Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• YaNightmare
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08-12 22:51
quote:
Dagobert schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:40:
is de volgens situatie mogelijk met een Synology 5 bay NAS?
5x 3TB schijven.
schijf 1 & 2 in een Raid 1 opstelling.
schijf 2 & 3 in een Raid 1 opstelling.
schijf 5 als losse data schijf.

kan dit of is een raid keuze op het gehele systeem van toepassing?
Dat is zeker mogelijk

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
Tukk schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:40:
[...]

Moment of FAIL coming up in 4....3....2....1.... ;)
zal nog wel even controleren of ik niet per ongeluk mijn tv of movie map geselecteerd heb staan, wordt wat minder blij als ik opeens 200 gig naar amazon.com upload met films, dat worden dan dure rekeningen :P

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-12 21:16

Goner

What can I do you for ?

quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:36:
Ik moet echt een uitgebreide handleiding hebben waarin alles staat uitgelegd.
Niet dat ik je geen handleiding gun, maar de Help-functie (vraagtekentje) per DSM onderdeel is vrij uitgebreid.

EDIT: da's toevallig ... zie net dat op de download nu de user's guide staat voor DSM 4 :
http://www.synology.com/s...p;b=2%20bays&m=DS212j

http://ukdl.synology.com/...ersGuide_NAServer_enu.pdf

Goner wijzigde deze reactie 23-03-2012 16:01 (29%)

MSI K9A / Zalman ZM-500HP / AMD Athlon(tm) 64 X2 4400+ / 2 Gb Kingston DDR2-SDRAM PC2-5300 (667MHz ) / MSI N460GTX-SE Cyclone 1GD5/OC/MD / Logitech G300 & G15 / Linux Mint 16 Cinnamon

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Goner schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:57:
[...]

Niet dat ik je geen handleiding gun, maar de Help-functie (vraagtekentje) per DSM onderdeel is vrij uitgebreid.

EDIT: da's toevallig ... zie net dat op de download nu de user's guide staat voor DSM 4 :
http://www.synology.com/s...p;b=2%20bays&m=DS212j

http://ukdl.synology.com/...ersGuide_NAServer_enu.pdf
Dat help icoon had ik helemaal niet gezien, zal wel een mankement zijn omdat ik een man ben en die dingen nooit lees, maar dat is heel goed inderdaad. En die pdf'jes ga ik meepakken en even printen op het werk.

Hartelijk dank! En waarom ik dit weer niet kan vinden 8)7

• YaNightmare
/offtopic: Waarschijnlijk omdat het vrijdag is :)

YaNightmare wijzigde deze reactie 23-03-2012 17:46 (12%)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:08
quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:04:
[...]

Dat help icoon had ik helemaal niet gezien, zal wel een mankement zijn omdat ik een man ben en die dingen nooit lees, maar dat is heel goed inderdaad. En die pdf'jes ga ik meepakken en even printen op het werk.

Hartelijk dank! En waarom ik dit weer niet kan vinden 8)7
Mannen zijn net als koeien. lente>hersens op hol

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
maartend schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:48:
Mannen zijn net als kopeien. lente>hersens op hol
Hier in Friesland noemen wij die beesten koeien :P

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:08
quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:50:
[...]

Hier in Friesland noemen wij die beesten koeien :P
En enig controle over de eigen bewegingen is er dan ook niet meer.

• SilverMane
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:13
Ik zit momenteel te kijken voor een nieuwe NAS, mijn keuze ging in de eerste plaats uit naar de ds412+ maar nu zag ik dat de ds412+ en de ds1511+ op het moment ongeveer even duur zijn.

De verschillen die ik kon vinden tussen ds412+ t.o.v. ds1511+ zijn de volgende:
+ snellere CPU
+ USB 3
+ DDR3 geheugen
- geheugen niet uitbreidbaar
- "maar" vier sleuven
- 1 jaar minder support

Nu zit ik te twijfelen of ik toch niet voor de ds1511+ moet gaan.

Daarom heb ik de volgende vragen:
- Zou de snellere CPU heel veel uitmaken?
- Mis ik nog wat belangrijks?
- Wat zouden jullie doen?

• Mystic Spirit
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-12 12:52
Het enige dat je over het hoofd ziet is dat de 1511+ uit te breiden is met 2x5 disk expansion units. Verder zou ik sowieso voor de 5 disk optie gaan. In performance ga je het kleine verschil van de cpu's niet merken.

• 151407
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2013
quote:
SilverMane schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:04:
Ik zit momenteel te kijken voor een nieuwe NAS, mijn keuze ging in de eerste plaats uit naar de ds412+ maar nu zag ik dat de ds412+ en de ds1511+ op het moment ongeveer even duur zijn.

De verschillen die ik kon vinden tussen ds412+ t.o.v. ds1511+ zijn de volgende:
+ snellere CPU
+ USB 3
+ DDR3 geheugen
- geheugen niet uitbreidbaar
- "maar" vier sleuven
- 1 jaar minder support

Nu zit ik te twijfelen of ik toch niet voor de ds1511+ moet gaan.

Daarom heb ik de volgende vragen:
- Zou de snellere CPU heel veel uitmaken?
- Mis ik nog wat belangrijks?
- Wat zouden jullie doen?
Koop dan de DS1512+ welke al uit is en net zo duur. heeft usb 3.0 en Dual Core 2,13GHz.
ik heb hier een 1511+ en zeker geen spijt.

gelijk 2gb ram upgrade gedaan.
cpu komt geen enkele keer boven de 40$ met downloaden/unpar/rar en streamen tergelijk.
plus dat je 2x een 5 bay DX510 eraan kan hangen waarmee je max tot 45TB kan komen.
ik zit nu op 5x2TB raid 5 en werkt prima.

• Mystic Spirit
quote:
XennOX schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:55:
[...]

Koop dan de DS1512+ welke al uit is en net zo duur. heeft usb 3.0 en Dual Core 2,13GHz.
ik heb hier een 1511+ en zeker geen spijt.

gelijk 2gb ram upgrade gedaan.
cpu komt geen enkele keer boven de 40$ met downloaden/unpar/rar en streamen tergelijk.
plus dat je 2x een 5 bay DX510 eraan kan hangen waarmee je max tot 45TB kan komen.
ik zit nu op 5x2TB raid 5 en werkt prima.
Als jij een 1512+ kan vinden voor het geld van een 412+ of een 1511+ dan heb je die knap gevonden. zit toch zeker zo'n 100 euro tussen. Ik zou daarom gaan voor 1511+

• 151407
quote:
Mystic Spirit schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 07:43:
[...]

Als jij een 1512+ kan vinden voor het geld van een 412+ of een 1511+ dan heb je die knap gevonden. zit toch zeker zo'n 100 euro tussen. Ik zou daarom gaan voor 1511+
My bad, dan idd een 1511 maar ja, een nas koop je met een reden.
Ik heb er ook paar weken over gedaan om goed na te denken wat ik er later ook nog mee willen en toen toch ook maar de 1511 gekocht.

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:12
Ik ben met mailstation aan de gang gegaan op mijn DS212+, ik heb het nu zover aan de praat dat mail netjes binnenkomt (webmail en outlook). Maar ik kan geen mail versturen via webmail (roundcube) ik heb al tal van smtp settings geprobeerd (ISP, gmail etc.). Roundcube verstuurd wel mails (staan bij verzonden) maar de mails komen vervolgens nooit aan.

