Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:37
Toch vreemd.
Wanneer ze 4G zouden aanzetten, zou dat niet ten koste moeten gaan van 3G en zou je naadloos over moeten kunnen schakelen van 3- naar 4G.
Maar goed, toch fijn dat het is opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomdo
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik heb een G3T, maar de telefoonverbinding is vaak heel goed, maar op onverwachte momenten ook helemaal nop. Hoe dit probleem op te lossen.

GPS geen problemen, wifi ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 22:15

RRRobert

Fokker in ruste

Een tijdje terug een G3T besteld voor m'n schoonvader. Hij heeft hem inmiddels een dikke maand in z'n bezit en is er best tevreden over, alleen heeft hij één vervelende bug/eigenschap die hem dwars zit. Als hij foto's heeft gemaakt met de camera, dan is hij een dag later de foto "kwijt". De thumbnails zijn nog wel zichtbaar in de gallerie-app (standaard gallerie-app en QuickPic, als alternatief), maar zodra de foto vanuit één van de twee apps wordt opgevraagd, is een grijs vlak alles wat resteert van de foto. Ook foto's die bijvoorbeeld via What'sApp worden gedeeld, raken zo ook zoek; alleen een low-res thumbnail blijft achter. Is er iemand die dit herkent, of heeft die een idee wat dit veroorzaakt, of hoe dit te verhelpen is?

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-03 16:30
Shit, mijn G3S heeft het opgegeven. Op een gegeven moment werden de applicaties stuk voor stuk corrupt en na een factory reset bleken er daarna zelfs systeemapplicaties te gaan crashen. Na op Spekkie88's manier alles opnieuw te hebben geflashed moeten constateren dat de SDMMC (interne SD-kaart) defect is. Heb naar wat teardowns gekeken op het internet, maar helaas is deze sd-kaart niet makkelijk te vervangen.

Ik heb nog gevalideerd dat het de SDMMC is via de flash tool (die heeft een checkfunctie erin zitten) en deze bevestigde het voor me. Na nog wat gekloot bootte hij helemaal niet meer en nu zegt zelfs de flashtool dat de partitietabel mist en hij niets meer kan :(

Zit erover te denken om de G3S+ (met MT6589T) te bestellen op dx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-04 20:52
nogal laat, maar voor toekomstige kopers dan: koop uw smartphone niet via dx, meestal geen competitieve prijs en matige tot slechte levertijden (kan langer dan een maand duren, in het slechtste geval)

Ik heb vrij tevreden van mijn 3GT smartphone (geflasht met de guide van Spekkie), maar één grote frustratie:
Embedded youtubefilmpjes werken niet (in firefox, chrome en nog andere geteste browsers), wanneer ik op play druk komt er een error. Dus ik moet de url trachten te kopiëren van de embedded player en dan pasten in chrome. (niet mogelijk om bv 9gag.tv te bekijken) In firefox wilt hij zelf dan niet spelen. Hardware acceleration lijkt meestal niet te werken (daarmee bedoel ik de hardware codec) bij alle players (vlc, mxplayer, xbmc,...), 720p afspelen is dan soms een probleem, afhankelijk van de codec en bitrate. 1080p is een nogo :(

Er zijn video-apps (bv mijn favoriete youtubespeler :( ) die niet meer werken nadat ze vermoedelijk geupdatet werden met hw-acc codec (zonder optie om dit uit te schakelen :( )

Ook de usb-kabel zit er veel te los in maar ik heb net in de G4 topic gelezen dat op te lossen is met een nieuw usb-bordje en een schroevendraaier. Kan iemand bevestigen dat het voor de G3T ook zo eenvoudig is?

[ Voor 11% gewijzigd door Wdude124 op 15-03-2014 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:57
Binnenkort komt de g3c uit. Zelfde phone maar met mtk6582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Net even 9gag getest op mijn G3S (op dezelfde manier geflasht), werkt hier wel in de stock browser en Opera classic. Chrome doet het ook niet, geeft melding dat video niet meer beschikbaar is.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:09
Wdude124 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:49:
nogal laat, maar voor toekomstige kopers dan: koop uw smartphone niet via dx, meestal geen competitieve prijs en matige tot slechte levertijden (kan langer dan een maand duren, in het slechtste geval)

Ik heb vrij tevreden van mijn 3GT smartphone (geflasht met de guide van Spekkie), maar één grote frustratie:
Embedded youtubefilmpjes werken niet (in firefox, chrome en nog andere geteste browsers), wanneer ik op play druk komt er een error. Dus ik moet de url trachten te kopiëren van de embedded player en dan pasten in chrome. (niet mogelijk om bv 9gag.tv te bekijken) In firefox wilt hij zelf dan niet spelen. Hardware acceleration lijkt meestal niet te werken (daarmee bedoel ik de hardware codec) bij alle players (vlc, mxplayer, xbmc,...), 720p afspelen is dan soms een probleem, afhankelijk van de codec en bitrate. 1080p is een nogo :(

Er zijn video-apps (bv mijn favoriete youtubespeler :( ) die niet meer werken nadat ze vermoedelijk geupdatet werden met hw-acc codec (zonder optie om dit uit te schakelen :( )

Ook de usb-kabel zit er veel te los in maar ik heb net in de G4 topic gelezen dat op te lossen is met een nieuw usb-bordje en een schroevendraaier. Kan iemand bevestigen dat het voor de G3T ook zo eenvoudig is?
DitisKees schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:55:
Net even 9gag getest op mijn G3S (op dezelfde manier geflasht), werkt hier wel in de stock browser en Opera classic. Chrome doet het ook niet, geeft melding dat video niet meer beschikbaar is.
Ik ben blij dat mijn how-to nog steeds gebruikt wordt :)
Ik heb zelf ook problemen gehad met hardware matig decoderen van video materiaal... Dit ligt aan de rom, ik zal dit weekend mijn blog weer even een update geven met de rom waarin dit allemaal wel hoort te werken. Het enige nadeel aan die andere rom is de lichtsensor die niet goed uitgelezen wordt waardoor de telefoon een behoorlijk hoge autobrightness blijft houden...

Anyway, voor diegene die niet kunnen wachten:
Hier de rom waarmee het probleem als het goed is wordt opgelost.

En als laatste om terug te komen op het usb probleem...
Tijdens het aanpassen van de gps antenne is dit het beste plaatje van de binnenkant dat ik heb en het is idd gewoon een los stukje pcb wat makkelijk te vervangen zou moeten zijn als je het ergens op de kop zou kunnen tikken.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-j5aLUFHEwDA/UhnZQyKm3rI/AAAAAAAAAVQ/lbST05Is1_I/s800/20130824_145703.jpg

EDIT:
Ik heb mijn blog ondertussen aangepast aan de nieuwe ROM waarmee het decoderen van video's naar behoren zou moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Spekkie88 op 15-04-2014 10:13 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
karakedi schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:13:
Binnenkort komt de g3c uit. Zelfde phone maar met mtk6582
Volgens mij neemt de g3C de g3T over. Gelukkig kom ik nog kiezen tussen deze 2.
Het enige verschil is een 1,2 ghz processor tegenover een 1,5 ghz processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04 22:30

Lappieboy

voltijd nerd

hallo allemaal, had eerder in deze post aangegeven dat ik 0.0 wifi bereik had.
dit was toch een hardwarematig probleem!
heb de telefoon uit elkaar gehaald......wat echt super makkelijk gaat :)
bleek dat het contactpunt van de wifi antenne dubbel gevouwen zat.
die op de juiste plek gelegd en alles is nu super!
los van dit probleempje werkt de telefoon nu al 1 jaar als een trein.
nog nooit verdere problemen mee gehad!

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Hoi Tweakers,

Ik ben de trotse eigenaar van een G3S. Mijn ervaring: prachtig toestel alleen de microfoon lijkt wat brakjes (alsin: heel erg kapottig). Mijn microfoon begon eerst hard te ruizen en daarna hield ie er mee op. Opzich niet zo'n probleem, ik studeer Electrical Engineering en spare microphones zijn prima te verkrijgen dus ik heb er even een nieuwe ingehangen. Fout: Ook deze hield er binnen een week mee op. 2de exemplaar erin gebouwd, weer fout maar toen omdat ik een SMD weerstandje los soldeerde. Gelukkig kan je ook nieuwe prints uit China halen, dus ik heb er even een nieuwe bottom print in gezet. Hierna ook een nieuwe microfoon. Je zou zeggen dat de problemen nu toch echt verholpen zouden moeten zijn. Niets is minder waar. Na minder dan een uur begaf ook deze microfoon het. Klinkt dit probleem bij iemand bekend? Ik ben het zelf nog niet op internet tegengekomen.

Wat me wel opvalt: Soms stopt mijn trilfunctie er ook ineens mee om er x tijd later (soms een paar seconde, soms ook minuten) het gewoon weer te gaan doen. Het vervangen van de bottom print heeft dit probleem niet verholpen of verbeterd.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597787

Hej allemaal,

Ik ben sinds september in het bezit van een mooie Jiayu G3S (of T, goeie vraag eigenlijk). Geen problemen mee gehad, af en toe de "harde" behuizing die er vanzelf afging. Nouja, opzich dus dikke prima!
Tot afgelopen dinsdag... Na het enige zoekwerk erachter gekomen dat mijn LCD dus gewoon helemaal kapoet is. (voor de nieuwsgierigen: YouTube: Jiayu G3 screen problem: Lines stripes on screen dit filmpje zegt het precies) Echt kapot is het niet... maar mijn volgende probleem is dat er op de plek van de laatste schroef die er nog uit moet gewoon plastic zit in het frame, waardoor die schroef er zonder heel veel kapot te maken er niet uit te krijgen is. Daar gaat mijn plan om een nieuwe LCD erin te zetten.

Iemand ideeën of tips? Of beter maar een nieuwe telefoon kopen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Anoniem: 597787 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:33:
Hej allemaal,

Ik ben sinds september in het bezit van een mooie Jiayu G3S (of T, goeie vraag eigenlijk). Geen problemen mee gehad, af en toe de "harde" behuizing die er vanzelf afging. Nouja, opzich dus dikke prima!
Tot afgelopen dinsdag... Na het enige zoekwerk erachter gekomen dat mijn LCD dus gewoon helemaal kapoet is. (voor de nieuwsgierigen: YouTube: Jiayu G3 screen problem: Lines stripes on screen dit filmpje zegt het precies) Echt kapot is het niet... maar mijn volgende probleem is dat er op de plek van de laatste schroef die er nog uit moet gewoon plastic zit in het frame, waardoor die schroef er zonder heel veel kapot te maken er niet uit te krijgen is. Daar gaat mijn plan om een nieuwe LCD erin te zetten.

Iemand ideeën of tips? Of beter maar een nieuwe telefoon kopen?!
heb je een foto om welke plek het gaat? Ik dacht dat namelijk in het begin ook, maar dat blijkt dus niet waar te zijn...
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-GmjUh67HjSo/UhnZQ4pVh3I/AAAAAAAAAVc/Jxz8ptVTd0g/s800/20130824_145731.jpg
Rechts onderin deze foto zie je het bolletje in het plastic links van het SD kaart-slot. Ik had in eerste instantie ook het idee dat daar een schroefje onder zat en vervolgens was gesealed. Maar het blijkt dat het schroefje onder het stikkertje onder het SD kaart-slot zit, zoals je kan zien op de foto...

Van wat ik van het filmpje heb gezien lijkt het wel alsof er een connector niet helemaal lekker zit...

Hopelijk heb je hier nog wat aan, al is het ondertussen al weer een paar weken verder...
achtbaanfreak schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:12:
Hoi Tweakers,

Ik ben de trotse eigenaar van een G3S. Mijn ervaring: prachtig toestel alleen de microfoon lijkt wat brakjes (alsin: heel erg kapottig). Mijn microfoon begon eerst hard te ruizen en daarna hield ie er mee op. Opzich niet zo'n probleem, ik studeer Electrical Engineering en spare microphones zijn prima te verkrijgen dus ik heb er even een nieuwe ingehangen. Fout: Ook deze hield er binnen een week mee op. 2de exemplaar erin gebouwd, weer fout maar toen omdat ik een SMD weerstandje los soldeerde. Gelukkig kan je ook nieuwe prints uit China halen, dus ik heb er even een nieuwe bottom print in gezet. Hierna ook een nieuwe microfoon. Je zou zeggen dat de problemen nu toch echt verholpen zouden moeten zijn. Niets is minder waar. Na minder dan een uur begaf ook deze microfoon het. Klinkt dit probleem bij iemand bekend? Ik ben het zelf nog niet op internet tegengekomen.

Wat me wel opvalt: Soms stopt mijn trilfunctie er ook ineens mee om er x tijd later (soms een paar seconde, soms ook minuten) het gewoon weer te gaan doen. Het vervangen van de bottom print heeft dit probleem niet verholpen of verbeterd.

Iemand een idee?
Dit klinkt mij totaal niet bekend in de oren, maar als ik het zo lees lijkt het een probleem te zijn van de "moeder" printplaat... Wellicht dat daar ergens iets van een weerstand mist of ergens iets per ongeluk wordt doorgelust waardoor die mic teveel stroom krijgt en doorbrand?

[ Voor 31% gewijzigd door Spekkie88 op 18-06-2014 13:00 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-05 21:21
'k draai sinds gisteren deze "official" ROM:
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3s-2/

En heb die met SuperKernel 0.51 geupgrade. Alles draait prima, stabiel enzo. Maar eigenlijk vind ik dat er teveel toeters en bellen op zitten. Die ROM uit de handleiding van Spekkie88 vond ik beter.

Heeft iemand suggesties voor een mooie basic ROM zonder Chinese toeters en bellen?

[ Voor 4% gewijzigd door hansdegit op 19-06-2014 09:21 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
hansdegit schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:13:

En heb die met SuperKernel 0.51 geupgrade. Alles draait prima, stabiel enzo. Maar eigenlijk vind ik dat er teveel toeters en bellen op zitten. Die ROM uit de handleiding van Spekkie88 vond ik beter.

Heeft iemand suggesties voor een mooie basic ROM zonder Chinese toeters en bellen?
Degene uit mijn blog is de cleanste die ik heb kunnen vinden... Daarnaast kan je met behulp van mobile uncle tools alle chineese apk's verwijderen...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:58
Als je G3s gebricked is (gaat niet aan, in apparaatbeheer enkel als MTK USB PORT zichtbaar) kan je dan zoals ik soms lees bij andere MTK telefoons met een "test point" toch flashen? En waar zat dat bij de G3s?

Dat zou op je mainboard moeten zitten, maar ik zie nergens waar dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
hansdegit schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:13:

Inmiddels is op Needrom ook CM11 beschikbaar. Geïnstalleerd op een G3S met half kapot lcd en zonder simkaarten, lijkt daar goed op te werken. GPS vanmorgen getest, ondersteund (nog) geen a-gps dus duurt vrij lang tot fix. Daarna stabiel en nauwkeurig. Bellen/mobiel internet/bluetooth nog niet getest. Ga ik waarschijnlijk vanavond op mijn werkende G3S doen.

Edit: Backup gemaakt en geflasht op mijn werkende G3S. Bellen en mobiel internet werkt ook. Bluetooth ga ik straks in de auto proberen.

Edit 2: Bellen via Bluetooth werkt ook prima. Foto's maken werkt ook, video's maken werkt niet. Het wisselen tussen wifi en 3g gaat vaak niet goed, krijg de melding 'Beperkte toegang gewijzigd, gegevensservice geblokkeerd'. Data uit- en aanzetten en vliegtuigmodus aan- en uitzetten helpt meestal.

Edit 3: Probleem wordt veroorzaakt door de Google apps. Met alleen de kale rom doet het probleem zich niet voor.

[ Voor 22% gewijzigd door DitisKees op 29-10-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

DitisKees schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:29:
[...]

Inmiddels is op Needrom ook CM11 beschikbaar. Geïnstalleerd op een G3S met half kapot lcd en zonder simkaarten, lijkt daar goed op te werken. GPS vanmorgen getest, ondersteund (nog) geen a-gps dus duurt vrij lang tot fix. Daarna stabiel en nauwkeurig. Bellen/mobiel internet/bluetooth nog niet getest. Ga ik waarschijnlijk vanavond op mijn werkende G3S doen.
Ik heb sinds korte tijd een 4.4.2 rom draaien.. 't zou wat zijn als er over een tijd een 5.0 versie zou zijn.. Heb nog niet zo lang de G3T, mooi ding maar vind het geluid wel érg zacht (vooral op luidspreker tijdens telefoongesprekken), zijn er meer met dat probleem?

Rotterdam

• DitisKees
GS88 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:11:
[...]

Ik heb sinds korte tijd een 4.4.2 rom draaien.. 't zou wat zijn als er over een tijd een 5.0 versie zou zijn.. Heb nog niet zo lang de G3T, mooi ding maar vind het geluid wel érg zacht (vooral op luidspreker tijdens telefoongesprekken), zijn er meer met dat probleem?
Geluid is bij mij prima. Bellen via de luidspreker doe ik eigenlijk nooit, maar navigatieinstructies zijn prima te verstaan in de auto. Heb je het probleem ook met de stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Eerste alphaversie van CM12 is beschikbaar voor de G3S. Vrijwel niets werkt nog, maar wel leuk dat er nog aan gewerkt wordt.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste