Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47
Retescherp? Het is net zo scherp als een iPhone 3G.
Je ziet de pixels zitten en letters zijn blurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Helemaal mee eens. Het eerste wat er in huis komt is een mini retina als die is aangekondigd. Heb zelf een iPhone 5 en vind dit soms zelfs prettiger lezen met bepaalde dingen.

Zo heb ik de reclamefolder app op me iPad mini. Deze folders kan je alleen lezen als je inzoomt omdat het anders niet te lezen is. Dit is een app wat een mooi voorbeeld is.

Nu niet een al te groot probleem maken van dit probleem. Voor de mensen die geen retina zijn gewend, en net zoals @RnB zegt, als je van een rMbp komt zal elk ander normaal middenklasse 15' scherm ook tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu, dat is wel zo. Het is vooral mooi als je geen retina gewend bent.
Heb hetzelfde met iPhone 5; tweakers en Fok headlines kan je erop lezen, op de Mini moet je zoomen of wat meer je best doen.
Zit ook te wachten op de retina, dan ruil ik m'n mini (en misschien m'n 3 ook wel) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Je ziet dat evaringen niet gelijk zijn, als ipad 4 gebruiker vind ik de mini dus wel scherp. Achja, misschien maar eens voor een brilletje gaan dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:29

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Hebben er al mensen fatsoenlijke oplaad/sync docks gevonden voor de iPad mini? in de apple store kon ik er geen vinden, en verder zijn ze maar schaars.
Deze heb ik gevonden: http://www.miniinthebox.c...ipad-4-white_p490353.html maar die is ook niet echt zo prachtig.

Of hebben de meeste mensen hem gewoon in de case/smartcover zitten, in portretstand en zo met het kabeltje aan de pc?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Collaborator schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:02:
[...]

Een enkele barst zonder vertakkingen? Ik weet dat er bij iPhones een policy is/was die alle zogenaamde 'single cracks' altijd verving. Ik weet niet of dat ook geld voor de iPad/iPad mini.
Geen barst zelfs.
Er is niets mis met de behuizing of het glas van het scherm.
Maar zogezegd door druk op het glas het scherm eronder kapot gegaan. Daar is dus zo precies de inkt wat uitgelopen en een grijze streep over het scherm. Maar als hij uit staat lijkt het dus een nieuwe iPad mini nog. Heel irritant.

Nooit voorgehad of gehoord van drukschade op de iPad 2 of 3. De mini nu na paar maanden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zojuist ook een iPad mini aangeschaft. Had al een iPad 4 maar vind een slag kleiner toch handiger. Maar ook ik mis het wel dat het geen retina is. Heb een iPhone 5, iPad 4 en rMBP en dan is er wel een verschil qua scherpte. MAAR, het gebruiksgemak van de mini vind ik wel beter. Makkelijker typen en lichter.

Edit:
Tijdens het typen valt me ineens een dode pixel op! Das dan wel weer jammer, midden in het scherm
..

[ Voor 15% gewijzigd door Teknix1982 op 21-05-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:51

Ankh

|true

Van het weekend ook overgestapt naar een iPad Mini, had een iPad 2 (welke nu mijn ouders hebben). Maar toch wel een stap voorwaards. Wel weer even wennen met typen. Maar dat zal nog wel komen :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Net de reactie gekregen van de winkel ivm het scherm. Ze vinden het toch als drukschade en het zou me 316 euro kosten om het te laten repareren. ROFL.
Niet dus he . . .

Ik ga mijn review toch moeten herzien over de kwaliteit van de iPad mini. Lang leve duur uitziende brol?
Zeer fragiel blijkbaar deze nieuwe schermtechniek. Een beetje druk erop (niet gevallen), het glas is inorde maar eronder is het kapot.

Apple wilt er nog eens naar kijken. Als ze het onder garantie herstellen blijft het nog steeds fragiel en blijft mijn herziene score in de review kloppen, maar dan is de ondersteuning wel meer punten

[ Voor 19% gewijzigd door DaemonAngel op 23-05-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
DaemonAngel schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:12:
Net de reactie gekregen van de winkel ivm het scherm. Ze vinden het toch als drukschade en het zou me 316 euro kosten om het te laten repareren. ROFL.
Niet dus he . . .

Ik ga mijn review toch moeten herzien over de kwaliteit van de iPad mini. Lang leve duur uitziende brol?
Zeer fragiel blijkbaar deze nieuwe schermtechniek. Een beetje druk erop (niet gevallen), het glas is inorde maar eronder is het kapot.

Apple wilt er nog eens naar kijken. Als ze het onder garantie herstellen blijft het nog steeds fragiel en blijft mijn herziene score in de review kloppen, maar dan is de ondersteuning wel meer punten
Hm is het niet gewoon een beetje pech? Zwakke plek in het scherm? Dan is het wel raar dat ze het niet onder de garantie herstellen. Ik heb zelf niet het idee dat het een zwakker scherm is dan de ipad 4 of iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Vervelend om te horen dat er drukschade is. Ik heb er geen last van gelukkig. Ik vind zelfs het scherm van de mini stijver dan de Ipad2, maar dat zal ook met het oppervlak te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Sheik schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:20:
Vervelend om te horen dat er drukschade is. Ik heb er geen last van gelukkig. Ik vind zelfs het scherm van de mini stijver dan de Ipad2, maar dat zal ook met het oppervlak te maken hebben.
Ja dit vond ik ook. Maar ik vermoed dat door de meer gelamineerde techniek je sneller het LCD scherm eronder raakt omdat dit er dichter tegen zit. Ik weet het niet.
Teknix1982 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:56:
[...]

Hm is het niet gewoon een beetje pech? Zwakke plek in het scherm? Dan is het wel raar dat ze het niet onder de garantie herstellen. Ik heb zelf niet het idee dat het een zwakker scherm is dan de ipad 4 of iphone 5.
Ja dit dacht ik ook. Momenteel dus een discussie aangegaan met van den borre dat dit onder garantie hoort. En dat ze mij moeten aangeven hoeveel druk ik dan uitgeoefend zou hebben dat het kapot gegaan is en tot hoeveel je maar druk mag uitoefenen. Hij is nog geen jaar oud, dus het is aan hun om te bewijzen dat het buiten garantie is en dus mijn eigen schuld.

Als zij belachelijk blijven doen krijg ik hem teruggestuurd en gaat hij rechtstreeks naar Apple.

De iPad 4 en de mini hebben wel een andere schermconstructie als ik me het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:02

Ethirty

Who...me?

Ik overweeg ook op mijn iPad 2 te vervangen door een Mini. Ben ook al 2x in de winkel geweest en het formaat op zich bevalt me enorm. Maar in beide gevallen werkte internet niet, dus ik kon niet testen waar ik hem het meeste voor wil gebruiken: browsen.

Ik lees nu oa Tweakers/GoT vooral in landscape stand. Iemand die wil delen hoe hun ervaring is mbt de leesbaarheid?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

DaemonAngel schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:12:
Niet dus he . . .

Wat in dat soort gevallen vaak goed werkt is om langs te gaan bij een Apple Store (de echte). Vaak veel coulanter. En een dagje Amsterdam is altijd leuk, ook als Belg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:51:
Ik overweeg ook op mijn iPad 2 te vervangen door een Mini. Ben ook al 2x in de winkel geweest en het formaat op zich bevalt me enorm. Maar in beide gevallen werkte internet niet, dus ik kon niet testen waar ik hem het meeste voor wil gebruiken: browsen.

Ik lees nu oa Tweakers/GoT vooral in landscape stand. Iemand die wil delen hoe hun ervaring is mbt de leesbaarheid?
Ik kom van een ipad 4 af en daarop las ik tweakers in portrait inclusief tracker balk. Dat is een stuk moeilijker op de mini. Het wil wel maar moet je heel erg turen. In landscape wil het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRUNO-1998
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06-2021

je kan opzich gewoon lezen omdat je kunt inzoomen, als je al een ipad2 hebt zou ik niet voor de mini gaan, in de mini zit namelijk de bijna dezelfde processor, ik zie hierdoor de reden niet om je ipad2 te vervangen. ik zou nog even wachten totdat apple komt met een nieuwe functie's op de ipad zoals een geprojecteerd toetsenbord(ik zeg niet dat deze komt maar er bestaan geruchten over...). nogmaals ik snap niet waarom de ipad2 niet meer voldoet. zeker niet als je alleen maar gaat browsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel

Ik heb deze overstap gedaan omdat ik begonnen was (toevallig) met het lezen van boeken op de iPad. Dan was het grote formaat met het bijhorende gewicht onhandig en was de ipad mini handiger. Voor gewoon te surfen moet ik zeggen dat ik de mini minder handig vond dan de iPad 2. Alles werd wat priegelig.

Dus als je het niet doet echt om gewichtsredenen en als surfen de hoofdtaak is zou ik eerder wachten op de iPad 5. Deze wordt verwacht ook al wat lichter te zijn.

Na de recente onzin ermee (zie hierboven) stap ik over op de Google nexus 7 HD als deze uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik vind het gewicht van de 2 in sommige situaties wat vervelend, vandaar dat ik de Mini overwoog. Ik lees ook nog wel eens whitepapers/handleidingen etc en dan gaat het gewicht wel meespelen. Performance boeit me niet zo, ik geloof best dat je op elke iPad exact hetzelfde kunt (zeker aangezien de 2 nog steeds te koop is).

Maar ik zit niet te wachten op continue zoomen om een website te kunnen lezen, daarvoor gebruik ik hem teveel. Ik kijk het nog wel even aan of er een retina Mini komt.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Ethirty schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:42:
Ik vind het gewicht van de 2 in sommige situaties wat vervelend, vandaar dat ik de Mini overwoog. Ik lees ook nog wel eens whitepapers/handleidingen etc en dan gaat het gewicht wel meespelen. Performance boeit me niet zo, ik geloof best dat je op elke iPad exact hetzelfde kunt (zeker aangezien de 2 nog steeds te koop is).

Maar ik zit niet te wachten op continue zoomen om een website te kunnen lezen, daarvoor gebruik ik hem teveel. Ik kijk het nog wel even aan of er een retina Mini komt.
Die retina komt er zeker aan, enkel het wanneer is nog wat onduidelijk. Maar het zal ten laatste voor de feestdagen (december) zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DaemonAngel schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:16:
[...]

Die retina komt er zeker aan, enkel het wanneer is nog wat onduidelijk. Maar het zal ten laatste voor de feestdagen (december) zijn
Ik doe bij Apple niet mee aan voorspellingen. Veel zitten in de buurt maar minstens net zo veel zitten ernaast. Eerst maar eens zien wat iOS 7 gaat brengen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40
Ik heb vandaag met de mini gespeeld en mijn eigen retina daarnaast gehouden ter vergelijk. Ik kan me niet vinden in vele opmerkingen mbt slecht leesbaarheid op de mini. Uiteraard is het beeld kleiner, maar qua scherpte in letters merk ik niets. Alles is prima te lezen.
Nu ik eraan denk, ik merkte destijds al erg weinig verschil tussen de 2 en 3.
Ik vind het formaat van de mini echt een plus. Als ik nu mijn eigen 3 weer pak, heb ik het idee dat ik een encyclopedie oppak, in vergelijk met een foldertje.

Niks mis met de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je hebt een bril nodig denk ik (of juist bewust zo houden, hoef je nooit te upgraden naar retina iPads en iPhones).

[ Voor 57% gewijzigd door matthijst op 13-06-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:47
Ik heb zowel een iPad3 als een Mini. De Mini is heerlijk portable en gebruik ik voornamelijk in t vliegtuig.
Het scherm van de 3 is echt een stuk mooier, maar de Mini is voor tekst best goed te doen. Al ga ik wel over naar een Mini-retina zodra die beschikbaar is.
Het aardige van het retina scherm is is dat je ver kunt uitzoomen en de tekst toch nog leesbaar blijft. Bij de Mini is die kleine tekst minder goed te lezen, door de lagere resolutie. Nu is het echter zo dat mijn ogen zo hard achteruit hollen dat ik toch al moet inzoomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
matthijst schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:51:
Je hebt een bril nodig denk ik (of juist bewust zo houden, hoef je nooit te upgraden naar retina iPads en iPhones).
Als je mijn reactie goed leest (over brillen gesproken), dan lees je dat ik al een retina ipad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Yep, maar schijnbaar geldverspilling geweest, want je ziet het verschil toch niet ;)
Gros hier met een Mini zit te wachten op de retinaversie.

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 13-06-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scherp zien en scherp zien zijn twee verschillende dingen. Ik heb zelf een sterkte van bijv. -3nogwat maar heb ik wel een visus van 1.4 (1.0 is 'normaal') wat heel hoog is. Ik zie daarmee hele kleine details, een soort HD ;) anderen zitten misschien lager. Wil niet zeggen dat ze een bril nodig hebben, maar gewoon die kleinede details/nuances minder goed waarnemen, overigens zonder onscherp te zien. Daar kun je verder niets aan doen of 'aanpassen'. Dus laten we hier niet gelijk over elkaar heenvallen met opmerkingen als brilletje nodig en zo. De ene ziet het verschil wel goed tussen beide schermen, de ander niet. So be it :) Leesvoer Wikipedia: Visus

[ Voor 12% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-06-2013 16:04 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu, OK, heb je gelijk in, maar om nou te roepen dat een 4x zo hoge reolutie niet zichtbaar is, kan natuurlijk, maar dat ligt dan toch echt aan jezelf. Tenzij Apple voor Jan L. allemaal retina toestellen uitbrengt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 23:53
Na het kapot vallen van mijn iPad 2 van 2011, vandaag een iPad mini gekocht.
De aanbieding van Mediamarkt Assen van 288 euro voor de 16GB kon ik gewoon niet laten liggen.

De reden dat ik voor deze ben gegaan is dat ik redelijk goedkoop mijn iPad 2 wou vervangen tot dat de nieuwe iPad of de mini retina komt.

Deze zal dan doorschuiven naar de vrouw of familie.

Tot nu toe blij verrast moet ik zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
matthijst schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:06:
Neu, OK, heb je gelijk in, maar om nou te roepen dat een 4x zo hoge reolutie niet zichtbaar is, kan natuurlijk, maar dat ligt dan toch echt aan jezelf. Tenzij Apple voor Jan L. allemaal retina toestellen uitbrengt natuurlijk :)
Heeft niet veel zin om hierover de wijsneus uit te gaan hangen. Ik snap heus wel dat er een verschil is, maar ik stoor me daar voor geen meter aan. Sterker nog, ik ben niet zo'n pixelneuker die met een loep over het scherm gaat om te kijken of ik niet ergens iets tegenkom om over te klagen. Ik let er niet op tijdens het lezen, dus zie ik het niet. Duidelijk?

Dus, hou die suffe opmerkingen over verspild geld en dergelijken fijn voor jezelf. Ik zit daar niet op te wachten als ik hier een reactie plaats met MIJN ervaring met de iPad Mini. Voegt helemaal niets toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-06-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voegt wel wat toe, want jouw ervaring doet het voorkomen alsof er geen verschil is tussen de 2 en 3, en 3 en mini. Dat kan best zo zijn, maar dan markeert er dus wat aan je ogen, of aan je zicht, aangezien het een 4x zo hoge resolutie betreft. Laat mij dan maar een wijsneus zijn. Ik zou het triest vinden als iemand gebaseerd op jouw ervaring een mini koopt omdat ie denkt dat retina een hype is, dus ontkracht ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
matthijst schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:57:
Voegt wel wat toe, want jouw ervaring doet het voorkomen alsof er geen verschil is tussen de 2 en 3, en 3 en mini. Dat kan best zo zijn, maar dan markeert er dus wat aan je ogen, of aan je zicht, aangezien het een 4x zo hoge resolutie betreft. Laat mij dan maar een wijsneus zijn. Ik zou het triest vinden als iemand gebaseerd op jouw ervaring een mini koopt omdat ie denkt dat retina een hype is, dus ontkracht ik dat graag.
Begrijpend lezen is een vak. Ik beweer nergens dat er feitelijk geen verschillen zijn. Maar goed, jouw laatste opmerking zegt meer over jouw interpretatievermogen dan over mijn ervaring met een iPad Mini.

En nee, je opmerkingen voegen niks toe. Misschien verandert dat zodra je eens goed begrijpend leert lezen en de reacties interpreteert zoals het beschreven staat. Tot die tijd negeer ik je posts. Lijkt me een prima idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
"Uiteraard is het beeld kleiner, maar qua scherpte in letters merk ik niets." Impliceert toch dat er geen verschil is.
Maar goed. Succes met je wazige blik op de wereld :)

Kon je het verschil tussen de t en d ook niet zien op je mini trouwens? :+

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 13-06-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:01
Nu is het weer mooi geweest :).

Het is natuurlijk aan iedereen zelf om het verschil tussen retina en niet-retina te bepalen (en hoeveel belang je daar dan vervolgens aan hangt). Er zijn voldoende winkels waar ze te bewonderen zijn en anders kun je altijd nog reviews lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2013 20:30 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 19:12
ik heb begin dit jaar mijn iPad 2 ingeruild voor een mini, en tot nu toe bevalt het me nog prima!
Vooral door het handzame formaat ben ik mijn mini vooral gaan gebruiken om boeken op te lezen.
Dankzij de Horizon app is het ook een prima "tvtje" voor in de keuken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen betreft TV series kijken op de iPad Mini.

De resolutie van de iPad Mini betreft: 1024x768
Nu is 90% van mijn serie collectie 1280x720, en zijn de bestanden al snel ~ 1,5 Gb per stuk.

Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar klopt het nu dat de videobestanden dus eigenlijk te groot zijn qua resolutie voor de iPad Mini, Zo ja, wat is de impact hiervan als ik de bestanden converteer ?

Raden jullie aan om juist deze HD bestanden te converteren, en dan qua instellingen te kiezen voor Ipad 1 of 2 aangezien het dezelfde resolutie is als de iPad Mini ?

Of vinden jullie de wat kleine rips van ~ 350 MB per aflevering kwalitatief gezien net zo goed ?

Uiteraard wil ik het scherm zoveel mogelijk benutten, en dus geen zwarte balken zien.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Zwarte balken ga je sowieso zien, want je video's zijn 16:9 en de iPad is 4:3. En verder, probeer zelf wat je goede kwaliteit vindt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

De rips van 350MB per stuk zien er prima uit op de iPad mini. HD is uiteraard mooier, maar dat verschil in kwaliteit is voor mij niet in verhouding tot de bestandsgrootte.
Ik zou inderdaad die HD rips converteren naar een iPad 2 formaat of speciaal die SD rips van het internet plukken.
En wat Hahn zegt, je zal altijd last hebben van zwarte balken door het schermformaat. Zelfs met een 16:9 scherm zul je zo nu en dan last hebben van zwarte balken, dat zul je denk ik wel moeten weten aangezien je het hebt over een collectie series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bedankt, hoe groot zijn jou afleveringen gemiddeld na het converteren.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Series van 24min zijn rond de 330MB, series van 45min zijn rond de 600MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Een aantal reacties zijn verplaatst naar de prullenbak.

De discussie mag best inhoudelijk gevoerd worden, maar dat is op dit moment duidelijk nog niet mogelijk. Dus laten we het erop houden dat het een persoonlijke keuze is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Destianto schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:39:
Of vinden jullie de wat kleine rips van ~ 350 MB per aflevering kwalitatief gezien net zo goed ?
Ik download altijd die standaard kleine rips inderdaad, van rond de 350MB per ep, van de populaire series. Ziet er prima uit vind ik en je kan er mooi veel van meenemen, dus sowieso qua ruimte/kwaliteitverhouding stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Kritiek op modacties kan direct via DM, e-mail e.d. naar de desbetreffende, maar niet in dit topic.

[ Voor 78% gewijzigd door Daedalus op 14-06-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallingv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik ben nog steeds helemaal fan van de ipad mini. Heb de iPad 4th Gen LTE zakelijk. Maar heb toch veel liever mijn mini. Dit komt het meeste denk ik door het gewicht. En voor op reis is de mini veel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:34
(jarig!)
Pff.. gisteren iPad Mini van een kameraad gekocht voor mijn zwager.
Zelf in het bezit van een iPad 3. Ik wilde wel ruilen als mijn iPad geen 64GB had ;)

De iPad Mini is super handzaam en licht! Onderschat door mijzelf moet ik eerlijk zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ik heb net mijn iPad mini verkocht en ik wil zeker weten dat er geen resten van mij achterblijven. :P

Ik heb de iPad in DFU modus opnieuw geïnstalleerd, uit mijn account verwijderd in iTunes en unlinkt met mijn Dropbox. Naar mijn weten is dit alles, maar ik heb de iPad natuurlijk wel aan mijn MacBook gehangen om te restoren. Ik doe er verder niets meer mee, want ik wil de nieuwe eigenaar het plezier geven om alles zelf in te stellen.

Maar heb ik zo al mijn gegevens verwijderd van mijn iPad of zijn er nog dingen die ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:30
Ik zit te twijfelen of ik een iPad mini neem. Ik zou dan m'n iPad 3 32GB inruilen. Is het erg wennen van het retina scherm van de 3 naar het non-retina scherm van de Mini

En past de mini nou eigenlijk in je jaszak ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Destianto schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:39:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen betreft TV series kijken op de iPad Mini.

De resolutie van de iPad Mini betreft: 1024x768
Nu is 90% van mijn serie collectie 1280x720, en zijn de bestanden al snel ~ 1,5 Gb per stuk.

Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar klopt het nu dat de videobestanden dus eigenlijk te groot zijn qua resolutie voor de iPad Mini, Zo ja, wat is de impact hiervan als ik de bestanden converteer ?

Raden jullie aan om juist deze HD bestanden te converteren, en dan qua instellingen te kiezen voor Ipad 1 of 2 aangezien het dezelfde resolutie is als de iPad Mini ?

Uiteraard wil ik het scherm zoveel mogelijk benutten, en dus geen zwarte balken zien.
Ik heb er Plex op staan met Plex Sync, waarmee ik dus heel makkelijk series en films kan syncen naar de iPad voor offline gebruik. Plex doet dan automatisch de transcoding op ingestelde kwaliteit. Zo neemt een film ongeveer 750Mb tot 1GB in beslag en een serie van 45 mins iets van 300mb. Ideaal dus voor op reis omdat je hem lekker vol kan zetten en super makkelijk omdat je zowel via de app als webinterface van plex kunt aanvinken wat er gesynced moet worden, dan regelt Plex de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-02 08:09
sjaak81 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:39:
Ik zit te twijfelen of ik een iPad mini neem. Ik zou dan m'n iPad 3 32GB inruilen. Is het erg wennen van het retina scherm van de 3 naar het non-retina scherm van de Mini

En past de mini nou eigenlijk in je jaszak ofzo?
Ik heb toevallig net de ipad mini gekocht en ben er nu een paar uur mee aan het klooien. Ik kom zelf van een iPad 3 af en om eerlijk te zijn is de mini qua resolutie wel even slikken. Daar in tegen is ie zo lekker klein en handzaam dat het een boel goedmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:05
iPad 1 en 2 gehad, nu sinds oktober een iPad mini en ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerdere iPads nooit zovaak gebruikte als de mini nu. Heerlijk compact, licht en dun. Niet dat ik de iPad 2 zo zwaar vond maar de iPad mini wordt door mij echt zo divers gebruikt doordat 'ie bijna altijd met me mee gaat.

Games zijn zoveel leuker op de mini, makkelijker vast te houden en het formaat scherm is precies goed. Ik ben vooral fan van adventures en platform games, plus de wat meer casual Angry Birds, Trials, Pool, Solitaire games.

Verder: webbrowsen, alle emailaccounts snel bijhouden, youtube, boeken lezen, de complete collectie Suske & Wiske, Kuifje en Asterix altijd bij me hebben, fotobewerking en teken-apps en productieve apps voor tekstverwerking. Ik gebruik het allemaal gewoon veel meer nu de iPad handzamer en lichter is. Nu 32gb maar voor de volgende ga ik zeker voor 64gb.

Retina mis ik een beetje (iPads met retina alleen in de winkel bekeken en wel onwijs mooi natuurlijk) zou ik ook geweldig vinden op de mini, dat zou het apparaat echt af maken. Of misschien een iPad 5 met het grote scherm maar het gewicht van de mini, zou ook erg interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Wou de mini al een hele tijd, maar overwoog het nooit vanwege non retina.
Omdat het waarschijnlijk pas begin 2014 zal uitkomen, nu sept/okt een hardware upgrade van de huidige mini heb ik besloten om dan toch de iPad mini aan te schaffen.

Buiten geen retina bevat deze enkel maar voordelen. Ik hou ook van de kleine form factor tegenover de iPad 4. Heb ook nood aan zoiets want de smartphone is verkocht, heb verder een 17" laptop die het niet makkelijk maakt om snel eens een filmpje te bekijken in de zetel, laat staan browsen.

Morgen om de iPad mini gaan, vandaag was die in MM in de buurt gewoon uitverkocht (32GB wifi zwart).
Je zou toch denken dat ze nu overal juist goed verkrijgbaar zijn :s.
Icm een SwitchEasy Canvas Black, wou hier ook nog een Logitech wireless keyboard bij nemen, maar dacht er gisteren aan dat we nog een Wireless Keyboard van Apple hebben liggen. En dat werkt er ook mee!

Moet wel bij MM kopen aangezien ik hier een gift card van heb ontvangen :).

Ik zie alvast uit naar de Mini aangezien ik veel browse, mails wil checken, filmpjes kijk en apps gebruik.
Op de laptop duurt het altijd wat langer om 'm uit sluimer te halen, ...
Dit deed ik vroeger op de iPhone 5 ook, maar hierdoor ging de batterij heel snel plat. Jammer. Dit is nu dus opgelost ^^.

Mijn ervaringen post ik hier zeker!

Kan iemand me vertellen waar de optie staat bij instellingen om het toetsenbord te splitsen? Imo een zeer goeie feature!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Energon schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:50:

Kan iemand me vertellen waar de optie staat bij instellingen om het toetsenbord te splitsen? Imo een zeer goeie feature!!
Staat bij General > Keyboard. Is zeker een goeie feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Toetsenbord splitsen? Je bedoelt dat hij in 2 stukken aan de zijkant komt? Dat kan je ook door 2 vingers op je toetsenbord uit elkaar te bewegen of de knop rechtsonder ingedrukt te houden (kan je hem ook undocken)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ethirty schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:56:
Toetsenbord splitsen? Je bedoelt dat hij in 2 stukken aan de zijkant komt? Dat kan je ook door 2 vingers op je toetsenbord uit elkaar te bewegen of de knop rechtsonder ingedrukt te houden (kan je hem ook undocken)
Dat zijn van die handige weetjes die niet in TFM staan. Zo kwam ik er laatst bij toeval achter dat je met een dubbelklik op de home knop afspeelcontrols van je MP3's kunt bedienen op je lockscreen. Dan heb je je iPhone al driekwartjaar...

Ik moet eigenlijk eens een site zoeken waar al deze dingetjes op staan...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303873

Ik twijfel om een iPad mini 16gb wi-fi te nemen, ik heb zelf nu een nexus tablet 8Gb 7".

Is deze iPad aan te raden? Is 16GB genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 303873 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:35:
Ik twijfel om een iPad mini 16gb wi-fi te nemen, ik heb zelf nu een nexus tablet 8Gb 7".

Is deze iPad aan te raden? Is 16GB genoeg?
Want wij kennen je zo goed dat we vanzelfsprekend je eisen en wensen in kunnen schatten bedoel je? :)

Waar wil je hem voor gebruiken? Wat doe je zoal met de Nexus? Kan je met de Nexus uit met de 8GB of niet? Wat vind je van de resolutie?

Kortom vertel eerst eens iets meer over jezelf en hoe je je tablets gebruikt, anders is die vraag niet te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303873

Films/tv-series, streamings, browsen, schrijven, Spotify, boek of tijdschrift lezen. En spelletjes af en toe.

Ik vind 8GB voor een tablet vrij weinig (als het uitbreidbaarb is met SD-kaartje geen probleem)

En ik vind 7 inch net iets te klein, ik wil ietsje groter en beter om films te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Dat zijn van die handige weetjes die niet in TFM staan. Zo kwam ik er laatst bij toeval achter dat je met een dubbelklik op de home knop afspeelcontrols van je MP3's kunt bedienen op je lockscreen. Dan heb je je iPhone al driekwartjaar...

Ik moet eigenlijk eens een site zoeken waar al deze dingetjes op staan...
Ik ben nog geen site tegen gekomen die ze allemaal heeft. Af en toe kom je wel eens wat tegen. Zo ontdekte ik net zelf dat een deel van de leestekens een uitklap menu'tje heeft als je die knop ingedrukt houdt, zodat je ook andere karakters kan kiezen. Net als e om é of ë te kunnen typen. Het is wel even zoeken en wennen welke werken en welke karakters erachter zitten.

Onwijs handig eigenlijk, ik dacht altijd dat die leestekens niet beschikbaar waren en week dan uit naar mijn laptop :F

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Ethirty schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:56:
In de Mediamarkt had ik dat geprobeerd op de Mini en dat lukte niet, vond ook niet direct iets bij instellingen.
De iPad 4 deed het wel, wederom niet echt iets gevonden.

Je kan het op 3 manieren: ofwel met je vingers splitsen, pinchen of met je vinger een knop ingedrukt houden en optie 'splitsen' nemen.
Ik vind persoonlijk met je vingers splitsen of pinchen het interessantste, gaat ook het snelst.

Mijn iPad mini daarstraks gaan bestellen, is nergens in MM/ Saturn in stock (mijn versie dan).

Hopelijk krijg ik snel goed nieuws :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het zou kunnen zijn dat je het dus eerst aan moet zetten in de settings zoals Poops_McGhee schreef.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Ethirty schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:16:
Het zou kunnen zijn dat je het dus eerst aan moet zetten in de settings zoals Poops_McGhee schreef.
Ja, dat weet ik. Ik zag er waarschijnlijk gewoon over.
Zodra de iPad mini in mijn bezit is, zal ik het waarschijnlijk wel snel vinden ^^

Welke cases worden er hier zoal gebruikt?
Ik heb me deze in het zwart besteld.
Bij een familiefeest had er iemand deze en ik was aangenaam verrast over de kwaliteit. Kwaliteit is goed, makkelijk in de hand, fungeert eveneens als stand en beschermt alle hoeken en zijkanten van de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 303873 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:52:
Films/tv-series, streamings, browsen, schrijven, Spotify, boek of tijdschrift lezen. En spelletjes af en toe.

Ik vind 8GB voor een tablet vrij weinig (als het uitbreidbaarb is met SD-kaartje geen probleem)

En ik vind 7 inch net iets te klein, ik wil ietsje groter en beter om films te zien.
Hmm okee, het geheugen van de nexus is overigens ook niet uitbreidbaar. Vandaar dat ik vroeg naar je ervaringen daarmee, of je heel erg het gevoel hebt dat je beperkt wordt, of dat je er wel mee kon leven. Dat zegt veel over of je met 16GB af kan. Maar het komt er gewoon op neer dat je jezelf af moet vragen wat je allemaal mee wil nemen.

Over het algemeen zijn spellen en films/series het grootst. Nu moet ik wel zeggen dat ik op mijn iPad 1 (zonder retina) altijd maximaal 720p dingen had staan, 1080p is toch overkill voor het scherm. Dat geldt ook voor de mini, en dat beperkt de ruimte die ze innemen wel een beetje. Daarom kon ik met 16GB prima af. Ik heb met de iPad 3 nu wel 32GB omdat ik er veel Full HD films op zet en dan zit je zo aan de 10GB.

Voor lezen en browsen vind ik retina wel een must, heb zelf mijn iPad mini weggedaan om die reden. Maar meningen verschillen hier over, en ook hier geldt: De nexus 7 verschilt niet zo vreselijk veel qua DPI, dus als je daar tevreden mee bent ga je dat vast ook zijn met de mini. Het nadeel van retina (of hiDPI, hoe je het ook noemt) is wel dat het verslavend is. Ik heb het nu op de telefoon, laptop en iPad, de enige reden dat mijn bureauPC het nog niet heeft, is dat de schermen nog niet te krijgen zijn.

Ik zou hem ook eens bekijken in de winkel. En verder wil ik nog wel zeggen: als je erg tevreden bent met Android en de beperkingen van iOS staan je niet zo aan dan zou ik er ook niet aan beginnen. Anders ga je je daar alleen maar aan zitten ergeren. Ik heb dat al eerder gezien met Android fans die per se een iPad wilden proberen. Die liepen dan meteen de software te verklooien met jailbreaks e.d. omdat ze zich zo beperkt voelden en hadden binnen enkele dagen het hele ding vernaggeld :) En dan wordt het instabiel en krijg je rare problemen.

Als je hem niet wil gebruiken zoals hij bedoeld is zou ik er niet aan beginnen, je kan natuurlijk wel jailbreaken maar je haalt het hele 'just works' principe op den duur onderuit. Geen idee of jij er zo over denkt hoor, maar ik heb het wel eens gezien in mijn omgeving en niemand wordt daar vrolijk van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ethirty schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:16:
Klopt. Je moet de instelling " Split Keyboard" eerst aanzetten in je General>Keyboard settings.
Op mijn mini stond ie al aan toen ik hem kocht, op mijn iPad 3 niet. Uteraard, nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Energon schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:19:
[...]

Ja, dat weet ik. Ik zag er waarschijnlijk gewoon over.
Zodra de iPad mini in mijn bezit is, zal ik het waarschijnlijk wel snel vinden ^^

Welke cases worden er hier zoal gebruikt?
Ik heb me deze in het zwart besteld.
Bij een familiefeest had er iemand deze en ik was aangenaam verrast over de kwaliteit. Kwaliteit is goed, makkelijk in de hand, fungeert eveneens als stand en beschermt alle hoeken en zijkanten van de mini.
Ik heb voor hetzelfde geld een Ozaki gekocht. Die hangen bij de Mediamarkt en Saturn gewoon in de rekken. Er zijn ook erg leuke andere versies van Ozaki te koop. Ik was alleen niet zo gecharmeerd van de overlappende rand van de Wisdom.
Bij de Notebook Plus heb je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Poops_McGhee schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:08:
[...]

Ik heb voor hetzelfde geld een Ozaki gekocht. Die hangen bij de Mediamarkt en Saturn gewoon in de rekken. Er zijn ook erg leuke andere versies van Ozaki te koop. Ik was alleen niet zo gecharmeerd van de overlappende rand van de Wisdom.
Bij de Notebook Plus heb je dat niet.
Ik heb die niet op hun site besteld ;). Online voor een kleine €31!

Uit welk materiaal bestaat die Notebook Plus? Ziet er mij ook iets tof uit :).
In de MM waar ik ging hingen de accessoires overal een beetje, niet zo klantvriendelijk lol.

Atm vond ik deze van SwitchEasy het beste omdat ik die al eens had vastgehad.

Btw, verder iemand ervaringen met iWork's Pages, Numbers en Keynote op de iPad mini?
iMovie?

Andere apps die aan te raden zijn voor op de Mini?

[ Voor 8% gewijzigd door Agent 47 op 27-06-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
gebruikt er iemand toevallig deze voor zijn ipad mini en zo ja hoe zijn de ervaringen er mee? Ik heb veel op het internet gelezen dat het prima werkt maar dat de achterkant niet beschermd is. Eigenlijk wil ik een clear skin erbij kopen voor de achterkant maar ik kan deze nergens vinden in een nederlandse webwinkel.
pricewatch: Logitech Ultrathin keyboard Mini f/ iPad Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
z0rk0l schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:38:
gebruikt er iemand toevallig deze voor zijn ipad mini en zo ja hoe zijn de ervaringen er mee? Ik heb veel op het internet gelezen dat het prima werkt maar dat de achterkant niet beschermd is. Eigenlijk wil ik een clear skin erbij kopen voor de achterkant maar ik kan deze nergens vinden in een nederlandse webwinkel.
Ik gebruik er een op mijn iPad 3. Het ziet er wel grappig uit, maar ik vind het eigenlijk weggegooid geld. Je kunt de cover niet achter je iPad om vouwen, magneten zijn niet heel sterk en het typt toch eigenlijk niet lekker. Het gaat mij dan vooral om de toetsen layout. Hadden ze gewoon een US keyboard layout gebruikt, dan had het een stuk prettiger geweest.
Voor mijn mini komt die cover niet in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
z0rk0l schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:38:
Mijn vriendin gebruikt dat keyboard i.c.m. haar iPad mini (duh). Ze heeft'm gekocht zodat ze op school makkelijker notities kan maken. Ze is er heel enthousiast over.
Ik heb zelf de grotere versie voor m'n iPad 4 en vind het ook een super toetsenbordje! Ik heb er een aantal essays op geschreven en dat ging perfect in Pages. Nu het vakantie is en ik m'n iPad amper meeneem heb ik de smartcover er weer op zitten. Het is fijn dat je door die magneetjes zo makkelijk kan wisselen, al zijn de magneetjes in het Logitech toetsenbord wat zwak helaas. Het is aan te raden om het geheel in een sleeve te doen zodat ze niet afzonderlijk door je tas gaan zwerven.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
ik heb net de http://www.zagg.com/ipad-mini-cover.php#7978 zaggs keyboard cover binnen en ik moet zeggen dat deze op eerste gezicht perfect is. Ik kan deze echter nergens vinden in de pricewatch dus kan er ook geen review van maken helaas. Maar eerste indrukken zijn meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464544

Scherm van iPad mini gaat spontaan los... Nee hij is niet gevallen, meer mensen die hier toevallig last van hebben? Zie plaatje hieronder

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/29bexsk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat ziet er idd niet zo goed uit. Ik zou iig aanraden om contact op te nemen met Apple voor reparatie / vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:53
Anoniem: 464544 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:57:
Scherm van iPad mini gaat spontaan los... Nee hij is niet gevallen, meer mensen die hier toevallig last van hebben? Zie plaatje hieronder

[afbeelding]
Het blijft mij steeds verbazen, Apple producten hadden vroeger wel eens last van bugs, maar kwalitatief waren ze altijd in orde.

En nu zie ik in mijn omgeving en hier ook steeds vaker dat er hardwarematig iets mis met apple producten is, ik snap het gewoon niet meer,, je betaald een flink pak geld en krijg je tegenwoordig samsung kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Misschien ook doordat haast elke aap nu wel wat van Apple heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies. Hebben 10 mensen het product en 1 heeft een probleem lijkt het weinig. hebben 10 miljoen mensen iets en hebben er 1 miljoen mensen een probleem lijkt het wel veel.
Gewoon aanspraak maken op je garantie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 28-07-2013 02:00 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Mizgala28 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 01:50:
[...]

Het blijft mij steeds verbazen, Apple producten hadden vroeger wel eens last van bugs, maar kwalitatief waren ze altijd in orde.

En nu zie ik in mijn omgeving en hier ook steeds vaker dat er hardwarematig iets mis met apple producten is, ik snap het gewoon niet meer,, je betaald een flink pak geld en krijg je tegenwoordig samsung kwaliteit?
Vroeger verkocht Apple veel minder, zo simpel is het. En had je dus minder mensen in je omgeving met een Apple product en hoorde je veel minder. Ook de opkomst van internet en eenvoudige methode van klagen draagt bij.

Fietsbel schreef op zondag 28 juli 2013 @ 01:59:
Precies. Hebben 10 mensen het product en 1 heeft een probleem lijkt het weinig. hebben 10 miljoen mensen iets en hebben er 1 miljoen mensen een probleem lijkt het wel veel.
Gewoon aanspraak maken op je garantie :)
En als 10 miljoen mensen het product hebben en 10 miljoen mensen hebben iets is dan de Eiffeltoren ineens van plastic?

Ik begrijp je punt niet.

[ Voor 26% gewijzigd door 5183 op 28-07-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:29

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wil een iPad mini halen voor mn vader, die doet niets anders dan buienradar kijken, zeg maar.

Nu heb ik een android, maar dat is 10x niets. Ik keek naar de iPad mini, maar als ik het goed begrijp komt er over 3 maanden een versie uit met snellere CPU, en over 9 maanden eentje met een snellere CPU én een Retina-scherm.

Ik geloof dat ze allemaal op de 350,- blijven. Klopt dit?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, dat is wat men nu denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

SalimRMAF schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 03:17:
Wil een iPad mini halen voor mn vader, die doet niets anders dan buienradar kijken, zeg maar.

Nu heb ik een android, maar dat is 10x niets. Ik keek naar de iPad mini, maar als ik het goed begrijp komt er over 3 maanden een versie uit met snellere CPU, en over 9 maanden eentje met een snellere CPU én een Retina-scherm.

Ik heb even in mijn glazen bol gekeken (sorry, de kristallen bol is bij de bollenreparatie) en er is een kans dat er over 3 maanden en 2 dagen een iPad mini op de markt komt. Deze zal een scherm bevatten en apps kunnen draaien. Ik kan helaas niet zien of het die dag regent of sneeuwt, dat zie ik pas over 39 uur en 12 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 01-05 16:47

ronaldm3

Apple Watch :)

5183 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:02:
[...]

Ik heb even in mijn glazen bol gekeken (sorry, de kristallen bol is bij de bollenreparatie) en er is een kans dat er over 3 maanden en 2 dagen een iPad mini op de markt komt. Deze zal een scherm bevatten en apps kunnen draaien. Ik kan helaas niet zien of het die dag regent of sneeuwt, dat zie ik pas over 39 uur en 12 minuten.
Is het overdag of in de nacht?

Ik denk dat je ff je bollen reparateur moet contacten of dat ie een beetje haast kan maken... tijd is geld heh ;)

Tsja, wie zal het zeggen... 6-9-2013 moet als het goed is de nieuwe iPhone 5S in de winkel liggen... daarnaast verwacht ik ook een nieuwe iPad mini en een nieuw iPad... dus als je nu een iPad mini wilt gaan kopen, kan je beter even wachten :).

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
SalimRMAF schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 03:17:

Volgens nu.nl komt er misschien eind dit jaar toch een ipad mini met retina scherm.. We zien het in september wel bij de volgende keynote.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Nu.nl zuigt, maar zie hier voor meer tweakerworthy info: http://www.macrumors.com/...le-colors-of-back-covers/

Zonder retina scherm gaat het lastig worden om op te boxen tegen de concurrentie. Met retinascherm gaat het echt een geweldige klapper worden voor Apple. Het 'slechte scherm' is wat veel mensen nog weerhoudt de mini te kopen.
Ik ben wel heel benieuwd naar de accuduur van de mini met een retinascherm. Ik vrees dat die ernstig echteruit zal gaan, zoals we ook bij de ipad 3 zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 12:17
Om de zoveel maanden komt er wel een "nieuw" iApparaat, dus dan kan je blijven wachten.
Als ie alleen maar buienradar kijkt koop je toch een goedkope tablet van 60 Euro of zo.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

ronaldm3 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:07:
[...]

Is het overdag of in de nacht?

Ik denk dat je ff je bollen reparateur moet contacten of dat ie een beetje haast kan maken... tijd is geld heh ;)

Tsja, wie zal het zeggen... 6-9-2013 moet als het goed is de nieuwe iPhone 5S in de winkel liggen... daarnaast verwacht ik ook een nieuwe iPad mini en een nieuw iPad... dus als je nu een iPad mini wilt gaan kopen, kan je beter even wachten :).
Het is namiddag. En de bollenreparateur heeft het nogal druk op het moment, het is vakantie tijd en mensen willen toch graag weten wat voor weer het de komende 3 weken in Antalya is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
5183 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:07:
[...]

Het is namiddag. En de bollenreparateur heeft het nogal druk op het moment, het is vakantie tijd en mensen willen toch graag weten wat voor weer het de komende 3 weken in Antalya is.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
inmiddels alweer een paar maanden in bezit van mijn iPad mini :Y
Nadat deze een poos geleden kapot was gevallen gewoon laten repareren (oftewel, je krijgt een nieuwe) moet eerlijk zeggen dat ik toch niet meer zonder kan, vaak lezen, even snel een mailtje typen, films kijken tijdens t koken etc.
Al met al ben ik er ERG blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 21:16
Ik wacht die 3 maanden nog wel even met het kopen van de iPad mini. Het is gelukkig niet voor mij maar diegene waarvoor het is wil ik iig met de nieuwste versie opzadelen, als het retina heeft is dat mooi meegenomen.
OT: Iemand noemde macrumors tweakerworthy, persoonlijk vind ik die site een hoog pubergehalte hebben. (Apple take my money, money is burning hole in my pocket..) En meer dan een doorgeefluik van de originele bronnen vind ik het eigenlijk niet. Als je objectiviteit zoekt zijn er vast betere sites te vinden.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

reinsaddict schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:21:
Nu.nl zuigt, maar zie hier voor meer tweakerworthy info: http://www.macrumors.com/...le-colors-of-back-covers/

Zonder retina scherm gaat het lastig worden om op te boxen tegen de concurrentie. Met retinascherm gaat het echt een geweldige klapper worden voor Apple. Het 'slechte scherm' is wat veel mensen nog weerhoudt de mini te kopen.
Ik ben wel heel benieuwd naar de accuduur van de mini met een retinascherm. Ik vrees dat die ernstig echteruit zal gaan, zoals we ook bij de ipad 3 zagen.
Nou zo slecht is het ook weer niet. Ik heb een Ipad 2 en Ipad 3. Alhoewel ik vind dat de Ipad 3 beter met HD films om kan gaan in term van prestaties. Voelt de mini snel genoeg aan. En eerlijk gezegd merk ik niet zoveel van verschil in dagelijks gebruik. Ik gebruik de mini dagelijks. Als je er op gaat letten zul je wel verschil zien.

Ernstig achteruit gaan van de batterij op de Ipad 3 vind ik wel meevallen. Ik merk er weinig van. Namelijk bij intensief gebruik gaat de batterij nu eenmaal sneller achteruit. Dan switch ik gewoon naar een andere Ipad :P Of ik laad de Ipad op met mijn 3 meter lange kabel ;)

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 13:48
Een retina mini zou ik alleen overwegen als hij niet zwaarder wordt en in gebruik net zo koel blijft als de huidige. De ipad 4 heb ik om die reden ook laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:47
Hier in huis een iPad 2, 3 en mini.
De mini gebruik ik veel op reis en typ ik op dit moment dit bericht mee.
De mini heeft echt een prima scherm, net iets scherper dan de 2, door het formaat. De 3 heeft echt een geweldig mooi scherm, elke keer weer als ik die pak verbaast het me opnieuw, na de mini gebruikt te hebben, maar als de retina mini uit is komt ie zeker in huis en schuif ik deze wel weer door.

Ik speel nooit spelletjes, dus kwa snelheid doen ze niet zo veel voor elkaar onder. Ik heb echt nooit het gevoel dat er iets traag gaat (in tegenstelling tot mijn Samsung Tab) op de NOS app na.
Retina is de enige reden voor een aanschaf (op dit moment). Foto's zijn zo verbluffend mooi op dat scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door rinkel op 16-08-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ios 7 zal ook wel trager draaien op de mini. Heb beta 5 erop maar die is niet lekker vloeiend. Misschien als de debug modus uitgaat dat het beter gaat. Vooral met typen merk je vertraging. Voor mij zou dus retina en nieuwe processor de reden zijn om de nieuwe te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter02
  • Laatst online: 10-05 13:58
ik weet dat dit niet de juiste plek is maar heeft iemand hier interesse in ruil?
ik heb via v&a een ipad mini 16gb zwart gekocht maar ik kan hem niet jailbreaken (ios 6.1.3).
Dus is er iemand die een ipad mini 16gb zwart heeft met ios 6.1.2 of lager, en geen jailbreak wil of niet gebruikt, en hem zou willen ruilen tegen mijn ipad :)
dm maar bij intresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Je weet dat het niet de juiste plek is, maar toch doe je het? :O

Sorry, ik moest er even op reageren.

Ik wacht met smart op de retina iPad mini. Ik heb een hele tijd de iPad mini gebruikt en ik was er zeer tevreden over. De beste iPad in mijn ogen. Ook qua scherm vond ik er niets mee, maar toen de geruchten kwamen over een retina versie, werd ik toch wel hebberig.
Ik heb nu een aantal maanden mijn iPad niet meer en begin dat ding toch wel te missen, dus hopelijk krijgen we de 10e wat leuks te horen op iPad gebied (de andere gebieden zijn al erg leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter02
ja dit is het ipad mini gedeelte dus er zal vast wel iemand willen ruilen dacht ik zo :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Er mogen geen V&A uitingen in de topics worden geplaatst. Of iets in die trant in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter02
oke dan verwijder ik m'n post wel
oh wacht dat kan niet :/

[ Voor 29% gewijzigd door pieter02 op 18-08-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 10:25
Ondertussen 2 weken aan het genieten van mijn iPad mini, op het internet heb ik voordat ik hem kreeg het een en ander gelezen over de vergelijkingen van het scherm met de iPhone 4 of 5 (retina) en dat dit een groot gemis zou zijn voor de iPad mini, maar al met al ervaar ik het scherm als zeer prettig, de kleurechtheid is erg goed en het scherm is in mijn ogen scherp en goed te bekijken onder alle hoeken.

De apps werken goed en de snelheid is beter dan mijn iPhone 4 was (de iPhone 5 is natuurlijk wel wat sneller). Al met al ben ik zeer tevreden met de mini, hij is goed draagbaar, licht, en het scherm ervaar ik als een betere afmeting dan mijn vorige (7" Acer Iconia Tab)

Al met al ben ik zeer positief en tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Gisteren een iPad mini en MacBook Pro gekocht in Manchester voor 239 GBP en 1099 GBP (vliegveld). Ze gaan binnenkort iets naar beneden werd mij verteld. Mocht er iemand naar de UK gaan en een iPad mini willen hebben. Ik heb er omgerekend 280 euro voor betaald. De 13" pro koste 1288 omgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Heb op dit moment een iPad 2. Ben enorm aan het twijfelen om een iPad Mini te nemen (Deze week in de aanbieding bij verschillende winkels voor 299,-). Iemand hier die mij echt over de streep kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vind je de iPad 2 te groot en/of te zwaar? Doen!

Zo niet, dan heb je geen enkele reden om voor de mini te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:28:
Vind je de iPad 2 te groot en/of te zwaar? Doen!

Zo niet, dan heb je geen enkele reden om voor de mini te gaan :+
Te groot en met IOS7 enorm traag.. (Draai de beta ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De processor van de iPad 2 zit ook in de iPad Mini voor zover ik weet, dus qua snelheid ga je er niks mee winnen. Dus als je de iPad 2 te traag vindt, dan ga je dat ook van de iPad Mini vinden.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.