Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 22:15

Teon

nieuw ...

dreester schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:01:
Afgelopen zaterdag besteld bij FCT en vandaag een tracknummer ontvangen. Ik ben benieuwd! :)
Met welke verzendmethode issie onderweg? En issie echt onderweg? Op Aliexpress zie ik ook een hoop aanbieders... Ik ben benieuwd of iemand in NL al wat heeft ontvangen.

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 16:25
Teon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:58:
[...]

Met welke verzendmethode issie onderweg? En issie echt onderweg? Op Aliexpress zie ik ook een hoop aanbieders... Ik ben benieuwd of iemand in NL al wat heeft ontvangen.
Dan staat het waarschijnlijk wel in dit topic ;) Die aanbieders lijken mij oplichters, zeggen dat ze het in stock hebben en dan de verzending net zo lang uitstellen totdat er echte exemplaren binnen komen.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Teon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:58:
[...]

Met DHL, ik heb weliswaar een trackingnummer gekregen maar vooralsnog is het nog niet te tracken.

@GWE
Hoe sta jij ervoor?

Sowieso wil ik de Turbo-versie hebben, maar ik kan niet tot half augustus wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 21:54
Wel tof, maar zal nog wel even duren..... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:19:
[...]

Conclusie: mt6589Turbo is overkill op 720p.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me een Xiami M2s 32GB 13mp besteld die kost wel €100 meer maar is direct leverbaar en stukken beter. Ik volg deze topic al maanden en het blijft maar duren ik heb er genoeg van! Ik heb hem bij mentoo besteld en ze hebben me gratis de snelste verzending gegeven omdat ik al zo lang op voorand de Jiayu G4 besteld had zou geleverd moeten worden binnen de 3 dagen zeggen ze wat me heel sterkt lijkt aangezien China niet bij de deur ligt en ik denk dat dit niet met het vliegtuig gaat.

Ik zou er niet van verschieten dat het nog minstens 3 maand duur voor we de advanced versie leverbaar zien. En hoe langer het nu duurt hoe blijer ik ben met de keuze die ik gemaakt heb om niet meer te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Helemaal niet nodig, want de mt6589 presteert prima op 720p. Wat kun je er niet mee?
Enige wat er aan is veranderd is zijn benchmarks, hoge temperaturen en minder lange batterijduur.
Op 1080p kan het werkelijk wat toevoegen, maar op 720p zie ik dat niet zo in.

En nog iets: de G4 draait Lewa OS, een chinese, aangepaste versie van Android. Grote kans dat net zoals de Neo N02 de Nederlandse taal niet standaard ondersteund wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 30-05-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Andi heeft zijn review van de G4 klaar (1GB RAM, 3000mAh accu variant)
The above hardware allows the JiaYu to offer blistering performance without having to much of an ill effect on battery life. In fact with my time with the G4 and with my bad habits (leaving WIFI, GPS, 3G on and the screen on close to it’s brightest) I managed to get well in to a second day of use on a single charge! Obviously your mileage will vary depending on your use (I’m not much of a gamer, but I do have emails pushed constantly and I use the camera a lot!).
Das alvast goed nieuws! :)
Performance is spot on even with just 1GB RAM and the regular 1.2Ghz MT6589 quad-core processor. In fact I believe most users will be happy with this set-up and would suggest you go for this version of the phone now rather than wait the still unknown amount of time for the Turbo model with 2GB RAM (if you still want the updated phone when it comes out you can always sell this one).
Zou ik ook doen ja. Al dat wachten is nergens goed voor.
The only small issues which bother me is the easy to remove rear, weak WIFI and slow GPS, but this hasn’t detracted from the overall performance of the phone, and haven’t upset me while using the phone.
De minpunten, blijft jammer van een zwak GPS signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Het blijkt dat de MT6589T meer is bedoelt voor 1080p phones. Maar het is ook prima voor 720p zou ik zeggen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
XanderDrake schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:00:
Het blijkt dat de MT6589T meer is bedoelt voor 1080p phones. Maar het is ook prima voor 720p zou ik zeggen.
Zolang het toestel overkill is, maar de prijs niet hoor je mij niet klagen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Joosie200 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:43:
Andi heeft zijn review van de G4 klaar (1GB RAM, 3000mAh accu variant)

[...]

Das alvast goed nieuws! :)

[...]

Zou ik ook doen ja. Al dat wachten is nergens goed voor.

[...]

De minpunten, blijft jammer van een zwak GPS signaal.
Zeker goed nieuws. Het exemplaar wat te koop staat bij fastcardtech is zo'n toestel en ook echt leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het shipping number dat ik kreeg van FCT is een DHL nummer dat nog niet te volgen is met de tracker...

Ze hebben gewoon een nummer gereserveerd en laten ons alsnog wachten.

Het ging overigens om de 1Gb versie met 3000mAh Batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Matige praktijken zijn dat zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ben benieuwd wanneer deze leverbaar is inderdaad.
Moet toch binnenkort zijn zou je denken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.

[ Voor 102% gewijzigd door 13art op 02-06-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En voor prijzen waarvan je "een puntje kunt zuigen".
De youth is dan nog duurder dan de premium.
Het hele "bang-for-buck" van chinese smartphones is dan een stuk minder.

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 30-05-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Kan er net zo goed een knappe Nexus 4 voor gescoord worden. Misschien tikkie duurder, maar gegarandeerd sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Die Nederlandse garantie die een webshop in Nederland verplicht is te geven is het zeker waard denk ik. en de nexus is nog altijd een stuk duurder + geen uitbreidbaar geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou jongens, na 6 maanden wachten is het zover:
http://www.gizchina.com/2013/05/30/jiayu-g4-review/

De goede, complete, ultimate review van de retail versie van de G4 met 1gb en 3000mAh door Andi.

[edit] Hmm ik ben een beetje underwhelmed. Geen illuminated soft-keys, de rest van de knoppen steken niet voldoende uit, achterkant laat snel los. Met de 3000mAh accu ziet hij er dikkig uit.

Voor de rest slechte GPS en WiFi. Standaard MediaTek dus. Eigenlijk wel slecht, foei MediaTek. Je zou verwachten dat ze er van gingen leren. Volgende keer voor mij gewoon Snapdragon of Tegra.

[ Voor 49% gewijzigd door XanderDrake op 31-05-2013 09:20 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:04:

De goede, complete, ultimate review van de retail versie van de G4 met 1gb en 3000mAh door Andi.

[edit] Hmm ik ben een beetje underwhelmed. Geen illuminated soft-keys, de rest van de knoppen steken niet voldoende uit, achterkant laat snel los. Met de 3000mAh accu ziet hij er dikkig uit.

Voor de rest slechte GPS en WiFi. Standaard MediaTek dus. Eigenlijk wel slecht, foei MediaTek. Je zou verwachten dat ze er van gingen leren. Volgende keer voor mij gewoon Snapdragon of Tegra.
Je moet wel realistisch zijn, wat je nu doet is de aandachtpunten enorm vergroten. Deze telefoon is voor het geld het beste wat je kunt krijgen. Trage GPS locking is hinderlijk maar geen ramp wat mij betreft. 10 mm is met 3000 mAh toch niet echt dik. Knoppen die niet voldoende uitsteken vind ik een plus. Ik raak maar al te vaak knoppen zonder dat ik het wil. Die achterkant is alleen van toepassing wanneer je er een case omheen hebt. Verder is Andi uitermate positief, iemand die toch vrijwel alles in handen krijgt. Je kunt natuurlijk altijd het dubbele uitgeven voor bijvoorbeeld een Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:45
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:26:
[...]

Je moet wel realistisch zijn, wat je nu doet is de aandachtpunten enorm vergroten. Deze telefoon is voor het geld het beste wat je kunt krijgen. Trage GPS locking is hinderlijk maar geen ramp wat mij betreft. 10 mm is met 3000 mAh toch niet echt dik. Knoppen die niet voldoende uitsteken vind ik een plus. Ik raak maar al te vaak knoppen zonder dat ik het wil. Die achterkant is alleen van toepassing wanneer je er een case omheen hebt. Verder is Andi uitermate positief, iemand die toch vrijwel alles in handen krijgt. Je kunt natuurlijk altijd het dubbele uitgeven voor bijvoorbeeld een Nexus 4.
Mee eens.

Als je echt een betere chipset wil is het geen verkeerd idee om te kijken naar die Xiaomi Mi2a. Dat is dan slechts een dualcore, maar wel èèn die draait op hoge snelheid, en meer mogelijkheden heeft qua alternatieve ROM's (, zelfs dualboot dacht ik).

Als met al lijkt de G4 toch uitstekend waar voor zijn geld te bieden.
Vergeet ook niet dat het hier niet om het uiteindelijke productiemodel gaat, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:26:
Je moet wel realistisch zijn, wat je nu doet is de aandachtpunten enorm vergroten. Deze telefoon is voor het geld het beste wat je kunt krijgen. Trage GPS locking is hinderlijk maar geen ramp wat mij betreft. 10 mm is met 3000 mAh toch niet echt dik. Knoppen die niet voldoende uitsteken vind ik een plus. Ik raak maar al te vaak knoppen zonder dat ik het wil. Die achterkant is alleen van toepassing wanneer je er een case omheen hebt. Verder is Andi uitermate positief, iemand die toch vrijwel alles in handen krijgt.
Je hebt voor een deel gelijk, maar ik vergelijk het wel met andere China smartphones zoals mijn iOcean X7. Bij die is de bouw ook zeer goed, maar ik heb wel softkeys met backlight bijv. Verder krijgt is youth versie van de X7 lekker dun (8mm ofzo) met een 2000mah accu vs. de 1850mah accu van de G4.
Ik vind dat voor de ontwikkeltijd dat Jiayu zichzelf gunde dat ze dit soort dingetjes ook wel konden oppakken.
Je kunt natuurlijk altijd het dubbele uitgeven voor bijvoorbeeld een Nexus 4.
Dit geldt dus niet als je ook goedkope china phones kan krijgen met een goede bouw en dezelfde chipset. Veel MTK6589 smartphones die nu uit zijn, kosten vaak nog minder dan de G4.

[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 31-05-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Heb naar de status van mijn order gevraagd:
Hello,

What is the status of my order? It has been 5 days after I received my tracking number and I still can't track it.

OnlineSupport Replay : 2013-05-31 18:53:01

Thanks for your order from FCT ,We will send out your package this week .We apologize if we cause any inconvenience for you .
Thanks and best regards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
dreester schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:53:
Heb naar de status van mijn order gevraagd:

[...]
ach ja zo zullen de smoesjes er blijven om jou tevreden te houden :)
net zolang tot er iets is om te verzenden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Lees de topic report eens...

[ Voor 124% gewijzigd door 13art op 02-06-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon

Teon

nieuw ...

Maar is er dan al een winkel die de G4 wél kan leveren?

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
knip

[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 02-06-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vraag en aanbod curve, standaard economie theorie..
Veel vraag, wenig aanbod resulteerd in schaarste en hogere prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een vergelijkbare telefoon zoeken; ik heb deze week mijn Goophone X7 binnengekregen.

Hij heeft een 5 inch scherm maar voor de rest is hij goed te vegelijken met een JiaYu G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:30:
Voor de mensen die een vergelijkbare telefoon zoeken; ik heb deze week mijn Goophone X7 binnengekregen.

Hij heeft een 5 inch scherm maar voor de rest is hij goed te vegelijken met een JiaYu G4.
een gooclone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Zet voortaan even een linkje naar waar alles wat geknipt wordt wel mag ipv gelijk alles te verwijderen.

Anyways,
XanderDrake schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:04
Andy zegt niet dat de WiFi slecht is, alleen wat minder dan de andere mtk6589 phones. In de video heeft hij wel 3 streepjes maar is dit te vergelijken met andere Android toestellen of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door mcmxcivr op 02-06-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
mcmxcivr schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:19:
Pff wel erg die mods hier, een nieuwtje over dat Jiayu een webwinkel in Nederland heeft geopend mag al niet.. (zal ook wel geknipt worden)
Het mag wel, alleen dan wel hier op de juiste plek ;)

Afijn.. de G4 blijft een mooi toestel, alleen eeuwig spijtig dat Jiayu wel de beste specs voor ogen heeft, maar niet de grootste capaciteit. Want 3000mAh, 2GB ram met dunne bezels in eenzelfde vorm als de G3 weten te krijgen is toch een knap staaltje werk. Waarbij ze ook nog eens het ontwerp verbeterd hebben imho. :9 Maar je weet wat ze zeggen: all good come to those who wait toch? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Joosie200 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:24:
[...]

Het mag wel, alleen dan wel hier op de juiste plek ;)

Afijn.. de G4 blijft een mooi toestel, alleen eeuwig spijtig dat Jiayu wel de beste specs voor ogen heeft, maar niet de grootste capaciteit. Want 3000mAh, 2GB ram met dunne bezels in eenzelfde vorm als de G3 weten te krijgen is toch een knap staaltje werk. Waarbij ze ook nog eens het ontwerp verbeterd hebben imho. :9 Maar je weet wat ze zeggen: all good come to those who wait toch? :Y)
Dankje, post aangepast.

Ben ik het mee eens alleen denk ik niet dat 2GB ram en 1GB ram veel zal verschillen (of kan iemand aantonen dat het wel zo is?) dus het wachten duurt vast niet heel lang meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
mcmxcivr schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:29:
[...]
(of kan iemand aantonen dat het wel zo is?) dus het wachten duurt vast niet heel lang meer.
Nu ja, Gizchina liet al weten dat de 2GB variant hoger scoort in Antutu (1GB variant haalt ~12900 meen ik) Plus je hebt een ruime marge om tig apps èn een game standby te laten staan zodat je nog makkelijker kunt switchen tussen zeg 20+ apps ipv 10+ apps met 1GB ram. Dus daar zal het verschil maken, maar ik heb eens gespiekt op mijn Blade hoeveel actieve apps ik heb draaien in de achtergrond.. maximaal 10 stuks. En dat op 512MB ram. Dus ik kan prima toe met 1GB ram :Y

Daarom vind ik het ook tekenend hoe lang Jiayu er over doet om die 1GB versie uit te brengen op grote schaal. :X Voor mij de reden om niet langer te willen wachten en dat ik dus de G4 laat voor wat ie is en voor de X7 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 10:20
XanderDrake schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:04:

[edit] Hmm ik ben een beetje underwhelmed.
Niemand die veel waarde hecht aan “JiaYu the G4 is pretty poor at capturing video! Get it sorted!”?

Ik had de JiaYu G4 op het oog, maar een tegenvallende camera maakt het wel lastig... :/

In hoeverre kan de default camera-app verbeterd worden? Moet dit door JiaYu zelf gebeuren of kan het installeren van een andere camera-app ook helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door letsa op 03-06-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik lees trouwens in de Umi X2 review dat Andi de bouwkwaliteit van de G4 toch wel ruim superieur vindt. Dus ik denk dat de bouwkwaliteit, net als bij de G3, een verkoopargument wordt/is om een Jiayu G4 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Op een andere noot:
mcmxcivr schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:19:
Andy zegt niet dat de WiFi slecht is, alleen wat minder dan de andere mtk6589 phones. In de video heeft hij wel 3 streepjes maar is dit te vergelijken met andere Android toestellen of niet?
Ik heb ook last van matige WiFi op mijn iOcean X7. Ik heb continue wel 2-3 streepjes, maar er komt amper iets doorheen op veel moment. En daarnaast valt hij soms weg. Erg vervelend, ik twijfel of ik nog een extra router in mijn huis moet zetten als repeater voor de wifi...

Das wel een nadeel van MTK6589. Je kan GPS redelijk fixen met root, maar WiFi blijft meh zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13
Pandawill heeft de G4 met 1gb ram van leverdatum 15 augustus gewijzigd in leverbaar.

Aangezien Pandawill degene was die de leverdatum ineens naar augustus verschoof (voor de 2gb staat deze daar nog steeeds op) vindt ik dit erg hoopgevend :)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ReallyStupidGuy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:52:
Pandawill heeft de G4 met 1gb ram van leverdatum 15 augustus gewijzigd in leverbaar.

Aangezien Pandawill degene was die de leverdatum ineens naar augustus verschoof (voor de 2gb staat deze daar nog steeeds op) vindt ik dit erg hoopgevend :)
Ja, dit is een goed teken. Bestelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Mijn pakketje van FCT is inmiddels ook te volgen via DHL. Hij is onderweg van Columbus in Ohio naar Singapore :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@dreester:
Alles gaat via Singapore :P

Fantastisch dattie onderweg.
Please keep us updated :D

Ga zelf deze ook kopen.
Mijn Chinese vriend zal hem meenemen naar hier (Jakarta)

Wel leuk weetje:
Chinese kloons van Chinese phones.
In China is de kloon van de G4 al tijdje uit.
Dat noemen ze "cottage modellen" daar in China.
Zal wel zijn omdat eigenlijk alleen het uiterlijk, de behuizing, hetzelfde is.

Vriendin van me heeft vandaag LG L9 gekocht.
Was bijna gezwicht, maar ik wacht toch af.
Die batterij is wel zo belangrijk voor me.
Go Jiayu!

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dreester schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:23:
Mijn pakketje van FCT is inmiddels ook te volgen via DHL. Hij is onderweg van Columbus in Ohio naar Singapore :?
ach, hij is onderweg! 8)
nu nog de 2gb en ik kan eindelijk een telefoon halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokkefrits
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-02-2024
Hoi hoi,

Had 22/05 ook de Jiayu G4 via Fastcardtech besteld.
Ook een dhl-nummer gekregen etc. Ook vertrokken in Columbus en afgeleverd in Brussel.
Wat dus niet klopt met mij gegevens.
Dit is gewoon een fake trackingnumber voor je aan het lijntje te houden.
Vanmiddag gechat met FCT en het is weer gedelayed...
Wanneer hij komt weten ze nog niet maar ik hoop de komende weken. Men case en witte cover zullen er sneller zijn dan men zwarte Jiayu.
Al veel chinese stuff besteld en alles ging zo vlot. Volgende keer neem ik wel een andere webshop. Ik vind het niet erg om te wachten, maar als ze beloven dat er stock is en na je payment zeggen out of stock dan klopt er iets niet.
FCT die liegen zo hard. Als ze maar ordertjes binnenkrijgen.
Dat is mijn mening uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
jokkefrits schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:43:
Hoi hoi,

Had 22/05 ook de Jiayu G4 via Fastcardtech besteld.
Ook een dhl-nummer gekregen etc. Ook vertrokken in Columbus en afgeleverd in Brussel.
Wat dus niet klopt met mij gegevens.
Dit is gewoon een fake trackingnumber voor je aan het lijntje te houden.
Vanmiddag gechat met FCT en het is weer gedelayed...
Wanneer hij komt weten ze nog niet maar ik hoop de komende weken. Men case en witte cover zullen er sneller zijn dan men zwarte Jiayu.
Al veel chinese stuff besteld en alles ging zo vlot. Volgende keer neem ik wel een andere webshop. Ik vind het niet erg om te wachten, maar als ze beloven dat er stock is en na je payment zeggen out of stock dan klopt er iets niet.
FCT die liegen zo hard. Als ze maar ordertjes binnenkrijgen.
Dat is mijn mening uiteraard :)
het staat nu ook bij de reviews:

Hi,
I need two G4, If I order now when can I expect to receive the phones.
Do you have original silicon case ?
Thank in adavnce,
Greg
OnlineSupport Replay :( 2013-06-03 19:11:14 )
Sorry to tell you it is out of stock now, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokkefrits
jernij schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:21:
[...]

het staat nu ook bij de reviews:

Hi,
I need two G4, If I order now when can I expect to receive the phones.
Do you have original silicon case ?
Thank in adavnce,
Greg
OnlineSupport Replay :( 2013-06-03 19:11:14 )
Sorry to tell you it is out of stock now, thanks!
ik zag het ook gisteren, tja even gedulde hebben zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Fake tracknummer vrees ik dus. Ik woon niet in Singapore... Dit is dus gelijk de laatste keer dat ik daar bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Zelf had ik ook bij FCT besteld op 18 mei - en ook een niet-bestaand SN tracking nummer gekregen. Omdat ik al wat issues gelezen had, toch maar voor gekozen om met Paypal te betalen. Na de melding dat er 2 weken delay bij kwam heb ik de order geannuleerd en ook netjes via Paypal mijn geld teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokkefrits
riddles schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:15:
Zelf had ik ook bij FCT besteld op 18 mei - en ook een niet-bestaand SN tracking nummer gekregen. Omdat ik al wat issues gelezen had, toch maar voor gekozen om met Paypal te betalen. Na de melding dat er 2 weken delay bij kwam heb ik de order geannuleerd en ook netjes via Paypal mijn geld teruggekregen.
Dit heb ik daarjuist ook even gedaan!
Had je gewoon een dispute neergelegd of direct een claim?

grtz

Ok intussen alles in orde.
Geen FCT voor mij meer :)

[ Voor 5% gewijzigd door jokkefrits op 05-06-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zulv
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-07 12:56
heb de mijne gisteren bij www.mixeshop.com besteld

alles correct verlopen, betaald via paypal en de bestelling stond bij mijn orders

vond het wel verdacht dat ik geen bevestigingsmail kreeg, ... vandaag opnieuw gekeken, nog steeds geen mail :( mijn order is ook verdwenen en bestelling staat terug in mijn winkelkarretje

heel vreemd.

heb de support gemaild, maar nog geen antwoord

iemand dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben door DHL gebeld dat hij morgen tussen 9.00 en 13.00 geleverd word,vorige week vrijdag besteld bij To2c.com en morgen al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:43:
Ik ben door DHL gebeld dat hij morgen tussen 9.00 en 13.00 geleverd word,vorige week vrijdag besteld bij To2c.com en morgen al binnen.
Er is dus daadwerkelijk een pakket onderweg, maar of er ook een jiayu in zit :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:43:
ze hadden er 60 dus kan best :)
en er komen er weer 60 binnen :)

gelukkig woon je niet in Rusland, wat een levertijd zeg, 20 tot 80 dagen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Laatst online: 02-09 12:03
zulv schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:22:
heb de mijne gisteren bij www.mixeshop.com besteld

alles correct verlopen, betaald via paypal en de bestelling stond bij mijn orders

vond het wel verdacht dat ik geen bevestigingsmail kreeg, ... vandaag opnieuw gekeken, nog steeds geen mail :( mijn order is ook verdwenen en bestelling staat terug in mijn winkelkarretje

heel vreemd.

heb de support gemaild, maar nog geen antwoord

iemand dit al meegemaakt?
Collega van mij heeft vandaag zijn G4 binnengekregen van Mixeshop via DHL. Uiterlijk is een stuk mooier als de G3. Ga hem nu ook bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Laatst online: 02-09 12:03
Net besteld voor 204 euro incl. versturen via DHL. Bevestingsmail gekregen van Mixeshop en paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Laatst online: 12:36
Als ik hem wil bestellen via mixeshop met DHL levering, betaal ik 207 euro, mis ik ergens iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:01
Jammer dat hij nog niet in de 1850mah versie is. Dat is toch genoeg voor een dag en een stuk dunner.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Maandag1987 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:29:
Als ik hem wil bestellen via mixeshop met DHL levering, betaal ik 207 euro, mis ik ergens iets?
wisselkoers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Mag pas volgend jaar nieuw toestel uitzoeken maar de G4 zou op dit moment top kandidaat zijn, samen met Xiaimo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
horizon1978 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:10:
Mag pas volgend jaar nieuw toestel uitzoeken maar de G4 zou op dit moment top kandidaat zijn, samen met Xiaimo.
Dat is een behoorlijk prijs en prestatie verschil. De Xiaomi Mi2 is mijn altime favorite, maar
Afbeeldingslocatie: http://becomingengaged.com/wp-content/uploads/2013/02/31118846.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
horizon1978 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:10:
chinees abonnement? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Extra goedkoop.
Geen dure databundels maar bang voor buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
lutkeveld schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:15:
[...]

Dat is een behoorlijk prijs en prestatie verschil. De Xiaomi Mi2 is mijn altime favorite, maar
[afbeelding]
Wat zie je van de grote voordelen van de Xiaomi? De G4 lijtk me juist veel bang for bucks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem thuis ,schitterende mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:27:
Eerste in NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:27:
Foto'óoooos!

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Q-bone

Dusss...

Als er mensen zijn die een review willen..? Wij hebben er ook een aantal binnen...

Vraag en aanbod pagina wordt vanavond gemaakt.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Q-bone schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:00:
Als er mensen zijn die een review willen..? Wij hebben er ook een aantal binnen...

Graag, ik ben wel benieuwd naar een onafhankelijke review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
nbch schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:16:
[...]

Graag, ik ben wel benieuwd naar een onafhankelijke review.
inderdaad :)
die andi is te pro jiayu imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Kom er maar in met de reviews :) Welke shops komen ze allemaal vandaan? Ik zag oa mixeshop voorbij komen? En welke type en kleur? Ik wil nml sws een zwarte maar die lijkt nergens op voorraad

[ Voor 28% gewijzigd door lutkeveld op 07-06-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Q-bone

Dusss...

Nog specifieke dingen? of gewoon pics ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 10-09 16:13
Q-bone schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:45:
Een testje met het spel Real Racing 3 zou ik wel kunnen waarderen. (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden en beperkingen van de dual sim functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
sloth schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:35:
Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden en beperkingen van de dual sim functionaliteit.
+1

En pics uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Q-bone schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:45:
Kwaliteit van de camera als het even kan? Dus geen pics van het toestel maar pics die het toestel maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
+1 dual sim, maar als dat zo werkt als de Acer Liquid Gallant van mijn vriendin zit dat wel goed (Ook een MTK telefoon)

Zorgenkindje van de Mediateks schijnt de GPS te zijn... Dus als je daar wat over kan schrijven?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helemaal geen problemen met de GPS of wifi werken perfect,ik moet zeggen tot nu toe ben ik heel blij met de jiayu g4. dual sim is ook een geweldige uitvinding ,ik zat eerst met 2 telefoons te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Lees voor je post eerst eens de topicwaarschuwing.

Dit topic is om het toestel te bespreken, geen levertijden etc. Graag weer ontopic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:59:
Ik heb helemaal geen problemen met de GPS of wifi werken perfect,ik moet zeggen tot nu toe ben ik heel blij met de jiayu g4. dual sim is ook een geweldige uitvinding ,ik zat eerst met 2 telefoons te klooien.
Ben erg benieuwd. Heb je wat mooie foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik zie jiayu en goede gps in 1 zin, hier klopt iets niet :p. Is het goed in mediatek begrippen of gewoon echt goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Hoe werkt 'het dual sim'-principe precies? Ben je met beide sim-kaarten online, of moet je steeds switchen?
En als je met beide sims online kan zijn: kun je zien op welk nummer je gebeld wordt?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
Cis schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:52:
[...]

Hoe werkt 'het dual sim'-principe precies? Ben je met beide sim-kaarten online, of moet je steeds switchen?
En als je met beide sims online kan zijn: kun je zien op welk nummer je gebeld wordt?
Beide sims volledig actief, en op de acer van me vriendin zie je welke sim het gesprek of sms binnenkomt, neem aan dat dat niet verslechterd is aangezien Acer ook bijna stock android meelevert.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Q-bone schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:00:

Ik ben nu wel benieuwd naar de review en foto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws:
De Jiayu G4 Advanced komt met de mtk6589T volgens de officiele Jiayu site:
http://www.ejiayu.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:39:
Goed nieuws:
De Jiayu G4 Advanced komt met de mtk6589T volgens de officiele Jiayu site:
http://www.ejiayu.com/en/
`ja, maar wanneer? :) :) 2015? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon

Teon

nieuw ...

ik moet zeggen tot nu toe ben ik heel blij met de jiayu g4.
Kun jij paar foto's posten ofzo, of zaken die je minder of juist heel prettig vindt?
Een hele review zou fijn zijn, maar dat kost wat meer tijd ...

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik heb 'm wel besteld bij Mixeshop, nog niets verzonden. Hopelijk van de week meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 14:51
jernij schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:44:
[...]

`ja, maar wanneer? :) :) 2015? :P
Jaja binnekort komt die dan echt. ik ben benieuwd!!
De verwachte leverdatum is 17 juni 2013
http://jiayunederland.nl/product/jiayu-g4-basic/

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
FlyingDutchMen schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:14:
[...]

Jaja binnekort komt die dan echt. ik ben benieuwd!!
De verwachte leverdatum is 17 juni 2013
http://jiayunederland.nl/product/jiayu-g4-basic/
dat is niet de turbo waar het over ging in mijn reply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Zojuist heb ik 'm binnen en het is een heel erg leuk toestel.
Ik heb de zwarte versie met 3000 mAh accu, 1 GB RAM, 4 GB flash.

Eerste indrukken:
- GPS had binnen geen enkele satelliet in beeld, maar binnen 3 meter buiten had ik een fix (getest met GPS-test)
- Default instelling is gelukkig in de Engelse taal en er staat een aantal Chinese apps op. Voor de rest is 'ie helemaal kaal, dus je moet echt alles zelf installeren, zoals Google Mail, Calendar, Youtube, etc.
- Bij opstarten krijg ik steeds de melding dat "SIM2" nog niet klaar is. Nog geen idee hoe ik kan instellen dat daar ook niets in komt. Sim1 is een mini-SIM, sim2 een normale maat, maar ik heb begrepen dat je in dat slot geen 3G kunt halen.
- Bij eerste keer SIM insteken moet je bewust zelf de data-connectie voor die SIM aanzetten. Is op zich positief, maar je moet het wel even weten.
- Speedtest via de WiFi haalde ik hier zo'n 23 Mbps (internet-abo kan tot 40). Via 3G nog niet getest.
- Heel mooi scherm. Ik heb nog nooit een 1080p scherm gezien met deze grootte, maar als ik dit 720p scherm zie, zie ik dus weinig toegevoegde waarde in een scherm met hogere resolutie. Echt prima schermpje.

Op mijn Vodafone pagina staat als omschrijving van het toestel:
"Baoji Jia Yu Yu Tong Electronic Co Ltd JAYU JY-G4"

Al met al een heel mooi toestel. Neem je dan de prijs mee, dan is het echt een heel heel heel erg mooi toestel :)

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 09-06-2013 20:37 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
jernij schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:32:
[...]
ik zie het, mijn fout.
dat is niet de turbo waar het over ging in mijn reply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
TD-er schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:35:

- Default instelling is gelukkig in de Engelse taal en er staat een aantal Chinese apps op.
zit toch ook Nederlands op? (just checking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
jernij schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:47:
[...]

Ja, er staat gewoon stock-android op dus kan je Nederlands selecteren bij instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
jernij schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:47:
[...]

Yep, "Nederlands" staat er gewoon tussen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Nog steeds geen statusupdate van mijn bestelling bij FCT. :(

Tot mijn verbazing zie ik net dat je je apps op je SD-kaart installeren in dit filmpje (vanaf 2:36) :*) In dat geval maak ik mij geen zorgen om de 4GB opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Even een paar testjes gedaan

AnTuTu:
12646, wat 'm tussen een Asus transformer Prime en een Nexus 7 plaatst.
Met als detailed-scores:
RAM: 2288
CPU integer: 3351
CPU FP: 2543
2D graphics (720x1280) 649
3D graphics (720x1280) 3139
Database IO: 550
SD-card write: 9.2MB/s
SD-card read: 3.4 MB/s (Was een class-6 SD-kaartje van 4 GB wat ik volgens mij bij de HTC Desire had gekregen)
CPU frequency: 1209 MHz (x4)
En ik heb 't gesubmit (geen account) op 2013-06-09 22:09

Op andere sites is al eens genoemd dat het jammer is dat de touch-knoppen geen backlight hebben en ik snap nu wat ze bedoelen.
Alleen is het wat mij betreft niet echt een heel erg probleem, want je went er ook wel vrij snel aan.

De meegeleverde lader kun je volgens mij beter nooit aansluiten.
Mijn versie heeft een volgens mij Amerikaanse aansluiting (rechthoekig met 2 vertikale streepjes) en er zit een verloopje bij wat heel erg goedkoop aanvoelt en wat ook niet in een stopcontact met randaarde zou passen volgens mij. Of in elk geval krijg je 'm dan nooit meer uit dat stopcontact gepeuterd.
Daarnaast schiet het verloopje heel simpel van de lader los, dus loop je de kans dat je de metalen pinnen van de adapter zelf aan kunt raken.
Dus zorg dat je zelf een USB-lader hebt.
Hier een fotootje van de lader, gemaakt met de Jiayu G4 (niet bijgewerkt, gewoon rechtstreeks uit het toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Gingen ze niet een betere lader leveren? Of alleen qua amperage?

De foto ziet er iig niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dit is in elk geval een 5V, 1A adapter, als ik de sticker mag geloven.
Maar goed, netspanningsadapters uit China heb ik een beetje slechte ervaring mee.
De behuizing van de adapter zelf voelt in elk geval wel stevig aan, maar de pennen van het verloopje wiebelen gewoon.

Ik ga 'm in elk geval niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
TD-er schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:35:
Zojuist heb ik 'm binnen en het is een heel erg leuk toestel.
Ik heb de zwarte versie met 3000 mAh accu, 1 GB RAM, 4 GB flash.

Eerste indrukken:
- GPS had binnen geen enkele satelliet in beeld, maar binnen 3 meter buiten had ik een fix (getest met GPS-test)
- Default instelling is gelukkig in de Engelse taal en er staat een aantal Chinese apps op. Voor de rest is 'ie helemaal kaal, dus je moet echt alles zelf installeren, zoals Google Mail, Calendar, Youtube, etc.
- Bij opstarten krijg ik steeds de melding dat "SIM2" nog niet klaar is. Nog geen idee hoe ik kan instellen dat daar ook niets in komt. Sim1 is een mini-SIM, sim2 een normale maat, maar ik heb begrepen dat je in dat slot geen 3G kunt halen.
- Bij eerste keer SIM insteken moet je bewust zelf de data-connectie voor die SIM aanzetten. Is op zich positief, maar je moet het wel even weten.
- Speedtest via de WiFi haalde ik hier zo'n 23 Mbps (internet-abo kan tot 40). Via 3G nog niet getest.
- Heel mooi scherm. Ik heb nog nooit een 1080p scherm gezien met deze grootte, maar als ik dit 720p scherm zie, zie ik dus weinig toegevoegde waarde in een scherm met hogere resolutie. Echt prima schermpje.

Op mijn Vodafone pagina staat als omschrijving van het toestel:
"Baoji Jia Yu Yu Tong Electronic Co Ltd JAYU JY-G4"

Al met al een heel mooi toestel. Neem je dan de prijs mee, dan is het echt een heel heel heel erg mooi toestel :)
Leuk! :) De eerste 'echte' review. Ben ook benieuwd naar andere reacties. Via welke shop heb je hem aangeschaft?

Verder ben ik nog benieuwd naar wat fotootjes van de telefoon zelf
Pagina: 1 ... 10 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen