Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:12
Ik heb dus geen GPS signaal. Slechts 1 of 2 satellieten worden gevonden.
quote:
Ga nu terug naar het begin scherm van Es File Explorer.
Nu gaan we naar de map SYTEM daarna ETC......... maak nu eerst een backup van de map GPS.CONFIG.
GPS.CONFIG staat niet in de map ETC.

:? Iemand een oplossing?

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:34
quote:
Freakster86 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:14:
Ik heb dus geen GPS signaal. Slechts 1 of 2 satellieten worden gevonden.

[...]

GPS.CONFIG staat niet in de map ETC.

:? Iemand een oplossing?
Het bestand heet gps.conf ; als het echt niet bestaat, copy en paste je de tekst in mijn vorige post naar kladblok, sla op als gps.conf en kopieer je em handmatig naar de ETC map toe.
(Uiteraard wel root access nodig !)

MEN-O wijzigde deze reactie 06-01-2013 18:46 (3%)

• letsa
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 03-02 16:40
quote:
Tinman schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:28:
Krijg je zo'n otg kabeltje samen met een usbstick ook werkend op deze telefoon?
quote:
CLB schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:46:
Dat zal wel kunnen met Android 4.1 :) 4.0.4 niet :)
Kan iemand nu bevestigen of MHL (HDMI) en Usb-On The Go (USB Host) werken op de JiaYu G3?

letsa wijzigde deze reactie 06-01-2013 18:55 (48%)

• RobertowNL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-08 23:36
quote:
letsa schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:54:
[...]

[...]

Kan iemand nu bevestigen of MHL (HDMI) en Usb-On The Go (USB Host) werken op de JiaYu G3?
OTG werkt niet (zover ik zie).
MHL zal ook wel niet werken.

• JD_1971
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-08 15:22
@CLB
quote:
Dit is ook wel een mooie concurrent voor de JiaYu G3: [Umi X1]
Kleinere accu en geen dual-sim maar het design is weer iets heel anders...
Nou niet helemaal waar ...
Wel Dual-sim en vergelijkbaar qua grote/dikte en performance met Samsung Galaxy S2.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-08 14:17
Om je gps signaal te verbeteren met die ntp servers kun je ook de app fasterfix gebruiken.
Bij mij werkt gps ondertussen redelijk goed. Niet zo goed als mijn vorige telefoon (iphone 4),maar goed genoeg om heen en weer naar Zuid Frankrijk te gaan!

• Kaaf
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12-08 15:26
Ik heb een accu probleem. Hij loopt enorm snel leeg vooral 's nachts.
Had er niet zo veel problemen mee in het begin, toen kon ik prima 3 dagen zonder opladen. Tegenwoordig net 24 uur.
Het probleem is dat ik de telefoon nieteens veel gebruik. De ROM is de 28112012 versie dus dat is al getackeld. Tevens een wipe battery stats in CWM gedaan. Heb uiteindelijk Better battery stats geïnstalleerd om erachter te komen waarom hij 's nachts leeg loopt. Lijkt erop dat de CPU altijd op 1GHz blijft lopen

17u op 1GHz en maar 3u in deep sleep en maar 30minuten op 250mhz. Dat moet beter kunnen. Hoe zie ik wat hem op 1Ghz houdt.

Ieder advies is meegenomen

I don't care if I feel Better as long as you feel worse

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

quote:
Kaaf schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:47:
Hoe zie ik wat hem op 1Ghz houdt.
In Better Battery Stats:
Bij de partial wakelocks en de kernel wakelock stats kijken. Dan zie je de processen en apps die de cpu bezighouden. Eventueel kijk je nog naar 'Process' in Better battery stats.

Vervolgens de app anders instellen of deïnstalleren. Misschien Watchdog ernaast gebruiken.

LG Google Nexus 4 E960 [CM11-M4 - Android 4.4]

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:51
quote:
Kaaf schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:47:
Ik heb een accu probleem. Hij loopt enorm snel leeg vooral 's nachts.
Had er niet zo veel problemen mee in het begin, toen kon ik prima 3 dagen zonder opladen. Tegenwoordig net 24 uur.
Het probleem is dat ik de telefoon nieteens veel gebruik. De ROM is de 28112012 versie dus dat is al getackeld. Tevens een wipe battery stats in CWM gedaan. Heb uiteindelijk Better battery stats geïnstalleerd om erachter te komen waarom hij 's nachts leeg loopt. Lijkt erop dat de CPU altijd op 1GHz blijft lopen

17u op 1GHz en maar 3u in deep sleep en maar 30minuten op 250mhz. Dat moet beter kunnen. Hoe zie ik wat hem op 1Ghz houdt.

Ieder advies is meegenomen
Ik heb een Huawei G500 Pro, met dezelfde chipset als deze. Die heeft ook een batterijprobleem, waarbij ie nooit in Deep Sleep komt als er een notificatie led anders dan Groen wordt aangezet. In mijn geval probeerde Whatsapp een rode led aan te zetten bij een bericht. Het rode ledje werkt niet, en alleen een reboot stopte het proberen deze aan te zetten. Ook al was het bericht allang gelezen.
In Whatsapp heb ik nu aangegeven dattie een groene led moet knipperen, en deep sleep doet het weer zoals te verwachten!

Check de kernel wakelocks in Better Battery stats, daarmee zie je wat 'm wakker maakt of uit de slaap houdt.

tweakinventaris / te koop

• Kaaf
quote:
Jivebunny schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:55:
[...]

Vervolgens de app anders instellen of deïnstalleren. Misschien Watchdog ernaast gebruiken.
Snelle response....dank
Wat bedoel je met de watchdog? 3g watchdog? of de app watchdog?
XMS ebuddy was wel erg akief (zonder dat ik hem veel gebruik) dus die heb ik gedeïnstalleerd.
We zullen zien

• Kaaf
quote:
bas-r schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:09:
[...]
Check de kernel wakelocks in Better Battery stats, daarmee zie je wat 'm wakker maakt of uit de slaap houdt.
Zag inderdaad bovenaan het LED programma. Ik dacht dat het onvermijdelijk was. Blijkbaar niet.
Ik denk dat hier het probleem zit. Als ik een mail krijg dan knippert hij ook. ga het gelijk uit zetten 8)
Dank

• Freakster86
  • Laatst online: 11:12
quote:
MEN-O schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:46:
[...]

Het bestand heet gps.conf ; als het echt niet bestaat, copy en paste je de tekst in mijn vorige post naar kladblok, sla op als gps.conf en kopieer je em handmatig naar de ETC map toe.
(Uiteraard wel root access nodig !)
Gedaan, maar krijg nog steeds geen enkele fix. :(

• pimNH
  • Laatst online: 23-08 11:55
ik heb gps gefixt met fasterfix, en hij deed het na een kwartier(first fix) en nu vind ie vrij snel 9 satalieten.

• JD_1971
Ook ik heb sinds zaterdag een JiaYu G3 (Silver) voor ¤147,- via Banggood aangekocht. Gelijk laatste "geroote" ICS Rom 29112012 erop uit openingspost (welke toch niet geroot blijkt te zijn!). Dus daarna zelf maar handmatig geroot en CWM recovery erop gezet met Mobile Uncle. Vervolgens mijn GPS getest met GPS Test en Sygic. Dit lijkt goed te gaan aangezien ik redelijk snel een fix verkrijg, maar ik vraag me af wie van jullie er ook ECHT hiermee navigeert aangezien de JiaYu G3 zijn fix wel 7 keer verliest op 10 kilometer bij normale auto/plaatsings- en weersomstandigheden. De GPS geeft wellicht wel een fix zoals verwacht, maar navigeren is echt uit den boze!! Aangepaste GPS.conf file lijkt me alleen maar van belang voor snelle fix via AGPS of EPO (Please correct me if I am wrong!). Maar het gaat om de navigatie momenten waarbij je geen internet toegang hebt ter ondersteuning (buitenland of geen data abbo). In dat geval kan de telefoon alleen maar via GPS signaal een fix verkrijgen en navigeren. Maar goed, mocht iemand nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag. Het gaat dus om het behouden van een fix gedurende navigatie en niet om een snellere fix te verkrijgen via allerlei apps en configuratie aanpassingen! Verder wel een mooie telefoon die helaas toch weer op martkplaats verschijnt indien ik problemen blijf houden met GPS fix.

JD_1971 wijzigde deze reactie 08-01-2013 07:53 (18%)

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:34
Inderdaad, hetzelde probleem heb ik ook, probeer eens https://play.google.com/store/search?q=u+center&c=apps, die kan op de achtergrond blijven draaien, kun je in de opties instellen.

Hiermee heb ik gisteren gewoon kunnen navigeren, met heel soms een verlies van signaal, maar door snel te switchen naar u center en weer terug fixt de boel weer.

Ik vermoed een software probleem en waarschijnlijk binnenkort een oplossing,,

• Smobbo
Ik heb met de Jiayu G3 genavigeerd naar Zuid-Frankrijk en terug (wintersport) en hij verloor het signaal geen één keer. Soms op de heenweg dacht hij dat ik ongeveer 20 meter naast de weg reed, ff gps uit en aan en het was opgelost. Op de terugweg is dit geen één keer voor gekomen (1200km enkele reis).

Bij mij kwam hij uit de fabriek met de 29/11/2012 ROM. Deze heb ik geroot en ik heb er CWM recovery op gezet.
Met behulp van FasterFix heb ik de NTP server naar europe gezet (niet naar nl, gewoon een gokje en europe werkt ;)).

Voor degene die op zoek zijn naar goede hoesjes, dan is er eigenlijk alleen de optie om de 'officiele' te kopen. Wil je echter een zakje/pouch dan werkt de standaard voor de Galaxy Nexus goed!
Ik heb er zelf het rubber/siliconen hoesje om zitten. Als je dan ook nog een pouch wil gebruiken dan moet je kijken naar een Note hoesje... :O

Even een nieuwe vraag: Hoe krijg je dat LEDje uit bij volledig opgeladen? 's Nachts brandt dat ding als een idioot, mijn vriendin wordt er gewoon wakker van als hij naast het bed ligt.
Ik heb al een appje geprobeerd waarmee je dat kon instellen, hier reageerde hij echter niet op.
Heeft iemand een app die werkt, of een andere manier om het LEDje uit te krijgen bij volledig opgeladen? Het is dus met name de groene LED die constant brandt die voor de 'problemen' zorgt :). De rode LED is niet zo fel.

Smobbo wijzigde deze reactie 08-01-2013 09:59 (14%)

• Jigu-Yong
  • Niet online
Simpel installeer een full battery alarm, haal de telefoon van de lader wanneer het alarm gaat dat hij helemaal opgeladen is.

Mijn weblog | Verkoop Marktplaats

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Daar wordt z'n vriendin niet wakker van?

• Smobbo
quote:
Diqiu-Long schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:20:
Simpel installeer een full battery alarm, haal de telefoon van de lader wanneer het alarm gaat dat hij helemaal opgeladen is.
Haha, dat lijkt me niet zo handig, midden in de nacht ;)

• JD_1971
@Smobbo,

En de telefoon met de rug naar boven op nachtkastje leggen?
Dan is het ledje toch ook niet te zien. zo doe ik dat om Smart Profiles nachtstand (gaat telefoon scherm vol aan) te "negeren".

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Enig idee hoe je de waarschuwingsgeluiden op 20%/15% 'accu bijna leeg, sluit de oplader aan' kunt uitschakelen? Als ik de G3 op algemeen profiel hou valt dat niet uit te schakelen, terwijl ie op stil profiel inderdaad niks laat horen. Maarja, dan krijg ik ook niet te horen of ik gebeld word, smsjes/whatsappjes ontvang e.d.

Verkrijgbaar tegen betaling van verzendkosten: 40x eerste batch Astra SP mesjes in seal

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:56
Hebben hier ook een zilveren G3 sinds enige dagen... Geen voorafgaande android ervaring, alleen iOS, dus dat is even wennen. De GPS werkt niet, maar als ik het topic doorlees is dat een bekend probleem. Is er een fix zonder het toestel te moeten rooten?

eggda wijzigde deze reactie 08-01-2013 12:12 (0%)
Reden: spelling

• Smobbo
quote:
JD_1971 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:49:
@Smobbo,

En de telefoon met de rug naar boven op nachtkastje leggen?
Dan is het ledje toch ook niet te zien. zo doe ik dat om Smart Profiles nachtstand (gaat telefoon scherm vol aan) te "negeren".
Dat heb ik geprobeerd, maar het licht van het LEDje schijnt ook door de 3,5mm jack... (denk ik).
Hij 'straalt' in ieder geval op de muur ;).
Ik hoopte eigenlijk dat hiervoor een 'simpel' appje zou zijn, maar anders moet ik hem voortaan maar onder een sok oid leggen ;)

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

quote:
Kaaf schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Snelle response....dank
Wat bedoel je met de watchdog? 3g watchdog? of de app watchdog?
XMS ebuddy was wel erg akief (zonder dat ik hem veel gebruik) dus die heb ik gedeïnstalleerd.
We zullen zien
Iets minder snelle response :X:

Watchdog: Google Play: Watchdog Task Manager Lite

Jivebunny wijzigde deze reactie 08-01-2013 14:52 (8%)

LG Google Nexus 4 E960 [CM11-M4 - Android 4.4]

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Heeft iemand ervaring met het mounten van een netwerk-share? Het is dus de bedoeling dat dan een netwerkmap zichtbaar is voor Android als lokale map.
Mount manager en Cifsmanager kunnen dit, maar hebben ofwel een kernel nodig die dit ondersteunt, danwel losse modules die volgens mij kernelspecifiek zijn. De modules die ik tot nu toe gevonden heb werken niet.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• pimNH
es file explorer

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

ES File Explorer heb ik maar werkt net even anders. Daar maakt de applicatie zelf verbinding met een gedeelde map. Het is dus mogelijk om bestanden te kopiëren of een gecachete versie te laten openen, maar niet om een externe applicatie direct een bestand te laten benaderen via het bestandssysteem.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Remcom00
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:44

Remcom00

cheeky cunt

Toestel bevalt me goed.
Snel zat, ziet d'r goed uit, voelt redelijk stevig aan en ik vind m vooral erg mooi.
Had m op de foto's afgaand heel anders verwacht maar ik was positief verrast.
http://i.imgur.com/4NmEq.png
's Ochtends van de lader gehaald, aan mensen laten zien, spelletjes gespeeld, wezen internetten en nog 70%, m'n oude telefoon was dan al zo goed als leeg :D .

Zit alleen wel een stuck/dead pixel op het scherm, maar daar ga ik niet over lopen mierenneuken.

Remcom00 wijzigde deze reactie 08-01-2013 20:26 (11%)

• mpx200_05
  • Laatst online: 10:46
quote:
Nextron schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:37:
ES File Explorer heb ik maar werkt net even anders. Daar maakt de applicatie zelf verbinding met een gedeelde map. Het is dus mogelijk om bestanden te kopiëren of een gecachete versie te laten openen, maar niet om een externe applicatie direct een bestand te laten benaderen via het bestandssysteem.
Lang klikken op een bestand: actie kiezen bijvoorbeeld openen als en vervolgens je favoriete app kiezen.

• dragonlords1
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:45
Bedankt remcom omdat te delen. Ik was hiernaar opzoek. Zou je nog eens een print screen kunnen nemen net voor je oplaad?

• Remcom00

Remcom00

cheeky cunt

Np :).
Heb m net even uit gehad om iets op de SD kaart te zetten dus al die stats zijn weg, wil morgen wel even een screenshot voor je maken of misschien dat iemand anders dat even voor je wil doen.

• oostgelre
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10-01-2013
hallo , ik heb sinds een week een Jiayu G3, op zich ben ik er erg tevreden over, heb alleen een paar vragen..
weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen als ie "system ui gestopt " aangeeft en hij kan geen GPS signaal vinden.. Iemand een oplossing??

Alvast bedankt!

• RobertowNL
quote:
Remcom00 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:25:
Toestel bevalt me goed.
Snel zat, ziet d'r goed uit, voelt redelijk stevig aan en ik vind m vooral erg mooi.
Had m op de foto's afgaand heel anders verwacht maar ik was positief verrast.
[afbeelding]
's Ochtends van de lader gehaald, aan mensen laten zien, spelletjes gespeeld, wezen internetten en nog 70%, m'n oude telefoon was dan al zo goed als leeg :D .

Zit alleen wel een stuck/dead pixel op het scherm, maar daar ga ik niet over lopen mierenneuken.
Jammer van die dead pixel, zit hij midden op het scherm? Of meer aan de rand.

Deze week mijn Xperia de deur uit gegaan met de batterij als voornaamste reden. Met de xperia s deed ik geen dag waar ik met de Jiayu 2 werkdagen wel vol kan houden (dag 1 ochtend er af, dag 2 in de avond er weer aan).
http://i.imgur.com/oAPPG.png
http://i.imgur.com/HTIt3.png
Die dag ook even navigatie aan gehad gps heeft daarnaast lang op de achtergrond aangestaan (locatie zoek tekentje stond boven in)
Had aan het eind van de dag nog even een screenshot willen maken maar ik was net te laat. Teller stond toen op 1 dag en 15 uren :D

Dit is een staatje van vandaag:
http://i.imgur.com/qWv1W.png
Ruim 2 uur Spotify aan gehad (streaming, niet vooraf download) deals via wifi en deels 3g. Verder gewoon wat whatsapp en internet (kwartiertje)
quote:
oostgelre schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:25:
hallo , ik heb sinds een week een Jiayu G3, op zich ben ik er erg tevreden over, heb alleen een paar vragen..
weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen als ie "system ui gestopt " aangeeft en hij kan geen GPS signaal vinden.. Iemand een oplossing??

Alvast bedankt!
Gps is inderdaad een punt waar veel mensen last van hebben waar nog geen goede/duidelijke fix voor is.
Voor de system ui zou ik even kijken of er geen app dwars aan het doen is of anders een reflash van de software doen (fixed dat soort dingen 99 v/d 100 keer.)

RobertowNL wijzigde deze reactie 08-01-2013 22:31 (3%)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Nog even een update met betrekking tot mijn vorige bericht waarmee ik aankondigde te willen proberen een rom te porten naar de G3; ik bener nog niet mee begonnen.
Er is nog geen cyanogenmod/aokp support voor Mediatek processors, anders was de port zo gedaan. Echter heeft de samsung galaxy s3 net als de G3 ook een ARM V7 structuur, waardoor het porten mogelijk zou zijn. Ook het scherm heeft dezelfde resolutie, en het zou dus niet nodig moeten zijn om de .png's te resizen. Echter moet wel de hardware, als de port boot, aangepast worden per onderdeel zodat de software werkt met de juiste hardware. Maar een bootende release zou mogelijk moeten zijn.

Goed zoeken op XDA leverd echter wel de nodige resultaten op.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2067070 (cm10 , ga ik proberen)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1863153 (kleine rom moddings)

dutchgio wijzigde deze reactie 08-01-2013 22:14 (8%)

| Apple ipad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | XDA Recognized developer | Twitch |

• mpx200_05
Na de post van 9 november van RobertowNL heb ik hier niets meer gelezen over het te downloaden epo file. Volgens een topic op XDA heeft de GPS chip dit nodig om sneller een fix te hebben. Als ik het goed begrepen heb staat in dit bestand 'voorspeld' waar de satellieten zich zouden moeten bevinden.
Wordt dit bestand inmiddels wel volledig binnen gehaald?

mpx200_05 wijzigde deze reactie 08-01-2013 22:04 (10%)
Reden: 12 was 9

• flodder11
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-08 20:06
wat betreft gps.

Misschien de "gps fix" app eens proberen.
Ik hoop deze week mijn zilveren g3 te krijgen en zal dan ook eens proberen.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
dutchgio schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:58:
Nog even een update met betrekking tot mijn vorige bericht waarmee ik aankondigde te willen proberen een rom te porten naar de G3; ik bener nog niet mee begonnen.
Er is nog geen cyanogenmod/aokp support voor Mediatek processors, anders was de port zo gedaan. Echter heeft de samsung galaxy s3 net als de G3 ook een ARM V7 structuur, waardoor het porten mogelijk zou zijn. Ook het scherm heeft dezelfde resolutie, en het zou dus niet nodig moeten zijn om de .png's te resizen. Echter moet wel de hardware, als de port boot, aangepast worden per onderdeel zodat de software werkt met de juiste hardware. Maar een bootende release zou mogelijk moeten zijn.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2067070 (cm10 , ga ik proberen)

Heel tof dat je dit soort getweak probeert, hopelijk lukt het!

• M-Opensource
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10:59

M-Opensource

web-developer / android-fanboy

quote:

Mocht je een build willen laten testen, let me know. Had zelf al even gezocht naar apparaten met een Mediatek chipset waar cm10 op draait maar die lijken niet te bestaan.

"Find what you love and let it kill you"

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 28-08 19:29
quote:

Op github zijn wel wet mtk6577 kernel sources te vinden. Maar hou betrouwbaar en compleet het is weet ik niet.
Wat ook wel leuk is om met patchrom te stoeien voor porting van miui. Uitgangspunt is je stock rom
Ben er een tijdje mee bezig geweest voor de Neo N02-M maar moest teveel met de hand bijtrekken. Voorlopig even in de ijskast gezet.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:41
Heb hem nu 2 weken met 1 sim kaart en sinds vandaag mijn 2de sim kaart erin. Maar ik weet bij god niet hoe eea in te stellen.

Even de situatie;
KPN sim = voor zowel bellen als sms'en, niet voor internetten. Zowel in als uitgaand.
HN Sim is enkel voo rinternet

HN Sim zit in dat W-slot, KPN Sim zit in dat andere slot.

Instellingen staan dat bellen en messaging via de KPN sim gaat.
Als ik aangeef dat data vi HN moet lopen gaat de tel. meiren dat er geen G3 inzit en dat ik roaming moet aanzetten. Als ik op ok druk staat er bij dataconnection HN sim, maar ik kan nog steeds het net niet op.

Als ik dan bij 3g service kijk, staat er bij enable 3g de kpn sim. Maar dat kan toch niet? Zotten die sim-poorten soms omgedraaid?

Oja, ik kan dus nergens de engelse handleiding vinden.

Heb mijn MS'en en bellen goed, dat kan ik idd checken door gebruik zag ik net.

En werkend.

Dit gevonden ;
Naam: hollandsnieuwe int
APN: data.dataxs.mobi
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-Proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: niet ingesteld
APN-protocol: IPv4
Drager: niet opgegeven

APN inschakelen, gegevenstoegang aan, gegevensroaming hoeft niet aan, alleen g2 hoeft ook niet aan.

maartend wijzigde deze reactie 09-01-2013 22:35 (29%)

• cvheereveld
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 28-08 23:10
quote:
maartend schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:22:
Heb hem nu 2 weken met 1 sim kaart en sinds vandaag mijn 2de sim kaart erin. Maar ik weet bij god niet hoe eea in te stellen.

Even de situatie;
KPN sim = voor zowel bellen als sms'en, niet voor internetten. Zowel in als uitgaand.
HN Sim is enkel voo rinternet

[...Beetje warrig verhaal...]
Is het nu opgelost? Ik volg je verhaal niet helemaal. Het lijkt er (inderdaad) op dat je de sims moet omwisselen. Slechts een slot ondersteunt 3g, welke van de 2 dat was kan ik zo snel niet vinden.

• Kees Klaassen
  • Laatst online: 28-08 19:08
Net m'n G3tje binnen zit er geen microSD kaart bij! Kan er momenteel dus niet veel mee.
Iemand nog een site waar ze snelle SD kaartjes voor een prikje wegdoen? :D

Kees Klaassen wijzigde deze reactie 10-01-2013 00:41 (13%)

• MaStar
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-04 15:55
quote:
Kees Klaassen schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:41:
Net m'n G3tje binnen zit er geen microSD kaart bij! Kan er momenteel dus niet veel mee.
Iemand nog een site waar ze snelle SD kaartjes voor een prikje wegdoen? :D
http://www.ibood.com/nl/nl/ vandaag :)

• JD_1971
Mijn GPS probleem lijkt opgelost op basis van onderstaande wat ik hier verspreid op het forum gelezen heb en is gepost door diverse personen (waarvoor dank!!).

Ik hoop daarom dat anderen iets aan mijn "werkwijze" hebben:
- Ik heb de 29-11-2012 ROM uit openings-post erop gezet en deze geroot!
- Onder GPS opties heb ik alles aangevinkt (Google Locatie, AGPS, EPO, etc.)
- Vanuit Play Store FasterFiX geinstalleerd en Europe gekozen zodat er een gps.conf file aangemaakt wordt
- Daarna MobileUncle onder engineer mode -> MTK mode de YGPS optie aangeklikt en daar en COLD en FULL gedaan (onder information tab).
- Gelijk even getest met YGPS (satellite tab) wat een zeer snelle fix oplevert!
- GPS Test geinstalleerd welke ook vrij snel is met fix (thuis met WiFi)
- U-Center geinstalleerd en onder opties aangevinkt dat deze altijd in background draait
- Daarna met Sygic (internet licentie ;)) gestart welke goed werkt (indien je problemen hebt eerst u-center starten en dan pas navigatie applicatie)

- NOG NIET GETEST: Lange auto ritten waarbij de GPS een constante fix en niet regelmatig wegvalt zoals in originele staat het geval was.

.... en dan natuurlijk nog de samsung koptelefoon die er standaard bij zit :). Viel met net pas op dat daar Samsung op staat. Wat een grappenmakers die chinezen, kunnen ze toch meer dan alleen friet bakken ;).

• DrDoo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 25-08 14:53
quote:
Is het nu opgelost? Ik volg je verhaal niet helemaal. Het lijkt er (inderdaad) op dat je de sims moet omwisselen. Slechts een slot ondersteunt 3g, welke van de 2 dat was kan ik zo snel niet vinden.
Zover ik weet ondersteunen beide simsloten 3g...bij mij in ieder geval wel...
Het enige wat van belang is dat je Video Call ook instelt op dezelfde SIM als de Data connection SIM.

Ik heb in ieder geval mijn "internet" SIM al in beide sloten gehad...en in beide sloten (Mits ik Video Call ook op de internet SIM zette) zag ik gewoon netjes een H'tje verschijnen..

• maartend
quote:
cvheereveld schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:15:
[...]

is opgelost.

Ik kon ergens instellen welke 3G moest zijn en vervolgens heb ik ergens gevonden welke gegevens ik precies moest invullen voor mijn APN en toen was alles opgelost.

• Kees Klaassen
quote:
Scheelt 0,0 met pricewatch pricewatch: Transcend microSDHC 16GB Class 10 + Adapter
iBood en al die andere dagaanbiedingen zijn vaak elders voor hetzelfde of goedkoper te vinden :)

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-07 15:44
quote:
Kees Klaassen schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:27:
[...]

Scheelt 0,0 met pricewatch pricewatch: Transcend microSDHC 16GB Class 10 + Adapter
iBood en al die andere dagaanbiedingen zijn vaak elders voor hetzelfde of goedkoper te vinden :)
Die van Ibood is UHS, die uit jouw link niet.

• Kees Klaassen
quote:
vwtune schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:46:
[...]

Die van Ibood is UHS, die uit jouw link niet.
Zit wel degelijk verschil in blijkbaar. Thanks, heb een setje besteld.

@MaStar; Mooie deal, thanks!

• Dieter_1994
  • Laatst online: 28-04-2013
Is het mogelijk om muziek als alarmtoon te gebruiken in plaats van die enkele beltonen die er staan? En kan je je sms inbox beveiligen met een wachtwoord zoals dat bij samsung het geval is?

• emsi
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-07 22:33
@Dieter_1994 Ik dacht dat er nogal wat beltonen op stonden, of het je smaak is dat is natuurlijk wat anders. Je kan je eigen muziek als beltoon gebruiken, ik heb Mp3 muziek op een Micro sd cardje staan waarvan ik er 1 als beltoon gebruik. Op je tweede vraag kan ik je geen antwoord geven.

• Jabbah
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:00
De oplader die bij de G3 zit levert 500mA. De oplader van mijn oude Samsung Galaxy S levert 700mA. Kan ik deze gebruiken om de G3 mee op te laden? Deze heeft nl. een langer snoer zodat ie op mijn nachtkastje kan liggen.

• Eypo
  • Laatst online: 28-08 19:26
Jup ik laat soms met een 2A lader, maar het heeft volgens mij geen voordeel.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Telefoon zal wel gelimiteerd zijn :)

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• maartend
quote:
joris1989 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:17:
Jup ik laat soms met een 2A lader, maar het heeft volgens mij geen voordeel.
Er gaan verhalen dat hij is gelimiteerd op 700mA

• sontax
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 28-08 21:22
quote:
maartend schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:34:
[...]

Er gaan verhalen dat hij is gelimiteerd op 700mA
Ik merk dat met de oplader van mijn vriendin 700mA de telefoon veeeel sneller oplaad dan met de iphone usb oplader 1000mA

• Slayer2
  • Laatst online: 05-03-2013
Heb sinds een maand de JiaYu G3. In het toestel heb ik 2 simkaarten zitten maar af en toe valt bij één van de simkaarten de spraak weg tijdens het bellen. Ik hoor wel de gesprekspartner maar mij horen ze niet. Net of de microfoon uitgeschakeld is. Heeft iemand meer last van dit probleem en eventueel een oplossing/oorzaak gevonden?

• JD_1971
Helaas...

De eerste navigatie test (na mijn uitleg hoe ik eea opgetuigd heb: http://gathering.tweakers...message/39565187#39565187) is het al gelijk mis. Vanaf thuis heb ik binnen no-time een fix (WiFi en u-center icm Sygic 11.2.6). Maar aan het einde van de straat (zonder internet verbinding) valt de fix al weg om deze pas 2 kilometer later weer op te pikken. Maar vanaf dan is het kommer en kwel aangezien het beeld vaak stil staat en dan weer vooruit schiet. Vaak rijdt ik ook op een weg parallel aan de weg waar ik daadwerkelijk op rijd en daardoor dus verkeerde instructies.

Het is echt huilen met de pet op met de GPS in de MTK 6577 (niet alleen Jiayu G3).
- Ik heb een Umi X1 gehad waarvan de GPS totaal niet leek te werken.
- Mijn vriendin heeft de Neo N02 maar klaagt ook over dat navigatie niet werkt en lang moet wachten op een fix.

Dus..... mijn conclusie is dat de GPS in de MTK 6577 gewoon niet gaat werken om mee te navigeren.

• mpx200_05
Da's ernstig jammer. Mijn ZTE Blade heeft namelijk één heel belangrijke functie: snelheidsmeter in mijn klassieke Volvo's. Na 50 jaar hebben die tellers namelijk een significante afwijking van zo'n 10-15 km. Dan moeten we het weer gaan proberen met een bluetooth gps muis, maar da's wel erg jaren 90.

• Smobbo
Ik vind het toch wel raar hoe groot de verschillen zijn!
Ik heb dus 'gewoon' met de Jiayu G3 kunnen navigeren naar zuid-frankrijk en terug. Niet perfect, maar zeker goed genoeg!
Heb ik wellicht een 'later' type?
Die van mij is van begin december. De laatste rom (29/11/2012) stond er al op voor geïnstalleerd.
Wellicht hebben ze eea (softwarematig?) verbeterd wat ook voor de rest relevant kan zijn!
Van wanneer is jouw G3 JD_1971?

• dr.nld
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 27-08 20:13
Off-topic, hebben we voor navigeren naar Zuid-Frankrijk nog navigatie nodig? ;-)
Enige wat handig is de verwachte aankomsttijd hehe !

Don't Dream it, Be it

• JD_1971
@Smobbo,

De mijne is besteld bij banggood via free shipping (3 weken) en 5 jan 2013 aangekomen.
Dus pas een week in bezit.

Ik gebruik mijn mobiel alleen voor de onderstaande 3 zaken en de rest is mooi meegenomen.
Dus daarom dat ik zwaar tel als een van die onderdelen niet goed werkt!!
- Bellen
- Agenda (prive/werk sync outlook/Google)
- Navigatie

• flodder11
Heb gps uitgeprobeerd met gpsfix en tomtom w europa.
Zet beide tegelijk aan en volg gpsfix die na 1 minuut 8sats laat zien en heeft na 2 minuten fix
Heb het toestel paar keer uitgezet en weer aan en gps weer aangezet en heb dan fix na 1 minuut
Heb er een poosje mee rondgereden en blijft het prima doen.
Heb het toestel niet geroot want ik heb hem pas 2 dagen.
Misschien is dit niet voor iedereen de oplossing omdat er wellicht hardware of software verschillen in de g3 toestellen zit .

btw zaterdag besteld bij mixeshop en donderdag om 9.00uur ontvangen zonder inklaringskosten O-)

flodder11 wijzigde deze reactie 11-01-2013 10:29 (9%)

• Smobbo
quote:
dr.nld schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:13:
Off-topic, hebben we voor navigeren naar Zuid-Frankrijk nog navigatie nodig? ;-)
Enige wat handig is de verwachte aankomsttijd hehe !
haha, om in Zuid-Frankrijk te komen is het niet nodig, om het laatste stukje de bergen in goed te doen is het wel handig ;). (achteraf was het eigenlijk redelijk rechttoe rechtaan, maarja dat wisten we niet van te voren :P).

Het blijft toch raar dat er een beetje tegenstrijdige berichten over de GPS blijven. Dat de chip geen gps wonder is, is in ieder geval duidelijk!

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-08 06:30
De GPS werkt bij mij wel, maar het ligt er enorm aan waar je de G3 laat. Wanneer deze bij mij redelijk direct onder de voorruit ligt, dan gaat het navigeren wel goed. Houd de bijrijder het toestel vast, dan is het gelijk een stuk slechter. En leg ik de telefoon laag neer (buurt van de versnellingspook), dan is het signaal echt weg. De chip is gewoon gevoeliger. Ik heb trouwens nog niet geprobeerd om de WiFi onderweg uit te zetten, dat schijnt ook te helpen.

yodeluxe wijzigde deze reactie 11-01-2013 13:55 (3%)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)

• JD_1971
Weird..... :) :( :) :(

Net naar huis genavigeert met TomTom Benelux (v1.0) ipv Sygic (11.2.6) en NUL problemen gehad. Beide hebben een internet licentie. Sygic heaft altijd op al mijn GSM's goed gewerkt, maar op de JiaYu G3 lukt het maar niet helaas. Wellicht even op TT focussen de komende tijd.

• Eypo
  • Laatst online: 28-08 19:26
Jup de GPS is ook niet erg accuraat. Ik hou dmv My Tracks bij hoe hard ik loop enz, als ik dan later een kaart bekijk dan "slinger" ik veel naast de weg en hij zit er vaak net een stukje naast de weg... Dat is de enige x dat ik het ook echt vervelend vind.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Lees wel veel problemen met de GPS, dat is wel een grote reden dat ik hem (nog) niet besteld heb. Daarnaast heb ik ook niet zo'n grote haast om een nieuw toestel te kopen. G4 komt er ook al bijna aan, zag ik ergens.

• firmavw
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-04-2013
Hallo momenteel de telkefoon binnen gekregen en inderdaad ziet ie er goed uit.Zeer tevreden over scherm qualiteit.Wil hem nu iedergeval even rooten.Ik weet wel welk betand ik moet downloaden alleen de handelingen niet d.w.z volgorde. Eerst rooten dan bijv titanium back up instaleren? en ps om logo te veranderen hoe werkt dit? Ook wil ik weten wat er evt mis kan gaan als ik root. Heb de telefoon al aardig in gesteld advies om toch eerst een back up te maken?

• jeroen__online
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

quote:
firmavw schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:08:
Hallo momenteel de telkefoon binnen gekregen en inderdaad ziet ie er goed uit.Zeer tevreden over scherm qualiteit.Wil hem nu iedergeval even rooten.Ik weet wel welk betand ik moet downloaden alleen de handelingen niet d.w.z volgorde. Eerst rooten dan bijv titanium back up instaleren? en ps om logo te veranderen hoe werkt dit? Ook wil ik weten wat er evt mis kan gaan als ik root. Heb de telefoon al aardig in gesteld advies om toch eerst een back up te maken?
Zie daarvoor [JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's :)

Wat betreft GPS: ik ga vanmiddag nog even testen, maar mijn eerste ervaring was ook slecht. Eerste fix duurde 5 minuten (in een weiland, dus niets wat het signaal kon blokkeren), met navigeren zat de GPS er vrij vaak en veel naast. Hierna heb ik een andere gps.conf geladen en de optie 'GPS EPO assistance' aangezet (en bij 'EPO settings' gelijk het bestand gedownload), resultaat: binnen 5 seconden een fix :D Lijkt ook een stuk accurater (lees: goed), maar daar ga ik vanmiddag nog even verder mee testen. Ook ben ik benieuwd hoe de offline navigatie is, vooralsnog heb alleen getest met een (mobiele) internetverbinding, waardoor er misschien extra (A-)GPS data wordt opgehaald.

Aanvullende info: officiele 4.0.4 ROM van 29-12-2012 (geroot), om te navigeren gebruik ik Google Maps Navigation en ZANavi (ook helemaal offline te gebruiken).

| Systeem specs | Canon EOS 550D | RadioGuide.fm! | Jiayu G3 running Android 4.2.2 |

• firmavw
het rooten werkt niet waarschijnlijk heb ik geen adb drivers geinstaleerd.Welke moet ik downloaden en of waar?

• erredobble
  • Laatst online: 16-08 15:30
Nu twee weken een G3 en bevalt redelijk. Batterijduur is wat inconsistent en lijkt af en toe te blijven hangen op een % waarna deze erg snel naar beneden tikt. Echt langer dan een dag houdt deze het niet vol. Met swype beta 1.4 heb ik wat uitdagingen dat de tekst soms bij het typen niet zichtbaar is en bij roteren scherm zie ik de tekst dan wel weer verschijnen. Deze twee punten lijken wellicht ook met schermverversing te maken te hebben maar heb niemand er nog over zien schrijven. Camera is overigens zo slecht dat deze simpelweg niet te gebruiken is. Zelfs foto's buiten zijn vaak onscherp....hoop dat de upgrade naar 4.1 snel komt en dit ernstig verbeterd. Duo sim rules overigens en werkt uitstekend.

• flyboarder
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-07 20:12
Hoi, ik heb een probleem met mijn G3. Mijn telefoon laad niet meer goed op. Vaak als je hem aan de lader hangt dan laad hij een stukje op (bv van 20-25%) en blijft daar hangen en laad niet verder. Soms als je een lange tijd (enkele uren) wacht is het level zelfs gezakt. Ook gaat het oranje lampje niet altijd direct aan als je de lader er aan hangt.
Als ik hem aan de laptop hang is het probleem dat de verbinding af en toe wegvalt. Hierdoor stopt hij met laden en soms maakt hij dan zelf weer verbinding waarna hij weer zegt te gaan laden.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en of het op te lossen is? Ik heb Android al gerest.

flyboarder wijzigde deze reactie 13-01-2013 11:33 (17%)

• erredobble
  • Laatst online: 16-08 15:30
quote:
flyboarder schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:25:
Mijn telefoon laad niet meer goed op. Vaak als je hem aan de lader hangt dan laad hij een stukje op (bv van 20-25%) en blijft daar hangen en laad niet verder.
Gebruik vooral niet de lader die meegeleverd is want die is echt slecht en geeft bij mij ook aan dat deze dan niet oplaadt. Met de kabel via de PC of laptop werkt dan ook voldoende. Zelf gebruik ik de oplader van mn oude HTC Desire.

• flyboarder
Ik heb verschillende laders geprobeerd. En ook het laden via de laptop werkt niet goed. Hij hangt nu al een uur aan mijn laptop aangevend dat hij aan het opladen is. Maar het accu percentage is al een uur 25%.

flyboarder wijzigde deze reactie 13-01-2013 12:00 (41%)

• dutchgio
  • Nu online
Een laptop kan toch ook niet oneindig veel poeer afgeven?
Denk dat de stroomtoevoer die de laptop geeft ook gelimiteerd is.
Mijn ipad bijvoorbeeld kan ook niet opgeladen worden via de pc/laptop, omdat dit gewoonweg te weinig vermogen leverd. Er staat dan 'opladen uit' bij. Al is dit natuurlijk android, en geen ios.

| Apple ipad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | XDA Recognized developer | Twitch |

• flyboarder
In het verleden kon ik de telefoon wel gewoon opladen via mijn laptop. Maar het probleem is het zelfde met een 1000 mA lader. Dus daar ligt het niet aan.
Het maakt tevens ook niet uit of de telefoon aan of uit staat tijdens het laden.

Wat ook raar is dat als ik de telefoon uit en weer aan zet er soms meer dan 10% wijziging is in het accu percentage.

flyboarder wijzigde deze reactie 13-01-2013 12:43 (41%)

• pimNH
Probeer eens een andere kabel.

• firmavw
wie helpt mij uit de brand hij doet het niet meer heb een reboot app gedownload en nu opend hij het scherm niet meer kan alleen in de instellingen komen.Verder zwart beeld.Is een reset oplossing voor? heb nu de telefoon wel terug gezet alleen veel dingen nu in het chinees en nederlands wat te doen?

gr

• flyboarder
quote:
pimNH schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:20:
Probeer eens een andere kabel.
Andere kabel maakt geen verschil.

• pimNH
je telefoon doet het wel als de accu er uit is en de kabel er in zit? Want dan ligt het aan je accu, een nieuwe accu kost 9 dollar ofzo.

pimNH wijzigde deze reactie 13-01-2013 16:11 (32%)

• flyboarder
Als ik de accu er uit haal dan kan ik de telefoon niet opstarten. Wel hoor ik dan een heel zacht piepend geluid aan de bovenkant.

• appul
  • Laatst online: 25-08 19:40
Een vraagje aan de eigenaren van een G3:

Ik lees tegenstrijdige dingen over het aanwezig zijn van hsdpa ondersteuning op de G3.
Krijgen jullie het welbekende H'tje in de ontvangstbalkjes of blijft het bij 3G?

• Chris.nl
  • Niet online
Ik krijg hier een H'tje.
-edit-
Provider is Vodafone.

Chris.nl wijzigde deze reactie 14-01-2013 09:39 (62%)
Reden: screenshot + provider

• appul
  • Laatst online: 25-08 19:40
Dan ga ik hem bestellen :)

• Remcom00

Remcom00

cheeky cunt

Hoe dat?
Ik krijg een R :p.
Heb de sim kaart gewoon in de goede slot zitten.

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
Remcom00 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:43:
Hoe dat?
Ik krijg een R :p.
Heb de sim kaart gewoon in de goede slot zitten.
Roaming misschien? Zit je bij een virtuele provider?

• JD_1971
@Remcom00,

Jij hebt zeker Tele2 (Roaming over TMobile netwerk en dus een virtuele provider).
Ik zie in ieder geval ook een R ipv van een H, maar die R staat er altijd of nu data verkeer aanstaat of niet.

Wederom een GPS bevinding van mijn kant:
Deze ochtend weer genavigeerd huis->werk en wederom NUL problemen.
Ik heb mijn houder wat verder van me weg tegen de raam geplakt (dus zoveel satteliet-"zicht" voor mijn JiaYu G3) en met TomTom v1.0 BeNeLux naar werk gereden. Het begint erop te lijken zou ik zeggen, maar ben nog niet overtuigd aangezien dit nog kleine stukken zijn. Wat als je uit een tunnel komt in Oostenrijk of in de stad navigeert met hoge gebouwen die het satteliet-"zicht" belemmeren en waar veel straatjes dicht bij elkaar liggen. Duimen dus :).

• nickvanozzie
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:29

nickvanozzie

PSn: OzzieMann

quote:
JD_1971 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 07:56:
@Remcom00,

Jij hebt zeker Tele2 (Roaming over TMobile netwerk en dus een virtuele provider).
Ik zie in ieder geval ook een R ipv van een H, maar die R staat er altijd of nu data verkeer aanstaat of niet.

-knip-
Simyo ook een virtuele provider? Aangezien ze gebruik maken van KPN netwerk. Echter heb ik gewoon een Htje. Netwerk aanduiding op telefoon is ook gewoon Simyo.

12x245Wp ZnShine ZXM6 PVoutput op Omnik 3.0

• DrDoo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 25-08 14:53
quote:
nickvanozzie schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:29:
[...]

Simyo ook een virtuele provider? Aangezien ze gebruik maken van KPN netwerk. Echter heb ik gewoon een Htje. Netwerk aanduiding op telefoon is ook gewoon Simyo.
Mijn zakelijke SIM is van KPN en Prive heb ik van Simyo.
Ik heb geen aparte instellingen hoeven maken voor Internet...gewoon SIM kaart er in en internet werkt.

Ook heb ik gewoon een H'tje staan...

• flodder11
Betreft gps
Heb een poosje gps-fix gebruikt,maar dat viel toch tegen.
heb nu Assisted GPS Injector v4 1 2 AnDrOiD een poosje en dat bevalt beter ook omdat je tijdens welk programma dan ook de sat ontvangst kunt zien.
Heb overigens in instellingen/locatiediensten epo en a-gps uitgezet.
Heb na binnen 5 minuten tussen 6 en 8 sats fix.

• Smobbo
quote:
erredobble schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:54:
Nu twee weken een G3 en bevalt redelijk. Batterijduur is wat inconsistent en lijkt af en toe te blijven hangen op een % waarna deze erg snel naar beneden tikt. Echt langer dan een dag houdt deze het niet vol. Met swype beta 1.4 heb ik wat uitdagingen dat de tekst soms bij het typen niet zichtbaar is en bij roteren scherm zie ik de tekst dan wel weer verschijnen. Deze twee punten lijken wellicht ook met schermverversing te maken te hebben maar heb niemand er nog over zien schrijven. Camera is overigens zo slecht dat deze simpelweg niet te gebruiken is. Zelfs foto's buiten zijn vaak onscherp....hoop dat de upgrade naar 4.1 snel komt en dit ernstig verbeterd. Duo sim rules overigens en werkt uitstekend.
Over de camera: Je moet (meestal) eerst een keer op het scherm klikken om hem te laten scherpstellen.
Daarna stelt hij elke zelf scherp. Dan maakt hij dus prima foto's, niet top, gewoon aardig.
Het lijkt mij een soort rare bug.
Hebben anderen dit ook?

• dutchgio
  • Nu online
quote:
Ruffzz schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:34:
[...]
Ik ga het even proberen :)

EDIT>
Kom in een bootloop terecht. Geen succes dus
Volledige wipe gedaan vantevoren?(op sd kaart na, maar sd-ext wel)

dutchgio wijzigde deze reactie 14-01-2013 15:14 (6%)

• Ruffzz
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 28-08 21:31
quote:
dutchgio schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:13:
[...]

Volledige wipe gedaan vantevoren?(op sd kaart na, maar sd-ext wel)
Jep factory reset + cache en dalvik. Sd-ext niet. Zou het daar aan kunnen liggen ?

Ruffzz wijzigde deze reactie 14-01-2013 15:17 (10%)

• dutchgio
  • Nu online
quote:
Ruffzz schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Jep factory reset + cache en dalvik. Sd-ext niet. Zou het daar aan kunnen liggen ?
Zou kunnen..
Probeer het eens, anders zou een logcat fijn zijn.

• vwtune
Ondersteunt de jiayu eigenlijk A2DP? (Wikipedia: A2DP)

Ik wil hem namelijk gebruiken icm een bluetooth koptelefoon (muziek luisteren), op de 1e pagina staat er wel
Bluetooth 2.0 EDR en A2DP maar op de product pagina van de jiayu zelfs staat alleen EDR als specificatie.

vwtune wijzigde deze reactie 14-01-2013 16:01 (32%)

• RobertowNL
quote:
vwtune schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:54:

Ik wil hem namelijk gebruiken icm een bluetooth koptelefoon (muziek luisteren), op de 1e pagina staat er wel
Bluetooth 2.0 EDR en A2DP maar op de product pagina van de jiayu zelfs staat alleen EDR als specificatie.
Is er een manier om dat snel te testen :P?

• vwtune
quote:
RobertowNL schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Is er een manier om dat snel te testen :P?
Ik heb geen idee... ik vermoed je bluetooth aanzettten, je koptelefoon laten connecten en muziek afspelen, kijken wat er gebeurt.
Mijn Jiayu is namelijk nog onderweg.... dus kan zelf niets testen :)

• Chris.nl
  • Niet online
quote:
vwtune schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:54:

Ja, het werkt hier prima op twee headsets.

• Ruffzz
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 28-08 21:31
quote:
dutchgio schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:31:
[...]

Zou kunnen..
Probeer het eens, anders zou een logcat fijn zijn.
Nog steeds in bootloop. Hoe kom ik aan een logcat?
Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste

Populair: Mobiele netwerken Gamecontrollers Game-accessoires Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013