Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
Nou ik wou trickdroid installeren sense vrij, netjes alles met knoppen gedaan. Is die klaar wil ik rebooten loopt die vast. Nu kan ik met geen mogelijkheid mijn telefoon rebooten. Kan wel minuut mijn powerknop indrukken alleen de back en home knop gaan knipperen, voor de rest niks. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Practics schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:07:
Nou ik wou trickdroid installeren sense vrij, netjes alles met knoppen gedaan. Is die klaar wil ik rebooten loopt die vast. Nu kan ik met geen mogelijkheid mijn telefoon rebooten. Kan wel minuut mijn powerknop indrukken alleen de back en home knop gaan knipperen, voor de rest niks. Iemand tips?
Gewoon even power en volume down indrukken tot je in de bootloader komt. Dan recovery starten en opnieuw flashen of backup terug zetten.

Erg vervelend idd dat Aroma nog zo onstabiel is, ik heb net ook 3x moeten flashen voordat ik volledig kon doorstarten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:16

Convoy

g44p

Practics schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:07:
phone aan PC hangen en dan "adb reboot recovery" werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Donstil schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:10:
[...]

Gewoon even power en volume down indrukken tot je in de bootloader komt. Dan recovery starten en opnieuw flashen of backup terug zetten.

Erg vervelend idd dat Aroma nog zo onstabiel is, ik heb net ook 3x moeten flashen voordat ik volledig kon doorstarten.
Werkt helaas ook niet ruim minuut dat ding vast gehouden. blijft gewoon dom knipperen en doet niks. :+
Gevalletje wachten tot batterij leeg is ben ik bang voor. Heb geluk hij zat nog maar op 86% oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Convoy schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:12:
[...]

phone aan PC hangen en dan "adb reboot recovery" werkt ook niet?
Danku deze werkte wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Geen dank O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Man man man wat heeft htc deze keer een kroam afgeleverd. Had de stock versie weer terug geflast en stock recovery, dit wou ik dus controleren, dus ik ga recovery weer in voordat ik bootloader weer wou locken. Wat denkje? Loop vast in recovery van HTC zelf. Telefoontje met 3hoek met uitroep teken in, en geen mogelijkheid om te herstarten, (kwartier geduurt ofzo)

Nu plots onder dit typen ineens restart uit het niets. Buggie als hell die software

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom terug naar Stock en relocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Donstil schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:30:
Waarom terug naar Stock en relocken?
Omdat batterij prestatie's onder alle roms bagger is. Haal niet eens de 4 uur meer. Waar ik op stock toch echt betere resultaten haalde. Daarnaast, vind ik momenteel niks echt moeite waard en/of op zelfde smoothheid zitten als stock.

ARHD, heeft het kunstje nooit gedaan voor mij. Het werkt maar zuipt batterij.

Trickdroid, Doet het dan redelijk qua batterij maar zuigd dan echt hard met smoothness elk menutje voel je haperingen en dergelijke.

Rest niet geprobeerd, aangezien dit toch wel de grote 2 zijn.
Kortom, naar mijn mening staat de ontwikkeling op dit moment nog in kinderschoenen. Ik kom over paar weken wel terug, als ze stuk verder zijn en ze wel wat toevoegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik me nou tootaal niet in vinden, ARHD/TrickDroid enz maken gebruik van orginele kernels enz. Kan dus haast niet dat je hier enorm afwijkende batterij prestaties mee hebt.

Je hebt een Rom wel even drie oplaad beurten de tijd gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ben het ook niet helemaal met Practics eens.
Ik haal veel betere battery prestaties met custom roms TD zelfs beter dan ARHD. En de smoothness is volgens mij gelijk aan stock.

Maar ieder heeft zijn eigen ervaring. Maar ik ben helemaal tevreden met trickdroid. Heeft nu ook een Louder sound mod uit de 1.27 versie.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Donstil schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:54:
Kan ik me nou tootaal niet in vinden, ARHD/TrickDroid enz maken gebruik van orginele kernels enz. Kan dus haast niet dat je hier enorm afwijkende batterij prestaties mee hebt.

Je hebt een Rom wel even drie oplaad beurten de tijd gegeven?
ARHD wel, maar dat werd niet veel beter strande rond de 2 en half uur. Waar ik op orgineel toch wel 4 uur haalde.

Trickdroid was echt ramp, die was snel weer verdwenen. Kon geen app stottervrij door scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik weet niet of je op TD 5.5.0 zat? Deze had inderdaad lag. Maar dat is nu verholpen met 5.5.1.

Ik heb geen lag meer... Dit had ik weer juist wel bij ARHD haha. Zo zie je maar.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
wackidth schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:04:
Ik weet niet of je op TD 5.5.0 zat? Deze had inderdaad lag. Maar dat is nu verholpen met 5.5.1.

Ik heb geen lag meer... Dit had ik weer juist wel bij ARHD haha. Zo zie je maar.
Laat HTC zelf maar eerst met paar goede updates komen, en laat de rom makers sense 5 maar goed onder de knie krijgen. Dan kijk ik wel weer, momenteel is het geen goede stabiele vervanger. Ten minste niet in mijn ervaring.

(Na aantal jaar customroms en prut begind het beetje vervelend te worden en zoek ik meer vastigheid. Heb dat flashen en dergelijke en constant alles opnieuw instellen wel gezien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over welke Lag in TrickDroid 5.5 hebben we het? Ik denk niet dat ik dit al gehad heb namelijk, draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Donstil schreef op zondag 19 mei 2013 @ 01:03:
Over welke Lag in TrickDroid 5.5 hebben we het? Ik denk niet dat ik dit al gehad heb namelijk, draait als een zonnetje.
In elk scherm wat je maar kunt bedenken. Van menu tot whatsapp tot facebook tot notificatie balk naar beneden scrollen. :X

En ja met full wipe geflasht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Stock of TrickDroid, nog nooit lag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
5.5.0 had micro lag bij het scrollen in de drawer. Het viel mij pas op toen er een update aangekondigd werd haha.
Dus 5.5.1 er over heen en het was weg.

Ik weet niet hoe jij flasht Practics, maar ik hoef weinig in te stellen na een flash. Zelfs na een full wipe...
Als je HTC backup gebruikt zet hij alles terug zoals je je One eerder hebt ingericht. Ideaal.... TB voor de apps met data herstel en klaar.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik ARHD of TrickDroid flash zet ik na de eerste boot gewoon mijn CWM backup terug (Data gedeelte). Dan staat alles weer zoals ik het had, werkt tot nu toe bij elke Stock based Rom perfect. (was op mijn HOX niet anders btw).

Lag niet gehad maar ik heb dan ook maar 1 blad in de AppDraw. Enorm veel tijdens de installatie van TrickDroid verwijderd en de rest staat in mapjes of is gehide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 17:26

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik ben eergisteren geswitched van ARHD 7.1 naar TD 5.5.0 en de microlag viel mij meteen op. De "smoothness" was weg, het was alsof de framerate lager was. Ik dacht in eerste instantie dat dit eigen was aan de rom en vond het erg jammer, daar ik de tweaks in TD wel leuk vind.

Gisterenavond heb ik, na hier te hebben geleden over de 5.5.1-update, de nieuwe versie geïnstalleerd en de microlag is meteen verdwenen. Dus ik ben tevreden met TrickDroid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb trickdroid 5.5.1 erop gezet. Na installatie vroeg die om een restart, toen ik op next drukte liep alles vast. Toen powerknop maar ingedrukt, maar bij het opstarten blijft mijn One on de boot hangen. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 18:36
ken schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:58:
Ik heb trickdroid 5.5.1 erop gezet. Na installatie vroeg die om een restart, toen ik op next drukte liep alles vast. Toen powerknop maar ingedrukt, maar bij het opstarten blijft mijn One on de boot hangen. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen??
Weer naar recovery gaan en de Rom opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag maar weer even aan het klooien geslagen met cm10.1. Dat blijft toch jeuken op een of andere manier.

De laatste versie draait prima en is lekker Smooth. Het lijkt ook wel alsof er iets veranderd is waardoor het beeldscherm beter wordt aangestuurd, alles leek veel scherper dan eerdere Nightlies. Nu weet ik niet of dat zo is maar viel me op.

De aansturing van de SD kaart is wel vervelend, op XDA geven ze aan dat dit aan 4.2.2 zou liggen icm acount management maar in de mappen die ze aangeven kan ik mijn data helaas niet terug vinden. SdRoot\data\media

Dat wordt dus nog even klooien vanavond.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 19-05-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Staat toch in /0/ folder op SD card? Cyanogenmod ziet er lekker uit maar vind het erg jammer dat je ook de goede dingen van Sense moet missen (camera app werkt prettiger, tv remote, aantal goede Sense apps die beter werken dan AOSP varianten, en niet te vergeten Beats Audio, wat een groot verschil maakt).

Zit om deze reden nog lekker op ARHD gestript met ROM Cleaner.

[ Voor 82% gewijzigd door sohus op 19-05-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee daar staat het niet helaas. Ik heb op TrickDroid bijna Alles van HTC uitgeschakeld en zou daarom alleen de Camera van Sense missen op Cm10.1

Alleen de data is dus missende, het lijkt wel alsof het allemaal verborgen staat oid, de mappen waar naar verwezen wordt zijn er namelijk wel.

Ik snap trouwens niet waarom iedereen zo wegloopt met dat Beats spul. ik heb een goeie koptelefoon en dan hoor je helaas de lelijk versterking van de Beats software enorm. Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit die je krijgt als ik hem in de Auto achter mijn versterker aansluit. Dat staat dus op Sense roms bij mij uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Als ik mensen laat luisteren dan kiest iedereen unaniem voor Beats Audio mode. Ik vind het zelf ook mooier, veel voller en warmer geluid komt eruit. De standaard mode klinkt veel scheller en kaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:12:
Als ik mensen laat luisteren dan kiest iedereen unaniem voor Beats Audio mode. Ik vind het zelf ook mooier, veel voller en warmer geluid komt eruit. De standaard mode klinkt veel scheller en kaler.
Is heel erg afhankelijk van waarmee je het afluistert denk ik, met de onboard speakers hoort je het verschil in volume idd wel maar bij een fatsoenlijke set/speakers/koptelefoon wordt het al snel overdreven versterkt, maar goed daar geeft niet iedereen om natuurlijk, er zijn ook mensen die de Dr. Beats koptelefoon's kopen gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Ik luister zelden met hoofdtelefoon, dus vandaar, ik heb het puur over de onboard speakers. Het lijkt me dat je met de juiste EQ app/settings hetzelfde effect moet kunnen simuleren maar dat is me nog niet gelukt.

[ Voor 39% gewijzigd door sohus op 20-05-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 22:00
De one toch maar eens geroot om paar kleine dingen die me irriteerde aan te pakken.

Zijn echter een paar vreemde dingen nu:

Toetsenboard blijft teruggaan naar de default ipv swype (betaalde store versie)
met titanium back up heb ik 7digital en kind mode verwijderd maar die worden instant weer opnieuw gedownload via de playstore |:(

iemand hier een fix voor?

[ Voor 9% gewijzigd door haakjesluiten op 20-05-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 09:09

duderuud

Sliden is koel

Ik zweer juist bij het officiële Swype toetsenbord...

Is het al mogelijk om
- Blinkfeed te verwijderen en dus een homescreen extra te hebben
- Of anders meer dan 5 homescreens toe te voegen
?

[ Voor 16% gewijzigd door duderuud op 20-05-2013 14:23 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

duderuud schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:22:

Is het al mogelijk om
- Blinkfeed te verwijderen en dus een homescreen extra te hebben
- Of anders meer dan 5 homescreens toe te voegen
?
niet zonder een third party launcher O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
Ik ontvang deze week mijn HTC One. Kom van een geroote Desire en ben actief geweest in het desbetreffende Tweakers draadje. Dus...het is tijd om mij hier even voor te stellen :)

Ik heb eea doorgelezen in dit draadje. De tweaker in mij neigt naar het meteen rooten van de One ;) Maar voordat ik dat doe ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar de echte grote voordelen. Op de Desire was het namelijk pure noodzaak vanwege ruimtegebrek op tel voor het installeren van apps. Maar dit probleem heb je op de One niet. Dan is er de mogelijkheid om van Sense af te kunnen, al lijkt mij Sense wel fijn op de One (blinkfeed e.d.). Betere accuduur? Andere handige tweaks?

Enfin...alvast dank voor de input...

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 20-05-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Het verkrijgen van root toegang?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42

13art

Moderator Mobile
Zojuist maximus er maar eens op gezet. Niet zo populair als bijvoorbeeld TD en ARHD, maar gewoon omdat het kan maar eens proberen. Vandaag ging het batterij verbruik van TD opeens wat achteruit, dus dacht ik laat ik er maar eens een andere op gooien. Ben benieuwd...
Soms is het gewoon leuk om voor een underdog te kiezen, zeker als het verschil tussen de roms nog niet gigantisch groot is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb de teaMSeven kernel geflashed zodat ik hom2wake heb en htc logo als menu knop. Maar volgens mij zit er in deze kernel nog gewoon een System Write Protection want ik krijg busybox niet geinstaleerd kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 09:09

duderuud

Sliden is koel

l3art schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:11:
Zojuist maximus er maar eens op gezet. Niet zo populair als bijvoorbeeld TD en ARHD, maar gewoon omdat het kan maar eens proberen. Vandaag ging het batterij verbruik van TD opeens wat achteruit, dus dacht ik laat ik er maar eens een andere op gooien. Ben benieuwd...
Soms is het gewoon leuk om voor een underdog te kiezen, zeker als het verschil tussen de roms nog niet gigantisch groot is.
Het blijft heel persoonlijk. Ik begon eerst simpelweg met de meest populaire (ARHD) maar die bevatte dingen die mij persoonlijk niet zo bevielen.
Uiteindelijk is Maximus 7 echt precies wat ik zocht. Maximus beviel me uitstekend alleen miste ik de EQS en quick-sound button (switchen tussen geluid/tril/stil). Laat dat nou net allemaal in Maximus 7 zitten :)
Andere voordelen van Maximus zijn de OTA updates en hij is de eerste die nieuwe versies van de roms/ruu's uitbrengt. Hij heeft al laten weten dat Android 4.2.2 heel binnenkort uit gaat komen, HTC heeft al een versie in het testlab.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:43:
Ik heb eea doorgelezen in dit draadje. De tweaker in mij neigt naar het meteen rooten van de One ;) Maar voordat ik dat doe ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar de echte grote voordelen. Op de Desire was het namelijk pure noodzaak vanwege ruimtegebrek op tel voor het installeren van apps. Maar dit probleem heb je op de One niet. Dan is er de mogelijkheid om van Sense af te kunnen, al lijkt mij Sense wel fijn op de One (blinkfeed e.d.). Betere accuduur? Andere handige tweaks?

Enfin...alvast dank voor de input...
Ik heb jarenlang een telefoon met root & custom rom gehad. HTC hero, HTC desire, HTC sensation, HTC One X. Maar nu is voor het eerst mijn HTC One niet geroot.

Twee redenen:

1. De horrorverhalen rondom geunlockte devices en garantieafhandeling.
2. Datgene waar in het verleden root voor nodig was (welk uiteraard persoonlijk is) is voor de HTC one niet meer nodig.

a) Overclocken -> HTC one is snel zat voor mij.
b) Backup met titanium? -> Helium backup doet het ook
c) De-sensen? Ik vind Sense 5 wel oke, maar als je wilt kun je NOVA installeren zonder root nodig te hebben.
d) USB-OTG? Werkt out-of-the-box.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je een custom rom wilt installeren. De Sense-ROMs zijn nog niet in dermate geavanceerde staat dat ze echt beter zijn dan stock. AOKP/PA/CM kan ik me voorstellen, maar ook die werken nog niet probleemloos en zijn daarnaast niet mijn ding.

Bottom line voor mij: Er is nog geen reden om de One te rooten. De voordelen van een custom rom voor de one zijn wegen voor mij nog niet op tegen de potentiele problemen rondom de garantieafhandeling. Wellicht als er betere custom roms zijn of een ondetecteerbare unlockmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
@Crew One

Dank voor de info...zeer goed om te weten, m.n. de garantieafhandeling. En ja, ik had ook al het vermoeden dat rooten van de One niet meer zo'n halszaak is tov eerdere toestellen, al blijft het een leuke hobby :) Ik zal de ontwikkelingen in de gaten blijven houden en eens zien hoe de One zonder root bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05 16:07
Ikzelf heb nu 2 jaar een Evo 3D. Hierop draait 4EXT Recovery. Na wat research te hebben gedaan ben ik erachter gekomen dat deze ook naar de One komt!
As soon as the new 4EXT Recovery version hits alpha:

HTC One X
HTC One X+
HTC ONE
HTC One S
HTC Evo 4G LTE
Samsung Galaxy Nexus
via http://www.4ext.net/status_update.php

Voor de mensen die geen idee waarom ik zo graag 4EXT wil, hier wat redenen:

http://www.4ext.net/

YouTube: 4EXT Recovery

Je kunt dus backups maken van enkel je Data, System, etc.
Volledig touch, ook mooi meegenomen!
En screenshots O-)

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Looking nice indeed!
Ga die denk ik meteen proberen wanneer die uit is. Net iets meer mogelijkheden dan in de CWM of TWRP recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@ crew one

Ik begrijp je beweegredenen heel goed. Ik heb ook lang in dubio gestaan. Door dezelfde redenen. Behalve het garantieverhaal.
Ten eerste heb ik nog nooit een telefoon terug hoeven te brengen voor garantie. Dus hoop en gok er op dat het bij dit toestel ook niet gebeurt?

Ten tweede mogen ze in principe garantie niet weigeren vanwege root. Zo lang het een hardware issue is. Stond een stuk op Xda.

En je weet het zelf ook. Flashen is een soort van verslaving.... Waar ik ook weer voor ben gezwicht.

Ik spreek je over twee maanden wel weer. ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wackidth schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:50:
...

Ten tweede mogen ze in principe garantie niet weigeren vanwege root. Zo lang het een hardware issue is. Stond een stuk op Xda.

En je weet het zelf ook. Flashen is een soort van verslaving.... Waar ik ook weer voor ben gezwicht.

Ik spreek je over twee maanden wel weer. ;)
Ja dat zit er dik in :) Je bent een Tweaker of niet hè...
Eerst maar eens die leuke custom roms afwachten.

En ze mogen het in principe niet. Maar tussen de wet, het kastje HTC en de muur Dynafix ben je wel mooi de pineut als je toevallig iets binnen de garantie wil laten repareren. Helaas. Wellicht dat de algemene beschikbaarheid van de One er voor zorgt dat ze in de toekomst iets coulanter worden, maar dat zien we dan wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Crew One op 21-05-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
sinds ik mijn htc one geroot heb en de home 2 wakeup en htc2menu kernel heb geflashed is mijn idle vebruik een stuk hoger, merk dat er veel meer kernel en partial wakelocks zijn. En ik had hem nou net geroot om greenify erop te zetten :')

[ Voor 12% gewijzigd door haakjesluiten op 21-05-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Crazyanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:08:
sinds ik mijn htc one geroot heb en de home 2 wakeup en htc2menu kernel heb geflashed is mijn idle vebruik een stuk hoger, merk dat er veel meer kernel en partial wakelocks zijn. En ik had hem nou net geroot om greenify erop te zetten :')
de capacitieve knoppen zitten nu dan ook constant aan wachtend op een interactie, waar normaal ze pas aan gaan als je op power drukt. Lijkt me nogal logisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481166

Crew One schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:50:
[...]

Ik heb jarenlang een telefoon met root & custom rom gehad. HTC hero, HTC desire, HTC sensation, HTC One X. Maar nu is voor het eerst mijn HTC One niet geroot.

Twee redenen:

1. De horrorverhalen rondom geunlockte devices en garantieafhandeling.
2. Datgene waar in het verleden root voor nodig was (welk uiteraard persoonlijk is) is voor de HTC one niet meer nodig.

a) Overclocken -> HTC one is snel zat voor mij.
b) Backup met titanium? -> Helium backup doet het ook
c) De-sensen? Ik vind Sense 5 wel oke, maar als je wilt kun je NOVA installeren zonder root nodig te hebben.
d) USB-OTG? Werkt out-of-the-box.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je een custom rom wilt installeren. De Sense-ROMs zijn nog niet in dermate geavanceerde staat dat ze echt beter zijn dan stock. AOKP/PA/CM kan ik me voorstellen, maar ook die werken nog niet probleemloos en zijn daarnaast niet mijn ding.

Bottom line voor mij: Er is nog geen reden om de One te rooten. De voordelen van een custom rom voor de one zijn wegen voor mij nog niet op tegen de potentiele problemen rondom de garantieafhandeling. Wellicht als er betere custom roms zijn of een ondetecteerbare unlockmethode.
Allen adblock en greenify is al genoeg reden voor mij om het toestel meteen te rooten. En tja, dan komen de custom roms vanzelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Twee vragen:
- Hoe kun je slim omgaan met het feit dat CM in de /0/ folder wordt geplaatst en andere roms in de root folder. Hierdoor kan ik zodra ik in CM zit niet bij mijn back-ups die in de / folder staan waardoor ik niet snel kan restoren. Ook cyanogenmod krijgt hierdoor problemen met het maken van back-ups.

Hoe vinden jullie het geluid in CM 10.1? Ik vind het waardeloos op dit moment. Als je volume op hoogste stand zet kraakt het geluid aan alle kanten. Dat is niet waarom ik een HTC One heb gekocht. Voorlopig blijf ik dus liever even op Sense 5 + Rom Cleaner No Sense.

HTC Sense 5.1 4.2.2 update schijnt over enkele weken te komen aldus bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duderuud schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:47:
[...]

Uiteindelijk is Maximus 7 echt precies wat ik zocht. Maximus beviel me uitstekend alleen miste ik de EQS en quick-sound button (switchen tussen geluid/tril/stil). Laat dat nou net allemaal in Maximus 7 zitten :)
En in TrickDroid ;)
duderuud schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:47:
[...]
Andere voordelen van Maximus zijn de OTA updates en hij is de eerste die nieuwe versies van de roms/ruu's uitbrengt.
Is Maximus eerder met nieuwe versie's dan ARHD?
Ik zit nu op TrickDroid maar als dat zo is dan is Maximus misschien ook wel eens leuk om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445817

De laatste pagina's van het Maximus 7 forum op XDA zien er niet zo heel gunstig uit. Uiteraard klagen mensen alleen als er wat mis is - maar - wat zijn jullie ervaringen ten opzichte van stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Home2Wake uitgezet en alleen htc2menu aangedaan. Nog steeds vrij beroerd:

Hij gaat bijna niet in deepsleep en schijnbaar 20min! op max cpu belasting gewerkt, enige wat ik heb gedaan vandaag is beetje browsen in de trein en whatsappen.

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/2013-05-22204351_zps3b54e761.png

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/2013-05-22204347_zps944cbb63.png

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/2013-05-22204339_zpsae8a50e0.png

[ Voor 56% gewijzigd door haakjesluiten op 22-05-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-05 22:18
torxx heeft de ViperOne lite edition aangekondigd: https://mobile.twitter.co...status/337192370326093825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 21:44
Gebruikt iemand toevallig een app zoals LightFlow/LedBlinker oid om de notification led langer te laten branden dan 5 minuten? Dit zou een overweging zijn voor mij om te gaan rooten nl.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees op XDA best wat problemen met CM10.1 buiten de bug's om. Twee mensen waar hun One leeg gelopen is met CM10.1 (Drain) en dat er nu geen leven meer in zit en ook iemand die na een Flash geen geluid had en nu nergens meer geluid in heeft, ook Sense en stock geeft geen geluid meer.

Zou dit flashen echt dergelijke problemen met zich mee kunnen brengen? Ik dacht dat echt hard bricken bijna uitgesloten was namelijk.
sohus schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:50:
Twee vragen:
- Hoe kun je slim omgaan met het feit dat CM in de /0/ folder wordt geplaatst en andere roms in de root folder. Hierdoor kan ik zodra ik in CM zit niet bij mijn back-ups die in de / folder staan waardoor ik niet snel kan restoren. Ook cyanogenmod krijgt hierdoor problemen met het maken van back-ups.

Hoe vinden jullie het geluid in CM 10.1? Ik vind het waardeloos op dit moment. Als je volume op hoogste stand zet kraakt het geluid aan alle kanten. Dat is niet waarom ik een HTC One heb gekocht. Voorlopig blijf ik dus liever even op Sense 5 + Rom Cleaner No Sense.

HTC Sense 5.1 4.2.2 update schijnt over enkele weken te komen aldus bronnen.
Ik heb data van mijn SD naar de /0/ mappen gekopieerd en zo er even "omheen" gewerkt.
Echt handig is dit niet maar oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:07
renzo4000 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:44:
Gebruikt iemand toevallig een app zoals LightFlow/LedBlinker oid om de notification led langer te laten branden dan 5 minuten? Dit zou een overweging zijn voor mij om te gaan rooten nl.
Dit probleem had ik dus ook (heb toestel nog niet geroot) maar na 5 minuten stopte het ledje met flikkeren.
Raar maar waar... hij blijft nu wel goed flikkeren tot ik het gelezen heb. Zeer vreemd maar denk dat dit is opgelost door de update van maand geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is toch wel goed nieuws voor de mensen die graag CM10.1 draaien. nieuws: Gerucht: HTC werkt aan One met stock-Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Woensdag avond nieuwe rom geflashed ivm ruk accu duur, draai nu 2 dagen maximus 7 _/-\o_

Vandaag hele dag op 3G met standaard batterij besparing aan van sense:

13 uur van lader
33 minuten scherm aan.
2x kort gebeld

80% lading over :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
Maximus is een underdog! Maar wel een hele fijne.

Ik ben echt bizar tevreden met de batterij tijd en stabiliteit van die ROM. Nu inmiddels van Maximus 5.0 naar 7.0 geupdate, met alle tussenliggende updates, via OTA en geen wipe. Hij blijft gewoon super smooth en stabiel. Dat is wel eens anders geweest met andere ROMs. Dan moest je constant full wipe doen, omdat het niet lekker liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit weer op ARHD wat me toch eigenlijk stiekem beter bevalt dan TrickDroid.
Maximus zou ik graag uitproberen maar mijn One loopt continu vast in de installeren van Maximus 7.

Vooral het niet makkelijk kunnen deselecteren van Bloatware stoort me aan ARHD. Klooien met RomCleaner enz.

Verder wel super tevreden over ARHD en de soepelheid daarvan. Ik snap eigenlijk niet waarom Mike niet gewoon verwijdering van Bloatware gaat ondersteunen via Aroma, doen de andere ook allemaal dus moet makkelijk te doen zijn.

Weet iemand trouwens waarom de andere roms geen Snapdragon GPU ondersteuning aan hebben? Dat lijkt alleen Mike te activeren.

Edit, het had waarschijnlijk iets met mijn CWM van doen, ik had er 6.0.3.2 op maar deze vind ik op XDA nergens meer terug. Zal dus wel terug getrokken zijn ivm bepaalde problemen. Nu 6.0.3.1 er weer op en Maximus wel kunnen installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 25-05-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Voor wie net als mij een hekel heeft aan die capacitive buttons die verlicht blijven tijdens het kijken van videos is hier de perfecte oplossing: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2204341

Heerlijk deze mod...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Donstil schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:14:
Ik zit weer op ARHD wat me toch eigenlijk stiekem beter bevalt dan TrickDroid.
Maximus zou ik graag uitproberen maar mijn One loopt continu vast in de installeren van Maximus 7.

Vooral het niet makkelijk kunnen deselecteren van Bloatware stoort me aan ARHD. Klooien met RomCleaner enz.

Verder wel super tevreden over ARHD en de soepelheid daarvan. Ik snap eigenlijk niet waarom Mike niet gewoon verwijdering van Bloatware gaat ondersteunen via Aroma, doen de andere ook allemaal dus moet makkelijk te doen zijn.

Weet iemand trouwens waarom de andere roms geen Snapdragon GPU ondersteuning aan hebben? Dat lijkt alleen Mike te activeren.

Edit, het had waarschijnlijk iets met mijn CWM van doen, ik had er 6.0.3.2 op maar deze vind ik op XDA nergens meer terug. Zal dus wel terug getrokken zijn ivm bepaalde problemen. Nu 6.0.3.1 er weer op en Maximus wel kunnen installeren.
Ik heb ARHD tussentijds nog eens geflasht, maar ik vind TD prettiger. Brightness swipe en andere mods. En de batterij duur is beter. En daarbij blijf ik lag houden, misschien is het een app die een conflict heeft met ARHD? Maar iig geen last bij TD.

Tja dat gpu verhaal snap ik ook niet. Ik merk geen verschil met games oid.

@drunkfux
Thanx zeker een handige mod. Vond het zwaar afleiden die knoppen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
wackidth schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 07:58:
[...]

Ik heb ARHD tussentijds nog eens geflasht, maar ik vind TD prettiger. Brightness swipe en andere mods. En de batterij duur is beter. En daarbij blijf ik lag houden, misschien is het een app die een conflict heeft met ARHD? Maar iig geen last bij TD.

Tja dat gpu verhaal snap ik ook niet. Ik merk geen verschil met games oid.

@drunkfux
Thanx zeker een handige mod. Vond het zwaar afleiden die knoppen.
Graag gedaan..

En jij bedankt voor je TrickDroid tip, ik had ook last van best wel veel lag met ARHD 9.2 en die is nu volledig verdwenen met TrickDroid, zelfs na het herstellen van +80 apps met Titanium Backup wat ik ook op ARHD had gedaan.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
ARHD blijft bij mij vast lopen tijdens instaltie op 30%, bij ondderdeel installing busybox. Bekend probleem? Wat te doen, toestel aan houden en wachten of uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59
Het lijkt erop dat het percentage na 30% niet goed ververst wordt totdat het flashen bijna klaar is.

ARHD 9.3 is nu net trouwens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Welke recovery gebruik je? Anders TWRP gaan proberen. Ik had 1 keer een vastloper met Cwm met twrp nooit last gehad.

Tja ARHD heeft om de 3 dagen een nieuwe versie. Hij brengt al een nieuwe versie uit als er wat app updates zijn. Slaat nergens op maar goed.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:55
Trickdroid 5.6.0 is in test op dit moment.
Komt waarschijnlijk vanavond online.
En.....ViperOne in test vanaf vandaag. ETA nog niet bekend. :P

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan je al wat zeggen over de verbeteringen van 5.6.0?
Viper ben ik nu, na alle enthousiaste verhalen, ook wel erg benieuwd naar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05 16:07
https://twitter.com/NitrozK heeft wat screens van ViperOne erop gezet. Ziet er veelbelovend uit!

Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/774588261.jpg?1369505234

App Overlay:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BLIZDwQCQAEywof.png

Quick Settings:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BLIaaLvCMAA17mq.png

Status Bar Themes:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BLIc_ViCMAA1-XI.png

Tweaks:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BLHwHhACMAENCKL.jpg

Draai nu Maximus 7 7.0.0 en die bevalt me prima!
Hele nette battery time.

[ Voor 7% gewijzigd door R3NC0N op 26-05-2013 14:29 ]

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ziet er netjes uit die viper rom. Zeker iets om in de gaten te houden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die App overlay ziet er wel cool uit.
Verder oogt het wat rommelig.
l3art schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:11:
Kan je al wat zeggen over de verbeteringen van 5.6.0?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Draai nu 5.5.1 en ben eigenlijk prima tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
wackidth schreef op zondag 26 mei 2013 @ 09:09:
Welke recovery gebruik je? Anders TWRP gaan proberen. Ik had 1 keer een vastloper met Cwm met twrp nooit last gehad.

Tja ARHD heeft om de 3 dagen een nieuwe versie. Hij brengt al een nieuwe versie uit als er wat app updates zijn. Slaat nergens op maar goed.
CWM, hij was na die 30 procent opnieuw opgestart en stond er gewoon op. Beetje raar, opnieuw geflashed voor de zekerheid en hij liep toen wel goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-05 22:18
TrickDroid changelog voor degene die het op XDA hebben gemist:
5.6.0
- Totally new Tweaks App by hansbert in Sense UI
Now implemented in Settings App (No seperate app)
Full credits to hansbert and Dunc for their great work
- New Tweaks in Tweaks App like:
+Volume Wake Toggle
+Weather Clock can be mapped to different apps
+AOSP recent apps toggle

- Fixed APN issues
- Fixed AT&T data issues without breaking Hotspot etc. (homeslice)
- Fixed Magnifier issues on AT&T
- Updated all third party apps
- Replaced Talk with Hangouts
- More Fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Wat ik nou nooit echt snap van rom updates is, bijvoorbeeld de update van talk naar hangout. Die update heb ik al. Wat is dan het voordeel?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445817

wackidth schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:07:
Wat ik nou nooit echt snap van rom updates is, bijvoorbeeld de update van talk naar hangout. Die update heb ik al. Wat is dan het voordeel?
Dat scheelt weer een update als je de ROM installeert. Waarom zou je een oude versie in je ROM willen hebben als je die daarna dan moet updaten?

Overigens ben ik zelf van mening dat apps die in Google Play beschikbaar zijn helemaal niet in een ROM thuishoren, maar goed, deze ROM heeft anders gekozen en dat mag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:07:
Snap ik ook nooit zo, filter ze lekker uit je rom dan downloaf ik ze wel via de AppStore.

De store is vaak sneller dan de download mirrors van de Roms dus het argument dat het tijd zou schelen (Wat ik op xda wel eens leed) snap ik ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkMASTERPRO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03 21:50
Zo, net de HTC One ge-root, CWM, CR enz. Ik heb voor nu gekozen voor TrickDroid 5.6. Ik ben eerst altijd met de menigte meegegaan, zoals met ARHD maar, ook mede door dit topic, heb ik voor nu deze rom gekozen.

Kleine dingetjes zoals de menu knop & batterij icon zijn toch erg prettig. Voor de rest bijna geen verschil met stock.

Ik ga eens kijken of er een Custom Kernel is die geen/weinig bugs heeft en aan mijn wensen voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd of er al een custom ROM is die stock Android heeft en de ZOE functionaliteit van HTC behoud? Dan flash ik die direct! Maar ik kon nog niks vinden :(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DennusB schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:10:
Ik ben benieuwd of er al een custom ROM is die stock Android heeft en de ZOE functionaliteit van HTC behoud? Dan flash ik die direct! Maar ik kon nog niks vinden :(
Custom roms zoals Trickdroid en ARDH zijn stock based en hebben gewoon ZOE (net nog ff gechecked voor je, ik draai Trickdroid).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:13:
[...]

Custom roms zoals Trickdroid en ARDH zijn stock based en hebben gewoon ZOE (net nog ff gechecked voor je, ik draai Trickdroid).
Maar daar ligt nog steeds Sense overheen. Ik wil eigenlijk een ROM zonder Sense, met ZOE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
DennusB schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Maar daar ligt nog steeds Sense overheen. Ik wil eigenlijk een ROM zonder Sense, met ZOE.
Trickdroid kun je de-sensen. Ik weet niet hoe ver het gaat. Zelf nooit geprobeerd ik vind sense top. Dus dan zou je ff op Xda moeten kijken wat hij precies de-sensed.

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 28-05-2013 12:47 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wackidth schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:46:
[...]

Trickdroid kun je de-sensen. Ik weet niet hoe ver het gaat. Zelf nooit geprobeerd ik vind sense top. Dus dan zou je ff op Xda moeten kijken wat hij precies de-sensed.
Thanks voor de tip. Dat ga ik even uitzoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe is jullie ervaring met TrickDroid 5.6? Ik heb hem geflasht toen hij uitkwam maar merk dat de accu beduidend minder lang mee gaat.

Edit: Vooral als ik de telefoon echt gebruik (en het scherm dus aan is) holt de accu achteruit.
DennusB schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Ik wil eigenlijk CM (of AOSP) met alleen de Sense AppDraw en de Sense camera.
De rest kan me eigenlijk gestolen worden maar helaas is dat niet mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 28-05-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:19:
Hoe is jullie ervaring met TrickDroid 5.6? Ik heb hem geflasht toen hij uitkwam maar merk dat de accu beduidend minder lang mee gaat.

Edit: Vooral als ik de telefoon echt gebruik (en het scherm dus aan is) holt de accu achteruit.

[...]

Ik heb trickdroid 5.6 ook sinds zondagavond en heb ook het idee dat de accu minder lang meegaat. Ik heb ook bullitproof kernel geïnstalleerd met bln support dus dat verbruikt ook extra. Ik kijk het nog een paar dagen aan... Anders ga ik weer terug naar stock... Lang leve nandroid backups :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:29:
[...]

Ik heb trickdroid 5.6 ook sinds zondagavond en heb ook het idee dat de accu minder lang meegaat. Ik heb ook bullitproof kernel geïnstalleerd met bln support dus dat verbruikt ook extra. Ik kijk het nog een paar dagen aan... Anders ga ik weer terug naar stock... Lang leve nandroid backups :o
Oke duidelijk, ik heb de standaard kernel er nog wel op.

Terug naar stock ga ik niet, dat levert me niets op eigenlijk. Dan ga ik liever terug naar ARHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb Trickdroid ook draaien maar met ElementalX kernel.
Geen probleem met Accu verbruik, gaat hier erg spaarzaam mee om.
Bij gemiddeld gebruik vaak einde van de dag nog 75% over.
Ben nu ViperOne aan het testen, is nog wel wat werk aan te verrichten maar ziet er erg veelbelovend uit.
We zijn nu bij versie 1.0.0. O-)
renzo4000 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:29:
[...]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
75% na een dag gebruik? Dan gebruik je hem heel heel zuinig.

Ik haal hem 0740 van de lader en 21:00a2130 is hij zo leeg dat hij uitvalt.
Met TrickDroid 5.5.1 haalde ik het wel tot ik naar bed ging (23:30/24:00).

(En ik bel niet eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb geen problemen met TD. 4 tot 5 uur schermtijd met de brightness op de eerste stand van de power toggle.

Iig beter dan stock en beter dan ARHD....en daarbij heb ik 1 uur extra vanwege switchen provider.

Trouwens erg nieuwsgierig naar Viper, dus snah jij bent een van de gelukkigen met een pre release??
Dus gaat nog ff duren voor de release??

Wat is je screen on dan Donstil?? Heb je onlangs een app geïnstalleerd die veel vreet?

[ Voor 36% gewijzigd door wackidth op 28-05-2013 20:21 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:18:
an Donstil?? Heb je onlangs een app geïnstalleerd die veel vreet?
Nee niet dat ik weet. Ik heb wel de brightness op automatisch ipv laag.

Ik heb er wel een Pebble aan, vanaf het begin al maar misschien is daar iets mee in TrickDroid5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Heb geen Pebble dus weet ik niet.

Ik gebruik auto brightness niet, vreet veels te veel. Vooral met het weer zoals vandaag.

Nieuwsgierigheid is nu wel gewekt naar de elementalx kernel. Die ga ik nu proberen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat het probleem dan in AutoBrightness zit oid.

Vind de AutoBrightness van de One niet geweldig trouwens, mijn vorige toestel (een Lumia 920) had een soort van overboost modus, die kon buiten in de zon het scherm naar een soort van 125% brightness boosten. kleuren enz waren dan niet fraai maar alles was tenminste wel lekker duidelijk. Dat mis ik soms wel op de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkMASTERPRO
Ik heb nu TrickDroid 5.6 ook een dag in gebruik en ik krijg ook sterk de indruk dat de batterijverbruik hoger is. Nu kan het zijn dat ik de batterij nog moet kalibreren door het bestand met batterystats verwijderen. Ik ga morgen maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb de elementalx kernel draaien nu. Kijken hoe dit gaat. Wel erg handig sweep2wake etc etc. Was eerst beetje hhuiverig voor een andere kernel ivm camera en batt. Verbruik. Nu kijken hoe het gaat met de batt.

Jullie hebben ook andere kernels draaien?

[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 28-05-2013 22:14 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ben daar vanaf begin bij betrokken, net zoals bij ViperX en Trickdroid.
Er zullen nog minstens 1 tot 2 bèta versie getest moeten worden wil het tot een release komen.
Alle tweaks moeten eerst goed werken en speedwise moet hij minstens zo snel zijn als Trickdroid.
Maar het ziet er goed uit en ik denk dat het tot een eerste release wel nog 14 dagen duren kan.
Maar wie weet. Niet vergeten dat we dit allemaal in eigen vrije tijd doen.
wackidth schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:18:
Ik heb geen problemen met TD. 4 tot 5 uur schermtijd met de brightness op de eerste stand van de power toggle.

Iig beter dan stock en beter dan ARHD....en daarbij heb ik 1 uur extra vanwege switchen provider.

Trouwens erg nieuwsgierig naar Viper, dus snah jij bent een van de gelukkigen met een pre release??
Dus gaat nog ff duren voor de release??

Wat is je screen on dan Donstil?? Heb je onlangs een app geïnstalleerd die veel vreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:13:
Jullie hebben ook andere kernels draaien?
Ik niet nee, draai gewoon TrickDroid5.6.0 zonder aanpassingen, althans sommig aanpassingen die in de installer zaten heb ik wel geactiveerd.

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 29-05-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05 08:30
Ik draai TD 5.6.0 met orginele kernel. Ik het wel wat tweaks en themes draaien. Batterij verbruik is goed gebleven. Dirty flash vanaf arhd gedaan op versie 5.4. Daarna alleen nog maar Dirty flash van TD. Vaak moet een battery na een flash zich weer instellen/resetten is mijn idee/ervaring.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:19:

[...]

ik draai een standaard versie en die heb ik geroot. wat zaken eruit gesloopt die ik toch nooit zou gebruiken. vervolgens nova launcher en klaar. aosp en wel alle mooie dingen van htc zelf.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Weet iemand of je met die andere recovery (TWMP oid) de backup map kan kiezen?
CMW kan dit niet helaas en daardoor kan ik er nooit meer bij als ik op CM10.1 zit.

Edit2: Net weer even CM10.1 geprobeerd. Toch draait het Net ff minder dan de Sense Roms. Er lijkt een schokje in te zitten oid, was bij de oudere Sense Roms altijd precies andersom
raydekok schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:58:
[...]

ik draai een standaard versie en die heb ik geroot. wat zaken eruit gesloopt die ik toch nooit zou gebruiken. vervolgens nova launcher en klaar. aosp en wel alle mooie dingen van htc zelf.
Maar niet de Sense AppDraw en die vind ik juist fraai.

Een andere launcher had ik vroeger wel maar dat doet toch onder voor een echte CM versie.
Lastig Lastig ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 29-05-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
ElementalX kernel is zeker goed te noemen.

Qua screen on tijd scheelt het niet veel. Maar het verbruik snachts is wel een stuk minder. Van 6 a 7 % 0.00 tot 8.00 uur. Naar 2%!! Met ElementalX.

Wakelock counts msm_hsic_host zijn ook een stuk minder.

Dit was met de standaard freq. En undervolt. Gpu overclock 450.

Nu ben ik m aan het testen met overclock 1800 en undervolt.

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 30-05-2013 09:37 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Die heb ik er gisteren toevallig ook opgezet ja.
Ik heb nu de aanbevolen snelheden genomen met een UV van 850 (of was het nu 800??). In 10 uur tijd vannacht slechts 3% verloren.
Moet wel zeggen dat ik ook Maps gegreenified heb. Maar alles bij elkaar niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkMASTERPRO
l3art schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:01:
Die heb ik er gisteren toevallig ook opgezet ja.
Ik heb nu de aanbevolen snelheden genomen met een UV van 850 (of was het nu 800??). In 10 uur tijd vannacht slechts 3% verloren.
Moet wel zeggen dat ik ook Maps gegreenified heb. Maar alles bij elkaar niet verkeerd.
En ook ik kan alleen melden dat de kernel erg zuinig is in stand-by! Harde cijfers heb ik niet maar voor mijn gevoel is het vergelijkbaar met jullie cijfers! En natuurlijk niet onbelangrijk: Stabiel :)

UV ga ik nog even niet aan beginnen.

Voor mensen die dat wel willen, wisten jullie dit al? > Op deze pagina kun je zien wat sommige default clocks zijn van je CPU. Kan handig zijn als je een referenie punt wilt of als je denkt waarom andere (veel) meer of minder kunnen onderclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Thanks Henk... Interessant

De freq die ElementalX aangeeft is nog een veilige die op elk toestel wel werkt. Ik was niet van plan naar de 2.0 te gaan. Aangezien alles al retesnel werkt.

Merk bij het laden van de game FF6 dat het wat sneller naar voren komt. Maar dat is minimaal.

Ik weet niet of jullie deze al hebben gezien? Is ook erg fijn....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2299834

[ Voor 18% gewijzigd door wackidth op 30-05-2013 14:43 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister een backup gemaakt van mijn toestel en de SD kaart en toen toch maar in CM10.1 gedoken.

SD kaart onder CM10 geformatteerd en wordt dus nu wel keurig herkend. Moet eerlijk zeggen dat het me echt prima bevalt, ding is nog steeds erg snel en ik heb nog niets gevonden wat niet werkt , alleen het wifi lijkt wat slechter bereik te hebben en/of langzamer te zijn.

0730 van de lader en nu nog 71% (Gemiddeld gebruikt, uurtje muziek streamen in de auto en heel de dag met een Pebble verbonden)

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste