Bestelnummer = artikelnummer. Oftewel iedereen heeft dat bestelnummer.
Hier inmiddels uit ''mijn otto'' verdwenen zonder enig contact.
ik heb dan ook geen telefoonnummer opgegeven, dus bellen kunnen ze sowieso niet.
ik wacht nog even af tot na het weekend en ga dan contact opnemen of ik me laptop nog is een x ga krijgen.
ik heb dan ook geen telefoonnummer opgegeven, dus bellen kunnen ze sowieso niet.
ik wacht nog even af tot na het weekend en ga dan contact opnemen of ik me laptop nog is een x ga krijgen.
Als je je inleest had je gezien dat je warm zit. Er staat "kennelijke vergissing" in AV 4.2, dat is een vergissing waarbij de klant kan inzien "ooooo maar dit kan gewoon niet kloppen". Een overeenkomst kan dus niet zomaar op grond van een 'vergissing' geannuleerd worden.Blue_Fear schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:47:
In Otto's eigen disclaimer staat dat ze het recht hebben om de order te cancellen in sprake van een vergissing. Als je een bestelling hebt gedaan ben je akkoord gegaan met de voorwaarden dus Otto staat gewoon in haar recht.
De discussie komt neer op "had je moeten weten dat het een fout was, of had het ook gewoon een aantrekkkelijk geprijst simpel netbookje kunnen zijn".
Had een terugbelafspraak voor vanavond na 18 uur staan, werd gewoon vrolijk om half 10 gebeld door het callcenter. Niet echt netjes, maar goed, er werd netjes verontschuldigd dat "haar collega niets in het systeem erbij gezet had qua tijd".
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Hmm... Bij de meesten zijn ze eruit, maar bij mij staat hij er nog in, heb mijn telefoon nummer ook in het account staan, maar tot op heden nog niet gebeld... Wacht gewoon rustig af...
Deze "actie" is ook te mooi om waar te zijn, vind ik.
Deze "actie" is ook te mooi om waar te zijn, vind ik.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Ben hier net gebeld en order is ook verwijderd. Ik heb wel om een schriftelijke bevestiging van annulering incl opgave van reden gevraagd. Deze komt nog.
Ga waarschijnlijk nu contact opnemen met m'n rechtbijstandverzekering. Zij mogen het verder oppakken.
Ga waarschijnlijk nu contact opnemen met m'n rechtbijstandverzekering. Zij mogen het verder oppakken.
Groetjes, FaceDown.
Ik werd zojuist anoniem gebeld, ik nam op en de verbinding werd verbroken. Nu is de bestelling weg.
Mijn saldo is nu -175 euro. wat een manier van zaken doen.
Mijn saldo is nu -175 euro. wat een manier van zaken doen.
| live and give like no one else |
Hoeveel bestellingen zou ze ontvangen hebben? En voor welk bedrag gaan ze boot in als ze zouden moeten leveren. Stel dat ze 5000 bestellingen hebben ontvangen en ze 100 euro verlies maken bij levering voor die prijs. Dan heb je het over een afschrijving van een halve ton. Dan wordt het wel een duur foutje. Je zal er Otto niet mee ten gronde richten maar ik vind het wel buitenproportioneel.
Ik pas hier mijn interpretatie van redelijkheid en billijkheid toe, kan ik dat zo zeggen? Het is voor mij in ieder geval reden er geen punt van te maken. Naast de tijd die ik er dan weer aan kwijt ben.
Ik pas hier mijn interpretatie van redelijkheid en billijkheid toe, kan ik dat zo zeggen? Het is voor mij in ieder geval reden er geen punt van te maken. Naast de tijd die ik er dan weer aan kwijt ben.
5000 lijkt me al sterk overdreven. Denk dat het eerder in de honderden ligt. Gezien alle slechte ervaringen die mensen met Otto hebben (zie shopreviews) mogen ze best eens afgestraft worden voor hun klantonvriendelijke gedrag.Pierre Sec schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:15:
Hoeveel bestellingen zou ze ontvangen hebben? En voor welk bedrag gaan ze boot in als ze zouden moeten leveren. Stel dat ze 5000 bestellingen hebben ontvangen en ze 100 euro verlies maken bij levering voor die prijs. Dan heb je het over een afschrijving van een halve ton. Dan wordt het wel een duur foutje. Je zal er Otto niet mee ten gronde richten maar ik vind het wel buitenproportioneel.
Groetjes, FaceDown.
Hier is mijn bestelling ook verdwenen... Geen belletje of mailtje gehad.
I intend to live forever. So far, so good.
Bij mij staat de bestelling er nog steeds in. Telefoneren kunnen ze me niet want geen nummer opgegeven (doe ik nooit als het niet moet). Mailen doen ze blijkbaar niet want heb nog niemand gehoord die een mail heeft ontvangen. Niet slim van ze, was makkelijker voor ze geweest om 1 standaard mailtje te maken en die naar iedereen te sturen.
Ik wacht wel af, heb met Ideal betaald dus maak me een een klein beetje zorgen om de 175€ maar dat zal wel goed komen.
Leveren gaan ze niet meer dat is wel duidelijk, zou raar zijn als ze sommigen wel gaan leveren. Ook al is het er maar 1 dan hebben ze helemaal de poppen aan het dansen, tenminste als diegene het dan bijvoorbeeld in dit topic meldt.
Ik gok zelf dat het inderdaad enkele honderden bestellingen zijn, echt geen 5000. Ze zouden bij levering enkele tienduizende euro's de mist ingaan. Otto lijkt een groot bedrijf, maar toch zal dat in deze tijden hun behoorlijk pijn doen. De positieve reclame die ze daarmee zouden krijgen weegt daar niet tegen op denk ik. Negatiever dan de shopreviews nu zijn kan niet en die paar honderd (tweakers) die deze bestelling hebben gedaan hadden ze toch al niet als klant dus die verliezen ze niet.
Ik wacht wel af, heb met Ideal betaald dus maak me een een klein beetje zorgen om de 175€ maar dat zal wel goed komen.
Leveren gaan ze niet meer dat is wel duidelijk, zou raar zijn als ze sommigen wel gaan leveren. Ook al is het er maar 1 dan hebben ze helemaal de poppen aan het dansen, tenminste als diegene het dan bijvoorbeeld in dit topic meldt.
Ik gok zelf dat het inderdaad enkele honderden bestellingen zijn, echt geen 5000. Ze zouden bij levering enkele tienduizende euro's de mist ingaan. Otto lijkt een groot bedrijf, maar toch zal dat in deze tijden hun behoorlijk pijn doen. De positieve reclame die ze daarmee zouden krijgen weegt daar niet tegen op denk ik. Negatiever dan de shopreviews nu zijn kan niet en die paar honderd (tweakers) die deze bestelling hebben gedaan hadden ze toch al niet als klant dus die verliezen ze niet.
En ja hoor, zonder te bellen of te communiceren is mijn bestelling ook verdwenen. Rare gang van zaken daar.
Bij mij is hij ook weg zonder enige communicatie.
-
idem
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Hierbij vraag ik me dan af waarom jullie als getroffenen niet besluiten om:FaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:27:
5000 lijkt me al sterk overdreven. Denk dat het eerder in de honderden ligt. Gezien alle slechte ervaringen die mensen met Otto hebben (zie shopreviews) mogen ze best eens afgestraft worden voor hun klantonvriendelijke gedrag.
- een Otto-dossier aan te leggen (aangezien het bij herhaling gebeurd is).
- dit vervolgens aan te bieden bij organisaties als de consumentenbond/ radar/ kassa enz.?
Dit in plaats van vooral veel dingen roepen en in sommige gevallen op eigen initiatief proberen recht te halen via oa. diezelfde helpdesk waar blijkbaar ook geen juiste info vandaan komt?
Samen sta je veel sterker toch?
En voor degenen die al vooraf wisten dat Otto steken laat vallen: waarom dan in hemelsnaam alsnog gaan bestellen? Waar gaat het dan nog over als je toch al verwacht dat er weer gesodemieter uit voorkomt?
Gaan jullie bijv. op straat ook altijd meteen de confrontatie aan?
zelfde hier....
Dinsdagavond besteld, betaald met iDeal en zojuist zonder communicatie uit bestelling verwijderd.
Ik heb nu een tegoed van €175
Enige communicatie is de bevestigingsmail die ik gehad heb. Dus maandag maar eens bellen wanneer hij komt......
Dinsdagavond besteld, betaald met iDeal en zojuist zonder communicatie uit bestelling verwijderd.
Enige communicatie is de bevestigingsmail die ik gehad heb. Dus maandag maar eens bellen wanneer hij komt......
Ja! Zojuist gebeld door otto, ze gaan mijn bestelling uitleveren!
(was toch mooi geweest...)
Wel gebeld. Standaard uitleg bla bla, we hebben zojuist ontdekt dat er een fout was bij de prijs. Zojuist? Tja, mevrouw gaf gewoon toe dat ze ook niet meer was dan de boodschapper en daar had ik vrede mee. Zij kan er ook niks aan doen. Als het gelukt was dan was het leuk maar nu kan ik er ook mee leven. Next!
(was toch mooi geweest...)
Wel gebeld. Standaard uitleg bla bla, we hebben zojuist ontdekt dat er een fout was bij de prijs. Zojuist? Tja, mevrouw gaf gewoon toe dat ze ook niet meer was dan de boodschapper en daar had ik vrede mee. Zij kan er ook niks aan doen. Als het gelukt was dan was het leuk maar nu kan ik er ook mee leven. Next!
Die kunnen er ook niks mee. En gaan er ook niks mee doen.FaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:38:
Ze had je kunnen doorverbinden met iemand die er wel over gaat...hemiparo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:27:
[...] Tja, mevrouw gaf gewoon toe dat ze ook niet meer was dan de boodschapper en daar had ik vrede mee. Zij kan er ook niks aan doen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik vind dat Otto dit handig oplost zo...weertenaar schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:10:
zelfde hier....
Je had kunnen weten (zeker als tweaker zijnde in dit topic) dat dit een foutje was, de instelling 'komt hij dan is het mooi, anders heb ik pech' kan ik erg waarderen, wat alleen erg jammer is, is dat mensen hun bestelling opeisen en soms zelfs met rechtzaken dreigen terwijl men gewoon wist dat dit klopte en dinsdagavond overhaast een bestelling heeft geplaatst.
Ik vind dat dit ook wel eens gezegd mag worden ipv alleen maar negatief over Otto te praten.
Goh bedankt voor de informatie. Jij bent de CEO van Arag? Of hoe weet jij precies dat ze er niks mee kunnen en/of doen?hemiparo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:29:
[...]
Die kunnen er ook niks mee. En gaan er ook niks mee doen.
Groetjes, FaceDown.
Ben ook gebeld door Otto, met de mededeling dat het om een foutieve prijs ging. Ook mij werd aangeboden of ik interesse had om de netbook te kopen voor 389 euro, maar dat is toch net wat minder aantrekkelijk
Heb m'n order laten annuleren omdat het een foute prijs betrof. Geen zin in de lange weg die te gaan is om het alsnog voor elkaar te krijgen. Mocht een tweaker nou toch de netbook binnenkrijgen voor die prijs, dan overweeg ik nog een telefoontje met Otto.. Dan ben ik op z'n minst geïnteresseerd in het antwoord waarom er met 2 maten gemeten kan worden 
Ben trouwens wel benieuwd wat de kosten zijn van deze fout.. Ik weet natuurlijk niet hoeveel orders er zijn binnengekomen, maar iedereen bellen (en/of mailen) lijkt me toch een dure kostenpost..
Ben trouwens wel benieuwd wat de kosten zijn van deze fout.. Ik weet natuurlijk niet hoeveel orders er zijn binnengekomen, maar iedereen bellen (en/of mailen) lijkt me toch een dure kostenpost..
Waarom neem je je 'verlies' niet gewoon? Je hebt gegokt, en je hebt verloren. Het is zo simpelFaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:45:
[...]
Goh bedankt voor de informatie. Jij bent de CEO van Arag? Of hoe weet jij precies dat ze er niks mee kunnen en/of doen?
Mwa, die klantenservice poppetjes zitten er toch (daarom zijn ze er, nietwaar?rubenvanvliet schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:49:
Ben ook gebeld door Otto, met de mededeling dat het om een foutieve prijs ging. Ook mij werd aangeboden of ik interesse had om de netbook te kopen voor 389 euro, maar dat is toch net wat minder aantrekkelijkHeb m'n order laten annuleren omdat het een foute prijs betrof. Geen zin in de lange weg die te gaan is om het alsnog voor elkaar te krijgen. Mocht een tweaker nou toch de netbook binnenkrijgen voor die prijs, dan overweeg ik nog een telefoontje met Otto.. Dan ben ik op z'n minst geïnteresseerd in het antwoord waarom er met 2 maten gemeten kan worden
[ Voor 86% gewijzigd door -tom-562 op 01-02-2013 12:51 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik denk dat je daar geen CEO voor hoeft te zijn. Ik denk dat je het als een stelling moet zien. En in dat geval geen ongefundeerde. Ik vermoed dat de rechtsbijstand hier niet veel zin in heeft. Maar ik ben geen CEO natuurlijk. Ik heb alleen gezond verstand en beperkte kennis.FaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:45:
[...]
Goh bedankt voor de informatie. Jij bent de CEO van Arag? Of hoe weet jij precies dat ze er niks mee kunnen en/of doen?
Vanochtend wel een telefoontje gehad (nie opgenomen, staat in gemiste oproepen geheim nummer). En order is gewoon geannuleerd vanuit otto. Goede zakenmensen daar bij otto
Het is geen 'gokken'. Het is simpelweg een kwestie van waar je recht op hebt als consument. Bedrijf biedt product A aan tegen prijs X, dan is het bedrijf ook verplicht product A te leveren tegen prijs X. Er zijn een paar uitzonderingen, waaronder een overduidelijke prijsfout. Dat is hier niet het geval. Een korting van 50% tov de laagste nieuwprijs is wellicht fors, maar geen overduidelijke prijsfout. Dit zou het geval zijn als de laptop tegen 0 euro of 1 euro werd aangeboden.-tom-562 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:49:
[...]
Waarom neem je je 'verlies' niet gewoon? Je hebt gegokt, en je hebt verloren. Het is zo simpel
[...]
Mwa, die klantenservice poppetjes zitten er toch (daarom zijn ze er, nietwaar?)
En waar ligt de grens? De volgende keer gaan ze orders annuleren omdat ze een prijs van 480 euro in het systeem hadden staan in plaats van 500. Per ongeluk vergeten om een actieprijs terug te zetten. Moeten we dat dan ook maar accepteren?
[ Voor 13% gewijzigd door FaceDown op 01-02-2013 13:02 ]
Groetjes, FaceDown.
Wacht het antwoord maar even af en dan praten we verder... en ik zal mijn ongelijk indien nodig absoluut toegeven. Maar je snapt toch zelf ook wel dat otto sterk staat. Je kunt echt niet verplichten uit te leveren en rechtsbijstand kan dit ook niet. Als je echt iets wilt zul je er een echte zaak van moeten maken maar voor het bedrag van 170 euro zal rechtsbijstand niks doen. Er een juridisch persoon opzetten kost vaak al meer. Mochten ze het al oppikken, wat ik ten sterkste betwijfel, zal er zeker geen zaak van gemaakt worden maar hooguit een vergoeding van het bedrag aan jou. Maar zelfs dat geloof ik niet...FaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:45:
[...]
Hier nu ook verwijderd, kan me er niet echt druk over maken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hier ook zonder contact op te nemen verwijderd. Zelf maar even gebeld: Ze zijn niet meer op voorraad, en niet meer leverbaar. Was een foutje op de website want er was toen al geen voorraad volgens deze medewerkster. Niets over een eventuele verkeerde prijs. Het geld wordt binnen vijf tot tien dagen terug gestort.
Voor wie zin heeft, via 013 465 15 15 kun je ook contact opnemen met marketing, etc...
Voor wie zin heeft, via 013 465 15 15 kun je ook contact opnemen met marketing, etc...

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 01-02-2013 13:27 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Heb een mailtje gestuurd (had iDeal betaald) dat ik E175 positief sta op mijn Otto rekening, en dat ik dat graag teruggestort zou zien:
best snel.Uw servicenummer: &*(%^%*(&^*(&
Beste mevrouw,
Uit uw mail begrijp ik dat u een tegoed heeft op uw klantenrekening bij OTTO en dat u dit graag teruggestort wilt hebben.
We hebben opdracht gegeven om het bedrag van 175,94 euro over te laten maken op het bij OTTO bekende banknummer.
U kunt het bedrag binnen tien werkdagen terug verwachten.
Met vriendelijke groet,
Stephany Elskamp
OTTO
Klantenservice
20*350ZO45°
Ja, ga maar bellen wanneer hij komt, terwijl je weet dat dat ding niet gaat komen.
Je hebt het geprobeerd, je wist dat de kans klein was dat het daadwerkelijk geleverd ging worden, nu weet je het zeker. Vergeet het en life goes on....
Je hebt het geprobeerd, je wist dat de kans klein was dat het daadwerkelijk geleverd ging worden, nu weet je het zeker. Vergeet het en life goes on....
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Het is je goed recht een rechtzaak te beginnen. Er is maar een macht die kan oordelen waar de grens van een prijsfout ligt en dat is de rechter.
Voor de mensen die het sportief oppakken==> Hulde
Voor de mensen die een rechtzaak willen starten==>eLJay pakt de popcorn en wacht met smacht op meer jurisprudentie omtrent dit thema.
Edit1, ik vraag me af of diegenen die melden dat een rechtszaak sowieso kansloos is dit kunnen onderbouwen met andere jurisprudentie dan het OTTO arrest
*Edit 2 Reageert Floppus op persoonlijke titel of vertegenwoordigd hij de visie van Tweakers.net?
Het zou een uitermate zorgelijke ontwikkeling zijn als Tweakers.net het forum op zulke wijze wil censureren

Dat zou de "crew" moeten weten

[ Voor 31% gewijzigd door eL_Jay op 01-02-2013 14:21 ]
Ik heb inmiddels het verhaal inclusief bewijsstukken doorgestuurd naar mijn assurantietussenpersoon met de vraag of we hiervoor de rechtsbijstandverzekering kunnen inzetten.eL_Jay schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:38:
[...]
Het is je goed recht een rechtzaak te beginnen. Er is maar een macht die kan oordelen waar de grens van een prijsfout ligt en dat is de rechter.
Voor de mensen die het sportief oppakken==> Hulde
Voor de mensen die een rechtzaak willen starten==>eLJay pakt de popcorn en wacht met smacht op meer jurisprudentie omtrent dit thema.
Ik snap absoluut niet dat Otto sterk staat. Er is hier immers geen sprake van een "kennelijke vergissing" oftewel een "onmiskenbare vergissing" (bron: Van Dale online). Dit was wel het geval wanneer een meer dan 1000 euro kostende tv werd aangeboden voor 99 euro. Dit zou ook het geval zijn wanneer de netbook voor 1 euro of 10 euro werd aangeboden. Maar bij het aanbieden van een netbook voor bijna 170 euro is er absoluut geen sprake van een "onmiskenbare vergissing". 50% korting is helemaal geen uitzondering in retailland. 90 of 95% korting is dat natuurlijk wel. Ik zie hierin een duidelijk verschil.hemiparo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:04:
[...]
Wacht het antwoord maar even af en dan praten we verder... en ik zal mijn ongelijk indien nodig absoluut toegeven. Maar je snapt toch zelf ook wel dat otto sterk staat. Je kunt echt niet verplichten uit te leveren en rechtsbijstand kan dit ook niet. Als je echt iets wilt zul je er een echte zaak van moeten maken maar voor het bedrag van 170 euro zal rechtsbijstand niks doen. Er een juridisch persoon opzetten kost vaak al meer. Mochten ze het al oppikken, wat ik ten sterkste betwijfel, zal er zeker geen zaak van gemaakt worden maar hooguit een vergoeding van het bedrag aan jou. Maar zelfs dat geloof ik niet...
[ Voor 51% gewijzigd door FaceDown op 01-02-2013 13:51 ]
Groetjes, FaceDown.
Dan ga ik samen met eLJay kijken en genieten van de popcorn. Begrijp me niet verkeerd, ik snap je frustratie en ben ook van mening dat otto best wat sneller mocht reageren op dingen. Maar het zal echt niks uitmaken...FaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:47:
[...]
Ik heb inmiddels het verhaal inclusief bewijsstukken doorgestuurd naar mijn assurantietussenpersoon met de vraag of we hiervoor de rechtsbijstandverzekering kunnen inzetten.
Verwijderd
Het zal niks uitmaken omdat???hemiparo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:48:
[...]
Dan ga ik samen met eLJay kijken en genieten van de popcorn. Begrijp me niet verkeerd, ik snap je frustratie en ben ook van mening dat otto best wat sneller mocht reageren op dingen. Maar het zal echt niks uitmaken...
Er zijn toezeggingen gedaan het is geen onmenselijk bedrag en is best plausible.
Omdat een rechtsbijstand dit echt niet gaat oppikken. Niet voor dit bedrag. Je mag natuurlijk zelf altijd een zaak maken en er uiteindelijk een rechter over laten beslissen. Maar die kosten zal rechtsbijstand niet gaan betalen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:52:
[...]
Het zal niks uitmaken omdat???
Er zijn toezeggingen gedaan het is geen onmenselijk bedrag en is best plausible.
Oh ik ben niet gefrustreerd hoor. Voor mij is dit ook puur entertainment.hemiparo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:48:
[...]
Dan ga ik samen met eLJay kijken en genieten van de popcorn. Begrijp me niet verkeerd, ik snap je frustratie en ben ook van mening dat otto best wat sneller mocht reageren op dingen. Maar het zal echt niks uitmaken...
Groetjes, FaceDown.
Klantonvriendelijk zijn ze zeker! Kan me nog een gevalletje herinneren van de Wehkamp met de Nikon D90... daar ben ik nog steeds heel blij mee
Verwijderd
Can i get an "amen"FaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:54:
[...]
Oh ik ben niet gefrustreerd hoor. Voor mij is dit ook puur entertainment.Ik heb die netbook ook helemaal niet nodig, maar ik ben wel van mening dat bedrijven als Otto zich aan de (consumenten-)wet moeten houden en dat ze erg klantonvriendelijk bezig zijn.
Afhankelijk van de voorwaarden van de polis zullen ze wel moeten. Of ze kunnen ook 389,- minus 170,- aan mij overmaken natuurlijk.hemiparo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:54:
[...]
Omdat een rechtsbijstand dit echt niet gaat oppikken. Niet voor dit bedrag. Je mag natuurlijk zelf altijd een zaak maken en er uiteindelijk een rechter over laten beslissen. Maar die kosten zal rechtsbijstand niet gaan betalen.
Ik betaal immers maandelijks premie voor die verzekering. Waarom jij denkt dat ik overgeleverd ben aan de welwillendheid en menslievendheid van de rechtsbijstandverzekeringsmaatschappij is mij een raadsel. Als ze jouw autoruit intikken, zegt jouw verzekeringsmaatschappij dan ook "oh daar beginnen we niet aan, dat is maar 1 ruitje!". Zou fraai zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door FaceDown op 01-02-2013 13:58 ]
Groetjes, FaceDown.
* Fiber heeft hem ook nog steeds...hemiparo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:55:
Klantonvriendelijk zijn ze zeker! Kan me nog een gevalletje herinneren van de Wehkamp met de Nikon D90... daar ben ik nog steeds heel blij mee
Zouden we er met zn allen niet verstandig aan doen het hele rechtzaak gebeuren achterwege te laten? Hoewel het best een beetje slordig is van Otto hebben ze geen grote fouten gemaakt lijkt me. Als je een bedrijf hebt met honderden producten dan kan een prijsfout als deze zich voordoen. Waar je eventueel wat over kan zeggen is over de communicatie naar de klanten, dat kan beter.
Ook Arnoud Engelfriet lijkt aan te geven dat deze zaak weinig kans maakt, als ik hem goed begrijp.
En dan nog wat anders:
Geheel los daarvan staat dat Floppus al aangegeven heeft dat Tweakers de buik vol heeft van het gedreig met rechtzaken. Misschien een reden om het wat kalmer aan te doen met de rechtzaakplannen? Het lijkt me dat deze community en het delen van leuke aanbiedingen belangrijker is dan je gelijk halen over 1 netbook. Dat zijn in iedergeval mijn gedachten. Ik ga in dit verhaal dan verder ook geen energie steken.
Ook Arnoud Engelfriet lijkt aan te geven dat deze zaak weinig kans maakt, als ik hem goed begrijp.
En dan nog wat anders:
Geheel los daarvan staat dat Floppus al aangegeven heeft dat Tweakers de buik vol heeft van het gedreig met rechtzaken. Misschien een reden om het wat kalmer aan te doen met de rechtzaakplannen? Het lijkt me dat deze community en het delen van leuke aanbiedingen belangrijker is dan je gelijk halen over 1 netbook. Dat zijn in iedergeval mijn gedachten. Ik ga in dit verhaal dan verder ook geen energie steken.
Ze maken ENORME fouten in de afhandeling van hun initiële fout, en daarvoor mogen ze best keihard aan de schandpaal mijn inziens. Zie je de nuance? Stel je voor dat je net je eten hebt besteld en na een uur wachten eens na gaat vragen, blijkt dat je moet betalen om na te kunnen vragen, ze je vervolgens in plaats van iemand uit het restaurant even een telefoon in de hand drukken om vervolgens met een praktisch niks wetende medewerker van een ander bedrijf te praten aan de andere kant van de wereld (ja inderdaad, die surinaamse dames aan de lijn, zijn letterlijk dames in suriname) die je dan doodleuk verteld dat er in het systeem staat dat je je eten nog gaat krijgen gehinderd zonder enige kennis whatsoever van de lopende bestelling maar verder nog wel ziet staan dat de helft geannuleerd is, en je vrouw dus niks zal krijgen. Waarom is haar eten geannuleerd? Daar heeft ze geen weet van, ze vraagt of je dit zelf misschien hebt gedaan. Vervolgens ga je nog een keer door dit proces voor er iemand aan de lijn komt die je dan maar verteld dat er helemaal geen eten komt. Oh en het geld dat je hebt betaald, dat zullen ze pas erkennen ontvangen te hebben enkele dagen na je het restaurant verlaat, en dan moet je er nog om vragen voor je het terug krijgt ondanks je je rekeningnummer had achtergelaten. Gelukkig krijg je het wel binnen 14 dagen terug.. de mens kan je wel zo lang zonder eetbook :-)
[ Voor 95% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-02-2013 14:16 ]
Zodra ze gewoon hadden uitgeleverd tegen de foutieve prijs was er ook niets aan de hand geweest. Echter eenzijdig orders annuleren is geen oplossing hier. En in mijn ogen WEL een grove fout.Art Elixer schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:02:
Zouden we er met zn allen niet verstandig aan doen het hele rechtzaak gebeuren achterwege te laten? Hoewel het best een beetje slordig is van Otto hebben ze geen grote fouten gemaakt lijkt me. Als je een bedrijf hebt met honderden producten dan kan een prijsfout als deze zich voordoen. Waar je eventueel wat over kan zeggen is over de communicatie naar de klanten, dat kan beter.
Ik denk dat t.net wel degelijk de plaats is om dit soort zaken te bespreken. Dat kan helemaal los staan van het bespreken van leuke aanbiedingen. Als je het niet leuk vindt om een bepaald topic te lezen, hoe moeilijk is het dan om er weg te blijven?En dan nog wat anders:
Ik denk zelfs dat dit soort topics, en de eventuele rechtzaken of zaken bij de geschillencommissie die dit tot gevolg heeft een positieve uitwerking hebben op het gedrag van webshops in het algemeen. Ze worden gedwongen zich aan de regels te houden, en hier profiteren we uiteindelijk allemaal van. Het zou mijns inziens een grote vergissing zijn van t.net om dit soort topics actief te gaan weren. Mogen we straks alleen nog maar lieve dingen over webshops zeggen? Gaan we dan ook alle negatieve shopreviews verwijderen? Het starten van een rechtzaak is een fundamenteel recht in Nederland. Het feit dat je dat op t.net niet zou mogen bespreken lijkt mij zeer vreemd. Nogmaals; interesseert het je niet, sla het topic dan gewoon over!
Groetjes, FaceDown.
Misschien heb je niet opgeletFaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:14:
[...]
Nogmaals; interesseert het je niet, sla het topic dan gewoon over!
Dus de interesse is er - enkel vraag ik me af of het nodig een aan fout van Otto zo zwaar te tillen. Ik vind van niet.
En natuurlijk moet er de mogelijkheid zijn kritiek te uiten op de gang van zaken bij webshops. Maar is dat hetzelfde als bij een prijsfout een rechtzaak aanspannen? Ik vind daar nog al wat verschil tussen zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Art Elixer op 01-02-2013 14:25 ]
Zo'n opmerking is leuk, maar zulke topics zijn niet van vorige week ofzo.Art Elixer schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:02:
En dan nog wat anders:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Vandaar ook mijn tip met het alternatieve telefoonnummer: Optie 1 is Suriname, die heb ik aan de lijn gehad, maar de verdere opties lijken mij in Nederland te zijn. Maar ik heb zelf geen zin om echt stennis te gaan maken. (013 465 1515)TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:06:
[...] zijn letterlijk dames in Suriname...
Ik doelde ook niet alleen op jou persoonlijk, maar meer op de bezoekers in het algemeen. Als 'men' dit topic niet wil lezen kan 'men' er ook wegblijven. Vandaar dat ik het vreemd vind dat t.net de buik vol zou hebben van dit soort topics. Blijkbaar is er toch behoefte aan en het dient nog een algemeen nut ook.Art Elixer schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:23:
[...]
Misschien heb je niet opgelet- ik heb ook zo'n netbook bestelling gedaan en daarvan hier melding gemaakt. Sterker nog, ik was degene bij wie als eerste de bestelling was verwijderd.
Dus de interesse is er - enkel vraag ik me af of het nodig een aan fout van Otto zo zwaar te tillen. Ik vind van niet.
En natuurlijk moet er de mogelijkheid zijn kritiek te uiten op de gang van zaken bij webshops. Maar is dat hetzelfde als bij een prijsfout een rechtzaak aanspannen? Ik vind daar nog al wat verschil tussen zitten.
Anyway; bericht van mijn tussenpersoon terug; 'Schade' is meer dan 200 euro, dus de zaak is aangemeld bij de ARAG. Het is nu afwachten of ze de zaak in behandeling zullen nemen. Binnen een week weet ik hopelijk meer.
[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 01-02-2013 14:39 ]
Groetjes, FaceDown.
CounterDesk in "Nokia Lumia 820 Vodafone"Art Elixer schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:02:
Juist door de navraag en bevestiging is het een interessante case geworden.
Dat hebben we hier dus ook. Echter ben ik nog altijd naar iemand op zoek die een audio-opname heeft van zo'n prijsbevestiging, of iemand die het niet heeft opgenomen maar bereid is om (schriftelijk) te getuigen dat de prijs telefonisch aan hem/haar bevestigd is.knakworst schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:45:
[...]
CounterDesk in "Nokia Lumia 820 Vodafone"
Juist door de navraag en bevestiging is het een interessante case geworden.
Groetjes, FaceDown.
Denk eens niet aan jezelf, maar aan de website tweakers.net. Het wordt nu haast een trend om continu de pricewatch af te speuren, naar foutjes (want dat zijn het gewoon). Dat resulteert continu in groepjes (vaak bestaande uit dezelfde mensen), die koste wat het kost hun 'gelijk' proberen te halen (daarbij dreigende met rechtzaken etc.). Als je niet oppast wordt het hier een broeinest van van topics/mensen die webshops op deze manier proberen uit te buiten. Want iedereen weet dat dit gewoon foutjes zijn, waar sommige mensen misbruik van maken.FaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:14:
[...]
Zodra ze gewoon hadden uitgeleverd tegen de foutieve prijs was er ook niets aan de hand geweest. Echter eenzijdig orders annuleren is geen oplossing hier. En in mijn ogen WEL een grove fout.
[...]
Ik denk dat t.net wel degelijk de plaats is om dit soort zaken te bespreken. Dat kan helemaal los staan van het bespreken van leuke aanbiedingen. Als je het niet leuk vindt om een bepaald topic te lezen, hoe moeilijk is het dan om er weg te blijven?
Ik denk zelfs dat dit soort topics, en de eventuele rechtzaken of zaken bij de geschillencommissie die dit tot gevolg heeft een positieve uitwerking hebben op het gedrag van webshops in het algemeen. Ze worden gedwongen zich aan de regels te houden, en hier profiteren we uiteindelijk allemaal van. Het zou mijns inziens een grote vergissing zijn van t.net om dit soort topics actief te gaan weren. Mogen we straks alleen nog maar lieve dingen over webshops zeggen? Gaan we dan ook alle negatieve shopreviews verwijderen? Het starten van een rechtzaak is een fundamenteel recht in Nederland. Het feit dat je dat op t.net niet zou mogen bespreken lijkt mij zeer vreemd. Nogmaals; interesseert het je niet, sla het topic dan gewoon over!
Webshops/leveranciers zullen dan in de toekomst zichzelf dan voortaan ff achter hun oren krabben met het verstrekken van informatie of spulletjes
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Volgens mij heeft Engelfried zich hier ook al over uit gelaten en is dit alleen van toepassing op de persoon die het daad werkelijk heeft opgenomen en niet andere mensen.FaceDown schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:53:
[...]
Dat hebben we hier dus ook. Echter ben ik nog altijd naar iemand op zoek die een audio-opname heeft van zo'n prijsbevestiging, of iemand die het niet heeft opgenomen maar bereid is om (schriftelijk) te getuigen dat de prijs telefonisch aan hem/haar bevestigd is.
De redelijkheid van een prijs kan niet van persoon tot persoon variëren, het was voor iedereen EUR 169.
Waar ik mij aan stoor is hoe slecht een webwinkel als deze gemanaged wordt. Met een TV van 99 EUR kwamen ze, m.i. terecht, weg. Het wordt nu wel aanzienlijk grijzer. De Otto-uitspraak [4.17] heeft het over:
Als helpdeskmedewerkers dit soort uitspraken doen, zorg dan dat ze de inkoopprijs tabel voor zich hebben. Als het 350 inkoop is, 169 verkoop, kun je gedegen stellen dat er iets niet juist is. Waar trek je de grens van wat acceptabel is, en wat niet? De bevestiging van een Otto klantenservice medewerker, is er dan een gerechtvaardigd vertrouwen ontstaan? Zo ja, dan moeten ze leveren. Zo nee, en had je verder onderzoek moeten verrichten volgens de rechter, dan weten we dat voor de volgende keer. Echter is daar geen jurisprudentie over, dat maakt dit zo interessant.
Waar ik mij aan stoor is hoe slecht een webwinkel als deze gemanaged wordt. Met een TV van 99 EUR kwamen ze, m.i. terecht, weg. Het wordt nu wel aanzienlijk grijzer. De Otto-uitspraak [4.17] heeft het over:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BC2420Ook een eenvoudig telefoontje naar de klantenservice van Otto zou hebben volstaan. In dat geval zou de consumenten zijn bevestigd dat de prijs niet juist was. Laat de consument na nader te onderzoeken, dan wordt deze toch geacht op de hoogte te zijn van de gegevens die een nader onderzoek zou hebben opgeleverd. Kortom: ook bij twijfel hadden de consumenten kunnen én moeten weten dat de door Otto vermelde prijs een vergissing was.
Als helpdeskmedewerkers dit soort uitspraken doen, zorg dan dat ze de inkoopprijs tabel voor zich hebben. Als het 350 inkoop is, 169 verkoop, kun je gedegen stellen dat er iets niet juist is. Waar trek je de grens van wat acceptabel is, en wat niet? De bevestiging van een Otto klantenservice medewerker, is er dan een gerechtvaardigd vertrouwen ontstaan? Zo ja, dan moeten ze leveren. Zo nee, en had je verder onderzoek moeten verrichten volgens de rechter, dan weten we dat voor de volgende keer. Echter is daar geen jurisprudentie over, dat maakt dit zo interessant.
[ Voor 94% gewijzigd door knakworst op 01-02-2013 15:24 ]
Verwijderd
Het gaat om de manier hoe deze "foutjes" aangepakt/opgelost worden. Normaliter doe ik nooit mee aan deze dingen, maar hoe Otto dit op pakt is gewoon treurig te noemen.-tom-562 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:56:
[...]
Denk eens niet aan jezelf, maar aan de website tweakers.net. Het wordt nu haast een trend om continu de pricewatch af te speuren, naar foutjes (want dat zijn het gewoon). Dat resulteert continu in groepjes (vaak bestaande uit dezelfde mensen), die koste wat het kost hun 'gelijk' proberen te halen (daarbij dreigende met rechtzaken etc.). Als je niet oppast wordt het hier een broeinest van van topics/mensen die webshops op deze manier proberen uit te buiten. Want iedereen weet dat dit gewoon foutjes zijn, waar sommige mensen misbruik van maken.
Webshops/leveranciers zullen dan in de toekomst zichzelf dan voortaan ff achter hun oren krabben met het verstrekken van informatie of spulletjes
Het zou inderdaad fijn zijn als webshops zich voortaan ff achter de oren krabben als ze weer een fout gemaakt hebben en bedenken hoe ze mensen netjes te woord kunnen staan als eerste en belangrijkste punt, en daarna misschien ook wel een extra check in kunnen bouwen om de fouten zelf te voorkomen of snel genezen gezien het nu geen onkunde is maar laksheid waardoor deze checks er niet voldoende zijn. Het boeit tenslotte toch niet als je al op een dergelijke manier met de klant om gaat. Nu is Otto een verhaal apart, dat is tenslotte een bedrijf dat probeert mensen dingen op krediet aan te smeren zelfs als ze het gewoon in 1x kunnen betalen is heel hun administratie gemaakt voor 'betalen per maand', de hele opzet is tegenwoordig krediet krediet krediet tegen misselijkmakende tarieven ook nog eens, helaas nog net binnen de wet (18%)
[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-02-2013 15:07 ]
Er zijn nu 2 of 3 van dit soort topics actief. Het lijkt me niet dat daar iemand last van heeft. Dus waar maak je je precies druk om? Blijf weg uit de topics als je je hieraan ergert.-tom-562 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:56:
[...]
Denk eens niet aan jezelf, maar aan de website tweakers.net. Het wordt nu haast een trend om continu de pricewatch af te speuren, naar foutjes (want dat zijn het gewoon). Dat resulteert continu in groepjes (vaak bestaande uit dezelfde mensen), die koste wat het kost hun 'gelijk' proberen te halen (daarbij dreigende met rechtzaken etc.). Als je niet oppast wordt het hier een broeinest van van topics/mensen die webshops op deze manier proberen uit te buiten. Want iedereen weet dat dit gewoon foutjes zijn, waar sommige mensen misbruik van maken.
En wat jij 'foutjes' en 'misbruik' noemt zijn zaken die vrij nauwkeurig zijn afgevangen in het consumentenrecht. Webshops dienen hun zaakjes (waaronder prijzen) simpelweg op orde te hebben. Hiertoe worden ze verplicht door de wet, en het is prima om daar als consument een probleem van te maken als ze dat niet doen. Uiteindelijk werkt dat in het voordeel van ALLE consumenten, inclusief ALLE tweakers. Als niemand een probleem zou maken van die "foutjes" dan kunnen we binnen een paar jaar bij elke bestelling gaan bidden en hopen dat de prijzen wel in orde zijn en dat we uberhaupt een keer binnen nu en een maand krijgen geleverd wat we besteld hebben.
Groetjes, FaceDown.
Door wie denk je dat alle extra checks en mankracht gaat worden betaald? Juist, de consument. Neem je verlies gewoon, en stop met het schrijven van brieven.TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:05:
Het zou inderdaad fijn zijn als webshops zich voortaan ff achter de oren krabben als ze weer een fout gemaakt hebben en bedenken hoe ze mensen netjes te woord kunnen staan en misschien ook wel een extra check in kunnen bouwen gezien het nu geen onkunde is maar laksheid waardoor deze checks er niet voldoende zijn. Het boeit tenslotte toch niet als je al op een dergelijke manier met de klant om gaat. Nu is Otto een verhaal apart, dat is tenslotte een bedrijf dat probeert mensen dingen op krediet aan te smeren zelfs als ze het gewoon in 1x kunnen betalen, de hele opzet is tegenwoordig krediet krediet krediet tegen misselijkmakende tarieven ook nog eens, helaas nog net binnen de wet (18%)
Hou toch op met die onzin. Er zijn legio webshops die hun zaken WEL voor mekaar hebben. Als je als webshop fout op fout stapelt dan heb je op een gegeven moment je bestaansrecht verkwanseld.NotSoSteady schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:07:
[...]
Door wie denk je dat alle extra checks en mankracht gaat worden betaald? Juist, de consument. Neem je verlies gewoon, en stop met iedereen aanklagen.
We mogen niet klagen omdat het webshops geld kost om hun zaakjes op orde te krijgen en daardoor zouden de prijzen omhoog gaan?
Ik denk dat wanneer webshops geen enkele prijscontroles meer doen, en lukraak orders mogen annuleren, dit op de lange termijn VEEL meer geld gaat kosten.
Overigens denk ik niet dat iemand maar rouwig hoeft te zijn als Otto verdwijnt, gezien de reacties in de shopreviews. In de markt geldt nu eenmaal het recht van de sterkste, en dat is Otto zeker niet.
[ Voor 11% gewijzigd door FaceDown op 01-02-2013 15:12 ]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Nou erg snel zijn ze niet. 
Nog niet gebeld en de orders staan er nog met prijs. Ik ga er absoluut niet vanuit dat ze geleverd gaan worden en dat zijn ze imho ook helemaal niet verplicht maar de after sales is zo (ook) wel erg ruk.
Nog niet gebeld en de orders staan er nog met prijs. Ik ga er absoluut niet vanuit dat ze geleverd gaan worden en dat zijn ze imho ook helemaal niet verplicht maar de after sales is zo (ook) wel erg ruk.
Op zich is het wel goed dat webshops die deze fout maken even goed wakker geschud worden.
Het zorgt er voor dat ze de boel meer gaan stroomlijnen, want wat ik nu zie is paniekvoetbal
En ja dat kost geld, maar ondernemen kost geld. Mooi leermoment voor ze
Het zorgt er voor dat ze de boel meer gaan stroomlijnen, want wat ik nu zie is paniekvoetbal
En ja dat kost geld, maar ondernemen kost geld. Mooi leermoment voor ze
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik zou het eigenlijk geen fout willen noemen. Naar mijn mening is het een stunt om traffic / naamsbekendheid te veroorzaken.
Nee, als het een stunt was dan had het gebeuren aan het einde wat beter aangepakt.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Door een heleboel klanten juist tegen zich te werken? Vreemde manier van reclame maken.Hummed schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:05:
Ik zou het eigenlijk geen fout willen noemen. Naar mijn mening is het een stunt om traffic / naamsbekendheid te veroorzaken.
Heleboel klanten....portie schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:19:
[...]
Door een heleboel klanten juist tegen zich te werken? Vreemde manier van reclame maken.
Komop nou, je weet net zo goed dat 95% van de Tweakers nooit iets bij Otto heeft besteld of in de toekomst dat wel van plan was, mocht alles doorgaan.
Vaak bu'j te bang!
Goed, het gaat om een paar klanten, maar dan wel klanten die niet snel terug zullen keren naar Otto. Het ging mij er om dat dit in geen geval een degelijke manier van naamsbekendheid verspreiden is.-tom-562 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:25:
[...]
Heleboel klanten....
Komop nou, je weet net zo goed dat 95% van de Tweakers nooit iets bij Otto heeft besteld of in de toekomst dat wel van plan was, mocht alles doorgaan.
Genoeg Tweakers met een vriendin die blij waren geweest met een kortingsbon ter compensatie bijvoorbeeld.-tom-562 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:25:
[...]
Heleboel klanten....
Nu hebben ze het allemaal stilletjes verwijderd en het geld niet eens teruggestort naar idealklanten
Een goede stroomlijning en de juiste checks kost menig webshop vrijwel niks extra, misschien wel MINDER dan de warboel van Otto. Ik begrijp dat het niet wenselijk is dat er zo gehaaid gereageerd word op een 'aanbieding' incl het hele zeiktraject. En daar ben ik het mee eens. Alleen heb ik het er niet zo op om op deze manier behandeld te worden.NotSoSteady schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:07:
[...]
Door wie denk je dat alle extra checks en mankracht gaat worden betaald? Juist, de consument. Neem je verlies gewoon, en stop met het schrijven van brieven.
Het is een kunst om je mening niet als feit te presenteren, net als ik doe. Kun jij ruiken hoeveel aandacht Otto hiervan heeft gekregen en wellicht in de toekomst zal krijgen?Rob schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:06:
Nee, als het een stunt was dan had het gebeuren aan het einde wat beter aangepakt.
Is fouten maken niet menselijk? Hoe jammer het ook is, ik ben netjes gebeld (2x zelfs, gister en vandaag) door Otto met de mededeling dat ze een fout hebben gemaakt en dat ze me de netbook niet kunnen leveren voor de bestelde prijs. Had het netter gevonden als ze de netbook tegen kostprijs hadden aangeboden ipv 389 euro, om de "koper" zoveel mogelijk gemoed te komen (en eventuele reputatieschade te beperken), maar ik vind niet dat we nu kunnen verwachten dat Otto behoorlijk verlies moet maken en/of moet gaan strooien met tegoedbonnen ter compensatie.
In het geval dat ze iedereen gelijk behandelen en voor degene die vooruit hebben betaald dit met spoed retourneren, kun je ze toch niet veel kwalijk nemen? Snap dat de gedachte van een "ontnomen" koopje vervelend is, maar om meteen Otto aan te klagen..??
En wat betreft het verwijderen van orders zonder overleg met de klant kan ik me voorstellen dat er op een bepaalde manier gereageerd wordt.. De echte reden weet je alleen niet.. Voor het zelfde geldt is het een of andere flapdrol (met een bepaalde houding/instelling) die geen zin heeft in meerdere malen bellen of geklaag aan te horen. Zou daarvoor gewoon een klacht indienen en wie weet wat daaruit komt..
In het geval dat ze iedereen gelijk behandelen en voor degene die vooruit hebben betaald dit met spoed retourneren, kun je ze toch niet veel kwalijk nemen? Snap dat de gedachte van een "ontnomen" koopje vervelend is, maar om meteen Otto aan te klagen..??
En wat betreft het verwijderen van orders zonder overleg met de klant kan ik me voorstellen dat er op een bepaalde manier gereageerd wordt.. De echte reden weet je alleen niet.. Voor het zelfde geldt is het een of andere flapdrol (met een bepaalde houding/instelling) die geen zin heeft in meerdere malen bellen of geklaag aan te horen. Zou daarvoor gewoon een klacht indienen en wie weet wat daaruit komt..
Mijn order ineens verdwenen geen mailtje geen telefoontje geen gemiste oproep. Dan bel ik zelf naar een 0900 nummer, en weten ze me niet te vertellen waarom de order geannuleerd is, ook weten ze niks te vertellen over een terugbetaling, noch kunnen ze confirmeren dat ze mijn geld hebben.
Het koopje boeit me echt niet (alhoewel ik er wel blij mee zou zijn), maar shopreviews laat ik zeker achter zodat ze of hopelijk veranderen, of gewoon van de markt verdwijnen door concurrentie met ondernemers die het wel begrepen hebben.
Het koopje boeit me echt niet (alhoewel ik er wel blij mee zou zijn), maar shopreviews laat ik zeker achter zodat ze of hopelijk veranderen, of gewoon van de markt verdwijnen door concurrentie met ondernemers die het wel begrepen hebben.
In Google gooien geeft meestal wel een aardig idee hoe bekend dit is geworden.. ik zie dit topic niet eens terugkomenHummed schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:32:
[...]
Het is een kunst om je mening niet als feit te presenteren, net als ik doe. Kun jij ruiken hoeveel aandacht Otto hiervan heeft gekregen en wellicht in de toekomst zal krijgen?
Edit: Oeps, moet we de juiste prijs erin gooien
[ Voor 6% gewijzigd door Rob op 01-02-2013 16:54 ]
Geeft Google bijvoorbeeld weer hoe dit verhaal van mond op mond over is gegaan? Nee.Rob schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:51:
[...]
In Google gooien geeft meestal wel een aardig idee hoe bekend dit is geworden.. ik zie dit topic niet eens terugkomen
Edit: Oeps, moet we de juiste prijs erin gooien
Jammer dat sommige mensen puur en alleen reageren om anderen tegen te spreken, zonder enig argument te hebben.
Ik vind manier van sommige mensen juist treurig die weten dat het niet klopt en dan nog de winkel proberen op te lichten. Niet voor jou bedoeld hoor, maar vind wel dat jij de verkeerd aanspreekt, otto zou eigenlijk de kopers moeten kunnen aanklagen als ze het zo bewust proberen en met topic als bewijs dat het pure poging was tot oplichting. Want dat is het namelijk gewoon als je weet dat de prijs niet klopt en dan nog proberen te bestellen. Dat is gewoon oplichting want dan kan je niet meer spreken over eerlijk gedrag vanuit de koper.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:59:
[...]
Het gaat om de manier hoe deze "foutjes" aangepakt/opgelost worden. Normaliter doe ik nooit mee aan deze dingen, maar hoe Otto dit op pakt is gewoon treurig te noemen.
Ik ben het eens dat je het genuanceerd moet zijn. Maar dit is helemaal doorgeslagen zeg, jij zegt dus dat je als consument eerst de aanbieding moet checken, of het wel reëel is, want anders kan je worden aangeklaagd wegens oplichtingmad_max234 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:33:
[...]
Ik vind manier van sommige mensen juist treurig die weten dat het niet klopt en dan nog de winkel proberen op te lichten. Niet voor jou bedoeld hoor, maar vind wel dat jij de verkeerd aanspreekt, otto zou eigenlijk de kopers moeten kunnen aanklagen als ze het zo bewust proberen en met topic als bewijs dat het pure poging was tot oplichting. Want dat is het namelijk gewoon als je weet dat de prijs niet klopt en dan nog proberen te bestellen. Dat is gewoon oplichting want dan kan je niet meer spreken over eerlijk gedrag vanuit de koper.
[ Voor 0% gewijzigd door Autowiel op 01-02-2013 18:40 . Reden: Spellingsfouten ]
Don't feed the trollAutowiel schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:39:
[...]
Ik ben het eens dat je het genuanceerd moet zijn. Maar dit is helemaal doorgeslagen zeg, jij zegt dus dat je als consument eerst de aanbieding moet checken, of het wel reëel is, want anders kan je worden aangeklaagd wegens oplichting
Ik heb inmiddels een schriftelijke bevestiging met opgaaf van reden van annulering. Hierop heb ik teruggemaild dat ik de annulering niet accepteer en de zaak aan de rechtsbijstand heb overgedragen.
Groetjes, FaceDown.
Hier ook geen laptop.
Ben vanmiddag gebeld met het al bekende verhaal, foute prijs, aanbieding voor 390 euro ofzo bla die bla. Het otto vrouwtje klonk alsof ze al een vele vervelende gesprekken had gevoerd. Ik heb de info aangehoord en haar een fijne dag gewenst. Geen enkel probleem.Tijdens bestellen wist ik al dat het niet klopte natuurlijk. Maarja, niet geschoten is altijd mis
Ben vanmiddag gebeld met het al bekende verhaal, foute prijs, aanbieding voor 390 euro ofzo bla die bla. Het otto vrouwtje klonk alsof ze al een vele vervelende gesprekken had gevoerd. Ik heb de info aangehoord en haar een fijne dag gewenst. Geen enkel probleem.Tijdens bestellen wist ik al dat het niet klopte natuurlijk. Maarja, niet geschoten is altijd mis
Verwijderd
Als je twijfelt of er sprake is van een correcte prijs dan dien je na te vragen of die prijs correct is. Omgekeerd zou je prima kunnen beargumenteren dat het bewust nalaten van deze check een poging is tot misbruik maken van de fout van een ander. Onrechtmatige daad?Autowiel schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:39:
[...]
Ik ben het eens dat je het genuanceerd moet zijn. Maar dit is helemaal doorgeslagen zeg, jij zegt dus dat je als consument eerst de aanbieding moet checken, of het wel reëel is, want anders kan je worden aangeklaagd wegens oplichting
Geen onrechtmatige daad. Gewoon een ongeinformeerde actie.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:37:
[...]
Als je twijfelt of er sprake is van een correcte prijs dan dien je na te vragen of die prijs correct is. Omgekeerd zou je prima kunnen beargumenteren dat het bewust nalaten van deze check een poging is tot misbruik maken van de fout van een ander. Onrechtmatige daad?
Alleen wanneer de webshop de boel annuleert staan zij in hun goed recht en heb jij geen recht van klagen.
Hier ook, ineens de order verdwenen. Ik had op z`n minst wel een mailtje verwacht. Nooit meer Otto voor mij.
Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.
Had je hier überhaupt al eens eerder besteld en, zou je dat uberhaupt doen als er geen foutieve prijzen zijn op die website?jps110 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:18:
Nooit meer Otto voor mij.
=ontopic=
Ik ben het in de regel mee eens dat webshops hun zaakjes op orde moeten hebben, maar een overduidelijke typvout (al dan niet in een productfeed) is snel gemaakt, en ook daar voorziet het consumentenrecht in.
Toen dit topic gestart werd was toch, net als in het Nokia topic, het algemene gevoel dat het hier om een fout ging. Klanten die nu lopen te schrijven "nooit meer Otto" of andere nare verwijten, ik denk niet dat Otto je als "klant" zal missen.
Verwijderd
In het algemeen is het denk ik zo dat mensen menen overal recht op maar nergens een plicht in te hebben. In dit geval gold gewoon een onderzoeksplicht en als je dat had gedaan dan was je er ook achter gekomen dat het idd een fout betrof. Mag je het alsnog wel proberen maar dan niet piepen als het niet lukt, een ondernemer heeft alle recht een order te cancellen en daar zijn ze je geen verantwoording over verschuldigd. Zou ze sieren als ze dat wel doen maar goed, dan begeef je je alweer op een heel ander vlak. 
Mag eenieder vinden dat dat anders is maar dit is niet hoe een willekeurige rechter het zal bekijken mocht je die moeite willen nemen.
Mag eenieder vinden dat dat anders is maar dit is niet hoe een willekeurige rechter het zal bekijken mocht je die moeite willen nemen.
Inderdaad 010101 
Om de quote van Facedown maar even aan te halen " In de markt geldt nu eenmaal het recht van de sterkste, en dat is de klant in dit specifieke geval zeker niet"
En Facedown, de rechtsbijstand heeft wel iets beters te doen dan dit, kom op zeg... doe toch niet alsof Otto je belazerd heeft terwijl je juist Otto wilde belazeren ...
(dat haal ik uit de reactie: " Psies en misschien glipt ie er wel tussendoor bij Otto en leveren ze gewoon 'automatisch' uit zonder prijs-controle" )...
Om de quote van Facedown maar even aan te halen " In de markt geldt nu eenmaal het recht van de sterkste, en dat is de klant in dit specifieke geval zeker niet"
En Facedown, de rechtsbijstand heeft wel iets beters te doen dan dit, kom op zeg... doe toch niet alsof Otto je belazerd heeft terwijl je juist Otto wilde belazeren ...
(dat haal ik uit de reactie: " Psies en misschien glipt ie er wel tussendoor bij Otto en leveren ze gewoon 'automatisch' uit zonder prijs-controle" )...
*snip* doe maar niet
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 00:22 ]
Mooi mezelf quoten omdat ik echt geen onzin praat en de hardnekkigen gewoon hardnekkig hun eigen zaak doordrijven maar ondertussen lopen blaten dat ze ALLE tweakers van dienst zijn.SuBBaSS schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:06:
[...]
Hierbij vraag ik me dan af waarom jullie als getroffenen niet besluiten om:
- een Otto-dossier aan te leggen (aangezien het bij herhaling gebeurd is).
- dit vervolgens aan te bieden bij organisaties als de consumentenbond/ radar/ kassa enz.?
Dit in plaats van vooral veel dingen roepen en in sommige gevallen op eigen initiatief proberen recht te halen via oa. diezelfde helpdesk waar blijkbaar ook geen juiste info vandaan komt?
Samen sta je veel sterker toch?
En voor degenen die al vooraf wisten dat Otto steken laat vallen: waarom dan in hemelsnaam alsnog gaan bestellen? Waar gaat het dan nog over als je toch al verwacht dat er weer gesodemieter uit voorkomt?
Gaan jullie bijv. op straat ook altijd meteen de confrontatie aan?
Echt....
Ik zie iedereen Facedown aanvallen, maar met alle respect 170,- voor dit netbookje is geen achterlijke prijs.
De discussie dat het een belachelijke prijs is valt wat mij betreft in het niet, sterker nog 450,- voor dit apparaat is veel te duur.
Daar kun je een betere laptop voor krijgen of een goeie android tablet die beide beter zijn.
Een netbook heeft in deze markt weinig extra's te bieden en is daarom imo een inferieur product ten opzichte van zijn tegenhangers hierboven genoemd.
Het is dus redelijk aannemelijk dat dit voor deze prijs wordt weggezet.
I.v.m. de lumia actie of het Dell SSD debacle heb je hier een meer dan redelijke case, wellicht zal ik het niet vervolgen maar ik denk dat mensen een op zijn minst sterke zaak hebben tegen Otto.
De discussie dat het een belachelijke prijs is valt wat mij betreft in het niet, sterker nog 450,- voor dit apparaat is veel te duur.
Daar kun je een betere laptop voor krijgen of een goeie android tablet die beide beter zijn.
Een netbook heeft in deze markt weinig extra's te bieden en is daarom imo een inferieur product ten opzichte van zijn tegenhangers hierboven genoemd.
I.v.m. de lumia actie of het Dell SSD debacle heb je hier een meer dan redelijke case, wellicht zal ik het niet vervolgen maar ik denk dat mensen een op zijn minst sterke zaak hebben tegen Otto.
[ Voor 5% gewijzigd door Bad Brains op 01-02-2013 22:28 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
De hele reden dat deze topic is ontstaan is juist omdat prijs zo extreem laag was. Waarvan (de meeste) tweakers wisten dat het eigenlijk niet kon kloppen.
Enfin, de hele discussie op waar je allemaal recht op hebt vind ik persoonlijk niet interessant. Van te voren rekende ik al niet op de netbook.
Vanmorgen zelf maar de bestelling geannuleerd. Helemaal geen behoefte om hier verder nog energie in te steken.
Vind het nog wel interessant om die paar die behoorlijk persoonlijk opnemen wat het uiteindelijke resultaat zal zijn van de acties die ze nu ondernemen. Kansloos is het niet, dat is juist wat het zo interessant maakt.
Enfin, de hele discussie op waar je allemaal recht op hebt vind ik persoonlijk niet interessant. Van te voren rekende ik al niet op de netbook.
Vanmorgen zelf maar de bestelling geannuleerd. Helemaal geen behoefte om hier verder nog energie in te steken.
Vind het nog wel interessant om die paar die behoorlijk persoonlijk opnemen wat het uiteindelijke resultaat zal zijn van de acties die ze nu ondernemen. Kansloos is het niet, dat is juist wat het zo interessant maakt.
Jij zegt extreem laag (en ja ten opzichte van de PW wel) maar ik zag een "leuke" deal.Twisted-D schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:06:
De hele reden dat deze topic is ontstaan is juist omdat prijs zo extreem laag was. Waarvan (de meeste) tweakers wisten dat het eigenlijk niet kon kloppen.
Niet te goedkoop, zeker niet te duur.
Ik krijg hem niet, ga er ook geen moeite aan verspillen. Maar ik denk dat je een goeie zaak hebt in deze t.o.v. de lumia/dell zaken.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Kom nou zeg, het gaat er niet om wat jij vind wat de prijs moet zijn van een product, het gaat erom wat de norm is en hoe een product zich verhoudt tot de norm. Ik vind 400 euro voor een netbook ook te duur. Maar dat is ongeveer de gemiddelde prijs van een netbook. Als je ineens een netbook online ziet staan voor 170 euro, ter waarde van 400 euro, zonder enige indicatie dat het om een actie gaat, dan moet jij er eigenlijk vanuit gaan dat het een fout is.Bad Brains schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:27:
Ik zie iedereen Facedown aanvallen, maar met alle respect 170,- voor dit netbookje is geen achterlijke prijs.
Dat jij of iemand anders het een passende prijs vond is echt een non-argument.
Kom op heren.. Jullie hebben gegokt en verloren. Je geld krijg je gewoon terug, dus niet zo zuur doen.
Ik kan me herinneren dat ik een aantal argumenten heb aangevoerd, dus een non argument is het al niet meer.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:24:
[...]
Dat is dus voor de mensen die dat niet zo vinden dus ook, ik ga jou toch ook niet vertellen wat je wel of niet moet vinden van een prijs.
Vindt jij het te goedkoop? soit, ga ik je ook niet op verbeteren.
We kunnen hier nog uren over discussiëren maar dat is wat ik (en ik denk ook de mods hier nou net niet willen)
Hoe kan ik als eenvoudige consument nou weten dat deze prijs te laag was? Ik kom nooit op Tweakers, heb geen verstand van computers en zocht gewoon een goedkoop computertje om te internetten. Dat soort dingen dalen altijd in in prijs en ik heb ze wel eens vaker onder de 200 Euro gezien geloof ik...

De eenvoudige consument heeft deze "deal" waarschijnlijk niet eens gezien, ik heb nu op bepaalde mening sites zoals Kieskeurig e.d nu negatieve reacties gezien over Otto en mbt dit product, ik vind dat je dan als persoon wel heel laag bent gezakt en dan ook nog zeggen "nooit meer Otto" ..jaja...Fiber schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:38:
Hoe kan ik als eenvoudige consument nou weten dat deze prijs te laag was? Ik kom nooit op Tweakers, heb geen verstand van computers en zocht gewoon een goedkoop computertje om te internetten. Dat soort dingen dalen altijd in in prijs en ik heb ze wel eens vaker onder de 200 Euro gezien geloof ik...
Er zijn tich van dit soort topics wanneer er een prijsfout is op een bepaalt product, en iedereen gaat dan proberen te bestellen d.m.v acceptgiro, maar dan wel lopen klagen en miepen wanneer de winkel zich beroept op de voorwaarden waarmee jij akkoord bent gegaan tijdens het bestellen.
Je zal gewoon je geld terugkrijgen en daar moet jehet maar mee doen, naar de rechter of iets dergelijks gaan heeft geen zin en je zal dan ook keihard verliezen want je hebt geen poot op te staan, wees gewoon een man en neem het verlies.
ja, daag.
Otto moet zich gewoon aan de wet houden zoals elke Nederlandse (rechts-) persoon. In dit geval doen ze dat niet en ze beroepen zich op eigen algemene voorwaarden die niet van toepassing zijn.Remmes_NT schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 04:19:
[...]
Je zal gewoon je geld terugkrijgen en daar moet jehet maar mee doen, naar de rechter of iets dergelijks gaan heeft geen zin en je zal dan ook keihard verliezen want je hebt geen poot op te staan, wees gewoon een man en neem het verlies.
Jij loopt erg op de zaken vooruit, want wellicht zit er wel degelijk een procedure in. En het getuigt meer van 'man zijn' als je voor je rechten opkomt dan wanneer je je laat naaien door een webwinkel.
Groetjes, FaceDown.
En welke wet is dat dan wel waar ze zich volgens jou niet aan houden?FaceDown schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 09:44:
[...]
Otto moet zich gewoon aan de wet houden zoals elke Nederlandse (rechts-) persoon. In dit geval doen ze dat niet en ze beroepen zich op eigen algemene voorwaarden die niet van toepassing zijn.
Jij loopt erg op de zaken vooruit, want wellicht zit er wel degelijk een procedure in. En het getuigt meer van 'man zijn' als je voor je rechten opkomt dan wanneer je je laat naaien door een webwinkel.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
FYI: Ik kocht ruim 3 jaar geleden mijn MSI Wind 10" netbook met 6 cells accu voor 200 euro. Ik zou niet weten waarom de prijs van iets betere specs ruim 3 jaar later niet een paar tientjes lager kan zijn.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:24:
Ik vind 400 euro voor een netbook ook te duur. Maar dat is ongeveer de gemiddelde prijs van een netbook. Als je ineens een netbook online ziet staan voor 170 euro, ter waarde van 400 euro, zonder enige indicatie dat het om een actie gaat, dan moet jij er eigenlijk vanuit gaan dat het een fout is.
Ik heb 250 euro betaald voor een 13" centrino-netbook van MSI zo'n 2 jaar geleden. Dat was toen wel een hele scherpe aanbieding een week later was de laptop 300 euro en een maand later 350 euro. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die prijzen ook niet meer gezien heb daarna omdat de goedkope netbooks van de markt verdwenen.
Maar HP heeft volgens mij nooit meegedaan aan die prijzenslag, en ik denk ook niet dat je nu dergelijke laptops gaat vinden in de pricewatch.
Maar HP heeft volgens mij nooit meegedaan aan die prijzenslag, en ik denk ook niet dat je nu dergelijke laptops gaat vinden in de pricewatch.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Boek 7 Art. 1Marzman schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:12:
[...]
En welke wet is dat dan wel waar ze zich volgens jou niet aan houden?
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_02-02-2013
Artikel 1
Koop is de overeenkomst waarbij de een zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen.
en
Afdeling 2. Verplichtingen van de verkoper
Artikel 9
1. De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren. Onder toebehoren zijn de aanwezige titelbewijzen en bescheiden begrepen; voor zover de verkoper zelf daarbij belang behoudt, is hij slechts verplicht om aan de koper op diens verlangen en op diens kosten een afschrift of uittreksel af te geven.
---
Bij het fameuze 'Otto-arrest' heeft het hof bepaald dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen, omdat de klant had kunnen weten dat 99 euro voor een HD tv welke normaal rond de 1000 euro kost niet correct had kunnen zijn. In dit geval speelt dit echter niet, aangezien 169,99 voor een netbook geen absurde prijs is. Er zijn in het verleden vaker netbooks met vergelijkbare specificaties verkocht rond deze prijs.
[ Voor 52% gewijzigd door FaceDown op 02-02-2013 10:57 ]
Groetjes, FaceDown.
Het is wel erg grapping om te lezen dat waar tweakers normaal gesproken zo prat gaat op haar strikte beleid t.a.v. eerste onderzoek doen, en dan pas vragen, dit bij juridische zaken blijkbaar niet opgaat.
90% van de mensen hier heeft geen enkel idee waar ze over praten, en de meerderheid zit dan ook compleet in de foute richting te denken. Desondanks doen zelfs de moderators mee in dit geval. Otto heeft niet zonder meer het recht om eenzijdig een overeenkomst op te zeggen, kwade opzet is niet vereist, en van een OD aan de kant van de kopers kan al helemaal geen sprake zijn hier.
90% van de mensen hier heeft geen enkel idee waar ze over praten, en de meerderheid zit dan ook compleet in de foute richting te denken. Desondanks doen zelfs de moderators mee in dit geval. Otto heeft niet zonder meer het recht om eenzijdig een overeenkomst op te zeggen, kwade opzet is niet vereist, en van een OD aan de kant van de kopers kan al helemaal geen sprake zijn hier.
-
Ik spreek niemand hier tegen. Ik kijk wat hier gebeurt en geef een mening.Hummed schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:30:
[...]
Geeft Google bijvoorbeeld weer hoe dit verhaal van mond op mond over is gegaan? Nee.
Jammer dat sommige mensen puur en alleen reageren om anderen tegen te spreken, zonder enig argument te hebben.
Ik heb geen Netbook besteld, was het niet van plan en ben wel van mening dat Otto dit niet netjes oplost.
Dan bedoel ik niet dat ze de laptop goedkoper moeten aanbieden, ik doel op het verwijderen van bestellingen zonder de gebruiker er iets van te laten weten. Stel dat je tante Toos dit een mooie aanbieding vond en haar bestelling is verdwenen, dan kijkt ze wel heel raar op d'r neus, weet zij veel dat de aanbeiding 'to good to be true' was.
Overigens: als jij je afvraagt of een winkel goed is of niet, dan ga je toch niet iedereen in je omgeving vragen of het een goeie winkel is? Nee, dan gooi je die naam in Google
[ Voor 9% gewijzigd door Rob op 02-02-2013 11:38 ]
Verwijderd
net gebeld door otto, ze zeiden dat de prijs fout was en ze boden aan om dezelfde laptop te bestellen, maar dan voor 389. gelijk opgehangen uiteraard.
Wat een ultradom belletje is dat dan ook, alsof iemand dan er 200 euro bovenop gaat leggen, die afspraak heb je niet gemaakt met ze.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:51:
net gebeld door otto, ze zeiden dat de prijs fout was en ze boden aan om dezelfde laptop te bestellen, maar dan voor 389. gelijk opgehangen uiteraard.
Let op:
SF is geen IRC en slowchat is hier dan ook NIET de bedoeling.
Lees je post zorgvuldig door voordat je hem plaatst en vraag jezelf even af of een ander jouw post wel wil lezen. Ivm recente ervaringen zullen wij streng optreden tegen overtredingen.
SF is geen IRC en slowchat is hier dan ook NIET de bedoeling.
Lees je post zorgvuldig door voordat je hem plaatst en vraag jezelf even af of een ander jouw post wel wil lezen. Ivm recente ervaringen zullen wij streng optreden tegen overtredingen.