Iemand suggesties?

*Ben er inmiddels uit, het bleek dat ik in de main.cf wat aan moest passen! (relay.host)

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=3144

Nog een aanvullende vraag is het ook mogelijk alle mail (dus ongeacht wat ervoor @mijndomein staat?) op 1 account te laten binnen komen?

Mvdbeld wijzigde deze reactie 24-03-2012 11:22 (48%)

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:29
quote:
Mvdbeld schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:22:
Nog een aanvullende vraag is het ook mogelijk alle mail (dus ongeacht wat ervoor @mijndomein staat?) op 1 account te laten binnen komen?
Zie hier: http://forum.synology.com...pic.php?f=132&t=17604
of een uitgebreidere variant hier: http://steffankarger.nl/tag/catchall/

_Arthur wijzigde deze reactie 24-03-2012 11:30 (10%)

• Mvdbeld
  • Laatst online: 17:12
quote:
Met de 2de link is het gelukt, bedankt!

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:00
quote:
jos_zwa schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:16:
Weet iemand of er een werkende package is voor nzbget wat je heel simpel kan installeren? Ik heb eerder wel eens pogingen gedaan, maar kreeg het nooit aan de praat. Mijn Ziggo snelheid is weer gratis omhoog gegaan naar 50Mbit, maar mijn DS211j kan het niet bijhouden met SABnzb :+ :+
Een package is er niet maar als je in de topic even zoekt op nzbget dan vindt je voldoende info en handleding hoe je dit kunt installeren.

Dit is niet heel moeilijk en je leert er erg veel van.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ipkg heeft wel nzbget packages :

nzbget - 0.7.0-1 - A command-line client/server based binary newsgrabber for nzb-files (latest stable version).
nzbget-testing - 0.8.0-r394-1 - A command-line client/server based binary newsgrabber for nzb-files (latest testing version).

MSI K9A / Zalman ZM-500HP / AMD Athlon(tm) 64 X2 4400+ / 2 Gb Kingston DDR2-SDRAM PC2-5300 (667MHz ) / MSI N460GTX-SE Cyclone 1GD5/OC/MD / Logitech G300 & G15 / Linux Mint 16 Cinnamon

• localjoost.nl
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-12 14:20
Heeft iemand ervaring met symlinks? Ik probeer een externe usb HDD beschikaar te maken op mijn TV via de synology.

/volume1/video wordt door mijn TV herkend, alle submappen die er in staan ook, geen problemen daarmee :)

Nu sluit ik een ext. harde schijf aan: /volumeUSB01/usbshares en wil daar 2 submappen van in mijn videos dir krijgen. Heb het volgende command gedaan:

cd /volume1/videos
ln -s /volumeUSB1/usbshare/Series SeriesExt
ln -s /volumeUSB1/usbshare/Films FilmsExt

(Ext om extern te herkennen ;))

Ik zie de directories goed naar voren komen in de terminal, maar als ik op mijn TV kijk dan zie ik ze helaas niet terug. Als iemand wat tips voor me heeft dan hoor ik ze graag :)

localjoost.nl wijzigde deze reactie 24-03-2012 15:41 (0%)
Reden: typo

site

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 15:33
Heeft iemand toevallig de 0.2.5 x86 zafara package nog ergens op zijn PC staan, en zou het mogelijk zijn deze ff ergens op internet te zetten? De zafara community site downloads lijken plat te liggen :/

Chronia Lvl 90 Warlock Diablo 3

• wouter.N
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:22
Ik heb nu een DS110J als ik die wil vervangen door een DS112 kan ik dan gewoon de harde schijf verwisselen en draait het dan direct met de oude instellingen?

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:57

kraades

Guru Meditation

quote:
localjoost.nl schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:31:
Ik zie de directories goed naar voren komen in de terminal, maar als ik op mijn TV kijk dan zie ik ze helaas niet terug. Als iemand wat tips voor me heeft dan hoor ik ze graag :)
Zie je de links wel in file station staan?
En zo ja, kun je ze ook zonder problemen selecteren?

kraades wijzigde deze reactie 24-03-2012 16:41 (7%)

V&A | Synology DS211 | HP ZBook 15 i7-4700MQ | iPhone 5S | iPad Air | Raspberry Pi | Philips 55PFL8008 | Onkyo HT-S9405THX

• localjoost.nl
quote:
kraades schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:40:
[...]

Zie je de links wel in file station staan?
En zo ja, kun je ze ook zonder problemen selecteren?
In filebrowser / file station zie ik ze helaas ook niet staan. File station had ik overigens nog niet gezien, daar even gekeken of ik een optie zag voor symlinks, maar helaas (of ik kijk er overheen ;))

site

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:22
Vraagje over het Surveillance Station i.c.m. een Foscam 8918W camera.
Hoe stel ik het 'patrouilleren' in?

Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd, maar de camera blijft op 1 punt gefixeerd.
Vooral met die vooraf ingestelde posities zit ik te worstelen.

Ik draai de camera dan via de buttons in het Surveillance Station naar links en kies dan voor opslaan (naam: Links) en hetzelfde voor de rechterkant.

Maar als ik dan het pad links-rechts selecteer, blijft de camera op 1 punt staan?

Iemand hier ervaring mee?

Art.36 lid. 3: Een panda mag over een andere panda geen seksuele opmerkingen maken.

• ieperlingetje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-12 23:00
quote:
localjoost.nl schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:31:
Heeft iemand ervaring met symlinks? Ik probeer een externe usb HDD beschikaar te maken op mijn TV via de synology.

/volume1/video wordt door mijn TV herkend, alle submappen die er in staan ook, geen problemen daarmee :)

Nu sluit ik een ext. harde schijf aan: /volumeUSB01/usbshares en wil daar 2 submappen van in mijn videos dir krijgen. Heb het volgende command gedaan:

cd /volume1/videos
ln -s /volumeUSB1/usbshare/Series SeriesExt
ln -s /volumeUSB1/usbshare/Films FilmsExt

(Ext om extern te herkennen ;))

dat zijn gewoon links, wil je effectief de inhoud benaderen, dan moet je de map mounten.

Volg de iTunes Top 100 van 112 landen

• Neefdave
  • Laatst online: 16:16
Ik heb sindskort het probleem dat nieuwe muziek in mijn /music folder niet worden geindexeerd. Ik kan deze dan niet terug vinden in de ds audio app. Via filestation kom ik gewoon de map in.

Mediaindexering staat gewoon aan en opnieuw indexeren heeft geen zin. Wara kan dit aan liggen?

• upje
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 16:38
Een uitgebreide review van de DS412+ (in het Duits).

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Vanochtend is mijn hele /opt/bin folder verdwenen. Nu weer terug naar een herstart?

Hoe kan dat nu? Dat is toch vreemd. Gisteren wel time backup geinstalleerd en verwijderd en backups aangemaakt voor amazon s3 die zondag moet gaan draaien, maar dat was bijna 20 uur voordat dit ontstond?

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Is er iemand die het voor elkaar heeft gekregen om via een VPN die van Syno naar Syno loopt over het internet een remote share te mounten? Of wat dan ook te doen via zo'n VPN verbinding?

Het werkt helemaal prima en erg eenvoudig vanaf een Win7 machine. Maar ik krijg niets voor elkaar van syno naar syno.

Ik heb remote een VPN server draaien en local gebruik ik de client. Ik kan de verbindign maken. Ik zie remote in de log dat het gelukt is. Ik zie local dat het gelukt is en dan is het over. Remote mount werkt niet. Wat ik wel zie is in het client scherm dat er bytes heen en weer worden verzonden. Dus die verbinding is er echt.

Remote is het IP adres 192.168.1.100
Local is het ip adres 192.166.2.100
De VPN krijgt als IP adres 10.0.0.1

Remote is een share die Sync heet. Die kan ik vanuit Win7 zo benaderen. Dus die is echt geshared. Local heb ik aan volume1 een share die Remote heet. Daar probeer ik hem op te mounten

Ik vul in de wizzard in: \\10.0.0.1\Sync en ik krijg de boodschap: Failed to connect to the Remote folder.

Ik heb ook de naam van de server geprobeerd, het ip adress wat hij local heeft, en het externe ip adres. Van die laatste twee weet ik dat het zo niet zou moeten werken. Maar ik wlde alles geprobeerd hebben.

Als ik via putty naar de cli ga van mijn local syno dan kan ik 10.0.0.1 pingen. Maar dan krijg ik zo idioot snel antwoord dat het wel van local moet komen. Maar ik kan daar ook pingen naar 192.168.1.100 en daar krijg ik vrij traag antwoord van, dus dat lijkt op een echt antwoord van de remote server. Die verbinding bestaat dus. Maar kan je er ook wat mee?
Als ik ga zoeken op de Synology site vind ik met regelmaat mensen die dezelfde vraag stellen. Die krijgen of geen antwoord, of ze krijgen te horen dat het heeeeeel eenvoudig is en vanzelf zou moeten werken.

Ortep wijzigde deze reactie 24-03-2012 20:22 (7%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• MikeOO
quote:
Goner schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:10:
ipkg heeft wel nzbget packages :

nzbget - 0.7.0-1 - A command-line client/server based binary newsgrabber for nzb-files (latest stable version).
nzbget-testing - 0.8.0-r394-1 - A command-line client/server based binary newsgrabber for nzb-files (latest testing version).
Hij bedoelt een package voor DSM Package Center. Dan hoe je deze alleen maar te installeren en klaar.
Via ipkg moet je altijd zelf dingen instellen. Prima te doen maar als je niet veel ervaring hebt of IPKG verder niet gebruikt dan is een DSM Package handig.

• MikeOO
quote:
Dennism schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:02:
Heeft iemand toevallig de 0.2.5 x86 zafara package nog ergens op zijn PC staan, en zou het mogelijk zijn deze ff ergens op internet te zetten? De zafara community site downloads lijken plat te liggen :/
Link werkt nu weer prima
https://community.zarafa....o/zarafa-for-synology-nas

• localjoost.nl
quote:
ieperlingetje schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:39:
[...]

dat zijn gewoon links, wil je effectief de inhoud benaderen, dan moet je de map mounten.
thanks, ga ik proberen :)

site

• Brickman
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 28-11 07:50
quote:
Brickman schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:18:
Zijn er meer mensen die last hebben dat je NAS spontaan wordt afgesloten?

Want heb nu al een paar keer het volgende bericht gekregen van m'n NAS:

[...]

Laatst is het twee achter elkaar geweest binnen een uur, waarbij de tweede keer de shutdown is blijven hangen.

Configuratie:
DS410 / DSM 4.0 2198 / 4x Samsung EcoGreen F4EG (HD204UI) with APC Back-UPS ES 550VA 230V

[edit]
ik zal van het weekend ook een reinstall uitvoeren op m'n NAS.
Heb geen reinstall gedaan. Blijkbaar is m'n voeding zo goed als kapot waardoor hij niet voldoende vermogen kan leveren om de hdd's kan laten op spinnen :s. Een probleem waar meer mensen last van hebben gehad.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• 4th
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:47
Sinds afgelopen vrijdag dus nu ook de DS 412+ (updated naar DSM4.0, beetje raar dat dit niet was meegeleverd op de disc)
Zit met het volgende, topic al doorgelezen maar nog niet tegengekomen. Heb zebulon toegevoegd in package center bij andere bronnen volgens onderstaande instructies (wilde python en sabnzbd installeren)
http://www.mobile-harddis...oevoegen-aan-je-synology/
Nu worden bij mij alleen 3 packages getoond, degene die op de link
(http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages) geen meerdere versies van .spk hebben. Degene met worden niet getoond.

Mijn vraag is of hier iemand al verder last mee gehad. Als alternatief kan ik het handmatig installeren maar dan komt de vraag, welke versie/file van sabnzbd en python heb ik nodig van de zebulon packages?

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts

• xantos
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
4th schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:52:
Sinds afgelopen vrijdag dus nu ook de DS 412+ (updated naar DSM4.0, beetje raar dat dit niet was meegeleverd op de disc)
Zit met het volgende, topic al doorgelezen maar nog niet tegengekomen. Heb zebulon toegevoegd in package center bij andere bronnen volgens onderstaande instructies (wilde python en sabnzbd installeren)
http://www.mobile-harddis...oevoegen-aan-je-synology/
Nu worden bij mij alleen 3 packages getoond, degene die op de link
(http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages) geen meerdere versies van .spk hebben. Degene met worden niet getoond.

Mijn vraag is of hier iemand al verder last mee gehad. Als alternatief kan ik het handmatig installeren maar dan komt de vraag, welke versie/file van sabnzbd en python heb ik nodig van de zebulon packages?
Dat hoef ook niet. Het package center haalt automatisch de laatste versie binnen. Gewoon installeren dus.. :9

• 4th
Package center ziet hem dus niet en moet hem handmatig selecteren en installeren moet ik dan bijv de
http://synopkg.superzebul...hon26-powerpc-2.6.6-5.spk
of de
http://synopkg.superzebulon.org/SPK/Python26-x86-2.6.6-5.spk

installeren?

(Zelfde vraag voor sabnzbd)

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Zot intellegent

Trial and error, hij zegt zelf wel als hij niet geschikt is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
4th schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:52:
updated naar DSM4.0, beetje raar dat dit niet was meegeleverd op de disc
Niet zó raar, hoor ... DSM 4 is een week of 3 oud, jouw DS + CD zal wel voor begin maart in een doos gestopt zijn en op de boot naar Europa zijn gezet.
quote:
4th schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:58:
Package center ziet hem dus niet en moet hem handmatig selecteren en installeren
Ik dacht dat het Package Center zo werkt, dat-ie alleen packages laat zien die geschikt zijn voor jouw device (CPU eigenlijk).

Goner wijzigde deze reactie 26-03-2012 11:27 (32%)

• xantos
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
4th schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:58:
Package center ziet hem dus niet en moet hem handmatig selecteren en installeren moet ik dan bijv de
http://synopkg.superzebul...hon26-powerpc-2.6.6-5.spk
of de
http://synopkg.superzebulon.org/SPK/Python26-x86-2.6.6-5.spk

installeren?

(Zelfde vraag voor sabnzbd)
Heb laatst een website gevonden waar je kan opzoeken welke CPU je Synology heeft. Helaas kan ik de URL zo snel niet meer terugvinden. Daarmee kun je de juiste versie bepalen voor je NAS.

• kraades

kraades

Guru Meditation

OT: @4th: AV Sophos blokkeert je icon als spyware. 8)7

V&A | Synology DS211 | HP ZBook 15 i7-4700MQ | iPhone 5S | iPad Air | Raspberry Pi | Philips 55PFL8008 | Onkyo HT-S9405THX

• 4th
@Kraades Heb handleiding gelezen maar ben niets tegengekomen van standaard geinstalleerde antivirus (was wel de DSM4.0 handleiding)

@Job hieronder: hartstikke bedankt, ga het straks uittesten (wilde die zelf ook al maar second opinion is altijd nice ;) )

4th wijzigde deze reactie 26-03-2012 11:59 (32%)

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:16
quote:
Goner schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:05:
Ik dacht dat het Package Center zo werkt, dat-ie alleen packages laat zien die geschikt zijn voor jouw device (CPU eigenlijk).
De vraag is hoe package center dat beoordeeld. Misschien moet zebulon de packages wel met de hand moet markeren zodat de synology dat pas oppikt.
quote:
xantos schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:34:
Heb laatst een website gevonden waar je kan opzoeken welke CPU je Synology heeft. Helaas kan ik de URL zo snel niet meer terugvinden. Daarmee kun je de juiste versie bepalen voor je NAS.
http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have
x86 moet hij hebben, de 412+ heeft een atom.
Tenminste dat zou logisch zijn :)
quote:
kraades schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:40:
OT: @4th: AV Sophos blokkeert je icon als spyware. 8)7
Chrome piept hier over het domein, niet de icon zelf.
quote:
4th schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:46:
@Kraades Heb handleiding gelezen maar ben niets tegengekomen van standaard geinstalleerde antivirus (was wel de DSM4.0 handleiding)
Die kan je gewoon vinden in het package center.

job wijzigde deze reactie 26-03-2012 11:53 (12%)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
job schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:52:
De vraag is hoe package center dat beoordeeld. Misschien moet zebulon de packages wel met de hand moet markeren zodat de synology dat pas oppikt.
er staat hier een korte uitleg van 'patters', degene die de packakes op http://pcloadletter.comlu.com doet :
http://forum.synology.com...f=190&t=48705#p187039

• solidsnake380
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:59
Ik heb sinds kort een ds110j en het is me nu al 2 keer overkomen dat met het spelen met wat Iphone apps die verbinding maken met met mijn NAS of SABNZBD dat de zaak lijkt vast te lopen. Ik kan de NAS van buitenaf nu niet meer benaderen. Kan hem waarschijnlijk pas weer benaderen als ik weer thuis ben en de boel heb gereset. Weet iemand waar dit aan kan liggen.

• Marvie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:36
quote:
wouter.N schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:14:
Ik heb nu een DS110J als ik die wil vervangen door een DS112 kan ik dan gewoon de harde schijf verwisselen en draait het dan direct met de oude instellingen?
Ik heb recent de overstap gemaakt van 107+ naar de DS111 en moest helaas alle data overzetten aangezien de installatie de schijf eerst wilde formatteren. Daarna kon ik pas de laatste versie DSM installeren.

Ik weet niet of dit ook zo is van de DS110j naar de DS112, maar je ziet het vanzelf en kan dan gewoon annuleren voordat de format verder gaat.

Xbox Live Knalle Arie

• kraades

kraades

Guru Meditation

quote:
Ik bedoel dat de antivirus software Sophos op mijn laptop jouw icon op Tweakers blokkeert omdat je een lycos.nl link gebruikt.
Nou ja, mijn probleem... Het was maar ter info...

• YaNightmare
quote:

@Job hieronder: hartstikke bedankt, ga het straks uittesten (wilde die zelf ook al maar second opinion is altijd nice ;) )
Het "probleem" is dat de CPU anders heet, de CPU die jij hebt (en elke 12 serie) heet cedarview, in de spk zit een INFO file, hierin staat de arch aangegeven, de package manager laat enkel packages zien met de arch cedarview of noarch.

Je zal dus moeten wachtten op dat iemand de ARCH heeft toegevoegd aan de SPK, of de x86 downloaden en zelf aanpassen, of een gebruiken van iemand anders:

Hier de meest gebruikte die ik heb aangepast:
Python26-x86-2.6.6-5.spk
SABnzbd-x86-0.6.15-2.spk
PlexMediaServer-0.9.5.3-7fb9256.spk
ZNC-x86_64-0.250-1.spk

• Buzzie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
@YaNightmare : Ben je met je huidige 1812+ wel tevreden?? Ben zelf ook van plan om er 1 te halen binnenkort namelijk.

• YaNightmare
Nu ik de vervanging heb ben ik super tevreden, ik ben nog niet tegen limitaties aangelopen moet ik eerlijk zeggen.

Ik draai nu SABnzbd (~8,2MB/s avg.), SickBeard, CouchPotato, Plex Media Server en Subsonic (67,100 songs ~500GB).
CPU rond de 1% als ik alleen wat muziek stream.
De load avg zelf momenteel ->Load average: 1.09 1.25 1.18 1/286 13091
RAM usage is ~39%
Er zijn nog een paar applicaties die ik wil gaan draaien dus ik moet nog wel even de 2GB ram upgrade halen.

PS, ik ben nog bezig met een product review, alleen het is mijn eerste en heb weinig tijd dus het gaat moeizaam :)

• 4th
quote:
YaNightmare schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:55:
[...]

Het "probleem" is dat de CPU anders heet, de CPU die jij hebt (en elke 12 serie) heet cedarview, in de spk zit een INFO file, hierin staat de arch aangegeven, de package manager laat enkel packages zien met de arch cedarview of noarch.

Je zal dus moeten wachtten op dat iemand de ARCH heeft toegevoegd aan de SPK, of de x86 downloaden en zelf aanpassen, of een gebruiken van iemand anders:

Hier de meest gebruikte die ik heb aangepast:
Python26-x86-2.6.6-5.spk
SABnzbd-x86-0.6.15-2.spk
PlexMediaServer-0.9.5.3-7fb9256.spk
ZNC-x86_64-0.250-1.spk
Thx! Ga ze zodra ik thuis ben erop zetten :)

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:52

schumi2004

oO ZNC als package, nice.

Even zoeken voor mijn DS211 ;)

EDIT:
Hier dus http://patrizioboschi.it/...package-for-synology-nas/

schumi2004 wijzigde deze reactie 26-03-2012 13:38 (45%)

• Buzzie
  • Nu online
quote:
YaNightmare schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:19:
Nu ik de vervanging heb ben ik super tevreden, ik ben nog niet tegen limitaties aangelopen moet ik eerlijk zeggen.

Ik draai nu SABnzbd (~8,2MB/s avg.), SickBeard, CouchPotato, Plex Media Server en Subsonic (67,100 songs ~500GB).
CPU rond de 1% als ik alleen wat muziek stream.
De load avg zelf momenteel ->Load average: 1.09 1.25 1.18 1/286 13091
RAM usage is ~39%
Er zijn nog een paar applicaties die ik wil gaan draaien dus ik moet nog wel even de 2GB ram upgrade halen.

PS, ik ben nog bezig met een product review, alleen het is mijn eerste en heb weinig tijd dus het gaat moeizaam :)
klinkt goed !!!

ben weer gerustgesteld :)

• YaNightmare
quote:
Buzzie schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:34:
[...]

klinkt goed !!!

ben weer gerustgesteld :)
Haha, dat ging makkelijk ;-)

PS, voor de geďnteresseerde ik heb mijn review geplaatst let wel, hij is nog niet final, ik zal nog wat plaatjes moeten schieten, extra tests moeten doen en ik wil ook een wat meer "fancy" layout, maar voor nu zal het even zo moeten :)

• 151407
woei na bijna 5 dagen rebuilden mijn DS1511+ ge-upgrade van 5x 750GB naar 5x 2 TB.
nu netto 7.2 TB SHR 1 disk mag failen.
Dat allemaal disk voor disk zonder data verlies:)
power down, disk 1 eruit en de 2TB erin, rebuilden enz.
alleen op gegeven moment duurt het steeds langer omdat hij de disk volume ook gaat expanden..

Disk 1 was 6 uur rebuilden, laatste disk heeft er bijna 28 uur over gedaan om alles netjes te maken.

• Stubby
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:16

Stubby

www.stubby.nl!

quote:
XennOX schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:43:
woei na bijna 5 dagen rebuilden mijn DS1511+ ge-upgrade van 5x 750GB naar 5x 2 TB.
nu netto 7.2 TB SHR 1 disk mag failen.
Dat allemaal disk voor disk zonder data verlies:)
power down, disk 1 eruit en de 2TB erin, rebuilden enz.
alleen op gegeven moment duurt het steeds langer omdat hij de disk volume ook gaat expanden..

Disk 1 was 6 uur rebuilden, laatste disk heeft er bijna 28 uur over gedaan om alles netjes te maken.
Toch blijft het een fantastische feature dat het uberhaupt kan natuurlijk..

• rintje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-12 20:46
quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:36:
Nou, volgens mij heb ik amazon s3 backup ingesteld. Maar wat een gedoe zeg, had eerst niet door dat ik een bucket moest aanmaken, ken die hele term ook niet en dacht aan emmers 8)7
Na wat gegoogel kwam ik uit op het tooltje gsutil voor synchronisatie van je bestanden met Google Storage. Volgens mij kun je hiermee directory syncen naar Google Storage, wat een stuk goedkoper is dan Amazon S3. Het tooltje wordt actief ontwikkeld door het Google Storage Team. Sinds een paar dagen is versie 3.0 uit welke om kan gaan met nested directories.

gsutil 3.0 release
https://groups.google.com...sutil-discuss/5K9rReneQK8

Op google code
http://code.google.com/p/gsutil/

Dat ga ik 's uitproberen op m'n Synology denk ik.
Iemand anders die dit al geprobeerd heeft?

• 151407
quote:
Stubby schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:58:
[...]

Toch blijft het een fantastische feature dat het uberhaupt kan natuurlijk..
jup had nog wel een backup op esata, kan altijd mis gaan tijden expanden van je volume en dan maakt het geen `reet` meer uit met 1 disk als failure aka raid5:)

• master_viper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:17

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn huidige 110j, die op sommige punten te beperkt wordt.
Nu is deze NAS compleet vastgebouwd in een kast, en wordt het erg moeilijk om de voeding te verwijderen.

Weet iemand of Synology dezelfde voedingen gebruikt, of dat dat verschilt per type. Wil graag naar een 2- of 4-bay.

-= Very annoying forum person =-

• Mystic Spirit
quote:
master_viper schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:19:
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn huidige 110j, die op sommige punten te beperkt wordt.
Nu is deze NAS compleet vastgebouwd in een kast, en wordt het erg moeilijk om de voeding te verwijderen.

Weet iemand of Synology dezelfde voedingen gebruikt, of dat dat verschilt per type. Wil graag naar een 2- of 4-bay.
Het verschilt per type. Een 2 of 4 bay nas verbruikt meer energie als alles draait en daar heb je dus een zwaardere voeding voor nodig dan voor een nas met maar 1 hdd erin.

• Riccardo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-11 21:56
quote:
Riccardo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:39:
Tweakers,

Heb sinds vorige week de DS212j en tot een paar dagen terug werkte alles prima. Sinds enkele dagen krijg ik echter regelmatig de melding "system booted up from an improper shutdown". Ik zie dan eerst dat ik geen toegang meer heb tot de synology via de browser (die geopend stond) en na opnieuw inloggen zie ik deze melding. Het gebeurt zelfs meerdere keren binnen een tijdsspanne van een aantal uur. In die tijd ben ik niets aan het downloaden oid. Het enige wat draait is een Timemachine-backup.

Heb mijn schrijf gecheckt en die is normaal, ook de temperatuur. Ik heb echt geen idee wat dit is en wat ik ermee aan moet en ook op inet kan ik er maar weinig over vinden. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Is er helemaal niemand die eerder met bovenstaand probleem te maken heeft gehad en een mogelijke oplossing voor mij heeft? Dacht dat het probleem verdwenen was na er enkele dagen geen last van te hebben gehad maar het is vandaag alweer drie keer voorgekomen. Het lijkt echt volstrekt willekeurig te gebeuren. De voeding van de NAS is direct op het stopcontact aangesloten en de NAS direct op de router. Ik draai DSM4.0 en het apparaat is volledig standaard, heb er alleen Sabnzbd op geďnstalleerd. Contact met Synology zelf lijkt nog niet veel uit te halen helaas.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Ik zit eens naar mijn Amazon S3 account te kijken die via mijn synology benaderd wordt (backup).

Nu heb ik deze rekening:

$0.01 per 1,000 PUT, COPY, POST, or LIST requests beyond the global free tier 63,591 Requests

Dit kost mij 0,64 cent. Vervolgens nog 0,12 cent belasting erbij.

Maar is dit nu de rekening van een hele maand? Ik had hier gelezen dat iemand anders 3,50 dollar voor 20 GB moest betalen, waarom ik dan maar 0,76 cent (incl. vat)? Of is dit per week? (het is wat onduidelijk allemaal op die site).
quote:
Riccardo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:49:
Is er helemaal niemand die eerder met bovenstaand probleem te maken heeft gehad en een mogelijke oplossing voor mij heeft?
Ik heb hier geen last van met precies dezelfde nas.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 26-03-2012 18:44 (25%)

• kraades

kraades

Guru Meditation

Ik heb deze maand ook voor het eerst de rekening voor S3: $ 0.07 voor 10 GB........... :? :? :?

Edit: inderdaad niet de meest duidelijke site, althans niet voor mij...

kraades wijzigde deze reactie 26-03-2012 18:53 (27%)

• Mystic Spirit
quote:
[...]

Is er helemaal niemand die eerder met bovenstaand probleem te maken heeft gehad en een mogelijke oplossing voor mij heeft? Dacht dat het probleem verdwenen was na er enkele dagen geen last van te hebben gehad maar het is vandaag alweer drie keer voorgekomen. Het lijkt echt volstrekt willekeurig te gebeuren. De voeding van de NAS is direct op het stopcontact aangesloten en de NAS direct op de router. Ik draai DSM4.0 en het apparaat is volledig standaard, heb er alleen Sabnzbd op geďnstalleerd. Contact met Synology zelf lijkt nog niet veel uit te halen helaas.
Klinkt alsof je een power probleempje hebt. Ik denk dat je eens even moet kijken of je een andere voeding te leen kan krijgen en kijken wat er dan gebeurd.

• rutgerw
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:20
quote:
Dikkiedikdik schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:39:
Ik zit eens naar mijn Amazon S3 account te kijken die via mijn synology benaderd wordt (backup).

Nu heb ik deze rekening:

$0.01 per 1,000 PUT, COPY, POST, or LIST requests beyond the global free tier 63,591 Requests

Dit kost mij 0,64 cent. Vervolgens nog 0,12 cent belasting erbij.

Maar is dit nu de rekening van een hele maand? Ik had hier gelezen dat iemand anders 3,50 dollar voor 20 GB moest betalen, waarom ik dan maar 0,76 cent (incl. vat)? Of is dit per week? (het is wat onduidelijk allemaal op die site).
Zie de FAQ. Je betaalt eigenlijk per uur per byte dus als je halverwege een maand iets upload wordt je daar ook maar voor een halve maand voor gefactureerd. En vermoedelijk heb je ook nog 5Gb gratis per maand omdat je nieuwe klant bent? Ik zit nu op 8Gb en betaal $1,09.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
rutgerw schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:28:
Je betaalt eigenlijk per uur per byte dus als je halverwege een maand iets upload wordt je daar ook maar voor een halve maand voor gefactureerd.
Dit wordt hogere wiskunde om mijn maandlasten te berekenen :o
quote:
At the end of March, you would have the following usage in Byte-Hours:
Total Byte-Hour usage
= [107,374,182,400 bytes x 15 days x (24 hours / day)] + [109,951,162,777,600 bytes x 16 days x (24 hours / day)] = 42,259,901,212,262,400 Byte-Hours.

42,259,901,212,262,400 Byte-Hours x (1 GB / 1,073,741,824 bytes) x (1 month / 744 hours) = 52,900 GB-Months

1 TB Tier: 1024GB x $0.125 = $128.00
1 TB to 50 TB Tier: 50,176 GB (49×1024) x $0.110 = $5,519.36
50 TB to 450 TB Tier: 1,700 GB (remainder) x $0.095 = $161.50

Total Storage Fee = $128.00 + $5,519.36 + $161.50 = $5,808.86
Geen 100 TB uploaden dus, dat wordt een dure rekening :D

Maar ik ben inderdaad nieuwe klant, gelukkig lees ik allemaal kleine bedragen, heb zelf 3,50 euro per maand gereserveerd, daar kom ik vast niet overheen omdat ik het echt alleen voor een copy gebruik en er hopelijk nooit iets hoef af te halen. Voorheen had ik copy's bij mijn werk en bij mijn ouders liggen, maar het is nogal wat werk om dvd's te branden en nu ik een nas heb brand ik eigenlijk amper en heb die dingen ook niet meer in huis.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 26-03-2012 20:39 (30%)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
Dacht dat het probleem verdwenen was na er enkele dagen geen last van te hebben gehad maar het is vandaag alweer drie keer voorgekomen.
Zoek anders eens op het Engelse forum ... ik kreeg daar vrij veel hits op 'improper shutdown' dus het is geen onbekend probleem (daar) ...

• PieterAelse
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-12 16:29
Sinds een weekje hier ook een DS212J staan met 2x 2TB erin in RAID1. Heerlijk met SVN server erop!

Nu gebruik ik de NAS ook als backup (nu nog simpelweg via de Windows backup manier) door de NAS als extra schijf/locatie in Deze computer erbij te hebben. Echter wil ik dat de NAS zo ook benaderbaar is van buitenaf, dus via internet. Nu heb ik externe toegang, FTP etc. allemaal aangezet waardoor ik nu via ip (of een url) op de DSM kan komen van afstand. Ook kan ik FTP doen. Maar ik krijg de schijf niet toegevoegd in deze computer als FTP.

Is zoiets wat ik wil mogelijk? Zo ja hoe?

• aip
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 16:38
If it ain't broke.....

Toch maar geupdate naar DSM 4, terwijl ik heel tevreden was met 3.2. Ziet er prachtig uit, maar nu doet de Media Server het niet meer. Hij start, lijkt het (vanaf de Syno 211j gezien) prima te doen, maar in de device list staat geen TV, en de TV vind de syno evenmin. Ook de ipad en iphone (goodplayer) niet. Voorheen ging het allemaal prima. Media Server package al ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, op nieuw laten indexen, bestanden opnieuw in de mappen geplaatst, maar niets helpt. Iemand iets soortgelijke meegemaakt? Of enig idee wat te doen? Ik ben nu al een paar avonden aan het kl**tviolen, en zou het niet meer weten...

• Riccardo
quote:
Goner schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:45:
[...]

Zoek anders eens op het Engelse forum ... ik kreeg daar vrij veel hits op 'improper shutdown' dus het is geen onbekend probleem (daar) ...
Had ik al gedaan en zoals hierboven ook al werd voorgesteld is het enige probleem dat soms aangegeven wordt een mogelijk defecte PSU. Synology maar eens contacten of ik een nieuwe adapter kan krijgen. Wil dat eerst proberen voor ik het hele ding moet vervangen.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

quote:
aip schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:01:
If it ain't broke.....

Toch maar geupdate naar DSM 4, terwijl ik heel tevreden was met 3.2. Ziet er prachtig uit, maar nu doet de Media Server het niet meer. Hij start, lijkt het (vanaf de Syno 211j gezien) prima te doen, maar in de device list staat geen TV, en de TV vind de syno evenmin. Ook de ipad en iphone (goodplayer) niet. Voorheen ging het allemaal prima. Media Server package al ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, op nieuw laten indexen, bestanden opnieuw in de mappen geplaatst, maar niets helpt. Iemand iets soortgelijke meegemaakt? Of enig idee wat te doen? Ik ben nu al een paar avonden aan het kl**tviolen, en zou het niet meer weten...
Hoe staat de firewall op je DiskStation ingesteld? Misschien wordt DLNA/UPnP geblokkeerd?

• aip
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 16:38
quote:
Reinier schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:19:
[...]

Hoe staat de firewall op je DiskStation ingesteld? Misschien wordt DLNA/UPnP geblokkeerd?
8)7

Ik kan toch zweren dat ik daar eergisteren de mediaserver bij heb gezet, maar kennelijk niet. |:(

Thx! Soms kan één zin genoeg zijn ;)

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

:D

Heeft mij ook wat ergernis en gedoe gekost :D

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:21

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nou het toch over de mediaserver gaat, ik voeg nieuwe mp3's en films altijd via de windows verkenner (via een drive mapping) toe aan m'n Synology. Gevolg is dat ik altijd handmatig de mediaserver moet herindexeren, om de nieuwe bestanden via DLNA en DS Audio zichtbaar te krijgen (wat is dus altijd vergeet om te doen).

Zijn er manieren waarmee je nieuwe mediabestanden toe kunt voegen, waarna ze automatisch worden geindexeerd?

hars73 wijzigde deze reactie 27-03-2012 10:18 (5%)

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-12 21:50
Ik zit even te goochelen om iets voor elkaar te krijgen.

Ik wil graag een nieuwe schijfletter aanmaken onder 'Deze computer' (Windows XP) maar niet intern op het netwerk maar extern. Mijn NAS staat buiten huis. Nu zit even te kijken hoe dit moet. Ik kies nieuwe netwerkverbinding maken en vul dan in \\externe ipadres van NAS\Video maar dit wil niet.
Hoe moet je dit anders realiseren?

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-12 16:22
quote:
Binnetie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:22:

Ik wil graag een nieuwe schijfletter aanmaken onder 'Deze computer' (Windows XP) maar niet intern op het netwerk maar extern. Mijn NAS staat buiten huis. Nu zit even te kijken hoe dit moet. Ik kies nieuwe netwerkverbinding maken en vul dan in \\externe ipadres van NAS\Video maar dit wil niet.
VPN?

"Don't make me draw my own conclusions. I have a very big pencil." (Terry Pratchett, "Raising Steam")

• YaNightmare
quote:

Dit zal je waarschijnlijk moeten doen via een VPN :-/

De meeste providers blokkeren de windows share poorten op hun netwerk omdat er vroeger nog wel eens wat gedonder was met verkeerde instellingen waardoor je in je netwerkomgeving de shares van de buren kon zien als ze bij dezelfde provider zaten :)

Je zou kunnen proberen of het werkt, je moet dan iig poort 135 t/m 139 open zetten UDP & TCP, je kan ook poort 445 open zetten TCP only, iig voor test, ik weet niet zeker of je die nodig hebt als je geen autodiscovery doet.

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19-12 08:29
quote:

Gebruik WebDav! Ik gebruik zelf het programma "NetDrive" en als je internet verbinding hebt zal deze de drive mappen. Standaard poort in de Syno is 5006 en kan via HTTPS

Steefph wijzigde deze reactie 27-03-2012 10:26 (4%)

Alles is terug te redeneren naar 4

• Binnetie
Verdorie dat is wel een optie ja :) Dat ik daar niet eerder aan dacht. Zonder VPN is het niet mogelijk? Het gaat erom dat ik even snel wat series kan hernoemen met een tooltje.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
hars73 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:17:
Zijn er manieren waarmee je nieuwe mediabestanden toe kunt voegen, waarna ze automatisch worden geindexeerd?
Met de Synology Assistant misschien ?? Die gebruik ik voor foto's ... thumbnailen werkt dan een stuk sneller, maar heb eigenlijk nooit gekeken of indexen ook gebeurd.

Goner wijzigde deze reactie 27-03-2012 10:30 (69%)

• Binnetie
quote:
Steefph schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:25:
[...]

Gebruik WebDav! Ik gebruik zelf het programma "NetDrive" en als je internet verbinding hebt zal deze de drive mappen. Standaard poort in de Syno is 5006 en kan via HTTPS
Hier ga ik even mee stoeien, is het geen poort 5005 overigens?

• YaNightmare
5005 voor http
5006 voor https

En even voor de zekerheid, ik zou enkel gaan voor HTTPS webDAV

YaNightmare wijzigde deze reactie 27-03-2012 10:32 (51%)

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-12 15:40

timovd

Voorsprong door techniek

Ik wil de e-mailtekst aanpassen voor uitgaande mails. Als ik een FTP-user aanmaak, wordt er een mail verstuurd met mijn _interne_ IP-adres. In een topic (ander forum) uit 2007 staat dat deze teksten te wijzigen zijn in
code:
1
/usr/syno/synoman/texts/yourlanguage/mails

De map texts bestaat niet (meer). Heeft iemand de nieuwe locatie?

EOS 60D 11-16 (2.8) 17-70 (2.8-4.0), 50 F1.4, 70-200 F2.8; AUDI-torium.eu

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:38
quote:
timovd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:56:
Ik wil de e-mailtekst aanpassen voor uitgaande mails. Als ik een FTP-user aanmaak, wordt er een mail verstuurd met mijn _interne_ IP-adres. In een topic (ander forum) uit 2007 staat dat deze teksten te wijzigen zijn in
code:
1
/usr/syno/synoman/texts/yourlanguage/mails

De map texts bestaat niet (meer). Heeft iemand de nieuwe locatie?
/usr/syno/synoman/webman/texts/<lang>/mails

(find is your friend hier : find /usr -name mails)

sverzijl wijzigde deze reactie 27-03-2012 11:05 (5%)

• timovd
  • Laatst online: 19-12 15:40

timovd

Voorsprong door techniek

Ik zit nu in de map ENU en met een DIR zie ik de map "mails", maar ik krijg "can't cd to mails".

EOS 60D 11-16 (2.8) 17-70 (2.8-4.0), 50 F1.4, 70-200 F2.8; AUDI-torium.eu

• Nightspirit
  • Laatst online: 28-06 11:16
quote:
timovd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:25:
Ik zit nu in de map ENU en met een DIR zie ik de map "mails", maar ik krijg "can't cd to mails".
De map heet enu, niet ENU. mails is geen map maar een file.

• ieperlingetje
  • Laatst online: 19-12 23:00
quote:

Poort van SMB/CIFS forwarden in je router?

Volg de iTunes Top 100 van 112 landen

• sanderdw
  • Laatst online: 17:21
quote:
ieperlingetje schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:41:
[...]

Uhm dat gaat niet werken.

Gebruik Webdav of VPN hiervoor.

• jelly
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 30-10 21:50

jelly

Arch Linux

quote:
ieperlingetje schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:41:
[...]

SMB/CIFS wil je niet op het internet hebben, genoeg goede alternatieven zoals VPN,WebDav, SSHFS

Keep it simple stupid

• Riccardo
quote:
Riccardo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:04:
[...]

Had ik al gedaan en zoals hierboven ook al werd voorgesteld is het enige probleem dat soms aangegeven wordt een mogelijk defecte PSU. Synology maar eens contacten of ik een nieuwe adapter kan krijgen. Wil dat eerst proberen voor ik het hele ding moet vervangen.
Synology zal mij zsm een nieuwe adapter (PSU) opsturen om te kijken of dat verbetering brengt. Ik houd jullie op de hoogte. Tx!

• YaNightmare
@Riccardo, ik hoop dat het je probleem oplost ! ik ga er stiekem wel van uit.

• robertobadjo
  • Laatst online: 13:28
* robertobadjo heeft net een DS1812+ kado gekregen *O*

Suggesties wat hier te plaatsen

• St4ck3r
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-12 17:24
Even een vraagje. Ik heb een DS411j aangeschaft, en heb momenteel 4 schijven met data.
Dit zijn voornamelijk films.

Het gaat hier om 2x 1TB en 2x 1,5TB.

Nu tijdens de installatie, heb ik een 160GB schijf gebruikt om te kijken of deze geformateerd moest worden.
Logisch genoeg, door de installatie van DSM was dit inderdaad het geval.
De vraag is nu echter; Wanneer ik er een 2de, 3de of een 4de schijf bij plaats (met data), moeten deze ook geformateerd worden? Zoals jullie kunnen begrijpen zou dat niet echt ideaal zijn...

Alle schijven zijn momenteel NTFS geformateerd..

Try not to become a man of success but a man of value.

• YaNightmare
KADO ? wow

* YaNightmare gaat adoptiepapieren invullen, stuur ze wel over de mail !

• robertobadjo
quote:
St4ck3r schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:56:
Even een vraagje. Ik heb een DS411j aangeschaft, en heb momenteel 4 schijven met data.

Nu tijdens de installatie, heb ik een 160GB schijf gebruikt om te kijken of deze geformateerd moest worden.
De vraag is nu echter; Wanneer ik er een 2de, 3de of een 4de schijf bij plaats (met data), moeten deze ook geformateerd worden? Zoals jullie kunnen begrijpen zou dat niet echt ideaal zijn...

volgens mij gaat hij die HDD's wel formateren. want hij moet dan ook opnieuw de parity berekenen als je SHR gebruikt.
quote:
YaNightmare schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:56:
KADO ? wow

* YaNightmare gaat adoptiepapieren invullen, stuur ze wel over de mail !
Krijg hem van me baas ;) dus zoek een goeie werkgever.

zit me tevens wel af te vragen. ik koop de schijven later wel beetje bij beetje of ik dus begin met een 500gb schijf met SHR en dan later mijn oude 2tb erbij zet en de 500gb er weer uithaal of ik dan me data gebruik. of moet ik minimaal 3 schijven hebben?

• YaNightmare
quote:

Ja helaas wel, de synology gebruikt linux, er worden meerdere partities aangemaakt op de schijven en als bestandsysteem word EXT4 gebruikt, maw, je kan niet anders dan ze formatteren, de enige optie die je evt hebt is het in 2 stappen doen.

Dus data van disk 1 & 2 op disk 3&4 zetten, *(zal je waarschijnlijk wat dingen moeten weggooien), vervolgens in de synology doen, dan op de synology een SHR aanmaken op disk 1&2, data van disk 3&4 erop kopieren over het netwerk, vervolgens disk 3&4 in de synology stoppen en de SHR uitbreidden naar 4 disks.

EDIT:
@Robertjan: Als je een SHR aanmaakt kan je altijd uitbreiden volgens mij. Echter gok ik dat je de 500GB als single disk erin moet doen (omdat je hem er toch weer uit haalt), dan de 2TB erin, data overgooien, single disk eruit. (de 2TB wel als SHR aanmaken uiteraard).

YaNightmare wijzigde deze reactie 27-03-2012 15:14 (10%)

• St4ck3r
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-12 17:24
quote:
YaNightmare schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:11:
[...]

Ja helaas wel, de synology gebruikt linux, er worden meerdere partities aangemaakt op de schijven en als bestandsysteem word EXT4 gebruikt, maw, je kan niet anders dan ze formatteren, de enige optie die je evt hebt is het in 2 stappen doen.

Dus data van disk 1 & 2 op disk 3&4 zetten, *(zal je waarschijnlijk wat dingen moeten weggooien), vervolgens in de synology doen, dan op de synology een SHR aanmaken op disk 1&2, data van disk 3&4 erop kopieren over het netwerk, vervolgens disk 3&4 in de synology stoppen en de SHR uitbreidden naar 4 disks.

EDIT:
@Robertjan: Als je een SHR aanmaakt kan je altijd uitbreiden volgens mij. Echter gok ik dat je de 500GB als single disk erin moet doen (omdat je hem er toch weer uit haalt), dan de 2TB erin, data overgooien, single disk eruit. (de 2TB wel als SHR aanmaken uiteraard).
Dat was nou wat ik net niet wou horen :( Maar dan weet ik wel wat me te wachten staat!
Dank je wel voor je (snelle!) antwoord! Ik ga mooi kopieeren

Try not to become a man of success but a man of value.

• YaNightmare
quote:
St4ck3r schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Dat was nou wat ik net niet wou horen :( Maar dan weet ik wel wat me te wachten staat!
Dank je wel voor je (snelle!) antwoord! Ik ga mooi kopieeren
Tja, ben het helemaal met je eens, ik had hetzelfde, alleen met 6x 2TB, uiteindelijk had ik toen een DS met een defecte controller, dus na dagen kopieerwerk en geklooi crashde de array en was ik alsnog alles kwijt |:(

Mja, voordeel, het ruimt allemaal wel lekker op natuurlijk als je her en der wat weg gooit :)

Ik heb trouwens vandaag geheugen besteld, ik zag op het Synology forum dat er mensen de 1512+ aan de gang hadden met Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G gezien volgens de Synology pagina "hun" ram geschikt is voor alle 12+ series ben ik er maar vanuit gegaan dat hij bij mij ook werkt (zelfde module).
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte, maar het is wel een leuk verschil tussen ~11,5 euro voor kingston geheugen en ~50 voor Synology geheugen ;) wil ik de gok best voor wagen.

• robertobadjo
quote:
YaNightmare schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:30:
[...]

Tja, ben het helemaal met je eens, ik had hetzelfde, alleen met 6x 2TB, uiteindelijk had ik toen een DS met een defecte controller, dus na dagen kopieerwerk en geklooi crashde de array en was ik alsnog alles kwijt |:(

Mja, voordeel, het ruimt allemaal wel lekker op natuurlijk als je her en der wat weg gooit :)

Ik heb trouwens vandaag geheugen besteld, ik zag op het Synology forum dat er mensen de 1512+ aan de gang hadden met Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G gezien volgens de Synology pagina "hun" ram geschikt is voor alle 12+ series ben ik er maar vanuit gegaan dat hij bij mij ook werkt (zelfde module).
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte, maar het is wel een leuk verschil tussen ~11,5 euro voor kingston geheugen en ~50 voor Synology geheugen ;) wil ik de gok best voor wagen.
Hey die moet ik ff onthouden. laat het even weten of het werkt of niet. want dan bestel ik binnenkort ook meteen die 2gb extra erbij.

ik hoop het apperaat voor het weekend binnen te krijgen.

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 19-12 16:21
quote:

Wat Yanightmare ook al zei: ze zullen idd geformatteerd worden.
Maar wat wel érg belangrijk is is dat je in de syno als eerste moet starten met je 1,5tb schijven.
In SHR kan namelijk expanden met dezelfde óf grotere schijven, dus als je met de 2tb zou beginnen gaat het niet.
Na je eerste schijf van 1,5 TB maakt het niet meer uit.

Wat ik zou doen:

Stap 1:
De 1,5TB leegmaken, in Syno stoppen met SHR (dan heb je raid 1). Effectieve ruimte 1,5TB

Stap 2:
Eén 2TB schijf leegmaken (kan al data naar de syno overpompen) en in de Syno plaatsen: je Syno gaat nu van raid 1 raid 5 maken. Kan ff duren liggen aan de hoeveelheid data in je Syno, minder data duurt korter!
Effectieve ruimte: 3TB

Stap 3:
De laatste schijf leegmaken en in de Syno plaatsen, vervolgens je Raid 5 expanden.
Effectieve ruimte: 5TB (4,5TB van de raid 5 en 0,5TB raid 1)

User Error -- Please Replace User

Pagina: 1 ... 20 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True