Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
zulv schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:22:
heb de mijne gisteren bij www.mixeshop.com besteld

alles correct verlopen, betaald via paypal en de bestelling stond bij mijn orders

vond het wel verdacht dat ik geen bevestigingsmail kreeg, ... vandaag opnieuw gekeken, nog steeds geen mail :( mijn order is ook verdwenen en bestelling staat terug in mijn winkelkarretje

heel vreemd.

heb de support gemaild, maar nog geen antwoord

iemand dit al meegemaakt?
Ik heb hetzelfde nu, gisteren wel bevestigingsmail en ook al betaald via PayPal maar vandaag staat hij weer in het winkelkarretje.

Hoe is dat bij jou afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
MaStar schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:53:
[...]

Leuk! :) De eerste 'echte' review. Ben ook benieuwd naar andere reacties. Via welke shop heb je hem aangeschaft?

Verder ben ik nog benieuwd naar wat fotootjes van de telefoon zelf
Foto's van de telefoon zelf?
Bedoel je dan foto's geschoten met de camera van de foon, of dat ik het toestel zelf op de foto zet?

Edit:
Oh en de "webshop" is te vinden in de V&A hier op Tweakers.
Geen idee waar hij ze vandaan heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door TD-er op 09-06-2013 23:14 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
RinuX schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:00:
[...]

Ik heb hetzelfde nu, gisteren wel bevestigingsmail en ook al betaald via PayPal maar vandaag staat hij weer in het winkelkarretje.

Hoe is dat bij jou afgelopen?
waarschijnlijk gewoon tijdelijk niet op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
TD-er schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Foto's van de telefoon zelf?
Bedoel je dan foto's geschoten met de camera van de foon, of dat ik het toestel zelf op de foto zet?

Edit:
Oh en de "webshop" is te vinden in de V&A hier op Tweakers.
Geen idee waar hij ze vandaan heeft.
Jep, foto's van de telefoon zelf :)
De G4 is/was al maanden een enorme hype. Nu zijn er tweakers die hem in bezit hebben en hoor je er eigenlijk weinig over. :+

Iedereen voor de X7 gegaan ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

MaStar schreef op maandag 10 juni 2013 @ 06:57:
De G4 is/was al maanden een enorme hype. Nu zijn er tweakers die hem in bezit hebben en hoor je er eigenlijk weinig over. :+

Iedereen voor de X7 gegaan ofzo 8)7
De G4 had in het begin alles mee. De G3 was een redelijk succes en de G4 was de eerste die de publiciteit zocht met de MTK6589 chipset en een mega accu in een mooi design voor een zachte prijs.

Vervolgens lieten ze ons een half jaar wachten, kwamen er tientallen andere smartphones met dezelfde of betere specs en stapte iedereen over. Jiayu was een groot promotor voor de MTK6589 maar daar konden andere producenten mooi (alle) graantjes van mee pikken.

Jiayu heeft de les niet geleerd en wordt nu toepasselijk gestraft.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Verkeerde topic...

[ Voor 88% gewijzigd door ivo001 op 10-06-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Even snel een paar fotootjes gemaakt, want ik moet weg...
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9706.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9707.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9708.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9709.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9710.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9711.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9712.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9713.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9714.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9715.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/JiayuG4/_MG_9716.jpg

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:37
XanderDrake schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:48:
[...]

De G4 had in het begin alles mee. De G3 was een redelijk succes en de G4 was de eerste die de publiciteit zocht met de MTK6589 chipset en een mega accu in een mooi design voor een zachte prijs.

Vervolgens lieten ze ons een half jaar wachten, kwamen er tientallen andere smartphones met dezelfde of betere specs en stapte iedereen over. Jiayu was een groot promotor voor de MTK6589 maar daar konden andere producenten mooi (alle) graantjes van mee pikken.

Jiayu heeft de les niet geleerd en wordt nu toepasselijk gestraft.
En volledig terecht.
Ze baseerden voort op het succes van de G3, en waren eerst dè kandidaat als opvolger van vele smartphones. Maar januari werd februari, februari werd maart, en maart werd juni: Jiayu kon zijn productie niet op tijd af krijgen, terwijl andere producenten al telefoons op de markt brachten met de vernieuwde processoren.
En bij Jiayu bleef het stil.
Alhoewel. Problemen met 2gb ram, camerasensoren die niet te verkrijgen waren, vertraging op vertraging. De NS is er niks bij.
En nu, is de zo gehypte Jiayu G4 beschikbaar maar wil (bijna) niemand er meer 1 hebben. Alhoewel; iedereen wil er 1 hebben, maar heeft al een andere telefoon gekocht. De concurrentie is 'beter' , met 5 inch schermen met full-hd resolutie. De nieuwe hype. Die Jiayu heeft misgelopen. En aangezien de G5, een iphone kloon wordt, nemen ze weer de verkeerde afslag.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 10-06-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Is dit met een beschermende cover? Ik zie de typisch-Jiayu metalen rand niet meer en ik vind hem behoorlijk dik geworden.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:42
dutchgio schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:41:
[...]

De concurrentie is 'beter' , met 5 inch schermen met full-hd resolutie.
"beter" is het woord ja.

Al die 5" apparaten hebben ook nog eens grotere bezels waardoor de telefoon als geheel een volle cm breder wordt. Het nut van Full HD op 5" twijfel ik heel erg over, gezien de 720p op 7" van de Nexus 7.

Maar als je een "betere" telefoon weet die binnen de 66mm breedte blijft houd ik me aanbevolen ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ronald schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:14:
Maar als je een "betere" telefoon weet die binnen de 66mm breedte blijft houd ik me aanbevolen ;-)
Mijn X7 is is 69mm breedt volgens de webshop. Goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Komt dichtbij, maar veel kleinere accu ;)

Blijft dus zoals altijd: De ene heeft een voordeel, de ander heeft een ander voordeel.
Wil je fullHD/5", sja, dan is er iets beters op de markt dan de G4 ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Ronald op 10-06-2013 10:54 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:53
Ik heb hem ook binnen via Mixeshop. Ik kan alleen niet op mijn interne opslag komen.De externe sd ziet ie wel.En ik weet ook niet hoe ik die melding moet uitzetten over de 2e simkaart. Maar voor de rest mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Ben erg benieuwd naar meer reviews. Met case ziet hij er dik uit.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
tumbadora schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:31:
Ik heb hem ook binnen via Mixeshop. Ik kan alleen niet op mijn interne opslag komen.De externe sd ziet ie wel.En ik weet ook niet hoe ik die melding moet uitzetten over de 2e simkaart. Maar voor de rest mooi toestel.
Dit kon ik bij mijn G3 ook niet. Na hem te rooten is het wel mogelijk om in de map "mnt" te kijken daar staan in android altijd alle verbonden opslag plekken. Toen zag ik ook de map "sdcard2" wat dus het interne geheugen is...

Waar ik heel benieuwd naar ben is de laadtijd van de 3000mAh in de telefoon! Op mijn G3 duurt het bijna 5,5uur van leeg tot vol. Laden doet hij dus max met 500mA/uur ookal zet je er een 2,1 ipad lader op (2740 is ongeveer 5,5x500). Je kan het met batterysnap het wel bekijken of een ander batterij programma uit google play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
de telefoon was al geroot,en ik kan nu via rootexplorer op mijn interne sd kaart komen.
Toen ik net een bestand via bluetooth wilde sturen kreeg ik de melding dat er geen ruimte was om het op te slaan. Het was maar een klein bestandje. Ik had mijn externe sd er even uit gehaald. Toen ik de sd kaart weer terug stopte lukte het wel. Het lijkt wel als of er niets opgeslagen kan worden op de interne sd kaart.
Helaas heb ik ook problemen met de wifi. De verbinding valt iedere keer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 22:15

Teon

nieuw ...

tumbadora schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:51:
Ohoh, zou het dan toch waar zijn dat de wifi nie zo best is?

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Teon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Ohoh, zou het dan toch waar zijn dat de wifi nie zo best is?
Dat is dan exemplarisch, want de WiFi hier werkt wel naar behoren.

Ik had gisterenavond nog even met Google Skymap gespeeld, maar de interne compas is in elk geval niet zo goed als in de HTC Desire.
Zolang je het toestel horizontaal houd, is er niets aan de hand en werkt de G-sensor heel stabiel en goed, maar zodra je het toestel rechtop houd is het totaal niet stabiel.

Zonet was 'ie trouwens uit, toen ik thuiskwam, maar het zou kunnen dat het hoesje de aan/uit knop ingedruk heeft gehouden, want het hoesje zat ook wat scheef en ik weet nog dat ik een paar keer moest drukken om het scherm uit te krijgen toen ik in de auto stapte. Even in de gaten houden dus.

Voor de rest fungeert 'ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:20
Vinden jullie het prijsverschil het waard om de telefoon uit China te importeren? Of kan je deze telefoon beter via een Nederlandse leverancier bestellen zodat de garantie afhandeling via die partij loopt? Die zou mijn voorkeur hebben, maar ik zie dan een hoop mensen hem toch via een Chinese leverancier bestellen.

Dit word mijn eerste Chinese smartphone en ik vrees dat garantie van groter belang kan zijn dan bij de toestellen van de bekendere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
"Leverancier"
Dat moet je plaatsen met hele hoge aanhalingstekens.
De nederlandse bedoel ik dan.
Het is iemand die zich in de samenkoopactie van samenkopen.nl voor de jiayu g4 heeft gevoegd, en er uiteindelijk een website bij heeft opgezet.
De belasting is al voor je betaalt, en in principe heb je nederlandse belastingsvoorwaarden, maar hoeveel je daar in werkelijkheid van terug gaat zien is nog maar de vraag.
En de prijs ligt relatief hoger. Maar dat hangt ook af van of, en hoeveel belasting je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
dutchgio schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:53:
"Leverancier"
Dat moet je plaatsen met hele hoge aanhalingstekens.
De nederlandse bedoel ik dan.
Het is iemand die zich in de samenkoopactie van samenkopen.nl voor de jiayu g4 heeft gevoegd, en er uiteindelijk een website bij heeft opgezet.
De belasting is al voor je betaalt, en in principe heb je nederlandse belastingsvoorwaarden, maar hoeveel je daar in werkelijkheid van terug gaat zien is nog maar de vraag.
En de prijs ligt relatief hoger. Maar dat hangt ook af van of, en hoeveel belasting je betaald.
Als je daar de 'officiele' importeur mee bedoeld... Ze hebben een adres en kvk op de site staan, beide van het bedrijf waar ze 'onderdeel van zijn'. Ze zijn dus gewoon wettelijk gebonden garantie en koop op afstand enzo te verlenen... Daarmee nemen ze naar mijn mening zeker een risico op zich!
Helaas geen aansluiting bij welke thuiswinkel organisatie dan ook...

In theorie is de prijs niet zo heel verkeerd, mits alles gaat zoals het hoort te gaan.

De V&A aanbieder is slechts een fractie goedkoper, en is alles een gok wat mij betreft. Maar een alternatief als je niet zelf de risicos van import wil lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ronald op 10-06-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen leuk dat er eindelijk tweakers hun gsm hebben. Ik had mij een jiayu g4 op www.mentoo.com gepreorderd maar ik was het wachten beu dus heb ik me maar een xiaomi MI2s gekocht.

Ik ben erg tevreden van deze gsm ik ben eigenlijk blij dat ik niet op de jiayu g4 gewacht heb.
Maar een vriend van mij wil een nieuwe gsm kopen ik denk dat ik hem de G4 ga aanbevelen.

Maar weet er iemand wat er met mentoo gebeurd is een paar dagen na ik mijn gsm ontvangen had was de site ineens offline. Zijn ze van domijn aan het verhuizen of failliet? Ik ben blij dat ik men gsm nog goed ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:04:
Hallo iedereen leuk dat er eindelijk tweakers hun gsm hebben. Ik had mij een jiayu g4 op www.mentoo.com gepreorderd maar ik was het wachten beu dus heb ik me maar een xiaomi MI2s gekocht.

Ik ben erg tevreden van deze gsm ik ben eigenlijk blij dat ik niet op de jiayu g4 gewacht heb.
Maar een vriend van mij wil een nieuwe gsm kopen ik denk dat ik hem de G4 ga aanbevelen.

Maar weet er iemand wat er met mentoo gebeurd is een paar dagen na ik mijn gsm ontvangen had was de site ineens offline. Zijn ze van domijn aan het verhuizen of failliet? Ik ben blij dat ik men gsm nog goed ontvangen heb.
Ik gok dat ze vanaf nu door het leven gaan als Menpoo.com :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
Het wifi probleem lag dus aan mijn router. Dus vooralsnog blijft de wifi het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 16:25
dutchgio schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:13:
[...]

Ik dacht dat je een grapje maakte :X Wat een achterlijke naam 'mannenpoep' voor zo'n website.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tumbadora schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:24:
Het wifi probleem lag dus aan mijn router. Dus vooralsnog blijft de wifi het doen.
Hoe bevalt je toestel tot nu toe over het algemeen? Heb het toestel even bestudeerd en hij ligt vwb de prijs/specs/kwaliteit verhouding strak in de markt.

Ik ben aan het sourcen voor m'n schoonmoeder. Die wil graag goed én betaalbaar, maar geen gekkigheid. Toestel moet dus gewoon in het Nederlands kunnen en via de reguliere Play Store kunnen werken. Daarom valt de Xiaomi M2S af. Ik kan wel een beetje rooten en flashen, maar heb daar mijn eigen "test apparaten" voor. Doe ik liever niet met andermans toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:13:
[...]

Haha das een goeie ik was er bijna ingetrapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Ben ook wel benieuwd naar een review t.a.v. de GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:47:
[...]

Haha das een goeie ik was er bijna ingetrapt :D
Ik ben er ook 'ingetrapt' maar het was geen grap :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
lutkeveld schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:50:
[...]

Ik ben er ook 'ingetrapt' maar het was geen grap :X
Nee inderdaad.
Lay-out van de site is precies hetzelfde. En de site verschilt slechts 1 letter van het vorige mentoo.com.
Maar dat maakt voor de engelse vertaling wel een verschil. Misschien hebben ze dat in China nog niet ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:42:
[...]

Hoe bevalt je toestel tot nu toe over het algemeen? Heb het toestel even bestudeerd en hij ligt vwb de prijs/specs/kwaliteit verhouding strak in de markt.

Ik ben aan het sourcen voor m'n schoonmoeder. Die wil graag goed én betaalbaar, maar geen gekkigheid. Toestel moet dus gewoon in het Nederlands kunnen en via de reguliere Play Store kunnen werken. Daarom valt de Xiaomi M2S af. Ik kan wel een beetje rooten en flashen, maar heb daar mijn eigen "test apparaten" voor. Doe ik liever niet met andermans toestellen.
Ik vind het een mooi toestel en alles is lekker snel.Mijn vorig toestel was een Samsung Galaxy s.
Toch heb ik een beetje twijfels. Ik kan bijv. niets op mijn interne sd kaart installeren. Ik kan wel de inhoud ervan zien met rootexplorer.Net heb ik Navigator geinstalleerd. Na de installatie vraagt ie waar de kaarten geinstalleerd moeten worden. Dan zie ik 2 keer de zelfde sd kaart, mijn externe dus. Ik vraag me af of het toestel wel goed is. Normaal gesproken als ik mijn Galaxy aansluit op de pc dan zie ik 2 sd kaarten. Nu zie alleen maar de externe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:48:
[...]

Nee inderdaad.
Lay-out van de site is precies hetzelfde. En de site verschilt slechts 1 letter van het vorige mentoo.com.
Maar dat maakt voor de engelse vertaling wel een verschil. Misschien hebben ze dat in China nog niet ontdekt?
LOL nu ik de link probeer blijkt het dus toch echt de zijn en de coupon codes voor mentoo werken nog steeds op deze site. Alvast bedankt om me door te verwijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
XanderDrake schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:12:
[...]

Is dit met een beschermende cover? Ik zie de typisch-Jiayu metalen rand niet meer en ik vind hem behoorlijk dik geworden.
Oh sorry, ik had gisteren over je reactie heen gelezen.
De losse cover is de meegeleverde siliconen cover. Dat is dus ook het enige wat je ziet op de foto's; de telefoon en de cover.
Vergeet niet dat dit de 3000 mAh versie is.

Trouwens gisteren best wel veel gebruikt en aan het eind van de dag was de batterij op 75%, dus dat is dikke prima wat mij betreft.
Heel wat beter dan wat ik gewend was, waarbij soms bij thuiskomst de "battery low" indicator al rood aan het flashen was. (HTC Desire, met nogal slechte ontvangst op mijn werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
TD-er schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 06:53:
[...]

Oh sorry, ik had gisteren over je reactie heen gelezen.
De losse cover is de meegeleverde siliconen cover. Dat is dus ook het enige wat je ziet op de foto's; de telefoon en de cover.
Vergeet niet dat dit de 3000 mAh versie is.

Trouwens gisteren best wel veel gebruikt en aan het eind van de dag was de batterij op 75%, dus dat is dikke prima wat mij betreft.
Heel wat beter dan wat ik gewend was, waarbij soms bij thuiskomst de "battery low" indicator al rood aan het flashen was. (HTC Desire, met nogal slechte ontvangst op mijn werk).
Aangezien jij ook de JiaYu G4 hebt wil ik weten of jij wel gewoon op de interne sd iets kan installeren, en of ie zichtbaar is als je hem aansluit op je pc. Als dat zo is dat moet de mijne waarschijnlijk weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Kun je niet binnen instellingen naar apps gaan, een app aanklikken en deze dan verplaatsen naar SD kaart (=button)?

[ Voor 4% gewijzigd door horizon1978 op 11-06-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tumbadora schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:35:
[...]

Aangezien jij ook de JiaYu G4 hebt wil ik weten of jij wel gewoon op de interne sd iets kan installeren, en of ie zichtbaar is als je hem aansluit op je pc. Als dat zo is dat moet de mijne waarschijnlijk weer retour.
Ik heb 'm zojuist (voor het eerst) even aangesloten op de PC.
Dan heb je dus eerst een USB-device "JY-G4" waar ik geen drivers voor heb en daarnaast een "Linux File-CD Gadget USB Device".
Die laatste moet je nog wel even activeren in de opties op je telefoon (vanaf boven swipen, wanneer USB-kabel erin zit)
Op de "CD" vind je welgeteld 1 document, te weten een PDF over de specificaties van USB-stekkers :)
Dus daarvoor hoef je het niet te doen :)

Mijn removable drive is 0 bytes groot en niet toegankelijk. Oftewel ik vermoed dat 'ie niet vrij wordt gegeven door Android. Op mijn oude toestel (Desire) werd bij USB-toegang de SD-storage echt ge-unmount en dat zie ik hier niet gebeuren.
Ik vermoed dus dat je nog wat elders moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
horizon1978 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:48:
Kun je niet binnen instellingen naar apps gaan, een app aanklikken en deze dan verplaatsen naar SD kaart (=button)?
Ja dat kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
bij menpoo (blijft vies klinken) is de 2gb versie voor 205 euro na korting.... het is nog lang geen 15-8 :)
twijfel vies hard om toch niet de iocean te halen die 15-6 uitkomt met de T versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
TD-er schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:11:
[...]

Ik heb 'm zojuist (voor het eerst) even aangesloten op de PC.
Dan heb je dus eerst een USB-device "JY-G4" waar ik geen drivers voor heb en daarnaast een "Linux File-CD Gadget USB Device".
Die laatste moet je nog wel even activeren in de opties op je telefoon (vanaf boven swipen, wanneer USB-kabel erin zit)
Op de "CD" vind je welgeteld 1 document, te weten een PDF over de specificaties van USB-stekkers :)
Dus daarvoor hoef je het niet te doen :)

Mijn removable drive is 0 bytes groot en niet toegankelijk. Oftewel ik vermoed dat 'ie niet vrij wordt gegeven door Android. Op mijn oude toestel (Desire) werd bij USB-toegang de SD-storage echt ge-unmount en dat zie ik hier niet gebeuren.
Ik vermoed dus dat je nog wat elders moet instellen?
Ok dat zie ik ook,alleen zie ik niet JY-G4 staan,maar gewoon verwisselbare schijf, die dus niet toegankelijk is. En ook de Linux File. Als ik mijn externe sd erin doe dan kan ik wel op die sd kaart komen. Gebruik jij ook een externe sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn G4 nu al een paar dagen, maar de batterij laat het echt afweten (nochtans 3000 mAh)...
In nog geen uur is hij al 10% capaciteit kwijt. In 4uur 25%.
Heb gisteren Juicedefender geïnstalleerd, maar het mag niet baten...
Ook de laattijd is verschrikkelijk lang, moet gans de nacht laden om op 100% te komen.
Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:33:
Ik heb mijn G4 nu al een paar dagen, maar de batterij laat het echt afweten (nochtans 3000 mAh)...
Ook de laattijd is verschrikkelijk lang, moet gans de nacht laden om op 100% te komen.
De G3 duurt ook 5,5 uur om te laden van leeg tot vol.

Om juiste % capaciteid te krijgen in android is het heel belangrijd om de eerste week of zelfs de eerste 2 weken van gebruik de telefoon compleet leeg te maken en dan pas te gaan laden. Tussendoor niet bijladen en van compleet leeg (lees telefoon sluit af door te lage accuspanning) dan in een keer tot 100%. Ik heb dat ook gedaan bij verschillende telefoons en dan klopt het accu percentage heel veel beter dan telefoons waarbij ik dat niet had gedaan. Mocht je al de fout in gegaan zijn door telkens bij te laden als hij op "75" zat ofzo, er is een mogelijkheid om de battery stats te reseten. Ik weet alleen even niet hoe, als je geen CWM hebt.

Kan je mij vertellen hoelang het duurd van compleet leeg tot 100%? (chekken kan je met een programma als battery snap, in de grafiek kan je ook goed zien of hij geleidelijk oplaad)
tumbadora schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:35:
[...]
G3 heeft het ook dus ga er maar vanuit dat het zo hoort... TIP: koop gewoon een goede snelle grote sd kaart!

ik ben juist wel blij dat het interne niet beschikbaar is daardoor heb je namelijk ook 2,5gb beschikbaar om aps te instaleren op de G3. Kan iemand vertellen hoeveel dat is bij een G4? (->instellingen->toepassingen->en dan onderaan staat interne opslag)

[ Voor 20% gewijzigd door boppos op 11-06-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Maareh schakelt hij dan uit vanwege percentage?

[ Voor 17% gewijzigd door lutkeveld op 11-06-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutkeveld schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:08:
Neen, ik laad hem op als hij lager dan 10% weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:20:
[...]

Neen, ik laad hem op als hij lager dan 10% weergeeft.
Maar gaat dit probleem om de foute weergave van het percentage of het uitschakelen vanwege dat verkeerde percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
lutkeveld schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:08:
Als je zeg maar 5 tot 10 keer oplaad en laat leeg lopen tot hij echt helemaal leeg is dan kan je ervanuit gaan dat bijv. 25% ook echt 25% is. Doe je dit niet dan kan het zijn dat je kijk op je telefoon en je ziet 25% staan en na 5 min gaat je telefoon piepen dat hij leeg is en na 10 min schakeld hij zich uit...

De percentages tussen vol (100%) en leeg (uitschakelen van de telefoon) zeggen dan niet veel meer dan een indicatie. Ik heb een telefoon gehad die ik ook niet goed had geladen in het begin welke de eerste 20 procent heel lang duurde voordat die weg waren maar de laatste 80 er zo doorheen gingen. Met laden was dit ook zo opladen tot 80 ging heel vlot en de laatste 20 duurde 2/3 van de laadtijd. De android calibratie van de accu was dus niet goed doorlopen. Enige wat je zeker weet is dat hij vol is en als hij zich zelf uit schakeld dat hij dan leeg is.

Hij zal nooit uitschakelen om percentage's ofzo. Een accu van een mobile telefoon is een li-ion. Deze lopen leeg van 4.2v naar 3.5v (soms iets minder). De telefoon meet het voltage van de accu constand en bepaald aan de hand daarvan het percentage. Echter kan het bij accu 1 zo zijn dat 3,7v 50% is van zijn capaciteid en dat accu 2 bij 3,9v op 50% zit. Omdat android op zoveel verschillende apparaten draaid met zoveel verschillende accu's moet android het eerst "leren". Maar vol is altijd 100% en leeg schakeld hij vanzelf uit. Alleen jammer als je net dat ene level aan het halen bent of een mail aan het tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

OK, iedereen de G4 laten vallen. ;) Hier is de S1 met Snapdragon :) http://www.gizchina.com/2...ayu-s1-benchmarks-leaked/

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/jiayu-s1-and-jiayu-g4.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door XanderDrake op 11-06-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27
Wut?

Ik vind die G4 al aan de grote kant... Toch maar weer verder kijken naar een 4,3 a 4,5" formaatje denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Toch maar weer verder kijken naar een 4,3 a 4,5" formaatje denk ik
offtopic:
Xiaomi toestel kopen nu ze nog klein zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
hebben hebben

in 2020 ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:33:
Kan iemand anders bevestigen dat de telefoon +/- 6 uur laadtijd nodig heeft om volledig op te laden? Kan dit worden opgelost door een andere oplader of gaat dit weer ten kosten van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
XanderDrake schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:22:
[...]
offtopic:
Xiaomi toestel kopen nu ze nog klein zijn :)
Oh god, wil Xiaomi ook overstappen op 5 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
o0Donder0o schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:27:
[...]

Kan iemand anders bevestigen dat de telefoon +/- 6 uur laadtijd nodig heeft om volledig op te laden? Kan dit worden opgelost door een andere oplader of gaat dit weer ten kosten van de batterij?
Hangt af van de hoeveelheid ampere die de lader levert. bij 500 mA kan het inderdaad 6h duren voordat 3000 mAh vol zit.

Meer ampere zal sneller laden, maar de temperatuur van de accu zal toenemen wat nadelig is voor de levensduur.
Voor de levensduur is het toch beter om om de accu tussen 20% en 80% te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Derby op 11-06-2013 19:39 ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Klopt inderdaad dat je bij de eerste paar ladingen van de accu nog niet veel kunt zeggen over de capaciteit.
Sterker nog, bij de eerste paar keer laden, neemt de effectieve capaciteit gewoon nog toe.

In de accu zit meestal ook elektronica om de conditie van de batterij in de gaten te houden en dat geeft voor elke batterij een andere ontlaad-curve. Dus je moet een keer een ontlaad-curve gezien hebben om een goede inschatting te kunnen maken van de resterende capaciteit.
Dat is precies de reden waarom je eens in de zoveel tijd beter de accu goed leeg kunt trekken.
Voor zover ik weet, houd Android in elk geval ook een veilige marge aan om de accu niet te ver leeg te trekken. Ik heb mijn Android devices in elk geval nooit ver onder de 10% kunnen leegtrekken, omdat de boel dan al werd afgesloten.

Een 3.8 V 3000 mAh accu heeft een capaciteit van 11.4 Wh.
Een normale USB-poort kan 500 mA leveren op 5 Volt, oftewel 2.5 Watt.
Daarmee zou je dus, zonder enige verliezen, minimaal 4u35 aan het laden zijn om 'm volledig op te laden.
Echter heb je redelijk wat verliezen voor het omzetten van de spanningen (ongeveer 20%) en moet je daarnaast ongeveer 20 - 40% meer energie in een accu steken dan wat er in blijft zitten en je kunt niet de hele tijd op maximaal vermogen blijven laden (vooral ook vanwege de oplopende temperatuur).
Kortom, een laadtijd van 6 uur, zelfs met een 1 Ampère lader is helemaal niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zulv
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-07 12:56
tumbadora schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:51:
de telefoon was al geroot,en ik kan nu via rootexplorer op mijn interne sd kaart komen.
Toen ik net een bestand via bluetooth wilde sturen kreeg ik de melding dat er geen ruimte was om het op te slaan. Het was maar een klein bestandje. Ik had mijn externe sd er even uit gehaald. Toen ik de sd kaart weer terug stopte lukte het wel. Het lijkt wel als of er niets opgeslagen kan worden op de interne sd kaart.
hallo, was al geroot wat wil dat juist zeggen?

en hoe root je iets?

mijne is ook geleverd, maar hij doet heel raar. wanneer ik op iets duw dan opent ie 5-8 andere dingen zonder ik die aangeklikt heb :s hij typt berichten, stelt wekkers in, maakt afspraken in de agenda :s

ik heb hem dan maar eens naar fabrieks instellingen terug gezet :s stond dat ding terug in het chinees |:(
Gelukkig heb ik hem terug in het nederlands gekregen

maar die rare dingen doet hij wel nog steeds :x software foutje?

iemand enig idee? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Vies scherm?
Haal anders de accu er eens even helemaal uit en plaats deze terug na een paar minuten.

Ik heb trouwens vanavond AnTuTu tester de accu eens even laten testen.
Of nou ja "even"...
Eerste mijlpaal van 75% was om 20:43 uur en zojuist, om 22:25 is het 50%-punt gepasseerd.
Dit met scherm aan en gemiddeld zo'n 80% CPU-load.
Oftewel, mocht dit allemaal lineair schalen, dan duurt deze volledige test zo'n 400 minuten. (= 6u40)

Bij normaal gebruik zal je nooit langere tijd zo'n CPU-load hebben, maar wel meer communicatie via radio-verkeer. (WiFi staat nu aan en ik zie ook mailtjes binnenkomen). In elk geval lijkt het me wel redelijk veilig te stellen dat je ruim 6 uur lang intensief bezig moet kunnen zijn op 1 accu-lading en in de praktijk waarschijnlijk nog wel een stuk meer.
Dat is een hele prettige duur :)
* TD-er is heel blij met zo'n accu-capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
das behoorlijk. Zeker te bedenken dat hij een veelvoud energie verbruikt in die staat dan als hij standby in je zak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
zulv schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:15:
[...]

en hoe root je iets?

mijne is ook geleverd, maar hij doet heel raar. wanneer ik op iets duw dan opent ie 5-8 andere dingen zonder ik die aangeklikt heb :s hij typt berichten, stelt wekkers in, maakt afspraken in de agenda :s

ik heb hem dan maar eens naar fabrieks instellingen terug gezet :s stond dat ding terug in het chinees |:(

Toen ik de telefoon bestelde heb ik gevraagd of ze de telefoon wilden rooten. Ik wilde dat ie geroot was zodat ik mijn Titanium backup kon terugzetten. Ik heb er nu trouwens een 64 gig. sd kaartje inzitten en de telefoon doet het nu gewoon helemaal goed. Ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

lutkeveld schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:30:
Oh god, wil Xiaomi ook overstappen op 5 inch?
De Xiaomi Mi3 wordt sowieso 5 inch FullHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:46

Greveldinges

Thank you, thank you very much

zulv schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:15:
[...]

en hoe root je iets?

Lijkt op een defecte digitizer, dit is de bovenste laag op je scherm die je aanrakingen detecteert. Ik zou hem terug sturen voor garantie, want dat is waarschijnlijk geen software foutje.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zulv
  • Laatst online: 16-07 12:56
Greveldinges schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:51:
[...]

Lijkt op een defecte digitizer, dit is de bovenste laag op je scherm die je aanrakingen detecteert. Ik zou hem terug sturen voor garantie, want dat is waarschijnlijk geen software foutje.
helemaal terugsturen naar china ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
TD-er schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:56:
Klopt inderdaad dat je bij de eerste paar ladingen van de accu nog niet veel kunt zeggen over de capaciteit.
Sterker nog, bij de eerste paar keer laden, neemt de effectieve capaciteit gewoon nog toe.

In de accu zit meestal ook elektronica om de conditie van de batterij in de gaten te houden en dat geeft voor elke batterij een andere ontlaad-curve. Dus je moet een keer een ontlaad-curve gezien hebben om een goede inschatting te kunnen maken van de resterende capaciteit.
Dat is precies de reden waarom je eens in de zoveel tijd beter de accu goed leeg kunt trekken.
Voor zover ik weet, houd Android in elk geval ook een veilige marge aan om de accu niet te ver leeg te trekken. Ik heb mijn Android devices in elk geval nooit ver onder de 10% kunnen leegtrekken, omdat de boel dan al werd afgesloten.

Een 3.8 V 3000 mAh accu heeft een capaciteit van 11.4 Wh.
Een normale USB-poort kan 500 mA leveren op 5 Volt, oftewel 2.5 Watt.
Daarmee zou je dus, zonder enige verliezen, minimaal 4u35 aan het laden zijn om 'm volledig op te laden.
Echter heb je redelijk wat verliezen voor het omzetten van de spanningen (ongeveer 20%) en moet je daarnaast ongeveer 20 - 40% meer energie in een accu steken dan wat er in blijft zitten en je kunt niet de hele tijd op maximaal vermogen blijven laden (vooral ook vanwege de oplopende temperatuur).
Kortom, een laadtijd van 6 uur, zelfs met een 1 Ampère lader is helemaal niet zo gek.
Bedankt voor de opheldering Derby en TD-er.

Komt er dus op neer dat ik mij erbij neer zal moeten leggen dat 6 uur laadtijd normaal is en niet valt te versnellen zonder impact op de levensduur van de batterij. Zijn er wel laders die bv. 1500 mWa kunnen laden in een uur en compatible zijn? +/- 2,5 uur laadtijd voor een volle batterij is namelijk nog wel te overzien.

[ Voor 7% gewijzigd door o0Donder0o op 12-06-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Gewoon ff zoeken op Google, genoeg te vinden.

http://www.amazon.co.uk/M...eywords=micro+usb+charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 06:16
Vraagje heb de G4 binnen en kom er niet uit hoe ik de gps werkend moet krijgen. Volgens verschillende guides moet je de epo (Extended Prediction Orbit) aanzetten. Alleen als ik in mijn settings schermen kijk dan kan ik dit nergens vinden. Iemand enig idee?

Voorbeeld van een dergelijke guide:
http://www.gizmochina.com...o-setup-gps-on-mtk-phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
roodhoedje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:53:
Vraagje heb de G4 binnen en kom er niet uit hoe ik de gps werkend moet krijgen. Volgens verschillende guides moet je de epo (Extended Prediction Orbit) aanzetten. Alleen als ik in mijn settings schermen kijk dan kan ik dit nergens vinden. Iemand enig idee?

Voorbeeld van een dergelijke guide:
http://www.gizmochina.com...o-setup-gps-on-mtk-phone/
Heb je een vinkje aangezet bij wifi en mobile netwerklocatie? Dan zou ie het moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
tumbadora schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:57:
[...]

Heb je een vinkje aangezet bij wifi en mobile netwerklocatie? Dan zou ie het moeten doen
Het vinkje is gezet en de gps staat aan. In de google settings staat het gebruik van locatie gegevens ook aan. Dus ik nam inderdaad aan dat het zou moeten werken met deze settings, echter als ik bijvoorbeeld met navigatie een route probeer dan blijft er zoeken naar gps staan (10 minuten aangehad zonder fix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
o0Donder0o schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor de opheldering Derby en TD-er.

Komt er dus op neer dat ik mij erbij neer zal moeten leggen dat 6 uur laadtijd normaal is en niet valt te versnellen zonder impact op de levensduur van de batterij. Zijn er wel laders die bv. 1500 mWa kunnen laden in een uur en compatible zijn? +/- 2,5 uur laadtijd voor een volle batterij is namelijk nog wel te overzien.
Dan nog ben ik heel benieuwd of dit zal werken bij welke Jiayu telefoon dan ook. het blijft altijd een optelsom van cappaciteit en laadvermogen.

De G3 heeft namelijk een laad beperking in de telefoon zelf. Als ik een 2.1A lader van een ipad pak laad de G3 nogsteeds in 5,5uur van 0 naar 100% wat betekend dat hij tussen de 500mA en 700mA aan het laden is maar zeker niet met 2,1A.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de G4 ook fast charge ondersteunde. En dat dus zodra de temperatuur van de accu het aan kon hij sneller zou laden, net als bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
Ondertussen mijn gps werkend gekregen, wat precies geholpen heeft weet ik niet. Wel heb ik de gps uit en aan gezet via uncle sam (tooltje om in de engineering modus te komen) en ook de epo file voorzien van een update. Daarna kon ik alle satellieten bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
roodhoedje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:40:
Ondertussen mijn gps werkend gekregen, wat precies geholpen heeft weet ik niet. Wel heb ik de gps uit en aan gezet via uncle sam (tooltje om in de engineering modus te komen) en ook de epo file voorzien van een update. Daarna kon ik alle satellieten bereiken.
maak ff een screenshot met GPStest aan... ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-eviin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 14:22
Zo te zien wordt de telefoon goed ontvangen ondanks het teleurstellende beleid van Jiayu.
Is iemand al een review aan het schrijven, of heeft iemand de interesse en de tijd om deze te maken?
Ik ben namelijk wel benieuwd naar een onafhankelijke mening (niet zoals de posts van Gizchina).
Dan kan ik een onderbouwde beslissing gaan maken of het de x7 of de g4 wordt!
Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Hier ben ik ook erg benieuwd naar :).
Een goede onafhankelijke review, ook t.o.v. X7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Voor iedereen die er overweegt 1 te halen, Andy(Gizchina) heeft een 30 US PD kortingscode geregeld bij Uredeal. En die is alleen vandaag geldig.
http://www.uredeal.com/ji...000mah-battery_g3675.html

Code:
USD30OFFGizchina

http://www.gizchina.com/2...day-save-30-buy-jiayu-g4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
dutchgio schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:29:
Voor iedereen die er overweegt 1 te halen, Andy(Gizchina) heeft een 30 US PD kortingscode geregeld bij Uredeal. En die is alleen vandaag geldig.
http://www.uredeal.com/ji...000mah-battery_g3675.html

Code:
USD30OFFGizchina

http://www.gizchina.com/2...day-save-30-buy-jiayu-g4/
Kan je em beter bij Banggood kopen... is goedkoper met code: b185f7

Ook Chinabuye is goedkoper zelfs zonder code Al ken ik deze shop niet echt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:07
ok, modbreak is duidelijk, verplaatst naar ander forum.

[ Voor 96% gewijzigd door groxgrox op 13-06-2013 20:50 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Lees aub de topicwaarschuwing. Dit topic is niet voor aankopen en andere niet-technische zaken. Ontopic nu aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 14:14
Voor wie dat alsnog interessant vind, ik ben persoonlijk erg geinteresseert in de G4 advanced en heb de nederlandse shop gemailt om te vragen of ze al een conrete datum hiervoor hebben. Tevens hebben ze op de site de Basic staan voor 17 juni en vroeg me af of dit ook een datum was die ze zouden kunnen houden. hieronder de mail die ik terug kreeg..:
Beste ,

Bedankt voor je e-mail aan Jiayu.

Helaas is er nog geen concrete verwachting wat betreft de Jiayu G4 Advanced. Wanneer u nu de Jiayu G4 Basic besteld dan kunt u verwachten dat u die aankomende woensdag ontvangt. Wij zullen ze op maandag of dinsdag binnen krijgen van Jiayu en zullen zo snel mogelijk verzenden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben aarzel niet om even contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Jiayu Nederland
Doe ermee wat je wilt zou ik zeggen, ik wacht iig nog even om te kijken wat de toekomst brengt. Ik hou het nog wel even vol met mn HTC desire Z 8)7

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik snap nog steeds niet dat ze de touch knoppen niet verlicht hebben.. wat is de gedachte daarachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Laatst online: 04-07-2023
Freakster86 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:36:
Ik snap nog steeds niet dat ze de touch knoppen niet verlicht hebben.. wat is de gedachte daarachter?
Luiheid of kosten- batterijbesparing, ik zie er verder geen nut van in. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06
mcmxcivr schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:15:
[...]

Luiheid of kosten- batterijbesparing, ik zie er verder geen nut van in. 8)7
Ruimte kan ook nog een issue zijn. Herontwerpen of schrappen van toetsverlichting kan een afweging worden in het ontwikkeltraject.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik vind het wel origineel. :P
Als de "knoppen" zelf maar groot genoeg zijn om ze zelfs in het donker perfect te kunnen vinden met je duim, dan is voor mij wel ok.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het zijn maar 3 knoppen, dus je zou verwachten dat de positie wel blindelings te vinden zou zijn.
Maar wat mij betreft had het gevoelige deel wel iets groter gemogen, want ik zit met de rechter (back) en de linker (menu/options) nogal eens mis te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Die van mij komt aankomende week O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Laatst online: 14:22
Mijn g4 is gisteren aangekomen. Hij kwam geroot uit de doos met screenprotector en 67% batterij. Nu na intensief gebruik is ie leeg. Hij heeft bijna 23 uur aangestaan ('s nachts in airplane modus). De GPS vond redelijk snel een lock, zelfs sneller dan mijn Jiayu G3. Tot nu ben ik erg tevreden (ondanks pas een dag testen) en is de G4 een duidelijke vooruitgang op bijna alle fronten tov de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibzer
  • Laatst online: 27-12-2024
Lees even de topic waarschuwing.... Iets met prijzen en levertijden???

[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 16-06-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
knip

[ Voor 110% gewijzigd door 13art op 16-06-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 10-09 16:13
knip

[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 16-06-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibzer
knip

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 16-06-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibzer
:)

Oops! :D

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 16-06-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de Jiayu G4 binnen gekregen. Zodra ik de telefoon wat langer in gebruik heb zal ik de ervaringen hier delen.

De eerste indruk is in ieder geval erg positief. Het toestel voelt erg goed aan en doet wat hij moet doen.
Natuurlijk had er een backlight op de 3 functietoetsen moeten zitten, maar deze weet ik nu al blind te vinden.

Het toestel is standaard uitgerust met android 4.2.1. Hier zou ik de 'niet storen' functionaliteit verwachten. Deze ontbreekt echter. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Of moet ik hiervoor een andere rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Levertijden topic misschien?

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 16-06-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
jernij schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:34:
de telefoon is in nederland te verkrijgen voor 220 euro, waarom zou ik um dan uit china halen??
scheelt 2 tientjes....
it's hard to decide....
Inderdaad :)

edit: verdomme doe ik het weer. Dit hoort in het levertijden en prijzen topic

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 16-06-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:28:
Gister de Jiayu G4 binnen gekregen. Zodra ik de telefoon wat langer in gebruik heb zal ik de ervaringen hier delen.

De eerste indruk is in ieder geval erg positief. Het toestel voelt erg goed aan en doet wat hij moet doen.
Natuurlijk had er een backlight op de 3 functietoetsen moeten zitten, maar deze weet ik nu al blind te vinden.

Het toestel is standaard uitgerust met android 4.2.1. Hier zou ik de 'niet storen' functionaliteit verwachten. Deze ontbreekt echter. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Of moet ik hiervoor een andere rom installeren?
Wat is er nog meer voor "niet storen" aan mogelijkheden dan in Android, anders dan gewoon op mute te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Mogelijk dat er de specifieke tijden bedoeld wordt waartussen de telefoon geen geluid maakt, ook niet bij binnenkomen van mail of zo? Dat is ergens in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welke microsd kaarten van 64GB zijn compatible met de g4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat als ik inderdaad lig te slapen en mn vriendin belt omdat ze de huissleutel is vergeten. Niet storen werkt met een whitelist. Dus bij haar gaat mn beltoon wel af. Vorige week gebeurde dit en stond ze 3 uur beneden aan de flat. Ik moest dus van haar een nieuwe telefoon kopen.. Chill!

Het lijkt erop dat deze 'dormant mode' is weg gelaten uit de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
dreester schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:19:
Welke microsd kaarten van 64GB zijn compatible met de g4?
Deze heb ik erin zitten:SanDisk Micro SDXC Mobile Ultra Class 10 (UHS-1), 64 GB (SDSDQU-064G-U46A)
Als je hem voor het eerst in het toestel stopt krijg je de melding sd kaart beschadigd. Ik heb hem eerst geformatteerd op mijn pc, en daarna weer geformateerd in de telefoon. En het werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik heb de JY-G4 nu 2 dagen in gebruik, ik kom van een iPhone 4 af dus ben blij met de snelheidswinst en het grotere scherm.
Het toestel voelt goed stevig aan, behalve de knopjes aan de zijkant, deze voelen wat goedkoop aan, vooral de powerbutton voelt wat wiebelig maar geen probleem verder. De 3000mAh accu gaat lekker lang mee, bij bijna nonstop intensief gebruik heb ik 12 uur gehaald.
Benchmarks van mijn toestel: AnTuTu 12618, Quadrant 3968, Geekbench 1325

Het enige wat mij irriteert is de GPS, daar is al veel over gesproken in dit topic, ik gebruik vaak mijn tel voor navigatie met Tomtom/Sygic. Hij krijgt bijna geen fix (duurt langer den 5 minuten), en als hij die heeft dan valt deze af en toe weg, vooral in mijn woonwijk met wat hogere gebouwen maar ook op de snelweg met weilanden er naast. Ik heb al met fasterGPS de juiste NTP server ingesteld en via mobile uncle gecheckt of EPO en A-GPS aan staan, maar dit helpt niet echt. Waar de iPhone bijna meteen een fix heeft na het starten van Tomtom ben ik al de stad uitgereden voor de Jiayu een bruikbaar signaal heeft. Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
jernij schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:34:
[mbr]Levertijden topic misschien?[/mbr]
kon ik niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb 'm nog niet getest met navigatie, maar alleen met GPS-test.
Zojuist nog even getest op m'n bureau, op 1 meter van 't raam (met HR++ glas) en binnen een minuut had ik een fix met 9 satellieten.
Het lijkt me dus dat de GPS hardware wel goed gevoelig zou moeten zijn.
Zonet ook even met een vriend in de Skype over gehad, die heeft hetzelfde toestel, uit dezelfde batch, en hij had ook de grootste moeite om een fix te krijgen.

Edit:
Ik kan die do-not-disturb functie niet vinden in Android, noch op fora's/blogs dat 'ie in Android zou moeten zitten. (wel in custom-builds)
Maar er is dus wel een app voor dat: I'm sleeping (bron:)

[ Voor 30% gewijzigd door TD-er op 16-06-2013 12:32 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen