Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 21:46
Nou, volgens mij is het scherm van mijn Sony Vaio niet helemaal goed...
Als ik donkere beelden heb (zwart/donkerblauw etc) dan zijn er een paar duidelijk lichte vlekken aanwezig op mijn scherm. Weet iemand wat dit is? Ben erg teleurgesteld want voor de rest ben ik echt super tevreden met de laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:51
Nou,

woensdag mijn 2e Sony vaio flip 15"binnen gekregen (van de eerste was het touchscreen niet goed), start mijn nieuwe opeens niet meer op :S. Straks maar naar de winkel om deze terug te brengen (als dat nog kan), het wordt voor mij geen sony meer, hoe mooi ik hem ook vind :( :(

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 13:18

kgl

StanPC schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:00:
Nou, volgens mij is het scherm van mijn Sony Vaio niet helemaal goed...
Als ik donkere beelden heb (zwart/donkerblauw etc) dan zijn er een paar duidelijk lichte vlekken aanwezig op mijn scherm. Weet iemand wat dit is? Ben erg teleurgesteld want voor de rest ben ik echt super tevreden met de laptop!
Klinkt als backlight bleeding. Volgens mij staan de SVP schermen erom bekend hier wel eens last van te hebben. Als het te erg is, gewoon terugsturen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Volgens mij is het geen backlightbleeding. Ik heb er even een foto van gemaakt, lijkt eerder echt alsof het display panel defect is.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7086/13539610755_473d9bb011_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:10

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb ook van die rode plekken op zwart beeld (op ongeveer dzelfde plaats dan nog, alleen zijn de rode plekken dichter bij elkaar).

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Dat lijkt me toch duidelijk een defect. Op outlet modellen heb je gewoon 2 jaar garantie, dus terugsturen zou ik zeggen. Laat ze er maar een nieuw panel in hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Ik ga hem terug sturen, hopelijk pakt Sony dit goed op. Ben voor de rest namelijk heel tevreden over de Pro 13, wat een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
StanPC schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:28:
Ik ga hem terug sturen, hopelijk pakt Sony dit goed op. Ben voor de rest namelijk heel tevreden over de Pro 13, wat een mooi ding.
Ik vond hem ook mooi, maar het linker gedeelte van het touchscreen reageerde niet goed: teruggestuurd, geen probleem. Nieuwe gekocht bij de mediamarkt, wat denk je? Maandag wil ik hem opstarten: dood. Ga nu de Xps 15 9530 kopen, prachtapparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Bint schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:46:
[...]

Ik vond hem ook mooi, maar het linker gedeelte van het touchscreen reageerde niet goed: teruggestuurd, geen probleem. Nieuwe gekocht bij de mediamarkt, wat denk je? Maandag wil ik hem opstarten: dood. Ga nu de Xps 15 9530 kopen, prachtapparaat!
Jij hebt wel erg veel pech met de SVP geloof ik. Snap alleen je keuze voor de XPS 15 niet, je gaat van ultralight naar desktopvervanger van 2 kilo. Maar verder is heb absoluut ook een mooi ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
kgl schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:48:
[...]

Jij hebt wel erg veel pech met de SVP geloof ik. Snap alleen je keuze voor de XPS 15 niet, je gaat van ultralight naar desktopvervanger van 2 kilo. Maar verder is heb absoluut ook een mooi ding...
de sony vaio flip 15"(geen SVP, maar SVF dus) is ook al 2 kg, dus wat dat betreft geen verschil. Achteraf ben ik stiekem wel blij dat hij defect is, omdat de XPS 15 (voor hetzelfde geld) meer biedt: beter scherm, betere GPU, betere CPU en wellicht langere batterylife?.vergelijking:

sony vaio: (1599,= + 200,= voor SSD: 1799)
i7-4500u (2 cores)
16 Gb intern geheugen
1 TB Hdd (met 16 Gb cacheschijf) -> wilde ik zelf vervangen door een crucial M5 480Gb (200,=)
NVIDA GT735M (zeer tegenvallende prestaties door de 64bits channel)
resolutie: 2880x1620

XPS 15 (9530) - 1709,- na korting (1899 zonder korting)
i7-4702HQ (4 cores)
16 Gb intern geheugen
512 Gb SSD (zeer snelle, geloof een samsung)
NVIDIA GT750M (128 bits channel)
resolutie: 3200x1800

vergeleken met mijn oude dell xps 17 was de sony eigenlijk ook een achteruitgang voor me: een lichtere processor (had al een i7 met 4 cores, betere videokaart). Daarnaast wil ik regelmatig VM'metjes opspinnen en doe ik veel development/BI werk, dat moet deze laptop gemakkelijk aankunnen (datasets van 40Gb :D), de sony zou daar toch op in gaan leveren. Voor mij is dit dus achteraf toch de betere keuze. de macbook pro met zelfde specs (wel wat sneller: betere CPU, snellere SSD) was toch weer 900,= duurder nu, dat heb ik er niet voor over. (al was degenen met alleen de IRIS chip vergelijkbaar in prijs).

Neemt niet weg dat die sony een prachtapparaat is en dat ik er toch heel blij mee was, toch noem ik dit "gelukje bij een ongeluk" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Bint schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:33:
[...]

de sony vaio flip 15"(geen SVP, maar SVF dus) is ook al 2 kg

[...]
Ja dat snap ik veel beter. De XPS wint het dan op specs zonder meer. Volgens mij is de SVF wel een veel mooier apparaat om te zien (maar dat maakt de dell niet ineens lelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
Heel vervelend dat sommigen defecte laptops hebben gekregen.
Ik ben zeer gelukkig met mijn Vaio Pro 13 inch met I7-4500u, 256 Gb SSD en 8 GB RAM.

Hier op kantoor zijn er enkele collega's die al hebben aangegeven het een erg mooi en plezierig apparaat te vinden.

Ik heb overigens nog een 64 GB SD kaartje geplaatst, voor wat extra muziek onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 16:00

Gmount

Ecorunner lid

@gadgetfreak: Dat idee van SD kaartje had ik ook :+ heb het alleen nog niet uitgevoerd. Als het goed is steekt het kaartje niet uit toch?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:16
Ik heb recent via de outlet een i3, 256pcie ssd met 8gb (pro 13) gekocht. Hoewel ik nog geen gebreken ben tegen gekomen, zit me al wel 1 ding flink dwars. Ik wist dat ik met een i3 natuurlijk geen werkpaard in huis heb gehaald, maar ik ging er toch wel vanuit dat wat simpel browsen en een word-documentje geen problemen zou opleveren. Helaas loopt bij deze lichte inspanning de processor op tot boven de 60% en slaat de fan ook uiteindelijk lang maar zachtjes aan. Ik merkte ook dat bv firefox bevriest bij sommige velden (bijv de zoekbalk in facebook); wat eigenlijk niet zou mogen. Ik heb nog geen fresh install..dus misschien is het de bloatware...maar ik vind het toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

GustavSan schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:59:
Ik heb recent via de outlet een i3, 256pcie ssd met 8gb (pro 13) gekocht. Hoewel ik nog geen gebreken ben tegen gekomen, zit me al wel 1 ding flink dwars. Ik wist dat ik met een i3 natuurlijk geen werkpaard in huis heb gehaald, maar ik ging er toch wel vanuit dat wat simpel browsen en een word-documentje geen problemen zou opleveren. Helaas loopt bij deze lichte inspanning de processor op tot boven de 60% en slaat de fan ook uiteindelijk lang maar zachtjes aan. Ik merkte ook dat bv firefox bevriest bij sommige velden (bijv de zoekbalk in facebook); wat eigenlijk niet zou mogen. Ik heb nog geen fresh install..dus misschien is het de bloatware...maar ik vind het toch jammer.
Heb ook een i3 met 4GB maar kan mij hier niet in herkennen. Ik heb wel een kale verse install gedaan dus dat zal bij jou hopelijk ook een hoop schelen.
Wel schandalig dat laptops zo uitgeleverd worden, kwam laatst ook een HP tegen die na een recovery install zoveel onzin erop had staan dat de processor continu tegen de 40% trok en het geheugen over de 75% gebruik had.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Een kennis heeft zijn Pro 13, 8Gb/256Gb zonder touchscreen op de weegschaal gelegd en zegt dat die 930gr aangaf.

Is zijn weegschaal fout of scheelt het echt zoveel met de versie met touchscreen (1060gr?)

Zijn er tweakers met een weegschaal in de zaal? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

GustavSan schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:59:
Hoe recent is je laptop? kan zijn dat hij eerst updates gaat downloaden en installeren, het duurt vrij lang voordat hij daar mee klaar is. Ik kan aanraden om hem regelmatig uit te schakelen zodat hij de updates kan uitvoeren en eerst eens even een poosje te wachten voordat je verdere conclusies trekt. De meegelverde antivirus doet ook regelmatig een volledige scan, dat is ook vrij zwaar. Hoe staat je energieschema?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Verder gebruikt de Search Indexer van Windows in het begin ook veel resources. Zodra deze bestanden zijn geïndexeerd neemt dit duidelijk af.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
rud schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:26:
Een kennis heeft zijn Pro 13, 8Gb/256Gb zonder touchscreen op de weegschaal gelegd en zegt dat die 930gr aangaf.

Is zijn weegschaal fout of scheelt het echt zoveel met de versie met touchscreen (1060gr?)

Dat kan wel kloppen ja, mijn 11" destijds was ongeveer 100g lichter dan de touch variant, ondanks dat Sony op hun website hetzelfde gewicht aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Gmount schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:58:
[...]

Hoe recent is je laptop? kan zijn dat hij eerst updates gaat downloaden en installeren, het duurt vrij lang voordat hij daar mee klaar is. Ik kan aanraden om hem regelmatig uit te schakelen zodat hij de updates kan uitvoeren en eerst eens even een poosje te wachten voordat je verdere conclusies trekt. De meegelverde antivirus doet ook regelmatig een volledige scan, dat is ook vrij zwaar. Hoe staat je energieschema?
Heb alle updates gedaan (Vaio + Windows). Ik heb een aantal programma's gedeinstalleerd. Er draaien weinig onnodige services, hoewel ik er nog niet diep genoeg ingedoken ben. Ik heb de pc ook naar 8.1 geupdate. Er staan geen updates meer in de wacht. Ik merk dat AVG bij het ontvangen van een mailtje al flink wat resources trekt. Gisteren viel mij op dat ik de pc de hele dag aan had gelaten (denk zo'n 7 uur achtereenvolgens) met alleen Outlook en Word (1 doc) open; en de laptop zat redelijk te blazen. Energieschema is wel op 'silent'....

Mijn desktop pc is heeft de eerste versie core i5 en is echt absurd sneller. Nu weet ik dat de Haswells niet zo heel snel meer zijn; maar ik ging er niet vanuit dat het zo'n verschil zou zijn....maargoed; als er niks aan de hand is werkt de vaio i3 ook prima en snel genoeg; maar het aantal momenten dat de laptop het zwaar heeft bij minimaal gebruik ligt net wat te hoog....zelfs als ik de Task Manager even start op de laptop loopt het cpu verbruik meteen enorm op....

Overigens komt deze i3 uit de outlet; en gaat het om een ouder type vaio als ik het goed begrepen heb (1321).

[ Voor 21% gewijzigd door GustavSan op 08-04-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-06 15:40
rud schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:26:

Dit klopt gewoon hoor, mijn non-touch 13 inch heb ik ook al eens op de weegschaal gelegd en deze gaf ongeveer 922 gram aan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Ik heb behoorlijk gezocht in deze thread maar kan geen duidelijk antwoord vinden. Weet iemand of de Pro 13 met externe batterij past in deze sleeve?
http://www.sony.nl/electr...aagtassen-hoezen/vgp-cp24

In deze http://www.sony.nl/electr...gtassen-hoezen/vgpe-mcp13 zou hij misschien passen mist externe batterij als laatste. Iemand echt ervaring? Of andere suggesties voor Pro 13 met externe batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik heb deze net een weekje binnen: http://www.booqbags.com/u...aipan-spacesuit/TSP13-BLK
Daar pas de Vaio 13 incl. sheet in; hoewel het wel een 'snug fit' is (wat ik ook zocht)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 20:46
rud schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:06:
Ik heb behoorlijk gezocht in deze thread maar kan geen duidelijk antwoord vinden. Weet iemand of de Pro 13 met externe batterij past in deze sleeve?
http://www.sony.nl/electr...aagtassen-hoezen/vgp-cp24

In deze http://www.sony.nl/electr...gtassen-hoezen/vgpe-mcp13 zou hij misschien passen mist externe batterij als laatste. Iemand echt ervaring? Of andere suggesties voor Pro 13 met externe batterij?
Ik heb zelf die eerste hoes. Past samen met de batterysheet prima. Zonder batterysheet zit hij zelfs ruim.
Het is zeker niet de mooiste hoes voor de SVP, maar hij doet wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:41
Gisteren via DealExtreme deze HDMI -> VGA converter ontvangen. Kan bevestigen dat deze gewoon werkt met de SVP13 :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 10:29
De hoes van vilt die via ebay verkocht wordt past ook de SVP13 met sheet battery in. Past ook maar net, maar het past. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Richh schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:28:
Gisteren via DealExtreme deze HDMI -> VGA converter ontvangen. Kan bevestigen dat deze gewoon werkt met de SVP13 :)
Meteen maar even besteld :)....mooie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Laatst online: 22-04 20:24
Richh schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:28:
Ik heb deze ook binnen inmiddels en kan bevestigen dat ie werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Zojuist mijn SVP13 in ontvangst genomen (Core-i5; 8 GB; 256 PCIe SSD, non-touch, Windows 7). Eerste indrukken:
- Geen bloatware, lekker kale Windows 7 met alleen de Sony Vaio hulpprogramma's
- Voelt snel aan
- Scherm is heerlijk scherp, de matte uitvoering, dus weinig last van reflecties. Een verademing ten opzichte van mijn Vaio VGN-CR uit 2008.
- Mooi stil; met wat lichte workload (Windows Update) slaat de fan aan, maar maakt slechts weinig geluid
- Prima WiFi; link met mijn Asus RT-AC66U haalt netjes 866 Mbit/sec.
- Waanzinning licht!

Voorlopig tevreden met deze mooie Vaio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-06 10:01
Ik heb HDMI > DVI. Monitor heeft geen HDMI maar wel DVI. VGA is zichtbaar minder scherp (1920x1200).
Overigens had ik beloofd me nog te melden: Na het uitzetten van de sleep timer is de laptop niet meer uit zichzelf uit standby gekomen! Dat was dus de gouden tip! :)

Al een tijd niemand gehoord over wifi. Meestal zit ik bedraad op zolder (usb3>gigabit ethernet), maar ik merk dat de laptop problemen heeft met het behouden van de verbinding wanneer je verbonden bent met een netwerk die meerdere accesspoints heeft met identieke SSID's.

Ander vervelend puntje: als ik in Vaio Control center alles op performance zet, gaat bij nagenoeg idle gebruik de fan flink tekeer. Wat blijkt dan: continue CPU-belasting door System interrupts, zo'n 9-17% !!
Voor zover ik weet ben ik bij met alle drivers. Is dit iets herkenbaars bij jullie?

[ Voor 21% gewijzigd door robin1301 op 09-04-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584612

Weet iemand of er ook een lijstje is met alle bloatware? Heb wel veel proberen te verwijderen maar weet niet of ik alles heb. Daarnaast draait McAfee constant op 150mb ram, is dit normaal of zijn er andere scanners met minder gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik heb alle bloatware verwijderd; maar ik denk toch dat alleen een clean install de boel echt opschoont. Ik vind trouwens de Sony Vaio software ook bloatware, maar blijkbaar verschillen de meningen hierover. Het liefst haal ik alles eraf, maar domdom, ik ben er al mee begonnen te werken waardoor ik er nu geen zin meer in heb :). Ook vind ik het een nadeel dat ik niet vooraf garantie heb dat ik alle drivers goed aan de praat krijg zonder opnieuw sony spul te moeten installeren. Ik heb hier nog een 8.1 pro licentie, dus eigenlijk zou ik die er gewoon op moeten zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net Sony movie a 900mb verwijderd, maar in plaats van meer schijfruimte had ik daarna juist minder, iemand een idee waarom?

Edit: Laat maar, opnieuw opstarten doet wonderen

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 584612 op 10-04-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekiedeleeuw
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Heb nu een week een Vaio pro 13 inch (SVP1322C5E). Erg tevreden over, op een raar probleem na. Hij sluit vaak niet goed af. Zwart scherm, maar powerlampje blijft branden. Na minuutje of 10 start hij opnieuw op.

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Yep, ook na alle standaard opties te veranderen blijft het af en toe voorkomen.

Ik verwacht dat er een hardware-onderdeel is wat voorkomt dat het apparaat goed kan afsluiten, maar heb het nog niet verder onderzocht.

Ik heb ook een ander probleem. Er verschijnen witte vlekken in beeld (constant) en ik heb het idee dat het door het toetsenbord komt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zz5e3hwcCyKVoXqKaqyYGIBB/full.jpg

Die rare streep naast de progress bar lijkt een artifact van m'n telefoon. Die is er in het echt niet.

Straks maar even met support aan de gang.

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 11-04-2014 14:17 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:32
Iemand enig idee waar die battery sheet nog te koop is? Heb al wat zitten zoeken op internet maar krijg overal dat hij niet meer leverbaar is, behalve bij een batterij-laptop.nl wat mij niet heel betrouwbaar lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Waffle schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:27:
Iemand enig idee waar die battery sheet nog te koop is? Heb al wat zitten zoeken op internet maar krijg overal dat hij niet meer leverbaar is, behalve bij een batterij-laptop.nl wat mij niet heel betrouwbaar lijkt.
Ik zou hem dan bij amazon.de bestellen:

http://www.amazon.de/Sony...r=8-1&keywords=VGP-BPSE38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:17
BtM909 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:16:
[...]

Ik heb ook een ander probleem. Er verschijnen witte vlekken in beeld (constant) en ik heb het idee dat het door het toetsenbord komt:
[afbeelding]

Die rare streep naast de progress bar lijkt een artifact van m'n telefoon. Die is er in het echt niet.

Straks maar even met support aan de gang.
Dit zijn gewoon vette vingers die van je toetsen naar je scherm worden overgedragen wanneer deze dicht is geklapt. Tip: leg het doekje er tussen wat je er bij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
Bedankt voor de reactie. Ik ga maar even op zoek naar een credit card denk ik. Heb op ebay ook een aantal gevonden, maar die moeten allemaal uit Japan komen en dan zit je natuurlijk weer met importheffing en btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Waffle schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:27:
Hij kwam laatst op V&A langs! Ik zou daar even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Die van mij is vrijdag terug bezorgd, nadat hij op maandag was opgepikt voor de garantieprocedure. Heel tevreden over hoe Sony dit gedaan heeft: binnen een week heeft Sony mijn vaio pro 13 van een nieuw scherm voorzien. Ben tot nu toe erg blij met deze notebook! Ik merk wel dat de perfomance van de Wifi heel erg fluctueert. Ik las op een aantal andere fora dat sommige mensen de Wireless adapter hebben vervangen met een 7260 AC i.p.v. de 7260 N die er nu in zit. Heeft iemand dat hier ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 00:09

Sick Nick

Drop the top!

Die van mij is de 2e generatie met de AC erin, dat bevalt echt perfect (867 Mhz linkspeed). Draadloos naar mn NAS kopieren met 40 MB/sec :9 Bereik is ook prima, zelfs als dat wat terug loopt op 20 meter afstand door een paar gewapend betonnen muren nog steeds 15+ MB/sec snelheid. Dat is al sneller dan wat ik voorheen had met een VAIO Z op WiFi N op 300 Mbit linkspeed, daar kwam ik niet boven de 12 a 13 MB/sec uit in de beste situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Zojuist via de site van Sony wat updates binnen gehaald die niet werden weer gegeven in het update programma van Sony zelf.
O.a. de Bios en de iSCT (intel) driver.

w8.1
SVP1321C5E

http://www.sony.nl/suppor...-dwnl/SVP1321C5E/list#os3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yo Boys,

heb hier nog een vraagje. De helderheid van mijn scherm wordt niet automatisch aangepast wanneer ik de laptop van de stroom afhaal of er weer op doe. Bij energiebeheer het schema wel aangepast maar op 1 of andere manier pikt hij dit niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Laatst online: 06:39

Matjan

:D

Luapper schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:10:
Zojuist via de site van Sony wat updates binnen gehaald die niet werden weer gegeven in het update programma van Sony zelf.
O.a. de Bios en de iSCT (intel) driver.

w8.1
SVP1321C5E

http://www.sony.nl/suppor...-dwnl/SVP1321C5E/list#os3
Net allemaal updates gedaan via VAIO update, waaronder de twee die jij van de website gehaald hebt. Krijg er twee niet geïnstalleerd, VAIO care recovery en NFC Connection Utility.... Later maar ff proberen.. Zit trouwens ook een prgramma bij die ik hoogstwaarschijnlijk nooit zal gebruiken, Play home memories ofzo

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Dat VAIO update is ook niet echt goed ingericht zeg... Heb zojuist de laatste BIOS erop geflashed, maar hij blijft aangeven dat ik hem moet updaten.

Verder bleef VCSystemTray.exe bij mij crashen. Echter gebruik ik VAIO Care nooit, dus deze maar gedeinstalleerd.

De VAIO Care Recovery die erop staat wilde ik er niet afhalen. Deze staat er dus nog op en heeft via VAIO update nu een update klaarstaan, maar deze geeft een error zodra het bestand gedownload is.

Naar de Sony website dan maar weer? 8)7

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Ik heb VCSystemTray ook al eens zien crashen... Dus wellicht wat buggy. Als je het niet gebruikt lijkt uninstall een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvR_XX
  • Laatst online: 03-11-2023
Even een vraag je over power, ik ben nogal outdoor ingesteld en wil dus mijn laptop kunnen opladen via solar-power. Dus met zo'n ding: http://www.goalzero.com/p...20-Adventure-Kit&size=1:1 Weet iemand of dit mogelijk is en zoja hoe. De voltages verschillen namelijk en ik weet ook niet hoe de vaio omgaat met onbekende chargers. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Oef! Professioneel spul maar ook professionele prijs!

Outdoor als in rondtrekken met een rugzak of outdoor als in een huisje waar geen stroom is?
Dat ding weegt namelijk 2,5kg en dat is niet weinig bij trekking.

Op marktplaats staan laptopladers die op een standaard accu zoals in je auto aangesloten kunnen worden en instelbaar van 12V tot 20V leveren aan je laptop. Dan ben je in totaal veel goedkoper uit, zelfs al koop je en los paneel, losse acculader, losse accu en losse lader voor de laptop.
Op samenkopen http://samenkopen.net/action/685369 staat ook een zelfbouw project voor een fractie van wat het door jou gelinkte apparaat kost. Samenkopen is wel al veel uitverkocht maar misschien start de orga binnenkort een nieuwe actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 16-06 20:26
Matjan schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:35:
[...]

Net allemaal updates gedaan via VAIO update, waaronder de twee die jij van de website gehaald hebt. Krijg er twee niet geïnstalleerd, VAIO care recovery en NFC Connection Utility.... Later maar ff proberen.. Zit trouwens ook een prgramma bij die ik hoogstwaarschijnlijk nooit zal gebruiken, Play home memories ofzo
Bij mij wilde die ook niet echt updaten.. echter kon ik het BIOS ook niet zomaar updaten.. Er staat beschreven dat je op de naam moet klikken om te bevestigen dat je hem wil installeren. Als ik op de naam van de BIOS-update klik wordt ik naar een webpagina gebracht die niet zou bestaan.. dat schiet dus niet echt op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik heb ook diverse problemen rond vaio update op dit moment. Precies hetzelfde dat hierboven al beschreven is. Jammerlijk. Verder heb ik het vermoeden dat op de pc (refurbished gekocht) flink veel rommel stond. Ik heb namelijk welgeteld drie websites geopend sinds dat ik de laptop heb, en vanaf dag 1 slaat avg op hol met waarschuwingen rond vage websites etc. Binnenkort dus echt maar een clean 8.1 install...want dit schiet niet echt op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Die nfc utility had ik eerder al geupdate, bij mij doet alleen de Vaio care recovery het niet. Misschien moet je de updates een voor een proberen als het niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Bij mij willen dezelfde items niet installeren.

..en vanaf vandaag valt hij ook met enige regelmaat uit. Geen idee waar dat door komt: geen melding, gewoon hard falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik kocht speciaal een 32gb usb stick om een backup op usb via de recovery/backup functie van Vaio te maken; wordt die usb stick niet geaccepteerd; omdat de stick als drive herkend wordt (ipv als removable drive). Blijkt dat dit bij zo'n beetje alle sticks het geval is; als ze groter dan 16gb zijn...en dat moet in het geval van mijn backup....minder...weet iemand welk merk zeker weten wel werkt icm die backup functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

ook bij mij is het niet gelukt om een backup te maken, usb sticks die ik heb zijn te klein en mijn portable WD schijf word ook als drive herkend..

bij de update voor de vaio care recovery mislukt de download nog steeds. Ik kreeg vandaag wel een bios update.

PS: alle links in het programmatje verwijzen naar websites met fouten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yo boys,

kom er net achter dat mijn PCI SSD als transfer mode SATA heeft??? Crystal mark geeft 1000mb/s read en 450 mb/s write, klopt dit een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Anoniem: 584612 schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:30:
Yo boys,

kom er net achter dat mijn PCI SSD als transfer mode SATA heeft??? Crystal mark geeft 1000mb/s read en 450 mb/s write, klopt dit een beetje?
SATA doet in de praktijk maximaal 550. 1000 mb/s read is dus bijna 2 keer zo snel als SATA, en tevens wat mijn PCI-E SVP haalt. De write speed weet ik niet uit mijn hoofd, maar er is volgens mij niets mis met 450 mb/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Richh schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:39:
[...]

SATA doet in de praktijk maximaal 550. 1000 mb/s read is dus bijna 2 keer zo snel als SATA, en tevens wat mijn PCI-E SVP haalt. De write speed weet ik niet uit mijn hoofd, maar er is volgens mij niets mis met 450 mb/s :)
Is inderdaad niet echt langzaam maar na het lezen van dit artikel kreeg ik toch wat bedenkingen:
http://www.thessdreview.c...fastest-ultra-speed-date/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Anoniem: 584612 schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:09:
[...]
Is inderdaad niet echt langzaam maar na het lezen van dit artikel kreeg ik toch wat bedenkingen:
http://www.thessdreview.c...fastest-ultra-speed-date/
Net even een korte test gedaan, maar ik kom tot ~490MB/s read en ~250MB/sec write. Betekent dit dat ik met een "oude" SSD zit? (Model is besteld in september 2013) of zijn er andere manieren om dit makkelijk te checken?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Dxta schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:19:
[...]

Net even een korte test gedaan, maar ik kom tot ~490MB/s read en ~250MB/sec write. Betekent dit dat ik met een "oude" SSD zit? (Model is besteld in september 2013) of zijn er andere manieren om dit makkelijk te checken?
Wat voor SSD heb je indertijd besteld? Er zijn mSATA SSDs geleverd, maar ook PCIe SSDs. De laatste waren een upgrade in de configurator op de Sony site. De retail versies zijn voor zover ik weet alleen met mSATA SSD geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Je kan heel simpel in apparaatbeheer kijken (in Windows 8.1: rechtermuisknop op de startknop -> apparaatbeheer) en het modelnummer googlen.

Als je over de 600 MB kan meten heb je een PCI-e SSD. Dat ding levert niet in alle scenario's >1TB per seconde maar dat is ook niet mogelijk... Kijk wat OCZ vraagt voor die nieuwe PCI-E ssd van hun... Dit blijft een consumentenssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Dxta schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:19:
[...]

Met welk programma heb je getest? Dit kan namelijk nogal flink wat schelen. Ter illustratie (en ik heb een m.2 PCIe SSD):

CrystalDiskMark (seq): ~760MB/s read, ~610MB/s write
AS SSD (seq): ~1010MB/s read, ~290MB/s write
ATTO Disk Benchmark: ~1152MB/s read, ~700MB/s write (bij 4096KB)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe weet je of je de m2 versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
Ik heb opeens sinds deze week wifi problemen. Hiervoor eigenlijk vrijwel geen verbindingsproblemen gehad, maar nu raakt hij de verbinding regelmatig kwijt. Volgens het icoontje rechts onderin heb ik gewoon verbinding, maar als ik een website probeer te bezoeken lukt dit niet. Dan zijn er twee oplossingen: 1. wifi adapter uit en weer aanzetten of 2. tijdje wachten en dan doet hij het weer.

Windows geeft aan dat ik de laatste driver voor wifi adapter heb. In vaio update zie ik wel allerlei dingen staan, maar ik kan ze niet downloaden doordat mijn internet er continu uitvalt.Weet iemand hier de oplossing voor?

Edit: Ik draai windows 8.1 update 1 gewoon diezelfde die door sony is mee geleverd en ik zit ongeveer 2 meter van de router af.

[ Voor 9% gewijzigd door Waffle op 28-04-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Anoniem: 584612 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:10:
Hoe weet je of je de m2 versie hebt?
Even er vanuit gaande dat Sony PCIe SSD's van hetzelfde merk gebruikt heeft, installeer AS SSD en kijk naar de naam van de schijf. In mijn geval is dat (256GB PCIe model): Samsung MZHPU256HCGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik heb de MZNTD256HAGL (model-00000), welke volgens deze specs een SATA 3.0 interface heeft.

Helaas een oud model dus, al lees ik verder dat je er bij dagelijks gebruik (Office / casual gaming) toch weinig van merkt gelukkig :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Sinds een paar weken werken bij mij de shortcuts bij Google Chrome niet meer nadat ik gescrolled heb met de trackpad. Two-finger scroll en dan b.v. ctrl-tab (volgend tabblad) werkt dan niet meer. Echt héél frustrerend
Op internet vind ik mensen met dezelfde ervaring, vaak ook Vaio Pro's. Zijn hier mensen die er ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Weet iemand of die HD4000 graphics kaart in de Vaio gewoon zonder probleem een 27" Dell Ultrasharp U2713HM met 2560x1440 resolutie scherm kan aansturen? Mag ik problemen verwachten. Ik koop liever geen nieuw scherm als ik uiteindelijk op 1080p moet werken (de Vaio kaart lijkt max 1920x1080 aan te kunnen, klopt dit?).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 21:06
Wat me opvalt bij de Vaio is dat als ik de oplader aansluit, de laptop meteen stukken warmer wordt en hard gaat blazen. Waarom is dat? Lijkt me niet zo logisch en vind het vreemd dat het zoveel verschil maakt...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Luapper schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:54:
[...]

Dit zijn gewoon vette vingers die van je toetsen naar je scherm worden overgedragen wanneer deze dicht is geklapt. Tip: leg het doekje er tussen wat je er bij kreeg.
Het zijn geen vette vingers. Het toetsenbord komt gewoon tegen het scherm (en ja, het doekje ligt er altijd tussen).

Door drukte nog geen contact gehad met Sony.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:25
YoshiBignose schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:05:
Wat me opvalt bij de Vaio is dat als ik de oplader aansluit, de laptop meteen stukken warmer wordt en hard gaat blazen. Waarom is dat? Lijkt me niet zo logisch en vind het vreemd dat het zoveel verschil maakt...
Waarschijnlijk omdat je bij energie instellingen ingesteld hebt dat wanneer de lader aangesloten is, de laptop in "performance mode" gaat.

Wanneer de laptop op de accu gaat, gaat hij waarschijnlijk in "balanced / powersaver".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
BtM909 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:20:
[...]
Het zijn geen vette vingers. Het toetsenbord komt gewoon tegen het scherm (en ja, het doekje ligt er altijd tussen).
Ik heb ook last van de witte vlekjes, die vooral te zien zijn onder een hoek;
Afbeeldingslocatie: http://www.mobertz.com/imagehost/vlekjes.jpg

Moeite om sony te contacteren doe ik niet meer. Nadat ik de situatie met de brakke wifi heb uitgelegd (langzaam, slecht bereik) en vroeg om een wifi adapter hebben ze me gevraagd om een volledige systeemherstel te doen, terwijl ze daar echt wel op de hoogte zijn van hardwarematig falen van de eerste generatie Pro's. Verder worden andere vragen niet beantwoord en krijg je altijd een standaardmail terug. Zelden zo'n slechte service meegemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door XyberBorg op 30-04-2014 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

XyberBorg schreef op woensdag 30 april 2014 @ 01:46:
[...]

Ik heb ook last van de witte vlekjes, die vooral te zien zijn onder een hoek;
[afbeelding]

Moeite om sony te contacteren doe ik niet meer. Nadat ik de situatie met de brakke wifi heb uitgelegd (langzaam, slecht bereik) en vroeg om een wifi adapter hebben ze me gevraagd om een volledige systeemherstel te doen, terwijl ze daar echt wel op de hoogte zijn van hardwarematig falen van de eerste generatie Pro's. Verder worden andere vragen niet beantwoord en krijg je altijd een standaardmail terug. Zelden zo'n slechte service meegemaakt.
Yup, ik heb die vlekjes ook :/ Vooral zichtbaar op een witte achtergrond onder een hoek.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvR_XX
  • Laatst online: 03-11-2023
Als je op linux slechte wifi hebt is dat een hardware of een software probleen. Mijn vaio is redelijk recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
XyberBorg schreef op woensdag 30 april 2014 @ 01:46:

Moeite om sony te contacteren doe ik niet meer.
Ik ga ze bellen morgen. Laat hier wel ff weten wat er uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
Dit is ook de laatste keer dat ik een Sony product koop. Wat een waardeloze garantie regeling zeg. Ik heb hetzelfde probleem als jullie, met vlekken in het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://michali.a61.nl/IMG_20140318_181516.jpg
Afbeeldingslocatie: http://michali.a61.nl/IMG_20140318_181548.jpg

Ik had ook nog een ander probleem, namelijk dat de HDD kapot was. Toen opgestuurd voor reparatie.

De HDD is vervangen, maar van het scherm zeggen ze dat het niet onder de garantie valt, omdat het is ontstaan vanwege druk op het scherm. Nu ben ik er heel voorzichtig mee en komt er nooit veel druk op het scherm dus dat is gewoon onzin. Dit is m'n 5de laptop en ik heb zoiets nog nooit gehad of meegemaakt.

Als reactie erop gaf ik aan dat ik er een klacht over wilde indienen en bij het reparatiecentrum hebben ze het hierop laten escaleren. Dat was dus op 28 maart.

Na ongeveer een maand ben ik wat e-mails gaan sturen om te vragen wat nu de status is, omdat ze niets meer lieten weten. De eerste 2 mails zijn gewoon genegeerd en uiteindelijk kreeg ik op de 3de een reactie dat ze me snel zouden terugbellen. Vandaag dan eindelijk gebeld met het zelfde verhaal. Heeft dat nou een maand moeten duren?

Qua kosten blijkt het ongeveer € 430,- om te repareren. Dat accepteer ik natuurlijk niet, dus nu sturen ze hem maar terug.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om het hierbij te laten zitten, iemand nog tips van wat er verder mogelijk is en wat mijn rechten zijn?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
CvR_XX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:41:
Als je op linux slechte wifi hebt is dat een hardware of een software probleen. Mijn vaio is redelijk recent.
Ik heb ze over Windows ook en lees op internet dat het een hardware probleem is. Heb dus maar een USB stickje gekocht voor €7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Michali schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:33:

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om het hierbij te laten zitten, iemand nog tips van wat er verder mogelijk is en wat mijn rechten zijn?
Heb je direct bij Sony gekocht of in een winkel? Anders kun je terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
kgl schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:07:
[...]

Heb je direct bij Sony gekocht of in een winkel? Anders kun je terug naar de winkel.
Direct bij Sony gekocht idd.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 22:00
Vriendin heeft de "nieuwe versie" van de Vaio Pro 13. Al vanaf het begin had deze problemen met het connecten naar een wifi netwerk welke authenticatie d.m.v. de browser vereiste. Update van de Vaio site zorgde voor een fix waarna het volgende probleem boven kwam drijven... Wifi deed het random wel/niet.
Nu wil Windows update ook nog een driver update doen waarna haar internet het helemaal niet doet.
Na verscheidenen pogingen met diverse drivers begin ik de moed een beetje op te geven. Welke driver kan ik nou het beste gebruiken? Het gaat dus om de Vaio Pro met de wifi AC adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_Evolution1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-05-2014
Hallo,

Zijn er al mensen die is gelukt om deze updates: VAIO Care Recovery en NFC Connection Untility in het programma VAIO updates gedownload te krijgen?

Hoor graag van jullie, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
3j3ct schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:40:
Vriendin heeft de "nieuwe versie" van de Vaio Pro 13. Al vanaf het begin had deze problemen met het connecten naar een wifi netwerk welke authenticatie d.m.v. de browser vereiste. Update van de Vaio site zorgde voor een fix waarna het volgende probleem boven kwam drijven... Wifi deed het random wel/niet.
Nu wil Windows update ook nog een driver update doen waarna haar internet het helemaal niet doet.
Na verscheidenen pogingen met diverse drivers begin ik de moed een beetje op te geven. Welke driver kan ik nou het beste gebruiken? Het gaat dus om de Vaio Pro met de wifi AC adapter.

De Driver even van de Sony website afhalen of van de Wi-Fi-chip fabrikant zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb zelf een "oude versie", dus het heeft vast geen zin om mijn driver op te zoeken. Ik heb vorig weekend de laptop opnieuw geïnstalleerd en dat koste wel wat tijd, maar mijn laptop loopt weer als een zonnetje. Ik heb nooit drivers van internet geïnstalleerd, alleen wat me via Windows update werd aangeboden en in tweede instantie wat Sony me aanbiedt.

Noot: Dit kwam ik nog wel tegen: https://us.en.kb.sony.com.../48903,49902,74256,85640/
(maar dan zeg ik nogmaals: ik doe dan liever een fresh install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Is er ergens een lijst van alle typenummers en bijhorende specs?
Ik ben op zoek naar een versie met azerty toetsenbord, mat scherm (geen touchscreen en niet glanzend) en core i5. Bestaat dit?

Edit: En is het normaal dat deze laptop helemaal niet in de sony store staat? De enige store dat ik kan vinden is wel de sony outlet store...

edit2: blijkbaar wordt deze laptop niet meer gemaakt? In de engelse store staat er dat hij discontinued is... (http://store.sony.com/vai...atid-All-13-Ultrabook-Pro)

[ Voor 50% gewijzigd door mngm op 07-05-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Inderdaad... Ik heb de i5 azerty en mat scherm :) (128GB, 8GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

mngm schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:31:
Edit: En is het normaal dat deze laptop helemaal niet in de sony store staat? De enige store dat ik kan vinden is wel de sony outlet store...

edit2: blijkbaar wordt deze laptop niet meer gemaakt? In de engelse store staat er dat hij discontinued is... (http://store.sony.com/vai...atid-All-13-Ultrabook-Pro)
Sony heeft de Vaio tak verkocht aan een groep investeerders. In nederland was de laatste mogelijkheid tot bestellen van een Vaio op 22 Maart.

http://www.nrc.nl/nieuws/...-tak-schrapt-5-000-banen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
hmm, dat nieuws heb ik gemist. Dan maar een alternatief zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

@x-evolution: via deze link kun je zoeken naar updates.

ik merk dat bij mij "system" een load geeft van 25-30% op de cpu als ik 5 minuten niets doe, als ik dan weer even iets aanraak stopt het weer. Vrij irritant omdat hij dan ook begint te koelen. iemand enig idee waar dit door komt? heb er al op gezocht maar niet veel nuttigs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Gmount schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:21:
@x-evolution: via deze link kun je zoeken naar updates.

ik merk dat bij mij "system" een load geeft van 25-30% op de cpu als ik 5 minuten niets doe, als ik dan weer even iets aanraak stopt het weer. Vrij irritant omdat hij dan ook begint te koelen. iemand enig idee waar dit door komt? heb er al op gezocht maar niet veel nuttigs gevonden.
Hoe oud is je install? De Search Indexer van MS kan redelijk wat CPU vreten in het begin.

Verder merk ik dat als ik een visual screensaver heb (3D lijntjes oid) de fans ook aanslaan, heel irritant.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Michali schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:33:
Dit is ook de laatste keer dat ik een Sony product koop. Wat een waardeloze garantie regeling zeg. Ik heb hetzelfde probleem als jullie, met vlekken in het scherm:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik had ook nog een ander probleem, namelijk dat de HDD kapot was. Toen opgestuurd voor reparatie.

De HDD is vervangen, maar van het scherm zeggen ze dat het niet onder de garantie valt, omdat het is ontstaan vanwege druk op het scherm. Nu ben ik er heel voorzichtig mee en komt er nooit veel druk op het scherm dus dat is gewoon onzin. Dit is m'n 5de laptop en ik heb zoiets nog nooit gehad of meegemaakt.

Als reactie erop gaf ik aan dat ik er een klacht over wilde indienen en bij het reparatiecentrum hebben ze het hierop laten escaleren. Dat was dus op 28 maart.

Na ongeveer een maand ben ik wat e-mails gaan sturen om te vragen wat nu de status is, omdat ze niets meer lieten weten. De eerste 2 mails zijn gewoon genegeerd en uiteindelijk kreeg ik op de 3de een reactie dat ze me snel zouden terugbellen. Vandaag dan eindelijk gebeld met het zelfde verhaal. Heeft dat nou een maand moeten duren?

Qua kosten blijkt het ongeveer € 430,- om te repareren. Dat accepteer ik natuurlijk niet, dus nu sturen ze hem maar terug.

Is het scherm niet gewoon (heel) vies?

http://www.routershop.nl/lcd-screen-cleaning-kit/pid=3078

[ Voor 2% gewijzigd door Lip op 08-05-2014 16:42 . Reden: url edit ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Is dat een serieus antwoord (nota bene met referral- en trackerlink)? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Neem nou snot bijvoorbeeld (van wanneer je moet niezen, kan ook op het beeldscherm terecht komen) en zulk soort vlekken veroorzaken. Die link is puur toeval en enkel allleen ter illistratie (kwarjte in de googlematic gegooid en plaatje zag er goed uit).
BtM909 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:55:
[...]

Is dat een serieus antwoord (nota bene met referral- en trackerlink)? }:|
Istie nou wel goed? :>

[ Voor 30% gewijzigd door Lip op 08-05-2014 16:43 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Da's duidelijk schade aan de LCD, nl aan een van de lagen van de LCD... Ik heb ook zo'n schade op een oude LCD scherm omdat die het opeens zin had om de grond een kusje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
Ook hier opeens een wit vlekje in beeld. Altijd netjes omgegaan met de laptop. Altijd het zwarte matje er tussen en in een sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Is er soms iemand die en Windows image backup heeft van een perfect werkende omgeving (windows + alle drivers werkende + alle sony software werkende (ook FN toetsen enzo)) en die zou willen uploaden? Windows 8 of Windows 8.1 maakt me niet uit. Bij mij scheelt er altijd wel iets als ik een clean install probeer te doen. Mijn exacte SVP versie is SVP1321C5E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 11:07
joachim schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:07:
Is er soms iemand die en Windows image backup heeft van een perfect werkende omgeving (windows + alle drivers werkende + alle sony software werkende (ook FN toetsen enzo)) en die zou willen uploaden? Windows 8 of Windows 8.1 maakt me niet uit. Bij mij scheelt er altijd wel iets als ik een clean install probeer te doen. Mijn exacte SVP versie is SVP1321C5E.
In zo'n kopie ben ik ook wel geïnteresseerd. :) Bij mij ging het maken van de image verkeerd, dus ik heb op het moment alleen Ubuntu draaien. Daarvoor gebruikte ik 95% van de tijd ook al Ubuntu, dus dat bevalt uitstekend maar voor sommige zaken (bijv. HDMI-aansluiting of SD-kaartlezer) is Windows toch net even handiger.

Overigens is Ubuntu 14.04 deels een vooruitgang op mijn Vaio Pro (opstarten en met name afsluiten gaan een stuk sneller dan onder 13.10), maar de wifi-aansluiting lijkt iets minder stabiel te zijn geworden. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-06 17:37

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Brinta schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:21:
[...]
Overigens is Ubuntu 14.04 deels een vooruitgang op mijn Vaio Pro (opstarten en met name afsluiten gaan een stuk sneller dan onder 13.10), maar de wifi-aansluiting lijkt iets minder stabiel te zijn geworden. Wat zijn jullie ervaringen?
Bij mij draait het nog altijd goed, op zowel Xubuntu 13.10 als Xubuntu 14.04. WiFi snelheid is nooit iets mis mee geweest (haal bijna overal in huis tussen de 20 en 50 mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 11:07
thisegzz schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:55:
[...]

Bij mij draait het nog altijd goed, op zowel Xubuntu 13.10 als Xubuntu 14.04. WiFi snelheid is nooit iets mis mee geweest (haal bijna overal in huis tussen de 20 en 50 mbit).
Snelheid is bij mij ook altijd uitstekend geweest, alleen onder 14.04 duurt connecten met het netwerk soms iets langer en het lijkt alsof de verbinding soms wegvalt. Ik bedenk me nu wel dat ik dit de laatste paar dagen niet meer heb gehad, dus misschien is er inmiddels in de eerste 14.04-updates al wat opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Laatst online: 06:39

Matjan

:D

la_fusion schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:04:
[...]

Bij mij wilde die ook niet echt updaten.. echter kon ik het BIOS ook niet zomaar updaten.. Er staat beschreven dat je op de naam moet klikken om te bevestigen dat je hem wil installeren. Als ik op de naam van de BIOS-update klik wordt ik naar een webpagina gebracht die niet zou bestaan.. dat schiet dus niet echt op ;)
BIOS update nog een keer gedaan, gelukt en is uit de lijst van beschikbare updates verdwenen. De andere twee, NFC en Vario recovery kan ik nog steeds niet updaten:( De download stopt steeds, volgens mij hebben ze twee halve bestandjes op de server staan?

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Trouwens, die witte vlekjes weet ik denk dat ik weet hoe het komt. Het LCD paneel is niet vastgelijmd binnen de behuizing.
Dit zorgt ervoor dat als je je laptop sluit valt die een klein beetje (paar mm) naar beneden.
Daarna eens je je laptop ergens strak insteekt of een beetje druk opzet krijg je een drukpunt op het paneel als je behuizing niet 100% recht is. En aangezien de behuizing redelijk flexibel is, kan dit een probleem vormen.

Dus eigenlijk is het alweer de zoveelste ontwerpfout van de SVP.
Ik ga de mijne trouwens binnendoen voor garantie ergens volgende maand... Mijn schermrand probleem was helemaal uit de hand gelopen en was er helemaal afgevallen op een bepaald moment... En loskomende verf is ook logisch waarom. Het is geen verf, maar folie. En elke keer als je je schermrand een beetje buigt, komt die folie los... Met een loszitten schermrand is dat dus heel erg gemakkelijk , want elke keer als die los zit, buigt het schermrand een beetje.
Hopelijk doen ze er niet te lastig over. Ik heb ondertussen een eigen oplossing gevonden: verf kleur ik in met alcoolstift en heb een beetje dubbelzijdige plakband op originele plakbandplaatsen geplakt zodat het toch nog een beetje vastplakt... (tijdelijk toch)

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste