Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[*uitverkocht*] HP Pavilion dm1 4303sd - Otto

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Rob

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
Remmes_NT schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:04:
[...]

Daarbij gaan de meeste mensen verder kijken dan 1 site om zo de goedkoopste te vinden, als je dan ziet dat elk andere site ¤399 voor hetzelfde product vragen dan moet er wel een belletje rinkellen.. want er staat ook nergens ACTIE! OP=OP e.d
Stel dat de computerleek de pricewatch had gebruik. Filter op prijs tussen de 0 en 240 euro. Dan staat een laptop van 170 euro niet eens heel vreemd.
Maar ok, de leek twijfelt en belt Otto en die zegt: ja hoor de prijs klopt

Men mag dan wel een onderzoeksplicht hebben (waar staat dat eigenlijk?) maar dit mag voor een leek toch een best aardig onderzoek zijn.

Otto heeft twee grote fouten gemaakt: de verkeerde prijs neerzetten (zo'n fout is op te vangen) en daarna hebben ze via de telefoon vermeldt dat de prijs klopt.
Ze hebben daarna wel netjes een korting gegeven (jammer genoeg was de korting niet veel vergeleken met de prijzen bij andere webshops ;))

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

knakworst

Get Dilberted!

quote:
ldhollander schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:54:
[...]

Stel je hebt zelf een shopje en een leverancier levert je een prijslijst aan met een grove fout erin? Dan ben je in een geval als dit eigenlijk meteen over de kop als levering afgedwongen zou worden tegen de foutieve prijs. 8)7
Dat zou toch weinig redelijk zijn?
Verschil is dat je erachter komt voordat je het product op voorraad hebt. Otto verkocht de laptop "op voorraad".

http://snag.gy/wcdRl.jpg

Om ook het idee te geven dat een paar lastige Tweakers een postorderbedrijfje lastigvallen:

Er werken 53.000 medewerkers bij Otto wereldwijd, 11.6 miljard euro omzet, en een miljoenenwinst. Dus enig professionaliteit mag verwacht worden.

knakworst wijzigde deze reactie 04-02-2013 21:56 (22%)

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:18
quote:
knakworst schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:48:
[...]

Verschil is dat je erachter komt voordat je het product op voorraad hebt. Otto verkocht de laptop "op voorraad".
Op voorraad zegt tegenwoordig ook niks meer, sommige shops vermelden nog 'externe voorraad bij leverancier' of iets dergelijks, maar meeste is allemaal dropshipping vanaf de distri. Wie zegt dat 't nu ook niet zo was?

Alfa Romeo 147 1.9JTD Distinctive '04

• SpX
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:17
quote:
thijszor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:53:
[...]

Op voorraad zegt tegenwoordig ook niks meer, sommige shops vermelden nog 'externe voorraad bij leverancier' of iets dergelijks, maar meeste is allemaal dropshipping vanaf de distri. Wie zegt dat 't nu ook niet zo was?
Die kwestie is toch helemaal niet relevant? Otto kan het product leveren, alleen niet voor 170 euro, maar wel voor 389 euro.

• CVar
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:48
quote:
knakworst schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:48:
[...]

Om ook het idee te geven dat een paar lastige Tweakers een postorderbedrijfje lastigvallen:

Er werken 53.000 medewerkers bij Otto wereldwijd, 11.6 miljard euro omzet, en een miljoenenwinst. Dus enig professionaliteit mag verwacht worden.
Misschien moeten ze in Nederland eens even gaan 'shoppen' bij hun Duitse collega's van Otto.de, daar hebben netbooks zat in de 200 - 300 euro range. Dan hebben ze direct wat om als compensatie aan te bieden voor dezelfde prijs.

*snip* geen ongefundeerde uitspraken

Mig29 wijzigde deze reactie 04-02-2013 23:25 (8%)

• CVar
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:48
Nee, sorry je hebt gelijk ik mag ze ongefundeerd geen leugenaars noemen.
Weet ook niet hoe ik deze conclusie heb kunnen trekken.

Ik kijk voor de zekerheid nog een keer even door het topic....
Ze bieden een product aan wat op voorraad is maar ontkennen later dat het überhaupt op voorraad is geweest.
Ze bieden een product aan voor prijs xx maar ontkennen later dat het de goede prijs is.
De bevestiging van de prijs door een Otto medewerker aan de telefoon is ook niet valide want dat kan de koper zelf wel 'geknutseld' hebben, wij van Otto hebben de prijs niet bevestigd.
De ene koper bieden ze aan om het product voor een hogere prijs alsnog te kopen maar tegen een ander zeggen ze dat ze het product helemaal niet kunnen leveren.
Dan doen ze nog hun best om een vervangend product te leveren maar na de nodige inspanningen lukt dat helaas niet, vreemd want Otto in andere landen heeft schijnbaar geen probleem om soortgelijke producten op hun webshop te koop te zetten.

Oh ja, dan verwijderen ze ook nog de bestellingen van meerdere kopers zonder daar enige communicatie over te voeren.

Nu zie ik het ook ja, dit is een super bedrijf met een klantenservice die de service naar de klant hoog in haar vaandel heeft staan en altijd met een passende/bevredigende oplossing komt. Ik ga ze dit jaar nomineren voor webshop van het jaar, denk ik.

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-09 10:25

GS88

π raat

Het is dat door medewerkers van OTTO er is bevestigd dat de prijs klopt, dat verandert de zaak namelijk... als klant heb je inderdaad je onderzoeksplicht, maar tot hoever loopt die als je belt en er wordt bevestigd dat de prijs klopt... moet je dan vragen om een manager of de 'baas' aan de lijn te krijgen? Ergens stopt het toch? Dus waar ligt die grens?

De manier waarop OTTO daarna handelt is zeer onprofessioneel. Ik heb het een keer met Sony meegemaakt dat ik iets bestelde wat een behoorlijk mooie prijs had. Ik belde, en er werd gezegd dat ik zou worden terug gebeld. Niet eens een half uur later een telefoontje terug met de mededeling dat de aanbieding niet klopte. Verder mocht ik gebruik maken van een gratis coupon waarmee ik op sony's website iets mocht kopen ter waarde van ¤50,- ... Zo zou je met klanten af moeten handelen!
Ik heb niks van annuleringen ontvangen van OTTO tot een kwartier terug pas! Terwijl het product al sinds eergisteren niet meer bij mijn bestellingen staat. Wel kreeg ik ook eergisteren nog een mailtje met de vraag of ik vast ¤100,- over wou maken. (Had met acceptgiro besteld).

Rotterdam - Sony Xperia ZL te KOOP / ruil

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-10 16:42

HollovVpo1nt

HD2 noob

quote:
GS88 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:46:
Het is dat door medewerkers van OTTO er is bevestigd dat de prijs klopt, dat verandert de zaak namelijk... als klant heb je inderdaad je onderzoeksplicht, maar tot hoever loopt die als je belt en er wordt bevestigd dat de prijs klopt... moet je dan vragen om een manager of de 'baas' aan de lijn te krijgen? Ergens stopt het toch? Dus waar ligt die grens?
Correctie, het door een medewerker bevestigd, niet medewerkers. Ik weet dat er een iemand wad die gebeld had naar Otto en het gesprek heeft opgenomen, daarna gingen mensen pas massaal hun "recht" claimen en als hyenas met rechtzaken gingen gooien.
Overigens heeft Otto wel gewoon fatsoenlijk met mij gehandeld. Het verschilt dus denk ik van persoon tot persoon.

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-09 10:25

GS88

π raat

Ik heb gelezen dat er meerdere hebben gebeld. (2 tot 3 iig) Zelf heb ik in dit geval niet gebeld, gewoon vergeten te doen.

Waar ik op doel is dat Sony een groot concern is, en Otto ook. De één kan wanneer er fouten gemaakt worden blijkbaar wel op een nette manier deze oplossen, en de ander doet dat op een zeer chaotische manier (Lees: Otto). Otto heeft iig. mijn order al een dag of twee geleden geannuleerd, terwijl ik op die dag nog een mail kreeg met of ik vast ¤100,- over wou maken. Pas sinds vandaag heb ik een 'officieel' bericht van Otto dat mijn bestelling geannuleerd is.

Over de manier waarop wil ik nog wel effe met iemand hogerop bij Otto spreken. De netbook hoeft van mij niet meer zo, en een rechtszaak vind ik zoiets al helemaal niet waard. Ben zelf nog nooit bij een rechtszaak betrokken geweest of in een rechtbank geweest (behalve vroeger met school uitstapjes).

Rotterdam - Sony Xperia ZL te KOOP / ruil

• Crackbull
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:55
Afijn, lang gevolgd en veel meningen gelezen.

Toch wil ik hier iets inbrengen. Op officiële site van hp.com staat een vergelijkbare netbook voor een adviesprijs van 400$. Dat is omgerekend 295¤.

Zie volgende link
http://www.shopping.hp.co...ion-dm1z-4300-Notebook-PC

Dan hebben we het over een adviesprijs van HP zelf. Dat afgezet tegen een prijs van 170 ¤ van Otto, vind ik het, met de wetenschap dat HP wel vaker plotseling dumpprijzen hanteert niet zo'n heel absurde prijs.
Internet shoppen is niet binnen Nederland begrenst en voor een groot concern als Otto ook niet als het gaat om inkoop.

Dan de manier waarop Otto de zaak afpoeiert is aan de kant van Otto te begrijpen. En dat bijna iedereen zonder slag of stoot zich terugtrekt moet een ieder zelf weten.

Maar degenen die het niet eens zijn met de manier van Otto. Waarom zouden we niet middels een collectief tot een zaak over kunnen gaan?

• ldhollander
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 02-10 17:47
quote:
Crackbull schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:15:

Toch wil ik hier iets inbrengen. Op officiële site van hp.com staat een vergelijkbare netbook voor een adviesprijs van 400$. Dat is omgerekend 295¤.

Zie volgende link
[/url]
Nou ja ¤125,- duurder en een E1-1200 met 320GB ipv een E2-1800 met 500GB? ;)
Nou is die eerste configuratie hier niet te vinden dus een vergelijking is lastig maar je zou hem beter met de DM1-4310 kunnen vergelijken. Scheelt maar $20,- maar dit is dan wel een aanbieding.
Blijft wel dat je niet op deze manier prijzen kunt vergelijken. :P
quote:
Maar degenen die het niet eens zijn met de manier van Otto. Waarom zouden we niet middels een collectief tot een zaak over kunnen gaan?
Waarom niet? Kans is alleen marginaal klein maar als je er lol in hebt dan moet je het vooral niet laten.
Ik zal als ik er zin in heb nog wat jurisprudentie bij zoeken, die heb ik weggegooid na het aanbod van Bol in de vorige zaak.

Ik vind het overigens wel verbazingwekkend hoe Otto handelt in deze. :X
Dat is met recht afpoeieren idd of nog erger, gewoon ontkennen dat. Niet netjes, zeker niet voor een dergelijke firma.
Stuur even een net mailtje uit voor of tijdens het annuleren of nog mooier, grijp de kans aan om mensen een bonnetje te geven. Link er als voorwaarde aan dat besteldrag min. X moet zijn en 90% wordt al niet eens gebruikt maar je toont wel je goede wil.

7x Suntech STP280@1960Wp op een AEG Protect PV2800

• appeltaar
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07:31
Even ter informatie: er zijn nog klanten, zoals ikzelf, die hebben besteld waarbij de bestelling met nog steeds geen bebricht is geannuleerd. Ik geef eerlijk toe geen telefoonnummer te hebben ingevoerd. Dit had reden voor hun moeten zijn om per mail contact op te nemen zoals ze bij andere klanten hebben gedaan.

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 22-10 16:42

HollovVpo1nt

HD2 noob

quote:
Crackbull schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:15:

Zie volgende link

Dan hebben we het over een adviesprijs van HP zelf. Dat afgezet tegen een prijs van 170 ¤ van Otto, vind ik het, met de wetenschap dat HP wel vaker plotseling dumpprijzen hanteert niet zo'n heel absurde prijs.
Internet shoppen is niet binnen Nederland begrenst en voor een groot concern als Otto ook niet als het gaat om inkoop.

Dan de manier waarop Otto de zaak afpoeiert is aan de kant van Otto te begrijpen. En dat bijna iedereen zonder slag of stoot zich terugtrekt moet een ieder zelf weten.

De omrekening van dollars naar euro's mag je gewoon niet doen omdat bedrijven dat niet doen. Nominaal kosten producten in de VS en EU evenveel. Games kosten in de VS 60 dollar, hier 60 euro. Electronica zoals iPhone kost in de VS tussen 599 dollar en 899 dollar, hier tussen 599 euro en 899 euro.
Je kunt je niet beroepen op het feit dat 400 dollar 295 euro waard is. Zo werk het niet.

De argumenten beginnen wel erg wanhopig te worden moet ik zeggen.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-10 16:54

TWeaKLeGeND

Geld vandaag terug ontvangen, maar nog altijd geen communicatie.

Enige communcatie die er geweest is is MIJN belletje naar hun betaalnummer om te vragen hoe het zit met mijn geannuleerde bestelling (nummer 2) en of ik nummer 1 nog wel gewoon zou ontvangen. (ja die zal je gewoon ontvangen)

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 24-10 20:54

-tom-562

Oliesjeik

quote:
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:18:
[...]

De omrekening van dollars naar euro's mag je gewoon niet doen omdat bedrijven dat niet doen. Nominaal kosten producten in de VS en EU evenveel. Games kosten in de VS 60 dollar, hier 60 euro. Electronica zoals iPhone kost in de VS tussen 599 dollar en 899 dollar, hier tussen 599 euro en 899 euro.
Je kunt je niet beroepen op het feit dat 400 dollar 295 euro waard is. Zo werk het niet.

De argumenten beginnen wel erg wanhopig te worden moet ik zeggen.
PRecies. En wss zit er nog geen Amerikaanse BTW bij

[XBL-Tag: TomNMGN] Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:23

AzzKickah

06-CENSORED

Ben gisteren gebeld door Otto, mevrouw zei dat de prijs niet klopte en dat de order al geannuleerd was, kennelijke vergissing blabla.

Ik heb nog even tegengesputterd door te zeggen dat ik niet zomaar akkoord ging met annulering, maar ik kies er nu voor om die 170 euro mooi in m'n zak te houden. Heb de netbook niet per se nodig.

Eigenlijk zou ik het wel graag doorzetten, vanwege de slechte manier waarop Otto dit behandeld heeft. Vooral veeeeel te langzaam. Ik heb dat ding notabene een week geleden besteld, bevestiging met 170 euro gehad, daarna verzoek tot vooruitbetaling, netjes gedaan, en dan 5 dagen later pas gebeld worden. Is gewoon slecht, en vanuit principekwestie zou ik het wel door willen zetten, maar jah, als het lukt heb ik een netbook die ik eigenlijk niet nodig heb.

Het geld was overigens bij mij vandaag al teruggestort, dus dat is wel mooi snel.

"De essentie van sport is dat de snelste wint."

• Timminator
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09:14
Ze hebben netjes het geld binnen een dag dat ik mijn bankreknr heb gegeven teruggestort, valt me 100% mee.

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-10 12:52
Ik heb net ook al een geheugenstick besteld voor 0.94 euro. (5,- product, 6,- verzendkosten en 10,- kostingscode) Zie algemene kortingstopic.

Die lui worden helemaal gek daar bij otto van al die tweakende koopjesjagers. :P

ocdaan wijzigde deze reactie 05-02-2013 23:52 (39%)

• -36-
  • Laatst online: 09-10 22:17
29-01 besteld,
31-01 gebeld door een beleefde mevrouw dat de prijs niet juist was.
04-02 geld teruggestort gekregen

Jammer dat de netbook niet uitgeleverd word maar, maar afhandeling en terugstorten van geld is binnen een zeer redelijke termijn en netjes gebeurd. Kan me dan ook niet helemaal aan de indruk ontrekken dat sommige negatieve reacties over de afhandeling en niet leveren nogal emotioneel zijn

-36- wijzigde deze reactie 05-02-2013 23:58 (3%)

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-10 16:15
gister maar een emailtje gestuurd wanneer de laptop geleverd gaat worden en waarom deze is verdwenen uit mijn otto.
geen reactie gehad nog, maar toen ik thuiskwam had mijn moeder wel een leuk verhaal:
ze was gebeld door otto en of ze even kon doorgeven dat ik hem voor 389 kon krijgen en dat ik dan maar even moest bellen....

beetje vaag, gezien ik bewust niet me telefoonnummer heb opgegeven.
dat ze me dan dus alsnog gaan bellen ipv een email terug te sturen staat me ook niet aan.

ik heb voor de rest geen intentie om nog door te zeiken bij otto, maar de manier van handelen is wel slecht.

www.novosmoke.nl - Elektrische Rookwaren

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-10 22:19
quote:
-36- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:56:
29-01 besteld,

Jammer dat de netbook niet uitgeleverd word maar, maar afhandeling en terugstorten van geld is binnen een zeer redelijke termijn en netjes gebeurd. Kan me dan ook niet helemaal aan de indruk ontrekken dat sommige negatieve reacties over de afhandeling en niet leveren nogal emotioneel zijn
bij jou is het blijkbaar wel netjes gegaan, maar ik ben het niet eens met jouw ervaring:
29-1 besteld
30-1 nagebeld, bevestigd
1-2 order 'verdwenen'
4-2 's avonds maar een mail gestuurd (nog geen enkele communicatie vanuit otto ontvangen)
6-2 nog steeds niks vernomen....

maar verder zit er niks emotioneels bij aan mijn kant...

• harmpie21
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-10 21:35
quote:
Denniz0229 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:25:
gister maar een emailtje gestuurd wanneer de laptop geleverd gaat worden en waarom deze is verdwenen uit mijn otto.
geen reactie gehad nog, maar toen ik thuiskwam had mijn moeder wel een leuk verhaal:
ze was gebeld door otto en of ze even kon doorgeven dat ik hem voor 389 kon krijgen en dat ik dan maar even moest bellen....

beetje vaag, gezien ik bewust niet me telefoonnummer heb opgegeven.
dat ze me dan dus alsnog gaan bellen ipv een email terug te sturen staat me ook niet aan.

ik heb voor de rest geen intentie om nog door te zeiken bij otto, maar de manier van handelen is wel slecht.
Persoonlijk contact lijkt mij juist beter ipv een "botte" mail sturen.. ;)

Tegenwoordig staan alle telefoonnummers op internet.. Ook al wil je dit niet, ze hoeven alleen maar je adres in te toetsen en ze hebben je telefoonnummer.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• Denniz0229
quote:
harmpie21 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Persoonlijk contact lijkt mij juist beter ipv een "botte" mail sturen.. ;)

Tegenwoordig staan alle telefoonnummers op internet.. Ook al wil je dit niet, ze hoeven alleen maar je adres in te toetsen en ze hebben je telefoonnummer.
ja klopt, maar misschien had het een reden dat ik niet mijn telefoonnummer heb ingevuld...
op zich maakt het mij niet zoveel uit, maar dat ze dan tegen me moeder zeggen dat ze het maar even door moet geven.
dat slaat toch echt helemaal nergens op, me moeder heeft niks met ze te maken.
dus ze hadden gewoon naar mij moeten vragen en als ik er niet ben later terugbellen of gewoon mailen.

en bot mailen werkt vaak heerlijk met dit soort bedrijven, ik heb sowieso geen zin hun te gaan bellen voor 10 cent per minuut en komt nog is bij dat ik tijdens werk niet op zit te wachten om met een otto medewerker in discussie te gaan.

• ralph075
quote:
harmpie21 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:31:
Dat is niet per definitie waar. Mijn telefoonnummer(s) zijn absoluut nergens op internet te vinden.

• harmpie21
quote:
Denniz0229 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:42:
[...]

ja klopt, maar misschien had het een reden dat ik niet mijn telefoonnummer heb ingevuld...
op zich maakt het mij niet zoveel uit, maar dat ze dan tegen me moeder zeggen dat ze het maar even door moet geven.
dat slaat toch echt helemaal nergens op, me moeder heeft niks met ze te maken.
dus ze hadden gewoon naar mij moeten vragen en als ik er niet ben later terugbellen of gewoon mailen.

en bot mailen werkt vaak heerlijk met dit soort bedrijven, ik heb sowieso geen zin hun te gaan bellen voor 10 cent per minuut en komt nog is bij dat ik tijdens werk niet op zit te wachten om met een otto medewerker in discussie te gaan.
Inderdaad heb je helemaal gelijk in! Je moeder heeft er niks mee te maken. (niet om je ma af te kraken) maar je moeder had ook kunnen zeggen dat ze terug moeten bellen, aangezien zij er niet over gaat.

Haha!! bot mailen, jij vind dit zeker vermaak? :+ Ik heb me er ook bij neergelegd... Ga geen verdere acties ondernemen.
quote:
ralph075 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:59:
[...]

Dat is niet per definitie waar. Mijn telefoonnummer(s) zijn absoluut nergens op internet te vinden.
Klopt, als je meteen met een nieuw telefoon abonnement, zowel mobiel als vast meld om ze niet in het telefoonboek te laten zetten heb je helemaal gelijk! Maar als je dit later doet, zoals ik bijvoorbeeld. Hebben andere instanties die telefoonnummer opslaan in hun systeem hem nog steeds. Dus dan blijft je telefoon nummer altijd wel ergens online staan. Dus valt altijd ergens te vinden..

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kreeg nu pas het mailtje over de aanbieding van 389 euro :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:38
Hier ook eindelijk een mail. Als ze dat nu direct op de dag van ontdekken hadden gedaan dan had ik nog iets van ok kan gebeuren. Maar eerst een order verwijderen en dagen erna pas een mail sturen.

Leuk dat ze proberen te doen of ze er alles aan gedaan hebben maar direct bellen en mailen is zeker niet gebeurt. Tevens lees je nergens ineens dat hij niet op voorraad is maar gewoon een huidige prijs terwijl dat wel werd verteld aan sommige. Je kunt hem dus gewoon bestellen voor 389 euro. Maar ze hadden toch een email kunnen sturen met de vraag of ik de laptop voor de prijs zou willen. Nu gaan ze dus voor mij maar een aanname doen, net zoals het verwijderen van de order.
Kortom klopt helemaal niets van wat ze zeggen.

<reactie>
Helaas heeft Otto ruim een dag een artikel, te weten een HP Netbook Pavilion DM1-4303sd, met een verkeerde prijs op haar website gezet. U heeft dit artikel besteld voor ¤ 169,99. De juiste prijs voor het artikel is echter ¤ 449,99. Het betrof hier een vergissing en geen bewuste actie of aanbieding.

Otto is na het herstellen van de vergissing, direct begonnen om klanten die het artikel besteld hadden, telefonisch te informeren. Als tegemoetkoming biedt Otto deze klanten het artikel aan voor ¤ 389,-.

Niet alle klanten hebben wij telefonisch kunnen bereiken. Daarom informeren wij u middels deze e-mail, dat wij uw bestelling inmiddels hebben geannuleerd omdat wij aangenomen hebben dat u het betreffende artikel niet zonder meer voor deze prijs wilt ontvangen.

Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor deze fout.

Met vriendelijke groet,

Otto's klantenservice

MikeOO wijzigde deze reactie 06-02-2013 13:33 (14%)

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 24-10 21:13
Ik was het even vergeten te melden, maar gisteren werd ik gebeld op het telefoonnummer wat in mijn e-mail handtekening stond (en ik denk slim te zijn door het telefoonnummer uit mijn profiel van otto te halen :S).

Een swoele vrouwelijke stem (waarschijnlijk Surinaams) melde mij het standaard verhaaltje. Verkeerde prijs, order gecancelled etc.

Over de vraag wat er met mijn al gestorte geld ging gebeuren was het antwoord (waar ik overigens zelf de vraag over stelde) dat dit 'zo spoedig mogelijk' zal worden teruggestort.

Nu is het dus een maandje wachten totdat dit geld terug is, telefonisch is natuurlijk niet zwart op wit, dus nu maar hopen dat Otto zich nog enigzins van de goede kant laat zien.

Jammer maar helaas. Maar niet geschoten is altijd mis.

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 24-10 21:13
Hmz, blijkbaar is het topic dood :P. Hoe dan ook heeft otto het geld alweer direct teruggestort.
In mijn ING overzicht staat dat er op 05-02 100 euro bij is gestort vanuit OTTO. (al zag ik het gisteren nog niet staan).

Dus ik ben weer helemaal tevreden :).

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 01:24

Quad

Ondertitel

Ach, ipv een laptop van 170 euro ben ik ook wel tevreden voor twee keer een USB stick van 4GB voor 1,50 :+

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma.
Have you tried turning it off and on again?

• Denniz0229
quote:
harmpie21 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:31:
[...]

Inderdaad heb je helemaal gelijk in! Je moeder heeft er niks mee te maken. (niet om je ma af te kraken) maar je moeder had ook kunnen zeggen dat ze terug moeten bellen, aangezien zij er niet over gaat.

Haha!! bot mailen, jij vind dit zeker vermaak? :+ Ik heb me er ook bij neergelegd... Ga geen verdere acties ondernemen.
klopt, maar mijn moeder weet er niets van, dus die neemt gewoon een boodschap aan.
als ik haar van te voren had verteld hoe het zat dan had ze het waarschijnlijk anders aangepakt.

en vermaak is een groot woord, maar het gaat me ook niet om die laptop, ik weet wel dat ik die niet krijg.
maar de manier waarop ze mij als klant behandelen is gewoon k*t.

leuk feitje: klanterservice gemaild 05-02, geen reactie, maar gebeld naar moeder.
klantenservice weer gemailt 06-02, geen reactie, maar wel een e-mail of ik feedback wil geven over de klantenservice 8)7

ga trouwens nog wel die brief sturen die hier laatst voorbij kwam van consuwijzer.
puur om te kijken hoe ze gaan reageren :D

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:50
quote:
-36- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:56:
29-01 besteld
29-01 besteld - check!
31-01 gebeld door een beleefde mevrouw dat de prijs niet juist was - check!
04-02 geld teruggestort gekregen - fail! check!

Nog niets terug hier. Moet geen weken gaan duren zoiets. Zo lang hoeft zoiets niet te duren imho.

Niet te voorbarig zijn... Is inderdaad snel terug gestort. Had zakelijk betaald, is naar privé rekening gestort :$

Brad Pitt wijzigde deze reactie 07-02-2013 14:22 (13%)

Nickname does not reflect reality

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 08:20

Geckoo

Good news everyone

quote:
Quad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:47:
Ach, ipv een laptop van 170 euro ben ik ook wel tevreden voor twee keer een USB stick van 4GB voor 1,50 :+
zelfs dat lukt bij mij niet :X

ik heb een 4gb microsd kaartje besteld maar dat artikel is ineens niet meer te vinden in de webshop :X

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
Quad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:47:
Zie het als wijze van genoegdoening :+ Maargoed, eerst maar zien of ze niet een tweede keer hetzelfde riedeltje gaan toepassen (zelfs nu de schade beperkt blijft tot enkele euro's) Heb zelf een USB stick van 4GB voor 3,90 euro besteld. (Sandisk Cruzer vind ik toch wat betrouwbaarder dan een Verbatim) :) Voor zo'n prijsje haal je ze nog niet van Ebay en het is nooit weg zo'n geval!

• BigSurf
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-10 15:19
quote:
Joosie200 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:43:
[...]
Heb zelf een USB stick van 4GB voor 3,90 euro besteld. (Sandisk Cruzer vind ik toch wat betrouwbaarder dan een Verbatim) :) Voor zo'n prijsje haal je ze nog niet van Ebay en het is nooit weg zo'n geval!
offtopic, vandaag 8GB voor 4.44 incl verzenden...

http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html

• Tonger
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 24-10 18:39
Vandaag een mailtje ontvangen om mijn mening te delen en een review te schrijven. Waarover?
Netbook, HP, Pavilion DM1-4303sd 11.6"
Als ze er alsnog 1 opsturen wil ik best een review schrijven en mijn mening delen.

• ago
  • Laatst online: 23-06 10:38
quote:
Tonger schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:52:
Vandaag een mailtje ontvangen om mijn mening te delen en een review te schrijven. Waarover?
Als ze er alsnog 1 opsturen wil ik best een review schrijven en mijn mening delen.
_O-

• harmpie21
quote:
Tonger schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:52:
Tja, je bent niet de enige... Heb ook deze mail gekregen... Gaat lekker zo! :D

Voor mij geen OTTO meer.

• SpX
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:17
De klacht via thuiswinkel heeft geen reactie opgeleverd vanuit Otto, zoals ik wel had verwacht. De volgende stap is om daadwerkelijk een geschil aan te maken via de geschillencommissie. De kosten voor mij bedragen iets meer dan 25 euro en het bezoekje aan Utrecht of Den Haag vanuit het zuiden om de uitspraak bij te wonen. Dat heb ik er wel voor over.

Als Otto sterk wil staan zullen ze ook wat meer tijd (en geld) erin moeten stoppen dan ze tot nu toe hebben gedaan, lijkt me.

SpX wijzigde deze reactie 12-02-2013 10:54 (7%)

• ago
  • Laatst online: 23-06 10:38
quote:
SpX schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:53:
De klacht via thuiswinkel heeft geen reactie opgeleverd vanuit Otto, zoals ik wel had verwacht. De volgende stap is om daadwerkelijk een geschil aan te maken via de geschillencommissie. De kosten voor mij bedragen iets meer dan 25 euro en het bezoekje aan Utrecht of Den Haag vanuit het zuiden om de uitspraak bij te wonen. Dat heb ik er wel voor over.

Als Otto sterk wil staan zullen ze ook wat meer tijd (en geld) erin moeten stoppen dan ze tot nu toe hebben gedaan, lijkt me.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je niet per se aanwezig hoeft te zijn. Scheelt jou weer tijd en geld!

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-10 17:12

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Ik zal zelf niet snel een zaak starten maar laat graag iemand anders de kastanjes uit het vuur halen.

Maar is er nog iets wat ik moet doen om eventuele rechten niet te verliezen als iemand wel zijn gelijk krijgt? Ik ben nl ook door de KS gebeld, heb aangegeven niet van hun aanbod van 389 gebruik te willen maken is het gesprek afgesloten waarbij. Niet op schrift of email....

Everything is better with Bluetooth

• Lodo
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 24-10 16:39
Ik had met een acceptgiro besteld, tot op heden had ik niks vernomen, tot ik plots een mailtje kreeg of ik mijn mening wou delen 8)7 toen konden ze mij opeens wel bereiken

• slayerrp
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:35
iamzero456 heeft de laptops blijkbaar binnen : V&A aangeboden: HP Pavilion dm1 4303sd :)

• iamzero456
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:22
quote:
Ik heb ze binnen maar moet nog 350 euro aan ze overmaken, had ze op acceptgiro besteld. Heb daarna gebeld ter bevestiging en ze zouden nog factuur voor het weekend opsturen.

• Thijsk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-10 22:14
Ok, dus de laptops zijn dus wél geleverd aan 1 persoon. Iamzero456, kun jij bevestigen dat jij inderdaad de laptop voor de 170¤ hebt binnengekregen?

• iamzero456
quote:
Thijsk schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:43:
Ok, dus de laptops zijn dus wél geleverd aan 1 persoon. Iamzero456, kun jij bevestigen dat jij inderdaad de laptop voor de 170¤ hebt binnengekregen?
Ik heb nog niks betaald ( 1x overgemaakt en teruggekregen vanwege annulering) maar de 2 op accepgiro zijn geleverd. Er staat op mijn account een bedrag open van ongeveer 350. Dat moest ik nog overmaken zei de vrouw aan de telefoon.

Voor het weekend zouden ze een factuur sturen met bewijs dat ik ze voor 170 ps heb gekregen en dan ook betaald. Dat zie ik als mijn bewijs. Overigens had ik ondertussen al een lenovo gekocht en mijn collega een vas pc dus heb ze niet meer nodig.

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-10 12:52
quote:
iamzero456 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:37:
[...]

Ik heb ze binnen maar moet nog 350 euro aan ze overmaken, had ze op acceptgiro besteld. Heb daarna gebeld ter bevestiging en ze zouden nog factuur voor het weekend opsturen.
Ik bied 170 euro :P

Vorige week trouwens nog een usb sticky besteld voor 94 eurocent maar daar hoor ik ook maar niets over.

huilie huil, geen laptop en geen usb stick (de usb stick zal ook wel niet geleverd worden denk ik) haha

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
iamzero456 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:46:
Ik heb nog niks betaald ( 1x overgemaakt en teruggekregen vanwege annulering) maar de 2 op accepgiro zijn geleverd. Er staat op mijn account een bedrag open van ongeveer 350. Dat moest ik nog overmaken zei de vrouw aan de telefoon.

Voor het weekend zouden ze een factuur sturen met bewijs dat ik ze voor 170 ps heb gekregen en dan ook betaald. Dat zie ik als mijn bewijs. Overigens had ik ondertussen al een lenovo gekocht en mijn collega een vas pc dus heb ze niet meer nodig.
Weet niet of het zo slim is ze dan meteen te koop te zetten, dit kan nog een behoorlijk staartje krijgen als je nu gewoon 2x 389 euro acceptgiro's gaat krijgen. Wel of niet gelijk, als het verkeert uitpakt draai je nog verlies ook :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• iamzero456
quote:
SinergyX schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Weet niet of het zo slim is ze dan meteen te koop te zetten, dit kan nog een behoorlijk staartje krijgen als je nu gewoon 2x 389 euro acceptgiro's gaat krijgen. Wel of niet gelijk, als het verkeert uitpakt draai je nog verlies ook :P
Je hebt helemaal gelijk, true. Maar als op factuur staat dat ze 170 waren hebben ze toch geen poot om op te staan toch? Ook is het openstande betalingen op 347 staan bij otto lijkt me dat afdoende?

Miss dat ik de advertentie zaterdag weghaal.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
iamzero456 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:59:
Je hebt helemaal gelijk, true. Maar als op factuur staat dat ze 170 waren hebben ze toch geen poot om op te staan toch? Ook is het openstande betalingen op 347 staan bij otto lijkt me dat afdoende?

Miss dat ik de advertentie zaterdag weghaal.
Gelijk hebben en gelijk krijgen, zelfs al sta je in je recht, kan dit een berg werk gaan kosten als ze ook nog eens een incassobureau op je af sturen.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
als je ze net binnen hebt en niet meer nodig kan je ze toch ook gewoon retour doen ivb met kopen op afstand. Geen mogelijke verkoopwinst maar ook geen risico.

• iamzero456
quote:
sambalbaj schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:25:
als je ze net binnen hebt en niet meer nodig kan je ze toch ook gewoon retour doen ivb met kopen op afstand. Geen mogelijke verkoopwinst maar ook geen risico.
Kost me dat niet nogmaals verzendkosten of moet dat via antwoordnummer ofso?

Zojuist gebeld door Otto. Dit keer niet door surinaamse afdeling, maar door vriendelijke nederlandse dame. Ik heb mjin verhaal gedaan en min of meer de woorden uit haar mond gehaald. Het ging inderdaad om een fout en ze wilde een retourafspraak. Ik heb gezegd dat ik het een vreemde vorm van zaken vond en ik dat het niet eens was met de annulering.

Ze maken me min of meer blij met een dooie mus. Ze gingen in conclaaf en bellen vanmiddag terug. Het grote verschil met de rest denk ik is dat Otto geleverd heeft door een fout in het magazijn vermoed ik. Ik had een muismat besteld met de Otto code (7,99 - 10 = 0) en die kwam tegelijk met de laptops. Er staat nog steeds een bedrag van 346,18 over en daar heb ikj een screenshot van. Iemand tips of ben ik met een verloren zaak bezig?

iamzero456 wijzigde deze reactie 14-02-2013 10:36 (52%)

• iamzero456
EDIT: dubbelpost

iamzero456 wijzigde deze reactie 14-02-2013 10:44 (99%)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:56
Ik vermoed een aardig verloren zaak, mocht jij ze mogen houden voor die prijs barst er in dit topic natuurlijk een complete ****** los, daar zal otto ook niet op zitten te wachten.

• ralph075
quote:
Intelligo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:52:
Ik vermoed een aardig verloren zaak, mocht jij ze mogen houden voor die prijs barst er in dit topic natuurlijk een complete ****** los, daar zal otto ook niet op zitten te wachten.
Tsja... maar ik vermoed dat Otto na levering (op basis van een koopovereenkomst) juridisch gezien geen poot heeft om op te staan...
Eén keer een kennelijke fout.. a la.... twee keer een kennelijke fout.... Ja, daag.... ;w 8)7

Maar goed, ik ben geen jurist... Ben wel heel benieuwd naar het verdere verloop bij iamzero....

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:58
Je hebt ze toch ontvangen nu? Dus acceptgiro's betalen die erbij zitten en dan is de koop afgerond en heeft Otto volgens mij geen recht meer om ze terug te halen. Had Otto maar niet zo stom moeten zijn om ze überhaupt te leveren :+

• iamzero456
Waar ik bang voor ben is dat stomme Betalen Overzicht van ze. Als ik dat geld overmaak heb ik wat mij betreft de betaling voldaan. Maar in hetzelfde geval gaan ze straks het bedrag verhogen tot 600 euro en benn ik de pineut. Geen idee of dat juridisch mag.

• ralph075
quote:
iamzero456 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:17:
Waar ik bang voor ben is dat stomme Betalen Overzicht van ze. Als ik dat geld overmaak heb ik wat mij betreft de betaling voldaan. Maar in hetzelfde geval gaan ze straks het bedrag verhogen tot 600 euro en benn ik de pineut. Geen idee of dat juridisch mag.
Nee, dat mogen ze niet zomaar doen. Gewoon de acceptgiro's betalen, zodat jij ook aan je verplichting hebt voldaan en daarmee is de koop in principe afgerond. Otto heeft aan haar leveringsverplichting voldaan, jij aan je betalingsverplichting. Klaar.
Otto is gewoon heel stom geweest en zal simpelweg haar verlies moeten nemen.

• dedoi
  • Laatst online: 24-10 15:58
Beste boskalis,

Uw mening is erg belangrijk voor ons en voor andere OTTO-klanten.
Wij waarderen het dat u de tijd heeft genomen om een review te schrijven over "Netbook, HP, Pavilion DM1-4303sd 11.6""".
Helaas voldeed uw review niet aan onze richtlijnen voor plaatsing op onze website.

We raden u aan om onze richtlijnen te bekijken en uw review over "Netbook, HP, Pavilion DM1-4303sd 11.6""" opnieuw te schrijven.

Houd u bij het schrijven van uw beoordeling aan de volgende richtlijnen:
•Richt u op het product en uw persoonlijke ervaringen met het gebruik ervan
•Geef details over waarom het product u wel of niet bevalt
Beoordelingen worden niet geplaatst als deze het volgende bevat of andere richtlijnen overtreedt: •Aanstootgevende of discriminerende taal, of andere taal die niet geschikt is voor een openbaar forum
•Reclame, 'spam' of vermelding van andere bedrijven, producten, aanbiedingen of websites
•Service gerelateerde informatie zoals bestelling, levering of andere kwesties betreffende klantenservice
•E-mailadressen, URL's, telefoonnummers, straatadressen of andere vormen van contactinformatie
•Kritische of hatelijke reacties op andere op de pagina geposte beoordelingen of de schrijvers daarvan
Verder, als u ons feedback wilt geven over de keuze van producten, prijzen, bestelling, levering of andere kwesties betreffende klantenservice, verzoeken wij u dit niet te doen via een productbeoordeling. Schrijf ons rechtstreeks.

Met vriendelijke groet,
OTTO

• dedoi
mischien was ik net iets te streng :)

• sjasergej
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07-09 20:08
Ik heb dit HP'tje ook binnengekregen. Vandaag werd ik gebeld door een extreem lieve vrouw die mij vroeg of ik nog ¤200 wilde bijbetalen. Ik zei dat ik het niet ging doen, ik heb immers al ¤175,94 betaald, zoals was afgesproken (ik heb overaal een prinscreen van gemaakt).

Tussen mijn bestelling en daadwerkelijke levering zatten 14 dagen tussen......

Zij heeft mij een hele fijne dag toegewenst en gaf aan dat zij(otto) intern gingen hierover overleggen.
Ben zeer benieuwd. Ik laat hier nog weten of ik het mag houden.

• iamzero456
quote:
sjasergej schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:39:
Ik heb dit HP'tje ook binnengekregen. Vandaag werd ik gebeld door een extreem lieve vrouw die mij vroeg of ik nog ¤200 wilde bijbetalen. Ik zei dat ik het niet ging doen, ik heb immers al ¤175,94 betaald, zoals was afgesproken (ik heb overaal een prinscreen van gemaakt).

Zij heeft mij een hele fijne dag toegewenst en gaf aan dat zij(otto) intern gingen hierover overleggen.
Ben zeer benieuwd. Ik laat hier nog weten of ik het mag houden.
Same here, maar dan met 2 stuks. Zou vandaag teruggebeld worden, niet gebeurd.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:26

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

Ik denk dat ze na al die annuleringen en andere niet zo klantvriendelijke acties op weinig medewerking kunnen rekenen. :P

SG-feedback | ASP-feedback

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:57

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Ik zou maar even wachten hoe dit afloopt voordat je ze van de hand doet. Men kan vaak achteraf nog prijsverhogingen doorvoeren en zolang jij kunt ontbinden door te retourneren is er niets aan de hand. Als je echter de laptops niet meer bezit dan zou het kunnen dat men achter het geld aan komt.

Of je moet natuurlijk een zaak maken van de 'wilsuiting' van Otto (al moet je daar wel zelf voor hebben gebeld/gemaild).

Zie ook Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• ralph075
quote:
sjasergej schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:39:
Ik heb dit HP'tje ook binnengekregen. Vandaag werd ik gebeld door een extreem lieve vrouw die mij vroeg of ik nog ¤200 wilde bijbetalen. (1.) Ik zei dat ik het niet ging doen, ik heb immers al ¤175,94 betaald, zoals was afgesproken (ik heb overaal een prinscreen van gemaakt).

Ben zeer benieuwd. (2.) Ik laat hier nog weten of ik het mag houden.
1. Volledig terecht!
2. Ik kan niks bedenken op welke gronden Otto dit zou kunnen terugvorderen...

Veel plezier met jouw netbook! _/-\o_

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:48

franssie

Save the albatross

Als de cirkel van bestelling-facturatie-betaling-levering rond is moet je denk ik van goede juridische huize komen om dat open te breken. Dat ze wel of niet hoeven leveren, daar is genoeg over geschreven, maar na levering (of zelfs verzending al) lijkt me zoals we dat noemen "gedane zaken". Als er al sprake was van misleiding, was dat niet van de kant van de klant. Fouten worden gemaakt, aan beide kanten dus dat zal geen grond zijn.

franssie wijzigde deze reactie 14-02-2013 22:59 (19%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• ralph075
quote:
Mig29 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:54:
Ik zou maar even wachten hoe dit afloopt voordat je ze van de hand doet. Men kan vaak achteraf nog prijsverhogingen doorvoeren en zolang jij kunt ontbinden door te retourneren is er niets aan de hand. Als je echter de laptops niet meer bezit dan zou het kunnen dat men achter het geld aan komt.

Of je moet natuurlijk een zaak maken van de 'wilsuiting' van Otto (al moet je daar wel zelf voor hebben gebeld/gemaild).

Zie ook Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
Ja, dat kan, maar daarvoor geldt in algemeenheid toch wel dat ze die kenbaar moeten maken voor uitlevering.
Of ze daadwerkelijk achter het geld aan gaan komen is nog maar de vraag. De juridische kosten zullen waarschijnlijk niet opwegen tegen de opbrengsten.

In het topic waar een webshop daadwerkelijk achteraf een bijbetaling of retournering eist (via de link naar "Online winkelen/etc/etc") is er een veel groter en absurd prijshiaat dan in dit geval, dus niet direct vergelijkbaar. Overigens weet ik niet hoe dat verhaal is afgelopen.

Desondanks lijkt het me inderdaad wel raadzaam voor iamzero om ze nog even achter de hand te houden, al is het maar voor z'n eigen gemoedsrust ;)

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02:38

Floppus

Adviseur

OL you need!

quote:
ralph075 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:23:
[...]

Ja, dat kan, maar daarvoor geldt in algemeenheid toch wel dat ze die kenbaar moeten maken voor uitlevering.
Of ze daadwerkelijk achter het geld aan gaan komen is nog maar de vraag. De juridische kosten zullen waarschijnlijk niet opwegen tegen de opbrengsten.

In het topic waar een webshop daadwerkelijk achteraf een bijbetaling of retournering eist (via de link naar "Online winkelen/etc/etc") is er een veel groter en absurd prijshiaat dan in dit geval, dus niet direct vergelijkbaar. Overigens weet ik niet hoe dat verhaal is afgelopen.

Desondanks lijkt het me inderdaad wel raadzaam voor iamzero om ze nog even achter de hand te houden, al is het maar voor z'n eigen gemoedsrust ;)
Nou, het enge is dat dat dus wel degelijk gewoon tot 3 maanden na levering kan. Het wordt nog een tandje erger als je ze niet hebt terwijl een rechter er in meegaat dat koper had moeten beseffen dat het om een fout ging. De grootte van het prijsgat is niet direct relevant, zolang de rechter maar vindt dat het groot genoeg was.

Van de andere kant weet ik niet hoeveel ze er werkelijk voor de prijs hebben uitgeleverd, maar het moet wel bont zijn wil je als winkel hier daadwerkelijk tot vordering over wil gaan als klanten de bijbetaling weigeren. Het standaardproces voor vorderingen zal een incasso zijn.

Een incasso zal met je bestel en betaalbewijs het verder zo laten. Dan blijft over dat ze er dus buiten standaardprocedure een hoop moeite in moeten gaan steken, wat bij zulke toko's over het algemeen betekent veel kosten. Als er dan ook maar iemand op het idee komt om bij die kosten de schade op te tellen van een dergelijke actie die ongetwijfeld aandacht zal trekken omdat het een vrij unieke situatie is, dan kan ik me niet voorstellen dat management het als een verstandig besluit ziet.

Als bedrijf zou ik evengoed geannuleerd hebben wat niet uitgeleverd was, maar voor de rest de slangenkuil van extra geld gaan vragen dichtgelaten. Er valt alleen maar op te verliezen.

Maar goed, voorlopig dus zeker niet wegdoen is het devies. Je weet nooit wat voor rare sprongen iemand maakt, bijvoorbeeld als de leidinggevende van de verantwoordelijke heeft gezegd dat hij de schade maar oplost en er verder niet nagedacht wordt.

Floppus wijzigde deze reactie 15-02-2013 08:41 (5%)

ERP, CRM, Financieel systeem of wat voor datasysteem ook: word een superheld

• iamzero456
Bedrag wat openstaat bij Otto is nu daadwerkelijk 0 geworden. Benieuwd of ze deze week wel zullen gaanbellen zoals belooft.

• MrN
  • Laatst online: 23-10 21:45
Vind wel dat als ze het bij die mensen die geleverd hebben laten voor wat het is ook bij de overige mensen die de laptop hebben besteld moeten gaan uitleveren. Of alles en iedereen of niets, anders noem ik het discriminatie.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:38
Stond vandaag een stukje in de krant met soortgelijk probleem. MyCom had printer voor 1 ct aangeboden en iemand had er direct 20 stuks besteld en ook geleverd gekregen.

Toen ze de fout ontdekt hadden moest de klant dus wel 19 stuks inleveren of het verschil betalen. Zo niet dan kreeg ik een incassoburo achter zich aan.
1 stuk mocht hij wel houden, dus op zich netjes.

Krant heeft dit ook onderzocht en gaven MyCom in dit geval wel gelijk aangezien de klant kon weten dat dit veel te goedkoop is.

Zou dus zeker de laptops netje in de doos laten en nog even rustig wachten als je zekerheid wilt.

• Rerder
  • Laatst online: 24-10 09:28
quote:
Intelligo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:52:
Hoezo als de OTTO met hem een afspraak maakt betekend dit niet dat dit ook voor de rest van de wereld geldt. Mensen hier denken soms dat als persoon A een afspraak heeft dit ook moet gelden voor persoon B maar dat hoeft niet.

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-10 17:12

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Is er nog iemand die vervolg stappen heeft ondernomen?

Het enige wat ik doe is hun 10 euo kortings codes zo goed mogelijk gebruiken :)

Everything is better with Bluetooth

• iamzero456
quote:
jeanj schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 07:44:
Is er nog iemand die vervolg stappen heeft ondernomen?

Het enige wat ik doe is hun 10 euo kortings codes zo goed mogelijk gebruiken :)
Vorige week zelf gebeld en afgesnauwd door een nederlandse mevrouw die wist waar het over ging. Dat ik maar moest wachten tot ik zelf gebeld werd en op deze manier wel heel goedkoop laptops probeerde te krijgen.

Ik had zoiets van ik ben die week daarvoor door jullie gebeld dat ik die zelfde dag nog terug gebeld zou worden, is het raar dat ik dan zelf een week later terug bel? De suriname afdeling en nu ook de nederlandse afdeling belooft onwaarschijnlijke dingen en houd klanten aan het lijntje.

Ik vnd het niet gek dat er geen enkele goede review is over otto 8)7

• iamzero456
Zojuist thuisgkomen en factuur ontdekt(ontvangen via post, zoals gevraagd 2 weken geleden). Hier staat beide laptops op zonder openstaand bedrag voor 170 per stuk.

Dus om het samen te vatten: otto heeft alleen mijn 1e laptop gecanceled niet mijn 2e en 3e. Ik heb betaald (bewijs) via en een factuur + de producten geleverd gekregen.

iamzero456 wijzigde deze reactie 26-02-2013 21:46 (8%)

• jps110
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
quote:
iamzero456 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:37:
Zojuist thuisgkomen en factuur ontdekt(ontvangen via post, zoals gevraagd 2 weken geleden). Hier staat beide laptops op zonder openstaand bedrag voor 170 per stuk.

Dus om het samen te vatten: otto heeft alleen mijn 1e laptop gecanceled niet mijn 2e en 3e. Ik heb betaald (bewijs) via en een factuur + de producten geleverd gekregen.
Goed gedaan man!! ;)

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

• dedoi
oeps... wrong forum

dedoi wijzigde deze reactie 28-02-2013 08:51 (80%)
Reden: foutje

• Thijsk
quote:
iamzero456 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:37:

Zou je deze bon kunnen inscannen en hier kunnen dumpen?

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Wat gaan de mensen doen die hem besteld handen, niet betaald hadden (met acceptgiro ofzo) en nu het
toch blijkt dat ze worden uitgeleverd voor die prijs... Beetje rare bedoening van Otto, maar dat kennen we :)

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• iamzero456
quote:
Thijsk schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:04:
[...]

Zou je deze bon kunnen inscannen en hier kunnen dumpen?
Scannen niet, maar kan wel even foto maken als ik thuis ben. Dan host ik hem hier. Priveinformatie haal ik dan weg

• Thijsk
quote:
iamzero456 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:19:
[...]

Scannen niet, maar kan wel even foto maken als ik thuis ben. Dan host ik hem hier. Priveinformatie haal ik dan weg
Top, dankjewel. En uiteraard moet je de privé info "blanken" ;)

• iamzero456
quote:
Thijsk schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:28:
[...]

Top, dankjewel. En uiteraard moet je de privé info "blanken" ;)
Vraag me wel af wat je er zelf aan hebt eigenlijk? Ben bang dat ze niet te porren zijn voor nog wat laptops voor die prijs

• iamzero456
Voor de liefhebbers

http://i50.tinypic.com/zx7knl.jpg

Vanaf 11 feb: Even korte opsomming: Mij werd van alles beloofd. Ja meneer we gaan gewoon leveren (2x zelf gebeld om zeker te weten ). Werd gebeld dat laptops geannuleerd zouden zijn (eerst annuleren - pas 2 dagen later bellen). Ik zie na 2 dagen geld terug op rekening(dat is eigenlijk het enige goede aan Otto geweest) maar nog steeds 2 laptops op acceptgiro staan. Weer 2x gebeld om zeker te zijn van mijn zaak: ja meneer als ze in het lijstje staan worden ze geleverd. Week later kreeg ik onverwacht toch de 2 laptops, maar zonder acceptgiro. Dus ik weer bellen om te vragen (je raad het al, ook 2x om zeker te zijn) of ze factuur op konden sturen. Dit zou de week erna in de bus vallen. Twee dagen later werd ik zelf gebeld door dit keer een nederlandse meid, ze wilde retourafspraak maken, waar ik op reageerde dat ik het er niet mee eens was aangezien ik de laptops al binnen had en al betaald had. Ze zou intern overleggen en mij dezelfde dag terugbellen. Dit was 2 weken geleden. Als ik nu zelf bel wordt ik afgesnauwd door een oudere vrouw die mij driftig en banaal verteld dat ik maar moet wachten op telefoontje.

Wat betreft foto + conclusie: Heb alleen mijn naam hoeven te schermen. Datum, prijs, bedrijf staat er allemaal op. Acceptgiro hing er aan maar die was leeg omdat ik al betaald heb via overboeking (ook bewijs van). Voor verdere vragen kan je mij DMen en hoop ik dat je niet te veel wordt afgesnauwd zoals ik door Otto medewerkers. Als je er nog moeite voor wilt doen: succes ;)

Getypt op een ipad dus niet ideaal.

• jooproo
  • Laatst online: 24-10 20:15
En bedankt. Boos mailtje gestuurd met je foto erbij.

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:36

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
jooproo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:03:
En bedankt. Boos mailtje gestuurd met je foto erbij.
en nu krijgt iamzero456 een nieuwe rekening ipv dat jij hem voor de lage prijs krijgt >:)

www.gamecensor.nl

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:58
quote:
Kenzi schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 02:51:
[...]

en nu krijgt iamzero456 een nieuwe rekening ipv dat jij hem voor de lage prijs krijgt >:)
Die foto is toch niet te linken aan een persoon, dus het kan elke andere koper zijn.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

offtopic:
Een beetje triest om te zien dat de mensen die het hardst roepen dat het wel een normale prijs is er ook twee of drie besteld hebben. Maar goed, ik zal wel oud worden ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• iamzero456
quote:
Marzman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:56:
offtopic:
Een beetje triest om te zien dat de mensen die het hardst roepen dat het wel een normale prijs is er ook twee of drie besteld hebben. Maar goed, ik zal wel oud worden ofzo.
Ze hadden het ook netjes kunnen oplossen, zoals azerty laatst deed. Maar mede door Otto zijn vreemde suriname helpdesk en communicatie van niks zijn een aantal mensen toch boos geworden en willen doorzetten.

Ikzelf had er 3 bestld, mocht de prijs kloppen ( zoals mij ook verteld werd aan de telefoon 2 keer), hadden familielid + collega wel interesse. Bij de eenzijdige annulering van Otto had ik al doorgegeven aan hen dat et niet meer doorgaat. Als ik dan door samenloop van omstandigheden toch die laptops ontvang, weiger ik voor de 3e keer blij gemaakt te worden met een dooie mus. Heb dat ook rustig aan haar uitgelegd, niet boos maar teleurgesteld. D snapte ze en ze zou intern overleggen. Dat is nu 2 weken gleden volgens mij.

• Thijsk
quote:
iamzero456 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:13:
Voor de liefhebbers

[afbeelding]

Vanaf 11 feb: Even korte opsomming: Mij werd van alles beloofd. Ja meneer we gaan gewoon leveren (2x zelf gebeld om zeker te weten ). Werd gebeld dat laptops geannuleerd zouden zijn (eerst annuleren - pas 2 dagen later bellen). Ik zie na 2 dagen geld terug op rekening(dat is eigenlijk het enige goede aan Otto geweest) maar nog steeds 2 laptops op acceptgiro staan. Weer 2x gebeld om zeker te zijn van mijn zaak: ja meneer als ze in het lijstje staan worden ze geleverd. Week later kreeg ik onverwacht toch de 2 laptops, maar zonder acceptgiro. Dus ik weer bellen om te vragen (je raad het al, ook 2x om zeker te zijn) of ze factuur op konden sturen. Dit zou de week erna in de bus vallen. Twee dagen later werd ik zelf gebeld door dit keer een nederlandse meid, ze wilde retourafspraak maken, waar ik op reageerde dat ik het er niet mee eens was aangezien ik de laptops al binnen had en al betaald had. Ze zou intern overleggen en mij dezelfde dag terugbellen. Dit was 2 weken geleden. Als ik nu zelf bel wordt ik afgesnauwd door een oudere vrouw die mij driftig en banaal verteld dat ik maar moet wachten op telefoontje.

Wat betreft foto + conclusie: Heb alleen mijn naam hoeven te schermen. Datum, prijs, bedrijf staat er allemaal op. Acceptgiro hing er aan maar die was leeg omdat ik al betaald heb via overboeking (ook bewijs van). Voor verdere vragen kan je mij DMen en hoop ik dat je niet te veel wordt afgesnauwd zoals ik door Otto medewerkers. Als je er nog moeite voor wilt doen: succes ;)

Getypt op een ipad dus niet ideaal.
Perfect, dankjewel :)

• ralph075
Zijn er nog mensen die actie ondernomen hebben richting Otto naar aanleiding van de wetenschap dat er wel enkele netbooks zijn uitgeleverd, terwijl het merendeel is geannuleerd met de opmerking dat het een kennelijke fout betrof?
Zo ja, wat is het resultaat van die actie geweest?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:26

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

Mijn enige actie is dat ik persoonlijk Otto heb geblacklist. :P

SG-feedback | ASP-feedback

• DarkShadow16
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:18
quote:
ralph075 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:08:
Zijn er nog mensen die actie ondernomen hebben richting Otto naar aanleiding van de wetenschap dat er wel enkele netbooks zijn uitgeleverd, terwijl het merendeel is geannuleerd met de opmerking dat het een kennelijke fout betrof?
Zo ja, wat is het resultaat van die actie geweest?
Nee ik heb dit verder laten zitten omdat ik er geen zin meer in had. Ik had zelf ook geen bevestiging van de prijs en had deze netbook ook niet echt nodig. Aangezien ze blijkbaar niet leren en ze nu met een ander product weer hetzelfde hebben heb ik daar wel bevestiging van. In dit topic ga ik het er dus niet bij laten zitten: [Otto] Netgear, WNDR4700

• ralph075
quote:
DarkShadow16 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:01:
[...]
Nee ik heb dit verder laten zitten omdat ik er geen zin meer in had. Ik had zelf ook geen bevestiging van de prijs en had deze netbook ook niet echt nodig. Aangezien ze blijkbaar niet leren en ze nu met een ander product weer hetzelfde hebben heb ik daar wel bevestiging van. In dit topic ga ik het er dus niet bij laten zitten: [Otto] Netgear, WNDR4700
Dat topic was voor mij inderdaad de aanleiding om hier navraag te doen... ;)
Helaas was ik te laat om de WNDR4700 te bestellen (al van de site gehaald toen ik het zag op GoT), want had er wel 1 (of 2) willen bestellen.

• Thijsk
Tot op heden geen reactie van Otto gehad. Heb stichting thuiswinkel maar ingeschakeld om sowieso een reactie af te dwingen.
We wachten af.

Format mail:
quote:
Geachte heer/mevrouw, Op 30 januari heb ik een bestelling voor een HP notebook geplaatst bij Otto.nl voor de prijs van 169.99. Enige dagen later werd ik gebeld met de boodschap dat er een "kennelijke fout" gemaakt was in het systeem en dat de laptop "te goedkoop" was. Ik kon kiezen om óf 329¤ te betalen, óf de laptop bestelling zou door Otto worden geannuleerd. Hierop ben ik niet ingegaan en heb ook aangegeven het niet eens te zijn met het standpunt van Otto. ¤169,99 is in principe helemaal niet "te goedkoop" voor een notebook, vooral met de opmars van de tablets én de jaarlijkse prijsdumps van grote fabrikanten. Otto verzekerde mij dat dit niet het geval was en dat er geen laptops voor die 169,99 geleverd gingen worden. Enige tijd verstreek, en tot mijn grote verbazing waren er WEL mensen die de laptop voor het bedrag van 169,99 hebben gekregen. Meerdere laptops zelfs. Gezien er uitgeleverd is, kan er geen sprake meer zijn van een "kennelijke fout" en is het artikel in de algemene voorwaarden van Otto, waar telkens naar verwezen werd, niet meer valide. Het bewijs van de levering bij andere klanten kan ik u, mits gevraagd, toesturen. Ik heb Otto.nl diverse malen gecontacteerd, laatste keer op 14 Maart 2013, maar enige reactie blijft uit. Ik hoop dat het inschakelen van stichting thuiswinkel wél het gewenste effect heeft (reactie +levering notebook voor afgesproken prijs). Met vriendelijke groet

• MrN
  • Laatst online: 23-10 21:45
Hoe is het afgelopen met diegene die de laptops wel hebben ontvangen?

• iamzero456
quote:
MrN schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:56:
Hoe is het afgelopen met diegene die de laptops wel hebben ontvangen?
Niets meer van gehoord

• sjasergej
  • Laatst online: 07-09 20:08
Ook, hier is het rustig.

• appeltaar
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07:31
Wie heeft ze, naast iamzero456, ontvangen?

• iamzero456
quote:
appeltaar schreef op woensdag 03 april 2013 @ 00:16:
Wie heeft ze, naast iamzero456, ontvangen?
Donderdag 21 maart 2013 00:59

sjaserge

Deze tweaker heeft 1 exemplaar ontvangen. Geen idee wie nog meer.

• Sebastiaanrh
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 22:35
10 euro korting ontvangen voor het gezeik. Dat kan je er nog uit halen door vriendelijk te blijven en melden dat je het heel fijn zou vinden als ze je tegemoet komen met iets.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013