Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoewel ik procederen niet sportief vind, ben ik wel zeer beniewd naar nieuwe jurisprudentie.
Ik vind procederen nog altijd sportiever dan alle "haters" die hun mening als feit presenteren. Velen geven namelijk aan dat een rechtszaak kansloos is e.d. Ik heb nog niemand met enige jurisprudentie aan zien komen. Het is het goed recht voor de consument om zijn gelijk proberen te behalen wanneer je door een verkoper genaaid wordt omdat die de wet met voeten treedt en zich eventueel gesterk voelt door het arrest dat naar deze firma is genoemd
Mocht iemand het OTTO-arrest genoemd hebben, dit is een significant andere zaak. Deze netboek heeft een korting van 50% dat voor een restpartij in crisistijd best realistisch is volgens mij (maar dat is aan een rechter om te oordelen. Het arrest gaat over een prijsdaling van meer dan 85%!!!! Een prijs van rond de 200 euro is niet vreemd voor EOL netbooks.
Tel daarbij op dat eenzijdig, zonder enige vorm van communicatie verschillende orders zijn geannuleerd en je hebt op zijn minst een kans om een rechtzaak te winnen.

Even over die goeder trouw als consument:
Voorbeeld1:
Een levi's 501 heeft een adviesprijs van €120,-
Bij een fysieke winkel liggen ze in de sale voor € 50/60 p.s. (absoluut niet abnormaal)
Nadat er stormloop is onstaan en de winkel vol staat besluit de verkoper aan de kassa te vermelden dat er een prijsfout is en dat deze 501's 110 euro kosten.
Stel de boze klanten beginnen een collectieve afwikkeling. Wat zal een rechter in deze zaak oordelen?
Zal de rechter als vonnis uitspreken dat de verkoper in zijn recht staat, of dat deze toch moet leveren?
(aan die mensen die de prijs van 50-60 euro aanvaarden door aan de kassa af te willen rekenen en hier pas werden teruggefloten ==> Voor de afwikkeling: dit is allemaal op beeld en geluid opgenomen door bewakingsaudio en beeld die als bewijsmateriaal is gebruikt in deze zaak)

Voorbeeld 2:
Stel de eerder genoemde levi's liggen voor 45 euro in de sale (nog niet tegenkomen, maar net een paar euro minder dan normale sales prijzen)
De winkel stroomt vol, mensen aanvaarden het aanbod en betalen hiervoor. Zij kunnen de broeken in de betreffende maten afhalen bij het depot 2 straten verder. Bij de ingang van het depot staat een groot bord. Levi's 501 €80,- en dat diegenen die deze voor een lagere prijs hebben gekocht dit niet geleverd krijgen omdat het een prijsfout was. Conform de voorwaarden krijgen zij het bedrag teruggestort nadat het depot 30 dagen rente heeft ontvangen over de X maal 45 euro.
Wat zal hier een rechter oordelen? Hadden de klanten moeten vragen of de prijs klopte, of heeft de winkel de klanten onrechtmatig behandelt?

Mijns inziens beschrijft het 2de voorbeeld deze zaak het best, hoewel bij voorbeeld 2 nog sprake is van heldere communicatie

Daarnaast vroeg ik me af of er jurisprudentie bekend is over wat als redelijk prijsverschil mag worden beschouwd waarvoor geen navraag hoeft te worden gedaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:01:
[...]
klopt, voor 389 had ik 4 laptops
En dit is wat er tegenwoordig mis is met GoT

[ Voor 62% gewijzigd door eL_Jay op 02-02-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:58:
[...]

Wat een ultradom belletje is dat dan ook, alsof iemand dan er 200 euro bovenop gaat leggen, die afspraak heb je niet gemaakt met ze. :') Ik denk dat de serviceverlening in Nederland echt niet meer lager kan dan dit.
klopt, voor 389 had ik 4 laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de bestelling dan ook 'eindelijk' verwijderd, zonder enige communicatie. Vraag me af waarom het zo lang heeft moeten duren, terwijl bij sommige mensen woensdag de bestelling al was geannuleerd. Jammer dat het niet doorgaat, was te verwachten, maar zoals vaker gezegd; niet erg netjes om niets te laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
FaceDown schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 09:44:
[...]

Otto moet zich gewoon aan de wet houden zoals elke Nederlandse (rechts-) persoon. In dit geval doen ze dat niet en ze beroepen zich op eigen algemene voorwaarden die niet van toepassing zijn.
Jij loopt erg op de zaken vooruit, want wellicht zit er wel degelijk een procedure in. En het getuigt meer van 'man zijn' als je voor je rechten opkomt dan wanneer je je laat naaien door een webwinkel.
Laten naaien door een winkel :+ jullie proberen hier zelf de winkel te naaien door een fout te "misbruiken" hou aub man, als jij als winkel een prijsfout maakt en er gaan tientallen mensen het product bestellen dan ga jij ook niet eventjes duizenden euro's verlies maken, maar nu zijn jullie natuurlijk de kopende kant en ja dan doet Otto natuurlijk echt alles fout en is het een kutwnkel :+ wat een kleuter gedrag hier op het forum.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48

Quad

Doof

@FaceDown, als Otto jouw reacties hier kan lezen heb je ook een kans dat je, indien je er een zaak van maakt , dat Otto jou weer beschuldigd van smaad.
Jij en ik wisten vanaf het begin dat je geen kans maakte om de laptop te krijgen voor die prijs van €170,-. Dit was een prijs van meer dan %50 onder de gangbare prijs.

Je zegt nu dat je de bevestiging hebt van een klantenservice miep, deze leest ook alleen maar wat er op dat schermpje stond dit is slechts 1!! geval!

Bij bijvoorbeeld Dell met die SSD's (2x 512GB voor nop) was de zaak juist erg sterk daar heel veel mensen aan Dell hebben nagevraagd in de chat of aan de telefoon. Bewijs dat het klopte was dus aanwezig.

Hier heb je geen poot om te staan, en je weet donders goed dat je Otto een poot probeert uit te draaien zonder een enkel rechtsgeldig argument.
Wij hebben allemaal gegokt, maar niet gekregen :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
eL_Jay schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:01:
...
Deze netboek heeft een korting van 50% dat voor een restpartij in crisistijd best realistisch is volgens mij (maar dat is aan een rechter om te oordelen. Een prijs van rond de 200 euro is niet vreemd voor EOL netbooks.
Tel daarbij op dat eenzijdig, zonder enige vorm van communicatie verschillende orders zijn geannuleerd en je hebt op zijn minst een kans om een rechtzaak te winnen.
....

Even over die goeder trouw als consument:
Voorbeeld1:

[...]

Zal de rechter als vonnis uitspreken dat de verkoper in zijn recht staat, of dat deze toch moet leveren?
(aan die mensen die de prijs van 50-60 euro aanvaarden door aan de kassa af te willen rekenen en hier pas werden teruggefloten ==> Voor de afwikkeling: dit is allemaal op beeld en geluid opgenomen door bewakingsaudio en beeld die als bewijsmateriaal is gebruikt in deze zaak)

Voorbeeld 2:

[...]

Wat zal hier een rechter oordelen? Hadden de klanten moeten vragen of de prijs klopte, of heeft de winkel de klanten onrechtmatig behandelt?

Mijns inziens beschrijft het 2de voorbeeld deze zaak het best, hoewel bij voorbeeld 2 nog sprake is van heldere communicatie

Daarnaast vroeg ik me af of er jurisprudentie bekend is over wat als redelijk prijsverschil mag worden beschouwd waarvoor geen navraag hoeft te worden gedaan.
Ten eerste, het is niet aannemelijk dat (zelfs een netbook) na 3 maanden (ja want hij wordt ineens geleverd met Windows8) al EOL zal zijn, dan had men dat duidelijk op de site gezet van HP *dit was ook zo bij de bol.com laptop, de HP sites gaven een lage adviesprijs aan die gelijk lag aan de verkoopprijs op bol (en meerdere), ook na bevestiging klopte het gewoon, dat bol er geen meer kon krijgen was vooral de issue.*

De prijs van 170,00 lijkt niet reëel voor zelfs een dumpprijs, dat zou betekenen dat de retailers zelf alle winst hebben tot die adviesprijs van pakweg 400 euro, gezien HP toch ook een kostprijs voor het maken van die laptops heeft en een marge wil behalen is het aannemelijk dat in dit geval otto of tegen kostprijs of met verlies die laptops aan het 'verkopen' was. Alleen als HP zelf de adviesprijs zo laag had zitten, gezien het dan om een EOL product zou gaan, zou Otto en elk ander bedrijf het voor een lagere prijs kunnen kopen van HP zelf. Dan was de 170 euro rechtvaardig te noemen, in dit geval dus duidelijk niet.

Gezien op de HP site de adviesprijs 449 is en de prijzen pakweg rond de 400 volgens de pricewatch kan je daar al uit concluderen dat het gewoon om een prijsfout ging.

Gezien in de AV staat onder Artikel 4 lid 2: ''Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.'' hebben ze het recht om de bestellingen te annuleren, omdat iedereen die zich heeft aangemeld op Otto voor die laptop de AV dus heeft 'geaccepteerd'
Wel geef ik toe dat ik twijfel aan de manier waarop de afhandeling gebeurt (door zomaar annuleren en dergelijke) en ik het ook onprofessioneel vind klinken maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Remmes_NT schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:08:
[...]

Laten naaien door een winkel :+ jullie proberen hier zelf de winkel te naaien door een fout te "misbruiken" hou aub man, als jij als winkel een prijsfout maakt en er gaan tientallen mensen het product bestellen dan ga jij ook niet eventjes duizenden euro's verlies maken, maar nu zijn jullie natuurlijk de kopende kant en ja dan doet Otto natuurlijk echt alles fout en is het een kutwnkel :+ wat een kleuter gedrag hier op het forum.
Tja maar blijkbaar staat Otto boven de wet dan? Er zijn strakke regels opgesteld voor webwinkels, ze maken genoeg winst op producten, daar janken we toch ook niet om (marges van 100-200% zijn niet vreemd).

Als ze dan een fout maken moeten ze maar hun verdomme verlies nemen ipv consumenten meer naaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Megamind op 02-02-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Megamind schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:45:
[...]

Tja maar blijkbaar staat Otto boven de wet dan? Er zijn strakke regels opgesteld voor webwinkels, ze maken genoeg winst op producten, daar janken we toch ook niet om (marges van 100-200% zijn niet vreemd).

Als ze dan een fout maken moeten ze maar hun verdomme verlies nemen ipv consumenten meer naaien.
Ze maken winst omdat mensen het blijkbaar waard vinden (kijk bijv even naar Apple) je HOEFT het niet te kopen als je vind dat het te duur is omdat een winkel "te veel" winst maakt.

Otto heeft hier gewoon zijn recht, punt, als je dit niet zo vind dan wens ik je succes bij de rechter.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:51:
Net gebeld door otto, ze zeiden dat de prijs fout was en ze boden aan om dezelfde laptop te bestellen, maar dan voor 389...
Toch gek, tegen mij werd gezegd dat er geen voorraad meer was. Geen woord over dat de prijs eventueel fout was... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Megamind schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:45:
[...]

Ik heb liever dat ze de winst die ze maken in goeie support en afhandeling steken dan een aantal mensen die hun gelijk willen krijgen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Rob schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:26:
[...]

Ik heb liever dat ze de winst die ze maken in goeie support en afhandeling steken dan een aantal mensen die hun gelijk willen krijgen.
Wel grappig, want wat als het omgekeerd is? Bijvoorbeeld bij Apple? Daar kreeg je maar één jaar garantie, waarom neem je niet gewoon je verlies als je iPhone na een jaar stuk is? Dan schreeuwt elke consumentenorganisatie ook moord en brand, maar nu is op het opeens oplichting van onze kant? Afspraken heet dat (en wetgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Omdat het je recht is om 2 jaar garantie te krijgen. Het is niet je recht bij een foutje een laptop voor minder dan de helft van de prijs te krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Marzman schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:05:
Omdat het je recht is om 2 jaar garantie te krijgen. Het is niet je recht bij een foutje een laptop voor minder dan de helft van de prijs te krijgen.
Het is je plicht om een gemaakte koopovereenkomst na te komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Dat hele ding is trouwens van de pricewatch verdwenen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54
Megamind schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:07:
[...]

Het is je plicht om een gemaakte koopovereenkomst na te komen :?
Niet als er sprake is van kennelijke fouten in je aanbod, in dat geval heeft de verkoper namelijk niet de intentie gehad om te verkopen (voor die prijs) en is er dus geen sprake van een koopovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
MusicAddict schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:20:
[...]

Gezien in de AV staat onder Artikel 4 lid 2: ''Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.'' hebben ze het recht om de bestellingen te annuleren, omdat iedereen die zich heeft aangemeld op Otto voor die laptop de AV dus heeft 'geaccepteerd'
Wel geef ik toe dat ik twijfel aan de manier waarop de afhandeling gebeurt (door zomaar annuleren en dergelijke) en ik het ook onprofessioneel vind klinken maar dat terzijde ;)
Goed onderbouwde feedback alleen artikel 4.2 uit de AV LIJKT MIJ niet rechstgeldig.
Dit is namelijk veel te breed. Als de aanbieder een euro minder vraagt dan dat het hoofdkantoor als richtlijn heeft gaat deze vlieger al op en dat lijkt mij niet.

[ Voor 10% gewijzigd door eL_Jay op 02-02-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
eL_Jay schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:10:
[...]

Goed onderbouwde feedback alleen artikel 4.2 uit de AV LIJKT MIJ niet rechstgeldig.
Dit is namelijk veel te breed. Als de aanbieder een euro minder vraagt dan dat het hoofdkantoor als richtlijn heeft gaat deze vlieger al op en dat lijkt mij niet.
Het is rechtsgeldig als Otto in dit geval kan aantonen dat de prijs (aannemelijk) veel te laag was. Gezien de adviesprijs en de gemiddelde prijs hoger ligt (pakweg 50% of meer) ga ik er van uit dat Otto helaas toch zijn gelijk gaat krijgen als men toch verdere juridische stappen zal nemen.

Waar dat limiet ligt van wanneer het een te grote fout betreft staat zo niet niet beschreven voor zover ik kan vinden, maar gezien het verschil (meer dan 50%) hierbij ook in de 3 cijfers loopt zou ik me als Otto ook beroepen op mijn AV en niet coulant zijn gezien het ook wel degelijk als een prijsfout kan worden bestempeld en er veel 'schade' zou worden geleden. Als er pakweg 500 mensen dat ding besteld hadden x 100 euro verlies (voorbeeld) dan zit je al aan 50.000 'schade'.. Dat is wat anders dan 10 vaste klanten die toevallig dat ding tegenkomen en denken waarom niet.

Daarbij ook als je kijkt naar de goedkoopste netbook zit je al aan 200+ euro in de PW, deze met veel betere specificaties zal daar echt niet onderdoor gaan, zelfs niet in een dump sale. Dat er voor 200 wel vergelijkbare netbooks op amazon staan of wat dan ook dat is prima, maar daar zat dan weer geen windows bij dus effectief niet vergelijkbaar gezien daar ook weer een licentie bij zou moeten komen wat de prijs al weer richting de 300 zet.

Als het een ander product was geweest met een kleiner en minder significant verschil was de kans uiteraard groter dat men gewoon hun verlies nam en die laptops zou uitleveren. (zo heb ik nog eens ooit 10 kwalitatief goede fans besteld voor 20 euro, terwijl ze normaal per stuk voor n 10tje werden aangeboden -> schade was 'te verwaarlozen' voor die webshop neem ik aan maar ook verder geen klacht over gehad dat het een prijsfout diende te zijn -> namen hun verlies)

Alleen als het bij HP dus een EOL product betreft dat ook degelijk voor die prijs wordt weggedaan had je een sterke case waar je wel je gelijk mee kon krijgen (zie bol HP laptop) :)
Als laatste zeg ik niet dat men er niks mee opschiet om verdere stappen te nemen, maar de kans is echt klein dat er uiteindelijk iets uitkomt. Vooral gezien Otto het al niet al te best oplost nu al ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 02-02-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Maar nu heb je het over Tweakers die precies het fijne weten van dit soort dingen, maar denk je dat de gemiddelde bezoeker van Otto hier van weet? Ik heb tantes die een laptop/notebook zoeken maar écht geen idee hebben waar ze naar kijken.

Dan kan dit voor hun een prima deal zijn, en dat de specs niet overeen kunnen met de prijs kunnen ze toch niet weten?

Of weet jij ook het fijne van dure wijnen of make-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Megamind schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:59:
Maar nu heb je het over Tweakers die precies het fijne weten van dit soort dingen, maar denk je dat de gemiddelde bezoeker van Otto hier van weet? Ik heb tantes die een laptop/notebook zoeken maar écht geen idee hebben waar ze naar kijken.

Dan kan dit voor hun een prima deal zijn, en dat de specs niet overeen kunnen met de prijs kunnen ze toch niet weten?

Je hebt gelijk, wij als tweaker zijnde kunnen vaak wel weten dat het niet kan kloppen, en daarbij de gemiddelde bezoeker van Otto kun er een prima deal in zien, dat geef ik toe.
Alleen het punt is, dat we hier (op tweakers) er een klopjacht van maken en toch verder willen gaan ookal weten we dat de prijs niet kan kloppen. Er zullen ook vast wel 'leken' zijn die gewoon een goede deal zagen hier, maar die hebben ook na het bijhouden van deze thread wel de conclusie kunnen trekken dat er iets niet klopte.

Het maakt mij verder ook niet uit dat hier over gediscussieerd wordt hoe of wat, maar zoals al meer mensen opmerken en de modjes er ook al niet mee eens zijn gaat de uitwerking bij sommigen te ver. Dat Otto slecht deze zaak afhandeld is een feit (door die annuleringen zonder mail/belletje en dergelijke) maar om dan meteen slechte reviews te plaatsen of rechtzaken te willen beginnen gaat te ver gezien ze gewoon in hun recht staan betreffende hun AV en de redelijkheid van de fout.

Maakt mij ook niet uit of men er verder op in gaat, zolang men de feiten in beschouwing neemt. Sommigen hebben gegokt en nemen hun verlies, zoals het eigenlijk ook hoort in dit geval. Want de sfeer was hier in dit topic op sommige momenten toch wel zeer kwalijk te noemen..

Je twee voorbeelden zijn net niet helemaal goed, uit onderzoek blijkt dat veel mensen denken hoe duurder de wijn hoe beter hij is (tenzij ervaring met goedkope wijnen), dat zal vast voor vrouwen en make up het zelfde zijn (tenzij die ook uit ervaring goedkopere make-up kopen maar dat terzijde). Daarom worden die prijzen altijd mooi hoog gehouden zodat bij een sale ze nog steeds zat winst maken op die producten. Ben naast privaatrecht ook marketing aan het doen dus ik weet wel waar ik over praat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Het verschil met jou tante is dat zij wss gewoon haar verlies neemt, en een andere uitkiest.
Het erge is gewoon dat je juist als tweaker weet dat de prijs niet klopt, en het toch besteld en dan gaat lopen nuilen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

[message=39697042,noline]Quad schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:17[/messageo]:
@FaceDown, als Otto jouw reacties hier kan lezen heb je ook een kans dat je, indien je er een zaak van maakt , dat Otto jou weer beschuldigd van smaad.
Jij en ik wisten vanaf het begin dat je geen kans maakte om de laptop te krijgen voor die prijs van €170,-. Dit was een prijs van meer dan %50 onder de gangbare prijs.
[..]
LOL, smaad? Mag je even uitleggen.

Verder hoef je niet voor mij te spreken. Ik geloof namelijk dat ik de laptop wel zal krijgen voor dit bedrag en dat ik er ook recht op heb, anders had ik de procedure met de rechtsbijstandverzekering niet gestart.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

-tom-562 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:33:
[...]

Het verschil met jou tante is dat zij wss gewoon haar verlies neemt, en een andere uitkiest.
Het erge is gewoon dat je juist als tweaker weet dat de prijs niet klopt, en het toch besteld en dan gaat lopen nuilen
Ook dat is onzin. Ik als tweaker vond de prijs inderdaad laag. Dermate laag zelfs dat ik een bestelling heb geplaatst. Het was absoluut niet zo dat ik ervan overtuigd was dat de prijs niet klopte. Sterker nog; zelfs de klantenservice gaf aan dat de prijs klopte. In geval van een overduidelijke fout, zou de klantenservice nooit deze bevestiging gegeven hebben. Dan hadden ze zelf namelijk direct moeten inzien dat deze overduidelijk fout was.

Hoeveel artikelen staan er niet in de pricewatch die bij de duurste aanbieder ruim 2x zo duur zijn als bij de goedkoopste? Misschien moet t.net die query eens draaien, maar ik gok een hoop. Kunnen we er dan vanuit gaan dat die prijzen bij de goedkoopste aanbieders steevast niet kloppen?

[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 02-02-2013 17:50 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell

Het doet niet ter zake of je tante had kunnen weten dat deze prijs niet kan kloppen (volgens Otto, als een van jullie gek genoeg is om er echt een zaak van te maken dan zal een rechter bepalen of Otto daarin gelijk heeft), Otto heeft het recht om de koop te ontbinden als er fouten zijn gemaakt bij het prijzen. Of je tante die fout had moeten en kunnen opmerken staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren
FaceDown schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:37:
In dit geval speelt dit echter niet, aangezien 169,99 voor een netbook geen absurde prijs is. Er zijn in het verleden vaker netbooks met vergelijkbare specificaties verkocht rond deze prijs.
Als jij zo overtuigd bent, kom dan eens met voorbeelden van die "netbooks met vergelijkbare specificaties die verkocht zijn rond deze prijs". :)

Een netbook is een verzamelnaam, maar dat wil niet zeggen dat die dingen allemaal rond dezelfde prijs zitten. Een laptop kan heel erg verschillen in specificaties en dus ook in prijs.

Ten tweede, als er vaker "netbooks met vergelijkbare specificaties rond deze prijs" verkocht worden, waarom koop je die dan niet? Dan neem je er toch zo één en ben je af van het juridisch getouwtrek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bolletje schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:52:
[...]

Als jij zo overtuigd bent, kom dan eens met voorbeelden van die "netbooks met vergelijkbare specificaties die verkocht zijn rond deze prijs". :)

Een netbook is een verzamelnaam, maar dat wil niet zeggen dat die dingen allemaal rond dezelfde prijs zitten. Een laptop kan heel erg verschillen in specificaties en dus ook in prijs.

Ten tweede, als er vaker "netbooks met vergelijkbare specificaties rond deze prijs" verkocht worden, waarom koop je die dan niet? Dan neem je er toch zo één en ben je af van het juridisch getouwtrek :)
pricewatch: Acer Aspire One D270-26Dkk (NU.SGAEH.006) Deze bijvoorbeeld. OK, de HP is misschien iets beter en het is inderdaad wel een lage prijs die Otto aanbood, maar zeker niet onredelijk laag. Het had best een dumpprijs vanuit HP kunnen zijn, weet ik veel.
Feit blijft dat Otto simpelweg verplicht is om te leveren tenzij de prijs dermate laag is, dat deze nooit had kunnen kloppen (zoals de tv van 1000+ euro voor 99euro in het Otto-arrest). En dat is hier simpelweg NIET aan de orde.
Maar goed, het heeft weinig zin om hierover verder te discussieren hier. Ik ben er niet op uit om elke tweaker van mijn gelijk te overtuigen, als Otto het zelf inziet en mij de laptop verkoopt voor 169,99 ben ik al dik tevreden.

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 02-02-2013 18:03 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
FaceDown schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:01:
[...]

pricewatch: Acer Aspire One D270-26Dkk (NU.SGAEH.006) Deze bijvoorbeeld. OK, de HP is misschien iets beter en het is inderdaad wel een lage prijs die Otto aanbood, maar zeker niet onredelijk laag. Het had best een dumpprijs vanuit HP kunnen zijn, weet ik veel.
Feit blijft dat Otto simpelweg verplicht is om te leveren tenzij de prijs dermate laag is, dat deze nooit had kunnen kloppen (zoals de tv van 1000+ euro voor 99euro in het Otto-arrest). En dat is hier simpelweg NIET aan de orde.
Maar goed, het heeft weinig zin om hierover verder te discussieren hier. Ik ben er niet op uit om elke tweaker van mijn gelijk te overtuigen, als Otto het zelf inziet en mij de laptop verkoopt voor 169,99 ben ik al dik tevreden.
Lmao, 'iets' beter?

Heb je wel gekeken naar de specs?

10,1" inch versus 11,6"
1024x600 versus 1366x768
2GB ram versus 4GB ram
Linux versus windows 8
320GB opslag versus 500GB opslag

Oja, en nog eens 50 lager geprijsd, echt please, hoe kan je jezelf zo voor de gek houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Resumerend

-Foutieve prijs (valt wat voor te zeggen)
-Er wordt door OTTO beroep gedaan op een AV 4.2 die mogelijk in strijd is met de wet.
-Orders worden eenzijdig zonder enige of onjuiste informatie gecancelled.

Volgens mij zijn er drie fouten gemaakt waarvan alleen de prijsfout goed valt te praten. Maar gezien de historie van OTTO kan hier misschien anders over geoordeeld worden? Wellicht voelt dit bedrijf zich gesterkt in dergelijke prijsfouten door het OTTO-arrest.
Stel er worden er 5.000 verkocht en betaalt, dat is toch een mooie maandelijkse rente voor een dergelijke prijs en ik kan me voorstellen dat dergelijke 'fouten" in crisistijd lucratiever zijn om te maken. (organisatie als Aldi en Lidl halen een deel va de winst uit de rente van de inkomsten i.c.m. 1 maand leverancierskrediet vanuit de toeleveranciers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 22:39
Bij mij staat hij nog steeds bij mijn orders... Denk dat ik maandag maar eens zal bellen, of ze hem dan ook echt gaan leveren aangezien ik het product niet meer op de site kan vinden..

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

BaZnGaNL schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:32:
Bij mij staat hij nog steeds bij mijn orders... Denk dat ik maandag maar eens zal bellen, of ze hem dan ook echt gaan leveren aangezien ik het product niet meer op de site kan vinden..
Als ze hem wel willen aanbieden voor een prijs van 389 euro dan verwacht ik dat ze hem wel kunnen leveren.

Zoals vaker in situaties als deze, waar de prijs te laag lijkt, is de consument verplicht onderzoek te doen naar de prijs. Als het bedrijf na navraag aangeeft dat de prijs juist is dan heb je feitelijk recht op je product. Indien dit is gebeurt en ze hebben telefonisch "ja dat klopt" gezegd, dan zullen ze naderhand simpelweg zeggen "dat is intern bij ons niet bekend". Ik heb het gesprek echter opgenomen waar deze uitspraak word gedaan, dus ik sta sterker dan bijvoorbeeld Facedown.

Zoals Arnoud al aangaf mag ik deze opname niet delen met andere i.v.m. de privacy van de medewerker. Ik heb Otto de mogelijkheid gegeven om alsnog de order uit te leveren. Indien dit niet gebeurt zal ik de zaak voorleggen aan de Thuiswinkel waarborg instantie waar Otto bij aangesloten is.

[ Voor 4% gewijzigd door SpX op 02-02-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:45:
Ook dat is onzin. Ik als tweaker vond de prijs inderdaad laag. Dermate laag zelfs dat ik een bestelling heb geplaatst. Het was absoluut niet zo dat ik ervan overtuigd was dat de prijs niet klopte.
Right. Even resumeren. De melding:
He wat staat daar nou in de OP?

Enkele reacties die op GoT stonden voordat je bestelde:
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:11:
Ik ga het gewoon niet bestellen. Geen zin in gezeur en weer 10 pagina's hier in dit topic van mensen die hun gelijk proberen te halen.
GS88 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:05:
Besteld met acceptgiro. Wel belangrijk dat er morgenochtend na 09:00 uur even wordt gebeld met de simpele vraag: "Ik zie netbook zus-en-zo van HP op uw website staan voor €170,- ... klopt dit?". Een simpele 'ja' is voldoende om er van uit te gaan dat het klopt.
Vince_ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:14:
Gezeur krijg je niet. Enige is dat ze de bestelling kunnen annuleren, naja jammer dan. Niet geschoten is altijd mis.
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:49:
Gewoon op Marktplaats jassen dat ding, en 100 euro in je zak steken. Werkte bij die Bol.com laptop ook prima!
Reiben schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:58:
Veel mensen hier die er al van uit gaan dat ze geleverd gaan worden, maar die kans lijkt me vrij klein toch?
Freakster86 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:05:

Als je geluk hebt belt er iemand morgenochtend meteen naar Otto. Hopelijk is de medewerker nog niet helemaal wakker en bevestigd hij/zij de prijs ;) Zal wel weer een arrestje worden haha
Centurion schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:13:
Je bent van plan tot aan de HR te gaan?
Ook besteld, verwacht er niet veel van.
Joosie200 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:23:

Ach, ik was te laat bij die Lumia. Maar ik zie het als kat-en-muis-spelletjes :) En die Lumia heb ik helemaal niet nodig, is gewoon leuk om mee te spelen. (android bevalt best maar elk systeem in de vingers gehad hebben is leuk) Maar zo'n netbookje: bij gebrek aan tablet of notebook, kan hem wel gebruiken voor de studie. Nee heb je, nee zul je dikwijls krijgen. Maar je zult maar net wel gewoon geleverd krijgen ;) Ook al is dat 1 v/d 10 keer, daar teken ik wel voor :P
CLB schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:40:
Maak alvast 'n Google Document aan met Nicknames, ordertijden en lijst van emailtjes...
Dan hoeft dat achteraf allemaal niet te gebeuren zoals bij het huidige Vodafone-gebrabbel :)

Alleen de Windows 8 licentie slokt al meer dan de helft weg van het bedrag, gewoon een (database)foutje!
FaceDown wordt wakker en besteld er eentje..
Vervolg van geciteerde post:
FaceDown schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:45:
Sterker nog; zelfs de klantenservice gaf aan dat de prijs klopte. In geval van een overduidelijke fout, zou de klantenservice nooit deze bevestiging gegeven hebben. Dan hadden ze zelf namelijk direct moeten inzien dat deze overduidelijk fout was.
Awaken1 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:02:
Net geprobeerd te bellen, maar krijg niemand aan de lijn. Kan iemand even laten weten of hij/zij doorkomt?
SpX schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:06:
Zojuist gebeld en gesprek opgenomen: mij werd verteld dat de prijs juist was en de netbook uitgeleverd gaat worden. Prijs is letterlijk genoemd evenals het verzekeren van de uitlevering.
09:06 de volgende morgen en bovenstaande post is pas de eerste post waarin de prijs wordt bevestigd door een simpele telefonist. Jij kon niet weten dat de telefonist(e) de prijs zou bevestigen toen je bestelde, maar er stonden al een hele batterij meldingen dat de prijs waarschijnlijk (en ik citeer) een database foutje betreft. Op dat moment heb je een onderzoeksplicht. Ik denk echter dat je me nu gaat vertellen dat je niet verder hebt gelezen dan de eerste link in de OP. Helaas voor jou gaat dat niet op, want die link werkte niet, waardoor je al andere reacties moet hebben gelezen voordat je bestelde.

Wees een vent en geef toe dat je hier misbruik probeert te maken van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
SpX schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:20:
[...]

Als ze hem wel willen aanbieden voor een prijs van 389 euro dan verwacht ik dat ze hem wel kunnen leveren.

Zoals vaker in situaties als deze, waar de prijs te laag lijkt, is de consument verplicht onderzoek te doen naar de prijs. Als het bedrijf na navraag aangeeft dat de prijs juist is dan heb je feitelijk recht op je product. Indien dit is gebeurt en ze hebben telefonisch "ja dat klopt" gezegd, dan zullen ze naderhand simpelweg zeggen "dat is intern bij ons niet bekend". Ik heb het gesprek echter opgenomen waar deze uitspraak word gedaan, dus ik sta sterker dan bijvoorbeeld Facedown.

Zoals Arnoud al aangaf mag ik deze opname niet delen met andere i.v.m. de privacy van de medewerker. Ik heb Otto de mogelijkheid gegeven om alsnog de order uit te leveren. Indien dit niet gebeurt zal ik de zaak voorleggen aan de Thuiswinkel waarborg instantie waar Otto bij aangesloten is.
Uiteraard begrijp ik dat.. Maar toch wil ik het wel melden.. Dus maandag post ik hier ook wat ze hebben gezegd.

Bij deze meld ik ook alvast ik neem niks op! Als ze zeggen van dat ik de prijs van € 389,00 moet betalen zeg ik nee, en neem mijn verlies!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Iedereen die dit een mooie of redelijke prijs vond is gewoon keihard aan het liegen. Het feit dat de meeste mensen al met een instelling van "ik ga bellen en het gesprek opnemen" bestellen en te werk gaan bewijst mij dat mensen gewoon weten dat dit een fout is en een telefonist(e) een oor aan willen naaien die ergens niet van op de hoogte is.
Als die actie nou dagen lang op het weg stond en meerdere werknemers van Otto de prijs hebben bevestigd over een langere periode gespreid zou ik het nog aannemelijk vinden dat mensen het niet bij een annulering laten. De vergelijking met de Lumia slaat ook nergens op. In dat geval stond de "aanbieding"
- 5/6 dagen online
- Telefonisch is de juistheid bevestigd, door meerdere mensen en op meerdere dagen
- Schriftelijk (twitter) bevestigd
- Een aantal mensen hebben hun toestel gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:20

GS88

π raat

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:37:
Iedereen die dit een mooie of redelijke prijs vond is gewoon keihard aan het liegen. Het feit dat de meeste mensen al met een instelling van "ik ga bellen en het gesprek opnemen" bestellen en te werk gaan bewijst mij dat mensen gewoon weten dat dit een fout is en een telefonist(e) een oor aan willen naaien die ergens niet van op de hoogte is.
Even totaal iets anders:
De BelCompany heeft een aantal maanden terug de Lumia 800 in de aanbieding gegooid voor €169,98 terwijl deze bij de PhoneHouse en de MM nog zo'n €400,- kostte.
Vorige week de Xperia S voor €199,98 terwijl de Xperia U en P bij hun nog meer dan €220,- kostte. En een aantal weken terug was de HTC Flyer 32GB met 3G voor €99,98! Geen van allen was een prijsfout. ;)

Ik heb mijn vraag over de mail gesteld a.d. klantenservice, overigens nog steeds geen annulering ontvangen.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

Leejow(saait)

Blater

GS88 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:23:
[...]

Even totaal iets anders:
De BelCompany heeft een aantal maanden terug de Lumia 800 in de aanbieding gegooid voor €169,98 terwijl deze bij de PhoneHouse en de MM nog zo'n €400,- kostte.
Vorige week de Xperia S voor €199,98 terwijl de Xperia U en P bij hun nog meer dan €220,- kostte. En een aantal weken terug was de HTC Flyer 32GB met 3G voor €99,98! Geen van allen was een prijsfout. ;)

Ik heb mijn vraag over de mail gesteld a.d. klantenservice, overigens nog steeds geen annulering ontvangen.
Het grote verschil is dat belcompany hierbij wel bewust deze artikelen heeft afgeprijsd en ook gewoon uitleverd. Lees voor de grap maar eens hun AV door, als zij per ongeluk een nieuw product voor een veel te lage prijs aanbieden dan kiezen ze ook eieren voor hun geld en ontbinden ze de koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:37:
[...]

Right. Even resumeren. De melding:

[...]

He wat staat daar nou in de OP?

Enkele reacties die op GoT stonden voordat je bestelde:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

FaceDown wordt wakker en besteld er eentje..

[...]

Vervolg van geciteerde post:

[...]

[...]

[...]

09:06 de volgende morgen en bovenstaande post is pas de eerste post waarin de prijs wordt bevestigd door een simpele telefonist. Jij kon niet weten dat de telefonist(e) de prijs zou bevestigen toen je bestelde, maar er stonden al een hele batterij meldingen dat de prijs waarschijnlijk (en ik citeer) een database foutje betreft. Op dat moment heb je een onderzoeksplicht. Ik denk echter dat je me nu gaat vertellen dat je niet verder hebt gelezen dan de eerste link in de OP. Helaas voor jou gaat dat niet op, want die link werkte niet, waardoor je al andere reacties moet hebben gelezen voordat je bestelde.

Wees een vent en geef toe dat je hier misbruik probeert te maken van de situatie. Dat is imo nog het enige beetje respect wat je op basis van dit topic nog zou kunnen verdienen.
Denk je dat ik me druk maak om respect in dit topic? Dat boeit me nou echt helemaal niet. Ik vond de prijs goed voor een netbook en dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb deze daarom besteld en volgens de NL wet heb ik er nu recht op. Moet de webshop hun zaakjes maar beter op orde hebben. Maar goed, ik ga mezelf hier niet constant lopen verdedigen, dus als men zo blijft zeuren dan handel ik het lekker zelf af met de rechtsbijstandverzekering en enkele medestanders per PM. Dan voel ik me ook niet meer geroepen om het resultaat te delen in dit topic.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:37:
Iedereen die dit een mooie of redelijke prijs vond is gewoon keihard aan het liegen.
Nee hoor, ik vond het een mooie prijs. 400 voor een netbook is belachelijk hoog, zou je toch moeten weten als tweaker. Er zijn vergelijkbare netbooks te koop voor met iets meer dan 200 van Acer. Die zijn nog lichter ook, een van de belangrijkste eigenschappen van netbooks.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
FaceDown schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:00:
Denk je dat ik me druk maak om respect in dit topic? Dat boeit me nou echt helemaal niet. Ik vond de prijs goed voor een netbook en dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb deze daarom besteld en volgens de NL wet heb ik er nu recht op. Moet de webshop hun zaakjes maar beter op orde hebben. Maar goed, ik ga mezelf hier niet constant lopen verdedigen, dus als men zo blijft zeuren dan handel ik het lekker zelf af met de rechtsbijstandverzekering en enkele medestanders per PM. Dan voel ik me ook niet meer geroepen om het resultaat te delen in dit topic.
FaceDown haal svp je oogkleppen eens weg en zie dat je dat ding niet gaat krijgen gezien de feiten die je niet eens ziet. Je bent zo gefocust op het hebben van dat ding dat je denkt dat je kan winnen.
Je vind wel allemaal dat het 'in de Nederlandse wet' staat en daardoor je dat ding moet krijgen maar je kon je beter eerst verdiepen in de verdere regelingen daarbij. Algemene voorwaarden zijn in het leven geroepen om op een makkelijke manier op verschillende situaties duidelijk te maken waar men zoal als bedrijf en koper recht op heeft. Denk je nou echt dat die regeling omtrent de prijsfouten en de onwaarschijnlijkheid van de prijs niet in de wet staan. Al zou men voor elke scheet de wetgeving moeten uitpluizen op oplossingen zou voor zowel koper als bedrijf niet te doen zijn.

Dat je recht hebt op je product klopt en staat ook degelijk in de Nederlandse wetgeving.
Maar je bent gewoon akkoord gegaan met Otto's AV en daar staat gewoon in dat men het recht heeft (als otto) om de koop te ontbinden bij een prijsfout. Dit hebben ze gedaan en dus is het klaar, simpel als dit. Als het zover komt zal ook de rechter zeggen dat het om het betreffende artikel gaat en door de prijsfout Otto gewoon in hun recht staat ;)

Al hadden ze wel de intentie om de netbook voor die te lage prijs te leveren, prima, had je er ook geen enkele klacht over gehoord. Nu is het wel zo dat het niet de bedoeling was van Otto, hebben ze laten weten (vooruit de manier waarop bij sommigen is zeer slecht maar daar oordeel ik niet over) en daardoor hebben ze gewoon het recht om niet te leveren en de koop te ontbinden. Je hebt gewoon geen poot om op te staan gezien HP geen lagere adviesprijzen hanteert ineens, en er ook geen andere bedrijven zijn die de laptop voor deze prijs aanboden.

Het is dat ik je mijn extra moeite niet gun, anders had ik ook nog de betreffende artikelen gegeven ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 03-02-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
FaceDown schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:00:
[...]

Omdat jij het een mooie prijs vond, heb je er recht op om het ook voor die prijs te kopen? Ik ben zo benieuwd op welke wetsartikelen (en welke wetten...) je je baseert. Ondanks alle argumenten hier blijf je maar overtuigd van je eigen gelijk, maar op basis van welke argumenten?

En ik ben juist ook heel benieuwd naar je ervaringen met de rechtsbijstand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:37:

Wees een vent en geef toe dat je hier misbruik probeert te maken van de situatie. Dat is imo nog het enige beetje respect wat je op basis van dit topic nog zou kunnen verdienen.
Nou nou nou, waarom zo op de man? is niet de bedoeling lijkt me ongeacht de intenties van het lid in kwestie?

Natuurlijk wil hij proberen het voor deze prijs te krijgen dat is zijn goed recht aangezien hij het voor die prijs heeft bestelt, of hij hem gaat krijgen voor die prijs is een ander verhaal maar ik zou als ik hem was het zeker proberen, jaren terug had ik en anderen op tweakers en hw.info ook zo'n case.
Moederborden werden voor 69 euro aangeboden bij Azerty als ik me goed herinner en ze kosten in de pw vanaf 230 euro en gemiddeld paar tientjes meer, werd ook gewoon uitgeleverd uiteindelijk, niet geschoten is dus altijd mis.
Zo zijn er veel voorbeelden te vinden van het verleden waarin gewoon werd uitgeleverd ondanks dat het totaal niet klopte en het een prijs foutje was, maar als ik jou redenatie volg vond je toen ook dat al deze mensen misbruik wilden maken van de situatie?( zie onderstaand voorbeeld)

nieuws: Rechtszaak tegen Dell dreigt om niet leveren goedkope laptop
nieuws: Dell levert toch betwiste XPS-laptops met ssd's

Ik zou gewoon het juridisch loket raadplegen en daarop de volgende stap nemen net wat hun adviseren, wij kunnen hier allemaal wel roepen het zit zus het zit zo ze moeten leveren of ze moeten niet leveren en staan 100% in hun recht, maar hebben wij hier de kennis daarvoor?
Benieuwd wat er uit gaat komen :)

[ Voor 78% gewijzigd door pino85 op 03-02-2013 12:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Ik heb de laatste zin weggehaald.

Edit: he stop eens met het editten van je post :P

De linkjes die je hierboven aanhaalt zijn volledig irrelevant aangezien er hier sprake was van een bevestiging van de prijs voorafgaand aan bestellingen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
pino85 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:12:
[...]

Nou nou nou, waarom zo op de man? is niet de bedoeling lijkt me ongeacht de intenties van het lid in kwestie?

Natuurlijk wil hij proberen het voor deze prijs te krijgen dat is zijn goed recht aangezien hij het voor die prijs heeft bestelt, of hij hem gaat krijgen voor die prijs is een ander verhaal maar ik zou als ik hem was het zeker proberen, jaren terug had ik en anderen op tweakers en hw.info ook zo'n case.
Moederborden werden voor 69 euro aangeboden bij Azerty als ik me goed herinner en ze kosten in de pw vanaf 230 euro en gemiddeld paar tientjes meer, werd ook gewoon uitgeleverd uiteindelijk, niet geschoten is dus altijd mis.
Zo zijn er veel voorbeelden te vinden van het verleden waarin gewoon werd uitgeleverd, wil je dan maar stellen dat al die mensen misbruik maken van de situatie?

Ik zou gewoon een jurist/juridisch loket raadplegen en daarop de volgende stap nemen, wij kunnen hier allemaal wel roepen het zit zus het zit zo ze moeten leveren of ze moeten niet leveren en staan 100% in hun recht, maar hebben wij hier de kennis daarvoor? ik heb nog geen jurist zien reageren of heb ik die over het hoofd gezien :P
Benieuwd wat er uit gaat komen :)
Maar heb jij deze info dat het moederbord zo goedkoop is toen ook op het forum geplaatst zodat anderen dit ook zouden doen, voornamelijk om het product voor meer te verkopen op bijv Marktplaats??

Dit is dus juist het probleem, ik denk dat als het 1 of 2 personen waren dan zou het nog kunnen dat Otto het product ook gewoon ging leveren.

Veel van de mensen die hier ook hebben geprobeerd de netbook te kopen geven zelf toe dat ze het ding niet nodig hebben/hadden.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zie het Dell oorbeeld in mijn post, was ook door relatief wat mensen georderd en breed op het forum geplaatst en uiteindelijk ook veelvoudig doorverkocht via oa tweakers :)

[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 03-02-2013 12:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:16:
Je hebt gelijk. Ik heb de laatste zin weggehaald.
Ik vond het wel meevallen eigenlijk...
Als je in de PW kijkt is de eerste de beste netbook (met veel mindere specs!!!!!! maar met 11" scherm) €100,- duurder. De eerstvolgende die een beetje in de buurt komt qua specs giert alweer over de €350,- heen.
Dan kun je toch niet volhouden dat je niet wist dat het een fout was? Natuurlijk wist hij dat. Anders had hij dat hele ding al nooit besteld.
Dat het een hoop geld is voor 'weinig' snap ik maar dat is nu eenmaal de markt van dit soort specifieke netbookjes.

Blijft wel kwalijk hoe Otto hiermee omgaat. Mijn bestellingen (2 stuks op 2 verschillende namen) zijn inmiddels ook verdwenen. Rare gang van zaken... Geen mailtje, geen belletje... Niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
pino85 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:30:
Zie het Dell oorbeeld in mijn post, was ook door relatief wat mensen georderd en breed op het forum geplaatst :)
Maar dat Dell iets doet wilt nog niet betekenen dat Otto dit ook zal doen, het ene bedrijf is het andere niet.

Wat ik wel vind is dat Otto wat beter had moeten communiceren met de mensen dmv een mail dat de bestelling is geannuleerd. (er zijn wel een paar mensen gebeld geloof ik)

Maar dat mensen stug volhouden dat ze niet wisten dat het om een prijsfout ging vind ik dan ook weer zoiets...

[ Voor 29% gewijzigd door [Remmes] op 03-02-2013 12:33 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Maar daar ging het toch helemaal niet om? Althans je inhoud van je vorige post zegt iets heel anders dan wat je nu zegt. :)
Het interesseert mij niet dat dit een ander bedrijf is, het gaat mij erom dat er in soort gelijke cases daadwerkelijk uitgeleverd is ondanks dat er ook overal werd geroepen ze staan in hun recht en hoeven niet te leveren vanwege allerlei ook nu genoemde redeneringen en het lijkt mij dat je het altijd kan proberen via de daarvoor bestemde kanalen.
Lijkt me niets mis mee :)

[ Voor 124% gewijzigd door pino85 op 03-02-2013 12:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
pino85 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:32:
Maar daar ging het toch helemaal niet om? Althans je inhoud van je post zegt iets heel anders dan wat je nu zegt. :)
Gedeeltelijk wel, althans ik zie connectie tussen bedrijf + aantal mensen die iets bestellen, daarbij werd bij Dell ook gewoon op verschillende manieren vermeld aan de mensen dat de info klopte, dat zelf door verschillende personen, HIER in dit topic lees ik maar van 1 persoon dat hij gebelt heeft en heeft opgenomen dat de prijs klopte, die info geld dannatuurlijk aalleen voor deze ene persoon, deze ene persoon staat dus in zijn recht maar de rest van de mensen hier kan niks beginnen.

Dus stug blijven volhouden dat je niets wist dat het een prijsfout was vind ik al sneu, maar dan "dreigen" met een rechter e.d terwijl je geen enkele stappen hebt ondernomen voor informatie e.d vind ik nog erger... leg het erbij neer.

[ Voor 14% gewijzigd door [Remmes] op 03-02-2013 12:39 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:30:

Dan kun je toch niet volhouden dat je niet wist dat het een fout was? Natuurlijk wist hij dat. Anders had hij dat hele ding al nooit besteld.
Dat was het hele punt van mijn post. Ik vind het bijzonder ongeloofwaardig dat iemand die 2 uur na de OP, met daarboven een start van de discussie omtrent de juistheid van de prijs, durft te beweren dat hij aannam dat de prijs correct was. Zoals aangegeven zijn echte alternatieven ruim duurder dan 170 euro. Het gaat mij dan ook met name in de volhardendheid in de stelling dat er geen enkele twijfel was over de wil van Otto om het product voor dat bedrag aan te bieden.
pino85 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:12:

Allemaal leuk en wel en je kunt ook zeker beoordelen dat een webshop het nooit leert als je dergelijke zaken niet afdwingt, maar het gaat mij erom dat iemand hier op de hoogte was van het feit dat het aanbod wellicht niet reeel was en een bestelling heeft geplaatst zonder de wettelijke plicht om te informeren naar de correctheid van de prijs. Vervolgens worden er juridische middelen ingezet om desondanks levering af te dwingen. Een dergelijke manier van handelen is onethisch (om mij maar even voorzichtig uit te drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:42:

Allemaal leuk en wel en je kunt ook zeker beoordelen dat een webshop het nooit leert als je dergelijke zaken niet afdwingt, maar het gaat mij erom dat iemand hier op de hoogte was van het feit dat het aanbod wellicht niet reeel was en een bestelling heeft geplaatst zonder de wettelijke plicht om te informeren naar de correctheid van de prijs. Vervolgens worden er juridische middelen ingezet om desondanks levering af te dwingen. Een dergelijke manier van handelen is onethisch (om mij maar even voorzichtig uit te drukken).
Oh je post was gewoon bedoelt dat je het onethisch vond, had dat dan direct gezegd, nu snap ik je een stuk beter!
Persoonlijk ben ik geen moraalridder dus ik heb er geen problemen mee, dat jij het niet netjes vind dat mensen het toch proberen en er in bepaalde gevallen zoals de dell case idd met juridische middelen werd gedreigd waardoor uitlevering alsnog gebeurde dat respecteer ik.
Zelf vind ik het onderwerp Ethiek/moraal/Ethisch/Onethisch wel een interessante maar of we die hier moeten voeren weet ik niet.

\
Remmes_NT

Jij blijft editen zeg :p

Nee zonder gekheid ik kijk gewoon meer naar de case ansich niet naar de persoon in kwestie en wat hij allemaal roept of niet zou hebben uitgezocht, daar probeer ik me toch wel buiten te houden omdat het dan meer op de man word en niet echt meer over het onderwerp waar het over gaat.
Vind het vreemd dat Otto niet of amper duidelijk communiceert naar klanten maar bestellingen klakkeloos gaat annuleren, niet erg netjes inderdaad.

Maar goed, wellicht kan hij ook deze persoon even benaderen om te kijken of hij advies kan krijgen.
http://www.arnoud.engelfriet.net/

[ Voor 48% gewijzigd door pino85 op 03-02-2013 12:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pino85: jij blijft jouw eigen posts ook wel editten zeg.

In hoeverre heb je daarnaast dit topic en het feedback topic teruggelezen, want een heleboel zaken die je aanhaalt zijn al meerdere keren bediscussieerd (dat betekent niet dat ik je mening niet op prijs stel, maar we discussieren een beetje in rondjes zeg maar :P ). Daarnaast heeft Arnoud al gereageerd in dit topic: Arnoud Engelfriet in "Otto netbook 170 euro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
pino85 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:44:
Jij blijft editen zeg :p

Nee zonder gekheid ik kijk gewoon meer naar de case ansich niet naar de persoon in kwestie en wat hij allemaal roept of niet zou hebben uitgezocht, daar probeer ik me toch wel buiten te houden omdat het dan meer op de man word en niet echt meer over het onderwerp waar het over gaat.
Vind het vreemd dat Otto niet of amper duidelijk communiceert naar klanten maar bestellingen klakkeloos gaat annuleren, niet erg netjes inderdaad.

Maar goed, wellicht kan hij ook deze persoon even benaderen om te kijken of hij advies kan krijgen.
http://www.arnoud.engelfriet.net/
Ik namelijk wel, als consument moet je namelijk zelf op onderzoek gaan en informatie verkrijgen, niet via via.

Dell heeft aan iedereen die belde bevestigd dat het klopte, en heeft het zelfs publiekelijk op Twitter bevestigd, als Otto dit deed dan gaf ik iedereen hier gelijk, MAAR er hebben hier maar een paar mensen contact opgenomen met Otto, en er is blijkbaar maar 1 persoon die een bevestiging kreeg.

Oftewel je mag deze 2 cases gewoon niet met elkaar vergelijken.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:47:
@pino85: jij blijft jouw eigen posts ook wel editten zeg.

In hoeverre heb je daarnaast dit topic en het feedback topic teruggelezen, want een heleboel zaken die je aanhaalt zijn al meerdere keren bediscussieerd (dat betekent niet dat ik je mening niet op prijs stel, maar we discussieren een beetje in rondjes zeg maar :P ). Daarnaast heeft Arnoud al gereageerd in dit topic: Arnoud Engelfriet in "Otto netbook 170 euro topic"
Word snel veel gepost en posts worden snel aangepast dus ik moet wel mee in de flow ;)
Nee zonder gekheid Als ik de laatste pagina;s terug kijk is er inderdaad al veel in zetten herhaalt dus ben het met je eens dat dit dan nu ook geen nut meer heeft
Ik gaf me mening omdat ik het zelf paar keer heb mee gemaakt en omdat ik het toch wel een interessant onderwerp vond maar omdat ik niet alles heb door gelezen had ik niet gezien wat Arnoud had aan gegeven dus dank voor de link!
En dank voor je mening te geven natuurlijk.
Remmes_NT schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:50:
[...]

Ik namelijk wel, als consument moet je namelijk zelf op onderzoek gaan en informatie verkrijgen, niet via via.

Dell heeft aan iedereen die belde bevestigd dat het klopte, en heeft het zelfs publiekelijk op Twitter bevestigd, als Otto dit deed dan gaf ik iedereen hier gelijk, MAAR er hebben hier maar een paar mensen contact opgenomen met Otto, en er is blijkbaar maar 1 persoon die een bevestiging kreeg.

Oftewel je mag deze 2 cases gewoon niet met elkaar vergelijken.
Dus bij sommigen geeft Otto aan het klopt niet en bij 1 geeft men aan het klopt wel? verhouding van 3/1 oid?
Beetje vreemde communicatie waaruit blijkt dat het niet helemaal helder is bij de medewerkers zelf, of je dit 1 op 1 kan vergelijken met Dell of Azerty dat denk ik niet nee en daar heb je dan ook gelijk in.
Het waren enkel paar voorbeelden, en ik denk sowieso dat geen 1 case 1 op 1 te vergelijken is met een ander.
Ook vreemd zonder contact orders te verwijderen al doen wel meer winkels dit is mijn ervaring als prijzen niet kloppen.

Ben benieuw wat facedown( zo was zijn nick dacht ik) nu gaat doen, dus zal het topic wel even blijven volgen. :)

Goede discussie btw :)

[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 03-02-2013 13:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:42:
Dat was het hele punt van mijn post. Ik vind het bijzonder ongeloofwaardig dat iemand die 2 uur na de OP, met daarboven een start van de discussie omtrent de juistheid van de prijs, durft te beweren dat hij aannam dat de prijs correct was. Zoals aangegeven zijn echte alternatieven ruim duurder dan 170 euro. Het gaat mij dan ook met name in de volhardendheid in de stelling dat er geen enkele twijfel was over de wil van Otto om het product voor dat bedrag aan te bieden.
'Fascinerend' idd. :D
Het was gewoon een 'foutje' en de wet voorziet in dit soort gevallen maar dan nog denken dat je gelijk hebt. Volhardend is het wel idd. 8)

Ik vraag me alleen wel af wat nu? :? Eigenlijk verwacht ik nog wel iets van Otto, bedoel foutje maken okee maar gewoon ongevraagd en zonder bericht 2 orders verwijderen vind ik wel gek. Ook al zouden ze mijn nick kunnen koppelen aan de naam op de bestelling. Het moet toch niet zo zijn dat ik er nu zelf achteraan moet gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens aan het begin van het topic:
Nikolas schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:08:
Ik laat deze aan mij voorbijgaan. Als ik de shopreviews lees, gaat dit héél veel gehannes geven.
Ik ben het met je eens dat Otto niet zomaar bestellingen moet verwijderen uit de online accounts van mensen, maar:
a) een shop krijgt niet zomaar een negatieve ShR, dus heel onverwacht moet het ook niet komen
b) belangrijker lijkt mij de communicatie vanuit de shop via email/telefoon
c) ik neem aan dat ze overspoeld zijn met aankopen en de hoeveelheid admin die hieruit voorkomt zal niet gering zijn
d) mensen zijn ongeduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht het nog een paar dagen af maar dan volgt er ook een zeer negatieve shop review mocht ik niks meer horen. Foutjes maken is menselijk, maak ik mezelf ook regelmatig schuldig aan maar dit is gewoon niet netjes. Als je after sales dusdanig slecht is heb je gewoon simpelweg geen bestaansrecht. :)

Ik zou denken: order annuleren = bericht via mail op zijn minst? :?
Ik snap dat het veel werk is (ten tijde van die tv's waren er 14.000 besteld in 6 dagen schijnt) maar bevries de boel dan even en/of stuur een algemeen mailtje uit van oepsie maar we werken eraan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

GS88 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:23:
[...]

Even totaal iets anders:

Niet vergelijkbaar. De producten in jouw voorbeeld waren al een hele poos op de markt en de prijsverlaging zou dus op die manier een voorraad verkoop zijn. De Lumia 820 is een nieuw toestel. En was de Xperia S echt 199 euro joh? Damn hoe ik dat kunnen missen ik heb wel behoefte aan een nieuw toestel en Xperia S spreekt mij erg aan : (
FaceDown schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Nee hoor, ik vond het een mooie prijs. 400 voor een netbook is belachelijk hoog, zou je toch moeten weten als tweaker. Er zijn vergelijkbare netbooks te koop voor met iets meer dan 200 van Acer. Die zijn nog lichter ook, een van de belangrijkste eigenschappen van netbooks.
Kerel, heb jij enig idee wat voor een onzin je nou vertelt? Zou toch wat zijn, je gaat naar de MediaMarkt en zegt tegen de verkoper: "Ik neem deze Macbook voor *even op duim zuigen* voor 800 euro omdat ik dat een mooie prijs vind"/ Zo werkt dat niet. Het gaat er niet om wat jij een mooie prijs vind. Het gaat erom hoe een prijs zich verhoudt met de marktconforme norm.

Jouw vergelijking met de notebooks van Acer slaan ook he-le-maal nergens op. Ten eerste zijn de specificaties niet vergelijkbaar. Dát zou jij als tweaker moeten weten ;)
- Acer netbook is ouder
- 2GB RAM vs 4GB RAM
- Slechtere CPU
- Lagere resolutie + kleiner scherm
- Kleinere HDD

Het enige vergelijkbare aan de twee is dat zij in dezelfde categorie computer vallen. Ten tweede mag je ook op grond van merk de twee netbooks niet vergelijken. HP Computers kosten vrijwel altijd meer dan Acer computers met vergelijkbare specs. HP is immers een "beter" merk. Het is net alsof je een BMW voor dezelfde prijs als een Toyota verwacht omdat de Toyota dezelfde formfactor heeft.

[ Voor 43% gewijzigd door HollovVpo1nt op 03-02-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Niemand dus die gaat procederen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ik heb nog niks van Otto gehoord en ze hebben het geld niet teruggestort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HollovVpo1nt schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Kerel, heb jij enig idee wat voor een onzin je nou vertelt? Zou toch wat zijn, je gaat naar de MediaMarkt en zegt tegen de verkoper: "Ik neem deze Macbook voor *even op duim zuigen* voor 800 euro omdat ik dat een mooie prijs vind"/ Zo werkt dat niet. Het gaat er niet om wat jij een mooie prijs vind. Het gaat erom hoe een prijs zich verhoudt met de marktconforme norm.

Jouw vergelijking met de notebooks van Acer slaan ook he-le-maal nergens op. Ten eerste zijn de specificaties niet vergelijkbaar. Dát zou jij als tweaker moeten weten ;)
- Acer netbook is ouder
- 2GB RAM vs 4GB RAM
- Slechtere CPU
- Kleinere HDD

Het enige vergelijkbare aan de twee is dat zij in dezelfde categorie computer vallen. Ten tweede mag je ook op grond van merk de twee netbooks niet vergelijken. HP Computers kosten vrijwel altijd meer dan Acer computers met vergelijkbare specs. HP is immers een "beter" merk. Het is net alsof je een BMW voor dezelfde prijs als een Toyota verwacht omdat de Toyota dezelfde formfactor heeft.
En dan heb je nog dat Acer zich richt op lage prijzen en HP op kwaliteit. Een Acer is altijd goedkoper als een HP met gelijke specs, daar krijg je dan een meer gammel product en een meer belabberde service en garantieafhandeling bij omdat het prijsverschil ergens uit moet komen.

Een BMW met 1.6 liter motor kun je ook niet voor dezelfde prijs meenemen als een Dacia 1.6 ook al hebben ze even veel deuren en ramen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HollovVpo1nt schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Nee het gaat erom dat ik als klant niet had kunnen weten dat het hier om een fout ging. Het had ook gewoon een mooie aanbieding kunnen zijn. En dat baseer ik op het feit dat 170 voor een netbook een mogelijke prijs is. Natuurlijk kom ik hogere prijzen tegen als ik uitgebreid onderzoek ga doen, maar dat ben ik als klant helemaal niet verplicht.
- Acer netbook is ouder
- 2GB RAM vs 4GB RAM
- Slechtere CPU
- Kleinere HDD

Acer is ook lichter, en zit een duurder OS op, dus dat heft de beter specs weer deels op. RAM, HD's etc kosten tegenwoordig niks, dus laten we het in totaal op een paar tientjes verschil gooien. Dan zou een prijs van 170 best mogelijk kunnen zijn.
Maar ja het maakt me niks uit of jij m'n argumentatie accepteert, als de rechtsbijstand dat maar doet, en vervolgens Otto. :) Bottomline is dat 170 voor een netbook op het eerste gezicht een redelijke prijs is, en dat het hier dus niet om een overduidelijke prijsfout gaat. En zodra dat is bevestigd heb ik dus gewoon recht op die laptop.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als het echt zo'n normale prijs is waarom bestel je hem dan niet ergens anders voor 170 euro of je neemt die Acer waar je zelf mee komt? :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
FaceDown schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:53:
...als de rechtsbijstand dat maar doet, en vervolgens Otto. :) Bottomline is dat 170 voor een netbook op het eerste gezicht een redelijke prijs is, en dat het hier dus niet om een overduidelijke prijsfout gaat. En zodra dat is bevestigd heb ik dus gewoon recht op die laptop.
Succes met dat gelijk krijgen. Krijg het maar bewezen dat het een redelijke prijs is zoals hier al 100 keer is verteld. Het enige waar jij je op beroept is dat het voor jou 'best aannemelijk' was als 'leek' (die je niet bent) dat de prijs redelijk was. Als hij zo redelijk was had je nu al lang je laptop binnen gezien Otto niks had geklaagd ;)
Otto krijgt toch gelijk, dus waarom geef je het niet gewoon op? Ze hebben zich echt niet zomaar op hun Algemene voorwaarden gewezen als ze niet zeker waren dat ze dat toch niet kunnen verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Ik vraag mij af of een gemiddelde RBV hier tijd en energie wil insteken. Die gasten draaien hoofdzakelijk op de premies die je per maand betaald. Ik denk dat je max een uurtje krijgt van een jurist. En procederen? De griffierechten zijn al 112€....

Neemt niet weg dat het de heren vrij staat om te procederen. :+ Mijn vraag is, ga je dit product dan uiteindelijk gebruiken of verdwijnt het op MP?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MusicAddict schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:13:
[...]

Succes met dat gelijk krijgen. Krijg het maar bewezen dat het een redelijke prijs is zoals hier al 100 keer is verteld. Het enige waar jij je op beroept is dat het voor jou 'best aannemelijk' was als 'leek' (die je niet bent) dat de prijs redelijk was. Als hij zo redelijk was had je nu al lang je laptop binnen gezien Otto niks had geklaagd ;)
Otto krijgt toch gelijk, dus waarom geef je het niet gewoon op? Ze hebben zich echt niet zomaar op hun Algemene voorwaarden gewezen als ze niet zeker waren dat ze dat toch niet kunnen verliezen.
Algemene voorwaarden kunnen nooit boven de wet staan. Ook al staat in de algemene voorwaarden beschreven dat de verkoper de overeenkomst eenzijdig kan opzeggen, dan nog is dat wettelijk helemaal niet toegestaan.
170 ipv 389 is in elk geval al een stuk redelijker dan een tv van 1000 voor 99. In dat laatste geval is het overduidelijk, in het eerst mijns inziens niet.
vhal schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:18:
Ik vraag mij af of een gemiddelde RBV hier tijd en energie wil insteken. Die gasten draaien hoofdzakelijk op de premies die je per maand betaald. Ik denk dat je max een uurtje krijgt van een jurist. En procederen? De griffierechten zijn al 112€....
Sja zou kunnen dat ze er niet aan beginnen. We zullen zien. Ik verwacht niet dat er een rechter aan te pas gaat komen. Ik hoop dat de verz.maatschappij een juridisch mailtje naar Otto doet, en dat Otto vervolgens eieren voor z'n geld kiest.
Neemt niet weg dat het de heren vrij staat om te procederen. :+ Mijn vraag is, ga je dit product dan uiteindelijk gebruiken of verdwijnt het op MP?
Lijkt me geheel irrelevant in deze kwestie.

[ Voor 28% gewijzigd door FaceDown op 03-02-2013 18:29 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

*knip*

Als je je punt niet op een normale manier kan maken, reageer dan niet op hem.

[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 03-02-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

*knip* niet op in gaan.

Maar goed ik voel me niet langer geroepen om hier meer info te geven mbt mijn procedure. Met degenen met wie ik inmiddels contact heb via DM zal ik dit via DM blijven onderhouden. Jammer voor de rest die in de zaak geinteresseerd zijn en zich wel normaal weten te gedragen.

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 03-02-2013 19:31 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel jurisprudentie opgezocht over gelijkwaardige zaken Facedown? :?
Dit is echt een heilloze missie en dat zeg ik niet om je dwars te zitten of te zeuren of wat dan ook. Rechters kijken nou eenmaal naar jurisprudentie en die is niet in je voordeel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Gaan we hier nou echt met z'n allen, inclusief de modjes hier, FaceDown een beetje af zitten zeiken?

@ FaceDown, Ik hoop dat het je lukt en ik hoop dat je ons toch nog op de hoogte wil blijven houden!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 15:52
Nee, het draait meer om integriteit, zeker als een aantal personen aantoonbaar vooraf al bedacht hebben om van deze 'fout' te profiteren en zich vervolgens recalcitrant opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Ik wens hem inderdaad succes.. met een brede lach op mijn gezicht, want ik weet gewoon dat hij geen poot heeft om op te staan, en dan eigenwijs vol blijven houden... achja, je moet toch wat hè.

Ik denk eigenlijk dat dit topic wel gesloten kan worden, er gaat niets geleverd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door [Remmes] op 03-02-2013 20:38 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:16:
Heb je wel jurisprudentie opgezocht over gelijkwaardige zaken Facedown? :?
Dit is echt een heilloze missie en dat zeg ik niet om je dwars te zitten of te zeuren of wat dan ook. Rechters kijken nou eenmaal naar jurisprudentie en die is niet in je voordeel. ;)
Dat is het hem nou juist, er is geen gelijkwaardige jurisprudentie. Dat maakt het nou zo interessant.
knakworst in "Otto netbook 170 euro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:44:
[...]

Dat is het hem nou juist, er is geen gelijkwaardige jurisprudentie. Dat maakt het nou zo interessant.
Valt wel mee. FD heeft geen navraag gedaan (en als ie dat had gedaan dan was dat pas de volgende dag), dus dan blijft de vraag voor de rechter over of 170 euro onredelijk laag was. 399->170 is aanmerkelijk grijzer dan 999->99. Otto zal aangeven dat men niet de wil had om de laptop voor 170 euro te verkopen, dus zal de rechter het prijsverschil moeten toetsen. Kortom, zelfde zaak (incl gebrek aan navraag), maar met een wat kleiner prijsverschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 12-09 20:59
Ik weet dat het een domme vraag is, maar is er al bij iemand geleverd? Heb zelf de order geannulleerd toen ik moest aanbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
FaceDown schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:09:
[...]
Maar goed ik voel me niet langer geroepen om hier meer info te geven mbt mijn procedure. Met degenen met wie ik inmiddels contact heb via DM zal ik dit via DM blijven onderhouden. Jammer voor de rest die in de zaak geinteresseerd zijn en zich wel normaal weten te gedragen.
Ik hoop dat je me wel op de hoogte houdt. Densoods via PM. Zoals ik eerder zei, geloof niet dat rechtsbijstand een netbook van 170 voor je kan regelen maar geef mijn ongelijk graag toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44
Off-topic: Wat een ruzie-topic is dit geworden. Probeer elkaar niet te overtuigen want dat gaat toch niet lukken. Mig29, jij zou toch zeker beter moeten weten. En ja, ik riskeer hiermee vast een ban en minimaal een edit.
SO WHAT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonger schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:43:
Mig29, jij zou toch zeker beter moeten weten.
Volgens mij stel ik een aantal feiten vast en benoem ik alleen dat indien die feiten juist zijn ik een dergelijk gedrag moreel verwerpelijk vind. Ik geloof alleen dat die discussie wel gevoerd is ;)
En ja, ik riskeer hiermee vast een ban en minimaal een edit.
Mwah, het is enigszins offtopic, maar we kunnen best wel tegen een stootje hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tonger schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:43:
Off-topic: Wat een ruzie-topic is dit geworden. Probeer elkaar niet te overtuigen want dat gaat toch niet lukken. Mig29, jij zou toch zeker beter moeten weten. En ja, ik riskeer hiermee vast een ban en minimaal een edit.
SO WHAT!
Leuke redenering is dat, probeer elkaar niet te overtuigen want het lukt toch niet. Als een enkeling nou eens in ziet dat juridische stappen t.g.v. deze actie echt nutteloos zijn bespaart dat een hoop tijd een moeite. Mensen moeten waarderen dat andere tijd en moeite nemen om met tegenargumenten te komen. Als wij die tegenargumenten kunnen verzinnen, kan de verdediging van Otto dat heus ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Aan de andere kant kun je natuurlijk ook stellen waar maakt iedereen zich zo druk om maakt . Je kunt natuurlijk wel roepen dat je geen rechten hebt en toch geen kans maakt.

Feit is als je niets doet weet je zeker dat je geen kans hebt.

Als je afgaat op de meningen in dit topic dan gaan de laatste pagina's alleen maar over welles nietes en lijkt het wel of hier alleen maar advocaten bezig zijn die overtuigd zijn van hun gelijk. Laat iedereen in zijn waarde en wat maakt het uit als iemand wel probeert om stappen te ondernemen. Die doet ten minste iets ipv langs de kant te blijven staan.

Ik hoop juist dat iemand er wel iets mee gaat doen. Al is het alleen maar om ervoor te zorgen dat Otto op een normale manier met zijn klanten omgaat en niet zomaar orders verwijderd en verder niets laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 13:08
FaceDown schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:53:
[...]

Nee het gaat erom dat ik als klant niet had kunnen weten dat het hier om een fout ging. Het had ook gewoon een mooie aanbieding kunnen zijn. En dat baseer ik op het feit dat 170 voor een netbook een mogelijke prijs is. Natuurlijk kom ik hogere prijzen tegen als ik uitgebreid onderzoek ga doen, maar dat ben ik als klant helemaal niet verplicht.
Ow nee? 8)7 . Jij hebt dus geen onderzoeksplicht? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Appleman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:39:
[...]

http://www.consuwijzer.nl...en-voor-afgesproken-prijs
Twijfelt u of de prijs klopt? Vraag het dan aan de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Net even gebeld met Suriname...

Werd gezegd dat als hij in je bestel overzicht staat gewoon geleverd wordt. Maar aangezien hij van de site af is, kunnen ze niet garanderen dat hij wordt geleverd, aangezien hij dus is uitverkocht. Actuele voorraad status kunnen ze niet inzien. Dit systeem is geautomatiseerd.

Dus ik neem liever het risico niet om eerst € 100,00 over te maken en vervolgens niks geleverd te krijgen. Dus ik heb hem geannuleerd.

Verder neem ik geen verder maat regelingen. Jammer maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:05
Beste heer ***********,

U heeft onlangs een notebook bijons besteld.

Deze laptop stond helaas met een verkeerde prijs op onze site.

Omdat in onze algemene voorwaarden staat dat kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod de ondernemer niet binden, geven we u op deze manier door dat de bestelling geannuleerd is.

Excuus voor het misverstand.

Met vriendelijke groet,

OTTO
Klantenservice
Mailtje van Otto (ben nooit gebeld, kon ook niet want ze hebben mijn nr niet :P )

Beetje een slap mailtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Zojuist een reactie terug ontvangen om een mail die ik vanochtend stuurde:

Mijn mail:
Hallo,

Er is mij voor een bestelling gevraagd voor een vooruitbetaling welke ik vorige week binnen heb gekregen.
Ik zie intussen op otto.nl dat mijn bestedingslimiet is verhoogd met 100 euro (het bedrag welk ik vooruit moest betalen).

Ik heb hier echter geen updates over gekregen per mail en vraag me nu af wanneer mijn order wordt verzonden.

Servicenummer:xxxxxxxxxx

Enig idee ?

mvg, etc. etc.
Antwoord:
Beste heer xxxxx,

In uw mail informeert u naar uw bestelling.

Het artikel dat u heeft besteld, is helaas niet meer leverbaar. Onze verontschuldigingen hiervoor. We hebben voor u naar een alternatief gezocht maar geen vergelijkbaar artikel gevonden.

Otto vult haar collectie regelmatig aan. Neemt u nog eens een kijkje op OTTO.nl om onze meest recente collectie te zien.

Met vriendelijke groet,

Sxxxx Sxxxxxxxxx (klinkt erg surinaams, zoals 2 reacties terug is gemeld)
De reactie hierboven lijkt hier overigens niet aan gelinkt, want ik heb een vraag gesteld.

Ze nemen dus niet even de moeite om te melden wat ik dan maar met mijn gestorte geld moet doen :S...

[ Voor 6% gewijzigd door BLACKfm op 04-02-2013 16:25 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hier is mijn iDeal bedrag (na eigen tussenkomst) netjes terug gestort.

Edit: Oh ja, hiermee is dan ook voor mij de kous af.

[ Voor 28% gewijzigd door Richard op 04-02-2013 16:49 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Appleman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:39:
[...]

Maar stel dat je als computerleek op onderzoek uit gaat, dan kom je andere laptops tegen rond die prijs. Als computerleek heb je echt geen idee wat al die cijfertjes inhouden dus denk je: 170 euro is een mooie prijs

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:35
Wat is het nu, stond hij nu voor een verkeerde prijs op de site of is hij niet meer leverbaar.....

Allebei zou Otto zeggen......maar eigenlijk betekent dat dat het toch een uitloopmodel was en de prijs wel zo laag kon zijn of toch niet.....

Ze hebben ook al naar een alternatief gezocht maar niet gevonden, er zijn natuurlijk geen (HP) netbooks meer te krijgen in Nederland....

Logisch allemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Rob schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:17:
[...]

Maar stel dat je als computerleek op onderzoek uit gaat, dan kom je andere laptops tegen rond die prijs. Als computerleek heb je echt geen idee wat al die cijfertjes inhouden dus denk je: 170 euro is een mooie prijs
Dat is dus echt onzin, dan ga je nog verder op onderzoek uit.
Dat zou mooi zijn, ik zie een random simpel Medion instap systeempje van 250 euro bij de Aldi staan, DUS dan zou het plausibel zijn dat ik het topsysteem van de BBG (als voorbeeld) voor datzelfde geleverd moet krijgen mocht er een prijsfout op de site van de aanbieder staan 8)7 (want een desktop is een desktop, ja er zijn wat cijfertjes anders)
Daarvoor is dus die onderzoeksplicht.

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 04-02-2013 18:46 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54
Het volgende mailtje kreeg ik vandaag, ik had ook geen telnr gegeven. Had ze wel van het weekend toen ik zag dat de bestelling uit mijn bestellingen was verdwenen een mailtje gestuurd met de vraag wanneer en met welke vervoerder ik de netbook kon ontvangen (lekker mezelf dom houden). Lijkt niet echt dat onderstaand mailtje daar een reactie op is. Op zich vind ik dit wel een redelijk mailtje had alleen wel wat sneller gemogen. Heb vriendelijk geantwoord en mijn bankreknr gegeven, hopelijk dus snel mijn geld terug.

Uw servicenummer: 297442544

Beste heer xxxxxxxx,

U heeft onlangs een notebook HP DM1-4303 SD bij ons besteld.
Deze laptop stond helaas met een verkeerde prijs op onze site.
Dat betreuren wij bijzonder.
Uw bestelling hebben wij daarom geannuleerd.
Wij verwijzen naar onze Algemene voorwaarden (artikel 4) waarin staat dat kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod de ondernemer niet binden.

Wij willen het door u betaalde bedrag teruggestorten en verzoeken u daarom vriendelijk uw banknummer aan ons door te geven.

Met vriendelijke groet,

OTTO Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
-tom-562 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:45:
[...]

Dat is dus echt onzin, dan ga je nog verder op onderzoek uit.
Dat zou mooi zijn, ik zie een random simpel Medion instap systeempje van 250 euro bij de Aldi staan, DUS dan zou het plausibel zijn dat ik het topsysteem van de BBG (als voorbeeld) voor datzelfde geleverd moet krijgen mocht er een prijsfout op de site van de aanbieder staan 8)7 (want een desktop is een desktop, ja er zijn wat cijfertjes anders)
Daarvoor is dus die onderzoeksplicht.
Daarbij gaan de meeste mensen verder kijken dan 1 site om zo de goedkoopste te vinden, als je dan ziet dat elk andere site €399 voor hetzelfde product vragen dan moet er wel een belletje rinkellen.. want er staat ook nergens ACTIE! OP=OP e.d

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46
Ik zou vrijdagavond na 18 uur gebeld worden, maar dat is niet gebeurt. Zojuist werd ik alsnog gebeld. Aangegeven dat ik het geen interessante actie vond.

Ga er verder geen energie insteken. Domper voor Otto dat (ook al staan ze al dan niet in hun recht) het zo ontzettend lomp oplossen. Als ze nu maar opschieten met het terugboeken, kan ik de volgende interessante deal weer mee kopen :P

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:44:
[...]

Rond de Bol zaak heb ik diverse zaken gevonden en dat waren ook nog wel veel kleinere verschillen en artikelen waarmee nog weleens gestunt wordt. (DVD's bijv.) ;)
Toch werd geen enkele consument in het gelijk gesteld simpelweg omdat de prijs onredelijk laag was tov concurrentie. Een winkel mag best stunten met 10, 20, 30% etc. onder de laagste prijs maar andersom werkt dat niet om je gelijk af te dwingen. Een uitzondering verwordt niet tot regel omdat het iemand net even beter uitkomt. :+

Daarnaast zou dit ook een buitensporig ondernemersrisico opleveren indien hier anders in geoordeelt zou worden. Stel je hebt zelf een shopje en een leverancier levert je een prijslijst aan met een grove fout erin? Dan ben je in een geval als dit eigenlijk meteen over de kop als levering afgedwongen zou worden tegen de foutieve prijs. 8)7
Dat zou toch weinig redelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je die zaken eens linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm was weekend weg en had er geen aandacht meer aan geschonken aangezien de leverdatum nog niet bejaald was. Vandaag op mijn rekening gekeken en zag dat mijn geld teruggestort was. Ben dus daarna op de site van otto gegaan en zag toen pas dat mijn bestelling geannuleerd was. Vind het verder niet erg ofzo en ben blij dat ik snel mijn geld terug had, maar vind het wel vreems dat mijn bestelling geannuleerd is en ik het geld al terug heb, zonder ook maar een notificatie dat dot gebeurd is e dat het niet geleverd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Ik heb zojuist Thuiswinkel waarborg erbij (moeten) betrokken. Hierin heb ik alles samengevat en tevens het gesprek met de Otto medewerker als bijlage toegevoegd. In dit gesprek word de prijs en de uitlevering van het product, na het checken van mijn ordergegevens en het artikel, bevestigd.

Otto gaf vandaag telefonisch aan er geen problemen in te zien als ik dit deed. Ze belden mij aan de hand van een klachten-mail die ik afgelopen vrijdag had gestuurd. Ze blijven erbij dat artikel 4 in hun voorwaarden hun er niet toe verplicht een product uit te leveren indien er sprake is van een prijs-fout. Het telefoongesprek dat ik had opgenomen kon iedereen zijn volgens de persoon aan de lijn en het is voor Otto geen reden om het product alsnog uit te leveren tegen de prijs van 169,99 euro,

Deze klacht via Thuiswinkel waarborg is tevens automatisch naar Otto verstuurd. Ze krijgen een week om hierop te reageren zag ik na het versturen van de klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Remmes_NT schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:04:
[...]

Daarbij gaan de meeste mensen verder kijken dan 1 site om zo de goedkoopste te vinden, als je dan ziet dat elk andere site €399 voor hetzelfde product vragen dan moet er wel een belletje rinkellen.. want er staat ook nergens ACTIE! OP=OP e.d
Stel dat de computerleek de pricewatch had gebruik. Filter op prijs tussen de 0 en 240 euro. Dan staat een laptop van 170 euro niet eens heel vreemd.
Maar ok, de leek twijfelt en belt Otto en die zegt: ja hoor de prijs klopt

Men mag dan wel een onderzoeksplicht hebben (waar staat dat eigenlijk?) maar dit mag voor een leek toch een best aardig onderzoek zijn.

Otto heeft twee grote fouten gemaakt: de verkeerde prijs neerzetten (zo'n fout is op te vangen) en daarna hebben ze via de telefoon vermeldt dat de prijs klopt.
Ze hebben daarna wel netjes een korting gegeven (jammer genoeg was de korting niet veel vergeleken met de prijzen bij andere webshops ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:54:
[...]

Stel je hebt zelf een shopje en een leverancier levert je een prijslijst aan met een grove fout erin? Dan ben je in een geval als dit eigenlijk meteen over de kop als levering afgedwongen zou worden tegen de foutieve prijs. 8)7
Dat zou toch weinig redelijk zijn?
Verschil is dat je erachter komt voordat je het product op voorraad hebt. Otto verkocht de laptop "op voorraad".

Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/wcdRl.jpg

Om ook het idee te geven dat een paar lastige Tweakers een postorderbedrijfje lastigvallen:

Er werken 53.000 medewerkers bij Otto wereldwijd, 11.6 miljard euro omzet, en een miljoenenwinst. Dus enig professionaliteit mag verwacht worden.

[ Voor 22% gewijzigd door knakworst op 04-02-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
knakworst schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:48:
[...]

Verschil is dat je erachter komt voordat je het product op voorraad hebt. Otto verkocht de laptop "op voorraad".
Op voorraad zegt tegenwoordig ook niks meer, sommige shops vermelden nog 'externe voorraad bij leverancier' of iets dergelijks, maar meeste is allemaal dropshipping vanaf de distri. Wie zegt dat 't nu ook niet zo was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

thijszor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:53:
[...]

Op voorraad zegt tegenwoordig ook niks meer, sommige shops vermelden nog 'externe voorraad bij leverancier' of iets dergelijks, maar meeste is allemaal dropshipping vanaf de distri. Wie zegt dat 't nu ook niet zo was?
Die kwestie is toch helemaal niet relevant? Otto kan het product leveren, alleen niet voor 170 euro, maar wel voor 389 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
knakworst schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:48:
[...]

Om ook het idee te geven dat een paar lastige Tweakers een postorderbedrijfje lastigvallen:

Er werken 53.000 medewerkers bij Otto wereldwijd, 11.6 miljard euro omzet, en een miljoenenwinst. Dus enig professionaliteit mag verwacht worden.
Misschien moeten ze in Nederland eens even gaan 'shoppen' bij hun Duitse collega's van Otto.de, daar hebben netbooks zat in de 200 - 300 euro range. Dan hebben ze direct wat om als compensatie aan te bieden voor dezelfde prijs.

*snip* geen ongefundeerde uitspraken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Nee, sorry je hebt gelijk ik mag ze ongefundeerd geen leugenaars noemen.
Weet ook niet hoe ik deze conclusie heb kunnen trekken.

Ik kijk voor de zekerheid nog een keer even door het topic....
Ze bieden een product aan wat op voorraad is maar ontkennen later dat het überhaupt op voorraad is geweest.
Ze bieden een product aan voor prijs xx maar ontkennen later dat het de goede prijs is.
De bevestiging van de prijs door een Otto medewerker aan de telefoon is ook niet valide want dat kan de koper zelf wel 'geknutseld' hebben, wij van Otto hebben de prijs niet bevestigd.
De ene koper bieden ze aan om het product voor een hogere prijs alsnog te kopen maar tegen een ander zeggen ze dat ze het product helemaal niet kunnen leveren.
Dan doen ze nog hun best om een vervangend product te leveren maar na de nodige inspanningen lukt dat helaas niet, vreemd want Otto in andere landen heeft schijnbaar geen probleem om soortgelijke producten op hun webshop te koop te zetten.

Oh ja, dan verwijderen ze ook nog de bestellingen van meerdere kopers zonder daar enige communicatie over te voeren.

Nu zie ik het ook ja, dit is een super bedrijf met een klantenservice die de service naar de klant hoog in haar vaandel heeft staan en altijd met een passende/bevredigende oplossing komt. Ik ga ze dit jaar nomineren voor webshop van het jaar, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:20

GS88

π raat

Het is dat door medewerkers van OTTO er is bevestigd dat de prijs klopt, dat verandert de zaak namelijk... als klant heb je inderdaad je onderzoeksplicht, maar tot hoever loopt die als je belt en er wordt bevestigd dat de prijs klopt... moet je dan vragen om een manager of de 'baas' aan de lijn te krijgen? Ergens stopt het toch? Dus waar ligt die grens?

De manier waarop OTTO daarna handelt is zeer onprofessioneel. Ik heb het een keer met Sony meegemaakt dat ik iets bestelde wat een behoorlijk mooie prijs had. Ik belde, en er werd gezegd dat ik zou worden terug gebeld. Niet eens een half uur later een telefoontje terug met de mededeling dat de aanbieding niet klopte. Verder mocht ik gebruik maken van een gratis coupon waarmee ik op sony's website iets mocht kopen ter waarde van €50,- ... Zo zou je met klanten af moeten handelen!
Ik heb niks van annuleringen ontvangen van OTTO tot een kwartier terug pas! Terwijl het product al sinds eergisteren niet meer bij mijn bestellingen staat. Wel kreeg ik ook eergisteren nog een mailtje met de vraag of ik vast €100,- over wou maken. (Had met acceptgiro besteld).

Rotterdam

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
SF is geen IRC en slowchat is hier dan ook NIET de bedoeling.

Lees je post zorgvuldig door voordat je hem plaatst en vraag jezelf even af of een ander jouw post wel wil lezen. Ivm recente ervaringen zullen wij streng optreden tegen overtredingen.