Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449942

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1331541622.jpeg
Eneco zoekt voor haar nieuwste thermostaat Tweakers die dit product willen testen. Toon®, de revolutionaire thermostaat die u actueel inzicht geeft in uw energieverbruik en –kosten. Daarnaast biedt hij alle functies die je van een moderne thermostaat kan verwachten. Toon wordt op dit moment bij mensen thuis getest en 10 geïnteresseerde Tweakers mogen daaraan meedoen. Jouw ervaring en input kunnen verwerkt worden in de eindversie van Toon!

Toon laat je op elk moment van de dag zien hoeveel gas en stroom je op dat moment verbruikt en of dat veel of weinig is. Maar wat Toon pas echt tot een bijzondere thermostaat maakt zijn de Live Updates. Toon maakt via internet contact met Eneco, waardoor de getoonde informatie persoonlijk wordt gemaakt. Ook kun je je eigen verbruik vergelijken met de afgelopen uren, dagen, weken, maanden. Zo ontdek je welke apparaten verantwoordelijk zijn voor je verbruik. Via de Live Updates biedt Toon inzicht in je energiekosten en ontvang je actieve meldingen als er afwijkingen zijn ten opzichte van het door Eneco ingeschatte verbruik. Zo helpt Toon om bijbetaling op de jaarnota te voorkomen.

Eneco biedt 10 Tweakers de kans om Toon thuis te testen en een aantal opdrachten uit te voeren. Als tegenprestatie ontvang je een gratis Toon inclusief een half jaar lang gratis Live Updates. Het enige dat je daarvoor moet doen is even goed kijken naar de voorwaarden voor je je aanmeldt. Als jij tot de 10 gelukkigen behoort dan komt een monteur van Eneco Toon bij je monteren. Dit is een bèta versie omdat Toon nog in ontwikkeling is. Daarna krijg je een aantal opdrachten en vragen over je ervaring en het gebruik van Toon. Het is de bedoeling dat je antwoord geeft op deze vragen, en andere vragen van de community in een topic over Toon. Na de testperiode wordt je bèta Toon vervangen voor de uiteindelijke Toon die Eneco gaat verkopen. Deze mag je houden en je krijgt een half jaar lang gratis Live Updates.

Wat moet je daarvoor doen? Allereerst moet je bestaande klant van Eneco zijn voor zowel stroom als gas, en je huis verwarmen met een CV ketel. Overstappen lukt namelijk niet binnen de tijd van de testperiode. Voldoe jij aan deze basis voorwaarden,schrijf je dan snel in via de poll in het .plan bericht. Na aanmelding stellen we je nog een aantal vragen die van belang zijn om Toon te kunnen testen. We zullen daarna contact met je opnemen en wie weet hangt er over twee weken een Toon bij jou aan de muur!

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 12-03-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334569

Anoniem: 449942 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:09:
Allereerst moet je bestaande klant van Eneco zijn voor zowel stroom als gas, en je huis verwarmen met een CV ketel.
Leuk initiatief, jammer genoeg kan ik niet voldoen aan de voorwaarden.

Ik heb (beetje helaas) Stadsverwarming van Eneco :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-03 08:52

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Leuk idee, maar helaas ook geen klant van eneco.

Overigens staat er in de ondertitel van het bedrijfsaccount eneco: Bederijfsaccount eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:16
in hoever is die toon te tweaken?
kan ik de gegevens naar mijn eigen database sturen?
zodat apparaten in mijn eigen huis daar op kunnen reageren.
hoe gaat i om met p.v. panelen (negatieve standen)?

als het allen maar naar jullie website kan sturen en der verder niks mee kan doen is het natuurlijk allen maar een aardig speeltje (voor aardig wat geld, en nog een maandelijks bedrag er bij joepie.).
waarvan de duurzaamheid eigenlijk allen maar licht in het inzichtelijk maken van wat er gebeurd in huis.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47
Awaken1 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:33:
Leuk idee, maar helaas ook geen klant van eneco.

Overigens staat er in de ondertitel van het bedrijfsaccount eneco: Bederijfsaccount eneco.
fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57
Wat leuk, mijn werkgever heeft een bedrijfsaccount op Tweakers! Gaat dat account zich ook mengen in discussies? Dat zou leuk zijn, heel nieuwe inzichten.

-edit-

Ik kan niet meedoen, ik betrek mijn energie niet bij Eneco, althans niet direct (Greenchoice). Daarbij ben ik ook huiverig voor de privacy aspecten van dergelijke apparaten. Dus helaas.

[ Voor 39% gewijzigd door JeroenH op 12-03-2012 11:06 ]

Atomstack X7 Pro 10w laser cutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Leuk initiatief, hoop dat er wat Tweakers zijn die ook echt kritieke bugs kunnen vinden (onbeveiligde verbindingen and whatnot).

Goed bezig Eneco!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-04 14:54
Behalve geen klant van Eneco denk ik dat je op dit forum weinig tweakers zult vinden die de toon willen gaan testen. Zoals gemeld door Floris Wouterlood http://www.zonnepanelen.wouterlood.com/ e.v.a. kan Toon niet omgaan met teruglevering door zonnepanelen 8)7 . Einde verhaal voor mij en vele anderen hier dus.

groeten Lardman

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Lardman schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:07:
Behalve geen klant van Eneco denk ik dat je op dit forum weinig tweakers zult vinden die de toon willen gaan testen. Zoals gemeld door Floris Wouterlood http://www.zonnepanelen.wouterlood.com/ e.v.a. kan Toon niet omgaan met teruglevering door zonnepanelen 8)7 . Einde verhaal voor mij en vele anderen hier dus.

groeten Lardman
Ja daar zeg je wat. Wel jammer van een high-tech apparaat anno 2012 dat zonnestroompanelen niet meegenomen zijn in het ontwerp. De Toon staat daarin echter niet alleen, er zijn niet veel meetsystemen die met opwek om kunnen gaan, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
JeroenH schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:18:
Ja daar zeg je wat. Wel jammer van een high-tech apparaat anno 2012 dat zonnestroompanelen niet meegenomen zijn in het ontwerp. De Toon staat daarin echter niet alleen, er zijn niet veel meetsystemen die met opwek om kunnen gaan, helaas.
Haha, de Toon is gezet! Nee maar zonder gekheid, ik hoop dat ze bij Eneco deze opmerkingen aanpakken om te kijken of het apparaat wel geschikt te maken is voor teruglevering. Binnen 10 jaar ligt elk oost,west en zuid dak vol met panelen dus het zou zonde zijn om al die apparaten weer te moeten vervangen.

Daarnaast vind ik het tof dat ze het lef hebben om de meter te laten testen door een groep mensen die vaak van alles probeert aan te passen aan een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 20:23
Anoniem: 334569 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:28:
[...]

Leuk initiatief, jammer genoeg kan ik niet voldoen aan de voorwaarden.

Ik heb (beetje helaas) Stadsverwarming van Eneco :+
idem hier... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vraag me af hoever mijn energierekening omhoog zou gaan door zo'n halve PC aan de muur. :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lardman schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:07:

groeten Lardman
Het is natuurlijk wel enigzins jammer dat een nieuw apparaat iets niet kan wat alle oude apparatuur wel kan,
Maar denk je serieus dat dat de reden is dat mensen het niet willen testen ?
Die beperking dat je al eneco moet hebben zal een groot gedeelte ( 75%) treffen.
Maar hoeveel tweakers hebben nu echt zonnepanelen op het dak. <1% gok ik, dus om dat nu als groot probleem aan te duiden :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Ik wil wel graag meedoen, maar is het ook toegestaan om Toon (zowel sensor als tablet-achtig ding) open te maken en te kijken wat erin zit? Als elektronisch design engineer wil ik eigenlijk wel weten wat voor elektronica erin zit en welke meetprincipes er worden gebruikt. Ik ben wel bereid om dit in de vorm van een gedetailleerde review te gieten.

Wie is de OEM van Toon?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
heuveltje schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:38:
Het is natuurlijk wel enigzins jammer dat een nieuw apparaat iets niet kan wat alle oude apparatuur wel kan,
Maar denk je serieus dat dat de reden is dat mensen het niet willen testen ?
Die beperking dat je al eneco moet hebben zal een groot gedeelte ( 75%) treffen.
Het is vooral een probleem voor de toekomst. Zonnestroom is booming en het aantal installaties neemt in rap tempo toe. Dit apparaat zal toch wel een levensduur moeten hebben van vier/vijf jaar om een beetje duurzaam genoemd te mogen worden? Het is toch jammer als je zo'n apparaat neemt en er achter komt dat hij onbruikbaar wordt als je zonnestroompanelen plaatst. Het is nl. niet alleen software, maar ook hardware (sensor).

Maar nogmaals, de Toon verkeert in 'goed' gezelschap, de Youless, de Enymate en de Wattcher kunnen het ook allemaal niet (en nog wel meer niet).
Maar hoeveel tweakers hebben nu echt zonnepanelen op het dak. <1% gok ik, dus om dat nu als groot probleem aan te duiden :?
Eneco vraagt het hier in het duurzame hoekje van het forum, het percentage zonnestroominstallatiebezitters (3x de woordwaarde) ligt hier echt wel hoger dan 1%.

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenH op 12-03-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-03 18:52

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

JeroenH schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:42:
[...]
Maar nogmaals, de Toon verkeert in 'goed' gezelschap, de Youless, de Enymate en de Wattcher kunnen het ook allemaal niet (en nog wel meer niet).
Dan heeft de Wattson het toch beter voor elkaar.
Niet perfect maar toch.

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Het enige wat me tegenhoud is het maandbedrag wat je er uiteindelijk nog bij gaat krijgen.
Ik vind het leuk spul, maar daar blijft het dan ook bij. Meer een gimick voor aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Arunia schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:01:
Het enige wat me tegenhoud is het maandbedrag wat je er uiteindelijk nog bij gaat krijgen.
Ik vind het leuk spul, maar daar blijft het dan ook bij. Meer een gimick voor aan de muur.
Als je het cru uitdrukt ga je betalen om gedetailleerde verbruiksdata naar je leverancier te sturen :X Precies hetzelfde geldt voor de e-manager van Nuon. Ik ben persoonlijk een groot voorstander van systemen waarbij de meetdata je woning niet verlaat - en dat kan prima.

Met gedetailleerde data kan meer dan je denkt, tot aan bepalen wat je op de televisie aan het kijken bent aan toe (zie dit filmpje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:16
mux schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:40:
Ik wil wel graag meedoen, maar is het ook toegestaan om Toon (zowel sensor als tablet-achtig ding) open te maken en te kijken wat erin zit? Als elektronisch design engineer wil ik eigenlijk wel weten wat voor elektronica erin zit en welke meetprincipes er worden gebruikt. Ik ben wel bereid om dit in de vorm van een gedetailleerde review te gieten.

Wie is de OEM van Toon?
waarschijnlijk krijgen we de slimme meter er wel bij.
dan is Verdeel en heers! al geweest voor dat we iets hebben mogen doen. ;)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-04 11:58
Lijkt me leuk om deze als Eneco klant te gaan testen. Ben ook wel benieuwd of je hem kunt Tweaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Arunia schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:01:
Je wint Toon en een half jaar updates. Ook daarna blijft toon gewoon werken, al mis je dan de feedback van Eneco. Dus meedoen kost je niets en gaat je (als je dat niet wil) daarna ook niets kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261834

Het enige dat je daarvoor moet doen is even goed kijken naar de voorwaarden voor je je aanmeldt.
Verder opstaat het volgende:
Allereerst moet je bestaande klant van Eneco zijn voor zowel stroom als gas, en je huis verwarmen met een CV ketel.
Aan deze voorwaarden voldoe ik, maar ik zou niet graag over willen op een slimme meter i.p.v. mijn huidige ferrarismeter, met het oog op het aanleggen van een PV-systeem.

Weet iemand of er alleen een 'Toon' wordt geïnstalleerd met de OpenTherm module? Of dat dit gebeurd in combinatie met een slimme meter?

Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
zeef schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:10:
[...]

Je wint Toon en een half jaar updates. Ook daarna blijft toon gewoon werken, al mis je dan de feedback van Eneco. Dus meedoen kost je niets en gaat je (als je dat niet wil) daarna ook niets kosten.
Ok, dat was dan niet duidelijk. Bedankt voor de opheldering.
Feedback vind ik niet zo heel interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 12-03-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 08:56

NetAmp

"for indoor use only"

Leuk! Toon hierbij mijn interesse. :w Ik ben ook recentelijk (weer) klant van Eneco geworden. En wil best al Toon testen voordat-ie officieel op de markt is. Heb nu thuis een i-sense thermostaat van Remeha (niet van Apple, ondanks de letter " i " ervoor ervoor ;) ) met CV-ketel van hetzelfde merk, die al via OpenTherm® communiceert.
"Remeha boiler controls come with the OpenTherm® communication as standard for modulating heating installations."
Graag zou ik meer inzicht krijgen in het verbruik B). Daarvoor wil ik best enkele opdrachten uitvoeren c.q. vragen beantwoorden. Net als hierboven al genoemd wordt, ben ook ik benieuwd hoe 'tweakbaar' dit systeem is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:05
Ach wie niet waagt....Ik zou graag meedoen als tester , Systeem lijkt me wel interessant, denk dat je de maandelijkse kosten er uit zou moeten halen doordat je bewuster met energie omgaat.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:51

ralpje

Deugpopje

Voor iedereen gaat roepen dat 'ie wil testen: inschrijven via plan: Win een e-thermostaat van Eneco :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wij doen graag mee! Eigen CV installatie op gas, ontzettend lang klant van Eneco (meer dan 28jaar). Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Side note : Ik win nooit wat, ik ben altijd de geboren verliezer :)

[ Voor 98% gewijzigd door Lip op 12-03-2012 17:26 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23
Helaas, blokverwarming.

Wel meters op alle radiatoren, die volgens zo'n draadloos systeem communiceren, maar dat zal wel onvoldoende zijn. Gas voor het koken en de geiser, stroom voor de rest... No-go dan, helaas?

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ah jammer, daar heb ik niemand in m'n netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diets
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Echt een leuk ding, kan het begin zijn van iets moois. Maar dan gelijk ook weer der eigen graf graven door je te laten betalen voor een "updates" abonnement! Onbegrijpelijk, wat zijn die mensen kortzichtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:53

Quad

Doof

Diets schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:23:
Echt een leuk ding, kan het begin zijn van iets moois. Maar dan gelijk ook weer der eigen graf graven door je te laten betalen voor een "updates" abonnement! Onbegrijpelijk, wat zijn die mensen kortzichtig!
Die overigens niet verplicht zijn, dus ik zie het probleem niet ?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb stadsverwarming van Eneco, ben zéér geinteresseerd in Toon, maar ik kon op hun site me niet 'voorinschrijven' voor Toon, aangezien ze mijn postcode (3554 AR) nog niet herkende. 8)7
Het is een nieuwbouwwijk.

Dat gezegd hebbende, woon ik er pas net en heb ik nog geen elektriciteitsleverancier gekozen. Werkt Toon alleen als je ook elektriciteit van Eneco afneemt of geldt het alleen voor deze actie?
Volgens vergelijkingen is Oxxio namelijk €140/jaar goedkoper.

Aangezien het te kort dag is om nu nog even Eneco als leverancier te nemen, heb ik gekozen voor "Ja, maar ik ben geen klant van Eneco :(".

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449942

Topicstarter
Gezien het grote enthousiasme van jullie voor het testen van Toon kunnen we nu niet direct antwoord geven op al jullie vragen. Nadat je op Tweakers.net hebt aangegeven beschikbaar te zijn ontvang je een aantal vragen om te kijken of je aan alle technische voorwaarden voldoet die nodig zijn om de bèta versie van Toon te kunnen testen. Vervolgens selecteren we 10 bezoekers als Toon Expert en deze ontvangen een uitgebreide briefing. De testperiode zal plaatsvinden in april en de testers wordt gevraagd een vijftal (kleine) opdrachten uit te voeren en deze te delen met de community. Van de vragen waar de Toon Testers geen antwoord op kunnen geven maken we halverwege april een round-up om deze vervolgens op het Tweakers.net forum in het Toon topic te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Anoniem: 449942 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:18:
om deze vervolgens op het Tweakers.net forum in het Toon topic te beantwoorden.
Ik kan geen tester zijn omdat ik geen energie bij Eneco betrek (maar ik werk er wel ;)) maar ik ben toch zeer benieuwd naar één ding: hoe zit het, exact, met de privacybezwaren van de Toon? Hoe wordt de meetdata, exact, beschermd, welke data gaat er precies naar Eneco, wat mag Eneco precies met de data? En vooral: hoe wordt e.e.a. gewaarborgd?

Ik hoop dat deze vragen beantwoord kunnen worden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Hier ook een eneco klant (zo'n 7 jaar).
ben zeer kritisch over Toon, gezien de nut en noodzaak van het systeem en (optionele) maandelijke kosten die er aan vast zitten.

Ben bezig met het "opbouwen" van een domotica systeem en ben zeer benieuwd of Toon door iets in kan betekenen (aanvulling of dmv tweaking een hoofdrol in kan betekenen). Heb me dan ook aangemeld en ben zeer benieuwd of ik een van de 10 uitverkorenen mag zijn :)

Waar ik momenteel vooral mee worstel is de OpenTherm aansturing van onze Vallaint ketel. Hier hebben wij nu een Honeywell Vision Modulation opzitten. Echter is het tot nu toe (wat ik heb kunnen vinden) nog niet mogelijk om via thirtparty hard/soft -ware (buiten de gerenomeerde merken) OpenTherm units aan te spreken of uit te lezen.

Is er hier eigenlijk al iemand die een Toon in huis heeft?

[ Voor 34% gewijzigd door Freemann op 13-03-2012 17:46 ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-04 20:22

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Freemann schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:21:
Hier ook een eneco klant (zo'n 7 jaar), ben zeer kirtisch over Toon, maar wel erg nieuwsgierig.

Ben bezig met het "opbouwen" van een domotica systeem en ben zeer benieuwd of Toon door iets in kan betekenen (aanvulling of dmv tweaking een hoofdrol in kan betekenen). Heb me dan ook aangemeld en ben zeer benieuwd of ik een van de 10 uitverkorenen mag zijn :)

Waar ik momenteel vooral mee worstel is de OpenTherm aansturing van onze Vallaint ketel. Hier hebben wij nu een Honeywell Vision Modulation opzitten. Echter is het tot nu toe (wat ik heb kunnen vinden) nog niet mogelijk om via thirtparty hard/soft -ware (buiten de gerenomeerde merken) OpenTherm units aan te spreken of uit te lezen.

Is er hier eigenlijk al iemand die een Toon in huis heeft?
Onze honeywell chonotherm modulation heeft een tele-functie waarmee je de temperatuur eenmalig kan verhogen naar een vooringestelde temperatuur.

Kan je de Toon hier niet op aansluiten?

Op deze manier krijg je een afstandgestuurde modulerende thermostaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 449942 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:09:
(…) Het enige dat je daarvoor moet doen is even goed kijken naar de voorwaarden voor je je aanmeldt. (…)
Ik lees hier nu wel iets over "opdrachten" en dat je stroom en gas moet afnemen van Eneco, maar ik zou 't wel erg prettig vinden als ik gewoon simpelweg álle voorwaarden netjes op een rij heb staan, zoals je die probably ook voor je neus gaat krijgen als je daadwerkelijk mee gaat doen mocht je ingeloot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238103

helaas kan toon niet praten tegen mijn apparatuur, wel met de meter,
maar dat doe ik zelf al.
toon is helaas een duitser in frankrijk in mijn woning.

atag com bus : nee
sma rs485 : nee
ferraris meter : nee
energiebalans opwek/afname : nee
smartwash (stroom of boiler en timer) : nee

dus ik blijf plugwise maar gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 08:47
Gezien het grote enthousiasme van jullie voor het testen van Toon kunnen we nu niet direct antwoord geven op al jullie vragen. Nadat je op Tweakers.net hebt aangegeven beschikbaar te zijn ontvang je een aantal vragen om te kijken of je aan alle technische voorwaarden voldoet die nodig zijn om de bèta versie van Toon te kunnen testen. Vervolgens selecteren we 10 bezoekers als Toon Expert en deze ontvangen een uitgebreide briefing. De testperiode zal plaatsvinden in april en de testers wordt gevraagd een vijftal (kleine) opdrachten uit te voeren en deze te delen met de community. Van de vragen waar de Toon Testers geen antwoord op kunnen geven maken we halverwege april een round-up om deze vervolgens op het Tweakers.net forum in het Toon topic te beantwoorden.
Ik ben toch benieuwd naar de reactie van jullie over het feit dat sommige toch bezwaren hebben omtrent deze (aparte prijs).

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Offens1490 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:43:
[...]
Ik ben toch benieuwd naar de reactie van jullie over het feit dat sommige toch bezwaren hebben omtrent deze (aparte prijs).
Welke bezwaren bedoel je? Als je mee gaat doen kan krijg je de definitieve Toon en 6 maanden gratis live updates. Wat je er daarna mee doet is aan jou. Toon functioneert ook zonder live updates, je bent niet verplicht om deze af te nemen. Bij de Nokia Lumia 800 of de Samsung Galaxy Note hebben we ook geen abonnementen gegeven. Dat is de keuze die bij de winnaar ligt.

[ Voor 50% gewijzigd door zeef op 14-03-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik wil graag meedoen als tester! Ben klant van Eneco, heb zelfs de gaatjes al voorgeToond :) Kom maar op, kijken of ik hem op tilt kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelgroen
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb gekozen voor "ja, ik doe mee". Echter vraag ik me af waar en wanneer ik de vragen kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Ben al 16 jaar bij Eneco . Heb nu zo draai Honeywell hangen wordt tijd voor iets moderns.

PS hoe willen jullie contact maken als je uitgeloot bent en je email bij je profiel niet zichtbaar is ?

[ Voor 37% gewijzigd door pieter01 op 14-03-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:39

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Is het mogelijk om Toon standalone te gebruiken zonder internetverbinding. Ik vind het namelijk complete waanzin om mijn CV installatie aan het internet te hangen. Wat gebeurd er bijvoorbeeld met de gegevens die toon logt?

Wat is het sluipverbruik van Toon.

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 15-03-2012 07:41 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjlukkien
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09-2013
Ik zou wel mee willen doen, Ik had me al aangemeld bij Toon om er als eerste bij te zijn. Zeker omdat we nu en nieuwe cv ketel hebben en nieuwe ramen. ze zeggen dat we 35% gaan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik heb me wel opgegeven maar nog geen vragen ontvangen. Kan dat kloppen? Ik zou graag meedoen!

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dat klopt, de vragen komen na het sluiten van de inschrijving. Dat zal volgende week ergens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben erg benieuwd. Had me al ingeschreven om als eerste de Toon te kunnen aanschaffen, maar via deze weg kan het wellicht nog sneller én kan ik er een review over schrijven. Ben al jarenlang klant van Eneco en heb sinds 2009 een nieuw huis met een Remeha Calenta 28c en Remeha iSense Thermostaat. Die laatste wil ik graag vervangen door Toon, om in te zien wat het actuele verbruik is. Ik verwacht niet veel te kunnen besparen omdat ik al een energiemeter heb en weet wat de apparaten in mijn huis verbruiken, maar dat neemt niet weg dat er soms apparaten aanstaan die ik dacht uitgezet te hebben (of dochter en vrouw hebben aangezet).

Goed initiatief, en ongeacht of ik deze "win" of niet een must have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-03 12:41
Wat een enorme blunder wederom dat Toon niet werkt met stadsverwarming. Hoe moeilijk kan het nou zijn om in plaats van een gasmeter ook de m3 van de stadsverwarming te meten. Er zijn enorm veel stadsverwarming projecten neergezet in de afgelopen 20 jaar, en honderduizenden Eneco klanten zitten derhalve op stadsverwarming aangesloten. Is ook niet dat ze een keus hebben.

Dan gaan we slimme meters introduceren, maar dan doen we het enkel voor stroom en gas. Niet echt slim te noemen :)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00
Misschien een stomme vraag maar als je alleen stroom en gas afneemt van eneco en niet warmte.
kom je dan nog in aanmerking hier aan mee te doen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451265

Lijkt me leuk een keer te proberen.

hoop wel dat hij rf werkt. Heb nu namelijk geen draad lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mektheb schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:55:
Misschien een stomme vraag maar als je alleen stroom en gas afneemt van eneco en niet warmte.
kom je dan nog in aanmerking hier aan mee te doen ? :)
Juist dan kom je in aanmerking om mee te doen. Er zijn nog additionele eisen maar daarover hoor je volgende week meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Waarom worden die additionele eisen eigenlijk "geheim" gehouden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
zeef schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:48:
[...]

Juist dan kom je in aanmerking om mee te doen. Er zijn nog additionele eisen maar daarover hoor je volgende week meer.
ah nou geweldig :) dan zien we dat vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Osiris schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:18:
Waarom worden die additionele eisen eigenlijk "geheim" gehouden? :?
Makkelijker schiften tussen de eerste lichting en de tweede lichting. Zal vast een boel technisch "geneuzel" zijn welke in eerste instantie niet handig was geweest bij de poll te plaatsen.

Gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:30:
[...]

Makkelijker schiften tussen de eerste lichting en de tweede lichting. Zal vast een boel technisch "geneuzel" zijn welke in eerste instantie niet handig was geweest bij de poll te plaatsen.

Gok ik :+
Ik mis de "niet handig"-factor enigszins.. Probably hebben ze nu meer marketing-informatie om te kijken wie er sowieso geïnteresseerd is in zo'n ding. Dat vervolgens 99% afvalt boeit ze niet, zolang ze er maar een paar overhouden. De rest is leuk qua marketing :9

En dat vind ik dus enigszins 'genaai'.. Iets bewust achterhouden om er zelf beter van te worden om 't zo maar te zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 16-03-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vind het prima, blijft er meer voor mij over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
En voor mij ook 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ben namelijk erg benieuwd naar stroom verbruik en dergelijke, ik weet ik dat nu zelf ook al kan testen op verschillende manieren.

Maar aangezien wij geen kachel kunnen regelen omdat dit via het appartement gaat ( flat gezamelijk gas etc stookkosten )
En ik alleen Stroom / Gas voor Boiler enz afneem, ben ik erg benieuwd.
En wil ik graag mee doen als het natuurlijk voor niks is waarom niet ( blijf toch een Nederlander he )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-04 09:43
mux schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:40:

Wie is de OEM van Toon?
Toon is ontwikkeld door het Brabantse Prodrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zegguh, wanneer komen die additionele vragen nou dan aan diegene die "Ja en ben klant" ingevuld hebben? Of gaan die vragen pas naar de 10 geselecteerden gestuurd worden, waarna er weer enkele afvallen en er weer meer bijgezocht moeten worden? (Dat laatste lijkt me erg onhandig..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:59
Wat het woordje gratizz niet met mensen doet.....

Maar slim van eneco je geeft 10 van die dingen weg en je staat 3 weken bovenaan in de topics met je reclame en meerdere mensen gaan nu toch eerder over de streep om hem aan te schaffen incl abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Er zijn mensen die het ding al wilde kopen bij release. Als je het dan op deze manier én eerder én zonder de 120 Euro te betalen kunt doen, why not? Natuurlijk krijgt Eneco hier enorm veel reclame mee, dat zal ook de insteek zijn denk je niet. Voor niets gaat de zon op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
marz01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:01:

Maar slim van eneco je geeft 10 van die dingen weg en je staat 3 weken bovenaan in de topics met je reclame en meerdere mensen gaan nu toch eerder over de streep om hem aan te schaffen incl abbo.
Ik denk niet dat dat de enige reden is hoor. Er zijn genoeg tweakers die eens willen zien wat er allemaal met dat ding uit te halen is. Ook ik heb me opgegeven met dat doel.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Exorcist schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:03:
Er zijn mensen die het ding al wilde kopen bij release. Als je het dan op deze manier én eerder én zonder de 120 Euro te betalen kunt doen, why not? Natuurlijk krijgt Eneco hier enorm veel reclame mee, dat zal ook de insteek zijn denk je niet. Voor niets gaat de zon op :)
Indeed en blijft toch gadget he :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
marz01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:01:

Je krijgt Toon en een half jaar live updates gratis. Daarna is het aan de winnaar om te beslissen wat die ermee doet. Doorgaan of stoppen.

Waarom val je nu over de live updates na dat half jaar gratis? Niemand in de topics over de telefoons die we tot nu toe hebben weggegeven valt over het feit dat ze zelf een abonnement moeten nemen. Je kan Toon een half jaar gratis proberen en daarna kan je gewoon stoppen. Iemand die 'm koopt betaalt voor Toon én de live updates vanaf dag1. De thermostaatfunctie blijft zonder live updates gewoon werken, het enige dat je mist zijn de downloads vanuit Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36750

zeef schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:50:
[...]

Waarom val je nu over de live updates na dat half jaar gratis? Niemand in de topics over de telefoons die we tot nu toe hebben weggegeven valt over het feit dat ze zelf een abonnement moeten nemen. Je kan Toon een half jaar gratis proberen en daarna kan je gewoon stoppen. Iemand die 'm koopt betaalt voor Toon én de live updates vanaf dag1. De thermostaatfunctie blijft zonder live updates gewoon werken, het enige dat je mist zijn de downloads vanuit Eneco.
Gevalletje je geeft ze een vinger en ze nemen....... ;)

OT: Ontving net een mail met aanvullende info betreffende de actie. In de mail wordt echter gerefereerd aan een dekkingskaart en een aantal bijlagen.... Deze zaten niet bij de mail.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik overigens erg benieuwd naar ben is de eventuele toekomstige mogelijkheid om Toon® op te nemen in mijn z-wave home automation installatie..... Aangezien de unit via z-wave met de sensoren op de elektriciteits- en gasmeter communiceert lijkt me dit geen onmogelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Krijgt iedereen bericht of hij / zij wel mee kan doen na te hebben ingeschreven ? Ik begrijp uit MAV's bericht dat er mailtjes verstuurd worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De mailtjes zouden vandaag verstuurd moeten zijn/worden (zie .plan). Als je geen mail hebt gekregen, denk ik dat je dus niet uitgekozen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geen mail :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LCD_viewer schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:54:
Krijgt iedereen bericht of hij / zij wel mee kan doen na te hebben ingeschreven ? Ik begrijp uit MAV's bericht dat er mailtjes verstuurd worden :?
Check: plan: Win een e-thermostaat van Eneco
De winnaars ontvangen op 19 maart bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tss68nl schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:52:
Wat een enorme blunder wederom dat Toon niet werkt met stadsverwarming.
Zit in de pijpleiding: https://twitter.com/#!/Eneco/status/180210742123970560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:33
Intussen is bij de email een aanvulling gestuurd met de bijlagen, helaas zit ik blijkbaar niet in het testgebied... :( Had dat bij de start van de actie duidelijk gemaakt dan had ik niet mee hoeven doen, helaas verspilde moeite. De overige punten voldoe ik aan, alleen deze niet.

Een postcode reeks vermelden had niet zo moeilijk geweest in de originele post (het is blijkbaar alleen mogenlijk tussen postcode 1000 en 2005 :X ) Van technische specs kan ik begrijpen dat je die er niet in zet (is een beetje grote lijst voor een post), maar een postcode bereik is niet zo moeilijk...

Aangezien er 100mensen een email hebben ontvangen, blijven er bij gelijke verdeling van Tweakers over Nederland ongeveer 10 over die in dit gebied vallen (1000 postcodes, en die moeten nog voor 15:00 reageren vandaag).

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-04 11:26

HellBeast

Oh My GoT!

@N3oC: Inderdaad, dat is wel een belangrijke factor. Ik zit ook niet in het testgebied, dus val automatisch af. Niet zo handig om een groot deel van de tweakers voor jan met de korte achternaam mee te laten doen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wubinator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 19:13
N3oC schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:13:
Intussen is bij de email een aanvulling gestuurd met de bijlagen, helaas zit ik blijkbaar niet in het testgebied... :( Had dat bij de start van de actie duidelijk gemaakt dan had ik niet mee hoeven doen, helaas verspilde moeite. De overige punten voldoe ik aan, alleen deze niet.

Een postcode reeks vermelden had niet zo moeilijk geweest in de originele post (het is blijkbaar alleen mogenlijk tussen postcode 1000 en 2005 :X ) Van technische specs kan ik begrijpen dat je die er niet in zet (is een beetje grote lijst voor een post), maar een postcode bereik is niet zo moeilijk...

Aangezien er 100mensen een email hebben ontvangen, blijven er bij gelijke verdeling van Tweakers over Nederland ongeveer 10 over die in dit gebied vallen (1000 postcodes, en die moeten nog voor 15:00 reageren vandaag).
Ik zit in de juiste postcode dan, maar ik heb helaas weer geen mail gehad :(
Als de mailers dit lezen, je mag altijd nog wat meer mails versturen hoor :) 1 voor elke afvaller die niet in het testgebied zit bijvoorbeeld O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Wubinator op 19-03-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsja, dát hadden ze wel kunnen aangeven ja. Ik zit in 46* dus ver van Amsterdam en omg.
Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online

Mar-ke-ting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:33
Dus nu staan er berichten van negatieve toon op Tweakers dat mensen het jammer vinden dat ze deze informatie niet van te voren hebben gemeld, negatieve reclame lijkt mij niet de bedoeling (ok het is ook reclame). Ik kan me er best wel aan irriteren dat deze informatie niet is gegeven bij de prijsvraag/loting, en dat dit makkelijk vermeld had kunnen worden en mensen geen deelname hadden hoeven invullen zonder negatieve emo op te wekken. 8)7

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-04 16:04
lol geniaal dit, ik neem alleen wel aan dat die 100 mensen die een mail hebben gehad gekozen zijn vanwege hun profiel en postcode gebied..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

AjDuLion schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:53:
lol geniaal dit, ik neem alleen wel aan dat die 100 mensen die een mail hebben gehad gekozen zijn vanwege hun profiel en postcode gebied..
Blijkbaar niet:
Maar goed, mijn postcode staat bijv. niet in mijn profiel en ik neem aan bij de meesten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wubinator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 19:13
Exorcist schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:58:
[...]

Blijkbaar niet:

[...]

Maar goed, mijn postcode staat bijv. niet in mijn profiel en ik neem aan bij de meesten niet.
Kan je postcode wel ingevuld worden in je profiel dan? Ik kan het in ieder geval niet vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door Wubinator op 19-03-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276899

Beste deelnemers aan de actie. Ik ben vanuit VNU Media mede verantwoordelijk voor de totstandkoming en het projectmanagement rond deze actie. Er is bewust voor een "tweetraps" strategie gekozen door de community eerst aan te laten geven of ze klant van Eneco zijn en eventueel in aanmerking willen komen om Toon te testen en vervolgens aanvullende vragen te stellen.

Vervolgens hebben we uit alle inzendingen 100 potentiële deelnemers geloot. Dit gaat geheel automatisch en dus niet op basis van profiel, postcode gebied, etc. Deze gegevens hebben we namelijk niet tot onze beschikking.

Vandaar dat we deze 100 mensen vandaag een mail hebben gestuurd met aanvullende vragen/voorwaarden om Toon te kunnen testen. Daarop hebben 31 mensen positief gereageerd en hier worden er weer 10 uit geloot (wederom automatisch) die uiteindelijk de beta versie ook daadwerkelijk gaan testen.

We hadden achteraf gezien in eerste instantie in onze berichtgeving duidelijker moeten zijn over de voorwaarden en eisen voor deelname, maar we hebben besloten dit op het tweede moment te doen, aangezien het anders een behoorlijke waslijst zou zijn. De lijst met postcodes is ook iets langer dan er in een van de bericht wordt gesteld (in het totaal 5.593 postcodes tussen postcodegebieden 1000 en 8599), maar deze hadden we inderdaad in een eerder stadium kunnen vermelden.

We zullen jullie feedback omtrent deze manier van communiceren natuurlijk wel gebruiken in andere acties die we voor de community op zetten en het hoogstwaarschijnlijk niet meer op deze manier doen of duidelijker communiceren. Bedankt voor jullie feedback. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Laatst online: 17-04 14:07
Was ik nog op tijd? :) UPC email was offline tot 14:59 argh

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb een vraagje over de Toon, mocht ik het hier niet vragen dan haal ik hem meteen weg.

Wat voor data stuurt de meter nou naar Eneco? Alleen een momentopname per 2 maanden (6 per jaar dus?) of een overzicht over de twee maanden? Dus bijvoorbeeld een kleine database met meetgegevens van elke minuut voor 2 maanden lang? De manier waarop ik de wetgeving rond meterstanden lees vermeld niet wat voor soort data er verstuurd mag worden, alleen de frequentie hiervan.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ipazza schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:42:
Ik heb een vraagje over de Toon, mocht ik het hier niet vragen dan haal ik hem meteen weg.

Wat voor data stuurt de meter nou naar Eneco? Alleen een momentopname per 2 maanden (6 per jaar dus?) of een overzicht over de twee maanden? Dus bijvoorbeeld een kleine database met meetgegevens van elke minuut voor 2 maanden lang? De manier waarop ik de wetgeving rond meterstanden lees vermeld niet wat voor soort data er verstuurd mag worden, alleen de frequentie hiervan.
Ik heb ook veel van dergelijke vragen over privacygerelateerde zaken, maar ze worden niet beantwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ipazza schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:42:
Wat voor data stuurt de meter nou naar Eneco?
Even op de website (http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat) kijken bij de FAQ levert het volgende op:
Is mijn privacy gewaarborgd met Toon?

Ja, uw privacy is gewaarborgd. Uw verbruiksgegevens ziet u alleen zelf. De gegevens worden volstrekt anoniem opgeslagen om ze beter te kunnen vergelijken. De kern is dat er alleen gepersonifieerde gegevens van Eneco naar Toon gaan en nooit andersom. Dus:

Eneco verwerkt geen inloggegevens met betrekking tot uw internetverbinding;
Eneco verwerkt geen gegevens met betrekking tot het ingestelde thermostaatprogramma of de ingestelde temperatuur thuis en
Eneco verwerkt geen gegevens met betrekking tot het energieverbruik zoals door Toon geregistreerd. Die gegevens worden alleen lokaal op Toon opgeslagen en u kunt die gegevens altijd wissen door de fabrieksinstellingen weer in te stellen.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 36750 op 20-03-2012 15:23 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Laatst online: 21-10-2024
Anoniem: 36750 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:22:
[...]

Even op de website (http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat) kijken bij de FAQ levert het volgende op:

[...]
dus:
Eneco verwerkt geen gegevens met betrekking tot het energieverbruik zoals door Toon geregistreerd.
Dus alleen moment opnames? Want energieverbuik vind ik niet hetzelfde als energie afname, ik vind het zelf geen overduidelijk antwoord, maar dat kan zijn omdat ik het niet geheel begrijp.

Het hele privacy verhaal gaat me niet zo aan, dat zullen ze ondertussen wel gefixed hebben en mocht dat niet zo zijn kan ik er mee leven dat je weet wanneer ik poep/pis/tvkijk/douche etc.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30
Net een mail gehad dat ik 1 van de 10 testers ben.
Die zullen we eens goed gaan testen.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm jammer, geen mail gehad. Had em graag getest..

Overige winnaars succes met testen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 36750 op 21-03-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Laatst online: 17-04 14:07
Ik ook geen mail :(
Wel jammer, wel bij de laatste 31 en dan toch missen :)

Ach, toch maar eentje gereserveerd op de site, lijkt me een goed initiatief om de kilowatturen naar beneden te krijgen

[ Voor 44% gewijzigd door Sangre op 21-03-2012 13:27 ]

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Laatst online: 22-04 11:39

C@SP

Biertje ??

Ik ben ook een van de gelukkigen.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 10:09
Hier nog een gelukkige winnaar, helemaal omdat het op mijn verjaardag viel :-)

Een stijlvol apparaat met een hoog WAF gehalte, met touchscreen en een scherm, daar bovenop WIFI en (ik denk) een ander protocol om te babbelen met de sensors. Dat ding van de NUON kan al babbelen met domotica sensors dus ik verwacht dat Toon dat ook kan of gaat kunnen. Uiteraard op afstand Temp omhoog of omlaag zetten. Exports van data zou ook prettig zijn. Aansluiten danwel verbinden met mijn weerstation,
zodat Toon automatisch de temp kan aanpassen gebaseerd op buitentemp. Eventueel meerdere sensoren zodat je in elke kamer de temp kan laten zien. Of dat je middels een slimme uitvinding (of een bestaand product) per groep je verbruik kan zien. iOf een "ik ben thuis" sensor. Die "ziet" of je thuis bent en als hij een x tijd niets waarneemt de kachel naar beneden schroeft. Boordevol ideeën. Laat maar komen!

Edit: Z-wave is het protocol volgens de Eneco site, verder zit er een ethernet aansluiting op en een USB poort.

[ Voor 12% gewijzigd door Ierlandfan op 21-03-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

ik kreeg gisteren ook een mailtje...binnenkort krijg ik een mailtje ivm installatie..
overigens woon ik in postcode 2988...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276899

De 10 Testers die onderdeel uitmaken van het Eneco Toon Expertpanel zijn bekend. Je kunt ze vanaf 2 april volgen in het themaforum Duurzame Energie & Domotica op Tweakers.net. De echte Toon-enthousiastelingen kunnen Toon reserveren via eneco.nl/toon, click vervolgens de button: ‘Informeer mij als eerste’ aan. Deze reservering is vrijblijvend en verplicht dus tot niets. De aanvragen lopen momenteel erg hard, dus het is zeker zinvol om een reservering te maken als men Toon graag snel in huis wil hebben. Mocht je nog twijfelen of vragen hebben blijf dan het Eneco Toon Expertpanel volgen op Tweakers.net.

We zullen de vragen die er over Toon gesteld zijn onder het .plan bericht en dit topic verzamelen en daar in de tweede fase antwoord op geven middels een FAQ. Mocht je reeds vragen hebben met betrekking tot Toon stel ze dan tot 2 april hier. Daarna kan jij je vraag kwijt in het Toon Expert topic waar de experts wellicht het antwoord weten. Vragen die onbeantwoord blijven worden op 23 april 2012 beantwoord in het Toon Expert panel.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 276899 op 22-03-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wanneer komt Toon voor het grote publiek? Sta al sinds dag één ingeschreven en hoop hem dan ook z.s.m. te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Exorcist schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:49:
Wanneer komt Toon voor het grote publiek? Sta al sinds dag één ingeschreven en hoop hem dan ook z.s.m. te kunnen halen.
Same here...

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.