Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• n00bs
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 11:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit al een tijdje bij XLned, vond het prijs/kwaliteit echt het beste wat je kon krijgen. Maar de laatste tijd is het ook echt om te janken. Geen aanrader voor iemand die een nieuwe provider zoekt. Nu weer wat anders betaalbaars zoeken :/

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46

schumi2004

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
slommer schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:50:
Ik heb sinds maandje ofzo newsgroupdirect en bevalt perfect.
2200dagen retentie ofzo en nog geen enkele issues met takedowns.
maar nzbdrone staat dan ook wel 24/7 aan.
Helaas alleen nu geen aanbieding onbeperkt voor $65/jaar en geen idee wanneer die weer komt ook.
Kan wel 24/7 aanstaan maar as je interval tijd elke 24 uur is dan maak het nog niet veel uit ;)

• n00bs
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 11:05

n00bs

Het is weer Zomer!

quote:
Maybe, ik zie liever wat mensen het een en ander testen. Retenties van 1000+ dagen zeggen mij tegenwoordig niks meer ;) Als ik een weekje echt zou halen zou ik al blij zijn

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:39
tja en ze adverteren met 50 ssl sessies, en in de faq staat dat je max 20 connecties op mag zetten.
Niet erg consequent..

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46

schumi2004

Ik herhaal mezelf nog eens!
Is er nu echt niemand die een IPv6 IP heeft dmv een tunnel of provided by provider?

Ik download al jaren gratis en voor nopus via IPv6 (zonder SSL, waarom zou je) en daarnaast nog een paar gratis (dual) accounts van providers, die hier al eerder vermeld zijn, en ik haal met gemak alles binnen met een retentie van 900+
Okay, het retentie is niet veel maar voor recent materiaal toereikend! En daar naast ben je creatief genoeg om er alsnog aan te komen.

/edit:
Denk dat een goeie indexer ook belangrijk is.

schumi2004 wijzigde deze reactie 06-09-2014 00:11 (5%)

• Zombymario
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:59
quote:
schumi2004 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:06:
Is er nu echt niemand die een IPv6 IP heeft dmv een tunnel of provided by provider?
Ik gebruik een IPv6 tunnel van Hurricane en download met de IPv6 test-servers van XS News en Newszilla.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
quote:

Ik download al jaren gratis en voor nopus via IPv6 (zonder SSL, waarom zou je)
Ik hoor wat je zegt, alleen wil ik liever niet gratis ;)
XSNews, mijn USP, heeft bijv. een gratis ipv6 aanbod, maar ik waardeer hun service, ik gun ze hun inkomsten (komop: ~90 per jaar, waar hebben we het over!) ik gun ze het voortbestaan van hun bedrijf, ben blij met het product dat ze aanbieden..

Waarom zou ik daar niet voor willen betalen? Ik snap niet zo goed waarom iedereen tegenwoordig alles gratis wilt hebben, daar kunnen die mensen de rekeningen ook niet van betalen.
Die schamele 90,- per jaar kan er echt wel vanaf, als dat niet kan, kun je je het waarschijnlijk ook niet veroorloven om berhaupt tijd te hebben om te downloaden.

Althans, dat is mijn gedachtegang en de reden dat ik gn gratis usenetserver gebruik.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:00
quote:
Jaaren gedaan, maar op gegeven moment was mijn 50 Mbit voltrekken zeker niet meer vanzelfsprekend. Nu betaal ik 1x per jaar voor jaar-abo, probeer aanbiedingen van beneden de 60 euro te pakken, en dan merk je het niet zo. Geen gezeur, mooizo.

Specs

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22-09 14:17

Nicap

Tsssk...

Is europe-ssl.newsdemon.com down?

Kan ineens niet meer downloaden en ik vermoed dat het met dewsdemon te maken heeft. Wat ook vreemd is dat ik in sabnzbd bij de servergegevens het vinkje ssl niet aanstaat(is grijs, dus kan ik ook niet aanvinken).
Ik weet niet meer of ik daar ooit een vinkje heb geplaatst...

Meer mensen problemen met newsdemon?

• TRaSH
  • Laatst online: 18:55

TRaSH

#Anime-Supreme

hier doet newdemon het zonder problemen,
heb je zelf nog een andere server geprobeerd ?

Koffie ?

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22-09 14:17

Nicap

Tsssk...

quote:
TRaSH schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:40:
hier doet newdemon het zonder problemen,
heb je zelf nog een andere server geprobeerd ?
De normale doet het wel, maar de ssl werkt niet meer.

• wontcachme
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:03

wontcachme

You catch me? No you wont

Iemand hier problemen met Tweaknews vanavond? Kan opeens niks meer downloaden....

Volgens de website is mijn account actief, maar ik heb eind augustus geen automatische afschrijving gezien voor september (laatste afschrijving is 31 juli) en heb berhaupt in de mail geen factuur meer gehad sinds eind juni. Op hun website staat als laatste factuur die van 06-07-2014 tot 05-08-2014

EDIT: In Sabnzbd kan ik ook geen SSL meer selecteren...

wontcachme wijzigde deze reactie 06-09-2014 19:50 (7%)

HTC One | Custom Game PC (Intel i5 3570k - Gigabyte GTX670OC - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Samsung 840 EVO 250GB - Corsair Carbide 500R - 2x Dell U2412M - Logitech G500)

• Heppieboeddah
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:15
quote:
bitshape schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:57:
[...]

Inderdaad goede keuze! d:)b
Dit is eventueel nog wat goedkoper, 2mnd $15,- abo.

[...]

[..]
Toch wel handig af&toe dit topic doorlezen.. ;) Moest net deze maand mijn jaarabbo van $96 vernieuwen bij Astra. Nu die voor 2 maanden recuring maar genomen.. O-) Schhelt toch weer.

Als backup/fill-in server gebruik ik Sunny. Tot op heden mis ik erg weing van content die ik wil hebben.

Asrock P67 Extreme 6; iCore i7 2600K; 16GB DDR3; Samsung 840Pro 256GB; 4x2TB WDC Ears Green; Radeon HD 6870

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
quote:
thaan schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:37:
[...]

Ik hoor wat je zegt, alleen wil ik liever niet gratis ;)
XSNews, mijn USP, heeft bijv. een gratis ipv6 aanbod, maar ik waardeer hun service, ik gun ze hun inkomsten (komop: ~90 per jaar, waar hebben we het over!) ik gun ze het voortbestaan van hun bedrijf, ben blij met het product dat ze aanbieden..

Waarom zou ik daar niet voor willen betalen? Ik snap niet zo goed waarom iedereen tegenwoordig alles gratis wilt hebben, daar kunnen die mensen de rekeningen ook niet van betalen.
Die schamele 90,- per jaar kan er echt wel vanaf, als dat niet kan, kun je je het waarschijnlijk ook niet veroorloven om berhaupt tijd te hebben om te downloaden.

Althans, dat is mijn gedachtegang en de reden dat ik gn gratis usenetserver gebruik.
True that. Wat is nu die 8 euro per maand als het product gewoon goed is. Newsxs is gewoon een goede Usenet Provider.

• bordeauxactive
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01:37
quote:
jaco218 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:46:
Heeft een van jullie ervaring met NextGen News (https://www.nextgennews.net)?

Volgens hun site hebben ze een of ander systeem die de posts vanuit meerdere providers haalt, om zo, desondanks DMCA takedowns, toch complete posts te hebben c.q. garanderen.
Of is dit gewoon een verkooppraatje? Op de site onder "About us" staat wel degelijk dat ze onderhevig zijn aan DMCA, dus ook al hebben ze zelf alle posts compleet, dan moeten ze ze toch ook gewoon verwijderen?

Op internet kan ik vrij weinig vinden over deze provider, volgens mij omdat ze vrij nieuw zijn. Zijn blijkbaar gevestigd in Zuid-Afrika.
Na jaren Eweka was ik er gewoon helemaal klaar mee.
Sterk het gevoel dat ze daar onder mom van dmca niks meer fatsoenlijk opslaan.

2 dagen getest op nextgennews (30 dagen, 20mbit account) en tja..
alle draadjes die blocks missen van de laatste weken hier maar eens opnieuw doorgehaald, inmiddels alles compleet binnen (de volle 100% op alles - zelfs draadjes waar de nzb websites zelf al aangeven dat diverse rars rood/stuk zijn)

Kan moeilijk beoordelen of dat nextgen nou geen dmca toepast,
(download nou niet per definitie veel wat direct plat gaat), maar als ik alles wat elders stuk is hier 100% binnenkrijg zie je mij niet meer terug bij Eweka.

Grote nadeel is dat ik Spotnet niet aan de gang krijg op Nextgen. (502 error).
Dus zal nog even kijken of dat spotnet zelf is die een re-install nodig heeft of niet.
Indien nodig neem ik daar dan desnoods wel een vast de goedkoopste andere servers voor.

Als je met een 10-20 mbit abo voor 30 dagen en zo'n 10-11 euro kunt leven, desnoods als back-up server kan ik deze van harte aanbevelen tot nu toe

-edit- net even een 1 week gratis abo gecheckt op sunny, en die heeft geen last van die 502 error op spotnet en begint als een zonnetje spotnet bij te werken.. dan heb ik dat probleem dus ook niet meer :)
Nextgen nog wel even een berichtje achtergelaten met vraag waarom spotnet bij hun niet werkt.. maar kan hier iig weer prima vooruit sunny voor de spotnet database + nextgen voor de downloads :)

bordeauxactive wijzigde deze reactie 07-09-2014 04:15 (9%)
Reden: toevoeging

• TRaSH

TRaSH

#Anime-Supreme

is niet 502 error iets met username/wachtwoord error ?

alsof hun weten wat spotnet is (je was op de hoogte dat dit een nederlands produkt is ?)

TRaSH wijzigde deze reactie 07-09-2014 09:21 (46%)

Koffie ?

• jacovn
Ik heb een vraag voor de mensen die 500 mbps goed hebben werken met usenet, dus 50-60 MB/s down.
Gezocht binnen de hele thread (deel 12) en er staat 1 post van iemand met GIganews.

Ik ga het testen met Sunny komende vrijdag.

Het zou wel handig zijn als mensen even melden wat goed werkt op deze snelheden, dan wordt er misschien ook niet elke keer naar gevraagd.

Dus Giganews levert line rate blijkbaar, maar ze vragen er ook redelijk veel ($29,95) voor hun diensten al krijg je er wel een vpn service, 30Gb online opslag en een usentindexer service voor.

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
jacovn schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:54:
Ik heb een vraag voor de mensen die 500 mbps goed hebben werken met usenet, dus 50-60 MB/s down.
Gezocht binnen de hele thread (deel 12) en er staat 1 post van iemand met GIganews.

Het zou wel handig zijn als mensen even melden wat goed werkt op deze snelheden, dan wordt er misschien ook niet elke keer naar gevraagd.

Dus Giganews levert line rate blijkbaar, maar ze vragen er ook redelijk veel ($29,95) voor hun diensten al krijg je er wel een vpn service, 30Gb online opslag en een usentindexer service voor.
Ja, het zou fijn zijn als mensen het zouden melden ja. Maar ik denk dat minder dan 0,01% van GoT >500mbps heeft en dat nog een daarvan nog geen 50% nieuwsgroepen heeft.

|| samengestelde woorden bevatten geen spatie. || Geld = . Geldt = waarbij van toepassing is

• Dutch Future
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21:24
quote:

Ik zal eens even kijken of ik het haal met n usenet provider. Gebruik nu Astraweb en Supernews samen. En met die twee haal ik toch zeker wel de 40-50MB/s als ik zo af en toe kijk. Met pieken naar de 60MB/s.

• jacovn
quote:
Dutch Future schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:29:
[...]

Ik zal eens even kijken of ik het haal met n usenet provider. Gebruik nu Astraweb en Supernews samen. En met die twee haal ik toch zeker wel de 40-50MB/s als ik zo af en toe kijk. Met pieken naar de 60MB/s.
Misschien kun je het volgende testen per usp.

threads throughput peakCPU max
13,0415
26,1217
38,4619
49,4220
510,0320
610,1621
710,2321
810,2821
910,3821
1010,4221
1510,4822

Dit is 100/100 van kpn door een vpn tunnel naar sunny usenet.
Dan krijgen we per usenet provider een beetje inzichtelijk hoe hun front end scaled.

• larsiey
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:56
Mijn SunnyUseNet is nu afgelopen wat ik ook helemaal niet erg vind.
Had de afgelopen tijd met series dat ik ze binnen een dag niet meer binnen kon halen.

Ik zie Astraweb vaak voorbij komen, is deze aan te raden?
Die prijs is jammer genoeg wel hoger dan van Sunny.

• Heppieboeddah
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:15
quote:
larsiey schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:16:
Mijn SunnyUseNet is nu afgelopen wat ik ook helemaal niet erg vind.
Had de afgelopen tijd met series dat ik ze binnen een dag niet meer binnen kon halen.

Ik zie Astraweb vaak voorbij komen, is deze aan te raden?
Die prijs is jammer genoeg wel hoger dan van Sunny.
Zie mijn eerder post. Gebruik Astraweb in combo met Sunny als fill-in server. 99% van wat ik zoek komt netjes binnen.

Die Astraweb 2 maanden recuring voor 15 dollar is een nette aanbieding. Niet super veel duurder dan Sunny

Asrock P67 Extreme 6; iCore i7 2600K; 16GB DDR3; Samsung 840Pro 256GB; 4x2TB WDC Ears Green; Radeon HD 6870

• Sjah
Aantal NL USP's bieden niet meer aan dan 120 a 200 abo's, omdat Ziggo/UPC daar ophoudt. Maar ook ik ben benieuwd wie dan wel boven de 200 (Mbit) gaan.

