Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:52
wackidth schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:37:
Thanks Henk... Interessant

De freq die ElementalX aangeeft is nog een veilige die op elk toestel wel werkt. Ik was niet van plan naar de 2.0 te gaan. Aangezien alles al retesnel werkt.

Merk bij het laden van de game FF6 dat het wat sneller naar voren komt. Maar dat is minimaal.

Ik weet niet of jullie deze al hebben gezien? Is ook erg fijn....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2299834
Die 30 steps mod heb ik er ook op staan. Moet nog wat bijgeschaafd worden maar het begin is er en bevalt mij beter dan stick volume steps.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:22
wackidth schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:37:
...
Ik weet niet of jullie deze al hebben gezien? Is ook erg fijn....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2299834
Godsamme...dat zou voor mij de (enige) reden zijn om m'n One te rooten! Voor de rest bevalt het toestel (incl stock Sense) perfect, maar de beperkte volume instellingen is wel erg onhandig :O M.n. omdat bij volume op de laagste stand deze nog te luid is bij gebruik speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik loop persoonlijk niet warm voor CM10 om twee redenen. Het doet me teveel denken aan Samsung. Maar dat is persoonlijk.

En ik zou toch echt blinkfeed missen. Vind het echt ideaal.

Had op XDA request gedaan of er een mod gemaakt kon worden zo dat er Internationale feeds gelezen kan worden. Dat mis ik toch wel.
Dit schijnt ook heel lastig te wezen om te realiseren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkMASTERPRO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 15:07
Dat ziet er wel leuk uit! Altijd handig als je op de fiets bent en je wilt het volume toch wat nauwkeuriger regelen. Ik kan hem nu alleen niet downloaden, er is maar 1 mirror, van dropbox en die is op het moment down. Bovendien heb ik TrickDroid erop zitten en sommige mensen melden rare issues zoals FC's van internet en allerlei andere apps.

EDIT:
Dropbox is weer up! FF nandroid maken en gaan! >:)

[ Voor 6% gewijzigd door henkMASTERPRO op 30-05-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 19:25

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:01

13art

Moderator Mobile
henkMASTERPRO schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:28:
[...]

Dat ziet er wel leuk uit! Altijd handig als je op de fiets bent en je wilt het volume toch wat nauwkeuriger regelen. Ik kan hem nu alleen niet downloaden, er is maar 1 mirror, van dropbox en die is op het moment down. Bovendien heb ik TrickDroid erop zitten en sommige mensen melden rare issues zoals FC's van internet en allerlei andere apps.

EDIT:
Dropbox is weer up! FF nandroid maken en gaan! >:)
Ik kreeg inderdaad ook FC's van verschillende apps. Heb dus snel mn nandroid er terug op gezet.
Hebbuh! ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:51:
Ik loop persoonlijk niet warm voor CM10 om twee redenen. Het doet me teveel denken aan Samsung. Maar dat is persoonlijk.

En ik zou toch echt blinkfeed missen. Vind het echt ideaal.
Goed om te zien dat er toch iemand Blinkfeed gebruikt. Vind je Stock Android op TouchWiz lijken? Dat zie ik toch niet echt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
FC met een melding? Of floep weg? Ik heb er nog geen last van gehad.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
FC dat een app stopte met werken.
Had het oa met Make Your Own Clock Widget, en met Gsam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie net dat de Htc One Google Edition officieel is aangekondigd, nog eventjes werken met cm10 maar dan kunnen we officieel over. Toch wel fijn met de Google updates enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@don

nee dat niet komt meer omdat ik dit heb draaien op mijn s1 van m'n werk. Dus wat ik al zei is meer persoonlijk.

Ik ben nieuwsgierig naar viper.... Sense 5.0 is helemaal compleet hoop ik?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:05
nieuws: Google brengt op 26 juni HTC One met stock-Android uit

Als er niet de mogelijkheid komt om de firmware van Google officieel te flashen, dan denk ik dat veel CM roms worden gepoort! :D

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ook al wat ik dacht, even een kopie maken, en daarna overzetten en dan kan iedereen een One hebben met stock Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:00:
Ook al wat ik dacht, even een kopie maken, en daarna overzetten en dan kan iedereen een One hebben met stock Android :)
Dat gaat ook absoluut snel gebeuren, kan me niet ander voorstellen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Hmmzzz dan ben ik een van de weinige die daar echt niet op zit te wachten. Haha...
Ik vind sense echt wel een toegevoegde waarde. En daarbij het is een blijft een HTC, dus wil het "HTC gevoel" wel blijven houden.
Vanilla android is gewoonweg saai naar mijn idee.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 13:09
Draai nu op ARHD, iemand een goed thema dat ervoor zorgt dat het drop-down menu zoals we van de samsung galaxy kennen terug kunnen jatten? Dat het er standaard niet op zit vind ik erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkMASTERPRO
  • Laatst online: 22-06 15:07
@l3art

Ik heb hem net een paar uur in gebruik en ik heb geen FC's. Het werkt perfect :P

ROM: TrickDroid 5.6
Kernel: ElementX 0.11

Verder vond ik het geluid wel wat zachter, maar daar is ook iets voor 8)

@wackidth

Hier nog een fan van Sense!

[ Voor 6% gewijzigd door henkMASTERPRO op 30-05-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481166

In het ARHD draadje word wel heel veel gehint naat 4.2 voor dit weekend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
henkMASTERPRO schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:24:
@l3art

Ik heb hem net een paar uur in gebruik en ik heb geen FC's. Het werkt perfect :P

ROM: TrickDroid 5.6
Kernel: ElementX 0.11
Dan denk ik dat daar het verschil zat. Want ik zat nog op 5.5.1 Toen ik later gisteren 5.6.0 er overheen zette, kreeg ik het zelfde probleem. En als ik het programma, wat dan een FC melding kreeg, verwijderde en er weer opnieuw opzette, kreeg ik ineens de melding dat er niet genoeg ruimte was. Ik weet niet wat er precies fout gaat, maar goed Dirty flash update zal dus niet gaan. Nu ook geen zin om een fresh install te doen, dus blijf ik nog maar even op 5.5.1 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:44
Ik heb de laatste trickdroid draaien met de bulletproof kernel, een eigen goede combi. Hiermee heb ik de beste batteryperformance zonder in te leveren op prestaties:..

Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/WxGDOU9.png

screentime ongeveer 1h15m, autobrightness, Exchange sync, gmail sync, whatsapp ed allemaal aan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
l3art schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:47:
[...]

Dan denk ik dat daar het verschil zat. Want ik zat nog op 5.5.1 Toen ik later gisteren 5.6.0 er overheen zette, kreeg ik het zelfde probleem. En als ik het programma, wat dan een FC melding kreeg, verwijderde en er weer opnieuw opzette, kreeg ik ineens de melding dat er niet genoeg ruimte was. Ik weet niet wat er precies fout gaat, maar goed Dirty flash update zal dus niet gaan. Nu ook geen zin om een fresh install te doen, dus blijf ik nog maar even op 5.5.1 zitten.
Heb je d uninstall al geprobeerd in de thread van de volume step mod?

Dus eerst uninstall. Dan dirty flash 5.6 en dan de mod?

Ik heb ook geen problemen met dezelfde setup

@renzo
ElementalX al geprobeerd? Deze kun undervolten op de lage freq. Scheelt 4a5%.snachts in sleep mode.
Is dezelfde kernel alleen met meer instelmogelijkheden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Uninstall heb ik niet hoeven doen omdat ik al mn nandroid terug had gezet.

Wat ik dus gedaan was is het volgende:
Nandroid backup
Installatie van de 30 stappen mod => FC's als gevolg.
Nandroid terug gezet.
Dirty flash van 5.6.8 => Weer FC's
Nandroid terug gezet.

Kortom niks bijzonders, maar toch levert het problemen op met verschillende apps. Geen idee waarom. Maar goed moet gewoon een keer een clean install doen, dan zal het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:44
wackidth schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:08:
[...]

@renzo
ElementalX al geprobeerd? Deze kun undervolten op de lage freq. Scheelt 4a5%.snachts in sleep mode.
Is dezelfde kernel alleen met meer instelmogelijkheden.
Ik heb hem er heel even op gehad, maar ik wil eigenlijk niet prutsen aan voltages/underclocken/overclocken. Ik ben erg tevreden over de huidige setup. Ik heb afgelopen nacht (00:30 - 08:00) amper 3% verloren!.

Wat overigens een erg goede tip is m.i. is de wifi scan interval aan te passen van 15 sec naar 120 sec. Daarnaast heb ik standaard 3G uit staan aangezien ik 9 vd 10 keer wifi connectie heb (thuis, op het werk, bij familie/vrienden). Voor onderweg volstaat GPRS voor je email en whatsapp. Wil ik toch mobiel internetten dan is een simpele klik voldoende om 3G weer aan te zetten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ow... Dat verbruik is dan ongeveer hetzelfde. Ik verbruik 2% rond die tijden. Was in de veronderstelling dat het te maken het met de UV.

Ik gebruik Llama. Dus Wifi en data gaat automatisch aan en uit. Zodra ik in herkent wifi gebied zit. Gaat wifi aan en data uit. En vice versa.
Wifi gaat snachts helemaal uit ingesteld met tijden via Llama ideale app.
Heb ook automeltet gehad maar Llama kan toch iets meer.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 481166 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:31:
In het ARHD draadje word wel heel veel gehint naat 4.2 voor dit weekend :o
Klopt idd. ChangeLog staat inmiddels in zijn Start post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is het nou nog steeds zo dat als ik m'n bootloader unlock ik alles kwijt ben? Dus ik kan niet eerst een Nandroid maken van m'n stock ROM en dan pas unlocken/rooten?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
DennusB schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:25:
Is het nou nog steeds zo dat als ik m'n bootloader unlock ik alles kwijt ben? Dus ik kan niet eerst een Nandroid maken van m'n stock ROM en dan pas unlocken/rooten?
Gewoon de app Helium gebruiken. Is zoiets als TB alleen wel te gebruiken als je nog niet geroot hebt.
In combinatie met HTC backup heb je alles weer terug wifi wachtwoorden, mailaccounts, blinkfeed.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een maat van mij heeft uit de doos gewoon .16 gekregen, terwijl er voor ons nog geen update is....

Maar goed, heb hem ook al op XDA gepost, maar hier is een schone nandroid van de .16 rom. Deze had ik meteen gemaakt nadat ik die van hem geunlocked had. CID HTC_E11.

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 481166 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:33:
Een maat van mij heeft uit de doos gewoon .16 gekregen, terwijl er voor ons nog geen update is....

Maar goed, heb hem ook al op XDA gepost, maar hier is een schone nandroid van de .16 rom. Deze had ik meteen gemaakt nadat ik die van hem geunlocked had. CID HTC_E11.

klik
Met wat voor .16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1.29.401.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh zo. Is die er nog niet zonder root? Op Xda gaat die (en de R versie) al een tijdje rond namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 01:11:
[...]

Ooh zo. Is die er nog niet zonder root? Op Xda gaat die (en de R versie) al een tijdje rond namelijk.
Officieel is deze update er nog niet in Nederland. Hij had .16 er uit de doos al op... Wel vaag, maar goed voor de mensen die hem graag willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 481166 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 01:13:
[...]

Officieel is deze update er nog niet in Nederland. Hij had .16 er uit de doos al op... Wel vaag, maar goed voor de mensen die hem graag willen gebruiken.
Maar die moeten hem dan wel unlocken en als ze dat hadden dan hadden ze hem net zo goed van XDA kunnen plukken. Die roms zijn voor NL niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 23:05

Zygivt

Evenaren en overtreffen

is er een changelog van deze rom?

Zojuist zipje van gemaakt en geprobeerd, maar zonder succes.

[ Voor 52% gewijzigd door Zygivt op 01-06-2013 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zygivt schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 01:49:
is er een changelog van deze rom?

Zojuist zipje van gemaakt en geprobeerd, maar zonder succes.
Is ook een nandroid backup mbv bijvoorbeeld twrp en kan je niet gewoon flashen.
Naar je One kopieren en naar recovery booten.
Daar kiezen voor restore en naar deze backup gaan en deze selecteren.
Daarna wordt ie vanzelf geflashed.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 03-07 21:16
Als ik mijn htc One weer relock, unroot en stock RUU erop zet, staat de bootloader dan op "Locked" of "Relocked"?
Via google heb ik geen duidelijkheid kunnen krijgen.
Neem aan als er staat "Relocked" dat er dan geen sprake is van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relocked staat er dan. Garantie mogen ze niet weigeren als je probleem niet door unlock komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Klopt garantie mogen ze niet weigeren, maar als een van jouw speakers zijn opgeblazen. Dan hebben ze wel een excuus om bijvoorbeeld te zeggen dat het door de Louder sound mod 1.27 komt.
Ik noem maar een dwarsstraat.
Daarentegen kunnen ze het nooit bewijzen.

Ik heb nog nooit een toestel voor garantie moeten claimen... En hoop dat zo te houden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk kunnen ze dat zeggen en dat gaat Dynafix ook absoluut doen. Het probleem is echter dat ze het moeten kunnen bewijzen. Iets wat ze natuurlijk niet kunnen.

Geeft een hoop gezeik dat absoluut maar wettelijk gezien zit je goed. Tenzij je zelf iets molt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06 15:02
4.2.2 :*)

Eindelijk Dashclock kunnen gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAWYER schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:04:
4.2.2 :*)

Eindelijk Dashclock kunnen gebruiken _/-\o_
Ooh dat ziet er idd wel fraai uit. Ga ik ook ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Begin me steeds meer af te vragen waarom er twee verschillende secties zijn. Met "One android development" waar de betere/bekende designers in zitten. En "One Original development" terwijl ik daar unofficial builds in zie staan zoals Pacman.

Edit... Laat maar... Original Android.. Vanilla dus... Ben weer wakker.

[ Voor 13% gewijzigd door wackidth op 01-06-2013 20:06 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2305490
Android 4.2.2: OS 2.17.401.1 General Chat
To avoid the development threads from getting clogged with useless info regarding the 4.2.2 RUU release and what it will bring to us One users, I thought it would be best to let us all talk here.

The 4.2.2 update looks great and being a HTC_001 CID user, I am hoping it will just be an easy hboot and radio flash before i update. However there has been chatter from Torxx, that we might not need the Hboot update so any CID could possibly update, using a custom rom.
The current Changelog for the 4.2.2 update is:

- Android 4.2.2
- Improved BlinkFeed
- Stock HTC %battery
- Stock HTC EQS
- Long press home button works as menu
- Possibility to remove all icons from the dock
- Icons doesn't disappear from the app drawer even if added to the dock
- Audio improvements
- Camera improvement
- Thermal configuration improvements

The current WWE RUU is: 2.17.401.1 with the following CID numbers:

HTC__001
HTC__E11
HTC__102
HTC__203
HTC__405
HTC__Y13
HTC__304
HTC__032
HTC__A07
HTC__J15
HTC__016

Sense is still 5.0 but with loads of improvements, any more info will be added as soon as we here it.

All updates below:
Most of the DEV's have managed to avoid a Hboot update. This means that most One models will be able to be upgraded to 4.2.2 via custom roms, without a hboot update.

Might be a hold up for Sprint users guys, just hearing chatter at the moment I will let you guys know.

Most of the custom roms such as Android Revolution HD & TrickDroid are starting to be updated, let the rush begin.
ThanksThanks

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
wackidth schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:04:
Begin me steeds meer af te vragen waarom er twee verschillende secties zijn. Met "One android development" waar de betere/bekende designers in zitten. En "One Original development" terwijl ik daar unofficial builds in zie staan zoals Pacman.
Original bevat ROMS en KERNELS etc welke niet op officiële uitgaven gebaseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik wacht nog ff tot TD over gaat.... Hoor graag jullie bevindingen van 4.2.2. En wat er in Blinkfeed verbeterd is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
wackidth schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:13:
Ik wacht nog ff tot TD over gaat.... Hoor graag jullie bevindingen van 4.2.2. En wat er in Blinkfeed verbeterd is.
TD is aan het uploaden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
ARHD = 2.17
TD = 2.16

.....

mmmm

Afbeeldingslocatie: http://dl.xda-developers.com/attachdl/cca8f9afbb754e690c370cc1378e3fad/51aa3d7c/2/0/0/9/9/0/4/Capture.PNG

en uit de changelog van 6.0.0

Based on latest 2.16.709.1- Thanks Football / chrisch1974

[ Voor 78% gewijzigd door Golf2vr6 op 01-06-2013 20:30 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wackidth schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:04:

Edit... Laat maar... Original Android.. Vanilla dus... Ben weer wakker.
"Original" omdat de dingen die daar staan zelf uit de grond gestampt zijn. Bijvoorbeeld viperX voor de HTC One X stond daar ook tussen, door de venom tweaks. Romcleaner script staat er ook etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 23:05

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik draai sinds een paar uurtjes naar alle tevredenheid Android Revolution HD 10.0
Ook even de laatste trickdroid gedraaid, maar daar was ik slecht over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan je misschien ook even uitleggen waarom je de ene wel goed vindt en de andere niet?
Hebben we net wat meer aan dan alleen dat je iets vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Om te beginnen het feit dat TrickDroid voor de meeste mensen niet boot? Daarnaast circuleren er meerdere images die allemaal een andere MD5/filesize hebben. Niet echt een veelbelovende start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat zou mee kunnen spelen, maar Zygivt heeft beide gedraaid. Dus wil wel graag wat meer weten dan alleen welke het meest beviel, het is wel GoT waardig om daarbij dan dus ook te vertellen waarom. Anders is het mijn inziens een beetje nutteloze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Het is mij ook niet gelukt met TD... .. nog ff geduld dus.. . Wacht wel tot de eerste positieve geluiden te lezen zijn.

ARHD heb ik geen behoefte aan eerlijk gezegd.. .

Edit

Problemen zijn erkend en 6.0.1 is nu aan het uploaden

[ Voor 15% gewijzigd door wackidth op 02-06-2013 11:48 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vannacht een vervelende ervaring gehad met cm10.1. Telefoon lag gewoon op mijn nachtkastje niets te doen maar Android maakte me vanmorgen wakker met een melding over mijn data verbruik.

Toen kwam daaruit naarvoren dat ik afgelopen nacht bijna 10gb aan data heb verstookt!
Ik hoop van harte dat dit verkeerd berekend is want anders heb ik toch wel een probleempje.
(Het sms'je dat mijn DataBundel bijna leeg is heb ik nog niet gehad maar dat zou achter kunnen lopen.)

Het vreemde is dat Wifi wel gewoon aan stond maar de telefoon het toch als data heeft berekend.
Ook is het vreemd dat Apps die ik zelden gebruik er toch allemaal in staan. Bv een kleine app als Kik Messenger zou vannacht 5,39GB hebben verstookt.

Edit: oké ik schijn bij Vodafone maar 2,50 per 250mb te betalen buiten de bundel. Schade valt dus mee maar raar is het wel (en onhandig begin van de maand)

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 02-06-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Trickdroid loopt 1 base achter op Android Revolution:

Trickdroid 2.16.709.1
ARHD 2.17.401.1

Ik ga lekker met de ARHD aan de slag. Draait als een zonnetje.

Krijg alleen mijn Rom Cleaner user script niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:06:
Vannacht een vervelende ervaring gehad met cm10.1. Telefoon lag gewoon op mijn nachtkastje niets te doen maar Android maakte me vanmorgen wakker met een melding over mijn data verbruik.

Toen kwam daaruit naarvoren dat ik afgelopen nacht bijna 10gb aan data heb verstookt!
Ik hoop van harte dat dit verkeerd berekend is want anders heb ik toch wel een probleempje.
(Het sms'je dat mijn DataBundel bijna leeg is heb ik nog niet gehad maar dat zou achter kunnen lopen.)

Het vreemde is dat Wifi wel gewoon aan stond maar de telefoon het toch als data heeft berekend.
Ook is het vreemd dat Apps die ik zelden gebruik er toch allemaal in staan. Bv een kleine app als Kik Messenger zou vannacht 5,39GB hebben verstookt.

Edit: oké ik schijn bij Vodafone maar 2,50 per 250mb te betalen buiten de bundel. Schade valt dus mee maar raar is het wel (en onhandig begin van de maand)
Is gewoon een bug. http://www.androidcentral...ress-math-calculation-bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh valt weer alles mee dus. Had er nog op gezocht maar dit niet gevonden.

Thnx!

Editie: Geen idee trouwens of de cm10.1 builds voor de One gebaseerd zijn op rc3. Dat zal ik eens opzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 02-06-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:36:
Trickdroid loopt 1 base achter op Android Revolution:

Trickdroid 2.16.709.1
ARHD 2.17.401.1

Ik ga lekker met de ARHD aan de slag. Draait als een zonnetje.

Krijg alleen mijn Rom Cleaner user script niet aan de praat.
Maar maakt die base veel uit? Wat zijn de verschillen? TrickDroid 6.0.1 staat nu online en zou de problemen van 6.0.0 op moeten lossen.

Dan blijft dus alleen nog het verschil in base over. Bij TrickDroid krijg je daar dan wel weer een hoop andere tweaks enz voor terug. Alleen al het verwijderen van Bloatware binnen Aroma zou voorbij reden genoeg zijn.

Die nieuwere Base zal trouwens een deze dagen ook we bij TrickDroid verschijnen. Hij gebruikt nu een base die hij waarschijnlijk van Football heeft (staat in de change log) maar gebruikt ook vaak een Base die hij van Mike krijgt, misschien dat Mike nu heeft besloten hem nog even voor ARHD te houden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh nou kijk aan, een TD met de nieuwste build komt dus ook vast snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Mike en troxx hadden daar inderdaad ff een kleine woordenwisseling over... Dat Mike selectief is in het delen met de base.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
wackidth schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:22:
Mike en troxx hadden daar inderdaad ff een kleine woordenwisseling over... Dat Mike selectief is in het delen met de base.
Ze zijn alweer vriendjes:

torxx ‏@thetorxx 2u

Now it's time to fix all problems with mike1986, I am sure we will find a solution as he really isn't a bad guy if you get to know him..

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Paar weken en dan downloaden we met zijn alleen de stock ROM van Google. Ik hoop alleen dat daar een aantal HTC features als app o.i.d. inzitten anders blijf ik waarschijnlijk op Sense. Ik vind 'best shot', 'zoe', 'people' en nog wat andere apps vele malen beter als de Google varianten (of gebrek daaraan).

Overigens, Trickdroid en ARHD zijn allebei nog nagenoeg kale stock roms. Alle customizations moeten er weer ingebouwd gaan worden de komende weken. Overstappen is dus nog niet zo heel nuttig, los van het feit dat je 4.2.2. kunt draaien.

Wat me trouwen opviel: bij Daydream is er geen mogelijkheid om de clock te selecteren???

Andere vraag: ROMCleaner vind mijn user script niet terwijl ik deze wel op de juiste plek heb staan (volgens de instructies). Kan het zijn dat ROMCleaner nog niet is aangepast voor Sense 5 4.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merkte ik ook al idd, net TrickDroid 6.0.1 erop gezet en rom is idd erg stock.
Ook lijken de functies binnen Aroma niet helemaal lekker te werken, al de bloatware welke ik had geselecteerd staat er toch nog op.

Nu ik van CM10.1 kom merk ik toch wel dat een Sense rom net ff vloeiender draait. Ben benieuwd hoe dat straks met de GoogleEdition zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb toch aardig wat gedoe achter de rug. De 0 map was nergens te bekennen. En ik zag dat alle mappen leeg waren. Zweet brak me uit. Want had geen backup van foto's etc.

Dus nandroid naar 5.6 en daar was alles weer alle belangrijke files op de laptop gegooid en meteen de sdcard geformatteerd.

Wel weer ff terug naar basic zonder tweaks.....just a matter of time.

Weet iemand wat de pc home optie in de mail setup inhoud?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Komt door Android 4.2.2

Data stond op data/media

nu staat het op data/media/0 vanwege de nieuwe multi user accounts feature. Per user krijg je dan /0 /1 /2 etc. Met een root explorer kun je gewoon naar root level en dan files over kopieren.

Heen en weer gaan tussen 4.2.2. en 4.1 is dus niet praktisch en tijdsintensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het maar niet voor elkaar om widgets toe te voegen aan het lockscreen. Heb het HTC lockscreen.apk veranderd in .bak, en heb stock lockscreen nu. Als ik probeer te swipen, zie ik alleen een soort animatie van de klok, maar kan geen widgets toevoegen.

Iemand die het wel voor elkaar krijgt?
sohus schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:52:
Komt door Android 4.2.2

Data stond op data/media

nu staat het op data/media/0 vanwege de nieuwe multi user accounts feature. Per user krijg je dan /0 /1 /2 etc. Met een root explorer kun je gewoon naar root level en dan files over kopieren.

CWM blijft de nandroids is data/media zetten, waardoor ik er vanaf mijn pc niet bij kan, maar via de recovery wel...

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 481166 op 02-06-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
sohus schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:52:
Komt door Android 4.2.2

Data stond op data/media

Nou er stond helemaal niets nergens....ik wist waar ik zoeken moest.
Het komt misschien omdat ik vanmorgen heb lopen rotzooien met het verplaatsen.

Ach alles weer opgeschoond en een verse start.

Is ook wel weer lekker.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merkte net dat het iconen verplaatsen vanaf je homescreen, in mapjes plaatsen of in de onderste balk plaatsen nu gewoon kan. In de 4.1.x roms moest dit nog via de AppDraw wat ik persoonlijk erg omslachtig vond.

Edit: Ik installeerde via Aroma altijd Seeder omdat er "reduces lag" bij stond. Nu ineens zie ik dat er een appje op staat. Moet ik dit nou juist wel of niet activeren? Merk geen verschil namelijk.
wackidth schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:15:
[...]

Nou er stond helemaal niets nergens....ik wist waar ik zoeken moest.
Het komt misschien omdat ik vanmorgen heb lopen rotzooien met het verplaatsen.

Ach alles weer opgeschoond en een verse start.

Is ook wel weer lekker.
Irritant ja, had ik de eerste keer dat ik naar CM10.1 ging ook.
ES FileExplorer ziet de mappen niet of ziet ze als leeg.

RootExplorer schijnt ze wel te kunnen zien maar ik heb ik nog niet gekocht.

Ik had afgelopen week al een backup gemaakt van mijn "SD" partitie en toen geformatteerd, toen CM10.1 erop en de files na wat opschoning terug gezet. Nu naar TrickDroid dus geen problemen gehad.

Wel fijn dat de Sense roms nu ook op 4.2.2 zitten. Maakt het heen en weer flashen tussen Sense en CM10.1 wat makkelijker (voor mij fijn dan).

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 02-06-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Weet jij ook het verschil tussen de pc home setup in de mail en overig pop3/imap?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mensen met 4.2, als jullie een nandroid maken, verschijnt hij dan wel in /data/media/0 (dus beschikbaar via de pc), of, net als bij mij, op /data/media.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:57:
Weet jij ook het verschil tussen de pc home setup in de mail en overig pop3/imap?
Echt geen idee, Pop mail doe ik al een tijdje niet meer aan voor mijn prive mail.

Gebruik de G-Mail app en dat bevalt eigenlijk top.
Anoniem: 481166 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:41:
mensen met 4.2, als jullie een nandroid maken, verschijnt hij dan wel in /data/media/0 (dus beschikbaar via de pc), of, net als bij mij, op /data/media.... ?
Nope komt gewoon nog op de oude lokatie terecht.
Dit heeft namelijk niets met de rom van doen maar met de Recovery.

Daar zal dus een update voor moeten komen van CWM oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Al gezien dat er nieuwe zoe clipart is? Zitten erg leuke tussen

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net ARHD 10 geflashed en nu staat m'n HTC One vast in die ROM flasher. Hoe reboot ik dat ding hard? Als ik power lang ingedrukt houd gaan de lampjes (buttons) flashen maar reboot hij niet... wat te doen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:17:
Al gezien dat er nieuwe zoe clipart is? Zitten erg leuke tussen
Ooh nee nog niet gezien, waar zit dat?

Gebruik Zoe nu eigenlijk alleen om foto's te maken van mijn kittens. Dan kan ik mooi achteraf kiezen tussen de foto's. Jammer alleen wel dat al de foto's naar Dropbox gaan.
DennusB schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:17:
Net ARHD 10 geflashed en nu staat m'n HTC One vast in die ROM flasher. Hoe reboot ik dat ding hard? Als ik power lang ingedrukt houd gaan de lampjes (buttons) flashen maar reboot hij niet... wat te doen?
Power en volume down tot hij uit gaat. Dan weer aan (of ingedrukt houden tot je in de bootloader komt)

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 02-06-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Dit klinkt raar! Als je power en volume down en....in voldoende licht! Op een of andere manier helpt het als je het toestel in het licht houd als hij niet wil resetten met power en volume.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@don

Waar de oude ook stonden... Galerij en dan gebeurtenissen... Bovenstaande foto selecteren... In de player rechtsonder de button clicken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Morgen zal er waarschijnlijk een update naar nieuwste Base voor TrickDroid komen.
Alle verwarring is onstaan omdat de vaste uploader vannacht om 02.30 uur al naar bed was dus heeft iemand anders die nieuw op dat gebied was geupload en dat ging effe niet goed. Vanmorgen e.e.a. weer rechtgetrokken.
Team TD is alweer bezig alle tweaks te porten en dat zal dinsdag of woensdag klaar zijn.
En dan zal het verschil met de zo goed als stock arhd weer gigantisch zijn.
Ook zal de vergevorderde ViperOne tevens geupdate worden naar 4.2.2.
Overigens heeft TD de nieuwste base al maar is afgesproken pas met die versie te komen als de bron niet getraceerd kan worden. Morgen dus. Vergeet niet dat alle source uiteindelijk HTC is en niet arhd of td.
Dus gaat het erom wie het meeste risico wil lopen om er als eerste mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Ach, HTC heeft zo gewoon gratis beta testers. Volgens mij vinden ze het niet zo erg. Controlled leaks heten dat. Ik vind Trickdroid fijnder dan ARHD, maar wilde voor de migratie van 4.1 naar 4.2.2 even soepel laten verlopen, en dat ging het beste met ARHD (door Trickdroid fouten). Heb nu al mijn back-ups en instellingen weer klaar staan dus vanaf nu is het weer business as usual. Ga pas updaten als er weer een volledige getweakte Trickdroid rom beschikbaar is. Zal volgend weekend wel klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Kan iemand DashClock testen op 4.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:07:
@don

Waar de oude ook stonden... Galerij en dan gebeurtenissen... Bovenstaande foto selecteren... In de player rechtsonder de button clicken.
nooit geweten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAWYER schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:02:
Kan iemand DashClock testen op 4.2.2?
Ik heb het geïnstalleerd maar kan nu niet vinden wat ik er mee moet/kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@sawyer
Dashclock werkt hier. Diverse extensions getest.

@don
Haha dat meen je niet... Vind het een van de leukste features van de One.

De homescreens zijn nu ook te verschuiven trouwens.

Alleen de long press home menu button is irritant. Die zou ik liever weer op de back Button zien.

[ Voor 20% gewijzigd door wackidth op 03-06-2013 07:00 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:12
Anoniem: 481166 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:33:

klik
Zelf ook sinds een week een HTC One (gewonnen via actie van 4Launch) en daar draait deze versie ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Wie kan mij vertellen hoe ik dashclock aan de praat krijg? Van wat ik begrijp zitten er geen lockscreen widgets in Sense 5 Android 4.2.2. Ook mis ik een aantal daydream features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
sohus schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:13:
Wie kan mij vertellen hoe ik dashclock aan de praat krijg? Van wat ik begrijp zitten er geen lockscreen widgets in Sense 5 Android 4.2.2. Ook mis ik een aantal daydream features...
Als lock screen heb ik het niet voor elkaar gekregen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:42:
[...]

Ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
wackidth schreef op maandag 03 juni 2013 @ 06:34:
@sawyer
Dashclock werkt hier. Diverse extensions getest.
wackidth schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:42:
[...]

Dat is toch wel de main feature van DashClock wat dan niet werkt lol :+
Komt overigens doordat de lockscreen van Sense er op zit. Ik weet zeker dat ik het werkend kan krijgen zodra ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 01:08:
[...]

[...]

Komt overigens doordat de lockscreen van Sense er op zit. Ik weet zeker dat ik het werkend kan krijgen zodra ik tijd heb.
Succes en laat het me weten als het gelukt is! Zou dit echt fijn vinden. Heb htclockscreen.apk al hernoemt, en draai nu dus stock Android lockscreen. Alleen het toevoegen van widgets lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAWYER schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 01:08:
[...]

[...]

Ik heb tijdens de installatie van TrickDroid het Sense lockscreen niet geinstalleerd.
Toch werkt DashClock niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Heren en Dames die al op de nieuwe android update zitten,

Kunnen jullie mij vertellen of de tvapp weer de tv kanalen 1 t/m 11 laten zien. Vroeg me af of dit "probleem" met nieuwe software als is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Nope nog steeds geen kanalen hier. Het heeft denk ik eerder met de database van Peeltv te maken.

Ik zie ook diverse malen de naam van de kabelaar veranderen als ik m telkens opnieuw probeer in te stellen.
Upc broadband digital, upc digital, upc digital Flevoland.

[ Voor 47% gewijzigd door wackidth op 04-06-2013 11:55 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 02:53

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ga binnenkort de HTC One kopen, nu vraag ik me een paar dingen af:
- Ik heb veel Custom ROMs gedraaid op m'n SGS1, en ik heb van alle apps backups. Kan ik die overzetten op de One en ze (na een root) weer terugzetten? (werken ze dan?)
- Werkt het na het rooten vergelijkbaar met de SGS (dus met CWM enzo)
- Nog algemene tips?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F.West98 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:06:
Ik ga binnenkort de HTC One kopen, nu vraag ik me een paar dingen af:
- Ik heb veel Custom ROMs gedraaid op m'n SGS1, en ik heb van alle apps backups. Kan ik die overzetten op de One en ze (na een root) weer terugzetten? (werken ze dan?)
- Werkt het na het rooten vergelijkbaar met de SGS (dus met CWM enzo)
- Nog algemene tips?
Je CWM backup van je SGS1 gaat niet werken op de One, misschien dat je onder Advanced restore een data backup terug zou kunnen zetten maar dat raden de rommers meestal al niet aan als het om een One backup gaat laat staat van een SGS1 backup.

Rommen enz gaat hetzelfde nadat je de Boatloader hebt unlockt via HtCDEV. Nieuwe Rom op je interne geheugen > booten naar CWM > wipe > rommen > klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Donstil schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:19:
[...]

Je CWM backup van je SGS1 gaat niet werken op de One, misschien dat je onder Advanced restore een data backup terug zou kunnen zetten maar dat raden de rommers meestal al niet aan als het om een One backup gaat laat staat van een SGS1 backup.

Rommen enz gaat hetzelfde nadat je de Boatloader hebt unlockt via HtCDEV. Nieuwe Rom op je interne geheugen > booten naar CWM > wipe > rommen > klaar.
Ik doelde op Titanium Backup backup ;)
Nandroid werkte op zich al nooit dus daar dacht ik niet aan dat je dat zo kon opvatten :+

Nee OK, als dat hetzelfde is dan denk ik dat ik daar wel uit moet komen. Ik ga dan voor CM10 en pleur daar wat eigen mods in (maak ik opnieuw van SGS1, battery-icon enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh Titanium moet lukken al zou ik geen instellingen terug zetten.
Cm10.1 heb ik een weekje gedraait maar ben toch weer terug bij een sense Rom (TrickDroid 6.0.1 op basis van Android 4.2.2) omdat cm10.1 toch net ff niet lekker loopt.

Ik ga pas weer bij een Google Rom kijken als eind van de maand de HTC One Google Edition Rom beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Donstil schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:49:
Cm10.1 heb ik een weekje gedraait maar ben toch weer terug bij een sense Rom (TrickDroid 6.0.1 op basis van Android 4.2.2) omdat cm10.1 toch net ff niet lekker loopt.

Ik ga pas weer bij een Google Rom kijken als eind van de maand de HTC One Google Edition Rom beschikbaar is.
Ok, mooi.
En AOKP geprobeerd? Wil ik ook eens naar gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:35
Donstil schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:49:
Hier +80 apps incl. instellingen teruggezet met Titanium backup vanaf mijn SGS2 naar de HTC One, nergens problemen mee gehad en alle apps draaien perfect.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Occy74 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:34:
[...]

Hier +80 apps incl. instellingen teruggezet met Titanium backup vanaf mijn SGS2 naar de HTC One, nergens problemen mee gehad en alle apps draaien perfect.
Ik gok dat hij systeem/telefoon instellingen bedoelde ;)
Natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F.West98 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:19:
[...]

Ok, mooi.
En AOKP geprobeerd? Wil ik ook eens naar gaan kijken
Nee ik heb verder geen AOKP roms geprobeerd. Alleen wat Sense roms (ARHD, TrickDroid, Maximus) en CM10.1

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste