Sorry voor m'n proZL-geblaat, dat zeg ik bij voorbaat al...
Wil gewoon even van me afschrijven waarom het voor mij geen Z wordt
Misschien moet ik niet in dit topic zijn, maar toch vind ik het persoonlijk erg zonde, dat zowel de witte als de paarse (naja paarse *blegh) niet volledig in die kleur gestyled zijn... Een witte achterkant en witte zijkanten, maar wel weer 'n zwarte bezel aan de voorkant... Terwijl de ZL gewoon helemaal wit is, prach-tig vind ik dat!
Zelf zou ik dan dus voor zwart gaan, maar dat is 'n fingerprintmagnet as hell... Weet niet hoe het zit met 'n iPhone 4 / 4S of 5, maar die heb ik regelmatig in m'n handen (meisje = Apple fanaat) maar echt geen / weinig smudges. Leuk hoor dat glas, zal vast en zeker mooi zijn, maar mij persoonlijk trekt het dus echt niet.
Dan waterresistant... Dat zal me gestolen kunnen worden eerlijk gezegd, loop al tig jaar met dure telefoontjes in m'n zak, bel tijdens het regenen en nog nooit problemen mee gehad. Daar komt bij dat alle poorten pas toegankelijk zijn na het openen van 'n klepje / schuifje (nog niet echt gecheckt wat het is) en ik nu al weet dat ik me daar aan ga ergeren. Vriend van me heeft een Samsung Galaxy ofzo, met 'n schuifklepje voor z'n Micro-USB poort, uhm nee dat is niks. Als ik dan muziek wil luisteren, moet ik elke keer 'n klepje weg doen om m'n hoofdtelefoon aan te sluiten, nee dat is ook niks. Ben benieuwd hoe die mechanismes over een half jaartje werken, lam, of gewoon nog steeds even robuust. Er bestaat 'n dock ja, dat is leuk, kost geld, niet altijd handig
Dan de grootte: 139.0 x 71.0 x 7.9mm, waarbij de dikte van het toestel erg mooi is, heb 'n Motorola Razr gehad die voor het grootste gedeelte slechts 7.2mm was. Ansich heel mooi, maar ook heel dun, hield niet goed vast (was ook erg breed) dusja... M'n huidige HTC One X+ meet 134,4 x 69,9 x 8,9 mm. De Xperia Z is weer 5mm langer, mm breder (nou okee) en dus 1mm dunner... Het kan, ja het kan, maar het zit wel aan z'n maximum voor CLB. De Xperia ZL daarentegen meet 131.6 x 69.3 x 9.8 mm, is 1mm dikker maar voor de rest... nice!
Voor de rest het design, mwahja, het is wel mooi, maar ik vind de materialen niet echt hmmjaa premium...
De kleurstelling dus niks en dat is bij de ZL wel dik in orde, geen klepjes, een losse camera-button is altijd mooi, een prachtig verwerkt notificatieledje... Ja zulke dingetjes doen het hem bij mij gewoon echt

Enige 2 jammerlijkheden zijn het niet 1,2,3 verkrijgbaar zijn in Nederland / Europa... En de LTE-banden...
Importeren (dan maar uit Amerika) is een optie, maar ik wacht op de prijzen... Dat hij geen Nederlandse LTE aankan vind ik natuurlijk jammer, maar daar valt ook wel overheen te stappen. Zo 1,2,3 heb ik nog geen LTE-abonnement, is de provider waar ik al jaren klant ben nog niet echt bezig met landelijke LTE-dekking en ik geloof ook niet dat ik onbeperkt LTE kan gebruiken bij een abonnementsprijs die ik nu betaal: ¤25,00
Desalniettemin wil ik best 'n Xperia Z testen, bekijken en bevoelen Sony, sent me one