

DitisKees schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:29:
[...]

Inmiddels is op Needrom ook CM11 beschikbaar. Geïnstalleerd op een G3S met half kapot lcd en zonder simkaarten, lijkt daar goed op te werken. GPS vanmorgen getest, ondersteund (nog) geen a-gps dus duurt vrij lang tot fix. Daarna stabiel en nauwkeurig. Bellen/mobiel internet/bluetooth nog niet getest. Ga ik waarschijnlijk vanavond op mijn werkende G3S doen.
Ik heb sinds korte tijd een 4.4.2 rom draaien.. 't zou wat zijn als er over een tijd een 5.0 versie zou zijn.. Heb nog niet zo lang de G3T, mooi ding maar vind het geluid wel érg zacht (vooral op luidspreker tijdens telefoongesprekken), zijn er meer met dat probleem?

Rotterdam

• DitisKees
GS88 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:11:
[...]

Ik heb sinds korte tijd een 4.4.2 rom draaien.. 't zou wat zijn als er over een tijd een 5.0 versie zou zijn.. Heb nog niet zo lang de G3T, mooi ding maar vind het geluid wel érg zacht (vooral op luidspreker tijdens telefoongesprekken), zijn er meer met dat probleem?
Geluid is bij mij prima. Bellen via de luidspreker doe ik eigenlijk nooit, maar navigatieinstructies zijn prima te verstaan in de auto. Heb je het probleem ook met de stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Eerste alphaversie van CM12 is beschikbaar voor de G3S. Vrijwel niets werkt nog, maar wel leuk dat er nog aan gewerkt wordt.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste