Lijkt me leuk een keer te proberen.
hoop wel dat hij rf werkt. Heb nu namelijk geen draad lopen
hoop wel dat hij rf werkt. Heb nu namelijk geen draad lopen
Anoniem: 451265
Juist dan kom je in aanmerking om mee te doen. Er zijn nog additionele eisen maar daarover hoor je volgende week meer.Mektheb schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:55:
Misschien een stomme vraag maar als je alleen stroom en gas afneemt van eneco en niet warmte.
kom je dan nog in aanmerking hier aan mee te doen ?
ah nou geweldigzeef schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:48:
[...]
Juist dan kom je in aanmerking om mee te doen. Er zijn nog additionele eisen maar daarover hoor je volgende week meer.
Makkelijker schiften tussen de eerste lichting en de tweede lichting. Zal vast een boel technisch "geneuzel" zijn welke in eerste instantie niet handig was geweest bij de poll te plaatsen.Osiris schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:18:
Waarom worden die additionele eisen eigenlijk "geheim" gehouden?
Ik mis de "niet handig"-factor enigszins.. Probably hebben ze nu meer marketing-informatie om te kijken wie er sowieso geïnteresseerd is in zo'n ding. Dat vervolgens 99% afvalt boeit ze niet, zolang ze er maar een paar overhouden. De rest is leuk qua marketingExorcist schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:30:
[...]
Makkelijker schiften tussen de eerste lichting en de tweede lichting. Zal vast een boel technisch "geneuzel" zijn welke in eerste instantie niet handig was geweest bij de poll te plaatsen.
Gok ik
[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 16-03-2012 19:15 ]
Toon is ontwikkeld door het Brabantse Prodrivemux schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:40:
Ik wil wel graag meedoen, maar is het ook toegestaan om Toon (zowel sensor als tablet-achtig ding) open te maken en te kijken wat erin zit? Als elektronisch design engineer wil ik eigenlijk wel weten wat voor elektronica erin zit en welke meetprincipes er worden gebruikt. Ik ben wel bereid om dit in de vorm van een gedetailleerde review te gieten.
Wie is de OEM van Toon?
Ik denk niet dat dat de enige reden is hoor. Er zijn genoeg tweakers die eens willen zien wat er allemaal met dat ding uit te halen is. Ook ik heb me opgegeven met dat doel.marz01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:01:
Wat het woordje gratizz niet met mensen doet.....
Maar slim van eneco je geeft 10 van die dingen weg en je staat 3 weken bovenaan in de topics met je reclame en meerdere mensen gaan nu toch eerder over de streep om hem aan te schaffen incl abbo.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Indeed en blijft toch gadget heExorcist schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:03:
Er zijn mensen die het ding al wilde kopen bij release. Als je het dan op deze manier én eerder én zonder de 120 Euro te betalen kunt doen, why not? Natuurlijk krijgt Eneco hier enorm veel reclame mee, dat zal ook de insteek zijn denk je niet. Voor niets gaat de zon op
Je krijgt Toon en een half jaar live updates gratis. Daarna is het aan de winnaar om te beslissen wat die ermee doet. Doorgaan of stoppen.marz01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:01:
Wat het woordje gratizz niet met mensen doet.....
Maar slim van eneco je geeft 10 van die dingen weg en je staat 3 weken bovenaan in de topics met je reclame en meerdere mensen gaan nu toch eerder over de streep om hem aan te schaffen incl abbo.
Anoniem: 36750
Gevalletje je geeft ze een vinger en ze nemen.......zeef schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:50:
[...]
Waarom val je nu over de live updates na dat half jaar gratis? Niemand in de topics over de telefoons die we tot nu toe hebben weggegeven valt over het feit dat ze zelf een abonnement moeten nemen. Je kan Toon een half jaar gratis proberen en daarna kan je gewoon stoppen. Iemand die 'm koopt betaalt voor Toon én de live updates vanaf dag1. De thermostaatfunctie blijft zonder live updates gewoon werken, het enige dat je mist zijn de downloads vanuit Eneco.
Check: plan: Win een e-thermostaat van EnecoLCD_viewer schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:54:
Krijgt iedereen bericht of hij / zij wel mee kan doen na te hebben ingeschreven ? Ik begrijp uit MAV's bericht dat er mailtjes verstuurd worden
De winnaars ontvangen op 19 maart bericht
Zit in de pijpleiding: https://twitter.com/#!/Eneco/status/180210742123970560tss68nl schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:52:
Wat een enorme blunder wederom dat Toon niet werkt met stadsverwarming.
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik zit in de juiste postcode dan, maar ik heb helaas weer geen mail gehadN3oC schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:13:
Intussen is bij de email een aanvulling gestuurd met de bijlagen, helaas zit ik blijkbaar niet in het testgebied...Had dat bij de start van de actie duidelijk gemaakt dan had ik niet mee hoeven doen, helaas verspilde moeite. De overige punten voldoe ik aan, alleen deze niet.
Een postcode reeks vermelden had niet zo moeilijk geweest in de originele post (het is blijkbaar alleen mogenlijk tussen postcode 1000 en 2005) Van technische specs kan ik begrijpen dat je die er niet in zet (is een beetje grote lijst voor een post), maar een postcode bereik is niet zo moeilijk...
Aangezien er 100mensen een email hebben ontvangen, blijven er bij gelijke verdeling van Tweakers over Nederland ongeveer 10 over die in dit gebied vallen (1000 postcodes, en die moeten nog voor 15:00 reageren vandaag).
[ Voor 7% gewijzigd door Wubinator op 19-03-2012 13:42 ]
N3oC schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:13:
Een postcode reeks vermelden had niet zo moeilijk geweest in de originele post (het is blijkbaar alleen mogenlijk tussen postcode 1000 en 2005) Van technische specs kan ik begrijpen dat je die er niet in zet (is een beetje grote lijst voor een post), maar een postcode bereik is niet zo moeilijk...
Dus nu staan er berichten van negatieve toon op Tweakers dat mensen het jammer vinden dat ze deze informatie niet van te voren hebben gemeld, negatieve reclame lijkt mij niet de bedoeling (ok het is ook reclame). Ik kan me er best wel aan irriteren dat deze informatie niet is gegeven bij de prijsvraag/loting, en dat dit makkelijk vermeld had kunnen worden en mensen geen deelname hadden hoeven invullen zonder negatieve emo op te wekken.
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Blijkbaar niet:AjDuLion schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:53:
lol geniaal dit, ik neem alleen wel aan dat die 100 mensen die een mail hebben gehad gekozen zijn vanwege hun profiel en postcode gebied..
Maar goed, mijn postcode staat bijv. niet in mijn profiel en ik neem aan bij de meesten niet.N3oC schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:13:
Intussen is bij de email een aanvulling gestuurd met de bijlagen, helaas zit ik blijkbaar niet in het testgebied...Had dat bij de start van de actie duidelijk gemaakt dan had ik niet mee hoeven doen, helaas verspilde moeite. De overige punten voldoe ik aan, alleen deze niet.
Kan je postcode wel ingevuld worden in je profiel dan? Ik kan het in ieder geval niet vinden...Exorcist schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:58:
[...]
Blijkbaar niet:
[...]
Maar goed, mijn postcode staat bijv. niet in mijn profiel en ik neem aan bij de meesten niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Wubinator op 19-03-2012 17:00 ]
Anoniem: 276899
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
I don't hate you, I nothing you
Ik heb ook veel van dergelijke vragen over privacygerelateerde zaken, maar ze worden niet beantwoord....ipazza schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:42:
Ik heb een vraagje over de Toon, mocht ik het hier niet vragen dan haal ik hem meteen weg.
Wat voor data stuurt de meter nou naar Eneco? Alleen een momentopname per 2 maanden (6 per jaar dus?) of een overzicht over de twee maanden? Dus bijvoorbeeld een kleine database met meetgegevens van elke minuut voor 2 maanden lang? De manier waarop ik de wetgeving rond meterstanden lees vermeld niet wat voor soort data er verstuurd mag worden, alleen de frequentie hiervan.
Atomstack X7 Pro 10w laser cutter
Even op de website (http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat) kijken bij de FAQ levert het volgende op:ipazza schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:42:
Wat voor data stuurt de meter nou naar Eneco?
Is mijn privacy gewaarborgd met Toon?
Ja, uw privacy is gewaarborgd. Uw verbruiksgegevens ziet u alleen zelf. De gegevens worden volstrekt anoniem opgeslagen om ze beter te kunnen vergelijken. De kern is dat er alleen gepersonifieerde gegevens van Eneco naar Toon gaan en nooit andersom. Dus:
Eneco verwerkt geen inloggegevens met betrekking tot uw internetverbinding;
Eneco verwerkt geen gegevens met betrekking tot het ingestelde thermostaatprogramma of de ingestelde temperatuur thuis en
Eneco verwerkt geen gegevens met betrekking tot het energieverbruik zoals door Toon geregistreerd. Die gegevens worden alleen lokaal op Toon opgeslagen en u kunt die gegevens altijd wissen door de fabrieksinstellingen weer in te stellen.
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 36750 op 20-03-2012 15:23 . Reden: Typo ]
dus:Anoniem: 36750 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:22:
[...]
Even op de website (http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat) kijken bij de FAQ levert het volgende op:
[...]
Dus alleen moment opnames? Want energieverbuik vind ik niet hetzelfde als energie afname, ik vind het zelf geen overduidelijk antwoord, maar dat kan zijn omdat ik het niet geheel begrijp.Eneco verwerkt geen gegevens met betrekking tot het energieverbruik zoals door Toon geregistreerd.
I don't hate you, I nothing you
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 36750 op 21-03-2012 10:15 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Sangre op 21-03-2012 13:27 ]
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
[ Voor 12% gewijzigd door Ierlandfan op 21-03-2012 22:11 ]
Anoniem: 295641
Anoniem: 276899
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 276899 op 22-03-2012 11:35 ]
Same here...Exorcist schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:49:
Wanneer komt Toon voor het grote publiek? Sta al sinds dag één ingeschreven en hoop hem dan ook z.s.m. te kunnen halen.
Rookworst zonder R is ook worst.
Nice, Ik heb einde van de middag Eneco gebeld aangezien ik nog niet gebeld was. Zouden het doorgeven en moet anders maandag EOB terugbellenC@SP schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:58:
Ben net gebeld door Eneco, ze komen bij mij volgende week vrijdag langs om Toon te plaatsen.
Ben benieuwd!
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik zal deze vraag beantwoorden wanneer ik dat ding heb. Ben trouwens nog niet gebeld voor een afspraak. Wel een mail gehad met een locatie wijziging.revolution-nl schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:13:
Nogmaals mijn vraag: Werkt Toon ook ZONDER internet verbinding?
Online functionaliteiten heb ik namelijk niet nodig / zijn niet gewenst.
Inderdaad, duurt erg lang allemaal. Ipv die blije nieuwsbrieven hoor ik liever een datum, al is het januari 2013, dan weet je tenminste iets.Exorcist schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:49:
Wanneer komt Toon voor het grote publiek? Sta al sinds dag één ingeschreven en hoop hem dan ook z.s.m. te kunnen halen.
39
Hier dan ook een tester en wat wij hebben gehoord is dat wij Toon zullen testen in de maand April. Na deze maand krijgen wij de uiteindelijke versie van Toon thuis geinstalleerd. Ik ga er vanuit dat we dus ergens halverwege Mei - eind Juni (erg breed gegokt voor de zekerheidFietsbel schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:16:
[...]
Inderdaad, duurt erg lang allemaal. Ipv die blije nieuwsbrieven hoor ik liever een datum, al is het januari 2013, dan weet je tenminste iets.
TTT - Tweakers Toon Tester
Beste Revolution-NL,revolution-nl schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:13:
Nogmaals mijn vraag: Werkt Toon ook ZONDER internet verbinding?
Online functionaliteiten heb ik namelijk niet nodig / zijn niet gewenst.
Vandaag idd gebeld (gemist) echter de contact persoon was niet meer aanwezig bij terugbellen dus morgenochtend verderdvvelzen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:30:
[...]Nice, Ik heb einde van de middag Eneco gebeld aangezien ik nog niet gebeld was. Zouden het doorgeven en moet anders maandag EOB terugbellen
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Is toch woensdag?Lesdude schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:44:
[...]
Ik hoor het graag als je nog meer vragen hebt, eventueel kan ik ze gelijk meenemen naar de Kick-Off meeting aankomende donderdag.
klopt.
Jullie hebben helemaal gelijk
[ Voor 11% gewijzigd door Lesdude op 28-03-2012 13:15 ]
Anoniem: 356499
- OK, jullie verbruiken niet veel. Legitiem argument om zoiets niet te willenAnoniem: 356499 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:12:
Hm, toch wel wat aardige nadeeltjes dus...
- Eigen verbruik 50 kWh op jaarbasis (dat is 5,7 W continu) = ruim 2% van ons jaarlijks bruto verbruik. Zonde...
- Mijn modulerende Nefit ketel wordt gedegradeerd tot aan-uit ketel. Tel uit je verlies.
- Nou ja ik ben geen Eneco klant dus ik hoef mij niet over de streep te laten trekken (kan niet eens).
Leuk om te horen, ik kon er zelf helaas niet bij zijn i.v.m. werkgroep 's-avonds. Korte samenvatting voor me toevalligdvvelzen schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 07:11:
Moet zeggen dat ik het een leuke bijeenkomst vond
... en ik weet niet wat ze anders hadden geregeld, maar vond de chinees wel treffend voor tweakers imho
Nog ff wachten tot vrijdag de monteur komt
Om eerlijk te zijn te veel om op te noemen. In het kort een kleine introductie gevolgd door een luchtige technische uitleg over de werking / componenten. Belangrijkste waren een hoop vragen / de interactie die erop volgde. Zelf heb ik hem nog niet aan de muur hangen dus ook nog niet mee kunnen spelen.vistu schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:32:
[...]
Leuk om te horen, ik kon er zelf helaas niet bij zijn i.v.m. werkgroep 's-avonds. Korte samenvatting voor me toevallig?
Bedankt, en begrijpelijk. De monteur komt hier morgenmiddag langs, en ik gok eigenlijk nog wel wat informatie van Eneco te ontvangen over de meeting van gisteren.dvvelzen schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:14:
[...]
Om eerlijk te zijn te veel om op te noemen. In het kort een kleine introductie gevolgd door een luchtige technische uitleg over de werking / componenten. Belangrijkste waren een hoop vragen / de interactie die erop volgde. Zelf heb ik hem nog niet aan de muur hangen dus ook nog niet mee kunnen spelen.
Denk alleen niet dat het handig is een lijst te gaan maken van de besproken punten. Als er een keuze is gemaakt "iets" (nog) niet erin te stoppen en dat nu aan te geven dan kan er weer van een mug een olifant gemaakt worden zoals bij een aantal reeds bekende beperkingen eerder in dit topic genoemd.
Dus zou zeggen laat de community de vragen stellen en de gelukkige testers antwoorden
my 2ct
Silent
Haha, iemand heeft de naam 'Nefit' gehoord gisteren?
Volgens mij werken alle nieuwe ketels modulerend. Een "oude" aan / uit ketel is misschien nog een investering waard om te vervangen.Lesdude schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:15:
[...]
Haha, iemand heeft de naam 'Nefit' gehoord gisteren?
Alle 'normale' CV ketels werken toch gewoon met aan/uit (als ik het goed begrepen heb)?
