Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
- Download de MobileUncle tools als die nog niet op je foon staat. (gewoon via de store).
Ga naar engineer mode (MTK), location en dan YGPS, bij information kun je dan AGPS restart en dan COLD, daarna FULL doen.
Daarna geduldig wachten (lieftst buiten proberen).
Niet gelijk aan de G3, maar hoogstwaarschijnlijk gelijk aan alle mt6589(T) telefoonsn0elite schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:04:
Waarom kan ik nergens een goede camera review van de G4 vinden? Of is deze gewoon gelijk aan de G3/G3S?
Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow
Jep, RR3 staat erop. Heb wel de settingsfile op medium moeten zetten. Deze liep anders vast bij opstarten van het spel. Maar hierna draait het game lekker vlot.ivo001 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:04:
Is het iemand gelukt om Real Racing 3 erop te zetten? Krijg het met geen mogelijk geinstalleerd vanwege "te weinig ruimte". Is het misschien mogelijk om de volledige app op je micro sd kaart te installeren?
Hoe heb je dat gedaan? Intern geheugen/telefoon geheugen helemaal leeg en dan installeren?jokkefrits schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:19:
[...]
Jep, RR3 staat erop. Heb wel de settingsfile op medium moeten zetten. Deze liep anders vast bij opstarten van het spel. Maar hierna draait het game lekker vlot.
Ik was hem op het intern geheugen aan het zetten, maar na 1.1GB aan RR3 data zat hij vol
Ik heb wel een werkende NDS emulator met pokemon DIamond, maar zelfs op de G4 lagt die
Ik heb trouwens ook een extra batterij erbij besteld, maar hoe laad ik die extern op? Zijn er goedkope accu chargers waar hij in past?
[ Voor 10% gewijzigd door ivo001 op 24-06-2013 23:25 ]
Deze laadtijd klopt. Het is bij mij zelf korter dan 3.5u. Ik gebruik hiervoor gewoon men oude Desire-oplader.boppos schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:07:
Zou je nog een aantal keer kunnen kijken of de laadtijd echt 3,5 uur is... Want dat vind ik wel een nadeel aan de G3 (laden duurt daarbij dus 5,5uur).
Gewoon uit Play-store gehaald en geinstalleerd. De data van het spel staat op sd.ivo001 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:23:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? Intern geheugen/telefoon geheugen helemaal leeg en dan installeren?
Ik was hem op het intern geheugen aan het zetten, maar na 1.1GB aan RR3 data zat hij vol
Ik heb wel een werkende NDS emulator met pokemon DIamond, maar zelfs op de G4 lagt die
Ik heb trouwens ook een extra batterij erbij besteld, maar hoe laad ik die extern op? Zijn er goedkope accu chargers waar hij in past?
Bij opslag-info van sd-kaart staat toch meer dan 1gb bij Apps. Ging volledig auto eigenlijk.
@jokkefrits
Misschien kan ik RR3 wel downloaden als er meer plek op mijn micro SD vrij is, deze zit ook aardig vol.
De mensen met problemen her en der draaien die al op de rom van 0620? Deze zou namelijk het een en ander oplossen. Mocht je problemen hebben met bluetooth of wifi komt dit waarschijnlijk doordat je een (te) oude versie gebruikt van de SPflash tool gebruik daarom altijd een van de nieuwere versies. Gebruik niet versies 3.11 of lager. In de start post staat de meest recente versie van dit moment. Flash ook altijd met 'download' ipv 'upgrade'' (wist alles volledig). Flash je via CWM: Wipe cache partition > advanced: wipe dalvik en batt stats > na mounts and storage: format system, dan data, dan cache > Installeer de rom.
Mocht je in 0620 tegen problemen aanlopen met het scherm kun je de touchscreen Firmware Update installeren die ook in de TS staat. (zie ook forum)
Er is een gebruiker die wat folie aan de bovenkant van toestel heeft geplakt wat het wifi signaal zou versterken misschien het proberen waard. foto
Hoe werkt dit eigenlijk, ben ik dan alle geïnstalleerde apps kwijt?
Maar als dit een officiële nieuwe versie is, waarom ziet die update tool in mijn telefoon deze dan niet?
mijn tweede G4 kan niet connecteren op de parrot... hij geeft enkel een melding foute pincode... terwijl het menu om de pin in te geven niet eens verschijnt :x
hoe kunnen twee identieke gsm's, nu zo verschillend doen? ze hebben beiden dezelfde settings, geen roms flash or whatever want ik heb hier geen verstand van...
iemand enig idee wat er zou mis zijn dat mijn tweede niet kan connecteren op de parrot carkit?
PS: zo van die roms... wie maakt dat? kan ik niet via mijn telefoon officiele updates van jiayu zelf downloaden zodat mijn probleem verholpen is?
[ Voor 12% gewijzigd door zulv op 25-06-2013 09:07 ]
Anoniem: 34755
Het toestel kan best mooie filmpjes maken bij natuurlijk licht. Wat ik wel merk is dat zodra het beeld
onscherp wordt en het toestel moet scherpstellen, dit erg lang duurt. Hieronder een voorbeeld.
[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 34755 op 25-06-2013 13:20 ]
je video is btw prive
[ Voor 5% gewijzigd door renatos op 25-06-2013 13:38 ]
Ik krijg de melding dat de video privé isAnoniem: 34755 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:15:
Afgelopen weekend wat filmpjes gemaakt met de Jiayu G4.
Het toestel kan best mooie filmpjes maken bij natuurlijk licht. Wat ik wel merk is dat zodra het beeld
onscherp wordt en het toestel moet scherpstellen, dit erg lang duurt. Hieronder een voorbeeld.
[video]
hoidoei
Heb de app Snap Camera HDR v3.3.0 Beta 2 geinstalleerd en bij video heb ik de focus mode op Oneindig gezet. Je moet wel video formaat even op MP4 zetten ipv 3GP en de video resolutie etc wat verhogen.
Google Play: Snap Camera HDR
[ Voor 14% gewijzigd door renatos op 25-06-2013 14:50 ]
Wat zijn nu de best practices voor het in gebruik nemen van deze telefoon.
1. Voor gebruik batterij volledig opladen
2. Telefoon in gebruik nemen en basis installatie doorlopen
3. Basisfuncties testen op mankementen buiten degene die hier al genoemd zijn.(i.v.m. garantie claim)
3. Rom 0602 installeren(waarschijnlijk via CWM, ben ik namelijk bekend mee)
4. GPS testen en eventueel finetunen met eerder genoemde tools
Overigens kwam ik onderstaande topic tegen wat haaks staat ten opzichte van hetgeen wat hier beweerd word over de batterij en het verzekeren van een lange levensduur. Kort samengevat kan je volgens onderstaand topic je li-on batterij beter al opladen als op hij 50% zit i.p.v. volledig opladen en vervolgens volledig ontladen en dien je hem zo vaak als je kan aan de oplader te hangen. Dus ook voor korte oplaadduur.
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
http://forums.androidcent...ew-battery-practices.html
Ik weet dat fabrikanten van elektrische auto's (Nissan, Mitsubishi) er voor kiezen om te accu/batterij altijd tussen 20% en 80% van de capaciteit te houden. Deze batterijen gaan vervolgens 4 a 5 jaar mee met elke dag opladen. Daar zit uiteraard een hele laad strategie achter. Maar ze kiezen er bewust voor om niet op 100% te gaan zitten, en onder de 20% is de accu voor de gebruiker leeg.
Wat andere hier zeggen over het inleren van de software mbt de batterij klinkt logisch en kan zeker geen kwaad.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Een li-ion gedijt het beste tussen de 80% en 20% om de maximale capaciteit te behouden over de jaren. Als je een volle li-ion opbergt dan zal na een jaar de capaciteit afgenomen zijn: de accu zal dan bij vol nogsteeds 4,2v geven en bij leeg ca. 3,2v maar de tijd die hij er over doet om leeg te lopen is korter. Dit heeft niets met het geheugen effect te maken maar met cellen die sneller verouderen als de accu helemaal vol is.o0Donder0o schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:25:
Mijn G4 is vandaag bezorgd.
Wat zijn nu de best practices voor het in gebruik nemen van deze telefoon.
1. Voor gebruik batterij volledig opladen
2. Telefoon in gebruik nemen en basis installatie doorlopen
3. Basisfuncties testen op mankementen buiten degene die hier al genoemd zijn.(i.v.m. garantie claim)
3. Rom 0602 installeren(waarschijnlijk via CWM, ben ik namelijk bekend mee)
4. GPS testen en eventueel finetunen met eerder genoemde tools
Overigens kwam ik onderstaande topic tegen wat haaks staat ten opzichte van hetgeen wat hier beweerd word over de batterij en het verzekeren van een lange levensduur. Kort samengevat kan je volgens onderstaand topic je li-on batterij beter al opladen als op hij 50% zit i.p.v. volledig opladen en vervolgens volledig ontladen en dien je hem zo vaak als je kan aan de oplader te hangen. Dus ook voor korte oplaadduur.
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
http://forums.androidcent...ew-battery-practices.html
Wat in de eerste week het beste is om android te leren hoe je accu leeg loopt is ca. 5 tot 10 keer je accu van 100% naar helemaal uitschakelen te laten lopen. Daarna weet je beter dat bijv. 57% ook 57% is. Ik heb telefoons gehad waar ik dat niet deed en dan was hij de eerste tijd heel lang bezig om naar "80%" te gaan en dan in een hele korte tijd ging hij dan van 80 naar 0. De "80%" was dus in werkelijkheid meer tegen de "40%". Maar door telkens bijladen in de eerste week heeft het heel lang geduurd voor android het wel goed had.
Om dan een accu goed te houden is het voor de li-ion accu het beste hem daarna nooit onder de 20% en nooit boven de 80% te laden. En wat ook nog goed is voor je accu is hem laden met een laag amperage... dus 400mA ofzo... Of het practisch is weet ik niet.... Laat het nou zo zijn dat je dagelijks (elke nacht) je G4 oplaad van ergens tussen de 50% en 0% naar 100%. En laat het nou zo zijn dat je accu van de 3000mAh er nog maar 2800mAh over heeft na een jaar, ga je daarvoor moeilijk doen

Leesvoer:
Wikipedia: Lithium-ion-accu
[ Voor 13% gewijzigd door boppos op 25-06-2013 17:18 ]
Het feit dat je batterij niet lager de 20 en boven de 80 procent mag komen gaat de levensduur van je batterij echt niet met jaren verlengen. Dan krijg je eerder een langere batterijduur op de lange termijn maar een mindere levensduur van je batterij omdat je dan veel vaker moet opladen, en ook nog eens veel korter.
Dat kan ook niet goed zijn,
dus gewoon opladen naar 100 en leeg latenlopen naar 0 (uitschakelen) de eerste week. Daana klopt je accu indicatie redelijk en kan je gewoon laden wanneer je wil naar 100%... moch je accu toch slecht worden na 1 of 2 jaar ofzo dan koop je toch gewoon een nieuwe kost zelfs in NL geen drol.dutchgio schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:22:
Wikipedia is een erg betrouwbare bron...
Het feit dat je batterij niet lager de 20 en boven de 80 procent mag komen gaat de levensduur van je batterij echt niet met jaren verlengen. Dan krijg je eerder een langere batterijduur op de lange termijn maar een mindere levensduur van je batterij omdat je dan veel vaker moet opladen, en ook nog eens veel korter.
Dat kan ook niet goed zijn,
Komt er dus op neer dat het voor het aanleren van het accugedrag eht het beste is om hem de eerste paar keer good op te laden en te ontladen. Daarna het laadpercentage tussen de 20 en 80 houden.
Overigens kan ik leven met een capaciteit afname van +/- 15%. Vind het vervelender als de indicatie van het accupercentage niet nauwkeurig is en drops ervaart.
Word de kennis die Android heeft over het batterijgedrag gereset wanneer ik een nieuwe rom flash? Betekend dit dan dat ik wederom hem een x aantal keer volledig op moet laden en ontladen?
Dit is iets wat ik ook wel wil weten.o0Donder0o schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:33:
Word de kennis die Android heeft over het batterijgedrag gereset wanneer ik een nieuwe rom flash? Betekend dit dan dat ik wederom hem een x aantal keer volledig op moet laden en ontladen?
In CWM zit de optie "Wipe battery stats" wat doet vermoeden dat het losstaat van de ROM. Immers je kan de ROM flashen en daarnaast appart ook in CWM Wipe battery stats uitvoeren. Ook heb ik bij verschillende telefoons halverwege het gebruik een andere Rom geflasht (ook van 2.3 naar 4.0 gegaan) en heb toen ook geen gekke batt stats mee gemaakt.
Wel toen ik een nieuwe accu in een apparaat stak de eerste tijd (maanden) rare batterij indicatie gehad en battery drops. Na met CWM Wipe battery stats uitgevoerd te hebben en weer ca. 10x leeg en weer naar 100% was dit opgelost. Sinds dien altijd bij ingebruikname van een Android apparaat (of nieuwe accu) de eerste keren helemaal leeg laten gaan en weer naar 100% opladen!
1 gebruiker melde al dat het net iets minder dan 3,5 uur duurde van helemaal leeg naar helemaal vol laden van de G4. Ik ben toch heel benieuwd of meerdere mensen deze ervaring hebben. (Bij een G3 maakt het namelijk niet uit welke oplader je gebruikt, want de ingangsstroom is in de telefoon gelimiteerd. Daardoor duurt het ca. 5,5uur om de 2750 van de G3 te vullen)
Anoniem: 525038
Iemand enig idee wat hier aan gedaan kan worden?
Compleet nieuwe ROM flashen en dan eerst zo kaal mogelijk testen mocht dit niet helpen dan is er hardwarematig wat aan de hand.Anoniem: 525038 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:42:
Vandaag mijn G4 uit het doosje gehaald. Na ongeveer een uur in gebruik (heb alleen wat chinese apps eraf gehaald en een paar apps gedownload, niets bijzonders dus) raakte hij in een bootloop. Na een factory reset lijkt hij weer even te werken, maar na 2 minuten begint hij weer met non stop herstarten.
Iemand enig idee wat hier aan gedaan kan worden?
Mijn conclusie na een halve dag: top toestel voor de prijs. Ik kom van een Xperia P, die is handzamer en wat meer gestyled. De G4 is sneller, dual sim werkt top, hij heeft een erg mooi en helder scherm. Ik kon direct connecten en bellen via bluetooth met mijn Ford autoradio, GPS heb je initieel wat geduld mee nodig maar Flitsnav (een must voor mij) werkt feilloos, wifi werkt zonder problemen. Ik ben zeer tevreden.
Sinds afgelopen vrijdag mijn G4 in gebruik. Gekocht bij Jiayu Nederland. Zeer tevreden over scherm, wifi-stabiliteit, bluetooth-connectie met mijn Ford en batterijverbruik.
Kreeg em binnen met ca 67% batterij-power. Heb dat de 1e keer laten teruglopen tot ca. 15%. Toen volgeladen. Deze 1e "echte" batterijlading ging ruim 1,5 dag mee (tot bijna 0%), de 2e lading ca. 48 uur. Ben sinds gisteravond bezig met de 3e lading. Opladen gaat ook redelijk vlot, ca 3,5 uur met mijn oude lader (die bij de Sony Ericson Arc zat).
Ik heb overigens wel ingesteld dat mijn dataconnectie uit gaat 's-nachts. Dan gaan er maar 3 a 4 procentjes vanaf.
Alleen over GPS niet geheel tevreden. Met GPS Test zie ik redelijk vlot een fix buiten (binnen niet). De fix binnen Google Maps-navigatie of TomTom-navigatie duurt erg lang.
Heb echter geen root-access (ben nogal angstige noob) dus veel tools om de GPS te verbeteren kan ik niet gebruiken.
Vraag ik me nog af @jvkl, is dit de telefoon met de grote batterij? Dan vind ik 24 uur wel tegenvallen. Hoe intensief is het gebruik dan?
Is typoLord_Dain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:49:
Ik vind zelf GPS niet belangrijk omdat ik het eigenlijk in mijn huidige telefoon niet of amper gebruik en ook niet van plan ben het te gaan gebruiken, als ik het zo lees zou de G4 dan een mooie telefoon voor me zijn.
Vraag ik me nog af @jvkl, is dit de telefoon met de grote batterij? Dan vind ik 24 uur wel tegenvallen. Hoe intensief is het gebruik dan?
Behoorlijk intensief gebruik omdat ik nog veel aan het uitproberen ben.
Gisteravond geupdate van versie 0515 naar 0620. Nu moet ik nog testen of de bluetooth stabieler werkt met mijn Ford autoradio. Ik had namelijk nog wat last van connectieproblemen waarna ik gewoon weer de sim pincode moest intypen tijdens het bellen met bluetooth.
Geen problemen tijdens het overige gebruik van de telefoon.
Maar hoe doe je dat dan? De app Update System geeft niets aan....Koopmans schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:28:
Gisteravond geupdate van versie 0515 naar 0620.
Dat is ook mijn Bluetooth-probleem! Ik rij een Mondeo van 1,5 jaar oud. De radio is van Blaupunkt volgens mij. De hardware van de carkit schijnt van Nokia te zijn.Koopmans schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:28:
Gisteravond geupdate van versie 0515 naar 0620. Nu moet ik nog testen of de bluetooth stabieler werkt met mijn Ford autoradio. Ik had namelijk nog wat last van connectieproblemen waarna ik gewoon weer de sim pincode moest intypen tijdens het bellen met bluetooth.
Moeten we niet iets van een tool hebben die controleert welke BT-driver de radio verwacht. Het lijkt er in mijn ogen op dat de BT-software op de G4 volledig crasht en dan opnieuw opstart (Melding 'Radio Uit' op G4).
Kan er iets met die Mobile Uncle Tools gedaan worden?
BANG! Dat is hem!
Geen idee of die daar beschikbaar gaat komen.jvkl schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:39:
[...]
Maar hoe doe je dat dan? De app Update System geeft niets aan....
Hier staat de nieuwe ROM en hoe je kunt updaten. *eigen risico*....
BANG! Dat is hem!
Merkbaar betere graphics bij games / camera / video / gallery volgens de Sony Bravia techniek.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2135389
Geflasht via CWM en getest op de Jiayu G4 werkt top!
[ Voor 24% gewijzigd door renatos op 26-06-2013 13:07 ]
In de start post staat sinds kort een link naar een handleiding, anders had ik het ook niet geweten.jvkl schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:39:
[...]
Maar hoe doe je dat dan? De app Update System geeft niets aan....
Maar het helpt voor mij nog niet bij mijn bluetooth probleem. Goed, de verbinding blijft bestaan, maar hij probeert te bellen en daar blijft het bij. Ik kan die Call ook niet afsluiten, dus nadat de bluetooth verbinding verbroken is kan ik nog steeds niet bellen. Een reboot is dan nog de enige optie.
Hopelijk heeft iemand hier nog een idee? En anders wacht ik op de volgende ROM update
Voer is een factoryreset uit naar het flashen. Probeer evt een ander dialerKoopmans schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:51:
[...]
In de start post staat sinds kort een link naar een handleiding, anders had ik het ook niet geweten.
Maar het helpt voor mij nog niet bij mijn bluetooth probleem. Goed, de verbinding blijft bestaan, maar hij probeert te bellen en daar blijft het bij. Ik kan die Call ook niet afsluiten, dus nadat de bluetooth verbinding verbroken is kan ik nog steeds niet bellen. Een reboot is dan nog de enige optie.
Hopelijk heeft iemand hier nog een idee? En anders wacht ik op de volgende ROM update
Ik heb er een siliconen hoesje om, merk wel dat er tussen de rand naast het scherm stof gaat vormenRinuX schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:20:
hebben mensen met de zwarte JY-G4 al last dat verf snel van de metale rand af gaat? ik heb nu al meerdere kale plekken..
Na een factory reset ben ik natuurlijk weer al mijn settings enzo kwijt... Ik zal vanavond eens kijkenbenbaba schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:20:
[...]
Voer is een factoryreset uit naar het flashen. Probeer evt een ander dialer
Bedankt voor het samenstellen van het overzichtje met downloads. Heb je misschien een directe link naar een forum oid waar je de files vandaan hebt? Ik verdiep me ook graag in de herkomst van de bestanden.benbaba schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:40:
Ik heb in de start post linkje met downloads toegevoegd klik
[...]
Deze komen vanaf de baidu account van wade is een moderator/medewerker van jiayu.nbch schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:04:
[...]
Bedankt voor het samenstellen van het overzichtje met downloads. Heb je misschien een directe link naar een forum oid waar je de files vandaan hebt? Ik verdiep me ook graag in de herkomst van de bestanden.
Zie hier en hier de link na het forum. Aangezien het downloaden via mega sneller gaat dan baidu zijn ze gewoon daar geüpload.
Thanks voor je snelle reactie!benbaba schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:18:
[...]
Deze komen vanaf de baidu account van wade is een moderator/medewerker van jiayu.
Zie hier en hier de link na het forum. Aangezien het downloaden via mega sneller gaat dan baidu zijn ze gewoon daar geüpload.
Connecten gaat perfect, evenals bellen en gebeld worden.
Ook adresboek prima te bedienen. Alleen de voice control niet getest....
Dus de hierboven geschetste problemen met G4 versus Ford komen bij mij niet voor.
pfff... heb jij nog iets speciaals gedaan?jvkl schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:53:
Nog even de bluetooth getest van mijn G4 versus mijn Ford Focus CC.
Connecten gaat perfect, evenals bellen en gebeld worden.
Ook adresboek prima te bedienen. Alleen de voice control niet getest....
Dus de hierboven geschetste problemen met G4 versus Ford komen bij mij niet voor.
Welke versie draai jij dan?
Waarom komt er geen officiele update van jiayu zelf???Teon schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:09:
[...]
Geen idee of die daar beschikbaar gaat komen.
Hier staat de nieuwe ROM en hoe je kunt updaten. *eigen risico*....
Ik draai op versie G4W 20130531-190735 welke erop zat bij levering toestel door Jiayu Nederland.Koopmans schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:50:
[...]
pfff... heb jij nog iets speciaals gedaan?
Welke versie draai jij dan?
Bij het pairen bluetooth aangezet, even zichtbaar gemaakt, door Ford gevraagde code ingevoerd en op mijn mobiel aangevinkt dat ze voortaan mogen connecten.
Volgens mij dus niets bijzonders gedaan.....
Dit is dus weer een andere versie dan de 2 uit de startpost.jvkl schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:55:
[...]
Ik draai op versie G4W 20130531-190735 welke erop zat bij levering toestel door Jiayu Nederland.
Ik heb trouwens gisteravond die andere dialer geinstalleerd (zonder factory reset) en kon vanochtend tijdens de autorit eindelijk gewoon bellen. Kreeg aan het begin van het gesprek wel een opmerking over slecht geluid (Met mijn N95 nooit klachten over gehad) maar dat was iets later ook weer normaal.
Lijkt nu dus allemaal goed te gaan.
http://www.gizchina.com/2...iayu-g4-review-long-term/
U wenst een downgrade? Waarom dat dan?
Gezien de specs (zelfs voor de nu available Basic) zeker beter dan Desire X (prachtig ding ook).
Waarom dit kopen alsu een S3 heeft?
Eat the bugs, live in a pod
Dit progje zou dat moeten kunnen:tumbadora schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:37:
Is er ook een manier om de melding uit te zetten bij opstarten dat er maar 1 sim kaart in zit
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070
Omdat de s3 stuk is gegaan ik heb wel geld gekregen maar wil toch wat goedkoper voor als het weer misgaat maar ik neig nu sterk om een 4xhd te halen van LG.HMC schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:13:
@loll
U wenst een downgrade? Waarom dat dan?
Gezien de specs (zelfs voor de nu available Basic) zeker beter dan Desire X (prachtig ding ook).
Waarom dit kopen alsu een S3 heeft?
Ik heb sinds maandag ook een Jiayu G4. In het kort, erg mooi toestel, super die dual SIM, lekker snel. Alleen had ik wat last van een soms wat gek gedrag in mijn touch screen & soms de connectie die uitvalt (vooral data) op de eerste sim. Maar goed, dat zou kunnen worden opgelost met een update ...
ik heb al veel Android toestellen gehad (veel HTC), veel custom ROMs gedraaid, dus ben aardig bekend met het flashen etc. Dus wat dacht ik, meteen maar eens aan de slag met de mooie lijst van updates in de start post! Allereerst de nieuwe ROM erop, fluitje van 'n cent. Toen dacht ik, meteen maar even die scherm kalibratie uitvoeren. En nu komt mijn probleem ...
De update gedraaid zoals beschreven in het document. Echter wat lees ik in de chinese versie (van 26-06), dat het 't beste is om deze te draaien met het scherm "uit". Dus ik zet mijn scherm uit met de power knop. Dit met als resultaat dat ik een lock-screen krijg als ik het scherm weer aan wil zetten om de voortgang te bekijken .... en die werkt natuurlijk niet (want het scherm reageert niet). Goed, opnieuw opstarten maar. Resultaat: mijn scherm reageert niet meer
Wat al geprobeerd: de nieuwe ROM opnieuw geflashed, ook met de "format & download" methode om alles helemaal leeg te krijgen. Resultaat is dat 't scherm nog steeds niet werkt. Eigenlijk moet ik iets hebben dat ik mijn telefoon zonder het scherm kan bedienen om de scherm-kalibratie-update nog eens te kunnen doen .. alleen die moet je eerst installeren ... waar je natuurlijk weer het scherm voor nodig hebt. Ai ...
Kortom: help, want ik kom niet meer vooruit. Wie weet raad? Alvast super bedankt!!!
EDIT 1: ook vreemd: ik kom niet in de bootloader door (zoals bij 'n HTC) de volumeknop in te houden en dan de power knop even kort ... dan start ie gewoon op. Heb de CWM mee geflashed ... wat doe ik fout?
EDIT 2: al verschillende apps geprobeerd om mijn telefoon te controleren met de pc ... maar no luck ... my-mobiler ... android commander ... helaas....
EDIT 3: iets meer geluk met androidscreencast ... maar kan de muis niet gebruiken (en dus de swipe beweging voor de unlock) omdat de telefoon niet geroot zou zijn ... maar dat is ie toch standaard?
[ Voor 12% gewijzigd door Troxel op 28-06-2013 00:22 . Reden: toevoeging CWM vraagje / update met no-luck ;( ]
Ah, op die toer. Een maat van mij heeft de 4x, dat is wel een heel mooi ding.
Wel andere klasse dan de G4, maar daar betaal je dan ook voor.
De G4 is gewoon ongelooflijk goedkoop voor wat het biedt, maar kan denk ik niet tegen een 4x op qua prestaties.
Eat the bugs, live in a pod
[ Voor 34% gewijzigd door BaseMan12O4 op 28-06-2013 08:42 ]
-> ik had zelf problemen met kijken waarom ik geen mobiel internet krijg zowel in simslot 1 als 2 krijg ik geen internetTD-er schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:35:
Sim1 is een mini-SIM, sim2 een normale maat, maar ik heb begrepen dat je in dat slot geen 3G kunt halen.
- Bij eerste keer SIM insteken moet je bewust zelf de data-connectie voor die SIM aanzetten. Is op zich positief, maar je moet het wel even weten.
dus nadat ik de apn had gecontroleerd heb ik gezien dat die daar fout in zat. (Mobile vikings kaartje van belgie)
[ Voor 25% gewijzigd door masauri op 28-06-2013 09:28 ]
Als het gaat om prijs/specs?
En kan ik 'm ergens goedkoper krijgen dan via Chinabuye (249$)?
Waar ik kan betalen met paypal.
Ik heb gezocht maar kon het niet goed vinden allemaal.
Als bestellen van een toestel al niet zelfstandig lukt, begin er dan gewoon niet aan.zeg_ik_niet schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:46:
wat voor cijfer geven jullie de G4 zelf schaal 1 op 100?
Ik weet wel hoe het bestellen enz. gaat.dutchgio schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:22:
[...]
Als bestellen van een toestel al niet zelfstandig lukt, begin er dan gewoon niet aan.
Dat is gewoon zo simpel als wat.
Ik ben op zoek naar iemand die een cijfer kan geven.
Daarnaast vroeg ik me af waar ik dat ding gewoon goedkoper kan krijgen
Persoonlijk ben ik heel erg te spreken over hoeveel specs je krijgt voor je geld, dus prijs/prestatie-verhouding is zeer goed.zeg_ik_niet schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:46:
wat voor cijfer geven jullie de G4 zelf schaal 1 op 100?
Toch zeker een 9 (90/100 dus
Ik had 'm gewoon bij iemand uit de V&A hier op Tweakers gekocht voor 230 euro.
Die 249$ is uiteraard wel een stuk goedkoper, maar als er BTW bijkomt is er alweer weinig voordeel.
Het enige waar ik wel over blijf denken is "het is Chinees spul, wanneer gaat het problemen geven?" Maar tot op heden werkt het al een kleine maand zonder problemen.
Een ander gevoel is ook "waar is bezuinigd, want het is wel een heel erg mooi toestel voor die prijs?", maar ook hier nog steeds geen gekke dingen meegemaakt.
Kortom gevoelsmatig is het nog steeds een beetje onwerkelijk wat de prijs/prestatie-verhouding is, maar tot op heden (b)lijkt het allemaal werkelijkheid te zijn
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Oké, ik zal overwegen om er een aan te schaffen voor mijn vrouwKortom gevoelsmatig is het nog steeds een beetje onwerkelijk wat de prijs/prestatie-verhouding is, maar tot op heden (b)lijkt het allemaal werkelijkheid te zijn
Bedankt voor je reactie
[ Voor 5% gewijzigd door zeg_ik_niet op 28-06-2013 22:44 ]
Over de Zopo C2 Platinum:
Eigenlijk vind ik persoonlijk de Jiayu G4 een fijner toestel dan de Zopo C2. 1080P op 5" is mooi maar best overbodig op normale kijkafstand. Je ziet alleen het verschil als je ongeveer tegen het scherm aan zit met je oog
Eigenlijk wil ik de Jiayu G4 met de GPS performance van de Zopo C2... Hopelijk komt het in een ROM update later en is het geen hardware issue... Ik ben benieuwd.
edit:
lag aan de app snap camera, gebruik nu zoom camera pro en deze foto's zijn prima
[ Voor 22% gewijzigd door renatos op 30-06-2013 23:31 ]
Witbalans aanpassen?renatos schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:53:
Ik ben trouwens niet te spreken over die camera. De videos zijn echt top kwaliteit maar de foto's zijn qua kleur helemaal niet mooi. Weet iemand hier raad mee?
De C2 heeft de T versie... zou het dan toch gewoon aan de chip liggen? Als dat zo is dan ben ik helemaal blij dat ik me heb in kunnen houden met het bestellen van de G4. G4 Turbo waar blijf je?RinuX schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 10:13:
.....
Eigenlijk wil ik de Jiayu G4 met de GPS performance van de Zopo C2...

Ik heb de drivers uit de startpost gebruikt en de instructies gevolgd.
Intussen verschillende dingen geprobeerd:
1. zelf handmatig de drivers geïnstalleerd, maar dit resulteert in een "code 10" foutmelding
2. op XDA-developers vond ik een tip om via USBDeview de drivers te verwijderen, computer opnieuw te starten en dan het apparaat zonder batterij aan te sluiten. De computer vindt dan wel een "MTK65xx preloader" device, maar kan dit vervolgens niet installeren.
Inmiddels ook de computer (Windows 7 64) nog eens van allerlei updates voorzien in de hoop dat dit zou werken, maar helaas...
Zijn er meer mensen met dit probleem? Zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 7% gewijzigd door matthijsph op 01-07-2013 12:16 ]
Gebruik Mobileuncle MTK Tools App (makkelijkste manier) om een custom recovery te flashen. Download en install de app. Kopieer de gedownloade custom recovery naar je telefoon zorg dat de naam geen spaties tekens o.i.d bevat. Open de Mobileuncle Tools App en tik op de opties Recovery Update en tik dan op de zojuist gekopieerde recovery image rest gaat automatisch.matthijsph schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:12:
Sinds zaterdag een (zwarte) G4 in mijn bezit. Wat me niet lukt is om 'm op de laptop aan te sluiten zodat ik de recovery kan flashen met de spflash-tool uit de startpost. De pc herkent de telefoon wel als android device (ADB driver werkt wel), maar de VCOM driver lukt niet.
Ik heb de drivers uit de startpost gebruikt en de instructies gevolgd.
Intussen verschillende dingen geprobeerd:
1. zelf handmatig de drivers geïnstalleerd, maar dit resulteert in een "code 10" foutmelding
2. op XDA-developers vond ik een tip om via USBDeview de drivers te verwijderen, computer opnieuw te starten en dan het apparaat zonder batterij aan te sluiten. De computer vindt dan wel een "MTK65xx preloader" device, maar kan dit vervolgens niet installeren.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Zie ik iets over het hoofd?
Voor alle zekerheid: op deze manier update/flash ik CWM (G4recovery_CWM_6.0.2.8_ENG) op de telefoon en niet de ROM zelf toch?
Jup klopt ROM flashen doe je altijd via Spflashtool of in CWM of TWRP zelf. En alleen los de recovery flashen kan dus ook via de APP. (als de app hem niet ziet haal dan de _ weg)matthijsph schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:33:
Bedankt voor je snelle reactie!
Voor alle zekerheid: op deze manier update/flash ik CWM (G4recovery_CWM_6.0.2.8_ENG) op de telefoon en niet de ROM zelf toch?
Nogmaals bedankt voor je hulp.
In de changelog van de fimware-updates staan dergelijk problemen vermeld als opgelost. Dus misschien zou je een nieuwere firmware erop kunnen zetten?dreester schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:48:
Ik heb nu voor de tweede keer meegemaakt dat mijn touchscreen helemaal niet reageerde toen ik gebeld werd. In beide gevallen in de volle zon. Iemand anders hier last van?
Is er Gorilla Glass aanwezig?
Als je slechts 1 sim gebruikt, moet dit dan een micro sim zijn?
Ben ook benieuwd naar de problemen met wifi, bt en video's. zijn deze problemen aangepakt en opgelost of is het nog wijdverspreid?
Ik ben wel geinteresseerd in dit testel maar doordat het merk hier niet echt ingeburgerd is, vind ik er weinig van terug.
Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen.
Updates komen net als de telefoon, per vliegtuig. Het is afwachten hoeveel updates er voor verschijnen. De G3, de vorige telefoon van Jiayu, moet het doen met een beta van android 4.1.K_S schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:47:
Hoe komen updates binnen voor dit toestel en is er een goed update beleid achteraf. Ik bedoel daar mee, zal je android 4.3 mogen verwachten en worden software problemen goedaangepakt?
Is er Gorilla Glass aanwezig?
Als je slechts 1 sim gebruikt, moet dit dan een micro sim zijn?
Ben ook benieuwd naar de problemen met wifi, bt en video's. zijn deze problemen aangepakt en opgelost of is het nog wijdverspreid?
Ik ben wel geinteresseerd in dit testel maar doordat het merk hier niet echt ingeburgerd is, vind ik er weinig van terug.
Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen.
Over sim en gorilla glass: lees de specificatielijst even door en denk even goed na over je sim vraag. Waarom zou je perse een microsim moeten gebruiken?
Op de ene website lees je dit, op het andere wat anders. Ik heb nagedacht en opgezocht maar op een bepaald moment zie je door het bos de bomen niet meer. Vandaar mijn vragen.dutchgio schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:52:
[...]
Updates komen net als de telefoon, per vliegtuig. Het is afwachten hoeveel updates er voor verschijnen. De G3, de vorige telefoon van Jiayu, moet het doen met een beta van android 4.1.
Over sim en gorilla glass: lees de specificatielijst even door en denk even goed na over je sim vraag. Waarom zou je perse een microsim moeten gebruiken?
Ik heb al enkele pagina's gelezen op deze topic en las dat er problemen waren met de dataverbinding bij het gebruik van een gewone sim. Ik wou even weten of dit standaard was of eventueel door de instellingen.
Het staat er misschien ook tussen maar ik heb niet alle 52 pagina's doorgenomen.
Maar bedankt om de tijd te nemen om te antwoorden.
Thanks voor de info, ik heb de laatste versie al draaien. Alleen had ik de firmware-update voor het touchscreen nog niet uitgevoerd. Heb het net even gedaan, ben benieuwdTD-er schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:44:
[...]
In de changelog van de fimware-updates staan dergelijk problemen vermeld als opgelost. Dus misschien zou je een nieuwere firmware erop kunnen zetten?
Ik had ook begrepen dat je alleen in "SIM1" een HSDPA verbinding op zou kunnen zetten en dus niet via SIM2.dutchgio schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:52:
[...]
Updates komen net als de telefoon, per vliegtuig. Het is afwachten hoeveel updates er voor verschijnen. De G3, de vorige telefoon van Jiayu, moet het doen met een beta van android 4.1.
Sim1 is een micro-SIM.
Ik heb het alleen niet geprobeerd met de SIM in slot2.
Heb hier met gewone Sim-kaart H+ op de G4.TD-er schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 06:55:
[...]
Ik had ook begrepen dat je alleen in "SIM1" een HSDPA verbinding op zou kunnen zetten en dus niet via SIM2.
Sim1 is een micro-SIM.
Ik heb het alleen niet geprobeerd met de SIM in slot2.
Geen probleem dus.
Nou als dit al teveel is voor je. Je mag wel iets doen hé.K_S schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:32:
[...]
Ik heb al enkele pagina's gelezen op deze topic ...
Het staat er misschien ook tussen maar ik heb niet alle 52 pagina's doorgenomen.
De telefoon werkt goed, lekker snel, fijn scherm, heerlijk. Echter merk ik dat de data-verbinding bij hoge snelheid (dus 3G of HSDPA) roet in het eten gooit: vaak verliest de telefoon ineens signaal op SIM1 (echt 'n kruisje, dus helemaal geen signaal), duurt echt seconden voordat deze weer terug is, om daarna weer weg te vallen. Ik merkte dat wanneer ik in eenlangzamer GPRS zat, dit nooit had. Dus daarom als test vandaag eens de 3G optie uitgezet. En wat zie ik: geen problemen (natuurlijk alleen erg traag internet
Het kan er mee te maken hebben dat ik op het Telfort netwerk zit en mijn telefoon "denkt" dat ik aan het roamen ben op het KPN netwerk (ik heb notificatie gewoon uit staan dus moet zelf goed oppassen). Dit vind ik, zoals meerdere mensen al ooit geroepen hebben hier, sowieso raar, want bijvoorbeeld mijn oude HTC EVO 3D die ging daar gewoon wel goed mee om en snapte wel dat Telfort bij KPN hoort ...
Iemand suggesties? Ik ben benieuwd ... want geen snel internet op zo'n ding wordt ie uiteindelijk voor mij toch een beetje onpraktisch van ... (ik draai trouwens de ROM van 20-06 ... echter bij de oude had ik er ook al last van, dat was ook de reden om te gaan upgraden). Thnx!!!!
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4/
Inmiddels heb ik alle voorgedragen tips voor het verbeteren van de GPS functionaliteit getest, maar ik krijg maar geen stabiele fix. Het beste wat ik heb gehad is fix die om de 5 seconden verschiet in google navigation en na 4 minuten wederom velledig wegviel. Kan ik nu veronderstellen dat mijn GPS zo waar nog slechter functioneert als de gemiddelde Jiayu G4? Overigens heb ik nog niet getest met de alimium folie over de GPS antenne, dit zal ik vanavond eens doen.
Jammer genoeg begint de GPS al zo'n irritatie op te leveren dat ik alle andere functies die boven verwachting werken begin te vergeten
[ Voor 72% gewijzigd door o0Donder0o op 03-07-2013 17:04 ]
Vandaag net mijn jiayu ontvangen en ik heb eigelijk een gevoel van ongeloof. Het toestel ziet en voelt veel duurder aan. Ik had ook eerst niet direct een gps fix, maar met mobileuncle tools via playstore wel in orde geraakt. Exacte werkwijze vind je verder terug in dit topic. Is via engeneering mode.o0Donder0o schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:36:
Heeft iemand onderstaande rom al geprobeerd? Dit is de populairste rom op needrom op het moment.
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4/
Inmiddels heb ik alle voorgedragen tips voor het verbeteren van de GPS functionaliteit getest, maar ik krijg maar geen stabiele fix. Het beste wat ik heb gehad is fix die om de 5 seconden verschiet in google navigation en na 4 minuten wederom velledig wegviel. Kan ik nu veronderstellen dat mijn GPS zo waar nog slechter functioneert als de gemiddelde Jiayu G4? Overigens heb ik nog niet getest met de alimium folie over de GPS antenne, dit zal ik vanavond eens doen.
Jammer genoeg begint de GPS al zo'n irritatie op te leveren dat ik alle andere functies die boven verwachting werken begin te vergetenIk gebruik GPS veel en heb nu alsnog mijn oude iphone in mijn zak. Daarvoor ben ik niet overgestapt op dual sim uiteraard...
Sent from my jiayu
Dit heb ik geprobeerd maar krijg alsnog geen goede fix te pakken welke afdoende is om in de auto te navigeren. Korte plaatsbepaling lukt wel, maar tomtom of google navigation kan ik vergeten.Stemar schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:07:
[...]
Vandaag net mijn jiayu ontvangen en ik heb eigelijk een gevoel van ongeloof. Het toestel ziet en voelt veel duurder aan. Ik had ook eerst niet direct een gps fix, maar met mobileuncle tools via playstore wel in orde geraakt. Exacte werkwijze vind je verder terug in dit topic. Is via engeneering mode.
Sent from my jiayu
Wat voor waardes zien jullie terug na een cold run en na een full run van de ygps functie?
-Erg mooie telefoon.
-GPS werkt goed
-Niet verlichte knopjes aan onderkant lijkt toch een beetje raar.
-Nadeel van de G4 t.o.v. bijv. de iOcean X7 is dat de X7 out-of-the-box beter werkt. Die rare skin op de Jiayu, het aantal overbodige Chinese apps. Niet echt mijn smaak. De X7 wordt gewoon geleverd met stock android.
[ Voor 3% gewijzigd door Gabliboeba op 04-07-2013 13:24 ]
Die wil ik er graag af hebben maar weet niet precies hoe dat moet.
Ik denk dat er vast wel meer van die noobs zoals mij zijn die dit ook niet voor elkaar krijgen.
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om een soort handleiding daarvoor te maken.
Ik heb in de openingspost gekeken maar dat flashen en installeren van custom roms gaat mij niet lukken, sowieso zijn een hoop van die links uit openingspost dood.
Zonder rooten/custom rom krijg je dat niet weg.
Je kunt wel een andere launcher installeren uit Google play
[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 04-07-2013 14:14 ]
Zijn er überhaupt al custom roms die zijn gebaseerd op stock android? Ik kwam ze op needrom niet tegen...dutchgio schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:13:
Ik denk dat dat niet mogelijk is, het is namelijk een hele aangepaste Android, genaamd LEWA OS.
Zonder rooten/custom rom krijg je dat niet weg.
Je kunt wel een andere launcher installeren uit Google play
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen