Brainscrewer schreef op vrijdag 07 bijvoorbeeld 2013 @ 12:04:
Ik heb sindst een HTC One en hij bevalt me prima, ik ben alleen wel benieuwd naar het verschil tussen een custom ROM en de gewone stock. Veel weet ik er niet van, behalve dat je dan root access hebt (wat ongetwijfeld ook zijn voordelen zal hebben).
Zelf vind ik de Revolution ROM best mooi, omdat deze wel lijkt op de stock theme van de One.
Zouden jullie het aanraden om gewoon eens een keer te kijken hoe zoiets werkt? Of is dit toch redelijk advanced en kan ik er beter afblijven?
Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om te rooten en/of een custom Rom te gebruiken.
Als je het voor de snelheid wilt doen, dan zou ik het laten. Ik heb het gedaan om betere batterij duur te halen met custom kernels. En dat heeft gewerkt.
Ook om altijd up to date te zijn met de laatste build.
En heel belangrijk... Je hebt meer controle over het systeem. Geenify bijvoorbeeld
Daarnaast zitten er vaak handige tweaks in een Rom. Of je gaat zelf aan de slag met add ons.
Ik had mezelf beloofd deze telefoon niet te rooten en te rommen.... Maar goed drie weken later was ik weer bezig.
Of het moeilijk is? Nee.... Kijk maar eens op xda naar de hassoon all in one root kit.
Btw. Kijk ook eens bij TrickDroid ook geheel stock. Maar loopt toch net iets lekkerder. Betere en meer tweaks. (nog niet geheel geïmplementeerd in de laatste versie) En de community is beter.
[
Voor 10% gewijzigd door
wackidth op 07-06-2013 12:59
]
.