Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 07:35
l3art schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:48:
Ik hem al het downloaden ja. Mag hopen dat dat lukt, maar geen idee of dat via fastboot gaat oid, maar daar kom ik dan nog wel achter.... Waarschijnlijk dat ik daarna nog weer moet rooten enz, maar dat is niet zo'n probleem. Hoop alleen wel dat de telefoon verder intact blijft en ik mn backup dus niet kwijt ben... We'll see. I keep you posted.

edit:
krijg een error dat de telefoon niet geüpdate kan worden :(

edit2:
In de RUU installer zit blijkbaar nog een soort van ander herstel onderdeel. Daarvan moest ik mn telefoon rebooten. Lukte niet, maar daarna reboote hij wel weer gewoon in de recovery. Mn backup terug gezet, maar daarvan kreeg ik ook 1 foutmelding. Dus nu meteen maar even de rom opnieuw installeren. Hopelijk gaat het dan wel weer goed.

edit3:
Telefoon lijkt het nu weer te doen.. :)
Voordat je RUU kan doen moet je bootloader relockt zijn volgens mij als ik me het zo kan herinderen van de HOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 19:25
Gisterenochtend is de nieuwste Trickdroid verschenen, versie 5.4.0.
Er is een nieuwe quicksettings geintroduceerd:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192324

Ook het tweaks pack en theme pack is vernieuwd

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:11

13art

Moderator Mobile
Practics schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:17:
[...]

Voordat je RUU kan doen moet je bootloader relockt zijn volgens mij als ik me het zo kan herinderen van de HOX.
Ja daar zat ik ook al aan te denken ja. Goed, hoe dan ook, de RUU, ook al is die niet goed gelukt, heeft er wel voor gezorgd dat ik weer in de recovery kon komen, en dus kon ik van daaruit de problemen verhelpen :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09-2022
wackidth schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:40:
Wel onzinnig trouwens om hier vragen te stellen over rooten. Zeggen dat je er weinig van snapt. Terwijl je het toestel nog niet eens hebt.

Tuurlijk goed om eerst voorwerk te verrichten. Maar lijkt me handig om pas te gaan vragen als je het ECHT niet meer snapt bij het daadwerkelijke rooten dwz met een One in je handen.
Het gaat erom dat ik nu al een beetje weet wat ik straks moet gaan doen!

In ieder geval iedereen bedankt!! Ik denk dat ik er nu wel uitkom!

Hopelijk snel al the One in mijn handen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
snah001 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:21:
Gisterenochtend is de nieuwste Trickdroid verschenen, versie 5.4.0.
Er is een nieuwe quicksettings geintroduceerd:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192324

Ook het tweaks pack en theme pack is vernieuwd
Had hem er vanochtend even opgezet, maar vond het jammer dat het aanpassen van de helderheid van het scherm via de notificatiebalk het bij mij niet leek te doen. Ook kan je niet heel makkelijk de quicksettings toggles van volgorde veranderen, dat is dan wel weer jammer, maar verder een hele mooie rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
l3art schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:25:
[...]

Had hem er vanochtend even opgezet, maar vond het jammer dat het aanpassen van de helderheid van het scherm via de notificatiebalk het bij mij niet leek te doen. Ook kan je niet heel makkelijk de quicksettings toggles van volgorde veranderen, dat is dan wel weer jammer, maar verder een hele mooie rom.
Heb je er al meer geprobeerd? Zit op ARHD omdat ik altijd goede ervaringen met mijn DHD mee had.

Welke heeft jouw voorkeur. Ik weet het is altijd persoonlijk. En qua snelheid en optimalisatie valt naar mijn idee ook weinig te halen met deze specs.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06 15:02
Normaal gebruik ik ARHD, maar is mij te stock.
TrickDroid voegt belangrijke functies toe zoals EQS en APM.

Daarnaast wordt TrickDroid pas geüpdatet als er genoeg aanpassingen zijn gedaan.
Bij ARHD heb je zo wat elke dag een update, met telkens een minimale wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit verveling (om dit tijdstip i Know) zat ik toch eens te kijken naar de AOSP en CM10.1 roms.
Nu kan ik alleen nergens vinden wat Nightlies nou precies is?

Als ik kijk op de cm site zie ik dat er voor de m7 een Nightlies staat met code 20130511 (Datum?) maar ook een Expirimental als 20130512.

Welke moet ik nou hebben?

Edit: is er trouwens een programma waar jullie een backup mee terug zetten? Ik maak met cwm wel een backup maar zet deze eigenlijk alleen terug als ik naar een nieuwe build ga van dezelfde Rom.

Ik zoek dus iets waarmee ik AppS en app data kan backupen en wat op elke Rom terug te zetten is.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 13-05-2013 02:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:35
Titanium Backup kan dit en is denk ik de meest bekende..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Titanium Backup of Helium (voormalig Carbon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0de1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 19:24
Hallo Tweakers,

Ik zit er aan te denken om mijn HTC One te unlocken en te rooten om er vervolgens een andere ROM op te zetten. Echter heb ik nog een vraag hier over.

Bij het unlocken van je bootloader ontneem je de OTA functie van de HTC One.
- Kan je deze functie weer terug krijgen als je de bootloader weer locked en een RUU terug plaatst ?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door c0de1 op 13-05-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
c0de1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:29:
Hallo Tweakers,

Ik zit er aan te denken om mijn HTC One te unlocken en te rooten om er vervolgens een andere ROM op te zetten. Echter heb ik nog een vraag hier over.

Bij het unlocken van je bootloader ontneem je de OTA functie van de HTC One.
- Kan je deze functie weer terug krijgen als je de bootloader weer locked of moet je iets meer doen?

Alvast bedankt!
Volgens mij kan dit niet. Ze hebben OTA uitgeschakeld zodat je niet per ongeluk updated en je rom kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0de1
xamirz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:09:
[...]

Volgens mij kan dit niet. Ze hebben OTA uitgeschakeld zodat je niet per ongeluk updated en je rom kwijt bent.
Sorry ik vergat te vermelden nadat de bootloader weer locked is een RUU te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
c0de1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:13:
[...]

Sorry ik vergat te vermelden nadat de bootloader weer locked is een RUU te gebruiken.
Ja dan krijg je gewoon weer netjes standaart rom met updates/ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0de1
Practics schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:13:
[...]

Ja dan krijg je gewoon weer netjes standaart rom met updates/ _/-\o_
Yeah, dan staat mij niks meer in de weg...ik ga unlocken/rooten

Of zijn er stiekem toch nog addertje onder het gras ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
c0de1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Yeah, dan staat mij niks meer in de weg...ik ga unlocken/rooten

Of zijn er stiekem toch nog addertje onder het gras ?
Ja als je het giga verknalt dan heb je een onderzetter van plaats een telefoon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Er wordt alweer gewerkt aan een verbeterd Theme en Tweaks package.
Overigens Trickdroid moet je zien als opmars naar een Venom Rom versie voor de One.
Ga maar eens naar de VenomX rom voor de OneX kijken wat je daar allemaal aan extra tweaks etc. krijgt.
Uiteindelijk moet de Venom One Rom ook naar datzelfde niveau toe.
Wordt achter de schermen al driftig aan gewerkt door meerdere dev's maar duurt toch nog even voordat de eerste release er is voornamelijk omdat Sense 5 heel anders is opgebouwd.
[message=40228913,noline]l3art schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:25[/mssage]:
[...]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0de1
Practics schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:38:
[...]

Ja als je het giga verknalt dan heb je een onderzetter van plaats een telefoon. :+
Ik heb de unlock bin file inmiddels gekregen, moet alleen dus unlocken.
Daarna recovery erop, kan daarna altijd nog kijken of ik verder ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
c0de1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:45:
[...]

Ik heb de unlock bin file inmiddels gekregen, moet alleen dus unlocken.
Daarna recovery erop, kan daarna altijd nog kijken of ik verder ga
Ooh als je voorbij dat punt bent, dat is het allemaal relatief save. Heb nog geen verhalen gehoord dat puur door andere rom erop zetten een toestel bricked is gegraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0de1
Practics schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:02:
[...]

Ooh als je voorbij dat punt bent, dat is het allemaal relatief save. Heb nog geen verhalen gehoord dat puur door andere rom erop zetten een toestel bricked is gegraakt.
Ja dat dacht ik eingelijk ook :)
Vamiddag maar eens overwegen of ik het doe, tis wel een toestel van +- 600 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0de1
Practics schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:02:
[...]

Over de recovery gesproken, welke raden jullie mij aan ?
Ik had zelf hiervoor een HTC Desire (Bravo) met 4EXT Touch, alleen deze wordt (nog) niet ondersteund voor de HTC One :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
c0de1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:11:
[...]

Over de recovery gesproken, welke raden jullie mij aan ?
Ik had zelf hiervoor een HTC Desire (Bravo) met 4EXT Touch, alleen deze wordt (nog) niet ondersteund voor de HTC One :?
Zou CWM er opzetten, bevalt altijd prima, maar dit is paar post hier boven ook al besproken. Puur persoonlijk wat je gewent bent/fijn vind. 99% van de apps zouden met bijde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net CM10.1 geinstalleerd maar dit was geen succes, toestel boot er keurig mee en is ook redelijk vlot.
Helaas niet zo vlot als ARHD met Sense5.0

Toen ik de Camera wilde gebruiken resetten het toestel en ging ook de Galery stuk.
Is dus nog duidelijk WIP.

Ook de AOSP rom heeft nog van dit soort foutjes, lijkt keurig te installeren en te booten maar toen ik wifi wilde inschakelen kwam ik in een Bootloop.

De CWM Backup van ARHD dus maar weer terug gezet 8)7
sohus schreef op maandag 13 mei 2013 @ 07:17:
Titanium Backup of Helium (voormalig Carbon).
Occy74 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 02:33:
Titanium Backup kan dit en is denk ik de meest bekende..
Thnx, Titanium Backup kende ik wel maar dat wilde in het verleden niet lekker werken.
Ik heb het nu nog eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Dat CM instabiel is was al lang duidelijk. Dat zijn overigens alle ROMS die je kunt vinden in Original Android Development forum van xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar zelf proberen is natuurlijk leuker dan het lezen op een fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik ga nu ARHD 8.0 installeren i.c.m. met ROM cleaner 1.3 zodat ik Sense van alle ballast kan strippen en wat opslag kan besparen. Nog nooit eerder gedaan dus maar eens kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481166

sohus schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:52:
Ik ga nu ARHD 8.0 installeren i.c.m. met ROM cleaner 1.3 zodat ik Sense van alle ballast kan strippen en wat opslag kan besparen. Nog nooit eerder gedaan dus maar eens kijken hoe dat werkt.
Romcleaner is echt een aanrader, verwijder alles wat je niet gebruikt, inclusief sense launcher, en je bespaard al een hoop batterij. In combinatie met greenify heb je echt een super batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb lichtelijke lag bij de stock Web browser. Bij ARHD Rom. Dit zie je bv bij de OP van ARHD op Xda. Eerst inzoomen en dan naar beneden scrollen.
Je ziet m dan echt haperen. Wanneer je eenmaal hebt gescrolt dan is het weg. Overigens de website heb ik eerst compleet geladen.

Trickdroid had dit niet.

Kan iemand op ARHD eens testen?

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 13-05-2013 18:12 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wackidth schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:11:
Ik heb lichtelijke lag bij de stock Web browser. Bij ARHD Rom. Dit zie je bv bij de OP van ARHD op Xda. Eerst inzoomen en dan naar beneden scrollen.
Je ziet m dan echt haperen. Wanneer je eenmaal hebt gescrolt dan is het weg. Overigens de website heb ik eerst compleet geladen.

Trickdroid had dit niet.

Ik heb de stock browser niet meer, maar met dolphin browser nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

wackidth schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:11:

Trickdroid had dit niet.

heb ARHD 8.0 draaien. Merk niks van dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
'Ik heb lichtelijke lag bij de stock Web browser. Bij ARHD Rom. Dit zie je bv bij de OP van ARHD op Xda. Eerst inzoomen en dan naar beneden scrollen.

Trickdroid had dit niet.

Kan iemand op ARHD eens testen?'

Draai ook op ARHD 8 en heb er ook een paar seconden last van. Ik heb eerst de pagina helemaal laten laden, en vervolgens ingezoomd en dan naar beneden gescrolled..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er ergens te vinden wat nou het verschil is tussen Trickdroid en bv ARHD?

Ik zit op ARHD maar eigenlijk alleen omdat ik dat op de OneX ook deed en daar was het al uit automatisme. Als ik nu echter in het Topic kijk van de nieuwe Trickdroid zie ik het verschil niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
demisbr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:51:
'Ik heb lichtelijke lag bij de stock Web browser. Bij ARHD Rom. Dit zie je bv bij de OP van ARHD op Xda. Eerst inzoomen en dan naar beneden scrollen.

Trickdroid had dit niet.

Kan iemand op ARHD eens testen?'

Draai ook op ARHD 8 en heb er ook een paar seconden last van. Ik heb eerst de pagina helemaal laten laden, en vervolgens ingezoomd en dan naar beneden gescrolled..
Thanks.... Dan ligt het dus echt aan de Rom. Andere browsers ook niet trouwens. Vind de stock browser ok. Dus wil geen andere.

Vind de support trouwens erg slecht geworden bij ARHD. Ik heb dit issue al een paar keer gemeld. Maar niemand die er op rreageert. Terwijl vragen zoals: kan ik de radio flashen. Telkens weer antwoord op word gegeven.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Trickdroid beviel mij ook. Maar merkte wel dat het toestel gelijk weer warmer werd. Zoals stock ook snel wwarm werd.
Trickdroid heeft wel meer rom tweaks. Zoals brightness adjust in de statusbalk. Dit doe je dmv heen en weer swipen, best makkelijk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga er vanavond eens naar kijken.
Rommen is als een soort verslaving, ik blijf er maar mee bezig, ben ergens naar opzoek maar weet alleen niet wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Donstil schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:04:
Ik ga er vanavond eens naar kijken.
Rommen is als een soort verslaving, ik blijf er maar mee bezig, ben ergens naar opzoek maar weet alleen niet wat :)
Whaha ja ik ken het. Maar het nadeel van een foon met goede specs is. Dat er nog weinig snelheid uit een rom te halen valt.

Daarom heb ik lang getwijfeld. Deed het voor battery life. En merk dat het heeft geholpen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Goeie eerste ervaring met TrickDroid, binnen Aroma kun je hier echt een hele hoop Bloatware uitschakelen
wackidth schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:08:
[...]

Whaha ja ik ken het. Maar het nadeel van een foon met goede specs is. Dat er nog weinig snelheid uit een rom te halen valt.

Daarom heb ik lang getwijfeld. Deed het voor battery life. En merk dat het heeft geholpen.
Battery life is hier al prima, ik haal een dagje en dat is voor mij eigenlijk voldoende.
Met de ene rom gaat hij met 25% aan de lader en met de andere bij 20%.

Het liefst zie ik een mooie AOSP rom komen maar dat lijkt nog wel even te duren, Sense 5.0 staat me verder niet tegen dus ga eens wat andere Sense roms proberen. Nu eerst TrickDroid ff flashen.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 13-05-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
wackidth schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:55:
Trickdroid beviel mij ook. Maar merkte wel dat het toestel gelijk weer warmer werd. Zoals stock ook snel wwarm werd.
Trickdroid heeft wel meer rom tweaks. Zoals brightness adjust in de statusbalk. Dit doe je dmv heen en weer swipen, best makkelijk.
Tja dat makkelijk dacht ik ook, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het schijnt nog heel gevoelig te zijn voor de plek waar je dit doet. Maar ja, dan maar gewoon nog een tijdje op de auto brightness.

Trickdroid heeft inderdaad wat meer tweaks dan ARHD heeft. Aan de andere kant, veel HTC meuk laat ik er zelf toch op staan omdat ik het gewoon prettig vind werken. HTC contacten, telefoon, agenda etc. Bevalt me eigenlijk allemaal wel.

Verder is TrickDroid gewoon net even wat uitgebreider dan ARHD waardoor TD me gewoon net even iets beter bevalt. Over batterij duur kan ik nog niet heel veel zeggen, maar ik vermoed dat het niet heel veel verschilt.

Ben er wel achter dat bij beide roms, de brightness settings van zowel PowerToggles als SwitchPro de automatische brightness instellingen aantasten. Ook al staat het in die apps op automatisch, dan is het echt niet meer automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Hallo Peepz, vraagje, ik heb al ARHD 8 op mn one staan. Kan ik nog ROM cleaner erop zetten of is dit iets wat je vooraf moet doen?
Heb al gedaan

[ Voor 7% gewijzigd door xamirz op 14-05-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik vind de auto brightness sowieso niet werken. Op geen enkele rom. Zelfs stock niet.

Dus dan maar handmatig.

Ben het met je eens dat het swipen in de statusbalk erg gevoelig is. Moest er ook aan wennen.
Ook ik vind alles wat stock is okay. Sense 5 is top. Alles ziet er goed uit en overzichtelijk. Nu heb ik dat altijd wel erg fijn gevonden bij HTC. Ook al zijn er meningen daar nog al over verdeeld.

[ Voor 56% gewijzigd door wackidth op 14-05-2013 12:48 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De Sense Launcher vind ik zelf niet echt lekker werken, die is naar mijn zin te beperkt. Die vervang ik dan ook meteen door Nova Launcher. Maar de HTC apps daar-en-tegen die vind ik dan wel weer prima werkbaar :)

Nu ik TD iets langer gebruik lijkt die iets minder energie vriendelijk dan de ARHD, maar goed dat is nog maar na een paar uur gebruik, moet dus even kijken wat die de komende dagen doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
wackidth schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:44:
Ik vind de auto brightness sowieso niet werken. Op geen enkele rom. Zelfs stock niet.

Dus dan maar handmatig.

Ben het met je eens dat het swipen in de statusbalk erg gevoelig is. Moest er ook aan wennen.
Ook ik vind alles wat stock is okay. Sense 5 is top. Alles ziet er goed uit en overzichtelijk. Nu heb ik dat altijd wel erg fijn gevonden bij HTC. Ook al zijn er meningen daar nog al over verdeeld.
Auto brightness werkte op stock toch echt beter dan op ARHD 8 hoor. Deze staat continu te fel, en schakelt veel te langzaam, als je je vinger op de sensor houd duurt het minimaal 20 tot 30 seconden voor dat die terug schakelt, terwijl als je vinger er vanaf haalt hij wel bijna direct terug schakeld. Niet bepaald energy zuingi lijkt me.

Daarnaast voegd sense inderdaad wat toe. Echter moet je wel bedenken dat vaak alles wat sense bied, ook valt op te lossen met apps uit de store. (kant tekening, je moet wel echt goed zoeken wil je alles net zo mooi qua ontwerp op elkaar afgestemd hebben, en deels is betaald) Maar ook hele boel troep uit sense voegd helemaal niks toe, en is nu niet meer verwijderbaar. Noem aandelen bijvoorbeeld ;)

Het is de afweging die je maakt, maar op dit moment is er nog geen geschikte kale rom zonder sense, al heeft dat ook niet mijn persoonlijke voorkeur, kies liever voor de optie sense en sloop er wel uit wat ik er uit wil hebben. Daar waren de Venom roms geniaal in, zeker in combinatie met rom cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ach er zijn meerdere redenen die naar Rome leiden. Idd aandelen heb je geen moer aan. Daarom vind ik de optie om apps te verbergen weer leuk bedacht. En dan Greenify om alles te blokkeren. Heb je er ook geen last meer van.

Mijn insteek als verstokte HTC gebruiker is: HTC heeft het zo bedacht als schil en met hun visie van de ervaring als gebruiker hoe het in elkaar moet zitten. En dat bevalt me eigenlijk wel waarom zou ik dat veranderen met andere launcher.

En daarbij heb ik er ook geen zin in om de launcher opnieuw in te delen en apps erbij te zoeken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
ARHD is een stock Rom met slechts enkele kleine aanpassingen, al beweert de maker anders. (bewijsbaar en bekend binnen heel xda) en kan derhalve er altijd als eerste bij een nieuwe telefoon erbij zijn.
Trickdroid heeft een stock uiterlijk maar veel aanpassingen kunnen onder de motorkap gedaan worden.
Zo is er de eerste versie van Trickdroid tweaks, Quick Settings, flashable Tweak en Theme package (wordt binnenkort geupdate) en is (via tweak package) aan te passen zodat wanneer je een custom kernel gebruikt de camera blijft werken.
Dat al deze tweaks veel programmeerwerk vergen moge duidelijk zijn (smali) en daar zijn meerdere devs mee bezig achter de schermen.
Dus licht er aan wat je wilt: stock met enkele lichte aanpassingen: ARHD
Dor jou zelf te tweaken stock Rom naar eigen inzicht met steeds meer mogelijkheden: Trickdroid.
M.a.w. de keuze is aan jou en alleen aan jou.
Donstil schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:48:
Is er ergens te vinden wat nou het verschil is tussen Trickdroid en bv ARHD?

Ik zit op ARHD maar eigenlijk alleen omdat ik dat op de OneX ook deed en daar was het al uit automatisme. Als ik nu echter in het Topic kijk van de nieuwe Trickdroid zie ik het verschil niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
ARHD is volgens mij de enige die Snapdragon gpu rendering heeft ingeschakeld. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er weinig van merk. Alhoewel het toestel minder warm is. Of het daar mee te maken heeft weet ik niet.

Ik hou ARHD deze week nog... En dan weer terug naar Trickdroid. Om verder te bekijken hoe hij zich houdt.
Had m ff snel er op gezet of ik daar ook last van lag had.

Ben de arrogante support op ARHD ook beetje zat.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:32:
ARHD is een stock Rom met slechts enkele kleine aanpassingen, al beweert de maker anders. (bewijsbaar en bekend binnen heel xda) en kan derhalve er altijd als eerste bij een nieuwe telefoon erbij zijn.
Trickdroid heeft een stock uiterlijk maar veel aanpassingen kunnen onder de motorkap gedaan worden.
Zo is er de eerste versie van Trickdroid tweaks, Quick Settings, flashable Tweak en Theme package (wordt binnenkort geupdate) en is (via tweak package) aan te passen zodat wanneer je een custom kernel gebruikt de camera blijft werken.
Dat al deze tweaks veel programmeerwerk vergen moge duidelijk zijn (smali) en daar zijn meerdere devs mee bezig achter de schermen.
Dus licht er aan wat je wilt: stock met enkele lichte aanpassingen: ARHD
Dor jou zelf te tweaken stock Rom naar eigen inzicht met steeds meer mogelijkheden: Trickdroid.
M.a.w. de keuze is aan jou en alleen aan jou.

[...]
Duidelijk.

Ik draag nu TrickDroid maar merk eigenlijk geen grote verschillen met ARHD.
Had ik ook niet echt verwacht hoor.

Wel heb ik iets meer Lag met TrickDroid, bv naar de App draw gaan levert de eerste keer (bv als het toestel even niet gebruikt is) altijd een hapering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57
Hou er rekening mee dat mike op dit moment zelf nog niet eens een HTC One heeft. Tevens ondersteunt hij 11 verschillende toestellen op het moment. Ok, dat vind ik ook overkill, maar daardoor duurt het soms wat langer voordat iets gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Lizard schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:36:
Hou er rekening mee dat mike op dit moment zelf nog niet eens een HTC One heeft. Tevens ondersteunt hij 11 verschillende toestellen op het moment. Ok, dat vind ik ook overkill, maar daardoor duurt het soms wat langer voordat iets gefixed wordt.
Maar dat doet zijn rom op dit moment wel mee te kort, en daar gooit die zijn naam wel mee te grabbel. Ondanks dat je wel respect voor zo'n iemand moet hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe komt mike altijd aan de updates nog voordat HTC ze uitgerold heeft trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Zeker respect voor die gasten. Die dag in dag uit aan die roms werken. Ik vraag me eerder af of die gasten überhaupt wel een leven hebben ipv hoe komt hij aan die updates.

Ik vermoed dat Mike een goede verstandhouding heeft met HTC dev. En dat hij er snel bij kan? Ik gok maar wat hoor.

Ik heb 8.1 geïnstalleerd maar mijn lag is niet weg.... Helaas dus dit weekend weer terug naar Trickdroid.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Omdat hij lid is van HTC Elevate.
Voorheen was dat altijd Football, maar daar is HTC een heksenjacht tegen begonnen en moest toen "onderduiken" en alles van alle accounts overal verwijderen. Daarom vind je bijvoorbeeld voor de OneX op xda geen links meer naar RUU's. Heeft HTC verboden.
Anoniem: 481166 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 01:33:
Hoe komt mike altijd aan de updates nog voordat HTC ze uitgerold heeft trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben toch maar weer even begonnen met CM10.1. Er zijn inmiddels al weer 3 nieuwere versie's dan die ik gebruikte dit weekend.

Op een of andere manier lokt het me telkens wel om dit te proberen maar als ik er dan eenmaal op zit (zoals nu) is Sense5.0 zo gek nog niet. Android 4.2.2 oogt nu toch wat lelijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
Hi Tweakers! Ik mag op het moment weer verlengen, en denk er aan om een HTC One te kiezen. Nu heb ik een S3, die erg makkelijk was te tweaken. Hoe zit dit met de One? Is dit net zo makkelijk/moeilijk? En het terugzetten naar fabrieksinstellingen, ook goed te doen? (allemaal vergelijkbaar met de S3?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Jeroen04 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:58:
Hi Tweakers! Ik mag op het moment weer verlengen, en denk er aan om een HTC One te kiezen. Nu heb ik een S3, die erg makkelijk was te tweaken. Hoe zit dit met de One? Is dit net zo makkelijk/moeilijk? En het terugzetten naar fabrieksinstellingen, ook goed te doen? (allemaal vergelijkbaar met de S3?)
Ik zou zeggen; neem de moeite om de TS te lezen. Daar staan al je antwoorden in.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen04 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:58:
Om even heel kort te Antwoorden. Ja, alles is net zo makkelijk behalve dat je de rom niet op een SD kan zetten en er dus op moet downloaden/zetten voor je gaat rommen naar een andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
@ m0nk: Gedaan, maar de vergelijking met de S3 is er niet.

@ Donstil: Thanks, niet over nagedacht! Is wel handig om mee te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Jeroen04 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:18:
@ m0nk: Gedaan, maar de vergelijking met de S3 is er niet.
Uhmm die kan je dan toch zelf maken? Je hebt ervaring met de S3 zeg je. Lees de TS; daar staat wat de handelingen zijn mbt de One.. Toch geen rocket science.. ;)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennox
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik heb mijn contract verlengt en ben van de iphone4 naar de HTC one gegaan. Na lang twijfelen toch besloten om een HTC one aan te schaffen bij mijn contract vernieuwing. Maar nu komt mijn probleem die ik met de HTC one heb ten opzichten van mijn iphone. Ik vind alles te moeilijk te vinden, op mijn iphone kan overal met 1 klikken/drukken komen maar hier moet ik continue mijn telefoon unlocken en een heel menu door scrollen voordat ik bij de juiste app ben. Hoe kijken jullie hier tegen aan? en wat is het voordeel van rooten?

Sorry mijn excuus is zit in het verkeerde forum.

[ Voor 4% gewijzigd door glennox op 15-05-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37

Convoy

g44p

glennox schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:19:
Ik heb mijn contract verlengt en ben van de iphone4 naar de HTC one gegaan. Na lang twijfelen toch besloten om een HTC one aan te schaffen bij mijn contract vernieuwing. Maar nu komt mijn probleem die ik met de HTC one heb ten opzichten van mijn iphone. Ik vind alles te moeilijk te vinden, op mijn iphone kan overal met 1 klikken/drukken komen maar hier moet ik continue mijn telefoon unlocken en een heel menu door scrollen voordat ik bij de juiste app ben. Hoe kijken jullie hier tegen aan? en wat is het voordeel van rooten?

Sorry mijn excuus is zit in het verkeerde forum.
forum niet, draadje wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen hier die ARHD8.1 draaien? Vind hem niet zo lekker werken namelijk. Gister geflashed maar heb al een paar vastlopers mogen constateren en er is verder niets aan het toestel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Donstil schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:06:
Zijn er mensen hier die ARHD8.1 draaien? Vind hem niet zo lekker werken namelijk. Gister geflashed maar heb al een paar vastlopers mogen constateren en er is verder niets aan het toestel aangepast.
Heb hem ook er opstaan. Ben ook niet te vreden, dan wel geen vastlopers of dergelijke, maar de accu duur is zeker niet beter geworden. Daarnaast is de huidige ARHD niet mijn ding, denk dat ik terug naar stock ga tot dat venom zijn rom presenteert. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Practics schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:15:
[...]

Heb hem ook er opstaan. Ben ook niet te vreden, dan wel geen vastlopers of dergelijke, maar de accu duur is zeker niet beter geworden. Daarnaast is de huidige ARHD niet mijn ding, denk dat ik terug naar stock ga tot dat venom zijn rom presenteert. _/-\o_
Als je terug naar Stock wil dan zou ik of alsnog bij ARHD blijven of naar TrickDroid gaan.
Terug naar Stock levert namelijk ook niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 09:12
Ik draai eigenlijk zonder problemen met TrickDroid, Ik lees ook net dat Insertcoin ook voor de One gaat ontwikkelen....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Bullet NL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:20:
Ik draai eigenlijk zonder problemen met TrickDroid, Ik lees ook net dat Insertcoin ook voor de One gaat ontwikkelen....
Kun je al installeren inderdaad http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2279766

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:20:
Klopt, zag hem net staan.

Insertcoin 1.0.1

Ik had wat Lagjes op TrickDroid maar ga nu ik problemen heb op ARHD toch weer terug denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ah, ik las dat Baadnewz nog zat te wachten op zijn One, die had hij vandaag moeten krijgen geloof ik....
Nou jah, we zien wel.... TrickDroid 5.4 doet het hier prima, eens kijken wat voor tweaks de heren er bij volgende versies in wetente stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier ook geen klachten bij TD. Nou ja twee dan. En dat is dat de Berichten app, algemene instellingen -> algemeen ik elke keer een foutmelding krijg. Daar kan ik dus niet inkomen. De tweede is dat het aanpassen van de schermverlichting via notificatiebalk niet werkt bij mij. Schijnt erg gevoelig te zijn waar je het scherm raakt, maar wat ik ook probeer het werkt niet (ja, de optie staat wel aan). Maar goed. De autobrightness van TD doet het nog wel redelijk moet ik zeggen.

Verder doet hij het prima en heb ik geen klagen. Geen vastlopers oid, loopt soepel. Kortom, prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik kom er net in eens achter dat de knoppen powertoggels die TD met zich mee brengt bij mij zijn verdwenen.... Ook na een herstart van de telefoon komen ze niet terug...... Het is net alsof ze gedeactiveerd zijn...... Alleen, hoe krijg ik ze weer aan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:07:
Ik kom er net in eens achter dat de knoppen powertoggels die TD met zich mee brengt bij mij zijn verdwenen.... Ook na een herstart van de telefoon komen ze niet terug...... Het is net alsof ze gedeactiveerd zijn...... Alleen, hoe krijg ik ze weer aan????
als je het weet hoor ik het graag, ik wil ze graag uit hebben namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Donstil schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:44:
[...]

als je het weet hoor ik het graag, ik wil ze graag uit hebben namelijk :)
Euhhhh, als jij mij jou telefoon stuurt, stuur ik jou de mijne ;)

Het vreemde is, ik heb maar één ding met de telefoon gedaan, dat is Google Hangouts geïnstalleerd.....

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 16-05-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Bullet NL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Het vreemde is, ik heb maar één ding met de telefoon gedaan, dat is Google Hangouts geïnstalleerd.....
Druk (tap) eens op de datum nadat je de notificationbar naar beneden hebt gehaald.

[ Voor 66% gewijzigd door SAWYER op 16-05-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
SAWYER schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:14:
[...]

Druk (tap) eens op de datum nadat je de notificationbar naar beneden hebt gehaald.
Ik kom er zelf ook net achter :D

Zat al op XDA te neuzen...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Bullet NL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Ik kom er zelf ook net achter :D

Zat al op XDA te neuzen...... ;)
Het staat ook best duidelijk zo wat bovenaan in de ROM features lol

Extended Quick Settings (Hide/Show by clicking on the date in statusbar)

ARHD weer een update. Die mike brengt voor elke flash of facebook update een nieuwe ARHD uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
SAWYER schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:30:
[...]

Het staat ook best duidelijk zo wat bovenaan in de ROM features lol

Extended Quick Settings (Hide/Show by clicking on the date in statusbar)

ARHD weer een update. Die mike brengt voor elke flash of facebook update een nieuwe ARHD uit 8)7
Dan zou ik toch wat beter de logs door kijken >:)

Maar vermoed dat het gehele probleem bij je zelf ligt aangezien 8,1 al weer 2 dagen online staat :+

[ Voor 11% gewijzigd door Practics op 16-05-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Practics schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:59:
[...]

Dan zou ik toch wat beter de logs door kijken >:)

Maar vermoed dat het gehele probleem bij je zelf ligt aangezien 8,1 al weer 2 dagen online staat :+

Fixed SQLite binary
Improved U.S. T-Mobile and AT&T compatibility (Thanks to shnizlon)
Updated PureXAudio to latest version
Updated Xposed to latest version
Other minor changes and fixes

lekker belangrijk om er een update van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAWYER schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:14:
[...]

Held, thnx.
Bullet NL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Haha goeie deal ;)

Ik heb wel het Beatslogo eraf he, dus 15minuten arbeid even in het doosje erbij doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Insertcoin heb ik idd ook voorbij zien komen.

Heeft ook voor de hox Roms gemaakt zag ik. Aangezien ik geen Hox heb gehad. Wat was jullie ervaring met deze developer tov bv. Arhd.

Ik ben nog steeds zoekende zoals ik al zei Arhd bevalt me niet.. .. lag in stock browser.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
wackidth schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:42:
Insertcoin heb ik idd ook voorbij zien komen.

Heeft ook voor de hox Roms gemaakt zag ik. Aangezien ik geen Hox heb gehad. Wat was jullie ervaring met deze developer tov bv. Arhd.

Ik ben nog steeds zoekende zoals ik al zei Arhd bevalt me niet.. .. lag in stock browser.
Insertcoin vond ik dan nog minder. Top 3 is toch wel:

1. Venom roms
2. ARHD
3. Insertcoin

Maar goed blijft persoonlijk he. :P
Er zijn nog veel slechtere roms hoor, probeer is een relatief onbekende rom, goede ervaringen mee. Vooral met de Desire HD had ik daar goede ervaringen mee. Zitten pareltjes tussen, maar ook miskleunen, dus wel alles goed zelf testen.

Heb wel eens gehad dat rom perfect draaide maar ik ergens stil stond en wou bellen ik eerst een andere rom kon gaan lopen flashen voor ik telefoontje kon plegen _/-\o_ Leven van tweaker is soms zwaar :+

[ Voor 22% gewijzigd door Practics op 16-05-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk zijn alleen die roms op basis van Mike zijn HTC Build nu nog de moeite waard. Aosp is nog niet zover helaas, vandaag wel een nieuwe cm10.1 maar die heb ik nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:39
Heb sinds gisteren de One en draai sinds vandaag TrickDroid met tweaks en themes. Erg prettig! Ik mis alleen wel ViperX tweaks dus ik hoop dat Team Venom snel komt met een ViperOne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Ik heb geroot met TrickDroid nou en ik vind het eerlijk gezegd beter draaien dan arhd 8.0
Goed mijn vraag... Wat is een alternatief voor Titanium Backup. Deze loopt hele tijd bij mij vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:53
Nou mijn voornemen om stock te blijven op de One is misluk. Na de S2 en de S3 altijd op custom roms kon ik het niet volhouden. TrickDroid is het geworden (na ARHD) en ff lopen klooien met de tweaks en themes. 3 weken zonder recovery....brrr....nooit meer.

Morgen of na het weekend dit ook even proberen, want de volgorde bevalt me natuurlijk weer niet.
http://trickdroid.org/tut...es-in-trickdroid-for-one/

Heerlijk lekker klooien en alles weer naar je eigen wensen instellen!

[ Voor 32% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-05-2013 23:01 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:58:
Nou mijn voornemen om stock te blijven op de One is misluk. Na de S2 en de S3 altijd op custom roms kon ik het niet volhouden. TrickDroid is het geworden (na ARHD) en ff lopen klooien met de tweaks en themes. 3 weken zonder recovery....brrr....nooit meer.

Morgen of na het weekend dit ook even proberen, want de volgorde bevalt me natuurlijk weer niet.

Heerlijk lekker klooien en alles weer naar je eigen wensen instellen!
Welkom! Ik heb het een weekje volgehouden met de Stock Rom. Toen ben ik ook weer lekker aan het rommen gegaan. Als ik Stock firmware wil draaien haal ik wel een iPhone. Juist om lekker te rommen en te klooien heb ik een Android gsm.

We blijven toch tweakers hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Flashen en tweaken, yeah! Daarom kies ik ook voor een Android phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverssun
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-05-2013
Als ik mijn one rom en haal daarmee bloatware weg en ik zet vervolgens weer stock erop, blijft de bloatware dan weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@xamirz

Beetje zelf initiatief mag wel vooral met een topic van 12 pagina's.... Dus ff zoeken en anders leesze

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Silverssun schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 04:36:
Als ik mijn one rom en haal daarmee bloatware weg en ik zet vervolgens weer stock erop, blijft de bloatware dan weg?
Nee, uiteraard niet.
xamirz schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:31:
Ik heb geroot met TrickDroid nou en ik vind het eerlijk gezegd beter draaien dan arhd 8.0
Goed mijn vraag... Wat is een alternatief voor Titanium Backup. Deze loopt hele tijd bij mij vast...
Al eens google geprobeerd om een antwoord te vinden? Iets van eigen inzet wordt altijd wel gewaardeerd op GoT. Verder is het ook wel interessant om je af te vragen waarom TB vast loopt. Hier nog nooit problemen gehad met TB. Welke melding krijg je?
Golf2vr6 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:58:

Of je gebruikt gewoon Power Toggles of Switch Pro. Persoonlijk vind ik dat iets makkelijker dan zelf bestanden moeten uitpakken, veranderen, weer inpakken etc. Plus ik vind die toggles in de rom erg groot. Dus ik heb ze gewoon verborgen en gebruik Power Toggles :)

[ Voor 77% gewijzigd door 13art op 17-05-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
En ARHD zit alweer op 9.0. Uiteraard geflasht, in de hoop dat de lag weg was. Maar tevergeefs.

Wordt tijd dat hij zelf zijn One binnen krijgt. Vind het erg knap om een rom te maken terwijl je de telefoon niet eens in het bezit hebt.

Maar goed ben nu weer op TD, lag is weg. En nu ff een weekje kijken wat de batterij doet.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier wordt al druk aan gewerkt, o.a. door de dev van Trickdroid en nog vele anderen.
Maar kan nog effe duren.
Omdat Sense 5 anders van opbouw is als Sense 4.5 zijn vele tweaks niet te porten en moeten (smali) geheel nieuw geprogrammeerd worden.
Dit is dus iets anders dan wat de Zip-modders doen zoals ARHD en Insertcoin. Die kunnen niet programmeren (kunnen nog geen regel code schrijven) en passen alleen wat files aan zoals build.prop etc.
En ARHD build wordt NIET als basis gebruikt voor ander Rom's.
Wel worden er op XDA beschikbare RUU's en Ota's geshared.
En wel door diegene die hem het eerste heeft. (dus ook door Mike van ARHD)
De enige Sense Rom op dit moment die echte (geprogrammeerde) aanpassingen doet is Trickdroid en straks Venom for One.
Andere zaak is of je dit wilt of niet.
ViNOK16Bit schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:21:
Heb sinds gisteren de One en draai sinds vandaag TrickDroid met tweaks en themes. Erg prettig! Ik mis alleen wel ViperX tweaks dus ik hoop dat Team Venom snel komt met een ViperOne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Er waren andere tijden dat ARHD toch wel aan de top stond... Daarom ben ik in eerste instantie ook daar in mee gegaan.
Heb daar diverse malen die klacht van de lag neergelegd. Er zijn er meer die er last van hebben. Hij reageerde er niet eens op. De enige keren dat hij een reactie geeft als er weer een donater heeft aangemeld.

Dus ben er een beetje klaar mee.

Team venom heb ik geen ervaring mee.... Dus wacht met smart af. Zoals ik iedereen hoor over hen.?

Edit:
Ff iets anders. Ik zag bij TD dat je fast dormancy kunt uitzetten. Hebben jullie dit al getest? Is er een verbetering in batterij merkbaar? Zit nu nog bij Vodafone. Straks tele2.

[ Voor 16% gewijzigd door wackidth op 17-05-2013 10:56 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
snah001 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:35:
Hier wordt al druk aan gewerkt, o.a. door de dev van Trickdroid en nog vele anderen.
Maar kan nog effe duren.
Omdat Sense 5 anders van opbouw is als Sense 4.5 zijn vele tweaks niet te porten en moeten (smali) geheel nieuw geprogrammeerd worden.
Dit is dus iets anders dan wat de Zip-modders doen zoals ARHD en Insertcoin. Die kunnen niet programmeren (kunnen nog geen regel code schrijven) en passen alleen wat files aan zoals build.prop etc.
En ARHD build wordt NIET als basis gebruikt voor ander Rom's.
Wel worden er op XDA beschikbare RUU's en Ota's geshared.
En wel door diegene die hem het eerste heeft. (dus ook door Mike van ARHD)
De enige Sense Rom op dit moment die echte (geprogrammeerde) aanpassingen doet is Trickdroid en straks Venom for One.
Andere zaak is of je dit wilt of niet.

[...]
Ik zag op http://venomroms.com/forums/forum.php dat er gevraagd wordt om donatie "Donation Goal for m0narx's HTC One". Hopelijk heeft hij snel de One, want hij is echt een god _/-\o_ in het schrijven van code welke team Venom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kolere ik ben al een hele tijd bezig om ARHD9.0 erop te krijgen. Installer loopt continu vast. Wordt er echt gek van zeg. Continu op een ander punt ook.

Edit: Na wat gezever met ARHD9.0 maar weer terug naar CM10 gegaan.
Nu alleen ziet hij de virtuele SD kaart niet, wel in CWM maar als ik ES FileExplorer installeer ziet hij al mijn data niet en kan ik dus niet bij bepaalde gegevens, muziek enz.

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 17-05-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Ik zag op http://venomroms.com/forums/forum.php dat er gevraagd wordt om donatie "Donation Goal for m0narx's HTC One". Hopelijk heeft hij snel de One, want hij is echt een god _/-\o_ in het schrijven van code welke team Venom gebruikt.
Hij zou eigenlijk slim moeten zijn en donateurs beta testers laten worden. :9
In iedergeval, heb 10 dollar gedoneerd hopen dat het opschiet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Donstil schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:46:
Kolere ik ben al een hele tijd bezig om ARHD9.0 erop te krijgen. Installer loopt continu vast. Wordt er echt gek van zeg. Continu op een ander punt ook.

Nu alleen ziet hij de virtuele SD kaart niet, wel in CWM maar als ik ES FileExplorer installeer ziet hij al mijn data niet en kan ik dus niet bij bepaalde gegevens, muziek enz.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2272945

lees dit draadje eens goed door, staat duidelijk in waar je data is gebleven O-) Is namelijk een Android 4.2 dingetjuh ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Convoy op 17-05-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Donstil schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:46:

Aroma installer loopt idd makkelijk vast: niet touch screen gebruiken maar de volumeknoppen voor navigatie en aan/uit voor selectie. En ook tijdens install van touch screen afblijven!

Staat in de startpost van ARHD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Trickdroid 5.5.0. wordt nu geupload naar de servers.
Waarschijnlijk komt ie vanavond nog online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zowel M0narx als Jan werken nu aan Venom versie voor the One 8)
Practics schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:12:
[...]

Hij zou eigenlijk slim moeten zijn en donateurs beta testers laten worden. :9
In iedergeval, heb 10 dollar gedoneerd hopen dat het opschiet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:29:
Cool, dan stap ik weer terug naar TrickDroid (Nu ARHD 9)
Molybdenum schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:27:
[...]

Aroma installer loopt idd makkelijk vast: niet touch screen gebruiken maar de volumeknoppen voor navigatie en aan/uit voor selectie. En ook tijdens install van touch screen afblijven!

Staat in de startpost van ARHD. ;)
Ja i Know maar het probleem wat ik had was iets anders en niet het Aroma probleem.
Liep steeds vast op de Ext tweak installer.

Deze overgeslagen en ging het wel prima.
Convoy schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:00:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2272945

lees dit draadje eens goed door, staat duidelijk in waar je data is gebleven O-) Is namelijk een Android 4.2 dingetjuh ;)
Kwam er achter ja, niet echt handig maar wel logisch,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

snah001 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:29:
Is al online:

http://trickdroid.org/category/one/

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Thanks
Raad eens wie de uploading doet.....LOL

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste