Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:11
Mfpower schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:45:
.....
Edit: ik krijg geen geluid op mijn receiver over spdif. Zowel coaxiaal als optisch niet. Iemand een idee? Alleen HDMI werkt maar dat geeft dan weer geen DD/AC3...
Opties -> voorkeur instellingen -> televisie -> geluidsinstellingen , hier kun je AC3 en S/PDIF aanzetten, stonden bij mij standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb wat laat dit topic opgemerkt, maar zie dat UPC weer interessante aanbiedingen heeft voor bestaande leden om over te stappen. Helaas heb ik vorige keer met heel veel pijn en moeite (en een zeer goede hulp op het Chelloo.com-forum) voor elkaar gekregen om een losse modem opgestuurd te krijgen in plaats van een modem/router-in-1.
Is het bij gebruik van Horizon mogelijk om alleen een mediabox opgestuurd te krijgen, waarbij ik mijn Cisco-modem behoud!? De reden hierachter is dat ik een dure router (Airport Extreme) heb die functionaliteiten bied die de modem/router waarschijnlijk niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Smultie schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:07:
Heb wat laat dit topic opgemerkt, maar zie dat UPC weer interessante aanbiedingen heeft voor bestaande leden om over te stappen. Helaas heb ik vorige keer met heel veel pijn en moeite (en een zeer goede hulp op het Chelloo.com-forum) voor elkaar gekregen om een losse modem opgestuurd te krijgen in plaats van een modem/router-in-1.
Is het bij gebruik van Horizon mogelijk om alleen een mediabox opgestuurd te krijgen, waarbij ik mijn Cisco-modem behoud!? De reden hierachter is dat ik een dure router (Airport Extreme) heb die functionaliteiten bied die de modem/router waarschijnlijk niet heeft.
Anders lees je de afgelopen 6 paginas even door ;) Ik zit in hetzelfde schuitje (veel pijn en moeite een EPC 3212 gekregen) en je kan de box gewoon als media box gebruiken en je huidige modem houden. WEl even aangeven bij de bestelling

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Zaterdag heb ik de box besteld met 120MB internet. Wanneer wordt dit geactiveerd? Zodra ik de box thuis krijg of al direct? Ga het zo testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hmm meer mensen die de box als modem/router gebruiken problemen met bedrade W7 pc/laptops? Bij het streamen van HD content heb ik tot nu toe iedere aflevering van een serie (720p, AC3, mkv) of film (1080p, DTS, mkv) dat de verbinding op de PC eruit klapt. Dit heb ik eerder nog nooit gehad.
De wifi functie van de box blijft op dergelijke momenten trouwens gewoon actief en ook de bekabelde verbinding naar de PS3 klapt er niet uit.

Ik heb dit getest met streamen via de PS3 én met streamen via de Horizon box. Voorheen nergens problemen mee gehad.
Het probleem op de PC is op te lossen door de netwerk-zelf-herstel functie te gebruiken, maar het blijft irritant en onwenselijk om je video te moeten onderbreken om de pc weer aan de praat te krijgen en vervolgens weer op te zoeken waar je met kijken was.

Het lijkt wel of de routerfunctie van de box het niet goed trekt als je grote hoeveelheden data verpompt en daardoor een verkeerd signaal naar de PC stuurt?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Pinky-H9 schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:47:
Afijn ondanks dat je dus een ordernummer of email bevestiging van de UPC site hebt zegt gewoonweg niet dat je de order ook daadwerkelijk hebt.
Hmm, ik heb ook nog niks gehoord van verzending, maar ben wel gebeld voor een monteur, dus dan zou je toch zeggen dat ik iig wel in het systeem sta..
Versteegrob schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:26:
Zaterdag heb ik de box besteld met 120MB internet. Wanneer wordt dit geactiveerd? Zodra ik de box thuis krijg of al direct? Ga het zo testen.
Bij mij was mijn nieuwe internet wel na aantal dagen geactiveerd op Mijn UPC, maar de eerste test die ik heb gedaan laten nog geen sneller internet zien. De nieuwe zenders staan nog niet tussen mijn contractdetails, dus dat zal wel komen wanneer Horizon geactiveerd wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door Barryvdh op 17-09-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Er is op mijn Horizon nu een nieuwe update aan het installeren.. Ze zijn er wel vlot mee. Wat nieuw is? Geen idee.. :)

Is nu voorzien van versie: 1-1-56.011._V 1.25_16777389

Eerste subjectieve oordeel. Wat sneller door de menu's balderen.

[ Voor 35% gewijzigd door 210667 op 17-09-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Barryvdh schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:38:
[...]

Hmm, ik heb ook nog niks gehoord van verzending, maar ben wel gebeld voor een monteur, dus dan zou je toch zeggen dat ik iig wel in het systeem sta..

[...]

Bij mij was mijn nieuwe internet wel na aantal dagen geactiveerd op Mijn UPC, maar de eerste test die ik heb gedaan laten nog geen sneller internet zien. De nieuwe zenders staan nog niet tussen mijn contractdetails, dus dat zal wel komen wanneer Horizon geactiveerd wordt.
Daarom heb ik vrijdag ook gelijk gebeld en mijn vermoeden klopte dus ook want er werdt gemeld dat er een probleem was met het web order systeem en dat alle orders niet verwerkt waren (ondanks dat ik een ordernummer had). Ik ben toen maar naar de UPC shop gegaan want de avond ervoor gaf die mij de impressie dat ik de Horizon direkt mee kon nemem.

Helaas bleek dat niet zo te zijn maar of dit nu een opgelegde policy is of een eigenhandige aktie van de UPC shop medewerker is mij nog een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb het vorige week zaterdag in de UPC winkel besteld en de bevestiging van de monteur en de wijzing in betaalwijze daar heb ik reeds bevestigingen van maar nog steeds niet van de bestelling van de horizon box. Ik heb vorige week via UPC webcare een vraag daarover gesteld en daar bleek dat de bestelling verkeerd in het systeem stond maar dat dit vanzelf wordt opgelost maar op volgorde van de datum dat de monteur langs komt. Omdat de monteur bij mij a.s. vrijdag pas komt zou ik hem daarom deze week opgestuurd gaan krijgen.

Ik ben heel benieuwd of het goed gaat, ik hoop het van harte maar helaas heb ik de ervaring bij UPC dat er nog niet 1 bestelling in 1 keer goed is gegaan dus ik ben hier toch enigzins sceptisch over. We gaan zien of het terecht is of niet.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik gebruik een draadloze hoofdtelefoon, aangesloten op de RCA-uitgang van de Horizon, om de uitzending te volgen als ik de kamer even uit moet. Het blijkt dat die uitgang alleen werkt als je de Scart Output activeert (Opties/Instellingen/Televisie/Geluidsinstellingen).

Ik hoor wel een echo door het synchronisatieverschil met het tv-geluid (HDMI). Dit kreeg ik er niet uit met de HDMI-synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 17:40
Jeej! Ik krijg vandaag een mailtje dat de order (dus zal wel de box zijn) niet wordt uitgeleverd omdat het benodigde pakket niet geactiveerd is op mijn lijn. Of zoiets. En dat ik de klantenservice maar moet bellen. Dus ik heb vanavond weer wat te doen.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:54

GaMbiNo

1337

Ik heb het dinsdag al besteld maar ik heb behalve de automatische bevestiging van mijn bestelling niks meer gehoord. Misschien toch maar weer even achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
GaMbiNo schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:48:
Ik heb het dinsdag al besteld maar ik heb behalve de automatische bevestiging van mijn bestelling niks meer gehoord. Misschien toch maar weer even achteraan bellen.
10 werkdagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Binnen 10 werkdagen moet het installatie pakket idd bezorg worden.
Maar hij moet ondertussen wel al gebeld zijn om een afspraak met een monteur in te plannen.

Ik kan hem daarom toch adviseren om contact op te nemen met de afdeling verkoop van UPC.
Zij kunnen controleren of de bestelling goed in het systeem staat en ook een afspraak inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
basst85 schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:02:
[...]

Binnen 10 werkdagen moet het installatie pakket idd bezorg worden.
Maar hij moet ondertussen wel al gebeld zijn om een afspraak met een monteur in te plannen.

Ik kan hem daarom toch adviseren om contact op te nemen met de afdeling verkoop van UPC.
Zij kunnen controleren of de bestelling goed in het systeem staat en ook een afspraak inplannen.
Aah, ik ging er schijnbaar onterecht vanuit dat mensen op GoT toch wel zelf een apparaat aan konden sluiten.
Excuses daarvoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Smultie schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:03:
[...]

Aah, ik ging er schijnbaar onterecht vanuit dat mensen op GoT toch wel zelf een apparaat aan konden sluiten.
Excuses daarvoor :P
Kunnen de meeste ook wel :) Maar het blijft vreemd dat hij niks meer vernomen heeft van de bestelling, daarom kan hij beter toch even bellen om alles te laten controleren.

Bij het inplannen van de afspraak wordt ook gevraagd of je je huidige modem wil behouden enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:23
Ik heb vrijdag 7 september besteld, en tot op heden nog niets ontvangen. Wel al 2x gebeld, de bestelling zou verwerkt zijn, maar tot op heden nog een verstuurbevestiging of afspraak met een monteur. Overigens is dat laatste logisch, omdat ik heb aangegeven geen monteur nodig te hebben. Dit is al in het systeem gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 22:48

Mfpower

In dubio

shaiwa887 schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:04:
[...]
Opties -> voorkeur instellingen -> televisie -> geluidsinstellingen , hier kun je AC3 en S/PDIF aanzetten, stonden bij mij standaard uit.
Ik had het al gevonden, maar het heeft geen enkel effect... ik krijg alleen (stereo) geluid over HDMI.. via coax springt mijn receiver op DD5.1 maar het blijft stil. Optisch doet niets, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
MaZeLe schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:08:
Ik heb vrijdag 7 september besteld, en tot op heden nog niets ontvangen. Wel al 2x gebeld, de bestelling zou verwerkt zijn, maar tot op heden nog een verstuurbevestiging of afspraak met een monteur. Overigens is dat laatste logisch, omdat ik heb aangegeven geen monteur nodig te hebben. Dit is al in het systeem gezet.
Mja, ik vind het ook maar apart dat mensen die later bestelden, het al wel binnen hebben. Misschien omdat ik heb aangegeven dat ik geen monteur nodig heb (was ook pas begin oktober beschikbaar), en daarom pas later ontvanger. Zou wel suf zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Barryvdh schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:15:
[...]

Mja, ik vind het ook maar apart dat mensen die later bestelden, het al wel binnen hebben. Misschien omdat ik heb aangegeven dat ik geen monteur nodig heb (was ook pas begin oktober beschikbaar), en daarom pas later ontvanger. Zou wel suf zijn..
Je bent niet de enige, ik zit in hetzelfde schuitje :)
Is inderdaad wel een vreemde situatie. Maar de maximale levertijd is dus 10 werkdagen, dus we moeten gewoon wachten tod eind deze week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Notna schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:09:
[...]

Anders lees je de afgelopen 6 paginas even door ;) Ik zit in hetzelfde schuitje (veel pijn en moeite een EPC 3212 gekregen) en je kan de box gewoon als media box gebruiken en je huidige modem houden. WEl even aangeven bij de bestelling
Ik krijg dus zojuist onderstaande email.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Geachte heer, mevrouw smeerbartje,

Hartelijk dank voor uw bestelling.

U heeft aangegeven uw abonnement te willen wijzigen naar/uitbreiden met:
Alles in 1 Horizon TV met 60 Mb
In deze e-mail vindt u een compleet overzicht van uw nieuwe UPC-abonnement(en),
bijbehorende tarieven en aanvullende informatie.

U heeft gekozen voor het Alles in 1 Horizon TV met 60 Mb. Een goede keus, want
hiermee geniet u van internet, telefonie, digitale televisie van de beste kwaliteit. U
heeft ook Kabel TV en Radio in het hele huis. Bovendien heeft u Horizon TV. Dat is
de meest vernieuwende televisiedienst van UPC.

Met Online tv-kijken geniet u overal in huis van uw favoriete programma's. Op uw
computer, laptop, tablet of smartphone*. Online tv-kijken is helemaal gratis als u
digitale tv en internet van UPC heeft. Kijk op upc.nl/onlinetv voor meer informatie.
*momenteel beschikbaar voor iPad en iPhone als app in de App Store.

Uw apparatuur wordt thuisbezorgd
Om uw UPC-abonnement(en) te activeren, heeft u bepaalde apparatuur nodig. Het
installatiepakket wordt binnenkort door PostNL bij u thuis bezorgd. Bent u tot twee
maal toe niet thuis, dan kunt u het installatiepakket tot uiterlijk drie weken daarna
afhalen op het postkantoor. Uw contractperiode voor de abonnementen gaat in vanaf
het moment dat u het installatiepakket in ontvangst heeft genomen en er bij aflevering
voor heeft getekend. U verklaart zich dan ook akkoord met onze Algemene Voorwaarden.

Installeren van de nieuwe mediabox en modem
U hoeft uw Horizon Mediabox niet zelf te installeren. Daarvoor komt een UPC-monteur
bij u langs. Hij zorgt dat Horzion TV werkend wordt opgeleverd. En dat u kunt
internetten en/of bellen via een nieuw modem. Wij laten u weten wanneer de monteur
langskomt. U krijgt hierover een e-mail.

Is uw internet- en/of telefonieabonnement gewijzigd? Dan wordt dit automatisch
aangepast. Dat gebeurt binnen 24 uur na de installatie van de nieuwe mediabox.

U hoeft uw oude mediabox of CI+ Module en modem niet terug te sturen
De monteur neemt uw oude mediabox of CI+ Module en modem mee. U hoeft deze
dus niet zelf terug te sturen.

Wilt u uw huidige telefoonnummer behouden?
Dat kan met 'nummerbehoud'. Ga naar upc.nl/nummerbehoud of vul het
aanvraagformulier in dat u achterin de gebruikershandleiding vindt. Zeg niet zelf uw
telefoniecontract op, wij kunnen dan uw huidige telefoonnummer niet meer overnemen.

Wij wijzen u erop dat u na ontvangst van de apparatuur conform de wet verkoop op
afstand, 7 werkdagen bedenktijd heeft om uw abonnement(en) zonder opgave van
redenen te herroepen. De van toepassing zijnde Algemene Voorwaarden vindt u op
upc.nl.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
  • Ik heb tijdens het ONLINE aanmelden nergens de mogelijkheid gehad om te kiezen voor "behoud bestaande modem
  • Ik heb nu een 25MBIT abonnement; met een ARRIS Touchstone TM402B kabelmodem
  • In de mail zie ik het volgende staan: "Installeren van de nieuwe mediabox en modem"
Kan ik hiervan afleiden dat ze nu -naast de nieuwe Horizon mediabox- ook een nieuw modem hebben opgesstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Daar zou ik persoonlijk niet van uit gaan :)
Ik zou er toch nog even een telefoontje aan wagen en vragen of je een nieuw modem krijgt.

Net tijdens het eten de update opgehaald en geïnstalleerd, hij lijkt wat sneller te zappen. Helaas nog geen changelog kunnen vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door janvanduschoten op 17-09-2012 13:08 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 15:31
smeerbartje schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:56:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52

Hartelijk dank voor uw bestelling.

U heeft aangegeven uw abonnement te willen wijzigen naar/uitbreiden met:
Alles in 1 Horizon TV met 60 Mb
In deze e-mail vindt u een compleet overzicht van uw nieuwe UPC-abonnement(en),
bijbehorende tarieven en aanvullende informatie.

U heeft gekozen voor het Alles in 1 Horizon TV met 60 Mb. Een goede keus, want
hiermee geniet u van internet, telefonie, digitale televisie van de beste kwaliteit. U
heeft ook Kabel TV en Radio in het hele huis. Bovendien heeft u Horizon TV. Dat is
de meest vernieuwende televisiedienst van UPC.

Met Online tv-kijken geniet u overal in huis van uw favoriete programma's. Op uw
computer, laptop, tablet of smartphone*. Online tv-kijken is helemaal gratis als u
digitale tv en internet van UPC heeft. Kijk op upc.nl/onlinetv voor meer informatie.
*momenteel beschikbaar voor iPad en iPhone als app in de App Store.

Uw apparatuur wordt thuisbezorgd
Om uw UPC-abonnement(en) te activeren, heeft u bepaalde apparatuur nodig. Het
installatiepakket wordt binnenkort door PostNL bij u thuis bezorgd. Bent u tot twee
maal toe niet thuis, dan kunt u het installatiepakket tot uiterlijk drie weken daarna
afhalen op het postkantoor. Uw contractperiode voor de abonnementen gaat in vanaf
het moment dat u het installatiepakket in ontvangst heeft genomen en er bij aflevering
voor heeft getekend. U verklaart zich dan ook akkoord met onze Algemene Voorwaarden.

Installeren van de nieuwe mediabox en modem
U hoeft uw Horizon Mediabox niet zelf te installeren. Daarvoor komt een UPC-monteur
bij u langs. Hij zorgt dat Horzion TV werkend wordt opgeleverd. En dat u kunt
internetten en/of bellen via een nieuw modem. Wij laten u weten wanneer de monteur
langskomt. U krijgt hierover een e-mail.

Is uw internet- en/of telefonieabonnement gewijzigd? Dan wordt dit automatisch
aangepast. Dat gebeurt binnen 24 uur na de installatie van de nieuwe mediabox.

U hoeft uw oude mediabox of CI+ Module en modem niet terug te sturen
De monteur neemt uw oude mediabox of CI+ Module en modem mee. U hoeft deze
dus niet zelf terug te sturen.

Wilt u uw huidige telefoonnummer behouden?
Dat kan met 'nummerbehoud'. Ga naar upc.nl/nummerbehoud of vul het
aanvraagformulier in dat u achterin de gebruikershandleiding vindt. Zeg niet zelf uw
telefoniecontract op, wij kunnen dan uw huidige telefoonnummer niet meer overnemen.

Wij wijzen u erop dat u na ontvangst van de apparatuur conform de wet verkoop op
afstand, 7 werkdagen bedenktijd heeft om uw abonnement(en) zonder opgave van
redenen te herroepen. De van toepassing zijnde Algemene Voorwaarden vindt u op
upc.nl.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
  • Ik heb tijdens het ONLINE aanmelden nergens de mogelijkheid gehad om te kiezen voor "behoud bestaande modem
  • In de mail zie ik het volgende staan: "Installeren van de nieuwe mediabox en modem"
Kan ik hiervan afleiden dat ze nu -naast de nieuwe Horizon mediabox- ook een nieuw modem hebben opgesstuurd?
Ik denk het niet, want ik heb dezelfde mail gekregen als jij, want ik heb nu bijna een week de horizon box in mijn bezit. Het is nu voor mij wachten tot 24 september, want dan komt de monteur.

Ik heb dezelfde 25Mbit abonnement en een Arris Touchstone TM502B

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
En de monteur heeft modems in z'n caddy liggen? Of moet ik bellen? Ik ben zo bang dat als ik bel, dat ik uiteindelijk verder van huis ben namelijk.... je gaat dan een uitzonderingssituatie in en daar zijn ze nooit zo goed in bij UPC :).

Belachelijk eigenlijk... maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
smeerbartje schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:56:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Je krijgt idd een nieuw modem. Je hebt nu een eurodocsis 2 modem. Voor een 60Mbit abbo heb je een eurodocsis 3 modem nodig dus die oude zullen ze swappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Hij heeft idd een nieuw modem nodig maar ik zou wel de helpdesk bellen dat ze hem opsturen/ aan de monteur meegeven. Ik zou niet op een automatische swap rekenen. Het kan dat het wel gebeurt maar ik zou er niet op rekenen :)

Mij order zou ook worden ingevoerd zodra het systeem weer online was bij UPC. Als ik niet zelf (een aantal keren) had gebeld dan had ik hem nu nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 15:31
@ hierboven

Er zit een modem in de horizon box :). Mij werd er verteld dat ik zelf geen modem erbij kreeg.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24
Vandaag mail gehad dat de Horizon Mediabox is verstuurd.
Die gaat mijn huidige modem en mijn cisco mediabox vervangen omdat er in die Horizon Box gewoon een modem zit...lekker handig, 1 apparaat minder :)

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 15:02

SeatRider

Hips don't lie

Zaagmans schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:17:
Vandaag mail gehad dat de Horizon Mediabox is verstuurd.
Die gaat mijn huidige modem en mijn cisco mediabox vervangen omdat er in die Horizon Box gewoon een modem zit...lekker handig, 1 apparaat minder :)
Je hebt zeker nog niet gelezen wat dat ding verbruikt? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 15:47
Ok daar ging alles snel en goed tot ik verwachte de box in de handen te krijgen ...... NOT want de winkel voorraad is gereserveerd voor "nieuwe" klanten.
Wat een *****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24
SeatRider schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:23:
[...]

Je hebt zeker nog niet gelezen wat dat ding verbruikt? :)
Nope, maar hij verbruikt meer dan die 2 apparaten bij elkaar? Gelukkig heb ik groene stroom 8)7

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik wil GEEN gebruikmaken van het modem in de UPC box, niet enkel door stroomverbruik, maar meer omdat ik "de modem/router" in de meterkast wil hebben, naast mijn server, etc. Niet onder mijn televisie. Ik ga dus de helpdesk bellen :).

Welke modem moet ik hebben? Zijn er goede en slechte modellen? Ik las iets over een Cisco 3925... die zou ik NIET moeten hebben omdat er veel problemen mee zijn. Klopt dit?

[ Voor 27% gewijzigd door smeerbartje op 17-09-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Godver, besteld op de eerste dag dat dat ding bestelbaar was en heb nog steeds niks binnen. Vrouw bij de helpdesk zegt dat ze leverings-vertraging hebben. Ja gloeiende gloeiende...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ach, als ik zo lees wat de problemen zijn ben ik liever iets korter betatester, wat ik nu heb staan werkt in principe naar behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:27:
Ach, als ik zo lees wat de problemen zijn ben ik liever iets korter betatester, wat ik nu heb staan werkt in principe naar behoren...
Ja hier dus niet, de huidige UPC DVR die ik heb is echt een drama. Vastlopen, geen beeld op zenders geven tot een harde reboot, handshake problemen met m'n TV, dingen niet opnemen... echt een k*tding :(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Maar wat je nu hebt staan blijft het gewoon doen toch (zolang je niet terugstuurt, en na weer terug aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
pinokkia schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:15:
@ hierboven

Er zit een modem in de horizon box :). Mij werd er verteld dat ik zelf geen modem erbij kreeg.
Weet ik maar het kan zijn dat hij er liever een apart modem bij houd (althans dat begreep ik uit zijn verhaal)
SeatRider schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:27:
Ik heb zelf geen problemen, de installatie was plug&play, probleemloos.
Software was wat traag maar zappen gaat na de update van vandaag wat sneller (gevoelsmatig, geen enkel hard bewijs) maar de box werkt naar behoren. 1 x een vastloper gehad, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nellemar
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-03 22:06
zaterdag de box ontvangen. aangesloten. Half uur goed gewerkt. daarna iedere 2 minuten 30 seconden freeze van het beeld en geluid. Hele box werkt dan niet meer..

CI+ module was door de upgrade aanvraag tijdelijk uitgeschakeld door upc. Het wachten is nu dus weer op heractivatie......

Gelukkig komt de monteur a.s. woensdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-05 16:17
janvanduschoten schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:13:
Hij heeft idd een nieuw modem nodig maar ik zou wel de helpdesk bellen dat ze hem opsturen/ aan de monteur meegeven. Ik zou niet op een automatische swap rekenen. Het kan dat het wel gebeurt maar ik zou er niet op rekenen :)

Mij order zou ook worden ingevoerd zodra het systeem weer online was bij UPC. Als ik niet zelf (een aantal keren) had gebeld dan had ik hem nu nog steeds niet.
Ik heb ook nog een oude modem, ik heb het 2x nagevraagt en kreeg 2x het antwoord dat er naast de horzin box ook nog een nieuwe modem wordt mee gestuurd.

Het gebeurt dus inderdaad zoals jij zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Barryvdh schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:38:
[...]

[...]

Update. Heb zaterdag rond 16 uur de horizon besteld en nu al maximale snelheid, 14mb/s :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor mensen met een Synology NAS: Als je Media Server aanzet op je NAS kun je content (In.c MKV's) streamen naar je Horizon box. Werkt prima, hoewel ik bij een 1 film geen geluid kreeg (DTS track wellicht niet ondersteund?).

Je hoeft dus niet apart die Twonky dingen te installeren.

Zonet ook even een VPN verbinding gemaakt op de iPad vanaf mijn werk naar mijn NAS en kan dan mooi TV kijken via de Horizon app :)

[ Voor 19% gewijzigd door kazuka op 17-09-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 22:35
Dat is wel heel erg weinig! :+

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is bij iemand al het Horizon modem geactiveerd door de Horizon super support team? Zodat je geen los modem meer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

GloriX schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:11:
Is bij iemand al het Horizon modem geactiveerd door de Horizon super support team? Zodat je geen los modem meer nodig hebt?
Blijft anders, zonder tegenbericht, het oude modem actief? Dat is precies wat ik wil namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hmm, kijk net bij mijn UPC; details van mijn contract zijn nog precies hetzelfde, maar het contract is nu wel naar 13-09-2013 als einde gezet wat zou aangeven dat ik iig een nieuw contract ben aangegaan.

Dat is prima, maar nog steeds geen box :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik krijg net een mail met een tracktrace code. Vorig weekend besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

GloriX schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:11:
Had hier eergisteren voor gebeld, het zou vanmiddag omgezet worden door dat Horizon team, dus ik merk het vanavond als ik thuiskom. Mijn oude modem was tot vanochtend nog gewoon actief. Kreeg ook een mailtje gisteren dat ik een nieuw modem toegestuurd zou krijgen, dat klopt in elk geval al niet...ik merk het vanavond wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 22:35
Notna schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:23:
Hmm, kijk net bij mijn UPC; details van mijn contract zijn nog precies hetzelfde, maar het contract is nu wel naar 13-09-2013 als einde gezet wat zou aangeven dat ik iig een nieuw contract ben aangegaan.

Mij was vanochtend precies hetzelfde opgevallen, terwijl ik specifiek heb gevraagd om bevestiging via de e-mail van de gemaakte afspraken (behoud modem e.d.), terwijl ik die bevestiging nog steeds niet binnen heb.

Direct maar een nieuwe mail gestuurd naar de helpdesk. Heb geen zin om in de telefoon te moeten klimmen, hoef het ook niet per sé morgen te hebben, maar wil het wel op papier hebben, zeg maar...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
DFKT schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:45:
[...]

Mij was vanochtend precies hetzelfde opgevallen, terwijl ik specifiek heb gevraagd om bevestiging via de e-mail van de gemaakte afspraken (behoud modem e.d.), terwijl ik die bevestiging nog steeds niet binnen heb.

Direct maar een nieuwe mail gestuurd naar de helpdesk. Heb geen zin om in de telefoon te moeten klimmen, hoef het ook niet per sé morgen te hebben, maar wil het wel op papier hebben, zeg maar...
Ik heb vanochtend m'n abonnement aangepast bij UPC. Via de telefoon wist de verkoper te melden dat het zeer waarschijnlijk was dat ik het pakket eerder binnen zou krijgen dan de bevestigingsmail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Vrijdag 7 sep besteld, vandaag pas gebeld. Over het 'wanneer het wordt bezorgd' kon de medewerker mij niets meedelen. Toch raar dat er mensen zijn die later hebben besteld en de box nu al hebben.

Overigens gaf de helpdesk medewerker mij aan dat als je de modem in de box wilt gebruiken, je bij installatie ook je huidige modem moet loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
:+ @Hierboven zorg dan wel dat je de install handleiding openhebt staan want de UPC medewerker zou zo maar kunnen vragen als het niet werk om even naar hun Installatie hulp pagina te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 101067 schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:03:
Weet iemand of de lanpoorten gigabit zijn van de SMT-G7400?
Ik kan nergens de volledge specs vinden en de upc HD kon me er ook niet aan helpen..
Ja, zijn gigabit poorten.

Er staat in dit topic ergens een link naar een buitenlandse handleiding, daarin staan wel technische specs

edit, gevonden
Sabbi schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:37:
Uit de specs van de Horizon:
  • Instantaneous tune to next channel
  • The order in which favourite channels are displayed can be manually reordered by a customer.
Eindelijk! :)

http://www.lgi.com/PDF/horizon/horizon-brochure-2012.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door cypher21 op 17-09-2012 16:29 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 19:38
Notna schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:23:

Ik zie ook eind datum op 13-09-2013 staan, alleen staat er geen Digitale TV, HD & Royaal meer en werkt dus sinds die datum mijn huidige box niet meer. Ik heb online besteld en het is op de 13e verwerkt, er is het één en ander voor de horizon in gang gezet, maar het systeem heeft dus mijn digitale tv pakket verwijderd. Horizon box is nog niet verstuurd, maar is wel in behandeling, vanwege de lopende horizon aanvraag kunnen ze niet meer m'n huidige abonnement op mijn Mediabox (Philips HD DVR) activeren in het systeem is deze optie niet meer beschikbaar. Omdat de TV koppeling van mijn abonnement verwijderd is, werkt horizon.tv streaming ook niet meer en moet ik het dus zolang dit niet veranderd kan worden en de horizon box er nog niet is, het met de analoge tv in de slaapkamer doen O.o dat geluk heb ik weer. Nu maar hopen dat de horizon box snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ah, net een mail gehad met meer info, daarin staat dat het nieuwe abbonnement ed. ingaat vanaf het moment van tekenen.
Meteen daarna ook een track&trace nummer gehad, dus morgen komt hij alsnog binnen, valt niet tegen. (Helaas ben ik dan waarschijnlijk toch op werk, dus even paar dagen wachten om hem op te halen op postkantoor :+)

Overigens staat daar alleen in dat ik niks terug hoef te sturen (want monteur zou langs komen, maar ik installeer hem zelf), en dat bellen via mijn oude modem gaat, maar Horizon vervangt toch het oude modem? Of dat kan je dus instellen bij het installeren?
The order in which favourite channels are displayed can be manually reordered by a customer.
Ook wel fijn dat ze eindelijk gewoon de normale + HD uitzending samenvoegen, dus niet meer kanaal 1 voor NL1 en 71 voor NL1 HD. Was altijd zo krom (mijn ouders gebruken nog steeds SD, omdat 1 makkelijker is dan 701 op KPN :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Hier ook zojuist mail met t&t nummer en word morgen afgeleverd.

Helaas is er dan niemand thuis maar onze postbode heeft daar altijd leuke truckjes voor dus morgenavond met een beetje geluk de boel zelf installeren.

En kreeg ook de mail dat bellen via mijn oude modem gaat terwijl ik specifiek heb aangegeven tijdens bestellen dat ik alles via de horizon box wilde laten lopen. |:(

Dit is ook bevestigt tijdens de afspraak voor de monteur.
Ben erg benieuwd :)

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hier ook de verzendbevestiging.
Monteur komt volgende week dinsdag, mocht ik me intussen vervelen, dan installeer ik het wel.

staat in mijn mail het volgende;
Installeren van de nieuwe mediabox
U hoeft uw Horizon Mediabox niet zelf te installeren. Daarvoor komt een UPC-monteur bij u langs. Hij zorgt dat Horizon TV werkend wordt opgeleverd. Hij zorgt ook dat u kunt internetten en bellen. Dat gaat namelijk ook via uw nieuwe mediabox. Wij laten u weten wanneer de monteur langskomt. U krijgt hierover een e-mail.
Hoeft niet... maar kan natuurlijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Hallo allemaal, ik heb voor het weekend mijn Horizon box binnengekregen. Vrijdag komt de monteur, maar ik kon niet wachten dus ik heb hem vast aangesloten. Ik moest flink experimenteren, en kon niet op alles een antwoord vinden op dit forum. Vandaar dat ik mijn netwerkervaringen met het apparaat hier maar even post.

In brug functie: (aansluiten op bestaand netwerk, via poort 1)
- De webinterface van het apparaat is vanaf je eigen thuisnetwerk (dus met je eigen router) te bereiken op het eerste IP wat hij aanvraagt bij jouw router. Als je via instellingen op de tv kijkt dan moet je het IP adres met 1 lager nemen dan daar staat aangegeven (bij mij staat nu ip adres 192.168.1.118, dus ik kan 'm vanaf mijn pc op 192.168.1.117 bereiken)
- dit komt omdat de horizon box een stapel ip adressen afneemt van de router (ieder met een uniek mac adres)
- sluit je nu een device aan op een van de eth poorten in de box dan krijgt die een IP uit de zojuist geleende pool
- gek genoeg kun je met deze ip's niet naar buiten toe (ondanks dat er bridge functie staat) dus de overige poorten zijn nutteloos
- (ik kon zo in elk geval alle wireless signalen uitzetten want ik doe alles vanaf mijn eigen wifi access point)

In toegangspunt functie (tevens aangesloten op bestaand netwerk via poort 1)
- idem alles, aangesloten devices op de eth poorten worden nu ook over je lokale netwerk gerouterd. Ik moet nog even kijken of ie dan ook de dhcp server op je eigen netwerk aanzet (zeer waarschijnlijk wel). Dat is heel vervelend want dan heb je er twee met alle gevolgen van dien.
- mijn horizon box kent zichzelf ook een extern ip toe ( ik heb een ander UPC ip, dus weet niet wat ie hiermee doet). waarschijnlijk als je 'm ook als modem gebruikt wordt dat je ip (niet geverifieerd). Dit kun je vinden als je de netwerk status bekijkt. Ik weet niet hoe hij eraan komt (weet iemand dat?) lijkt wel ingebakken IP adres.

Meer bevindingen zal ik posten.
Edit: ik krijg geen geluid op mijn receiver over spdif. Zowel coaxiaal als optisch niet. Iemand een idee? Alleen HDMI werkt maar dat geeft dan weer geen DD/AC3...

Ik zou het fijn vinden als ik het apparaat als wifi extender kon gebruiken. Of als de bridge modus ook bridget (of de poorten als switch gebruikt). Dat laatste gebeurt helaas niet, dus ik moet nog een extra switchje kopen om m'n ps3 aan te sluiten.

Aanvullingen welkom. Ik laat trouwens de monteur maar komen vrijdag, vragen genoeg.

Edit:
Wat ik zeg over het blok ip-adressen kan afhankelijk van de instellingen en beschikbare ips' van jouw dhcp server afwijken! Dus de -1 truck werkt niet altijd bedenk ik me nu. Stom.
Hier werkte het prima. Thnx voor de tip. HIer werkt de PS3 trouwens niet als ik hem aansluit op de Horizon.

Horizon trouwens wel op bridge staan. PS3 krijgt een IP. Streamen vanaf mijn pc (bekabeld) naar de ps3 wert gewoon. Maar de ps3 kan niet het internet op... (nat 3 probleem). Ben benieuwd hoe de ps3 zich gaat gedragen als hij straks via de horizon op het internet gaat.

Ik gebruikt PS3MS voor het streamen van mijn video files. De Horizon herkent deze gewoon als server en speelt ook gewoon MKV's af. Echter geen ondertiteling. Daar ga ik nog even mee puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Weet iemand of de CH3SNAS uPnP goed werkt met de Horizon? Ik morgen pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

pgerrits schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:28:
Ben benieuwd hoe de ps3 zich gaat gedragen als hij straks via de horizon op het internet gaat.
Bij mij zit de PS3 rechtstreeks ingeplugd met kabel in de Horizon, die als router (en DHCP server) fungeert. De PS3 meldt dat het NAT type 2 is en UPnP disabled is, hoewel ik UPnP enabled heb vanuit de admin interface. Ik kan er wel gewoon mee online om zaken te downloaden. Online gamen doe ik niet dus ik zou niet weten of dat ook werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Myedvyed schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:00:
[...]

Bij mij zit de PS3 rechtstreeks ingeplugd met kabel in de Horizon, die als router (en DHCP server) fungeert. De PS3 meldt dat het NAT type 2 is en UPnP disabled is, hoewel ik UPnP enabled heb vanuit de admin interface. Ik kan er wel gewoon mee online om zaken te downloaden. Online gamen doe ik niet dus ik zou niet weten of dat ook werkt :P
Goed nieuws. Nu zit hij bij mij nog via de bridge functie. We gaan zien straks als UPC het omzet.

Is trouwens het ook al iemand gelukt om te zappen en je horizon te besturen vanaf je ipad?
Laat maar:
Voor klanten met een Horizon mediabox komt er binnenkort de app Horizon TV Remote. Deze app heeft (naast de belangrijkste mogelijkheden van de Horizon TV app) als extra dat de iPad is te gebruiken als afstandsbediening. Deze klanten kunnen uiteraard ook gebruik maken van de app Horizon TV en de site www.horizon.tv. (Bron: persbericht UPC)
Het lukt me trouwens nog niet om opnames in te stellen via de app. Hij geeft wel een succes melding op de app, maar er wordt niets opgenomen..

[ Voor 28% gewijzigd door pgerrits op 17-09-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

DFKT schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:45:
[...]

Net wel een mail gehad dat het abbo omgezet is, dat ik een box moet krijgen maar geen t en t :`) rofl

Ha op het moment van submitten krijg ik de t&t binnen. Zal er morgen of overmorgen zijn dus :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 17-09-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:02
Notna schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:26:
[...]

Net wel een mail gehad dat het abbo omgezet is, dat ik een box moet krijgen maar geen t en t :`) rofl

Ha op het moment van submitten krijg ik de t&t binnen. Zal er morgen of overmorgen zijn dus :-)
Wanneer heb jij besteld als ik vragen mag? Ik heb precies een week geleden besteld en nog helemaal niets ontvangen(nieuwe contract, T&T code) behalve een bevestiging van de monteur volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176636

Meer mensen last van het feit dat de commerciële zenders luider zijn van volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Anoniem: 176636 schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:35:
Meer mensen last van het feit dat de commerciële zenders luider zijn van volume?
Ja RTL 5 en 7 zijn het ergst. SBS zenders zijn zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Grappig wel. Team XBMC.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/5x7skz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Miki schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:29:
[...]

Wanneer heb jij besteld als ik vragen mag? Ik heb precies een week geleden besteld en nog helemaal niets ontvangen(nieuwe contract, T&T code) behalve een bevestiging van de monteur volgende week.
De eerste keer vorige week maandag. De tweede poging was op de donderdag :) gewoon even achteraan bellen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:02
Notna schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:57:
[...]

De eerste keer vorige week maandag. De tweede poging was op de donderdag :) gewoon even achteraan bellen zou ik zeggen.
Zojuist maar een mailtje naar de klantenservice gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Hebben zij voor de gui gezorgd?
Waarom dan zo'n beroerde manier om woorden in te tikken? (het naar links of rechts moeten bewegen om tekens aan te wijzen)

-edit-

http://forum.xbmc.org/sho...hp?tid=139977&pid=1186509

[ Voor 8% gewijzigd door MelvinB op 17-09-2012 21:22 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176636

pgerrits schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:37:
[...]

Ja RTL 5 en 7 zijn het ergst. SBS zenders zijn zachter.
Hoop dat ze hier iets aan gaan doen, erg irritant..

Wat een boel zenders trouwens met dat tijdelijke pakket :) Zal blij zijn als het weer naar het "normale" pakket terug is pfff je weet niet waar je moet kijken zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Laatst online: 19-05 16:16
Nou, de monteur stond al voor de deur vanochtend!
Als de box nou was gearriveerd... Had UPC zelfs nog gebeld op vrijdag avond rond 9 uur dat ik nog niks ontvangen had, maar wel een afspraak met een monteur op maandag ochtend...
Communicatie is niet UPC zijn sterkste punt, maar dat wisten we al!

Verder, www.horizon.tv werkt super! App op ipod wat minder maar komt wel gok ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Iemand al bestanden vanaf hun laptop/nas lopen streamen met de Horizon? Hoe gaan met namen mp4'tjes en vooral MKV'tjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Lees mijn bericht op de vorige pagina ;)
kazuka schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:13:
Voor mensen met een Synology NAS: Als je Media Server aanzet op je NAS kun je content (In.c MKV's) streamen naar je Horizon box. Werkt prima, hoewel ik bij een 1 film geen geluid kreeg (DTS track wellicht niet ondersteund?).

Je hoeft dus niet apart die Twonky dingen te installeren.

Zonet ook even een VPN verbinding gemaakt op de iPad vanaf mijn werk naar mijn NAS en kan dan mooi TV kijken via de Horizon app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Heb zonet rond 20 uur een "Bevestiging verzending" email met track-and-trace code mogen ontvangen. Eerder vandaag heb ik ook een email gehad met als onderwerp "Bedankt voor uw bestelling: Belangrijke gegevens over uw abonnement(en)". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
Heb trouwens de afgelopen dagen aardig wat emails mogen ontvangen van UPC:
07-09: "Uw bestelling bij UPC"
12-09: "Monteurafspraak Horizon"
12-09: "Uw afspraak met onze UPC-servicemonteur" (omdat ik gebeld had over de installatie datum)
15-09: "Internetten en eventueel bellen via uw UPC Horizon Mediabox"
17-09: "Bedankt voor uw bestelling: Belangrijke gegevens over uw abonnement(en)"
17-09: "Bevestiging verzending"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Vandaag weer een vastloper gehad. Alleen de actuele tijd op het display maar geen reactie op de afstandsbediening of de toets op de Horizon. Stroom er even af gehaald en nu werkt hij weer normaal. Ik heb de box nu 2 dagen en hij is nu ook 2 x vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Iemand hier de box al zelf aangesloten? Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Heb geen monteur gekozen omdat ik het volgens mij zelf wel kan mocht het echt niet lukken dan komt de monteur als nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Laatst online: 23:51
Vorige week maandag telefonisch bestelt en tot nu toe alleen een bevestiging van de monteursafspraak. :/
Op mijn mail reageren ze niet.

Iemand die nog langer aan het wachten is?

oh. Mag je van de monteur verwachten dat hij je oude router (met WDS) als repeater configureert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Versteegrob schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:24:
Iemand hier de box al zelf aangesloten? Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Heb geen monteur gekozen omdat ik het volgens mij zelf wel kan mocht het echt niet lukken dan komt de monteur als nog.
Of je leest even wat pagina's terug..

Ik werd vanavond overigens gebeld met de vraag of ik wel een monteur nodig had. Ze hebben er veel te weinig gezien de grote vraag. En aangezien installeren inderdaad poepsimpel is, is het ook helemaal niet nodig. Zeker niet als je al een mediabox hebt, want dan is het gewoon simpelweg antenneplug ompluggen en klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door brama op 18-09-2012 00:04 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 12:03
Hier ook nog steeds niets. Op launchday (sochtends) direct besteld maar tot op heden is het erg stil aan de UPC kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Laatst online: 23:51
Senaxx schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:40:
Hier ook nog steeds niets. Op launchday (sochtends) direct besteld maar tot op heden is het erg stil aan de UPC kant.
Dat is wel heel extreem. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan in het doorgeven van je bestelling. Al contact opgenomen?

Zelf heb ik ze een mail gestuurd, omdat de wachttijden via 1200 wel erg lang zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door yur400 op 18-09-2012 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 12:03
yur400 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:41:
[...]

Dat is wel heel extreem. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan in het doorgeven van je bestelling. Al contact opgenomen?
Laatste keer contact gehad vorige week woensdag. De (vriendelijke) medewerker kon me precies vertellen welk abonnement ik had besteld (dus de order stond er wel in) Maar tot op heden nog niets. Installatie zonder monteur, dus ik hoef alleen maar een pakketje te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:11
Senaxx schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:44:
[...]

Laatste keer contact gehad vorige week woensdag. De (vriendelijke) medewerker kon me precies vertellen welk abonnement ik had besteld (dus de order stond er wel in) Maar tot op heden nog niets. Installatie zonder monteur, dus ik hoef alleen maar een pakketje te hebben.
Same here, enkel en alleen nog aan het wachten op de track&trace. Dacht dat het vanzelfsprekend was dat de eersten die besteld hebben ook de eersten zijn die de mediabox mogen ontvangen. Echter blijkt uit de reacties hier wel anders. Jammer, maar geduld is een schone zaak!

Hebben de mensen die de box al in huis hebben heel vaak gebeld oid? Want zoals Senaxx zegt blijft het wel erg stil vanaf de UPC kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:22

13art

Moderator Mobile
Nee hoor, een keer in een nacht van zondag op maandag besteld, dinsdag in huis en donderdag was de monteur er. Maar dat was ook wel heel snel, vond upc zelf ook ;-)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35

DjVe

Hatsaflats!

Ik wacht ook nog op mijn box, maar ach ik zie hem wel verschijnen. Ik denk dat er weinig bedrijven zijn dit dit soort acties 100% gecoördineerd kunnen laten lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 21:31
Ik heb vorige week zaterdag besteld (telefonisch), diezelfde avond e-mail ivm afspraak monteur. Afgelopen vrijdag een e-mail met track&trace en zaterdag is de box afgeleverd. Morgen komt de monteur. Heb hiervoor tussendoor niet gebeld of gemaild. Nu nog hopen dat het morgen allemaal goed gaat.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hallo allemaal, ik heb voor het weekend mijn Horizon box binnengekregen. Vrijdag komt de monteur, maar ik kon niet wachten dus ik heb hem vast aangesloten. Ik moest flink experimenteren, en kon niet op alles een antwoord vinden op dit forum. Vandaar dat ik mijn netwerkervaringen met het apparaat hier maar even post.

In brug functie: (aansluiten op bestaand netwerk, via poort 1)
- De webinterface van het apparaat is vanaf je eigen thuisnetwerk (dus met je eigen router) te bereiken op het eerste IP wat hij aanvraagt bij jouw router. Als je via instellingen op de tv kijkt dan moet je het IP adres met 1 lager nemen dan daar staat aangegeven (bij mij staat nu ip adres 192.168.1.118, dus ik kan 'm vanaf mijn pc op 192.168.1.117 bereiken)
- dit komt omdat de horizon box een stapel ip adressen afneemt van de router (ieder met een uniek mac adres)
- sluit je nu een device aan op een van de eth poorten in de box dan krijgt die een IP uit de zojuist geleende pool
- gek genoeg kun je met deze ip's niet naar buiten toe (ondanks dat er bridge functie staat) dus de overige poorten zijn nutteloos
- (ik kon zo in elk geval alle wireless signalen uitzetten want ik doe alles vanaf mijn eigen wifi access point)
Zie roodgedrukt stuk; zijn er meer mensen die dit hebben ervaren? Ik lees hierover namelijk tegenstrijdige berichten. Nogmaals: we hangen de Horizon in een bestaand netwerk (hij dient dus niet als modem/router). Kunnen we dan normaal gebruik maken van de drie netwerkpoorten (lees: de clients kunnen naar buiten en krijgen een IP adres van de DHPC server die al in het netwerk hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-05 09:14

hmr

Ik heb 2 vragen naar aanleiding van onze Horizon box. Hebben er meer mensen last van een slecht bereik van het WiFi net werk? Het lijkt er wel op alsof hij er af en toe even helemaal uitvalt...

En is het mogelijk om via je browser de instellingen te wijziging van de router in de horizon box?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik zit nog even na te denken over het vermogen dat dat ding trekt, ik las eerder in dit topic iets over 40 27,5 watt in besparingsstand "middel" (is dat trouwens aan de 220v kant, of aan de 12v kant van de voeding, heeft iemand dit al opgemeten?). Volgens mij verbruikt de voeding van mijn losse docsis 3 modem nooit meer dan 1A bij 12v, dus laten we zeggen 12 watt.

Ik twijfel nu toch of ik die Horizon box niet gewoon als modem moet laten fungeren. Sowieso staan gemiddeld 4 uur per dag beiden aan, en als het verschil niet te groot is, is het ineens weer handiger om maar 1 apparaat te hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door SeatRider op 18-09-2012 08:41 . Reden: Energieverbruik "middel" is maar 27,5 watt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

smeerbartje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:44:
[...]

Thanks; energieverbruik om de netwerkpoorten actief te houden op het moment dat de horizon box op stand-by staat is dus "Standby mode Middel(38 Watt)". Naja, valt mee te leven (€78 euro per jaar).
Nee, 27,5 watt volgens janvanduschoten in "UPC Digital TV - Deel 6"

(en ik loop al een week hier kwaad te zijn over 40 watt). Dit begint zowaar acceptabel te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 18-09-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Hier nog even een linkje naar de specificaties volgens UPC ivm het stroomverbruik http://vragen.upc.nl/app/...s-horizon-hd-dvr-mediabox

Gisteren en eergisteren heb ik een vastloper gehad, kon alleen maar weer tot leven brengen door de stroom eraf te halen (ook na de software update). Beide keren was ik niet thuis dus geen TV voor vrouw & kinderen. Het wordt wel steeds lastiger om uit te leggen dat de Horizon box beter is dan de oude, bij de oude hadden we iig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Donderdag belde UPC mij op: De monteur kan dinsdag niet komen. Wilt u zelf installeren?! Zaterdag kwam de box en heb ik m zelf geinstalleerd.
Vanmorgen word ik door de monteur gebeld: Ik sta voor uw deur.....

|:(

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
smeerbartje schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:25:
[...]

Zie roodgedrukt stuk; zijn er meer mensen die dit hebben ervaren? Ik lees hierover namelijk tegenstrijdige berichten. Nogmaals: we hangen de Horizon in een bestaand netwerk (hij dient dus niet als modem/router). Kunnen we dan normaal gebruik maken van de drie netwerkpoorten (lees: de clients kunnen naar buiten en krijgen een IP adres van de DHPC server die al in het netwerk hangt).
Ja. Ik heb dat ook ervaren,de sonos en ps3 werken op het inerterne netwerk wel, maar extern niet. K heb wel een vinkje gevonden in de webinterface over wan, dit kan je blokkeren of niet. Misschien ligt daar de truuk. Zal het vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
smeerbartje schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:25:
[...]

Voordat ik de internetfunctie en telefonie inschakelde, heb ik de Horizon twee dagen in mijn bestaande netwerk gehangen. Ik kon de drie resterende poorten gewoon gebruiken alsof het poorten in mijn bestaande netwerk waren, nadat de box even de tijd had gehad om zichzelf in te regelen.
Of ze ook 'naar buiten konden' kan ik niet met zekerheid zeggen, omdat ik er een tv en twee mediaspelers aan had hangen die voornamelijk interne adressen gebruiken, maar ik schat zo van wel. Mijn ervaring met routers die als switch werken, is dat een in het netwerk aanwezige internetverbinding altijd op alle poorten beschikbaar is.

edit: Zie net de opmerking hierboven van pgerrits over filters. Je moet inderdaad wel controleren of er geen protocollen in de Horizon worden geblokkeerd. Dat was bij mij in ieder geval niet zo.

[ Voor 8% gewijzigd door drfruit op 18-09-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SeatRider schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:40:
[...]

Nee, 27,5 watt volgens janvanduschoten in "UPC Digital TV - Deel 6"

(en ik loop al een week hier kwaad te zijn over 40 watt). Dit begint zowaar acceptabel te worden.
Ik vraag me nog steeds af wat nu het gebruik is in standby met wifi en netwerk actief.

Is dat nu middel of hoog standby?

Ik denk dat ik er iig op vooruit ga.
thomson modem twg870 - 14w average
Philips HD DVR (DCR8111) 20 watt standby
Linksys WRT160N 8.5 watt average

dus van 42,5w naar 27.5 of 38
Alle kleine beetjes helpen, nu maar hopen dat de boel stabiel genoeg is.
Denk dat ik die linksys als AP op de eerste verdieping ga gebruiken, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:22

13art

Moderator Mobile
Geen idee wat het verbruik nu echt is, want heb het idee dat ze na de update hier ook wat aanpassingen hebben gedaan. Zo had ik het verbruik op normaal staan, en toen was voor de update bijvoorbeeld het klokje nog aan in de display en die staat nu uit. Geen idee wat voor aanpassingen er verder nog meer gedaan zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

standaard staat hij op "hoog" energie verbruik, ik heb hem gisteren op "middel" gezet, en wifi werkt dan nog steeds? misschien zit het verschil in de frequentie van check voor updates.

Tzou overigens wel praktisch zijn als er na het updates bij de eerste keer aanzetten een melding komt dat er een software update is geweest met change log.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chaoss schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:09:
standaard staat hij op "hoog" energie verbruik, ik heb hem gisteren op "middel" gezet, en wifi werkt dan nog steeds? misschien zit het verschil in de frequentie van check voor updates.

Tzou overigens wel praktisch zijn als er na het updates bij de eerste keer aanzetten een melding komt dat er een software update is geweest met change log.
Ik heb m direct na de installatie op 'middel' gezet. Netwerk is altijd beschikbaar en wifi ook.
Wat een changelog betreft: zou inderdaad aangenaam zijn, maar dat heeft UPC nog nooit met zijn mediaboxen gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ghehe, maar wat is het verschil tussen hoog en middel dan?
Anders dan het verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cypher21 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:36:
Ghehe, maar wat is het verschil tussen hoog en middel dan?
Anders dan het verbruik :)
Mijn box valt na een kwartier standby in een soort van deep sleep en bij het vanuit deep sleep aanzetten duurt het 30 seconden tot een minuut voordat hij gebruiksklaar is. Ook de klok valt dan uit. Ik vermoed dat in 'hoog' de box niet in die slaapstand terecht komt, maar standby blijft staan.

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-09-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:38:
[...]

Mijn box valt na een kwartier standby in een soort van deep sleep en bij het vanuit deep sleep aanzetten duurt het 30 seconden tot een minuut voordat hij gebruiksklaar is. Ook de klok valt dan uit. Ik vermoed dat in 'hoog' de box niet in die slaapstand terecht komt, maar standby blijft staan.
Neem aan dat dit op de lage stand is?

Pagina: 1 2 ... 54 Laatste