Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 34 35 36 37 laatste

Acties:
Pinguïn geen klimmer!
Reacties: 1.827
Reg. datum: 22-11-2002

quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:39:
[...]
Ik begrijp je niet, waarom zou je geen vast abonnement nemen?
Ik denk dat hij bang is dat er provider veel verschil is met DCMA take downs en hij zich daarom niet voor lange termijn aan één provider wil binden. Het is een begrijpelijke afweging als je twijfelt, maar ik denk dat je met de lange termijn korting er in vergelijking bijna 2 providers op na kan houden voor dezelfde prijs.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM

Reacties: 92
Reg. datum: 30-11-2007

Sinds een week heb kan ik ook bijna niks compleets binnen halen. Ik heb nu ook twee providers Sunny en Giganews. Maar dit wil het probleem niet verhelpen. Nog steeds zelfde probleem.

Ik vraag me stiekem een beetje af of dit het begin van de einde is voor newsgroepen.
d.y.w.play?
Reacties: 8.068
Reg. datum: 03-06-2001

quote:
Mr.Jingles schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:05:
Sinds een week heb kan ik ook bijna niks compleets binnen halen. Ik heb nu ook twee providers Sunny en Giganews. Maar dit wil het probleem niet verhelpen. Nog steeds zelfde probleem.

Ik vraag me stiekem een beetje af of dit het begin van de einde is voor newsgroepen.
Denk het niet, kan nog steeds alles binnenhalen wat ik wil.
Heb zelf supernews en een block account van tweaknews.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Failure is not an option
Reacties: 844
Reg. datum: 19-10-1999

quote:
chucky666 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:08:
[...]

Denk het niet, kan nog steeds alles binnenhalen wat ik wil.
Heb zelf supernews en een block account van tweaknews.
Dat is in mijn ervaring ook een prima werkende combo.
Reacties: 119
Reg. datum: 13-01-2004

Ik heb Supernews en Cheapnews, voor mij ook een prima combinatie (Cheapnews is zelfde netwerk als Tweaknews), en daarnaast de gratis server van Ziggo. Tot mijn verbazing (hoewel, is inmiddels al de tweede keer) weer iets met Ziggo binnen kunnen halen, wat met Supernews en Cheapnews niet meer ging. Ik denk dat ze de kleine vissen (lees Ziggo) met rust laten of over het hoofd zien.
Reacties: 2.419
Reg. datum: 03-09-2009

quote:
Mr.Jingles schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:05:

Ik denk niet dat dit het einde is van nieuwsgroepen. Het key woord hier is automatiseren.

Wanneer 'zij' die takedowns automatiseren, dan moeten 'wij' het downloaden gewoon automatiseren. Als wij het binnenhalen voordat zij het kunnen laten verwijderen zijn we ze gewoon een stap voor. Daar zijn programma's als Sickbeard en Couchpotato gewoon uitermate geschikt voor.

SB zoekt hier 1x per uur en vindt elke aflevering en haalt ze ook moeiteloos binnen (Sunny). Het wordt problematischer wanneer je backlog search wilt doen. Dan zijn nieuwsgroepen ineens minder interessant, althans, je hebt nog steeds van die community's die versleutelde nzb's plaatsen. Ook torrents is iets om op terug te vallen en ook dit kun je automatiseren ;)

Het is irritant, zeker, maar tegenhouden doen 'ze' het niet. Ze frustreren het proces gewoon in de hoop dat mensen er uiteindelijk de brui eraan geven. Niet doen dus! :+
Reacties: 92
Reg. datum: 30-11-2007

quote:
Freakster86 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:55:
[...]

Ik denk niet dat dit het einde is van nieuwsgroepen. Het key woord hier is automatiseren.

Wanneer 'zij' die takedowns automatiseren, dan moeten 'wij' het downloaden gewoon automatiseren. Als wij het binnenhalen voordat zij het kunnen laten verwijderen zijn we ze gewoon een stap voor. Daar zijn programma's als Sickbeard en Couchpotato gewoon uitermate geschikt voor.

SB zoekt hier 1x per uur en vindt elke aflevering en haalt ze ook moeiteloos binnen (Sunny). Het wordt problematischer wanneer je backlog search wilt doen. Dan zijn nieuwsgroepen ineens minder interessant, althans, je hebt nog steeds van die community's die versleutelde nzb's plaatsen. Ook torrents is iets om op terug te vallen en ook dit kun je automatiseren ;)

Het is irritant, zeker, maar tegenhouden doen 'ze' het niet. Ze frustreren het proces gewoon in de hoop dat mensen er uiteindelijk de brui eraan geven. Niet doen dus! :+
Iets in die richting dacht ik al.
Nadat NZB.su en de andere search providers offline zijn gegaan ben ik maar handmatig nzbs gaan toevoegen.
Dan moet me toch maar een keer gaan verdiepen in newznab.

Er zijn voldoende gratis indexers. Ik heb er op dit moment 5 ingesteld. Werkt als een tierelier.
.
Reacties: 5.062
Reg. datum: 12-02-2004

quote:
Dikkiedikdik schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:41:
[...]

De web-dl versie komt rond 23:00 meen ik , maar sinds wanneer wordt de tronenserie aangepakt? Die was altijd ongemoeid gelaten. Kreeg laatst ook al een waarschuwing van een nzb forum dat de serie aangepakt werd en ik er snel bij moest zijn.

Mijn SB zoekt elke 15 minuten en 24 uur per dag (laat de nas niet meer in slaapmodus gaan). Ik weet alleen inet of dit nu slecht voor de hdd's is in mijn nas, maar liever elke 2 of 3 jaar een nieuwe schrijf erin dan een serie missen, vooral de tronenserie is wel een must have hier.

Maar er zal vast wel op 1 van die 2 programma's die ik beschreef een encrypted file staan, die serie is veel te populair om dat niet te hebben. De laatste episode was trouwens niet heel erg boeiend, hoop maandag op wat meer spektakel.
Elke 15 minuten is wel overdreven in mijn ogen. Ik zoek elke 6 uur en haal ze altijd binnen via usenet, een heel enkele keer via torrents als backup maar normaal niet. En ik heb veel geplaagde series ;)
echo "Forgive me!" > /dev/sda
Reacties: 40.394
Reg. datum: 11-10-2001

quote:
mrgoolie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:20:
Grrr... Nu heb ik 2 newsgroup servers (Supernews en als backup Tweaknews) en nu komt een bepaalde serie nog steeds niet volledig binnen.
Enkel met Supernews -> nog enough repair blocks (800 short)
Supernews & Tweaknews -> nog enough repair blocks (22 short)

Moet ik nu echt 3 providers gaan gebruiken? :)
Gratis account van xsusenet erbij? -> http://xsusenet.com/

1mbit en 25GB data is natuurlijk niet verschrikkelijk veel, maar kan handig zijn als je daarmee die 22 blokjes binnen kan krijgen.

Verder natuurlijk kijken of de server van je provider binaries heeft, hoe brak die verder misschien ook is, het kan altijd dat er iets opstaat wat elders misschien niet staat.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 10-05-2013 21:19 (12%)

*knock knock* / Who's there? / Schrödinger! / I opened the door and asked "Schrödinger who?", but there was no one there.

Reacties: 867
Reg. datum: 29-07-2007

quote:
quote:
dierkx36 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:33:
Ken ze niet ,ik ga kijken ,thanx :D
Pure usenet en Sunny Usenet zijn van dezelfde persoon. :9
Smexylittlebabe!
Reacties: 639
Reg. datum: 16-12-2000

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:18:
[...]

....
10 dagen retentie! _/-\o_ :+

Toch maar een weblog?

quote:
Tja, beter iets dan niets... maar of het veel gaat helpen...
Weer lief, denk ik
Reacties: 15.459
Reg. datum: 30-07-2002

ja het gaat helpen

Hij staat bij mij als backup account ingesteld (samen met news.xmsnet.nl). primair gebruik ik eweka.

Total: 8.6 G
Today: 0
This week: 188 M
This month: 477 M

Niet gigantisch, maar toch het helpt

fish wijzigde deze reactie 11-05-2013 12:57 (13%)

Imagination is more important than knowledge, for knowledge is limited while imagination embraces the entire world.

Reacties: 1.629
Reg. datum: 03-05-2004

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:18:
[...]

1mbit en 25GB data is natuurlijk niet verschrikkelijk veel, maar kan handig zijn als je daarmee die 22 blokjes binnen kan krijgen.

Verder natuurlijk kijken of de server van je provider binaries heeft, hoe brak die verder misschien ook is, het kan altijd dat er iets opstaat wat elders misschien niet staat.
Ik kan niet registreren. Emails komen niet aan op mijn gmail en ook mijn yahoo niet. Moet je per see een ISP email adres opgeven? zoals UPC of Ziggo of KPN?

Ik gebruik nooit ISP email omdat ik in principe niet trouw ben aan een ISP. Met switchen is het heel irritant dat je anderen je email moet opgeven. Maar ik heb er dus wel 1 voordat ik ga switchen.

edit: U=I
Reacties: 7
Reg. datum: 18-08-2010

Ik had het zelfde probleem... Heb toen een nieuw wachtwoord aangevraagd. Een link om dit opnieuw in te stellen kwam binnen enkele minuten binnen in mijn spam folder (hotmail). Inloggen met het nieuwe wachtwoord ging vervolgens zonder probleem.
Reacties: 1.216
Reg. datum: 10-08-2001

Omdat SABnzbd me te ingewikkeld is en graag met downloadstation wil blijven werken.
Vroeg ik me af of ik met downloadstation ook bestanden van nieuwsgroepen kan binnenhalen.
Indien ja, bij welke nieuwsgroep neem ik dan best een abonnement :?
raspberrypihelp.net
Reacties: 2.344
Reg. datum: 06-03-2009

quote:
Moris schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:31:
Omdat SABnzbd me te ingewikkeld is en graag met downloadstation wil blijven werken.
Vroeg ik me af of ik met downloadstation ook bestanden van nieuwsgroepen kan binnenhalen.
Indien ja, bij welke nieuwsgroep neem ik dan best een abonnement :?
Ik ken het hele programma niet. Maar dit is de 1e google hit: http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?lang=nld&q_id=510

Verder valt sabnzbd echt wel mee. Genoeg tutorials te vinden op internet.

Raspberry Pi Tutorials! - - - - - - - Tweakers Bitcoin chat

Reacties: 3.719
Reg. datum: 15-04-2005

Precies sabnzbd kost je ongeveer 30sec om op te zetten. Als je sickbeard+sabnzbd+couchpotato (en wellicht ook headphones) ben je misschien iets langer bezig, maar echt niet meer dan 30min.

Als ik het hier zo lees is het, het proberen waard en toch niet zo moeilijk.
Voor 30 min werk mag je het gerust voor me even op de nas installeren :)
They'll never get caught.
Reacties: 24.045
Reg. datum: 29-12-2001

Als je Spotnet installeert heb je ook Sabnzb. Soms open ik NZB's rechtstreeks in die Sabnzb. Werkt prima als je dan daarna Spotnet opstart ben je het aan het downloaden met Spotnet.

Ook handig voor die encrypted links, gewoon openen in Sabnzb.

☻/ Elwood: What kind of music do you usually have here?
/▌ Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Werkt dit ook op een DS Synology?
Reacties: 9.004
Reg. datum: 06-08-2001

spotweb kan je op de synology installeren, maar gezien je vragen is je kennisniveau hiervan niet erg hoog en dan is dit (schat ik in) echt een stap te ver voor je.

Ga aan de slag met sickbeard en sabnzbd, voeg daarna een keer couchpotatoe toe en als dat allemaal werkt kan je weer verdergaan.

Kijk ook naar autosub e.d. om het binnenhalen van ondertitels te automatiseren. Voor vragen omtrent dit alles moet je niet hier zijn, maar in dit topic: [Synology] Packages

Onderschat het niet, spotweb laten draaien is complex.

Eigenlijk kan je beter op termijn als je kennis wat beter is op dit gebied dit erop zetten als je een nas hebt die het trekt: [Ervaringen] Newznab

Dan kan je vanuit couch en zieke baard je eigen nezwnab gaan draaien. Eigenlijk kan je newznab beter op een los oud servertje zetten en niet op een wat tragere nas (idem voor spotweb).

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 12-05-2013 12:37 (24%)

Heb ik sickbeard en sabnzbd wel nodig als ik de koppelingen van een nieuwsgroep ook kan importeren in downloadstation, dat overigens ook nzbd ondersteund :?

wat bedoel je met een koppeling van een nieuwsgroep?

Het bestandje van de nieuwsgroep in Downloadstation openen om te kunnen downloaden

je bedoelt een .nzb bestand? In dat geval heb je sickbeard enzo niet nodig.

Dat is inderdaad net wat ik bedoel.
Ik kan dus een nzb bestand, dat ik van een nieuwsgroep ook via downloadstation downloaden.

Ik wil graag bij sunny usenet een abbo nemen maar twijfel tussen de pakketten.
Ik download vooral in de nacht, ben ik dan niet beter af met het goedkoopste "pakket Sunny 5" ?
Reacties: 19.059
Reg. datum: 29-06-2006

Zou je voor die 2 euro nou niet gewoon een pakket nemen dat 6x zo snel is? Die 2 euro is nu ook weer niet veel geld.

Je bedoeld het Sunny10-pakket, voldoende om in de nacht en BD-film te downloaden?
The future is not set
Reacties: 9.557
Reg. datum: 24-01-2000

Excuses, verkeerde topic.

MeNTaL_TO wijzigde deze reactie 12-05-2013 21:16 (94%)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Reacties: 19.059
Reg. datum: 29-06-2006

Gewoon Sunny 20 of Sunny 30. Met 5-10 Mbit is downloaden wel heel erg frustrerend.
icq#got-nicked-by.ru
Reacties: 2.069
Reg. datum: 08-08-2000

quote:
Tsurany schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:29:
Gewoon Sunny 20 of Sunny 30. Met 5-10 Mbit is downloaden wel heel erg frustrerend.
Hangt er natuurlijk wel van af wat voor internet abo hij heeft als dat 5 of 10 is heeft Sunny 20 of 30 weinig nut ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 2x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

quote:
Moris schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:33:
Dat is inderdaad net wat ik bedoel.
Ik kan dus een nzb bestand, dat ik van een nieuwsgroep ook via downloadstation downloaden.
volgens mij wel, maar sabnzbd is wel handiger omdat die ook een foldertje in de gaten kan houden, dan kan je daar de nzb bestanden in plaatsen. Dat kan je dan ook op afstand doen.

Het is wat jammer dat newzinb er niet meer is, dan kon je op je telefoon bestanden uitzoeken en dan klikte je downloaden en dan ging je nas thuis het al downloaden. Heerlijk was dat.
Reacties: 2.375
Reg. datum: 19-01-2004

Ik weet nu zeker dat er ook muziek en oudere downloads van de servers verwijderd worden.

Ik heb ongeveer 'n half jaar geleden voor de moeder van mijn buurman verschillende (verzamel)albums van artiesten uit de jaren 60 & 70 gedownload. Nou is er vorige week bij haar ingebroken, en o. a. haar laptop waar deze muziek op stond is gestolen.

Ik dacht: Ik download wel even die albums opnieuw voor haar, maar helaas pindakaas. :(

Albums die ik zo'n 6 maanden terug nog compleet binnenkreeg zijn nu zwaar incompleet, of zelfs compleet verdwenen. De meesten zijn zo'n 400-600 dagen terug gepost, en mijn server heeft 900 dagen retentie, daar ligt het dus niet aan.

Het lijkt dus nog slechts een kwestie van tijd te zijn voordat je niets meer aan retentie hebt op usenet om oude posts alsnog op te halen, en je alleen nog maar via encrypted nzb's zal kunnen downloaden.

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

Reacties: 4.401
Reg. datum: 15-01-2001

quote:
Richub schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:11:

Het lijkt dus nog slechts een kwestie van tijd te zijn voordat je niets meer aan retentie hebt op usenet om oude posts alsnog op te halen, en je alleen nog maar via encrypted nzb's zal kunnen downloaden.
Ook encrypted NZB's worden verwijderd. Geniet er dus zolang het nog kan. Dan maar over op torrents over een jaartje ofzo.
Reacties: 818
Reg. datum: 05-05-2006

Ik heb het onterecht geïncasseerde bedrag van Supernews (na een jaar mag een bedrijf niet opnieuw verlengen voor één jaar, maar kan je per maand opzeggen volgens de wet. Supernews vond van niet, mijn bank wel.) terug van mijn bank.

Tijd voor een nieuwe usenetpovider dus.
Gelet op de vele incomplete downloads (takedowns) laatste tijd (zowel nieuwe als oude posts), welke raden jullie aan: Astraweb of UseNetServer? Allebei $96 per jaar en evenveel retentie...

Misschien dat USP nu wel over gaan op een abo systeem met zeer beperkte retentie, zodat hun diensten een stuk goedkoper worden. Als je dan zorgt dat je er gewoon optijd bij bent voor je content, is dat een win/win.

Ik ben een hobby downloader. Dus ik hou het toch wel bij.
Reacties: 375
Reg. datum: 15-06-2005

Iemand ervaring met Newsdemon?

Ik zit al een paar jaar bij Giganews, maar de laatste tijd word ik gek van het feit dat oudere posts gewoon niet meer compleet binnen te halen zijn. Of iemand een andere andere goede usenet provider met weinig takedowns en ECHT goede retentie?

Thanks!

It's All In The "Mix"

De vraag is: hoeveel wil je downloaden, hoeveel retentie wil je en hoe snel moet dat gaan.

*knock knock* / Who's there? / Schrödinger! / I opened the door and asked "Schrödinger who?", but there was no one there.

Reacties: 354
Reg. datum: 20-03-2011

Leuk die nieuwe website van xsusenet.
Wel jammer dat m'n account meteen niet meer werkt.
Ticket bij support uitstaan en de downloads druppelen nu binnen via de gratis server.

Meer mensen die dit probleem hebben?

quote:
W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 02:03:
De vraag is: hoeveel wil je downloaden, hoeveel retentie wil je en hoe snel moet dat gaan.
Ik download zo'n 200 a 300gb per maand, en retentie het liefst zoveel mogelijk met unlimited snelheid.
Vandaar ook mijn vraag of Newsdemon een beetje goed is?

It's All In The "Mix"

quote:
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:16:
[...]

Ik download zo'n 200 a 300gb per maand, en retentie het liefst zoveel mogelijk met unlimited snelheid.
Vandaar ook mijn vraag of Newsdemon een beetje goed is?
Maar wat is "unlimited", heb je gigabit internet?

Als je met unlimited eigenlijk wil zeggen "ik heb 50mbit internet" dan kunnen er heel andere providers in het vizier komen.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 16-05-2013 19:57 (16%)

Ik heb 120 Mbit/s van ziggo ga naar 150 dus bij de meeste providers kom je dan aan een unlimited pakket qua snelheid.

Vroeger bij eweka gezeten maar die gaat maar tot 100 Mbit/s,
heb ook supernews bekeken weet niet of mensen daar een beetje goede ervaring mee hebben qua retentie?

Bij giganews is 800+ dagen oud gewoon een probleem om compleet binnen te halen,
en dan heb ik het niet over series dat gaat gewoon via Sick Beard iedere dag.

It's All In The "Mix"

Reacties: 831
Reg. datum: 11-12-2010

quote:
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:01:
Ik heb 120 Mbit/s van ziggo ga naar 150 dus bij de meeste providers kom je dan aan een unlimited pakket qua snelheid.

Vroeger bij eweka gezeten maar die gaat maar tot 100 Mbit/s,
heb ook supernews bekeken weet niet of mensen daar een beetje goede ervaring mee hebben qua retentie?

Ik denk dat dit overal een probleem is...

quote:
Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:01:

Je vragen getuigen dat je niet zelf even het topic doorneemt. Jammer, maar omdat de discussie hier nu al een paar dagen doorgaat: supernews is een "dochter"maatschappij van Giganews met een iets lagere retentie.

Een combi van supernews met cheapnews kan wellicht hulp bieden in jouw geval, echter heb ik zelf met supernews (lees giganews) niet veel last met bestanden ouder dan 800 dagen. Waarschijnlijk zit je te zoeken naar materialen die door take downs overal wel weggehaald zijn. Stap daarvoor over op torrents, demenoid heeft momenteel de invite opties bij iedereen aanstaan en is wellicht een leuke bron voor je als je aan een invite van iemand kan komen.

En de volgende keer even het topic doornemen, dit zijn toch wel vragen die vaak voorbijkomen.
Reacties: 3.346
Reg. datum: 24-07-2003

Zoals sommigen wel weten decodeerd Easynews alle uploads, en zijn ze dus helemaal kant-en-klaar te downloaden op de webinterface. Ze worden zelfs gethumbnailed en je kunt selecteren op resolutie, format, codec enz.