Specs

• bordeauxactive
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01:37
quote:
TRaSH schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:20:
is niet 502 error iets met username/wachtwoord error ?

alsof hun weten wat spotnet is (je was op de hoogte dat dit een nederlands produkt is ?)
yup.. 502 is normaal user/pass error.. maar niet in dit geval,
hij komt voorbij de login issue en geeft dan alsnog die 502.

van nextgennews inmiddels een reply gehad dat ze nog niet spotnet ondersteunen, maar wel binnen 2 weken.

inmiddels naast alle fills met problemen die ik had liggen ook maar een test gedaan op willekeurige batches random van binsearch (populaire groep, zoekstring min. 1gig - max 3gig matchen op "xvid" met .nfo en pars en alleen downloads zonder password, en dat 24 uur laten draaien)

op 1 na zo'n 20 foutloos binnen, waarbij de 1 die stuk was na controle ook een re-post heeft.

al met al beter dan verwacht.. ga het voorlopig hier mee doen :)

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een 1 Gigabit glasvezel verbinding.
Test met Supernews EU server 30 verbindingen in SSL met Newsbin Pro 6.53 Build 3311

Test 1: een post die 30 minuten oud is: 75 a 115 MB/s (600-920 Mbit)
Test 2: een post die 8 dagen oud is: 60 a 70 MB/s (480-560 Mbit)
Test 3: een post die 10 minuten oud is: 90 a 100 MB/s (720-800 Mbit)
Test 4: een post die 21 dagen oud is: 30 a 40 MB/s (240-320 Mbit)

2x Supernews (1 van me neef) en 1x Tweaknews 30+30+40 verbindingen met ssl:
Test 1: zelfde post die 10 minuten oud is strak 125 MB/s (980> Mbit)
Test 2: zelfde post die 21 dagen oud is: 75 a 100 MB/s

Vorige week haalde ik bijvoorbeeld 480 Mbit/s maximaal maar wel stabiel met 30x in ssl.

• Sjah
Is leechen nog wel leuk dan? [/wijsneus-modus]

Specs

• jacovn
Kmichael, bedankt.

Supernieuws is dus inderdaad een sub seller van giganews. Mooi dat je het even bevestigd dat het redelijk onbegrensd is daar.

Je zit ook dat oudere data langzamer gaat, dus wellicht oudere servers zoals wel geopperd wordt, maar ze groeien elke dag met hun serverpark, en het zal wel in batches gaan, dus veel verschil zou het niet moeten maken. Waarschijnlijk prioriteit lager voor oudere data als ze van een front end naar de storage gaan.

• kmichael
quote:
Sjah schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:33:
Is leechen nog wel leuk dan? [/wijsneus-modus]
Jawel maar Newbin kan het niet altijd meer bijbenen dan gaat het wat trager, maar ligt er aan hoeveel compressie ze hebben toegepast op de rar bestanden.

Ik Torrent meestal.

mijn oude verbinding 200/200 is komen te vervallen, ik heb 5x zo snel internet gekregen voor 10,- minder p/m.

ON-Toppic:

Ik heb vroeger Giganews gehad deze vond ik wel fijn, tot het duurder werd omdat ze er allerlei rotzooi in pakketten gaan stoppen die ik toch niet gebruik... :
Extra's Diamonden-account:
VyprVPN Pro + NAT
30 GB Dump Truck
Mimo

Jammer ik zou Giganews best nog is willen proberen maar niet voor deze prijs + dat ik moet betalen voor extra diensten wat "gratis" is.

• jacovn
Er is ook platinum voor $19,99 (minder van dat soor diensten)
https://nl.giganews.com/signup/

Alleen is dat toch ook nog wel duur vergeleken bij supernews voor $9,99 wat waarschijnlijk dezelfde backend heeft.

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-09 16:28

TheNephilim

Wtfuzzle

quote:
jacovn schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:40:
Er is ook platinum voor $19,99 (minder van dat soor diensten)
https://nl.giganews.com/signup/

Alleen is dat toch ook nog wel duur vergeleken bij supernews voor $9,99 wat waarschijnlijk dezelfde backend heeft.
Ik heb ook Supernews! Bevalt prima, alleen die DMCA shizzle h... je krijgt niks meer binnen :o Nu maar eens een private DC Hubje opgezet xd

VILF Gaming

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 22-09 08:35
quote:
aouwe schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:57:
[...]

Ik spot veel op Spotnet. Ik zie veel klachten van mensen die downloaden met Eweka, en sinds kort ook van mensen met Sunny. Eweka, en sinds kort ook Sunny, is onderdeel van Highwinds. Highwinds neemt steeds meer usenetproviders over, ze zijn ook heel snel met Takedowns. Ik kan regelmatig nog post downloaden, die met Eweka en Sunny niet meer te downloaden is. Ik heb Supernews (Amerikaans netwerk, grote retentie, snel, en zo nu en dan een takedown), en Cheapnews (Europees netwerk, wat trager, een retentie van ca. 1000 dagen, en veel minder of minder snel takedowns). Ik denk dat het hoe dan ook verstandig is om meerdere payservers te hebben op verschillende netwerken. Om te downloaden zou ik Cheapnews aanraden. Ze hebben echter niet zo'n grote retentie van headers, heb ik wel eens gelezen, maar daarmee heb ik geen ervaring, Daar gebruik ik Supernews voor.
Nou bedankt voor de info. Ik denk dat ik eens een blockaccount bij Cheapnews ga doen, 500 Gb voor 25 Euri, lijkt mij een mooie test. :+

Arriving Somewhere but not here....

• Versteegrob
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:11
quote:
kmichael schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:25:
Ik heb een 1 Gigabit glasvezel verbinding.
Test met Supernews EU server 30 verbindingen in SSL met Newsbin Pro 6.53 Build 3311

Test 1: een post die 30 minuten oud is: 75 a 115 MB/s (600-920 Mbit)
Test 2: een post die 8 dagen oud is: 60 a 70 MB/s (480-560 Mbit)
Test 3: een post die 10 minuten oud is: 90 a 100 MB/s (720-800 Mbit)
Test 4: een post die 21 dagen oud is: 30 a 40 MB/s (240-320 Mbit)

2x Supernews (1 van me neef) en 1x Tweaknews 30+30+40 verbindingen met ssl:
Test 1: zelfde post die 10 minuten oud is strak 125 MB/s (980> Mbit)
Test 2: zelfde post die 21 dagen oud is: 75 a 100 MB/s

Vorige week haalde ik bijvoorbeeld 480 Mbit/s maximaal maar wel stabiel met 30x in ssl.
Leuke test, wist niet het zo afhankelijk is hoe lang de post erop staat.
Vanavond zal ik ook een testje uitvoeren met Supernews.

Qua programma's gebruik ik altijd Alt.Binz of Sabnzb.

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:33

MegaTronics

quote:
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:26:
[...]

Nou bedankt voor de info. Ik denk dat ik eens een blockaccount bij Cheapnews ga doen, 500 Gb voor 25 Euri, lijkt mij een mooie test. :+
Die schommelen ook met hun prijzen, ik had anderhalve maand geleden nog dit:

https://pbs.twimg.com/media/BtUWBH5IEAEbnrA.png

Toen was 500 GB nog large, nu is het medium. :p

Is dit beleid of is hier over nagedacht?

• immetjes
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-09 11:26

immetjes

HIER is Perry

Cheapnews heeft nu ook de volgende deals tot 14-Sep-2014

https://www.cheapnews.eu/usenet-deals/

59/12mnd 120Mb/s (ultimate14)
79/12mnd 160Mb/s (legacy14)

Ik heb nu een block account van 500GB voor 17.95. Waar NGD, NewsXS en Ziggo falen lukt het met het Eurpese Cheapnews wel. Wellicht doet Cheapnews aan handmatige N&TD en zijn ze daarom langzamer met weg halen?

Edit: (Cheapnews was langzaam op m'n NAS vanmorgen: 1.44MB/s, Normaal 3.8MB/s, de 3.8MB/s natuurlijk gelimiteerd door de NAS, op de PC de maximale 11MB/s normaal gesproken).

immetjes wijzigde deze reactie 10-09-2014 10:49 (20%)
Reden: Snelheid Cheapnews toegevoegd

Systeem Spec's

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik kan ook weer verlengen met Sunny Usenet. Gebruik zelf ook een blockaccount van Cheapnews. En volgens mij krijg ik bijna alles wel compleet.

Sunny Usenet bevalt mezelf verder wel. Een vriend waar ik mee deel bevalt het minder omdat hij niet alles compleet krijgt. Hij weigert om een andere provider er naast te nemen.
Is er op dit momentnog een provider een betere aanrader dan Sunny Usenet?

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Combineren (wat je zelf nu ook doet) is het beste, allemaal hebben ze DMCA en/of N&TD in hun voorwaarden staan.

Workstation: bit 1.2 - OldSkool IBM: nibble 1.1 - netwerk & VoIP

• Binnetie
Ik ga er bij hem wel op aandringen dat hij dat moet doen. En anders gebruikt hij maar Popcorn Time als hij makkelijk films wil gaan kijken.
Ik zal mijn account bij Cheapnews eens gaan bekijken, want heb januari 2013 aangeschaft. Toen was het ook 500GB voor 17,95.

Binnetie wijzigde deze reactie 10-09-2014 10:37 (5%)

• aouwe
  • Laatst online: 15-09 14:19
Houd er rekening mee dat Sunny sinds kort is overgenomen door Highwinds. Highwinds neemt steeds meer usenetproviders over, en, afgezien van het feit dat ze niet duur zijn, moeten we daar niet blij van worden. Highwinds maakt namelijk gebruik van een automatisch Takedownsysteem waarbij een takedown binnen 90 minuten is afgehandeld.

Ik maak zelf gebruik van de combo Supernews en Cheapnews. Supernews voor de headers en de lange retentie. Supernews heeft af en toe ook takedowns. Cheapnews heeft veel minder of veel later takedowns. Vroeger stond vermeld dat Cheapnews op het Europese Cambrium netwerk (Tweaknews) zat, maar dat schijnt toch niet te kloppen. De laatste berichten over Cheapnews zijn dat ze zelf over een eigen serverpark beschikken. Ik heb een paar maanden geleden bij Cheapnews geklaagd over trage verbindingen. Ik kreeg toen als reactie dat ze druk bezig waren met upgraden van hun serverpark, wat ik op dat moment maar een vreemde reactie vond, maar ze beschikken blijkbaartoch over een eigen serverpark. Ik had ze ook geschreven dat ze misschien abonnementen met meer threads moesten gaan aanbieden, dat daarmee de snelheid mogelijk weer wat beter zou kunnen worden. Ze schreven me dat ze later andere abonnementen zouden gaan aanbieden als ze klaar waren met hun upgrade. De snelheid van Cheapnews is weer ok. Of ik ga overstappen op hun snellere abonnement weet ik nog niet, in principe gaat het prima zo.....

• Binnetie
Bij Cheap mag je je account wel delen zolang je maar niet de totaal beschikbare lijntjes gebruikt. Dat is misschien nog interessant om dan Sunny usenet even te laten verlopen en dan een flat free account bij Cheapnews te nemen. Heb nu dat blockaccount.

• sleuth
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 12:10
quote:

k'heb KPN glasvezel 500/500 en sunny onbeperkt en kom niet hoger dan 20-25mb/s (down) uit.
Sunny heeft ook heel veel laast van takedowns.

• sleuth
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 12:10
quote:
aouwe schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:46:
Houd er rekening mee dat Sunny sinds kort is overgenomen door Highwinds. Highwinds neemt steeds meer usenetproviders over, en, afgezien van het feit dat ze niet duur zijn, moeten we daar niet blij van worden. Highwinds maakt namelijk gebruik van een automatisch Takedownsysteem waarbij een takedown binnen 90 minuten is afgehandeld.

Ik maak zelf gebruik van de combo Supernews en Cheapnews. Supernews voor de headers en de lange retentie. Supernews heeft af en toe ook takedowns. Cheapnews heeft veel minder of veel later takedowns. Vroeger stond vermeld dat Cheapnews op het Europese Cambrium netwerk (Tweaknews) zat, maar dat schijnt toch niet te kloppen. De laatste berichten over Cheapnews zijn dat ze zelf over een eigen serverpark beschikken. Ik heb een paar maanden geleden bij Cheapnews geklaagd over trage verbindingen. Ik kreeg toen als reactie dat ze druk bezig waren met upgraden van hun serverpark, wat ik op dat moment maar een vreemde reactie vond, maar ze beschikken blijkbaartoch over een eigen serverpark. Ik had ze ook geschreven dat ze misschien abonnementen met meer threads moesten gaan aanbieden, dat daarmee de snelheid mogelijk weer wat beter zou kunnen worden. Ze schreven me dat ze later andere abonnementen zouden gaan aanbieden als ze klaar waren met hun upgrade. De snelheid van Cheapnews is weer ok. Of ik ga overstappen op hun snellere abonnement weet ik nog niet, in principe gaat het prima zo.....
bron http://www.greycoder.com/the-best-usenet-providers-of-2012/ Is voor 2014
weet niet of het waar is omdat op het moment zit ik op sunny (takedown city)

Astraweb is based in Singapore, and they are one of the few remaining independent Usenet Providers, meaning they do not draw from the Readnews, Giganews and Highwinds databases. Astraweb offers 1,550+ days of binary retention along with 1,095 days of text posts, and 256-bit SSL with 20 connections.

Other Reliable European Providers
These Dutch providers are not subject DMCA takedown requests, so are useful for filling the missing files from the US providers.

Pure Usenet (Netherlands) — independent EU news feeds, many international payment methods including iDeal, Bitcoin, Paysafecard , credit cards
XLned (Netherlands) — independent EU news feeds, many payment methods

• Binnetie
Wist niet dat de Nederlandse er geen 'last' van zouden hebben.
Als ik kijk bij Pure Usenet dan moet ik lachen als ik de klant ervaringen links lees: http://www.pureusenet.nl/ allemaal 'halen ze supersnel artikelen op'. :)

Hier las ik dat Pure Usenet hetzelfde bedrijf is al Sunny Usenet: Vircos in "Newsservers met binaries [Deel 12]" of dit waar is weet ik niet, maar dan heeft het niet echt veel zin om Sunny en Pure naast elkaar te gaan draaien.

Binnetie wijzigde deze reactie 10-09-2014 11:55 (36%)

• jacovn
quote:
sleuth schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:18:
[...]

k'heb KPN glasvezel 500/500 en sunny onbeperkt en kom niet hoger dan 20-25mb/s (down) uit.
Sunny heeft ook heel veel laast van takedowns.
Ik haal gelukkig de data die ik wil via een gesloten website, en dan is het meeste wel te doen, totdat het op spotnet etc. door gepost wordt en dan gaat dat ook mis.
Jammer dat er van die ego trippers zijn die alles onder hun naam op dat soort sites willen hebben, alles wat ze doen is andermans werk opnieuw aanmelden voor hun eigen eer..

• Binnetie
Dat zie je inderdaad heel vaak. Ik zit ook op een gesloten site en kan daar ook veel vinden. Maar oud spul vind ik wel eens fijn om via usenet te doen. Bij een torrent kan de torrent ophouden als er geen seeders meer zijn. Voor usenet gelft dat het heel lang bewaard blijft zolang het niet wordt verwijderd.

Een vriend van me heeft eens een backup van zijn pc op usenet gezet omdat hij even opslag nodig had. Daarna gedownload en kunnen terugkopieren. Nu maar hopen dat het wachtwoord niet gekraakt wordt :)

• jacovn
Ik doe alles via usenet, voor torrent zou ik een wat engergie zuiniger systeem moeten maken.
Heb nog een Celeron847 systeempje staan voor pfsense. Wellicht te virtualiserren om er ook torrents op te doen. .5 GB SDD erin en ook windows of linux erop draaien.
Alleen weinig ervaring mee. Kan wel aan invites voor torrent sites komen, maar altijd afgewezen.

• Binnetie
Maar krijg je dan de content nog wel compleet op een besloten usenet site? Of lees ik nu verkeerd?
Ik download met mijn nas van usenet en torrents. Dat gaat altijd prima. Extracten duurt alleen wat langer. Maar het is wel energiezuinig.

Hoe kan het dat invites worden afgewezen? Het is toch een uitnodiging voor iemand om lid te worden?

Ik heb besloten om mijn Sunny te gaan verlengen en wachten totdat Cheapnews opnieuw de 500GB in de aanbieding heeft. Heb nog 150 GB over op mijn huidige account van januari 2013.

• Versteegrob
quote:

Helaas hier ook nog geen goed nieuws :( Kom van UPC 200mbit bij XSnews en haalde altijd de max snelheid dus ruim 20mb/s. Sinds vrijdag KPN 500Mbit en wordt er nog niet blij van. Op XSnews haalde ik dezelfde snelheid. Sinds gisteren over gegaan naar Supernews en daar haal ik 25 a 30mb/s. Heel even begon die op 40mb/s maar hij vlakte snel af naar 20mb/s. Super slecht want ik ben overgestapt voor de snelheid en dan ga ik er niet eens op vooruit. Snap er weinig van want iemand anders op Tweakers haalt zelfs 1000 Mbit met Supernews. De speedtest van KPN haal ik wel netjes 500 mbit. Vanavond is verder tweaken.

Heb nog niet getest met SSL aan of met minder dan 30 connections.

PS: Op zo'n gesloten site kom je zeker niet zomaar binnen? Een maandelijks bedrag heb ik er graag voor over. Dit voelt gewoon verkeerd, ik betaal voor 500mbit maar downloaden is maar 200mbit 8)7

Versteegrob wijzigde deze reactie 10-09-2014 13:48 (6%)

• Red Boll
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:29

Red Boll

Kick Ass!

quote:
Versteegrob schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:46:
[...]Heel even begon die op 40mb/s maar hij vlakte snel af naar 20mb/s.
Met Supernews 25 SSL connecties + een paar Eweka connecties kom ik niet (meer) boven de 20MB/s met een 400mbps lijn. :|

• kmichael
quote:
Versteegrob schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:46:
[...]

Helaas hier ook nog geen goed nieuws :( Kom van UPC 200mbit bij XSnews en haalde altijd de max snelheid dus ruim 20mb/s. Sinds vrijdag KPN 500Mbit en wordt er nog niet blij van. Op XSnews haalde ik dezelfde snelheid. Sinds gisteren over gegaan naar Supernews en daar haal ik 25 a 30mb/s. Heel even begon die op 40mb/s maar hij vlakte snel af naar 20mb/s. Super slecht want ik ben overgestapt voor de snelheid en dan ga ik er niet eens op vooruit. Snap er weinig van want iemand anders op Tweakers haalt zelfs 1000 Mbit met Supernews. De speedtest van KPN haal ik wel netjes 500 mbit. Vanavond is verder tweaken.

Heb nog niet getest met SSL aan of met minder dan 30 connections.

PS: Op zo'n gesloten site kom je zeker niet zomaar binnen? Een maandelijks bedrag heb ik er graag voor over. Dit voelt gewoon verkeerd, ik betaal voor 500mbit maar downloaden is maar 200mbit 8)7
Misschien komt dit omdat KPN problemen heeft de laatste week...

Ik heb net weer even getest met Supernews 30x in SSL EU server
Max mijn verbinding : 1000 Mbit Tweak Fiber
Ik gebruik Newsbin Pro 6.53 Build 3311
Ik haal nu (10 Sept 21:35) met een Blu-Ray die vanmorgen is gepost om 10:48 op Spotnet
Snelheid: 65 a 85 MB/s (520-680 Mbit) ik hang meer rond de 70 a 80 MB/s

EDIT:
Aanvullende test bestand van 30 minuten oud (10 Sept. 22:01): 90 a 105 MB/s (720 - 840 Mbit) het schommelt wel erg , het is niet zo'n groot bestand...

kmichael wijzigde deze reactie 10-09-2014 22:05 (4%)
Reden: Speedtest Bestand 30 Minuten Oud

• Radeon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:17

Radeon

Today is a good day to die

Meer mensen last met easyusenet dat er alleen maar beschadigde bestanden binnen komen?

It's never easy.....

• Sjah
easy is hier ok.

Specs

• jacovn
quote:
Binnetie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:10:
Maar krijg je dan de content nog wel compleet op een besloten usenet site? Of lees ik nu verkeerd?
Ik download met mijn nas van usenet en torrents. Dat gaat altijd prima. Extracten duurt alleen wat langer. Maar het is wel energiezuinig.

Hoe kan het dat invites worden afgewezen? Het is toch een uitnodiging voor iemand om lid te worden?
.
Ja content is meestal tot 20-30 dagen wel compleet, tenzij het op spotnet gelekt is. Daar zit blijkbaar de DMCA mee te kijken. Moet wel eens met par2 wat repareren, maar dat zijn maar een paar missende blokjes soms.

Ehh ik wilde nog geen lid worden van torrent sites. Ga niet een oude download PC die vrij onzuinig is dag en nacht aanzetten. Vandaar ook de 500 mbps die ik wil, staat de PC minder lang aan met wat geluk.

• Versteegrob
quote:
kmichael schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:42:
[...]

Misschien komt dit omdat KPN problemen heeft de laatste week...

Ik heb net weer even getest met Supernews 30x in SSL EU server
Max mijn verbinding : 1000 Mbit Tweak Fiber
Ik gebruik Newsbin Pro 6.53 Build 3311
Ik haal nu (10 Sept 21:35) met een Blu-Ray die vanmorgen is gepost om 10:48 op Spotnet
Snelheid: 65 a 85 MB/s (520-680 Mbit) ik hang meer rond de 70 a 80 MB/s

EDIT:
Aanvullende test bestand van 30 minuten oud (10 Sept. 22:01): 90 a 105 MB/s (720 - 840 Mbit) het schommelt wel erg , het is niet zo'n groot bestand...
Nogmaals dank voor je hulp, nu lijkt het mij duidelijk dat het probleem bij KPN ligt. Hopelijk zien zij het zelf ook en gaan ze het oplossen. Zie nu dat ik gewoon Tweak 500mbit had kunnen hebben 8)7 :X

Versteegrob wijzigde deze reactie 11-09-2014 10:42 (3%)

• Binnetie
quote:
jacovn schreef op donderdag 11 september 2014 @ 06:22:
[...]

Ja content is meestal tot 20-30 dagen wel compleet, tenzij het op spotnet gelekt is. Daar zit blijkbaar de DMCA mee te kijken. Moet wel eens met par2 wat repareren, maar dat zijn maar een paar missende blokjes soms.

Ehh ik wilde nog geen lid worden van torrent sites. Ga niet een oude download PC die vrij onzuinig is dag en nacht aanzetten. Vandaar ook de 500 mbps die ik wil, staat de PC minder lang aan met wat geluk.
Daar zit dus wel een verschil in of je op een besloten usenetsite zit of op spotnet/spotweb, dat wist ik niet. Maar wel beter dat het langer duurt voor er een request komt.

• Don Roberto
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:13

Don Roberto

Reviewer van de maand augustus 2014 Tweakers abonnementen
Heb dit al geschreven bij het kortingscodetopic, maar doe het hier ook nogmaals.

Nu het einde van de zomer in aantocht is willen wij deze op spectaculaire
wijze afsluiten. Als u voor 1 oktober 2014 een abonnement afsluit of
verlengd, ontvangt u maar liefst 40% korting*!

Om gebruik te maken van deze kortingsactie moet u het volgende doen:
1: U logt in op https://www.easyusenet.nl met uw gebruikersnaam en
wachtwoord.
2: Kies voor de optie 'verlengen'.
3: Kies het gewenste abonnement.
4: Kies de gewenste betalingsmethode.
5: Vul bij het veld 'couponcode' het volgende in: SEPTEMBER .
6: Kies voor de optie 'bestel'.

De korting wordt meteen verwerkt.

Let op! Wanneer er geen couponcode is ingevuld, wordt er ook geen
korting verrekend. Wanneer u de couponcode vergeet in te vullen kunt u
naderhand geen aanspraak meer maken op deze actie.

U kunt ook gebruikmaken van deze actie wanneer uw abonnement nog loopt.
De actie gaat dan automatisch in na afloop van uw lopende
abonnement. Deze fantastische actie is dus echt voor iedereen!

Kent u mensen die ook graag mee willen genieten van deze actie, geef
dan snel de couponcode door en profiteer gezamenlijk!

Voor meer informatie of vragen over deze actie kunt u contact opnemen
met onze supportafdeling. Deze is te bereiken via uw gebruikersmenu
(kies voor de optie 'support') of per e-mail op support@easyusenet.nl .

Met vriendelijke groet,

Het EasyUsenet team

* Deze kortingsactie is niet geldig in combinatie met 100-dagen premium
pakketten en andere specials.

• Sjah
Nou, dan hebben al diegenen hierboven, met hun vraag wat nu (voor hun vernieuwen abo) een voor-de-hand liggende optie. Heb het zelf ook, kan het aanbevelen in de zin dat ik mijn snelheid altijd strak haal (6MB/s).

Specs

• Hendrikje1
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Ook usenetXL heeft deze actie:

Nu het einde van de zomer in aantocht is willen wij deze op spectaculaire
wijze afsluiten. Als u voor 1 oktober 2014 een abonnement afsluit of
verlengd, ontvangt u maar liefst 35% korting*!

Om gebruik te maken van deze kortingsactie moet u het volgende doen:
1: U logt in op http://www.usenetxl.nl met uw gebruikersnaam en
wachtwoord.
2: Kies voor de optie 'verlengen'.
3: Kies het gewenste abonnement.
4: Kies de gewenste betalingsmethode.
5: Vul bij het veld 'couponcode' het volgende in: SEPTEMBER .
6: Kies voor de optie 'bestel'.

De korting wordt meteen verwerkt.

* Deze kortingsactie is niet geldig in combinatie met andere acties.

Zit al een aantal jaar bij deze club, bevalt me prima :).

Hendrikje1 wijzigde deze reactie 12-09-2014 18:27 (5%)

• Biatch
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-09 15:01
Heeft iemand ervaring met Cheapnews en het niet krijgen van de beloofde snelheid? Ik heb een ziggo 180 Mbit lijn met het 120Mbit abo van cheapnews. Het aantal connecties op 18. Nu haal ik slechts 4-5 mb/s.
Met een vriend (netwerk technicus) gekeken en tot de conclusie gekomen dat het probleem niet bij ziggo ligt maar bij cheapnews. Verschillende speedtests gedaan en daar haal ik 170-180 mbit.

Hij heeft een test gedraaid met dezelfde nzb via zijn Eweka abonnement en dan haal ik vlot 11,5 mb/s.
Weet iemand waarom ik de beloofde 120 mbit van cheapnews niet haal? Alle instellingen zijn goed en heb de verschillende poorten geprobeerd maar kom niet veel verder. Ik heb hun gemaild en wacht op antwoord...

• Sjah
Haal je met SSL-uit ook niet? Hier haal ik 5 MB , niet mijn max, dat is 6, met SSL-uit. SSL-aan = het 2 op de 3 x huilen met nog geen 2MB.

Specs

• Biatch
quote:
Sjah schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:55:
Haal je met SSL-uit ook niet? Hier haal ik 5 MB , niet mijn max, dat is 6, met SSL-uit. SSL-aan = het 2 op de 3 x huilen met nog geen 2MB.
Nee ook met SSL geprobeerd, geen succes. Echt het moment dat ik switch naar Eweka op zijn abo knalt de snelheid richting de 11,5-12 mb

• ciris
  • Laatst online: 00:23

ciris

Cheapnews is in het weekend gewoon traag. Ander dagen haal ik gewoon nette snelheden. Vrijdagavond, zaterdag en zondag kom ik ook niet verder dan 4a5 MB/s.

Ooit wel eens een ticket voor aangemaakt maar nooit iets uitgekomen.

http://31gaming.nl

• Biatch
Het zou schandalig zijn dat het uit maakt welke tijdstip van de week dat het is. Heb ook ticket aangemaakt maar vrees dat daar niet vele uit zal komen. Dan maar de overstap terug naar Eweka

• IcyK
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:47
quote:
Biatch schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:05:
Het zou schandalig zijn dat het uit maakt welke tijdstip van de week dat het is.
Want?

• Biatch
Dan zou er geen reden meer zijn om diverse snelheden aan te bieden om te downloaden. Wat heeft het voor nut om 120 aan te bieden als de max snelheid ergens rond de 40-50 ligt. Daarnaast lukt het andere aanbieders wel.
Mja goed andere reden heb ik ook niet. Maar ontopic: heeft iemand een mogelijke oplossing? Anders stap ik over naar Eweka

• michelc85
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-09 16:57
nog meer gebruikers van astraweb met tegenvallende snelheden(1 a 2 MB/s) ?

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-09 07:59
quote:
Biatch schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:35:
Dan zou er geen reden meer zijn om diverse snelheden aan te bieden om te downloaden. Wat heeft het voor nut om 120 aan te bieden als de max snelheid ergens rond de 40-50 ligt. Daarnaast lukt het andere aanbieders wel.
Mja goed andere reden heb ik ook niet. Maar ontopic: heeft iemand een mogelijke oplossing? Anders stap ik over naar Eweka
's Morgens tussen 6-11 uur haal ik de snelheid meestal wel, tenminste bij 'verse' posts. Als je iets wilt downloaden wat 1000 dagen of meer oud is, zakt hier de boel ook in, ongeacht het tijdstip. Overigens ben ik zeer tevreden met cheapnews, ik heb liever iets dat misschien wat langzamer binnendruppelt maar verder wel compleet is, dan supersnel maar onvolledig.

• alwaysleft
  • Nu online
Newsdemon heeft weer een leuke actie. Unlimted pakket nu tijdelijk voor 7,50 per maand.

http://www.newsgrouprevie...demon-special-coupon.html

alwaysleft wijzigde deze reactie 15-09-2014 00:30 (17%)

• MegaTronics
  • Laatst online: 21:33

MegaTronics

quote:
grun93 schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:35:
[...]

's Morgens tussen 6-11 uur haal ik de snelheid meestal wel, tenminste bij 'verse' posts. Als je iets wilt downloaden wat 1000 dagen of meer oud is, zakt hier de boel ook in, ongeacht het tijdstip. Overigens ben ik zeer tevreden met cheapnews, ik heb liever iets dat misschien wat langzamer binnendruppelt maar verder wel compleet is, dan supersnel maar onvolledig.
En daarbij slinger je de download aan en zie je wel wanneer die binnen is, althans zo doe ik het. :)

Is dit beleid of is hier over nagedacht?

• regmaster
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
michelc85 schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:11:
nog meer gebruikers van astraweb met tegenvallende snelheden(1 a 2 MB/s) ?
Nope, ik download nooit meer zonder VPN en dan haal ik redelijk hoge snelheden. Ik heb net nog twee films binnen getrokken met ruim 100 Mb/s. Ik download alleen niet zo heel veel meer door Netflix en omdat er weinig echt nieuws te krijgen is maar 's avonds kakt de snelheid nog weleens in en dan haal ik meestal nog wel rond de 25 30 Mb/s (volgens alt.binz)

• Biatch
quote:
MegaTronics schreef op maandag 15 september 2014 @ 07:50:
[...]

En daarbij slinger je de download aan en zie je wel wanneer die binnen is, althans zo doe ik het. :)
Tja zo deed ik het voorheen ook maar werd daar inmiddels ook een beetje gek van. Ik vind het eigenlijk een manier van je klant belazeren. Als bedrijf diverse snelheden aanbieden maar vervolgens maakt het niet uit welke snelheid je kiest, de max die gehaald wordt is dan toch maar 50 mbit.
Ik heb de snelheid getest met dezelfde nzb maar dan via twee servers. Een cheapnews en een via eweka. Post was paar uur oud..

• Brainscrewer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:59
Zijn er meer mensen die SunnyUsenet gebruiken en problemen hebben met het downloaden? Krijg tegenwoordig bijna altijd 'te weinig herstelblokken' als foutmelding, terwijl ik wel bij een premium indexer zit.

[A] Officer @ rror - Doomhammer.

• Preau
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:44
quote:
Brainscrewer schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:09:
Zijn er meer mensen die SunnyUsenet gebruiken en problemen hebben met het downloaden? Krijg tegenwoordig bijna altijd 'te weinig herstelblokken' als foutmelding, terwijl ik wel bij een premium indexer zit.
Hier ook last van, ook telkens problemen met authenticatie.

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:40
Takedowns.

• alwaysleft
  • Nu online
Voor de mensen die wat minder gebruik maken van Usenet is dit een mooie deal.

200 GB per maand voor slechts 4 euro in de maand. Netjes, bij Newsgroup Direct:

Een mooie actie voor de mensen zoals moi die niet teveel doen downloaden.

NewsgroupDirect 200 GB per maand voor slechts 4 euro in de maand, toch tenoeg voor 20 1080 P films per maand ;).

http://newsgroupdirect.co...bd6f-273a28f136-118524081

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:45

rockhopper

Pingun geen klimmer!

quote:
alwaysleft schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:25:
Voor de mensen die wat minder gebruik maken van Usenet is dit een mooie deal.

200 GB per maand voor slechts 4 euro in de maand. Netjes, bij Newsgroup Direct:

Een mooie actie voor de mensen zoals moi die niet teveel doen downloaden.

NewsgroupDirect 200 GB per maand voor slechts 4 euro in de maand, toch tenoeg voor 20 1080 P films per maand ;).

http://newsgroupdirect.co...bd6f-273a28f136-118524081
Op zich leuke actie, alleen zul je die 20 films met par-files waarschijnlijk net niet halen. Is dit niet dezelfde server die eerder dit jaar dat gedoe had met die credit cards?

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:09

Daniel36

prutsert extraordinair

quote:
Brainscrewer schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:09:
Ja. hier ook helaas.
Ook nog jaar vooruit betaald en nog 7 maand te gaan :(

• Binnetie
Ik heb vandaag nog gedownload maar geen problemen ondervonden. Downloaden jullie iets specifieks? Gebruiken jullie een 2e server er naast om de corrupte te bestanden nog goed binnen te halen?

• thibautb
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:41
Ik zoek een newssite die ongeveer gemiddeld 1,5 megabit download met 4 connecties is genoeg, heb geen ssl nodig, maar dan hier de grote "drawback" ik wil geen betaalde server. Dat denk ik wel een beetje moeilijk, en ook een unlimited download limiet..

En ook zoek ik een indexer die nederlands series kan vinden zoals dokter deen en de wereld draait door, vooral dokter deen wil ik graag kunnen toevoegen.

Bedankt!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dan moet je maar even googlen en je wat meer verdiepen in usenet

EWK wijzigde deze reactie 16-09-2014 21:12 (38%)

|| samengestelde woorden bevatten geen spatie. || Geld = . Geldt = waarbij van toepassing is

• thibautb
quote:
EWK schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:11:
Dan moet je maar even googlen en je wat meer verdiepen in usenet
Heb ik al zeker wel wat gedaan, maar weet iemand dan indexers voor dokter deen?

• EWK
  • Niet online

EWK

Misschien moet je ook even de link in de topicwaarschuwing lezen :9

• thibautb
ow sorry, had het maar half gelezen en niet het deel van indexers.

• TRaSH

TRaSH

#Anime-Supreme

quote:
thibautb schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:33:
Ik zoek een newssite die ongeveer gemiddeld 1,5 megabit download met 4 connecties is genoeg, heb geen ssl nodig, maar dan hier de grote "drawback" ik wil geen betaalde server. Dat denk ik wel een beetje moeilijk, en ook een unlimited download limiet..

En ook zoek ik een indexer die nederlands series kan vinden zoals dokter deen en de wereld draait door, vooral dokter deen wil ik graag kunnen toevoegen.

Bedankt!
XS Usenet 1Mbit Account (Gratis) maar je hebt maar 2 connecties meer dan genoeg voor die snelheid.

als indexer advies: mag ik daar niet teveel over zeggen,
maar er zijn niet echt specefieke nederlands series indexers ook omdat het animo niet erg hoog is om die dingen te posten.

Koffie ?

• Preau
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:44
quote:
aouwe schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:46:

Blijkbaar is dit dus het probleem met Sunny, gelukkig duurde mijn abbonement nog maar 1,5 maand, heb nu een Astraweb accountje afgesloten via deze aanbieding: http://www.news.astraweb.com/specials/2mospecial.html

Daar komt alles vlekkeloos binnen

• verzinsel
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:10
quote:
Preau schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:36:
[...]

Blijkbaar is dit dus het probleem met Sunny, gelukkig duurde mijn abbonement nog maar 1,5 maand, heb nu een Astraweb accountje afgesloten via deze aanbieding: http://www.news.astraweb.com/specials/2mospecial.html

Bedankt voor het linkje! :> Zojuist besteld.

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-09 14:06
met newsdemon krijg ik op t moment NIETS compleet binnen :|, iemand enig idee wat er aan de hand is?

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22-09 15:43

Domino

8F32

quote:
[...]

Super. Komt vlekkeloos binnen itt Sunny.
Ondersteunen ze ook SSL?

[edit]
Ja dus, gratis bij alle accounts. Staat alleen niet op de welkomst pagina.

Seikoholic by nature!.

• jacovn
Hmm tijd geleden bij Astra weg gegaan toen ze erg veel last hadden van incompletes. Dat was nog voor de DMCA perikelen. Toen naar supernews, XSnews en nu Sunny.
Nog geen last van incompletes gelukkig, maar ik probeer ook niet veel oude dingen, ben redelijk bij met wat ik wilde hebben inmiddels.
Wellicht is Astra goed om erbij te nemen voor de snelheid als KPN ooit nog mijn lijn upgrade.

• iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:54
quote:
[...]

Bedankt voor het linkje.

Helaas na het accepten met paypal, kom je in het proces van het aanmaken van het account en kreeg daarna een foutmelding over dat paypal iets niet accept. Vreemde is dat ik wel een bevestiging heb gekregen voor een abbonement bij Astraweb.

Ticket aangemaakt en helaas afwachten :(

Edit: Het is nu natuurlijk nacht in Singepore :( :(

iCy wijzigde deze reactie 18-09-2014 19:35 (3%)

PSN id iCynl \\ LOL id= iCynl

• TRaSH

TRaSH

#Anime-Supreme

je indexer ?
de content je zoekt ?
ik heb net even 100 GB gedownload zonder problemen

TRaSH wijzigde deze reactie 20-09-2014 12:31 (17%)

Koffie ?

• thibautb
gisteren was mijn extremeusenet server nog op 2.7 mb/sec aan het gaan, nu doet ie maar 350 kb/sec dus veeeeel lager, wat zou er mis zijn gegaan? aan mijn internet snelheid ligt het niet heb hem opnieuw getest en de snelheid is nog steeds rond de 170Mb/sec, mijn plan van extremeusenet is ook niet data gecaped, en mijn internet plan zelf heeft ook geen datacap; Heb hem ook eens gewoon opnieuw verwijderd en dan toegevoegd, toch blijft het hetzelfde.

Zou ik iets per ongeluk verkeerd hebben gedaan???

thibautb wijzigde deze reactie 20-09-2014 23:36 (10%)

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:38

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zojuist ook even gebruik gemaakt van de astraweb aanbieding. Woop! :)

Zocht nog een nieuwe provider nadat ik mijn eweka had laten verlopen (takedowns waren echt niet normaal meer, daar).

Eclipse | PC Gallery | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 21:05
Voor de mensen die praten over het feit dat ze geen last hebben van takedowns.. Wat download je? Want ik merk: films gaat voor het merendeel in mijn geval prima (als de poster geen gebruik gemaakt heeft van een te typische postnaam - zoals de complete naam van de film.. Zucht), evenals muziek, maar series zijn vaak echt een reden om de laatste tijd uit te wijken naar Torrents zelfs. Dit alles met Newsgroupdirect.

• TRaSH

TRaSH

#Anime-Supreme

series/films en muziek,
heb ik last van takdowns ?
ja soms,
maar vooral wat oudere releases.
alle recente spullen kan ik zonder problemen binnen krijgen.
goeie/verschillende indexers kan een hoop helpen.
en ja volledige film naam en aanmelden op spotnet vraagt om een snelle takedown
(dat van spotnet hebben we eens uitgetest met een spot zelfde film allebei hashed names de release van die op spotnet was vermeld was ondergaan door een DMCA en de release die we niet aangemeld hadden op spotnet maar alleen op de "gesloten" forum is nog steeds te downloaden)
maar is ook allemaal afhankelijk welk content

Koffie ?

• Sjah
In dat kader, vraag me af hoe het met games zit, hoor ik nooit iemand over klagen. Misschien omdat games leechen eigenlijk niet mag, dat je er niemand over hoort?

Specs

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:01

RobbyTown

quote:
Sjah schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:05:
In dat kader, vraag me af hoe het met games zit, hoor ik nooit iemand over klagen. Misschien omdat games leechen eigenlijk niet mag, dat je er niemand over hoort?
Ik denk dat het meer met vraag heeft te maken.

Om via cracks of wat dan ook huidige games te spelen is tegenwoordig lastig. Denk aan Battlefield, call of duty en nog wat andere games van deze tijd. Dus dat word wel gekocht.

Daarnaast hoeveel mensen kijken er films VS spelen games? Films is populairder.

Takedowns op film richten is dus nuttiger je raakt meer mensen.

Of laatste optie film industrie betaald meer voor takedown acties te doen dan game industrie.

10101001110111110010111000011101011110010111100101110011101110110111011001011110100 111001011011001111010100001

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 02:21
quote:
Da_maniaC schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:58:
Zojuist ook even gebruik gemaakt van de astraweb aanbieding. Woop! :)
Same here. Erg ontevreden so far. Goed dat m'n Newshosting account ook nog actief is.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/astra.jpg
Hoef denk ik niet uit te leggen vanaf welk punt in de grafiek Newshosting weer als default account aan stond :P
<nee, komt niet door te weinig threads of zo, vannacht kwam het wl, af en toe, met volle snelheid binnen>
<nu, paar uurtjes later, loopt ie ook weer met 10.8MB/sec. constant, wisselt dus heel erg blijkbaar>

Brad Pitt wijzigde deze reactie 22-09-2014 14:14 (15%)

Nickname does not reflect reality

• Zmokkie
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-09 13:22
Probeerde dit weekend wat "oude" films binnen te halen (onder andere Madagascar 3) om met m'n zoontje te gaan kijken. Heb verschillende versies (hd mkv bestanden) geprobeerd binnen te halen maar ze waren allemaal incompleet. De posts zijn tussen de 600 en 900 dagen oud. Gebruik al een paar jaar Supernews maar de laatste tijd lijkt het wel of oude bestanden helemaal niet meer kunnen worden binnengehaald terwijl Supernews wel 1000+ dagen retentie zegt te hebben. Zit nu te denken om over te stappen op een andere usenet provider. Ik lees hier op tweakers dat Astraweb wel compleet is voor wat betreft de oudere posts. Zie nu een mooie aanbieding voor 15 dollar per 2 mnd en dan geen downloadlimiet en snelheidslimiet (http://www.news.astraweb.com/specials/2mospecial.html). Alleen moet je dan met paypal betalen. Is dat dan alleen de eerste keer en daarna van je bankrekening of wordt er om de 2 maanden geld van paypal afgeschreven? En heeft iemand nog een ander alternatief (max 10 dollar per mnd)?

• TRaSH

TRaSH

#Anime-Supreme

Koppel je paypal aan je bankrekening,
En je probleem is opgelost.
Dacht trouwens dat ze ook iDEAL hadden,
Maar kan me vergissen.

Koffie ?

Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013