Ik ga eens overwegen om een andere te zoeken. Waar je ook kijkt er zijn tegenwoordig veel takedowns.
Heeft iemand ervaringen met Sunny aangevuld met EasyUsenet die nu die in de aanbieding is 23 euro voor een jaar(langzaam als backupserver)?
Vooral met The Big Bang en CSI: Las Vegas die al een stukje ouder zijn.
Vooral met The Big Bang en CSI: Las Vegas die al een stukje ouder zijn.
Yippie kayak, other buckets!
Bij mij valt het op dat veel downloads die gebeuren via sickbeard en couch potato, gewoon broken zijn tijdens het unrarren. Wanneer ik dan de download handmatig doe, geeft dat hetzelfde resultaat. Zijn er nog mensen die de laatste tijd corrupte files binnenkrijgen bij het downloaden van vooral ouder materiaal?
ik zit bij supernews btw
ik zit bij supernews btw
Toevallig de post boven je gelezen?pina schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:53:
Zijn er nog mensen die de laatste tijd corrupte files binnenkrijgen bij het downloaden van vooral ouder materiaal?
Of die daarboven..
Of die daarboven..

Misschien een idee om dit topic gewoon even door te lezen voordat je zulke vragen gaat stellen. Dit voorkomt nog meer vragen
Het is de laatste tijd wel een gedoe met die takedowns idd.. Zit zelf te denken om over te stappen van Eweka naar Easyusenet. Helemaal i.c.m. de 50% kortingsactie is deze niet alleen sneller maar ook goedkoper
[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 24-12-2012 01:04 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
ouch, mijn excuses...
dus eigenlijk zijn de alternatieven nu:
- tweaknews
- cheap news
- sunny usenet
- easy usenet
jammer wel dat ik niet overal kan zien wat voor snelheden ze halen want zit hier met een 100mbps connectie.
- tweaknews
- cheap news
- sunny usenet
- easy usenet
jammer wel dat ik niet overal kan zien wat voor snelheden ze halen want zit hier met een 100mbps connectie.
[ Voor 9% gewijzigd door pina op 24-12-2012 02:41 ]
Sunny is een van de providers die juist supersnel materiaal verwijderd. Die zou ik dus vermijden.
Verwijderd
http://www.ngprovider.com/euro-based-usenet-providers.phppina schreef op maandag 24 december 2012 @ 02:41:
ouch, mijn excuses...
- tweaknews
- cheap news
- sunny usenet
- easy usenet
Lees dr even, goede info
Met de combi die ik heb haal je zelfs met wat werk de pijlen serie binnen. Zie mijn posts van gisteren
Edit: ik kom nu ook films tegen die niet meer te downloaden zijn met supernews

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 10:24 ]
Met een block account wordt de hoeveelheid spots in Spotnet niet groter, de kans dat je ze binnen kan halen middels SABnzbd (waar je beide servers hebt ingevuld) is echter groter. Dat zeg ik juist toch?
Verder kan je met de nodige indexers zoals reeds her en der genoemd en bekend (voorlopig) weer voldoende vinden met Sickbeard en Couchpotato, waarvoor vervolgens hetzelfde geldt wanneer je gebruik maakt van SABnzbd met betrekking tot het binnenhalen. Ook juist hè?
Verder kan je met de nodige indexers zoals reeds her en der genoemd en bekend (voorlopig) weer voldoende vinden met Sickbeard en Couchpotato, waarvoor vervolgens hetzelfde geldt wanneer je gebruik maakt van SABnzbd met betrekking tot het binnenhalen. Ook juist hè?
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:13:
Ik word he-le-maal gek van de takedowns. Jim Jefferies heeft bijvoorbeeld een show Fully Functional die niet-te-downloaden is. Niet op Sunnyusenet tenminste.
Ik ben echt bereid gewoon 30 a 40 euro per maand neer te tellen als ik geen last meer heb van die KUT DMCA onzin.
pina schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:53:
Bij mij valt het op dat veel downloads die gebeuren via sickbeard en couch potato, gewoon broken zijn tijdens het unrarren. Wanneer ik dan de download handmatig doe, geeft dat hetzelfde resultaat. Zijn er nog mensen die de laatste tijd corrupte files binnenkrijgen bij het downloaden van vooral ouder materiaal?
ik zit bij supernews btw
Ook ik ervaar deze problemen. Sinds vrijdag al. Ik heb een wachtrij van oud materiaal staan en sinds vrijdag mislukken ze keer op keer. Het lijkt alsof iemand massaal alle bestanden na een bepaald datum heeft verwijderd, gezien het feit dat nieuwere bestanden (van rond de 100 dagen) er geen last van hebben. Misschien wordt het tijd om aan de clients te vragen wat er aan de hand is.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:25:
[...]
http://www.ngprovider.com/euro-based-usenet-providers.php
Lees dr even, goede info
Met de combi die ik heb haal je zelfs met wat werk de pijlen serie binnen. Zie mijn posts van gisteren
Alleen usenetCrawler gebookmarkt, zo goed is die ook weer niet, iemand anders anderen gecheckt waarvan die zegt >> DOEN!........?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:57:
Interessante blog voor iedereen hier:
http://www.usenetsecrets.com/category/nzb-indexers/
Remember, account hoarding is key for the long term.
Nou dan word het drukker via de torrents downloaden waarschijnlijk

pina schreef op maandag 24 december 2012 @ 02:41:
ouch, mijn excuses...
- tweaknews
- cheap news
- sunny usenet
- easy usenet
[ Voor 27% gewijzigd door MCP cloud op 24-12-2012 11:53 ]
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Verwijderd
De betaalde accounts op die site zijn wel goed zoals nzbsrus, helaas heeft die nu wel een api die defect is (ze nemen contact op met couchpotatoe en sickbear ivm aanpassingen aan de api) en je moet bij een aantal sites betalen met bitcoins...Sjah schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:40:
[...]
Alleen usenetCrawler gebookmarkt, zo goed is die ook weer niet, iemand anders anderen gecheckt waarvan die zegt >> DOEN!........?
ik heb net nzbsrus betaald, maar moet er weer achteraan, mijn account is niet geactiveerd. Al met al een boel werk, maar die site die ik gaf is wel volledig, er is gewoon niets wat beter is.
Ik heb mij ingeschreven op NZB Finder. Tot nu toe nog niets van binnen gehaald. Ik hou jullie op de hoogte
Gelukkig heb ik nog een DogNZB account. Daar wordt nu wel het meeste vandaan gehaald.
Pak jij nu tweaknews.eu of .nl ? En jij gebruikt hem als Block abo toch? Hoe stel je hem dan in binnen bijvoorbeeld SABnzbd?Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:25:
[...]
http://www.ngprovider.com/euro-based-usenet-providers.php
Lees dr even, goede info
Ik heb de trial van tweaknews.eu en heb "reserve" aangevinkt bij het toevoegen van deze server naast mijn Eweka account. Is dat correct?
[ Voor 20% gewijzigd door Joster op 24-12-2012 15:09 ]
Verwijderd
Even kijken. Ik heb het als volgt in mijn download programma op de pc (ik gebruik Newsleecher):
Ik heb als eerste supernews in het rijtje staan. Die heb ik priority 01 gegeven (die gebruikt hij dus als eerste).
Daaronder staat easyusenet, die heb ik priority 02 gegeven (die pakt hij dus als supernews iets niet heeft).
En daaronder staat ziggo, die heb ik ook priority 02 gegeven. Ik merk nu dat easyusenet en ziggo allebei de meeste bestanden laten staan, dus die kunnen wel goed in combinatie met elkaar en dan heb ik easyusenet voor de langere retentie en ziggo om de snelheid wat omhoog te krijgen (ik heb een 3mbit abonnement op easyusenet genomen).
In sabnzbd heb ik het als volgt ingesteld:
supernews heb ik als eerste als server daar ingevuld.
Daarna heb ik easyusenet gedaan en daarna die van ziggo.
Ik heb bij geen van deze 3 een vinkje gezet bij reserve server, ik weet niet of dat moet, hij pakt tot nu toe die van ziggo als eerste zie ik, maar het is nu wat lastig testen omdat er bijna geen nieuwe tv afleveringen zijn en daar gebruik ik sabnzbd alleen voor. Ik kan me voorstellen dat het misschien handiger is om easyusenet en die van ziggo als reserve server aan te merken.
Ik heb nu nog geen block account. Bij een block account moet je wel reserve server aanvinken, anders pakt hij die ook altijd mee en is je tegoed een stuk sneller op.
Dus ik denk dat je alles goed hebt ingesteld Joster. Maar misschien is het voor jou ook een idee om in plaats van tweaknews.eu een account te nemen (met korting zoals hier gisteren werd neergezet) op easyusenet? Scheelt je toch snel 50% van de kosten op jaarbasis.
Ik heb als eerste supernews in het rijtje staan. Die heb ik priority 01 gegeven (die gebruikt hij dus als eerste).
Daaronder staat easyusenet, die heb ik priority 02 gegeven (die pakt hij dus als supernews iets niet heeft).
En daaronder staat ziggo, die heb ik ook priority 02 gegeven. Ik merk nu dat easyusenet en ziggo allebei de meeste bestanden laten staan, dus die kunnen wel goed in combinatie met elkaar en dan heb ik easyusenet voor de langere retentie en ziggo om de snelheid wat omhoog te krijgen (ik heb een 3mbit abonnement op easyusenet genomen).
In sabnzbd heb ik het als volgt ingesteld:
supernews heb ik als eerste als server daar ingevuld.
Daarna heb ik easyusenet gedaan en daarna die van ziggo.
Ik heb bij geen van deze 3 een vinkje gezet bij reserve server, ik weet niet of dat moet, hij pakt tot nu toe die van ziggo als eerste zie ik, maar het is nu wat lastig testen omdat er bijna geen nieuwe tv afleveringen zijn en daar gebruik ik sabnzbd alleen voor. Ik kan me voorstellen dat het misschien handiger is om easyusenet en die van ziggo als reserve server aan te merken.
Ik heb nu nog geen block account. Bij een block account moet je wel reserve server aanvinken, anders pakt hij die ook altijd mee en is je tegoed een stuk sneller op.
Dus ik denk dat je alles goed hebt ingesteld Joster. Maar misschien is het voor jou ook een idee om in plaats van tweaknews.eu een account te nemen (met korting zoals hier gisteren werd neergezet) op easyusenet? Scheelt je toch snel 50% van de kosten op jaarbasis.
Usenet Crawler is wel opeens offline vanmiddag, gaat lekkerSjah schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:40:
[...]
Alleen usenetCrawler gebookmarkt, zo goed is die ook weer niet, iemand anders anderen gecheckt waarvan die zegt >> DOEN!........?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 16:48 ]
Dank voor je toelichting.
Tot dat couchpotato en sickbeard helemaal lekker werken (e.e.a. is afhankelijk van een nieuwe mediaspeler aangezien ik dan mijn library in XBMC beter bij kan houden, maar dat terzijde) download ik for the time being handmatig met Spotnet / Spotweb. Tot nog toe draai ik dat dan ook niet alle maanden en heb ik gewoon een lijstje op evernote waar ik gewenste films / seizoenen van series in bij houdt. Als ik Eweka (tot op heden) dan aanzet rammel ik alles er gewoon door zeg maar.
As we speek heb ik ingesteld dat Eweka mijn hoofd provider is in SABnzbd. Tevens heb ik de trial account van tweaknews.eu als reserve ingesteld en ik zie dat hij voor 3 DVD5 films al 800 Mb heeft meegeholpen. Het lijkt dus wel degelijk te lonen. Ik zal heb er via de SABnzbd wiki eens naar gekeken induiken of dit de juiste instelling is en dat is het geval, maar ik denk het wel.
Wat ik verder ga aanschaffen aan provider capaciteit zal ik komende week eens bekijken. Ligt inderdaad even aan kosten + mogelijkheden per maand / jaar. Als het bij een redelijk bedrag blijft ben ik best bereid om voor een jaar een block account te betalen ook al gebruik ik het dan (nog) niet iedere maand.
Omtrent Ziggo, die heb ik echt nog nooit gebruikt. Is het de moeite waard om die in te stellen? Ik zou niet eens weten hoe ik die server gegevens moet noemen.
Omtrent easyusenet / tweaknews, is het verstandig deze te gebruiken als provider voor Spotnet / Spotweb ook al dienen ze / gaan ze dienen als block account? Of kan ik dat beter bij Eweka laten terwijl we eigenlijk al weten dat die veel verwijderen? Ik kan me zo voorstellen dat ik Eweka beter kan laten staan omdat ik anders wel erg veel van mijn block account af ga snoepen aangezien het bestand bij Eweka niet te krijgen is..
Tot dat couchpotato en sickbeard helemaal lekker werken (e.e.a. is afhankelijk van een nieuwe mediaspeler aangezien ik dan mijn library in XBMC beter bij kan houden, maar dat terzijde) download ik for the time being handmatig met Spotnet / Spotweb. Tot nog toe draai ik dat dan ook niet alle maanden en heb ik gewoon een lijstje op evernote waar ik gewenste films / seizoenen van series in bij houdt. Als ik Eweka (tot op heden) dan aanzet rammel ik alles er gewoon door zeg maar.
As we speek heb ik ingesteld dat Eweka mijn hoofd provider is in SABnzbd. Tevens heb ik de trial account van tweaknews.eu als reserve ingesteld en ik zie dat hij voor 3 DVD5 films al 800 Mb heeft meegeholpen. Het lijkt dus wel degelijk te lonen. Ik zal heb er via de SABnzbd wiki eens naar gekeken induiken of dit de juiste instelling is en dat is het geval, maar ik denk het wel.
Wat ik verder ga aanschaffen aan provider capaciteit zal ik komende week eens bekijken. Ligt inderdaad even aan kosten + mogelijkheden per maand / jaar. Als het bij een redelijk bedrag blijft ben ik best bereid om voor een jaar een block account te betalen ook al gebruik ik het dan (nog) niet iedere maand.
Omtrent Ziggo, die heb ik echt nog nooit gebruikt. Is het de moeite waard om die in te stellen? Ik zou niet eens weten hoe ik die server gegevens moet noemen.
Omtrent easyusenet / tweaknews, is het verstandig deze te gebruiken als provider voor Spotnet / Spotweb ook al dienen ze / gaan ze dienen als block account? Of kan ik dat beter bij Eweka laten terwijl we eigenlijk al weten dat die veel verwijderen? Ik kan me zo voorstellen dat ik Eweka beter kan laten staan omdat ik anders wel erg veel van mijn block account af ga snoepen aangezien het bestand bij Eweka niet te krijgen is..
via trial van tweaknews episodes van 440 dagen geleden kunnen binnenhalen. Dat ziet er toch al deftig uit
Ach gister nog een Disney iso van 46.7GB binnengehengeld op Astraweb. Deze was 366 dagen oud. Daarnaast heb ik zelfs afleveringen afgelopen week nog binnengehaald van 1000 dagen oud of meer. De oudste was geloof ik 1300 dagen oudpina schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:08:
via trial van tweaknews episodes van 440 dagen geleden kunnen binnenhalen. Dat ziet er toch al deftig uit

Verwijderd
Zeker, ziggo is niet zo snel met het verwijderen van materialen namelijk. Wel een lage retentie (meen 30 dagen) en je hebt afhankelijk van je alles in 1 pakket bij ziggo een limiet of niet, zie voor alle info:Joster schreef op maandag 24 december 2012 @ 16:58:
https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsgroepen/
Zie tabbladen specificaties en details (voor de instellingen).
Ziggo werkt mijn inziens voor nieuwer materiaal beter dan Eweka.
Ik zou hem dus zeker erbij nemen, kan geen kwaad en je hebt hem toch waarschijnlijk gratis bij je abonnement.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 17:16 ]
Had inmiddels iets langer gekeken dan mijn neus lang was inderdaad. Heb tweaknews maar even uitgezet, die zat al op 4Gb inmiddels
Eens kijken wat Ziggo doet.
Verwijderd
de trail van tweaknews is meen ik 10 GB maximaal, Maar dan mist er heel wat bij Eweka als je tweaknews als reserve hebt en al zoveel verbruikt
Inderdaad ja, en ik had toch een hoop van de afgelopen week, niet van afgelopen maanden of iets dergelijks. Of hij doet het toch niet helemaal goed qua instellingen en pakt wel erg makkelijk Tweaknews op een of andere manier?
[ Voor 35% gewijzigd door Joster op 24-12-2012 17:32 ]
Verwijderd
Dat zou je moeten testen, even server op niet actief zetten en opnieuw iets downloaden (kan via instellingen bij sabnzbd).
Hmm dan ga ik ook maar eens op zoek naar mijn inloggegevens denk ik.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:15:
[...]
Zeker, ziggo is niet zo snel met het verwijderen van materialen namelijk. Wel een lage retentie (meen 30 dagen) en je hebt afhankelijk van je alles in 1 pakket bij ziggo een limiet of niet, zie voor alle info:
https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsgroepen/
Zie tabbladen specificaties en details (voor de instellingen).
Ziggo werkt mijn inziens voor nieuwer materiaal beter dan Eweka.
Ik zou hem dus zeker erbij nemen, kan geen kwaad en je hebt hem toch waarschijnlijk gratis bij je abonnement.
Edit:Grr 482 Authentication Rejected
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ben bezigVerwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:42:
Dat zou je moeten testen, even server op niet actief zetten en opnieuw iets downloaden (kan via instellingen bij sabnzbd).
Tegenwoordig download ik met extremeusenet.nl. Tot nu toe geen last van take-downs.
Bij Eweka en Usenet.pro had ik deze problemen wel bij het downloaden.
Bij Eweka en Usenet.pro had ik deze problemen wel bij het downloaden.
Voor Taken 2 had Eweka 323 Mb nodig van Ziggo. Was een spot van afgelopen zondag. Blijkt dus maar weer dat Eweka veel mist.
De laatste paar films die ik heb gedownload bevatten ineens geen extensie meer, lastig want dan herkent XBMC ze niet. Zijn er meer mensen die dit herkennen? En hoe is dit makkelijk op te lossen.
yup, weet nog niet welke andere provider ik moet kiezen dan eweka.Joster schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:37:
Voor Taken 2 had Eweka 323 Mb nodig van Ziggo. Was een spot van afgelopen zondag. Blijkt dus maar weer dat Eweka veel mist.
er is wel erg veel keuze in usenet providers, anders maar op torrents terug

Heb vanavond mijn account van Supernews gecancelled. Helaas werd gelijk de toegang ook ingetrokken in tegenstelling tot de genoemde datum in de email, die ik ontving.
Gaat niet helemaal lekker daar dus. Doe er je voordeel mee. Het weer activeren zorgt helaas ook niet voor toegang, dus geen Kerstgigabytes voor mij
.
Gaat niet helemaal lekker daar dus. Doe er je voordeel mee. Het weer activeren zorgt helaas ook niet voor toegang, dus geen Kerstgigabytes voor mij
2 DVD5's verder staat de teller bij Ziggo al op 3Gb waaruit nu wel blijkt dat alleen Eweka hem sowieso niet meer gaat worden. Dadelijk eens een losse (en oude) DVD5 binnen trekken bij Tweaknews om te zien of die het wel alleen aan kan.fiberdordrecht schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:37:
[...]
yup, weet nog niet welke andere provider ik moet kiezen dan eweka.
er is wel erg veel keuze in usenet providers, anders maar op torrents terugscheelt weer geld
Verwijderd
Zelf de extensie erachter zetten?Exocet schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:35:
De laatste paar films die ik heb gedownload bevatten ineens geen extensie meer, lastig want dan herkent XBMC ze niet. Zijn er meer mensen die dit herkennen? En hoe is dit makkelijk op te lossen.
Verwijderd
Helpdesk zit in china, werken met kerst, althans vorig jaar wel, dus met wat geluk... Stuur ze even een mail of support ticketAzqi schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:45:
Heb vanavond mijn account van Supernews gecancelled. Helaas werd gelijk de toegang ook ingetrokken in tegenstelling tot de genoemde datum in de email, die ik ontving.
Gaat niet helemaal lekker daar dus. Doe er je voordeel mee. Het weer activeren zorgt helaas ook niet voor toegang, dus geen Kerstgigabytes voor mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 22:46 ]
Het loopt echt de spuigaten uit qua DCMA/Takedown requests bij SunnyUsenet. Driekwart wat in mijn queue stond is niet of incompleet/niet te repareren binnen gekomen.
Ik heb wat onderzoek gedaan op Kerstavond (ja je mot toch wat) en here’s what I found out:
SunnyUsenet is zoals vele providers een reseller. SunnyUsenet is reseller van EuroAccess.
Andere providers die EuroAccess resellen zijn: Extremeusenet, 123Usenet, MijnUsenet, TransXS, UsenetByOrder, Usenet.Pro, Voordeligusenet, XLned en XSUsenet.
Het heeft dus geen zin om over te stappen naar de bovenstaande providers, aangezien die dus dezelfde backend gebruiken en dus ook last hebben van incomplete downloads.
Ik heb echter zojuist Cheapnews geprobeerd welke reseller is van Cambrium. Met Cheapnews krijg ik wel alles gewoon binnen zonder problemen wat in mijn queue stond.
Een unlimited account daar kost 12,50 euro per maand en account sharing is toegestaan. Een forse stijging tov Sunny, dat dan weer wel.
Andere opties die te overwegen zijn
I-Telligent (Xentech Reseller) --> Unlimited Speed met account sharing, 10 euro per maand
EasyUsenet (XSNews Reseller) --> 120Mbit met account sharing, 12 euro per maand
Ik heb wat onderzoek gedaan op Kerstavond (ja je mot toch wat) en here’s what I found out:
SunnyUsenet is zoals vele providers een reseller. SunnyUsenet is reseller van EuroAccess.
Andere providers die EuroAccess resellen zijn: Extremeusenet, 123Usenet, MijnUsenet, TransXS, UsenetByOrder, Usenet.Pro, Voordeligusenet, XLned en XSUsenet.
Het heeft dus geen zin om over te stappen naar de bovenstaande providers, aangezien die dus dezelfde backend gebruiken en dus ook last hebben van incomplete downloads.
Ik heb echter zojuist Cheapnews geprobeerd welke reseller is van Cambrium. Met Cheapnews krijg ik wel alles gewoon binnen zonder problemen wat in mijn queue stond.
Een unlimited account daar kost 12,50 euro per maand en account sharing is toegestaan. Een forse stijging tov Sunny, dat dan weer wel.
I-Telligent (Xentech Reseller) --> Unlimited Speed met account sharing, 10 euro per maand
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
In Amerika wordt er veel series verwijderd dmv een takedown request en 24 uur later nadat onze servers synchroniseren staan ze er bij ons ook niet meer op. Wij raden dan ook iedereen aan zo snel mogelijk nadat een aflevering is geupload de aflevering te downloaden.
Hier kunnen wij helaas niks aan doen en alle usenetproviders dienen hetzelfde te hebben omdat usenet één groot netwerk is.
http://www.i-telligent.nl...p?f=6&t=118&start=20#p902
Freekers schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:17:
Het loopt echt de spuigaten uit qua DCMA/Takedown requests bij SunnyUsenet. Driekwart wat in mijn queue stond is niet of incompleet/niet te repareren binnen gekomen.
Ik had een tijdje terug zo'n waaier van internet gehaald. Daarin staan alle usenet resellers en onder welke paraplu ze opereren. Kwam erop neer dat (afgaande op reacties van mensen) je gewoon nergens meer veilig bent. Overal hebben ze er last van.
Ik laat sickbeard i.c.m. sabnzbd alles direct binnen hengelen. Daarvan is enkel de pijlserie een structureel probleem. Soms twee en halve maan en de revolu serie. Die laatste twee niet meer sinds ik sickbeard meer laat zoeken.
Films zijn enkel een probleem als je een goeie A film wilt zien. De nieuwe vleermuis is met Sunny echt niet binnen te halen. Een B film is weer geen enkel probleem.
Mijn advies: Series automatisch binnen halen. Films het liefst ook (heb zelf geen goede ervaring met couchpotato helaas, maar dat zou een oplossing kunnen zijn). Voor de rest is het wachten tot een beter alternatief. In ieder geval maand (of kwartaal) abonnementen nemen en zeker géén jaar.
Ik laat sickbeard i.c.m. sabnzbd alles direct binnen hengelen. Daarvan is enkel de pijlserie een structureel probleem. Soms twee en halve maan en de revolu serie. Die laatste twee niet meer sinds ik sickbeard meer laat zoeken.
Films zijn enkel een probleem als je een goeie A film wilt zien. De nieuwe vleermuis is met Sunny echt niet binnen te halen. Een B film is weer geen enkel probleem.
Mijn advies: Series automatisch binnen halen. Films het liefst ook (heb zelf geen goede ervaring met couchpotato helaas, maar dat zou een oplossing kunnen zijn). Voor de rest is het wachten tot een beter alternatief. In ieder geval maand (of kwartaal) abonnementen nemen en zeker géén jaar.
Verwijderd
Je hebt toch wel de promocode gebruikt he?Freekers schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:17:
Er is een misverstand in omloop over de series met de pijl en boog en die serie waar er geen stroom meer is in de toekomst. De uploader van deze afleveringen heeft in het begin (afgelopen weken heb ik er geen last meer van gehad) op een vage manier PAR bestanden aangemaakt waardoor SABNZBD denkt dat het mislukt. Als je handmatig even de PAR files checked (met het tooltje QuickPAR) zie je dat alle bestanden een foute naam hebben en dat corrigeerd hij zonder problemen. Deze series worden er ook direct afgehaald met DMCA's maar SickBeard moet genoeg tijd hebben om het te downloaden.Freakster86 schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:36:
Ik had een tijdje terug zo'n waaier van internet gehaald. Daarin staan alle usenet resellers en onder welke paraplu ze opereren. Kwam erop neer dat (afgaande op reacties van mensen) je gewoon nergens meer veilig bent. Overal hebben ze er last van.
Mijn ervaring met couchpotato is 9.5/10. Het werkt bijna perfect. Je geeft even aan welke kwaliteiten je prioriteit geeft en vervolgens even de films die je wilt hebben voeren en hij download het. Als de film niet meer op usenet staat kan CP daar niets aan doen natuurlijk. Ik heb in de afgelopen 2 week voor ca 2TB aan films gedownload via CP en ik ben dik tevreden. Het verbeterpuntje is de subtitles die hij automatisch zou kunnen downloaden. Dat doet ie heel vaak niet. En de interface zit zo vol met overbodige AJAX-meuk dat het wel eens traag is op nettops en tablets.
De films met de vleermuisman en de film over dromen zijn trouwens de enigen die hij niet kon downloaden vanwege de DMCA. Zelfs de Marvell films (incl de nieuwste) haalde hij prima binnen. Ik gebruik Eweka als USP met een Hitnews backup. Maar de backupserver heeft nog geen procent van de data gedownload, dus die is niet heel druk.
Ik kijk de pijlserie nog niet, dus heb me er ook niet zo in verdiept
Kwestie van handmatig even quickparren zo te horen. Dat scheelt mij weer wat zoekwerk! bedankt
Ik kijk films toch graag met ondertiteling. Toen ik bezig was om couch aan de praat te krijgen (half jaartje terug) probeerde ik films van bepaalde posters binnen te halen. Je kon dan preferred words instellen ofzoiets. Dat werkte dus voor geen meter. Kreeg vaak chinese/thaise/vietnamese versies met ook die ondertitels. Losse ondertitels binnenhalen wou mij ook nooit lukken. Ik heb het na een week of 2 opgegeven.
Ik was allang blij dat Sickbeard i.c.m. SAB en autosub zo goed werkte
Hoeveel tijd me dat ondertussen al niet heeft gescheeld..
Ik kijk films toch graag met ondertiteling. Toen ik bezig was om couch aan de praat te krijgen (half jaartje terug) probeerde ik films van bepaalde posters binnen te halen. Je kon dan preferred words instellen ofzoiets. Dat werkte dus voor geen meter. Kreeg vaak chinese/thaise/vietnamese versies met ook die ondertitels. Losse ondertitels binnenhalen wou mij ook nooit lukken. Ik heb het na een week of 2 opgegeven.
Ik was allang blij dat Sickbeard i.c.m. SAB en autosub zo goed werkte
Alles leuk en aardig, feit is en blijft dat ik via Provider X materiaal kan binnenhalen wat via Provider Y niet gaat. Voor mij is het overigens nieuw dat als iets verwijderd wordt op de servers/backend van Provider X dit ook wordt doorgevoerd op de servers van Provider Y. Volgens die logica zouden (legale) downloads) dus ook nooit incompleet mogen zijn, aangezien de missende bestanden dan weer doo gesynchroniseerd zouden worden?fiberdordrecht schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:33:
![]()
In Amerika wordt er veel series verwijderd dmv een takedown request en 24 uur later nadat onze servers synchroniseren staan ze er bij ons ook niet meer op. Wij raden dan ook iedereen aan zo snel mogelijk nadat een aflevering is geupload de aflevering te downloaden.
Hier kunnen wij helaas niks aan doen en alle usenetproviders dienen hetzelfde te hebben omdat usenet één groot netwerk is.
Ik ben overigens al eens eerder lid geweest bij die I-Telligent gasten en je moet alles wat ze zeggen met een korreltje zout nemen
Je bedoelt die 1 jaar 120Mbit voor 60 euro aanbieding?Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:44:
Je hebt toch wel de promocode gebruikt he?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Hij doelt denk ik op dit: Holgersson in "Newsservers met binaries [Deel 12]"
Ik kijk zelf zonder subs, maar wil ze graag hebben (voor films) voor het geval het gezelschap dat wel nodig heeft. Ik heb geen idee hoe CouchPotato de subs opzoekt of welke dienst die daarvoor gebruikt. Ik kan het iig nergens instellen (alleen opgeven welke taal ik wil). Van sommige nieuwe films staat er een filmnaam.nl.srt in maar de meeste hebben dat niet. Maargoed als het nodig is dan heb je in minuutje de subs, dus ik maak me er niet druk om. Couchpotato maakt het sparen van films zo eenvoudig dat ik het niet ga droppen om zoiets minors.Freakster86 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:01:
Ik kijk de pijlserie nog niet, dus heb me er ook niet zo in verdieptKwestie van handmatig even quickparren zo te horen. Dat scheelt mij weer wat zoekwerk! bedankt
![]()
Ik was allang blij dat Sickbeard i.c.m. SAB en autosub zo goed werkteHoeveel tijd me dat ondertussen al niet heeft gescheeld..
bepaalde series hebben nu ook winterstop, zoals die zonder stroom (laatste uitzending 26-11) en die van die politieagent die nog in sprookjes gelooft (16-nov laatste uitzending) .BlackMage schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:48:
[Er is een misverstand in omloop over de series met de pijl en boog en die serie waar er geen stroom meer is in de toekomst.
Ik heb de laatste tijd problemen met Sunny om oude bestanden (+/- 300 dagen) compleet binnen te trekken. Deze zijn niet verwijderd door een takedown maar veel rars missen gewoon steeds een paar blocks. Nu met een abo bij tweaknews.eu komen ze 100% binnen.
komt ook door DMCAHeisenbug schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:23:
Ik heb de laatste tijd problemen met Sunny om oude bestanden (+/- 300 dagen) compleet binnen te trekken. Deze zijn niet verwijderd door een takedown maar veel rars missen gewoon steeds een paar blocks
Daar geloof ik niks van want in dit geval kreeg ik ook een aantal rars wel compleet binnen maar daarbij een hoop op zo'n 98%. Andere post met dezelfde film ging wel goed. Het is gewoon dat Sunny moeite heeft met oudere bestanden in sommige groepen denk ik.
Zie de posts vanaf Zaterdag 22 december 2012 20:13. Je ben niet de enige met zulke problemen. Vooral bestanden ouder dan een jaar schijnen incompleet te zijn.
Ik zeg die release groepen moet hun bestanden coderen en " fake" namen gebruiken , wie weet dat dit zal helpen, alleen dan de juiste release naam in spotnet gebruiken ofzo?
Ik heb antwoord gehad, dus er wordt wel gewerkt. Nog niet opgelost trouwens.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:44:
[...]
Helpdesk zit in china, werken met kerst, althans vorig jaar wel, dus met wat geluk... Stuur ze even een mail of support ticket
(op mail vandaag, binnen 2 minuten antwoord en opgelost.)
[ Voor 8% gewijzigd door Azqi op 25-12-2012 11:07 ]
Onzin. De mensen die een resell hebben moeten hetzelfde zijn als de backend . De verschillende backends zijn niet per definitie hetzelfde. Dus als backend X een serie verwijderd dan is dat ook nieteens op backend Y.fiberdordrecht schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:33:
![]()
[...]
Nothing to see here!
Verwijderd
Die van Cheapnews bedoelde ik. 120Mb voor 59 euro.Freekers schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:07:
[...]
Alles leuk en aardig, feit is en blijft dat ik via Provider X materiaal kan binnenhalen wat via Provider Y niet gaat. Voor mij is het overigens nieuw dat als iets verwijderd wordt op de servers/backend van Provider X dit ook wordt doorgevoerd op de servers van Provider Y. Volgens die logica zouden (legale) downloads) dus ook nooit incompleet mogen zijn, aangezien de missende bestanden dan weer doo gesynchroniseerd zouden worden?
Ik ben overigens al eens eerder lid geweest bij die I-Telligent gasten en je moet alles wat ze zeggen met een korreltje zout nemen
[...]
Je bedoelt die 1 jaar 120Mbit voor 60 euro aanbieding?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 11:36 ]
... zodat de DMCA-fanaat enkel een stream met spot-updates hoeft af te luisteren en geautomatiseerd DMCA-requests hoeft uit te sturen?Dephaezer schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:36:
Ik zeg die release groepen moet hun bestanden coderen en " fake" namen gebruiken , wie weet dat dit zal helpen, alleen dan de juiste release naam in spotnet gebruiken ofzo?
Leuk idee, maar zelfs *ik* zou dat kunnen automatiseren. Binaries via usenet hebben gewoon hun langste tijd gehad. Het aantal nieuwsservers is wereldwijd beperkt genoeg dat het makkelijk aan te pakken is.
Al moet ik zeggen dat ik er met Eweka de laatste dagen geen last van heb gehad. Vanochtend nog een tweetal films probleemloos gedownload en ook hiervoor zonder incompletes gedownload. Wie weet is de actie alweer overgewaaid.
Verwijderd
Nou, inmiddels 20+ index sites waar ik lid van heb kunnen worden al dan niet met donaties. Bleeh, kost geld en of het gouden ei er tussen gaat zitten, ik weet het niet.
Nog even een donatie aan 2 sites doen en dan vind ik het wel prima.
Zou spotnet ook aangepakt gaan worden of is dat niet mogelijk omdat er niks centraals opgeslagen wordt?
Zou spotnet ook aangepakt gaan worden of is dat niet mogelijk omdat er niks centraals opgeslagen wordt?
Met alternatieve namen die nu worden gebruikt heb ik hier geen last meer en komt alles perfect binnen (sunny). Ik weet niet of het hier al vermeld is maar 'vlekplaneet' stopt ermee in januari.
Verwijderd
denk dat spotplanet wel genoemd kan worden met naam, zie nieuws: FTD-alternatief Spotplanet stopt op last van Stichting Brein , is van een tweaker ( Reddol ) , althans dat haal ik uit de comments in het nieuwsbericht waar hij dat zelf aangeeft.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 12:45 ]
NZB-matrix is overigens down gegaan maar er is weer een nieuwe begonnen. Nederlands gehost, dus het is maar de vraag of die langer zal bestaan. Het wordt eens tijd dat er geen rechter van Tim meer recht spreekt maar een echt onafhankelijke met verstand van zaken en/of adviseurs. En anders wordt het tijd dat Google niks meer indexeert over de series die down worden gehaald, al zou dat wel niet gebeuren.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
mag niet, zie topic warning.
Meerdere mensen problemen met Sunny? Ik blijf steken op een indrukewekkende 1 kb/s..
Niet identiek, maar ze gebruiken dezelde servers.pina schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:15:
cheapnews en tweaknews, zijn die eigenlijk identiek?
cheapnews is een reseller van tweaknews.
bij de hogere snelheden mag je bij tweaknews meer lijntjes gebruiken, dat soort verschillen zijn er.
Qua beschikbare bestanden en retentie zullen ze identiek zijn.
dacht het al... Ik heb een block account aangekocht bij newsdemon, en hij vond veel bestanden terug die ik voordien niet vond. Daarna terug overgeschakeld naar mijn 'oude' supernews en dezelfde test gedaan en plots vindt hij wel die bestanden ook terug, terwijl dat voordien niet het geval was... alsof plots de bestanden terug op de server staan...
edit: file niet kunnen downloaden bij supernews, werkt wel bij newsdemon...
edit: file niet kunnen downloaden bij supernews, werkt wel bij newsdemon...
[ Voor 10% gewijzigd door pina op 25-12-2012 18:59 ]
same here, zo te zien is er een storing en is er geen support crew tijdens de feestdagenTomino schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:56:
[...]
mag niet, zie topic warning.
Meerdere mensen problemen met Sunny? Ik blijf steken op een indrukewekkende 1 kb/s..

Veel missende articles hier iig, hebben anderen dat ook?
Toch maar beter lezen dan.blup schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:36:
Ah, fijn dit. Gisteren 2 maanden Eweka aangeschaft. Praktisch niets is compleet.
is namelijk al weken bezig bij eweka
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ach, heeft niks met goed lezen te maken, alle servers hebben dezelfde problemen. Ik krijg alles nog prima binnen met Eweka.
Ik ben van Supernews overgestapt naar TweakNews.eu, maar helaas komt bijna niets compleet binnen! Het einde van de nieuwsgroepen...?
Ik ga vandaag een halfjaarabootje nemen op easyusenet, met die code is dat goed te doen, kost maar iets meer dan een kwartaal sunny. Zal ik em eerst testen, wat is wijsheid, tot nu toe doet alles wat payserver is het goed qua snelheid...
ik ben overgestapt van supernews naar newsdemon. Na nogal wat testen heb ik gemerkt dat hij alleszins meer binnenhaalt dan supernews.
[ Voor 19% gewijzigd door pina op 26-12-2012 14:08 ]
Heeft iemand hier op die newsserver van newsleecher, en dan het Ready To Go pakket ?
Bevalt dat een beetje ?
Een newsleecher/Supernews yearly abbo verlengen gaat blijkbaar niet meer.
Je krijgt er nu gelijk een newsserver bij, voor meer geld, dat dan weer wel.
Bevalt dat een beetje ?
Verwijderd
Newsdemon is reseller van Highwinds, dezelfde toko als Eweka. Op spotnet, de eerste klachten die je leest zijn van mensen met een Eweka abonnement.pina schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:08:
ik ben overgestapt van supernews naar newsdemon. Na nogal wat testen heb ik gemerkt dat hij alleszins meer binnenhaalt dan supernews.
Maar hoe kan ik in spotnet nu mijn 2e server toevoegen, van bijvoorbeeld tweaknews zodat ik van beide servers de spots in één database krijg? Of snap ik het nu niet en kan dit helemaal niet?
* Sjah dacht dat dat niet kon
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 26-12-2012 15:19 ]
Hoe kan het eigenlijk dat de ene download heel snel gaat en de andere heel langzaam? Ligt dat aan de nieuwsserver? Ik heb bv een behoorlijke (+/- 20Gb) download (het zijn er meerdere van deze afmeting) en die zijn niet vooruit te branden. Ik heb een 120Mbit Ziggo aansluiting en ik haal doorgaans 112Mbit met mijn downloadserver (Linux bak met Sabnzb). Als die zware jongen aan de beurt is, zakt ie naar +/- 3MBps). Push ik een andere tussendoor (door priority op high te zetten), pakt ie die wel weer met fullspeed, maar zodra die grote weer is, zakt de snelheid weer in.
Ik zit bij Supernews (eerst bij Giganews maar Supernews zijn dezelfde servers) en normaal is de snelheid ok. Zou het kunnen zijn omdat dit een oud artikel is, dat die op andere servers staan? Iemand een idee?
Ik zit bij Supernews (eerst bij Giganews maar Supernews zijn dezelfde servers) en normaal is de snelheid ok. Zou het kunnen zijn omdat dit een oud artikel is, dat die op andere servers staan? Iemand een idee?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zet alles eens uit. Pc, router en modem.(minuutje)
Dan omgekeerd alles weer opstarten...
Gebeurd reeds. Alleen jammer dat programma's zoals Couchpotato en Sickbeard dan verleden tijd zijn, want die kunnen natuurlijk niet met deze cryptische namen omgaanDephaezer schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:36:
Die bedoelde ik ookVerwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:36:
Die van Cheapnews bedoelde ik. 120Mb voor 59 euro.
20 stuks!? Beetje overkill nietwaar?Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:48:
Nou, inmiddels 20+ index sites waar ik lid van heb kunnen worden al dan niet met donaties. Bleeh, kost geld en of het gouden ei er tussen gaat zitten, ik weet het niet.
En de belangrijkste heb je volgens mij overgeslagen
Spotnet kunnen ze niet aanpakken omdat die database inderdaad niet centraal staat c.q. opgeslagen is op usenet. Of ze moeten de hele free.pt group verwijderen/verbannen. In die groep worden namelijk alle spots opgeslagen.
Sinds het offline gaan van NZBMatrix schieten de clones als paddestoelen uit de grond. Ik schat dat de meeste nog niet eens de 3 maanden halen... Bovendien lijkt driekwart van die sites meer uit op donaties dan wat anders. Ik snap dat servers geld kosten, maar om nu al meteen de hand open te houden vind ik een beetje overdreven. Als je zo'n initiatief start moet je dat (imho) doen uit 'liefde voor usenet' / hobbyprojectje, maar niet om een leuk zakcentje aan over te houdenNoxiuZ schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:36:
NZB-matrix is overigens down gegaan maar er is weer een nieuwe begonnen. Nederlands gehost, dus het is maar de vraag of die langer zal bestaan.
* Freekers spreekt uit ervaring
DCMA?Tomino schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:56:
Is het een idee om een 'Usenet Pool' te starten? Als we met een paar man onderling accounts sharen met verschillende backends, hebben we meer kans op complete downloads...Sjah schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:16:
Ik ga vandaag een halfjaarabootje nemen op easyusenet, met die code is dat goed te doen, kost maar iets meer dan een kwartaal sunny. Zal ik em eerst testen, wat is wijsheid, tot nu toe doet alles wat payserver is het goed qua snelheid...
Verwijderd
De belangrijkste overgeslagen? Ik hoor het graag in een PM / DM berichtjeFreekers schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:16:
20 stuks!? Beetje overkill nietwaar?
En de belangrijkste heb je volgens mij overgeslagen
Ik heb nu even tijd, heb aan een paar gedoneerd en heb wat newznab servers en wat andere zaken erin, vanaf januari krijg ik het weer een stuk drukker, zeker de eerste 3 maand en dan heb ik eignelijk alleen 1 dag in de week maar tijd voor mijn hobby's en dan prul ik liever niet aan sickbeard enzo.
Dus nu even een dag tijd erin gestoken, meer ga ik er ook niet aan besteden. Heb aan wat sites gedoneerd, een paar simpele newznab servers en wat betere sites, ik zie wel wat er straks over is.
Zou wel jammer zijn als usenet weggaat, vind het wel makkelijk als werkende vader om niet zoveel met downloaden bezig te gaan. Maar persoonlijk heb ik het liefst gewoon netflix naast mijn spotify abonnement en af en toe met mijn vrouw naar de bioscoop, dan ben ik ongeveer evenveel geld als nu kwijt en dat is toch een stuk relaxter dan elke keer maar moeten uitzoeken hoe ik series binnen krijg etc.
Torrent is prima als alternatief, maar het kost gewoon meer tijd als je het afzet tegen sickbeard en het zou gewoon jammer zijn als dat weg is. Nu download mijn nas tv series, bij betere kwaliteit pakt hij die en hij zoekt zelf ondertitels en zet ze klaar voor mijn mediaspelers. Gewoon mijn eigen downloadslaafje
Je vraagt het aan de verkeerde, don't count me in. Anderen misschien?Freekers schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:16:
Is het een idee om een 'Usenet Pool' te starten? Als we met een paar man onderling accounts sharen met verschillende backends, hebben we meer kans op complete downloads...
Verwijderd
Je kan nog wel supersearch met supernews abonnement nemen hoor, moet je het client plus pakket doen. Het is alleen zo te zien wel 10 euro per jaar duurder geworden, althans ik zie geen bedragen meer per jaar staan en voorheen kreeg je dan korting). Ze hadden eerst een overeenkomst met giganews meen ik, geen idee wat ze nu hebben. Ik denk weer giganews of misschien supernews. Geen slechte deal lijkt meSpeedy_Gonzalez schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:14:
Heeft iemand hier op die newsserver van newsleecher, en dan het Ready To Go pakket ?
Bevalt dat een beetje ?
Ik heb zelf nog voor 2 jaar een abonnement op supersearch aangezien ik in het verleden per ongeluk voor een paar jaar kocht (wilde abonnements cadeau geven, maar je kan kennelijk maar per 1 mailadres 1 account registreren en dat had ik niet door gelijk en ik kocht dus steeds een jaar erbij voor mijn eigen account

Ik heb al jaren nu een abonnement op supersearch met newsleecher en ben er nog altijd echt heel heel tevreden over. Hier zitten een paar beta testers trouwens:
Het grote NewsLeecher topic deel 2
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 19:57 ]
Hier nog een tevreden supersearch gebruiker. Voor dat ik Sickbeard gebruikte was Supersearch m'n main search tool. Vroeger ook nog wel x-pat search gebruikt.
Router, en modem reset heb ik al geprobeerd, toen ik nog niet wist dat andere downloads wél snel gingen. Dus de hele server uit hoef ik ook niet te proberen. Het ligt niet aan mijn kant, anders zouden alle downloads langzaam gaan, en niet alleen die specifieke.Von Henkel schreef op woensdag 26 december 2012 @ 18:52:
Zet alles eens uit. Pc, router en modem.(minuutje)
Bovendien is het een Linux server, daar los je geen dingen op op de Windows manier
Dat ding staat gewoon 24/7 aan.
[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 26-12-2012 22:37 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Denk niet dat dat kan .Joster schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:55:
Maar hoe kan ik in spotnet nu mijn 2e server toevoegen, van bijvoorbeeld tweaknews zodat ik van beide servers de spots in één database krijg? Of snap ik het nu niet en kan dit helemaal niet?
Wat je wel kan doen is sabnzbd los installeren , en daar de 2e server toevoegen (config) .
En in spotnet de download knop configureren als NZB openen (of opslaan in de watchfolder van sabnzbd)
Ik weet dat spotnet z'n eigen sabnzbd installatie heeft , maar daar heb ik eerlijk gezegd niet eens naar gekeken ...
Kan niet, en zou ook niet zinnig zijn. Bij mijn weten worden de spots zelf niet verwijderd, het zijn de binaire bestanden zelf die van de newsservers afgehaald worden.Joster schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:55:
Spotweb/net haalt enkel uit een voorgeprogrammeerde nieuwsgroep de data van de spots: de omschrijving (tekst van de spotter en de gegevens over de categorie en zo), commentaar van de lezers en de NZB file. Dat alles wordt voor zover ik weet nog niet aangepakt, dus je krijgt nog steeds - ongeacht welke newsserver je gebruikt - een correcte NZB file.
Die NZB file verwijst op zijn beurt weer naar artikelen elders op usenet, en *die* artikelen vormen de data die je wil downloaden, je film, muziek, whatever. En *die* artikelen worden off-line gehaald. Maar dat downloaden zelf doet spotweb/net niet, die geeft je alleen een NZB file - die jij vervolgens weer aan, bijvoorbeeld, sabnzbd geeft. Het heeft dus *wel* zin om in sabnzbd meerdere servers op te geven: is een artikel bij server A onvindbaar, dan kan sabnzbd bij server B kijken of 'ie daar meer geluk heeft.
Verwijderd
Het zou wel zinnig zijn, want geen enkele USP heeft een 100% completion (ik herinner me nog veel problemen met missende spots bij sommige USP's uit het Spotlite-topic van de maker), maar het kan helaas idd. niet (althans, niet zonder handmatig de DB aan te passen).vanaalten schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:14:
[...]
Kan niet, en zou ook niet zinnig zijn. Bij mijn weten worden de spots zelf niet verwijderd, het zijn de binaire bestanden zelf die van de newsservers afgehaald worden.
[...]
// Overigens zou ik voor de zekerheid die free.pt groep (of je Spot* DB) maar backuppen. Het blijven verwijzingen naar copyrighted materiaal, en je weet nooit wat Brein of DMCA organisaties nu weer voor elkaar weten te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 23:39 ]
Bedankt, dit antwoord zocht ik.vanaalten schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:14:
[...]
Kan niet, en zou ook niet zinnig zijn. Bij mijn weten worden de spots zelf niet verwijderd, het zijn de binaire bestanden zelf die van de newsservers afgehaald worden.
Spotweb/net haalt enkel uit een voorgeprogrammeerde nieuwsgroep de data van de spots: de omschrijving (tekst van de spotter en de gegevens over de categorie en zo), commentaar van de lezers en de NZB file. Dat alles wordt voor zover ik weet nog niet aangepakt, dus je krijgt nog steeds - ongeacht welke newsserver je gebruikt - een correcte NZB file.
Die NZB file verwijst op zijn beurt weer naar artikelen elders op usenet, en *die* artikelen vormen de data die je wil downloaden, je film, muziek, whatever. En *die* artikelen worden off-line gehaald. Maar dat downloaden zelf doet spotweb/net niet, die geeft je alleen een NZB file - die jij vervolgens weer aan, bijvoorbeeld, sabnzbd geeft. Het heeft dus *wel* zin om in sabnzbd meerdere servers op te geven: is een artikel bij server A onvindbaar, dan kan sabnzbd bij server B kijken of 'ie daar meer geluk heeft.
Ik zoek via CouchPotato en Sickbeard, maar het komt ook regelmatig voor dat ik op mijn laptop toch Spotnet even open klik en die laat ik de nzb naar SABnzbd op mijn NAS versturen. Vandaar dat ik me af vroeg of dit interessant was, want in SABnazbd gebruik ik wel een drietal servers
@joster: als je wil weten welke usp op dit moment het beste werkt met spotnet qua compleetheid van headers en dus spots: ik beb op dit punt zeer tevreden over mijn blockaccount van astraweb.
Nadeeltje van de laatste tijd: lange wachttijd bij ophalen van een individuele spot, en soms ook het downloadn van de NZB. Wachttijd is lang niet altijd en wordt altijd beloond met de goede NZB.
Nadeeltje van de laatste tijd: lange wachttijd bij ophalen van een individuele spot, en soms ook het downloadn van de NZB. Wachttijd is lang niet altijd en wordt altijd beloond met de goede NZB.
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Mijn excuus , ik las je vraag als "hoe gebruik ik meerdere servers in spotnet" (je hebt van die dagen ..)Joster schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:42:
[...]
Bedankt, dit antwoord zocht ik.
Ik zoek via CouchPotato en Sickbeard, maar het komt ook regelmatig voor dat ik op mijn laptop toch Spotnet even open klik en die laat ik de nzb naar SABnzbd op mijn NAS versturen. Vandaar dat ik me af vroeg of dit interessant was, want in SABnazbd gebruik ik wel een drietal servers

De laatste tijd vind ook ik eweka niks meer en vertrek noodgedwongen naar de torrents toe. Ik heb liever usenet voor mijn DL's. Is supernews een goed alternatief? Zoals ik het verneem lijkt het mij wel. Newsdemon lijkt beter
[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 27-12-2012 11:35 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Supernews stappen de meeste mensen van af. Dus ik denk het niet...
FCG
Wellicht is het handig om de startpost eens te gaan updaten naar welke server het meest last heeft van DCMA? Of althans, als dat te meten valt.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
ik heb vanmorgen Sunny aangesloten, en cheapnews en ik deed normaal altijd via Eweka downloaden.
Op dit moment ALLEMAAL ontbrekende bestanden.
die DMCA is echt heel erg door gevoerd.
Die serrie met die stroom storing heb ik laatst nog binnen kunnen halen via de Eweka en die met die pijl probeerde ik gisteravond, en toen kwam ik dus tegen de zelfde muur aan die jullie allemaal hebben.
Een beetje raar allemaal,als je de hele topic leest dan kom je inderdaad achter een hoop dingen.
en als je inderdaad ziet dat er maar een paar vlaggenschepen zijn waaronder iedereen werkt is het simpel om deze aan te pakken.
Was natuurlijk wel een keer te verwachten, Rusland en de VS gaan hard tegen het d*wnlo@d verdrag vechten dus ja of je nu 12€ uit geeft aan Provider X of 6€ aan Provider A ze zitten onder de zelfde vlaggenschip.
En als er maar een stuk of 6 a 7 vlaggenschepen zijn.....
Heb Homeland helemaal binnen gehaald laatst via Eweka en alles draaide lekker.
Ben nu aan het zoeken naar andere oplossingen....
En het liefst iets wat dan NIET 6 keer per jaar in tijdschriften gepubliceerd word en waarmee iedereen wakker gemaakt word.
Ik ben alvanaf 2005 bezig met de newsgroepen. liep altijd lekker, dus ben bang dat we nu eens iets anders moeten zoeken........
Die serrie met die stroom storing heb ik laatst nog binnen kunnen halen via de Eweka en die met die pijl probeerde ik gisteravond, en toen kwam ik dus tegen de zelfde muur aan die jullie allemaal hebben.
Een beetje raar allemaal,als je de hele topic leest dan kom je inderdaad achter een hoop dingen.
en als je inderdaad ziet dat er maar een paar vlaggenschepen zijn waaronder iedereen werkt is het simpel om deze aan te pakken.
Was natuurlijk wel een keer te verwachten, Rusland en de VS gaan hard tegen het d*wnlo@d verdrag vechten dus ja of je nu 12€ uit geeft aan Provider X of 6€ aan Provider A ze zitten onder de zelfde vlaggenschip.
En als er maar een stuk of 6 a 7 vlaggenschepen zijn.....
Heb Homeland helemaal binnen gehaald laatst via Eweka en alles draaide lekker.
Ben nu aan het zoeken naar andere oplossingen....
En het liefst iets wat dan NIET 6 keer per jaar in tijdschriften gepubliceerd word en waarmee iedereen wakker gemaakt word.
Ik ben alvanaf 2005 bezig met de newsgroepen. liep altijd lekker, dus ben bang dat we nu eens iets anders moeten zoeken........
Je kan gewoon bijvoorbeeld heel netjes de blurays kopen zodra ze uit zijn. Geen last van take downs, mensen die je een piraat noemen. Je kan ook bijvoorbeeld netjes op tv kijken (ok, dat loopt soms flink achter)...vondeling schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:35:
Je mag gewoon muziek/film downloaden. Nix op tegen. Zolang het maar voor eigen gebruik is.Adlermann schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:44:
[...]
Je kan gewoon bijvoorbeeld heel netjes de blurays kopen zodra ze uit zijn. Geen last van take downs, mensen die je een piraat noemen. Je kan ook bijvoorbeeld netjes op tv kijken (ok, dat loopt soms flink achter)...
Verwijderd
Het valt allemaal wel mee. 2 a 3 tv series die missen en misschien een paar films. Iedereen doet hier net alsof het heel erg allemaal is en er niks meer te downloaden is...vondeling schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:35:
ik heb vanmorgen Sunny aangesloten, en cheapnews en ik deed normaal altijd via Eweka downloaden.
Naast de stroom serie en de pijl serie is er toch niks mis met series of mis ik nu wat? Ik krijg in iedergeval alles binnen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 12:52 ]
Er zijn zeker meer series waar bestanden van ontbreken, weet niet of je ze nou wel mag noemen of niet?. Maar je kan er donder opzeggen dat het nog vele malen erger gaat worden. We moeten gwn zsm af van van die geautomatiseerde programma's, die worden gebruikt om alles zo snel offline te halen.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:49:
[...]
Het valt allemaal wel mee. 2 a 3 tv series die missen en misschien een paar films. Iedereen doet hier net alsof het heel erg allemaal is en er niks meer te downloaden is...
Naast de stroom serie en de pijl serie is er toch niks mis met series of mis ik nu wat? Ik krijg in iedergeval alles binnen.
Ook EasyUsenet heeft last van de bekende niet gevonden artikelen voor o.a. de pijl serie...
Ja door een loophole. Prima. Maar niet zeuren dat de filmmaatschappijen de aanbieders daarvan wel aanpakken, want wat zij doen mag zekers niet.maartend schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:47:
[...]
Je mag gewoon muziek/film downloaden. Nix op tegen. Zolang het maar voor eigen gebruik is.
Welke newsserver valt nu nog het beste te gebruiken? Tot nu toe zat ik bij Eweka, en heb nu een trial van Sunny. Ik merk bij Sunny dat de 'korte' (900 dagen) retention toch wel lastig is soms. Ik zoek bij voorkeur iets waat account sharing is toegestaan.
ik merk wel dat ook Sunny zwicht voor de DCMA delete acties. Beetje vreemd dat ze dit niet communiceren en wel lekker elke maand geld blijven vangen.
Inderdaad ik kan ook gewoon wachten of gewoon in de winkel de bleuray kopen, maar daar betaal ik voor.Adlermann schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:44:
[...]
Je kan gewoon bijvoorbeeld heel netjes de blurays kopen zodra ze uit zijn. Geen last van take downs, mensen die je een piraat noemen. Je kan ook bijvoorbeeld netjes op tv kijken (ok, dat loopt soms flink achter)...
En als ik al jaren dingen binnen haal via de newsgroepen daar waar je voor betaald en ineens krijg je niet meer wat je gewent bent, ja dan gaat iedereen er wat van zeggen.
Zoals IK en sorry maar als ik een bleuray zal kopen en hij speelt niet goed af hoor je mij ook tekeer gaan.
Misschien jij niet, maar gelukkig is ieder mens anders.
Maar ondanks dat we nu ook aangepakt gaan worden en ik het jammer vind dat je wel de volle prijs moet betalen en half waar voor je geld krijgt wens ik toch iedereen een prettig 2013.

Verwijderd
het helpt de bestanden met problemen opnieuw te downloaden, dat werkt vaag genoeg daar prima. Ik had bijv. rar25 t/m 27 met veel missende blocks, download je ze opnieuw en zijn er meer blocksjvalks schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:13:
Ook EasyUsenet heeft last van de bekende niet gevonden artikelen voor o.a. de pijl serie...

wil het dan nog niet, gebruik dan ziggo's nieuwsserver als je bij ziggo zit en download nog eens die kapotte rar bestanden en dan lukt het vaak.
Dit topic is gesloten.
Let op:
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!