[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 123 Laatste
Acties:
  • 274.585 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393088

Anoniem: 243552 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:12:
cassio sale, ik wil haar altijd nog eens spelen, ik hou van ryze en kennen, ik denk dat cassio wel in mijn straatje past, die koop ik denk
Zat ik inderdaad ook al over te denken. Fijn dat ie een sale is, wilde Cassio namelijk niet voor 't volledige bedrag gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Licht het aan mij of ligt de chat weer op zijn gat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knevel-O
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10-2023
soms hebben mensen het druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Hoe bedoel je dat, ik bedoel de chat van LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik wil Dr. Mundo gaan spelen om later solo que te spelen. Hij schijnt Top, Jungle en bot aardig uit de voeten te kunnen. Wat is jullie ervaring en of hebben jullie de wel bekende tips ;)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
Kan iemand die Cassio goed beheerst met mij is oefenen
Zodat ik wat beter met haar kan spelen over een tijdje.

Ik denk namelijk dat ik met cassio een hele sterke mid heb en soloQ moet kunnen carryen en onderhand is op decent ELO moet kunnen komen.

Ik weet dat 1100 ELO decent is en dicht bij de top 25% zit maar dan nog. ik zou gewoon graag mijn ELO zichtbaar hebben

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
Anoniem: 243552 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:01:
Licht het aan mij of ligt de chat weer op zijn gat
Heb het probleem ook en het is bekend bij riot.

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
Is gisteren het een en ander over gezegd hier.

Of lees deze guide: http://solomid.net/guides.php?g=16055

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Swanfield schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:13:
Ik wil Dr. Mundo gaan spelen om later solo que te spelen. Hij schijnt Top, Jungle en bot aardig uit de voeten te kunnen. Wat is jullie ervaring en of hebben jullie de wel bekende tips ;)
jungle mundo runes= 25% AS en armor + mr/level

masteries heb ik ff niet meer(masteries reset en geen mundo gespeeld.)

9/21 kan.

ik start boots + 3 pots. en begin ghouls en doe dan red en gank gelijk midlane.

start met W ability en level daarna mijn E.

Q op level 3.
Afwisselend Q en E levelen. en R levelen als het kan.

Mundo heeft een hele snelle clear dus je kan heel veel ganken en dus veel pressure op de enemy zetten.

Tanky items bouwen.(mallet is een must)

,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Tnx! Heb van gisteren niet gelezen maar de guide is meer dan welkom! En ik blader even terug om het als nog te lezen :) tnx!

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 15:46

Nutral

gamer/hardware freak

blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:14:
Kan iemand die Cassio goed beheerst met mij is oefenen
Zodat ik wat beter met haar kan spelen over een tijdje.

Ik denk namelijk dat ik met cassio een hele sterke mid heb en soloQ moet kunnen carryen en onderhand is op decent ELO moet kunnen komen.

Ik weet dat 1100 ELO decent is en dicht bij de top 25% zit maar dan nog. ik zou gewoon graag mijn ELO zichtbaar hebben
Volgens mij is elo deflatie niet zo erg hoor, ik denk dat het middenpunt nu op de 1150 zit, dus dan zit je nog op de lage 50%.

En ik denk dat je gewoon door te blijven oefenen automatisch beter word. als je kijkt naar je eigen replays kun je echt flink verbeteren. Cassio is heel afhankelijk van positioning in teamfights en het bijhouden van poison/twin fang. De ult can ook heel krachtig zijn in teamfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Nutral schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:24:
[...]

Volgens mij is elo deflatie niet zo erg hoor, ik denk dat het middenpunt nu op de 1150 zit, dus dan zit je nog op de lage 50%.

En ik denk dat je gewoon door te blijven oefenen automatisch beter word. als je kijkt naar je eigen replays kun je echt flink verbeteren. Cassio is heel afhankelijk van positioning in teamfights en het bijhouden van poison/twin fang. De ult can ook heel krachtig zijn in teamfights.
ja nutral ik hou even de ELO deflatie van season 1 aan. toen was 1250 top 25% en 1190 is dan ongeveer top 30% geschat zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351621

Weinig te doen op werk vandaag, dus ben een lijstje aan het maken van al mijn champs die ik speel op de volgende manier:
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/8271/lijstje.jpg

Geeft mij toch wel wat extra inzicht om zo over mijn champs na te denken wat nog mn meest obvious zwakke punten zijn.

Gisteren ook uit de placement matches met een 7-3 winn-loss. Was erg tevreden over mn potjes tot dan toe. Rating van 1385.
Helaas had ik gisteren te laat door dat ik eigenlijk niet op het top van mn kunnen speelde. Dus na nog 3 potjes ranked gezakt naar 8-5, waarin ik in elk potje echt domme fouten maakte en duidelijk scherpte missen.
In het vervolg dus eerst een match evalueren voordat ik op play again druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307788

Anoniem: 351621 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:09:
Weinig te doen op werk vandaag, dus ben een lijstje aan het maken van al mijn champs die ik speel op de volgende manier:
[afbeelding]

Geeft mij toch wel wat extra inzicht om zo over mijn champs na te denken wat nog mn meest obvious zwakke punten zijn.

Gisteren ook uit de placement matches met een 7-3 winn-loss. Was erg tevreden over mn potjes tot dan toe. Rating van 1385.
Helaas had ik gisteren te laat door dat ik eigenlijk niet op het top van mn kunnen speelde. Dus na nog 3 potjes ranked gezakt naar 8-5, waarin ik in elk potje echt domme fouten maakte en duidelijk scherpte missen.
In het vervolg dus eerst een match evalueren voordat ik op play again druk.
Als je op die manier jezelf kunt verbeteren is het goed toch, maar waarom zo 2 talig :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Iemand support Teemo al geprobeerd? www.reddit.com/r/leagueof...genius_or_the_worst_idea/

Ziet er best viable uit eigenlijk :) Misschien dit weekend eens proberen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 23:58
Cloud schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:17:
Iemand support Teemo al geprobeerd? www.reddit.com/r/leagueof...genius_or_the_worst_idea/

Nee, gaat niet werken. Als je met een non-support champion wilt supporten zul je alsnog de normale builds moeten volgen. Mijn redenering is als volgt: als je niet kunt healen, shielden (met lage scaling/lage cd) ben je nutteloos op het plaatsen van wards na. Omdat je zoveel moet investeren in wards en bijna geen inkomen hebt kun je geen damage bouwen. De wards zijn vervolgens ook nog te counteren door Oracle te kopen, je bent nutteloos in teamfights op de enkele shield of cc na.

Gisteren hadden we wat miscommunicatie en eindigden we met dubbel AD carry bot. Ik had mezelf opgeofferd door bewust minder cs te pakken en in eerste instantie gp10 te gaan. Vervolgens de hele tijd de AD carry van de tegenstander poken, assisteren, ganks mogelijk maken en wards plaatsen. Door het goede teamwerk overall hebben we nog gewonnen ook. Vanuit gp10 was ik naar damage items gegaan door de andere lanes te farmen als er niemand anders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:18:
[...]

jungle mundo runes= 25% AS en armor + mr/level
Aspeed Quints beetje waste. Beter Armor/ArmorPen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teemo bespaart geld door shrooms te gebruiken ipv wards. Ziet er imo wel viable uit. Blind is OP.
Werkt teemo poison met cass haar cooldown reset? Dan zou dat een goede teamcomp zijn.

Met een phage kan je als teemo iemand perma slowen. Helpt om je AD carry te schermen.

@Exlaxl, Ik had het nieteens door joh, totdat je me erop wijst. Gaat er voor mij iig om dat ik het snel moet kunnen lezen en weten waar het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Teemo support werkt best wel goed eigenlijk. De tegenstander kan namelijk geen exchanges meer aan gaan omdat het team met teemo deze altijd wint, vanwege zijn blind. Na level 6 heeft hij free wards dus is het eigenlijk onmogelijk om de teemo lane te ganken.

Boots heeft teemo niet nodig, dus kun je veel kopen om je team te supporten. Hij lijkt niet viable omdat niemand hem als support speelt. Maar Teemo support werkt uit eigen ervaring best wel goed.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Xeiji
Wow, dat is in mijn ervaring wel anders. Hoe denk jij dan over non-supports als Lux, Morgana? Oke beide hebben dan een schildje maar zijn absoluut niet supports van nature. Of Nunu support, Nautilus, Leona? Misschien op de allerhoogste elo's dat het niet werkt, maar dan nog denk ik dat het kan.

Ik denk dat je je nogal vergist in de meerwaarde die shroom coverage geeft. Dat wint echt games op zichzelf. Ja ze kunnen uitgeschakeld worden d.m.v. oracle's, maar die kunnen afgenomen worden. Dan vergeet je ook nog de utility van de blind die zeker in de laning phase erg groot is. Ook vergeet je de E die hoewel je niet AP bouwt, geen mana kost en dus ook wel degelijk aantikt.

Ik zie het wel werken hoor.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
Teemo support kan inderdaad best viable zijn vanwege zijn free wards, blind, bizar goede harass en indirecte zoning zodra hij lvl 6 is (welke retard gaat er dan nog een brush in...). Enige nadeel is dat hij geen CC heeft wat het krijgen van early kills vermoeilijkt.

[ Voor 34% gewijzigd door SaphuA op 27-04-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Was laatst in champion select de volgende zin:"Oh no not Teemo! Now we are 4vs5!" en daarna ging die weg :) Blijkbaar slechte ervaringen mee hehe.

Ik denk dat je veel chars in de support rol kan spelen. En dan wel in de support rol van: "Support de AD carry kills te laten maken" Volgens mij is de support rol niet per definitie een healer ofzo. Ik denk dat een stun, cc, etc allemaal support achtige spells zijn. Zo heb ik ook een keer succesvol Ashe + Sejuani gespeeld bot. Ook erg leuk met slows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Teemo krijgt sowieso veel hate, vaak onterecht (alhoewel er veel erg slechte Teemo's zijn). Tanky Teemo is echter een van mijn betere semi-ad carries. Ik verlies niet vaak mijn lane met hem :) Je carried wel wat minder hard dan full AD carries, maar dat maak je gedeeltelijk goed door je utility. Daarnaast kun je best veel damage doen met on-hit builds bijvoorbeeld.

Ik heb vaak gehad dat ik al uitgescholden werd in champion select, terwijl ze na het winnen van de game poeslief waren :+ 'teemo pretty good'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe is je tanky build dan? Als ik hem top speel, dan bouw ik hem onhit. Wel met als 2e item de phage voor wat meer survivability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Ik heb vaak gehad dat ik al uitgescholden werd in champion select, terwijl ze na het winnen van de game poeslief waren :+ 'teemo pretty good'
Heb ik ook als ik Sejuani kies :( Terwijl ze echt als support/tank/jungler goed is en behoorlijk irritant kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik vind Teemo juist erg vet, je kan hem bouwen als ad-carry, AS/On hit, Tanky, of zelfs support.
Zoveel mogelijkheden voor Teemo, blijft nog steeds een van mn favoriete champions :)

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 351621 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:48:
Hoe is je tanky build dan? Als ik hem top speel, dan bouw ik hem onhit. Wel met als 2e item de phage voor wat meer survivability.
Grofweg dit: http://www.solomid.net/guides.php?g=1640. Dus tanky runes en 9/21/0. Je kunt overigens ook 21/9/0 doen, dat werkt ook al kun je dan vanzelfsprekend iets minder hebben. :) Werkt ook met on-hit items trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teemo is zo gaaf om te spelen! Hij wordt echt ontzettend onderschat. Sommige zijn zelfs zo dom om te traden met 'm terwijl hij met de blind en z'n gifpijltjes zo ong. iedere exchange wint. Erg komisch.

En die shrooms.. tsja wie houd er nou niet van. Heerlijk om die hele map ermee vol te leggen en uiteindelijk nog een á twee kills te pakken omdat ze met low health in zo'n ding rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:34:
[...]

Aspeed Quints beetje waste. Beter Armor/ArmorPen.
armor pen op mundo??

Best wel een grapjas ben je.

Mundo scaled op magic pen.

armor heb je op je yellows. en das meer dan genoeg die 13 armor voor een fatsoenlijke clear.

ItsnotRudy je loopt mijn hulp die ik aan een ander probeer te geven af te branden zonder uberhaubt enige onderbouwing.

Ik ben beter van je gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:56:
[...]

armor pen op mundo??

armor heb je op je yellows. en das meer dan genoeg die 13 armor voor een fatsoenlijke clear.

ItsnotRudy je loopt mijn hulp die ik aan een ander probeer te geven af te branden zonder uberhaubt enige onderbouwing.

Ik ben niet beter gewend :+
Maar het gaat hier om een jungle build en attack speed hoort hier zeker bij, +1 Blam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Anoniem: 307788 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:59:
[...]

Ik ben niet beter gewend :+
Maar het gaat hier om een jungle build en attack speed hoort hier zeker bij, +1 Blam
ok laten we het niet zo aanpakken.

nu ik het teruglees komt het heel lullig van me over.

@ItsnotRudy: I meant no disrespect. Maar post de volgende keer ook even een onderbouwing want 1 zinnetje heb ik niks aan.

Armor pen is vrij nutteloos op mundo trouwens.
jungle creeps hebben bijna geen armor.

Mundo doet vooral magic damage.(Magic pen zou dus beter zijn)
Attack speed icm met E op low health is supersterk.

[ Voor 18% gewijzigd door blamauci op 27-04-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 23:58
@Cloud Non-supports zoals Lux en Morgana bouwen ook damage na gp10. Een schild van Lux zonder AP heeft bijvoorbeeld bijna geen meerwaarde op max level. Zelfs op Janna probeer ik een beetje AP te krijgen (kage's lucky pick) om zo het schild en ult een beetje te boosten.

Ik geef toe dat de shrooms handig zijn, maar ze hebben naar mijn ervaring geen grote range en je kunt dus niet alles zien. Bovendien zou ik als (Janna) support de shrooms weg halen door er gewoon overheen te lopen (met schild). Zijn Q is inderdaad handig als het op de AD carry wordt gecast. Maar in teamfights staat de AD carry achteraan. Het is gewoon dom om als support door het vijandelijke team heen te lopen.

Support Leona/Nautilus is inderdaad sterk omdat ze tanky bouwen, aggressief kunnen spelen door de damage te incasseren en het slachtoffer op een schaaltje opleveren aan de AD carry. Als support Teemo zul je het naar mijn mening niet overleven tegen een support Nautilus als hij zijn AD carry goed beschermd.

Support Teemo zal inderdaad viable zijn, maar mijn vraag is dan hoe makkelijk je hem kan counterpicken. Mischien vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:03:
[...]

Mundo doet vooral magic damage.(Magic pen zou dus beter zijn)
Attack speed icm met E op low health is supersterk.
Eh. Huh?

Zijn E is de grootste AD steroid in de game volgens mij. Hij verhoogt je basic attack damage met een BF sword op lvl 1. Waar doe jij de meeste damage mee met Mundo dan, Je Q&W? Misschien in de jungle even, maar dan nog moet je het ook hebben van die E. Lategame is E nog veel belangrijker zelfs. Je bouwt attack speed om Mundo om meer autoattacks in de activatie van je E te krijgen.

De meeste Mundo's die ik zie gooien een Q, lopen naar je toe, gooien W+E aan en meppen als een vrachttrein. Die W is meer voor de CC reduction dan damage in zo'n situatie.

Ik zou het bouwen van MPen op Mundo heel gek vinden, dat is niet eens in mij opgekomen eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 27-04-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Xeiji schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:03:
@Cloud Non-supports zoals Lux en Morgana bouwen ook damage na gp10. Een schild van Lux zonder AP heeft bijvoorbeeld bijna geen meerwaarde op max level. Zelfs op Janna probeer ik een beetje AP te krijgen (kage's lucky pick) om zo het schild en ult een beetje te boosten.

Ik geef toe dat de shrooms handig zijn, maar ze hebben naar mijn ervaring geen grote range en je kunt dus niet alles zien. Bovendien zou ik als (Janna) support de shrooms weg halen door er gewoon overheen te lopen (met schild). Zijn Q is inderdaad handig als het op de AD carry wordt gecast. Maar in teamfights staat de AD carry achteraan. Het is gewoon dom om als support door het vijandelijke team heen te lopen.

Support Leona/Nautilus is inderdaad sterk omdat ze tanky bouwen, aggressief kunnen spelen door de damage te incasseren en het slachtoffer op een schaaltje opleveren aan de AD carry. Als support Teemo zul je het naar mijn mening niet overleven tegen een support Nautilus als hij zijn AD carry goed beschermd.

Support Teemo zal inderdaad viable zijn, maar mijn vraag is dan hoe makkelijk je hem kan counterpicken. Mischien vanavond eens proberen :)
1 shroom in een bosje geeft vision op het hele bosje.

2 shrooms in de baron pit is alle vision in de pit.(zet ze naast baron aan beide kanten) dan kan je zien of de enemy baron aanvalt. want dan zie je de attack animation van baron.

3 shrooms om de dragon is ook heel grappig.(lopen ze er altijd in hoe dan ook) plaats ze in een driehoekvorm om dragon heen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Cloud schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:08:
[...]

Eh. Huh?

Zijn E is de grootste AD steroid in de game volgens mij. Hij verhoogt je basic attack damage met een BF sword op lvl 1. Waar doe jij de meeste damage mee met Mundo dan, Je Q&W? Misschien in de jungle even, maar dan nog moet je het ook hebben van die E. Lategame is E nog veel belangrijker zelfs.

De meeste Mundo's die ik zie gooien een Q, lopen naar je toe, gooien W+E aan en meppen als een vrachttrein. Die W is meer voor de CC reduction dan damage in zo'n situatie.

Ik zou het bouwen van MPen op Mundo heel gek vinden, dat is niet eens in mij opgekomen eigenlijk.
in verschillende guides op solomid word magic pen en movespeed als keuze runes aangegeven.

Je bent als mundo niet de main dmg dealer(dat is de AD en AP carry) je bent een peeler. geen echte tank maar iemand die de enemy carry irriteert.(Carries bouwen normaal geen armor dus waarom armor pen hebben) Een tank van de enemy ga je gewoon lopen slowen en dan doorheen burnen met je W, als je dan low Hp bent en veel AD krijgt van je E maakt die armor pen ook geen ruk meer uit als je bijvoorbeeld dicht tegen 300 Ad zit doe je net zo veel dmg als bijvoorbeeld de AD carry.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:12:
[...]

in verschillende guides op solomid word magic pen en movespeed als keuze runes aangegeven.

Je bent als mundo niet de main dmg dealer(dat is de AD en AP carry) je bent een peeler. geen echte tank maar iemand die de enemy carry irriteert.(Carries bouwen normaal geen armor dus waarom armor pen hebben) Een tank van de enemy ga je gewoon lopen slowen en dan doorheen burnen met je W, als je dan low Hp bent en veel AD krijgt van je E maakt die armor pen ook geen ruk meer uit als je bijvoorbeeld dicht tegen 300 Ad zit doe je net zo veel dmg als bijvoorbeeld de AD carry.)
En op welk punt van dit verhaal kun je dus besluiten dat Magic Pen beter is dan Armor Pen?

Edit: wanneer ik kijk naar de Mundo guide van TheOddOne, dan zie ik helemaal geen enkele vorm van Magic Penetration in zijn build. Integendeel zelfs, in zijn masteries gaat hij voor Armor Penetration (wat ook logisch is i.c.m. z'n AD steroid

[ Voor 13% gewijzigd door speedzor op 27-04-2012 14:16 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
speedzor schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:13:
[...]

En op welk punt van dit verhaal kun je dus besluiten dat Magic Pen beter is dan Armor Pen?
Dat je Q-W magic damage doen. je E genoeg AD heeft an-sich zonder Armor pen.

dit verhaal gaat puur over runes voor jungle mundo. Tuurlijk kan je in een situatie waar het enemy team armor gaat lopen stacken gewoon een LW bouwen voor 40% armor pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ja maar de vraag is wat je aan MPen hebt, als je geen AP bouwt op Mundo maar AS+AD? Dan bouw je dus MPen voor de twee skills waar je niets in investeert.

Of bouw jij wel AP op Mundo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
nee tuurlijk bouw je geen AP op mundo. ik zeg alleen dat het een keuze is om je Q meer dmg te laten doen.

ik ga juist AS in de runes op mundo.

wat volgens itsnotrudy weer armor pen moest zijn

[ Voor 15% gewijzigd door blamauci op 27-04-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:16:
[...]

Dat je Q-W magic damage doen. je E genoeg AD heeft an-sich zonder Armor pen.

dit verhaal gaat puur over runes voor jungle mundo. Tuurlijk kan je in een situatie waar het enemy team armor gaat lopen stacken gewoon een LW bouwen voor 40% armor pen.
Het lijkt mij dat je E veel belangrijker is om enige damage te doen. Zeggen dat hij genoeg AD heeft en dus geen Armor Pen nodig heeft is dwaas, enkele puntjes in Armor Penetration maken al snel 10% damage verschil uit.

Zoals je ziet maxed TOO zijn Q ook pas op het einde, dus het effect is nog een stuk minder.
Je wilt extra damage op twee spells die niet je main damage zijn en waar je ook niets voor koopt om mee te laten scalen en die eerder bedoeld zijn voor utility (CC en CC reduction) dan voor damage.

Dat lijken me geen goede redenen om Magic Pen over Armor Pen te verkiezen (als je al één van de twee zou nemen).

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
ja maar waarom runes daarvoor kiezen als 1 punt in de masteries al 10% penetration geeft.

met 2 punten kan je zelfs 10% magic en 10% armor penetration hebben al zou je het willen.

Mijn hele punt was dat ik in mijn runes voor mundo nooit armor pen zou gaan omdat jungle creeps max iets van 12 armor hebben wat vrij verwaarloosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nu ga ik hier vast op afgezeken worden, maar is dat niet ongelooflijk inefficiënt? De Q van Mundo scalet heel slecht op level, het heeft geen zin dat ding vroeg te maxen. In de jungle wil je niet de hele tijd lopen cleaven, dus gebruik je hem alleen voor ganks. Je W, daar heb je wat aan gezien MPen, maar juist álleen in de jungle, omdat die W niet zo spectaculair is buiten de jungle als je geen AP bouwt.

Dan blijft over zijn E, dat is de reden dat jij AS runes neemt op Mundo. Althans, E scaled met AS+AD+APen. Zijn ultimate doet geen damage dus kunnen we vergeten.

Waarom zou je dan nog MPen nemen als het nut zo ongelooflijk beperkt is? Ik wil niet lullig doen hoor, ik ben oprecht benieuwd. :) Ieder is vrij om te kiezen wat ze zelf leuk vinden, maar op Rudy op zo'n manier ongelijk te geven terwijl hij technisch gezien 100% gelijk heeft; dan mogen daar wel goede redenen voor zijn.
blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:24:
[...]
Mijn hele punt was dat ik in mijn runes voor mundo nooit armor pen zou gaan omdat jungle creeps max iets van 12 armor hebben wat vrij verwaarloosbaar is.
Maar dan spec je je runes dus alleen op het junglen en niet op de mid- en lategame. Dat is een keuze die je zou kunnen maken ja.

Ik weet dat Rudy af en toe wat hate krijgt vanwege zijn korte en ietwat krachtige opmerkingen, maar hij heeft vaak wel gewoon gelijk. Ga niet lopen tegenspreken om het tegenspreken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 27-04-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
zoals ik al heb gezegd neem ik persoonlijk geen Mpen.
neem wel Mpen in de masteries. ik loop niet de hele tijd te cleaven in de jungle. maar aangezien de Q en W van mundo scalen met Mpen neem ik die 10% penetration in de masteries.

Met mundo ben je meestal in the middle of the fight ieder puntje extra dmg is dan meegenomen.
die 10% extra penetration op je Q en W zijn gewoon echt heel veel. en kan je ongeveer met een level 5 Q een 8/ste deel van de HP van een carry pakken. op een korte cooldown.,

Je gaat met mundo toch eerst voor de carries en die gaan meestal voor zo veel mogelijk dmg zo snel mogelijk. en zijn dus meestal heel squishy.

het armor en magic resist die ze hebben zijn meestal dus zeer weinig. waarom zou je dan extra Arpen nodig hebben om dmg te doen met je E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Cloud schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:17:

Klinkt wel redelijk. Ik zal eens kijken hoe het werkt op mijn lvl 8 account. Mijn main spaart voor een vierde runepage (Mijn soraka cdr page, zorgt ervoor dat janna heel snel zonder mana zit.)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 27-04-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik denk dat je alsnog beter de armor penetration kunt nemen bij masteries, voornamelijk ook omdat je daarbij ook attack speed krijgt wat helpt in de jungle. De cleavers doen pijn ja maar die 10% is toch niet zo veel en je autoattacks doen met E meer sustained damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:30:
zoals ik al heb gezegd neem ik persoonlijk geen Mpen.
neem wel Mpen in de masteries. ik loop niet de hele tijd te cleaven in de jungle. maar aangezien de Q en W van mundo scalen met Mpen neem ik die 10% penetration in de masteries.

Met mundo ben je meestal in the middle of the fight ieder puntje extra dmg is dan meegenomen.
die 10% extra penetration op je Q en W zijn gewoon echt heel veel. en kan je ongeveer met een level 5 Q een 8/ste deel van de HP van een carry pakken. op een korte cooldown.,

Je gaat met mundo toch eerst voor de carries en die gaan meestal voor zo veel mogelijk dmg zo snel mogelijk. en zijn dus meestal heel squishy.

het armor en magic resist die ze hebben zijn meestal dus zeer weinig. waarom zou je dan extra Arpen nodig hebben om dmg te doen met je E?
Maar je Q max je pas later en je W doet minder damage dan je E. Waarom zou je dan die skills versterken en je main damage links laten liggen?
Armor pen zorgt ervoor dat je E nog sterker wordt, je doet hier alsof iedere carry met 10 Armor rondloopt. Net AD carries en supports (de twee meest squishy personen in het spel) gaan Armor in hun runes/masteries hebben vanwege het feit dat ze in botlane staan.

Tristana haar W en E scalen ook met AP, daarom ga je toch ook geen magic penetration op haar kopen? :?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Nutral schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:35:
Ik denk dat je alsnog beter de armor penetration kunt nemen bij masteries, voornamelijk ook omdat je daarbij ook attack speed krijgt wat helpt in de jungle. De cleavers doen pijn ja maar die 10% is toch niet zo veel en je autoattacks doen met E meer sustained damage.
Nutral je kan ook vanuit de attack dmg en AS in de masteries gelijk door naar Mpen. als je 8 punten in offence hebt kan je voor beide penetrations kiezen,

Edit: dat lieg ik. dat kan niet. ik check nou mijn masteries die ik opgeslagen had als screenshot. en ik heb ook arpen in de masteries.(mijn fout)

[ Voor 12% gewijzigd door blamauci op 27-04-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ben geen goede theory crafter maar ik neem aan dat iemand het hier met een rekenvoorbeeld het zo zou kunnen uitrekenen. Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker uit kan leggen eigenlijk :) Misschien dat ik vanavond even een voorbeeldje in elkaar kan flansen, maar zelfs zonder theorycraft en met een stukje logica vind ik het al heel duidelijk.

Rune speccen voor skills die niet je primaire damage dealers zijn, waar je geen items voor koopt en die je niet direct vanaf lvl1 maxxed, is vrijwel altijd inefficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:36:
[...]

Nutral je kan ook vanuit de attack dmg en AS in de masteries gelijk door naar Mpen. als je 8 punten in offence hebt kan je voor beide penetrations kiezen,
Nee dat kan niet, beide Penetrations vereisen dat je 4 punten hebt in de mastery die er vlak boven staat.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
speedzor schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:37:
[...]

Nee dat kan niet, beide Penetrations vereisen dat je 4 punten hebt in de mastery die er vlak boven staat.
had mijn post al geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hoe dan ook, mijn punt was eigenlijk dat ik niet graag gebruikers afgefakkeld zie worden met argumentatie die niet (geheel) klopt. Nu geef je zelf gelukkig ook al aan dat het er wat lullig staat. Maar uit het aantal reacties met tegengas blijkt wel dat het lang niet zulke gesneden koek is als je doet voorstellen (of eigenlijk is het wel gesneden koek, maar niet jouw koek ;)).

Het doet wonderen voor de sfeer indien zaken wat genuanceerd/gerelativeerd worden. :) Bovenstaande is niet specifiek voor jou bedoeld, maar voor iedereen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

stel je voor je doet een cleaver die lvl5 is (is hij pas heel laat) dan kun je er elke 3/4 seconden een doen. Als iemand 50mr heeft (wat diegene zeker zal hebben in dit punt van de game) dan doet doet hij 357 damage met de mastery in plaats van 330damage normaal gesproken. Het is een klein verschil en voor niet schalende damage eigenlijk niet waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Nutral op 27-04-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Junglers runen over het algemeen voor early clear speed of een extra early gank boost.

Aangezien jungle creeps 0 magic resist hebben maar wel armor en Mundo idd één van de sterkste early AD steroids heeft is ArPen de logischere keuze over MPen imo. Geeft zowel meer ganking power als snellere clear.

De early Q wordt vaak puur gebruikt om ranged de creeps te pullen en om een slow te hebben bij je eerste ganks, die slow levelled niet en voor de damage zijn W en E beter. Heel anders dus dan in lane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53
De Cleaver van Mundo gebruik je niet voor zijn damage, je gebruikt hem voor zijn slow, die is namelijk vanaf level 1 al 40% voor 2 seconden. Dis is echt heel erg sterk early game, omdat veel mensen nog niet veel mr/anti-cc items zullen bezitten. Je gebruikt burning agony om lekker veel damage te doen, anti-cc en om de jungle snel te clearen. Later als je een beetje AS/AD hebt, word je Machosism je hoogste damage output.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik ben het trouwens ook wel eens met cloud dat er soms toch wel niet geheel onlogische dingen afgebrand word zonder een fatsoenlijke beredenering.

In discussies in dit topic zijn argumenten belangrijker dan wat je gevoel is of wat op je elo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
ja ik ben het daar ook wel mee eens.

maar als een argument van iemand uit 1 of 2 zinnetjes bestaat en mijn argument uit meerdere langere posts.

Ja sorry ik probeer gewoon uit te leggen hoe ik het ervaar. ik geef daarbij duidelijk aan dat het niet de beste keuze is maar wel een keuze mogelijkheid.

daarbij kom ik met argumenten bij mijn keuzes en word over iedere post van mij ieder argument van mij in 1 zinnetje de grond in geboord.

Dat is prima als je gelijk hebt hebt je gelijk, maar ben dan ook zo redelijk om je gelijk goed te beargumenteren zodat het duidelijker is waarom je gelijk hebt.

Edit: wie is er trouwens naar OGN aan het kijken op Own3d is een riot stream met engelse commentaar

[ Voor 7% gewijzigd door blamauci op 27-04-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Persoonlijk doe ik ook geen Mpen, maar AS is de way to go. ArP is nutteloos in de jungle, en je wilt gewoon voor de snellere clear tijden gaan, ook al lever je daarvoor later in de game wat damage voor in. Let wel dat je toch niet de main damage dealer bent en dus die +- 30 extra damage verwaarloosbaar is. En als je die 25%AS gaat schaalt dat toch indirect met je AD (E-skill).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
rxs schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:01:
Persoonlijk doe ik ook geen Mpen, maar AS is de way to go. ArP is nutteloos in de jungle, en je wilt gewoon voor de snellere clear tijden gaan, ook al lever je daarvoor later in de game wat damage voor in. Let wel dat je toch niet de main damage dealer bent en dus die +- 30 extra damage verwaarloosbaar is. En als je die 25%AS gaat schaalt dat toch indirect met je AD (E-skill).
En dat was het punt wat ik wilde maken:)
Die man hier heeft het helemaal begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
rxs schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:01:
ArP is nutteloos in de jungle
Hoe is ArP nutteloos in een jungle waar alles wat je tegenkomt (incl. tijdens het ganken) armor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs

rxs

Als Mundo in ieder geval door zijn W skill. Omdat je in de early jungle juist zo snel bent door je hybrid damage. Als ganker heb je je Q skill en E gecombineerd met AS voor de damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu heeft mundo op zichzelf al een enorm snelle clear tijd, dus zou je er imo ook aan kunnen denken om je runes en masteries meer voor late game / ganks in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zich begrijp ik dat wel, een beetje. Sommige gebruikers hier zijn inderdaad wat kort in de informatie die ze voorzien en dat is ergens logisch. Ze spelen soms op een hoger elo dan gemiddeld en voor hun zijn bepaalde zaken hartstikke logisch. Ze nemen onterecht aan dat bepaalde informatie common knowledge is. Maar als iemand zo kort is, dan zijn ze blijkbaar zeker van hun zaak. In zo'n situatie zou ik gewoon meer uitleg vragen in plaats ervan uitgaan dat het fout is; al begrijp ik er nog zo weinig van. :)
blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:
[...]

En dat was het punt wat ik wilde maken:)
Die man hier heeft het helemaal begrepen.
Maar hij maakt sowieso een ander punt dan jij. ;) Hij zegt dat ArP niet helpt in de jungle; betwistbaar, want alle jungle creeps hebben armor, maar AS zou inderdaad een voorkeur kunnen genieten. In elk geval, neemt hij AS en geen MPen, vanwege de AD damage op zijn E. Ook hij ziet de E als primaire damage dealer.
Anoniem: 351621 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:10:
Nu heeft mundo op zichzelf al een enorm snelle clear tijd, dus zou je er imo ook aan kunnen denken om je runes en masteries meer voor late game / ganks in te richten.
Die MPen gaat inderdaad zijn clear tijd niet aanzienlijk verhogen nee.

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 27-04-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
rxs schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:09:
Als Mundo in ieder geval door zijn W skill. Omdat je in de early jungle juist zo snel bent door je hybrid damage. Als ganker heb je je Q skill en E gecombineerd met AS voor de damage.
Inderdaad. En je E doet het meeste damage en scaled goed met Armor Pen. En jungle creeps hebben armor waardoor je autoattacks dus meer damage gaan doen.

Deze man heeft er iets van begrepen, maar mist de essentie. Lees mijn vorige posts opnieuw, daarin heb ik toch wel duidelijk uitgelegd (Cloud zijn posts ook) dat Armor Pen helemaal niet zo slecht is als beweerd wordt.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs

rxs

Het hele verhaal is juist om zo snel mogelijk die jungle te clearen. Niet om damage te doen bij ganks. En dat zie je juist bij ontzettend veel van de bruiser junglers. Lee sin is een uitzondering door zijn assasin kwaliteiten.

Snellere jungle = snellere ganks en counter junglen. Vandaar de AS.
Late game hoef je niet voor te runen als meeste junglers IMO. Daar haal je items voor en dan gaat je rol naar vervelende kut champ die enemy carries lastig valt.

Uiteraard geeft ArP je ook meer damage. Maar volgens mij leest toch wel echt iedereen over het feit heen dat AD indirect dus ook schaalt met AS. Nu kunnen we wel lopen theorycraften over hoeveel damage een wraith nou neemt met ArP of AS gecombineerd met je E maar dat zal vast wel al iemand gedaan hebben. 5 attacks maal 100 damage of 4 attacks maal 115 ofzo zal het wel opleveren early game. Dit is uiteraard maar uit de lucht gegrepen maar lijkt me theoretisch wel correct door de lage armor waardes early jungle.

Let ook wel ever erop dat dit over Mundo gaat en dat AS of ArP beter op hem is. Mpen zie ik eerlijk gezegd ook de meerwaarde niet van.
Anoniem: 351621 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:10:
Waarom niet nog snellere cleartijd waardoor je na een pull zonder smite enemy buffs kan stelen en zo zijn hele jungle kan vernaggelen? Nogmaals, voor het ganken zie ik het nut niet zo van meer damage doen. Mundo werkt juist erg goed door zijn slow, dit gecombineerd met CC uit de lane doet het meeste kwaad. Niet het feit dat je 10-20 extra damage doet en je jungle daardoor (zei het al dan niet marginaal) langzamer wordt. Ook het hele late game verhaal. Leuk die 15+10% armor pen, waardoor je dus uiteindelijk iets van 50 exta damage doet, maar daar ben je niet voor. Je wilt juist je enemies uit de game halen door counter junglen/druk zetten door ganks, en in teamfights hun ad carry van jouw team weghouden. Een beetje poken met cleavers etc.

[ Voor 72% gewijzigd door rxs op 27-04-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Belangrijk puntje over ganken, het is niet in eerste instantie bedoeld voor kills. Het is bedoeld om lanes onder controle te houden, en deze te laten snowballen. Als een tegenstander door een gank zijn flash verbrand en daarna ook nog eens terug moet naar zijn fountain om te healen, geeft dit voordelen voor jouw laner dat hij: rustig kan farmen, eventueel de tower aanvallen zonder tegenwerking. Daar zijn tegenstander CS en exp mist en zijn jungler eventueel geforceerd word om zijn lane te coveren, waardoor andere lanes veilig agressiever kunnen gaan spelen, omdat er geen gevaar van ganks meer is op dat punt.

Kijk, kills zijn mooi meegenomen, dat snap ik ook wel. Maar de taak van een jungler is om lanes onder controle te houden, belangrijke objectives te monitoren (Dragon en Baron bijv), en om bij te springen wanneer nodig. De dreiging van een gank kan vaak al voldoende zijn, om een laner wat veiliger en rustiger te laten spelen. Het juiste gebruik van wards zal niet alleen jouzelf, maar ook je hele team een grote ondersteuning geven. Hoe sneller je de jungle kan clearen, hoe meer map controle je gaat krijgen. Hoe eerder je bijv. top of bottom lane kan ganken, hoe makkelijker ze uiteindelijk kunnen gaan snowballen en daar draait het uiteindelijk om. Win early game en houd dat voordeel tot lategame.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blamauci schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:56:
[...]

armor pen op mundo??

AS Quints geven een hele lage Gold-waarde voor de stats die je ervoor terug krijgt. Wolves, Golems en buff creeps hebben allemaal tussen de 9-20 Armor. Dus ArPen zou wel degelijk helpen. Persoonlijk zou ik voor MS gaan, maar aangezien jouw originele Quints impact hadden op clearing speed/ease stelde ik 2 andere alternatieven voor.

Mpen is redelijk nutteloos in zo'n klein aantal. Creeps hebben 0 Mres en op champs gaat dat kleine beetje weinig helpen aangezien je damage er weinig op scaled. Ik vind AS Quints persoonlijk niche quints voor misschien Noct/Yi/Warwick gezien hun affiniteit met Aspeed.
Cloud schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:37:
Ik ben geen goede theory crafter maar ik neem aan dat iemand het hier met een rekenvoorbeeld het zo zou kunnen uitrekenen. Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker uit kan leggen eigenlijk :) Misschien dat ik vanavond even een voorbeeldje in elkaar kan flansen, maar zelfs zonder theorycraft en met een stukje logica vind ik het al heel duidelijk.
Er is geen theorycrafting nodig. Mpen doet niets in de jungle. Penetration gaat niet voorbij het 0-punt en jungle creeps hebben geen Mres.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 27-04-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

De Mres zou ook zijn voor teamfights en ganks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Aangezien de servers er toch uit liggen nu (ranked disabled vanwege chat issues) wil ik jullie even wijzen op een manier om mijn matches terug te kijken:

http://www.leaguereplays.com/replays/search/?q=speedzor

Hier upload ik soms een mooie match van mij, steeds in de titel aangegeven vanuit welke POV er gespeeld wordt. Spijtig genoeg kan ik niet gewoon een lijstje van mijn eigen uploads geven, maar moet je op mijn naam searchen. Er zijn dus ook resultaten tussen van andere mensen waar ik toevallig in zat, maar het is dus aan te raden om diegene door mijzelf geuploaded te bekijken.
Intussen al een leuk aantal views verkregen (die met Wickd uiteraard het meest bekeken ;)), behelp jezelf als je je wat verveeld en Mid of Jungle gameplay wilt zien!

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nutral schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:46:
De Mres zou ook zijn voor teamfights en ganks.
In vergelijking met alternatieven? Nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:27:
Ik vind AS Quints persoonlijk niche quints voor misschien Noct/Yi/Warwick gezien hun affiniteit met Aspeed.
En ook voor hun is het twijfelachtig.

Als je niet voor de volle 25% bonus AS gaat staan 3 quints gelijk aan 6 marks en zijn de marks idd effectiever.
Wil je voor de volle 25% gaan (marks en quints) dan geeft dit maximaal zo'n 5s minder op je clear tijd vergeleken met alleen AS marks waarbij andere stats op je Quints (AD / ArP of zelfs CDR, afhankelijk van de jungler) je vaak een kortere cleartijd geven.

Ook zijn imo stats als MS over het algemeen waardevoller op deze champs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
AS runes zijn heel erg de moeite waard op Jungle Udyr met Phoenix stance (meer procs), of bijv een Skarner (werkt goddelijk met zijn passive) het draagt voor hun zeker bij aan clear times, en zorgt voor een beetje extra oomph tijdens hun ganks. Ook voro bijv Shyvana is attack speed wel wenselijk (ult laadt sneller, 0.5s minder cd op haar Q per hit, en het word zo makkelijker de max duratie te halen op haar W).

Daar buiten zijn er eigenlijk niet echt junglers die baat hebben bij AS. Vaak zullen ze niet bijdragen aan sneller clearen van de jungle of late game potentie de kop zelfs een beetje indrukken.

Maar voor Udyr, Shyvana en Skarner zeker doen, het draagt bij aan hun clear times en zorgt voor snellere/sterkere ganks.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien hier nogal wat experts zitten in de it hoop ik dat jullie me kunnen helpen aan meer informatie.

Ik zat eraan te denken om een applicatie te bouwen met wat data vanuit LoL. Vooral voor de ontwikkeling van m'n programmeer skills. Wil dus data minen van mijn match historie, en/of champion informatie.
Vast wel ergens meer informatie over beschikbaar aangezien er meer websites zijn die hetzelfde doen, maar ik kan ze zo gauw niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nazanir schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:03:
AS runes zijn heel erg de moeite waard op Jungle Udyr met Phoenix stance (meer procs), of bijv een Skarner (werkt goddelijk met zijn passive) het draagt voor hun zeker bij aan clear times, en zorgt voor een beetje extra oomph tijdens hun ganks. Ook voro bijv Shyvana is attack speed wel wenselijk (ult laadt sneller, 0.5s minder cd op haar Q per hit, en het word zo makkelijker de max duratie te halen op haar W).

Daar buiten zijn er eigenlijk niet echt junglers die baat hebben bij AS. Vaak zullen ze niet bijdragen aan sneller clearen van de jungle of late game potentie de kop zelfs een beetje indrukken.

Maar voor Udyr, Shyvana en Skarner zeker doen, het draagt bij aan hun clear times en zorgt voor snellere/sterkere ganks.
Vanwege Shyvana's affiniteit met AD (skills die scalen!) zou ik juist niet AS in haar Runes plempen. Juist niet goed voor haar cleartimes. Same met Skarner. Die 10-15% gaat echt zijn passive niet geweldig helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik speelde normaal gesproken ad carries met pure ad quints+marks, maar ik ben recent overgestapt naar 3 ad quints + 3 ad marks + 6 arpen marks. In plaats van 15 attack damage heb je dan 9,6 attack damage en 10 armor pen. Je mist die paar ad maar je doet wel meer damage tegen champions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nutral schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:32:
Ik speelde normaal gesproken ad carries met pure ad quints+marks, maar ik ben recent overgestapt naar 3 ad quints + 3 ad marks + 6 arpen marks. In plaats van 15 attack damage heb je dan 9,6 attack damage en 10 armor pen. Je mist die paar ad maar je doet wel meer damage tegen champions.
Speel dat geloof ik met full arp marks en 1 arp quin, de rest volledig AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393088 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:34:
[...]

Speel dat geloof ik met full arp marks en 1 arp quin, de rest volledig AD.
De rest is dus enkel 2 quints? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Rankeds zijn terug enabled

Chat is nog wel down ook al zegt riot dat de chat werkt.

Na 8 maal reconnect to chat server nog altijd geen connection,

maar iig ranked weer enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol, Riot gaat volgens mij nooit een stabiel netwerk in EU krijgen. Al zoveel jaren periodes met dit soort grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:31:
[...]

Vanwege Shyvana's affiniteit met AD (skills die scalen!) zou ik juist niet AS in haar Runes plempen. Juist niet goed voor haar cleartimes. Same met Skarner. Die 10-15% gaat echt zijn passive niet geweldig helpen.
Niet mee eens. Shyvana haar burnout schaalt maar met 0.2 haar twin bite doet pas 100% extra damage op level 5, en haar ult schaalt niet met AD. Echter, al deze abilities schalen wel met AS. Zelfde beetje voor Skarner. Als je er ook nog rekening mee houdt dat een core item voor hun Wit's End en/of Triforce zijn, die ook AS geven, loopt dat alleen maar verder op dan dat beetje extra AD dat je early game hebt. Zeker AD op Twinbite als Burnout zullen haar lang niet zoveel helpen als de AS.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:35:
[...]

De rest is dus enkel 2 quints? :P
Volgensmij houd je dan nog altijd 2 quints, seals en glyphs over.
Dus nee, niet alleen 2 quints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk dat hij bedoelde, dat je alleen met die twee quints AD neemt, of neem je ook AD seals en glyphs? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393088 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:39:
[...]

Volgensmij houd je dan nog altijd 2 quints, seals en glyphs over.
Dus nee, niet alleen 2 quints.
Ik mag toch hopen dat je geen AD Glyphs (2 hele AD voor 9 slots, lol!) koopt. Ook is geen Armor Runes hebben op een AD vs AD lane vrij suicidaal als je geen long-range skillspammer zoals Ezreal/Corki bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 27-04-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Nazanir schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:38:
Niet mee eens. Shyvana haar burnout schaalt maar met 0.2 haar twin bite doet pas 100% extra damage op level 5, en haar ult schaalt niet met AD. Echter, al deze abilities schalen wel met AS. Zelfde beetje voor Skarner. Als je er ook nog rekening mee houdt dat een core item voor hun Wit's End en/of Triforce zijn, die ook AS geven, loopt dat alleen maar verder op dan dat beetje extra AD dat je early game hebt. Zeker AD op Twinbite als Burnout zullen haar lang niet zoveel helpen als de AS.
Je neemt ook wel AS alleen is de vraag 15% of 25%.
En alleen de schaling en clear tijd is natuurlijk ook niet heilig als argument welke beter is.

Zo is het bv op Phoenix Udyr wel degelijk sneller om voor 25% te gaan maar gaan toch de meeste junglers voor MS quints wat een beduidend langzamere clear heeft voor hem.
Dit geeft ze namelijk zo veel betere ganks en lategame stats.

Want waar jij schrijft dat AS je dat beetje meer oompf geeft bij ganks denk ik juist dat andere stats zoals MS of AD en Penetration meer leveren vanwege het korte, ability gebaseerde karakter van engages tijdens ganks. Bij junglers als Udyr speelt hier nog het ontbreken van een gapcloser mee wat nog meer voordeel geeft voor MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Het mooie is juist, dat zowel Udyr als Skarner als Shyvana MS boosts hebben op hun skills, dit maakt MS quints alweer een stukje minder belangrijk. Daarnaast hebben ze ook redelijk hoge base MS. Echter, op andere junglers zal de bonus MS juist wel heel wenselijk zijn in het maken van ganks, of sneller clearen van de jungle omdat ze zo sneller bij de camps kunnen komen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

De MS quints helpen om niet zo hard gekite te worden, vooral udyr is heel gevoelig voor kiten en de ms quints maken dat je net dat beetje movement speed hebt om wel iemand te kunnen stunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:52:
[...]

Ik mag toch hopen dat je geen AD Glyphs (2 hele AD voor 9 slots, lol!) koopt. Ook is geen Armor Runes hebben op een AD vs AD lane vrij suicidaal als je geen long-range skillspammer zoals Ezreal/Corki bent.
Op caitlyn gebruik ik die page die ik net beschreven heb.
Overigens heb ik voor verschillende AD carries een verschillende page.

http://www.lolking.net/summoner/euw/20138473#runes

Tips zijn altijd welkom natuurlijk daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Movement speed is wel een van de meest overpowered stats in de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 393088 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:00:
[...]

Holy moly, letterlijk volledig AD (incl. seals+glyphs) met een vleugje APen op Cait? Poeh daar heb ik de ballen niet voor :) Ik ben niet zo'n efficiënte trader dat ik daar gebruik van kan maken. Is ook wel erg situational lijkt me, in welke matchups neem je dat? Als je een stunner als tegenstander hebt lijkt me full AD vrij desastreus of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Anoniem: 393088 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:00:
[...]

http://www.reddit.com/r/l...ts/qf7jp/rune_efficiency/

Je cait runes zijn uitermate zwak.

[ Voor 4% gewijzigd door speedzor op 27-04-2012 17:03 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sommige van die pages zijn echt troep xD

edit:
ik bedoel ik zou er niet mee om kunnen gaan... :X

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 307788 op 27-04-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
MS vs Kiten heeft niet echt veel zin, dit is omdat zo'n beetje elke slow in de game op percentages gebasseerd is. Reken voor het gemak anders even met me mee, ik gebruik ronde getallen om het zo makkelijk mogelijk te maken:

Stel, jij en de gankee hebben alle bij een base MS van 300, maar nog geen boots of andere items dis MS bevorderen. Als we dan even de slow van Mundo nemen, van zijn cleaver (een mooie 40%), dan krijg je een move speed van 180, wat een verschil laat, van 120 movespeed.

Stel, jullie beiden hebben na verschillende items en runes beiden 400 movespeed, dat betekend dat de slow je nu terugbrengt naar 300. Een verschil van 100. Het is 20 minder, maar nog steeds een heel groot significant verschil.

Nu gaan we even een stapje verder. Jij bent dus Udyr, je hebt 420 ms (dankzij runes en boots en Triforce), maar je neemt het op tegen een Ashe die een MS heeft van 370. Dan doet zij nog altijd 35% slow per auto attack, wat je rond de 300 MS zal laten, wat betekend dat Ashe nog altijd een voordeel van +/- 70 heeft. Zelfs met je Bear Stance boost zal dit verschil niet onder de 50 MS komen. Je zal ALTIJD gekite worden door een goede speler, MS quints zijn redelijk overrated, ze geven een goede stat die door de hele game nuttig zal zijn, dat ontken ik ook niet. Maar MS stacken om niet gekite te kunnen worden is helaas zinloos, omdat slows percentage gebasseerd zijn, en dus harder zullen slowen wanneer je meer MS zal hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Ik heb zelf ook 4 à 5 runepages voor AD carries, én in elke page zit minimaal 1 MS quint. Ook doe ik altijd 8 in de utility mastery.

Ik heb zelf niet veel theorie erover, behalve dat ik movement speed heel belangrijk vind op mijn AD carries.

vooral 3x ms quints + janna passive + 8 in utility is echt belachelijk. Early game ben je niet zo sterk in de lane, maar als je niet compleet word ondergepoept heb je mid game zo'n grote advantage over de enemy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

De ms is niet per se vanwege slows, maar meer dat je gewoon sneller in de buurt kan komen. met ms quints is het voor tegenstanders moeilijker om je op een afstand te houden, zeker als je chased of wilt initiaten is het fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Baristo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:13:
Ik heb zelf ook 4 à 5 runepages voor AD carries, én in elke page zit minimaal 1 MS quint. Ook doe ik altijd 8 in de utility mastery.
Ik heb zelf niet veel theorie erover, behalve dat ik movement speed heel belangrijk vind op mijn AD carries.
vooral 3x ms quints + janna passive + 8 in utility is echt belachelijk. Early game ben je niet zo sterk in de lane, maar als je niet compleet word ondergepoept heb je mid game zo'n grote advantage over de enemy.
Had jij niet op alle 20 de pages movement speed quints :+ ?

-

Vind zelf MS quints wel handig, maar het is zo'n stat die je gaat missen als je de game erna zonder die MS moet stellen.

@hieronder, MS is een vorm van survivability. (En ook offensief is het handig, sneller dichter bij je vijand , dus meer auto attacks & eventuele spell range).

[ Voor 17% gewijzigd door atlantisx op 27-04-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

op ad carry's gaat die movement niet al te veel helpen, vooral omdat je in je mastery page survivability vervangt met een beetje movement en attack damage quints gewoon erg goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
atlantisx schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:15:
[...]

Had jij niet op alle 20 de pages movement speed quints :+ ?
Ja schuldig...

en die 1.5% heeft me al heel wat kills opgeleverd.
Nutral schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:16:
op ad carry's gaat die movement niet al te veel helpen, vooral omdat je in je mastery page survivability vervangt met een beetje movement en attack damage quints gewoon erg goed zijn.
Survivabilty stacken op een AD carry vind ik erg totaal overbodig, en een betere MS hebben is in veel situaties beter dan blindelings damage tanken.

Er is een reden dat riot je 8 punten in masteries laat zetten voor 2% movespeed, met 1 quint verdubbel je dat al (bijna) en heb echt wel een voordeel.

Die 2.25 AD , 6 armor en een beetje hp die ik mis, itemize ik later wel voor. sowieso als je 1 AA meer op de enemy krijgt door die ms quints heb je die 2.25 AD zo terug verdiend.

Maar dit is mijn speelstijl, ik zeg niet dat dit de #1 build en dat je dit zelf zou moetten doen.
Soms speel ik ook mijn carry met wat extra AS in me yellows en blues, of met 25 apen en haal ik een brutalizer (40 Apen too stronk, huehue).

Die AD rune hype is alleen maar door negative returns en easy last hitting, maar als je mid game/lane compleet domineerd (voordat de last wispers worden gekocht), maakt het vrij weinig uit.

[ Voor 70% gewijzigd door Baristo op 27-04-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Nutral schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:16:
op ad carry's gaat die movement niet al te veel helpen
MS vergroot je poking en zoning range, allebei zaken die belangrijk zijn voor een AD Carry.
Verder kan het natuurlijk bij gelijke basespeed (wat veel voorkomt in bot lane) het verschil betekenen tussen iemand wel of niet pakken / gepakt worden.

Je moet een beetje op de softcaps letten zeker omdat AD carries uiteindelijk toch vaak Phantom Dancer gaan maar MS is een zeer waardevolle stat voor AD carries imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345705

lol ik zie net pas dat Brutalizer precies 1337 kost lol,

Net een potje met blitz gespeelt en heb de tips van een paar post terug toegepast werkte uitstekend geeindigd met 8/4/29 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Zijn er meer Gotters, die tegenwoordig zeal en bf gaan op hun carries ipv IE rushen?? wat ik daarna doe is meestal situanional. PD of IE hangt van mijn money flow af en de mate waarin in gefocused word. bijv, vs een olaf rush ik sowieso een PD.

Ik doe dit al een tijdje, mede door mijn MS obsessie, en het raped erg hard.

Champs waar ik dit nooit op doe zijn Cait en Ez (Corki ook niet maar die speel ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:02:
[...]

Holy moly, letterlijk volledig AD (incl. seals+glyphs) met een vleugje APen op Cait? Poeh daar heb ik de ballen niet voor :) Ik ben niet zo'n efficiënte trader dat ik daar gebruik van kan maken. Is ook wel erg situational lijkt me, in welke matchups neem je dat? Als je een stunner als tegenstander hebt lijkt me full AD vrij desastreus of niet?
Is ook totaal niet verstandig aangezien je uit Glyphs in feite niets haalt (like I said before, lol!2AD) en je Armor gewoon nodig hebt om trades te winnen of (on)verwachte minion aggro je niet de das omdoet.
Pagina: 1 ... 5 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.