'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Voor "gratis" laten we het natuurlijk niet liggen :-)
Kun je nou ook bestellen als het eindbedrag lager dan 10 euro is?
Iedereen met x aantal cadeaubonnen; meerdere accounts neem ik aan?
Kosten beide 5 euro plus 2 euro verzend kosten, die 2 euro afgerekend via ideal.
Ben benieuwd of ze nog met een rekening komen:D
Ik ga er wel vanuit dat dit kan aangezien het cadeaubonnen zijn, maar iemand die dit kan bevestigen?
Ja.Nivali schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:45:
Kan iemand vertellen of deze cadeaubonnen ook stapelbaar zijn?
Ik ga er wel vanuit dat dit kan aangezien het cadeaubonnen zijn, maar iemand die dit kan bevestigen?
Maar ik denk dat ze niet zo gek zijn om dadelijk ~15 cadeaubonnen te accepteren op 1 product?
Misschien omdat ze in je bestelhistorie kunnen kijken??Koen- schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:58:
Waarom niet? Ik had een feestje en vroeg aan iedereen een Wehkamp cadeaubon.
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Als iemand die de cadeaubon al binnen heeft even de voorwaarden die op de bon staan wilt vermeldenGeldigheid en gebruik
Op de waardebon vermelden wij of er één of meer per bestelling ingewisseld kunnen worden en aan welke voorwaarden je verder moet voldoen. Ook de geldigheidsdatum staat op je waardebon. Na deze datum is de waardebon niet meer in te wisselen.
Je mag je waardebon gebruiken voor aanbiedingen en kortingsartikelen. Als het bedrag van je bestelling hoger is dan het bedrag van de waardebon, brengen wij het resterende bedrag in rekening. Als er een tegoed ontstaat door het verzilveren van een waardebon, wordt dit automatisch verrekend met de volgende bestelling. De waardebon is niet inwisselbaar voor contanten.
Je kunt wehkamp.nl waardebonnen niet gebruiken voor de aanschaf van boeken. Voor de wehkamp.nl waardebon gelden de algemene voorwaarden van wehkamp.nl.
Wel leuk ja, die 15 euro cadeaubon (10 helaas niet meer).
5 bonnen = 25 euro betalen voor 75 euro tegoed
Daar staat overigens 'De cadeaubon is een jaar geldig.' Op mijn bon staat geldig tot 1 december 2014.
[ Voor 46% gewijzigd door Koen- op 31-08-2012 14:08 ]
Misschien, maar die ga ik echt niet betalen. Ik heb hier een nota liggen van Wehkamp waarop staat:Tonger schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:06:
Zou het misschien zo kunnen zijn dat Wehkamp denkt op deze manier wat meer omzet te kunnen draaien omdat ze je achteraf alsnog een rekening sturen?
Te betalen: 0,00 €.
maar je hebt ook een pagina voor je gehad waarop staat dat de korting pas vanaf €50,- geldig was :-)Phyxion schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:09:
[...]
Misschien, maar die ga ik echt niet betalen. Ik heb hier een nota liggen van Wehkamp waarop staat:
Te betalen: 0,00 €.
O, ik niet. Ik zag de code op de Facebook van Wehkamp. Daar stonden geen voorwaarden bij.weertenaar schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:11:
[...]
maar je hebt ook een pagina voor je gehad waarop staat dat de korting pas vanaf €50,- geldig was :-)
Daar staat niks over het stapelen van bonnen...Koen- schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:06:
Er staat: 'Kijk voor meer informatie op wehkamp.nl/cadeaubon.
Daar staat overigens 'De cadeaubon is een jaar geldig.' Op mijn bon staat geldig tot 1 december 2014.

Dus wanneer er dus geen beperkende voorwaarden op de bon staan, mag je stapelen?Op de waardebon vermelden wij of er één of meer per bestelling ingewisseld kunnen worden en aan welke voorwaarden je verder moet voldoen.
Anoniem: 471267
lcd van 19 of 22 inch
Je vraag heeft natuurlijk niks met het onderwerp van dit topic te maken...of je moet genoegen nemen met als enige antwoord '€ 10,- korting via een kortingscode'.Anoniem: 471267 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:17:
iemand een idee hoe ik het voordeligst een lcd kan besstellen bij wehkamp?
lcd van 19 of 22 inch
Ja, dat is echt mogelijkmelvin78 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:18:
weet iemand echt zeker of je 15 cadeau bonnen echt tegelijk kunt verzilveren want anders ben ik best de lul..
Lees dit bijvoorbeeld: http://blog.iusmentis.com.../de-gegoogelde-actiecode/
Meerdere accounts aanmaken met dezelfde persoonsgegevens lijkt me sowieso niet toegestaan ook staat er duidelijk in de voorwaarden beschreven dat de code eenmalig per klant mag worden gebruikt.
Bovendien moet men minimaal 50,- aan artikelen (geen cadeaubonnen) besteden.
Lijkt me, ik denk... hij verwijst naar geen enkel wetsartikel o.i.d. Wil daarmee niet zeggen dat deze man ongelijk heeft, maar echte feiten staan er niet in. Ook gaat dit over het annuleren van een bestelling voordat deze is geleverd. Wat als je het product/bon al thuis hebt? Mag Wehkamp dan gaan vorderen? Als je je systeem niet aanpast aan de actievoorwaarden, moet je eerst controleren en dan pas uitleveren zou ik zeggen.
Achteraf gaan zeggen dat de afgeronde koop niet geldig is en een naheffing sturen lijkt me erg krom.
edit:
Settlers 7 wordt net door Selekt vracht door de brievenbus gestouwd
[ Voor 10% gewijzigd door Freakster86 op 31-08-2012 14:39 ]
Hoe heb je dit gedaan dan?melvin78 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:34:
ik heb net mijn 5 cadeau bonnen van €10 binnengekregen die ik gister besteld heb!
de wehkamp checkt of er op je adres al een account is. dus je kunt niet twee accounts op een adres hebben.
Als je het laat bezorgen, moet je je legitimeren. Wordt ook lastig dus.
Zover ik weet niet hoor, ik heb net een tweede account aangemaakt op hetzelfde adres als het door mij in het verleden aangemaakte account.NewienM schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:19:
[...]
Hoe heb je dit gedaan dan?
de wehkamp checkt of er op je adres al een account is. dus je kunt niet twee accounts op een adres hebben.
Bullcrap. Alsof er niet meerdere mensen op 1 adres kunnen wonen.NewienM schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:19:
Zie het al, hij checked op achternaam.GioStyle schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
Bullcrap. Alsof er niet meerdere mensen op 1 adres kunnen wonen.
ik heb verschillende accounts met hetzelfde adres gebruikt. dat werkte prima, mijn vaders heeft ze vanmorgen aangenomen en hoefde zich niet te legitimeren hoor. maar als ik iets thuiskrijg hoef ik dat nooit alleen een krabbeltje zetten maar dat kan iedereen doen.NewienM schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:19:
[...]
Hoe heb je dit gedaan dan?
Wie gaat voor de 25?
melvin78 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:23:
ja heb het gezien. heb er 15 van 15 euro en 5 van 10 moet genoeg zijn...

Druk geweest met accounts aanmaken?
Jij bent de sjaak als ze het toch nog in rekening gaan brengen!melvin78 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:23:
ja heb het gezien. heb er 15 van 15 euro en 5 van 10 moet genoeg zijn...
Ik heb er 7 van 10
Dat gaat heel snel hoor want je hoeft je e-mail niet te activeren. Dus je kan gewoon ongeldige e-mails invullen.
Die kan je dan toch betalen met een bon van 15 euro plus de korting?masterrobo schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:21:
Cadeaubon van 15 euro hebben ze er ook uit gehaald.
Wie gaat voor de 25?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Iedereen met een normaal gezond verstand weet dat dit niet kan. En dat sommigen dan ook nog meerdere account aan gaan maken

Dit zegt genoeg. Ik ben benieuwd want wanneer de verontwaardigde berichtjes verschijnen.quote: WehkampBij een vermoeden van fraude behoudt Wehkamp B.V. zich het recht voor om de waardebon niet in mindering te brengen op het rekeningoverzicht;
[ Voor 2% gewijzigd door sjaool op 31-08-2012 22:59 . Reden: want > wanneer ]
"When you grow up your heart dies"
70 euro kan ik nog wel verliezen, gelukkig.sjaool schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:29:
[...]
Dit zegt genoeg. Ik ben benieuwd want de verontwaardigde berichtjes verschijnen.
Rutger Mulder schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:27:
Gathering of Thiefs hier. De rotte appels van de samenleving.
Iedereen met een normaal gezond verstand weet dat dit niet kan. En dat sommigen dan ook nog meerdere account aan gaan maken. Wehkamp is een postorder bedrijfs dat van oudsher dingen verkocht op rekening aan mensen die geen geld hadden. Die weten echt wel hoe ze met wanbetalers en/of oplichters om moeten gaan.
[ Voor 100% gewijzigd door 2ling op 31-08-2012 22:16 . Reden: geenbijdrage ]
Jammer dat we die gezichten nooit te zien krijgensjaool schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:29:
[...]
Dit zegt genoeg. Ik ben benieuwd want de verontwaardigde berichtjes verschijnen.
Anoniem: 294494
Kan ik mij wel in vinden. En even voor de goede orde: Achter een bedrijf als wehkamp zit vast een stevige fraude afdeling waar standaard belletjes gaan rinkelen als er meerdere accounts op 1 adres zitten. Best logisch ook, gezien fraude op die manier (dus lekker simpel jezelf voordoen als meerdere personen) erg vaak voorkomt omdat het makkelijk is.Rutger Mulder schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:27:
Iedereen met een normaal gezond verstand weet dat dit niet kan. En dat sommigen dan ook nog meerdere account aan gaan maken. Wehkamp is een postorder bedrijfs dat van oudsher dingen verkocht op rekening aan mensen die geen geld hadden. Die weten echt wel hoe ze met wanbetalers en/of oplichters om moeten gaan.
En nu straks met z'n alleen niet gaan lopen huilen als je een dikke rekening krijgt. Dat is het 'risico' wat je neemt. En als je het dat niet waard vind, had je er nooit aan moeten beginnen.
Stuur je het gedoe toch gewoon weer allemaal terug. Kost het je hooguit de verzendkosten.Anoniem: 294494 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:54:
En nu straks met z'n alleen niet gaan lopen huilen als je een dikke rekening krijgt. Dat is het 'risico' wat je neemt. En als je het dat niet waard vind, had je er nooit aan moeten beginnen.
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 99190
Je hebt helemaal gelijk, maar helaas vinden de moderators van tweakers dat de webwinkels dit verdienen. Vergeet niet dat Wehkamp redelijk goed was voor een heel stel tweakers toen de Samsung 8.9 tablets ineens op waren.Rutger Mulder schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:27:
Ik snap niet waarom de beheerders die nog steeds niet hebben opgepikt en de fout hebben hersteld. Zou dit een bewuste actie zijn in de vorm van goedkope reclame? Is het dan zo moeilijk om de minimale eis op 50 euro te zetten ipv 0 euro?
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Eerste bestelling een pc spel. Twijfel of ik die zal retourneren als ik toch die 10 euro moet betalen... settlers 7 is nou niet bepaald game of the year. Constante internet verbinding nodig... als ik dat had geweten.
Tweede bestelling waren die dvd's. Ze kwamen voor 1 euro zoveel in je winkelwagentje. 9 dvd's voor 10,86 euro. Denk dat ik die rekening gewoon betaal (als ze dat willen
Ik vind het ook getuigen van slecht management bij Wehkamp zelf. Dit duurt nu al een paar dagen. De cadeaubonnen zijn inmiddels weggehaald (uitverkocht), dus je zou denken dat er wel een lampje gaat branden bij iemand. En ik gok dat er aardig wat mensen Wehkamp op de hoogte hebben gesteld van deze fout gezien de reacties hier (Gathering of Thiefs bijvoorbeeld).
Ik heb gisterochtend een mailtje gestuurd met de link naar de DVD's, en de vraag of dit de bedoeling is. Zo nee, een melding, zo ja, dan ga ik m'n nichtje heel erg blij maken op d'r verjaardag. Even later was het aangepast, en gisteravond werd ik gebeld. Met de vraag om een artikelnummer (blijkbaar lezen ze hun mail met link niet, klantenservice klonk niet zo snugger). Dus gezegd dat het al aangepast was, en ik er vanuit ging dat het niet de bedoeling was.Freakster86 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:08:
Tweede bestelling waren die dvd's. Ze kwamen voor 1 euro zoveel in je winkelwagentje. 9 dvd's voor 10,86 euro. Denk dat ik die rekening gewoon betaal (als ze dat willen). Dat de prijs per dvd niet klopte is niet mijn schuld. Een euro of 2 per dvd (en met de actie 1+1 gratis) is de prijs ook aannemelijk in mijn ogen. De vraag is of ze ook dat gaan proberen te corrigeren..
Zoals hierboven ook staat: met de 177 euro Samsung Galaxy Tab 8.9 waren ze heel coulant naar honderden mensen (hoewel ikzelf precies op tijd was om binnen de 100 stuks te vallen). Qua service vind ik het bedrijf dus prima, en dat is ook de reden dat ik er af en toe nog wat bestel. Maar qua "systeem" zouden ze een paar hele kleine verbeteringen moeten doorvoeren, dan zijn ze van deze hele problemen af. Ze doen een actie om klanten te lokken met korting, dan is het toch een kleine moeite om klanten die gratis producten willen scoren technisch uit te sluiten?
Ter vergelijking: Conrad.nl heeft regelmatig kortingsbonnen (Google maar) voor 5 euro of 7,50. Geldig vanaf zeg 40 euro. Die werken meestal vanaf 25 euro, ik neem aan dat dat een bewuste keuze is qua klantvriendelijkheid. Prima toch? Dat zou Wehkamp vrij eenvoudig kunnen implementeren, en het scheelt ze enorm veel werk aan afhandeling.
Wehkamp heeft dit soort acties al jaren. Aanpassen van hun systemen kost geld en dit soort acties genereren veel reclame. Kijk maar eens hoeveel hongerige wolven helemaal los gaan op de site. Grote kans dat dit weer via mond-tot-mond-reclame wordt doorverteld: "ik heb gisteren gratis besteld bij Wehkamp, goeie grap". En zo wordt Wehkamp weer wat bekenderKiswum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:02:
Het is op dit moment nog steeds mogelijk om de bon te verzilveren. 1 waarschuwing, als je voorbij het betalingsveld bent, dan kun je niet meer terug. Dus nog niet betaald, maar wel de code ingevuld is pech
Ik snap niet waarom de beheerders die nog steeds niet hebben opgepikt en de fout hebben hersteld. Zou dit een bewuste actie zijn in de vorm van goedkope reclame? Is het dan zo moeilijk om de minimale eis op 50 euro te zetten ipv 0 euro?
De code zet alleen een bedrag van -10 euro op je account. Lijkt of er geen menselijke controle bij komt kijken.
Ik kan dit geen fraude noemen. Winkelmandje hoort gewoon een waarschuwing te geven dat het pas vanaf 50 euro kan.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Klopt. Sterker nog, als je via iDeal betaalt krijg je niet eens de mogelijkheid om 10 euro meer te betalen.Ricepuppet schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:54:
Ik kan dit geen fraude noemen. Winkelmandje hoort gewoon een waarschuwing te geven dat het pas vanaf 50 euro kan.
The devil is in the details.
Misschien handig als je niet namens of voor de mods uitspraken gaat doen. Nergens stelt een mod dat Wehkamp dit "verdient". Dat er wat overfanatieke users zijn zal ik niet ontkennen, maar dat heeft niets met de mening van mods of got te maken.Anoniem: 99190 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 07:18:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, maar helaas vinden de moderators van tweakers dat de webwinkels dit verdienen. Vergeet niet dat Wehkamp redelijk goed was voor een heel stel tweakers toen de Samsung 8.9 tablets ineens op waren.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Rutger Mulder schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:27:

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Kan beter in Wehkamp 10 euro korting geneuzel.donald_dick schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:05:
Kennelijk stuurt wehkamp de dvd's al!
[afbeelding]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ik zoek ook nog een muis, welke heb je besteld?RobinS.Buisman schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:55:
Gisteren een Trust muis besteld, vanmorgen al in huis. Er zat echter wel een acceptgiro bij. Te betalen? €0.94! Een degelijk aanvoelende muis dus, voor een bedrag waarvoor ik niet naar de Action kan fietsen!
Want ik zal wel een gratis reserve muis willen hebben dus ik vond er 1tje van 5 euro + verzendkosten werd 9 euro nog wat.
Maar dan ga ik verder, zegt die dat het bezorgen nogmaals 5-6 euro kost.
Worden er 2 maal bezorgkosten berekend?
Wanneer heb je besteld qua tijdstip? Bij mij nog levertijd een week. Heb zelf zonder kortingskode dvd's besteld.donald_dick schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:10:
De wehkamp heeft een deel van mijn dvd's verstuurt:
Tijdstip maakt toch niets uit? De ene DVD is nu voorradig en de andere duurt een week. Same here namelijk.Gijsjha schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:06:
Wanneer heb je besteld qua tijdstip? Bij mij nog levertijd een week. Heb zelf zonder kortingskode dvd's besteld.
Had met ideal betaald , op de rekening staat dat ik gewoon 24,95 heb betaald , terwijl ik maar 14,95 euro heb betaald
Die - 10 euro stond dus niet op mijn bon.
http://www.wehkamp.nl/gam...x=34500&F=1,17,18,20&SM=1
Lek als een mandje, i tell you

[ Voor 48% gewijzigd door Ricepuppet op 01-09-2012 21:48 ]
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ben benieuwd wie hier allemaal op gaan duikenRicepuppet schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:47:
Heb voor 0,91 euro cent 800 MS points besteld![]()
http://www.wehkamp.nl/gam...x=34500&F=1,17,18,20&SM=1
Lek als een mandje, i tell you
Thanks voor de tip, ook maar gedaanmasterrobo schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:47:
[...
Ben benieuwd wie hier allemaal op gaan duiken
Of ik doe nu wat verkeerd.Er is iets mis gegaan. Wij verzoeken je contact met ons op te nemen via het e-mailformulier op de service- en contactpagina onder Klantenservice.
[ Voor 5% gewijzigd door Ricepuppet op 01-09-2012 23:45 ]
Die mededeling krijg je als je probeert een nieuw account aan te maken.Ricepuppet schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:44:
Volgens mij heeft Wehkamp het nu wel door. Krijg deze mededeling bij het plaatsen van een nieuwe bestelling
[...]
Of ik doe nu wat verkeerd.
Of is het IP gerelateerd?
[ Voor 17% gewijzigd door Ricepuppet op 01-09-2012 23:55 ]
Het is idd IP gerelateerd, probeer maar een VPN.Ricepuppet schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:55:
Dus mensen die een nieuw account aanmaken worden nu buitengesloten?
Of is het IP gerelateerd?
Al mee bezigmasterrobo schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:57:
[...]
Het is idd IP gerelateerd, probeer maar een VPN.
Oh nee toch niet!! Het is adres gerelateerd! VPN pakt ie ook niet!!
Dus met andere woorden; probleem is aangepakt. Tenzij je telkens een nieuw adres opgeeft per nieuw account. Sturen naar familie/kennissen/vrienden misschien een optie?
[ Voor 19% gewijzigd door masterrobo op 02-09-2012 00:04 ]
Op je eigen adres wellicht, even proberen op het adres van mijn ouders wat te bestellen. Ik vind het ook logisch dat je niet meer dan (b.v) 4 x op hetzelfde adres kan bestellen (maximum, studenhuizen met meer inwonenden b.v.)masterrobo schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:00:
[...]
Oh nee toch niet!! Het is adres gerelateerd! VPN pakt ie ook niet!!
Dus met andere woorden; probleem is aangepakt.
Edit;
Nee, nu echt afgelopen. VPN werkt niet, ander adres ook niet. Volgens mij zijn ze eindelijk wakker geworden en hebben ze alles maar in de ijskast gezet
Was leuk zolang het duurde
[ Voor 17% gewijzigd door Ricepuppet op 02-09-2012 00:09 ]
Heb je VPN + ander adres geprobeerd? Misschien lukt dat. Ik hou er in ieder geval mee op, vind het wel mooi geweest met 7 bonnen van 10 euroRicepuppet schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:04:
[...]
Op je eigen adres wellicht, even proberen op het adres van mijn ouders wat te bestellen. Ik vind het ook logisch dat je niet meer dan (b.v) 4 x op hetzelfde adres kan bestellen (maximum, studenhuizen met meer inwonenden b.v.)
Edit;
Nee, nu echt afgelopen. VPN werkt niet, ander adres ook niet. Volgens mij zijn ze eindelijk wakker geworden en hebben ze alles maar in de ijskast gezet
[ Voor 8% gewijzigd door masterrobo op 02-09-2012 00:11 ]
"Er is iets mis gegaan. Wij verzoeken je contact met ons op te nemen via het e-mailformulier op de service- en contactpagina onder Klantenservice."
Yup.masterrobo schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:10:
[...]
Heb je VPN + ander adres geprobeerd? Misschien lukt dat. Ik hou er in ieder geval mee op, vind het wel mooi geweest met 7 bonnen van 10 euro
Eerst zonder VPN + nieuw adres. Met VPN + nieuw adres. Wehkamp heeft volgens mij alles gewoon stopgezet. Ik denk dat ze eerst alles op orde gaan maken en dan opnieuw de actie in gaan zetten. Lijkt mij, in hun voordeel, ook het verstandigste. Heb in elk geval nog die 800 MS points kunnen bemachtigen voordat het gebeurde
Ik vind het wel zuur dat andere de code meerdere keren gebruiken en bij mij het nog niet eens 1 keer werkt om een spel of tegoed bon te bestellen -.-
[ Voor 13% gewijzigd door Meessen op 02-09-2012 01:19 ]
Nou wat je leuk noemtRicepuppet schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:04:
[...]
Op je eigen adres wellicht, even proberen op het adres van mijn ouders wat te bestellen. Ik vind het ook logisch dat je niet meer dan (b.v) 4 x op hetzelfde adres kan bestellen (maximum, studenhuizen met meer inwonenden b.v.)
Edit;
Wat dat betreft zouden Amerikaanse toestanden waar een zo'n 'kruimeldief' als voorbeeld genomen wordt en keihard gepakt word wel goed zijn.
En kom niet met onzin praatjes aanzetten dat wehkamp de deur beter had moeten dichttimmeren, mag jij soms ook onbetaald kleding de winkel uit nemen als de anti winkeldiefstal piepers het bij de V&D niet doen?
En nee, ik heb niets besteld bij Wehkamp...

Dit zijn allemaal gelegenheidsdieven die ook rustig je mobiel van je bureau op je werk jatten als je de andere kant op kijkt.

In een samenleving met fatsoenlijke mensen was dat niet nodig geweest, maar inderdaad Wehkamp heeft een plicht aangezien ze weet in wat voor samenleving we verkeren. Dat neemt niet weg dat een ordinaire dieven, die zelfs publiekelijk aan het pochten zij over hoeveel euro ze (mogelijk) gestolen hebben van Wehkamp daar gewoon op aangesproken mogen worden.kutagh schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:56:
@Malarky: Ik vind persoonlijk dat Wehkamp zelf ook een plicht heeft om dingen op orde te hebben. Vergelijk het maar met 's nachts de deur constant open laten staan, de verzekering zal dan zeggen 'Pech gehad, je hebt niet het minimale aan voorzorgsmaatregelen getroffen dus we vergoeden dit niet' als er dan een keer iemand de boel leeghaalt. De dief is nog steeds wel strafbaar bezig maar dat ontneemt niet de verplichting om minimale voorzorgsmaatregelen te treffen.
Het type dief dat inderdaad even snel in je portemonnee niet graait als je niet oplet, had je maar moeten opletten.
Al stond de magazijn deur bij Wehkamp wagenwijd open als jij of ik langs liepen, als je een fatsoenlijk mens bent graai je niet snel wat weg uit dat magazijn. Ongeacht of Wehkamp die deur dicht had moeten doen. Ik vond dat eigenlijk erg slap, diefstal goed praten, omdat de bestolene niet genoeg maatregelen tegen de ordinaire dief heeft genomen.
[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 02-09-2012 01:08 ]
Ik zou haast hopen dat het halve oostblok vannacht een bezoekje brengt aan jouw woonkamer. Uiteraard zou dat ook legit zijn, jij hebt namelijk geen bewaker met een waakhond in dienst hebt genomen om je spullen te beschermen.kutagh schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:56:
@Malarky: Ik vind persoonlijk dat Wehkamp zelf ook een plicht heeft om dingen op orde te hebben. Vergelijk het maar met 's nachts de deur constant open laten staan, de verzekering zal dan zeggen 'Pech gehad, je hebt niet het minimale aan voorzorgsmaatregelen getroffen dus we vergoeden dit niet' als er dan een keer iemand de boel leeghaalt. De dief is nog steeds wel strafbaar bezig maar dat ontneemt niet de verplichting om minimale voorzorgsmaatregelen te treffen.
Waarom staat T.net überhaupt toe dat losers dit soort onzin bespreken?Malarky schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:07:
[...]
In een samenleving met fatsoenlijke mensen was dat niet nodig geweest, maar inderdaad Wehkamp heeft een plicht aangezien ze weet in wat voor samenleving we verkeren. Dat neemt niet weg dat een ordinaire dieven, die zelfs publiekelijk aan het pochten zij over hoeveel euro ze (mogelijk) gestolen hebben van Wehkamp daar gewoon op aangesproken mogen worden.
Het type dief dat inderdaad even snel in je portemonnee niet graait als je niet oplet, had je maar moeten opletten.
[ Voor 28% gewijzigd door rgras op 02-09-2012 01:11 ]
Op internet winkelen werkt op een totaal andere manier dan in de stad.Malarky schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:40:
[...]
Nou wat je leuk noemtIk vroeg me af of men in Nederland ook winkels zou leeg trekken als er rellen zouden zijn net als in Londen. Duidelijk wel dus, als de kans klein is om gepakt te worden zie je ordinaire dieven als jij hun slag slaan. Omdat er geen politie op straat is of omdat de wehkamp actie code deur openstaat, is dit niet opeens geoorloofd.
Wat dat betreft zouden Amerikaanse toestanden waar een zo'n 'kruimeldief' als voorbeeld genomen wordt en keihard gepakt word wel goed zijn.
En kom niet met onzin praatjes aanzetten dat wehkamp de deur beter had moeten dichttimmeren, mag jij soms ook onbetaald kleding de winkel uit nemen als de anti winkeldiefstal piepers het bij de V&D niet doen?
Online is het mogelijk alles te controleren wat de klant doet. Er is een substantiële tijd tussen de transactie en verzending van het product. Het is aan de verkoper om dit aan controleren.
Als een winkel cadeaubonnen van 10 euro weggeeft en er staat achterop die bon dat het vanaf 50 euro geldt, maar in de winkel kun je bij een product wat minder kost de bon ook al gebruiken, omdat de kassamevrouw dit goed vindt, is dit toch echt geen diefstal.
Echter, het kan ook te ver gaan, als je bijvoorbeeld meer dan 5 keer dit geintje gaat uithalen. Dat is dan weer jammer.
De mensen hierboven maken willens en wetens tegen de regels in steeds nieuwe account aan om Wehkamp meer geld af te troggelen. Iedereen die zijn 'Internet browser' knop kan vinden begrijpt dat Wehkamp gewoon verlies maakt op producten waar opeens 100 euro vanaf gaat of die daardoor zelfs gratis zijn geworden. Iedereen hierboven wist dat het tegen de regels was en waarom dat tegen de regels is. Iedereen begrijpt dat hij/zij de webwinkel dus een loer draait. Dat online stelen nu eenmaal veel simpeler is en de pakkans veel kleiner ja dat weet ik. En dat de drempel dan voor veel mensen lager is, dat begrijp ik ook, dat hebben we ook allemaal kunnen zijn bij de rellen in de straten van Londen.boe.i schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:09:
[...]
Op internet winkelen werkt op een totaal andere manier dan in de stad.
Online is het mogelijk alles te controleren wat de klant doet. Er is een substantiële tijd tussen de transactie en verzending van het product. Het is aan de verkoper om dit aan controleren.
Als een winkel cadeaubonnen van 10 euro weggeeft en er staat achterop die bon dat het vanaf 50 euro geldt, maar in de winkel kun je bij een product wat minder kost de bon ook al gebruiken, omdat de kassamevrouw dit goed vindt, is dit toch echt geen diefstal.
Echter, het kan ook te ver gaan, als je bijvoorbeeld meer dan 5 keer dit geintje gaat uithalen. Dat is dan weer jammer.
Dan komt de ware aard van veel mensen naar boven, als het allemaal niet meer zo goed te controleren is. Opeens zijn allerlei verboden dingen geoorloofd omdat men niet voldoende tegen zichzelf (en bijkomende zieke neigingen) in bescherming is genomen. Zo redeneren jij en anderen, hoe sick.
En dat alles staat helemaal los van de kansen die Wehkamp heeft om haar geld terug 'te eisen'. Om het recht weer in ere te herstellen zeg maar. En zelfs dan zul je zien in dit topic dat mensen gaan zeuren, dat 'een geslaagde diefstal een gegeven goed' is. En dat Wehkamp het niet zo mogen terugdraaien.
Ik heb al een TR aangemaakt, zal morgen wel naar gekeken worden.rgras schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:07:
[...]
Waarom staat T.net überhaupt toe dat losers dit soort onzin bespreken?
[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 02-09-2012 01:20 ]
Achja...
Hoewel ik alle begrip heb voor de argumenten die Malarky opnoemt, vind ik persoonlijk dat Wehkamp ook nalatig is geweest. Dit duurt al een paar dagen. Producten zijn al verstuurd en aangekomen. Er is dan echt wat mis met je systeem als je zulk grootschalig 'misbruik' niet kunt detecteren. Een simpele check in het winkelwagentje inbouwen was genoeg geweest. Zelfs het aanmaken van een account wordt niet eens bevestigd met een activatiemail o.i.d. Dat sommige mensen gelijk tig bonnen/producten bestellen is hun keuze. Ga dat niet goed praten, dan wel afkeuren. Helemaal netjes is het dan ook niet, maar Wehkamp moet hier ook hand in eigen boezem steken. Vergelijkingen met 'je deur open laten staan' o.i.d. lijken leuk, maar gaan hier niet op imo.
Hopelijk wordt dit topic niet gesloten. De nasleep van deze 'actie' is imho het interessants. Hoe gaat Wehkamp dit aanpakken/oplossen en hoe zullen de tweakers die hier gebruik/misbruik van hebben gemaakt reageren op Wehkamp. Ik kan niet wachten
Zelf ook 2 bestellingen met 2 bestaande accounts gedaan. PC spel en dvd's (voor 1,- p/s
Gaat snel in 3 uur...
[ Voor 13% gewijzigd door Xepos op 02-09-2012 01:48 ]
Disclaimer
Ik heb hier niet aan mee gedaan, ik heb geen schulden bij wehkamp, bestel er af en toe wat tijdens een actie, verder niet. Maar nou niet net lopen doen of die postorderbedrijven zo heilig of zielig zijn, hebben ook boter op hun hoofd imo
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
~
Dit topic is gesloten.