Iemand heeft een Easynews plugin voor XBMC gemaakt. Die heb ik nu in gebruik genomen, en ik kan nu vanaf de luie bank in de huiskamer op de htpc films en series kijken. Zoeken en filteren, inclusief thumbnailed previews, en vervolgens kijken, rechtstreeks gestreamed vanaf Easynews.

Do not ignore the fact that Microsoft has really invented the 'fault tolerant' system : they learned **the users** to be tolerant to faults using only two simple commands : 1 - reboot, 2 - Re-install. No Unix system has ever been able to do that!!!

quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:05:
[...]

Je vragen getuigen dat je niet zelf even het topic doorneemt. Jammer, maar omdat de discussie hier nu al een paar dagen doorgaat: supernews is een "dochter"maatschappij van Giganews met een iets lagere retentie.

Een combi van supernews met cheapnews kan wellicht hulp bieden in jouw geval, echter heb ik zelf met supernews (lees giganews) niet veel last met bestanden ouder dan 800 dagen. Waarschijnlijk zit je te zoeken naar materialen die door take downs overal wel weggehaald zijn. Stap daarvoor over op torrents, demenoid heeft momenteel de invite opties bij iedereen aanstaan en is wellicht een leuke bron voor je als je aan een invite van iemand kan komen.

En de volgende keer even het topic doornemen, dit zijn toch wel vragen die vaak voorbijkomen.
Jammer dat je zo op mijn reactie reageert, aangezien ik wel degelijk het topic heb doorgenomen.
Maar iedereen heeft een andere mening over wat goed is en niet goed,
ik vond nou niet dat wat jij nu zegt uit het topic zo overdreven naar voren kwam vandaar mijn vraag.

Ik heb gisteren de problematische bestanden geprobeerd binnen te halen met Tweaknews.eu op een proef account en dit gaat tot tegenstelling van Giganews geheel probleemloos het heeft dus niks te maken met de takedowns, het valt me wel op dat de retentie van Giganews de laatste tijd slechter en slechter word.

Supernews is inderdaad overgenomen door Giganews maar heeft nog steeds zijn eigen infrastructuur,
dus ook al is het Giganews het heeft toch niks met elkaar te maken aangezien ze beiden een eigen netwerk hebben dus niet te vergelijken met elkaar.

Bedankt voor de hulp en informatie in ieder geval ik zal het allemaal eens gaan bekijken,
die Easynews klinkt ook interessant joopv bedankt!

It's All In The "Mix"

quote:
joopv schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:04:
Zoals sommigen wel weten decodeerd Easynews alle uploads, en zijn ze dus helemaal kant-en-klaar te downloaden op de webinterface. Ze worden zelfs gethumbnailed en je kunt selecteren op resolutie, format, codec enz.

Iemand heeft een Easynews plugin voor XBMC gemaakt. Die heb ik nu in gebruik genomen, en ik kan nu vanaf de luie bank in de huiskamer op de htpc films en series kijken. Zoeken en filteren, inclusief thumbnailed previews, en vervolgens kijken, rechtstreeks gestreamed vanaf Easynews.
Geinig. Heb jarenlang (tot aan 3 jaar geleden ofzo) Easynews gebruikt, maar vond het toch een beetje te duur worden aangezien ik echt niet meer genoeg had aan 20+6(bonus)GB/maand en ik Sickbeard/NZBGet toch makkelijker vond dan de webinterface van Easynews.
Reacties: 275
Reg. datum: 08-04-2008

quote:
Mixpower schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:14:
[...]

Ik heb gisteren de problematische bestanden geprobeerd binnen te halen met Tweaknews.eu op een proef account en dit gaat tot tegenstelling van Giganews geheel probleemloos het heeft dus niks te maken met de takedowns, het valt me wel op dat de retentie van Giganews de laatste tijd slechter en slechter word.
Het takedown beleid en methode varieert per usenet aanbieder. dat dus "iets" wel op tweaknews staat en niet (meer/geheel) op giganews heeft juist ALLES te maken met takedowns.
Dat bijv. giganews meer takedowns zou hebben kan bijv. komen dooor de grootte van het bedrijf/klantenbestand (en een takedownverzoek dus effectiever is) en land en daarmee wetgeving van herkomst. (in VS kan je justitieel waarschijnlijk harder aangepakt worden ???? )

Retentie , oftewel de bewaartijd van niet-getakedownde bestanden, is bij Giganews nog steeds erg goed en voldoet aan wat ze beloven.

Heb je weinig aan natuurlijk, als je vooral geinteresseerd bent in die bestanden die wel "gevoelig" zijn voor takedowns, zoals de meeste usenetgebruikers, schat ik zo in >:)

(iets wat "nu" goed versleuteld en onvindbaar is, zal over paar maand/jaar er door takedown-zoekmachines er wel uitgepikt kunnen worden waardoor "retentie" minder belangrijk wordt .... )

Ted038 wijzigde deze reactie 17-05-2013 22:10 (30%)

raspberrypihelp.net

Surfde wat over de interwebs heen, kwam ik dit tegen: https://github.com/pillone/usntssearch
Een programma wat je op je pc draait / of op je linux bak, Zelfs op de Raspberry Pi draait die lekker.

Met dit programma heb je een overzicht over veel newznabs en andere nzb zoek machines.
Je kan handmatig zoeken, of je zet dit programma in je Sickbeard of CouchPotato als zoekmachine
Hoef je er geen 20 in je lijst te zetten, maar je zet alles in usntssearch

Overzicht
http://i.imgur.com/XkJmCpD.png

Opties
http://i.imgur.com/KrZtBT4.png

Newznabs toevoegen.
http://i.imgur.com/LFwt2oC.png

Reacties: 190
Reg. datum: 17-08-2005

quote:
Dacuuu schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:15:
Surfde wat over de interwebs heen, kwam ik dit tegen: https://github.com/pillone/usntssearch
Een programma wat je op je pc draait / of op je linux bak, Zelfs op de Raspberry Pi draait die lekker.

Met dit programma heb je een overzicht over veel newznabs en andere nzb zoek machines.
Je kan handmatig zoeken, of je zet dit programma in je Sickbeard of CouchPotato als zoekmachine
Hoef je er geen 20 in je lijst te zetten, maar je zet alles in usntssearch
Bedankt voor de tip, draait dit programma nu rechtstreeks in mijn Synology NAS ;-) naast spotweb

quote:
FloRadix schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:32:
[...]

Bedankt voor de tip, draait dit programma nu rechtstreeks in mijn Synology NAS ;-) naast spotweb
Heb je een tutorial voor de installatie op de synology?

quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:34:
[...]

Heb je een tutorial voor de installatie op de synology?
Vereiste:
- Inloggen via SSH op je NAS
- Boostrap of IPKG geinstaleerd op je NAS

Installatie:
1- Zorg ervoor dat Python draait (download via de standaard synology pacakge)
2- Maak een folder in je volume1 (bij USSNT)

3- login in SSH op je NAS
4- CD naar je folder op volume1 (stap 2)
5- IPKG Install git (indien je nog geen git heb geinstalleerd)
6- git clone https://github.com/pillone/usntssearch.git
7- ga naar de folder 'usntssearch/NZBmegasearch'
8- voor deze commando uit "python mega2.py"
9 -open je browser to NASIP:5000

Nota: ik gebruik niet de standaard poort 5000 in mijn NAS maar een andere willekeurige poort bijv 5050
als het progamma is opgestart kun je de poort van 5000 veranderen.

Een nadeel, je moet deze programma altijd manueel starten als je NAS reboot.
raspberrypihelp.net

@FloRadix:

Weet jij toevallig hoe ik hem als daemon draai? -d pakt die niet.
En zodra ik putty afsluit dan is alles weg. Ik draai hem nu als: sudo nohup python mega2.py &
Dan blijft die wel gewoon draaien, maar had hem liever als daemon gedraaid.

quote:
Dacuuu schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:28:
@FloRadix:

Weet jij toevallig hoe ik hem als daemon draai? -d pakt die niet.
En zodra ik putty afsluit dan is alles weg. Ik draai hem nu als: sudo nohup python mega2.py &
Dan blijft die wel gewoon draaien, maar had hem liever als daemon gedraaid.
installeer het package Webconsole van Missilehugger
http://packages.missilehugger.com/

Vie webconsole de naar die folder gaan waar je hebt geinstalleerd en dan commando "python mega2.py" uitvoeren

Nadien kun je de webconsole gewoon sluiten en draait ie nog op de achtergrond.

Er zal misschien een beter alternatief zijn, maar ben geen specialist ;-) - maar het werkt zo 8)
raspberrypihelp.net

quote:
FloRadix schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:33:
[...]

installeer het package Webconsole van Missilehugger
http://packages.missilehugger.com/

Vie webconsole de naar die folder gaan waar je hebt geinstalleerd en dan commando "python mega2.py" uitvoeren

Nadien kun je de webconsole gewoon sluiten en draait ie nog op de achtergrond.

Er zal misschien een beter alternatief zijn, maar ben geen specialist ;-) - maar het werkt zo 8)
Ik draai hem op de Raspberry pi. Maar ik doe het nu met de nohup optie. Zo blijft die ook open staan.

Omdat ik een beetje klaar was met de websites om usenetproviders te vergelijken die incompleet zijn of je niet toestaan om te filteren op belangrijke criteria heb ik zelf maar een spreadsheet gemaakt:

http://members.ziggo.nl/sinaasappel/usenet/

Let wel dat het niet mijn doel is om alle bestaande providers te indexeren. Alleen providers die bekend zijn, een USP hebben of competitief zijn. De zoveelste 13-in-een-dozijn reseller waarbij er geen reden is waarom je er een abo zou moeten nemen laat ik er lekker buiten, anders is het veel teveel werk.

Suggesties/toevoegingen/etc zijn welkom, nog niet alles is ingevuld.

Drome!
Reacties: 13.103
Reg. datum: 20-01-2000

laat maar

Arfman wijzigde deze reactie 19-05-2013 19:32 (94%)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Reacties: 1
Reg. datum: 16-06-2011

Hallo,

Ik ben nieuw bij nieuwsgroepen. Ik heb een vraag: Is er een programma waarmee je zowel kunt zoeken, als downloaden. Dus een programma voor nieuwsgroepen waar ik gewoon in een searchbox invul waar ik naar op zoek ben, en dat eenvoudig in het zelfde programma kan downloaden? (liefst freeware)?

En dan nog een vraag: Wat is een goede payserver? (ervaring?)

Met vriendelijke groet,
Miicker.
Reacties: 1.015
Reg. datum: 04-04-2002

quote:
miicker schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:55:
Hallo,

Ik ben nieuw bij nieuwsgroepen. Ik heb een vraag: Is er een programma waarmee je zowel kunt zoeken, als downloaden. Dus een programma voor nieuwsgroepen waar ik gewoon in een searchbox invul waar ik naar op zoek ben, en dat eenvoudig in het zelfde programma kan downloaden? (liefst freeware)?

Met vriendelijke groet,
Miicker.
Met spotnet kun je zoeken en downloaden.
Payservers zijn er zoveel van.
Ik gebruik momenteel newsgrabber.

Download spotnet.
Ga naar snelnl en neem een proefaccount van 3 dagen. (alleen een mailadres nodig)
Vul de servergegevens in in Spotnet en je kan 3 dagen testen.

coob wijzigde deze reactie 19-05-2013 19:13 (13%)

A life? Cool, where can i download one of em??

quote:
miicker schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:55:
Hallo,

Newsleecher met supersearch is bekend, maar niet gratis.

http://www.nntpgrab.nl/ heeft ook een ingebouwde zoekfunctie en is gratis.
quote:
http://members.ziggo.nl/sinaasappel/usenet/ sorteer en filter zelf wat je graag wil hebben qua snelheid/prijs/retentie/etc. Overweeg een blockaccount als je weinig download.

Ervaringen zijn overal vergelijkbaar: leg geld neer en dan mag je downloaden. Betaal je weinig geld, dan heb je meer kans op matige service en in drukke uren fluctuerende downloadsnelheden. Wat betreft takedowns is het gewoon wisselend, wat de ene provider heeft heeft de andere niet en wat de andere heeft heeft de ene weer niet.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 19-05-2013 19:31 (9%)

Reacties: 317
Reg. datum: 25-04-2007

De laatste tijd (los van de piek van takedowns) heeft supernews de laatste tijd veel incompleet. Zolang het recent is, niet te klagen.

Maar files van okt 2009 komen (1.296 dagen) niet meer in zijn geheel binnen. De retentie die ze beloven is 1740 dagen halen ze helaas niet. Wat bij supernews ook is dat oude files 1000+ dagen oud dat de snelheid flink op en neer gaat.

Even getest met Eweka (maandje afgesloten aangezien ik tot dec nog aan supernews vast zit :/), haalt alles compleet binnen en op volle 50mbit.

[Canon EOS 5D mark II] [ EF 24-70mm F/2.8 L USM] [EF 70-300mm DO IS USM] [Foto's]

Irritant al die wisselingen in kwaliteit. Eerst is Eweka niks (paar maand terug) en nu weer beter met oude files dan supernews. Is geen pijl op te trekken.
Reacties: 317
Reg. datum: 25-04-2007

quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:15:
Irritant al die wisselingen in kwaliteit. Eerst is Eweka niks (paar maand terug) en nu weer beter met oude files dan supernews. Is geen pijl op te trekken.
Klopt. Met takedown periode was met supernews niets aan de hand. Verder heeft tweaknews daar ook geen problemen mee gehad (tweaknews zie niet in het lijstje blokaccounts (topic start) en in de tekening van wie van wie ressellers is tekening).

vandeMeulenhof wijzigde deze reactie 21-05-2013 11:03 (7%)

[Canon EOS 5D mark II] [ EF 24-70mm F/2.8 L USM] [EF 70-300mm DO IS USM] [Foto's]

Reacties: 857
Reg. datum: 06-02-2008

Is er een manier om snel contact te krijgen met Supernews? Ik heb al een paar uur problemen met mijn account en kan nog maar met 2 connections verbinden. De enige vorm van contact is een email form waar ze binnen 48uur op zullen reageren.

Discogs iCheckmovies

quote:
ReVision schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:53:
Is er een manier om snel contact te krijgen met Supernews? Ik heb al een paar uur problemen met mijn account en kan nog maar met 2 connections verbinden. De enige vorm van contact is een email form waar ze binnen 48uur op zullen reageren.
Iets zegt me van niet. Dat is ook 1 vd redenen waarom ze zo goedkoop kunnen zijn. Geen 24/7 support te hoeven bieden/telefonische helpdesk hebben etc.
Reacties: 274
Reg. datum: 10-10-2008

Thx voor de tip over usntssearch! Ik gebruik de oude couchpotato nog en die accepteert maar 1 newznab provider. Met jullie hulp is het me gelukt hem te installeren op mijn Synology.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Om de eeuwige vraag "welke usenet provider moet ik nemen?" enigszins te beantwoorden heb ik wat algemene aanbevelingen toegevoegd aan mijn pagina met spreadsheets: http://members.ziggo.nl/sinaasappel/usenet/.

Suggesties altijd welkom.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 22-05-2013 01:06 (6%)

Reacties: 779
Reg. datum: 18-02-2005

Iemand nog werkende coupons voor cheapnews? Abo (3 mnd, 20 Mbit) is weer afgelopen en wil verlengen. Tot nu toe zijn er elke keer coupons geweest net nadat ik verlengd had. Dus ik dacht; laat ik hier eens een balletje op gooien om eerst te kijken of er nog korting te scoren is. ;)
Reacties: 4.028
Reg. datum: 27-04-2006

Tip tweakers die ik jullie niet wil onthouden: Een goedkope Usenet provider gevonden met onbeperkt downloaden. Had SunnyUsenet maar die had voor 5 euro maar 40 mbit.

Nu Frugal Usenet gevonden. Voor 4 euro per maand onbeperkte snelheid, 1 nadeel en dat is dat de provider maar 1 jaar retentie heeft. Voor mij geen probleem. Zie
http://www.frugalusenet.com

quote:
xxxneoxxx schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:58:
Iemand nog werkende coupons voor cheapnews? Abo (3 mnd, 20 Mbit) is weer afgelopen en wil verlengen. Tot nu toe zijn er elke keer coupons geweest net nadat ik verlengd had. Dus ik dacht; laat ik hier eens een balletje op gooien om eerst te kijken of er nog korting te scoren is. ;)
Heb een coupon code tot eind mei geldig bij www.hitnews.eu. Is een algemene coupon code, 3for2 invullen en je hebt 3 maanden voor de prijs van 2.

quote:
alwaysleft schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:25:
Tip tweakers die ik jullie niet wil onthouden: Een goedkope Usenet provider gevonden met onbeperkt downloaden. Had SunnyUsenet maar die had voor 5 euro maar 40 mbit.

Nu Frugal Usenet gevonden. Voor 4 euro per maand onbeperkte snelheid, 1 nadeel en dat is dat de provider maar 1 jaar retentie heeft. Voor mij geen probleem. Zie
Als ze wat onbekender zijn is dat misschien wel erg interessant om als backup te hebben.

M.b.t. dat google docs overzicht. Sunny Usenet zou daar niet mistaan. ~7 euro voor unlimted speed + AS.

quote:
Freakster86 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:04:
[...]

Als ze wat onbekender zijn is dat misschien wel erg interessant om als backup te hebben.

M.b.t. dat google docs overzicht. Sunny Usenet zou daar niet mistaan. ~7 euro voor unlimted speed + AS.
Je bedoeld bekender? Ze hebben goede reviews op het net dat Frugal Usenet. Ga dan deze toch nemen, zal wel ervaringen posten als het zo ver is :)
Smexylittlebabe!

quote:
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:01:
Omdat ik een beetje klaar was met de websites om usenetproviders te vergelijken die incompleet zijn of je niet toestaan om te filteren op belangrijke criteria heb ik zelf maar een spreadsheet gemaakt:

http://members.ziggo.nl/sinaasappel/usenet/
Lol, leuk om te lezen :)
Bedankt ik had zelf al een vermoeden dat op < 80GB per maand een blockaccount interessanter is. Ik heb zelf Astraweb 1TB block en dat is echt een hoop! Ik gebruik voor niet spoed dingen zoals seizoenen Desperate Houzsewives voor vriendin :F mijn 0,5 mbit account van mn provider (XMSnet / KPN)

Ik denk dat veel mensen per jaar teveel betalen voor usenet icm. 'unlimited' abbo's.

Toch maar een weblog?

quote:
tomic schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:39:
[...]

Lol, leuk om te lezen :)
Bedankt ik had zelf al een vermoeden dat op < 80GB per maand een blockaccount interessanter is. Ik heb zelf Astraweb 1TB block en dat is echt een hoop! Ik gebruik voor niet spoed dingen zoals seizoenen Desperate Houzsewives voor vriendin :F mijn 0,5 mbit account van mn provider (XMSnet / KPN)

Ik denk dat veel mensen per jaar teveel betalen voor usenet icm. 'unlimited' abbo's.
Klopt, cheapnews heeft blockaccount van 18 euro voor een halve TB. Denk dat ( niet voor mij) voor vele genoeg is voor een half jaar mee vooruit te kunnen.
Smexylittlebabe!

quote:
alwaysleft schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Klopt, cheapnews heeft blockaccount van 18 euro voor een halve TB. Denk dat ( niet voor mij) voor vele genoeg is voor een half jaar mee vooruit te kunnen.
Voor de astraweb 1TB block heb ik omgerekend 35,- euro betaald. Daarbij wil ik nog ff aantekenen dat dit een hele goede usenetprovider is waar je op de website kan zien hoeveel je hebt verbruikt en wanneer.

Toch maar een weblog?

quote:
alwaysleft schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:30:
[...]

Je bedoeld bekender? Ze hebben goede reviews op het net dat Frugal Usenet. Ga dan deze toch nemen, zal wel ervaringen posten als het zo ver is :)
Onbekender. Zoals bij organisaties als Brein en consorten ;)
quote:
tomic schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:49:
[...]

Voor de astraweb 1TB block heb ik omgerekend 35,- euro betaald. Daarbij wil ik nog ff aantekenen dat dit een hele goede usenetprovider is waar je op de website kan zien hoeveel je hebt verbruikt en wanneer.
Dat kun je naar mijn weten bij bijna elke provider wel inzien. Waarvoor gebruiken jullie die blockaccount eigenlijk? Enkel om dingen aan te vullen?
Reacties: 1.861
Reg. datum: 11-04-2004

quote:
Freakster86 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:52:
Waarvoor gebruiken jullie die blockaccount eigenlijk? Enkel om dingen aan te vullen?
Ik de mijne vooral voor de headers. En af en toe om dingen aan te vullen idd.
Smexylittlebabe!

quote:
[...]

Onbekender. Zoals bij organisaties als Brein en consorten ;)

[...]

Dat kun je naar mijn weten bij bijna elke provider wel inzien. Waarvoor gebruiken jullie die blockaccount eigenlijk? Enkel om dingen aan te vullen?
Blockaccounts gebruik ik naast mijn 0,5mbit lijntje via XMSnet. Dus alleen als een film echt haast heeft ofzo. Grote dingen download ik gewoon snachts op dat 0,5mbit lijntje.

Ookal deed ik dat niet, dan nog wil ik alleen een block account omdat ik echt niet meer dan 80GB per maand download, wat neerkomt op 960GB per jaar ? pfff.

Toch maar een weblog?

quote:
tomic schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:02:
[...]

Blockaccounts gebruik ik naast mijn 0,5mbit lijntje via XMSnet. Dus alleen als een film echt haast heeft ofzo. Grote dingen download ik gewoon snachts op dat 0,5mbit lijntje.

Ookal deed ik dat niet, dan nog wil ik alleen een block account omdat ik echt niet meer dan 80GB per maand download, wat neerkomt op 960GB per jaar ? pfff.
Och, ik download ook niet te veel maar wat is nu 4 euro per maand voor een unlimited abbo wat Frugal Usenet me doet bieden. Die moeten ook leven ;)

960GB per jaar :) Dit was mijn verbruik de afgelopen maanden.

Mei 13 ⇒ 1037.6 GB (nieuwe nas ;) )
Apr 13 ⇒ 487.4 GB
Mrt 13 ⇒ 381.5 GB
Feb 13 ⇒ 212.5 GB
Jan 13 ⇒ 369.5 GB
Dec 12 ⇒ 340.2 GB

En voor 7,50 per maand (kan goedkoper, maar vertik 't om een jaar abo te nemen) gedeeld door 5 gebruikers vind ik dat toch wel erg netjes.

Een 0,5Mbit lijn is toch niet meer van deze tijd? Dan kost het je een dag om een goed formaat film te downloaden. En net als hierboven al wordt gezegd; 4 euro per maand is toch niks. Pak Sunny en je kunt het nog de kosten delen.

Dat van die headers lees ik wel vaker, maar heb nog steeds geen flauw idee wat het is en hoe dat werkt :D

quote:
Freakster86 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:15:
960GB per jaar :) Dit was mijn verbruik de afgelopen maanden.

Mei 13 ⇒ 1037.6 GB (nieuwe nas ;) )
Apr 13 ⇒ 487.4 GB
Mrt 13 ⇒ 381.5 GB
Feb 13 ⇒ 212.5 GB
Jan 13 ⇒ 369.5 GB
Dec 12 ⇒ 340.2 GB

En voor 7,50 per maand (kan goedkoper, maar vertik 't om een jaar abo te nemen) gedeeld door 5 gebruikers vind ik dat toch wel erg netjes.

Een 0,5Mbit lijn is toch niet meer van deze tijd? Dan kost het je een dag om een goed formaat film te downloaden. En net als hierboven al wordt gezegd; 4 euro per maand is toch niks. Pak Sunny en je kunt het nog de kosten delen.

Dat van die headers lees ik wel vaker, maar heb nog steeds geen flauw idee wat het is en hoe dat werkt :D
Als je de kosten kunt delen is het ideaal, al mijn vrienden vinden nieuwsgroepen maar te ''ingewikkeld'. Wat natuurlijk onzin is ;)

Hier deel ik het met familie. Nas van m'n ouders doet alles automatisch en bij de rest heb ik het ook helemaal moeten uitleggen (meerdere keren zelfs). Duurt even, kost een paar vragen, maar nu snappen ze het ook ;) En om heel eerlijk te zijn. De kosten worden niet gedeeld... ik betaal alles 8)7
Reacties: 1.546
Reg. datum: 16-04-2004

Kan iemand bevestigen of ~20mbit bij een Cheapnews block-account in de praktijk geen probleem is? Zelf proberen met een test-account is helaas niet mogelijk aangezien Ziggo pas per 1 juli mijn snelheid verhoogt en ik deze week moet kiezen tussen Sunny verlengen of een andere usenetprovider.

Interessant die nieuwe USP, Frugal Usenet! Waar doet mij die naam toch aan denken?

Kan zelf voorlopig niet testen, net 3 maanden SUnny verlengt omdat ik te lui was steeds mijn pasje uit mijn portemonnee te halen. Dus ben erg benieuwd naar resultaten, zoals snelheid, compleetheid en DMCA gevoeligheid en constante kwaliteit.

Volgens berichten moet 50Mbit geen probleem zijn, en werkt het goed. Het is een reseller van ReadNews.

jmk wijzigde deze reactie 22-05-2013 20:16 (21%)

HTC One powered!
Reacties: 3.667
Reg. datum: 17-07-2009

quote:
jmk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:15:
Interessant die nieuwe USP, Frugal Usenet! Waar doet mij die naam toch aan denken?

Kan zelf voorlopig niet testen, net 3 maanden SUnny verlengt omdat ik te lui was steeds mijn pasje uit mijn portemonnee te halen. Dus ben erg benieuwd naar resultaten, zoals snelheid, compleetheid en DMCA gevoeligheid en constante kwaliteit.

Volgens berichten moet 50Mbit geen probleem zijn, en werkt het goed. Het is een reseller van ReadNews.
Ik zal na mijn examens de nieuwe USP in de TS verwerken.

Nog even een vraag (lichtelijk offtopic):
Ik onderhoud al een tijd dit topic, en ben inmiddels dus best thuis in de wereld van USP's.
Ik heb over een kleine week veel te lang vakantie, en zou het dan leuk vinden om als een project (wie weet wat het nog op kan leveren), een website te maken. Ik zat te denken aan iets als http://www.hostingwijzer.nl/, maar dan voor nieuwsservers.
Wie heeft er zin om hier aan mee te werken (en dan vooral de technische/script kant)?

Benieuwd hoe schoolfeesten georganiseerd worden?

quote:
xxxneoxxx schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:58:
Kijk even op de homepage. Flat ultimate 1 jaar voor ¤59 en 500GB block voor ¤17,95.

Je kan ook altijd even https://twitter.com/Cheapnews checken. Oude codes werken naar mijn ervaring ook, er staan ook codes voor 5mb flat en 20mb flat.
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:25:

Goed alternatief voor budgetnews. Iets duurder, maar ruim 7x zoveel retentie, alternatieve poorten en SSL. Goede!
quote:
[...]

Ik heb bij Ziggo al 100 dagen retentie met volle snelheid, maar completion is slecht. Met een xsusenet free account erbij maak ik normaal alles van <10d oud wel compleet. Voor al het andere en oudere zaken kan ik mijn Cheapnews 500GB block gebruiken. Dat heb ik dus niet zo heel vaak nodig.
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:06:
[...]

Och, ik download ook niet te veel maar wat is nu 4 euro per maand voor een unlimited abbo wat Frugal Usenet me doet bieden. Die moeten ook leven ;)
Met een blockaccount download je ook op maximale snelheid. Ik denk wel dat veel mensen alleen maar een unlimited account nemen omdat dat gewoon psychologisch lekkerder zit.

Maar met een blockaccount heb je wel een veel hogere retentie dan met een provider als frugal of budgetnews. Wil je dezelfde retentie èn unlimited dan ben je toch zeker een aantal euro's meer kwijt per maand.

En met een blockaccount heb je alleen je gemiddelde gebruik. Ben je op vakantie of heb je even geen tijd om dingen te downloaden, betaal je ook niks.
quote:
Sempy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:43:
Kan iemand bevestigen of ~20mbit bij een Cheapnews block-account in de praktijk geen probleem is? Zelf proberen met een test-account is helaas niet mogelijk aangezien Ziggo pas per 1 juli mijn snelheid verhoogt en ik deze week moet kiezen tussen Sunny verlengen of een andere usenetprovider.
Block bij cheapnews is onbeperkt qua snelheid.

Aan de hand van dingen die ik heb gelezen over de snelheid van de threads gok ik dat je 100mbit kan halen - net als bij Tweaknews.
quote:
yannickie111 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:27:
[...]

Ik zal na mijn examens de nieuwe USP in de TS verwerken.

Nog even een vraag (lichtelijk offtopic):
Ik onderhoud al een tijd dit topic, en ben inmiddels dus best thuis in de wereld van USP's.
Ik heb over een kleine week veel te lang vakantie, en zou het dan leuk vinden om als een project (wie weet wat het nog op kan leveren), een website te maken. Ik zat te denken aan iets als http://www.hostingwijzer.nl/, maar dan voor nieuwsservers.
Wie heeft er zin om hier aan mee te werken (en dan vooral de technische/script kant)?
Een vergelijkingssite die wel werkt dus? Dan is mijn spreadsheet overbodig, scheelt mij weer werk. :P

Vandaag voor het eerst met Frugal Usenet aan het werken, echt een blijvertje. Ik haal met mijn 40 mbit verbinding gewoon netjes 4,7 MB/s. Wel de EU server nemen natuurlijk ;)

Super. Aanrader, heel tevreden en dit zal mijn daily driver worden met een backup een block account van Cheapnews.

En dat voor maar 4 euro P/M O+

alwaysleft wijzigde deze reactie 23-05-2013 14:16 (15%)

quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:18:
[...]
Kijk even op de homepage. Flat ultimate 1 jaar voor ¤59 en 500GB block voor ¤17,95.

Je kan ook altijd even https://twitter.com/Cheapnews checken. Oude codes werken naar mijn ervaring ook, er staan ook codes voor 5mb flat en 20mb flat.
Heb ik gedaan. ;) Helaas is bijv. de flat 20 code verlopen.. En aangezien de laatste codes of voor veel bandbreedte of langdurige abo's zijn had ik gehoopt dat er nog andere codes bekend waren die misschien niet op twitter stonden. Kijk zelf veel US series en om dus nog een abo voor een jaar af te sluiten is in het kader van notice en takedown niet zo handig imho.

quote:
xxxneoxxx schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:25:
[...]

Heb ik gedaan. ;) Helaas is bijv. de flat 20 code verlopen.. En aangezien de laatste codes of voor veel bandbreedte of langdurige abo's zijn had ik gehoopt dat er nog andere codes bekend waren die misschien niet op twitter stonden. Kijk zelf veel US series en om dus nog een abo voor een jaar af te sluiten is in het kader van notice en takedown niet zo handig imho.
Waarom neem je niet Frugal? Als 1 jaar retentie geen probleem is, zou ik zeggen gaan met die banaan :)

1 jaar is prima, langer is uiteraard beter maar goed, voor die keren dat het echt nodig is.. Hoeft ook niet uber cheap te zijn hoor.. DMCA vind ik belangrijker eigenlijk. Of liever gezegd, het gebrek aan DMCA. :P Op dat vlak doet Cheap het best OK naar mijn idee. :P

quote:
xxxneoxxx schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:35:
1 jaar is prima, langer is uiteraard beter maar goed, voor die keren dat het echt nodig is.. Hoeft ook niet uber cheap te zijn hoor.. DMCA vind ik belangrijker eigenlijk. Of liever gezegd, het gebrek aan DMCA. :P Op dat vlak doet Cheap het best OK naar mijn idee. :P
Dan zou ik absoluut gaan voor Frugal Usenet. 4 euro p/m voor onbeperkte snelheid en downloaden is het goedkoopste wat er is :)

alwaysleft wijzigde deze reactie 23-05-2013 14:37 (4%)

Reacties: 1.546
Reg. datum: 16-04-2004

quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:18:
[...]

Block bij cheapnews is onbeperkt qua snelheid.

Aan de hand van dingen die ik heb gelezen over de snelheid van de threads gok ik dat je 100mbit kan halen - net als bij Tweaknews.
Bedankt!, 5x wat ik straks maximaal kan halen en een stuk goedkoper dan Sunny.
Alle schijn tegen
Reacties: 714
Reg. datum: 31-01-2004

35% korting bij xsusenet:

Ready to give it a try? Use "xsu2013 (max 100 uses!!!)" during your signup or upgrade process and get a 35% discount on any chosen subscription period or package.

WKS01, SRV01, NBK01, HTPC01, HTPC02, HTPC03, cloud

Vanavond toch al wat langzamer aan het downloaden met Frugal Usenet. Heb hem dus toch weer gecancelled. Wil altijd met rond de 3mb/seconde downloaden minimaal.

Ga over een maand weer terug naar Sunny Usenet. Is maar 80 cent meer en gewoon altijd snel.

De drukste uren zijn waarschijnlijk van 17:00 tot ~01:00. Nighttime accounts van usenetproviders (de paar providers die ze nog hebben) zijn meestal namelijk niet beschikbaar of gecapped in die periode.

Kan me dus niet echt verbazen als een provider als frugal in die periode wat trager is.

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:13:
De drukste uren zijn waarschijnlijk van 17:00 tot ~01:00. Nighttime accounts van usenetproviders (de paar providers die ze nog hebben) zijn meestal namelijk niet beschikbaar of gecapped in die periode.

Kan me dus niet echt verbazen als een provider als frugal in die periode wat trager is.
Bij SunnyUsenet had ik in de avond gewoon netjes 3MB/S met een 40 mbit verbinding in de avonduren, haal nu maar 1,5MB/S met Frugal.

Frugal is dan ook wel wat goedkoper dan Sunny. Voor die ~¤3,20/maand (bij jaarbetaling) krijg je bij Sunny "maar" 20mbit. Ik neem aan dat Frugal buiten de spitsuren wel sneller is dan dat.

Frugal doet gewoon alles om goedkoop te zijn en een forse overboekingsfactor is daar onderdeel van.

W3ird_N3rd wijzigde deze reactie 25-05-2013 00:04 (13%)

Pagina: 1 ... 34 35 36 37 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012