De nieuwere HR ketels hebben dan een ander systeem waar Toon NOG beter mee samen kan werken.. ?
Anoniem: 295641
Een nefit ketel is modulerend. Maar doet niet mee met het Opentherm protocol. Dus de toon kan niet modulerend communiceren met de ketel. Waardoor deze gedegradeerd wordt tot een aan/uit ketel.Anoniem: 295641 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:39:
wat is dan het probleem met een nefit (of met modulerend?) die hebben wij ook..en wij krijgen 1 van de 10 toon-testers..
Je warm water wordt toch helemaal niet aangestuurd door je thermostaat? Vindt ik wel heel raar klinken.Lesdude schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:41:
(+ het feit dat m'n warme water het niet meer doet =D)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Ja dat vond ik zelf ook, maar als jouw warm water het al jaren gewoon goed doet...Rusky schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:15:
[...]
Je warm water wordt toch helemaal niet aangestuurd door je thermostaat? Vindt ik wel heel raar klinken.
Anoniem: 172410
Dit is voor mij inderdaad ook een absolute voorwaarde. Zicht op van alles is leuk, maar daar heeft de leverancier niets mee van doen en ik ga zeker niet betalen om een ander van data te voorzien. Mijn exacte ver- en gebruik blijven onder mijn dak, mijn globale verbruik mag zo nu en dan voor de rekening gecontroleerd worden. Misschien begrijp ik e.e.a. verkeerd, maar ik vind het jammer dat zo'n postieve ontwikkeling (meer inzicht > lager verbruik) dan gelijk weer gekoppeld moet worden aan zaken die privacytechnisch problematisch zijn.JeroenH schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:05:
Als je het cru uitdrukt ga je betalen om gedetailleerde verbruiksdata naar je leverancier te sturenPrecies hetzelfde geldt voor de e-manager van Nuon. Ik ben persoonlijk een groot voorstander van systemen waarbij de meetdata je woning niet verlaat - en dat kan prima.
Met gedetailleerde data kan meer dan je denkt, tot aan bepalen wat je op de televisie aan het kijken bent aan toe (zie dit filmpje).
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 31-03-2012 06:22 ]
Misschien kan iemand me verbeteren als ik het mis heb, maar tijdens de meeting vertelden ze dat er geen data teruggestuurd wordt naar eneco. Je verbruik blijft lokaal en via internet haald ie op wat je voor contractueel verbruik hebt voor de vergelijken.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 06:16:
[...]
Dit is voor mij inderdaad ook een absolute voorwaarde. Zicht op van alles is leuk, maar daar heeft de leverancier niets mee van doen en ik ga zeker niet betalen om een ander van data te voorzien. Mijn exacte ver- en gebruik blijven onder mijn dak, mijn globale verbruik mag zo nu en dan voor de rekening gecontroleerd worden. Misschien begrijp ik e.e.a. verkeerd, maar ik vind het jammer dat zo'n postieve ontwikkeling (meer inzicht > lager verbruik) dan gelijk weer gekoppeld moet worden aan zaken die privacytechnisch problematisch zijn.
Geen mogelijkheid tot teruglevering vind ik ook wel een gemiste kans, hoewel op mij (nog) niet van toepassing, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt.
Ik heb een Bosch 30 HRC.Lesdude schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:32:
[...]
@C@SP:
Welk model Bosch heb jij hangen? Zelf heb ik de Bosch 25 VRC.
Dit is allemaal helemaal juist wat DvVelzen hier post.dvvelzen schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 06:27:
[...]
Misschien kan iemand me verbeteren als ik het mis heb, maar tijdens de meeting vertelden ze dat er geen data teruggestuurd wordt naar eneco. Je verbruik blijft lokaal en via internet haald ie op wat je voor contractueel verbruik hebt voor de vergelijken.
JeroenH schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:05:
[...]
Als je het cru uitdrukt ga je betalen om gedetailleerde verbruiksdata naar je leverancier te sturenPrecies hetzelfde geldt voor de e-manager van Nuon. Ik ben persoonlijk een groot voorstander van systemen waarbij de meetdata je woning niet verlaat - en dat kan prima.
Met gedetailleerde data kan meer dan je denkt, tot aan bepalen wat je op de televisie aan het kijken bent aan toe (zie dit filmpje).
Heb je de antwoorden van Eneco een stukje terug gelezen?Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 06:16:
[...]
Dit is voor mij inderdaad ook een absolute voorwaarde. Zicht op van alles is leuk, maar daar heeft de leverancier niets mee van doen en ik ga zeker niet betalen om een ander van data te voorzien. Mijn exacte ver- en gebruik blijven onder mijn dak, mijn globale verbruik mag zo nu en dan voor de rekening gecontroleerd worden. Misschien begrijp ik e.e.a. verkeerd, maar ik vind het jammer dat zo'n postieve ontwikkeling (meer inzicht > lager verbruik) dan gelijk weer gekoppeld moet worden aan zaken die privacytechnisch problematisch zijn.
Geen mogelijkheid tot teruglevering vind ik ook wel een gemiste kans, hoewel op mij (nog) niet van toepassing, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt.
20. Is mijn privacy gewaarborgd met Toon?
Ja, uw privacy is gewaarborgd. Uw verbruiksgegevens ziet u alleen zelf. De gegevens worden volstrekt anoniem opgeslagen om ze beter te kunnen vergelijken. De kern is dat er alleen gepersonifieerde gegevens van Eneco naar Toon gaan en nooit andersom. Dus:
- Eneco verwerkt geen inloggegevens met betrekking tot de internetverbinding van de klant;
- Eneco verwerkt geen gegevens met betrekking tot het ingestelde thermostaatprogramma of de ingestelde temperatuur thuis en
- Eneco verwerkt geen gegevens met betrekking tot het energieverbruik zoals door Toon geregistreerd. Die gegevens worden alleen lokaal op Toon opgeslagen en u kunt die gegevens altijd wissen door de fabrieksinstellingen weer in te stellen.
26. Werkt Toon ook als ik zelf energie opwek met bijv. zonnepanelen?
We werken aan een aanvullende dienst die de opwekking van uw zonnepanelen via Toon monitort.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook krijg ik nog steeds niet de melding over wat het nou per dag gekost heeft..Rusky schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:41:
wat me opvalt nu naar een paar dagen, dat ik alleen grafieken per uur zie, maar nog niks per dag / week / maand. Ook aan het gemiddelde verbuik hangt geen waarde aan vast, alleen een lijntje.
ja hier ook. Wat ik ook merk is dat de 'korte' gas pieken van de kachel of koken ook meestal niet zijn terug te zien op het kleine overzichtje.Rusky schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:41:
wat me opvalt nu naar een paar dagen, dat ik alleen grafieken per uur zie, maar nog niks per dag / week / maand. Ook aan het gemiddelde verbuik hangt geen waarde aan vast, alleen een lijntje.
En het rare is dat wanneer ik me houtkachel stook, nog steeds gaspieken krijg van 200 (ongeveer om het uur).dvvelzen schreef op maandag 02 april 2012 @ 07:40:
[...]
ja hier ook. Wat ik ook merk is dat de 'korte' gas pieken van de kachel of koken ook meestal niet zijn terug te zien op het kleine overzichtje.
is dat niet gewoon je ketel die het water op temperatuur houd zodat het niet ijswater is als die het weer moet gebruiken?Rusky schreef op maandag 02 april 2012 @ 07:45:
[...]
En het rare is dat wanneer ik me houtkachel stook, nog steeds gaspieken krijg van 200 (ongeveer om het uur).
En nee, ik doe niet steeds me meterkastdeur open
Ik heb geen idee, klinkt niet erg gekdvvelzen schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:03:
[...]
is dat niet gewoon je ketel die het water op temperatuur houd zodat het niet ijswater is als die het weer moet gebruiken?
[ Voor 15% gewijzigd door Rusky op 02-04-2012 09:02 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq