Heb het toestel ook binne gekregen op maandag 12/06 . Bij to2c besteld, black version 3000 mAh, goede ervaring voor eerlijkheid qua stock en levertijd. Dit tegen de kleine leugentjes van Fastcardtech en Antelife. Niet dat deze shops slecht zijn maar deze kunnen de vraag volgens mij niet aan en beloven je de gekende wachttijden.. Via Aliexpress nog witte backcase gekocht en 2 soorten cases (silicon en flip).
Het toestel zelf is en hele verrasing voor me. Komende van een HTC Desire is dit een serieuse upgrade. 4.7" is een perfect formaat. De dikte van het toestel is nog prima te doen. Zelfs met siliconen-case, is dit voor mij zeker ok voor in de losse broekzak. De grootte maakt het gebruiksgemak van Android hierop stukken beter. Het toestel voelt stevig aan. Hoewel ik liever de witte achterkant erop heb omdat deze beter in de hand blijft plakken. Dit tegenstaande de zwarte achterkant die wat gladder is maar ook zeker niet te.
De oplaadduur voor de batterij is ongeveer 3.5 uur. Van 0% tot 100% gemeten. Wel heb ik de opmerking dat ik met een batterydrop zit. Dit heb ik tot nu toe 2 maal gehad. Wat logisch is want heb het toestel nog maar 2 maal moeten opladen. Deze drop vond plaatst van 35% naar 15% dacht ik. Misschien moet de battery nog wat af en opgeladen worden maar toch zeker iets om op te letten.
Ook merk ik een slechte afwerking op tussen de dunne metalen rand en het scherm. Aan de bovenkant en linkerkant sluit het toestel mooi aan met deze 2 stukken tussen glas en metalen rand. Maar aan de rechterkant en stukje benede lijkt het wel of hier een grotere spleet is. Je kan dit voelen door er met je nagel tussen te gaan. Is het nu lijm dat je ziet ofzo geen idee. Heb ik nu een maandagmorgen model ontvangen?
Wat me ook opvalt is dat je op het scherm duwt, maakt niet uit waar dat je drukt, in het midden van het scherm 2 lichte wolkjes komen oplichten. Dit kan je vergelijken dat je heel hard op een lcd-drukt. dat het zo een witte vlek geeft. Je moet weten dat het er is, anders zie je het niet. Op een witte achtergrond zijn dit 2 zwarte wolkjes. Bizar
Het OS zelf is ok. Iets te flashy icons maar dit zal in de toekomst makkelijk te regelen zijn met CFW of andere launcher. Ook zoals eerder vermeld ontbreken er enkele OS-gelinkte opties. Welke? geen idee

De chinese programmas heb ik verwijderd met Mobile Uncle. Toestel kwam geroot binnen wat een dikke plus is. In dit progje kan je ook andere instellingen wijzigen zoals Gps etc.
Gps heb ik ook even getest. Deze werkt redelijk, 8 satellieten met halve sterke bar. Had 4-meter nauwkeurigheid toen, wat er wel soms voor zorgde dat hij versprong van de weg tijdens het rijden. Maar heb dit nog niet voldoende kunnen testen. Heb progje Faster Gps erop gezet voor het aanmaken van de land-gerichte config-file.
Wifi werkt naar mijn normen ook prima. Hoewel ik dit eigenlijk nooit gebruik, buiten om grote bestanden even over te zetten. Bluetooth geen idee eigenlijk, met PC linken was alvast geen probleem maar iets anders heb ik er niet voor om te testen.
OTG niet kunnen testen omdat ik niet over een adaptor beschik!
Al bij al een tevreden Jiayu bezitter, dit voor een eerste chinees een goede meevaller
[
Voor 4% gewijzigd door
jokkefrits op 20-06-2013 14:00
]