Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 23:59

BLACKfm

o_O

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:51:
[...]

Deze meneer heeft als het goed is het gesprek opgenomen.
Maar mijn advies om deze gelijk online te knallen (en het bewijs dus daadwerkelijk te leveren) werd van de hand gewuifd, tevens zie ik die persoon nergens meer terug dus wat mij betreft een troll.

Om een voorbeeld te geven vertel ik nu iedereen dat jij me gisteren mishandeld hebt. Is dan nu de vraag of dit waar is of moet ik daar nog bewijs van leveren?

Zonder daadwerkelijk, 'fysiek', bewijs kun je nog zo hard iedereen napraten, maar ik heb nog geen bewijs gezien behalve dat mensen maar wat roepen.
Als ik een belangrijk detail te melden hebt dan komt alle nodige info gewoon gelijk mee, geen gezeik achteraf.

Maar buiten dit topic om heb ik nog geen indicatie gehad dat er iets mis is, dus ik houd me gewoon dom. Heb 100 euro betaald voor 1 order en als dat goed komt betaal ik die andere ook wel (van 205 euro), zolang ik niet betaal blijft de order nog wel even open staan. Stond tenslotte niet in de mail dat na 9 feb automatisch wordt geannuleerd.

[ Voor 23% gewijzigd door BLACKfm op 31-01-2013 12:01 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als we nu gewoon afwachten tot echt nieuws: iemand die het netbook heeft ontvangen of een officele reactie van Otto bijvoorbeeld. Elkaar over en weer aanvallen heeft geen nut. En dan is het topic zo gesloten, heeft niemand niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik vraag me af of het wel zo slim is om het "online te knallen". In principe mag je opnames maken van een telefoongesprek, net zo goed als je een kopie mag bewaren van een brief die je iemand hebt gestuurd. Dit moet echter wel een gerechtvaardigd doel hebben (als geheugensteun oid) en zelfs dan moet je nog laten weten dat je dit doet.

Door gesprekken online te zetten, gaat het al snel op een lastercampagne lijken en schending van privacy. Daar help je jezelf niet mee.

Sowieso zou ik niet zo opgefokt doen en gewoon afwachten. Je leven hangt er niet vanaf...

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ben net gebeld (vanochtend denk ik ook) door iemand van Otto

Ze gaf aan dat ze de laptop niet kunnen leveren voor de prijs, de prijs moest 449,99 zijn. Ze bood mij aan of annuleren of voor 389,99 (of 389) de koop door te zetten.

Ik heb aangeven dat ik geen gebruik van haar bod wil maken en er vanuit ga dat zij hem, nog steeds voor die 170 leveren. Daarop heeft ze aangegeven mijn bestelling te annuleren, waarop ik heb aangegeven dat ik het er niet mee eens ben. Daarop is het gesprek gestopt.

Nog even de tv zaak opgezocht

[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 31-01-2013 13:29 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 23:56
Ik werd net door Otto gebeld:
-mogen het niet leveren voor deze prijs;
-prijs klopte niet, namelijk 449€;
-annuleren, of toch kopen voor "speciale prijs van 389€"

Ik zei maar: Ik overleg even, bel me morgen maar terug.

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 11:03
Bij mij staat de order ook gewoon open, 1 netbook voor 169,99, ik heb op de bevestiging van de bestelling na nog niets van otto gehoord, ook geen verzoek voor vooruit betalen.
Zolang ik geen mail van otto heb ontvangen dar het een prijsfout is, ga ik er van uit dat het gewoon geleverd wordt. Een verklaring voor se geannuleerde orders: misschien was de voorraad beperkt en hebben sommige pech.
Als het echt een foutieve prijs was had otto denk ik al een mail gestuurd, maar omdat het nu al 2 dagen stil is vanuit hun lijkt het mij dat alles gewoon goed gaat.

Edit: ik leed net de 2 bovenstaande reacties, jammer gaat dus toch niet door

[ Voor 6% gewijzigd door Jordyyyyy op 31-01-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 10:54
Ik heb gebeld naar 013 4666111 (optie * , lokale kosten), had een surinaamse vrouw aan de lijn. Had een vraag over mijn 2 bestellingen:

1 over mijn laptop betaald via iDeal
1 over mijn 2x laptop betaald (besteld) via acceptgiro.

iDeal is gelukt die betaling. De vrouw gaf aan dat de bestelling was 'vrijgegeven' en dus in behandeling was genomen voor die prijs. Levertijd is een week.

Ik heb tot 8 februari de tijd om 200 euro over te maken voor de 2x laptop via acceptgiro. Als dan betaald is , is de levertijd weer een week voor die 2 laptops (huh?).Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik ook een telefoontje krijg met hetzelfde als hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door iamzero456 op 31-01-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
iamzero456 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:27:
Ik heb gebeld naar 013 4666111 (optie * , lokale kosten), had een surinaamse vrouw aan de lijn. Had een vraag over mijn 2 bestellingen:

1 over mijn laptop betaald via iDeal
1 over mijn 2x laptop betaald (besteld) via acceptgiro.

iDeal is gelukt die betaling. De vrouw gaf aan dat de bestelling was 'vrijgegeven' en dus in behandeling was genomen voor die prijs. Levertijd is een week.

Ik heb tot 8 februari de tijd om 200 euro over te maken voor de 2x laptop via acceptgiro. Als dan betaald is , is de levertijd weer een week voor die 2 laptops (huh?).Ik verwacht eerlijk gezegd dat ik ook een telefoontje krijg met hetzelfde als hierboven.
Dan heb jij zeer geluk als ze zei dat deze wordt geleverd. Ik heb wel een order in me mail staan maar gebeld/gemailt ben ik nog niet en ik verwacht gewoon dat mijne ook doorgaat "al denk ik stiekem van niet" We wachten wel af.
Bestellingen volgen: staat nog steeds de laptop in
Bestedingsruimte: 600,- euries waarvan ik nog 430,- mag besteden.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Otto of HP heeft de netboekjes dus in ieder geval wel gewoon op voorraad... :) Wat is het nummer waarmee ze bellen? Ik heb helemaal geen zin in een discussie met een telefoniste. Ze sturen me maar een mailtje als ze wat te melden hebben. Of gewoon de postbode. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zeer warrig allemaal hoe het gaat. De ene krijgt nog steeds te horen dat het door gaat terwijl de ander te horen krijgt/verteld word dat zijn order gecancelled word... Hoop dat Otto zelf iets uit zal sturen wat duidelijkheid zal geven.

Zelf wacht ik gewoon een weekje af wat er zal gebeuren aangezien dat volgens mij de normale gang van zaken is als ze een levertijd van 8 dagen hebben (stond in ieder geval aangegeven in de pricewatch)

P.S. ik heb zelf een bestedingsruimte van -175,95 wat volgens mij komt omdat ik met iDeal heb betaald

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59
Fiber schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:38:
Otto of HP heeft de netboekjes dus in ieder geval wel gewoon op voorraad... :) Wat is het nummer waarmee ze bellen? Ik heb helemaal geen zin in een discussie met een telefoniste. Ze sturen me maar een mailtje als ze wat te melden hebben. Of gewoon de postbode. :)
Dit zijn altijd verborgen nummers, geen caller ID dus.
Edit: iig voor de ikwiljewataansmerenwantjebentzongoeieklant lijnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bad Brains op 31-01-2013 13:43 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
Fiber schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:38:
dan had je geen nummer moeten invullen.
heb ik ook niet gedaan namelijk en dat scheen gewoon te kunnen.

hier nog steeds 0.0 response gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat een goed artikel in hoeverre iemand in zijn recht staat. Waarbij otto ook nog genoemd wordt over een televisie die voor 99 euro te koop stond tegenover een normale prijs van 1100 euro. Toen hadden ze gelijk gekregen door het grote prijsverschil, wat de consument dus zelf had kunnen begrijpen dat dat nooit kon kloppen.

In dit geval is het een ander verhaal. De prijs was laag, maar niet uitzonderlijk..

http://www.juridischesnelweg.nl/nieuws/detail.asp?id=725

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:51:

In dit geval is het een ander verhaal. De prijs was laag, maar niet uitzonderlijk..
Laten we niet de discussie aanzwengelen wat een uitzonderlijk lage prijs is. Als het erop aankomt dan moet de rechter dat maar bepalen. Ik denk overigens wel dat het aantal berichten in dit topic (+ de berichten die in de TrashCan staan) een indicatie is van de waarschijnlijkheid van de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanvliet
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik stel voor dat als je iets hoort van OTTO, of dit nou positief/negatief is, je dit meldt met wat meer achtergrondinformatie. Met andere woorden, hoeveel heb je er besteld, wanneer heb je besteld, betaalwijze, heb je zelf contact gezocht of OTTO, hoe ziet je profiel eruit (bestedingsruimte, orderlijst, enz). Op deze manier hebben we tenminste wat feiten en kunnen we misschien een conclusie trekken voor jezelf of je wel/niet die netbook gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 13:17

Radjesh

hoi

Gebeld door Otto met de melding dat ze niet kunnen leveren. Het betrof een verkeerde prijs, kwamen met een aanbod maar dat heb ik afgeslagen

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabbergast
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb me door Otto telefonisch laten overrompelen, het voorgestelde aanbod van € 389 niet geaccepteerd, waarna de dame zei mijn bestelling te gaan annuleren. Ik heb waarschijnlijk een "OK" uitgesproken, maar achteraf gezien ben ik het niet eens met de gang van zaken. Online is mijn bestelling nu inderdaad niet meer terug te vinden. Kan ik nog bezwaar maken volgens de richtlijnen van Consuwijzer of is het einde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm het is een beetje vaag allemaal.
Ik wacht het nog wel even een paar dagen af.
Kijken wat ze bij Otto gaan beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:11

Fixer

FP ProMod
Hm, mijn bestelling is zo te zien zonder enig bericht geannuleerd. Vanochtend stond hij nog onder 'Openstaande bestellingen", nu is hij verdwenen en is mijn bestedingsruimte (limiet) weer op het originele pijl.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Goed, ik werd zojuist gebeld door een mevrouw die aangaf dat ik bij de firma Heinen een laptop gekocht had. "Heinen?" - O excuses, ik bel u namens de firma Otto...

Goed, dat begon al lekker.

Er was een foute prijs vermeld en voor die foute prijs kon hij niet geleverd worden. Vergissingen zijn uitgesloten in de algemene voorwaarden...

Toen ik vroeg of dat niet enkel kennelijke vergissingen betrof werd resoluut geantwoord met "nee, alle vergissingen"...

Ik kreeg twee opties: de laptop voor 399 (of 389, ik weet het niet meer) kopen, of de order annuleren.

Ik heb aangegeven dat ik beide opties eigenlijk niet echt interessant vond en of ik het per post of geschreven toegestuurd kon krijgen. Dit was niet mogelijk, iedereen werd NU gebeld en ze wilden voor het weekend dit afgesloten hebben.

Aangegeven dat ik dat wel een beetje onprettig vond aangezien ik dat eerst even wil overleggen. Ik word morgen na 18 uur teruggebeld en dan praten we verder.

Ik heb hem overigens gisterochtend besteld en met iDeal afgerekend.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:34
Geen telefoonnummer opgegeven, gisterochtend besteld en betaald met Ideal. Bij mij staat hij nog steeds onder mijn Otto. Ik wacht dus af, verwacht natuurlijk niet dat ik de laptop ga ontvangen. Jammer want kan hem best goed gebruiken. Voor 389 ga ik het ook echt niet doen. 289 zou ik misschien nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:23
Alweer 17 pagina's van het zoveelste ik-sta-niet-in-mijn-gelijk-maar-probeer-het-toch-te-halen topic. Het mag in alle voorgaande 22.000 topics over het zelfde onderwerp duidelijk zijn geworden dat je niet in je recht staat, de winkel de koop kan ontbinden omdat het een prijsfout betreft. Als er toch geleverd wordt (Recentelijk dell laptop, en oeroude wehkamp topic), dan heb je mazzel.

Je mag meediscussieren in Shopping Forum - Feedbacktopic :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet gebeld maar het is wel magertjes zeg, 'ja we kunnen u het volgende aanbieden, een korting van wel €60,-!!!' Beetje jammer alleen dat ze ruim €50,- duurder dan anderen zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Lumics schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:32:
Alweer 17 pagina's van het zoveelste ik-sta-niet-in-mijn-gelijk-maar-probeer-het-toch-te-halen topic. Het mag in alle voorgaande 22.000 topics over het zelfde onderwerp duidelijk zijn geworden dat je niet in je recht staat, de winkel de koop kan ontbinden omdat het een prijsfout betreft. Als er toch geleverd wordt (Recentelijk dell laptop, en oeroude wehkamp topic), dan heb je mazzel.
Vergeet AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht* niet.
Uiteindelijk gratis gekregen plus cadeaubon plus hoes. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:34
maar wanneer is het dan een prijsfout?
een tv van 99 die normaal 999 kost dat is een duidelijke prijsfout.
In dit geval is het een 169,99 voor iets wat in andere shops voor rond de 400 staat en de adviesprijs bij HP 450. Je kan het dus geen typefout noemen. Of het zou 369,99 of 269,99 moeten zijn. Natuurlijk is de "aanbieding" wel erg scherp, en ieder weldenkend mens kan toch wel vermoeden dat het niet klopt. Maar aan de andere kant, al eerder aangehaald, bijvoorbeeld Ibood stunt ook weleens met >60% onder de adviesprijs.
De Shop bepaald dus dat het een prijsfout is. Dus die kunnen dus alles een prijsfout noemen als ze niet willen of kunnen leveren, dat vind ik wel erg gemakkelijk.

Laten we deze discussie anders laten voor wat het is. Zie Verwijderd in "Otto netbook 170 euro topic"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 04-10 17:51
Voor een 11,6 inch lenovo (prima merk) met een proc 1 rang lager op de ladder betaal je ook minder dan 200 euro, zodoende dacht ik in eerste instantie oh leuke aanbieding, pas toen ik de 'normale prijs' ging bekijken dacht ik HA die zijn gek, welke idioot telt daar nou 4XX voor neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

knakworst

Get more sats!

Ze hebben het thuis winkel waarborg. Dus als je het niet eens bent kun je:

1. klacht bij Otto indienen
2. Thuiswinkel klacht indienen
3. naar de geschillencommissie
5. Onafhankelijke klachtenbemiddeling
Heeft u ondanks deze zekerheden toch een klacht, dan komt u in drie stappen tot een oplossing:
1. U meldt de klacht bij Otto;
2. Biedt stap 1 geen oplossing, dan kunt u de klacht via www.thuiswinkel.org/klacht richten aan Otto Thuiswinkel.org
bemiddelt dan in het zoeken naar een passende oplossing.
3. Als dit dan nog geen oplossing biedt, dan kunt u voor het ontstane geschil een beroep doen op de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 02:06

franssie

Save the albatross

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:42:
Voor een 11,6 inch lenovo (prima merk) met een proc 1 rang lager op de ladder betaal je ook minder dan 200 euro, zodoende dacht ik in eerste instantie oh leuke aanbieding, pas toen ik de 'normale prijs' ging bekijken dacht ik HA die zijn gek, welke idioot telt daar nou 4XX voor neer.
heb je daar een linkje van? Dan is dat misschien wel iets voor mij. De HP's zijn goed gebouwd, en de Lenovo's ook dus dat past alvast.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 06:23
Timminator schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:37:
... en ieder weldenkend mens kan toch wel vermoeden dat het niet klopt.
Je geeft zelf al het juiste argument. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
franssie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:45:
[...]

heb je daar een linkje van? Dan is dat misschien wel iets voor mij. De HP's zijn goed gebouwd, en de Lenovo's ook dus dat past alvast.
http://www.amazon.de/gp/p...ie=UTF8&psc=1&s=computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 20:49

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Welke andere shops? Ik weet niks van andere shops, Ik zit lekker bij Otto te shoppen en kom een netboekje tegen voor 175 Euro. Dat is een leuk prijsje voor een netboek, maar niet extreem laag in mijn ogen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

knakworst

Get more sats!

Let wel op dat de Amazon.de laptop een QWERTZ toetsenbord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Slecht voorbeeld trouwens... Deze heeft geen Windows, de helft aan RAM en de rest van de specs zijn ook wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ben het met je een gelijk hebben, is iets anders als gelijk krijgen... helaas.

Even heel simpel als een winkel iets voor een prijs aanbied is men ook verplicht het voor die prijs te verkopen.

Onlangs nog gehad bij C1000, de droge worst was net in prijs verhoogd, wel in de kassa doorgevoerd maar niet op het prijskaartje in de winkel. Ik heb het mee gekregen.

Het televisie verhaal ging om een aparaat dat wel heel erg goedkoop werd aangeboden, denk aan 90%+ van de orginele prijs, in dit geval gaat het om een korting van iets meer dan 50%, dat kan normaal zijn bij dumping (zie de HTC flyer aanbieding of de de aanbieding van de pogoplug op ibood vandaag, 80% korting). Bij deze dump acties stond verder ook niet in prijs verlaagd. Als het 17 euro was geweest, dan had ik je gelijk gegeven.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goedkoopste die ik kon vinden, met soortgelijke specs (11.6, 4GB, 500GB)
pricewatch: Acer Aspire One AO756-877B2ss
is nog steeds 2x zo duur.

Elke variant van 4GB zit minimaal op zo'n prijs, bij 2GB/320GB gaan ze net over de 200 euro. (aangezien ik geen verstand heb van de Ghzs op mobiele CPU's).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Fiber schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Slecht voorbeeld trouwens... Deze heeft geen Windows, de helft aan RAM en de rest van de specs zijn ook wat minder.
Het is dan ook geen aanbiedingsprijs, mocht er een shop zijn die dat ding aanbied als enige netbook op zijn site voor 150,- wil ik dat best geloven, verder maakt windows een verschil uit van een paar euro. De versie met 4GB 500GB en de e2 1800 etc kost ook maar 290,- dan is 450 gewoon idioot veel. En 169,99 vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:05:
[...] dan is 450 gewoon idioot veel. En 169,99 vrij weinig.
Dat ben ik dan wel weer met je eens. Vrij weinig, maar zeker niet extreem of ongeloofwaardig weinig. Gewoon een leuk prijsje voor een leuk netboekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 20:27
Ook zojuist gebeld door een verstaanbare dame dat het een foute prijs was.
(en dat de normale prijs > 400 is......).

Mijn vorige ervaringen met Otto waren ook niet postief, dus ik verwacht geen goede/creatieve oplossing van Otto.
Ben al blij als ik m'n geld weer terug krijg. Liever niets van Otto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Tja, wat nu. Zijn er mensen die hier hun rechtbijstand o.i.d. op gaan zetten?

Ze hebben mij ook gebeld, ik heb gevraagd of ze morgen even terug kunnen bellen, het kwam even niet uit. Nu kijk ik in mijn overzicht op otto en zie dat de order verdwenen is. Dat is lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dank! Zoiets met een querty toetsenbord zou prima voldoen. Ik ga eens verder op zoek :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 11:12
Ik geef nooit mijn telefoonnummer op bij dit soort bedrijven, dus ben benieuwd hoe ze mij gaan bereiken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 14:05
weerstand schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:16:
Ook zojuist gebeld door een verstaanbare dame dat het een foute prijs was.
(en dat de normale prijs > 400 is......).

Mijn vorige ervaringen met Otto waren ook niet postief, dus ik verwacht geen goede/creatieve oplossing van Otto.
Ben al blij als ik m'n geld weer terug krijg. Liever niets van Otto.
Hahaha hier preciés hetzelfde. Ook een aanbod van 389 Euro (was laagste prijs waarvoor 'ie elders werd aangeboden zei ze), uiteraard afgeslagen. Omdat ik verder eigenlijk totaal geen nut heb voor het apparaatje maar gezegd m'n geld terug te willen, vind het wel prima. Nu maar kijken hoe lang dát gaat duren.
Zij hadden het geld nog niet binnen blijkbaar, werd drie dagen "bevroren", zodra zij het binnen hadden zou het worden terug gestort. Geen enkele zin om hier tijd aan te wasten :) Succes aan de rest, ben wel benieuwd :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:26

Quad

Doof

Ook geannuleerd, geen zin om er moeite of tijd in te steken. Otto heeft zijn aandacht weer gehad. :w

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Pierre Sec schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:16:
[...] Zijn er mensen die hier hun rechtbijstand o.i.d. op gaan zetten...?
Nee joh, hooguit Kassa en Radar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Fiber schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:28:
[...]

Nee joh, hooguit Kassa en Radar... :)
Daar ga je denk ik je "gelijk" niet mee halen. En daar zal het toch op uitdraaien als je de laptop wil krijgen voor die prijs. Gezien het feit dat Otto de bestelling annuleert, in mijn geval eenzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Stel je kennis van computers is laag en je ziet eerst http://www.amazon.de/gp/p...ie=UTF8&psc=1&s=computers en dan de Otto Netbook, dan komt het aanbod toch normaal over.

Maar ach, Otto is nu met man en macht aan het bellen en op basis van belletje orders aan het annuleren of per ongeluk annuleren zonder te bellen... het houdt ze bezig :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:30
Net anonieme oproep geweigerd en ook mijn bestelling foetsie + bestedingsruimte gereset. Ik had gisterochtend om 9.30 besteld.

Ik ga maar eens een mailtje dichten dat ze mijn gegevens shift-deleten. Dit soort clubs zijn niet vies van doorverkopen van je gegevens. Shopreview heeft niet zoveel zin, veel lager kunnen we hem niet meer krijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Ik ook gebeld en gevraagd of Ze morgen terug kunnen bellen na 4 uur omdat ik druk was op werk

Ik ga het Zien/horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Check je online account bij Otto, waarschijnlijk is je order preventief geruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

netbooks die op de markt komen met een advies prijs van rond de 400e hebben een historie van prijsdroppingen na een bepaalde tijd van prijzen rond de 200 euro.
Zie de geschiedenis van:
pricewatch: Acer Aspire One A150-Bb
OF de DELL Inspiron 10 mini
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=255963
verder heeft HP in dit segment van kleine portabele mini computers een nog sterkere geschiedenis met dit soort prijsdalingen. Zie bijv. de touchpad van HP
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=277656

[ Voor 8% gewijzigd door 3x3 op 31-01-2013 16:09 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol. Bij mij is hij nu ook "gewoon" verwijderd zonder melding. Ik vind het totaal niet erg, maar wat ik wel kwalijk vind is dat er niks gecomuniceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
Hier is tie ook zonder verwijderd zonder enige communicatie. Ik had ook niet verwacht hem geleverd te krijgen maar dit is wel een beetje droevig.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zouden alleen de vooruit-betalers een belletje krijgen...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee hoor, ik had via acceptgiro besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
1 laptop is geannuleerd terwijl ik duidelijk zei dat ze morgen terug moesten bellen. De andere 2 via acceptgiro nog niet zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:59

SpX

Ik ben ook zojuist gebeld met de mededeling dat mijn order is geannuleerd. Ik vertelde duidelijk dat ik hier niet mee akkoord ging, ook niet met de door hun voorgestelde prijs.

Ik vertelde haar over mijn opgenomen gesprek met een otto medewerkster gistermorgen waarin telefonisch werd bevestigd dat het apparaat voor de "actie" prijs uitgeleverd zou worden. Het simpele antwoord hierop was: ' die informatie is niet bij ons bekend".

Er was werkelijk geen speld tussen te krijgen, annuleren was de enige optie ( en 389 euro betalen, uiteraard). Ik weet dat ik een sterke zaak heb door de telefonische bevestiging, echter weet ik niet op ik van plan ben zoveel moeite te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

SpX schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:55:
Ik ben ook zojuist gebeld met de mededeling dat mijn order is geannuleerd. Ik vertelde duidelijk dat ik hier niet mee akkoord ging, ook niet met de door hun voorgestelde prijs.

Ik vertelde haar over mijn opgenomen gesprek met een otto medewerkster gistermorgen waarin telefonisch werd bevestigd dat het apparaat voor de "actie" prijs uitgeleverd zou worden. Het simpele antwoord hierop was: ' die informatie is niet bij ons bekend".

Er was werkelijk geen speld tussen te krijgen, annuleren was de enige optie ( en 389 euro betalen, uiteraard). Ik weet dat ik een sterke zaak heb door de telefonische bevestiging, echter weet ik niet op ik van plan ben zoveel moeite te doen..
Beste SpX.
Op welk moment heb je de netbook gekocht,
en op welke wijze had je betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Bij mij nu ook zonder opgave gewoon verwijderd.
Dat je een fout maakt kan iedereen gebeuren.
Maar eerst iedereen een mailtje sturen met uitleg om de klant te informeren is toch een kleine moeite.

Of de prijs nu wel/niet goed zou zijn je hebt als winkel toch een overeenkomst met de klant. Maar goed dit zegt dus al meer dan genoeg.

OTTO heeft dus niets met zijn klanten te maken.
In ieder geval zijn ze door deze actie een hoop potentiele klanten kwijt.
Moet je vooral doen in deze tijd als webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Ik had de dinsdagavond besteld, met ideal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Brutale surinamer aan de telefoon die me niet liet uitpraten en uitleggen, zichzelf tegenspreken. Acceptgiro laptops hebben nog steeds een levertijd van een week maar die andere is geannuleerd. Ik ga dus echt niet die 200 euro overmaken, dat heeft geen nut.

Oh en trouwens, die laptop is uitverkocht bij hen en ze wisten niet wanneer ze ze weer hadden maar hier lees ik dan weer dat mensen hem aangeboven krijgen voor 389 dus hij is er nog wel - wees dan eerlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door iamzero456 op 31-01-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

iamzero456 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:12:
Oh en trouwens, die laptop is uitverkocht bij hen en ze wisten niet wanneer ze ze weer hadden maar hier lees ik dan weer dat mensen hem aangeboven krijgen voor 389 dus hij is er nog wel - wees dan eerlijk.
Dat is gewoon de standaard methode geworden om van zulke prijsfoutjes af te komen, zo komen zij er makkelijk vanaf :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet ook gebeld door een (vriendelijke) dame van Otto. De laptop-prijs was een "foutje" en ik kreeg de keuze "annuleren" of de laptop voor 389euro kopen (laagste prijs elders).
Toen ik vertelde dat ik beide keuzes niet bijzonder interessant vond, vertelde ze dat Otto zich dan beriep op artikel 4 van de voorwaarden (Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.).
Ik heb de dame verteld dat ik mij genoodzaakt voelde om zelf stappen te ondernemen, want dat er mi. geen sprake is van een "vergissing of fout", 169€ voor een notebook is niet uitzonderlijk laag. Daarbij heeft Otto meerdere bestellingen binnengekregen en stond het artikel op woensdag om half 11 nog steeds online. Een "fout of vergissing" haal je binnen 5 minuten, maximaal een uur, offline, en laat je dus niet bijna 24 uur staan.
Ze probeerde nog met andere argumentatie te komen, maar we besloten het gesprek af te sluiten met "agree to disagree" en wensten elkaar een fijne dag.

Beste mede-tweaker leden, hoe nu verder? We laten Otto er toch niet zo gemakkelijk vanaf komen, toch?

. Ik weet dat ik een sterke zaak heb door de telefonische bevestiging
Kun je die opnames online knallen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 12:53

p0st

Dutch Reefer

Pff ik ben nog niet gebeld maar gezien de berichten hier heb ik 'em maar preventief geannuleerd. Zo heel veel nut had het apparaat toch niet, dus dan maar niet :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Eindelijk zwart op wit:
Beste heer van Oosten,

In uw mail informeert u naar de prijs van dit artikel.

De prijs die op onze site stond vermeld is niet correct, onze excuses hiervoor.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

J.W.
OTTO
Klantenservice

Niet van mij, maar van 'n vriend die 'm ook bleek te hebben besteld :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 20:49

AzzKickah

06-CENSORED

.

Ik ben volgens mij de 5e die het vraagt: zou je die opname ergens online kunnen zetten? :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 07:26

Quad

Doof

atticus182 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:30:
Pff ik ben nog niet gebeld maar gezien de berichten hier heb ik 'em maar preventief geannuleerd. Zo heel veel nut had het apparaat toch niet, dus dan maar niet :)
Ik had hem al gecancelled vanmiddag, maar kreeg een uurtje geleden toch een telefoontje. ;w
Gezegd dat ik al geannuleerd had, en opgehangen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:12:
Daarnet ook gebeld door een (vriendelijke) dame van Otto. De laptop-prijs was een "foutje" en ik kreeg de keuze "annuleren" of de laptop voor 389euro kopen (laagste prijs elders).
Toen ik vertelde dat ik beide keuzes niet bijzonder interessant vond, vertelde ze dat Otto zich dan beriep op artikel 4 van de voorwaarden (Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.).
Ik heb de dame verteld dat ik mij genoodzaakt voelde om zelf stappen te ondernemen, want dat er mi. geen sprake is van een "vergissing of fout", 169€ voor een notebook is niet uitzonderlijk laag. Daarbij heeft Otto meerdere bestellingen binnengekregen en stond het artikel op woensdag om half 11 nog steeds online. Een "fout of vergissing" haal je binnen 5 minuten, maximaal een uur, offline, en laat je dus niet bijna 24 uur staan.
Ze probeerde nog met andere argumentatie te komen, maar we besloten het gesprek af te sluiten met "agree to disagree" en wensten elkaar een fijne dag.

Beste mede-tweaker leden, hoe nu verder? We laten Otto er toch niet zo gemakkelijk vanaf komen, toch?

[...]

Waarom zou je een bedrijf zo ten gronde willen richten? Jij maakt natuurlijk nooit een fout :-)
Ik kan je wel vertellen dat welke stappen je ook maakt, je weinig kans maakt. Het gaat er niet om dat er laptops zijn voor die prijs, het gaat erom dat een dergelijk type rond de 399 euro kost, en een actie korting van 230 euro (meer dan 50%) nergens vermeld staat, het is dus ook niet logisch dat het een redelijke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:12:

[...]

Ik wil ze er ook niet gemakkelijk vanaf laten komen, ze hebben nu gratis meer naamsbekendheid en verkeer op hun site gekregen. Wat mij betreft gebeurt hier wat tegen.
Mijn vriendin, vice-voorzitster bij de rechtswinkel, en ik zullen proberen dit aan te vechten.
Brainiacs schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:59:
[...]

Waarom zou je een bedrijf zo ten gronde willen richten? Jij maakt natuurlijk nooit een fout :-)
Ik kan je wel vertellen dat welke stappen je ook maakt, je weinig kans maakt. Het gaat er niet om dat er laptops zijn voor die prijs, het gaat erom dat een dergelijk type rond de 399 euro kost, en een actie korting van 230 euro (meer dan 50%) nergens vermeld staat, het is dus ook niet logisch dat het een redelijke prijs is.
Het staat inderdaad nergens aangegeven, maar ik als een leek op het gebied van netbooks, had niet verwacht dat het om een grote discount ging, maar om een standaard lage prijs. Dit is niet gek, voor mij als leek, omdat ik vaker netbooks voor lage prijzen als deze elders heb gezien. Oftewel, dat argument over redelijke prijzen gaat hier niet op.

Helaas dat Tweakers in deze topic de mensen die een netbook hebben besteld bestempelen met 'resellers'. Ik, als student, heb de netbook besteld omdat ik positieve ervaring heb met HP en de netbook nodig had naast mijn veel te grote laptop om mee te sjouwen naar de universiteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Hummed op 31-01-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik denk niet dat je daarmee Otto ten gronde richt, het zou wat zijn.
Toen ik bestelde leek het me een leuke aanbieding, ik heb wel gekkere aanbiedingen in huis. Nog steeds vind ik de prijs niet raar gezien de moeilijkheden die het netbook segment heeft sinds de introductie van de iPad.
Dat gezegd hebbende, als het echt een fout van Otto was (en lijkt idd zo) dan pakken ze het wel erg amateuristisch aan, ergens had sneller een lampje moeten gaan branden en dat zegt veel over hun interne processen en de review die ze hier op tweakers en elders hebben zal dan wel kloppen. Stom om zo een groep potentiële klanten van je te vervreemden. Dat ze het annuleren accepteer ik, maar wat een prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:16:

Dat gezegd hebbende, als het echt een fout van Otto was (en lijkt idd zo) dan pakken ze het wel erg amateuristisch aan, ergens had sneller een lampje moeten gaan branden en dat zegt veel over hun interne processen en de review die ze hier op tweakers en elders hebben zal dan wel kloppen. Stom om zo een groep potentiële klanten van je te vervreemden.
oosterhofjf in "Otto netbook 170 euro topic" (OP dinsdagavond 20:57)
CLB in "Otto netbook 170 euro topic" (website gewijzigd woensdag 10:47)

Hoezo had het sneller gemoeten?

Ik denk overigens dat je als winkel banger moet zijn om een dergelijke groep mensen in je klantenbestand te hebben dan om ze van je te vervreemden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Een nette email sturen, dat had sneller gemoeten naar mijn mening.
En wat je zegt is ook wel waar, er zitten mensen tussen die ik ook niet als klant zou willen hebben. Maar dat is wel een minderheid (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Mijn bestelling staat nog gewoon in mijn overzicht, en ik heb verder niets gehoord van Otto.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Laatst online: 01-10 11:29

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:11:
[...]
Zou je me een linkje willen geven naar het wetsartikel waarin staat vastgelegd dat consumenten verplicht zijn te informeren naar een prijs, als ze vermoeden dat deze niet juist is?
Art. 3:11 BW:
Goede trouw van een persoon, vereist voor enig rechtsgevolg, ontbreekt niet alleen, indien hij de feiten of het recht, waarop zijn goede trouw betrekking moet hebben, kende, maar ook indien hij ze in de gegeven omstandigheden behoorde te kennen.
Of, in iets normaler taal, uit het Otto-arrest:
Ingeval van twijfel omtrent de juistheid van de prijs dient de consument dienaangaande nader onderzoek te verrichten (artikel 3:11 BW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Centurion schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:33:
Mijn bestelling staat nog gewoon in mijn overzicht, en ik heb verder niets gehoord van Otto.
Idem.

Callcenters bellen vaak tot 21:00.
Wellicht, dat Otto wel gewoon een voorraad is. Maar kleiner dan de vraag, (dat er voorraad was stond immers op de site)
En dat ze nu, iedereen afbellen in omgekeerde volgorde van moment van bestelling.
Waar bij ze iedereen het aanbod doen van 390 euro of annuleren..
om vervolgens te leveren aan die genen die 390 euro betalen. Of hun overeenkomst na te komen aan die genen die als eerst besteld/betaald hebben.
Niet hoog professionelen, maar een niet gekke manier van handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Arnoud Engelfriet schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:39:
[...]

[...]

[...]
bedankt! Ik was trouwens diegene die je het bericht had gestuurd m.b.t. de opname en welke stappen ik het beste kan ondernemen. Ik zal je advies opvolgen wat betreft het eventueel inschakelen van thuiswinkel waarborg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Laatst online: 01-10 11:29

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
SpX schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:44:
bedankt! Ik was trouwens diegene die je het bericht had gestuurd m.b.t. de opname en welke stappen ik het beste kan ondernemen. Ik zal je advies opvolgen wat betreft het eventueel inschakelen van thuiswinkel waarborg.
Graag gedaan. En die opname niet zomaar online zetten, dat veroorzaakt juridische ruis want dan krijg je tegenclaims over dat je speelt met de privé van de medewerker. Je hebt de opname, dat is bewijs, indien nodig kan dit worden afgespeeld in de rechtszaal of bij de geschillencommissie.

Je kunt ook eens proberen bij Otto zelf de gespreksopname op te vragen, of zeggen zij niet "voor trainingsdoeleinden" dingen op te nemen? Op grond van de privacywet (Wbp) heb jij in zo'n geval recht op een kopie van de opname van het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Er is toch niet iemand die overweegt om meerdere bezoekjes aan een rechtbank te gaan brengen voor een laptopje?

Dat kan ik niemand aanraden, het duurt echt heel lang en kost veel tijd.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Arnoud Engelfriet schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:48:
[...]

Graag gedaan. En die opname niet zomaar online zetten, dat veroorzaakt juridische ruis want dan krijg je tegenclaims over dat je speelt met de privé van de medewerker. Je hebt de opname, dat is bewijs, indien nodig kan dit worden afgespeeld in de rechtszaal of bij de geschillencommissie.

Je kunt ook eens proberen bij Otto zelf de gespreksopname op te vragen, of zeggen zij niet "voor trainingsdoeleinden" dingen op te nemen? Op grond van de privacywet (Wbp) heb jij in zo'n geval recht op een kopie van de opname van het gesprek.
Nee, dit vermelden ze niet en ik verwacht dat ze dit dan dus ook niet hebben. Maar zoals ik uit je blog kon afleiden mag ik ook zonder permissie te hebben gevraagd het gesprek opnemen, aangezien ik deel uitmaakte van het gesprek, en de intentie van het gesprek puur zakelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Centurion schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:52:
Er is toch niet iemand die overweegt om meerdere bezoekjes aan een rechtbank te gaan brengen voor een laptopje?

Dat kan ik niemand aanraden, het duurt echt heel lang en kost veel tijd.
Het is ligt eraan hoe prettig je je voelt in de rechtbank.
Met 1x het kanton gerecht ben je er hierbij mee klaar.
Hoger beroep kan niet.
Met de overeenkomst, en prijsbevestiging door Otto en kort onderzoek waaruit blijkt dat HP consumenten netbooks/tablets wel vaker gedumpt worden op de markt sta je heel sterk.
Dit doen om economisch gewin is het niet waard. Maar als je je prettig voelt in een rechtbank is het een leuke leerzame ervaring, waar ook Otto van leert natuurlijk.

Maar waarschijnlijk krijg je bij de geschillen commissie al je gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door 3x3 op 31-01-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
3x3 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:00:
[...]

Hoger beroep kan niet.
Met de overeenkomst, en prijsbevestiging door Otto en kort onderzoek waaruit blijkt dat HP consumenten netbooks/tablets wel vaker gedumpt worden op de markt sta je heel sterk.
Dit doen om economisch gewin is het niet waard. Maar als je je prettig voelt in een rechtbank is het een leuke leerzame ervaring, waar ook Otto van leert natuurlijk.
Tijd blijft tijd. Het kost het nodige schrijfwerk, en waarschijnlijk wel een comparitie. Een proces wat ik al een tijdje volg duurt al 1,5 jaar met regelmatige bezoeken aan de rechtbank Amsterdam, het duurt gewoon erg lang.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 09:55
Hier is hij uit het overzicht op Mijn Otto verdwenen. Maar geen telefoontje/mailtje gehad, vind ik toch wel het meest teleurstellend. Morgen nog even afwachten en anders even een telefoontje doen om te vragen waarom mijn bestelling niet meer in Mijn Otto staat.

Want dit kunnen ze toch niet zo maar doen? Het product annuleren zonder mij op de hoogte te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Hoger beroep kan niet.

Dat vraag ik me af. Ik zit zelf in een rechtszaak voor 1,5 jaar en ben al twee keer bij de rechtbank geweest en tot nu toe is er alleen een soort tussenvonnis over geld en moet hetgene waar het om gaat nog steeds beginnen (heb nog niet eens een datum). Dat soort dingen gaan echt tergend langzaam (en kosten veel geld, daar kun je wel een paar leuke laptops voor kopen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Er is nog een tussenstation, namelijk thuiswinkel waarborg. Deze heb een eigen geschillencommissie. Van deze halte wil ik gebruik maken, de rechtbank niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 19:28

Barrycade

Through the...

[...]

Hoger beroep kan niet.

Geschillencommissie is 25 start geld (wat je wellicht terug kan krijgen) daarnaast zal je naar Den Haag moeten `a 38,50 retourtje Nijmegen Den Haag en ik denk niet dat ze in het weekend zittingen doen, dus mag je nog een dagje vrij nemen. Werkdag levert meestal rond de 100 euro op, dan als je in het gelijk wordt gesteld. Ben je bijna op de originele prijs van die laptop.

Maar wellicht moet ik het niet zo zien en is het voor de die-hards hier een principe zaak/hobby en dan speelt geld geen rol, hoewel dat voor velen wel het uitgangspunt was van deze "kans" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
Troll

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 22:26 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Marzman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:37:
[...]

Dat vraag ik me af. Ik zit zelf in een rechtszaak voor 1,5 jaar en ben al twee keer bij de rechtbank geweest en tot nu toe is er alleen een soort tussenvonnis over geld en moet hetgene waar het om gaat nog steeds beginnen (heb nog niet eens een datum). Dat soort dingen gaan echt tergend langzaam (en kosten veel geld, daar kun je wel een paar leuke laptops voor kopen).
Ik ga voor de rechtsbijstandverzekering; dan regelen zij het voor je. Kost me dus niks. Ben wel nog op zoek naar iemand die me een geluidsopname van een prijsbevestiging kan sturen!

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 31-01-2013 23:06 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Barrycade schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:41:
[...]

Geschillencommissie is 25 start geld (wat je wellicht terug kan krijgen) daarnaast zal je naar Den Haag moeten `a 38,50 retourtje Nijmegen Den Haag en ik denk niet dat ze in het weekend zittingen doen, dus mag je nog een dagje vrij nemen. Werkdag levert meestal rond de 100 euro op, dan als je in het gelijk wordt gesteld. Ben je bijna op de originele prijs van die laptop.

Maar wellicht moet ik het niet zo zien en is het voor de die-hards hier een principe zaak/hobby en dan speelt geld geen rol, hoewel dat voor velen wel het uitgangspunt was van deze "kans" 8)7
Utrecht kan ook volgens mij. Daarnaast hoef je niet aanwezig te zijn bij de zitting. Je krijgt bericht thuis gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:50

HollovVpo1nt

I like gadgets

Arnoud Engelfriet schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:39:
[...]

[...]

[...]
En toen was FaceDown stil.

Anywho, ik heb de mevrouw aan de telefoon bedankt voor haar belletje en geaccepteerd dat het om een fout ging. Leuk als die geleverd zou worden, maar ook niet erg als die niet geleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
Wat een aso's zeg daar bij Otto, gewoon je bestelling deleten zonder enige berichtgeving. Prima dat je een fout maakt, maar zorg er wel even voor dat je het netjes afhandelt. Maar gezien de eerdere reviews kun je moeilijk iets anders verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:27:
[...]

Ik ben volgens mij de 5e die het vraagt: zou je die opname ergens online kunnen zetten? :)

Thanks!
Hij is strafbaar als hij in het begin van het gesprek niet vermeld heeft dat hij het gesprek ging opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Nee dat is hij niet, hij nam namelijk deel aan het gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Laatst online: 12-09 01:06
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:41:
Nee dat is hij niet, hij nam namelijk deel aan het gesprek
Klopt, je mag een gesprek waar je zelf deel aan neemt opnemen. Dit om te gebruiken als 'geheugen ondersteuning' van je gesprek. Wat niet mag is het gesprek verspreiden zonder toestemming van alle deelnemende personen, dit is namelijk in strijd met hun privacy. Dus mensen die niet deelnemen aan het gesprek zijn wel degelijk strafbaar als zij een zaak zouden aanspannen met een kopie van het gesprek dat niet van hun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ook dat is niet geheel correct, alhoewel er bij verspreiden wel meer bij komt kijken zijn zij zeker niet strafbaar zoals jij stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:05

Richard

Kuru Kuru Kururin

Pwner schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:31:
Hier is hij uit het overzicht op Mijn Otto verdwenen. Maar geen telefoontje/mailtje gehad, vind ik toch wel het meest teleurstellend. Morgen nog even afwachten en anders even een telefoontje doen om te vragen waarom mijn bestelling niet meer in Mijn Otto staat.
Hier ook uit mijn lijst verdwenen, natuurlijk niet netjes zonder telefoon/e-mail. Maar wat in eigenlijk kwalijker vind, is dat ze "gewoon" E175 via iDeal hebben ontvangen, en ik daar helemaal geen melding van heb gekregen "wij storten het geld netjes terug" of iets dergelijks. Het lijkt (maar dat is een aanname) dat met het verwijderen van de bestelling voor hen de kous af is ofzo.

Edit:
Er staat nu:
OverzichtHuidig saldo - € 175,94

Ik kan dus nu voor dat bedrag besteden. Maareens een poosje afwachten, en dan eens voor een terugstort verzoek gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Richard op 01-02-2013 09:13 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:01:
[...]

Hier ook uit mijn lijst verdwenen, natuurlijk niet netjes zonder telefoon/e-mail. Maar wat in eigenlijk kwalijker vind, is dat ze "gewoon" E175 via iDeal hebben ontvangen, en ik daar helemaal geen melding van heb gekregen "wij storten het geld netjes terug" of iets dergelijks. Het lijkt (maar dat is een aanname) dat met het verwijderen van de bestelling voor hen de kous af is ofzo.
Je weet dat iDeal een geautomatiseerd proces is? En het alleen geld van je rekening af haalt en niet terug stort. Want als je bestelling geannuleerd word hebben ze nog 30 dagen de tijd om je geld terug te storten.

Alleen daarom zou ik mooi niet vooruit betaald hebben bij wat hoogst waarschijnlijk een prijs fout was, want ik vind het niet zo cool om mijn geld tijdelijk uit te lenen aan een bedrijf als Otto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Laatst online: 06-10 14:50
29.01.2013

80008566
Bestelnummer: 73845686
€ 169,99 / stuk
Aantal 1

nog niet geanuleerd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
In Otto's eigen disclaimer staat dat ze het recht hebben om de order te cancellen in sprake van een vergissing. Als je een bestelling hebt gedaan ben je akkoord gegaan met de voorwaarden dus Otto staat gewoon in haar recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:56

Geckoo

Good news, everyone!

29.01.2013 80008566
€ 169,99 / stuk
Aantal 1

Annuleren € 169,99

@deboi waarom hebben wij dezelfde nummers?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Laatst online: 06-10 14:50
geen idee.... mischien is het een fout bij otto maar da denk ik nie want ze maken NOOIT fouten
Geckoo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:48:
29.01.2013 80008566
€ 169,99 / stuk
Aantal 1

Annuleren € 169,99

@deboi waarom hebben wij dezelfde nummers?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
SF is geen IRC en slowchat is hier dan ook NIET de bedoeling.

Lees je post zorgvuldig door voordat je hem plaatst en vraag jezelf even af of een ander jouw post wel wil lezen. Ivm recente ervaringen zullen wij streng optreden tegen overtredingen.