Houd er rekening mee dat 50 en 75 ook nog in dat rijtje horen hèAnoniem: 135195 schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:01:
Ik heb geen probleem met m'n Driving Force Pro... Vandaag weer wat gereden. De graphics van alles langs de baan blijft grijzig en zonder contrast: erg jammer. Snap het ook niet echt. Het rijden zelf gaat best lekker. Ik race nu met de cockpit view (of hoe die ook heet) en 1. ik vind dat tril effect wel mooi (geen idee of dat ook al in eerdere versies zat) en 2. het geluid, vooral de wind die je hoort als je harder gaat. Doordat ik vanuit de auto zelf rij, is het sowieso een heel andere ervaring nu. Je zit er veel meer in.Dat beinvloedt misschien wel m'n mening over de 2012 versie: als ik 2010 en 2011 ook zo had gereden, had ik die misschien ook leuker gevonden...
Weet nog niet of ik 'm ga kopen. Een kampioenschap met alleen maar 25% of 100% races trekt me totaal niet. En om alleen die challenges te spelen... mwah... Ik hou ook WRC 3 in de gaten: denk dat ik die eerder ga kopen.
Je moet die in-car camera gewoon eventjes gewoon worden en dan wil je niets anders meer :-).Anoniem: 135195 schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:01:
Dat beinvloedt misschien wel m'n mening over de 2012 versie: als ik 2010 en 2011 ook zo had gereden, had ik die misschien ook leuker gevonden...
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Zojuist de ps3 versie gehaald bij BS in Weert. Gamemania zegt: 21 september. Jammer voor Gamemania deze keer.
Heb vandaag mijn code van mmoga.com binnen gekregen en heb gelijk via steam gepre-load.
Ik heb nu Borderlands 2, Torchlight2 en F1 2012 gepre-load en die releasen praktisch tegelijk XD
Ik heb nu Borderlands 2, Torchlight2 en F1 2012 gepre-load en die releasen praktisch tegelijk XD
BS is Bart Smit? Hmm denk dat ik ook even ga shoppen vanmiddag in de buurt... kijken of ik hem kan scoren...MarcoM schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:28:
Zojuist de ps3 versie gehaald bij BS in Weert. Gamemania zegt: 21 september. Jammer voor Gamemania deze keer.
www.youtube.com/DerOllie
yepCybpraetorian schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:32:
[...]
BS is Bart Smit? Hmm denk dat ik ook even ga shoppen vanmiddag in de buurt... kijken of ik hem kan scoren...
Voor de geïnteresseerden onder ons: http://nl.twitch.tv/capzone
Ik denk dat je de spiegels wat onnatuurlijk groot vindt? Ik denk dat dat is om de gameplay beter te voorzien van achteruitzicht.Remco Tr schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:39:
Vinden jullie de verhouding noet raar in die in car view?
Verder kan ik melden dat de ps3 versie echt gewelig is. Echt een super game.
Anoniem: 135195
In de demo (PC) zie ik trouwens geen auto's in de spiegels, alleen scenery. Hebben jullie dat ook (in de demo maar vooral in het uiteindelijke spel)?MarcoM schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:02:
[...]
Ik denk dat je de spiegels wat onnatuurlijk groot vindt? Ik denk dat dat is om de gameplay beter te voorzien van achteruitzicht.
Verder kan ik melden dat de ps3 versie echt gewelig is. Echt een super game.
Dat rijden in de cockpit ben ik al helemaal aan gewend. Top. Maar ik blijf de scenery vlak en grijs vinden en ik heb zo langzamerhand de meeste banen (natuurlijk) wel gezien... Ik rij al op Monza sinds 1988 of zo...
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 18-09-2012 22:19 ]
Ik niet.Dennischo schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:31:
Twijfel nog of ik hem bestel.. Wie overtuigd mij?
Wat is de reden waarom je nog twijfelt? Dat maakt natuurlijk wel verschil.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 18-09-2012 22:33 ]
Goeie review
:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zMHeovgusOM]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zMHeovgusOM]
offtopic:
Lig helemaal dubbel hier haha
***PROEST***NickThissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:07:
Goeie review:
[video]
offtopic:
Helemaal briljant
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-09-2012 23:17 ]
Bij de Demo stuurt het enorm gevoelig en ruk. Bij F1 2011 vind ik dat toch net wat beter. Heb al wel wat instellingen geprobeerd... Met controller gaat het prima.Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:33:
[...]
Ik niet.
Wat is de reden waarom je nog twijfelt? Dat maakt natuurlijk wel verschil.
Ik heb zojuist de PC-versie geunlocked op Steam (VPN) en daarmee wat meters gemaakt. Sturen is een hoop verbeterd t.o.v. de demo. Gelukkig maar, in de demo was het echt waardeloos.
Wordt toch nog leuk denk ik
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
An idiot onroadNickThissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:07:
Goeie review:
[video]
offtopic:
Iemand goede settings voor een driving force GT, krijgt maar niet goed. FFB is ook dramatisch. 
Gamepad daarentegen.

Gamepad daarentegen.
Werd eerst een beetje pissig maar halverwege kon ik de humor er wel van inzien.NickThissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:07:
Goeie review:
[video]
offtopic:
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
NickThissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:07:
Goeie review:
[video]
offtopic:
Geniaal.
Bij mij is die gepreload in steam
samen met een collega.
Hopelijk dit weekend een coop kampioenschap.
Hopelijk dit weekend een coop kampioenschap.
Vreemd dat er nog zoveel veranderd kan worden nav de demo. Een demo stond bij mij altijd synoniem voor: Exact zoals de echte game ook is, maar dan slechts een klein voorproefje...Joost1991 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:23:
Ik heb zojuist de PC-versie geunlocked op Steam (VPN) en daarmee wat meters gemaakt. Sturen is een hoop verbeterd t.o.v. de demo. Gelukkig maar, in de demo was het echt waardeloos.
www.youtube.com/DerOllie
Moet je voor de grap eens de comments lezen... Mensen die niet inzien dat dit sarcasme is zijn toch wel een beetje...AtlAntA schreef op woensdag 19 september 2012 @ 01:47:
[...]
Werd eerst een beetje pissig maar halverwege kon ik de humor er wel van inzien.

To dare is to do
Demo's worden vaak al veel eerder geprepareerd en gebouwd. Dat er in het geval van F1 2012 een week tussen de demo en de release zit, zegt niets over de werkelijk deadlines.Cybpraetorian schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:08:
[...]
Vreemd dat er nog zoveel veranderd kan worden nav de demo. Een demo stond bij mij altijd synoniem voor: Exact zoals de echte game ook is, maar dan slechts een klein voorproefje...
En gelukkig maar, want ik vind de release versie veel leuker zonder dat hele erge onderstuur.
Ja, inderdaad...!!! Er zitten echt geniale grappen in het filmpje!Slaapje schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:40:
[...]
Moet je voor de grap eens de comments lezen... Mensen die niet inzien dat dit sarcasme is zijn toch wel een beetje...
Ik begreep van de twitter van een van de ontwikkelaars dat de bandenslijtage niet meer scaled naar raceduur.
Dus als je een 25% race doet kun je altijd toe met 0 stops. Hebben mensen hier dit ervaren?
Ik zou dit erg jammer vinden.
Dus als je een 25% race doet kun je altijd toe met 0 stops. Hebben mensen hier dit ervaren?
Hmm ik moet wel zeggen dat ik mijn banden nog niet op heb gereden, echter zul je wel 1 pitstop moeten maken vanwege de regels dat je met beide typen banden moet hebben gereden.Tleilaxu schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:27:
Ik begreep van de twitter van een van de ontwikkelaars dat de bandenslijtage niet meer scaled naar raceduur.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Binnenkort eens kijken of het wat is... 2010 en 2011 was ik vrij snel zat, vooral omdat het allemaal zo lang duurt.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dat idd wel, maar vond het altijd wel wat spanning toevoegen als je aan het einde van je stint tegen banden aanzat die bijna op waren. En ik was eigenlijk niet van plan om 100% races te gaan doenPhusebox schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:30:
[...]
Hmm ik moet wel zeggen dat ik mijn banden nog niet op heb gereden, echter zul je wel 1 pitstop moeten maken vanwege de regels dat je met beide typen banden moet hebben gereden.
Volgens mij slijten ze toch echt wel, ik ga het straks uitproberen als ik tijd heb. Gewoon doorrijden en pitstop negeren.Tleilaxu schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:14:
[...]
Dat idd wel, maar vond het altijd wel wat spanning toevoegen als je aan het einde van je stint tegen banden aanzat die bijna op waren. En ik was eigenlijk niet van plan om 100% races te gaan doen
Ik heb momenteel een goedkoop stuurtje liggen van aantal jaar terug, deze bevalt mij echter niet goed genoeg. Er zit geen force feedback in bijvoorbeeld en is erg onnauwkeurig.
Weet iemand een goed stuurtje met FFB wat geschikt is voor F1 2012? Mijn budget ligt rond de 50 euro, nieuw of tweedehands.
Weet iemand een goed stuurtje met FFB wat geschikt is voor F1 2012? Mijn budget ligt rond de 50 euro, nieuw of tweedehands.
Logitech Driving Force GT is een topstuur. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ziet er inderdaad mooi uit.Rivanov schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:24:
Logitech Driving Force GT is een topstuur. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Nieuw is hij echter boven mijn budget. En via Vraag&aanbod is er een voor 60 maar die kan alleen worden opgehaald.
Heb 2010 gespeeld, 2011 overgeslagen.
Werd in 2010 beetje gek van de wisselende AI. Op het ene circuit zijn ze niet bij te houden en op sommige tracks rijd je ze zoek in de meest simpele auto.
Is dit inmiddels al een beetje rechtgetrokken?
Werd in 2010 beetje gek van de wisselende AI. Op het ene circuit zijn ze niet bij te houden en op sommige tracks rijd je ze zoek in de meest simpele auto.
Is dit inmiddels al een beetje rechtgetrokken?
Net opgehaald bij Nedgame, blijft erg vreemd, de officiele releasedate is volgens mij de 21e.. maar goed, ik was wel onder de indruk tijdens het spelen met de demo, hopelijk is het een goede keuze
Ik ben erg benieuwd naar de spelervaring. Na de review hier op de site ben ik nog niet overtuigd. Ik wil ook gelijk een stuurtje (Logitech Driving Force GT) kopen, dus moet dan wel zeker weten dat het het geld waard is.. (voor zover je dat ooit zeker weet..)
Ik vind het niet heel duidelijk hoe laat de game unlocked wordt op steam. Er staat nu approx 13 hours. Wat zou betekenen rond 2:00 uur vannacht
Klopt dit?
Ik zou graag vanavond al een paar rondjes willen rijden maarjah om er nou tot 2 uur voor op te blijven.
Klopt dit?
Ik zou graag vanavond al een paar rondjes willen rijden maarjah om er nou tot 2 uur voor op te blijven.
Yup. Release datum is sowieso pas 20 september op Steam. Dus je zal moeten wachten tot morgenCaes schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:00:
Ik vind het niet heel duidelijk hoe laat de game unlocked wordt op steam. Er staat nu approx 13 hours. Wat zou betekenen rond 2:00 uur vannacht
Klopt dit?
Beetje jammer dat ik bij de echte game nog steeds mijn resolutie niet kan instellen naar 1680x1050. Hij wil niet hoger gaan dan 1240x1024.. Dit was bij de demo ook al zo.. Op de Codemasters forum is er alleen een fix voor de Nvidia kaarten, maar nog niet voor die van AMD..
Heb al geprobeerd om de configs te veranderen, maar dat is ook niet gelukt.. Iemand anders een oplossing of dit probleem?
Heb al geprobeerd om de configs te veranderen, maar dat is ook niet gelukt.. Iemand anders een oplossing of dit probleem?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
De release van F1 2012 op steam is 01:00 op de 20ste.
Dit gebeurd met heel veel games.
Daar ben ik me van bewust echter is de release dacht ik meestal om 12:00. Wat voor mij nog net een schappelijke tijd is voor een paar rondjes raggen.Obversarix schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:03:
De release van F1 2012 op steam is 01:00 op de 20ste.
Wat duurt lang? Een race of het laden of een seizoen of...?TommyGun schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:38:
Binnenkort eens kijken of het wat is... 2010 en 2011 was ik vrij snel zat, vooral omdat het allemaal zo lang duurt.
Voor zover ik weet, is dit inderdaad zo. Veel mensen haken hierom af (getuige de véle berichten (klachten) op het CM-forum). Ook zijn de sessies niet meer compleet, heb ik begrepen: er is maar een 'practice session', geen inrij-ronde... al met al is het allemaal wat minder 'sim' en volledig, terwijl je nu wel opeens minstens races van 25% moet rijden in een kampioenschap (als ik het goed begrijp).Tleilaxu schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:27:
Nou, ik krijg geen fatsoenlijke settings voor zowel me stuurtje alswel me xbox controller.
In die Young Driver Test, elke bocht ga ik er ondersturend uit
En terwijl ik niet eens zo hard rij...
In die Young Driver Test, elke bocht ga ik er ondersturend uit
Tsja, nadelen, ik doe in 2011 ook maar één practice sessie en ook alleen wanneer er een test is voor onderdelen, anders gelijk door naar de kwalificatie. En ook dan ga ik geen inrijrondje doen, gelijk flying lap.
Hier het zelfde, onderstuur bij het leven! Heb elke setting wel een keer geprobeerd die op internet staan. De simpelste bochten haal ik niet eens. Controller heb ik er minder last van en is zowaar nog fijner/leuker speler, maar kom wil met stuurtje.Solictice schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:28:
Nou, ik krijg geen fatsoenlijke settings voor zowel me stuurtje alswel me xbox controller.
In die Young Driver Test, elke bocht ga ik er ondersturend uitEn terwijl ik niet eens zo hard rij...
[ Voor 13% gewijzigd door Kw4kje op 19-09-2012 15:35 ]
Hoeveelheid laadmomenten, seizoen (trainen, kwali, race)... ik heb het wel gehad na 3 races.Anoniem: 135195 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:18:
[...]
Wat duurt lang? Een race of het laden of een seizoen of...?
[...]
Voor zover ik weet, is dit inderdaad zo. Veel mensen haken hierom af (getuige de véle berichten (klachten) op het CM-forum). Ook zijn de sessies niet meer compleet, heb ik begrepen: er is maar een 'practice session', geen inrij-ronde... al met al is het allemaal wat minder 'sim' en volledig, terwijl je nu wel opeens minstens races van 25% moet rijden in een kampioenschap (als ik het goed begrijp).
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Onderstuur opheffen: voor de bocht de snelheid eruit halen. Tijdens het insturen mag je de rem niet meer bedienen en moet je ook een constante snelheid hebben, dus ook niet afremmen op de motor dmv van gas los.
That's what I'm tryingMarcoM schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:36:
Onderstuur opheffen: voor de bocht de snelheid eruit halen. Tijdens het insturen mag je de rem niet meer bedienen en moet je ook een constante snelheid hebben, dus ook niet afremmen op de motor dmv van gas los.
Het helpt ook niet echt dat ik m'n oude stuurtje niet kan kalibreren haha
Wordt echt tijd voor een nieuwe.
Morgen salaris weer binnen, dus dan zal ik eens gaan rondkijken
Ik heb ook geen last meer van onderstuur maar je moet inderdaad wel zorgen dat je voor de bocht remt, als je tijdens de bocht even je rem aanraakt dan voel je meteen de auto naar buiten glijden.
Hmm oke, blijven proberen dan.
Voor de PC spelers: Ryder heeft z'n programmatje al geupdate zodat je de Database kan editen
http://www.racedepartment.com/forum/threads/database.55851/
Voor de PC spelers: Ryder heeft z'n programmatje al geupdate zodat je de Database kan editen
http://www.racedepartment.com/forum/threads/database.55851/
Ik vond het al jammer dat de vrije trainingen eruit zijn gehaald, maar om nu ook nog is te lezen dat bandenslijtage alleen op 100% werkt vind ik wel erg jammer. Ik deed graag 50% races, zal nu dan wel 100% doen maar ik weet niet of ik dat vol blijf houden na een seizoen. Erg jammer. Ik hoop dat dit nog in een update komt, neem aan dat er veel mensen over gaan klagen..
Tnx, met dit in me achterhoofd gaat het al iets beter, ik blijf oefenen.MarcoM schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:36:
Voor de mensen die klagen over bandenslijtage e.d. De uitleg van Steve Hood himself:
http://community.codemast...-explain/m-p/69630#U69630
Lijkt erop dus dat bandenperformance nog steeds een grote impact heeft (iets wat we in real-life ook wel zien). Enkele rondes versere banden scheelt echt gigantisch (zie Perez in Italië).
http://community.codemast...-explain/m-p/69630#U69630
Lijkt erop dus dat bandenperformance nog steeds een grote impact heeft (iets wat we in real-life ook wel zien). Enkele rondes versere banden scheelt echt gigantisch (zie Perez in Italië).
Ik mag wat goodies weggeven mits het een prijsvraag is, bij deze voor de geïnteresseerden.
Kon het om een of andere vage reden toch niet laten en heb F1 2012 net gekocht via Steam... Ook al is er genoeg op aan te merken, op een of andere manier start ik steeds weer de demo op, dus... toch maar de gok gewaagd.
Zostraks gehaald bij de FRS in Amersfoort. Alle systemen versies lagen daar al in de winkel... nu wachten tot ik thuis ben vrijdagavond :-\
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb nog steeds last van hetzelfde probleem dat ik ook al in 2011 had (maar niet in 2010). Als ik "te ver" in stuur dan lijkt het spel m'n stuur vast te locken oid. Ik weet niet precies wat er gebeurt, alsof de FFB ineens weg is en m'n stuur doorklapt. Maar ook terug sturen gaat lastiger en wordt me tegen gewerkt. Ze zullen wel onderstuur proberen te simuleren ofzo, maar dit slaat nergens op, ik kan er niet mee rijden. In welke auto klapt je stuur nou ineens naar links als je iets te ver doorstuurt?
Het voelt echt alsof het stuur ineens los knapt en ik ineens niet meer kan sturen, totdat ik iets terug stuur en dan is het weer normaal... vreemd, kan er niet mee rijden.

I'm game.Phusebox schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:05:
Ik mag wat goodies weggeven mits het een prijsvraag is, bij deze voor de geïnteresseerden.
Nu wachtten tot 1u zodat het spel unlocked :3
Ik heb dit niet. Ik heb mijn stuur wel ingesteld op 270 graden max.. misschien scheelt dat. Hij wordt wel licht als je ver stuurt, en dan zie je dat je wielen ook te ver draaien en heb je dus dik onderstuur, maar terugsturen is hier geen probleem.NickThissen schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:49:
Ik heb nog steeds last van hetzelfde probleem dat ik ook al in 2011 had (maar niet in 2010). Als ik "te ver" in stuur dan lijkt het spel m'n stuur vast te locken oid. Ik weet niet precies wat er gebeurt, alsof de FFB ineens weg is en m'n stuur doorklapt. Maar ook terug sturen gaat lastiger en wordt me tegen gewerkt. Ze zullen wel onderstuur proberen te simuleren ofzo, maar dit slaat nergens op, ik kan er niet mee rijden. In welke auto klapt je stuur nou ineens naar links als je iets te ver doorstuurt?Het voelt echt alsof het stuur ineens los knapt en ik ineens niet meer kan sturen, totdat ik iets terug stuur en dan is het weer normaal... vreemd, kan er niet mee rijden.
FFB settings : 50% 100% en 10%
Ik heb ook 270 graden ingesteld. Wat bedoel je met "hij wordt wel licht"? Gaat het geleidelijk en voel je dat je gewoon wat minder tegenwerking hebt, of is het gewoon in een klap over? Bij mij is het echt in een klap over, meer sturen = meer en meer tegenwerking (logisch), totdat ik te ver ga en dan is het alsof de wiel ophanging knapt en ik ineens nog eens 20 graden doorschiet. Niet mee te rijden...
Hij valt wel redelijk snel weg, maar waarom stuur jij in godsnaam zo ver? Zo ver kom ik normaal niet eens... Wil je niet gewoon veel te hard ofzoNickThissen schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:19:
Ik heb ook 270 graden ingesteld. Wat bedoel je met "hij wordt wel licht"? Gaat het geleidelijk en voel je dat je gewoon wat minder tegenwerking hebt, of is het gewoon in een klap over? Bij mij is het echt in een klap over, meer sturen = meer en meer tegenwerking (logisch), totdat ik te ver ga en dan is het alsof de wiel ophanging knapt en ik ineens nog eens 20 graden doorschiet. Niet mee te rijden...
Maar ik stuur helemaal niet verHoogie2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:20:
[...]
Hij valt wel redelijk snel weg, maar waarom stuur jij in godsnaam zo ver? Zo ver kom ik normaal niet eens... Wil je niet gewoon veel te hard ofzo
Als ik net het randje opzoek en daar blijf kom ik niet eens stapvoets de bocht door.
[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 19-09-2012 20:23 ]
Hmm, dat is wel heel raar....NickThissen schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:23:
[...]
Maar ik stuur helemaal niet verHet gebeurt al bij 45 graden ofzo vaak (ligt eraan hoe snel ik rij geloof ik). Door een hairpin als la source ofzo stuur je toch zeker wel meer dan 45 graden? Dat kan ik dus niet.
Heb je in het normale settings menu ook alles op 0% staan?
Ik heb zowat alles geprobeerd. Standaard alles op 0%, dan met input device override op wheel, dan met vsync aan (dat zou moeten helpen las ik op het forum, normaal krijg je dan juist input lag maar goed). In de profiler op 270 graden, 100% kracht en 107% kracht geprobeerd (typisch truukje in de logitech sturen). Daarna nog dingen als steering saturation en linearity zitten aanpassen maar daar werd het alleen maar niet lineair mee, alles op 0 is de stuur uitslag ingame wel prima gelijk met m'n stuur, dus dat zit wel goed, maar die vreemde klap na een paar graden sturen krijg ik er niet uit.Hoogie2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:24:
[...]
Hmm, dat is wel heel raar....
Heb je in het normale settings menu ook alles op 0% staan?
Dan zou ik het ook niet weten. Ik vind de game erg goed, zeker na de misser die 2011 was
Klinkt als een FF probleem.NickThissen schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:26:
[...]
Ik heb zowat alles geprobeerd. Standaard alles op 0%, dan met input device override op wheel, dan met vsync aan (dat zou moeten helpen las ik op het forum, normaal krijg je dan juist input lag maar goed). In de profiler op 270 graden, 100% kracht en 107% kracht geprobeerd (typisch truukje in de logitech sturen). Daarna nog dingen als steering saturation en linearity zitten aanpassen maar daar werd het alleen maar niet lineair mee, alles op 0 is de stuur uitslag ingame wel prima gelijk met m'n stuur, dus dat zit wel goed, maar die vreemde klap na een paar graden sturen krijg ik er niet uit.
Met de Profiler helemaal uit ook geprobeerd?
Ik kan niet wachten tot dat ik de game binnen heb!
De game heb ik besteld bij GameSync... Zijn er meer mensen die de game hier gepre-orderd hebben?
De game heb ik besteld bij GameSync... Zijn er meer mensen die de game hier gepre-orderd hebben?
Dat was de enige optie die ik nog vergeten was... En een wereld van verschilZamorano schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:37:
[...]
Klinkt als een FF probleem.
Met de Profiler helemaal uit ook geprobeerd?
Ok, het probleem is er nog steeds, in iets mindere mate, maar vooral gebeurt het pas bij veel hogere stuur uitslag. Als het nu gebeurt dan heb ik zelf ook het idee dat ik te ver aan het sturen ben, voorheen totaal niet. Vind het nog steeds niet realistisch maar ik kan er mee leven want als ik goed rij kom ik het niet meer tegen
[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 19-09-2012 21:14 ]
Bij de Demo of de full versie?NickThissen schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:06:
[...]
Dat was de enige optie die ik nog vergeten was... En een wereld van verschilBen nog niet helemaal tevreden, want ik heb nou weer een 900 graden stuur, maar met een hoge saturation lijkt dat op te lossen te zijn. Zit nu op 67% en dat lijkt wel ongeveer 1-op-1. Heb alleen nog het idee dat ik voor sommige bochten wel erg weinig hoef te sturen om de bocht rond te komen, denk dat dat met die saturation juist op te lossen is, maar als ik daar andere waardes kies dan is het stuur niet meer 1-op-1 met m'n eigen stuur en dan klopt er dus niks meer van... Ik ga nog even pielen, bedankt.
Ok, het probleem is er nog steeds, in iets mindere mate, maar vooral gebeurt het pas bij veel hogere stuur uitslag. Als het nu gebeurt dan heb ik zelf ook het idee dat ik te ver aan het sturen ben, voorheen totaal niet. Vind het nog steeds niet realistisch maar ik kan er mee leven want als ik goed rij kom ik het niet meer tegen
Want ik vind de full game veel beter sturen dan de demo
Zit overigens bij Force India, helaas is Di Resta m'n teammate en niet Hulkenberg. Had stiekem gehoopt op Hulkenberg, ben toch wel beetje fan van hem
[ Voor 6% gewijzigd door Solictice op 19-09-2012 22:00 ]
nou ik moet goed mijn best doen wil ik 1:29 halen op melbourne en op kuala lumpur was mijn snelste 1:38:9 met de toro rosso maar de tegenstanders zijn echt idioot snel vergeleken met F1 2011
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Begrijp ik het nou goed dat je in career niet kunt kiezen voor de optie: Practice, 1 Qualify sessie, Race? Dat deed ik in F1 2010 altijd maar ik lijk nu alleen de volgende opties te hebben:
- Geen practice, 1 rondje Q (hoe kan ik nu ooit upgrades krijgen?)
- Geen practice, Q1, Q2, Q3 (duurt me te lang, wil gewoon 1 Q sessie en klaar)
- Volledig weekend met P, Q1 t/m 3...
Geen enkele optie bevalt me
- Geen practice, 1 rondje Q (hoe kan ik nu ooit upgrades krijgen?)
- Geen practice, Q1, Q2, Q3 (duurt me te lang, wil gewoon 1 Q sessie en klaar)
- Volledig weekend met P, Q1 t/m 3...
Geen enkele optie bevalt me
Zojuist eerste race van Career gereden. Damn wat intens
Gameplay is echt super, je voelt de banden minder worden en de auto lichter, het enige wat irritant is is dat de blauwe vlag mensen op de raarste plekken langzaam rijden (midden in een high-speed bocht ofzo, maar dat kwam dan omdat ze aan de kant gingen voor die voor me, en hem er dan tussen gooien
)....
In ieder geval na veel geknok 8e geworden, met een rokende motor
(al kan dat ook liggen aan de minder legale versie, ze stoppen wel vaker gameplay verstorende elementen erin als anti-piracy...)
Nja, binnenkort weer opnieuw beginnen, als de Steam versie unlocked is. F1 2012 is in ieder geval een wereld van verschil met de fail die 2011 was, en echt de 36 euro waard die hij op dit moment op Steam kost
Gameplay is echt super, je voelt de banden minder worden en de auto lichter, het enige wat irritant is is dat de blauwe vlag mensen op de raarste plekken langzaam rijden (midden in een high-speed bocht ofzo, maar dat kwam dan omdat ze aan de kant gingen voor die voor me, en hem er dan tussen gooien

In ieder geval na veel geknok 8e geworden, met een rokende motor

Nja, binnenkort weer opnieuw beginnen, als de Steam versie unlocked is. F1 2012 is in ieder geval een wereld van verschil met de fail die 2011 was, en echt de 36 euro waard die hij op dit moment op Steam kost
Nou Hoogie als jij zo reageerd heb ik er wel vertrouwen in. En dat na F1 2011 want toen had ik besloten om 2012 niet te kopen..
Same hier. 25% race gereden als Force India. Begon als 17e omdat k de qualifying had verneukt, gefinished als 9e voor Massa
Wel op intermediate niveau, maar was alsnog een spannende race. Heb iig hard moet rijden
5 ronden lang met Massa en Perez een DRS battle gehad
maar alsnog net gewonnen van ze met paar tienden verschil.
Vind het veel beter dan 2011, geen rare fratsen van de AI oid.
Was ook mijn eerste race met een stuurtje, werkt toch beter dan controller/keyboard (quite obvious) Ook al is t een maar een goedkoop dingetje. Morgen toch echt maar eens kijken naar de Driving Force Pro GT.
@ Remco Tr
Dat dacht ik ook, dus heb hem nu gepirate
Maar ga hem zeker kopen. Het is een echt grote verbetering ten opzichte van 2011. Hoewel het ff erg wennen is.
@ Hoogie
Ik had overigens geen rokende motor, dus je zal wel iets té hard hebben gereden
Wel op intermediate niveau, maar was alsnog een spannende race. Heb iig hard moet rijden
Vind het veel beter dan 2011, geen rare fratsen van de AI oid.
Was ook mijn eerste race met een stuurtje, werkt toch beter dan controller/keyboard (quite obvious) Ook al is t een maar een goedkoop dingetje. Morgen toch echt maar eens kijken naar de Driving Force Pro GT.
@ Remco Tr
Dat dacht ik ook, dus heb hem nu gepirate
@ Hoogie
Ik had overigens geen rokende motor, dus je zal wel iets té hard hebben gereden
[ Voor 5% gewijzigd door Solictice op 19-09-2012 23:07 ]
Haha. Ik had hem al gekocht op steam, en nu de piratenversie even gepakt omdat steam die vreemde releasedates hanteertRemco Tr schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:02:
Nou Hoogie als jij zo reageerd heb ik er wel vertrouwen in. En dat na F1 2011 want toen had ik besloten om 2012 niet te kopen..
Het is een leuke game, maar je moet natuurlijk wel met een beetje arcade-insteek er ingaan. Als je verwacht
Dat het super realistisch is qua physics ofzo, dan kun je hem beter laten liggen. Maar ik vind het 1 van de allerbeste casual racers van de afgelopen jaren.
Die rokende motor zal wel komen door het terugschakelen dan
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-09-2012 23:12 ]
Voor zover ik weet is dit pas de 3e versie in de F1 reeks van Codemasters. Als je kijkt wat ze nu hebben kunnen neerzetten dan mogen we daar best tevreden over zijn!Hoogie2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:11:
[...]
Haha. Ik had hem al gekocht op steam, en nu de piratenversie even gepakt omdat steam die vreemde releasedates hanteert![]()
Het is een leuke game, maar je moet natuurlijk wel met een beetje arcade-insteek er ingaan. Als je verwacht
Dat het super realistisch is qua physics ofzo, dan kun je hem beter laten liggen. Maar ik vind het 1 van de allerbeste casual racers van de afgelopen jaren.
Die rokende motor zal wel komen door het terugschakelen dan
Ik moet het er toch mee eens zijn
Zojuist ook m'n eerste race gehad (in de Torro rosso), inderdaad wel erg leuk hoor
Weinig rare dingen gezien, al vond ik wel dat je wel behoorlijk mag afsnijden in sommige bochten. Zolang je er maar niemand mee inhaalt, als je daarmee iemand inhaalt krijg je 10 seconden ofzo om de positie terug te geven, wel leuk gedaan 
Ik was gestart op P12, al gauw opgewerkt naar P7 en toen ronde lang met Schumi lopen vechten, ik kwam er steeds in de 2e sector eenvoudig voorbij maar met de DRS was ik geen match op de front straight en kwam hij er steeds weer voorbij. Helaas was in het laatste rondje m'n fuel op en ben ik dus nog 7 plekken verloren ofzo
Had de cautious strategy gepakt, dus dacht dat ik wel een paar rondjes met rich fuel mixture kon rijden (om Schumi eindelijk eens af te schudden). Een kleine waarschuwing gehad van m'n engineer (niet meer dan "we moeten over een paar rondjes eens kijken of de fuel mix niet wat omlaag moet") en verder geen woord gehoord, dat is wel jammer, want volgens mij kun je zelf niet zien hoe je met fuel zit tijdens de race, of wel? Nou ja, les geleerd, niet te lang rich gebruiken want dan haal je het niet 
Maar al met al ben ik toch wel tevreden, het F1 2010 gevoel komt wel weer terug in zo'n race. Heb hem ook minder legaal momenteel (geen rokende motor gehad) maar ik ga hem wel aanschaffen binnenkort denk ik
Ik was gestart op P12, al gauw opgewerkt naar P7 en toen ronde lang met Schumi lopen vechten, ik kwam er steeds in de 2e sector eenvoudig voorbij maar met de DRS was ik geen match op de front straight en kwam hij er steeds weer voorbij. Helaas was in het laatste rondje m'n fuel op en ben ik dus nog 7 plekken verloren ofzo

Maar al met al ben ik toch wel tevreden, het F1 2010 gevoel komt wel weer terug in zo'n race. Heb hem ook minder legaal momenteel (geen rokende motor gehad) maar ik ga hem wel aanschaffen binnenkort denk ik
Codemasters lijkt met F1 2012 eindelijk te brengen wat ze ons al drie jaar beloven. Ik speelde vroeger veel GP4, en deze game geeft mij een vergelijkbaar en misschien wel groter speelplezier!Anoniem: 458573 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:17:
[...]
Voor zover ik weet is dit pas de 3e versie in de F1 reeks van Codemasters. Als je kijkt wat ze nu hebben kunnen neerzetten dan mogen we daar best tevreden over zijn!
Eindelijk een waardige opvolger van F1 2010
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-09-2012 23:24 ]
@NickThissen
Je kan je fuel zien bij Car Status ofzo. Op keyboard standaard keybinded op S. 3 schermpjes in total
Je kan je fuel zien bij Car Status ofzo. Op keyboard standaard keybinded op S. 3 schermpjes in total
Bedankt, toch maar eens naar zoeken dan. Probleem is dat ik op m'n G25 maar 2 knopjes heb en die heb ik voor KERS en DRS nodig. Op de schakelpook zitten ook nog een stuk of 10 knopjes maar ik kan me nooit herinneren welke waar zitSolictice schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:25:
@NickThissen
Oh ja, vergeten te zeggen dat ik wel geen auto's in m'n spiegels zie, beetje nutteloos? Of zijn m'n graphics niet goed? Voor zover ik kan zien heb ik alles op High (is er nog Ultra misschien?), nog niks veranderd aan de graphics.
Dat van de spiegels is me nog niet opgevallen. Zal er van het weekend eens naar kijken.
Hij draait bij mij op Ultra en heb ook geen auto's in m'n spiegels. Beetje irritant, want hele tijd naar achter kijken om te zien of je iemand gaat afsnijden is niet handig bij het aanremmen 
En heb je geen flippers op die G25? Daar heb ik m'n KERS en DRS op gezet, ik schakel toch niet
En heb je geen flippers op die G25? Daar heb ik m'n KERS en DRS op gezet, ik schakel toch niet
Ik schakel handmatig uiteraard dus de flippers zijn al bezet.Solictice schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:31:
Hij draait bij mij op Ultra en heb ook geen auto's in m'n spiegels. Beetje irritant, want hele tijd naar achter kijken om te zien of je iemand gaat afsnijden is niet handig bij het aanremmen
Ahh, dan wordt het lastig ja
Dan zal je snel op het juiste knopje moeten drukken
Dan zal je snel op het juiste knopje moeten drukken
Na het bedroevende F1 2011 toch maar besloten om deze te kopen voor de 360, maar hoe is de AI in deze versie? Want in het vorige deel kon je op sommige circuits met een Lotus easy as hell een race binnen halen en een race later had je al moeite met de middenmoot. Is de pitstraat bug inmiddels opgelost, of moet je nog steeds afwachten tot iedereen gepasseerd is?
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
F1 2010 toch wel erg veel gespeeld op de Xbox nu een 2 pack gekocht van 2012 op steam.
Vanochtend voor werk even gestart dus vanavond kan ik los op de pc
.
Vanochtend voor werk even gestart dus vanavond kan ik los op de pc
Anoniem: 411873
Download is bezig, kan over een kwartiertje spelen. Als mijn pc het grafisch voldoende aan kan, misschien vanavond nog even naar de winkel rennen om de game te kopen
Balen dat de Young Driver Test niet geskipt kan worden... Hopelijk duurt dat niet te lang.
Heb je overigens nog steeds een Games for Windows Live account toestand nodig?
Balen dat de Young Driver Test niet geskipt kan worden... Hopelijk duurt dat niet te lang.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 411873 op 20-09-2012 09:41 ]
Ik vind trouwens de Young Driver test wel fijn, het is niet zo dat het lang en saai is, ik speel voor het eerst met de Microsoft Speed Wheel, alleen al daarom ben ik blij met de young driver test... Op basis daarvan kun je natuurlijk ook een team kiezen, ga eens kijken wat ik kan met de Marussia..
Ik deed bij het laden van de driver test alt + enter en drukte op kruisje, starte de game opnieuw op en kwam gewoon in het menu
Neen, het is Steam only nuAnoniem: 411873 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:31:
Download is bezig, kan over een kwartiertje spelen. Als mijn pc het grafisch voldoende aan kan, misschien vanavond nog even naar de winkel rennen om de game te kopen![]()
En vergeleken met 2011 is de game veel meer optimised, dus draait lekker soepel.
Zo gister eerste 2 uurtjes gereden en mijn eerste indruk is positief.
Pluspunten
+ Steam ipv Live
+ Spel loopt soepel ook de menu´s zijn een vooruitgang.
+ Champions challenge is leuk. Je duikt meteen in de actie
+ Als je van de baan schiet en het gras/grind raakt kost het ook echt veel tijd.
+ gevoelsmatig rijden de auto´s weer een stukje realistischer. Weinig vergevingsgezind.
Eerste indruk minpunten
- De auto is vrij zenuwachtig. Echt even wennen t.o.v. 2011/2010
- young driver test leuk idee maar voegt weinig toe voor de ervaren racers
- Heb not wat moeite om het juiste gevoel in mijn stuur te krijgen. FFB werkt een beetje tegen voor mijn gevoel
Al met al een erg positieve eerste indruk. Ik was vrijwel meteen helemaal in de game gezogen en dat smaakt naar meer.
Pluspunten
+ Steam ipv Live
+ Spel loopt soepel ook de menu´s zijn een vooruitgang.
+ Champions challenge is leuk. Je duikt meteen in de actie
+ Als je van de baan schiet en het gras/grind raakt kost het ook echt veel tijd.
+ gevoelsmatig rijden de auto´s weer een stukje realistischer. Weinig vergevingsgezind.
Eerste indruk minpunten
- De auto is vrij zenuwachtig. Echt even wennen t.o.v. 2011/2010
- young driver test leuk idee maar voegt weinig toe voor de ervaren racers
- Heb not wat moeite om het juiste gevoel in mijn stuur te krijgen. FFB werkt een beetje tegen voor mijn gevoel
Al met al een erg positieve eerste indruk. Ik was vrijwel meteen helemaal in de game gezogen en dat smaakt naar meer.
Toch wel handig, dat Steam: ik heb gisteren het spel gekocht, gedownload en (dus) geinstalleerd en nu kan ik vanavond bij thuiskomst metéén spelen! Beter dan weer moeten wachten op een dvd en die installeren en zo.
Wat mij opviel bij het spel (of bij mijzelf) is dat ik voor het eerst in jaren weer in cockpit view rij... Deed ik vroeger (Geoff Crammond's GP) altijd maar op een of andere manier ben ik geswitched naar (waar mogelijk) de bonnet view. En in voorgaande F1 games gebruikte ik de tv cam (boven de helm). Maar op een of andere manier moest en zou ik de cockpit view gebruiken in dit spel en het bevalt me prima! Een stuk meer 'immersion'.
Ik ben van plan controls etc. op Expert te doen maar wel met 4 flashbacks... als dat tenminste kan in de career.
En de moeilijkheidsgraad van de AI zet ik op het midden: ik wil wel competitie maar niet altijd als laatste eindigen: het moet wel leuk blijven. Ik heb jarenlang racegames zo ingesteld dat ik zowat altijd redelijk makkelijk won (onder hetzelfde motto 'het moet wel leuk blijven') maar ik ben erachter gekomen dat het geen zak aan is als je alles maar makkelijk wint... Je speelt dan eigenlijk meer voor de lol en om te genieten van de mooie graphics maar niet om het spel zélf! Ik ben al met al benieuwd of ik met F1 2012 weer net zo enthousiast en fanatiek wordt als ik ooit ben geweest met Crammond's GP versie 1... 
BTW Wel jammer om te horen dat er schijnbaar in de full version ook geen auto's in de spiegels te zien zijn...! Hopelijk gaan ze dat wel fixen: waar heb je anders spiegels voor...
Wat mij opviel bij het spel (of bij mijzelf) is dat ik voor het eerst in jaren weer in cockpit view rij... Deed ik vroeger (Geoff Crammond's GP) altijd maar op een of andere manier ben ik geswitched naar (waar mogelijk) de bonnet view. En in voorgaande F1 games gebruikte ik de tv cam (boven de helm). Maar op een of andere manier moest en zou ik de cockpit view gebruiken in dit spel en het bevalt me prima! Een stuk meer 'immersion'.
Ik ben van plan controls etc. op Expert te doen maar wel met 4 flashbacks... als dat tenminste kan in de career.
BTW Wel jammer om te horen dat er schijnbaar in de full version ook geen auto's in de spiegels te zien zijn...! Hopelijk gaan ze dat wel fixen: waar heb je anders spiegels voor...
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 20-09-2012 11:25 ]
Wat overigens best irritant is: de Champions Mode op hard (op zich allemaal vrij makkelijk) uitdaging met Alonso. Je moet hem inhalen en eerste worden, maar nee hij moet ook tweede worden. Ik ben wel 14 keer eerste geworden maar elke keer liet die knuppel zich inhalen... Op een gegeven moment maar iedereen van de baan gaan rammen die hem inhaalde.
Anoniem: 144744
Wahahaha die Alonso is zelfs ingame een enorme eikel, "Ik niet winnen? Ik jou ook niet helpen met je opdracht! Muhhahahahaha"Phusebox schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:42:
Wat overigens best irritant is: de Champions Mode op hard (op zich allemaal vrij makkelijk) uitdaging met Alonso. Je moet hem inhalen en eerste worden, maar nee hij moet ook tweede worden. Ik ben wel 14 keer eerste geworden maar elke keer liet die knuppel zich inhalen... Op een gegeven moment maar iedereen van de baan gaan rammen die hem inhaalde.

Phusebox is faster than u.. Do you understand that message?Anoniem: 144744 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:52:
[...]
Wahahaha die Alonso is zelfs ingame een enorme eikel, "Ik niet winnen? Ik jou ook niet helpen met je opdracht! Muhhahahahaha"
Anoniem: 411873
Net een paar races gedaan, eerste indruk is zeer positief!
Enkele zaken die opvielen:
- Soms een hapering (2 sec stilstaand beeld) bij gebruiken flashback
- Crash to desktop 1x
- Penalty bij overschrijden witte lijn bij uitrijden pitstraat, eindelijk!
- Grosjean crasht niet bij de start, Maldonado krijgt amper penalties
- Crash to desktop 1x
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 411873 op 20-09-2012 13:44 ]
Ja over die lijn heen rijden zag ik in die review die eerder was gepost ook al. Vent helemaal over de zeik. Tja zo zijn de regels in de F1, lijkt me duidelijk... Dat soort details zou ik me aan storen als het er niet in zou zitten.Anoniem: 411873 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:37:
Net een paar races gedaan, eerste indruk is zeer positief!
- Crash to desktop 1x
www.youtube.com/DerOllie
Wat je ook eens moet doen is in Monza na de Variante Ascari (snelle chicane voor de laatste bocht) eens achteruit kijken, dan zie je een glitch.