Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 55 Laatste
Acties:
  • 620.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:51

Wimo.

Shake and Bake!

aouwe schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:27:
Ik heb Supernews. Op zich supertevreden. Van die serie met die man die op mentalistische wijze de politie assisteert, kon ik een aflevering door takedowns niet binnenhalen, van geen enkele spotter. Ik heb een trial genomen op TweakNews (Europese Cambrium netwerk), en dan gaat het dus wel. Doe er je voordeel mee.
Done, thanks. Usenetserver.com heeft nogal last van takedowns.. jammer, toch bijna 8 jaar gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
C.44 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:37:
Het is ook niet belabberd slecht, maar op een 50" scherm word 360p toch al snel blokkerig. Op een of andere manier valt het iig meer op dan bij m'n projector (720p max) die het veel groter projecteerde. Is raar iig haha. Is er trouwens een mogelijkheid om SB eerst SD content te laten downen en daarna HD? SD content is over 't algemeen vrij snel binnen en dan zou je die takedowns ook met een wat tragere verbinding nog voor kunnen zijn.
Je kan in SB filters aanmaken, dat ie eerst in SD download en archief in HDTV bijvoorbeeld, ik heb zelf SDTV en SDDVD en als archief SDDVD ik download maar paar dingen in HD :) maar jah dat is wel mogelijk bij settings van een serie moet je maar even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

WeAreLegion schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:31:
[...]

Je kan in SB filters aanmaken, dat ie eerst in SD download en archief in HDTV bijvoorbeeld, ik heb zelf SDTV en SDDVD en als archief SDDVD ik download maar paar dingen in HD :) maar jah dat is wel mogelijk bij settings van een serie moet je maar even kijken :)
Inderdaad net gezien, maar dan moet je handmatig alle afleveringen op Archive zetten en dan wachten totdat de backlog scan gedaan word voor zover ik kon zien.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Nee, SB haalt de kwaliteit uit je 'archive' lijstje op zodra deze op 'downloaded' staat. Zodra je deze functie activeerd voor een serie krijgen alle afleveringen die niet voldoen aan de kwaliteit van je archive lijst de status "low quality" en staan ze met een oranje kleur aangegeven.

De status "archived" wil gewoon zeggen dat SB er niets meer mee doet maar dat hij wel meetelt aan je totaal. "Ignored" is het zelfde maar dan telt ie niet mee aan totaal. "Skipped" is dat ie wel meetelt aan totaal, maar niet aan downloaded afleveringen. Met alle drie de statussen doet hij echter niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

BlackMage schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:28:
Nee, SB haalt de kwaliteit uit je 'archive' lijstje op zodra deze op 'downloaded' staat. Zodra je deze functie activeerd voor een serie krijgen alle afleveringen die niet voldoen aan de kwaliteit van je archive lijst de status "low quality" en staan ze met een oranje kleur aangegeven.

De status "archived" wil gewoon zeggen dat SB er niets meer mee doet maar dat hij wel meetelt aan je totaal. "Ignored" is het zelfde maar dan telt ie niet mee aan totaal. "Skipped" is dat ie wel meetelt aan totaal, maar niet aan downloaded afleveringen. Met alle drie de statussen doet hij echter niets meer.
Hmm nu je 't zegt ja. Maar als SB eerst een SD versie binnenhaalt en em dan als low quality labelt, dan komt de volgende zoektocht naar 720p oid evengoed pas als de backlog scan gedraaid word toch? En die staat pas op 8 Januari. Gezien de recente takedowns kun je er dan donder op zeggen dat ze tegen die tijd verdwenen zijn. Ideaal was 't natuurlijk ook als je verschillende versies naar verschillende categoriën kon doorverwijzen in sab, erg handig met het bepalen van downloadprioriteit.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rjvisje schreef op zondag 16 december 2012 @ 18:53:
Bij xs4all is het tot voor kort ook lang goed gegaan, maar nu sinds kort ook steeds meer last van ontbrekende bestanden bij nieuwe afleveringen van series en films..
Ik neem aan dat voorgaande niet te maken heeft met de recente Newszilla problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
C.44 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:04:
[...]

Hmm nu je 't zegt ja. Maar als SB eerst een SD versie binnenhaalt en em dan als low quality labelt, dan komt de volgende zoektocht naar 720p oid evengoed pas als de backlog scan gedraaid word toch? En die staat pas op 8 Januari. Gezien de recente takedowns kun je er dan donder op zeggen dat ze tegen die tijd verdwenen zijn. Ideaal was 't natuurlijk ook als je verschillende versies naar verschillende categoriën kon doorverwijzen in sab, erg handig met het bepalen van downloadprioriteit.
Nee, de reguliere scan gaat via rss, volgens mij worden de tweede pogingen gewoon met de normale rss scans meegenomen. De backlog is voor de api searches van de indexer. Lang niet alle indexers ondersteunen dat zelfs.

Ik wil minimaal 720p hdtv en sommige series laat ik daarna doorzoeken tot 720p web-dl. Ik zie vaak genoeg een aflevering voor de 2e keer binnen komen, dat zijn dan de hogere kwaliteit versies. De backlog is dan nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

BlackMage schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:39:
[...]

Nee, de reguliere scan gaat via rss, volgens mij worden de tweede pogingen gewoon met de normale rss scans meegenomen. De backlog is voor de api searches van de indexer. Lang niet alle indexers ondersteunen dat zelfs.

Ik wil minimaal 720p hdtv en sommige series laat ik daarna doorzoeken tot 720p web-dl. Ik zie vaak genoeg een aflevering voor de 2e keer binnen komen, dat zijn dan de hogere kwaliteit versies. De backlog is dan nog niet geweest.
Hmm, heb eens 1 serie zo ingesteld, eens kijken wat SB straks doet. Als 't nu ook nog mogelijk was om die diverse downloads in aparte sab categorien te zetten dan was dat ook nog heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
C.44 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:09:
[...]

Hmm, heb eens 1 serie zo ingesteld, eens kijken wat SB straks doet. Als 't nu ook nog mogelijk was om die diverse downloads in aparte sab categorien te zetten dan was dat ook nog heel mooi.
SB is nog in alfa stadium. Er zijn nog vele verbeteringen wenselijk. Je kan kijken of dit idee al is ingedient.

Ik zit persoonlijk te wachten op failed download handling, zoals couchpotato dat ook doet. Als daar een download mislukt dan pakt ie automatisch de volgende die hij kan vinden. En daarnaast de mogelijkheid om prioriteiten in te stellen. SB zet de mooiste kwaliteit bovenaan. Dus als er een 1080 blueray van 5gb is pakt hij die op, terwijl ik liever de 720 web-dl heb van 1,4 gb. Die grote wil ik alleen als er geen kleine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

M&M, HIMYM en 2BG in dementie versie zijn allemaal ongemoeid gelaten vandaag? Niet één blokje mist nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

die gebroeders Q en Q doen het in spiegelbeeld

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Misschien heeft Joseph Morganelli een dagje vakantie genomen.

Het vermoeden bestaat dat hij in zijn eentje verantwoordelijk is voor alle usenet ellende die we nu hebben. Is ook niet raar, deze gast heeft de basis voor het hedendaagse downloaden via usenet gelegd. Hij was de oprichter van BinNews, de voorganger van Newzbin. Zijn kennis van usenet is daarom een enorme aanwinst in zijn huidige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
BlackMage schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:15:
Misschien heeft Joseph Morganelli een dagje vakantie genomen.

Het vermoeden bestaat dat hij in zijn eentje verantwoordelijk is voor alle usenet ellende die we nu hebben. Is ook niet raar, deze gast heeft de basis voor het hedendaagse downloaden via usenet gelegd. Hij was de oprichter van BinNews, de voorganger van Newzbin. Zijn kennis van usenet is daarom een enorme aanwinst in zijn huidige functie.
Och lekker laten gaan, hoe vervelend het ook is, stoppen doet ie het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

thalantis schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:45:
die gebroeders Q en Q doen het in spiegelbeeld
Hier heb je wat aan! Thanks!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:41
Edit: De Paranormale laaste aflevering komt toch niet bij sunny :(

[ Voor 255% gewijzigd door Cyclonic op 18-12-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

ik gebruik extremeusenet nu al een jaartje met bijna 20 personen, de snelheid zit meestal wel goed, maar af heb wel meermaals last van NZB's die niet te repareren zijn. is dit abnormaal?

zou ik met een andere betere resultaten behalen?
En is een combinatie van 2 verschillende newsservers dan een oplossing, of zal een downloadprogramma niet weten welke van de 2 servers een werkende versie heeft?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
MikeVM schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:46:
ik gebruik extremeusenet nu al een jaartje met bijna 20 personen, de snelheid zit meestal wel goed, maar af heb wel meermaals last van NZB's die niet te repareren zijn. is dit abnormaal?

zou ik met een andere betere resultaten behalen?
En is een combinatie van 2 verschillende newsservers dan een oplossing, of zal een downloadprogramma niet weten welke van de 2 servers een werkende versie heeft?
Het is geen heilige graal, maar een tweede usp kan het verschil zijn tussen fail of win.

Sabnzbd ondersteunt in ieder geval het principe 'backup server'. Hij zal deze server alleen aanspreken als het niet op je primaire server staat. Hierdoor kan je overwegen om een hele goedkope trage of met downloadlimiet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

BlackMage schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:09:
[...]

Het is geen heilige graal, maar een tweede usp kan het verschil zijn tussen fail of win.

Sabnzbd ondersteunt in ieder geval het principe 'backup server'. Hij zal deze server alleen aanspreken als het niet op je primaire server staat. Hierdoor kan je overwegen om een hele goedkope trage of met downloadlimiet te nemen.
dus ook als hij wel gedownload wordt, maar fails to repair?
welke is er heel goedkoop (al dan niet AS) die dienst kan doen (retentie tot +500 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

MikeVM schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:28:
[...]

welke is er heel goedkoop (al dan niet AS) die dienst kan doen (retentie tot +500 dagen)
Par fouten krijg je alleen op complete rar bestanden. Complete bestanden worden op Usenet uitgesmeerd over meerdere posts. Als er 1 post mist krijg je al een par fout. Afhankelijk van 't aantal blokken in je par files krijg je die dan wel of niet gerepareerd. Als Sab merkt dat op de primaire server die post mist word er automagisch een beroep gedaan op een backup server. Als die de post dan nog wel heeft is er niets aan de hand en is het rar bestand compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

BlackMage schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:15:
Ultra-Snitch status Achieved!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Laatst online: 10-09 19:01
MikeVM schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:28:
[...]

Ik heb een blockserver van tweaknews (2 euro voor 10GB,retentie 1100), werkt hier wel goed naast mijn hitnews.eu account

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante blog voor iedereen hier:

http://www.usenetsecrets.com/category/nzb-indexers/

Remember, account hoarding is key for the long term.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:57:

Ja handig beginnen ze een blog en melden daar alle open indexers nog haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe er je voordeel mee :P

Ik moet wel even een lijstje maken straks welke accounts ik nu heb, even zien waaraan ik ga betalen. Vind het prima om er wat voor neer te leggen, maar nu moet er weer eentje in bitcoins betaald worden en meer van die ongein... je hebt er wel werk van zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:51:
Doe er je voordeel mee :P

Ik moet wel even een lijstje maken straks welke accounts ik nu heb, even zien waaraan ik ga betalen. Vind het prima om er wat voor neer te leggen, maar nu moet er weer eentje in bitcoins betaald worden en meer van die ongein... je hebt er wel werk van zeg.
Ik heb er al een stel gelukkig :) en heb tot op het moment nog geen problemen ondervonden in begin alleen even :) maar goed heb wel donatie gedaan naar nzbfinder.ws die zag er het meest betrouwbaar uit en kon nog met paypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18

westergas

rikkie_pc

Nou schrijf xsusenet maar af.
Zit al sinds zondag op 700 KB/s ipv 7MB/s en op mijn email word niet gereageerd :(

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

BlaBla1973 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:05:
[...]

Ik heb een blockserver van tweaknews (2 euro voor 10GB,retentie 1100), werkt hier wel goed naast mijn hitnews.eu account
tweaknews is niet beschikbaar in belgië, eens zoeken naar een alternatief, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
MikeVM schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:32:
[...]

tweaknews is niet beschikbaar in belgië, eens zoeken naar een alternatief, iemand een suggestie?
Astraweb 1000GB $50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 14:53

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Of http://blocknews.net/ als je een block accountje wil. Ik weet alleen niet hoe actief ze aaan DMCA doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:51

jmk

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:57:

Heel handige tip. Even een paar gratis searchproviders voor SB toegevoegd! :)

Yippie kayak, other buckets!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 12:51
MikeVM schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:32:
[...]

Tweaknews.eu is internationaal (wel ietsje duurder dan de .nl variant)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Astraweb heeft een API voor het automatisch verwerken van DMCA verzoeken. Dat is één van de eerste plekken waarop posts gecancelled worden zodra er zo'n verzoek wordt ingediend.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• wsmaal
  • Niet online
mindcrash schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:15:
[...]

Astraweb heeft een API voor het automatisch verwerken van DMCA verzoeken. Dat is één van de eerste plekken waarop posts gecancelled worden zodra er zo'n verzoek wordt ingediend.
Dat is mij bekend. Tot begin deze week had ik een jaar abonnement bij SuperNews. SN handelt DMCA requests niet automatisch af, waardoor het iets langer duurt voordat DMCA requests zijn geëffectueerd.

Ik gebruik nu de binary newsserver van mijn isp (xs4all). SB haalt direct de recent uitgezonden TV shows daarvan af voordat deze incompleet zijn. Astraweb gebruik ik (tig jaren block account) als backup.

Verwijderd

Nieuw spul kreeg ik met supernews ook zonder problemen binnen. Oud spul ook al niet meer met SN. Van de week een proefaccountje bij Sunnyusenet genomen en die haalt het oudere spul, bijna, allemaal binnen.

Als je vrij snel erbij bent met binnen halen van spullen, bijvoorbeeld met Sickbeard, denk ik dat je weinig last hebt van de takedowns.

• OmegaII
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:11
Sickbeard scanned sowieso niet real-time, je kan er nog altijd last van hebben

• BlackMage
Wat als er een USP zou komen met 48 uur retentie? Die zou per definitie immuun zijn voor DMCA en omdat ze niet veel hoeven te investeren in storage kunnen ze hele scherpe tarieven hanteren.

Couchpotato/Sickbeard gebruikers hoeven zich dan geen zorgen meer te maken over downloads. Een aflevering van een serie staat bij mij binnen 20 minuten klaar om gekeken te worden. (minimaal 3 minuten download, maximaal 18 minuten omdat SB elk kwartier kijkt). Dan is 48 uur meer dan genoeg, zelfs voor de tragere verbindingen of mensen die niet 24/7 hun SB aan hebben staan. Zolang je maar op die 48 uur kan vertrouwen is alles pico bello.

En zodra de 'community' zich bewust wordt van deze beperking komen er vanzelf initiatieven om kunstmatig (automatisch heruploaden bijv) een langere retentie te krijgen.

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Ik hou deze discussie al een tijdje in de gaten en ook ik heb last van de DMCA's, om die reden ben ik bij wijze van proef begonnen met het cachen van 1 groep en daar heb ik nu 3 dagen retentie op, wat dus prettig is, want ik heb gewoon geen last van de DMCA's!

Ik weet niet of een dergelijk gebruikers initiatief gewaardeerd kan worden door de mod's maar ik wilde het toch even delen!

Grtz,
DJVG

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:56
BlackMage schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:59:
Wat als er een USP zou komen met 48 uur retentie? Die zou per definitie immuun zijn voor DMCA en omdat ze niet veel hoeven te investeren in storage kunnen ze hele scherpe tarieven hanteren.

Couchpotato/Sickbeard gebruikers hoeven zich dan geen zorgen meer te maken over downloads. Een aflevering van een serie staat bij mij binnen 20 minuten klaar om gekeken te worden. (minimaal 3 minuten download, maximaal 18 minuten omdat SB elk kwartier kijkt). Dan is 48 uur meer dan genoeg, zelfs voor de tragere verbindingen of mensen die niet 24/7 hun SB aan hebben staan. Zolang je maar op die 48 uur kan vertrouwen is alles pico bello.

En zodra de 'community' zich bewust wordt van deze beperking komen er vanzelf initiatieven om kunstmatig (automatisch heruploaden bijv) een langere retentie te krijgen.
Zou inderdaad een ideale oplossing zijn — momenteel heb je inderdaad toch geen reet aan een lange retentie omdat er zoveel verdwenen is. Heb jij trouwens enig idee tussen de verhouding bandbreedte/storage? Dus wat je er qua prijs op vooruit zou gaan. Enige issue is, is het verwaar van “hett is binnen 48 uur weer van onze servers verdwenen” voldoende of zegt de rechthebbende dan: dan hebben ze 2 dagen gehad om het te kunnen downloaden. En of ze verplicht zijn het binnen zoveel uur weg te halen natuurlijk. Vaak is het binnen 24 uur al weg namelijk — en het lijkt me niet dat je als aanbieder zo'n DMCA-verzoek gewoon naast je neer kan leggen.

• BlackMage
Intercity schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:24:
[...]

Zou inderdaad een ideale oplossing zijn — momenteel heb je inderdaad toch geen reet aan een lange retentie omdat er zoveel verdwenen is. Heb jij trouwens enig idee tussen de verhouding bandbreedte/storage? Dus wat je er qua prijs op vooruit zou gaan. Enige issue is, is het verwaar van “hett is binnen 48 uur weer van onze servers verdwenen” voldoende of zegt de rechthebbende dan: dan hebben ze 2 dagen gehad om het te kunnen downloaden. En of ze verplicht zijn het binnen zoveel uur weg te halen natuurlijk. Vaak is het binnen 24 uur al weg namelijk — en het lijkt me niet dat je als aanbieder zo'n DMCA-verzoek gewoon naast je neer kan leggen.
Zover mij bekend zijn partijen verplicht om binnen 48 uur aan een verzoek tot verwijderen te voldoen mits er voldoende bewijs is. Omdat het zoveel verzoeken zijn worden deze automatisch verwerkt zodra ze worden ingedient.

Door een harde retentie aan te houden van 48 uur voldoe je dus automatisch aan alle eisen die de DMCA stelt zonder dat je er iets aan hoeft te doen.

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er ongeveer 2tb storage nodig is per dag dat je retentie wil bieden. Dat lijkt mee te vallen, maar als je (zoals Eweka) meer dan 1300 dagen retentie biedt dan is dat geen kattenpis meer.

• Intercity
BlackMage schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:37:
[...]

Zover mij bekend zijn partijen verplicht om binnen 48 uur aan een verzoek tot verwijderen te voldoen mits er voldoende bewijs is. Omdat het zoveel verzoeken zijn worden deze automatisch verwerkt zodra ze worden ingedient.

Door een harde retentie aan te houden van 48 uur voldoe je dus automatisch aan alle eisen die de DMCA stelt zonder dat je er iets aan hoeft te doen.

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er ongeveer 2tb storage nodig is per dag dat je retentie wil bieden. Dat lijkt mee te vallen, maar als je (zoals Eweka) meer dan 1300 dagen retentie biedt dan is dat geen kattenpis meer.
Ah, in het geval ze zich daar inderdaad geen zorgen over hoeven te maken wordt het een best interessant geheel. Eigenlijk heel overzichtelijk ook, omdat je qua opslag weinig in hoeft te zetten vergeleken met de rest. Ik denk dat er best animo voor is, ook gezien de hoeveelheid mensen hier die nieuwsservers voornamelijk of alleen maar gebruiken voor hun wekelijkste serie-injectie ;)

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Lol, 2 2TB schijfjes en je kan je eigen usenet server met 48 uur retentie beginnen. ;) Nu nog ergens data vandaan krijgen en GO.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Ik krijg op geen enkele manier meer verbinding met Sunny Usenet, en ik ben niet de enige na rondvragen :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• C.44

C.44

Royz schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:52:
Ik krijg op geen enkele manier meer verbinding met Sunny Usenet, en ik ben niet de enige na rondvragen :(
Net even op de test connection knop gedrukt in Sab en die geeft gewoon aan "Connection Successful" hoor.

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:08
how about een (in dit geval) 3-stapsraket : 1 usenetaanbieder, bdrijf A, biedt 48 uur rententie, na 47 uur kopieert bedrijf B de data en bewaart deze 48 uur voor deze te verwijderen, Bedrijf C kopieert na 47 uur vanaf bedrijf B's usenet de data en bewaart deze weer 48 uur voor verwijderen.

(bedrijf A, B en C kunnen ieders een deel als eerste, tweede of derde aan te bieden, zodoende dan dus 3 afzonderlijke maar betaalbare abbo's)

Op die manier heb je al bijna 6 dagen retentie ... probleem zal de al dan niet jurische samenhang van de onderlinge bedrijven zijn ....

wat 48 uur rententie kan soms net te kort ziijn zonder NAssen met SB of CP ofzo ....

[ Voor 12% gewijzigd door Ted038 op 20-12-2012 22:04 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

C.44 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:00:
[...]

Net even op de test connection knop gedrukt in Sab en die geeft gewoon aan "Connection Successful" hoor.
Ik krijg een time-out. SSL of zonder?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• C.44

C.44

Royz schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:02:
[...]

Ik krijg een time-out. SSL of zonder?
Met. Poort 443, ik weet dat poort 563 nogal eens problemen geeft.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sunny gaat hier gewoon op volle toeren, 563 .

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:27
Een eigen newsserver met 3 dagen retentie zal nu nog goed werken, maar als die DMCA acties door blijven gaan zal er vanzelf gestopt worden met posten. Een eigen servertje opzetten is voor veel mensen toch teveel werk, denk ik.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Op deze poort krijg ik weer; Access denied to your node :?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

knakworst

Get more sats!

Hier werkt het prima met poort 443 ;)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hier zijn meer mensen met hetzelfde probleem als ik https://www.facebook.com/SunnyUsenet

• Intercity
Hier ook geen problemen met Sunny, gewoon op 563.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Misschien is er een provider afhankelijkheid? Bv, met Ziggo werkt sunny wel, maar met UPC niet, oid.

Verwijderd

jmk schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:40:
[...]

Heel handige tip. Even een paar gratis searchproviders voor SB toegevoegd! :)
Lol, ik ga er in de kerstvakantie even verder mee, welke kreeg je goed werkende in sb?
Zo in een eerste oogopslag had niet elke site een api?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ted038 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:01:
how about een (in dit geval) 3-stapsraket : 1 usenetaanbieder, bdrijf A, biedt 48 uur rententie, na 47 uur kopieert bedrijf B de data en bewaart deze 48 uur voor deze te verwijderen, Bedrijf C kopieert na 47 uur vanaf bedrijf B's usenet de data en bewaart deze weer 48 uur voor verwijderen.

(bedrijf A, B en C kunnen ieders een deel als eerste, tweede of derde aan te bieden, zodoende dan dus 3 afzonderlijke maar betaalbare abbo's)

Op die manier heb je al bijna 6 dagen retentie ... probleem zal de al dan niet jurische samenhang van de onderlinge bedrijven zijn ....

wat 48 uur rententie kan soms net te kort ziijn zonder NAssen met SB of CP ofzo ....
Ik denk dat we wel eens het BitTorrent principe kunnen combineren met usenet. Een (decentrale) tracker die alle clients verwijst naar de artikelen op usenet. Zodra een client een artikel download die ouder is dan een dag zal deze client de artikelen na downloaden opnieuw uploaden naar usenet en de tracker voorzien van de nieuwe artikelnummers. Dan heb je daarnaast de seeders die niet na een dag, maar korter, de artikelen opnieuw uploaden. Zolang er seeders zijn zal een download client nooit hoeven uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aouwe schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:27:
Ik heb een trial genomen op TweakNews (Europese Cambrium netwerk), en dan gaat het dus wel. Doe er je voordeel mee.
ik heb ook tweaknews aangevraagd. Eerst 10 dagen gratis trial en dan contract per post. Wat apart, maar ok. Inloggegevens snel ontvangen via sms.

Headeren gaat wat langzamer dan bij supernews (dat ik jaren gehad heb, contract was gisteren afgelopen). Vind het wel jammer dat ik nu 10 euro per maand moet gaan betalen terwijl supernews toch flink goedkoper was (met de jaaraanbieding). Scheelt toch 50 euro per 12 maand.

Maar de voordelen van tweaknews zijn wel zo fijn, dus dit eerst even een tijd gebruiken, neem in iedergeval nergens meer een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:25
die usenetCrawler is wel een goeie, tx voor de tip, hier ergens boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er toevallig ook mee bezig geweest vandaag.

Dit heb ik nu, zal zo even jouw lijst bekijken:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/jhtzj5.png

De bovenste 2 heb ik betaald, donatie van 10 dollar per site gedaan. Ik ga nog doneren aan in iedergeval nzbsrus, maar ik heb bitcoin hier nog niet helemaal in de lucht en je kan daar helaas niet eenvoudiger betalen, dus dat komt later vandaag of volgende week wel.

Ik heb geen idee of dit nu de beste volgorde is, maar ach, zolang het binnen blijft komen.

Verder overgestapt van supernews naar tweak (nl), maar ik weet het nog niet. Een aflevering van een man met een pijl en boog lukte niet en dat had ik voorheen geen last van. Ik betaal wel per maand, dan kan ik altijd switchen.
jmk schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:45:
https://nzbx.co/ (Als iemand kan helpen dit werkend te krijgen, GRAAG)
Volgens mij kan dat pas binnenkort:

http://nzbx.userecho.com/...or-couchpotato-sickbeard/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over tweaknews (.nl), dat werkt toch helemaal niet lekker?

Ik heb nu een trial, die is 50mbit en 30 connecties. Ik moet bijna alle 30 connecties gebruiken, en als het werkt gaat het headeren traag en ik heb nu al voor de 2e keer dat ik errors krijg. Eerst server te druk??? En na een half uur weer werkende te zijn kan ik nu helemaal niet meer connecten (bot not connected).

Vage meldingen, nooit gehad en ik download al 15 jaar uit nieuwsgroepen.

Ik ga weer even een maand supernews nemen, tweaknews laat ik even voor wat het is, ik zoek echt iets betrouwbaars en dat is dit niet echt voor mij, maar ik begrijp dat het bij jullie wel goed werkt? Ik houd het wel even in gedachten.

Edit: oeps, supernews deed lastig met ideal betaling, dus ik schakel over op paypal en voordat ik het doorhad 69 euro weer betaald voor een jaar, damn, dat was niet helemaal de bedoeling. Nu maar hopen dat supernews het zo wat blijft doen zoals het nu gaat :/

Nouja, kan ik even verder met downloaden. Ik hoor graag andere ervarigen met tweaknews, even zien waar nu mijn problemen vandaan komen. Wellicht een optie om die als backupserver te nemen voor in mijn sickbeard (en dan een goedkoop abonnement).

Edit: nette mail van tweaknews gehad hierover:
> Geachte heer/mevrouw,
>
> Bedankt voor uw bericht. Het kan best kloppen wat u zegt. We hebben vandaag door nog onbekende
> rede een storing gehad. Dit kan de oorzaak zijn van uw foutmelding. Wat ik graag met u wil
> afspreken is dat ik uw trial tijd reset. Zodat u vanaf vandaag er nog eens 10 dagen mee kunt
> "stoeien" Wellicht bevalt het u toch wel. Uw termijn stopt over 10 dagen vanzelf. Mocht u er
> toch niet verder mee willen gaan.
>
> Met vriendelijke groet,
Ik ga er in de vakantie nog even verder mee stoeien. Ik heb namelijk het volgende idee om onder de takedowns uit te komen:

Server 1 (hoofdserver): Supernews (69 euro per jaar met aanbiedingslink)
Server 2 (backup): Tweaknews 5 Mbit abonnement (iets van 40 euro per jaar)
Server 3 (backup): Ziggo's newsserver (gratis bij mijn abonnement)

Iemand ervaring hiermee? Een block account als backup zou ook mooi zijn, maar ik ken alleen astraweb en die haalt alles gelijk offline, dan heb ik liever tweaknews?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Er lijkt een levendige handel te onstaan in accounts van indexers. Er worden al NZBS accounts aangeboden voor 50 dollar. Dognzb (oid) accounts zijn nog duurder.

Erg jammer. De beheerders van die websites riskeren hoge boetes en wellicht jailtime en zitten een stel malloten een beetje te cashen op de goedwilligheid (nzbs heeft geen enkele banner of premium account. Niet eens een donate link) van anderen.

Er wordt op NZBS wel actief gebanned als je een account gekocht lijkt te hebben. Het is nu ook geen goed moment om je mailadres te wijzigen, dan wordt je account waarschijnlijk gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Bitcoin is niet zo lastig, op de site van nzbrus word het ook uitgelegd en je kan ze hier kopen met ideal
http://www.wemaxtrading.n...-doos/163-bitcoin-Bitcoin

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Cheapnews voor € 59 een jaar abbo 120Mb. Ook van Cambrium netwerk. Ook takedown die niet via Supernews binnen te halen was daar binnen kunnen halen. Heb nu een gratis trial. Ik ga daar straks ook een jaarabbonement van nemen, dan gebruik ik die als reserveserver, ik blijf gewoon bij Supernews. Ik ben daar al heel lang erg tevreden over, niet duur en hoge retentie, per maand opzegbaar. Daarnaast dus een extra server op een Europees netwerk. Tweaknews werkt ook prima, is hetzelfde serverpark, maar wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:33:
Er lijkt een levendige handel te onstaan in accounts van indexers. Er worden al NZBS accounts aangeboden voor 50 dollar. Dognzb (oid) accounts zijn nog duurder.
Bizar, dan is het ook niet meer leuk. Zo heel bijzonder is dognzb toch ook niet?

Ik gebruik zo'n site eigenlijk alleen voor mijn sickbeard zodat een paar tv series automatisch binnenkomen. Als je wilt zoeken in nieuwsgroepen kan een ieder beter een abonnement op iets als supersearch van newsleecher nemen, kost een stuk minder en eigenlijk kan je daar al het materiaal ook wel mee vinden (zolang ze niet cryptische namen gaan gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand een usenetserver bekend die VVV-bonnen accepteert? :+

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 21-12-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:06:
[...]

ah kijk, dat is mooi nieuws voor mijn backup abonnementje.
Inderdaad, net nog even een niet nader te noemen stukje muziek van 1064 dagen oud binnen kunnen hengelen via een proefaccountje bij Tweaknews.EU, op Supernews was dit stukje muziek net iets te corrupt.
Ik denk dat ik straks een blockaccountje erbij neem bij Tweaknews.EU, soms is het maar weinig data, maar toch wel even nodig.
Sjah schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:49:
Iemand een usenetserver bekend die VVV-bonnen accepteert? :+
Neen, maar als je nou met een HP 3PAR StoreServ aankomt, zal je van harte welkom zijn. :+

[ Voor 20% gewijzigd door bitshape op 21-12-2012 22:36 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 01:04
Hier weer even een update van mij.

Ik zit ondertussen nu enkele weken bij tweaknews en mn supernews account verloopt over enkele dagen (yay maandabbo), tweaknews doet het perfect!

Tot nu toe een stuk minder gezever met dmca gehad.
Toppie!

Nu hopen dat het gewoon zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik denk dat ik terugkom op mijn beskuit om bij Cheapnews een abbo te nemen. Ik download nu met maximaal 4,1 MB/s, terwijl dat boven de 6 met uitschieters naar 10 op mijn nas hoort te zijn. Op Usenetvergelijker staan meer commentaren over de trage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Voorlopig even het nemen van een reserve payserver in de koelkast gezet. Bij mijn Ziggo alles in 1 pakket zit ook een gratis newsserver met een retentie van maar 30 dagen, maar wel genoeg om takedowns op Supernews binnen te halen. Ik weet natuurlijk niet of die er dan op Ziggo wel op staan, dat moet ik nog proberen, maar de snelheid valt me niet tegen, zit met 4,8 MB/s nog boven Cheapnews, en dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ellos schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 01:17:
Hier weer even een update van mij.

Ik zit ondertussen nu enkele weken bij tweaknews en mn supernews account verloopt over enkele dagen (yay maandabbo), tweaknews doet het perfect!

Tot nu toe een stuk minder gezever met dmca gehad.
Toppie!

Nu hopen dat het gewoon zo blijft
Ik heb een test account lopen bij tweaknews en gebruik dit vooral icm spotnet. Tenminste dat probeer ik want het is niet te doen.

Reacties ophalen duurt een eeuwigheid en als je een spot probeert te openen krijg ik ook steeds errors mbt het niet op kunnen halen van de comments. Dit op een schone installatie win7 met de laatste spotnet.

Met andere USP's nergens last van gehad. Ben ik de enige? Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitshape schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:22:
Ik denk dat ik straks een blockaccountje erbij neem bij Tweaknews.EU, soms is het maar weinig data, maar toch wel even nodig.
Misschien zie ik het niet, maar ik kan nergens blockaccounts daar vinden?
westergas schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:28:
Met andere USP's nergens last van gehad. Ben ik de enige? Doe ik iets fout?
Er waren gisteren wat problemen, gisterochtend kon ik trouwens wel alles ophalen, inderdaad niet supersnel.
aouwe schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:05:
Voorlopig even het nemen van een reserve payserver in de koelkast gezet. Bij mijn Ziggo alles in 1 pakket zit ook een gratis newsserver met een retentie van maar 30 dagen, maar wel genoeg om takedowns op Supernews binnen te halen. Ik weet natuurlijk niet of die er dan op Ziggo wel op staan, dat moet ik nog proberen, maar de snelheid valt me niet tegen, zit met 4,8 MB/s nog boven Cheapnews, en dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Het kan nog sneller, moet je per 4 lijnen een andere username van je ziggo account nemen. Meer dan 7MB/sec haal ik echter nooit.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:04:
Er waren gisteren wat problemen, gisterochtend kon ik trouwens wel alles ophalen, inderdaad niet supersnel.
Het gaat nu wel een stuk sneller idd alleen de downloadsnelheid spreekt me niet erg aan. Blijft bij mij nu hangen op 4MB/s Overdag door de week haal ik wel de volledige 60Mb dus het zal met de belasting te maken hebben. Met Xsusenet had ik hier nooit last van maar die vertrouw ik niet meer sinds de laatste snelheids issues en het niet beantwoorden van email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:04:
Misschien zie ik het niet, maar ik kan nergens blockaccounts daar vinden?
Ze staan er wel degelijk, even hier naar onderen scrollen...

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Ik heb de afgelopen 2 weken steeds vaker last dat artikelen niet meer gevonden kunnen worden. Ik zit zelf bij Giganews. Dit komt geloof ik door ineens een forse toename van takedown requests e.d.

Wie hier heeft daar tot nu toe geen last van gehad en bij welke news provider zit je? Ik overweeg om nl. over te stappen, het is natuurlijk zinloos om te betalen voor iets als ik steeds minder kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Je kan natuurlijk ook even de moeite nemen een paar pagina's te lezen. Ik heb 2 suggesties gedaan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word he-le-maal gek van de takedowns. Jim Jefferies heeft bijvoorbeeld een show Fully Functional die niet-te-downloaden is. Niet op Sunnyusenet tenminste.

Ik ben echt bereid gewoon 30 a 40 euro per maand neer te tellen als ik geen last meer heb van die KUT DMCA onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 16:56
Ik kom er niet meer uit ik wil een payserver hebben waarmee ik mijn 120Mbps glasvezel connectie mee benut en die ik ook kan gebruiken op een andere lokatie account sharing is dat geloof ik? ik gebruik nu xsnews maar die staat dus geen account sharing toe...

Welke payserver raden jullie mij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

max.jansen schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:33:
Ik kom er niet meer uit ik wil een payserver hebben waarmee ik mijn 120Mbps glasvezel connectie mee benut en die ik ook kan gebruiken op een andere lokatie account sharing is dat geloof ik? ik gebruik nu xsnews maar die staat dus geen account sharing toe...

extremeusenet icm een backupaccountje. 10 euro permaand in totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik kreeg een mailtje van YabNews, tot 1-1-2013 50% korting op alle abonnementen.
Actiecode = OLIEBOL

Voor de geïnteresseerden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik kreeg een mailtje van EasyUsenet, tot 1-1-2013 50% korting op alle kwartaal (of langer) abonnementen die aangekocht of verlengd worden.
Couponcode (in hoofdletters): KERSTDAGEN

Doe er je voordeel mee :)

Edit: Een tweede mail ontvangen van EasyUsenet, waarin staat dat het ook geldt voor halfjaar, 1 jaar en 2 jaar abo's.

[ Voor 25% gewijzigd door Holgersson op 23-12-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
max.jansen schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:33:

xsnews laat wel accountsharing toe, staat zelfs links op hun site ;) *edit* ow dat hebben ze dan aangepast, in het verleden heb ik 120mbit met accountsharing gewoon gehad.

Maar zit nu bij https://www.easyusenet.nl/ die laat wel accountsharing toe

[ Voor 15% gewijzigd door Raven__NL op 23-12-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:08
Holgersson schreef op zondag 23 december 2012 @ 10:20:
Ik kreeg een mailtje van EasyUsenet, tot 1-1-2013 50% korting op alle kwartaal abonnementen die aangekocht of verlengd worden.

Had aanbiedingen van zowel yabnews als easyusenet gehad (zit zelfde bedrijf achter ofzo gezien gelijkenis), en ben " er in gestonken"

Heb bij easyusenet nu een 60Mbit night-abb (met Accountsharing) , kleine 3 euro per maand, kwartaal lang, tussen 01:00 en 16:00 downloaden tegen dus 60 Mbit, gelijk aan wat ziggo mij geeft :)

ga eens kijken hoe dat werkt met verder de 30-dagen-retentie van ziggo usenet, want download vrijwel alleen nieuw spul, dus geen nieuwe supernews maandabbo voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Hmm, probeer een paar verschillende posts via newsxs te downloaden, maar krijg bij elke file steevast error '430 no such article'.. Op ELKE file. Heel het weekend al. Verschillende posts, verschillende data. Nog meer mensen dit probleem? Lijkt iets kapotstuk. Headers ophalen lukt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
art1fex schreef op zondag 23 december 2012 @ 08:51:
Ik kreeg een mailtje van YabNews, tot 1-1-2013 50% korting op alle abonnementen.
Actiecode = OLIEBOL

Voor de geïnteresseerden ;)
Van wie betrekt yab?

HHmmm, heb nu een proefabo van ze, vaag, je moet alle 12 lijnen inzetten, goed voor 120Mbit, om mijn 50 Mbit vol te trekken, doe je dat niet dan zakt hij in.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 23-12-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik zie nu dat bij supernews zelfs uploads onder de naam pijltje verdwijnen (van spotnet)... zucht
Ziggo heeft ze gelukkig nog wel, die zet ik maar als reserveserver tijdelijk in. Tweaknews heeft hem trouwens ook nog (heb ik nu een trial account op).

Wat een gedoe.
XSNews

Zie http://www.ngprovider.com/euro-based-usenet-providers.php

Ik heb eens zitten lezen op die site en ik denk dat dit de beste oplossing voor mijn situatie is:

Main server in USA (Supernews) + Nederlandse server: Ziggo en backupserver Easyusenet en USA block account: Newsdemon

Gaat wel duurder worden dan voorheen zo :(
Holgersson schreef op zondag 23 december 2012 @ 10:20:
Ik kreeg een mailtje van EasyUsenet, tot 1-1-2013 50% korting op alle kwartaal abonnementen die aangekocht of verlengd worden.

Dank je, die code werkte ook voor een jaar abonnement. Net 23 euro betaald voor een heel jaar te kunnen downloaden _/-\o_ (wel 3mbit, maar puur als backup).

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 06-09 08:25
xxxneoxxx schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:47:
Hmm, probeer een paar verschillende posts via newsxs te downloaden, maar krijg bij elke file steevast error '430 no such article'.. Op ELKE file. Heel het weekend al. Verschillende posts, verschillende data. Nog meer mensen dit probleem? Lijkt iets kapotstuk. Headers ophalen lukt nog wel.
Op een trage start na loopt hier alles goed ,gisteren ook geen problemen gehad.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een kortingscode voor tweaknews.eu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:25:
Dank je, die code werkte ook voor een jaar abonnement. Net 23 euro betaald voor een heel jaar te kunnen downloaden _/-\o_ (wel 3mbit, maar puur als backup).
Zojuist heb ik nog een tweede mail ontvangen van EasyUsenet, waarin staat de couponcode naast kwartaal abo's het ook geldt voor halfjaar, 1 jaar en 2 jaar abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke aanrader voor iedereen, een jaartje zo'n trage account erbij, kon hem toevallig net gebruiken voor een aflevering van een serie die ik anders niet binnenkreeg. Top hoor. Durfde alleen niet gelijk 2 jaar te nemen, ik ga er voor het gemak even vanuit dat er volgend jaar weer een actie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer aanvullingen op http://www.usenetsecrets.com/category/nzb-indexers/

Voor wie het nodig mocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 22:04
Bij mij is tweaknews sinds een aantal dagen gigantische traag. Waar ik eerst tussen de 3,50 en 3,8mB/s haalde, haal ik nu slechts 800 kb/s.. Meer mensen die hier last van hebben?

nevermind... Connections opgehoogd nu gaat ie wel weer snel..

[ Voor 15% gewijzigd door Newjersey op 23-12-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kleine vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden. Ik ben vorige maand overgestapt van Eweka naar Supernews vanwege het niet halen van de downloadsnelheid, maar ook omdat ik continu downloads binnenkreeg die niet compleet waren.

Nu heb ik Supernews. Ik heb betaald via iDeal, maar hoe nu verder? Bij Eweka betaalde ik wanneer ik wilde, prepaid zeg maar en per maand opzegbaar totdat ik weer een btaling deed via mijn account. Hoe zit dat bij Supernews? Ik word er maar geen wijs uit hoe zij de betalingen regelen. Werkt dit hetzelfde als bij Eweka of zit ik er een jaar aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens mij na de 1e keer ideal, de 2e keer autom. afschrijving, is dat nergens in de kleine lettertje vermeld, toen je je ideal deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Supernews is in principe gewoon een abonnement maar het is gewoon per maand opzegbaar.

Ik zit namelijk ook bij Supernews en elke maand wordt het geld gewoon van rekening afgeschreven.

Als je bij UPC zit dan kan je via chelloo.com een goedkoper abbo krijgen. ipv 8.99 is het dan 6.99 als goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Automatische afschrijving is voor mij niet handig aangezien ik niet elke maand meer thuis ga zijn. Dan moet ik eens gaan kijken wat ik verder kan doen want ik wil niet voor iets gaan betalen als ik het niet gebruik. Daarom is Eweka ook zo handig.

@Sjah
Het kan zijn dat ik daar overheen gekeken heb. Ik heb het niet ergens zien staan maar kon het zo op de website ook niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Dan kan je misschien kijken naar van die Block accounts ? Dan betaal je alleen als je het gebruikt als het ware....

Zoals dit: https://www.tweaknews.eu/?page=subscriptions

[ Voor 20% gewijzigd door falcon123 op 23-12-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Idd astra 50 dollar voor 1 Tera bijv..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Eweka betaal via een sms voor 24 uur en dat kost volgens mij €1,50. Nadeel is dat Eweka veel takedowns heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Heeft Astra laatste tijd niet veel last van DMCA Takedowns of valt dat wel mee? iig dat lees ik over het algemeen...

Het zijn nu voornamelijk de grote usenet hosters/servers die voornamelijk de meeste DMCA Takedowns krijgen volgens mij.... de kleinere wat minder maar hebben dan ook vaak minder retentie enzo....

[ Voor 46% gewijzigd door falcon123 op 23-12-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb Astra nu een maand, zit best goed, maar ik leech niet het modernste vh modernste spul. Wel had ik veel DMCA gedoe in Oktober, daarna hier niet meer gezien met sunny danwel astra en nu yab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ik had het trouwens gister ook met supernews hoor, ik wou iets downloaden maar hij wou het maar niet downloaden. Toen had ik trial geprobeerd van tweaknews.eu en die werkte wel.
Pagina: 1 ... 19 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!