Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17
Ik ben ook wel benieuwd hoe die GPS goed te krijgen.
Leuk de reacties te lezen in ieder geval.

Verschillen ten opzichte van Jiayu G3 ook leuk te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:20
Is er al iemand in de weer geweest met custom roms? Zo ja wat zijn jullie bevindingen?

Op de volgende site zijn er al een aantal te vinden:
http://www.needrom.com/phone-roms/jiayu/g4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 17:57
usb otg werkt niet op mijn G4. Dat zou toch wel de bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 15:00
Tinman schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:46:
usb otg werkt niet op mijn G4. Dat zou toch wel de bedoeling zijn?
Bij de pre-production samples zou die functie niet werken. Heeft jouw Jiayu G4 een zwarte voorkant en een witte achterkant?

Heeft er trouwens iemand al een mooie leather pouch gevonden? Ik wil echt een losse pouch, en geen flip case of iets wat aan je telefoon vastzit.

Ik kwam net deze tegen http://www.aliexpress.com...-Dust-plug/861236598.html maar weet niet of dat een goede is.

[ Voor 36% gewijzigd door ivo001 op 16-06-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
TD-er schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:12:
Ik heb 'm nog niet getest met navigatie, maar alleen met GPS-test.
Zojuist nog even getest op m'n bureau, op 1 meter van 't raam (met HR++ glas) en binnen een minuut had ik een fix met 9 satellieten.
Het lijkt me dus dat de GPS hardware wel goed gevoelig zou moeten zijn.
Zonet ook even met een vriend in de Skype over gehad, die heeft hetzelfde toestel, uit dezelfde batch, en hij had ook de grootste moeite om een fix te krijgen.

Edit:
Ik kan die do-not-disturb functie niet vinden in Android, noch op fora's/blogs dat 'ie in Android zou moeten zitten. (wel in custom-builds)
Maar er is dus wel een app voor dat: I'm sleeping (bron:)
In GPS test krijg ik inderdaad snel een fix, vooral als ik de A-GPS reset maar als ik daarna Tomtom of Sygic opstart lijkt het alsof de GPS weer reset en verlies ik de fix weer en deze komt niet snel terug. erg vreemd, vooral in Sygic. Welke ROM versie heb jij? Hopelijk is het een software probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
RinuX schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:12:
[...]

In GPS test krijg ik inderdaad snel een fix, vooral als ik de A-GPS reset maar als ik daarna Tomtom of Sygic opstart lijkt het alsof de GPS weer reset en verlies ik de fix weer en deze komt niet snel terug. erg vreemd, vooral in Sygic. Welke ROM versie heb jij? Hopelijk is het een software probleem..
Ik heb:
Baseband version: Moly.WR8.W1248.MD.WG.MP.V7.P1, 2013/04/10 00:41
Kernel version 3.4.5 user@linux-user #1 Wed May 15 20:26:15 CST 2013
Build Number G4H 20130515-202809

Iets heel anders... Iemand een idee hoe ik de icoontjes in het app-overzicht kan sorteren?
Momenteel staan ze nogal door elkaar, terwijl op de tablet het netjes op alfabetische volgorde staat (die draait Android 4.1)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 16:54
Mijn G4 is op dit moment de douane gepasseerd, zal dus deze week binnen zijn.

is dit trouwens een goede geheugenkaart voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
TD-er schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:26:
[...]

Ik heb:
Baseband version: Moly.WR8.W1248.MD.WG.MP.V7.P1, 2013/04/10 00:41
Kernel version 3.4.5 user@linux-user #1 Wed May 15 20:26:15 CST 2013
Build Number G4H 20130515-202809

Iets heel anders... Iemand een idee hoe ik de icoontjes in het app-overzicht kan sorteren?
Momenteel staan ze nogal door elkaar, terwijl op de tablet het netjes op alfabetische volgorde staat (die draait Android 4.1)
Ik heb dezelfde software draaien, vreemd.
--

Welke launcher heb je draaien? Nova launcher doet dat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 22:15

Teon

nieuw ...

o0Donder0o schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:24:
Is er al iemand in de weer geweest met custom roms? Zo ja wat zijn jullie bevindingen?

Op de volgende site zijn er al een aantal te vinden:
http://www.needrom.com/phone-roms/jiayu/g4/
Ja, ik ben op zich wel geïnteresseerd in een andere ROM. Heb nu paar apps die ik nie kan verwijderen om dat het systeemapps zijn. Ze zijn in het Chinees, dus ik wil ze weg hebben.
Welke ROM draait lekker?

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
RinuX schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:15:
[...]

Ik heb dezelfde software draaien, vreemd.
--

Welke launcher heb je draaien? Nova launcher doet dat bijvoorbeeld.
Ik heb geen andere launcher geinstalleerd, maar al die Nova Launcher eens testen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17
Toptoestel. Snel, mooi design, lekker scherm. Tevreden vervanger van mijn G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik wil er deze week eentje bestellen, maar zie nu wisselend commentaar over de GPS-functie. Is een poll in de TS een optie om even te kijken hoe breed dit probleem is?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Aan de mensen die hun toestel al hebben mogen ontvangen, zouden jullie voor mij kunnen testen of de Bluetooth ook A2DP ondersteunt? Dit is voor mij het maak/breekpunt van het toestel. En had de G4 geen fastcharge functie? De 5.5 uur laadtijd lijkt me op den duur toch gaan irriteren? Je kan in ieder geval niet even snel tussendoor je toestel bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:02
marcieking schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:56:
Ik wil er deze week eentje bestellen, maar zie nu wisselend commentaar over de GPS-functie. Is een poll in de TS een optie om even te kijken hoe breed dit probleem is?
Zo breed dat als er mt6589 op staat je hoogstwaarschijnlijk moeilijk een fix krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:20
Iemand onderstaande al geprobeerd om eerder aan een GPS fix te komen?

http://www.gizmochina.com...o-setup-gps-on-mtk-phone/
http://easylife-en.getdefault.com/fix-gps-issues/

[ Voor 22% gewijzigd door o0Donder0o op 17-06-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Over de stabiliteit icm navigatie kan ik (nog) niets zeggen, maar de gevoeligheid van de GPS-ontvanger -getest met GPS-test- is in elk geval helemaal niets mis. Die is vergelijkbaar met wat ik zag met m'n HTC Desire.
Op m'n bureau, op een meter afstand van HR++ glas, had ik binnen een minuut een fix.

Als het goed is komt vandaag of morgen de Bluetooth carkit binnen, dus dan kan ik wat zeggen over de Bluetooth implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

TD-er schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 05:49:
Over de stabiliteit icm navigatie kan ik (nog) niets zeggen, maar de gevoeligheid van de GPS-ontvanger -getest met GPS-test- is in elk geval helemaal niets mis. Die is vergelijkbaar met wat ik zag met m'n HTC Desire.
Op m'n bureau, op een meter afstand van HR++ glas, had ik binnen een minuut een fix.

Als het goed is komt vandaag of morgen de Bluetooth carkit binnen, dus dan kan ik wat zeggen over de Bluetooth implementatie.
Ergens hierboven wordt beschreven dat het met GPS-testsoftware prima gaat maar met de apps die ertoe doen (TomTom of Google Maps) minder. Zou je dat eens willen checken in een vergelijkbare setting?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 18-06-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 16:54
Mijn G4 is gisterochtend door DHL afgeleverd. Vorige week dinsdag besteld, dus een snelle levering.
Tot nu toe wel even wennen, aangezien ik nog een N95 had waar ik ook nog geen internet op had.

Eerste indrukken zijn goed, mooi scherm, wifi werkt goed (het verbinden met mijn hidden netwerk thuis duurt iets langer) en bluetooth verbinding met m'n auto (ford focus) werkt uitstekend.

GPS moet ik nog testen, maar thuis had ie eigenlijk gelijk al een fix bij google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:50:
[...]

Ja, ik ben op zich wel geïnteresseerd in een andere ROM. Heb nu paar apps die ik nie kan verwijderen om dat het systeemapps zijn. Ze zijn in het Chinees, dus ik wil ze weg hebben.
Welke ROM draait lekker?
De ROMS die ik kan vinden zijn in het Chinees en Engels. Ik zoek een 4.2 ROM met de volledige functionaliteit.. momenteel mis ik dus het unlocken obv. gezichtsherkenning en de 'blocking mode' functionaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://forums.androidcentral.com/attachments/samsung-galaxy-s3/44131d1351715743t-there-way-set-quiet-time-certain-notifications-screenshot_2012-10-15-07-33-40.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:33:
[...]

De ROMS die ik kan vinden zijn in het Chinees en Engels. Ik zoek een 4.2 ROM met de volledige functionaliteit.. momenteel mis ik dus het unlocken obv. gezichtsherkenning en de 'blocking mode' functionaliteit.

[afbeelding]
dan moet je toch echt een I9300 kopen, want die gimmicks heeft men in china nog niet ontdekt.
alhoewel:
http://www.gizchina.com/2013/06/11/no-1-s6-galaxy-s4-clone/
ontdekken is alleen een groot woord. :(
''beter goed gejat dan slecht bedacht'' :+

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 18-06-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:42:
[...]

dan moet je toch echt een I9300 kopen, want die gimmicks heeft men in china nog niet ontdekt.
Mijn collega heeft een Google Nexus (Stock Android dus) en die heeft dit wel. Ik had deze functionaliteit dus wel verwacht in een Android 4.2 toestel :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23
Klopt, mijn Nexus 4 heeft dat ook trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Mijn collega heeft een Google Nexus (Stock Android dus) en die heeft dit wel. Ik had deze functionaliteit dus wel verwacht in een Android 4.2 toestel :F
Komt waarschijnlijk doordat het Lewa OS is en niet stock android.
Ik zit momenteel nog op 2.3 dus ik wist niet dat dit standaard in android zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
marcieking schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:45:
[...]

Ergens hierboven wordt beschreven dat het met GPS-testsoftware prima gaat maar met de apps die ertoe doen (TomTom of Google Maps) minder. Zou je dat eens willen checken in een vergelijkbare setting?
En ik heb vanmorgen in de bijrijderstoel dus even zitten GPS-en met de Jiayu G4 en Google Maps.
De ervaring is dat het verkrijgen van een initiële fix toch nog wel even kan duren. Uiteindelijk heb ik GPS-test gestart, AGPS-cache weggegooid en opnieuw gedownload en toen had Google Maps erna vrij snel een fix.
Telkens als je even uit de navigatie-app ging, was de GPS ook uit en moest 'ie weer een fix krijgen, maar dat ging steeds erg rap. Seconden-werk. Maar je zal het maar net hebben wanneer je het echt even nodig hebt (snel op elkaar volgende reeks kruispunten in een onbekende drukke stad bijvoorbeeld) en ik kan me dan voorstellen dat je dan niet vrolijk gaat worden.
Daarna nog even verder gereden met GPS-test actief, omdat je dan net even wat meer info krijgt en ik heb max. 10 satellieten actief gehad (met 12 in zicht).
Misschien dat je nog wel ergens in zou kunnen stellen dat 'ie de GPS niet meteen af moet sluiten wanneer een applicatie even geen contact heeft, maar bijv. een halve minuut door kan laten lopen. Dat zou volgens mij al een hoop potentiële irritatie kunnen schelen. Net als in de settings kunnen updaten van AGPS, zodat je vanuit elke applicatie ermee de fix-tijd kunt bespoedigen.

Maar al met al werkte het wel goed, wanneer je eenmaal een fix had. De eerste fix duurde bij mij ongeveer 2 km. (landweggetje op open veld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Nu voor 225usd te koop bij SpeMall. Wordt nu toch wel interessant om gewoon voor de 1gb versie te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Zou iemand met een g4 hem misschien even op een weegschaaltje kunnen leggen? Ik vraag me af wat dat ding weegt met zo'n batterij en online shops geven verschillende waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zulv
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-07 12:56
waar kopen jullie screenprotector voor deze gsm?

mijne van mixeshop was al kapot voor hij erop plakte :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
zulv schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:51:
waar kopen jullie screenprotector voor deze gsm?

mijne van mixeshop was al kapot voor hij erop plakte :s
http://jiayunederland.nl/product/jiayu-g4-screenprotector/ Hier hebben ze ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Screenprotector? Er zijn filmpjes waar ze spijker in een plank rammen met de G4. Gorilla Glass 2 toch? Alhoewel in die filmpjes wel nog de metalen rand die er nu uit is.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
mcmxcivr schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:46:
Zou iemand met een g4 hem misschien even op een weegschaaltje kunnen leggen? Ik vraag me af wat dat ding weegt met zo'n batterij en online shops geven verschillende waarden.
De G4 basic (3000 mAh accu, 1 GB ram) weegt 152 gram (met accu dus) en het meegeleverde hoesje weegt 20 gram.
Als totaal (even weegschaal checken) gaf 'ie 172 aan, dus dat lijkt overeen te komen.

Dit is wel redelijk gevuld met apps erop en de accu op 89% vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
TD-er schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:26:
[...]

De G4 basic (3000 mAh accu, 1 GB ram) weegt 152 gram (met accu dus) en het meegeleverde hoesje weegt 20 gram.
Als totaal (even weegschaal checken) gaf 'ie 172 aan, dus dat lijkt overeen te komen.

Dit is wel redelijk gevuld met apps erop en de accu op 89% vol ;)
Hmm.. mijn LG Optimus 2x weegt 144 gram maar daar zitten wat minder apps op dus dan zal de Jiayu niet veel zwaarder zijn. (: Geniaal, dank u wel!

..en gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18
Ik had ook de screenprotecor me besteld van de Mixeshop. Maar dat ding is veel te klein en beslaat dus niet het hele vlak. Dan maar zonder screenprotector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren besteld bij Fasttech en meteen door hun laten rooten. (Als ze hem kunnen rooten doet het ding in ieder geval iets...) Nu al op transport. Dus dat wil tegenwoordig wel.
Nu maar afwachten of en zo ja wanneer het ding aankomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zojuist de Jabra carkit binnengekregen en ik kan bevestigen dat je al het geluid van het toestel (dus ook geluid bij afspelen Dumpert filmpje) via de Bluetooth weergegeven kan worden.
Je kunt ook in de settings aangeven of alleen de gesprekken, of ook de media-audio via de Bluetooth weergegeven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
levertijden topic

Wat is aan te raden om op de telefoon te installeren?

[ Voor 45% gewijzigd door 13art op 20-06-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 27-09 13:20
Levertijden topic

Zodra het toestel binnen is zal ik een gebruikersreview schrijven. Ik heb eerder een L21 merkloze chinese gsm gekocht en deze bevalt wonderwel zeer goed.

[ Voor 45% gewijzigd door 13art op 20-06-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
knip

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 20-06-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Dat is inderdaad niet voor hier, dus moet je dat ook niet doen
Let wel je koop iets waar je voor garantie het nodige moet doen zoals verzendkosten zelf betalen. Dus ik hoop een 100% deugdelijk exemplaar te krijgen. We w88 het af. Als ie er is dan geef ik een gebruikerservaring hier.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 20-06-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ivo001 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:02:
[...]
Wat is aan te raden om op de telefoon te installeren?
Inmiddels ben ik er wel achter dat de Nova Launcher heel erg prettig werkt.
Dus die zou ik je wel willen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
ik ga hem zo ook daar bestellen, levertijd in dit topic groxgrox in "[Jiayu G4] Levertijden en prijzen" toch? Klopt inderdaad

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 20-06-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
TD-er schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:35:
Zojuist de Jabra carkit binnengekregen en ik kan bevestigen dat je al het geluid van het toestel (dus ook geluid bij afspelen Dumpert filmpje) via de Bluetooth weergegeven kan worden.
Je kunt ook in de settings aangeven of alleen de gesprekken, of ook de media-audio via de Bluetooth weergegeven moet worden.
Bij mijn Jabra extreme 2 oortje icm de JY-G4 kon de andere partij mij niet goed verstaan, veel ruis, had ik niet op andere telefoons. Maar na een firmware update van de Jabra is dat gelukkig verholpen! In mijn auto op de parrot doet bellen het perfect en ook het afspelen van muziek via bluetooth geen probleem.

Weet iemand nog een goede airplay app voor Android? ik heb een Apple tv hier en het zou mooi zijn als daar de muziek ook draadloos heen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Wie heeft er al geprobeerd om custom ROM's te installeren en hoe zijn de ervaringen zo ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Laatst online: 19:41
Mijn G4 vertoont het volgende verschijnsel: Hij loopt in 1 dag leeg van 100% naar 14% en blijft vervolgens de gehele dag op 14% staan... Opzich geen probleem, maar nadeel van de 14% is dat het rode ledje constant knippert en deze krijg ik niet uitgezet. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 07:41

filthy rich

löp wa los

Maandag1987 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:03:
Mijn G4 vertoont het volgende verschijnsel: Hij loopt in 1 dag leeg van 100% naar 14% en blijft vervolgens de gehele dag op 14% staan... Opzich geen probleem, maar nadeel van de 14% is dat het rode ledje constant knippert en deze krijg ik niet uitgezet. Heeft iemand een oplossing?
Het schijnt dat die batterijen vaak nog even gekalibreerd moeten worden door de eerste paar keren (week?) hem helemaal op te laden en hem helemaal te ontladen. Tenminste zoiets heb ik ergens eerder voorbij zien komen.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Mijn oprechte excuses. Heb ondertussen dat andere topic gevonden. Wellicht voor de vragensteller een tip om daar te gaan kijken.
henkb123 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:40:
[...]

[mbr]Dat is inderdaad niet voor hier, dus moet je dat ook niet doen[/mbr]
Let wel je koop iets waar je voor garantie het nodige moet doen zoals verzendkosten zelf betalen. Dus ik hoop een 100% deugdelijk exemplaar te krijgen. We w88 het af. Als ie er is dan geef ik een gebruikerservaring hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 11:39
Zou iemand met de G4 een aantal video's kunnen schieten? In de GizChina review was men niet tevreden over de kwaliteit van de camera (focus problemen), specifiek bij het opnemen van filmpjes.

Is dit storend en/of is dit verholpen met een andere ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokkefrits
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-02-2024
Heb het toestel ook binne gekregen op maandag 12/06 . Bij to2c besteld, black version 3000 mAh, goede ervaring voor eerlijkheid qua stock en levertijd. Dit tegen de kleine leugentjes van Fastcardtech en Antelife. Niet dat deze shops slecht zijn maar deze kunnen de vraag volgens mij niet aan en beloven je de gekende wachttijden.. Via Aliexpress nog witte backcase gekocht en 2 soorten cases (silicon en flip).

Het toestel zelf is en hele verrasing voor me. Komende van een HTC Desire is dit een serieuse upgrade. 4.7" is een perfect formaat. De dikte van het toestel is nog prima te doen. Zelfs met siliconen-case, is dit voor mij zeker ok voor in de losse broekzak. De grootte maakt het gebruiksgemak van Android hierop stukken beter. Het toestel voelt stevig aan. Hoewel ik liever de witte achterkant erop heb omdat deze beter in de hand blijft plakken. Dit tegenstaande de zwarte achterkant die wat gladder is maar ook zeker niet te.

De oplaadduur voor de batterij is ongeveer 3.5 uur. Van 0% tot 100% gemeten. Wel heb ik de opmerking dat ik met een batterydrop zit. Dit heb ik tot nu toe 2 maal gehad. Wat logisch is want heb het toestel nog maar 2 maal moeten opladen. Deze drop vond plaatst van 35% naar 15% dacht ik. Misschien moet de battery nog wat af en opgeladen worden maar toch zeker iets om op te letten.

Ook merk ik een slechte afwerking op tussen de dunne metalen rand en het scherm. Aan de bovenkant en linkerkant sluit het toestel mooi aan met deze 2 stukken tussen glas en metalen rand. Maar aan de rechterkant en stukje benede lijkt het wel of hier een grotere spleet is. Je kan dit voelen door er met je nagel tussen te gaan. Is het nu lijm dat je ziet ofzo geen idee. Heb ik nu een maandagmorgen model ontvangen?

Wat me ook opvalt is dat je op het scherm duwt, maakt niet uit waar dat je drukt, in het midden van het scherm 2 lichte wolkjes komen oplichten. Dit kan je vergelijken dat je heel hard op een lcd-drukt. dat het zo een witte vlek geeft. Je moet weten dat het er is, anders zie je het niet. Op een witte achtergrond zijn dit 2 zwarte wolkjes. Bizar

Het OS zelf is ok. Iets te flashy icons maar dit zal in de toekomst makkelijk te regelen zijn met CFW of andere launcher. Ook zoals eerder vermeld ontbreken er enkele OS-gelinkte opties. Welke? geen idee :) De chinese programmas heb ik verwijderd met Mobile Uncle. Toestel kwam geroot binnen wat een dikke plus is. In dit progje kan je ook andere instellingen wijzigen zoals Gps etc.

Gps heb ik ook even getest. Deze werkt redelijk, 8 satellieten met halve sterke bar. Had 4-meter nauwkeurigheid toen, wat er wel soms voor zorgde dat hij versprong van de weg tijdens het rijden. Maar heb dit nog niet voldoende kunnen testen. Heb progje Faster Gps erop gezet voor het aanmaken van de land-gerichte config-file.

Wifi werkt naar mijn normen ook prima. Hoewel ik dit eigenlijk nooit gebruik, buiten om grote bestanden even over te zetten. Bluetooth geen idee eigenlijk, met PC linken was alvast geen probleem maar iets anders heb ik er niet voor om te testen.
OTG niet kunnen testen omdat ik niet over een adaptor beschik!

Al bij al een tevreden Jiayu bezitter, dit voor een eerste chinees een goede meevaller :)

[ Voor 4% gewijzigd door jokkefrits op 20-06-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-eviin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 14:22
Top om een eerste "reactie/review" te lezen over de telefoon!
Je hebt een mede Desire-gebruiker overgehaald om de G4 te gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
jokkefrits schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:35:
...

Ook merk ik een slechte afwerking op tussen de dunne metalen rand en het scherm. Aan de bovenkant en linkerkant sluit het toestel mooi aan met deze 2 stukken tussen glas en metalen rand. Maar aan de rechterkant en stukje benede lijkt het wel of hier een grotere spleet is. Je kan dit voelen door er met je nagel tussen te gaan. Is het nu lijm dat je ziet ofzo geen idee. Heb ik nu een maandagmorgen model ontvangen?

Wat me ook opvalt is dat je op het scherm duwt, maakt niet uit waar dat je drukt, in het midden van het scherm 2 lichte wolkjes komen oplichten. Dit kan je vergelijken dat je heel hard op een lcd-drukt. dat het zo een witte vlek geeft. Je moet weten dat het er is, anders zie je het niet. Op een witte achtergrond zijn dit 2 zwarte wolkjes. Bizar
Hi jokkefrits, wat jij over het scherm meldt heb ik met mijn toestel niet, het scherm zit gewoon strak tegen de metalen rand aan, en bij drukken geen rare dingen... Misschien inderdaad een maandagmorgen toestel?

Heeft iemand al met Sygic de gps getest? ik merk dat deze totaal geen fix krijgt zonder hulp van een andere app. Terwijl GPS test binnen een minuut vaak een fix krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokkefrits
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-02-2024
Hier nog 2 foto's als test daarnet getrokken. Volgens mij geen super-camera maar daar gebruik ik het ook niet voor.

http://i39.tinypic.com/2woyddt.jpg
http://i39.tinypic.com/2numvtg.jpg

Zo, die mogen gekraakt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 18:25
HMC schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:57:
Screenprotector? Er zijn filmpjes waar ze spijker in een plank rammen met de G4. Gorilla Glass 2 toch? Alhoewel in die filmpjes wel nog de metalen rand die er nu uit is.
Gorilla Glass is NOT scratch-proof
Bron
bron 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Laatst online: 14-09 08:03
Damn keuzes keuzes en nog eens keuzes. Die 2GB versie gaat dus nooit meer komen... Toch maar de 1Gb of een andere die wel 2GB heeft, maar dan direct weer mijn portemonee leeg slurpt. Ik denk dat ik toch ook maar voor deze 1gb versie ga.

Heeft iemand al gehad dat het redelijk vast liep en/of langzaam is geworden??
jokkefrits schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:37:
Hier nog 2 foto's als test daarnet getrokken. Volgens mij geen super-camera maar daar gebruik ik het ook niet voor.

http://i39.tinypic.com/2woyddt.jpg
http://i39.tinypic.com/2numvtg.jpg

Zo, die mogen gekraakt worden :)
Zo slechte kwaliteit is nog geen eens anders, en het bier ook zeer zeker niet. Een goede keuze!

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
FlyingDutchMen schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:56:
Damn keuzes keuzes en nog eens keuzes. Die 2GB versie gaat dus nooit meer komen... Toch maar de 1Gb of een andere die wel 2GB heeft, maar dan direct weer mijn portemonee leeg slurpt. Ik denk dat ik toch ook maar voor deze 1gb versie ga.
zelfde hier, maar als je blijft wachten, komt er steeds iets beters en nieuws
nu wachten op de advanced tot augustus kan
dan heb je 1s in september etc etc :)
ik heb dus de knoop doorgehakt en besteld
wou nog wachten op de neo n003, maar ja
dan blijf je wachten,,,

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
Hoezo komt de 2gb versie helemaal niet meer? link naar bron ofzo?(A)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Laatst online: 14-09 08:03
jernij schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:11:
[...]

zelfde hier, maar als je blijft wachten, komt er steeds iets beters en nieuws
nu wachten op de advanced tot augustus kan
dan heb je 1s in september etc etc :)
ik heb dus de knoop doorgehakt en besteld
wou nog wachten op de neo n003, maar ja
dan blijf je wachten,,,

succes ermee
Ja, inderdaad dat is het probleem. Ik zit nog steeds met mijn Nexus S. Leuk ding enzo maar die word toch wel oud en slechter. Dus moet toch binnenkort een keer kiezen haha:P.
melantrix schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:18:
Geen link, maar ik heb er niet zo heel veel vertrouwen meer in. Kwa prijs enzo lijkt me ook niet helemaal reeel. Maarja ach u never know!

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
melantrix schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:18:
lead time is 15 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
hm.. Mijn telefoon is wel eigenlijk rijp voor de sloopt (HTC Desire Z) maar ik heb als eis eigenlijk wel 2gb Ram en een flink intern geheugen en dat samen met een batterij van 3000maH.. de G4 voldoet aan die eisen maar als dat nog tot 15 augustus minimaal wachten is.. help xD dat gaat ie niet redden denk ik.. Toch misschien de G4 basic overwegen dan..

Zijn er veel problemen met de GPS of is dat alleen bij sommige zo?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
lol @JIAYU nederland, batterij voor de g4 3000 mah

http://jiayunederland.nl/product/g4-batterij/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Wat is de grap precies? Volgens mij staat er toch duidelijk bij:
Let op. De afgebeelde batterij is van een Jiayu G3. Zodra wij een afbeelding van de Jiayu G4 batterij hebben wordt deze geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
ivo001 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:58:
[...]

Wat is de grap precies? Volgens mij staat er toch duidelijk bij:
Let op. De afgebeelde batterij is van een Jiayu G3. Zodra wij een afbeelding van de Jiayu G4 batterij hebben wordt deze geplaatst.
bestel, maar er is geen afbeelding 8)7
dan zullen ze het vast wel op voorraad hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 15:40
jernij schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:06:
[...]

bestel, maar er is geen afbeelding 8)7
dan zullen ze het vast wel op voorraad hebben, toch?
Of ze maken de verpakkingen liever niet open, omdat er mensen (zoals moi) zijn die liever een gesloten verpakking ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
guapper schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:26:
[...]

Of ze maken de verpakkingen liever niet open, omdat er mensen (zoals moi) zijn die liever een gesloten verpakking ontvangen.
Ik zou als bedrijf de verpakking openen en er een foto van nemen.
Vermeld dan op de site bij het product dat je geen verzendkosten hoeft te betalen als je het geopende product koopt.
Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
guapper schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:26:
[...]

ze zijn toch jiayu nl? en dan niet over een foto beschikken?
dat zijn voor mij alarmbelletjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
jernij schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:52:
[...]

ze zijn toch jiayu nl? en dan niet over een foto beschikken?
dat zijn voor mij alarmbelletjes :P
Dat is niets anders dan een eenmanszaak die een website kan makenen hosten en wat mailwisselingen heeft gehad met Jiayu en zoch nu "officiele distrubuteur' van jiayu noemt.
Het is ontstaan aan de hand van de samenkoopactie voor de G4, maar van die leuke korting die het opleverd als er een groot aantal toestellen tegelijk wordt gekocht is geen sprake meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:14:
[...]

Dat is niets anders dan een eenmanszaak die een website kan makenen hosten en wat mailwisselingen heeft gehad met Jiayu en zoch nu "officiele distrubuteur' van jiayu noemt.
Het is ontstaan aan de hand van de samenkoopactie voor de G4, maar van die leuke korting die het opleverd als er een groot aantal toestellen tegelijk wordt gekocht is geen sprake meer.
ja dat had ik wel begrepen ;)
nee die prijs is nogal hoog idd!
en die 2 jaar garantie neem ik ook met een korreltje zout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afgelopen maandag de mijne opgehaald bij DHL na een mislukte bezorgpoging. Eerst indruk was: Wauw! Ik heb een witte batterycover erbij besteld O+

Vooropgesteld: ik kom van een Blackberry 9900 af (bijna 2 jaar gebruikt). Qua formaat is hij perfect voor mij, het toestel is zeker niet zwaar. Het scherm vind ik prachtig, mooie kleuren en met helderheid op de helft was hij prima af te lezen (ook met zonnebril afgelopen dinsdag 8) ). Toestel voelt stevig en degelijk aan en de afwerking ook goed. Geen issues die jokkefrits ervaart.

De niet-verlichte touchknoppen is iets waar ik mij niet aan stoor. Ik wist ze al snel blind te vinden.

Signaalsterkte met beide Vodafone-sims zit wel goed. Ik zit in H+ gebied en haal 6,8Mbits met Speedtest. Wifi zit ook wel goed, alhoewel ik niet wist dat er slechts ondersteuning is voor de 11b/g band. Op zich geen probleem. Browsen op het web gaat vlot genoeg op wifi, en 3G is zeker ook acceptabel. GPS is niet wat het moet zijn, heb tijdens de lunch buiten gelopen met Sygic aan en ik kreeg maar geen fix, slechts 2 satellieten te zien. Heb er nog geen optimalisaties voor gedaan.

Toestel zelf voelt heel vlot aan, van vertragingen heb ik nog niet veel gemerkt. Misschien komt dat omdat ik geen games speel? De Jiayu-launcher vond ik maar niets en heb dan ook direct Apex erop geïnstalleerd.

De accu vind ik prima. Momenteel 66% over na 13,5 uur van de lader gehaald te zijn. Wel had ik dezelfde drop als jokkefrits van 35% naar 15% :? Ik hoop dat dat een kwestie van kalibreren is.

Al met al ben ik erg tevreden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Welke typen Micro SD kaarten worden ondersteund? SD/SDHC/UHS-1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ivo001 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:14:
Welke typen Micro SD kaarten worden ondersteund? SD/SDHC/UHS-1?
Alles tot 32gb.
Al kan 64gb ook werken. Heeft alleen nog niemand geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Tot 32GB wist ik, maar dat betekend dus datSDHC ondersteund wordt?
Wikipedia: SD-kaart

Zit eraan te denken om zo'n kaartje te bestellen:
pricewatch: Samsung microSD Card UHS-I 32GB

[ Voor 36% gewijzigd door ivo001 op 20-06-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
dutchgio schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:18:
[...]

Alles tot 32gb.
tumbadora schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:31:
[...]

Deze heb ik erin zitten:SanDisk Micro SDXC Mobile Ultra Class 10 (UHS-1), 64 GB (SDSDQU-064G-U46A)
Als je hem voor het eerst in het toestel stopt krijg je de melding sd kaart beschadigd. Ik heb hem eerst geformatteerd op mijn pc, en daarna weer geformateerd in de telefoon. En het werkt goed
Ook ik heb helaas problemen met de GPS, Kan geen fix krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door tumbadora op 21-06-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
tumbadora schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:02:
[...]

[...]

Ook ik heb helaas problemen met de GPS, Kan geen fix krijgen
Krijg je helemaal geen fix, ook niet met Mobileuncletools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
Moet ik nog gaan testen als ik buiten ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Laatst online: 30-09 22:01
[...]

Alles tot 32gb.
Zou raar zijn als dat niet werkt. Mijn ervaring is dat mijn 64gb micro sd kaartje gewoon overal in werkt. Enige wat ik even heb gedaan is hem geformateerd naar FAT32. Standaard 64gb kaartjes zijn exFAT geformateerd, als je er FAT32 van maakt doen ze het zo goed als in alle apparaten waar max 32gb op staat.
jokkefrits schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:35:
....

De oplaadduur voor de batterij is ongeveer 3.5 uur. Van 0% tot 100% gemeten. Wel heb ik de opmerking dat ik met een batterydrop zit. Dit heb ik tot nu toe 2 maal gehad. Wat logisch is want heb het toestel nog maar 2 maal moeten opladen. Deze drop vond plaatst van 35% naar 15% dacht ik. Misschien moet de battery nog wat af en opgeladen worden maar toch zeker iets om op te letten.

....
Heel cool om te lezen dat het echt wel een top telefoontje is. Wat mij echter verbaast is de laadtijd van 3,5uur... Weet je dit zeker? Toen je begon met laden was de telefoon daarvoor vanzelf uitgeschakeld omdat de accu leeg was? of stond hij nog aan en stond er gewoon 0% bij batterij indicatie.

Waar ik ook heel benieuwd naar ben is of jij OTG hebt? Dat hadden de eerste namelijk niet en ben dus benieuwd of ze het nu wel hebben ;)

Zou je nog een aantal keer kunnen kijken of de laadtijd echt 3,5 uur is... Want dat vind ik wel een nadeel aan de G3 (laden duurt daarbij dus 5,5uur).

[ Voor 18% gewijzigd door boppos op 21-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De formfactor van mijn USB-connector suggereert in elk geval niet dat de G4 die ik heb OTG zou ondersteunen.
Als ik me niet vergis is de vorm van de OTG-plug net een tikkeltje anders, zodat een OTG-stekker net niet zou passen in een niet-OTG aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Mijn Jiayu G4 van Jiayunederland is vandaag binnengekomen.
Met de extra batterij die ik had besteld en met gratis screenprotector en silicon case.

De screenprotector heb ik gelijk verpest, dus ik doe wel zonder.
Het apparaat ziet er mooi uit!
Ben nu bezig met apps te installeren, en antutu draait op dit moment.

EDIT:
Mijn antutu score is 12629

[ Voor 5% gewijzigd door ivo001 op 21-06-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Laatst online: 30-09 22:01
TD-er schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:39:
De formfactor van mijn USB-connector suggereert in elk geval niet dat de G4 die ik heb OTG zou ondersteunen.
Als ik me niet vergis is de vorm van de OTG-plug net een tikkeltje anders, zodat een OTG-stekker net niet zou passen in een niet-OTG aansluiting.
Mijn tablet heeft OTG maar dat kabeltje past gewoon in me G3 die geen OTG heeft... OTG is trouwens erg leuk met een 808 #16 V2 Lens D cameratje. Zo'n camera heeft namelijk geen scherm en met OTG kan je het wel direct terug kijken wat je gefilmt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
zo, besteld via JiaYu official

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
Mijn GPS doet het nu ook. Dus helemaal tevreden over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 17:57
ivo001 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:42:
[...]

Bij de pre-production samples zou die functie niet werken. Heeft jouw Jiayu G4 een zwarte voorkant en een witte achterkant?

Heeft er trouwens iemand al een mooie leather pouch gevonden? Ik wil echt een losse pouch, en geen flip case of iets wat aan je telefoon vastzit.

Ik kwam net deze tegen http://www.aliexpress.com...-Dust-plug/861236598.html maar weet niet of dat een goede is.
De mijne is compleet wit. Zijn er mensen waar usb otg wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
[...]

Alles tot 32gb.
It also has 4 GB of internal memory, expandable up to 64 GB,

http://www.spemall.com/bl...se-jiayu-g4-from-spemall/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 11:21
Even een vraagje over de G4.
Het is me gelukt om deze te rooten en om een cmw recovery te installeren (gedownload van needrom.com). Echter deze recovery is chinees en dat is vrij lastig :(
Ik kan nergens een engelse cmw recovery (of een andere recovery) vinden voor de G4, heeft iemand enig idee waar die te downloaden zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon

Teon

nieuw ...

tumbadora schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:40:
Mijn GPS doet het nu ook. Dus helemaal tevreden over de telefoon.
Hoe heb je dat gedaan dan?

Ik heb in MobileUncleTools de GPS Search op Set Fix gezet. Kreeg in de auto geen fix.

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 30-09 10:38
HerrieMan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:24:
Het is me gelukt om deze te rooten en om een cmw recovery te installeren (gedownload van needrom.com). Echter deze recovery is chinees en dat is vrij lastig :(
Ik kan nergens een engelse cmw recovery (of een andere recovery) vinden voor de G4, heeft iemand enig idee waar die te downloaden zijn ?
http://www.needrom.com/cwm-for-mtk-platform/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Teon schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:37:
[...]

Hoe heb je dat gedaan dan?

Ik heb in MobileUncleTools de GPS Search op Set Fix gezet. Kreeg in de auto geen fix.
idd graag wat meer uitleg, GPS gebruik zal veel zijn. Ik gebruik Sports-tracker voor hardlopen en mountainbiken. Mn E7 heeft een fix in 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
DaBuzzzzz schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:17:
[...]

idd graag wat meer uitleg, GPS gebruik zal veel zijn. Ik gebruik Sports-tracker voor hardlopen en mountainbiken. Mn E7 heeft een fix in 2 seconden.
Ik weet niet precies wat ik gedaan heb. Ik heb in ieder geval FasterGPS geinstalleerd. en ook mobile uncle tools. En bij Mobile Uncle tools Power GPS Search gebruikt.
En gisteren na een tijdje rijden kreeg ik een fix, en nu verbind ie gewoon goed.Ik krijg zelfs in huis binnen 10 seconden verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door tumbadora op 22-06-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
K, iig goed te weten welke tools er zijn. Heb nog een paar weken om me in te lezen voordat ie hier is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Iemand enig idee m.b.t. de SAR specificatie van deze telefoon?
Online kan ik die nml niet vinden, maar mogelijk staat dat vermeld in een boekje of handleiding dat samen met de telefoon geleverd wordt?

Ikzelf ben nml nogal gevoelig aan zulke straling. Met mijn HTC Sensation heb ik niet te veel last, i.t.t. de Nokia Asha 201 die ik via het werk heb. SAR waarde daarvan is dan ook 3x zo hoog als van mijn Sensation, en daar zie ik wel degelijk een verband in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon

Teon

nieuw ...

tumbadora schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:25:
[...]
FasterGPS geinstalleerd. en ook mobile uncle tools. En bij Mobile Uncle tools Power GPS Search gebruikt.
Ook gedaan. G4 in het raamkozijn: niks. Grmbl.

Mijn Bluetooth is ook niet alles.
Ik kan wel streamen naar de Ford autoradio. Doorspoelen en track skippen werkt perfect. Track ID is niet zichtbaar op radio.
Als ik ga bellen dan komt er een melding 'Radio Uit' op de G4 en vallen allebei de simkaarten uit. Als ik dan opnieuw pincode invoer van beide sims, moet ik ook toestel ontgrendelen en is G4 weer operationeel.

Kan deze alternatieve ROM die problemen oplossen?

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
HerrieMan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:24:
G4 CWM 5.5(EN)+ scatter
G4 OG BatteryMod
Afbeeldingslocatie: http://cs3-4.4pda.to/3112432.pngAfbeeldingslocatie: http://cs3-4.4pda.to/3112433.png
(klik voor voorbeeld, install met cwm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik probeerde gisteravond te bellen met mijn Jiayu G4, maar ik kreeg de melding dat de sim kaart alleen gebruikt werdt voor roaming.
Ik heb roaming en dataverbinding uit staan, maar toch geeft hij die melding.

Het is een grote simkaart die ik in sim2 heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Vind ik niet bemoedigend, GPS en Bluetooth gebruik ik veel. BT voor pushen en remote voor spotify op mijn AV systeem en GPS voor het tracken van sport......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Uiteindelijk maar een pouch bestled op Ebay, want op Alieexpress kon je niet met paypal betalen.

http://www.ebay.com/itm/2...&var=&hash=item3cd16f354e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Heeft er trouwens iemand een oplossing voor dit probleem?
"de simkaart die u wilt gebruiken is bezig met roamen. Er is nu geen lokale SIM beschikbaar"

Kan dus niet bellen, maar vanmiddag kon ik wel gebeld worden?

EDIT:
Probleem is verholpen door de herinnering voor roaming uit te zetten.
Had iets in het Wolfgang topic gevonden

[ Voor 21% gewijzigd door ivo001 op 22-06-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
@benbaba: bedankt, deze cmw werkt prima en dit kan ik tenminste gewoon lezen :)
Waar heb je dit gevonden ? heb me gisteravond rotgezocht zonder resultaat....
En even een ander vraagje nog: mijn scherm knippert bij sommige applicaties, vrij irritant. Het knipperen doet ie niet bij alle screens, bijv. de app-drawer is knipper vrij, maar zodra ik bijv. nu.nl app opstart begint het scherm te knipperen, net alsof er met de backlight iets mis is ofzo. Heeft iemand dit ook ? Of weet iemand wat hier aan te doen is ?

[ Voor 53% gewijzigd door HerrieMan op 23-06-2013 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon

Teon

nieuw ...

HerrieMan schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:17:
En even een ander vraagje nog: mijn scherm knippert bij sommige applicaties, vrij irritant. Het knipperen doet ie niet bij alle screens, bijv. de app-drawer is knipper vrij, maar zodra ik bijv. nu.nl app opstart begint het scherm te knipperen, net alsof er met de backlight iets mis is ofzo. Heeft iemand dit ook ? Of weet iemand wat hier aan te doen is ?
Staat je schermverlichting op automatisch of handmatig? Of kan dat het niet zijn?

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
Teon schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:12:
[...]

Staat je schermverlichting op automatisch of handmatig? Of kan dat het niet zijn?
Zowel by auto als handmatig is het aanwezig, lijkt een of andere koppeling te zijn tussen het scherm en de touchscreen, ik krijg nl. in sommige applicaties ook ghost-touches :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben relatief nieuw met android. Wat voor winst valt er momenteel te halen als ik een custom rom op mn g4 draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon

Teon

nieuw ...

dreester schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:41:
Ik ben relatief nieuw met android. Wat voor winst valt er momenteel te halen als ik een custom rom op mn g4 draai?
Ook hier een Android Newbee. En zeker wat betreft flashen.
Ik heb gisteren uiteindelijk een custom ROM geïnstalleerd van Needrom.com, maar zag geen verbetering m.b.t. de GPS. Daarbij zat er een Chinees keyboard in en paar Chinese tools. Dus ben maar weer terug gegaan naar originele ROM.

Dat kostte me wel een slecht nachtje, want na laden van ROM via SD bleef toestel rebooten. En de recovery was niet meer beschikbaar. Dan rebootte hij al. Met SP Flashtools uiteindelijk kunnen oplossen.

Nu dus de originele software. Geen GPS en bluetooth dus. Maar wel lekker snel Androidje!

BANG! Dat is hem!

Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen