Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

Naar om te horen idd, ben blij dat het nog niet zover is. Ik zie wel al een afdruk van de toetsen van 't toetsenbord in 't scherm staan en dit krijg ik er niet afgeveegd. Zou dit de vlekken verder dus kunnen gaan veroorzaken?

Zelf gaat mijn SVP13 ook over 6-8 weken richting Sony voor reparatie omdat 1 USB poort niet goed werkt (eigenlijk vanaf dag 1, maar heb geen vervangingen en kan hem niet missen wegens mijn opleiding). De USB poort die 't dichtstbij het scherm zit werkt met geen 1 apparaat, maar wanneer ik een externe hardeschijf aansluit dan werkt dit wel :/ Echt zeer vaag en ik kan me niet zo snel indenken waarom die de ene wel kan gebruiken en de andere niet. Als ik een ander USB-apparaat aansluit werkt het niet, zoals oplader/usbkabel voor de telefoon of mijn USB dongle voor een muis. Alles werkt wel goed met de andere poort (die het verste weg zit van 't scherm gerekend). Iemand anders nog zoiets vaags voorbij zien komen en/of ideeën hiervoor?

Heb Sony support bovenstaande gemeld en wacht nog op antwoord, maar zal wel weer een automatische email terugkrijgen i.p.v. dat ze op mijn vragen ingaan net als vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:10

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ivm het poort: je poort heeft dataonnectie maar geeft geen stroom af vermoed ik. --> harde schijven hebben externe power, teerwijl andere apparaten power nodig hebben.

Je kan in VAIO Control Center een proberen USB charging te activeren / desactiveren. Die poort is net de poort waarmee je apparaten kan laden terwijl je laptop uit staat.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Dima_2005 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:01:
Ivm het poort: je poort heeft dataonnectie maar geeft geen stroom af vermoed ik. --> harde schijven hebben externe power, teerwijl andere apparaten power nodig hebben.

Je kan in VAIO Control Center een proberen USB charging te activeren / desactiveren. Die poort is net de poort waarmee je apparaten kan laden terwijl je laptop uit staat.
Volgens mij bedoel je dan een 3,5" HDD, maar heb gewoon een 2,5" USB powered HDD die het wel doet en de rest niet. Ik zie idd op Google dat die poort de poort is met dat 'power'-icoontje erboven is, dus misschien doet dat wel nog iets hmm. Vanavond/morgen maar even testen. Thanks! :)

Edit: Had wel weer gelijk, Sony support is echt bagger wauw :| Ze reageren echt geheel niet op geen een vraag. Lekker handig dat, dus als je iets wilt bereiken mag je gaan bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Salmon op 15-05-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
joachim schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:07:
Is er soms iemand die en Windows image backup heeft van een perfect werkende omgeving (windows + alle drivers werkende + alle sony software werkende (ook FN toetsen enzo)) en die zou willen uploaden? Windows 8 of Windows 8.1 maakt me niet uit. Bij mij scheelt er altijd wel iets als ik een clean install probeer te doen. Mijn exacte SVP versie is SVP1321C5E.
Sony hier ook voor gecontacteerd. Sturen ze me door naar een of ander webshop. Een System Recovery DVD (RDVD) kost daar € 65,50 EUR excl. BTW :') Afzetters. Topservice ook van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wat werkt er bij jou dan als je een clean install doet? Anders maak je daar een apart topic voor aan als je specifieke windows installatieproblemen hebt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
BtM909 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:19:
Wat werkt er bij jou dan als je een clean install doet? Anders maak je daar een apart topic voor aan als je specifieke windows installatieproblemen hebt :)
FN + F1 werkt niet, die assist toets werkt niet, bij apparaatbeheer heb ik een onbekend apparaat, ik ontbreek Sony software, .. Die downloadsectie van die website is gewoon 1 grote ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:50
Dat is precies wat mij tot nu toe tegenhield om de Vaio van een eigen W8.1 install te voorzien. Ik wil graag een werkende laptop houden. Als functies/drivers niet werken, dan vreet dat aan me en moet er een oplossing volgen. Als ik die garantie niet heb, kan ik beter deze pre-install houden, hoe brak het allemaal ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jourit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 22:38
GustavSan schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:34:
Dat is precies wat mij tot nu toe tegenhield om de Vaio van een eigen W8.1 install te voorzien. Ik wil graag een werkende laptop houden. Als functies/drivers niet werken, dan vreet dat aan me en moet er een oplossing volgen. Als ik die garantie niet heb, kan ik beter deze pre-install houden, hoe brak het allemaal ook werkt.
het overgrootte deel van deze functies komt terug wanneer je de drivers van de sony website installeerd. Op het sony forum heb ik destijds genoeg topics gevonden waar uitgelegd werd welke drivers voor welke functies waren zodat je alleen hoeft te installeren wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Klopt, vandaar ook mijn advies om een apart topic aan te maken, zodat joachim wat sneller en beter van advies kan worden voorzien.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door RemyWD op 23-05-2014 02:59 . Reden: Bericht verwijderd door gebruiker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Ik zit er aan te denken een vaio pro uit de outletstore te halen. Probleem is dat deze tot nu toe telkens een ssd hebben van 128GB. Is dit up te graden met bijvoorbeeld zoiets: pricewatch: Crucial M550 M.2 256GB

[ Voor 8% gewijzigd door Cyleo op 28-05-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jourit
  • Laatst online: 22-03 22:38
Cyleo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:11:
Ik zit er aan te denken een vaio pro uit de outletstore te halen. Probleem is dat deze tot nu toe telkens een ssd hebben van 128GB. Is dit up te graden met bijvoorbeeld zoiets: pricewatch: Crucial M550 M.2 256GB
zo ver ik heb gegrepen kan je deze niet zomaar uitbreiden, de SSD is namelijk gesoldeerd op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 09:19
Jourit schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:34:
[...]

zo ver ik heb gegrepen kan je deze niet zomaar uitbreiden, de SSD is namelijk gesoldeerd op het moederbord.
Dit is niet waar. De SSD is verwijderbaar, maar dit is geen gewone SSD.
Let op dat er modellen zijn met SATA SSD en PCI-E SSD. Als ik me niet vergis kan je zo'n SATA-SSD vervangen door het M2-model wat hierboven wordt genoemd. PCI-E SSD's zijn niet verkrijgbaar afaik.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 08:18
Het Sony update programma is geüpdatet en mijn updates doen het nu wel. Behalve de Intel wireless driver, deze heb ik handmatig via Intel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:25
Is het nog mogelijk ergens de Sony Vaio Pro 11 te bestellen met een i3? Bij de MM konden ze met niet veel over vertellen? Misschien bij wat MM's en saturna rond gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:54
Safaci schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:12:
Is het nog mogelijk ergens de Sony Vaio Pro 11 te bestellen met een i3? Bij de MM konden ze met niet veel over vertellen? Misschien bij wat MM's en saturna rond gaan bellen?
Ben zelf werkzaam bij de Saturn in Venlo en wij hebben hem helaas niet meer. Zag dat Saturn Tilburg er nog een had, echter volgens mij het Showmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Marco1994 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:14:
[...]

Ben zelf werkzaam bij de Saturn in Venlo en wij hebben hem helaas niet meer. Zag dat Saturn Tilburg er nog een had, echter volgens mij het Showmodel.
Zo ver ik zag hebben ze hem nog wel in Rotterdam centrum bij de MM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Vraag me eigenlijk af of Sony nog een vervanging kan regelen bij garantie. Ga mijn VAIO insturen ergens begin juli. Maar zou graag een omruiling zien wegens meerdere problemen (schermvlekken, wifi, bezel dood,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Hoe gaan jullie te werk om een clean install te doen? Meteen w8.1? Of eerst 8 en zorgen dat alle drivers werken en dan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361877

Ik heb zelf sinds september vorig jaar mijn SVP13 met mat scherm, en het is op papier een fijne laptop, maar met een fabricagefout en de service van Sony is gewoon om te huilen.

Het begon ongeveer twee weken nadat ik m had dat de rand van het scherm aan de bovenkant soms enigszins losliet en ik enkele vlekjes in het scherm had. Ik heb er toen even met reparatie gewacht aangezien ik de laptop nodig heb voor mijn studie. Uiteindelijk begin december het apparaat terug gestuurd naar Sony. Ik kreeg daar te horen dat de vlekjes in het scherm fysieke schade zijn (en MIJN schuld) ondanks het complete gebrek aan enig fysiek bewijs hiertegen. Twee vlekjes of een rekening van 331e, nou dan weet je het wel. Ik had met ze afgesproken dat ze de schermrand zouden repareren en de laptop naar mij terugsturen.

3 dagen nadat ik mijn laptop had terug gekregen begon de schermrand echter weer los te raken en nu rondom het hele scherm en niet meer alleen boven. Ik kon het echter met goed aandrukken iedere paar dagen oplossen. Uiteindelijk, waarschijnlijk dom van mij maar weer gewacht aangezien het probleem nu niet heel hinderlijk was, en de laptop een tweede keer kwijt zijn met een drukke studie is heel hinderlijk.

Twee weken terug kreeg ik echter het scherm niet meer aan, de rand bleef gewoon op zn plek, alle lampjes brandden, maar het scherm deed niks. Thuis de laptop aangesloten via HDMI en alles werkte perfect, dus toen gelijk een reparatietraject in gang gezet.

Werd ik vanmiddag gebeld: Ja de monteur heeft fysieke schade geconstateerd en dus kost de reparatie 325e (waarom dit keer een ander bedrag?) En ik kreeg wederom de keuze repareren of terugsturen. Ik liet het er niet bij zitten en wou iemand spreken van de reparatieafdeling om uitgelegd te krijgen hoe dit in vredesnaam fysieke schade is, maar ik ben uiteraard niet meer teruggebeld.

Is dit een normale manier om met klanten om te gaan bij Sony? Problemen met een laptop die alleen meerdere mensen in dit topic hebben afwimpelen op fysieke schade, zonder enige fysiek bewijs hiervoor? Tevreden klant hebben ze.. not.

Anyway ik wou even me hart luchten, excuus voor de lange post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Anoniem: 361877 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:03:
Ik heb zelf sinds september vorig jaar mijn SVP13 met mat scherm, en het is op papier een fijne laptop, maar met een fabricagefout en de service van Sony is gewoon om te huilen.

-knip-
Kan dat best begrijpen, maar Sony's support is idd echt om te huilen. Lekker kortaf en reageren amper op vragen en wanneer ze dit doen gaan ze er niet ver genoeg op in. Ik zou het in ieder geval niet pikken en vragen naar bewijs van hun kant. Waarom zou je uberhaubt zoiets afstempelen als de fout van de klant..

Ik ga mijn SVP13 ook over een aantal weken ter reparatie opsturen. Ik heb al sinds de aankoop last van een niet werkende USB poort (zie eerdere replies in dit topic), maar kan/kon hem niet missen wegens mijn studie Informatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik herken het verhaal 100%. Heb het ook druk nodig voor mijn studie+werk. En daarom ga ik het pas in Juli insturen.
Heb ook last van schermrand, schermvlekjes enz. Daarbij heeft mijn schermrand verf kwijtgeraakt (wat eigenlijk geen verf is, maar gewoon folie).

Ik heb de indruk dat ze heel slechte plakband gebruiken. Het rubberen deeltje vanonder van de laptop was bij mij er ook afgevallen, heb die ook zelf vast moeten plakken ondertussen.

Ik kijk er niet voor uit om mijn laptop in te sturen. Ik heb 100% zeker fysieke schade aan het scherm. Niet op scherm zelf, maar de hele rand onder de bezel. Inclusief de onderkant. Maar dit is 200% te wijten aan het loszittende schermrand die ik er constant zelf terug op plakte. (een procedure die ik maandelijks herhaal omdat ik lichte plakband gebruik om problemen te voorkomen bij het insturen)
Ik heb zoveel afgezien met die laptop. Toen ik in Dubai was mocht ik het schermrand achterna jagen omdat die volledig losgekomen was en met de wind weggewaaid. Dat had het rand ook gebogen, dus nu heb ik een kromme bezel. :-\

In ieder geval, zal ik het daarbij niet laten als ze het gaan beginnen weigeren. Ik had hun 2 weken na ontvangst ingelicht over mijn probleem en de foto's toen doorgestuurd.
Ik hoop eigenlijk op een vervanging. Want dat is niet mijn enige probleem. Heb ook enorm veel last met wifi, scherm die soms niet aangaat na stand-by, putjes in de buitenkant vd laptop (al zit die altijd in sleeve als ik hem niet gebruik), domme bezel, schermvlekken, last met touchpad, ...
Allemaal bijzonder storende dingen, maar allemaal geen dringende problemen tegelijk.

Al blijf ik erbij dat dit een SUPERlaptop is. Batterij is gewoon fenomenaal, gecombineerd met super-performance en toch een prachtscherm. Ik zou niet willen ruilen, maar ik wil gewoon een examplaar die niet kapot is.

[ Voor 5% gewijzigd door Dima_2005 op 16-06-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:25
Gisteravond de Sony Vaio Pro 11" (€649) opgehaald bij de lokale MM. Blijkt thuis dat we de verkeerde hebben meekregen, de Vaio Tap 11. Met een waarde van €799. :+ Had liever gezien dat ze de 13" meegaven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baumann
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 14:22
Ook ik kan me vinden in de verhalen die hier langskomen. Mijn laptop is gerepareerd voor de loszittende schermrand en een witte kras op het scherm, veroorzaakt door de rand van de metalen polssteun. Een enorme ontwerpfout als je het mij vraagt, een flexibele behuizing met een metalen steun.

Sony heeft mij verzekerd dat het wifi probleem een driver probleem is. Ik heb hier maar weer eens achteraan gemaild, want het lijkt wel alsof ik steeds vaker geen internet heb, ondanks dat ik verbonden ben met het internet. Ik sluit me helemaal aan bij de mening dat de SVP13 een prachtige laptop is, maar wat zonde dat dingen als de Wifi dan dagelijks roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:54
Weet iemand waar je voor een schappelijke prijs nog aan een battery pack kunt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:55
Marco1994 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:18:
Weet iemand waar je voor een schappelijke prijs nog aan een battery pack kunt komen?
Zelfde vraag hier.

Bij Correct kunnen ze een battery-sheet bestellen voor EUR119, maar met onbekende levertijd (weken/maanden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Battery-sheet kostte 99€ bij Sony en Coolblue.
Spijtig genoeg is het niet meer leverbaar wegens stopzetting van VAIO in Europa.
Dus je moet echt ergens vinden waar het nog op stock is.

Typenummer is: VGPBPSE38, moest dat je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoe bevalt die pro 11 van 650 euro? Heb wel wat reviews bekeken maar vraag me af of hij goed genoeg is voor huis- tuin- en keuken gebruik maar ook lichte beeldbewerking (wat photoshop, video editting, etc) aankan. Hoeft uiteraard geen wonderen te verrichten, dus alleen voor vrij licht werk, maar moet wel wát kunnen. Ben benieuwd of die Pentium krachtig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Salmon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:08:
[...]

Kan dat best begrijpen, maar Sony's support is idd echt om te huilen. Lekker kortaf en reageren amper op vragen en wanneer ze dit doen gaan ze er niet ver genoeg op in. Ik zou het in ieder geval niet pikken en vragen naar bewijs van hun kant. Waarom zou je uberhaubt zoiets afstempelen als de fout van de klant..

Ik ga mijn SVP13 ook over een aantal weken ter reparatie opsturen. Ik heb al sinds de aankoop last van een niet werkende USB poort (zie eerdere replies in dit topic), maar kan/kon hem niet missen wegens mijn studie Informatica.
Om maar ff mezelf te quoten: Zojuist de reparatieprocedure aangevraagd, moet nog wel wat gegevens terugsturen en dan komt binnen 3 dagen de bezorger langs met een doos waar de laptop in kan en mag ik daarna een afspraak maken om de laptop op te komen halen. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten voordat ik de laptop instuur? Ik zal iig de staat van de laptop fotograferen en ook ff alle serienummers noteren etc.

Vind t trouwens nuttig dat ze om een username/password van de laptop vragen. Kan ik niet gemakkelijk via Windows 8.1 mijn account eraf halen en dan een lokale gebruiker aan hun doorgeven? Heb namelijk geen behoefte dat zij inloggen met mijn emailadres en wachtwoord van mijn Microsoft/Hotmail account :P

[ Voor 5% gewijzigd door Salmon op 08-07-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:06
Ik heb de laatste tijd toch weleens wifi problemen. Het moet een softwarematig probleem zijn, want bij een restart werkt het weer goed. Na zo'n 6 uur werken dan maakt wifi gewoon geen goede verbinding meer en werkt internet niet. Wat ik ook doe, het werkt niet meer. Pas na een restart. Meer mensen dit probleem? En een oplossing?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 08:18
Ja, daar heb ik ook af en toe last van. Helaas geen oplossing, behalve een restart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

De mijne ligt nog steeds in reparatie, 16 dagen na het insturen... #zucht
Ze komen morgen (en proberen daarna nog 2 keer)

Tips: zet je account om naar een local account en haal je password eraf. En voeg in het engels een briefje bij met het probleembeschrijving (zo uitgebreid mogelijk).
En veel geduld! Kijk ook eens of in de mail de juiste serienummer staat. Bij mij stond 1 cijfertje fout en dat had 1 week vertraging opgeleverd.

@Yoshi: ik had het probleem ook, ze gaan mijn adaptor vervangen. Het was echt hardwarematig, want soms verdween de adaptor helemaal! En zelfs onder Linux had ik het probleem.

Ik moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van Sony support. Ik heb telkens dezelfde supervriendelijke jongen aan de lijn gehad elke keer ik belde en telkens hielp die me enorm verder! Die zocht extra informatie op, gaf me alle details die ik vroeg en zorgde ervoor dat ik mijn gewenste oplossing kreeg. (bv. Wifi gingen ze niet veranderen, maar die jongen heeft ervoor gezorgd dat de chip ook vervangen zou worden)

Wel is het nog steeds "In Repair" bij mij. Al hebben ze me beloofd dat ik voor het weekend het nog ga krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Dima_2005 op 09-07-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

@ YoshiBignose en Luapper.... jullie hebben daar ook (nog) last van ?
Onder win 8 of zijn jullie over op 8.1 ? Welke wifi-drivers gebruiken jullie ? Ik heb m'n Vaio nu bijna een jaar en heb ook nog steeds af en toe een defecte wifi (W8)... Ellendige is dat herstarten het niet eens altijd meteen oplost, iemand nog suggesties ?

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik denk dat het toch echt hardwarematig is. Normaalgezien zal mijn laptop een nieuwe Wifi kaart moeten ontvangen.
Op het moment heeft het de status: "Final Test and Quality Check". Hopelijk zie ik hem morgen terug. Ik laat dan iets weten of nieuwe wifi chip de oplossing is.

EDIT: blijkbaar duurt final check 24-48u, dus pas na het weekend heb ik mijn laptoppie terug :'(

Ik had 7 problemen opgesomd voor reparatie:
  • Bezel los + kapot
  • Rode vlekken op het scherm
  • Hinge kapot (kwam waarschijnlijk door losse bezel, want soms wou de laptop niet volledig sluiten)
  • Rubbertjes kwamen ook los te zitten (zelfde slechte tape als rond bezel)
  • Onderste 2cm vd touchpad werkt soms niet, vooral bij gebruik van externe batterij en zachte ondergrond
  • Wifi probleem (hier uitvoerig besproken)
  • Hoge toon bij opladen
Ze hebben het gefixed door: nieuwe bezel, nieuwe LCD, nieuwe wifichip, nieuwe touchpad, nieuwe behuizing, nieuw moederbord en kleine onderdelen (zoals hinge, rubbertjes, schroefjes enz). Ziet ernaar uit dat ze alles gaan fixen
Dus eigenlijk hebben ze gewoon de hele laptop vervangen :+ Als ik laptops goed ken is het enige wat van mijn oude laptop is overgebleven: toetsenbord, batterij en SSD. :+ Nu vraag ik me af of het eigenlijk niet goedkoper was voor Sony om een nieuwe laptop te geven, had ook minder lang geduurd, maar goed.

Al bij al ben ik blij. Het had wat lang geduurd (veel meer dan 3-5 werkdagen), maar het ziet ernaar uit dat de oplossingen wel correct zijn. Nu is het te hopen dat de vervangen onderdelen wel degelijk gaan werken. We zien wel volgende week :)

[ Voor 77% gewijzigd door Dima_2005 op 10-07-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 16:00

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb ook wel eens gehad dat de wifi chip vastliep oid, dat kon ik toen verhelpen door hem helemaal uit te schakelen. (ergens via configuratiescherm, niet alleen wifi uit/aan). Dat verhielp het probleem bij mij.
Ik heb de AC versie overigens.

Wat ik gek vind is dat de SSD soms maar een paar MB/sec aan bewerkingen doet, maar toch voor de volle 100% benut word, met reactietijden van enkele seconden. Dit is vooral als McAfee zijn scan doet. Is dat normaal?

* Gmount had ook nooit McAfee moeten nemen :X Het lijkt mij een beetje achterhaald ofzo...

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Vergeet niet dat SSD's sequentiele snelheden van 500MB/sec hebben. Maar random bestanden en zeker kleinere bestandjes, zijn SSD's stukken trager.
Kijk je naar 4K read snelheden, dan schommelen die vaak rond max. 20MB/sec...

Ook: heb je niewste chipset + Intel Rapid stroage drivers? Want soms kan WIndows dat fout zien en geeft dat problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
ik heb sinds vandaag een sony vaio pro 13.3", maar nu heb ik een klein probleempje, namelijk dat als ik de laptop dicht doe het scherm niet goed afsluit, heeft iemand hier een oplossing voor? (ik heb reeds met sony contact opgenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wat bedoel je met "het scherm niet goed afsluit"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elaynegalad
BtM909 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:21:
Wat bedoel je met "het scherm niet goed afsluit"?
Hij gaat niet volledig dicht, het scherm blijft een beetje boven de laptop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 16:00

Gmount

Ecorunner lid

je bedoelt dat hij weer een millimeter terugveert nadat je hem dicht hebt gedrukt? misschien handig als je weet waar hij op rust.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Heb mijn reparatieproces gestart betreft de problemen met 1 niet werkende USB poort (zie mijn post bovenaan de pagina). De doos vorige week binnengekregen en de laptop is maandag opgehaald door UPS nadat ik een afspraak had gemaakt om hem op te komen halen. De laptop is vandaag aangekomen in het reparatiecentrum in Frankfurt, Duitsland.

Het proces loopt tot nu toe best goed, even afwachten wat zij melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elaynegalad
Ik heb er ook wel een plaatje van, hij schijnt te rusten op het bovenste deel van de behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/30137dj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik had dat probleem ook. Na reparatie niet meer...
Heb het gevoel dat de behuizing iets te flexibel is, waardoor het na een tijdje een schevere vorm begint aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elaynegalad
*update* ben met het model terug naar de winkel gegaan en heb hem omgeruild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:30
Mijn Vaio Pro 13 heeft iets vreemds, ik zet 'm handmatig in sleep (8.1 Pro) klap de laptop dicht en vervolgens kom ik even later terug zit ie keihard te blazen en is ie gewoon weer aan... 8)7
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Edit:
Het uitschakelen van Intel Smart Connect Technology zou de oplossing moeten zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Wietsee. op 23-07-2014 22:15 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 21:03
Het uitschakelen van Intel Smart Connect Technology zou de oplossing moeten zijn.
Windows update kan ook nog wel eens iets doen. Check powercfg lastwake als hij weer wakker is geworden.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercure
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-01-2022
Iemand gebruikerservaringen met de 11" Vaio die nu bij de MM ligt voor € 649?

Ik kan hier weinig over vinden maar vind het wel een prachtige laptop. Hij lijkt goed aan te sluiten bij mijn eisen, klein, licht en geschikt voor office doeleinden. (evt. zou een 13" nog kunnen als maximale grootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 13:18

kgl

hardware.info heeft de 11" Vaio Pro gereviewed.
Ik denk dat je voornamelijk rekening moet houden met de Pentium CPU, die gewoon niet heel krachtig is. Verder is het een SVP1121, oftewel; het 'oude' model, zonder WiFi AC (en wellicht wat verdere verbeteringen mbt WiFi die in de SVP1122 zijn doorgevoerd).

Overigens heeft de MM ook de SVP1322 nog te koop (2 modellen). Beiden met Core-i5, dus een heel stuk krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Laatst online: 17-05 12:56
Ik zou de fan van mijn Vaio pro 13 graag laten vervangen. Deze draait gewoon te hard(geluid).Met alleen Chrome geopend met wat tabbladen en fan optie op standaard blijft hij continu draaien. dB tussen 40-45 direct naast de laptop. Audiofagment http://m.soundcloud.com/nosoulz/fan-geluid

Waar kan ik hem heen sturen en enig idee hoeveel dit gaat kosten?

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Volgens mij is bij mij de batterij ruk... Hij valt at random uit. Heb de batterysleeve er al onderuit gehaald, maar dat maakt niks uit.

Morgen maar weer bellen :/

Dit is ook interessant:
UPDATE : HERSTELLING VAN DE VAIO FIT11A (24 APRIL 2014)

Wij hebben onlangs een ernstig probleem vastgesteld met de batterij van een beperkt aantal VAIO FIT11A-modellen. Wij raden de gebruikers van deze producten aan hun pc niet langer te gebruiken, de verbinding met het lichtnet te verbreken en contact met ons op te nemen.
Ben benieuwd of we binnenkort ook een terughaalactie gaan krijgen voor de problemen met onze Vaio's

[ Voor 58% gewijzigd door BtM909 op 01-08-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:50
Ik heb een vraag mbt een clean install.

Welke opties heb ik precies, om zeker te weten dat het hele systeem opnieuw geinstalleerd wordt, inclusief format vooraf? (reden is dat het systeem malware bevat die ik er niet afkrijg, en wat al 100% zeker weten bij de aankoop van mijn refurbished vaio pro 13 - via Sony Outlet - op de laptop zat).

Ik heb een windows 8 iso gedowload en heb hier een w8 licentie liggen (die ik eerst heb gebruikt op mijn oude laptop). Ik neem aan dat ik deze licentie wederom op de Vaio kan gebruiken?

Of kan ik ook via de Vaio zelf een reset/herinstallatie uitvoeren, waarbij ik zeker weet dat alles weer schoon is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik heb een raar probleem met mijn pro 11 wat niet voorkomt op mijn vorige Z13". Mijn muis begint namelijk op willekeurige momenten vanzelf te klikken en lichtjes te bewegen. HEEL vervelend probleem dat ik alleen kan oplossen door een reboot. Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Jup. Heb je wat stof op je touchpad zitten :P
Als het goed is heb je bij die icoontjes aan de rechterkant van je taakbalk een icoontje zitten voor je touchpad driver. Hier kan je 2 grafiekjes openen, een drukgrafiek en nog iets anders. Die andere moet je hebben :)
Hiermee kan je detecteren waar het stofje precies zit.
Vervolgens kan je met een vochtig doekje je touchpad daar goed schoonvegen en zal je er geen last meer van hebben.

Ik heb dan zelf ook nog een vraag: mijn scherm begint steeds meer te wiebelen. Wat kan ik hier tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Richh schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:03:
Jup. Heb je wat stof op je touchpad zitten :P
Als het goed is heb je bij die icoontjes aan de rechterkant van je taakbalk een icoontje zitten voor je touchpad driver. Hier kan je 2 grafiekjes openen, een drukgrafiek en nog iets anders. Die andere moet je hebben :)
Hiermee kan je detecteren waar het stofje precies zit.
Vervolgens kan je met een vochtig doekje je touchpad daar goed schoonvegen en zal je er geen last meer van hebben.

Ik heb dan zelf ook nog een vraag: mijn scherm begint steeds meer te wiebelen. Wat kan ik hier tegen doen?
zo simpel als dat! 8)7

Bedankt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hey all,

Ik heb hier een tijdje mee gelezen en bezit al sinds augustus vorig jaar de SVP 13. Laatste weken werd ik helemaal gek van de Windows 8.1 installatie. Zowel de interface als de stabiliteit lieten te wensen over na een clean install (ok, de interface is niet veranderd, maar ik kan er niet aan wennen!).

Heb gisteren alles eraf gehaald en Ubuntu 14.04 geinstalleerd. Alles werkt out of the box. Wifi problemen zijn opgelost als je switched naar kernel 3.14 of hoger (zit nu zelf op 3.16). Touchscreen doet het, batterij doet het netjes.. Geen klachten!

Dus als er mensen zijn die ook een hekel hebben/krijgen aan Windows 8.1: Switchen is geen probleem :)

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:08
Twee weken geleden is tijdens een inbraak mijn Pro 13 meegenomen :-( .
Had een I5 non-touch met 8GB en 256GB PCI-E SSD. Een klein jaartje plezier van gehad.

Heb getwijfeld om nog weer een Pro 13 aan te schaffen, maar die waren nu notabene duurder dan toen ik de mijne kocht en dan ook nog eens met mindere hardware specs. Dus opzoek gegaan naar alternatieven. Heb voor €750 een Asus UX32 kunnen aanschaffen, met I7 4500u, 4GB ram en 128GB SSD. Met bijna anderhalve kilo voelde dat ding de eerste dagen wel aan als een lompe steen. Maar eerlijk is eerlijk, hij voelt wel degelijker/steviger aan dan de Pro. Had weinig problemen met de flex, maar soms met de laptop op schoot deed de touchpad het niet of registreerde hij niet aanwezige bewegingen.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Iemand enig idee als ik het toetsenbord vervang (ctrl toets ligt er af, reparatie bij Sony is 225 Euro..) of ik dan ook gedag kan zeggen naar de fabrieksgarantie/reparatie service plan?

Laat het vervangen trouwens door ReplaceDirect doen, dus een professioneel bedrijf. Zelfs knutselen is de laptop me te duur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RemyWD schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 01:11:
Iemand enig idee als ik het toetsenbord vervang (ctrl toets ligt er af, reparatie bij Sony is 225 Euro..) of ik dan ook gedag kan zeggen naar de fabrieksgarantie/reparatie service plan?

Laat het vervangen trouwens door ReplaceDirect doen, dus een professioneel bedrijf. Zelfs knutselen is de laptop me te duur voor.
Dat lijkt me wel, maar als het gedaan kan worden zonder enige zegel te verbreken én je hebt een origineel toetsenbord dan kunnen ze (lees Sony) het moeilijk zien denk ik. Dat laatste moet je wel op letten, volgens mij werkt ReplaceDirect vaak met imitatie / goedkopere onderdelen?

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
Jongens, ik heb de boot gemist, en ik zou HEEL graag een Vaio Pro 13 willen nog, met minimaal M.2 SSD, 8GB Ram. Iemand tips?

• RemyWD
Dimiz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:55:
Jongens, ik heb de boot gemist, en ik zou HEEL graag een Vaio Pro 13 willen nog, met minimaal M.2 SSD, 8GB Ram. Iemand tips?
Sony is er mee gestopt in de EU. Beste kans die je hebt is een used model kopen.
Razr schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:31:
[...]

Dat lijkt me wel, maar als het gedaan kan worden zonder enige zegel te verbreken én je hebt een origineel toetsenbord dan kunnen ze (lees Sony) het moeilijk zien denk ik. Dat laatste moet je wel op letten, volgens mij werkt ReplaceDirect vaak met imitatie / goedkopere onderdelen?
Hmm alright, bedankt voor de info!

[ Voor 91% gewijzigd door RemyWD op 20-09-2014 16:56 ]

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:37

Matjan

:D

Oei, blauwe streep door mijn scherm :( Hoop dat dit een garantieverhaal is! Moet wel wachten tot de kerstvakantie:/

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/10f4xfd.jpg

Schiedam | 4050 Wp ZZO

• Dimiz
RemyWD schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:53:
[...]

Sony is er mee gestopt in de EU. Beste kans die je hebt is een used model kopen.
Ja I know, helaas...

Iemand nog ideeën waar ik die vandaan kan toveren?

• Richh
Dimiz schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:20:
[...]

Ja I know, helaas...

Iemand nog ideeën waar ik die vandaan kan toveren?
Wat heb je over voor een i5, 256GB PCI-E, 1080p touch en een externe batterij? >:) nee grapje :P

Er staan er 2 op V&A, lijkt me niet gek! http://tweakers.net/product/331248/sony-vaio-pro-13/aanbod/
Die van 875 is zeker zijn geld waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 24-09-2014 14:30 ]

• Jip.E
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-11-2020
Heeft iemand een idee waar ik wellicht een losse toets voor het keyboard kan bestellen? (bij voorkeur de letter O :P) Vervanging van het gehele toetsenbord vind ik achterlijk duur voor 1 toets (180 euro bij Sony).

Mijn bescheiden mening over deze laptop voor mensen die aanschaf overwegen: Na bijna een jaar gebruik zou ik deze laptop zeker niet opnieuw kopen. Hij is mooi, weegt niets en gaaf vormgegeven, maar de bouwkwaliteit is naar mijn idee beroerd. Voorbeelden: defecten bij aflevering (usb poort/toetsenbord), scherm is kwetsbaar (pixel vlekken) en toetsenbord drukt te hard op het scherm waardoor bij mij onuitwisbare streep ontstond. Het aantal klachten dat ik op dit forum lees verbaast mij dan ook niet. Persoonlijk zou ik voor dit geld meer kwaliteit/degelijkheid willen hebben en de service van Sony Repair laat daarbij te wensen over. Zonde, want ik was erg te spreken over Vaio laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Iemand ook last van het feit dat het touchscreen na een jaar gebruik steeds minder response registreert? Sommige kleine tegels in de metro interface zijn niet meer aan te klikken omdat deze net in een "dode zone" vallen.

Overigens heb ik de wifi geupdate met de nieuwe drivers waarna de maximum snelheid omhoog is gegaan naar zo'n 6MB/s. Het bereik is echter nog steeds erg beroerd. (1e series vaio pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Nou, ik ben ondertussen in het bezit van de Pro 13 (i7, 8GB RAM, 256GB M.2 SSD, non-touch), en wil een schone 8.1 installatie doen. Heb de originele DVD, maar kan de serial van de huidige installatie niet gebruiken. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

W8.1 slikt je W8 key niet, volg deze guide t/m step 4.5, daarna kan je activeren door je eigen key in te voeren.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2711610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Thanks! Dat was hem!

Nieuwe vraag, wake up on open lid, iemand idee hoe dat aan de praat te krijgen na schone installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Sinds gisteren valt mijn vaio pro 13 (1 jaar oud) regelmatig uit als hij niet aan de 220 zit. Soms vrijwel meteen soms binnen een half uur. Batterij staat op 100%.
Hij is op die momenten niet druk bezig dus ook niet extra warm.

Iemand een idee? Batterij kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Als je het klepje aan de onderkant openmaakt (waar de extra batterij normaal in vastklikt) zit daar een heel klein zwart 'reset'-knopje onder. Probeer die eens in te drukken en kijk of het daarna weer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Mijn Sony Vaio Pro 13" CPU (Intel® Core™ i5-4200U) draait sinds kort altijd op 2,29 GHz, terwijl de processor als standaard op 1,6 GHz zou moeten draaien, ook wanneer alle programma's gesloten zijn blijft de kloksnelheid volgens taakbeheer 2,29GHz.
Hierdoor is de accu waarschijnlijk veel sneller leeg, iemand een suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 21-10-2014 13:08 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Wat heb je ingesteld in Windows als actief energieschema? In het 'VAIO control panel' kun je ook het e.e.a. instellen. Volgens mij is de ventilator instelling die je daar kunt instellen ook gekoppeld aan het wel/niet onderklokken van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Heel raar, maar ik krijg er geen beweging in. Heb net nog een Intel cppc driver gedownload van de website van Sony, maar ook dat heeft geen invloed. De laptop is wel enige tijd geleden vanaf scratch opnieuw voorzien van Windows 8.1 Pro.
Verder is het bij mijn laptop niet mogelijk het percentage CPU in te stellen onder het kopje 'Processor power management', bij andere laptops is dit wel mogelijk zag ik.

De settings in het Vaio control center zijn als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UaZ9r9W.jpg

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Dan zou ik eens even checken (desnoods via de Sony support site) of je misschien niet een driver vergeten bent. Er staan wat specifieke drivers op de Sony site als je zoekt op je model/serienummer. Misschien ook gelijk even het BIOS controleren en evt. updaten (ik noem maar een zijstraat).

Zelf ik had ik ook (nog wel met W8) het OS vanaf scratch geïnstalleerd maar het werkt hier prima (inmiddels wel W8.1). Destijds had ik dus wel de driver downloads van het Sony portaal doorlopen.

In apparaatbeheer staan er ook geen 'Unknown devices' o.i.d.? Ook getest op accu/netstroom (misschien maakt dat verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Drivers zijn veelal up-to-date.

Edit 20:27u:
Na het verwijderen van enkele programma's (o.a. Vaio Control Center) en het uitschakelen van Hyper V is de Intel speedstep functionaliteit weer werkende.
Nu nog achterhalen wat precies de boosdoener was, wanneer ik het weet meld ik het hier!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0s11AF8.png

Edit 20:30u:
Na het opnieuw inschakelen van Hyper V staat de kloksnelheid van de CPU terug op 2,29GHz. Erg vervelend, gezien ik Hyper V nodig heb voor het draaien van Windows Phone emulatoren etc. Op het moment van schrijven staat alles uitgeschakeld in Hyper V, dus ik zou zo gauw niet weten waarvoor die extra kracht permanent nodig is.

Edit 20:35u:
Het lijkt een visuele bug in taakbeheer te zijn als ik deze post mag geloven. Op de achtergrond zou dus wel degelijk terugschaling in CPU frequentie plaatsvinden. Inmiddels bevestigd met programma CPU-Z.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tEQsAdb.png

[ Voor 165% gewijzigd door Wietsee. op 21-10-2014 21:01 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Razr schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:06:
Als je het klepje aan de onderkant openmaakt (waar de extra batterij normaal in vastklikt) zit daar een heel klein zwart 'reset'-knopje onder. Probeer die eens in te drukken en kijk of het daarna weer goed werkt.
Bedankt voor je reactie. Het is de laptop van mijn dochter. Dit weekend komt ze niet thuis. Dus wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Laatst online: 23-05 16:03
Iemand ervaring met het aansturen van een 2560x1080 scherm met deze laptop?

Ik heb deze variant:

i7 4500u, 8gb ram, intel hd 4400, 256gb pci.

Nu wil ik graag dit scherm erbij kopen
pricewatch: LG 29UM65-P Zwart

Maar ik weet niet of deze laptop dit aankan over hdmi, laat staan vlot aankan wegens het gebrek aan een dedicated grafische kaart.

[ Voor 70% gewijzigd door Houbie op 25-10-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Razr schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:06:
Heb jou idee doorgegeven aan mijn dochter maar toen zei ze dat hij sinds een paar dagen weer probleemloos werkt. Vreemd, maar als het weer optreed gaan we jou optie zeker proberen.
Zal de uitkomst dan ook hier vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
Matjan schreef op woensdag 24 september 2014 @ 00:30:
Oei, blauwe streep door mijn scherm :( Hoop dat dit een garantieverhaal is! Moet wel wachten tot de kerstvakantie:/

[afbeelding]
Had ik ook, is keurig afgehandeld.Is opgehaald en was 4 dagen later gerepareerd. Bij mij is er een geheel nieuw scherm ingezet. Lijkt me vaker voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

WLAN driver 17.1.1.1 is uit, heeft iemand hem al getest? Hoop dat ze uiteindelijk toch met een driver komen die het WiFi bereik een stukje verbeterd.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bah, Sony Support...
Had last van mijn keyboard die defect is geraakt. Bel ik hun op en ze zeggen "ja, maximum 5 werkdagen, het komt echt in orde, ja hoor".
Bellen ze me vandaag op (na 5 werkdagen): Er is een onderdeel (handsteun - dus bovenste deel waar de keyboard in verwerkt zit) niet op voorraad en komt vermoedelijk pas 9 DECEMBER pas binnen. We spreken over een MAAND dat ik mijn laptop kwijt ben. En hun levertijden kennede van de vorige keer, zal dat NOG langer duren.

Wat is dat toch voor een rotzooi. Nu zit ik voor een maand zonder mijn meest essentieel toestel. Kan letterlijk niet zonder. Morgen eens gaan rondkijken of ik geen laptop kan huren/Chromebook kopen.

Het punt is natuurlijk: als ik dat had geweten, had ik die niet binnengestuurd en had ik gewoon verder gewerkt icm een externe keyboard. Ziet er natuurlijk niet uit, maar dan heb ik toch op zo'n cruciaal moment zoals nu een laptop. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Dima_2005 op 11-11-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik krijg die boodschap ook via VAIO Update maar aangezien WiFi bij mij op dit moment stabiel en sterk genoeg is (model SVP1322C5E met driver 16.5.3.6) en ik nog niks heb kunnen vinden over verbeterde (of misschien wel verslechterde?) prestaties qua snelheid of stabiliteit met deze nieuwe driver blijf ik er toch maar 's van af. Ook die link naar de support site in Update loopt dood. Geeft ook niet echt vertrouwen. :N
Dxta schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:02:
WLAN driver 17.1.1.1 is uit, heeft iemand hem al getest? Hoop dat ze uiteindelijk toch met een driver komen die het WiFi bereik een stukje verbeterd

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:32
Ik heb de laatste tijd problemen met opstarten. Als ik de laptop aan wil zetten zonder adapter lukt dit niet, terwijl de accu nog lang niet leeg is. Als ik mijn adapter aansluit doet hij het wel.

Iemand die dit herkent?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ja :(

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Garantie gevalletje toch?

• Razr
  • Niet online
Lijkt mij ook inderdaad. Maar als je dan na het opstarten de kabel weer loskoppelt blijft de laptop het wel doen? Al een keer het batterij-reset knopje ingedrukt (onder het klepje voor de extra batterij aansluiting)?

• HBSVDK
  • Laatst online: 16-06 11:15
Dat opstart probleem had ik exact hetzelfde met m'n Dell laptop dadat het moederbord vervangen wad vanwege een videochip probleem. Volgens Dell was t iets met het energie management van het moederbord wat defect was. Het lag 100% niet aan de batterij(had het met 2 verschillende). Na opnieuw moederbord vervanging was t euvel voorbij.

Maw: wees blij dat je 2 jaar garantie heb!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
Ai dat is erg vervelend, want kan hem eigenlijk op dit moment echt niet missen. Probeer rond allerlei problemen met de laptop heen te werken, maar dit is wel zo'n vervelend punt dat ik hem toch maar eens moet opsturen.

Naast het probleem met opstarten heb ik ook last van witte vlekken op het lcd en wifi problemen. Al met al dus niet zo tevreden met de laptop. Als hij het doet, vind ik het een geweldig ding. Lekker licht en snel, maar die problemen wijzen toch steeds meer op een miskoop... Vooral als ik op internet zoek naar dit model, blijkt dat ik niet als enige een maandagmorgen product heb, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Waffle schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:09:
Ai dat is erg vervelend, want kan hem eigenlijk op dit moment echt niet missen. Probeer rond allerlei problemen met de laptop heen te werken, maar dit is wel zo'n vervelend punt dat ik hem toch maar eens moet opsturen.

Naast het probleem met opstarten heb ik ook last van witte vlekken op het lcd en wifi problemen. Al met al dus niet zo tevreden met de laptop. Als hij het doet, vind ik het een geweldig ding. Lekker licht en snel, maar die problemen wijzen toch steeds meer op een miskoop... Vooral als ik op internet zoek naar dit model, blijkt dat ik niet als enige een maandagmorgen product heb, helaas.
Gewoon terugsturen met een lijst van zaken die gerepareerd moeten worden en dan komt het goed.
Heb geen maandagochtend toestel maar wel wat zaken gehad en dat is allemaal prima opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05 18:26
Ben zelf nu inmiddels een klein jaartje in het bezit van de Sony Vaio Pro 13. Ik heb het 22 model waar verder geen problemen waren met het internet. Verder I7, 8 Gigabyte Ram, 128 GB pcie SSD, en met Touch.

De eerste 6 maanden waren heerlijk, geen enkel probleem mee gehad, enige was dat er nogal snel kleine krasjes op kwamen (Alleen zichtbaar in fel licht en juiste hoek, maar ik vond het toch jammer). Na ongeveer 7 maanden begon het feestje, mijn ventilator maakte constant een ratelend geluid, 2 kleine witte stipjes op mijn scherm bij een lichte (witte) achtergrond en mijn A toets viel er van af. Ik natuurlijk balen en geprobeerd de a toets er zelf op te zetten maar dat is blijkbaar niet mogelijk bij dit model. Ik heb met sony gebeld en uitgelegd wat er mis was.

Er werd al snel verteld dat afgevallen toetsen niet onder de garantie vallen en reparatie daarvoor 225 euro kost, de ventilator en het scherm zijn beiden vervangen en dat is verder goed gegaan. Alleen nog steeds geen A toets er op wat de laptop direct een stuk minder aantrekkelijk maakt. Een maan later kreeg ik opnieuw een wit vlekje op het scherm ondanks dat ik elke keer dat ik de lcd sloot er een doekje tussen legden. Ook kwam aan de linkerkant van de laptop de behuizing iets omhoog van de zijkant en de ventilator maakt weer rare geluiden. Ook nu merk ik dat verschillende toetsen ook niet meer goed stevig vast zitten. En als kers op de kaart heb ik er last van dat het aanraakscherm het soms willekeurig niet doet, ik heb me laptop al reset en dat heeft verder niks opgelost. Ik ben van plan het nog 1 x terug te sturen voor de problemen naast het toetsenboord, ik heb al op internet gezocht voor oplossingen alleen kon ik er niks voor vinden, misschien dat iemand nog een goede oplossing heeft behalve de volle pak te betalen?

Het is een hele mooie laptop en ook snel en ben ik er nog steeds blij mee, alleen de kwaliteit van het toestel is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 07:21
Nou, dat gaat lekker zo. Sinds kort flikkert het scherm va mijn pro13 (non touch) en nu is het scherm dan ook al drie keer uitgevallen. De eerste twee keer hielp het om het scherm dicht te klappen, computer in standby te laten gaan en weer open te klappen. Nu lukt dat helaas niet (althans, tot nog toe). Vermoedelijk zit de verbinding naar het scherm niet meer helemaal goed ofzo... Iemand die hier al eerder last van heeft gehad?
Daarnaast heb ik af en toe last van een touchpad die niet werkt. De muis beweegt dan alleen als ik de touchpad indruk en dan sleep. Wanneer ik loslaat triggert ie een rechtermuisklik. En dan is het soms ineens weer weg als ik een aantal keer random op het touchpad druk. Geen verklaring voor.
Denk dat het maar tijd is om hem eens in te leveren voor service, met de hoop dat ik 'm niet al te lang kwijt zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Scherm heb ik ook gehad. Teruggestuurd en binnen een paar dagen weer terug. Connector maakte geen goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
Waffle schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:09:
Ik heb de laatste tijd problemen met opstarten. Als ik de laptop aan wil zetten zonder adapter lukt dit niet, terwijl de accu nog lang niet leeg is. Als ik mijn adapter aansluit doet hij het wel.

Iemand die dit herkent?
Mijn probleem is er opeens mee opgehouden en de laptop functioneert nu weer normaal. Geen idee wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Als ik tegen de zijkant (ik dacht linker) stootte dan ging die weer uit als ik aan de rechterkant stootte dan ging die weer aan. Bij mij is het ook begonnen met af en toe en dan ging het weer een hele tijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Wat naar! Ik heb afgelopen kerstvakantie mijn laptop opgestuurd omdat het scherm dood was (goede service verder!).
Maar inmiddels heb ik het probleem met de accu/connector. De batterij is nog perfect maar zonder adapter werkt hij niet. Ik kan de adapter er soms wel uithalen maar dan kan de laptop op een willekeurig moment uitvallen. Het reset-knopje verhelpt het probleem niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Waffle schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:24:
[...]

Mijn probleem is er opeens mee opgehouden en de laptop functioneert nu weer normaal. Geen idee wat het geweest is.
Een vriendin van mij heeft dit probleem sinds kort ook. Ook gaat zo af en toe het oranje ledje aan de zijkant knipperen als ze de lader er in doet, of ze hem probeert aan te zetten als deze niet aan wil. Heb jij nog iets bijzonders gedaan? Vrij vervelend want ze kan er nu niet van op aan en werkt veel in de trein (waardoor je dus niet kan spelen met je adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb hetzelfde symptoom (knipperende oranje led bij laden).
Ik kijk het nog een dag of twee aan en dan bel ik weer met de garantiemensen. Maar ik verwacht geen softwareoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
Cyleo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:50:
[...]

Een vriendin van mij heeft dit probleem sinds kort ook. Ook gaat zo af en toe het oranje ledje aan de zijkant knipperen als ze de lader er in doet, of ze hem probeert aan te zetten als deze niet aan wil. Heb jij nog iets bijzonders gedaan? Vrij vervelend want ze kan er nu niet van op aan en werkt veel in de trein (waardoor je dus niet kan spelen met je adapter).
Nee ik heb niks bijzonders gedaan. Opeens was het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
Vanochtend gaf mijn laptop weer hetzelfde probleem. Ik hoop dat het eenmalig is, maar vrees voor het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:37

Matjan

:D

Matjan schreef op woensdag 24 september 2014 @ 00:30:
Wow, reparatie is heel erg snel gegaan :)
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2q8d2xl.jpg

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste